[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.714 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
ik haal hier niet uit hoe laat de Led uit/aan gaat ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
$output is de output van het curl command. Maw, commando haalt de tijd dat de zon onder gaat van Yahoo weather op.

Anders zou je dit kunnen doen: at -f sshcommand 9:00pm

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
top.
Ik ga kijken wat de beste optie is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

eew schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:32:
Een ander argument om wel zelf het draadloze netwerk aan te leggen is om interferentie te voorkomen. Dit is een buurt met heel veel woningen, ik weet niet wat er zit. Maar als wij met 8 man op 1 netwerk zitten zijn we in ieder geval de sterkte zender en zitten we elkaar ook niet in de weg.
Er zijn wel een aantal dingen waar je eerst even bij moet stilstaan, zo brengt deze opzet beperkingen voor gebruikers met zich mee die zij zich niet zullen realiseren. Heel veel spullen werken via wifi, denk bijv. aan de AppleTV, een printer. Wellicht is het helemaal niet wenselijk dat men bij elkaars spullen kan komen, misschien is het helemaal niet erg. Kijk vooral ook eens naar dit soort dingen. Als het de bedoeling is om gewoon 1 netwerk in huis te hebben en iedereen daarmee akkoord is dan wordt het een kwestie van even kijken waar je de APs wil hebben hangen. Houdt er wel rekening mee dat je sowieso kabels moet gaan trekken. Als je de AC of Pro gebruikt heb je nog wel ergens een mazzeltje: die hebben 2 netwerkpoortjes waardoor je kabels door kunt lussen. Scheelt weer wat kabels trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ja, ik heb hier aan gedacht. En ik denk ook dat met deze apparatuur ik ook de problemen die dit op gaat leveren aan kan. Als ik voor Unifi AP's ga is het hele netwerk (met uitzondering van de Experiabox en de telefoon) VLAN aware. In eerste instantie zorg ik er gewoon voor dat draadloos niemand elkaar kan zien, en vanuit daar kunnen we dan uitbouwen naar iets dat beter werkt. Met de spullen die ik voor ogen hebt gaat dat prima, ik heb om sommige punten alleen nog geen idee hoe, maar dat werken we wel uit.

Ik kan niet meer details geven over dit project, maar prioriteit nummer 1 is hier het bespraken van kosten.

De kabels naar de AP's zijn geen probleem, die komen in het trappenhuis, dat is niemands woning, en niemand gaat moeilijk doen als daar een paar kabels tegen de muur hangen, en aangezien het een trappenhuis is is een verdieping lager komen ook niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dat met de VLANs gaat denk ik niet werken zoals jij op het oog hebt. De APs kunnen max maar 4 SSIDs uitzenden. Helaas kun je alleen een SSID aan een VLAN koppelen dus max maar 4 VLANs per AP. Als het een beetje evenredig verdeeld is kan dat prima werken in jullie geval. Lees in ieder geval heel goed het forum en de FAQ door wat VLANs op de Unifi APs betreft. Er zitten een paar haken en ogen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Je kunt natuurlijk met meerdere sites werken. Hierdoor kun je het aantal SSID's overschrijden. Maar het wordt een bewerkelijke knoeiboei op die manier. Je kunt ook het "guest" portal stukje aanzetten. Hier kun je de restricted subnets opgeven. Dan weet je iig zeker dat niemand bij elkaar's spullen kan komen. Nadeel is wel dat je vanaf je iPhone ook niet kan streamen naar je AppleTV. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te bedenken.

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 24-08-2014 09:39 . Reden: Kleine typo ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb op dit moment meerdere UAP-AC accespoints. Ik wil hiervoor een POE-switch aanschaffen.
Ik heb echter 24 poorten benodigd en touchswitch vind ik behoorlijk duur.

Welke POE gigabit-switch met de juiste standaard voor de UAP-AC`s en 24 porten kan ik het beste nemen?
Liefst een beetje betaalbaar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Wie heeft hier ervaring mee?

Normalieter werk ik altijd met LANCOM, helaas is dit te duur voor de klant dus kom ik op Ubiquiti uit.

Ik wil 5 ap's aanbieden voor volledig dekking te krijgen, maar nu is het als volgt:

De klant wil dat men op een "vangpagina" uitkomt met de volgende wensen:
-Voor toegang te krijgen moet men zijn email adres in vullen, hierna krijgt men internet voor bepaalde tijd
-Hij wil de data kunnen opslaan / terug zien.

wat kan de Ubiquiti zelf? ik heb hiervoor waarschijnlijk de control software nodig? Wie heeft ervaring met dit systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
pitchdown schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:08:
Ik heb op dit moment meerdere UAP-AC accespoints. Ik wil hiervoor een POE-switch aanschaffen.
Ik heb echter 24 poorten benodigd en touchswitch vind ik behoorlijk duur.

Welke POE gigabit-switch met de juiste standaard voor de UAP-AC`s en 24 porten kan ik het beste nemen?
Liefst een beetje betaalbaar natuurlijk.
De EdgeSwitch?

Prijs valt best mee:
http://www.interprojekt.c...assive-switch-p-1629.html
erikvanhoutert schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:47:
Ik wil 5 ap's aanbieden voor volledig dekking te krijgen, maar nu is het als volgt:

De klant wil dat men op een "vangpagina" uitkomt met de volgende wensen:
-Voor toegang te krijgen moet men zijn email adres in vullen, hierna krijgt men internet voor bepaalde tijd
-Hij wil de data kunnen opslaan / terug zien.
Het gastnetwerk heeft standaard een landing page, met hotspot/voucher functie.
Deze pagina is ook aan te passen om de mensen met email/facebook te laten inloggen.

