ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Wat zijn beide switches hun spanning tree instellingen?pitchdown schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:22:
[...]
De qnap is volgens mij een kabel-issue geweest en lijkt nu aardig te werken.
De aggregation tussen de HP en de Unifi werkt echter niet.
Elke keer wanner ik de aggregation aanzet op 2 porten op de unifi valt de verbinding weg (ik heb gelukkig een separate kabel liggen).
Wat zijn nog opties om uit te vogelen wat er mis gaat? Ik heb al behoorlijk wat instellings-varianten geprobeerd.
Uit;) heb even contact gehad.stormfly schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:19:
[...]
Wat zijn beide switches hun spanning tree instellingen?
Op de Edgeswitch heb ik ook STP uit staan;)
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Unifi komt erg veel voor op internet op gebied van roaming wifi .. werkt dit echt vlekkenloos of zijn er toch zaken waar je rekening mee dient te houden ? ik werk met windows/linux en voornamelijk android zal roaming zijn.
Wat heb ik naast 4 wifi AP's nog nodig ? hoe energie zuinig zijn ze, zijn ze slim dat ze dat ze een voor van energie besparings configuratie hebben .. ?
Tja vanalles
mja.. die tp-links en die gui is k .. geen trunk te vinden .. standaard is er een vlan 1 waar alles untagged is dan werkt alles gewoon via de switch, maar als ik ook maar 1 poort member maak van de 2e VLAN waar 1 AP op hangt dan heb ik boze vrouw die ineens geen tv meer kan kijken (oeps) ..djkavaa schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:06:
[...]
Alleen de poort waar het AP op zit VLAN 3 op tagged zetten en op de uplink poort dus die van je router komt neem ik aan moet je ook Tagged VLAN 3 instellen of deze poort instellen als Trunk Poort.
Als je meerdere switches ertussen hebt dan zet je de poort die van de router komt naar de 1e switch ook op Trunk en dan de poort die weer naar de volgende switch gaar ook op trunk;)
Trunk wil dan zeggen dat hij alles door laat.
zelfs al 1 keer voor elkaar gekregen om de gehele switch onbruikbaar te maken om alle poorten maar te taggen op een vlan ... (lekker slim (leermomen).. alleen reset naar factory defaults en ik kon weer wat ..
ik laat het maar hangen ;-)
There are no secrets, only information you do not yet have
Welk type is het van TP-Link, heb er hier ook nog wel een op de plank liggen volgens mij.zeroday schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:09:
[...]
mja.. die tp-links en die gui is k .. geen trunk te vinden .. standaard is er een vlan 1 waar alles untagged is dan werkt alles gewoon via de switch, maar als ik ook maar 1 poort member maak van de 2e VLAN waar 1 AP op hangt dan heb ik boze vrouw die ineens geen tv meer kan kijken (oeps) ..
zelfs al 1 keer voor elkaar gekregen om de gehele switch onbruikbaar te maken om alle poorten maar te taggen op een vlan ... (lekker slim (leermomen).. alleen reset naar factory defaults en ik kon weer wat ..
ik laat het maar hangen ;-)
Inderdaad Spanning Tree uit.stormfly schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:19:
[...]
Wat zijn beide switches hun spanning tree instellingen?
Vervolgens ging alles weer down en zag het er niet goed uit.
Vervolgens zag ik op mijn HP Procurve dat de juiste porten van de Unifi-switch werden getoond + aggregation link welk werd getoond:

Klopt, werkt ook zoals het hoort naar bericht van Pitchdownstormfly schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:21:
Dit ziet er goed uit toch?
Alleen hij haalt 111MB met 1 client en 30-40 met de andere als hij gelijktijdig iets met de QNAP doet.
Dus ik denk dat de QNAP niet meer aan kan dan dat.
schroef jij de 3G dome vast aan de mount plaat ? Of zie ik dat verkeerd.djkavaa schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:04:
Vandaag de nieuwe Ubiquiti Unifi Gen3 Camera's binnen gekregen.
Leuke apparaten. Aardig gewicht ook, en zeker een verbetering tegenover de oude generatie.
Zeker bij de normale versie waar je een extra IR Ring kunt bevestigen die via Micro USB wordt aangesloten.
Screenshots
Screenshots UVC Gen3 en Standaard[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Lesdictische is mijn hash#
Ik heb h`m tegen een plafond-dak nu een paar weken draaien.xbeam schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:39:
[...]
schroef jij de 3G dome vast aan de mount plaat ? Of zie ik dat verkeerd.
[afbeelding]
Draait prima.
Jammer is dat de software niet wegschrijven naar een UNC-pad.
Ik heb daarom een iscsi-disk aangemaakt op de VM waar de unifi-software op draaid.
Iemand?pitchdown schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:23:
Ik gebruik op dit moment 3 X een UAP-AC uit de oude generatie : https://tweakers.net/product/370827/ubiquiti-unifi-uap-ac/
Wat zijn nou netto de voordelen om eventueel te switchen naar Lite AC`s?
Is dit alleen stroomverbruik? Volgens mij kunnen de oude ap`s een hogere snelheid leveren.
Als het draait dan draait het...
Wellicht dat Band Steering iets is en de airtime fearness.
Volgens mij werkt dat niet op de oude.
Dus waarom vervangen als het prima werkt en je geen problemen hebt.
Als je het geld hebt liggen dan gewoon doen natuurlijk
Met het zelfde systeem als een UAPxbeam schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:39:
[...]
schroef jij de 3G dome vast aan de mount plaat ? Of zie ik dat verkeerd.
[afbeelding]
Zeker een voordeel. Een merkbaar nadeel is echt wel dat hoe hoger het kanaal, hoe slechter het bereik is mijn ervaring. Gelukkig is het hier nog rustig op de 5 Ghz band. 2.4 Ghz is ondanks dat er maar ± 6 andere SSID's in de lucht zijn nagenoeg onbruikbaar geworden.
