[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.809 views

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Enig idee wat ik fout doe? Ik probeer een nieuw Unifi Lite AP te adopten, maar krijgt steeds te zien 'adoption failed'. Ik heb het AP gereset, maar ook dit lijkt weinig verschil te maken.

Verdere setup is een HP 1410-16 switch en een Ziggo modem in bridge.

Nb. De software is de laatste versie.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:20

rally

Deyterra Consultancy

nl.mark schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 07:23:
Enig idee wat ik fout doe? Ik probeer een nieuw Unifi Lite AP te adopten, maar krijgt steeds te zien 'adoption failed'. Ik heb het AP gereset, maar ook dit lijkt weinig verschil te maken.

Verdere setup is een HP 1410-16 switch en een Ziggo modem in bridge.

Nb. De software is de laatste versie.
Welke firmware en waar draait je cloud controller? Lokaal of hosted?

http://www.deyterra.com

• Pepppie
  • Niet online
rally schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:10:
[...]

Welke firmware en waar draait je cloud controller? Lokaal of hosted?
Firmware van het AP is 3.7.17. Cloud controller draait lokaal.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Welke controller versie?

• Pepppie
  • Niet online
4.8.20.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Kun je eens proberen met controller versie 5.2.7?

Wel eerst een backup maken. Er is nl een INFORM bug geplet, en wellicht is je controller en device firmware te ver uit elkaar.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:12
TPA schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:53:
[...]

Alleen de controller wil dus niet meer op een raspberry pi 3 draaien aldus Ubiquiti support :( maar goed ik ga nog wel kijken of hem nog aan de praat krijg onder een andere distro...
Dat is vreemd. Ik heb op mijn raspberry pi gewoon apt-get upgrade gedaan en draai nu 5.2.7 zonder problemen. Volgens mij is alleen de raspberry pi 1 niet meer gesupport vanwege de ARMv6 CPU. De Pi 2 en 3 hebben een ARMv7.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Pepppie
  • Niet online
rally schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:47:
Kun je eens proberen met controller versie 5.2.7?

Wel eerst een backup maken. Er is nl een INFORM bug geplet, en wellicht is je controller en device firmware te ver uit elkaar.
Net upgrade gedaan, maar helaas precies hetzelfde.. Nog een keer een reset gedaan en ook dat maakt helaas niet uit. Begin bijna te denken dat het een DOA is :/

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:04

Ethirty

Who...me?

nl.mark schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:12:
[...]

Net upgrade gedaan, maar helaas precies hetzelfde.. Nog een keer een reset gedaan en ook dat maakt helaas niet uit. Begin bijna te denken dat het een DOA is :/
Kan je hem wel via de app op je telefoon direct configureren, of werkt dat ook niet?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Pepppie
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:41:
[...]

Kan je hem wel via de app op je telefoon direct configureren, of werkt dat ook niet?
Nee, de app ziet hem helemaal niet. Dus ook niet als niet-gekoppeld AP..

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Kun je wel met SSH in je AP komen?
En kun je proberen een andere firmware er (tijdelijk) op te zetten. Wellicht is deze corupt en een her-installatie fixed dat.

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

RichieB schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:58:
[...]

Dat is vreemd. Ik heb op mijn raspberry pi gewoon apt-get upgrade gedaan en draai nu 5.2.7 zonder problemen. Volgens mij is alleen de raspberry pi 1 niet meer gesupport vanwege de ARMv6 CPU. De Pi 2 en 3 hebben een ARMv7.
Welke os draai je?

ESET software nodig? Let me know 😄

• RichieB
Gewoon de laatste Raspbian release.

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 19:33
djkavaa schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:36:
[...]

Geloof mij dat je die poorten toch weg moet halen uit vlan 1 dat moet kunnen heb het ook wel eens gedaan op een tp link je kunt echt maar een vlan untagged hebben.

Als je niets wilt wijzigen hoeft het niet idd.
volgende tekst staat in de handleiding:
To ensure the normal communication of the factory switch, the default VLAN of all ports is set to be
VLAN1. VLAN 1 cannot be modified or deleted.

dus ik kan deze niet wijzigen :?

ik wil op een deel van de switch WAN (telenet internet + digicorders) en op het andere deel LAN. er mag dus geen verkeer van WAN naar LAN kunnen glippen via dat VLAN 1

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 10:59
DenBenny schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:10:
[...]

volgende tekst staat in de handleiding:
To ensure the normal communication of the factory switch, the default VLAN of all ports is set to be
VLAN1. VLAN 1 cannot be modified or deleted.

dus ik kan deze niet wijzigen :?

ik wil op een deel van de switch WAN (telenet internet + digicorders) en op het andere deel LAN. er mag dus geen verkeer van WAN naar LAN kunnen glippen via dat VLAN 1
Dan gebruik je de andere VLAN's

Raar dat het niet kan heb hier nog een oude TP Link 24 ports liggen en daar kan het wel namelijk.

Gooi je WAN op VLAN300 of what ever op untagged op de poort waar het binnen komt zeg poort 8 en dan VLAN300 ook op untagged waar je Decoder op zit.
De rest van je dingen neem je dan tagged aan van de Edgerouter en lever je Untagged af op de Clients.

Dus VLAN200 = Clients dan wordt dat Tagged op poort 7 als dat je uplink is naar de router. En als er een PC op poort 1 zit dan krijgt die VLAN200 untagged. Zit er een AP op poort 4 dan krijgt het AP Untagged of Tagged (Wat je wil) VLAN200 voor clients en als je ook nog een gast VLAN hebt dan doe je die Altijd Tagged en die pak je in de controller dan weer op onder de Wireless Networks kun je het VLAN instellen per SSID.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

RichieB schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:23:
[...]

Gewoon de laatste Raspbian release.
Dan ga ik die eens proberen, thnxp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenBenny
Vraagje...

Ik heb een guest VLAN aangemaakt in mijn edgerouter.
Hiervoor heb ik een firewall rule aangemaakt die het verkeer naar mijn LAN netwerk blokkeert, dit volgens dit princype https://blog.gruby.com/20...uter-lite/comment-page-1/.

