[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.830 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35

JB

Cédric roelt!

Nou makkelijk hoor zo'n USG :/ Adoption failed telkens. Alleen als ik de site aanpas onder settings-networks naar 192.168.1.1 (heb alles hier op 192.168.2.0/24 staan) doet ie het :( Waarom kan ik die 192.168.2.1 niet als ip adres gebruiken. Zodra ik dat doe failed adoption en zeurt ie over "only one gateway is allowed for this site"

Ik heb al een UNIFI controller waar 2x AC-LR in zit. Deze stonden op statische adressen en heb ik op DHCP gezet voor de zekerheid.

Verder vind ik https://community.ubnt.co...ption-Issues/td-p/1584257 maar ik draai de laatste firmware op de USG (4.3.16)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:45

3DDude

I void warranty's

Ik heb ook issues met mijn AC-LR , die performed voor geen centimer, met ubiquiti support van alles al geprobeerd, ik ga hem denk maar RMA'n.. :(

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De AC-LR werken als een tiet. De USG is net even in de lucht geweest op 192.168.1.1 maar daarna weer adoption failed. Enige manier is dan reset omdat ie vervolgens begint te miepen over "managed bij another bla bla". Laatste reset, als ie het dan weer doet gaat ie retour. Plug & Play me reet!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:27:
De AC-LR werken als een tiet. De USG is net even in de lucht geweest op 192.168.1.1 maar daarna weer adoption failed. Enige manier is dan reset omdat ie vervolgens begint te miepen over "managed bij another bla bla". Laatste reset, als ie het dan weer doet gaat ie retour. Plug & Play me reet!
Je moet een pootje in het 192.168.x.0 netwerk hebben wat hij uit de fabriek heeft. Of je koppelt hem met zijn wan poort even aan je huidige netwerk en je controller machine in de lan poort. Dan kan je hem tenminste updaten en misschien lukt het wijzigen dan wel.

"Only one per site" komt als je hem wilt adopteren en er staat er al een in de controller. Even weggooien uit de controller dan ben je van die melding af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3DDude schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:25:
Ik heb ook issues met mijn AC-LR , die performed voor geen centimer, met ubiquiti support van alles al geprobeerd, ik ga hem denk maar RMA'n.. :(
Welke firmware draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

stormfly schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 06:59:
[...]

Je moet een pootje in het 192.168.x.0 netwerk hebben wat hij uit de fabriek heeft. Of je koppelt hem met zijn wan poort even aan je huidige netwerk en je controller machine in de lan poort. Dan kan je hem tenminste updaten en misschien lukt het wijzigen dan wel.

"Only one per site" komt als je hem wilt adopteren en er staat er al een in de controller. Even weggooien uit de controller dan ben je van die melding af.
Hij heeft het daarna wel gedaan op *1.1 maar ik wil niet mijn hele netwerk hoeven aanpassen. Zodra ik daarna de site weer aanpaste naar *2.1 was ie weer foetsie. Klaar met dat ding. Is zo echt geen plug en play. Uiteindelijk nog geprobeerd om mijn APs terug te krijgen in het *1.1 netwerk maar die waren hun route ook kwijt naar de Unifi controller en handmatige adopt werkt dan niet omdat je ze niet kunt bereiken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:24

zeroday

There is no alternative!

3DDude schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:07:
Connection established to 62.140.132.50, 1701. Local: 29245, Remote: 1 (ref=0/0). LNS session is 'default'
Jul 16 00:05:54 ubnt xl2tpd\[12443]: Call established with 62.140.132.50, Local: 43482, Remote: 1, Serial: 0
Jul 16 00:05:54 ubnt pppd\[22404]: pppd 2.4.4 started by root, uid 0
Jul 16 00:05:54 ubnt pppd\[22404]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/1
Jul 16 00:05:57 ubnt pppd\[22404]: EAP: too many Requests sent
Jul 16 00:05:57 ubnt pppd\[22404]: Modem hangup
Jul 16 00:05:57 ubnt pppd\[22404]: Connection terminated: no multilink.

Dan krijg ik dus dit, (windows 10 builtin vpn, die losse client op mijn werklaptop met windows7 werkt helemaal niet.. )

Er zou een policy op mijn RAS /VPN server staan.. juist
authenticeer je wel op de juiste manier / pap-chap etc?
het lijkt daarop mis te gaan.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 23:43

B2

wa' seggie?

Wat adviseren jullie, de Unifi controller op een raspberry Pi 3 thuis of op een VPS van bijvoorbeeld OVH?
Ik zag dat de raspberries officieel niet meer ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

B2 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:12:
Wat adviseren jullie, de Unifi controller op een raspberry Pi 3 thuis of op een VPS van bijvoorbeeld OVH?
Ik zou kiezen voor thuis (als het werkt op de RP3) ivm privacy van je gegevens als MAC adressen, wachtwoorden, SSID's enz.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:12:
Alleen de pi1 is niet ondersteund met arm6.

Zijn er gratis vps servers beschikbaar? Ik hoor zoveel mensen over een cloud vps ook op het UBNT forum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
stormfly schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:53:
[...]

Alleen de pi1 is niet ondersteund met arm6.

Zijn er gratis vps servers beschikbaar? Ik hoor zoveel mensen over een cloud vps ook op het UBNT forum?
Gratis vps servers ga je niet vinden.
Draaien op een Pi3 of Cloud Key is dan de goedkoopste oplossing.

Wij draaien al onze klanten op een server in het DC met meerdere sites. Daar zitten heel wat AP's in en draait prima.
Wil je geen gezeik neem dan een Cloud Key:)
Dan weet je dat het werkt en makkelijk te updaten is.

We bieden onze controller ook aan voor xx per jaar. Echter draaien we nooit de recente firmware i.v.m. Bugs etc. De versie die we nu draaien os zo stabiel dat hebben we in de verdere releases nog niet gezien met testen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Ik draai op de laatst mogelijke ook met ubiquiti gechecked 5.7.1 o.i.d? en de AP zelf is bijgewerkt.
Maar de snelheid is om te huilen, wat ook opvalt is dat die opeens zegt signaal is heel goed, en even daarna is het slecht.

Heb ook zo'n RF scan gedaan, 5GHZ test gedaan ik haalde 10MB/s terwijl ik naast de AP zat en een AC wifi kaart van intel in mijn Dell heb zitten. (vanuit windows stond er 867MBit/s dus twee streams in ieder geval.
De server waar ik naartoe kopieerde heeft een Intel 750 SSD van 800GB, lees die kan 800MB/s schrijven en 2100MB/s lezen dus acht ik daarom geen bottleneck.

Enige andere wat het zou kunnen zijn is dat er iets niet goed zit in de edgerouter waar de AP aan hangt.. :X Of de AP is gewoon brak.

Ook kan ik soms wel connecten met wifi, maar krijg ik een Apipa adres (169.x.x.x.) en dan na een bepaalde tijd krijgt die pas een dhcp..
zeroday schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:11:
[...]

authenticeer je wel op de juiste manier / pap-chap etc?
het lijkt daarop mis te gaan.
Ik heb een preshared key ingevuld en username en password.

Ik weet wat Pap is dat is username en password, en chap is de mogelijk encrypted versie.
Maar het lijkt mij wel?

[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 16-07-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
3DDude schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:22:
[...]

Ik draai op de laatst mogelijke ook met ubiquiti gechecked 5.7.1 o.i.d? en de AP zelf is bijgewerkt.
Maar de snelheid is om te huilen, wat ook opvalt is dat die opeens zegt signaal is heel goed, en even daarna is het slecht.

Heb ook zo'n RF scan gedaan, 5GHZ test gedaan ik haalde 10MB/s terwijl ik naast de AP zat en een AC wifi kaart van intel in mijn Dell heb zitten. (vanuit windows stond er 867MBit/s dus twee streams in ieder geval.
De server waar ik naartoe kopieerde heeft een Intel 750 SSD van 800GB, lees die kan 800MB/s schrijven en 2100MB/s lezen dus acht ik daarom geen bottleneck.

Enige andere wat het zou kunnen zijn is dat er iets niet goed zit in de edgerouter waar de AP aan hangt.. :X Of de AP is gewoon brak.

Ook kan ik soms wel connecten met wifi, maar krijg ik een Apipa adres (169.x.x.x.) en dan na een bepaalde tijd krijgt die pas een dhcp..

[...]

Ik weet wat Pap is dat is username en password, en chap is de mogelijk encrypted versie.
Maar het lijkt mij wel?
Denk eerder dat het de firmware is.
Zie ook mijn eerdere post.
Er zit veel verschil in de Software versies van de controller en de Firmware van de access points die uitkomen.
Ze zijn niet allemaal even stabiel. Daarom draaien wij nog steeds op versie 4.7.5 en ik haal met alle modellen access points de maximale snelheid.

Voor ons is de rede om op een oudere versie te blijven dus simpel, omdat deze goed werkt en stabiel is.
We hebben honderden access points erin zitten. We testen dan ook elke nieuwe versie en als hij echt stabiel is voor meer dan 2 weken dan gaan we pas upgraden.
En dat zijn we helaas nog niet tegen gekomen in de nieuwe controller versies.

