[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.715 views

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:26
Typenummer van de injector: Gp-a240-050
Is dus een 24 volts adapter wat dus goed is.

@ppl:
Ik heb de software al geinstalleerd maar kom niet verder tijdens de initiele configuratie omdat hij geen ap kan discoveren

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Vervang de kabel tussen de injector en de uap eens, en als je dan toch bezig bent: de andere ook.

Sometimes you need to plan for coincidence

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
even resetten?

Located on the back of the UAP is a small hole whereby a user can use a paperclip to depress the button and reset the UAP back to its factory default settings. You can refer to our reset UAP video tutorial, or follow the steps as outlined below:

Press and hold the reset button for 10 seconds
Release the button (the LEDs on the UAP will stop glowing)
Do not disconnect the UAP from its POE injector during the reboot process
The UAP will restore factory settings

CISSP! Drop your encryption keys!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Als je in de buurt van Utrecht zit kun je wel een injector lenen om te testen. Of de UAP meenemen om te testen ;-)

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:50:
Als je in de buurt van Utrecht zit kun je wel een injector lenen om te testen. Of de UAP meenemen om te testen ;-)
Bedankt maar dat is voor mij een eindje :P

Ik heb hem nu in ieder geval branden (groen) ik ga hem nu resetten want hij was nog niet te vinden in mijn unifi controller, waarschijnlijk omdat er al een config op staat van de vorige eigenaar.

Blijkbaar hielp het in mijn geval om eerst de PoE kabel in de UAP te doen wachten tot deze groen knippert en vervolgens pas de lan kabel erin te doen.

Beetje vreemd lijkt me (staat voor zover ik weet ook niet in de manual)

Maar ik ben in ieder geval al erg blij dat het werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
Ik zie de laatste tijd weinig nieuws m.b.t. de nieuwe controller-softwarevan ubiquiti. Ik begreep dat in de nieuwe software ondersteuning zou komen voor ZHO voor UAP-AC`s?

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
pitchdown schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:36:
Ik zie de laatste tijd weinig nieuws m.b.t. de nieuwe controller-softwarevan ubiquiti. Ik begreep dat in de nieuwe software ondersteuning zou komen voor ZHO voor UAP-AC`s?

iemand enig idee?
Je bedoelt de 4.1.1 release? Ik zal deze week wel eens testen. Maar volgens mij is het vooral een visuele upgrade en integratie van andere producten. Ik zie een hoop verwijzingen naar netwerk producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
m3gA schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:59:
[...]

Je bedoelt de 4.1.1 release? Ik zal deze week wel eens testen. Maar volgens mij is het vooral een visuele upgrade en integratie van andere producten. Ik zie een hoop verwijzingen naar netwerk producten.
Zou mooi zijn als je even kan kijken. Volgens mij zijn er nog wel wat mensen geïnteresseerd in ZHO i.c.m. UAP-AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
pitchdown schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:38:
[...]

Zou mooi zijn als je even kan kijken. Volgens mij zijn er nog wel wat mensen geïnteresseerd in ZHO i.c.m. UAP-AC.
Ik had je post niet goed gelezen. Ik zie dat het AC versies zijn. Ik heb de gewone waar ZHO ook niet goed functioneerde.

4.1.1 kan hier gedownload worden: http://dl.ubnt.com/unifi/4.1.1-f5b856/UniFi-installer.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
m3gA schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:46:
[...]

Ik had je post niet goed gelezen. Ik zie dat het AC versies zijn. Ik heb de gewone waar ZHO ook niet goed functioneerde.

4.1.1 kan hier gedownload worden: http://dl.ubnt.com/unifi/4.1.1-f5b856/UniFi-installer.exe
Dit is nog een beta toch?
Zijn er mensen die deze hebben draaien (eventueel i.c.m. UAP-ac`s)?

Hoe bevalt deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
pitchdown schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:47:
[...]

Dit is nog een beta toch?
Zijn er mensen die deze hebben draaien (eventueel i.c.m. UAP-ac`s)?

Hoe bevalt deze versie?
Ziet er heel gelikt uit maar hij reageert een stuk trager. Moet ik wel zeggen dat hij op een Amd E350 draait en dat is niet echt een hele krachtige processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
m3gA schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:53:
[...]

Ziet er heel gelikt uit maar hij reageert een stuk trager. Moet ik wel zeggen dat hij op een Amd E350 draait en dat is niet echt een hele krachtige processor.
Oke, welke functionaliteit/overview heb je erbij gekregen t.o.v. 3.2.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Volgens mij is het vooral visueel of onder de motorkap. Ik kan ook geen changelog vinden. Er zijn wel verwijzingen naar netwerk en voip. Mogelijk komt er 1 stukje software voor alle producten?

