[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:03
Zit er aan te denken om de Ubiquiti AP AC LR en een Edgerouter X te plaatsen. Internet aansluiting is een glas vezel verbinding van 50Mbit up/down.

Bedoeling is om het AP in het trap huis te monteren tegen de muur, trap staat in de woonkamer. Daar heb ik een koker om de aansluiting netjes weg te werken en mijn gedacht was dan om deze ter hoogte van de verdiepingsvloer op te hangen. Met het idee dat dit beter is voor de dekking boven en beneden. Wat denken jullie?

Verder heeft de Edgeroute Lite nog meerwaarde over de Edgerouter X voor een simpel netwerk? Verwacht dat de router niet veel meer gaat doen dan NAT en Firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 10:59
Christiaan676 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:05:
Zit er aan te denken om de Ubiquiti AP AC LR en een Edgerouter X te plaatsen. Internet aansluiting is een glas vezel verbinding van 50Mbit up/down.

Bedoeling is om het AP in het trap huis te monteren tegen de muur, trap staat in de woonkamer. Daar heb ik een koker om de aansluiting netjes weg te werken en mijn gedacht was dan om deze ter hoogte van de verdiepingsvloer op te hangen. Met het idee dat dit beter is voor de dekking boven en beneden. Wat denken jullie?

Verder heeft de Edgeroute Lite nog meerwaarde over de Edgerouter X voor een simpel netwerk? Verwacht dat de router niet veel meer gaat doen dan NAT en Firewall.
Die setup zou prima moeten werken en als je maar 50Mbit hebt en niet snel meer wil, dan is een Edgerouter X Prima.
Ook de Ubiquiti UAP AC LR zou prima moeten passen in je situatie.
Hoe dichter bij het plafond hoe meer profijt je er op de volgende verdieping van zult hebben.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Zo na veel gedoe de USG-4P aan de praat gekregen..., kreeg op geen mogelijkheid internet via PPPoE vlan setting werd niet vastgehouden (en de setting was ook nadien niet meer aan te passen) uiteindelijk maar een forgot device gedaan en mijn backup lijn aangesloten (deze werkt via dhcp), na dit alles een fw update kunnen doen en jahoor nu werkte PPPoE wel goed (en de vlan bleef netjes staan)

Wel zojuist 2 Blacknoise PM-1 Pro besteld want ze maken idd evenveel lawaai als die in de Edgerouter Pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

Hoe kan ik op een Edge router de download Speed cappen zodat niet 1 gebruiker alles kan dichttrekken v iedereen?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 15:49
mindcre8r schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:41:
Hoe kan ik op een Edge router de download Speed cappen zodat niet 1 gebruiker alles kan dichttrekken v iedereen?
Dat kan middels de traffic-control CLI opties (in de GUI is dat de Smart Queue, Basic Queue of Advanced Queue) of de traffic-policy. Maarrrr bij de smart, basic en advanced queue versies, schakel je hardware offload uit. throughput kakt dus in :|

Leesvoer:

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 19-08-2016 21:37 . Reden: Typo ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een vriend van mij heeft twee unifi ap's achter een Ziggo-modem gehangen voor me.

Bereik is uitstekend: een in de woonkeuken beneden, een in de woonkamer boven. Beneden zit er een AirPlay draadloos aan met een speaker. Boven zit er een AirPlay aan, Apple TV en een Sony TV, allen draadloos en een iMac van zolder, tevens draadloos.

Daarnaast nog een MacBook Air en twee iPhones draadloos.

Wat er gebeurd: WiFi lijkt op verschillende apparaten vast te lopen en kan verholpen worden door WiFi uit en in te schakelen of stekkers uit unifi's te trekken.

Streamen loopt vast, zowel een stream op Apple TV als het afspelen van Spotify naar AirPlay.

We komen er maar niet uit wat dit kan zijn. Ik heb alles uitgeschakeld en tijdelijk op het Ziggo modem gezet en het werkt feilloos, behalve slecht bereik. Normaliter is WiFi van het Ziggo-modem disabled.

Kan het zo zijn dat die unifi's continue iets aan het doen zijn, apparaten volgen of iets? Die AirPlay in de keuken is het vreemdst: vaste locatie, vrij dichtbij een AP en toch elke drie minuten verbinding verliezen.

Hoop dat iemand een idee heeft!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke firmware draaien je APs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
THE_BASE schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:30:
Een vriend van mij heeft twee unifi ap's achter een Ziggo-modem gehangen voor me.

Bereik is uitstekend: een in de woonkeuken beneden, een in de woonkamer boven. Beneden zit er een AirPlay draadloos aan met een speaker. Boven zit er een AirPlay aan, Apple TV en een Sony TV, allen draadloos en een iMac van zolder, tevens draadloos.

Daarnaast nog een MacBook Air en twee iPhones draadloos.

Wat er gebeurd: WiFi lijkt op verschillende apparaten vast te lopen en kan verholpen worden door WiFi uit en in te schakelen of stekkers uit unifi's te trekken.

Streamen loopt vast, zowel een stream op Apple TV als het afspelen van Spotify naar AirPlay.

We komen er maar niet uit wat dit kan zijn. Ik heb alles uitgeschakeld en tijdelijk op het Ziggo modem gezet en het werkt feilloos, behalve slecht bereik. Normaliter is WiFi van het Ziggo-modem disabled.

Kan het zo zijn dat die unifi's continue iets aan het doen zijn, apparaten volgen of iets? Die AirPlay in de keuken is het vreemdst: vaste locatie, vrij dichtbij een AP en toch elke drie minuten verbinding verliezen.

Hoop dat iemand een idee heeft!
Het kan ook zin dat je Ziggo modem het allemaal niet meer aan kan, dat zijn ten slotte niet de beste dingen...
Mooiste opstelling is:

Modem in bridge mode zetten > Edgerouter > Switch > Access Points en overige apparaten.
Zo doet het ziggo modem alleen nog het COAX signaal omzetten naar netwerk signaal meer niet.

Daarna doet elk component waar hij goed in is, dat is de beste opstelling :X We hebben het al bij zoveel klanten draaien op die manier :)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Bekend probleem. Lopen draadjes van op ubnt forum. Wordt hard aan gewerkt.
4663.developer helpt stevig. Schijnt in 5.2.2 controller mee te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is firmware gerelateerd, advies om controller 5.2.3 te installeren en die firmware te pushen naar je UAP's. Die bevat heel veel fixes voor de problemen die jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 22:02
djkavaa schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:34:
[...]

Modem in bridge mode zetten > Edgerouter > Switch > Access Points en overige apparaten.
Zo doet het ziggo modem alleen nog het COAX signaal omzetten naar netwerk signaal meer niet.

Daarna doet elk component waar hij goed in is, dat is de beste opstelling :X We hebben het al bij zoveel klanten draaien op die manier :)
Ik ben momenteel ook naar het kijken naar een vergelijkbare opstelling. De apple airport extreme is me te beperkt qua opstel mogelijkheden en tevens niet heel erg stabiel. Een Unifi ap ac pro lijkt me een mooi alternatief om centraal in huis op te hangen.

Momenteel is mijn opstelling als volgt;

Ziggo modem 120 Mbit (in bridge modus) > Apple airport extreme > netgear gigibit switch ( aangezien de airport meer 3 fysieke aanlsuiting heeft) > ps4, apple tv, synology nas etc.

In het voorbeeld benoem je specifiek een router met daar achter een switch. Geeft dit naast de extra aansluitingen nog meer voordelen? En als ik enkel een router toe zou passen is er dan een meerwaarde om te kiezen voor een PoE router in plaats van de bijgeleverde injector van de Ac pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
Ik heb een Unifi AC Pro aangeschaft. Deze staat in de woonkamer. Ik heb ook nog een airport extreme (AC) die staat in de meterkast.