Ook dat inderdaad;)Boefs schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:53:
[...]
Zeker een voordeel. Een merkbaar nadeel is echt wel dat hoe hoger het kanaal, hoe slechter het bereik is mijn ervaring. Gelukkig is het hier nog rustig op de 5 Ghz band. 2.4 Ghz is ondanks dat er maar ± 6 andere SSID's in de lucht zijn nagenoeg onbruikbaar geworden.
TL-SG2216djkavaa schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:53:
[...]
Welk type is het van TP-Link, heb er hier ook nog wel een op de plank liggen volgens mij.
Heb 2 AP AC LR's aangeschaft. In 10 minuten draait alles.
Nu maar eens kijken wat ik in m'n patchkast ga aanpassen, die PoE blokjes moeten vervangen worden voor een switch natuurlijk.
Hoeveel inch patchkast heb je?Beekforel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:45:
Jeuj, ik ben nu ook lid van de Unifi familie.
Nu maar eens kijken wat ik in m'n patchkast ga aanpassen, die PoE blokjes moeten vervangen worden voor een switch natuurlijk.
Ik heb een 10 inch kastje. Ik denk dat zo'n Toughswitch daar wel mooi in gaat passen.
Kun je niet beter voor pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) gaan?Beekforel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:26:
[...]
Ik heb een 10 inch kastje. Ik denk dat zo'n Toughswitch daar wel mooi in gaat passen.
Past net in een 10 inch patchkast en je kunt 'm managen via de controller (net als je access points)
Welke datum code staat er voor je MAC adres? 1625 of lager?Beekforel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:45:
Voor week 25 van dit jaar is de combinatie van US of ES switches 8 of 16 ports in 1% van de gevallen een foute combinatie en blaas je de APs op als je default POE+ op de port aan laat staan.
Ze delen gratis POE+ naar 24v converters uit als je de foute combinatie set (switch & ap van <1625) hebt van 1625 of lager.
Gaat alleen om de LITE en LR icm met een US of ES 8/16 waarvan de datum codes van voor 1625 zijn. Je hoeft maar één kant te wijzigen zodat het niet kan voorkomen. Ze schatten de kans op gefrituurde APS 1 %
Ze gaven een beetje toe in een forum post dat ze beter alles naar 48v auto sensing POE hadden kunnen liften voor een paar dollar meer aan hardware. Maar ze wilde compatible blijven naar oude installaties toe met 24v
Mijn 16 ports US is van 1627 via Afuture besteld. Maar ik gebruik de AC-PRO dus geen match omdat die 48 volt gebruikt.
Alle info verder op het UBNT forum te vinden
Dit is nu net waar ik graag een vraagje over zou willen stellen, naar verbruik toe en inbouw in een 10' kastje.Beekforel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:45:
Die 2 AP AC LR PoE voedingsblokken (welke ik ook in gebruik heb) nemen samen zowat 1 Amperé op.
Deze PoE's voedingen verwijderen en de bestaande switch (Zyxel) vervangen naar een Toughswitch die maximum 150 watt kan leveren, blijft dit dan even zuinig verder werken? Of ben ik zuiniger af met de nu bestaande Zyxel switch te behouden en de PoE's voedingen verder hun stroom laten leveren aan mijn AP's.
Hm, 1607. Ik begrijp je post niet helemaal, bedoel je te zeggen dat als ik m'n AP's ga combineren met een switch dat dan de kans bestaat dat de boel stuk gaat?stormfly schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:46:
[...]
Welke datum code staat er voor je MAC adres? 1625 of lager?
Voor week 25 van dit jaar is de combinatie van US of ES switches 8 of 16 ports in 1% van de gevallen een foute combinatie en blaas je de APs op als je default POE+ op de port aan laat staan.
Ze delen gratis POE+ naar 24v converters uit als je de foute combinatie set (switch & ap van <1625) hebt van 1625 of lager.
Gaat alleen om de LITE en LR icm met een US of ES 8/16 waarvan de datum codes van voor 1625 zijn. Je hoeft maar één kant te wijzigen zodat het niet kan voorkomen. Ze schatten de kans op gefrituurde APS 1 %
Ze gaven een beetje toe in een forum post dat ze beter alles naar 48v auto sensing POE hadden kunnen liften voor een paar dollar meer aan hardware. Maar ze wilde compatible blijven naar oude installaties toe met 24v
Mijn 16 ports US is van 1627 via Afuture besteld. Maar ik gebruik de AC-PRO dus geen match omdat die 48 volt gebruikt.
Alle info verder op het UBNT forum te vinden
Goeie tip, even sparen.Isane schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:31:
[...]
Kun je niet beter voor pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) gaan?
Past net in een 10 inch patchkast en je kunt 'm managen via de controller (net als je access points)
[ Voor 14% gewijzigd door Beekforel op 13-08-2016 13:05 ]
Ja klopt als je nieuw switch van voor 1625 is, immers je APS zijn dat ook met 1607. Dan heb je 1% kans op vernieling.Beekforel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:03:
[...]
Hm, 1607. Ik begrijp je post niet helemaal, bedoel je te zeggen dat als ik m'n AP's ga combineren met een switch dat dan de kans bestaat dat de boel stuk gaat?
[...]
Goeie tip, even sparen.
Nou heb ik alle set regels en delete regels ook in een Excel document gezet. Dus een sheet met alle set regels. Dat zijn zo'n 309 regels. Zou je deze 309 regels ook in 1x in de CLI kunnen plakken en op enter rammen zodat deze allemaal achter elkaar worden uitgevoerd ? Daarna een COMMIT en SAVE en dan weer up en running ?