We hebben dan ook meerdere varianten van de Ubiquiti Access Points van de Pico Stations tot de nieuwe AC Pro

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

3DDude schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:22:
[..

Maar het lijkt mij wel?
Ik heb het hier over
als je bijv. op wintendo 10 zit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0y4JW9n9atU36zB4tBvuyuII/thumb.jpg

heb je al wat zitten te klooien met die instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:27
Fairy schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:06:
[...]

Koop eens 1 AC-LR en hang die onder de trap. Kans is groot dat je in het hele huis een hele goede dekking hebt. Dat is mijn ervaring.
idd, ik heb hier 2 x AC Pro's hangen, 1 op gelijkvloers en 1 op 1e verdiep redelijk in de uitersten van de woning (dus niet centraal zoals hier voorgesteld) en ik neem zonder probleem de tuin "voldoende" mee (tot zeker 15 meter van de woning) alsook de zolder.

Woning is volledig voorzien van beton qua tussenvloeren etc.
Ik heb zowel 2.4G & 5G actief staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkavaa schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:59:
[...]

Denk eerder dat het de firmware is.
Zie ook mijn eerdere post.
Er zit veel verschil in de Software versies van de controller en de Firmware van de access points die uitkomen.
Ze zijn niet allemaal even stabiel. Daarom draaien wij nog steeds op versie 4.7.5 en ik haal met alle modellen access points de maximale snelheid.
Ik geloof je maar als trouwe UBNT volger en tweaker blijf ik het gek vinden als je leest wat ze aangepast hebben, dat waren echt smerige bugs oa memory leaks. Dat de oude versie beter zou zijn...blijft denk ik specifiek per gebruiker.

Bij mij thuis werkt het sinds 4.9 goed. Maar eigenaren van een enorme evenementen hal hadden grote problemen met veel gebruikers, dus een hoge concentratie users per AP.

Maar goed jij hebt de klanten en de ervaring :) het waren dus met name bugs bij hoge user aantallen op 5ghz en afgelopen week een fix voor oudere 802.11 b/g apparatuur. Die laatste en ena laatste fix lost een hoop zaken op niet N apparatuur. Mijn homewizard lijkt ook beter te reageren, daar zit ook zon brak niet N kaartje in.

Je zou deze eens kunnen testen het community publiek heeft hem goed ontvangen voor 2,4 verbeteringen. http://dl.ubnt-ut.com/uap2-develop.4592.bin

Voor alle A-C series. LR LITE en PRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Laat ik het zo zeggen,

Hij gaat terug want: Als het streamen van een Radio stream van 128kbit via wifi (naar een wifi radio) niet eens lukt, bij meerdere zenders (afstand zo'n 5 meter van de AP, dezelfde verdieping). Dan ligt het naar mijn mening echt aan de AP.

Hiervoor met Mikrotik Routerboard nooit problemen gehad, retestabiel en alleen 2.4GHz.

[ Voor 8% gewijzigd door 3DDude op 16-07-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
alexwel schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:18:
[...]

Bedankt. Ik heb het helaas niet op tijd gezien. Ik heb het nu anders gedaan: De modem volgens de standaard snelstart instellingen gedaan met KPN profiel en daarna de firewall uitgezet en het ip-adres van de router bij DMZ ingesteld. Werkt ook, alleen geeft hij op de router dan een lokaal IP-adres aan bij de internetverbinding.
Nu blijkt alleen dat een point-to-point VPN verbinding niet wil werken. Ik heb dit via de GUI op beide routers (de ERPro en een ERLite) ingesteld, maar ze maken geen verbinding met elkaar. Link status blijft op down staan.

Kan dit te maken hebben dat de modem nog router functies uitvoert, en is daar een manier om omheen te werken, zonder de modem alsnog in goede bridge stand te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vanmiddag ook een Edge Router Lite gekocht. Had het gehele topic hier al doorgelezen (ja alle 253 pagina's) en wat configs gedownload van NickD en Edgerouterconfig.nl

Heb zelf Tweak als internet verbinding zonder iptv.

Nou wilde ik de config van NickD inladen, maar dat ging de eerste keer niet goed. Ik was vergeten de mac adressen in te vullen in de config.boot. Nadat ik dat gedaan had en opgeslagen de aangepaste config ingeladen. Nu ging dat tot op zekere hoogte wel goed, maar na het inloggen kreeg ik de melding dat de router in standaard mode stond en of ik een wizard wilde starten. Nergens kon ik de config van NickD terug vinden. De config heb ik op een Windows 10 machine aangepast. Eerst met 7zip uitgepakt, daarna geopend in Notepad++ en daarna opgeslagen en wederom met 7zip eerst naar .tar ingepakt en daaarna de .tar naar .gz ingepakt. Wellicht dat Windows er anders mee omgaat dan een Linux systeem en dat ik daarom de config van NickD niet terug kan vinden in de ERL. Het gaat overigens om de config op deze pagina: http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/

De config van edgerouterconfig.nl wil ik in eerste instantie gebruiken, maar dan moeten de settings voor mijn Tweak internet verbinding wel nog ingevoerd worden. Ik had daarin al wel een vlan aangemaakt (34) en die kun je verder bewerken in de config tree, maar ik wist zo niet of ik het MAC adres van mijn Zyxel router van Tweak nou bij eth0 moest zetten of bij vif0.34. Dus als iemand mij daarin advies kan geven, dan is mijn dank groot.

Verder wil ik nog de firewall rules aanpassen zodat er bepaalde poorten naar mijn Xbox One open komen te staan zodat ik die vanaf een remote locatie (zonder vpn) aangezet kan worden en er remote via de Xbox App in Windows 10 gegamed kan worden.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
JB schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:29:
[...]
Hij heeft het daarna wel gedaan op *1.1 maar ik wil niet mijn hele netwerk hoeven aanpassen. Zodra ik daarna de site weer aanpaste naar *2.1 was ie weer foetsie. Klaar met dat ding. Is zo echt geen plug en play. Uiteindelijk nog geprobeerd om mijn APs terug te krijgen in het *1.1 netwerk maar die waren hun route ook kwijt naar de Unifi controller en handmatige adopt werkt dan niet omdat je ze niet kunt bereiken.
Ik denk toch dat je ergens iets over het hoofd ziet, zelf doen we weinig met de USG maar hebben er wel een in het LAB liggen.
Wellicht dat je een DM wilt sturen en dat we je verder kunnen helpen maar dat laat ik even aan jou;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
3DDude schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:38:
Laat ik het zo zeggen,

Hij gaat terug want: Als het streamen van een Radio stream van 128kbit via wifi (naar een wifi radio) niet eens lukt, bij meerdere zenders (afstand zo'n 5 meter van de AP, dezelfde verdieping). Dan ligt het naar mijn mening echt aan de AP.

Hiervoor met Mikrotik Routerboard nooit problemen gehad, retestabiel en alleen 2.4GHz.
Ik denk toch eerder dat het aan de Firmware licht van je AP
Als je dit wilt testen dan kan ik je wel helpen met het toevoegen in onze controller waarna je kunt testen.
Denk dat het toch echt daar aan licht en niet aan het AP zelf.

Doe maar even een DM als je hier gebruik van wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
stormfly schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:54:
[...]

Ik geloof je maar als trouwe UBNT volger en tweaker blijf ik het gek vinden als je leest wat ze aangepast hebben, dat waren echt smerige bugs oa memory leaks. Dat de oude versie beter zou zijn...blijft denk ik specifiek per gebruiker.

Bij mij thuis werkt het sinds 4.9 goed. Maar eigenaren van een enorme evenementen hal hadden grote problemen met veel gebruikers, dus een hoge concentratie users per AP.

Maar goed jij hebt de klanten en de ervaring :) het waren dus met name bugs bij hoge user aantallen op 5ghz en afgelopen week een fix voor oudere 802.11 b/g apparatuur. Die laatste en ena laatste fix lost een hoop zaken op niet N apparatuur. Mijn homewizard lijkt ook beter te reageren, daar zit ook zon brak niet N kaartje in.

Je zou deze eens kunnen testen het community publiek heeft hem goed ontvangen voor 2,4 verbeteringen. http://dl.ubnt-ut.com/uap2-develop.4592.bin

We testen zelf ook alle versies om te kijken wat er nieuw en beter is.
Maar zoals aangegeven hebben we alle versies van de AP's in gebruik bij verschillende klanten en kunnen het dus niet maken om tegen de klant te zeggen, je moet een nieuw Access Point kopen want de oude haalt een slechte snelheid met de nieuwe versies etc.

En de nieuwe Features zijn leuk, maar heb je ze echt nodig. Bij alle klanten draait alles prima, "Roaming" gaat prima en zonder problemen.

Betreft het aantal users op een Site / AP
We hebben meerdere sites waarbij we meer dan 70-80 users op 1 AP hebben zitten.
Denk hierbij ook aan een Outdoor+, UAP Pro.
En dat gaat zonder problemen of vastlopers.
Ook verbruikt 60% van die clients daadwerkelijk data, dus het zijn niet alleen connected devices.
En nee dan hebben we het niet om super veel data, denk hierbij aan normaal internet verkeer.

Maar goed, bij de een werkt het ene goed en bij de andere werkt weer iets anders goed.