Dit werkt goed, als ik ping vanuit het guest netwerk naar het private netwerk lukt dit niet.
Maar ik dacht dan wel vanuit mijn private netwerk toegang te kunnen maken naar apparaten in het guest netwerk. maar als ik ping vanuit mijn private netwerk naar het guest netwerk lukt dit niet.
Ik vermoed dat dit logisch is aangezien de apparaten niet kunnen antwoorden naar mijn private netwerk vanwege die firewall rule.

Is er een manier dat dit wel kan? (geen toegang/communicatie van guest naar private, wel toegang/communicatie van private naar guest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
TCP vereist bidirectionele communicatie, als je al het verkeer van het guest netwerk naar het privaat netwerk dropped, kan je dus per definitie geen TCP-sessie opzetten. Maar dankzij conntrack, kunnen we connecties indelen in bepaalde 'states' (new, established, related, invalid). Als je established/related toelaat van het guest netwerk naar het privaat netwerk, kan je gast wel antwoorden op sessies die zijn opgezet door clients in het privaat netwerk, maar zelf geen sessies (naar het privaat netwerk) starten. Dat is precies wat jij zoekt.

Hou er wel rekening mee dat veel clients zo zijn ingesteld dat ze niet antwoorden op verzoeken vanaf 'externe' bron (= niet uit het eigen subnet). De kans is dus groot dat de client op het gastennetwerk zijn firewall uit moet hebben staan om bovenstaande te kunnen testen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:24

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Op kantoor hebben we nu een UAP AC Lite icm een Edge Router POE. De setup is alsvolgt:

Ziggo modem in Bridge -> ER POE -> UAP AC Lite.

De clients die connecten op de AC Lite krijgen een ip adres van de DHCP server op de ER POE. Dat werkt allemaal prima.

Nu wil ik op de AC Lite een 2e SSID aanmaken voor gasten die wel eens op kantoor langskomen. Deze mogen natuurlijk niet op hetzelfde subnet komen als de interne clients. De AC lite krijgt zijn config van een controller (VM in Azure) die momenteel nog op 5.0.7 draait, maar komende dagen naar de laatste versie gaat. De controller draait 24/7 overigens.

Ik heb in het verleden (2 jaar terug) wel eens met ubiquiti AP's gewerkt icm controller versie 3.x. Daarin werd het geisoleerde gast netwerk afgehandeld door de controller inclusief DHCP. Met controller v5 zie ik wel clients connecten naar het gastnetwerk, maar krijgen ze een 169.254 adres en kunnen dus niet het internet op. Ik zie ook geen DHCP optie voor het gast netwerk.

Klopt het dat je met controller V5.x icm een ERL of ER POE zelf een vlan moet maken met eigen DHCP op de ERL of ER POE en dit op de controller moet instellen ?

Wat ik wil is:

2.4Ghz Radio:
Kantoor 2G (voor interne clients die alleen 2G ondersteunen)
Kantoor-Gast 2G (voor gasten die alleen 2G ondersteunen) Apart subnet, gescheiden van interne lan

5Ghz Radio:
Kantoor 5G (voor interne client die 5Ghz ondersteunen)
Kantoor-Gast 5G (voor gasten die 5Ghz ondersteunen) Apart subnet, gescheiden van interne lan, mag hetzelfde subnet zijn als Kantoor-Gast 2G

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 05:05
MRE-Inc schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:41:
....
Klopt het dat je met controller V5.x icm een ERL of ER POE zelf een vlan moet maken met eigen DHCP op de ERL of ER POE en dit op de controller moet instellen ?
......
ja dit klopt je kan dus een Vlan met bijbehorende dhcp aanmaken op de ER Poe, en dan kan je met het VLAN id de WLAN instellen in de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik weet eigenlijk niet of het hier ooit is langsgekomen, maar ik vond een tijdje terug een manier om op de ER dynamisch talloze malafide subnets te blocken met de "emerging threats list". Onderstaand script (gevonden op het forum van ubnt) roep ik via de task scheduler elke 2 dagen aan voor een refresh. Ik gebruik de lijst niet alleen voor inkomend verkeer, maar ook voor uitgaand.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
#!/bin/sh
# Assumptions:
# 1) firewall group names "ET-N" and ET-A" exist
# 2) A WAN_LOCAL firewall rule is droping those ET groups
#
curl -o /config/user-data/emerging-Block-IPs.txt http://rules.emergingthreats.net/fwrules/emerging-Block-IPs.txt 

getnetblocks() {
cat <<EOF
# Generated by ipset
-N geotmp nethash --hashsize 1024 --probes 4 --resize 20
EOF
cat /config/user-data/emerging-Block-IPs.txt|egrep '^[0-9]'|egrep '/' |sed -e "s/^/-A geotmp /"
}
getnetblocks > /config/user-data/netblock.txt
sudo ipset -! -R < /config/user-data/netblock.txt
sudo ipset -W geotmp ET-N
sudo ipset -X geotmp

getaddblocks() {
cat <<EOF
# Generated by ipset
-N geotmp nethash --hashsize 1024 --probes 4 --resize 20
EOF
cat /config/user-data/emerging-Block-IPs.txt|egrep '^[0-9]'|egrep -v '/' |sed -e "s/^/-A geotmp /"
}
getaddblocks > /config/user-data/addblock.txt
sudo ipset -! -R < /config/user-data/addblock.txt
sudo ipset -W geotmp ET-A
sudo ipset -X geotmp

rm /config/user-data/addblock.txt
rm /config/user-data/netblock.txt

code:
1
2
3
4
5
6
7
task-scheduler {
  task Update-Threat {
    executable {
      path /config/user-data/update-et-groups.sh
  }
  interval 2d
}

Voor een log van de dagelijkse wijzigingen aan de lijst:
https://www.proofpoint.com/us/daily-ruleset-update-summary

[ Voor 3% gewijzigd door Ethirty op 26-09-2016 11:21 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ethirty schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:21:
Ik weet eigenlijk niet of het hier ooit is langsgekomen, maar ik vond een tijdje terug een manier om op de ER dynamisch talloze malafide subnets te blocken met de "emerging threats list". Onderstaand script (gevonden op het forum van ubnt) roep ik via de task scheduler elke 2 dagen aan voor een refresh. Ik gebruik de lijst niet alleen voor inkomend verkeer, maar ook voor uitgaand.
Nice, bedankt. Die lijst verandert enkele keren per dag. Ik zou hem iets vaker dan eens in de 48 uur refreshen.