Nu zit ik de snelheden te testen naar mijn NAS. Alleen met de Unifi haal ik lang niet zulke snelheden als met de airport (upload). Beide zat ik ongeveer 1 meter vanaf, line of sight.

Unifi:
https://i.imgur.com/6QfEkmI.png
http://i.imgur.com/0xVUL3p.png

airport:
https://i.imgur.com/QhA6WKH.png
http://i.imgur.com/yfpfOoR.png

[ Voor 8% gewijzigd door sweebee op 20-08-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 22:26

Zorian

What the fox?

Ik heb sinds vandaag een Edgerouter Lite, gelijk bijgewerkt naar v1.9.0.
Er is 1 probleem. Ik kan sommige pagina's niet laden.
Hieronder valt port forwarding, als ik die aanklik gaat er eindeloos een cirkeltje draaien en er gebeurt niks. Wizards doet dit ook.
Iemand die weet hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
Ik ben op zoek naar een betaalbare outdoor oplossing van Unifi voor 2.4 + 5 GHz AC.
Welk product is hier handig voor?

[ Voor 3% gewijzigd door pitchdown op 20-08-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19
Zorian schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:01:
Ik heb sinds vandaag een Edgerouter Lite, gelijk bijgewerkt naar v1.9.0.
Er is 1 probleem. Ik kan sommige pagina's niet laden.
Hieronder valt port forwarding, als ik die aanklik gaat er eindeloos een cirkeltje draaien en er gebeurt niks. Wizards doet dit ook.
Iemand die weet hoe dit komt?
Kom op het ubnt forum wel een bug tegen in combinatie met de nieuwste firefox versie, weet niet of dit bij jou ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

iCrOn schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:43:
[...]

Kom op het ubnt forum wel een bug tegen in combinatie met de nieuwste firefox versie, weet niet of dit bij jou ook het geval is?
Als ik hem factory reset kom ik er wel weer bij, echter als ik de configuratie inlaad niet meer.
Ik heb een vermoeden dat het door de config komt, maar wat exact weet ik niet.
Het gaat om deze config:

http://pastebin.com/zDTUXLRZ

Afkomstig van: http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/

[ Voor 85% gewijzigd door Zorian op 20-08-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:44

Ethirty

Who...me?

Losse flodder hoor, maar iets met de repositories of het feit dat je old-ciphers op enabled staan?

Dat zijn in ieder geval 2 "afwijkingen" van hoe ik het normaal zie.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ethirty schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:10:
Losse flodder hoor, maar iets met de repositories of het feit dat je old-ciphers op enabled staan?

Dat zijn in ieder geval 2 "afwijkingen" van hoe ik het normaal zie.
Het is een voorgebakken configuratie om mijn ISP router te vervangen met deze Edgerouter.
Zal ik old-ciphers eens togglen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Frozenberg schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:57:
[...]

Ik ben momenteel ook naar het kijken naar een vergelijkbare opstelling. De apple airport extreme is me te beperkt qua opstel mogelijkheden en tevens niet heel erg stabiel. Een Unifi ap ac pro lijkt me een mooi alternatief om centraal in huis op te hangen.

Momenteel is mijn opstelling als volgt;

Ziggo modem 120 Mbit (in bridge modus) > Apple airport extreme > netgear gigibit switch ( aangezien de airport meer 3 fysieke aanlsuiting heeft) > ps4, apple tv, synology nas etc.

In het voorbeeld benoem je specifiek een router met daar achter een switch. Geeft dit naast de extra aansluitingen nog meer voordelen? En als ik enkel een router toe zou passen is er dan een meerwaarde om te kiezen voor een PoE router in plaats van de bijgeleverde injector van de Ac pro?
Gezien je al een Gigabit switch hebt, zou ik gewoon die gebruiken.

Qua router zou ik een Edgerouter lite nemen tenzei je voor 1 ap het meergeld van een Edgerouter PoE kunt missen, dat is een keuze natuurlijk.

Je moet dan bij de Edgerouter PoE de gewenste poorten wel als Switch instellen, anders dan komt je UAP AC Pro in een ander subnet.

Dus het enige wat je naar mijn mening nodig hebt is een Edgerouter en een gewenst UAP.

Mocht je niet uit de config komen dan kun je ook een config aanvragen. Google: Edgerouterconfig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
pitchdown schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:09:
Ik ben op zoek naar een betaalbare outdoor oplossing van Unifi voor 2.4 + 5 GHz AC.
Momenteel geen:)
De oude generatie Outdoor is 400+ euro en is dus wel 2.4 en 5Ghz.
De UAP Pro zou je ook kunnen gebruiken als je deze onder een afdak kunt hangen. Deze zijn namelijk niet 100% waterdicht maar onder een afdak, veranda etc. Is hij prima te gebruiken en kan dan ook in de winter blijven hangen.
Dat is een betaalbare oplossing in plaats van de echte AC Outdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
sweebee schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:36:
Ik heb een Unifi AC Pro aangeschaft. Deze staat in de woonkamer. Ik heb ook nog een airport extreme (AC) die staat in de meterkast.

Nu zit ik de snelheden te testen naar mijn NAS. Alleen met de Unifi haal ik lang niet zulke snelheden als met de airport (upload). Beide zat ik ongeveer 1 meter vanaf, line of sight.

Unifi:

airport:
Welke Firmware draai je op de UAP? Gezien dit nogal veel uitmaakt qua snelheid. Probeer eens een firmware terug te gaan, er zijn voldoende manuals te vinden hoe je dit kon doen.
Er zit echt veel verschil in de versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pitchdown schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:09:
UBNT heeft op hun eigen forum aangegeven eind oktober een nieuwe buiten AC unit. In de lijn der verwachtingen dan ook de nieuwe AC prijs stelling (goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
stormfly schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:51:
[...]

UBNT heeft op hun eigen forum aangegeven eind oktober een nieuwe buiten AC unit. In de lijn der verwachtingen dan ook de nieuwe AC prijs stelling (goedkoop)
Klopt, maar is nog niet zeker. Het zal dan pas rond november bij ons zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkavaa schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:04:
[...]

Klopt, maar is nog niet zeker. Het zal dan pas rond november bij ons zijn.
Toch een slechte zomer dus daar kan ik op wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 09:09:
[...]

Is firmware gerelateerd, advies om controller 5.2.3 te installeren en die firmware te pushen naar je UAP's. Die bevat heel veel fixes voor de problemen die jij noemt.
Inmiddels op beide AP's firmware 3.7.10.5096 draaien. Nu maar even kijken of dit beter werkt.

Wat bedoelen jullie met Controller 5.2.3.? Is dit de applicatie voor Mac om het te beheren? Ik ga namelijk naar de webapplicatie van Unifi en daar staat GUI 5.2.2.0, maar kan me niet voorstellen dat dat belangrijk is voor de werking van die dingen...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 22:29

zeroday

There is no alternative!

sweebee schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:36:

Unifi:

airport:
alles is relatief ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Plfu4rX9xcDmg0nX4Ww0J1te/full.jpg

dit is wat ik haal met een D-LINK DWA192 .. valt me tegen maar ja ik heb geen vergelijking en weet ook niet wat ik nog meer kan aanpassen want ik heb zowel op client als op host al van alles geprobeerd ..
op zich moet ik niet klagen nu ik 35 tot 40MB/s haal .. maar het zou nog wat sneller moeten kunnen (al bevalt me de stabiliteit wel) ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:50

rally

Deyterra Consultancy

Ik wil iemand toegang geven tot een CloudKey.