Welke data wil men zien, globale data voor wbt data volumes en tijden voor iedere gebruiker zit er standaart in, maar kijken wie welke site bezoekt gaat weer niet.

Voor beide moet er een controller draaien.
Ik maakt tegenwoordig gebruik van het voucher systeem, zo weet ik zeker dat er geen personen op mijn netwerk zitten die er niet op horen.

[ Voor 46% gewijzigd door yzf1kr op 25-08-2014 12:02 ]

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
[quote]yzf1kr schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:55:
[...]

De EdgeSwitch?

Prijs valt best mee:
http://www.interprojekt.c...assive-switch-p-1629.html

Die prijs lijkt inderdaad mee te vallen.
Er staat passive switch. Is deze switch passief gekoeld?

Wat zijn de zaken die ik ga missen t.o.v. een Toughswitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Nee, je gaat niets missen, is een doorontwikkeling van de toughswitch, zelfde firmware alleen meer poorten.

Hij is niet passief, "802.3at/af/passive PoE " slaat op verschillende vormen van PoE die hij ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
yzf1kr schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:52:
Nee, je gaat niets missen, is een doorontwikkeling van de toughswitch, zelfde firmware alleen meer poorten.

Hij is niet passief, "802.3at/af/passive PoE " slaat op verschillende vormen van PoE die hij ondersteund.
Oke, dus er zit een blower op die eigenlijk wat te veel geluid maakt voor in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Geen idee, ik heb hem (nog) niet.
Misschien eens op het ubnt forum navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
We hebben de captive portal via een Facebook connectie werkend....althans....niet helemaal.
Connect ik met AP via een Windows machine dan kan ik alle stappen doorlopen en krijg ik internet verbinding, in de controller staat ook netjes dat ik authorized ben.

Wil ik op mijn iOS device of Mac connecten dan laad hij de Facebook knop niet in zijn geheel (net of hij een pad niet kan vinden ene en kapot plaatje laat zien) en de knop is niet klikbaar. Ook krijg ik in de controller "peding" te zien.

We maken gebruik van de Facebook JS SDK.

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Iemand die gebruik maakt van de edge-switch?
Is de "stil" en werkt deze met de UAP-AC accespoints m.b.t. POE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:15
Deze word pas vanaf 1 september verspreid in de EU, dus lijkt me sterk dat iemand em nu al heeft hier, ikzelf krijg em 2-5 september ergens. En ja die werkt met die access points!

[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 26-08-2014 10:06 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Daarom verwees ik hem naar het ubnt forum, daar staan de ervaringen van mensen die hem wel al hebben:

http://community.ubnt.com/t5/EdgeSwitch/bd-p/EdgeSwitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Het probleem met mijn portal blijkt een certificaat probleem te zijn.
Nu heb ik via startssl een nieuwe certificaat aangemaakt en deze stappen doorlopen
http://community.ubnt.com...nd-cert/m-p/285516#M16786

met "java -jar lib/ace.jar import_cert" heb ik de certificaat geimporteerd en unifi opnieuw opgestart.
Nu kom ik niet meer in de controller.
De error log geeft het volgende:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
[2014-08-26 10:18:28,088] <main> INFO  system - BASE directory: /opt/unifi
[2014-08-26 10:18:28,253] <launcher> ERROR Catalina - Catalina.stop: 
java.net.ConnectException: Connection refused
    at java.net.PlainSocketImpl.socketConnect(Native Method)
    at java.net.AbstractPlainSocketImpl.doConnect(AbstractPlainSocketImpl.java:345)
    at java.net.AbstractPlainSocketImpl.connectToAddress(AbstractPlainSocketImpl.java:206)
    at java.net.AbstractPlainSocketImpl.connect(AbstractPlainSocketImpl.java:188)
    at java.net.SocksSocketImpl.connect(SocksSocketImpl.java:392)
    at java.net.Socket.connect(Socket.java:589)
    at java.net.Socket.connect(Socket.java:538)
    at java.net.Socket.<init>(Socket.java:434)
    at java.net.Socket.<init>(Socket.java:211)
    at org.apache.catalina.startup.Catalina.stopServer(Catalina.java:422)
    at org.apache.catalina.startup.Catalina.stopServer(Catalina.java:390)
    at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
    at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:62)
    at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:43)
    at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:483)
    at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.stopServer(Bootstrap.java:313)
    at com.ubnt.ace.Launcher$o.do(Unknown Source)
    at com.ubnt.ace.Launcher.main(Unknown Source)
[2014-08-26 10:18:31,772] <main> INFO  system - BASE directory: /opt/unifi
[2014-08-26 10:18:31,786] <launcher> WARN  system - ======================================================================
[2014-08-26 10:18:31,786] <launcher> WARN  system - UniFi 2.4.6 (build atag_2.4.6_1884 - release) is started
[2014-08-26 10:18:31,786] <launcher> WARN  system - ======================================================================
[2014-08-26 10:18:31,793] <launcher> WARN  system - BASE dir:/opt/unifi
[2014-08-26 10:18:32,652] <unifi> WARN  DigesterFactory - Could not get url for /javax/servlet/resources/j2ee_web_services_1_1.xsd
[2014-08-26 10:18:32,676] <unifi> WARN  DigesterFactory - Could not get url for /javax/servlet/resources/j2ee_web_services_1_1.xsd
[2014-08-26 10:18:33,970] <unifi> INFO  discover - started
[2014-08-26 10:18:37,549] <http-8080-1> WARN  inform - from [24:a4:3c:98:e0:16](, BZ2, 2.4.6.2178): state=UNKNOWN, ext_ip=5.57.249.234, dev_ip=10.0.1.17, conn_req_ip=*.*.*.*, up=3464
[2014-08-26 10:18:37,691] <http-8080-1> WARN  devmgr -    [state] dev[24:a4:3c:98:e0:16] UNKNOWN->CONNECTED, state_expire=0
[2014-08-26 10:18:37,692] <http-8080-1> WARN  event  - [event] AP[24:a4:3c:98:e0:16] was connected
[2014-08-26 10:18:37,695] <http-8080-1> WARN  inform - <<< [setparam] dev[24:a4:3c:98:e0:16]: [_type, blocked_sta, server_time_in_utc]