Gisteren is ook 3.2.5 Beta gereleased : https://community.ubnt.co...king/m-p/1009809#U1009809

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JgxuXZAI6QBqX5TMNPU3xqJV/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bDAEj5gCa3kd2YtCMz9S1ygG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WlRbz8e2FZl09sct5Xrd7tpm/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/byepuyHSmhrtMwGXP7Np0mEL/medium.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 16-09-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ziet er een stuk beter uit. Wel gek, onze server zit op t beta channel maar als ik apt-get upgrade doe ga ik naar 3.1.5, niet de 4.* serie?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
DennusB schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:40:
Ziet er een stuk beter uit. Wel gek, onze server zit op t beta channel maar als ik apt-get upgrade doe ga ik naar 3.1.5, niet de 4.* serie?
Ik vond het linkje in een post. Geen idee waar de de originele post staat.
De beta zit nu op 3.2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
De 4 serie staat ook onder Unifi Switching and Routing.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Net ook ff 4.1.1 geïnstalleerd, ziet er allemaal goed uit en is bij mij flitsend snel. je zou verwachten dat ze na zoveel versie toch wel een auto startup zouden implementeren maar niet dus, zo maar ff weer installeren als een service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

De beta 3.2.5 ook maar over de 3.2.1 geinstalleerd. Idd flitsend snel behalve mijn downloads op mijn Surface Pro 3. Kom niet boven de 2MB/s. Dit is met de normale UAP op 2Ghz band. Wanneer ik de wifi op mijn router weer inschakel en connect op 5Ghz, dan trek ik mijn hele lijn dicht met downloaden, namelijk 9MB/s.

Ik had dit overigens ook met de 3.2.1 versie. Ik ga maar eens downgraden naar 2.4.6.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
MRE-Inc schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:41:
De beta 3.2.5 ook maar over de 3.2.1 geinstalleerd. Idd flitsend snel behalve mijn downloads op mijn Surface Pro 3. Kom niet boven de 2MB/s. Dit is met de normale UAP op 2Ghz band. Wanneer ik de wifi op mijn router weer inschakel en connect op 5Ghz, dan trek ik mijn hele lijn dicht met downloaden, namelijk 9MB/s.

Ik had dit overigens ook met de 3.2.1 versie. Ik ga maar eens downgraden naar 2.4.6.
Heeft dat niet gewoon te maken met interferentie in plaats van firmware?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Is de controller versie 4.1.1 niet bedoeld voor de nieuwe Unifi Security Gateway (USG)? In ieder geval heb je deze versie van de controller nodig voor de USG. Versie 4.1.1 werkt ook op de APs, maar volgens mij is hij ontwikkeld als universal controller voor een aantal andere (nieuwe) producten zoals die USG.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

• MRE-Inc

MRE-Inc

chickpoint schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:13:
[...]

Heeft dat niet gewoon te maken met interferentie in plaats van firmware?
Kan, maar weet ik niet zeker. Ik las op het ubnt forum dat er verschillende mensen zijn met exact dezelfde problemen.

Ik had gister 4MB/s (geen mbit dus) in newsleecher vanuit newsgroepen met een uncapped abo bij supernews. Toen ging ik de firmware updaten en had ik nog maar krap 1MB/s. Toen weer terug naar 2.4.6 firmware en had ik tussen de 2-3MB/s. Nu weer naar 3.2.1 en heb ik ipv de originele 4MB/s maar 2,5MB/s.

Als ik mijn UAP's uit zet en de wifi op mijn router weer inschakel haal ik wel gewoon de volle bandbreedte van mijn internet verbinding, maar om nu 2 4 maand oude UAP's te gaan vervangen door 2 Pro's a 180 euro per stuk, vind ik ook iets teveel van het goede.

Maar er is iets wat niet helemaal lekker zit in de firmware. Bij ubnt zeggen ze vrolijk dat je de firmware van je nic maar moet updaten. Binnen de controller natuurlijk alle instellingen al nagelopen en toegepast, maar niks lijkt te werken. De UAP's zijn ook al naar fabrieksinstellingen gezet etc.

Wellicht is het nog een mogelijkheid om de controller helemaal te deinstalleren en de uap's helemaal te resetten en dan de controller opnieuw te installeren ipv een upgrade.

• m3gA
Bierkameel schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:29:
Net ook ff 4.1.1 geïnstalleerd, ziet er allemaal goed uit en is bij mij flitsend snel. je zou verwachten dat ze na zoveel versie toch wel een auto startup zouden implementeren maar niet dus, zo maar ff weer installeren als een service.
Als ik hem benader vanuit een andere machine dan is hij inderdaad harstikke snel. MIjn servertje is misschien wat zwaar belast om er rechtstreeks een browser op te draaien (ik heb nog 3 Hyper-V machines erop draaien).
ratz schreef op woensdag 17 september 2014 @ 00:19:
Is de controller versie 4.1.1 niet bedoeld voor de nieuwe Unifi Security Gateway (USG)? In ieder geval heb je deze versie van de controller nodig voor de USG. Versie 4.1.1 werkt ook op de APs, maar volgens mij is hij ontwikkeld als universal controller voor een aantal andere (nieuwe) producten zoals die USG.
Waarschijnlijk wel gezien het groot aantal verwijzingen naar netwerk. Maar hij is ook mooier dus dan draai ik deze ;) Ik was sowieso aan het denken om een edgerouter lite te kopen maar deze USG kost maar 5 euro meer en de integratie is opzich wel leuk. Jammer genoeg is de datasheet niet veel meer dan een foldertje.

[ Voor 41% gewijzigd door m3gA op 17-09-2014 07:46 ]

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dit lijkt idd meer een algemene management interface voor meerdere devices, ik ben wel tevreden over mijn 2 UAP's dus heb net de USG ook maar vast gepreordert, ik was van plan om eerst voor een Edgerouter Pro te gaan maar die is wel lichtelijk overkill voor thuis en ook best prijzig :P
Ik verwacht hem de 2de week van oktober en zal dan een review schrijven.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Ik heb al een Edgerouter Lite, en ik zou inderdaad wel eens willen zien hoe deze USG in praktijk werkt.