XBL: MRE Inc
Nee dan gaat het helemaal Fout!MRE-Inc schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:45:
Ik heb vanmiddag maar eens de complete ConfigTree zoals die in mijn configuratie is ingesteld gedocumenteerd. Elke setting die ingesteld is, heb ik nu de cli commando's van. Zowel het zetten van een waarde als het verwijderen van een waarde. Dit resulteert in een 36 pagina lang Word document waarvan de lettergrootte ook nog eens op 9.5 punten staat. Was even een rot klusje, maar ik zou nu zo mijn hele config vanaf de cli kunnen instellen.
Nou heb ik alle set regels en delete regels ook in een Excel document gezet. Dus een she'net met alle set regels. Dat zijn zo'n 309 regels. Zou je deze 309 regels ook in 1x in de CLI kunnen plakken en op enter rammen zodat deze allemaal achter elkaar worden uitgevoerd ? Daarna een COMMIT en SAVE en dan weer up en running ?
Altijd in delen doen van 10-20 regels. Zo kun je het nog controleren als er ergens een error zit.
Heb dit eens gehad met 500 firewall rules en er zat ergens een foutje en jammer. Kon helemaal opnieuw beginnen.
Dus ik raad kleine beetjes aan:)
Is een backup en restore niet makkelijker?MRE-Inc schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:45:
Ik heb vanmiddag maar eens de complete ConfigTree zoals die in mijn configuratie is ingesteld gedocumenteerd. Elke setting die ingesteld is, heb ik nu de cli commando's van. Zowel het zetten van een waarde als het verwijderen van een waarde. Dit resulteert in een 36 pagina lang Word document waarvan de lettergrootte ook nog eens op 9.5 punten staat. Was even een rot klusje, maar ik zou nu zo mijn hele config vanaf de cli kunnen instellen.
Nou heb ik alle set regels en delete regels ook in een Excel document gezet. Dus een sheet met alle set regels. Dat zijn zo'n 309 regels. Zou je deze 309 regels ook in 1x in de CLI kunnen plakken en op enter rammen zodat deze allemaal achter elkaar worden uitgevoerd ? Daarna een COMMIT en SAVE en dan weer up en running ?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ja maar ik probeer me een beetje te verdiepen in het hele ERL cli gebeuren. Vind het wel leuk om te zien wat er nu echt gebeurd ipv klik, klik, next, finishEthirty schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:16:
[...]
Is een backup en restore niet makkelijker?
Overigens hebben ze bij mijn werkgever een Edge Router POE 5 gekocht. Kun je bv een config van een ERL3 zo in een ERL POE 5 zetten en daarna nog wat dingen afconfigureren naderhand ?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Je kunt het niet zomaar 1:1 over zetten helaas. Daarvoor moet je toch een aparte config maken of alles stap voor stap instellen.MRE-Inc schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:20:
[...]
Ja maar ik probeer me een beetje te verdiepen in het hele ERL cli gebeuren. Vind het wel leuk om te zien wat er nu echt gebeurd ipv klik, klik, next, finishZo leer je ook nog eens wat.
Overigens hebben ze bij mijn werkgever een Edge Router POE 5 gekocht. Kun je bv een config van een ERL3 zo in een ERL POE 5 zetten en daarna nog wat dingen afconfigureren naderhand ?
Wat is de laatste niet beta versie? Ik heb nu 5.0.7 draaien, maar ervaar nog wel eens issues met apple (ipads/iphones)m3gA schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:10:
Unifi 5.2.2 (Beta) is gereleased. De bijgeleverde firmware is gelijk aan de 4663.developer maar heeft nu een officiele release naam. Bij mij levert deze firmware een flink winst in performance en bereik.
http://community.ubnt.com...-for-testing/ba-p/1638878
Is er ook een nieuwere firmware dan de 3.7.5.4969 voor Accespoint AC Lite?
Ik dacht het ergens in het forum tijdens mijn vakantie gelezen te hebben, maar kan het niet meer vinden...
De link voor de beta mag ik niet bekijken... (niet genoeg rechten... (You do not have sufficient privileges for this resource or its parent to perform this action.
Click your browser's Back button to continue.))
ESET software nodig? Let me know 😄
De laatste officiële release van de UniFi controller is 5.0.7. De laatste officiële firmware release voor de AP AC's is: 3.7.5.4969. Je bent dus up-to-date, tenzij je de beta versies wilt draaien.TPA schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 00:29:
[...]
Wat is de laatste niet beta versie? Ik heb nu 5.0.7 draaien, maar ervaar nog wel eens issues met apple (ipads/iphones)
Is er ook een nieuwere firmware dan de 3.7.5.4969 voor Accespoint AC Lite?
Ik dacht het ergens in het forum tijdens mijn vakantie gelezen te hebben, maar kan het niet meer vinden...
De link voor de beta mag ik niet bekijken... (niet genoeg rechten... (You do not have sufficient privileges for this resource or its parent to perform this action.
Click your browser's Back button to continue.))
Voor de beta sectie op het forum moet je je aanmelden voor het Beta Program, dit kan via de instellingen van je account.
YouTube: USG vs. EdgeRouter
Hier zijn ook problemen met iPhones en iPads op 5.0.7 verbinding valt steeds weg. Alle belangrijke AP's zijn hier gedowngrade naar de laatste firmware van de 4.8.20 controller.alexwel schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 00:36:
[...]
De laatste officiële release van de UniFi controller is 5.0.7. De laatste officiële firmware release voor de AP AC's is: 3.7.5.4969. Je bent dus up-to-date, tenzij je de beta versies wilt draaien.
Voor de beta sectie op het forum moet je je aanmelden voor het Beta Program, dit kan via de instellingen van je account.