Nu zijn er enkele met hetzelfde probleem geweest en die hebben alles opnieuw geinstalleerd, andere zeggen weer dat dit niet nodig is maar geven geen oplossing. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

pitchdown schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 07:58:
Iemand die gebruik maakt van de edge-switch?
Is de "stil" en werkt deze met de UAP-AC accespoints m.b.t. POE?
Om teleurstelling te voorkomen: 24 poort switches met PoE/PoE+ zijn nooit stil. Er is ook weinig reden om dat soort apparaten stil te maken aangezien ze toch in een ruimte met veel herrie komen te hangen. Het tweede deel van de vraag: natuurlijk niet, waarom zou je als fabrikant je eigen spullen compatible maken, dan weet je ze nog te verkopen ook! (ergo: even nadenken en je hebt je antwoord ;)).

Mocht je niet kunnen wachten: voor de UAP-AC voldoet iedere switch die PoE+ (802.3at) ondersteund. Beetje goedkope en leuke switch met PoE+ kost je ergens tussen de 250 en 400 euro. Op het ubnt forum vindt je niet alleen informatie over hun EdgeSwitch maar ook over andere PoE switches die met hun apparatuur werken. Welke heb je zoal gevonden?

[ Voor 9% gewijzigd door ppl op 26-08-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
Ubiquiti Unifi LR (long range) €76,00
Ubiquiti Unifi €61,00

Ubiquiti Unifi LR (long range) RANGE: 183m
Ubiquiti Unifi RANGE: 122m

Het verschil zit alleen in het zend vermogen. Nu hoor ik van sommige dat in de praktijk hier niks van te merken is en zonde van het "geld", andere geven aan dit het zeker wel verschil geeft.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
erikvanhoutert schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:53:
Ubiquiti Unifi LR (long range) €76,00
Ubiquiti Unifi €61,00

Ubiquiti Unifi LR (long range) RANGE: 183m
Ubiquiti Unifi RANGE: 122m

Het verschil zit alleen in het zend vermogen. Nu hoor ik van sommige dat in de praktijk hier niks van te merken is en zonde van het "geld", andere geven aan dit het zeker wel verschil geeft.

Wat is jullie ervaring?
Ik zou de 'gewone' UniFi kopen, en de LR alleen voor speciale toepassingen.
Er is al veel over geschreven, maar het sterkere zendvermogen van de LR kan juist ook nadelig werken.
Ik was overigens positief verrast over de verbinding van de 'gewone' UniFi. Het extra Linksys accesspoint wat ik op zolder had staan, heb ik inmiddels uitgezet; is niet meer nodig. En dat terwijl de UniFi op de begane grond hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
LeGato23 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:51:
[...]

Ik zou de 'gewone' UniFi kopen, en de LR alleen voor speciale toepassingen.
Er is al veel over geschreven, maar het sterkere zendvermogen van de LR kan juist ook nadelig werken.
Ik was overigens positief verrast over de verbinding van de 'gewone' UniFi. Het extra Linksys accesspoint wat ik op zolder had staan, heb ik inmiddels uitgezet; is niet meer nodig. En dat terwijl de UniFi op de begane grond hangt.
Op de zolder ook geen last van andere netwerken dan?

Zelf heb ik momenteel 2 TP-link AP's en mn router die voor wifi zouden moeten zorgen(iets met nieuwbouw, veel beton en ijzer) maar deze kunnen mij absoluut niet bekoren.

[ Voor 12% gewijzigd door FDMK op 27-08-2014 12:36 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Ik zou de LR versie alleen kopen als je ze als range extender wil gebruiken.

2LR versies kunnen dan onderling goed op hoog vermogen met elkaar samenwerken.

• LeGato23
  • Niet online
Rooke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:12:
[...]
Op de zolder ook geen last van andere netwerken dan?

Zelf heb ik momenteel 2 TP-link AP's en mn router die voor wifi zouden moeten zorgen(iets met nieuwbouw, veel beton en ijzer) maar deze kunnen mij absoluut niet bekoren.
Ik zie op zolder wel veel andere netwerken, maar de UniFi geeft prima verbinding.

Sowieso heb ik sinds gebruik van de UniFi totaal geen problemen meer met WiFi.
De UniFi werkt erg stabiel, en heeft nog nooit een herstart nodig gehad, terwijl dit met mijn vorige router/accesspoints van Linksys en TP-Link regelmatig nodig was.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
LeGato23 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:32:
[...]

Ik zie op zolder wel veel andere netwerken, maar de UniFi geeft prima verbinding.

Sowieso heb ik sinds gebruik van de UniFi totaal geen problemen meer met WiFi.
De UniFi werkt erg stabiel, en heeft nog nooit een herstart nodig gehad, terwijl dit met mijn vorige router/accesspoints van Linksys en TP-Link regelmatig nodig was.
Ook overwogen om de duurdere PRO te kopen ivm 5ghz?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hier dezelfde ervaring. Eerst een blind spot met het oude AP (tp linkwdr 4300). nu op exact dezelfde plek een unifi gezet en de blind spot is weg.