Wel hebben we bij alle klanten buiten de bedrijven die andere Firewall's hebben overal Edgerouters staan.
Hierbij maken we alleen gebruik van de Edgerouter Lite of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:29:
[...]
Je kan 192,168.2 niet gebruiken omdat je KPN hebt. Waarschijnlijk hang jij hem achter de experia box en de dhcp van de EB geeft die 192.168.2 uit waardoor de wan en lan kant in de zelfde range zitten en dat kan niet.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:54:
[...]

zakelijke en voor de stabiliteit zit Ubnt nog op 4.x controller deze word ook nog regelmatig ge-update tot met 2017 (LTS). De 5.x controller is voor de mensen die het nieuwste van het nieuwste willen. Zie het beetje als Ubuntu de LTS is voor zekerheid en ondersteuning en nieuwste versie is goed maar niet 100% gegarandeerd stabiel.

http://community.ubnt.com...dule-and-LTS/td-p/1554264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik_
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-06 11:38
Ik heb een UAP-AC-PRO accesspoint gekocht maar voordat ik hem installeer bedacht ik mij nog de volgende meer algemene vraag:
Ik wil het accesspoint tegen de muur tussen woonkamer en tuin installeren - hij hangt dus verticaal en de tuin bevindt zich "achter" het accesspoint. Ik verwacht zowel in woonkamer als tuin goede dekking maar ik vroeg mij af of het accesspoint ook de "achterkant" een zelfde dekking heeft als aan de "voorkant"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 16:29
MRE-Inc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 18:19:
Vanmiddag ook een Edge Router Lite gekocht. Had het gehele topic hier al doorgelezen (ja alle 253 pagina's) en wat configs gedownload van NickD en Edgerouterconfig.nl

Nou wilde ik de config van NickD inladen, maar dat ging de eerste keer niet goed. Ik was vergeten de mac adressen in te vullen in de config.boot. Nadat ik dat gedaan had en opgeslagen de aangepaste config ingeladen. Nu ging dat tot op zekere hoogte wel goed, maar na het inloggen kreeg ik de melding dat de router in standaard mode stond en of ik een wizard wilde starten. Nergens kon ik de config van NickD terug vinden. De config heb ik op een Windows 10 machine aangepast. Eerst met 7zip uitgepakt, daarna geopend in Notepad++ en daarna opgeslagen en wederom met 7zip eerst naar .tar ingepakt en daaarna de .tar naar .gz ingepakt. Wellicht dat Windows er anders mee omgaat dan een Linux systeem en dat ik daarom de config van NickD niet terug kan vinden in de ERL. Het gaat overigens om de config op deze pagina: http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/

De config van edgerouterconfig.nl wil ik in eerste instantie gebruiken, maar dan moeten de settings voor mijn Tweak internet verbinding wel nog ingevoerd worden. Ik had daarin al wel een vlan aangemaakt (34) en die kun je verder bewerken in de config tree, maar ik wist zo niet of ik het MAC adres van mijn Zyxel router van Tweak nou bij eth0 moest zetten of bij vif0.34. Dus als iemand mij daarin advies kan geven, dan is mijn dank groot.

Verder wil ik nog de firewall rules aanpassen zodat er bepaalde poorten naar mijn Xbox One open komen te staan zodat ik die vanaf een remote locatie (zonder vpn) aangezet kan worden en er remote via de Xbox App in Windows 10 gegamed kan worden.
Zodra je de TAR.GZ uitpakt en de config.boot aanpast hoef je deze niet perse opnieuw in te pakken. Je kunt ook gewoon de config.boot uploaden. Maar heb je zaken in de /config/scripts geplaatst, dan moet je deze handmatig opnieuw uploaden of maken.

Anyway, de config van Edgerouterconfig.nl kun je ook gebruiken voor Tweak. Je moet idd het VLAN bijmaken en het MAC adres op ETH0 plaatsen. Enkel in de core kun je eventueel een MAC voor een VLAN aanpassen maar is in dit geval niet nodig. Je moet daarnaast ETH0 vervangen bij de WAN zone naar ETH0.34. Vergeet ook de SNAT rule niet aan te passen van ETH0 naar ETH0.34

Dan nog even een additioneel dingetje, de port-forward tab zal niet 100% werken bij een zone-based config. Wil je poorten openzetten doe dit dan via de old-fashion way middels DNAT en firewall rules.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Rik_ schreef op zondag 17 juli 2016 @ 09:59:
Ik heb een UAP-AC-PRO accesspoint gekocht maar voordat ik hem installeer bedacht ik mij nog de volgende meer algemene vraag:
Ik wil het accesspoint tegen de muur tussen woonkamer en tuin installeren - hij hangt dus verticaal en de tuin bevindt zich "achter" het accesspoint. Ik verwacht zowel in woonkamer als tuin goede dekking maar ik vroeg mij af of het accesspoint ook de "achterkant" een zelfde dekking heeft als aan de "voorkant"?
Hij straalt een soort van "rond" ik zou zeggen. Sluit hem aan en ga het testen voor je hem ophangt.

Het is sowieso situatie afhankelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
3DDude schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:07:
Connection established to 62.140.132.50, 1701. Local: 29245, Remote: 1 (ref=0/0). LNS session is 'default'
Jul 16 00:05:54 ubnt xl2tpd\[12443]: Call established with 62.140.132.50, Local: 43482, Remote: 1, Serial: 0
Jul 16 00:05:54 ubnt pppd\[22404]: pppd 2.4.4 started by root, uid 0
Jul 16 00:05:54 ubnt pppd\[22404]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/1
Jul 16 00:05:57 ubnt pppd\[22404]: EAP: too many Requests sent
Jul 16 00:05:57 ubnt pppd\[22404]: Modem hangup
Jul 16 00:05:57 ubnt pppd\[22404]: Connection terminated: no multilink.

Dan krijg ik dus dit, (windows 10 builtin vpn, die losse client op mijn werklaptop met windows7 werkt helemaal niet.. )

Er zou een policy op mijn RAS /VPN server staan.. juist
Kun je je gehele config even delen in een PB? Dan kijk ik even mee.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Rik_ schreef op zondag 17 juli 2016 @ 09:59:
Mijn pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) hangt op de begane grond in een kast waar ook (helaas) veel metaal zit (WKO van Nibe) in hij hangt aan het plafond, naar beneden gericht dus. En toch heb ik wifi bereik op zolder, twee verdiepingen hoger met veel beton er tussen. Mijn ervaring is dus dat er weinig voor of achterkant is met deze AP AC Pro. Maar wat Kavaa zegt inderdaad, eerst testen in wat posities en dan pas vastschroeven.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

djkavaa schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 21:56:
[...]

Ik denk toch dat je ergens iets over het hoofd ziet, zelf doen we weinig met de USG maar hebben er wel een in het LAB liggen.
Wellicht dat je een DM wilt sturen en dat we je verder kunnen helpen maar dat laat ik even aan jou;)
Heb besloten dat ie retour gaat. Teveel gezeur om iets snel aan de praat te krijgen en ben er wel klaar mee. Voor 125 euro is het bij lange na geen plug en play.
xbeam schreef op zondag 17 juli 2016 @ 09:44:
[...]

Je kan 192,168.2 niet gebruiken omdat je KPN hebt. Waarschijnlijk hang jij hem achter de experia box en de dhcp van de EB geeft die 192.168.2 uit waardoor de wan en lan kant in de zelfde range zitten en dat kan niet.
Waar haal jij uit dat ik KPN heb? Ik heb Vodafone glasvezel :)

Hele avond bezig geweest om te adopteren in bestaande Unifi controller. Bestaande netwerk vrat ie niet. Ik heb 192.168.2.0/24 en mijn WAN poort van de Draytek staat op 10.10.10.10 die ook keurig opgepakt werd door de USG met WAN config op DHCP.

Uiteindelijk via de standaard settings (netwerk - site op 192.168.1.0/24) adopteerde ie wel maar toen waren mijn AC-LR de route kwijt omdat die vanuit 192.168.2.0/24 nergens meer bij konden.

[ Voor 55% gewijzigd door JB op 17-07-2016 13:08 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
JB schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:00:
[...]

Heb besloten dat ie retour gaat. Teveel gezeur om iets snel aan de praat te krijgen en ben er wel klaar mee. Voor 125 euro is het bij lange na geen plug en play.

[...]

Waar haal jij uit dat ik KPN heb? Ik heb Vodafone glasvezel :)

Hele avond bezig geweest om te adopteren in bestaande Unifi controller. Bestaande netwerk vrat ie niet. Ik heb 192.168.2.0/24 en mijn WAN poort van de Draytek staat op 10.10.10.10 die ook keurig opgepakt werd door de USG met WAN config op DHCP.

Uiteindelijk via de standaard settings (netwerk - site op 192.168.1.0/24) adopteerde ie wel maar toen waren mijn AC-LR de route kwijt omdat die vanuit 192.168.2.0/24 nergens meer bij konden.
Jammer dat je het niet nog een kans wilt geven.
Wellicht dat je wel interesse hebt in een Edgerouter met een op maat gemaakte config?
Dan weet je wel zeker dat je goed zit en dan ben je ook niet afhankelijk van een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

djkavaa schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:22:
[...]