Klopt, maar de kans is alsnog zeer klein. Indien het toch gebeurt dan zou de winkel waar je het besteld hebt niet moeilijk moeten doen om het te vervangen. Heb er zelf ook wel eens last van gehad bij klanten. Meteen omgeruild en producten terug gestuurd naar de distri binnen 2 dagen had ik nieuwe versies terug:)Beekforel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:03:
[...]
Hm, 1607. Ik begrijp je post niet helemaal, bedoel je te zeggen dat als ik m'n AP's ga combineren met een switch dat dan de kans bestaat dat de boel stuk gaat?
[...]
Goeie tip, even sparen.
Als ze moeilijk gaan doen dan is het gewoon een slechte winkel. Sowieso heb je er garantie op dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
En doe je dan 10-20 regels en dan een commit zonder save ? Of 10-20 regels zonder commit en dan direct de volgende 10-20 en op het einde pas een commit + save ?djkavaa schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:59:
[...]
Nee dan gaat het helemaal Fout!
Altijd in delen doen van 10-20 regels. Zo kun je het nog controleren als er ergens een error zit.
Heb dit eens gehad met 500 firewall rules en er zat ergens een foutje en jammer. Kon helemaal opnieuw beginnen.
Dus ik raad kleine beetjes aan:)
Overigens mbt de ER POE 5 die ze op mijn werk hebben aangeschaft; we hebben daar een ziggo zakelijk verbinding. Nu heb ik even dit topic wat terug gelezen en zie ik her en der opmerkingen dat je zakelijke ziggo modems niet of moeilijk in bridge kunt laten zetten. Klopt dat nog steeds ? Is natuurlijk van de zotte als je niet je eigen hardware kan gebruiken op zakelijk vlak.
ik zit op de beta release branch en ik heb hier 3 iphones en 3 ipads en heb geen problemen whatsoever .. zolang ik maar niet de controller ga configgen en ga saven blijven de verbindingen stabiel.xbeam schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:01:
[...]
Hier zijn ook problemen met iPhones en iPads op 5.0.7 verbinding valt steeds weg. Alle belangrijke AP's zijn hier gedowngrade naar de laatste firmware van de 4.8.20 controller.
Wel is de controller soms vaag want een gewijzigde portal voor de guest die werkte bleek ineens niet meer te werken (clients konden niet aanloggen op de guest SSID en na een reboot bleek ik weer op oude instellingen te staan ..
Voor de rest op de beta weinig problemen
Je kunt gewoon al je regels plakken en dan pas een commit en save doen.MRE-Inc schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 07:00:
[...]
En doe je dan 10-20 regels en dan een commit zonder save ? Of 10-20 regels zonder commit en dan direct de volgende 10-20 en op het einde pas een commit + save ?
Overigens mbt de ER POE 5 die ze op mijn werk hebben aangeschaft; we hebben daar een ziggo zakelijk verbinding. Nu heb ik even dit topic wat terug gelezen en zie ik her en der opmerkingen dat je zakelijke ziggo modems niet of moeilijk in bridge kunt laten zetten. Klopt dat nog steeds ? Is natuurlijk van de zotte als je niet je eigen hardware kan gebruiken op zakelijk vlak.
Het is puur dat als je 300 regels achter elkaar erin plakt. En je hebt ergens een fout dan moet je rustig gaan terug scrollen waar de fout zit.
Met 10-20 regels is dat wat makkelijker zoeken.
Mocht je toch een commit willen doen dan kan dat natuurlijk ook tussendoor;)
Het is en blijft een Betazeroday schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:08:
[...]
ik zit op de beta release branch en ik heb hier 3 iphones en 3 ipads en heb geen problemen whatsoever .. zolang ik maar niet de controller ga configgen en ga saven blijven de verbindingen stabiel.
Wel is de controller soms vaag want een gewijzigde portal voor de guest die werkte bleek ineens niet meer te werken (clients konden niet aanloggen op de guest SSID en na een reboot bleek ik weer op oude instellingen te staan ..
Voor de rest op de beta weinig problemen
Met 5.1.1 ging bij mij alles goed na update naar 5.2.2 had ik ook problemen met iOS devices. Ben nu op 5.2.2 met de 5.1.1 firmware (3.7.7) en dan gaat het weer prima.xbeam schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:01:
[...]
Hier zijn ook problemen met iPhones en iPads op 5.0.7 verbinding valt steeds weg. Alle belangrijke AP's zijn hier gedowngrade naar de laatste firmware van de 4.8.20 controller.
(dit met 2x een AC-LR AP)
[ Voor 3% gewijzigd door doc op 15-08-2016 12:10 ]
Me Tarzan, U nix!
5.0.7 t/m 5.2.0 hadden met name veel problemen met wireless, maar met de 5.2.2 (die ook de laatste AP FW heeft) draait alles erg soepel. Zelfs de Logitech Squeezebox werkt nu weer naar behoren.
http://www.deyterra.com
Dan hoop ik dat de 5.2.2 heel snel uit de beta komt...rally schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:44:
De 5.2.2 Beta draait bij mij ook zonder problemen.
5.0.7 t/m 5.2.0 hadden met name veel problemen met wireless, maar met de 5.2.2 (die ook de laatste AP FW heeft) draait alles erg soepel. Zelfs de Logitech Squeezebox werkt nu weer naar behoren.
Ff andere vraag ik zoek 1 of 2 outdoor Cams met nightview. Deze zou ik willen koppelen aan mijn synology of er moet nog een andere optie zijn. Iemand suggesties? Ubiquiti past mooi bij de rest, maar is niet een vereiste. 😄
Als je een backup maakt kun je de 5.2.2 Beta installeren. Waar draait je controller op?TPA schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:23:
[...]
Dan hoop ik dat de 5.2.2 heel snel uit de beta komt...