Zit er ook een voucher systeem en landing page in 4.1.1?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• m3gA
Bierkameel schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:45:
Dit lijkt idd meer een algemene management interface voor meerdere devices, ik ben wel tevreden over mijn 2 UAP's dus heb net de USG ook maar vast gepreordert, ik was van plan om eerst voor een Edgerouter Pro te gaan maar die is wel lichtelijk overkill voor thuis en ook best prijzig :P
Ik verwacht hem de 2de week van oktober en zal dan een review schrijven.
Dan wacht ik even tot jij hem hebt ;) ik ben vooral benieuwd naar vpn functionaliteit.

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:27
Heeft iemand ervaring met de Ubiquiti AC AP? Ik lees overal redelijk lovende reviews, maar ben vooral benieuwd hoe het bereik is in normale Nederlandse woningen van beton. De meeste tests gaan toch uit van kantoorpanden waar de AP netjes midden in de ruimte aan het plafond bevestigd kan worden.

Wat is jullie ervaring met het plaatsen van een dergelijke AP op de begane grond, en hoe is het bereik dan op de verdieping(en) erboven?

majime-it.nl

• pitchdown
Gophlin schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:39:
Heeft iemand ervaring met de Ubiquiti AC AP? Ik lees overal redelijk lovende reviews, maar ben vooral benieuwd hoe het bereik is in normale Nederlandse woningen van beton. De meeste tests gaan toch uit van kantoorpanden waar de AP netjes midden in de ruimte aan het plafond bevestigd kan worden.

Wat is jullie ervaring met het plaatsen van een dergelijke AP op de begane grond, en hoe is het bereik dan op de verdieping(en) erboven?
Vrij behoorlijk.
2 Ghz erg goed. 5 Ghz valt het bereik van tegen. Maar vooral de roaming-functionaliteit t.o.v. consumenten-materiaal is de echte meerwaarde.

• Gophlin
pitchdown schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:50:
[...]

Vrij behoorlijk.
2 Ghz erg goed. 5 Ghz valt het bereik van tegen. Maar vooral de roaming-functionaliteit t.o.v. consumenten-materiaal is de echte meerwaarde.
Dus dan zou het interessanter zijn om twee 2,4GHz only AP's te kopen en installeren. Scheelt ook flink wat geld. Bedankt!

majime-it.nl

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ligt er aan, als het puur om de ontvangststerkte gaat wel. Wil je echter ook een beetje snelheid, dan zijn de Pro en AC wel interessanter. De gewone AP kan 'maar' 100 mbit/s half duplex halen. Ik merk nu al dat ik met enige regelmaat tegen deze limiet aan loop.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• MRE-Inc

MRE-Inc

PaT schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:24:
Ligt er aan, als het puur om de ontvangststerkte gaat wel. Wil je echter ook een beetje snelheid, dan zijn de Pro en AC wel interessanter. De gewone AP kan 'maar' 100 mbit/s half duplex halen. Ik merk nu al dat ik met enige regelmaat tegen deze limiet aan loop.
Idd, ik zou nu voor de 5ghz gaan ondanks de prijs. Ik haal dus bij lange na niet mijn download snelheid die ik wel zou moeten halen. Het is op de 2Ghz band 2-4MB/s waar dat op de 5Ghz band 9MB/s is.

Voor mij een regelrechte deal breaker voor de normale AP's. Blijkbaar heeft de 2Ghz band bij mij dermate veel last van interferance van andere netwerken in de buurt dat mijn snelheid gewoon niet optimaal is.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Je gaat al twee AP's hangen, dus maakt het dan nog wel uit dat het bereik wat minder is? Ik heb ook twee Pro's gekocht en ik verwacht in mijn hele huis 5Ghz te kunnen gaan gebruiken, ipv alleen maar op de begane grond, en sommige stukjes van de eerste verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
Bedankt; ik heb inmiddels een Ubiquiti AC AP gekocht in Duitsland (scheelt een stuk). Eerst ga ik hier maar eens mee testen hoe het bereik en snelheid bevalt, voordat ik een evt 2e koop

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb ze inmiddels hangen en ik heb er spijt van.... dat ik ze niet veel eerder heb gekocht :P

Niks te klagen over installatie, bereik, snelheid enz... Overal in huis haal ik de max van mijn Ziggo Alles-In-1 Plus abo. Daar ging het mij om... Zowel op 2,4 als 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
mvds schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:49:
Ik heb ze inmiddels hangen en ik heb er spijt van.... dat ik ze niet veel eerder heb gekocht :P

Niks te klagen over installatie, bereik, snelheid enz... Overal in huis haal ik de max van mijn Ziggo Alles-In-1 Plus abo. Daar ging het mij om... Zowel op 2,4 als 5Ghz.
Hoe heb jou kanalen over de ap`s ingericht? en met hoeveel ap`s?
Welke abbo ziggo heb je erop zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

pitchdown schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:24:
[...]