Bij de users vul ik zijn gegevens in en druk ik op "invite". Vervolgens krijgt deze ook een link, en als hij daar op drukt, dan blijft zijn overzichtspagina leeg. Ook de uitnodiging blijft op onbevestigd staan.

Ik gebruik de 5.3.1 Alpha versie van de controller. Is dit een bug? En zo ja, waar kan ik deze melden?
Ubiquiti heeft namelijk geen support pagina (dat is wel een nadeel overigens).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

Jeroen_ae92 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:37:
[...]

Dat kan middels de traffic-control CLI opties (in de GUI is dat de Smart Queue, Basic Queue of Advanced Queue) of de traffic-policy. Maarrrr bij de smart, basic en advanced queue versies, schakel je hardware offload uit. throughput kakt dus in :|

Leesvoer:
Alle toegang verloopt via de AP - Pro's (8 stuks) beter om het dan daar te doen? ik heb nu nieuwe groepen aangemaakt en die gelimit op 20480 kbps.

[ Voor 4% gewijzigd door mindcre8r op 21-08-2016 12:48 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
rally schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:00:

Bij de users vul ik zijn gegevens in en druk ik op "invite". Vervolgens krijgt deze ook een link, en als hij daar op drukt, dan blijft zijn overzichtspagina leeg. Ook de uitnodiging blijft op onbevestigd staan.

Ik gebruik de 5.3.1 Alpha versie van de controller. Is dit een bug? En zo ja, waar kan ik deze melden?
Bugs kan je melden op het forum onder unifi beta.., gewoon een nieuw topic aanmaken daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rally schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:00:

Is je cloudkey wel toegankelijk voor hem internet? Test de email link eens via je mobiel op 4G? En daarna op je lan/wifi? Zit daar verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odiw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-01-2024
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:07:
[...]

Ik moest het ook even nazoeken maar zie hier
VLAN300 voor Internet en VLAN640 tbv IPTV. De setup in het voorbeeld doet overigens geen routed IPTV.
Hebben ze hem net verwijderd. Krijg melding dat het bericht niet gevonden is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Laatst online: 26-09 15:40
oDi.W schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:37:
[...]

Hebben ze hem net verwijderd. Krijg melding dat het bericht niet gevonden is :-(
Best lomp inderdaad; zou het misschien niet meer werken of vindt men het ineens ongewenst?

Pagina 2 van die draad staat nog op https://webcache.googleus...&cd=2&hl=en&ct=clnk&gl=us

Op die specifieke pagina van de draad staat user Jfm's script van zijn Ubiquiti ERL in combinatie met de TP-Link mediaconverter uit de OP, kan nuttig zijn.

De startpost van fl1px0r had ik indertijd gesaved en heb ik zojuist als plaatje hier neergezet: http://imgur.com/vS9jZKl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 22:02
djkavaa schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Gezien je al een Gigabit switch hebt, zou ik gewoon die gebruiken.

Qua router zou ik een Edgerouter lite nemen tenzei je voor 1 ap het meergeld van een Edgerouter PoE kunt missen, dat is een keuze natuurlijk.

Je moet dan bij de Edgerouter PoE de gewenste poorten wel als Switch instellen, anders dan komt je UAP AC Pro in een ander subnet.

Dus het enige wat je naar mijn mening nodig hebt is een Edgerouter en een gewenst UAP.

Mocht je niet uit de config komen dan kun je ook een config aanvragen. Google: Edgerouterconfig
Bedankt voor je reactie. De keuze voor lite of PoE ga ik nog even over denken. Momenteel de UAP Pro aangesloten en Airport er nog tussen (wifi uitgeschakeld).

Het draait al als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vind de manier van distributie van software van ubiquiti trouwens wel bagger. Iedere versie een andere repo op Ubuntu. Zet gewoon een stable en een beta branch neer en update de repos. Zo werkt iedere andere leverancier met repos ook. Waarom doen ze dat?

/edit
Heb een USG, een AC Pro en verschillende andere switches. Als ik een Unifi poe achter de USG zet, als "core", zie ik dan ook stats van de devices die zijn aangesloten op non Unifi "edge" switches? Omdat alle data dan toch via die Unifi communiceert? Uitgezonderd devices die local blijven op de edge switches uiteraard, maar dat is bijna niks.

[ Voor 41% gewijzigd door UltraSub op 21-08-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 15:49
mindcre8r schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:54:
[...]

Alle toegang verloopt via de AP - Pro's (8 stuks) beter om het dan daar te doen? ik heb nu nieuwe groepen aangemaakt en die gelimit op 20480 kbps.
Op de AP's kun je ook limiten maar dat is enkel een max per device. Dus hier kun je zoals nu een max down/upload instellen per SSID per device. Dit geeft je nog geen QoS of limitatie per device. Wel kun je een enkel device binden aan je usergroup. Hierdoor limitier je één enkel device. Komt wellicht al meer in de buurt van je wensen.

Op de Edgerouter kun je limiteringen per device, subnet of destination doen of meerdere smaken samen. En dan kun je QoS instellen met een max en een gegarandeerde bandbreedte en burst. Eigenlijk veel meer mogelijkheden dus. Maar ook complexer, dat is absoluut waar.

Let wel, ook bandbreedte limitering op de UAP's kosten CPU en dus performance.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
djkavaa schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:48:
[...]

Welke Firmware draai je op de UAP? Gezien dit nogal veel uitmaakt qua snelheid. Probeer eens een firmware terug te gaan, er zijn voldoende manuals te vinden hoe je dit kon doen.
Er zit echt veel verschil in de versies.
inmiddels opgelost, had een raspberry pi aan de secondary lan aansluiting. Dat was de boosdoener. Heb er nu een switch tussen gezet.

Nu het volgende. Mijn macbook pakt heel vaak de wifi van de airport terwijl deze geen snelle verbinding heeft tov. de unifi ap (in de woonkamer). Ik wil eigenlijk dat die altijd de snelste AP pakt. Maar dat doet die dus helaas niet altijd.

Misschien is het beter nog een unifi ap toe te voegen en de wifi van de airport uit te zetten? Weet niet of de unifi AP's beter communiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 13:27

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Deze week een Edgeswitch 48 Lite gekocht met een Edgemax PoE5 router en een AP AC Pro.
Echter een heel vervelend probleem bij het installeren van de AP :(

De AP hangt op een 10m van de switch. Ertussen een Cat6a kabel (U/FTP). Aan de ene kant van de kabel hangt een Digitus Keystone voor CAT6A, aan de andere kant heb ik speciale CAT6A RJ45 connectors gekocht.
Nu werk de AP bij ene type van connectors gewoon niet. Maar bij de andere connectors zit ik met een ander issue.
De AP krijgt perfect stroom via PoE (die naast de switch hangt), maar er is geen link.
Hang ik echter een ander toestel aan de kabel (zonder PoE), dan krijg ik perfect gbit link...

Enig idee waaraan dit kan liggen? De AP is nogal useless zonder link ofc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
sweebee schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:41:
[...]

inmiddels opgelost, had een raspberry pi aan de secondary lan aansluiting. Dat was de boosdoener. Heb er nu een switch tussen gezet.

Nu het volgende. Mijn macbook pakt heel vaak de wifi van de airport terwijl deze geen snelle verbinding heeft tov. de unifi ap (in de woonkamer). Ik wil eigenlijk dat die altijd de snelste AP pakt. Maar dat doet die dus helaas niet altijd.