Ik denk trouwens dat in de functie getaddblocks() het nethash keyword vervangen moet worden door het iphash keyword. Anders heeft het niet veel zin om netblocks to scheiden van losse ip adressen. Zie de ipset man page.

[ Voor 18% gewijzigd door RichieB op 26-09-2016 12:37 . Reden: iphash ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
Petervanakelyen schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:44:
TCP vereist bidirectionele communicatie, als je al het verkeer van het guest netwerk naar het privaat netwerk dropped, kan je dus per definitie geen TCP-sessie opzetten. Maar dankzij conntrack, kunnen we connecties indelen in bepaalde 'states' (new, established, related, invalid). Als je established/related toelaat van het guest netwerk naar het privaat netwerk, kan je gast wel antwoorden op sessies die zijn opgezet door clients in het privaat netwerk, maar zelf geen sessies (naar het privaat netwerk) starten. Dat is precies wat jij zoekt.

Hou er wel rekening mee dat veel clients zo zijn ingesteld dat ze niet antwoorden op verzoeken vanaf 'externe' bron (= niet uit het eigen subnet). De kans is dus groot dat de client op het gastennetwerk zijn firewall uit moet hebben staan om bovenstaande te kunnen testen.
Bedankt voor de tip, door de rules voor het internet (WAN) die door de wizard zijn aangemaakt, te bekijken, had ik zo al een vermoeden dat ik de oplossing bij established/related zou moeten gaan zoeken. Ik ga de werking hiervan eens verder uitpluizen op het internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RichieB schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:19:
[...]

Nice, bedankt. Die lijst verandert enkele keren per dag. Ik zou hem iets vaker dan eens in de 48 uur refreshen.

Ik denk trouwens dat in de functie getaddblocks() het nethash keyword vervangen moet worden door het iphash keyword. Anders heeft het niet veel zin om netblocks to scheiden van losse ip adressen. Zie de ipset man page.
Weet niet meer precies waar het stond, maar er werd aangeraden niet vaker dan eens per dag de lijst in te laden ivm de load op de servers. Ik doe het om mijn thuisnetwerkje te beschermen, dus niet zo kritisch hoe vaak ik het inlaad.

De lijst bestaat overigens uit een serie subnetten en een serie losse adressen, die worden door het script gescheiden in ET-N en ET-A. Deze moet je zelf even aanmaken en dan je firewall rules op basis van die 2 groepen aanmaken.

Aan scripten die ik verder niet, ik begrijp ongeveer wat er staat, maar aan aanpassingen ga ik me niet wagen. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zag dat er een nieuwe beta firmware was die alle problemen met roaming en "clients-die-wel-verbonden-zijn-maar-geen-data-over-de-lijn-krijgen" zou moeten fixen. Iemand al ervaring mee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

DennusB schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:30:
Ik zag dat er een nieuwe beta firmware was die alle problemen met roaming en "clients-die-wel-verbonden-zijn-maar-geen-data-over-de-lijn-krijgen" zou moeten fixen. Iemand al ervaring mee?
Welke firmware versie heb je het over? Want voor de AP's is die er al een tijdje (3.7.17.x)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 14:35
rally schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:01:
[...]

Welke firmware versie heb je het over? Want voor de AP's is die er al een tijdje (3.7.17.x)
Mogelijk deze?

http://community.ubnt.com...mage/m-p/1684682#U1684682

Die voor mij de problemen met mijn chromecast en netflix oplost op IOS. Op de Android telefoon van mijn vriendin werkt het prima.

[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 26-09-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
m3gA schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:17:
[...]

Mogelijk deze?

Die voor mij de problemen met mijn chromecast en netflix oplost.
Die ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
DennusB schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:30:
Is bekend staat ook wel op het forum dat ze bezig zijn met een nieuwe versie, ik had gister na 10 dagen dit probleem ook, alles gerestart en het werkt weer goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik wacht wel even tot hij tot "officiele" testversie is verschenen. Heb de afgelopen weken al genoeg uren besteed aan testen en troubleshooting.

Ondanks dat... nog steeds uitermate tevreden over Ubiquiti!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
rally schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:39:
Ik wacht wel even tot hij tot "officiele" testversie is verschenen. Heb de afgelopen weken al genoeg uren besteed aan testen en troubleshooting.

Ondanks dat... nog steeds uitermate tevreden over Ubiquiti!
Ik ook nog steeds erg tevreden, balen van die bug in de huidige firmware. Regelmatig dat m'n S7 Edge wel vol WiFi heeft maar er geen data overheen krijgt. Hopen dat dat snel is gefixt, dan ben ik ook blijer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

TPA schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:39:
[...]

Dan ga ik die eens proberen, thnxp
het werkt weer op mijn raspberry pi 3, thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
rally schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:04:
Kun je wel met SSH in je AP komen?
En kun je proberen een andere firmware er (tijdelijk) op te zetten. Wellicht is deze corupt en een her-installatie fixed dat.
Ik ben er inmiddels achter, na veel topics lezen, dat de switch geen IP toekent aan het AP (deze stond op 192.168.1.20 en blijkbaar geeft de controller dit IP weer als hij geen IP van het AP krijgt..). Heb alleen geen idee hoe ik de Unify AC LITE zover krijg dat hij wel een IP van het AP krijgt. Iemand daar een idee voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

De switch geeft ook geen IP aan het AP, dat zou je router (of server) moeten doen.
De AP's staan standaard op DHCP ingesteld, dus die zouden een IP van je router moeten krijgen.

Hoe heb je alles aangesloten? Heb je bijvoorbeeld een VLAN op de switch? Of staat deze gewoon standaard? En wat voor switch is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
rally schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:32:
De switch geeft ook geen IP aan het AP, dat zou je router (of server) moeten doen.
De AP's staan standaard op DHCP ingesteld, dus die zouden een IP van je router moeten krijgen.