Jammer dat je het niet nog een kans wilt geven.
Wellicht dat je wel interesse hebt in een Edgerouter met een op maat gemaakte config?
Dan weet je wel zeker dat je goed zit en dan ben je ook niet afhankelijk van een controller.
Ja dat gaat de volgende stap worden. Mij leek het leuk om specs/data te kunnen zien in de controller maar de implementatie gaf teveel gezeik met die USG dus dan toch eens kijken naar de ERX. Prijstechnisch boeiender en PoE opties voor mijn 2 AC-LRs zodat ik van de injectors af geraak. Nu heb ik nog een DD-WRT draaien dus ik moet nog uitzoeken of OpenVPN en Dyndns enz goed in te stellen valt maar dat lijkt me wel :? USG draait toch ook gewoon EdgeOS :?

Als ik meerdere PoE poorten wil heb ik de EdgeRouter X-SFP nodig toch? Die standaard Edgerouter heeft dacht ik maar 1 PoE poort :?

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 17-07-2016 13:31 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
JB schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:27:
[...]

Ja dat gaat de volgende stap worden. Mij leek het leuk om specs/data te kunnen zien in de controller maar de implementatie gaf teveel gezeik met die USG dus dan toch eens kijken naar de ERX. Prijstechnisch boeiender en PoE opties voor mijn 2 AC-LRs zodat ik van de injectors af geraak. Nu heb ik nog een DD-WRT draaien dus ik moet nog uitzoeken of OpenVPN en Dyndns enz goed in te stellen valt maar dat lijkt me wel :? USG draait toch ook gewoon EdgeOS :?

Als ik meerdere PoE poorten wil heb ik de EdgeRouter X-SFP nodig toch? Die standaard Edgerouter heeft dacht ik maar 1 PoE poort :?
Dat is ook een optie inderdaad.
Het is niet echt EdgeOs het is meer Vyatta in de core die communiceert met de controller.

Als je toch wat mooie dingen wil zien dan kun je ook nog eens kijken naar Observium (Link) of LibreNMS (Link)

Die kun je ook op een Raspberry Pi draaien als ik het goed heb.
Zelf gebruiken we Observium veel en je kunt er meer uit halen dan met de Controller.
Zo kun je ook andere netwerk apparaten monitoren zoals printers, switches etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
[...]

De Edgerouter Lite heeft geen PoE poorten de Edgerouter PoE heeft 3 PoE poorten.

De Edgerouter X-SFP heb je dan inderdaad nodig.

Wat is je snelheid bij Vodafone? Als dit 500 Mbit of meer is of als je hier in de nabije toekomst naartoe wilt, dan zou ik een Edgerouter PoE aanraden.
Gezien die de lijn dan volledig dicht kan trekken zonder problemen.
Daarbij zou je bij de Edgerouter X nog tegen problemen aan kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

djkavaa schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:42:
[...]

De Edgerouter Lite heeft geen PoE poorten de Edgerouter PoE heeft 3 PoE poorten.

Wat is je snelheid bij Vodafone? Als dit 500 Mbit of meer is of als je hier in de nabije toekomst naartoe wilt, dan zou ik een Edgerouter PoE aanraden.
Nee das geen showstopper hier. Ik heb nu de 50/50 lijn en das snel zat om de pr0n te downloaden :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
JB schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:45:
[...]

Nee das geen showstopper hier. Ik heb nu de 50/50 lijn en das snel zat om de pr0n te downloaden :+
Hehe, ik kan het maar aangegeven hebben toch, anders zit je dadelijk met een Edgerouter X te kijken op een 1000Mbit lijn:P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kavaa
Ik keek zojuist even in onze controller, en zag bij een Restaurant dat er gisteren meer dan 400 devices online waren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/emPnEAE8kcEQ6Tyb7GUIokeD/full.png

Er hangen 6 Access Points
2x Outdoor +
2x UAP Pro (Oude generatie
2x UAP Standaard (Oude generatie)

Gemiddeld 66 devices per AP.
Geen idee hoe de verdeling op dat moment was, maar denk dat de UAP Pro en Outdoor+ meer dan 70% van de clients hadden.
Dit omdat de 2 standaard versie UAP's in de keuken en in het Kantoor hangen.

We hebben ook vaker op de Outdoor+ op campings 70-80 users gehad zonder problemen, en met aardig wat verkeer.
De UAP Pro kan makkelijk 100 users aan gezien deze 2.4Ghz en 5Ghz ondersteund.

Dacht ik deel het even met jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 29-09 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik kom er maar niet uit met de vlan.
Ik krijg (uiteindelijk) een IP en DNS.
tracert naar bijv google.com geeft ook netjes de juiste route.
Maar toch kan ik geen enkele website bekijken.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Jeroen_ae92 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:08:
[...]

Anyway, de config van Edgerouterconfig.nl kun je ook gebruiken voor Tweak. Je moet idd het VLAN bijmaken en het MAC adres op ETH0 plaatsen. Enkel in de core kun je eventueel een MAC voor een VLAN aanpassen maar is in dit geval niet nodig. Je moet daarnaast ETH0 vervangen bij de WAN zone naar ETH0.34. Vergeet ook de SNAT rule niet aan te passen van ETH0 naar ETH0.34

Dan nog even een additioneel dingetje, de port-forward tab zal niet 100% werken bij een zone-based config. Wil je poorten openzetten doe dit dan via de old-fashion way middels DNAT en firewall rules.
Als ik de config van NickD erbij pak voor Tweak, dan heeft hij de mac adressen voor internet en iptv bij de vlan's ingevuld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
ethernet eth1 {
        description WAN
        duplex auto
        firewall {
            in {
            }
            local {
            }
        }
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            description WAN-IPTV
            firewall {
                in {
                }
                local {
                }
            }
            mac 77:78:RD:99:00:00
        }
        vif 34 {
            address dhcp
            description WAN-INTERNET
            firewall {
                in {
                    name WAN_IN
                }
                local {
                    name WAN_LOCAL
                }
            }
            mac 77:66:XX:YZ:22:22

Voor de SNAT en DNAT moet ik nog induiken, voorlopig draait de ERL als test en niet in prod.
Jij suggereert dus om portforwarding uit te schakelen en via de firewall en DNat dit te doen ? Voorals nog heb ik geen idee hoe dat te doen, maar ik ga wel eerst eens goed zoeken op het ubnt forum.

Iig dank voor je toelichting. :)

EDIT: Portforwarding gevonden: https://help.ubnt.com/hc/...67937-EdgeMAX-PortForward
Ziet er logisch uit....

[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 17-07-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 02:20
[...]

Bij vodafone krijg je toch een draytek waar de glas direct in gaat? Dan kan je met de x-sfp de draytek er tussenuit halen (weet niet zeker of je de sip settings kunt achterhalen voor tel). Beter dan nat over nat :)

Ik heb er-x icm telfort glas, zeer tevreden. Wel de non sfp gekocht omdat ik cheap was😁

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 20:54
Na de aanschaf van een Ubiquiti UAP-AC-LR een maand of twee geleden vond ik de Controller software wel erg mooi en was ik tevreden met de kwaliteit van het signaal. Gewoon voor thuisgebruik maar wel met een setup waarbij ik graag speel met allerlei instellingen. Instellen was geen probleem en wat mij betreft echt een top ding, maar ik wilde toch wel erg graag wat meer spelen met de onderliggende software.

Beetje lui geweest qua research en via Coolblue (eenvoudige retouren) maar een Edgerouter X aangeschaft. Helaas niet heel tevreden mee.

Instellen was wat lastig omdat de PC geen adres kreeg, dus handmatig de lease ingesteld en toen kon in de webinterface in. Na het instellen van al mijn static leases en de juiste poorten (pak em beet uurtje verder) de kabels overgeprikt van mijn TL-WDR4300 en alles werkte, maar de snelheid was echt meh. Ik heb een 500/40 verbinding via Ziggo Zakelijk en ik kreeg uit de meeste tests maar 300/320 down (up wel volledig 40). Wat meer onderzoek gedaan en lees dat dit vrij normaal is en ongeveer de max van het routertje trekt. Toch wel een teleurstelling, hoor. Mijn TP-link die inmiddels toch wel een jaar of 3-4 (?) oud is en toen maar rond de 80 euro was had geen enkel probleem met de volledige 500/40 en intern werd 1Gbit gewoon zonder problemen gehaald (115 MB/s down/up lokaal vanaf de NAS naar mijn desktop).

Nu maar weer de kabels teruggeprikt in mijn oude router en een retour aangemeld bij Coolblue voor de Edgerouter X. Zag dit plaatje op Amazon en zie dat de EdgeRouter Lite het al een stuk beter doet, maar ik heb helaas 1 WAN en 4 LAN poorten nodig. De EdgeRouter 5 PoE ziet er uit als een goede kandidaat maar ik weet nog niet zeker of ik wel 180EU wil neerliggen voor een Gbit router, zeker als ik over een paar jaar heel het netwerk ga omgooien naar 10Gbit.

Afijn, dat was dus mijn ervaring zover met de Edgerouter (X). Had er misschien onterecht (?) meer van verwacht. Configuratie die ik had gebruikt was overigens WAN+2LAN2 met 1 LAN netwerk. Ziggo modem in bridge. Snelheid van 500 werd op geen enkele poort gehaald, zat wel wat verschil tussen de snelheid op de verschillende poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32

Ethirty

Who...me?