Misschien is het beter nog een unifi ap toe te voegen en de wifi van de airport uit te zetten? Weet niet of de unifi AP's beter communiseren.
Dat zou inderdaad beter moeten werken, je kunt helaas niet zeggen pak het snelste AP.
Dus een 2e UAP AC zou beter moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
dupondje schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:46:
Deze week een Edgeswitch 48 Lite gekocht met een Edgemax PoE5 router en een AP AC Pro.
Echter een heel vervelend probleem bij het installeren van de AP :(

De AP hangt op een 10m van de switch. Ertussen een Cat6a kabel (U/FTP). Aan de ene kant van de kabel hangt een Digitus Keystone voor CAT6A, aan de andere kant heb ik speciale CAT6A RJ45 connectors gekocht.
Nu werk de AP bij ene type van connectors gewoon niet. Maar bij de andere connectors zit ik met een ander issue.
De AP krijgt perfect stroom via PoE (die naast de switch hangt), maar er is geen link.
Hang ik echter een ander toestel aan de kabel (zonder PoE), dan krijg ik perfect gbit link...

Enig idee waaraan dit kan liggen? De AP is nogal useless zonder link ofc :)
Heb dit laatst ook gehad met zelf gemaakte kabels ergens.

Bleek dat het dus aan de kabel lag, dus slechte of zelfs geen kopere kabel!
Er loopt zelfs een heel topic over op Tweakers: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

Denk dat er dan toch iets met je kabel niet goed is, lijkt zeer onwaarschijnlijk... Maar ik spreek uit eigen ervaring op meerdere plaatsen.

Toen we het voor handen hadden, hebben we getest met een kant en klare kabel (geen 3e rang's) van +/- 25M 0.0 problemen.

Daarna nieuwe kabel die we zelf mee hadden genomen connectors eraan gemaakt en alles werkte zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12
Denk dat ik de 25e een aantal spullen aan ga schaffen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)€ 231,58€ 231,58
2Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)€ 147,26€ 294,52
1Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router€ 125,99€ 125,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,09

De switch komt waarschijnlijk later nog wel een keer.
Enige is, dat het haast goedkoper is om een 6-pack ap pro te kopen, maar dan moet ik ze ook nog zien te verkopen.

Ik ga niet heel uitgebreid aan instellingen klooien op dit moment. Wellicht later als de kleine meid wat ouder is, maar heb een server draaien voor de software.
Er komt een ap in de meterkast aan het plafond en eentje op de overloopkast in dat plafond of op zolder daar ergens aan het plafond. Zodat de achterkant van de tuin ook bereikt kan worden.

De switch is later voor in de meterkast om een kabel naar verschillende plekken te laten gaan. Dit zal ik dan nu nog doen met een linksys switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Arunia schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:42:
Denk dat ik de 25e een aantal spullen aan ga schaffen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)€ 231,58€ 231,58
2Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)€ 147,26€ 294,52
1Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router€ 125,99€ 125,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,09

De switch komt waarschijnlijk later nog wel een keer.
Enige is, dat het haast goedkoper is om een 6-pack ap pro te kopen, maar dan moet ik ze ook nog zien te verkopen.

Ik ga niet heel uitgebreid aan instellingen klooien op dit moment. Wellicht later als de kleine meid wat ouder is, maar heb een server draaien voor de software.
Er komt een ap in de meterkast aan het plafond en eentje op de overloopkast in dat plafond of op zolder daar ergens aan het plafond. Zodat de achterkant van de tuin ook bereikt kan worden.

De switch is later voor in de meterkast om een kabel naar verschillende plekken te laten gaan. Dit zal ik dan nu nog doen met een linksys switch.
Ziet er goed uit, de 5-Pack is leuk voor installateurs, bedrijven of iets waar je ze toch alleen maar op een PoE switch aan sluit.
Als je ze normaal wilt gebruiken dan moet je ook nog 5x een PoE adapter aanschaffen en dan is het verschil in de kosten al nagenoeg weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12
Ah ok. Bij de losse zitten ze er dan wel bij? Nu moet ik me nog wel verder verdiepen in de apparaten welke wel en geen poe ondersteunen, maar ik verwacht ook wel in de overloopkast voeding te gaan plaatsen zodat een eventuele Nest rookmelder van daaruit op de overloop zelf gevoed kan worden later. In de meterkast heeft alleen een grotere wandcontactdoos of stekkerdoos geplaatst te worden om daar ook de server e.d. Kwijt te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
Arunia schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:57:
Ah ok. Bij de losse zitten ze er dan wel bij? Nu moet ik me nog wel verder verdiepen in de apparaten welke wel en geen poe ondersteunen, maar ik verwacht ook wel in de overloopkast voeding te gaan plaatsen zodat een eventuele Nest rookmelder van daaruit op de overloop zelf gevoed kan worden later. In de meterkast heeft alleen een grotere wandcontactdoos of stekkerdoos geplaatst te worden om daar ook de server e.d. Kwijt te kunnen.
Bij de losse dus 1 Stuk zit gewoon een PoE adapter bij;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje

dupondje

djkavaa schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:35:
[...]

Heb dit laatst ook gehad met zelf gemaakte kabels ergens.

Bleek dat het dus aan de kabel lag, dus slechte of zelfs geen kopere kabel!
Er loopt zelfs een heel topic over op Tweakers: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

Denk dat er dan toch iets met je kabel niet goed is, lijkt zeer onwaarschijnlijk... Maar ik spreek uit eigen ervaring op meerdere plaatsen.

Toen we het voor handen hadden, hebben we getest met een kant en klare kabel (geen 3e rang's) van +/- 25M 0.0 problemen.

Daarna nieuwe kabel die we zelf mee hadden genomen connectors eraan gemaakt en alles werkte zoals het hoort.
Hey,

Aangezien ik dat topic al had gezien, heb ik speciaal aangeraden kabel gezocht :)
Ik gebruik nu de volgende kabel: http://www.digitus-profes...-cables/dk-1623-a-vh-305/

Aders zien er alvast mooi koper uit enzo .. :( Echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Laatst online: 31-07 19:01
Digitus kabel is inderdaad altijd wel koper. Heb je al een nieuwe lengte geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Firmware dus geüpdatet van de twee Unifi AP's naar een beta-versie. Het leek allemaal goed te gaan. Tot twee Macs tegelijk iets teveel doen op internet. Wel WiFi, geen verbinding. Stekkers moeten dan uit Unifi en weer opnieuw opgestart worden.

Het is bijzonder vreemd dat twee iPhones, twee AirPlay's, een Apple TV en een Sony Android TV gewoon vrolijk doorgaan zonder er last van te hebben.

Het is dus steeds een of meerdere wisselende apparaten die last hebben van wegvallen van internet, terwijl de wifi-verbinding actief lijkt te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje

dupondje

alexwel schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:07:
Digitus kabel is inderdaad altijd wel koper. Heb je al een nieuwe lengte geprobeerd?
Nog niet getest nee, moet ik weer nieuwe RJ45 plugs kopen, alle 6 die ik had zijn getest :(.
Eventueel aanraders? Want had 2 types gekocht, en de ene waren gewoon brak, zelf gbit werkte daar niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
THE_BASE schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:27:
Firmware dus geüpdatet van de twee Unifi AP's naar een beta-versie. Het leek allemaal goed te gaan. Tot twee Macs tegelijk iets teveel doen op internet. Wel WiFi, geen verbinding. Stekkers moeten dan uit Unifi en weer opnieuw opgestart worden.

Het is bijzonder vreemd dat twee iPhones, twee AirPlay's, een Apple TV en een Sony Android TV gewoon vrolijk doorgaan zonder er last van te hebben.

