[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.809 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:20

rally

Deyterra Consultancy

THE_BASE schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:14:
Om weer terug te komen op mijn gezeur met Unifi: ook met 3.7.17 weer gedonder met wegvallend signaal. Nu weer developer.5126 terug en alles werkt soepel en snel. Niet meer updaten hier dus.
Wegvallend signaal? Op specifieke apparaten? Onder welke omstandigheden?

Ik heb hier 3 AP's met de 3.7.17.5220 draaien en alles draait bij mij. Sterker nog... beter en soepeler dan voorheen (waar ik wat problemen met band steering had bijvoorbeeld op mijn laptop).

Voor mij persoonlijk is de 3.7.17 juist een verademing (veel iPads en iPhones hier)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
rally schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:23:
[...]

Wegvallend signaal? Op specifieke apparaten? Onder welke omstandigheden?

Ik heb hier 3 AP's met de 3.7.17.5220 draaien en alles draait bij mij. Sterker nog... beter en soepeler dan voorheen (waar ik wat problemen met band steering had bijvoorbeeld op mijn laptop).

Voor mij persoonlijk is de 3.7.17 juist een verademing (veel iPads en iPhones hier)
Ik begrijp het zelf ook niet. Ik heb twee iPhones 7, een Apple TV 4, MacBook Air, iMac, twee AirPorts, een Sony Bravia en een HP Printer. Alle Apple apparaten hebben regelmatig het probleem: wel wifi, geen internet. Schijnt bekend te zijn, maar is er niet voor iedereen. Ik heb er dus wel last van. Wellicht een storende factor tussen alle apparaten en vooral bij streaming.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 07:44
Ik ben sinds dit weekend ook de trotse eigenaar van 1 unifi Gateway en 2 Unifi AP's van Ubiquity.
Echter heb ik een probleem met mijn AP's.

Als ik in de controller kijk bij Devices dan zie ik dat beide AP's Firmware Version 3.7.12.5154 hebben. Achter aan de regel die ik de upgrade knop staan.

Als ik hierop klik dan veranderd de status naar upgrading, even later veranderd deze weer terug naar connected en staat er nog altijd als version 3.7.12.5154, ook de upgrade button staat er nog.

Ik heb al enkele malen op de upgrade knop geklikt maar ieder keer gebeurd er hetzelfde.

Doe ik hier iets verkeerd? of zit ik al op de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Allereerst: gefeliciteerd en welkom bij de club.

Welke versie van de controller draai je?

Overigens zijn er aanzienlijk nieuwere versies van de FW beschikbaar die sneller en stabieler zijn (zeker voor Apple devices)

Hiervoor moet je wel de Beta optie in je account aan hebben gevinkt, anders mag je niet bij dat deel van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Ik gebruik de controller op mijn Synology. Dit is versie 5.0.7-160831.
Ik heb het pakket van http://synology.acmenet.ru

Als ik in mijn account BETA aanvink en dan op upgrade klik gebeurd er nog steed niets. Ik krijg altij het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/fhm94mcxl/controller.png

EDIT
------------------
Heb ondertussen een upgrade gedaan van de controller naar het (in synology) beta versie nummer 5.2.4 (Build: atag_5.2.4_8721), maar nog steeds hetzelfde.

[ Voor 17% gewijzigd door Yoki1985 op 19-09-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Oke maar je dient de firmware op een andere manier te doen..

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80216716/Tweakers/customfirm.png

en dan kun je in het geval van de Unifi AP-AC-LR de volgende fw gebruiken:
UAP-AC-Lite/AC-LR/AC-Pro/AC-EDU | 3.7.17.5220 | md5 - http://dl.ubnt.com/unifi/.../3.7.17.5220/firmware.bin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoki1985
Ok zal ik eens proberen. Maar hoe komt het dan dat er wel het upgrade knopje staat maar als ik erop klik dan krijg ik geen hogere versie?

EDIT
--------------------
Zelfs als ik die link gebruik blijft er versie 3.7.12.5154 staan.
De Upgrade button staat er dan ook nog :X

[ Voor 33% gewijzigd door Yoki1985 op 19-09-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Yoki1985 schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:26:
Ok zal ik eens proberen. Maar hoe komt het dan dat er wel het upgrade knopje staat maar als ik erop klik dan krijg ik geen hogere versie?

EDIT
--------------------
Zelfs als ik die link gebruik blijft er versie 3.7.12.5154 staan.
De Upgrade button staat er dan ook nog :X
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ververs de pagina eens en herstart de controller.
Anders moet je één van de AP's even rebooten.
Mocht dat niet werken, reset één van de AP's eens en voordat je hem adopt doe je een FW update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
rally schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:32:
[...]

Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ververs de pagina eens en herstart de controller.
Mocht dat niet werken, reset één van de AP's eens en voordat je hem adopt doe je een FW update.
Ik zie nu ook gewoon upgrade staan (komt denk ik omdat de fw niet overeen komt met de gebundelde versie van de controller (ik draai nog 5.0.7 maar mijn AP's draaien een beta fw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
rally schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:32:
[...]

Zal ik straks eens proberen ben nu niet op de locatie van de AP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

LightStar schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:33:
[...]

Ik zie nu ook gewoon upgrade staan (komt denk ik omdat de fw niet overeen komt met de gebundelde versie van de controller (ik draai nog 5.0.7 maar mijn AP's draaien een beta fw)
Dat klopt. Als je een firmware draait anders dan met de Controller versie wordt meegeleverd, dan zie je de upgrade button staan.
Als je een lagere versie draait, upgrade hij naar de (hogere) versie van de controller.
Draai je een hogere versie dan zal hij de firmware downgraden naar de versie van de controller.

Maar in ieder geval moet er een wijziging komen van de firmware. Dat hij hetzelfde blijft heb ik namelijk ook nog niet meegemaakt. En ik draai ondertussen 7 verschillende omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
rally schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:41:
[...]

Dat klopt. Als je een firmware draait anders dan met de Controller versie wordt meegeleverd, dan zie je de upgrade button staan.
Als je een lagere versie draait, upgrade hij naar de (hogere) versie van de controller.
Draai je een hogere versie dan zal hij de firmware downgraden naar de versie van de controller.

Maar in ieder geval moet er een wijziging komen van de firmware. Dat hij hetzelfde blijft heb ik namelijk ook nog niet meegemaakt. En ik draai ondertussen 7 verschillende omgevingen.
Ik had dat ook met mijn USG 4P ik kon op upgrade klikken wat ik wou maar upgraden deed ie niet, ging pas goed toen ik er een internet verbinding (werkend op had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Voor een firmware upgrade is een internetverbinding nodig, of je moet de binary downloaden en via SSH updaten, maar dat vind ik een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 17:08

Kek

3flix

Nou 5.2.7 is uit, zat het net te checken en toen stond het een hele 10 seconden online :)

wel een vraagje, wat is de beste manier om een backup te maken? gewoon via de GUI..? of zijn er nog andere stappen die handig zijn... (heb het op een vps draaien, dus wil alles wat maar nodig is kunnen backuppen)

[ Voor 55% gewijzigd door Kek op 19-09-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
https://community.ubnt.co...-is-released/ba-p/1680663

5.2.7 online

[ Voor 8% gewijzigd door LightStar op 19-09-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46

B2

wa' seggie?