Hoe heb je alles aangesloten? Heb je bijvoorbeeld een VLAN op de switch? Of staat deze gewoon standaard? En wat voor switch is het precies?
Er zit geen router tussen; de setup is als volgt:
Ziggo modem in bridge - HP 1610 switch - Unify Lite AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:28
nl.mark schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:27:
[...]

Wat routeert er dan bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
[...]

Dat gaat niet werken, als je ziggo modem in bridge mode staat, heb je een router nodig. Krijg je bekabeld sowieso wel een netwerk/internetverbinding? Zonder router zou je dan maar één apparaat aan kunnen sluiten, welke dan het externe IP adres krijgt.

[ Voor 20% gewijzigd door alexwel op 27-09-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wat alexwel zegt: Er MOET een router tussen, of je moet je ziggo modem uit bridge laten halen en de WiFi alleen uitzetten.

Mijn mening: Laat die Ziggo modem in bridge en zet er een Unifi Security Gateway tussen (of anders een eigen router).

Dat werkt vele malen beter dan die router van Ziggo. In ieder geval iedereen waarvoor ik internet van Ziggo installeer zet ik altijd een eigen router neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Hoe kom je erbij om dat zo te proberen. Dat gaat niet werken zonder router, netwerken 101. ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
[...]

Je had toch ook nog een TP-Link Archer C7 (zag ik een een vorige post)?
Zet die (voorlopig) tussen je bridged Ziggo modem en je switch. Dan kun je vast vooruit..
Wel de wifi daarvan uitzetten!

[ Voor 3% gewijzigd door Shaggie_NB op 27-09-2016 21:03 ]

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:04
Ik krijg op mijn controller, zodra ik settings wil bewaren, zoals het veranderen van de AP Alias, de fout: cannot save general settings.
Het verwijderen en opnieuw installeren van unifi en alle aanverwante packages (oa mongodb) wil niet helpen. Betreft controller 5.2.7. Er is verder weinig te vinden op internet hierover en vooral niet wat de oplossing zou moeten zijn.

Hebben meer mensen hier ervaring mee of last van?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ers een nieuwe stable candidate

Heb je het AP en de controller ook al proberen te rebooten?

Ik ben het probleem iig (nog) niet tegen gekomen.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Sinds de nieuwe firmware/controller versie heb ik op mijn Macbook last dat het soms even een paar seconden duurt voordat er connectie is gemaakt met wifi. Op iOS heb ik nergens last van.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

B2 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:56:
Sinds de nieuwe firmware/controller versie heb ik op mijn Macbook last dat het soms even een paar seconden duurt voordat er connectie is gemaakt met wifi. Op iOS heb ik nergens last van.
Welke versie? Controller 5.0.7? En heb je dan ook de nieuwe firmware geinstalleerd? En zo ja... welke?
Overigens heeft de controller geen invloed op je ap connecties. Deze stuurt alleen de configuratie naar de AP. Daarna zo je de controller zelfs uit kunnen zetten (tenzij je de hotspot functie gebruikt. Dan draait de controller de authenticatie)

• B2
  • Nu online

B2

wa' seggie?

rally schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:03:
[...]

Welke versie? Controller 5.0.7? En heb je dan ook de nieuwe firmware geinstalleerd? En zo ja... welke?
Overigens heeft de controller geen invloed op je ap connecties. Deze stuurt alleen de configuratie naar de AP. Daarna zo je de controller zelfs uit kunnen zetten (tenzij je de hotspot functie gebruikt. Dan draait de controller de authenticatie)
Controller versie 5.2.7 met firmware 3.7.17.5220. Controller draait op AWS dus staat altijd aan :)

• rally

rally

Deyterra Consultancy

B2 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:09:
[...]
Controller versie 5.0.7 met firmware 3.7.17.5220. Controller draait op AWS dus staat altijd aan :)
Heb je bandsteering aan staan? Of miniRSSI? Enige andere setting voor wireless aangepast?

En ik bedoelde met de controller opmerking dat die geen invloed heeft op de werking van je wireless tenzij je hotspots gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door rally op 28-09-2016 08:23 ]

• Meauses
rally schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:47:

Ja, forget AP's, reset naar default, controller reboot... en het komt ook voor als ik bijv het Wifi wachtwoord wil wijzigen of een andere setting.
Lijkt erop dat hij de data niet weg kan schrijven ofzo.

Ik kan die URL overigens niet bekijken met mijn ubnt account

[ Voor 5% gewijzigd door Meauses op 28-09-2016 08:34 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:16
Meauses schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:29:
[...]

Ik kan die URL overigens niet bekijken met mijn ubnt account
Dan moet je je aanmelden voor het beta programma. (check je profiel management pagina op de site.)

• B2
  • Nu online

B2

wa' seggie?

rally schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:21:
[...]

Heb je bandsteering aan staan? Of miniRSSI? Enige andere setting voor wireless aangepast?

En ik bedoelde met de controller opmerking dat die geen invloed heeft op de werking van je wireless tenzij je hotspots gebruikt.
Nope. En ook geen setting aangepast.
Van de controller was bekend ;)

• Meauses
hermanh schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:52:
[...]

Dan moet je je aanmelden voor het beta programma. (check je profiel management pagina op de site.)
Done, thanks!

Ik ondervind nu trouwens dat het vooral fout zit bij de Wireless networks (dus wifi naam of wachtwoord veranderen en de access points. De andere settings kan ik wel veranderen.

Ik heb overigens ook al een mongodb repair uitgevoerd, maar dat hielp niks lijkt het.

[ Voor 9% gewijzigd door Meauses op 28-09-2016 09:26 . Reden: mongodb ]

Unifi trekt de laatste firmware terug wegens teveel problemen. Iedereen krijgt als je inlogt in de controller binnen 24 uur een upgrade aangeboden met een downgrade naar de vorrige firmware.

http://community.ubnt.com...UAPs/m-p/1688607#U1688607

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 28-09-2016 10:56 ]

Lesdictische is mijn hash#

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Goed om te weten dat het vooral voor de vorige generatie UAP's is.
Voor mij is die 3.7.17.x tot nu toe de snelste en stabielste FW gebleken i.c.m. de UAP-AC-LR's (nieuwe generatie dus).