Pro vond ik te duur en heb geen problemen op de 2.4 band

CISSP! Drop your encryption keys!

• pitchdown
laurens0619 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:54:
Hier dezelfde ervaring. Eerst een blind spot met het oude AP (tp linkwdr 4300). nu op exact dezelfde plek een unifi gezet en de blind spot is weg.

Pro vond ik te duur en heb geen problemen op de 2.4 band
Uh, wat is een blind spot?

Edit : found it :-)

[ Voor 3% gewijzigd door pitchdown op 28-08-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Ben in het bezit van een UniFi Pro (in combinatie met een EdgeMax Liter router), hele fijne combi maar ik loop tegen een paar problemen aan:

Mijn Windows Phone 8.1 (developer Edition) telefoon heeft vaak moeite om een verbinding op te bouwen als ik bijvoorbeeld thuis kom. Uit en aan zetten van WiFi lost het vaak op. Als de verbinding er is dan blijft hij ook stabiel.

Signaalsterkte fluctueert, soms heb ik twee streepjes op de slaapkamer (een verdieping hoger) en soms heb ik nog maar net een verbinding.

Instellingen (beperkt tot de 2,4GHz band):

- 20MHz, channel en signal strength op auto (vast kanaal kon ik helemaal niet meer verbinden)
- gast netwerk actief op een ander SSID
- AP is laag aan de muur op de begane grond gemonteerd

Iemand tips?

Edit:

Firmware 3.2.1 (uit mijn hoofd)
Overige device hebben hier geen last van

Mogelijk iets met de telefoon? Had deze problemen niet met mijn RB951G-2HnD...

[ Voor 9% gewijzigd door lier op 30-08-2014 21:30 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Wat is laag aan de muur? De beste plek is tegen het plafond namelijk.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Ongeveer op 40cm hoogte. Weet wat het beste is, heeft vooral met afwerking te maken.

Denk echter dat dit er los van staat, aangezien de dekking vaak heel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Mijn Windows Phone (Lumia 520) had veel problemen met Zero Handsoff. Heb je deze toevallig aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Is er al nieuws/zicht wanneer ZHO beschikbaar komt voor UAP-AC? Ik hoor hier de laatste tijd weinig info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Ik ga even (thuis) controleren of ZH enabled is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Ik heb in het noorden van het land (zit zelf in het zuiden) enkele UniFi AP hangen, nu heb ik die gekoppeld met mijn cloudserver en heb deze vandaag geüpdatet. De adopting is dus al gedaan in het voormalig portal (2.6) maar dien ik nu de AP serieus te resetten om hem opnieuw te koppelen? De URL is namelijk hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Nee, dan hoef je deze niet te resetten. Ze melden zich zoals normaal aan op de controller. Dan heb je vanuit de controller zelf de keuze of je je AP's wilt updaten.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@m3gA (of anderen): Kun je aangeven waar deze instelling terug te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Settings - wireless networks

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UXErNtcruGQEnJHDNKncRaOq/full.jpg
Als het aanstaat zul je een nieuwe WLAN group moeten aanmaken met ZHO uit en je Access Points moeten omzetten.

[ Voor 33% gewijzigd door m3gA op 02-09-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
pitchdown schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:09:
Ik heb meerdere UAP-AC accespoints.
Vanaf de controller kan je de led`s aan/uit voor alle apparaten.

Is er ook een mogelijkheid om dit individueel te doen? Dit i.v.m. de locaties van de ap`s.
Locate functie al eens geprobeerd?
Die is daarvoor.
Zit gewoon in de webinterface.
;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
aZuL2001 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:14:
[...]

Locate functie al eens geprobeerd?
Die is daarvoor.
Zit gewoon in de webinterface.
;)
Is dat zo?
Heb je een printscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Hiermee laat je hem enkel even knipperen, zodat je weet welk accespoint het is ;-). Wat ik begrijp is dat pitchdown per accespoint wil instellen of het een status led moet hebben.

Dit kun je helaas via de interface alleen voor alles tegelijk instellen, wanneer je het per accespoint wilt instellen kan dit enkel via SSH. Ook moet het na elke reboot opnieuw worden ingesteld.

Kon helaas de bron waar ik dit las niet meer vinden, maar deze geeft wel de commando's: https://community.ubnt.co...n-light/m-p/259174#M13444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Zo kun je het ook lezen en begrijpen ja ;)
Had ik nog niet gedaan.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Jeroen_ae92 schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:27:
Nee, dan hoef je deze niet te resetten. Ze melden zich zoals normaal aan op de controller. Dan heb je vanuit de controller zelf de keuze of je je AP's wilt updaten.
Er komt niets automatisch bij helaas, nog een idee hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb mij vandaag ook bij de club van Ubiquiti gevoegd. Een Edgerouter lite en 2 Unifi's zijn vandaag binnen gekomen. In de loop van de week de boel eens rustig aan gaan sluiten. De router draait inmiddels en damn, wat een gaaf dingetje!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
De controller, draait ie op Windows, Linux of een Mac? Heb je de set-inform url op ip of dns ingesteld?
Kun je remote bij de AP's?

Heb je alvorens je de update hebt uitgevoerd een backup gemaakt? En deze er weer terug ingeplaatst?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Wat zijn de Coole features van een edgeswitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

De fans? :P

Het is gewoon net als ieder andere layer 2 managed switch maar hij onderscheidt zich op PoE gebied omdat ie daar alle Unifi access points mee kan bedienen. Dat kunnen de andere switches niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:29:
De controller, draait ie op Windows, Linux of een Mac? Heb je de set-inform url op ip of dns ingesteld?
Kun je remote bij de AP's?