Cloud Key, Raspberry Pi?
https://help.ubnt.com/hc/...sion-on-Cloud-Key-via-SSH
[ Voor 19% gewijzigd door rally op 15-08-2016 13:52 ]
Op een raspberry pi3rally schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:41:
[...]
Als je een backup maakt kun je de 5.2.2 Beta installeren. Waar draait je controller op?
Cloud Key, Raspberry Pi?
https://help.ubnt.com/hc/...sion-on-Cloud-Key-via-SSH
Maarrrr.... Maak wel eerst een backup
Via deze link kun je de link voor de 5.2.2 firmware vinden (let op: dan moet je in je account wel aan hebben gevinkt dat je Beta firmwares wil testen)
https://community.ubnt.co...-for-testing/ba-p/1638878
[ Voor 59% gewijzigd door rally op 15-08-2016 14:31 ]
Ik zie liever een beoordeling van iemand die er echt verstand van heeft, zoals bijv. LinusTechTips. Unboxtherapy beoordeeld naar mijn zin de laatste tijd iets te veel rommel goed product. Het zijn denk ik meer gesponserde commercials aan het worden, dan dat hij echt een onafhankelijk oordeel over producten geeft.
[ Voor 16% gewijzigd door alexwel op 15-08-2016 22:57 ]
Ik denk niet dat ik snel zal overstappen of mijn klanten/vrienden zo'n setje zou aanbevelen.
Maarrrr... het ziet er leuk uit
Hij reviewt dan ook niet. Hij roept vooral heel hard en veel wow en can you believe this.alexwel schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:49:
[...]
Ik zie liever een beoordeling van iemand die er echt verstand van heeft, zoals bijv. LinusTechTips. Unboxtherapy beoordeeld de laatste tijd iets te veel rommel naar mijn zin als goed product.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Zo iemand kan ik niet serieus nemen. Petje achterstevoren zoals groep 6 basisschool.....Ethirty schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:57:
[...]
Hij reviewt dan ook niet. Hij roept vooral heel hard en veel wow en can you believe this.
Nu was de originele CK Firmware : UCK.mtk7623.v0.5.0.1e7b0b2.160531.1100
Maar er is een nieuwere versie beschikbaar: UCK.mtk7623.v0.5.2.532f6c3.160804.1751
Dus... ik heb een backup gemaakt en op [Apply update] gedrukt. Dat gaat prima, maar de Cloud Controller gaat dan weer naar 5.0.7
Daarna gewoon weer de upgrade gedaan naar 5.2.2 en alles draait nog als een zonnetje.
Tsja, hij wekt denk ik ook niet echt de pretentie dat hij een serieuze reviewer is.MRE-Inc schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
[...]
Zo iemand kan ik niet serieus nemen. Petje achterstevoren zoals groep 6 basisschool.....
Z'n accountnaam is ook echt op het "unboxen" gericht
Overigens was ik ook niet zo onder de indruk van de behaalde snelheden. Aan de andere kant: Als het echt kan wat dit product claimt, namelijk over een heel groot gebied seamless en stabiel WIFI aanbieden, dan zijn de snelheden nog niet zo heel beroerd.
De 300/300 die ik op een Fritz!Repeater 1750E van AVM kan halen met mijn Sony tablet, houdt al vrij snel op en dan is er toch echt een handoff nodig voor ik weer verbinding met een ander AP heb
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
eens!alexwel schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:49:
[...]
Ik zie liever een beoordeling van iemand die er echt verstand van heeft, zoals bijv. LinusTechTips. Unboxtherapy beoordeeld naar mijn zin de laatste tijd iets te veel rommel goed product. Het zijn denk ik meer gesponserde commercials aan het worden, dan dat hij echt een onafhankelijk oordeel over producten geeft.
is ook een gesponsorde video, zoals die aangeeft aan het begin van het filmpje.
maar leuk systeem voor de gemiddelde consument denk ik.
ik zelf zou liever voor bedrade AP's gaan, maar goed.
signature
Ook na een factory default wilt deze nog steeds niet adopten.
Ik wil daarom een soft recovery doen : https://help.ubnt.com/hc/...-for-bricked-access-point
Wanneer ik probeer om via TFTP de firmware.bin te versturen krijg ik time-out als foutmelding.
Dit gebeurd via meerdere TFTP-applicaties.
Ik kan de AP pingen op het default adres : 192.168.1.20 vanaf de betreffende laptop.
Iemand een idee wat hier mis gaat?
Het gaat om het volgende ap : pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm
[ Voor 98% gewijzigd door GJ007 op 16-08-2016 17:25 . Reden: oeps ]
signature
Ben bang dat dit een gevalletje RMA wordt.pitchdown schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:54:
Ik heb hier een UAP welke niet wilt adopten.
Ook na een factory default wilt deze nog steeds niet adopten.
Ik wil daarom een soft recovery doen : https://help.ubnt.com/hc/...-for-bricked-access-point
Wanneer ik probeer om via TFTP de firmware.bin te versturen krijg ik time-out als foutmelding.
Dit gebeurd via meerdere TFTP-applicaties.
Ik kan de AP pingen op het default adres : 192.168.1.20 vanaf de betreffende laptop.
Iemand een idee wat hier mis gaat?
Het gaat om het volgende ap : pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm
Heb het ook een keer gehad en kreeg hem er ook niet uit.
RMA gestuurd en nieuwe gekregen van UBNT zelf.
Slechts een jaar zag ik?
djkavaa schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:49:
[...]
Ben bang dat dit een gevalletje RMA wordt.
Heb het ook een keer gehad en kreeg hem er ook niet uit.
RMA gestuurd en nieuwe gekregen van UBNT zelf.
[ Voor 3% gewijzigd door pitchdown op 16-08-2016 18:00 ]
In Nederland heb je twee jaar garantie.pitchdown schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:58:
Tot welke tijd na aanschaf kan dit?
Slechts een jaar zag ik?