Het is dus steeds een of meerdere wisselende apparaten die last hebben van wegvallen van internet, terwijl de wifi-verbinding actief lijkt te blijven.
Tis en blijft een beta versie...
Daarom draaien we ook nog steeds op 4.7.5 en 0.0 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
dupondje schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:39:
[...]

Nog niet getest nee, moet ik weer nieuwe RJ45 plugs kopen, alle 6 die ik had zijn getest :(.
Eventueel aanraders? Want had 2 types gekocht, en de ene waren gewoon brak, zelf gbit werkte daar niet op :(
Ik gebruik eigenlijk altijd hele simpele, nooit problemen mee gehad: https://www.4u-tech.nl/mo...or-voor-platte-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
  • Laatst online: 15:43
Al een tijdje speel ik met de gedachten om 2 of e Unify Access Point aan te schaffen waarbij het Seamless Roaming mij altijd aansprak. Begrijp ik het nu goed dat deze optie niet meer in de AP AC modellen zit?

Dus dan zou ik de oude serie moeten pakken? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
petermdevries schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:33:
Al een tijdje speel ik met de gedachten om 2 of e Unify Access Point aan te schaffen waarbij het Seamless Roaming mij altijd aansprak. Begrijp ik het nu goed dat deze optie niet meer in de AP AC modellen zit?

Dus dan zou ik de oude serie moeten pakken? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik zou zeker niet de oude serie nemen.
Maar tegenwoordig is de ondersteuning voor roaming primanaar mijn menig. Anders kun je nog wat settings aanpassen waardoor het beter zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
djkavaa schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:45:
[...]

Tis en blijft een beta versie...
Daarom draaien we ook nog steeds op 4.7.5 en 0.0 problemen.
Ik kreeg hem al met hogere software. Kan ik anders een downgrade doen naar die versie?

Buiten dat: de beta is 3.7.10 en jij hebt het over 4.7.5. Hebben we het over hetzelfde?

[ Voor 12% gewijzigd door THE_BASE op 22-08-2016 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
  • Laatst online: 15:43
djkavaa schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:14:
[...]

Maar tegenwoordig is de ondersteuning voor roaming primanaar mijn menig. Anders kun je nog wat settings aanpassen waardoor het beter zou moeten gaan.
Wat bedoel je precies hiermee? Dat clients zelf switchen tussen Access Points?
Is dat dan anders dan dat ik 3 willekeurige accesspoint met het zelfde SSID en hetzelfde ww in mijn netwerk hang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:20:
[...]

Buiten dat: de beta is 3.7.10 en jij hebt het over 4.7.5. Hebben we het over hetzelfde?
3.7.10 is firmware en 4.7.5 is een controller versie.

Dus nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
petermdevries schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:36:
[...]

Wat bedoel je precies hiermee? Dat clients zelf switchen tussen Access Points?
Is dat dan anders dan dat ik 3 willekeurige accesspoint met het zelfde SSID en hetzelfde ww in mijn netwerk hang?
Klopt, en met 3 willekeurige Access Points werkt het nooit zo lekker.
Er zit ook een stukje in de firmware / software die ervoor zorgt dat alles lekker loopt.
Dus 3 van het zelfde merk is altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:32:
[...]

3.7.10 is firmware en 4.7.5 is een controller versie.

Dus nee :)
Haha, oké dan. Ik probeerde een rollback te doen, maar helaas werkt dat niet zomaar. Het probleem doet zich in elk geval nu minder vaak voor, dus dat geeft hoop voor de toekomst.

Wat is precies de controller dan? Is dat de applicatie van Unifi?

[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 22-08-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeps de UniFi controller, check hun website even staan voldoende plaatjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
THE_BASE schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:01:
[...]

Haha, oké dan. Ik probeerde een rollback te doen, maar helaas werkt dat niet zomaar. Het probleem doet zich in elk geval nu minder vaak voor, dus dat geeft hoop voor de toekomst.

Wat is precies de controller dan? Is dat de applicatie van Unifi?
Je kunt nog altijd een andere firmware downloaden en deze flashen op je AP:

https://www.ubnt.com/download/unifi/unifi-ap-ac

https://help.ubnt.com/hc/...ng-firmware-image-via-SSH

Wat Technische info, maar denk dat je er wel uit moet komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 20:51
djkavaa schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:14:
[...]

Ik zou zeker niet de oude serie nemen..
ik ben ook in de markt voor een extra accespoint, heb nu 1 ac-pro
nu zie ik dat er een aantal nieuwe tyes zijn die ogenschijnlijk hetzelfde zijn maar voor een behoorlijk lagere prijs.
als zijnde advies... een ac-pro erbij kopen of toch de ac-lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik zou minimaal de AC LR kopen, waarmee je een hogere doorvoer en (als je dat wil) een groter bereik hebt.

Voor mij is de AC Pro overkill, omdat de meeste apparaten (lees: alle apparaten die we in gebruik hebben) toch maximaal twee antenne's hebben en niet van de volledige snelheid gebruik kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
akatar schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

ik ben ook in de markt voor een extra accespoint, heb nu 1 ac-pro
nu zie ik dat er een aantal nieuwe tyes zijn die ogenschijnlijk hetzelfde zijn maar voor een behoorlijk lagere prijs.
als zijnde advies... een ac-pro erbij kopen of toch de ac-lite?
Het is net wat je wil.
En weet je zeker dat je de Nieuwe AC Pro hebt?
Want je zegt "nu zie ik dat er een aantal nieuwe tyes zijn die ogenschijnlijk hetzelfde"

De UAP AC Pro behoort tot die nieuwe Serie.
Dus check even welke je hebt.

Anders zou je er een UAP AC Pro bij kunnen kopen heb je voldoende aan de lagere snelheid dan de AC Lite of AC LR.
Het is net wat je wil, het werkt gewoon goed samen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
Ik ben aan het twijfelen mijn Unifi AP, te vervangen door een AC LR, of gewoon een 2e AP bij te plaatsen.
Ik heb nog een reserve AP liggen, maar een extra kabel trekken is een hoop werk.

Ik heb al gezocht, maar nergens kunnen vinden hoe veel beter het bereik van de AC LR is.
Is daar ergens iets over te vinden?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
yzf1kr schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:13:
Ik ben aan het twijfelen mijn Unifi AP, te vervangen door een AC LR, of gewoon een 2e AP bij te plaatsen.
Ik heb nog een reserve AP liggen, maar een extra kabel trekken is een hoop werk.

Ik heb al gezocht, maar nergens kunnen vinden hoe veel beter het bereik van de AC LR is.
Is daar ergens iets over te vinden?
Denk niet dat je meer gaat vinden dat de ervaringen en de website van UBNT.
Het is zeker wel beter dan de standaard versie.

Hoeveel beter is altijd afhankelijk van je situatie.
Dat is bij iedereen anders.
De ene krijgt zijn hele huis dekkend met 1 UAP AC LR en de ander heeft er 3 nodig om 1-2 etages dekkend te krijgen.
Dus dat is nogal een groot verschil.
Heb het een keer gehad in Blaricum dat ik om de kamer bijna een AP heb moeten plaatsen omdat de muren zo dik waren dat er bijna niets doorheen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
djkavaa schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:36:
[...]

Denk niet dat je meer gaat vinden dat de ervaringen en de website van UBNT.
Het is zeker wel beter dan de standaard versie.