Dus ik denk dat ik hem even zo laat draaien, tenzij er in de komende dagen nog rare problemen naar voren komen.

[ Voor 19% gewijzigd door rally op 28-09-2016 11:01 ]

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:02
xbeam schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:53:
Unifi trekt de laatste firmware terug wegens teveel problemen. Iedereen krijgt als je inlogt in de controller binnen 24 uur een upgrade aangeboden met een downgrade naar de vorrige firmware.

http://community.ubnt.com...UAPs/m-p/1688607#U1688607
Geldt alleen voor Gen1 ;)

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Darn... je was me *net* voor :P

Ook voor de AC v2 dat is toch de lite ?

Plus dat meeste mensen gen1 AP's hebben

[ Voor 39% gewijzigd door xbeam op 28-09-2016 11:35 ]

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 13:58
rally schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:06:
Wat alexwel zegt: Er MOET een router tussen, of je moet je ziggo modem uit bridge laten halen en de WiFi alleen uitzetten.

Mijn mening: Laat die Ziggo modem in bridge en zet er een Unifi Security Gateway tussen (of anders een eigen router).

Dat werkt vele malen beter dan die router van Ziggo. In ieder geval iedereen waarvoor ik internet van Ziggo installeer zet ik altijd een eigen router neer.
kan ook een Mikrotik RouterBoard of een Ubiquity EdgeRouter lol ;)

Mar kan be inbeelden dat in dit geval me liever allesvan Unify apparaten wil voorzien ;)

IK heb zelf de situatie dat ik mijn Ziggo Modem ok in bridge mode laten zetten en daarachter zit mijn ASUS RT-AC68U router en daar weer achter een L3-switch lol :)

[ Voor 5% gewijzigd door mindwarper op 28-09-2016 11:38 . Reden: extra info Unify ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:23
nee, dat is niet de lite.
Volgens mij hebben de meeste de gen2 UAP-AC-Lite/LR/Pro

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Vandaag heb ik mijn Unifi USG, Cloud Key en Unifi switch binnengekregen en heb meteen alles opgehangen in de meterkast.

Ik dacht even snel alles aan te sluiten tussen de soep en de aardappelen door... Helaas.

Morgen maar eens een stappenplan zoeken hoe het werkt.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wat gaat er dan niet goed? Want in principe als je met Chrome naar het IP adres van je controller gaat moet je alles redelijk snel kunnen configureren.

• nielsn
  • Nu online
Het probleem is dat mijn Chromebook alleen WiFi heeft waardoor ik het standaard IP adres van de controller niet kan bereiken.
Zal mijn PC nog eens aan het netwerk hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door nielsn op 28-09-2016 15:05 ]

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 22:29

zeroday

There is no alternative!

m3gA schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:17:
[...]

Mogelijk deze?

Die voor mij de problemen met mijn chromecast en netflix oplost op IOS. Op de Android telefoon van mijn vriendin werkt het prima.
Ik ga hem maar installeren. Ik bemerk vooral als ik naar een bepaalde plek ga ik hop van A naar B en dan ben ik mijn verbinding kwijt en moet de applicatie welke ik dan gebruik opnieuw opstarten om weer een valide netwerk verbinding te hebben.

ben benieuwd vanavond ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

rally schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:47:

ik zit op 5.3.3 ..
;-p)
en die doet het ook goed.. was even benieuwd naar hotspot 2.0 maar daar heb je als thuisgebruiker geen ruk aan.

• drbootygrabber
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 13:27
ik twijfel om een Ubiquiti UniFi AP-AC LITE omdat ik topics vind waar streamen naar chromecast problemen geeft, ervaren jullie dit nog of was dit een probleem van het verleden?

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Gebruik hiero sinds eind mei een AP-AC LITE en ik heb bijzonder weinig problemen gemerkt met streamen naar chromecast. Beetje anecdotal evidence wel maar ik gok dat ik niet de enige ben :)

• rally

rally

Deyterra Consultancy

zeroday schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:39:
[...]

ik zit op 5.3.3 ..
;-p)
en die doet het ook goed.. was even benieuwd naar hotspot 2.0 maar daar heb je als thuisgebruiker geen ruk aan.
Daar was ik dus ook nieuwschierig naar. Ik heb een klant die een klein hotel heeft die er in geinteresseerd is. Echter heeft hij wel Unifi switches, router en camera's, maar nu net weer geen Unifi AP's (Zyxel om precies te zijn). Dus dat gaat niet werken.

Dus ik ga weer terug naar 5.2.9 en voorlopig blijf ik even op stables zitten, tenzij er urgente redenen zijn om (qua firmware) over te stappen.

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 15:26

wouter1981

w00t

drbootygrabber schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:45:
ik twijfel om een Ubiquiti UniFi AP-AC LITE omdat ik topics vind waar streamen naar chromecast problemen geeft, ervaren jullie dit nog of was dit een probleem van het verleden?
Bij mij thuis heb ik die problemen nooit gehad. Heb de UAP-AC-Lite sinds dit voorjaar.

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 20:17

mvds

Totally awesome!

drbootygrabber schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:45:
En staat er in die topics ook iets over de oorzaak van de problemen? :) Of alleen maar dat er problemen zijn?

• Meauses
Meauses schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:24:
[...]

Done, thanks!

Ik ondervind nu trouwens dat het vooral fout zit bij de Wireless networks (dus wifi naam of wachtwoord veranderen en de access points. De andere settings kan ik wel veranderen.

Ik heb overigens ook al een mongodb repair uitgevoerd, maar dat hielp niks lijkt het.
Oops! mijn fout, mijn reverse proxy met modsecurity verpestte de boel.
|:(

rally schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:12:
[...]

Daar was ik dus ook nieuwschierig naar. Ik heb een klant die een klein hotel heeft die er in geinteresseerd is. Echter heeft hij wel Unifi switches, router en camera's, maar nu net weer geen Unifi AP's (Zyxel om precies te zijn). Dus dat gaat niet werken.