Heb je alvorens je de update hebt uitgevoerd een backup gemaakt? En deze er weer terug ingeplaatst?
De controller stata op een Centos server, de set-inform staat op ip adres (die is hetzelfde gebleven) en nee ik kan niet remote bij de AP's.

De backup die ik gemaakt heb kan ik niet terug plaatsen omdat 2.6 nog niet met sites werkte en bij terugplaatsen de database corrupt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ppl schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:33:
De fans? :P

Het is gewoon net als ieder andere layer 2 managed switch maar hij onderscheidt zich op PoE gebied omdat ie daar alle Unifi access points mee kan bedienen. Dat kunnen de andere switches niet.
Oke, en wat zijn features waarvoor ik voor edge-router zou kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:50
Ik probeer de Unifi controller software te draaien op mijn desktop (Windows 8.1 Pro) om wat te proberen en voor te bereiden zodra ze hier aankomen, maar de webpage reageert nergens. Zowel x86 als x64 java 8 geinstalleerd hier, en de controller software zegt dat het prima gestart is, maar browsen naar het webadres levert niks op. Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30556334/2014-09-03%2013_43_39-https___127.0.0.1_8443_manage%20is%20not%20available.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Chrome is wat stricter in het weergeven van content als het certificaat niet geldig is (althans, niet uitgegeven door een certificate authority). Vandaar de melding "ERR_CONNECTION_REFUSED".

Je zou het met een andere browser kunnen proberen (dat is de snelste oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nice try, maar de melding 'connection refused' betekent dat de server de verbinding niet accepteert.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben een beetje aan het oriënteren qua switches en acces points, voor thuis. Ubiquiti lijkt mij wat beter dan consumentenspul

ik heb wat TP-Link spul liggen, en het werkt aardig, maar wifi is niet stabiel, en wil in de nabije toekomst wat degelijkere apertuur aanschaffen. Ook omdat ik een dubbele gbit verbinding wil tussen pc en server (dat kost al 4 poorten)

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 03-09-2014 14:17 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

offtopic:
lier zegt tegen zichzelf: "je bent geen vrouw, probeer niet meerdere dingen tegelijk te doen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
lier schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:55:
Chrome is wat stricter in het weergeven van content als het certificaat niet geldig is (althans, niet uitgegeven door een certificate authority). Vandaar de melding "ERR_CONNECTION_REFUSED".

Je zou het met een andere browser kunnen proberen (dat is de snelste oplossing).
CyBeR schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:57:
Nice try, maar de melding 'connection refused' betekent dat de server de verbinding niet accepteert.
Dat had ik ook al geprobeert, Firefox en IE reageren ook niet. Toen java 8 vervangen door java 7, ook geen oplossing.

Vervolgens een VMtje aangemaakt, daar werkt het prima in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
surf eens naar http://localhost ipv http://127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 15:02
Zandpad schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:45:
Ik probeer de Unifi controller software te draaien op mijn desktop (Windows 8.1 Pro) om wat te proberen en voor te bereiden zodra ze hier aankomen, maar de webpage reageert nergens. Zowel x86 als x64 java 8 geinstalleerd hier, en de controller software zegt dat het prima gestart is, maar browsen naar het webadres levert niks op. Iemand een idee?
[afbeelding]
Ik ben toevallig net thuis bezig geweest met een Unify controller en de hele bende eromheen. Wat ik iig gezien heb:

* Java 8 (& x64) wordt niet ondersteund. dit heeft kennelijk te maken dat de installer geen keystore kan aanmaken voor de certificaten
* Java 7 x64 werkt als je de console standalone laat runnen maar niet als je hem als windows service wilt gebruiken

Wat ik uiteindelijk gedaan heb om het werkend te krijgen:

* Alle Java 7 & 8 versies uninstalled
* Unify software uninstalled
* Unify Directories verwijderen
* Java 7 U67 & Java 7 X64 U67 geinstalleerd
* Unify software installeren

Zelf heb ik toen de Controller als service geregistreerd en gestart waarna alles werkte. Je kunt hem natuurlijk ook standalone draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Werkt niet helaas...
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30556334/2014-09-03%2015_48_44-https___localhost_8443_manage%20is%20not%20available.png
Jaguar645 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:20:
[...]

Ik ben toevallig net thuis bezig geweest met een Unify controller en de hele bende eromheen. Wat ik iig gezien heb:

* Java 8 (& x64) wordt niet ondersteund. dit heeft kennelijk te maken dat de installer geen keystore kan aanmaken voor de certificaten
* Java 7 x64 werkt als je de console standalone laat runnen maar niet als je hem als windows service wilt gebruiken

Wat ik uiteindelijk gedaan heb om het werkend te krijgen:

* Alle Java 7 & 8 versies uninstalled
* Unify software uninstalled
* Unify Directories verwijderen
* Java 7 U67 & Java 7 X64 U67 geinstalleerd
* Unify software installeren

Zelf heb ik toen de Controller als service geregistreerd en gestart waarna alles werkte. Je kunt hem natuurlijk ook standalone draaien :)
Dit ga ik ook even proberen!

Edit: Thanks, dit werkt wel! Nu nog uitzoeken wat het voordeel is van het draaien als service in plaats van standalone.

[ Voor 4% gewijzigd door Zandpad op 03-09-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Zandpad: dat je er na het starten van je pc niet naar om hoeft te kijken. Start dan automatisch mee op.

Overigens is er voor bijvoorbeeld een Thecus Nas ook een module van. :)

[ Voor 27% gewijzigd door aZuL2001 op 03-09-2014 17:30 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• yzf1kr
Dat heb ik helemaal over het hoofd gezien.
Ik heb in januari het verzoek gedaan voor een module voor Thecus, en geen reactie gehad.