Hoeveel beter is altijd afhankelijk van je situatie.
Dat is bij iedereen anders.
De ene krijgt zijn hele huis dekkend met 1 UAP AC LR en de ander heeft er 3 nodig om 1-2 etages dekkend te krijgen.
Dus dat is nogal een groot verschil.
Heb het een keer gehad in Blaricum dat ik om de kamer bijna een AP heb moeten plaatsen omdat de muren zo dik waren dat er bijna niets doorheen ging.
In de datasheet staat nog wel een vergelijkingstabel met afstanden: https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_AC_APs_DS.pdf

Dat is uiteraard wel in de meest ideale omstandigheden. In de praktijk is het minder.

[ Voor 5% gewijzigd door alexwel op 22-08-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
alexwel schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:38:
[...]

In de datasheet staat nog wel een vergelijkingstabel met afstanden: https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_AC_APs_DS.pdf
Ook die verschillen per situatie en dienen in "Theorie" met een korreltje zout genomen te worden.
Dat is meer een "Open Veld" idee als je 183 meter haalt in een straat. Dan zou dat betekenen dat de buren een paar huizen verder nog prima bereik moeten hebben maar die vogel gaat helaas niet op.

Dus het blijft een situatie afhankelijk iets. Wil je voor safe gaan ga dan voor de UAP AC LR
Voor de paar euro meer, lijkt mij dat geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Voordeel van de Pro is dan wel weer dat deze 802.3af PoE en 802.3at PoE+ ondersteund en je dus niet van Passive PoE gebruik hoeft te maken (dus de Ubiquiti PoE injector of switches).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
djkavaa schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:40:
[...]
Dus het blijft een situatie afhankelijk iets. Wil je voor safe gaan ga dan voor de UAP AC LR
Voor de paar euro meer, lijkt mij dat geen slechte deal.
Ik heb al een normale AP hangen (in totaal 5), en nog een reserve AP in de kast liggen.
Als het trekken van kabels eenvoudig was, dan had ik gewoon de extra AP onder het dak opgehangen, helaas is dat niet zo makkelijk.

De AP hang op de middelste verdieping, de bovenste verdieping is het signaal in de uiterste hoeken net te zwak, laptops hebben niet zo'n probleem, maar telefoons hebben op de slaapkamers vaak net onvoldoende signaal.

Het is in mijn geval dus geen kwestie van een paar euro meer, maar een volledig niuewe AC LR, vs eentje die ik al heb liggen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 20:51
djkavaa schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:11:
[...]

Het is net wat je wil.
En weet je zeker dat je de Nieuwe AC Pro hebt?
Want je zegt "nu zie ik dat er een aantal nieuwe tyes zijn die ogenschijnlijk hetzelfde"

De UAP AC Pro behoort tot die nieuwe Serie.
Dus check even welke je hebt.

Anders zou je er een UAP AC Pro bij kunnen kopen heb je voldoende aan de lagere snelheid dan de AC Lite of AC LR.
Het is net wat je wil, het werkt gewoon goed samen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
sorry, ik heb de ap-pro, "oude" serie dus
de nieuwe zal een ac-pro gaan worden, aangezien ik de hogere snelheid wel interessant vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
yzf1kr schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:11:
[...]

Ik heb al een normale AP hangen (in totaal 5), en nog een reserve AP in de kast liggen.
Als het trekken van kabels eenvoudig was, dan had ik gewoon de extra AP onder het dak opgehangen, helaas is dat niet zo makkelijk.

De AP hang op de middelste verdieping, de bovenste verdieping is het signaal in de uiterste hoeken net te zwak, laptops hebben niet zo'n probleem, maar telefoons hebben op de slaapkamers vaak net onvoldoende signaal.

Het is in mijn geval dus geen kwestie van een paar euro meer, maar een volledig niuewe AC LR, vs eentje die ik al heb liggen.
Als de gene die je hebt liggen een oude generatie is dan zal ik sowieso voor de UAP AC LR gaan.
Dan heb je wellicht die uithoeken ook gedekt.
Maar ook dat is weer situatie afhankelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
akatar schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

de nieuwe zal een ac-pro gaan worden, aangezien ik de hogere snelheid wel interessant vind
Dan is dan een goede keuze inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

[...]

[...]

hogere snelheid is relatief ..
is afhankelijk van het apparaat wat er op verbind.

ik ben nu een week aan het testen op een AC-Pro ..
en ik ben nu eindelijk zover dat ik de snelheden accepteer .. Allerlei instellingen op zowel de AC-Pro als op de D-Link getest..

zo haal ik max 40MB/s schrijven en max 45MB/s (SMB copy actie) lezen op een Pro met een DLink DWA-192 (Windows naar Linux vise versa) waarbij die 2 vaak tussen de 1.1 en 1.3Gbit/s verbinden met elkaar ..

Er zijn nog niet echt veel apparaten die een verbinding aan kunnen op 1300 zoals wat de Pro aan kan
wat dat betreft dus dan vaak nog overkill omdat de meeste apparaten 1x1 of 2x2 aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
zeroday schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:32:
[...]

[...]

hogere snelheid is relatief ..
is afhankelijk van het apparaat wat er op verbind.

ik ben nu een week aan het testen op een AC-Pro ..
en ik ben nu eindelijk zover dat ik de snelheden accepteer .. Allerlei instellingen op zowel de AC-Pro als op de D-Link getest..

zo haal ik max 40MB/s schrijven en max 45MB/s (SMB copy actie) lezen op een Pro met een DLink DWA-192 (Windows naar Linux vise versa) waarbij die 2 vaak tussen de 1.1 en 1.3Gbit/s verbinden met elkaar ..

Er zijn nog niet echt veel apparaten die een verbinding aan kunnen op 1300 zoals wat de Pro aan kan
wat dat betreft dus dan vaak nog overkill omdat de meeste apparaten 1x1 of 2x2 aan kunnen.
En sowieso ga je e 1.3Gbit niet vol trekken gezien er maar 1 LAN poort is die 1Gbit is.
Dus die 300Mbit is overhead dan. 1.3Gbit zou alleen kunnen van het ene naar het andere apparaat op het zelfde AP dus dan is het 650<>650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

djkavaa schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:49:
[...]

En sowieso ga je e 1.3Gbit niet vol trekken gezien er maar 1 LAN poort is die 1Gbit is.
Dus die 300Mbit is overhead dan. 1.3Gbit zou alleen kunnen van het ene naar het andere apparaat op het zelfde AP dus dan is het 650<>650
dan heb je het over verbindingssnelheden en niet doorvoer. mijn gigabit haalt richting mijn server(s) 80 to 90MB/s .. dat is het max wat de server haalt (celeronnete)

de helft haal ik nu op wireless .. niet slecht, maar ik had zelf zo richting de 50 tot 65MB/s verwacht.

[ Voor 9% gewijzigd door zeroday op 22-08-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
zeroday schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:31:
[...]

dan heb je het over verbindingssnelheden en niet doorvoer. mijn gigabit haalt richting mijn server(s) 80 to 90MB/s .. dat is het max wat de server haalt (celeronnete)

de helft haal ik nu op wireless .. niet slecht, maar ik had zelf zo richting de 50 tot 65MB/s verwacht.
Klopt inderdaad;) die Mbits moet je nog delen door 8 om de werkelijke MB's te krijgen.
Het licht ook echt aan de Hardware; Netwerkkaart (WiFi) en Disk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmouth
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:22
# Dupontje
quote:
alexwel schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:07:

Let wel dat je solid strand cable hebt Hiervoor ben je speciale connectoren nodig anders is de kans idd heel groot dat één of meerdere ader(s) stukknijpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NowayIndustries
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-08 18:05
Even voor alle mensen met Unifi controller draaien; als je zo slim bent om een sterk wachtwoord in te stellen maar vergeet deze in je wachtwoord kluis te noteren: vrees niet!