Ik wil mijn AP migreren van een lokale Controller naar AWS. Ik heb de controller op AWS al draaien, backup terug gezet. Moet ik nu de AP eerst naar een factory default state brengen? En wat is het makkelijkst, inform via SSH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb een vraag over de werking van min rssi. Ik heb 2 AP's, 1 op de begane grond en 1 beneden. Ik heb op beide AP's ingesteld dat bij -67 dBM de clients een kick moeten krijgen. Dat leek leuk te werken, maar vreemd genoeg ging mijn HP netwerkprinter helemaal op hol.

Die verbindt met de begane grond en heeft dan een signaal ruim onder de ingestelde min rssi (ergens tussen de -45 en -55 dBm. Toch krijg ik sindsdien continu meldingen in Windows 10 dat "scannen naar HP bladiebla" niet meer beschikbaar is, alsof de HP dus ontkoppelt wordt van het AP. Kan je ergens instellen dat apparaten ook "vastgezet" worden aan een AP en die verbinding gewoon 100% van de tijd in stand houden.

Daarnaast vind ik het wonderlijk dat de verbinding verbroken lijkt te worden (terwijl ik dit type besef ik mij dat ik dat nog uitvoeriger kan testen), terwijl het signaal meer dan prima is.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
B2 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:00:
Ik wil mijn AP migreren van een lokale Controller naar AWS. Ik heb de controller op AWS al draaien, backup terug gezet. Moet ik nu de AP eerst naar een factory default state brengen? En wat is het makkelijkst, inform via SSH?
Nee, factory reset is niet nodig. Inloggen via SSH op je AP's en ze een set-inform naar je cloud controller geven. Zou direct moeten werken!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 19:17
PaT schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:13:
[...]
. Kan je ergens instellen dat apparaten ook "vastgezet" worden aan een AP en die verbinding gewoon 100% van de tijd in stand houden.
[...]
Je kan een extra SSID toevoegen, eventueel verborgen, waarmee je alleen de printer laat verbinden. Die kan je dan activeren op alleen het AP waar je de printer op wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46

B2

wa' seggie?

DennusB schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:21:
[...]

Nee, factory reset is niet nodig. Inloggen via SSH op je AP's en ze een set-inform naar je cloud controller geven. Zou direct moeten werken!
Top, heb het werkend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Voor de mensen met een Cloudkey hier is ook een nieuwe firmware voor uitgebracht (0.5.4)

http://community.ubnt.com...-is-released/ba-p/1681033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:06
Heb zelf inmiddels de Ubiquiti USG, us-24-250 en een AP-AC-Pro naar volle tevredenheid draaien.
Binnen afzienbare tijd ga ik verhuizen en wil er nog een 24 poort niet poe switch bij hebben.
Nu heb ik gelezen dat Ubiquiti ook met een 24 poorts niet poe gaat komen.
Echter zie nergens berichten wanneer deze beschikbaar is.
Heeft iemand een idee wanneer deze in NL leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
fonias schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:25:
Heb zelf inmiddels de Ubiquiti USG, us-24-250 en een AP-AC-Pro naar volle tevredenheid draaien.
Binnen afzienbare tijd ga ik verhuizen en wil er nog een 24 poort niet poe switch bij hebben.
eind september 2016 staat op routershop.nl hopelijk is dat ook zo want dan kan mijn Edgeswitch 24 lite eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 05:05
fonias schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:25:
wat ik zo op het internet vind is deze al leverbaar:

https://www.wifimedia.eu/en/ubiquiti-unifi-switch-us-24.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:45
In de link die je geeft staat expected october 2016...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Dank voor de antwoorden, had deze zelf nog niet gevonden.
Mooi dat deze binnenkort leverbaar is, kan ik in mijn nieuwe huis deze er direct bij hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
PaT schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:13:
Kan je ergens instellen dat apparaten ook "vastgezet" worden aan een AP en die verbinding gewoon 100% van de tijd in stand houden.
Helaas kan dat tegenwoordig niet meer.
In de oude 2.x.x firmware zat die optie wel, en er wordt ook nog regelmatig naar gevraagd om dit terug te brengen, in de 5.x.x firmware.

Tot nu toe heeft UBNT daar nog geen gehoor aan gegeven.

De enige optie is inderdaad al genoemde extra SSID (met bijbehorend prestatieverlies).

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

djluc schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:53:
[...]

Je kan een extra SSID toevoegen, eventueel verborgen, waarmee je alleen de printer laat verbinden. Die kan je dan activeren op alleen het AP waar je de printer op wilt hebben.
Bedankt voor de tip, dat is inderdaad een goede.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibaut
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
fyi,

Ik had gisteren mijn controller geupgrade van versie 4.8.20 naar 5.0.7 en geen enkele van de windows laptops kon nog connecteren. Via de support kwam ik erop uit dat de versie 5.2.7 reeds uit was. Na installatie alles terug normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

maxibaut schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:39:
fyi,

Ik had gisteren mijn controller geupgrade van versie 4.8.20 naar 5.0.7 en geen enkele van de windows laptops kon nog connecteren. Via de support kwam ik erop uit dat de versie 5.2.7 reeds uit was. Na installatie alles terug normaal.
Heb je dan ook de firmware van je devices geupgrade? Want in principe heeft de controller niets te doen met connectiviteit. Zonder controller moeten je devices ook kunnen verbinden nl.

In de nieuwere firmware zijn namelijk enorm veel bugs gefixed en performance verbeteringen geimplementeerd.

Mijn iPad is nog nooit zo snel geweest (422Mbit in een speedtest :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibaut
rally schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:49:
[...]

Heb je dan ook de firmware van je devices geupgrade? Want in principe heeft de controller niets te doen met connectiviteit. Zonder controller moeten je devices ook kunnen verbinden nl.

In de nieuwere firmware zijn namelijk enorm veel bugs gefixed en performance verbeteringen geimplementeerd.

Mijn iPad is nog nooit zo snel geweest (422Mbit in een speedtest :P )
Inderdaad, dat moest ik er nog bij zeggen. De updates op de AP heb ik gelijk uitgevoerd nadat de controller geupdate was.

Het Ubiquiti verhaal is voor mij maar 1 maand oud, maar ik geniet volop. Wat een gemak en ook die live support vanuit de controller is super. Je betaalt er wel wat voor, maar die kosten haal ik er zo uit. Nu nog een outdoor wifi, maar daar is even geen budget voor en die moeten nog nieuw uitkomen lees ik hier.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:55
Meer mensen die na een dag of twee nu problemen ondervinden met Unifi 5.2.7 (Stable)?
Heb onze main controller geupdate 2 dagen geleden en alle klanten overgezet naar 5.2.7 uiteraard met nieuwe firmware die erbij zit. Krijg toch bij een aantal te horen dat wifi wel verbonden is maar geen internet verkeer opeens, na een reboot van Unifi punt werkt dat wel weer voor een tijd.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

lekker dan.... ga je 5.2.7 proberen te installen op je raspberry pi3 doet ie het niet en op verzoek van support alles er af en weer op... krijg je 4.8.20
uiteindelijk met hulp van ubiquity support wel de 5.2.7 er opgekregen via de normale apt-get install unifi.
maar ja start ie net als de hele tijd wel op en is active alleen kan ik niet naar de url:8443 om wat voor vage reden. Voorheen met 5.0.7 deed ie het wel.
Ik krijg verder geen errors etc... juiste java installed

Iemand een idee? ik draai ubuntu 16.04 (Mate)

ESET software nodig? Let me know 😄

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:16
Ik heb net ook een install gedaan op een ubuntu machine. In eerste instantie ging dat niet helemaal lekker. (mongo DB errors) bij een tweede poging (via apt) pakte de install goed op.