Hoe heb jou kanalen over de ap`s ingericht? en met hoeveel ap`s?
Welke abbo ziggo heb je erop zitten?
Ik heb ze alles zelf laten regelen. Dat komt uit op 2,4Ghz op 2 verschillende kanalen met 20Mhz bandbreedte, en 5Ghz op 2 verschillende kanalen met 40Mhz bandbreedte. Een heb ik er op zolder hangen en een heb ik er op de begane grond hangen. Ik heb verder geen zero hand off groepen aangemaakt. Ik laat het de clients zelf regelen en dat gaat prima. Ik heb het 90/9 abo van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ik merk dat ik op 2.4 en 5 Ghz niet verder dan 30 Mbps kom. Heb zojuist ook de auto-instellingen geprobeerd, maar leverd niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Waar heb je de AP's op aangesloten Pitch?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Jeroen_ae92 schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:12:
Waar heb je de AP's op aangesloten Pitch?
2 x HP 1900-24G gigabit-switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:26:
ik merk dat ik op 2.4 en 5 Ghz niet verder dan 30 Mbps kom. Heb zojuist ook de auto-instellingen geprobeerd, maar leverd niks op...
Heb je meer dan dat nodig dan ?

Ik zit namelijk naar Ubiquiti te kijken vooral vanwege de goede dekking die je ermee kan creëren, want ik krijg steeds vaker verzoeken van bekenden met "Wat moet ik kopen voor een betere WiFi ontvangst :? " en de Ubiquiti leken me best wel ideaal als oplossing. Snelheid is niet belangrijk IMHO voor wat laptops en smartphones, maar vooral de ontvangst en stabiliteit!
Whatsapp/Facebook/Skype/Viber/enz... moeten het tenslotte altijd doen... stel je voor dat je zonder zit 1 seconde! _O- :+ :')

Nou alleen nog een keer uitzoeken hoe het met die controller zit. Waarschijnlijk zal ik dus eerst zelf wat kopen om te testen!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
nero355 schreef op maandag 22 september 2014 @ 00:02:
[...]

Ik zit namelijk naar Ubiquiti te kijken vooral vanwege de goede dekking die je ermee kan creëren, want ik krijg steeds vaker verzoeken van bekenden met "Wat moet ik kopen voor een betere WiFi ontvangst :? " en de Ubiquiti leken me best wel ideaal als oplossing. Snelheid is niet belangrijk IMHO voor wat laptops en smartphones, maar vooral de ontvangst en stabiliteit!
Whatsapp/Facebook/Skype/Viber/enz... moeten het tenslotte altijd doen... stel je voor dat je zonder zit 1 seconde! _O- :+ :')

Nou alleen nog een keer uitzoeken hoe het met die controller zit. Waarschijnlijk zal ik dus eerst zelf wat kopen om te testen!
De controller heb je eenmalig nodig om te configureren en daarna heb je hem alleen nodig als je rapportages bij wil houden of een guestnetwerk met vouchers.

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 22-09-2014 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
nero355 schreef op maandag 22 september 2014 @ 00:02:
[...]

Welke snelheid zou je maximal op 2.4 Ghz moeten halen m.b.t. internet? Ik heb een 120/12 Mb abbo van UPC en UAP-AC accespoints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

pitchdown schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:10:
Welke snelheid zou je maximal op 2.4 Ghz moeten halen m.b.t. internet? Ik heb een 120/12 Mb abbo van UPC en UAP-AC accespoints.
"It depends..."

Afhankelijk van alle externe invloeden en de instellingen (denk bijvoorbeeld aan 20 MHz vs. 40 MHz) kan de snelheid beïnvloed worden. Deze (maximale) snelheid zal los staan van of het om Internet verkeer gaat.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
lier schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:37:
[...]

"It depends..."

Afhankelijk van alle externe invloeden en de instellingen (denk bijvoorbeeld aan 20 MHz vs. 40 MHz) kan de snelheid beïnvloed worden. Deze (maximale) snelheid zal los staan van of het om Internet verkeer gaat.
Wat als intenet-verkeer trager is dan een normale file-copy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

File copy gaat bij mij met 180MB/sec en dat ga ik wireless never nooit niet halen :P

Maar inderdaad, de snelheid van je wireless is van vele zaken afhankelijk. Ik merk dat, zelfs bij mijn AP Pro's (gewapend) beton funest is voor wifi snelheden. Daarom heb ik er ook twee in huis, een op zolder, een op de begane grond. De eerste verdieping heeft dus het signaal van twee AP's. Dat is voldoende. Maar ik merk dat mijn snelheid op de eerste verdieping lager is dan op zolder en de begane grond.

Overal haal ik nog wel het maximum van mijn internet abo (90/9) dus ik vind het niet zo erg, maar je ziet het wel aan de snelheid. Zeker als ik bijv vanaf mijn NAS naar mijn laptop ga kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 09:49
Na de enthousiaste reacties in dit forum heb ik ook een tweetal AP's (normale versie) aangeschaft. Vraag is nu hoe te bepalen waar ik ze het beste kan ophangen. Gewoon uitproberen lijkt me, maar hoe hebben jullie dat gedaan? Met stevige tape op een tijdelijke plek neergehangen? Of is er een tooltje om te bepalen welke plek in huis het beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

:+ In mijn geval heb ik die op zolder uitgetest met een touwtje door de achterkant en die opgehangen aan de steel van de zwabber. Daardoor hing hij wel iets te laag, maar kreeg ik een aardig beeld hoe het signaal zou zijn. Dat zag er dus zo uit:

unifi

Een beetje een McGyver oplossing, maar het werkte wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