Dus ik ga weer terug naar 5.2.9 en voorlopig blijf ik even op stables zitten, tenzij er urgente redenen zijn om (qua firmware) over te stappen.
Hotspot 2.0 heb je volgens mij alleen wat aan als je afspraken kan maken een KPN of Vodafone vanwegen het offloaden van voice gesprekken en autorisatie via de provider ( de hotspots van AH zijn 2.0 als KPN klant log je daar automatisch op in.) Een hotel heeft niets aan 2.0 die wil juist controlle op wie er inlogt Zo dat daar een gebruikt plan aan kan hangen.

Netwerken zoals gratis WiFi denhaag of Scheveningen zouden iets kunnen hebben aan 2.0 omdat zij een publiekelijk belang hebben.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 11:07
Ik heb een UniFi Security Gateway 3P en ik vroeg me af of ik de VOIP poort kan enablen voor een "normale" data verbinding?

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
Isane schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:30:
Ik heb een UniFi Security Gateway 3P en ik vroeg me af of ik de VOIP poort kan enablen voor een "normale" data verbinding?
Je kan deze gebruiken als tweede WAN poort, niet als LAN poort

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 11:07
alexwel schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:45:
[...]

Je kan deze gebruiken als tweede WAN poort, niet als LAN poort
Duidelijk :) thnx!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 20:16
Isane schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:30:
Als je in de CLI duikt kun je deze configureren als LAN2 met een eigen dhcp scope. Hierna wel de config.gateway.json file creëren en in je controller onder de correcte site plaatsen.

U+

• nielsn
  • Nu online
rally schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:55:
Wat gaat er dan niet goed? Want in principe als je met Chrome naar het IP adres van je controller gaat moet je alles redelijk snel kunnen configureren.
Heb inmiddels een PC bedraad aangesloten en kan de USG wel bereiken op 192.168.1.1. De Cloud Key zou standaard op 192.168.1.30 moeten zitten, maar de pagina laad niet.
Modem even van de stroom af doet wonderen... :+

[ Voor 6% gewijzigd door nielsn op 29-09-2016 07:21 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mvds schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:24:
[...]

En staat er in die topics ook iets over de oorzaak van de problemen? :) Of alleen maar dat er problemen zijn?
oorzaak niet, wel dat ze denken de bug geplet te hebben.
ik heb gisteren niet kunnen testen of het roamen fout ging. Nu heb ik ook wel het idee dat de software niet altijd mij de informatie geeft welke op dat moment accuraat is. Zo zie ik af en toe een android apparaat als user op mijn netwerk, terwijl dat op dat moment niet meer het geval is. (ik heb niet eens een android device).

wel zag ik dat een notebook die eerst aan de AP boven hing en naar beneden was gehaald nog steeds boven was verbonden zonder snelheidsverlies .. ..

Ik ga het een paar dagen aanzien ;-)

• drbootygrabber
  • Laatst online: 11-08 13:27
mvds schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:24:
[...]

vooral dit scenario lees ik hier (uit een review) maar ook op andere fora:

ErikRo
@argon007 • 8 februari 2016 21:23
Tijd geleden alweer weet niet meer precies het probleem.
Jouw probleem heb ik nooit gehad. Het probleem was dat ik een chromecast code op het scherm zag en die moest overtikken op mijn smartfone maar de communicatie leek dan elke keer verdwenen tussen CC en Phone want ik bleef maar foutmeldingen krijgen zijn wel 10 "fixes" langsgekomen maar ik bleef klachten lezen dat het nog steeds niet werkte.
Uitiendelijk wel werkend gekregen en sindsdien werkt altijd wel. Soms zie ik CC niet op android fone als ik netflix wil casten naar tv dan pak ik ipad en die doet het dan wel of omgekeerd. Geen idee wat er aan de hand is maar zo werkt het nu in 99% van de gevallen en YT geeft ook nooit probleem.

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

rally schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:59:
Goed om te weten dat het vooral voor de vorige generatie UAP's is.
Voor mij is die 3.7.17.x tot nu toe de snelste en stabielste FW gebleken i.c.m. de UAP-AC-LR's (nieuwe generatie dus).

Dus ik denk dat ik hem even zo laat draaien, tenzij er in de komende dagen nog rare problemen naar voren komen.
Eigenaar van een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) .

Bij mij is het juist na UniFi 5.2.7 build atag_5.2.7_8740 - release (uit de server/controller log) en 3.7.17.5220 op de AP, een drama met up- en downloaden (op in ieder geval de 2.4GHz). Waar ik eerder strak 4MBps haalde, begint de up/download daar nu op en zakt dan per seconde in met 100KBps. Blijft dan hangen bij ongeveer 800KBps. Drama.. Andere variabelen zijn het zelfde gebleven, zoals plaats van het AP en de laptop. Alles al een keer herstart, geen soelaas.

Weet iemand of ook ik terug kan naar een vorige firmware en waar ik die kan halen?

[ Voor 1% gewijzigd door Packetloss op 29-09-2016 08:43 . Reden: firmware van de AP genoemd ]

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

https://community.ubnt.co...-is-released/ba-p/1680663

Hier kun je de verschillende stable firmware versies vinden. Gewoon op de het product gaan staan, rechtsklikken en dan copy location doen (o.i.g.).

Daarna kan je in de controller naar: Devices -> Selecteer AP -> Configure -> Manage -> Custom Upgrade
Daar paste je de URL en dan kun je up/downgraden (afhankelijk van welke firmware je hebt gekozen)

Stomme vraag, maar heb je wellicht Airtime Fairness ingeschakeld?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:55
Ja, moet Airtime Fairness nu wel of niet aan, want ik begin nu zelf te twijfelen. Bandsteer naar 5G sowieso meestal wel van wat ik weet. Voor een gemiddeld huishouden of klein kantoor met ca 5-15 apparaten op WiFi, AF aan of uit?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• lier
  • Laatst online: 09:39

lier

MikroTik nerd

Heb sinds een tijdje (5.2.3?) ATF aanstaan, hier geen problemen meer mee gehad.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

hee powersafe ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tTvLmJ2mp4VKWSUV1Xnjxk5P/full.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door zeroday op 29-09-2016 10:28 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
tcviper schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:40:
Ja, moet Airtime Fairness nu wel of niet aan, want ik begin nu zelf te twijfelen. Bandsteer naar 5G sowieso meestal wel van wat ik weet. Voor een gemiddeld huishouden of klein kantoor met ca 5-15 apparaten op WiFi, AF aan of uit?
Heb je high Bandwith apparaten d'r tussen zitten of alleen "whatsappers"?