Kijk even in /var/log/unifi/server.log

Daar zal absoluut iets staan, en geef dat weer even terug aan support.

• LightStar
tcviper schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:15:
Meer mensen die na een dag of twee nu problemen ondervinden met Unifi 5.2.7 (Stable)?
Heb onze main controller geupdate 2 dagen geleden en alle klanten overgezet naar 5.2.7 uiteraard met nieuwe firmware die erbij zit. Krijg toch bij een aantal te horen dat wifi wel verbonden is maar geen internet verkeer opeens, na een reboot van Unifi punt werkt dat wel weer voor een tijd.
Niet bekend die firmware voor de ap's die draai ik middels 6 dagen op mijn ap's en heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.

Ook de laatste USG firmware draait tot op heden stabiel.

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:03
tcviper schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:15:
Heb nu na 7 dagen de nieuwe firmware(3.7.17.5220) op de ap's ook problemen met m'n macbook, hiervoor geen problemen gehad(vandaag begonnen).
Wifi symbool blijft langer als normaal knipperen, heeft dan wel al netwerk verbinding maar niet het adres van de router en ook internet geeft hij als niet bereikbaar. Even later geeft hij dan dat het wel "Internet:bereikbaar" maar is het dan nog steeds niet.

Wifi in en uit schakelen helpt wel, maar na een reboot van de laptop hetzelfde probleem. Browser afsluiten en opnieuw openen helpt niet. :? Probleem zowel op el capitan als Sierra.

[ Voor 4% gewijzigd door iCrOn op 21-09-2016 11:20 . Reden: extra info ]

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 22:29

zeroday

There is no alternative!

Ik zit even met 5.3.3 van de controller te stoeien en ik zie daar

HOTSPOT 2.0 staan ..

erg leuk dat na x jaar nu 802.11u wat voeten aan de grond krijgt maar ..

heeft deze nieuwe technology enig nut voor huis / tuin en bedrijfgebouw gebruik?
functionaliteit qua configuratie is erg summier ..

There are no secrets, only information you do not yet have

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 20:17

mvds

Totally awesome!

Ik ben er al even uit, dus ik vraag het even. Ik heb het volgende draaien;

Ziggo modem (standaard, dus ook als router) -> ToughSwitch -> 2 x AP Pro

Ik wil graag de Ziggo doos als bridge, dan verder alles via Ubiquiti. Wat moet ik dan hebben? Een USG? Moet ik dan nog losse injectors gebruiken? Is er een betere oplossing? Ik wil graag alles via het dashboard kunnen doen.

• Catmandos
mvds schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:58:

Ik wil graag de Ziggo doos als bridge, dan verder alles via Ubiquiti. Wat moet ik dan hebben? Een USG? Moet ik dan nog losse injectors gebruiken? Is er een betere oplossing? Ik wil graag alles via het dashboard kunnen doen.
Je hebt inderdaad de USG dan nodig en die komt dan tussen de ziggo modem en de toughswitch. Je kan ziggo bellen als je de router modes wilt uitschakelen.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:19
Wordt 802.11r/k al ondersteund?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Catmandos schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:00:
[...]

Je hebt inderdaad de USG dan nodig en die komt dan tussen de ziggo modem en de toughswitch. Je kan ziggo bellen als je de router modes wilt uitschakelen.
er is niks wat de USG en de TS combineerd?

• Catmandos
mvds schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:06:
[...]

nee niet de USG, Je kan wel kiezen voor de edgerouter POE maar die kan je niet toevoegen aan de unifi controller.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
Iemand een idee wat de opties zijn voor een captive portal voor een VLAN met enkel een Edgerouter Lite, dus geen Unifi AP's? Via een omweg is wel een versie van Coova Chilli te installeren op de ERL maar ik weet nog niet of ik het zo op wil lossen.

Er zijn 2 AP's die daarvoor zelf geen mogelijkheid hebben en gasten verbinden ook via ethernet.

• doc
  • Laatst online: 24-09 22:57

doc

mvds schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:06:
[...]

Je zou dan ipv de Toughswitch een Unifi switch moeten pakken

Me Tarzan, U nix!

• mvds

mvds

Totally awesome!

doc schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:20:
[...]

Je zou dan ipv de Toughswitch een Unifi switch moeten pakken
Die heeft geen routing functionaliteiten en dan kan ik volgens mij de Ziggo modem niet in bridge modus zetten, of in combinatie met de USG maar dan moet ik injectors gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 21-09-2016 13:33 ]

• Catmandos
mvds schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:32:
[...]

Die heeft geen routing functionaliteiten en dan kan ik volgens mij de Ziggo modem niet in bridge modus zetten, of in combinatie met de USG maar dan moet ik injectors gebruiken
en dan moet je alsnog een normale switch hebben omdat de USG maar 1 LAN port heeft.

• LightStar
[...]

Oke.., even voor het plaatje

Je situatie word als volgt: Ziggo modem -> Unifi USG (Gateway) -> Unifi Switch -> Unifi Ap's

Je bent een switch nodig anders ga je nooit meer als 1 AP kunnen draaien,

[ Voor 10% gewijzigd door LightStar op 21-09-2016 13:50 ]

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 22:29

zeroday

There is no alternative!

Alleen in een oude beta..

zie ook deze thread
https://community.ubnt.co...orry/td-p/1366276/page/16

There are no secrets, only information you do not yet have

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 10:59
[...]

Je zou dan een Edgerouter PoE moeten nemen inderdaad. Die kan je UAP's voeden,
Maar dan heb je toch nog te weinig poorten voor de rest van je netwerk en dan kom je dus toch weer aan een Switch.

En daarbij komt ook dat een Edgerouter heel wat anders is dan een USG qua werking en instellingen etc.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• doc
  • Laatst online: 24-09 22:57

doc

[...]

Zoals hierboven vermeld wordt het dan

USG -> USW -> UAP

De injectors kunnen vervallen als je een Unifi switch met POE neemt, weet niet hoeveel poorten je wil, ik gok 8? Dan zou het de US‑8‑150W worden

Me Tarzan, U nix!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 22:21
Na 3 jaar op  de standaard unify ap gedraaid te hebben op de 2,4 ghz is
het tijd om eens wat nieuws te nemen.

3 Jaar geleden zat ik nog in een bedrijfspand en daar had ik 3 AP’s
hangen en ging als een tierelier en nooit geen problemen meer gehad.
Hier had ik een simpel 19 mbit ADSL lijntje dus trok hem altijd wel vol.

Nu woon ik echter sinds vorig jaar in een ruitjeshuis en merk dat die
2,4 Ghz wel heel vol zit hier. Ik heb nu een 100/100 glas en haal rond
de 70/80 mbit. Nu haalde ik in het verleden 20 mbit in de shuur maar mag nu blij zijn dat ik überhaupt nog verbinding krijg in de
schuur. Tijd voor 5 Ghz dus.

Nu was mijn idee het volgende
Het hart bestaat uit de V10 modem van KPN hier zitten 3 tv’s van KPN op
en de 4e poort wil ik als DMZ doorzetten naar de unify USG zodat ik geen
dubbel NAT heb.