Mmore schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:17:
Afijn, dat was dus mijn ervaring zover met de Edgerouter (X). Had er misschien onterecht (?) meer van verwacht.
Als je je een beetje had ingelezen was je bekend geweest met het feit dat de ERX niet geschikt is voor de snelste internetverbindingen. Al zit er tegenwoordig wel offloading in waardoor het iets beter is dan daarvoor.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 20:54
Tja, dat schrijf ik ook zelf. Had eigenlijk niet verwacht dat een router niet geschikt is voor 500/40 gezien mijn oude router in ongeveer dezelfde prijsklasse geen enkel probleem had en had mij dus niet verdiept buitenom de specificaties in de datasheet en op Coolblue. Op beide wordt nergens gezegd dat 1Gbit niet gehaald kan worden.

Vreemd genoeg wordt in de datasheet van de duurdere Edgerouters wel gewoon een maximale snelheid genoemd tijdens routing :+

Anyway, wilde enkel mijn ervaring delen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

laurens0619 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:08:
[...]

Bij vodafone krijg je toch een draytek waar de glas direct in gaat? Dan kan je met de x-sfp de draytek er tussenuit halen (weet niet zeker of je de sip settings kunt achterhalen voor tel). Beter dan nat over nat :)

Ik heb er-x icm telfort glas, zeer tevreden. Wel de non sfp gekocht omdat ik cheap was😁
Klopt de Draytek heeft de SFP module die je in de ERX kan drukken. De cheap versie heeft maar één PoE poort anders was ik ook cheap :+. Kijk nog wel of ik dat ingericht krijg. Gaat me nu in 1e instantie om van die injectors af te kunnen :)

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 17-07-2016 20:26 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Mmore schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:49:
Tja, dat schrijf ik ook zelf. Had eigenlijk niet verwacht dat een router niet geschikt is voor 500/40 gezien mijn oude router in ongeveer dezelfde prijsklasse geen enkel probleem had en had mij dus niet verdiept buitenom de specificaties in de datasheet en op Coolblue. Op beide wordt nergens gezegd dat 1Gbit niet gehaald kan worden.

Vreemd genoeg wordt in de datasheet van de duurdere Edgerouters wel gewoon een maximale snelheid genoemd tijdens routing :+

Anyway, wilde enkel mijn ervaring delen. ;)
Zou met de nieuwe firmware en nat offload prima moeten lukken die 500mbit op de edgerouter-x. Helaas maar een 50/50 lijn dus lastig testen
Disclaimer: Purpose of this test is to show that HW offload works. However the test was performed with vanilla config on ER-X, only one TCP session and no firewall rules. This test DOES NOT resemble typical production environment. The results are for reference purposes only.

Setup: Two laptops with gigabit NICs with ER-X in the middle.
Test 1 : straight cable between two laptops
941 Mbits/sec

Test 2 : Laptop 1 ---ER-X--- Laptop 2; routing only, no NAT, offload disabled
517 Mbits/sec

Test 3 : Laptop 1 ---ER-X--- Laptop 2; routing only, no NAT, offload enabled
935 Mbits/sec

Test 4 : Laptop 1 ---(NAT)ER-X--- Laptop 2; NAT, offload disabled
385 Mbits/sec

Test 5 : Laptop 1 ---(NAT)ER-X--- Laptop 2; NAT, offload enabled
935 Mbits/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
MRE-Inc schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:57:
[...]

Als ik de config van NickD erbij pak voor Tweak, dan heeft hij de mac adressen voor internet en iptv bij de vlan's ingevuld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
ethernet eth1 {
        description WAN
        duplex auto
        firewall {
            in {
            }
            local {
            }
        }
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            description WAN-IPTV
            firewall {
                in {
                }
                local {
                }
            }
            mac 77:78:RD:99:00:00
        }
        vif 34 {
            address dhcp
            description WAN-INTERNET
            firewall {
                in {
                    name WAN_IN
                }
                local {
                    name WAN_LOCAL
                }
            }
            mac 77:66:XX:YZ:22:22

Voor de SNAT en DNAT moet ik nog induiken, voorlopig draait de ERL als test en niet in prod.
Jij suggereert dus om portforwarding uit te schakelen en via de firewall en DNat dit te doen ? Voorals nog heb ik geen idee hoe dat te doen, maar ik ga wel eerst eens goed zoeken op het ubnt forum.

Iig dank voor je toelichting. :)

EDIT: Portforwarding gevonden: https://help.ubnt.com/hc/...67937-EdgeMAX-PortForward
Ziet er logisch uit....
Ik heb net even gekeken en je hebt gelijk. Op fysieke interfaces is het momenteel mogelijk om een MAC adres te configureren op een VLAN. Daarentegen VLAN's op een switch of bridge kunnen dit niet.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laurens0619 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:28:
[...]

Zou met de nieuwe firmware en nat offload prima moeten lukken die 500mbit op de edgerouter-x. Helaas maar een 50/50 lijn dus lastig testen

[...]
djkavaa schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:42:
[...]

Ik heb dit toevallig van de week nog getest.
Een x haalt met Nat offloading aan. 500 Mbit/s.
En de cpu blijft rond 1 tot 2 procent. Verder weet ik niet wat hij gaat doen als je meer services gaat draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door xbeam op 18-07-2016 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
xbeam schreef op maandag 18 juli 2016 @ 00:21:
[...]

[...]

Ik heb dit toevallig van de week nog getest.
Een x haalt met Nat offloading aan. 500 Mbit/s.
En de cpu blijft rond 1 tot 2 procent. Verder weet ik niet wat hij gaat doen als je meer services gaat draaien.
Ah dank je :)

Kan die 500Mbit/s aan of is zijn limiet 500Mbit/s? (anders gesteld, heb je getest of die harder kon of was je internet verbinding "slechts" 500Mbit/s dus kon je niet harder testen.

Wat ik heb gelezen is dat QoS niet werkt als je Offloading aan hebt staan. Persoonlijk gebruik ik QoS niet maar is wel puntje waar je rekening mee moet houden (maar dat is ook bij de ER-Lite het geval afaik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:16
laurens0619 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:24:
[...]

Kan die 500Mbit/s aan of is zijn limiet 500Mbit/s? (anders gesteld, heb je getest of die harder kon of was je internet verbinding "slechts" 500Mbit/s dus kon je niet harder testen.
zie hieronder een bunch of snelheidstests die een gebruiker op het ubnt forum plaatste.
Let wel dit is een test tussen twee ERX devices, die draaien op de laatste alpha versie van de firmware (1.9.0)

Connection Ping min Ping max Bandwidth (uni-dir) Bandwidth(bi-dir) CPU Comment
-------- -------- -------- ------------------- ----------------- ---- -------
1 direct ethernet 0 ms 0.5 ms 942 Mbps 1843 Mbps N/A PC to PC direct
2 routed (no hwnat) 0.5 ms 1.0 ms 296 Mbps 467 Mbps 13% PC to ERX to ERX to PC
3 routed (hwnat) 0.5 ms 1.0 ms 933 Mbps 672 Mbps 1% #2 w/ hwnat. Bi-dir test seems wrong but ran several times
4 OpenVPN NA/NC hwnat 1.0 ms 1.5 ms 63.2 Mbps 67.5 Mbps 24% OpenVPN no auth no crypto. hwnat on
5 OpenVPN NA/NC no h 1.0 ms 1.5 ms 65.4 Mbps 75.8 Mbps 23% #4, no hwnat. hwnat off from now on (for OpenVPN)
6 OpenVPN SHA1/BF 1.5 ms 2.0 ms 24.3 Mbps 25.1 Mbps 26% OpenVPN defaults (SHA1 / BF-CBC)
7 OpenVPN IRQ test 1.5 ms 2.0 ms 24.8 Mbps 25.8 Mbps 26% #6 but moved switch0 IRQ to CPU1
8 OpenVPN SHA512/BF 2.5 ms 3.0 ms 15.5 Mbps 14.6 Mbps 27% SHA-512 / BF-CBC
9 OpenVPN SHA1/AES256 2.0 ms 2.5 ms 21.3 Mbps 21.8 Mbps 24% SHA1 / AES-256-CBC
10 OpenVPN SHA512/AES256 2.5 ms 3.0 ms 14.6 Mbps 14.3 Mbps 26% SHA-512 / AES-256-CBC
11 OpenVPN NA/BF 2.0 ms 2.5 ms 29.3 Mbps 30.3 Mbps 25% No auth, BF-CBC
12 OpenVPN SHA1/NC 1.5 ms 2.0 ms 42.3 Mbps 40.1 Mbps 27% SHA1, no crypto
13 IPsec SHA1/AES128/nco 1.5 ms 2.0 ms 38.4 Mbps 42.5 Mbps 30% IPsec defaults (SHA1 / AES-128) No crypto offload. DH group 14
14 IPsec SHA1/AES256/nco 1.0 ms 1.5 ms 35.0 Mbps 35.7 Mbps 31% SHA1 / AES-256 No crypto offload
15 IPsec SHA1/AES128/co 1.0 ms 1.5 ms 150 Mbps 172 Mbps 36% SHA1 / AES-128 crypto offload
16 IPsec SHA1/AES256/co 1.0 ms 1.5 ms 151 Mbps 171 Mbps 38% SHA1 / AES-256 crypto offload
17 IPsec SHA1/AES128/c+h 1.0 ms 1.5 ms 214 Mbps 208 Mbps 41% SHA1 / AES-128 crypto offload, hwnat on
18 IPsec SHA1/AES256/c+h 1.0 ms 1.5 ms 252 Mbps 235 Mbps 56% SHA1 / AES-256 crypto offload, hwnat on

http://community.ubnt.com...ance/m-p/1623256#U1623256

[ Voor 4% gewijzigd door hermanh op 18-07-2016 11:39 . Reden: Added link en ERX referentie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laurens0619 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:24:
[...]