In het eerste geval zal het wel handig zijn, in het 2e maakt het niets uit...

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:55
Dutch2007 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:05:
[...]

Heb je high Bandwith apparaten d'r tussen zitten of alleen "whatsappers"?

In het eerste geval zal het wel handig zijn, in het 2e maakt het niets uit...
Zijn bijna altijd iPhones, iPads en soms airplay speakers. En soms Macbooks enzo, en het komt wel eens voor dat 1 apparaat ff vol gaat zitten downloaden, maar dat is minimaal.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 07:04
Eventjes voor de google-statistieken.

Ik heb sinds kort een ACpro, en een Unified Security Gateway. De laatste heb ik gekocht door de aankondiging van een nieuwe firmware (5.2.7)

Deze heeft nu statische routes en firewall regels. Dit betekent in de praktijk dat hij voor huis, tuin en keukengebruik nu makkelijk te gebruiken is qua beheer. (de terminologie moet nog wel een beetje scherper, en het kan allemaal wat geïntegreerder)

Ik was namelijk door al het vooronderzoek een beetje 'bang' geworden voor CLI, en met name dat gedoe met JSON om de boel persistent te houden.

Gisterenavond erin gehangen, je moet schijnbaar echt niet vergeten nadat je de oude router bridged, en de uso eraan hangt, even de boel te powercyclen (moest ik een paar keer doen, zal wel een volgorde ding zijn). En ik ben even begonnen met router - usg - laptop bedraaf.

Daarna wat gedonder gehad met subnetten (oude router deed 192.168.0.xxx, en USG doet standaard 192.168.1.x). Maar alles geregeld via de Controller software, en zelfs mijn NAS is weer beschikbaar in de buitenwereld.

Heb alleen nog wat gedonder met een oude belkin router, waarvan ik betwijfel of hij in bridge modus staat. Maar dat is dan meer een Belkin probleem.

Nu nog hairpin NAT via de controller, en dan ben ik helemaal het mannetje. Nu roep ik mijn NAS nog aan via het externe domein, die wil ik graag bij de router afvangen en intern naar de NAS sturen.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

tcviper schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:16:
[...]

Zijn bijna altijd iPhones, iPads en soms airplay speakers. En soms Macbooks enzo, en het komt wel eens voor dat 1 apparaat ff vol gaat zitten downloaden, maar dat is minimaal.
Dan zou ik ATF uitzetten. Hier staat het uit. Ik heb drie AP's en de kans dat een apparaat een AP volduwt is al klein. En als het dan al gebeurd is de kans nog kleiner dat alle apparaten met dezelfde AP verbonden zijn.

• loyske
iCrOn schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:12:
[...]

Heb nu na 7 dagen de nieuwe firmware(3.7.17.5220) op de ap's ook problemen met m'n macbook, hiervoor geen problemen gehad(vandaag begonnen).
Wifi symbool blijft langer als normaal knipperen, heeft dan wel al netwerk verbinding maar niet het adres van de router en ook internet geeft hij als niet bereikbaar. Even later geeft hij dan dat het wel "Internet:bereikbaar" maar is het dan nog steeds niet.

Wifi in en uit schakelen helpt wel, maar na een reboot van de laptop hetzelfde probleem. Browser afsluiten en opnieuw openen helpt niet. :? Probleem zowel op el capitan als Sierra.
Ook ik ervaar problemen op mij Macbook Pro. Als die uit slaapstand komt, is hij met wifi verbonden, maar geen data die doorkomt.
Vreemde is dat ik alleen de controller heb geupdate naar 5.2.7 en de AP nog op de oude 3.7.5 heb draaien.
Windows laptop en iPhones hebben geen problemen.

• TPA

TPA

ESET official partner

Ik heb 1 iPad die sinds de upgrade naar 5.2.7 en de firmware 37.17 steeds het WiFi kwijt is. Heel irritant. Op mijn MacBook had ik vandaag ook dat hij de verbinding steeds kwijt was tussen door maar die verbond wel steeds weer.
Dit heb ik niet eerder gehad.

Ik zie net dat er 1 AP op provisioning is gegaan. Raar want ik heb niks gedaan. Hoe krijg ik die weer op connected?
Iemand een suggestie?

Update: simpele oplossing. Reset controller en hij was weer online 7(8)7

[ Voor 29% gewijzigd door TPA op 29-09-2016 20:33 . Reden: Opgelost ]

• TPA

TPA

ESET official partner

loyske schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:56:
[...]

Ook ik ervaar problemen op mij Macbook Pro. Als die uit slaapstand komt, is hij met wifi verbonden, maar geen data die doorkomt.
Vreemde is dat ik alleen de controller heb geupdate naar 5.2.7 en de AP nog op de oude 3.7.5 heb draaien.
Windows laptop en iPhones hebben geen problemen.
Ik heb met 3.7.17 geen issues met mijn MacBook pro en andere Apple devices. Op 3.7.15 (vorige firmware als ik het nummer goed heb) had ik ook geen issues. Ik zat op 5.07 en nu op 5.2.7 met in beide gevallen de bijbehorende firmware

• loyske
TPA schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:38:
[...]

Ik heb met 3.7.17 geen issues met mijn MacBook pro en andere Apple devices. Op 3.7.15 (vorige firmware als ik het nummer goed heb) had ik ook geen issues. Ik zat op 5.07 en nu op 5.2.7 met in beide gevallen de bijbehorende firmware
Ok, misschien dan toch maar de APs upgraden. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Beetje off topic.

Ik zie dat tp-link de concurrentie aangaat met unifi http://www.tp-link.us/common/Spotlight/EAP_controller.html als ik de screenshots zie hebben ze bij de buren gekeken.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Tomsworld schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 00:13:
Beetje off topic.