De reden dat ik de tv via modem wil laten lopen is omdat
ik nogal eens lees dat je foutmeldingen krijgt. Nu vind ik dit geen
probleem maar als ik aan het werk ben en de vrouw thuis zit met de
kinderen en die kunnen geen brandweer man sam zien wordt het huis
afgebroken haha.

Voor het huisnetwerk wil ik de USG inzetten zodat ik een mooi overzicht
heb en eindelijk verkeer over Vlans kan gooien zodat als ik een pc
repareer niet alle zooi direct op mijn netwerk heb aan virussen.

Hierna komt een 24 poort gbit HP switch met daarachter de computers /
nas / printer / aps enz enz (ap's via injector).

Ik wil op elke verdieping een AP AC LITE hangen totaal worden dat dan 3
stuks en is denk ik voldoende voor het huis. Ik heb als obstakels alleen
gipsblok wanden en kasten ed dus verwacht dat ik dan overal 5 ghz
dekking moet hebben.

Nu heb ik tijdje geleden een 50mm buis naar de schuur gelegd en daar
lopen 4 UTP kabels doorheen en hier wil ik 1 van de oude APs hangen met
alleen 2.4 Ghz want in de tuin is het eigenlijk alleen fb en youtube
kijken dus snel zat en genoeg bereik.

Zie ik nog dingen over het hoofd ? volgens mij heb ik zo alles wel ?
Enige waar ik nog over twijfel is de cloud key! Is dit echt een
toegevoegd waarde ? maakt het het beheer van het netwerk echt
makkelijker ? Ik heb verder alleen Vlan switching nodig wat via de USG
loopt en VPN en voorlopig ga ik ook geen gekke dingen doen met het wifi
zoals wifi portals om aan te melden ed.

• Catmandos
Jan-man schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:01:
Na 3 jaar op  de standaard unify ap gedraaid te hebben op de 2,4 ghz is
het tijd om eens wat nieuws te nemen.

BLABLABLA
Het hele verhaal denk ik dat je helemaal de goede kant op gaat,

Ik vind dat de cloudkey zeker wel een toegevoegde waarde is als je bijvoorbeeld geen server hebt draaien waar je makkelijk de controller kan draaien.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Voor management heb je een controller nodig, maar die hoeft niet 24 x 7 te draaien.
Voor inzicht in het netwerk is dat wel handiger.
Ik ben begonnen met een Cloudkey, maar daarna op AWS overgestap. Dat bleek praktischer vooral omdat ik totaal 8 sites heb (nog 2 te migreren).

Mijn vraag is waarom je coor de Lite AP''s gaat en niet de LR's. Ze zijn wel iets groter, maar bieden meer snelheid tegen relatief lagere extra kosten.
De AP Pro's zijn mij te groot, te duur en maximale performance halen gaat heeeel lastig worden omdat weinig apparaten 3 antenne's hebben. Wel practisch is dat ze PoE+ ondersteunen en dus niet hoeft te kl*t*n met dat "Passive PoE" geneuzel.

Voor volledig DPI inzicht heb je overigens wel Unifi switches nodig.

Ik heb met beide omgevingen gespeeld, maar hoewel de mogelijkheden met het Edge spul (veel) groter zijn is het ook (voor mij) veel complexer. Bovendien kan nu met Unifi zonder veel moeite de omgevingen (in 3 landen) beheren.

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:50
mvds schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:58:

Ik wil straks naar bijna dezelfde opstelling maar zal maar 1 AP hebben welke ik via de PoE adapter zal voorzien van stroom.

Hierdoor zou ik een USG kunnen halen en een normale switch.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik weet het niet zeker, maar is die meegeleverde PoE adapter Gigabit of 100Mbit?

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
rally schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:36:
Ik weet het niet zeker, maar is die meegeleverde PoE adapter Gigabit of 100Mbit?
Gigabit

• TPA

TPA

ESET official partner

hermanh schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:49:
Ik heb net ook een install gedaan op een ubuntu machine. In eerste instantie ging dat niet helemaal lekker. (mongo DB errors) bij een tweede poging (via apt) pakte de install goed op.

Ik heb mijn ubuntu maar opnieuw geinstalleert krijg ook mongo DB errors. zal eens via apt proberen

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
Bij de installatie op Windows, gaf de setup bij mij wel een error dat hij mongod.exe niet kon lezen, maar na negeren daarvan, is deze wel gewoon goed geïnstalleerd.

• fonias
iCrOn schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:12:
[...]

Heb nu na 7 dagen de nieuwe firmware(3.7.17.5220) op de ap's ook problemen met m'n macbook, hiervoor geen problemen gehad(vandaag begonnen).
Wifi symbool blijft langer als normaal knipperen, heeft dan wel al netwerk verbinding maar niet het adres van de router en ook internet geeft hij als niet bereikbaar. Even later geeft hij dan dat het wel "Internet:bereikbaar" maar is het dan nog steeds niet.

Wifi in en uit schakelen helpt wel, maar na een reboot van de laptop hetzelfde probleem. Browser afsluiten en opnieuw openen helpt niet. :? Probleem zowel op el capitan als Sierra.
Ook ik ervaar problemen met mijn macbook icm 3.7.17.5220.
Bij 3.7.5 vlot internet en nu traag internet of wordt geen pagina weergegeven.
iPhone's en iPad's lijken wel goed te gaan.

• LightStar
Ik zou zeggen met ze op het UBNT forum: http://community.ubnt.com/ dan wordt er wellicht iets mee gedaan...

• mvds

mvds

Totally awesome!

rally schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:19:Wel practisch is dat ze PoE+ ondersteunen en dus niet hoeft te kl*t*n met dat "Passive PoE" geneuzel.
Wat bedoel je hiermee? Je bedoelt dat de meeste AP's op 24 Volt werken ipv 48 Volt?

• maxibaut
hallo,

Ik heb de laatste PRO AP hangen, elk met hun aparte voeding.

Vraagje? Zit er een voordeel om te gaan voor een US‑8‑150W .

Mijn netwerk wordt nog uitgebreid met een outdoor AP in de toekomst en een outdoor POE camera.

Het gebruik is vooral surfen op het internet door mijn 20 klanten (vakantiewoning)

Tevens vermeld de docs dat de US‑8‑150W moet horizontaal staan, iemand ervaring met vertikale positie aan muur? Of uit den boze?

• TPA

TPA

ESET official partner

hermanh schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:49:

hoe heb je de apt gedaan? bij mij pakt hij hem niet voor mongo DB

• mvds

mvds

Totally awesome!

Zal waarschijnlijk te maken hebben met de manier waarop de warmte uit de behuizing afgevoerd moet worden. Ik zou hem niet verticaal zetten, zo'n switch kan aardig wat warmte genereren en je wilt niet dat er warmte zich ophoopt in de behuizing.

• Kavaa
maxibaut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:54:
hallo,

Ik heb de laatste PRO AP hangen, elk met hun aparte voeding.

Vraagje? Zit er een voordeel om te gaan voor een US‑8‑150W .

Mijn netwerk wordt nog uitgebreid met een outdoor AP in de toekomst en een outdoor POE camera.

Het gebruik is vooral surfen op het internet door mijn 20 klanten (vakantiewoning)

Tevens vermeld de docs dat de US‑8‑150W moet horizontaal staan, iemand ervaring met vertikale positie aan muur? Of uit den boze?
Het maakt niet uit hoe je het ding op hangt. Hij wordt toch wel warm, ik heb een Toughswitch ook al jaren verticaal hangen en geen problemen mee, 7 poorten PoE zowel 24 als 48V.
Het is meer bedoeld om als hij Horizontaal staat dat de warmte dan sneller afgevoerd kan worden omdat de warme lucht omhoog gaat en het oppervalk dan groter is.