Ah dank je :)

Wat ik heb gelezen is dat QoS niet werkt als je Offloading aan hebt staan. Persoonlijk gebruik ik QoS niet maar is wel puntje waar je rekening mee moet houden (maar dat is ook bij de ER-Lite het geval afaik)
Mijn verbinding is niet sneller. ik kon niet testen of die 500 de limiet van de X is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
xbeam schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:42:
[...]

Mijn verbinding is niet sneller. ik kon niet testen of die 500 de limiet van de X is.
Ah perfect, thanks.

Zou ik eigenlijk mijn 50/50 lijn moeten upgraden maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik me de snelheid moet :+

Vooralsnog werkt de X perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
laurens0619 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:51:
[...]

Ah perfect, thanks.

Zou ik eigenlijk mijn 50/50 lijn moeten upgraden maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik me de snelheid moet :+

Vooralsnog werkt de X perfect :)
Het is meer dat de Edgerouter X het moeilijk gaat krijgen als je vele Firewall rules hebt etc.
Als je hem verder niets laat filteren dan trekt hij die 500Mbit wel, zeker met de Hardware Offloading.
Wil je meer regels en meerdere VLAN's en ook Firwall rules binnen die VLAN's dan ga je wellicht tegen het limiet aanlopen.

Tis net wat je nodig hebt. Wij doen gewoon uit toekomst beeld niets met de Edgerouter X maar minimaal met de Edgerouter Lite + een switch erachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 07:56
MRE-Inc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 18:19:

Laat maar weten als ik nog kan helpen. Ik zou de files voor je kunnen inpakken als je ze even opstuurt.

Minimaal 1 van de 2 VLAN interfaces heeft een apart MAC adres nodig, anders gaan beide interfaces een IP opvragen met hetzelfde MAC adres. Dit werkt bij Tweak niet. Voor het gemakt heb ik in mijn config beide MAC adressen vanuit de ZyXEL overgenomen (IP adressen blijven zo behouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Afgelopen weekend eindelijke mijn nieuwe Unifi 16 poorts switch opgehangen, na er 2 maand op te hebben gewacht.

Nu alleen nog VLAN's zien te te richten, dit is wel wat lastig omdat ik een Edgerouter POE heb, die dus niet in de controller terug te zien is. Het zou echt cool zijn als ze, al is het readonly, de Edgerouter ook zichtbaar zou zijn in de Unifi controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

webmasternick schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:14:
[...]

Laat maar weten als ik nog kan helpen. Ik zou de files voor je kunnen inpakken als je ze even opstuurt.

Minimaal 1 van de 2 VLAN interfaces heeft een apart MAC adres nodig, anders gaan beide interfaces een IP opvragen met hetzelfde MAC adres. Dit werkt bij Tweak niet. Voor het gemakt heb ik in mijn config beide MAC adressen vanuit de ZyXEL overgenomen (IP adressen blijven zo behouden).
Mjah, het blijft vreemd dat het niet werkt als ik jouw config op een Windows machine met Notepad++ edit en upload. Heb ook nog vim (windows versie) gebruikt, maar ook dat werkte niet....

Inmiddels heb ik bij Kay een config aangevraagd. Ook door tijdgebrek momenteel ondanks 3 weken zomervakantie. Ga ik vanuit die config mij wel eea aanleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
SiErRa schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:29:
Afgelopen weekend eindelijke mijn nieuwe Unifi 16 poorts switch opgehangen, na er 2 maand op te hebben gewacht.

Nu alleen nog VLAN's zien te te richten, dit is wel wat lastig omdat ik een Edgerouter POE heb, die dus niet in de controller terug te zien is. Het zou echt cool zijn als ze, al is het readonly, de Edgerouter ook zichtbaar zou zijn in de Unifi controller.
Ik denk zelf dat niet gaat gebeuren, maar het zou wel Cool zijn inderdaad.

En waarom zijn die VLAN's lastig?
Een VLAN erbij zetten in de Edgerouter is niet zo spannend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
MRE-Inc schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:59:
[...]

Mjah, het blijft vreemd dat het niet werkt als ik jouw config op een Windows machine met Notepad++ edit en upload. Heb ook nog vim (windows versie) gebruikt, maar ook dat werkte niet....
Wat je altijd nog zou kunnen proberen is om de originele config van Nick laden, Zonder WAN gekoppeld laten booten en dan in de config tree de MAC addressen updaten. Nog een reboot en je bent klaar.

[ Voor 0% gewijzigd door hermanh op 18-07-2016 15:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

hermanh schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:59:
[...]

Wat je altijd nog zou kunnen proberen is om de originele config van Nick laden, Zonder WAN gekoppeld laten booten en dan in de config tree de MAC addressen updaten. Nog een reboot en je bent klaar.
WAN is nog nooit gekoppeld geweest bij mij. Ik ben alleen wat configs aan het inladen zonder dat de erl ooit aan mijn internet verbinding heeft gehangen. De erl zit direct op de laptop aangesloten en heeft verder nog geen andere verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Laatst online: 29-09 07:56
MRE-Inc schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:59:
[...]

Inmiddels heb ik bij Kay een config aangevraagd. Ook door tijdgebrek momenteel ondanks 3 weken zomervakantie. Ga ik vanuit die config mij wel eea aanleren.
Krijg je een fout bij het inladen van mijn config? Ik kan hem op mijn eigen EdgeRouter niet inladen omdat er een server achter hangt. Ik geloof dat een mede-tweakers mijn config voor 1.8.5. ook had ingeladen zonder probleem, dus ik vermoed dat er geen problemen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
webmasternick schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:05:
[...]

Krijg je een fout bij het inladen van mijn config? Ik kan hem op mijn eigen EdgeRouter niet inladen omdat er een server achter hangt. Ik geloof dat een mede-tweakers mijn config voor 1.8.5. ook had ingeladen zonder probleem, dus ik vermoed dat er geen problemen in zitten.
Ik heb zelf je config als basis gebruikt. Hoefde alleenmaar de beide MACs een update te geven en klaar.
Enige verschil met MRE is dat ik een linux machine heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

webmasternick schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:05:
[...]

Nee geen fout whatsoever. Ik kan via de webinterface jouw config uploaden, dan moet je rebooten en na het rebooten staat gewoon de oude config er weer in.

Hermanh, ik denk ook dat het zit in het editten en opslaan van de config op een windows machine. Ik ben wel eens vaker tegengekomen dat je configs in bv UTF8 moest opslaan omdat ze anders niet ingelezen werden. Wellicht dat ik dat maar eens moet doen.

[ Voor 18% gewijzigd door MRE-Inc op 18-07-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als je Notepad++ gebruikt moet je de line-end even checken of deze op Windows of op Unix staat, dat maakt nogal een verschil heb ik gemerkt.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ethirty schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:37:
Als je Notepad++ gebruikt moet je de line-end even checken of deze op Windows of op Unix staat, dat maakt nogal een verschil heb ik gemerkt.
Held _/-\o_ In Notepad++ bij Edit > EOL Conversion op UNIX/OSX Format zetten. Hierna opgeslagen en alleen de config.boot ingeladen op de ERL. Hierna had ik de Tweak config van NickD.
Bedankt !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53
Misschien een tip voor als iemand hetzelfde overkomt.

Ik heb al weken problemen met de Chromecast achter in de tuin, dat de verbinding op sommige momenten ineens verbroken wordt. Ik verbind deze op een UAP-Outdoor.

Dit gebeurde totaal willekeurig.

Op de één of andere manier schakelt de Chromecast zich zelf terug in signaalsterkte als hij voldoende gebufferd heeft of minder bandbreedte verbruikt. Soms van 90% signaal naar 10% terug. Waarom de Chromecast dit doet is mij een raadsel (energieverbruik misschien?)

Door MIN RSSI (-70dbm) toe te passen op het AP, leek hij telkens gekicked te worden. Nu MIN RSSI op dat Access point is uitgeschakeld lijkt het goed te gaan (voorlopig in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja die min RSSI is ook niet echt een oplossing voor in huis (Vind ik). Want als je ergens ver weg zit moet hij je er niet vanaf trappen maar gewoon verbinding houden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Tylen schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:31:
Ja die min RSSI is ook niet echt een oplossing voor in huis (Vind ik). Want als je ergens ver weg zit moet hij je er niet vanaf trappen maar gewoon verbinding houden.
Ik heb drie access points en om die reden werkte het perfect. Als ik naar boven loopt dan wordt ik van de benedenverdieping gekicked en kom ik op het AP van boven en andersom. Als ik naar buiten loop, wordt ik ook overgezet naar het AP buiten. Kortom perfect!