MDXTweaker schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:48:
Na de enthousiaste reacties in dit forum heb ik ook een tweetal AP's (normale versie) aangeschaft. Vraag is nu hoe te bepalen waar ik ze het beste kan ophangen. Gewoon uitproberen lijkt me, maar hoe hebben jullie dat gedaan? Met stevige tape op een tijdelijke plek neergehangen? Of is er een tooltje om te bepalen welke plek in huis het beste is?
Ik heb gewoon twee plekken gekozen die voor mij praktisch waren :+ Een is net buiten de meterkast, en een is tegen het dak op zolder, en dan niet boven het trappengat, aangezien de nok van het dak al op iets van 3,5 meter zit, en als ik dan ook nog eens boven het trappengat moet gaan hangen, is het wel heel diep vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Welke maximale snelheden halen de Tweakers hier met unifi op 2.4 ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik zal vanavond wat kopieeracties doen en de snelheid meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pitchdown schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:49:
Welke maximale snelheden halen de Tweakers hier met unifi op 2.4 ghz?
Rond de 40mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
MDXTweaker schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:48:
Je kunt zelf een heatmap maken ;)

http://www.ekahau.com/wifidesign/ekahau-heatmapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik haal betreft internet-traffic ca 30-40 Mbps
Maar bij een file-transfer haal ik ca 100 Mbps op 2.4 Ghz.

Enig idee waar dit verschil vandaan komt?

Tevens op 5 Ghz :
Internet-traffic : 20 Mbps
File-transfer: 330 Mbps

[ Voor 11% gewijzigd door pitchdown op 22-09-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Oh, die is handig, effe opslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
mvds schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:22:
[...]

Oh, die is handig, effe opslaan!
Wat zeggen deze applicaties over de praktijk (isolatie,type hardware, firmware-versies) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

pitchdown schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:23:
[...]

Wat zeggen deze applicaties over de praktijk (isolatie,type hardware, firmware-versies) ?
Hij verricht metingen, dus dat is de praktijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Welke speedtest-website gebruikt een ieder tegenwoordig? Ik merk dat speedtest.net vaak hele wisselende resultaten opleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pitchdown schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:04:
[...]

Ik haal betreft internet-traffic ca 30-40 Mbps
Maar bij een file-transfer haal ik ca 100 Mbps op 2.4 Ghz.

Enig idee waar dit verschil vandaan komt?

Tevens op 5 Ghz :
Internet-traffic : 20 Mbps
File-transfer: 330 Mbps
Simpel, jij heb een pro of ac, ik niet. De gewone Unifi heeft maar een 100mbit/s aansluiting terwijl de ac en pro een gigabit aansluiting hebben als ik mij niet vergis. (in ieder geval sneller dan bij de gewone Unifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Laatst online: 05-09 15:52
pitchdown schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:38:
Welke speedtest-website gebruikt een ieder tegenwoordig? Ik merk dat speedtest.net vaak hele wisselende resultaten opleverd...
Ik gebruik op speedtest.net de server van ookla zelf in Amsterdam. Die werkt voor mij goed stabiel.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
mvds schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:29:
[...]

Hij verricht metingen, dus dat is de praktijk :)
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb een speciale laptop van mijn werkgever gebruikt om thuis te meten. Maar zover ik kan zien heeft deze software bijna dezelfde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
m3gA schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:27:
[...]

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb een speciale laptop van mijn werkgever gebruikt om thuis te meten. Maar zover ik kan zien heeft deze software bijna dezelfde functionaliteit.
Wat is hierin de makkelijkste applicatie?
Is het echt benodigd om een plattegrond te maken voordat je hiermee begint? Zijn er eventueel instructie-filmpjes beschikbaar hoe dit goed uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

pitchdown schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:07:
[...]

Wat is hierin de makkelijkste applicatie?
Is het echt benodigd om een plattegrond te maken voordat je hiermee begint? Zijn er eventueel instructie-filmpjes beschikbaar hoe dit goed uit te voeren?
Deze werkt erg handig, en nee, je hoeft geen plattegrond te maken, maar het is wel handig. Ik heb het gisteren geprobeerd, je maakt een simpele schets van je huis (per verdieping) je loopt langzaam rond, en je klikt steeds op het plaatje waar je in huis zit. En vervolgens laat het programma je per locatie de sterkte van de signalen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Voor mensen die lage snelheden ervaren, probeer je AP eens op HT40 ipv HT20, je moet hiervoor wel eerst scannen wat het beste kanaal is want HT40 gebruikt schijnbaar meerdere kanalen beide kanten op van het gekozen kanaal.
In drukke WIFI omgevingen is HT20 beter daarom is dat standaard in de firmware maar HT40 biedt hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Voor de 5Ghz band is 40Mhz prima inderdaad, voor de 2,4Ghz band niet, die is al zo druk dat je er waarschijnlijk niks mee zal winnen. Je maakt het alleen NOG moeilijker om een vrij kanaal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
mvds schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:19:
[...]

Deze werkt erg handig, en nee, je hoeft geen plattegrond te maken, maar het is wel handig. Ik heb het gisteren geprobeerd, je maakt een simpele schets van je huis (per verdieping) je loopt langzaam rond, en je klikt steeds op het plaatje waar je in huis zit. En vervolgens laat het programma je per locatie de sterkte van de signalen zien.
Is dit niet met de unifi-controller mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Niet dat ik weet, en dat lijkt me ook vreemd als ie het wel zou kunnen. De controller weet namelijk niet hoeveel er van het signaal over blijft als het door een muur heen gaat, want je hoeft ook niks in te geven of het een gipsmuur is, of baksteen, of gewapend beton. Dat weet je alleen door het te meten. En de UniFi controller kan wel mooi zeggen dat jij een dekking hebt tot 30 meter van het AP af, maar als het signaal door 3 dikke muren heen moet, mag je blij zijn dat je nog iets van snelheid haalt op 10 meter.