Ik zou me dus geen zorgen maken en hem gewoon aan de muur ophangen ;) Dat doen we ook met Edgerouters etc.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Kavaa
mvds schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:57:
Zal waarschijnlijk te maken hebben met de manier waarop de warmte uit de behuizing afgevoerd moet worden. Ik zou hem niet verticaal zetten, zo'n switch kan aardig wat warmte genereren en je wilt niet dat er warmte zich ophoopt in de behuizing.
Klopt, maar het moet geen kwaad kunnen. Die Edgerouter Lite en PoE worden ook aardig warm en die hangen bij vele klanten in een warme meterkast of andere warme omgeving. En geen problemen mee gehad tot nu toe.

Zelfs een keer Water in een Edgerouter Lite gehad. Even laten drogen in een bakje met Rijst. En hij werkte gewoon prima. Draait als meer dan 1.5 jaar zonder problemen.
Top spul, ik zou mij niet te veel zorgen maken.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

mvds schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:49:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Je bedoelt dat de meeste AP's op 24 Volt werken ipv 48 Volt?
Ubiquiti maakt gebruik van een eigen PoE implementatie van 24volt inderdaad. Het "lastige" daarvan is dat je niet zomaar een apparaat op die poort kunt inprikken. Dus je moet altijd opletten of er niet "toevallig" Passive PoE is geactiveerd op de poort. Gelukkig brand er dan wel een LEDje, maar ik heb wel eens in een moment van onoplettendheid een apparaat in de switch geplugd, waarvan ik achteraf dacht.. oef... vergeten te kijken of daar nog prik op stond.

• Kavaa
rally schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:48:
[...]

Ubiquiti maakt gebruik van een eigen PoE implementatie van 24volt inderdaad. Het "lastige" daarvan is dat je niet zomaar een apparaat op die poort kunt inprikken. Dus je moet altijd opletten of er niet "toevallig" Passive PoE is geactiveerd op de poort. Gelukkig brand er dan wel een LEDje, maar ik heb wel eens in een moment van onoplettendheid een apparaat in de switch geplugd, waarvan ik achteraf dacht.. oef... vergeten te kijken of daar nog prik op stond.
Heb het vaker gehad ook met Auto Sense PoE Switches. Al vaker een UAP AC Lite of Vorige generatie die op 24V werkte doorgebrand.
Gelukkig allemaal netjes om kunnen ruilen ze maken er niet z'n probleem van.

Denk dat Ubiquiti ook wel weet dat dit soort dingen kunnen gebeuren en er daarom ook niet moeilijk over doen.

Hadden ze maar alles Access Points op de Standaard PoE manier moeten produceren en niet 24V.

Het is ook wel weer slim natuurlijk om de extra Randapparatuur de verkopen / maken die dan alleen hun Access Points kunnen voorzien zoals de ToughSwitch 5 Ports. En de PoE Switches die ze zelf leveren kunnen allemaal Passive 24V PoE en 48V PoE Mits je de 8 Port versies of hoger hebt.

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

rally schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:19:De AP Pro's zijn mij te groot, te duur en maximale performance halen gaat heeeel lastig worden omdat weinig apparaten 3 antenne's hebben. Wel practisch is dat ze PoE+ ondersteunen en dus niet hoeft te kl*t*n met dat "Passive PoE" geneuzel.
*en* dat er een extra RJ45 aansluiting op zit voor nog een IP cam, beamer, printer enz.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Klopt. Was ik vergeten.
Maar eigenlijk lus ik zelden apparatuur door. Als zo'n AP stuk is dan werkt de apparatuur daarachter ook niet meer.
Eigenlijk doe ik dat alleen met VoIP toestellen.

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:16
Moet mezelf even corrigeren. In eerste instantie een upgrade gedaan via apt. Die faalde. Daarna draaide de controller niet meer met als reden dat ie mogodb niet meer kon vinden. Hierna via de update manager (gui) nogmaals de upgrade uitgevoerd. Tijdens de installatie werden paar vragen gesteld. (Heb je een backup gemaakt) gewoon ja geklikt op alles en de installatie ging dit keer verder goed.

Dus ik heb het vermoeden dat een background apt installatie niet lekker werkt.
TPA schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:56:
[...]

hoe heb je de apt gedaan? bij mij pakt hij hem niet voor mongo DB

• TPA

TPA

ESET official partner

hermanh schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:30:
Moet mezelf even corrigeren. In eerste instantie een upgrade gedaan via apt. Die faalde. Daarna draaide de controller niet meer met als reden dat ie mogodb niet meer kon vinden. Hierna via de update manager (gui) nogmaals de upgrade uitgevoerd. Tijdens de installatie werden paar vragen gesteld. (Heb je een backup gemaakt) gewoon ja geklikt op alles en de installatie ging dit keer verder goed.

Dus ik heb het vermoeden dat een background apt installatie niet lekker werkt.

[...]
Ik heb mijn ubuntu mate 16.04 opnieuw geïnstalleerd en toen alles opnieuw gedaan... maar nu draait ie nog steeds niet... ubnt is er nu ook naar aan het kijken, maar die kwamen er ook niet 123 uit.... maar ze ondersteunen geen raspberry pi ook al is het een ubuntu installatie. Ze zijn overigens nog wel aan het kijken. ook op mijn raspberry zelf hebben ze gekeken... maar dat loste niet veel op tot op heden. to be continued...

wordt er niet goed van want ik wil naar de 5.2.7 om de firmware van de ap ac te updaten zodat ik geen wifi issues meer heb... :(

• rally

rally

Deyterra Consultancy

TPA schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:00:
[...]

wordt er niet goed van want ik wil naar de 5.2.7 om de firmware van de ap ac te updaten zodat ik geen wifi issues meer heb... :(
De firmware van je AP's kun je ook onafhankelijk van de controller software versie updaten hoor.

Heb je toegang tot het Beta deel van het forum? Zo ja dan kun je de firmware hier downloaden.

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 19:33
Een vraagje: ik ben bezig met de eerste stappen om mijn netwerk te voorzien van VLANs. Ik heb dus enkele VLANs aangemaakt in mijn edgrouter. De krijgen dan de benaming eth1.10, eth1.20 en eth1.30.
Wat die ik nu met eth1? Die ga ik niet meer gebruiken dus ik vermoed dat de dhcp server hiervan weg mag? Kan ik eth disable zetten? Of worden de vlans dan ook gedisabled?

Verder hebben de switches een default VLAN 1 dat ik niet kan verwijderen van de poorten. Moet ik dit VLAN ook aanmaken in edgerouter (of is dit niet nodig, of moet dit juist wel om firewall rules in te stellen)? Of is eth1 het standaard VLAN 1. De bedoeling is dat ik dit VLAN 1 niet ga gebruiken.

• Kavaa
DenBenny schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:24:
Een vraagje: ik ben bezig met de eerste stappen om mijn netwerk te voorzien van VLANs. Ik heb dus enkele VLANs aangemaakt in mijn edgrouter. De krijgen dan de benaming eth1.10, eth1.20 en eth1.30.
Wat die ik nu met eth1? Die ga ik niet meer gebruiken dus ik vermoed dat de dhcp server hiervan weg mag? Kan ik eth disable zetten? Of worden de vlans dan ook gedisabled?