Alleen één specifiek device (Chromecast) zorgt er voor dat ik het op een access point niet kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wij gaan binnenkort starten met het bouwen van een nieuw huis. Hier wil ik het netwerk gelijk goed op orde hebben en hoor goede verhalen over Ubiquiti.

Ik had de volgende setup in gedachten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti Rocket M5 AC€ 138,41€ 138,41
2Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)€ 148,40€ 296,80
1Ubiquiti EdgeRouter X SFP€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 518,16

Ik heb zelf geen ervaring met POE, maar van wat ik lees moet dit zo werken. Klopt dat?

Die Ubiquiti Rocket M5 AC is voor mij een beetje een vreemde. Ik wil een oplossing waarbij ik een access point aan de veranda hang zodat ik in de tuin ook overal goed bereik heb. Kan ik hier gewoon een standaard SMA antenne opzetten of ben je gebonden aan de Ubiquiti oplossingen? De tuin is 33 meter diep en ik wil achter in de tuin ook gewoon goed bereik hebben.

Die UniFi AP's wil ik op de gang op de begane grond en 1e verdieping hangen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
CrashOne schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:17:
Wij gaan binnenkort starten met het bouwen van een nieuw huis. Hier wil ik het netwerk gelijk goed op orde hebben en hoor goede verhalen over Ubiquiti.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 518,16

Ik heb zelf geen ervaring met POE, maar van wat ik lees moet dit zo werken. Klopt dat?

Die Ubiquiti Rocket M5 AC is voor mij een beetje een vreemde. Ik wil een oplossing waarbij ik een access point aan de veranda hang zodat ik in de tuin ook overal goed bereik heb. Kan ik hier gewoon een standaard SMA antenne opzetten of ben je gebonden aan de Ubiquiti oplossingen? De tuin is 33 meter diep en ik wil achter in de tuin ook gewoon goed bereik hebben.

De Rocket is hier niet voor bedoeld, deze zijn voor PtP en PtMP verbindingen. Je kan hiervoor in de plaats de AP AC Outdoor nemen, daar kan je ook andere antennes opzetten als je dat wilt.

De AP's worden geleverd met een PoE injector. Als je ze zonder PoE injectors wilt gebruiken, moet je dit via een PoE switch of router doen. De EdgeRouter X heeft een PoE aanvoer nodig en heeft een PoE passthrough. Om beide AP's via de router van PoE te voorzien (je moet hiervoor wel poorten bridgen op de router) kan je beter de EdgeRouter PoE kan nemen, die beschikt over 5 poorten met PoE ondersteuning.

[ Voor 8% gewijzigd door alexwel op 19-07-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borne schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:45:
[...]

Ik heb drie access points en om die reden werkte het perfect. Als ik naar boven loopt dan wordt ik van de benedenverdieping gekicked en kom ik op het AP van boven en andersom. Als ik naar buiten loop, wordt ik ook overgezet naar het AP buiten. Kortom perfect!
Uitgaande van een normaal Hollands huis staat je min RSSI dan op -70 oid? Want met 3 APs zal je niet snel veel lager uitkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52

Hoe diep is je tuin? 33 meter of 33 kilometer? In dat laatste geval kan ik je een Rocket aanbevelen, in het eerste geval is het lichte overkill :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
stormfly schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:17:
[...]

Uitgaande van een normaal Hollands huis staat je min RSSI dan op -70 oid? Want met 3 APs zal je niet snel veel lager uitkomen?
Dat klopt ongeveer. 1 staat op -75 en de ander op -80. Daarmee moet je even experimenteren. En dan de uitzendsterkte op low en de ander op Medium. In de controller zie ik dat dit perfect werkt. Als ik de trap op loop dan zie ik het device roamen.

Van buiten naar binnen ging dit ook perfect alleen de Chromecast verpest deze setting op het outdoor AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Alleen één specifiek device (Chromecast) zorgt er voor dat ik het op een access point niet kan toepassen.
Ik heb er ook 3 maar niet een buiten versie. Dat is wel een verschil. Buiten wil ik gewoon altijd verbinding hebben, ook al ben in minimaal ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borne schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:44:
[...]

Dat klopt ongeveer. 1 staat op -75 en de ander op -80. Daarmee moet je even experimenteren. En dan de uitzendsterkte op low en de ander op Medium. In de controller zie ik dat dit perfect werkt. Als ik de trap op loop dan zie ik het device roamen.

Van buiten naar binnen ging dit ook perfect alleen de Chromecast verpest deze setting op het outdoor AP
Klinkt aannemelijk. Ik heb het ook getest met twee UAP-AC-PROs maar de default client roaming van Apple deed al voldoende zijn werk.

Hoe heb jij de waardes uit gemeten? Op de plek gaan staan waar je verwacht dat hij roamt en dan de signaal sterkte aflezen in de controller? En die waarde +/- overnemen in de minRSSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
stormfly schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:06:
[...]

Klinkt aannemelijk. Ik heb het ook getest met twee UAP-AC-PROs maar de default client roaming van Apple deed al voldoende zijn werk.

Hoe heb jij de waardes uit gemeten? Op de plek gaan staan waar je verwacht dat hij roamt en dan de signaal sterkte aflezen in de controller? En die waarde +/- overnemen in de minRSSI?
Klopt. Met analyser kijken hoeveel signaal er over is en daar iets boven (onder) gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

[...]

is die chromecast fixed of wordt er mee gewandeld? Anders zou je hem wellicht vast kunnen zetten op 1 AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Zit gewoon Fixed in de TV. Het probleem is niet dat hij op een AP blijft zitten maar omdat hij zelf zijn zendsterkte dusdanig naar beneden aanpast, gekicked wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 518,16

Indien je nog even kunt wachten met de Outdoor oplossing, dan zou ik even wachten. Wellicht dat er binnenkort nieuwe modellen uitkomen.
Heb je een klein afdakje of dergelijke dan kun je kiezen voor een UAP AC Pro die kun je ook buiten op hangen maar niet in de volle regen etc.

Verder kan het Prima. PoE adapters worden inderdaad meegeleverd en is Netwerk in de LAN poort en dan de PoE zijde naar het AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Laatst online: 24-09 22:57

doc

Inderdaad, er wordt op de forums al over opvolgers gesproken. Als hij een beetje beschut kan hangen is de AC Pro een prima optie. Maakt het qua beheer ook een stuk eenduidiger.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie een linkje voor de eventuele nieuwe outdoor roddels? :) ik wil wel ff mee snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
stormfly schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:49:
Hebben jullie een linkje voor de eventuele nieuwe outdoor roddels? :) ik wil wel ff mee snuffelen.
Niet echt als die er was dan had ik hem wel gedeeld;)

Maar gezien de nieuwe UAP AC's uit zijn verwacht ik niet dat het nog lang duur tot de nieuwe "Outdoor" volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:46
De nieuwe AP AC outdoor staat er al hoor: https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-outdoor/

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat is niet die nieuwe;) Die is er al een hele tijd;)
En kost aardig wat tegenover de UAP AC Pro die al Semi Waterdicht is...
Dus ik denk toch dat er nog een nieuwe versie aan komt.
Die UAP AC Outdoor kun je vergelijken met de oudere Vierkante UAP AC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doc
  • Laatst online: 24-09 22:57

doc

stormfly schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:49:
https://community.ubnt.co...LEASE/m-p/1540421#M156612

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

alexwel schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:54:
[...]

De Rocket is hier niet voor bedoeld, deze zijn voor PtP en PtMP verbindingen. Je kan hiervoor in de plaats de AP AC Outdoor nemen, daar kan je ook andere antennes opzetten als je dat wilt.

De AP's worden geleverd met een PoE injector. Als je ze zonder PoE injectors wilt gebruiken, moet je dit via een PoE switch of router doen. De EdgeRouter X heeft een PoE aanvoer nodig en heeft een PoE passthrough. Om beide AP's via de router van PoE te voorzien (je moet hiervoor wel poorten bridgen op de router) kan je beter de EdgeRouter PoE kan nemen, die beschikt over 5 poorten met PoE ondersteuning.
Ga ik die PoE router in ieder geval aanschaffen.
djkavaa schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:53:
[...]

Indien je nog even kunt wachten met de Outdoor oplossing, dan zou ik even wachten. Wellicht dat er binnenkort nieuwe modellen uitkomen.
Heb je een klein afdakje of dergelijke dan kun je kiezen voor een UAP AC Pro die kun je ook buiten op hangen maar niet in de volle regen etc.

Verder kan het Prima. PoE adapters worden inderdaad meegeleverd en is Netwerk in de LAN poort en dan de PoE zijde naar het AP.
Dank! Dat outdoor spul is allemaal behoorlijk prijzig en we hebben straks een veranda waar ik heel goed een UAP AC Pro in op kan hangen. Dat is toch dezelfde als de gene die ik al wilde bestellen voor binnen ( pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) )?
doc schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:53:
Inderdaad, er wordt op de forums al over opvolgers gesproken. Als hij een beetje beschut kan hangen is de AC Pro een prima optie. Maakt het qua beheer ook een stuk eenduidiger.
Ja, daarom wil ik alles van Ubiquiti :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die POE router is geen UniFi product en kan dus ook niet in de controller worden toegevoegd. Dit nog als extra note omdat je over versimpeld beheer spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 29-09 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Kan iemand mij helpen met het gastnetwerk over VLAN?