[...]
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Ik zou het melden bij UBNT had ik ook.pitchdown schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:58:
Tot welke tijd na aanschaf kan dit?
Slechts een jaar zag ik?
[...]
Zelfs 2 jaar na aankoop als ze weten dat het een fout is door hun dan vervangen ze alsnog.
Even contact opnemen via Chat en je verhaal voorleggen
Ging het eerst om stabiliteit.. ik heb nu een AC1900 Wifi device (D-Link DWA-192) en die staat nog geen 4 meter van een AC Pro af ..
Nu ben ik dus aan het pielen met de instellingen om de optimale performance van de D-Link en AC-Pro te krijgen
De test tot nu toe ..

update

Dit lijkt me 'voortreffelijk'..
maar ik weet niet of ik dat kan rijmen met ..

update .. inmiddels wat meer snelheid (ik testte verkeerd)

iemand die wat helderheid kan verschaffen?
[ Voor 103% gewijzigd door zeroday op 17-08-2016 08:01 ]
Ik heb nu van vodaone een DrayTek 2132F modem met SFP aansluiting.
Nu wil ik dit vervangen met een EdgeRouter X SFP + Unify AC Acces Point.
Maar, ik kom er niet uit of ik wel of niet in de problemen kom met PPP van de ISP en dat soort dingen.
Is er iemand die mij kort kan vertellen waarom dit wel of niet kan werken?
Vodafone Glasvezel neem ik aan?oDi.W schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:20:
Weet niet of ik hier nu goed zit maar ik heb een vraag.
Maar, ik kom er niet uit of ik wel of niet in de problemen kom met PPP van de ISP en dat soort dingen.
Dat zou gewoon moeten werken als je de instellingen van vodafone weet die nodig zijn;)
Dank voor snelle reactie!djkavaa schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:24:
[...]
Vodafone Glasvezel neem ik aan?
Dat zou gewoon moeten werken als je de instellingen van vodafone weet die nodig zijn;)
Ja glasvezel(de oranje kabel)
Maareh, instellingen die ik kan opvragen bij ze of instellingen die ze graag voor zichzelf houden?
[ Voor 4% gewijzigd door odiw op 16-08-2016 20:26 ]
Ik weet ze zo niet, maar Jeroen_AE92 die nu nog op vakantie is. Die weet dat wel.oDi.W schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:26:
[...]
Dank voor snelle reactie!
Ja glasvezel(de oranje kabel)
Maareh, instellingen die ik kan opvragen bij ze of instellingen die ze graag voor zichzelf houden?
Hij zal er morgen of woensdag weer zijn. Afhankelijk van hoe snel de rit gaat vanaf Frankrijk:)
Doe anders even een mailtje of DM. Dan laten we het even weten, anders sneeuwt het hier weer onder.
Doe ik! Alvast bedankt!djkavaa schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:32:
[...]
Ik weet ze zo niet, maar Jeroen_AE92 die nu nog op vakantie is. Die weet dat wel.
Hij zal er morgen of woensdag weer zijn. Afhankelijk van hoe snel de rit gaat vanaf Frankrijk:)
Doe anders even een mailtje of DM. Dan laten we het even weten, anders sneeuwt het hier weer onder.
Het duurde even maar hierbij mijn screenshot:pitchdown schreef op zondag 24 juli 2016 @ 08:06:
[...]
Zou je eens een screenshots kunnen posten? Ik zie die optie nergens.
https://drive.google.com/...lpO9QaqnYZcF96ekNjamVpanc
Voorheen dit lijstje gebruikt:
https://help.ubnt.com/hc/...18506997-UniFi-Ports-Used
Voorheen was dit nodig met een controller op een RPi maar nu met Cloud Acces zie ik even door de bomen het bos niet meer. Wil ook niet onnodig poorten open hebben staan namelijk
Van het weekend wil ik even de nieuwe wifi installatie van vrienden aanmelden op mijn controller, maar heb nu geen AP om het te testen. Aangezien dit aan de andere kant van het land is sluit ik het graag even uit!
Zover ik weet niet nodig ivm een man in de middle die dan een UDP loop Hole punch kan toepassen ..Totaalgeflipt schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:09:
Is het voor de Unifi Cloud Key nog nodig om poorten open te zetten om een Unifi te adopten?
Voorheen dit lijstje gebruikt:
https://help.ubnt.com/hc/...18506997-UniFi-Ports-Used
Voorheen was dit nodig met een controller op een RPi maar nu met Cloud Acces zie ik even door de bomen het bos niet meer. Wil ook niet onnodig poorten open hebben staan namelijk
Van het weekend wil ik even de nieuwe wifi installatie van vrienden aanmelden op mijn controller, maar heb nu geen AP om het te testen. Aangezien dit aan de andere kant van het land is sluit ik het graag even uit!
De installatie van jouw vrienden zal op jouw controller gaan contacten:Totaalgeflipt schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:09:
Is het voor de Unifi Cloud Key nog nodig om poorten open te zetten om een Unifi te adopten?
unifi.http.port=8080 (port for UAP to inform controller)

Onderste 2 regels heb ik alleen ingesteld staan de laatste is alleen nodig als je je cloudkey ook via de browser wil benaderen vanaf buiten. Zit even te twijfelen of Hairpin NAT ook aan moet staan.
[ Voor 27% gewijzigd door iCrOn op 17-08-2016 12:06 ]
Hairpin heeft alleen te maken met verkeer van binnen naar binnen.iCrOn schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:00:
Vergeet niet port forwarding in te stellen op je router richting je cloudkey:
[afbeelding]
Onderste 2 regels heb ik alleen ingesteld staan de laatste is alleen nodig als je je cloudkey ook via de browser wil benaderen vanaf buiten. Zit even te twijfelen of Hairpin NAT ook aan moet staan.