Blijkbaar hebben ze in februari de module online gezet.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

Zjemm

...

edit: laat maar :)

[ Voor 93% gewijzigd door Zjemm op 04-09-2014 21:24 ]

opensecure.nl

• Zandpad
aZuL2001 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:29:
Zandpad: dat je er na het starten van je pc niet naar om hoeft te kijken. Start dan automatisch mee op.

Overigens is er voor bijvoorbeeld een Thecus Nas ook een module van. :)
Zover kwam ik ook nog wel ;). Ik was op zoek naar de andere voordelen. Waarschijnlijk komt de controller toch op de NAS te draaien en remote te benaderen. Maar moet dat echt via de java methode zoals Ubiquiti hem aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb sinds kort de Edgeroute Lite. Het is eigenlijk verrassend goed te begrijpen voor een netwerk "leek" als mij. Ik heb echter 1 klein irritatiefactortje en dat is als ik inlog met Internet Explorer op de router, dat IE dan continu loopt te mekkeren dat het beveiligingscertificaat niet is afgegeven door een goede certificeringsinstelling. Is dit een bekend probleem en wat is de oplossing? (en nee, ik ga geen Chrome gebruiken). Met Google kon ik niet de juiste zoekwoorden vinden.

Ik kwam uiteindelijk uit bij iemand met min of meer hetzelfde probleem klik maar die oplossing snap ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door PaT op 06-09-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Het is vast een selfsigned certificate. De enige remedie daarvoor is een echt certificaat aanschaffen en dat gebruiken. Gebruik dan wel 1 van de bekendere CA's. Als je dat niet doet helpt het om de root certificate van die CA te importeren in IE/Windows (zul je dan ook voor Firefox, Chrome, etc. moeten doen).

[ Voor 44% gewijzigd door ppl op 06-09-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 23:18
Na jaren Wandy Wireless te hebben gebruikt (802.11G AP) werd het eens tijd voor vernieuwing. Zat te twijfelen tussen Ruckus en Ubiquiti. Ruckus heeft geweldige apparaten maar zijn enorm duur vergeleken met Ubiquiti. Uitendelijk besloten om een Unifi AP te bestellen om eens te testen.

Vandaag de access point binnen gekregen en aangesloten. Access point zelf lijkt redelijk goed te functioneren maar wat me opvalt is dat wanneer je de standaard radio config gebruikt de snelheden niet goed zijn, vergelijkbaar met mijn 5 jaar oude wandy accesspoint (802.11g). Snelheden zijn dan ongeveer 18-25Mbps, afhankelijk van het apparaat dat ik gebruik.

Ook wanneer ik een vaste channel instel worden de snelheid er niet beter op. Wanneer ik voor HT40 kies ipv HT20 zijn de snelheden ineens 45-50Mbps (laptops) en max 36Mbps voor telefoons (iPhone 5/5s). Iemand die me kan vertellen of dit redelijke snelheden zijn voor deze AP? Of zou ik met HT20 al betere snelheden moeten kunnen krijgen dan hierboven aangegeven?

Ook zie ik in de web interface dat de signaal sterkte snel afneemt. Wanneer ik met een laptop zeg maar +/- 3-5 meter van de AP afzit is het signaal tussen de 40-50%.

[ Voor 5% gewijzigd door Phorcys op 06-09-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
PaT schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:05:
Ik kwam uiteindelijk uit bij iemand met min of meer hetzelfde probleem klik maar die oplossing snap ik niet.
PaT, log in op je ERL via SSH en typ de volgende serie:

code:
1
2
sudo cp /etc/lighttpd/server.pem /tmp/ubnt.pem
sudo chmod 755 /tmp/ubnt.pem

Grijp nu naar bv FileZilla en verbindt met je ERL via ipadres, username, password en poort 22.
Ga naar /tmp/ en download de net gekopierde ubnt.pem.

Bestandje weer even weggooien in de tmp map
code:
1
sudo rm /tmp/ubnt.pem

En inlezen maar in je Windows (zie toevoeging), Mac of Linux machine.

Toevoeging:

De PEM moet je even inleveren bij een SSL convertor (https://www.sslshopper.com/ssl-converter.html) om er een DER van te laten maken. Deze DER dien je in te lezen in de Vertrouwde Basiscertificeringsinstanties op je Windows bak.

Gaat je vast lukken :)

Dit is alleen een workaround natuurlijk want het neemt het issue niet weg.

[ Voor 17% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 06-09-2014 20:49 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Phorcys schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:20:
Ook wanneer ik een vaste channel instel worden de snelheid er niet beter op. Wanneer ik voor HT40 kies ipv HT20 zijn de snelheden ineens 45-50Mbps (laptops) en max 36Mbps voor telefoons (iPhone 5/5s). Iemand die me kan vertellen of dit redelijke snelheden zijn voor deze AP? Of zou ik met HT20 al betere snelheden moeten kunnen krijgen dan hierboven aangegeven?

Ook zie ik in de web interface dat de signaal sterkte snel afneemt. Wanneer ik met een laptop zeg maar +/- 3-5 meter van de AP afzit is het signaal tussen de 40-50%.
Je hebt niet toevallig aan de TX power settings gezeten? Op auto of medium werken deze AP's het beste.
En welke AP heb je? De normale, de LR, de PRO of de AC.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
@Jeroen_ae92 De TX power settings staat op Auto, standaard dus. Heb de normale AP aangekocht.