Apparatuur/situatie.

Edgerouter PoE 5
eth0 = mgnt
eth1 = WAN (kpn ftth)
eth2 = LAN 192.168.2.1/24
eth2.5 = GAST, vlan5, 192.168.5.1/24
eth3 = TV 192.168.3.1/24

(config: http://pastebin.com/a2uNsS6Q )

eth2 gaat met een kabel naar de Switch
Switch: Zyxel GS1900-24E
VLAN: VLAN ID 1, default
VLAN ID 5, GAST005 static
Alle poorten op VLAN1 staan Untagged
Port 1 (naar Edgerouter), 5 (naar Raspberry met Unifi5), 7 en 8 (UAP-AC) staan op Tagged, rest op Excluded

Port 7 en 8 gaan dus naar de 2 UAPs
Unifi5 instellingen:
Wireless Networks:
Wifi1 = Enabled, WPA Personal
WifiGast = Enabled, WPA Personal, Apply Guest Policies, Use VLAN 5, usergroup Gasten

Networks:
LAN = Corporate, LAN, 192.168.2.1/24
GAST = Guest, LAN, 192.168.5.1/24, VLAN 5

Guest Control:
Pre-Autorization Acces 0.0.0.0/0 (heb ook 192.168.5.1/24 ed al geprobeerd, werkt ook niet, dus dacht... gewoon alles toelaten)

Het probleem...
Het duur heel lang voordat een Gast een IP adres krijgt.
Uiteindelijk krijgt de Gast wel een IPv4 en IPv6.
Internet werkt dan echter niet.
Maar een tracert naar google.com werkt wel gewoon.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Borne schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:39:
Zit gewoon Fixed in de TV. Het probleem is niet dat hij op een AP blijft zitten maar omdat hij zelf zijn zendsterkte dusdanig naar beneden aanpast, gekicked wordt.
2e SSID voor alleen de chromecast aanmaken zonder signaal kick oid?, als je dan de 2e ssid op 1 AP maar aanmaakt kan ie ook niet naar andere gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Dutch2007 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:59:
[...]

2e SSID voor alleen de chromecast aanmaken zonder signaal kick oid?, als je dan de 2e ssid op 1 AP maar aanmaakt kan ie ook niet naar andere gaan....
Functionaliteit is door meer mensen gewild zie ik

https://community.ubnt.co...-AP/idi-p/874384#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dankzij de heren van ictwebsolution.nl draait bij mij nu ook een ERL met prima config. Enige waar ik nu nog problemen mee heb, is het pingen naar hostnamen op het interne netwerk. Ik heb alleen Windows devices in mijn netwerk. In de ERL DHCP heb ik wel een domain naam meegegeven.

In de ERL heb ik static host names ingevuld echter als ik een ping Computer1 doe (dus netbios naam) dan krijg ik een Ping request could not find host Computer1. Please check the name and try again.

Nou heb ik op het UBNT forum het onderstaande gevonden:
code:
1
2
3
set service dns forwarding options domain=local,192.168.0.0/16,local
set service dns forwarding options local=/local/
set service dns forwarding options domain-needed

Is dit de juiste manier om een ping reply terug te krijgen op netbios naam ?

EDIT: een ping op FQDN werkt wel goed, maar ik wil gewoon pingen naar NetBios naam.

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 21-07-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20
Kun je de software van CRM Point ook los kopen/downloaden?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
donald_dick schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:00:
Kun je de software van CRM Point ook los kopen/downloaden?
Ja die kan je downloaden maar alleen voor debian
http://community.ubnt.com...Beta/m-p/1372251#U1372251

En

http://community.ubnt.com...s-04-13-2016/ba-p/1536830

[ Voor 16% gewijzigd door xbeam op 21-07-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 30-09 08:29
Gisteren de nieuwe G3 Dome ip-camera van ubiquiti bested.
Ik ben benieuwd naar de werking in de praktijk.
De camera zou een erg grote kijkhoek moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
pitchdown schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:26:
Gisteren de nieuwe G3 Dome ip-camera van ubiquiti bested.
Ik ben benieuwd naar de werking in de praktijk.
De camera zou een erg grote kijkhoek moeten hebben.
Wellicht dat je hier wat aan hebt ;) djkavaa in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

VHware schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:37:
[...]

Edgerouter X heeft switch-hardware aanwezig en hoef je niet te bridgen. Je combineert de poorten tot een switch-interface.
Hier ben ik op het moment mee aan het spelen (ERX-SFP) maar ik kom hier niet helemaal uit. Ik heb nu het volgende:

eth0 = WAN
eth1 = LAN (192.168.2.1/24)

eth3 = PoE enabled voor AC-LR
eth4 = PoE enabled voor AC-LR

nu kan ik onder switch0 de eth3 en 4 aanvinken om ze te bundelen, maar moet ik hier dan ook eth1 aanvinken :? Verder weet ik niet wat ik dan in moet vullen bij Adress onder swtich0 zodat de AC-LR's (welke een statisch IP adres hebben) bij het 192.168.2.1/24 netwerk kunnen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenschouten
  • Laatst online: 21:39
Hallo,

ik wil graag de unifi usg gaan bestellen, ik heb al een accespoint van unify,

ik heb nu een draytek van vodafone, daar in gesteld dat de devices van de kinderen een vast ipadres krijgen,
op de groep adressen staat een rule dat ze tussen 21:00 en 9:00 geen internetverbinding hebben.

nu vroeg ik me af kan ik met de usg ook voor zorgen dat ze maar tussen bepaalde tijden het internet op kunnen, en het liefst daar ook een appart webfilter op?

alvast bedankt.

gr,
steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Stevenschouten schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:34:
Hallo,

ik wil graag de unifi usg gaan bestellen, ik heb al een accespoint van unify,

ik heb nu een draytek van vodafone, daar in gesteld dat de devices van de kinderen een vast ipadres krijgen,
op de groep adressen staat een rule dat ze tussen 21:00 en 9:00 geen internetverbinding hebben.

nu vroeg ik me af kan ik met de usg ook voor zorgen dat ze maar tussen bepaalde tijden het internet op kunnen, en het liefst daar ook een appart webfilter op?

alvast bedankt.

gr,
steven
ja.

https://community.ubnt.co...tal-controll/td-p/1035259

https://community.ubnt.co...-Time-Limits/td-p/1208448

https://www.google.nl/web...+limit+internet+time+ubnt (it was 1 google ayay... :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:01
JB schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Hier ben ik op het moment mee aan het spelen (ERX-SFP) maar ik kom hier niet helemaal uit. Ik heb nu het volgende:

eth0 = WAN

nu kan ik onder switch0 de eth3 en 4 aanvinken om ze te bundelen, maar moet ik hier dan ook eth1 aanvinken :? Verder weet ik niet wat ik dan in moet vullen bij Adress onder swtich0 zodat de AC-LR's (welke een statisch IP adres hebben) bij het 192.168.2.1/24 netwerk kunnen.
Eth1 moet er ook bij als de switch binnen hetzelfde subnet 192.168.2.0/24 vallen. Als deze een ander subnet heeft (bv 192.168.3.0/24) dan niet en wordt het verkeer gerouteerd tussen de switch en eth1.

Welke IP-adressen hebben die AC-LR's en wat zullen de wireless clients krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

JB schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:31:
[...]

eth0 = WAN

Het beste kan je eerst een wizard draaien, dan zijn je basics voor WAN en LAN geregeld. Je krijgt dan standaard een switch op poort eth1-eth4, compleet met een reeds ingestelde DHCP. Daarna PoE aanzetten en dan is je Wifi ook geregeld.

Van daar uit kan je dan verder sleutelen aan je config.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

VHware schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Eth1 moet er ook bij als de switch binnen hetzelfde subnet 192.168.2.0/24 vallen. Als deze een ander subnet heeft (bv 192.168.3.0/24) dan niet en wordt het verkeer gerouteerd tussen de switch en eth1.

Welke IP-adressen hebben die AC-LR's en wat zullen de wireless clients krijgen?
De APs hebben een statisch adres in 192.168.2.X/24 en de DHCP lease start buiten de gebruikte statische reeks. De DHCP server moet ook de ERX-SFP worden.

Ik krijg de switch alleen niet gekoppeld aan eth1.
Ethirty schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:19:
[...]

Het beste kan je eerst een wizard draaien, dan zijn je basics voor WAN en LAN geregeld. Je krijgt dan standaard een switch op poort eth1-eth4, compleet met een reeds ingestelde DHCP. Daarna PoE aanzetten en dan is je Wifi ook geregeld.

Van daar uit kan je dan verder sleutelen aan je config.
Aah nice! Ik heb het inmiddels zover om zeep dat ik niet meer aan de ERX kom :X dus laat ik daar eens mee verder gaan na een reset :+

[ Voor 31% gewijzigd door JB op 22-07-2016 12:30 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.