Dat soort dingen weet je alleen door het te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
pitchdown schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:45:
[...]

Is dit niet met de unifi-controller mogelijk?
De controller gooit alleen een of andere layer over je plattegrond. Ziet er grappig uit maar is totaal niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Bierkameel schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:28:
Voor mensen die lage snelheden ervaren, probeer je AP eens op HT40 ipv HT20, je moet hiervoor wel eerst scannen wat het beste kanaal is want HT40 gebruikt schijnbaar meerdere kanalen beide kanten op van het gekozen kanaal.
In drukke WIFI omgevingen is HT20 beter daarom is dat standaard in de firmware maar HT40 biedt hogere snelheden.
Let op dat dit niet werkt met Apple apparatuur op de 2.4. Die kan alleen HT40 doen op de 5Ghz.

CISSP! Drop your encryption keys!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik heb nu enkele AC AP's getest(super bereik en snelheid), maar ik ondervind zeer onstabiele werking met voeding via PoE(via switch). Met de bijgeleverde voeding geen problemen...

Ook ik heb met de gewone AP's een stuk tragere verbinding met zero-handoff roaming. Heb het toch maar weer uitgezet.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wat voor een PoE switch heb je? Kan ie wel genoeg power leveren?

Ik hoop vandaag mijn ToughSwitch Pro binnen te krijgen. Ik mag toch aannemen dat die gewoon goed samen kunnen werken. Ik wil af van de extra stekkers van de PoE injectors.

• pitchdown
mvds schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:13:
Wat voor een PoE switch heb je? Kan ie wel genoeg power leveren?

Ik hoop vandaag mijn ToughSwitch Pro binnen te krijgen. Ik mag toch aannemen dat die gewoon goed samen kunnen werken. Ik wil af van de extra stekkers van de PoE injectors.
Zijn deze touch-switches volledig silent?

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
pitchdown schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:34:
[...]

Zijn deze touch-switches volledig silent?
Klopt zijn geheel stil...

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Jeroen_ae92
De UAP-AC's zijn wel 802.3at. Met andere woorden, ze hebben meer spanning nodig. Ik had dezelfde issues als ik de AP's achter een procurve had hangen. De 8 poorts toughswitch kan ze wel aan, de 5 poorts kan het niet.

U+

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hebben de Pro en Ac geen 48 volt nodig terwijl de gewone Unifi maar 24 volt nodig heeft?

• Jeroen_ae92
Correct. Echter de PRO kan op 802.3af en de AC moet op 802.3at.

U+

• mvds

mvds

Totally awesome!

Maar de ToughSwitch Pro kan volgens mij geen 802.3at hoor. Maar de AC kan wel samen met de TS Pro gebruikt worden. Dus weet je zeker dat ze 802.3at nodig hebben? Volgens mij gewoon 802.3af hoor. Alleen wel de 48 volt variant, en niet de 24 volt die de normale AP gebruikt.

[edit] je hebt gelijk, in de datasheet staat ook 802.3at. Vreemd, ik dacht dat de TS Pro dat helemaal niet aankan.

http://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_AP_DS.pdf

[ Voor 24% gewijzigd door mvds op 24-09-2014 11:50 ]

• Jeroen_ae92
Als het goed is en de TNT medewerker zin heeft, krijg ik vanavond een Edgerouter PoE. Even bezien of daar een 48v voeding bij te vinden is en of deze dan ook de UAP-AC's kan aansturen.

U+

• Hmmbob
Gekke vraag misschien, maar zit daar niet gewoon een 48V voeding bij dan?

Edit: nee dus, een 24V voeding. Ook apart.

[ Voor 69% gewijzigd door Hmmbob op 24-09-2014 21:02 ]

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:45:
Als het goed is en de TNT medewerker zin heeft, krijg ik vanavond een Edgerouter PoE. Even bezien of daar een 48v voeding bij te vinden is en of deze dan ook de UAP-AC's kan aansturen.
Veel plezier he met je Goodies van me:)
Binnenkort eens wat point to point stuff bestellen voor je:)
Just for fun!

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Jeroen_ae92 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:45:
Volgens de datasheet kan de EdgeRouter PoE 802.3af 48V leveren, dus zou de AC daar prima op moeten werken hoor.

• Hmmbob
mvds schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:59:
[...]

Volgens de datasheet kan de EdgeRouter PoE 802.3af 48V leveren, dus zou de AC daar prima op moeten werken hoor.
Ja, en daar staat een * bij, welke onderaan uitgelegd wordt:

* 48V available when using 48VDC Power Adapter (not included).

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ah, die heb ik even over het hoofd gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTuck
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 09:30
Heeft er iemand al ervaring met het gebruik van de security gateway als modem/router? Ik wil m'n kpn EB v9 ervoor vervangen door deze met een goede managed switch erachter. Kan er op tweakers nog niks erover vinden.

Albert Plesman: "Mensen die geen fouten maken, werken niet."