Verder hebben de switches een default VLAN 1 dat ik niet kan verwijderen van de poorten. Moet ik dit VLAN ook aanmaken in edgerouter (of is dit niet nodig, of moet dit juist wel om firewall rules in te stellen)? Of is eth1 het standaard VLAN 1. De bedoeling is dat ik dit VLAN 1 niet ga gebruiken.
Eth1 kun je zeker niet uitzetten:) dan werken je vlans niet meer gezien eth1 de echte interface is.

Je kunt het default vlan gewoon laten voor wat het is en niet gebruiken.
De dhcp server op eth1 kun je als je die niet wilt gebruiken dus ook verwijderen.
En dan dus inderdaad de juiste vlans op de switch instellen untagged voor de clients en tagged voor de dingen die het tagged oppakken zoals AP of TV ontvanger etc. Je uplink poort zal dus alle poorten tagged krijgen of de poort in trunk zetten, geen idee welke switch je hebt.

Als je gewoon verkeer van het ene naar het andere vlan wilt hebben dus dat je vanuit vlan 2 naar vlan 3 mag op basis van ip dan moet je geen firewall gebruiken wil je dat niet dan moet je de nodige rules instellen op de vlan interfaces bij de firewall.

• TPA

TPA

ESET official partner

rally schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:40:
[...]

De firmware van je AP's kun je ook onafhankelijk van de controller software versie updaten hoor.

Heb je toegang tot het Beta deel van het forum? Zo ja dan kun je de firmware hier downloaden.
Ik heb de controller even op een Windows tablet gezet en dat werkte wel. Maar ik wil hem weer op mijn raspberry pi hebben. Had Ubuntu mate altijd draaien met dr controller maar met 5.2.7 ging alles de mist in. En nu krijg ik hem niet meer aan de praat op de raspberry :( morgen even een ander Sd kaartje halen en rapbian installeren en hem daar eens opzetten in de hoop dat dat wel gaat werken... hopeloos word ik er van en ook heel sjagerijnig omdat het eerder altijd goed ging of makkelijk op te lossen was. Alleen nu dus ff niet.

De nieuwe firmware staat in elk geval op mijn beide AP A-C dus dat is gelukt. Nu de controller dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:27
Ik ben bezig met een vpn met een vriend op te zetten maar dit lukt me niet. Hij heeft een draytek en ik probeer de configs te vergelijken maar ik zie dat fase 2 niet in de config staat. Is deze 100% gelijk aan fase 1 en is het met of zonder authenticatie? Een nat rule voor de vpn is aanwezig en ik heb 1 andere werkende vpn met een vriend met een edgerouter. Ip adressen zijn eruit gehaald .

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
    ipsec {
        auto-firewall-nat-exclude disable
            }
        }
        esp-group FOO1 {
            proposal 1 {
                encryption aes128
                hash sha1
            }
        }
        ike-group FOO1 {
            proposal 1 {
                dh-group 2
                encryption aes128
                hash sha1
            }
        }

}
            peer a.a.a.a {
                authentication {
                    mode pre-shared-secret
                    pre-shared-secret ****************
                }
                connection-type initiate
                description Martijn
                ike-group FOO1
                local-address b.b.b.b
                tunnel 1 {
                    esp-group FOO1
                    local {
                        prefix 172.20.92.0/24
                    }
                    remote {
                        prefix 172.16.4.0/24
                    }
                }
            }
        }
    }

[ Voor 4% gewijzigd door m3gA op 23-09-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi ik mis iets met het Instellingen van een vpn Verbinding. Ik lees overal dat je bij edgerouter IPSec kan offloaden en heb dit ook in de router ingesteld vpn en IPSec offload staan op enable.

Maar toch is de cpu 100% zodra er een vpn verbinding gemaakt wordt.
Het type vpn is L2tp IPSec weet iemand of ik nog iets bijzonders moet activeren om vpn te kunnen offladen.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m3gA schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:44:
Ik ben bezig met een vpn met een vriend op te zetten maar dit lukt me niet. Hij heeft een draytek en ik probeer de configs te vergelijken maar ik zie dat fase 2 niet in de config staat. Is deze 100% gelijk aan fase 1 en is het met of zonder authenticatie? Een nat rule voor de vpn is aanwezig en ik heb 1 andere werkende vpn met een vriend met een edgerouter. Ip adressen zijn eruit gehaald .

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
    ipsec {
            }
        }
        esp-group FOO1 {
            proposal 1 {
                encryption aes128
                hash sha1
            }
        }
        ike-group FOO1 {
            proposal 1 {
                dh-group 2
                encryption aes128
                hash sha1
            }
        }

}
            peer a.a.a.a {
                authentication {
                    mode pre-shared-secret
                }
                connection-type initiate
                description Martijn
                ike-group FOO1
                local-address b.b.b.b
                tunnel 1 {
                    esp-group FOO1
                    local {
                        prefix 172.20.92.0/24
                    }
                    remote {
                        prefix 172.16.4.0/24
                    }
                }
            }
        }
    }
Mischien dat je hier iets aan hebt.
https://community.ubnt.co...ng-Edgerouter/td-p/802958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Dat is volgens mij iets heel anders. Hij heeft een andere draytek gehad (ondingen) maar daar kreeg ik de ipsec vpn wel mee aan de gang maar hij is overleden en de nieuwe, een 2960 heeft een hele andere interface dus ik krijg de vpn niet meer up.

[ Voor 11% gewijzigd door m3gA op 23-09-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m3gA schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:18:
[...]

Dat is volgens mij iets heel anders. Hij heeft een andere draytek gehad (ondingen) maar daar kreeg ik de ipsec vpn wel mee aan de gang maar hij is overleden en de nieuwe, een 2960 heeft een hele andere interface dus ik krijg de vpn niet meer up.
Ik dacht dat je problemen had met multi vpn.
Sorry. Even vraag waar ik zelf mee zit hoe heb jij vpn en IPSec offloading geactiveerd. Bij enabling lijkt er niets te gebeuren mijn cpu blijft op 100% lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 23-09-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
xbeam schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:22:
[...]

Ik dacht dat je problemen had met multi vpn.
Sorry. Even vraag waar ik zelf mee zit hoe heb jij vpn en IPSec offloading geactiveerd. Bij enabling lijkt er niets te gebeuren mijn cpu blijft op 100% lopen.
Bij mij staat hij op dit moment als volgt, de cpu vreet uit zijn neus.

IP offload module : loaded
IPv4
forwarding: enabled
vlan : enabled
pppoe : enabled
gre : disabled
IPv6
forwarding: disabled
vlan : disabled
pppoe : disabled

IPSec offload module: loaded

Traffic Analysis :
export : disabled
dpi : disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m3gA schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:38:
[...]

Bij mij staat hij op dit moment als volgt, de cpu vreet uit zijn neus.