Vanavond nog een aantal tests gedaan en de laptops (Wireless N) en wanneer ik een bestand van een server naar de laptop kopieer zit deze gemiddeld op de +/- 5MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Das niet normaal nee. Wat voor WPA encryptie gebruik je? En heb je die lage snelheden ook als je wifi zonder WPA instelt? Hoe heb je de UAP geplaatst? ZeroHandOff per ongeluk aangezet?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
Ik maak gebruik van WPA Enterprise. Testen zonder WPA heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, kan ik morgen ochtend weleens doen.

Verder staat de radio als volgt ingesteld; Channel 9, HT40, TX power auto

UAP ligt bovenop een kast naar boven gericht. Ook heb ik deze getest wanneer ik heb aan het installeren was, toen lag hij praktisch naast me en had dezelfde resultaten.

De WLANS zitten in de Default groep en volgens mij is daar ZeroHandOff niet mogelijk?

Zover ik de reviews gelezen heb zou deze UAP +/- 75Mbps moeten kunnen doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Phorcys op 07-09-2014 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Zelf maak ik gebruik van kanaal 1, 20Mhz, TX auto, Geen ZHO, WPA2 en haal 80Mbps op een galaxy S5. Goed, het is wel een UAP-AC. Op 5Ghz haal ik 180Mbps... Max van het Ziggo abbo.

Ik heb inmiddels aardig wat UAP's in de handen gehad en nog nooit een rotte tegengekomen. Zou het een kabel kunnen zijn die wat aan de versleten kant is? Ik zoek het dus eigenlijk niet in de hardware.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 20:23:
[...]

De PEM moet je even inleveren bij een SSL convertor (https://www.sslshopper.com/ssl-converter.html) om er een DER van te laten maken. Deze DER dien je in te lezen in de Vertrouwde Basiscertificeringsinstanties op je Windows bak.
Een PEM is een base64 encoded versie van een .DER. Je kan het bestand ook gewoon renamen naar .CER, dan accepteert Windows het ook gewoon als certificaat :)

Overigens kan je vanuit je IE ook gewoon het gebruikte certificaat binnenhalen. Toevoegen aan je trusted root certificate store en de website als trusted aanmerken. Dan zou je daat ook geen probleem meer mee hoeven hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
@jeroen_ae92 betwijfel of het een kabel is maar het zou kunnen. Tijdens het testen heb ik 2 nieuwe kabels gebruikt en nu hij op zijn positie ligt zijn het weer 2 andere kabels die gebruikt zijn.

Heb nu de accesspoint iets verdraait en krijg nu max 6mb/s download maar ligt er echt aan waar ik in de huiskamer sta. Maar wel met de settings die ik gisteren ook gebruikte.

Ook heb ik getest zonder WPA Enterprise en daar zijn de snelheden hetzelfde.

als ik in de huiskamer aan tafel zit en doe een test dan haal ik +/- 6mb/s ga ik 2 stoelen verder zitten (+/- 1meter verder) dan is het 5mb/s. het ziet er dus naar uit dat de snelheden redelijk snel naar beneden zakken.

Maar zo te zien heeft de UAP Pro en de UAP AC een hogere troughput op 2.4GHz en dat zou kunnen verklaren waarom jij 80Mbps haalt en ik een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik haal met de Unifi (geen pro/ac) ook zo'n 30 a 40 mbit/s. Theoretisch maximum is zo'n 50 mbit/s (100 mbit half duplex) dus an sich zijn die waardes nog niet zo verkeerd van je. 6Mb/s is toch al 48 mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
ahh oke wellicht dat ik straks ga kijken naar de UAP AC AP's ga kijken wanneer deze zero hand off ondersteunen zodat ik het hele huis dekkend kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Phorcys schreef op zondag 07 september 2014 @ 00:41:
UAP ligt bovenop een kast naar boven gericht. Ook heb ik deze getest wanneer ik heb aan het installeren was, toen lag hij praktisch naast me en had dezelfde resultaten.
Daar is hij ook niet voor bedoeld.

Dit is het stralingspatroon voor de unifi-AP. Je ziet dat wanneer je er "achter" staat, zoals bij jou het geval is als hij op de kast lig, veel minder bereik hebt.

Afbeeldingslocatie: http://community.ubnt.com/t5/image/serverpage/image-id/22486i3B40D89E98C31FB9/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
@yzf1kr ik merkte het inderdaad. Heb de UAP nu bovenop de kast tegen de muur aangezet in plaats van liggend. en snelheden en bereik lijken nu een stuk beter te zijn.

AP monteren tegen een gestucte plafond is niet gewenst eigenlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Phorcys op 08-09-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ik heb hem ook zo op de kast liggen maar dat is eigenlijk omdat ik ook wil dat hij meer naar boven straalt dan naar beneden. In dezelfde ruimte (straling naar beneden) heb ik voldoende wifi dekking. Het gaat mij er om dat ik ook op de 1e verdieping voldoende bereik heb vandaar mijn setup. MAar het kan heeeel goed zijn dat ik die plaatjes totaal verkeerd lees :P

plaatje ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/igecevp9v/Untitled.png
Of zou het toch beter zijn als ik het omdraai of tegen de muur hang?

Ik heb trouwens ook snelheid getest. Speedtest pakt de max van mijn internet verbinding (50mbit) en een file transfer vanaf mn nas gaat 40mbit. Waarschijnlijk ligt dat eerder aan mijn NAS/MAC combinatie ;)
Straks maar eens met iperf testen

[ Voor 46% gewijzigd door laurens0619 op 08-09-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
Bij mij werkte het beter wanneer ik hem rechtop zet, althans voor de woonkamer. Signaal in de keuken is een stuk minder door allerlei leidingen etc.

Wanneer ik de UAP neerzet zoals hier boven plaats heb ik op de 1e verdieping wel genoeg signaal en bandbreedte.