Even los daarvan, hoe werken die eerste 2 regels?
#team_UTC+1
Die zijn niet voor de controller maar voor een siemens gigaset voip telefoon hoezo?Ethirty schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:16:
[...]
Hairpin heeft alleen te maken met verkeer van binnen naar binnen.
Even los daarvan, hoe werken die eerste 2 regels?

Hmm vaag. De support van Unifi zei het volgende:zeroday schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:59:
[...]
Zover ik weet niet nodig ivm een man in de middle die dan een UDP loop Hole punch kan toepassen ..
By default, the UniFi controller uses the following ports: 8081, 8080, 8443, 8843,
8880, 27117(TCP ports) and 3478(UDP ports).
And ports need by CK to work are : port 53 is for DNS, port 80/tcp, 3478/udp, 8543/tcp and 11143/tcp are needed for UniFi Cloud access 80/tcp inbound 3478 and 8080
port 53 is for DNS, it depends on your network environment, it may not be needed to open this on firewall.
port 80/tcp, 3478/udp, 8543/tcp and 11143/tcp are needed for UniFi Cloud access (you won't need them if you disable Cloud Access).
When administrator access this controller via unifi.ubnt.com, there will be some outbound UDP traffic when remote access is ongoing (via WebRTC), and the port numbers are dynamic.
Other than that, UniFi CloudKey system checks and install security update from upstream Debian source daily.
That needs 80/tcp, too.
inbound 3478 and 8080 are needed only if you have devices managed by this Controller/CloudKey, and they are outside of your firewall.
If you don't have plan do manage devices outside of your firewall, you may not need them.
Ik denk dat die 3478 is voor stun dit zou je alleen nodig hebben als je de edu versie van de nieuwe ac ap's gebruikt daar zit een voip gedeelte in met speakers waarmee via de ap's iets kan omroepen.Totaalgeflipt schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:29:
[...]
Hmm vaag. De support van Unifi zei het volgende:
[...]
Omdat je 1 poort doorstuurt naar meerdere interne. Denk niet dat dat zo werkt.iCrOn schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:19:
[...]
Die zijn niet voor de controller maar voor een siemens gigaset voip telefoon hoezo?
#team_UTC+1
Scherp! waarschijnlijk op een te laat tijdstip die regels zitten toevoegenEthirty schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:44:
[...]
Omdat je 1 poort doorstuurt naar meerdere interne. Denk niet dat dat zo werkt.

Dat is juist het probleem. De router wordt niet door ons beheerd. Ik geef dit slechts door aan ITnerd in Denemarken. Echter kan ik het daardoor ook niet testen zoals ik gewend beniCrOn schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:00:
Vergeet niet port forwarding in te stellen op je router richting je cloudkey:
[afbeelding]
Dit staat in een van de help pagina'siCrOn schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:40:
[...]
Ik denk dat die 3478 is voor stun dit zou je alleen nodig hebben als je de edu versie van de nieuwe ac ap's gebruikt daar zit een voip gedeelte in met speakers waarmee via de ap's iets kan omroepen.
Note: In version 4.5.2 and later, users can also define the port assigned to STUN services, for scenarios where two or more separate UniFi instances are desired on the same controller machine.
unifi.stun.port=3478 # UDP port used for STUN
[ Voor 32% gewijzigd door Totaalgeflipt op 17-08-2016 13:01 ]
Kan je de cloudkey wel extern benaderen via https://unifi.ubnt.com ? Als dat al werkt zou er alleen port 8080 geforward moeten worden voor de inform. Hangt je cloudkey wel achter een static ip of een dynamisch dns? Anders zal de externe ap's je controller kwijt raken als je ip wijzigd.Totaalgeflipt schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:00:
[...]
Dat is juist het probleem. De router wordt niet door ons beheerd. Ik geef dit slechts door aan ITnerd in Denemarken. Echter kan ik het daardoor ook niet testen zoals ik gewend ben
[...]
Dit staat in een van de help pagina's
[...]
Het is dus niet nodig om poorten vanaf mijn internet LAN naar het internet door te zetten begrijp ik.
En ik zou dan ook 8443 door kunnen sturen zodat ik ook direct op de CK aanpassingen kan doen, zonder gebruik te hoeven maken van de unifi website?
Alvast dank voor de info
[ Voor 28% gewijzigd door Totaalgeflipt op 17-08-2016 14:12 ]
Draait zonder problemen bij mij sinds vanmorgen. (op Ubuntu). Nog niks geks gezien maar ook niet echt uitgebreid getest.TPA schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:31:
iemand al UniFi 5.2.3 geprobeerd?
geen problemen met apple devices?m3gA schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:33:
[...]
Draait zonder problemen bij mij sinds vanmorgen. (op Ubuntu). Nog niks geks gezien maar ook niet echt uitgebreid getest.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ik moest het ook even nazoeken maar zie hieroDi.W schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:20:
Weet niet of ik hier nu goed zit maar ik heb een vraag.
VLAN300 voor Internet en VLAN640 tbv IPTV. De setup in het voorbeeld doet overigens geen routed IPTV.
U+
Stun heb je nodig als je Ap's beheert op andere locaties achter een router. Dus vanuit de cloud.iCrOn schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:40:
[...]
Ik denk dat die 3478 is voor stun dit zou je alleen nodig hebben als je de edu versie van de nieuwe ac ap's gebruikt daar zit een voip gedeelte in met speakers waarmee via de ap's iets kan omroepen.
Stun zorgt er voor de AP direct reageert op commando's van de controller en niet pas de opdrachten binnen krijgt als de AP gaat synchroniseren(lees deze ophaalt bij de controller). (Om de 7/10 seconde)
Dit Stun gebruik je als je realtime functies van AP gebruikt. Of een AP stun nodig heeft kan zien als je op de knop lokaliseer klikt als de Ap dan niet direct gaat knipperen. En direct is direct dus niet 1 of 2 seconden (kan oplopen tot10) later.