Met één simpel stappenplan los je al je problemen op!
  1. Verbindt met het OS waar je controller software op draait.
  2. Print alle admin info uit (in dit geval is de name interresant)
  3. [code]mongo --port 27117 ace --eval "db.admin.find().forEach(printjson);"[/code]
  4. Zet het wachtwoord van 'admin' op 'password' vervang met de zojuist gevonden naam.
  5. [code]mongo --port 27117 ace --eval 'db.admin.update( { "name" : "admin" }, { $set : { "x_shadow" : "$6$9Ter1EZ9$lSt6/tkoPguHqsDK0mXmUsZ1WE2qCM4m9AQ.x9/eVNJxws.hAxt2Pe8oA9TFB7LPBgzaHBcAfKFoLpRQlpBiX1" } } )'[/code]
  6. Verbreek de verbinding met je controller host.
Dat was het alweer, niemand die hoeft te weten dat iemand het login combo was vergeten...

Mede mogelijk gemaakt door: Ubiquity community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 21:11
Ik heb net een nieuwe Unifi AP AC Lite, maar het lukte mij niet om op 5Ghz te verbinden. Even dat ik het goed doe: moet je voor 5Ghz een aparte SSID instellen? Standaard hebben beide dezelfde SSID, maar zowel mijn Nexus 5 telefoon als mijn Spectre Laptop verbinden op 2,4Ghz wanneer ik de SSID zo laat staan.

Alleen toen ik de SSID van 5Ghz anders noemde wilde beide apparaten op 5Ghz connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

stefijn schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:14:
Ik heb net een nieuwe Unifi AP AC Lite, maar het lukte mij niet om op 5Ghz te verbinden. Even dat ik het goed doe: moet je voor 5Ghz een aparte SSID instellen? Standaard hebben beide dezelfde SSID, maar zowel mijn Nexus 5 telefoon als mijn Spectre Laptop verbinden op 2,4Ghz wanneer ik de SSID zo laat staan.

Alleen toen ik de SSID van 5Ghz anders noemde wilde beide apparaten op 5Ghz connecten.
zou niet nodig moeten zijn, ik heb 1 SSID en een Guest SSID en ik kan op allen op zowel 2,4 als op 5Ghz verbinden (ik heb wel 2x een AC LR en 1x een AC Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Oke. Moet ik dan iets op mijn laptop/telefoon instellen om bij dezelfde SSID toch 5Gh te connecten? Of is dit meer iets aan de AP-kant? Ik heb op het AP al ingesteld dat 5Ghz preferred is...
(Mijn eerste apparaat van dit merk, tot nu goed positief, goed signaal/snelheid)

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 23-08-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan bandsteering aanzetten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoi :) Lees hier al een tijdje mee en zit na te denken om een AC Lite te gaan aanschaffen voor thuis.

Op dit moment gebruiken wij hier nog WiFi van de Zyxel die Tweak levert, maar dat is echt bagger als we bijvoorbeeld op de slaapkamer zijn. Het is een appartement van ongeveer 55 vierkante meter oppervlakte (Plattegrond: https://puu.sh/qLiRC/cb5ec071c4.png Internet aansluiting zit links onder in de woonkamer). Oh en in de buurt zitten ongeveer 28 andere WiFi signalen...

Is een AC Lite voor onze oppervlakte genoeg? Of raden jullie een LR aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 16:23

lier

MikroTik nerd

Dennischo schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:51:
Is een AC Lite voor onze oppervlakte genoeg? Of raden jullie een LR aan?
Hoe mooi de Lite ook is...altijd de LR aanschaffen (wat mij betreft).
Reden hiervoor is de betere antennes.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, die heb ik op prefer 5Ghz gezet.

Edit: zojuist nog eens beide SSIDs op de default (identieke waarde) gezet, en nu werkt t wel op beide apparaten. Eigenlijk niks anders gedaan, maar goed, t werkt nu :)

[ Voor 32% gewijzigd door Stefke op 23-08-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

stomme vraag, maar ik stel hem toch effe.... ik krijg de VPN verbinding naar kantoor niet open, zou dat aan een instelling kunnen liggen op de edgerouter lite?
Ik verwacht van niet, maar ik wil het ff uitsluiten....
Mijn eigen VPN server doet het het prima.... dus dat is het probleem niet....
Maar wellicht moet er een poort openstaan naar buiten (als niet al open staat....)

ik hoor het graag.

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35

Quakie

quakelen

TPA schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:42:
stomme vraag, maar ik stel hem toch effe.... ik krijg de VPN verbinding naar kantoor niet open, zou dat aan een instelling kunnen liggen op de edgerouter lite?
Ik verwacht van niet, maar ik wil het ff uitsluiten....
Mijn eigen VPN server doet het het prima.... dus dat is het probleem niet....
Maar wellicht moet er een poort openstaan naar buiten (als niet al open staat....)

ik hoor het graag.
Stom wil ik het niet noemen wel onvolledig.. Men kan niet echt concreet zeggen waar het fout gaat omdat men niet weet hoe je dingen hebt ingesteld.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefijn schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:14:

Vermogen van je 2,4G zender verlagen tot low, is vaak genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Ik ben sinds enkele dagen ook in het bezit van een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)
Was het wifi van m`n Fritzbox wel zat en zat in dit topic al een tijdje mee te lezen. Gekozen voor de Pro vanwege alle mogelijkheden, ook PoE gedeelte. Voorlopig zal het via de bijgeleverde injector gaan, in de toekomst via een switch. En natuurlijk gekozen voor beter bereik en wat een verademing zeg vergeleken met de Fritzbox! :D

Heb wel gelijk even een vraag, al zal dit per situatie verschillen natuurlijk maar op welke kanalen zitten jullie op 2,4 en 5ghz? Hier staan ze nog op auto maar heb het idee dat de snelheid tussen bijv met smartphone en de AP nog wel iets omhoog kan.

En hoe en waarop draaien jullie je controller? Ik draai em momenteel op m`n ubuntu servertje, maar de volgende stap zal m`n Fritzbox vervangen zijn dus zal de controller hoogstwaarschijnlijk gaan verhuizen. Ik begreep dat de controller ook op een pricewatch: Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router kan draaien? Of heb ik dit mis? :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@The_Cyberspace:

Denk dat wie welk kanaal gebruikt niet zo heel boeiend is. Dit is namelijk volledig afhankelijk van interferentie en dat is nogal plaats gebonden.

Het is jammer dat je niets vertelt over hoe je je AP geconfigureerd hebt. Met name dat bepaalt het uiteindelijke resultaat. Daarnaast is de firmware enorm van invloed, daarvoor kan je het beste eens kijken op: http://community.ubnt.com/t5/custom/page/page-id/Forums kijken.

Tot slot, de controler gebruik ik maar af en toe en deze staat op mijn laptop. De controler heb je maar voor een paar specifieke zaken nodig, waaronder een guest portal.