• Jeroen_ae92
Ik weet niet of je de Unifi security gateway al kunt bestllen eigenlijk. Zelf wil ik er ook nog eens mee testen.
Let wel, de gateway kun je alleen beheren/inrichten als je de Unifi controller (4.1.1+) hebt draaien. Bij een Edgerouter Lite heb je dat niet. Daar is de webinterface embedded

U+

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ja hoor, Wifimedia heeft hem al op voorraad, wel voor een stuk meer dan waaroor ik hem in Duitsland heb besteld dus ik verwacht die van mij ook volgende week.
Hier is wel al wel wat over te vinden, het is volgens mij een simpele thuis/mkb router met mogelijkheid tot managen in de cloud of remote wat voor grote bedrijven weer een voordeel kan zijn als je ze neerzet op kleine remote sites, een dubbele wan verbinding enzo is dan natuurlijk wel een groot nadeel.
Ik ga er mijn Cisco RV220W mee vervangen en als de USG niet bevalt/voldoet dan kan ik altijd nog voor een Edgerouter Pro gaan.

• m3gA
Er zit volgens mij zelfs een PBX in de USG dus zo simpel is hij niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Er zijn pakketten uit die de "shellshock" lekken tegen gaat. Zie dit topic voor de update/procedure voor versie 1.5.0 http://community.ubnt.com...-and/m-p/1027857#U1027857

En dit topic voor de nieuwe 1.6.0beta1 release waarin het lek al verholpen is: http://community.ubnt.com...eta1/m-p/1027855#U1027855

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTuck
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 09:30
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:28:
Ik weet niet of je de Unifi security gateway al kunt bestllen eigenlijk. Zelf wil ik er ook nog eens mee testen.
Let wel, de gateway kun je alleen beheren/inrichten als je de Unifi controller (4.1.1+) hebt draaien. Bij een Edgerouter Lite heb je dat niet. Daar is de webinterface embedded
Daar ben ik me van bewust, heb op dit moment geen dedicated pc thuis staan om de controller 24/7 te draaien en m'n syno gaat dat niet trekken.
Maar ik neem aan dat zodra ik de config op orde heb ik er niet vaak gebruik van zal maken gezien het feit dat er in mijn thuisnetwerk weinig verandert.

Albert Plesman: "Mensen die geen fouten maken, werken niet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Dat klopt, alleen heb je dus geen statistieken wat soms nog wel eens handig is. Maar persé nodig, nee.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Jeroen_ae92 schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:16:
Er zijn pakketten uit die de "shellshock" lekken tegen gaat. Zie dit topic voor de update/procedure voor versie 1.5.0 http://community.ubnt.com...-and/m-p/1027857#U1027857

En dit topic voor de nieuwe 1.6.0beta1 release waarin het lek al verholpen is: http://community.ubnt.com...eta1/m-p/1027855#U1027855
Jammer dat Ubiquiti niet helemaal eerlijk is over de materie: er zijn patches die het probleem NIET oplossen maar die het wel aanzienlijk moeilijker maken. Het is een issue die vrij diep in bash zit en niet zomaar eventjes opgelost is. Ze kunnen wel een workaround toepassen: bash niet meer meeleveren en een andere shell gebruiken. Gaat ook niet zondemeer want ze zullen moeten gaan kijken wat voor impact dat op hun systemen heeft. Nogmaals: op dit moment is er GEEN oplossing voor het bash probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Ik heb nu ineens het probleem dat ik mijn Nexus 7 (2013 variant) niet kan connecten met mijn Unifi AP (het simpele model).

Ik zie het netwerk wel in mijn lijst vervolgens klik ik op connect. Hij gaat in de status "Connecting" en binnen 2 tellen is deze status weg.

Ik heb geen gast netwerk aangemaakt in mijn controller. De instellingen van de wifi:
WPA-Personal
WPA mode: Both
Encryption: AES/CCMP Only

De rest staat op default of niks ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik zie dat er bij de Unifi AP een muur en plafondbevestiging zit. Heeft het plaatsen aan de muur veel nadelen t.o.v. plaatsen aan het plafond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Niels.68 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:46:
Ik zie dat er bij de Unifi AP een muur en plafondbevestiging zit. Heeft het plaatsen aan de muur veel nadelen t.o.v. plaatsen aan het plafond?
De plafondbevestiging is voor een systeemplafond. De gewone bevestiging is voor een muur en plafond van een normaal huis prima. Volgens mij is het bereik beter aan een plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:27
Is hier ook ervaring met de UniFi AP Long-Range?

Ik woon in een studentenflat waar we onze binnenkomende Ziggo verbinding (180/18) willen delen met meerdere studentenkamers (ongeveer 6 studenten eerst).
Ik heb hier momenteel 2x de TL-1043nd v2 (OpenWRT, max Transmit Power = 30 dBm) liggen, maar heb het idee dat deze niet snel en sterk genoeg zijn.

Is het rendabel om bijvoorbeeld 2x bovenstaande UniFi AP Long-Range ergens neer te leggen / ophangen en deze het WiFi signaal te laten verzorgen, het signaal moet wel paar keer door beton helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driekus77
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 21:37
Beste Tweakers,

Ben jij nu ook al die reclames zat op websites?
Dan heb ik voor u de oplossing.
Het is mogelijk om Adblock te installeren op je Edgerouter !

Je moet de volgende stappen uitvoeren om het te laten werken.

1. Script

Start een SSH verbinding met je router.
Gebruik het volgende commando:

vi /config/user-data/update-adblock-dnsmasq.sh

Druk op insert om tekst in te voegen.

Kopieer de volgende tekst en plak het.