IP offload module : loaded
IPv4
forwarding: enabled
vlan : enabled
pppoe : enabled
gre : disabled
IPv6
forwarding: disabled
vlan : disabled
pppoe : disabled

IPSec offload module: loaded

Traffic Analysis :
export : disabled
dpi : disabled
Is dat met IPSec met L2tp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
djkavaa schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:10:
Eth1 kun je zeker niet uitzetten:) dan werken je vlans niet meer gezien eth1 de echte interface is.
Dat dacht ik ook, en durfde dit daarom ook niet te testen uit schrik mij uit te sluiten uit de router (ik gebruik enkel eth1).
Je kunt het default vlan gewoon laten voor wat het is en niet gebruiken.
De dhcp server op eth1 kun je als je die niet wilt gebruiken dus ook verwijderen.
En dan dus inderdaad de juiste vlans op de switch instellen untagged voor de clients en tagged voor de dingen die het tagged oppakken zoals AP of TV ontvanger etc. Je uplink poort zal dus alle poorten tagged krijgen of de poort in trunk zetten, geen idee welke switch je hebt.
Moet dit VLAN1 geconfigureerd worden in de router dan? of hoeft dit niet. Ik ging ervan uit dat ik firewall rules moest aanmaken om te vermijden dat er van VLAN1 toegang mogelijk zou zijn naar de andere VLANs. VLAN1 bestaat nu niet in mijn Edgerouter.

ik wil dus vermijden dat men van op VLAN1 aan de andere VLANs zou kunnen. Reden: in de settings van de switch is elke poort een untagged member van VLAN1 en dat kan ik niet verwijderen (ik ben nu aan het testen met een TL-SG108E en ik heb de indruk (volgens info op internet) dat dit bijvoorbeeld met een Edgeswitch lite wel kan). Ik vraag me dus af wat er gebeurt wanneer ik een PC aan bijvoorbeeld poort 8 van de switch hang (waar VLAN10 untagged aanwezig is en dus ook VLAN1) welk VLAN deze dus zal gebruiken. Gaat dit dan via het PVID? deze heb ik voor elke untagged poort ingesteld op het VLAN dat ik erop wil. voor poort 8 is dit dus VLAN10.

De poort waarop ik mijn router aansluit, daarop moet ik toch al mijn VLANs tagged plaatsen?
Als je gewoon verkeer van het ene naar het andere vlan wilt hebben dus dat je vanuit vlan 2 naar vlan 3 mag op basis van ip dan moet je geen firewall gebruiken wil je dat niet dan moet je de nodige rules instellen op de vlan interfaces bij de firewall.
De enige limiet die ik wil toevoegen is een scheiding tussen het Guest VLAN en de andere VLANs.
maar dat is de volgende stap, eerst de VLANs opzetten en kijken of dit werk (met dhcp en al) en dan pas de firewall rules. Ik doe dit stap voor stap, mocht het ergens mislopen ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
DenBenny schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:39:
[...]

Dat dacht ik ook, en durfde dit daarom ook niet te testen uit schrik mij uit te sluiten uit de router (ik gebruik enkel eth1).

[...]

Moet dit VLAN1 geconfigureerd worden in de router dan? of hoeft dit niet. Ik ging ervan uit dat ik firewall rules moest aanmaken om te vermijden dat er van VLAN1 toegang mogelijk zou zijn naar de andere VLANs. VLAN1 bestaat nu niet in mijn Edgerouter.

ik wil dus vermijden dat men van op VLAN1 aan de andere VLANs zou kunnen. Reden: in de settings van de switch is elke poort een untagged member van VLAN1 en dat kan ik niet verwijderen (ik ben nu aan het testen met een TL-SG108E en ik heb de indruk (volgens info op internet) dat dit bijvoorbeeld met een Edgeswitch lite wel kan). Ik vraag me dus af wat er gebeurt wanneer ik een PC aan bijvoorbeeld poort 8 van de switch hang (waar VLAN10 untagged aanwezig is en dus ook VLAN1) welk VLAN deze dus zal gebruiken. Gaat dit dan via het PVID? deze heb ik voor elke untagged poort ingesteld op het VLAN dat ik erop wil. voor poort 8 is dit dus VLAN10.

De poort waarop ik mijn router aansluit, daarop moet ik toch al mijn VLANs tagged plaatsen?

[...]

De enige limiet die ik wil toevoegen is een scheiding tussen het Guest VLAN en de andere VLANs.
maar dat is de volgende stap, eerst de VLANs opzetten en kijken of dit werk (met dhcp en al) en dan pas de firewall rules. Ik doe dit stap voor stap, mocht het ergens mislopen ... :?
Als je VLAN 1 nergens gebruikt dan hoef je daar niets mee te doen ;)
Meestal ga je die dus niet gebruiken:)

Je kunt maar 1 Untagged VLAN op één poort zetten meerdere Tagged VLAN's kan wel op 1 poort maar een poort kan dus altijd maar 1 Untagged VLAN hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Iemand nog een CloudKey in een kast liggen? :) want de raspberry lukt niet met 5.2.7 voor alsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TPA schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:36:
Iemand nog een CloudKey in een kast liggen? :) want de raspberry lukt niet met 5.2.7 voor alsnog
Beter wacht je even met 5.2.7
Er zijn veel problemen met vastlopende verbindingen toestelen die wel verbinden maar geen data kunnen versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

xbeam schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:38:
[...]

Beter wacht je even met 5.2.7
Er zijn veel problemen met vastlopende verbindingen toestelen die wel verbinden maar geen data kunnen versturen.
Ik heb 5.2.7 op een Windows tablet draaien en een update daarmee op mijn accesspoints en de verbindingen zijn stabieler dan met 5.0.7 tot nu (sinds gisteravond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:23
De verbindingsproblemen zijn voornamelijk afhankelijk van de firmware op de accesspoints. Het is erg verwarrend als we die hier gaan aanduiden met de versie van de controller...

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

NovapaX schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:58:
De verbindingsproblemen zijn voornamelijk afhankelijk van de firmware op de accesspoints. Het is erg verwarrend als we die hier gaan aanduiden met de versie van de controller...
Eens, de controller is bij het probleem. De firmware van de accesspoints zijn geüpdate en doen het nu heerlijk stabiel.

Alleen de controller wil dus niet meer op een raspberry pi 3 draaien aldus Ubiquiti support :( maar goed ik ga nog wel kijken of hem nog aan de praat krijg onder een andere distro...

Mij hoor je ook niet over wifi problemen, maar over problemen met de controller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
djkavaa schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:00:
[...]

Als je VLAN 1 nergens gebruikt dan hoef je daar niets mee te doen ;)
Meestal ga je die dus niet gebruiken:)

Je kunt maar 1 Untagged VLAN op één poort zetten meerdere Tagged VLAN's kan wel op 1 poort maar een poort kan dus altijd maar 1 Untagged VLAN hebben.
Dit lijkt bij deze switch zo te zijn, zie onderstaande link (het is een link want foto's weergeven vanuit dropbox lukt blijkbaar niet meer)

https://www.dropbox.com/s.../TL-SG108E_VLANs.jpg?dl=0

ik heb ook al een extra VLAN bijgemaakt en ook dit VLAN kan ik nog untagged bijplaatsen op bijvoorbeeld poort 8

moet ik eigenlijk iets wijzigen aan de firewall rules van het internet voor de VLANs? ik vermoed van niet aangezien de rules voor het internet enkel spreken van interface eth0 (mijn WAN poort)

[ Voor 6% gewijzigd door DenBenny op 23-09-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NovapaX schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:58:
Je zou het zo kunnen omschrijven maar als je de mee geleverde firmware update van de AP's niet doet heb ook niets aan de nieuw functies van de controller. (Die worden ook pas actief na updaten van Ap ) Dus hoef je ook niet te update. De firmware die de 5.2.7 controller uitrold naar je AP is heel buggy en hoord bij de controller versie. kijk maar naar de explosie van verbinding problemen op het forum door mee geleverde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

xbeam schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:15:
[...]