Oké, laatste slot: gefeliciteerd met je AP! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

Quakie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Stom wil ik het niet noemen wel onvolledig.. Men kan niet echt concreet zeggen waar het fout gaat omdat men niet weet hoe je dingen hebt ingesteld.
hier mijn Firewall config als ik het goed heb gekopieerd en geplakt :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-name WANv6_IN {
        default-action drop
        description "WAN inbound traffic forwarded to LAN"
        enable-default-log
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/related sessions"
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            description "Drop invalid state"
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    ipv6-name WANv6_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN inbound traffic to the router"
        enable-default-log
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/related sessions"
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
        rule 30 {
            action accept
            description "Allow IPv6 icmp"
            protocol ipv6-icmp
        }
        rule 40 {
            action accept
            description "Allow dhcpv6"
            destination {
                port 546
            }
            protocol udp
            source {
                port 547
            }
        }
    }
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/related"
            log enable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            log enable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        enable-default-log
        rule 4 {
            action accept
            description "Allow ESP"
            log enable
            protocol 50
        }
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/related"
            log disable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            log disable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
        rule 21 {
            action accept
            description L2TP
            destination {
                port 500,1701,4500
            }
            log enable
            protocol udp
        }
    }
    options {
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}

maar goed dat is m.i. allemaal inkomend en niet uitgaand.... uitgaand heb ik volgens mij geen beperkende regels gemaakt of ik kijk op de verkeerde plek ...

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19
De controller draait niet op een USG gateway router, de USG heeft wel een controller nodig om te configureren. Het enige apparaat van ubiquiti waar de controller op draait is de cloudkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

De controller kun je ook draaien op een Raspberry Pi, of AWS, Windows.

Maar in ieder geval kun je hem niet op een router/switch/oid draaien.

Ik gebruik de Unifi CloudKey omdat het eenvoudigweg het simpelste is om aan te sluiten en omdat deze via PoE werkt, dus geen extra voeding nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

iCrOn schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:03:
[...]

De controller draait niet op een USG gateway router, de USG heeft wel een controller nodig om te configureren. Het enige apparaat van ubiquiti waar de controller op draait is de cloudkey
Dan had ik het dus mis. Dan blijft deze lekker draaien op m`n servertje :)
lier schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:37:
Het is jammer dat je niets vertelt over hoe je je AP geconfigureerd hebt. Met name dat bepaalt het uiteindelijke resultaat. Daarnaast is de firmware enorm van invloed, daarvoor kan je het beste eens kijken op: http://community.ubnt.com/t5/custom/page/page-id/Forums kijken.

Tot slot, de controler gebruik ik maar af en toe en deze staat op mijn laptop. De controler heb je maar voor een paar specifieke zaken nodig, waaronder een guest portal.
Heb zowel de 2,4 en 5ghz band aktief met hetzelfde SSID en bandsteering staat op balanced, airtime faerness staat op off. En de kanalen staan dus nog op auto. Als firmware versie heb ik: 3.7.5.4969. Wat wil je eventueel nog meer weten?
De AP ligt overigens midden in de woonkamer, waar de meeste draadloze apparatuur aanwezig is.

En zo vaak is de controller niet nodig nee maar vind het wel leuk om alles in de gaten te houden wat op den duur wel zou verdwijnen omdat het "nieuwe" er dan wel af is ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Channel width?
En welke clients (band, mimo, enz.) gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

TPA schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:42:
[...]

hier mijn Firewall config als ik het goed heb gekopieerd en geplakt :)

maar goed dat is m.i. allemaal inkomend en niet uitgaand.... uitgaand heb ik volgens mij geen beperkende regels gemaakt of ik kijk op de verkeerde plek ...
Bij WAN-Local heb ik dit voor L2TP met IPSec:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
 }
        rule 30 {
            action accept
            description "Allow L2TP UDP"
            destination {
                port 500,1701,4500
            }
            log enable
            protocol udp
        }
       rule 40 {
            action accept
            description "Allow L2TP ESP"
            log enable
            protocol esp
        }

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

The_Cyberspace schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:25:
Ik ben sinds enkele dagen ook in het bezit van een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)
Was het wifi van m`n Fritzbox wel zat en zat in dit topic al een tijdje mee te lezen. Gekozen voor de Pro vanwege alle mogelijkheden, ook PoE gedeelte. Voorlopig zal het via de bijgeleverde injector gaan, in de toekomst via een switch. En natuurlijk gekozen voor beter bereik en wat een verademing zeg vergeleken met de Fritzbox! :D

Heb wel gelijk even een vraag, al zal dit per situatie verschillen natuurlijk maar op welke kanalen zitten jullie op 2,4 en 5ghz? Hier staan ze nog op auto maar heb het idee dat de snelheid tussen bijv met smartphone en de AP nog wel iets omhoog kan.

En hoe en waarop draaien jullie je controller? Ik draai em momenteel op m`n ubuntu servertje, maar de volgende stap zal m`n Fritzbox vervangen zijn dus zal de controller hoogstwaarschijnlijk gaan verhuizen. Ik begreep dat de controller ook op een pricewatch: Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router kan draaien? Of heb ik dit mis? :)
Snelheid van een smartphone kan erg verschillen. Zo zie ik vaak verschillende verbindingsnelheden voorbij komen (afhankelijk van telefoon / tablet in de zak, verstopt etc.. )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C1NH3tTKotoQWszxvNxMJ1Sp/full.jpg

de eerste is een oude iphone
de tweede is mijn DWA-192
de derde, vierde en vijfde zijn ipads, dan zesde en zevende zijn twee iphones en waarom mijn iphone op 65Mbps zit . .no clue .. over een uur kan het wat anders zijn..
en dan nog een notebookje op 150Mbps ..

zoals je ziet .. verschillende verbindingen op de Pro ..

ikzelf draai de controller op een vm onder vmware en sinds kort draait ie stabiel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
Gisteren mijn SFP-modules binnen gekregen voor de unifi-switch : https://www.amazon.com/dp/B01AMZOYAO

Ingeprikt en link aggregation ingesteld op deze 2 porten.
Heel even out geweest, lijkt nu stabiel te draaien.

Als dit juist blijft werken heb ik weer fijn 2 porten erbij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

pitchdown schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:36:
Gisteren mijn SFP-modules binnen gekregen voor de unifi-switch : https://www.amazon.com/dp/B01AMZOYAO

Ingeprikt en link aggregation ingesteld op deze 2 porten.
Heel even out geweest, lijkt nu stabiel te draaien.

Als dit juist blijft werken heb ik weer fijn 2 porten erbij :-)
die heb ik 2 weken geleden binnen gekregen voor mijn TP-Link en werken uitstekend

Verwijderd

Vandaag komt mijn USG binnen https://www.ubnt.com/unifi-routing/usg/
iemand tips om deze aan te sluiten? Mijn plan is om aan de NTU een managed switch met vlan ondersteuning te hangen VLAN 4 rechtstreeks naar de STB en VLAN 6 naar de USG door te zetten.

Klopt deze configuratie een beetje?

mijn provider is XS4ALL glas

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2016 11:44 ]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mijn cloudkey lijkt niet meer te werken (net terwijl ik op zakenreis ben :( )

Ik zie mijn netwerk wel, maar als rode bolletjes.
Ik kan wel via SSH er in komen en ook op de default site (waar je kunt inloggen op de controller of de cloudkey zelf). De cloudkey kom ik ook in, maar NIET in de Controller pagina.

Iemand dit iets dergelijks heeft meegemaakt en een oplossing weet?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zit te twijfelen over welke switch ik nu zal nemen. Het liefst heb ik een PoE+ compatible switch maar als ik eentje wil die compatible is met de UAC-AC-LR dan moet ie wel van Ubiquiti zelf zijn. De unify switch zie ik niet zitten maar de Toughswitch is niet officieel PoE+ volgens mij.

Hoe doen jullie dat? Toch een UAC-AC-Pro aanschaffen zodat de switch keuze minder uitmaakt (en zo ja, welke PoE switch gebruiken jullie)? Punt is alleen dat ik de snelheid van de Pro niet echt nodig heb, voor mij is bereik/stabiliteit belangrijker. Alles wat snel moet zijn, krijgt een kabel :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.