#!/bin/bash

ad_list_url="http://pgl.yoyo.org/adservers/serverlist.php?hostformat=dnsmasq&showintro=0&mimetype=plaintext"
#The IP address below should point to the IP of your router or to 0.0.0.0
pixelserv_ip="0.0.0.0"
ad_file="/etc/dnsmasq.d/dnsmasq.adlist.conf"
temp_ad_file="/etc/dnsmasq.d/dnsmasq.adlist.conf.tmp"

curl -s $ad_list_url | sed "s/127\.0\.0\.1/$pixelserv_ip/" > $temp_ad_file

if [ -f "$temp_ad_file" ]
then
mv $temp_ad_file $ad_file
else
echo "Error building the ad list, please try again."
exit
fi

/etc/init.d/dnsmasq force-reload

--------------------------------------------------------------

Druk op ESC -> :wq!

2. Rechten aanpassen

Het script heeft nu nog onvoldoende rechten. Dit kun je met het volgende commando oplossen:

chmod a+x /config/user-data/update-adblock-dnsmasq.sh

3. Run je shell script
Sudo /config/user-data/update-adblock-dnsmasq.sh

4. Test het.

P.S. Het is belangrijk om wel de DNS server van je router te gebruiken en dus niet die van google.
Anders werkt het namelijk niet.

Ik hoop jullie hier iets aan hebben.

Mvg,

Dirk Bremer

P.S. er kunnen wat spellings fouten instaan ivm Windows 10 zonder NL spellingscontrole XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Chrisiesmit93 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:46:
Is hier ook ervaring met de UniFi AP Long-Range?

Ik woon in een studentenflat waar we onze binnenkomende Ziggo verbinding (180/18) willen delen met meerdere studentenkamers (ongeveer 6 studenten eerst).
Ik heb hier momenteel 2x de TL-1043nd v2 (OpenWRT, max Transmit Power = 30 dBm) liggen, maar heb het idee dat deze niet snel en sterk genoeg zijn.

Is het rendabel om bijvoorbeeld 2x bovenstaande UniFi AP Long-Range ergens neer te leggen / ophangen en deze het WiFi signaal te laten verzorgen, het signaal moet wel paar keer door beton helaas :(
Je weet dat WiFi werkt op basis van zenden en ontvangen?
En door alleen je AP te vervangen door één met een sterkere zender je maar de helft van je probleem oplost?
Je cliënts beschikken niet over een sterkere zender namelijk. Die gaan wel een signaal ontvangen, maar zullen niet in staat zijn terug te "praten".

Zou het eerder zoeken in meer zenders maar beginnen met twee Unifi's is een goede eerste stap.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
driekus77 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:11:
Het is mogelijk om Adblock te installeren op je Edgerouter !
Goede vondst. Dat is de moeite van testen op mijn ERL waard ;)

Ook al in de UBNT community gedeeld?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Is al een topic van uit 2013 dus de community is er bekend mee. http://community.ubnt.com...dgeMAX/td-p/623239/page/3

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik wil de controller op een externe server zetten zodat ik vanaf meerdere locaties de ap's kan managen. Moet ik op de Windows machine dan alleen de software plaatsen?
1)hoe kan ik de AP laten weten waar de controller zit?
2)wat nu als de controller uitvalt? Behouden de AP's nog wel de setting?
roaming, gasten netwerk e.d. valt dan automatische uit? Dat zou dan betekenen dat de guest niet meer aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Laatst online: 23:06
Ik heb thuis nu twee UniFi AP's hangen en alles draait probleemloos.

Eerst een stukje informatie voor diegenen die nog zoekende zijn:

Ik zend twee SSID's uit.

1: Eigen SSID, waar eigen laptops, telefoons, Chromecasts en dergelijke in hangen
2: Gasten SSID, hier kunnen gasten op verbinden en dit SSID staat ook in guest mode zodat ze niet bij andere netwerkbronnen in huis kunnen. Op dit SSID zijn de Chromecasts en NAS devices niet zichtbaar. Gasten hebben dus alleen internet en geen toegang tot elkaar/lokale bronnen.

Wat ik nu graag zou willen is een goedkope controller die 24/7 aan kan blijven zodat ik de omgeving kan monitoren en zien wie/wat/waar het meeste gebruikt. Niet dat dit noodzakelijk is maar dit lijkt mij gewoon leuk. Om nu een "zwaar" systeem aan te laten staan is zonde van de stroom en koeling maakt geluid.

Zijn hier mensen die hier een goedkope, eenvoudige en energiezuinige oplossing voor hebben gevonden die ook goed draait?

Op de UBNT community valt deze informatie tegen. Veel mensen draaien dit in de cloud maar om een maandelijks abonnement af te sluiten voor twee AP's thuis, vind ik een beetje overdreven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Laatst online: 23:06
erikvanhoutert schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:15:
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik wil de controller op een externe server zetten zodat ik vanaf meerdere locaties de ap's kan managen. Moet ik op de Windows machine dan alleen de software plaatsen?
1)hoe kan ik de AP laten weten waar de controller zit?
2)wat nu als de controller uitvalt? Behouden de AP's nog wel de setting?
roaming, gasten netwerk e.d. valt dan automatische uit? Dat zou dan betekenen dat de guest niet meer aanwezig is.
1: http://www.neotechnetwork...-your-wifi-from-the-cloud

2: Als de controller weg is, zal in eerste instantie je guest network open staan. Dit is ook aan te passen. http://wiki.ubnt.com/UniF...uest_portal_is_enabled.3F
Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.