Je zou het zo kunnen omschrijven maar als je de mee geleverde firmware update van de AP's niet doet heb ook niets aan de nieuw functies van de controller. (Die worden ook pas actief na updaten van Ap ) Dus hoef je ook niet te update. De firmware die de 5.2.7 controller uitrold naar je AP is heel buggy en hoord bij de controller versie. kijk maar naar de explosie van verbinding problemen op het forum door mee geleverde firmware.
Ik ervaar geen issues met de firmware op de AP in tegendeel zelfs! 6 iphones 4 iPads, 5 Windows laptops, Linux laptop, raspberry pi en een MacBook pro en ook nog een Windows tablet.
Het is sinds 5.x nog niet zo stabiel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Hier ook. 5.2.7 (en hoger) is een super stabiele release.

Zijn er hier mensen die DPI ook aan hebben staan en het is opgevallen dat er met deze release minder data te zien is? Zo kan ik geen details meer zien van de clients die bepaalde data hebben gegenereerd.

Bijvoorbeeld bij Netflix heb ik nu 18GB aan data staan. "Vroeger" kon je dan op Netflix klikken en zag je welke hosts de data hadden gegenereerd en hoeveel (bijv. mijn HTPC 9GB, AppleTV 5GB en tablel 3GB).
Maar nu zie ik bij alles [No DPI DATA].

Het lijkt een combinatie te zijn van de nieuwe firmware en de Controller versie. Want als ik naar 5.0.7 terug ga, dan zie ik ook niets. Maar voorheen op 5.0.7 en de bijbehorende firmware zag ik wel de detail informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Ik heb echt geen flauw idee waar iedereen het hier over heeft...

Ik heb alle versies vanaf 4.8.x tot en met 5.2.7 gedraaid. Elke versie heeft minimaal twee weken gedraaid en ik heb nooit, echt nooit, problemen gehad.

Hier in huis twee laptops, een desktop, twee iPhones, een iPad, een Samsung tablet, 2 android phones, Lumia 950, IPcamera, Homevideosysteem en diverse domotica apparaten zoals schakelaars CO2-meters op Wifi.

Bedraad nog eens twee WHS-servers (waarvan 1 met de controller software), nog een IPcamera, Horizon, 2x Raspberry pi.

Mijn config: Ziggo Technicolor in bridge -> USG -> Netgear 8-ports switch -> 2x AC Lite -> tp-link 5 ports switch.

Als de firmware brak is hoe kan het dan dat sommige geen problemen hebben en andere wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nou, met de eerste 5.x.x reeks had ik wel wat performance problemen, met name de band steering werkte niet optimaal. MIjn Logitech Squeezebox kon niet eens meer dan 1 minuut een radiostream afsprelen voordat deze werd afgekapt.

Ook ik heb een uitgebreide IT omveving met 3 laptops, Windows 2012 Server, Desktop, HTPS, Wii, 3 iPads, 2 iPhones, Withings Weegschaal Rapsberri Pi 3's, Fibaro Home Center etc etc.

Mijn setup: Orange Fiber -> USG Pro -> Unifi Switch -> Unifi AP AC LR

Met de laatste release van de firmware 4.7.17 is alles erg stabiel en haal ik hogere doorvoersnelheden dan voorheen en heb ik geen vreemde problemen meer.

Alleen mijn Withings weegschaal "vergeet" de wifi instellingen nog. Maar dat had hij bij mijn vorige netwerk (Aerohive) ook. Dus ik vermoed dat dit niet aan Ubnt ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Bandsteering let ik niet op... De client kiest toch wat die wil kiezen...

Mijn Samsung Note 1 (Ja doe doet het nog!) connect op 5G terwijl mijn Note 2 een voorkeur voor 2,4G heeft. De Iphones en de Lumia zitten altijd op 5G. Een van mijn laptops heeft ook de voorkeur voor 2,4 terwijl de oudere laptop weer vaker op 5G zit.

Dus volgens mij is de client meer bepalend dan de instellingen op de controller...
Natuurlijk is het zo als ik de 2,4G met minder power laat zenden er meer apparaten naar 5G gaan. Maar dan heb ik geen bereik meer achter in de tuin.

M.b.t. de squeezebox dat vind ik wel een serieus probleem. Maar die heb ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
DenBenny schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:15:
[...]

Dit lijkt bij deze switch zo te zijn, zie onderstaande link (het is een link want foto's weergeven vanuit dropbox lukt blijkbaar niet meer)

https://www.dropbox.com/s.../TL-SG108E_VLANs.jpg?dl=0

ik heb ook al een extra VLAN bijgemaakt en ook dit VLAN kan ik nog untagged bijplaatsen op bijvoorbeeld poort 8

moet ik eigenlijk iets wijzigen aan de firewall rules van het internet voor de VLANs? ik vermoed van niet aangezien de rules voor het internet enkel spreken van interface eth0 (mijn WAN poort)
Geloof mij dat je die poorten toch weg moet halen uit vlan 1 dat moet kunnen heb het ook wel eens gedaan op een tp link je kunt echt maar een vlan untagged hebben.

Als je niets wilt wijzigen hoeft het niet idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m3gA schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:44:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
    ipsec {
            }
        }
        esp-group FOO1 {
            proposal 1 {
                encryption aes128
                hash sha1
            }
        }
        ike-group FOO1 {
            proposal 1 {
                dh-group 2
                encryption aes128
                hash sha1
            }
        }

}
            peer a.a.a.a {
                authentication {
                    mode pre-shared-secret
                }
                connection-type initiate
                description Martijn
                ike-group FOO1
                local-address b.b.b.b
                tunnel 1 {
                    esp-group FOO1
                    local {
                        prefix 172.20.92.0/24
                    }
                    remote {
                        prefix 172.16.4.0/24
                    }
                }
            }
        }
    }
Altijd ellende... Ik heb met Darytek's altijd 3des en md5. Deze zijn overigens niet offloaded.

Voorbeeld commando's zonder peer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
set vpn ipsec auto-firewall-nat-exclude enable
set vpn ipsec esp-group FOO0 compression disable
set vpn ipsec esp-group FOO0 lifetime 3600
set vpn ipsec esp-group FOO0 mode tunnel
set vpn ipsec esp-group FOO0 pfs enable
set vpn ipsec esp-group FOO0 proposal 1 encryption 3des
set vpn ipsec esp-group FOO0 proposal 1 hash md5
set vpn ipsec ike-group FOO0 ikev2-reauth no
set vpn ipsec ike-group FOO0 key-exchange ikev1
set vpn ipsec ike-group FOO0 lifetime 28800
set vpn ipsec ike-group FOO0 proposal 1 dh-group 2
set vpn ipsec ike-group FOO0 proposal 1 encryption 3des
set vpn ipsec ike-group FOO0 proposal 1 hash md5
set vpn ipsec ipsec-interfaces interface pppoe0
set vpn ipsec nat-networks allowed-network 0.0.0.0/0
set vpn ipsec nat-traversal enable

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 22:21
Zo bestelling is de deur uit! Nu nog een lang weekend wachten tot we er mee mogen spelen:).

3x Ubiquiti Networks UAP-AC-LR WLAN
1x Ubiquiti UniFi Security Gateway
1x Ubiquiti UniFi Cloud Key
Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.