Ik zie dat tp-link de concurrentie aangaat met unifi http://www.tp-link.us/common/Spotlight/EAP_controller.html als ik de screenshots zie hebben ze bij de buren gekeken.
Bijzonder om te zien dat 'zelfs' de gebruikte kleuren in de controller software verdacht veel op elkaar lijken!

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

rally schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:06:
https://community.ubnt.co...-is-released/ba-p/1680663

Hier kun je de verschillende stable firmware versies vinden. Gewoon op de het product gaan staan, rechtsklikken en dan copy location doen (o.i.g.).

Daarna kan je in de controller naar: Devices -> Selecteer AP -> Configure -> Manage -> Custom Upgrade
Daar paste je de URL en dan kun je up/downgraden (afhankelijk van welke firmware je hebt gekozen)

Stomme vraag, maar heb je wellicht Airtime Fairness ingeschakeld?
Thanx, ik ga de vorige firmware proberen, dat is dan volgens mij 3.7.5.4969 van 6 aug 2016:
http://dl.ubnt.com/unifi/...2/3.7.5.4969/firmware.bin
en ik hoop dus dat de nieuwste controller software die ik draai, overweg kan met een oudere firmware op de AP AC Pro.

Wist niet wat Airtime Fairness was (nu wel), neen, niks (zelf) aan veranderd en staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Beetje off topic.

mja .. als ik zo de controller software kijk dan hebben ze erg goed gekeken naar de sources van Ubi ;-)
nu heb ik deze even snel onder windows geïnstalleerd, maar de UI valt me toch wel wat tegen (te rommelig en niet lekker op user niveau bedacht) ..

en ondanks dat TP-Link erg groot is en ik best wel van ze gecharmeerd ben ik toch benieuwd of dit voeten aan de grond krijgt.. vooral ook omdat het zo op elkaar lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Wat is, sinds firmware v1.9.0, het grote verschil tussen de EdgeRouter Lite en de EdgeRouter X ?
Stel dat doel is WAN -> LAN. DHCP server met een /20 subnet (255.255.240.0).
Eenmaal instellen, nooit meer aanzitten. Hangt achter een UPS. En het ding moet gewoon altijd werken zonder problemen (kunnen er later bijna niet meer bij).

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 21:41
Dit zou wel eens behoorlijke gevolgen kunnen hebben, bericht hieronder is van een Ubiquiti Unify medewerker.

UBNT-MikeD:
3.7.17 may be damaging 1st gen hardware, most specifically UAP-Pro. It is like that while we investigate what is happening. The 3.7.8 firmware is on the old driver base, whereas 3.7.17 is on the updated driver base. We are still waiting to receive units from the field to physically inspect them. So far the reports seem to indicate the firmware either kills the device, or damages the TX power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn niet zo moeilijk hoor bij UBNT ze swappwen dit soort fouten zelfs buiten de garantie nog voor je.

Maar best een nasty bug! Ik heb de UAP-A-C-PRO die heeft geen last van de bug en heeft nog zijn oude 3.17.firmware.

Ik draai de 5336 firmware uit de roaming image thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 10:59
stormfly schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:06:
Ze zijn niet zo moeilijk hoor bij UBNT ze swappwen dit soort fouten zelfs buiten de garantie nog voor je.

Maar best een nasty bug! Ik heb de UAP-A-C-PRO die heeft geen last van de bug en heeft nog zijn oude 3.17.firmware.

Ik draai de 5336 firmware uit de roaming image thread.
Klopt vooral contact met UBNT-Matt is hierbij zeer prettig.
Al vaker contact met hem gehad, geweldige gozer!
Binnen 1-2 dagen had ik vervangende units in huis. En heb vaker gehad dat ik de beschadigde niet eens terug heb hoeven te sturen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HellStorm666 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:26:
Wat is, sinds firmware v1.9.0, het grote verschil tussen de EdgeRouter Lite en de EdgeRouter X ?
Stel dat doel is WAN -> LAN. DHCP server met een /20 subnet (255.255.240.0).
Eenmaal instellen, nooit meer aanzitten. Hangt achter een UPS. En het ding moet gewoon altijd werken zonder problemen (kunnen er later bijna niet meer bij).
Performance? Als je WAN niet sneller is dan wat de X aankan zou dat prima moeten volstaan. En wellicht handig dat deze via passive poe (24v) gevoed kan worden, of via de meegeleverde adapter.

Het is in ieder geval een lekker klein apparaatje. O+
Beetje off topic.

Ze hebben er, zo op basis van de screenshots, wel een strakker geheel van gemaakt om eerlijk te zijn dan Ubiquiti.

[ Voor 23% gewijzigd door Ethirty op 30-09-2016 19:56 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Zojuist mijn AP's maar gedowngrade na de vorige FW (3.7.5) gezien ik om de 2 a 3 dagen de hele swik moest restarten..., was niet echt werkbaar... nu maar wachten op een goede FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Laatst online: 09:20

Pizzalucht

Snotneus.

TAMW schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:40:
Dit zou wel eens behoorlijke gevolgen kunnen hebben, bericht hieronder is van een Ubiquiti Unify medewerker.

UBNT-MikeD:
3.7.17 may be damaging 1st gen hardware, most specifically UAP-Pro. It is like that while we investigate what is happening. The 3.7.8 firmware is on the old driver base, whereas 3.7.17 is on the updated driver base. We are still waiting to receive units from the field to physically inspect them. So far the reports seem to indicate the firmware either kills the device, or damages the TX power.
Mijn UniFi AP-Pro is zojuist automatisch van 3.7.17 naar 3.7.8 gegaan.
Hoe weet ik of er iets kapot is? Ik heb de laatste tijd wel dat er opeens geen data meer over de lijn gaat totdat ik reconnect.

Edit: Huh, als ik op de website kijk zou ik 3.7.17 helemaal nooit gehad moeten hebben 8)7
Edit2: ah, https://community.ubnt.co...1st-gen-UAPs/ba-p/1688606

[ Voor 10% gewijzigd door Pizzalucht op 01-10-2016 00:42 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.