[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 18-08-2016 11:34 ]
Oke, dus zonder STUN werkt het wel, alleen iets langzamer? Anders laat ik deze poort ook nog doorverwijzenxbeam schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:25:
[...]
Stun heb je nodig als je Ap's beheert op andere locaties achter een router. Dus vanuit de cloud.
Stun zorgt er voor de AP direct reageert op commando's van de controller en niet pas de opdrachten binnen krijgt als de AP gaat synchroniseren(lees deze ophaalt bij de controller). (Om de 7/10 seconde)
Dit Stun gebruik je als je realtime functies van AP gebruikt. Of een AP stun nodig heeft kan zien als je op de knop lokaliseer klikt als de Ap dan niet direct gaat knipperen. En direct is direct dus niet 1 of 2 seconden (kan oplopen tot10) later.
Ik heb de poorten 8080 en 8443 nu openstaan. Wie heeft er even tijd/zin om een AP aan te melden op mijn controller

Stuur maar een DM met de details. Dan pak ik even een test APTotaalgeflipt schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:52:
[...]
Oke, dus zonder STUN werkt het wel, alleen iets langzamer? Anders laat ik deze poort ook nog doorverwijzen
Ik heb de poorten 8080 en 8443 nu openstaan. Wie heeft er even tijd/zin om een AP aan te melden op mijn controller. Alleen om te testen
U+
Thanks, heb je een DM gestuurd!Jeroen_ae92 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:01:
[...]
Stuur maar een DM met de details. Dan pak ik even een test AP
Hadden jullie daarvoor connectivity problemen? Ik heb met een iPhone 6S Plus vaak dat ik opeens geen Wifi verbinding heb met mijn AC Pro. Wat dan helpt is even airplane mode aan te zetten en weer uit, en dan werkt het meestal. Erg irritant.tcviper schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:22:
Same here, iOS devices en Macbooks, werkt prima (5.2.3)
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dat heb ik op mijn MacBook Pro (2011). Wel verbinding maar website laden niet. Via Netwerkassistentie kan OS X het dan fixen, maar het is irritant en gebeurt redelijk vaak.OMX2000 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:41:
[...]
Hadden jullie daarvoor connectivity problemen? Ik heb met een iPhone 6S Plus vaak dat ik opeens geen Wifi verbinding heb met mijn AC Pro. Wat dan helpt is even airplane mode aan te zetten en weer uit, en dan werkt het meestal. Erg irritant.
Dit had ik voor 5.2.3 ook al. Heb wel gewoon een normaal ip-adres, heb helaas nog niet kunnen achterhalen waardoor het wel komt.
Ik durf het je niet te zeggen, gezien we weinig met de USG doen. Maar naar de switches kijkende verwacht ik dat het hetzelfde is.LightStar schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:35:
Ik heb vandaag mijn beide edgerouters verkocht en een Unifi Gateway Pro besteld, nu had ik in mijn edgerouter pro andere fans geplaatst.., is het zo dat deze gelijk zijn aan de Unifi Gateway (dus ook evenveel lawaai maken ?)
Maar de USG heeft minder poorten dus kan goed zijn dat die niet zoveel koeling nodig heeft en daardoor de fans langzamer draaien.
Heb er wel eens wat van voorbij zien komen, maar kan het niet meer vinden.
De Unifi gateway is stil de Unifi Pro Gateway heeft net als de Edgerouter pro dezelfde fans, die overigens ook vervangen kunnen worden.LightStar schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:35:
Ik heb vandaag mijn beide edgerouters verkocht en een Unifi Gateway Pro besteld, nu had ik in mijn edgerouter pro andere fans geplaatst.., is het zo dat deze gelijk zijn aan de Unifi Gateway (dus ook evenveel lawaai maken ?)
Dat heb ik gehad sinds ik mijn Asus heb vervangen door ubiquiti apparatuur.OMX2000 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:41:
[...]
Hadden jullie daarvoor connectivity problemen? Ik heb met een iPhone 6S Plus vaak dat ik opeens geen Wifi verbinding heb met mijn AC Pro. Wat dan helpt is even airplane mode aan te zetten en weer uit, en dan werkt het meestal. Erg irritant.
Maar sinds 5.2.2 en wat tweaks in de instellingen werkt alles sinds een paar dagen perfect.
Radio op HT20 En kanaal 11 en HT80 kanaal 112
Band steering en AirTime fairness aan. Dat laatste lijkt het verschil te maken.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Keb een D-link DWA-192 die perfect connect op 1.3Gbps maar de performance komt maar niet boven de 25 tot 30MB/s uit (SMB copy) en (tussen de 170 en 220mbps via iperf3), op zich niet slecht vergeleken mijn 3 tot 4MB/s wat ik voorheen had met een 150mbps verbinding maar tis niet je van het ..
Er zitten dan ook niet echt tweak mogelijkheden om te zien of het nu de Pro is of de DWA ..
Airtime Fairness maakt het verschil? Interessant, ik laat die normaal overal altijd uit staan die optie, misschien toch eens naar kijken dan. Update; Sterker nog je hebt gelijk, dat hebben we wel standaard aan blijkbaarrobbinonline schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:18:
[...]
Dat heb ik gehad sinds ik mijn Asus heb vervangen door ubiquiti apparatuur.
Maar sinds 5.2.2 en wat tweaks in de instellingen werkt alles sinds een paar dagen perfect.
Radio op HT20 En kanaal 11 en HT80 kanaal 112
Band steering en AirTime fairness aan. Dat laatste lijkt het verschil te maken.
[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 19-08-2016 14:11 ]
Dit topic is gesloten.