Merk dat het bereik wel voldoende is op de andere verdiepingen maar de bandbreedte is dan met een beetje geluk 5mbit en totaal niet stabiel, zal dus op iedere verdieping een AP moeten zetten. Waarschijnlijk zet ik beneden een PRO neer en op de andere verdiepingen de normale UAP met zero handoff.

Gisteren avond nog verschillende testen gedaan en afhankelijk van het apparaat dat ik gebruik haal ik max 6,5Mbp/s door de AP met 8-9 connected devices.

[ Voor 12% gewijzigd door Phorcys op 08-09-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ah thnx, ik ga ook nog wel even wat testen doen. Eerst maar eens zorgen dat ik een betrouwbare test setup daarvoor heb :)

Ik vind trouwens dat ze op ondervloer in de bouwmarkt warning signals moeten zetten: This material has bad impact on your Wifi!
Als ik er ff over na had gedacht had ik wel een andere ondervloer gebruikt ipv die zilveren folie die er nu ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Ik zat door de changelogs te kijken en kwam de volgende regel tegen:

Controller - add new configuration: whether to show up the pop-up dialog when an iOS device associating to a guest wlan.

Is dit te regelen door de controller? Lijkt mij toch meer een optie voor de telefoon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
de basis van die popup is gebaseerd op wat netwerk checks en voor iOS 6 het resultaat van www.apple.com/library/test/success.html (nieuwe iOS gebruikt weer hele andere urls).

Laat jij als captive portal niets door, of geef je de apple url door dan kan dit het gedrag beinvloeden van een client. Als je bv de apple url wel door laat dan zal de client altijd denken dat die online is om bv de popup te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
kan ik 3x een UniFi AP met elkaar laten babbelen zonder controller? Zodat ik hem dus wel instel via de controller, maar deze erna weer tussen uit haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Je kunt de controller altijd daarna uitzetten of wegdoen, tis puur voor instellingen / updates en daarna blijft het draaien as is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
tcviper schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:39:
Je kunt de controller altijd daarna uitzetten of wegdoen, tis puur voor instellingen / updates en daarna blijft het draaien as is.
Ook de gast account + instellingen?

Ik wil het gasten netwerk aanzetten:
-zonder authentication
-met landingspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
nop voor de gastenportal moet de controller altijd draaien.
Haal je de controller offline, dan schiet hij in de modus: Iedereen krijgt toegang

Ik zou het liever zien dat ik het kon instellen. WiFi met een captive portal is niet echt van levensbelang dus ik heb liever dat de gast WiFi uitvalt dan dat mensen er opeens zonder toegangscontrole op kunnen komen.

edit: dat is direct ook een mooie aanvalsmethode. Eens kijken of ik mijn captive portal kan plat krijgen waardoor de controller ook onderuit gaat :P

[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 08-09-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Dit staat er bij de FAQ pagina's van Unifi
code:
1
2
3
4
# config.selfrun_guest_mode=off  # to disable all the guest SSIDs when controller
                                 # is not reachable. Note that "guest portal" must
                                 # be being used otherwise controller will NOT disable
                                 # guest SSIDs.

http://community.ubnt.com...ntroller-goes/ta-p/529699

Je kunt dus, bij uitval van de controller, er zorg voor dragen dat het guest SSID uit gaat. Uit security oogpunt wellicht een goed idee.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
aaah thnx helemaal overheen gelezen.
Ik wordt helemaal vrolijk van zulke fabrikanten, die overal aan denken :) #fanboy ;)

• tcviper
Als je Ubiquiti (of andere) spullen wilt verkopen dan kun je die in http://tweakers.net/aanbod/ plaatsen. Een topic is niet de plek om je overtollige hardware te verkopen.

[ Voor 184% gewijzigd door DJSmiley op 11-09-2014 17:42 ]

• pitchdown
I.v.m. jou eerdere opmerking m.b.t. het geluid schaf ik toch maar geen edgeswitch aan. Deze gaat te veel herrie maken vanuit de meterkast (wel jammer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
Gisteren een UAP pro binnen gekregen. Signaal is een stuk beter dan de normale UAP. De UAP Pro ligt beneden en de normale UAP op de 1e verdieping. Merk alleen dat clients op de 1e en 2e verdieping 9 vd 10 keer verbinding maken met de UAP pro ipv de normale UAP. ook het roamen lijkt niet helemaal te werken. Clients blijven verbinding houden met de PRO vanaf de 2e verdieping..

Hier moet ik nog naar kijken waarom dit niet goed gebeurd. Wellicht moet ik wat spelen met de TX power op beide apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Phorcys schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:29:
Gisteren een UAP pro binnen gekregen. Signaal is een stuk beter dan de normale UAP. De UAP Pro ligt beneden en de normale UAP op de 1e verdieping. Merk alleen dat clients op de 1e en 2e verdieping 9 vd 10 keer verbinding maken met de UAP pro ipv de normale UAP. ook het roamen lijkt niet helemaal te werken. Clients blijven verbinding houden met de PRO vanaf de 2e verdieping..

Hier moet ik nog naar kijken waarom dit niet goed gebeurd. Wellicht moet ik wat spelen met de TX power op beide apparaten.
Zou het jezelf makkelijk maken en nog een pro erbij nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:30:
[...]

Zou het jezelf makkelijk maken en nog een pro erbij nemen..
Ik zou de pro verplaatsen, en de andere als spare wegleggen, of verkopen.
Als het met één afkan, waarom dan een 2e inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
Probleem is dat ik de beneden de pro maar op één plek kan wegleggen om ook in de keuken/woonkamer/tuin goed signaal/bandbreedte te hebben. De pro geeft wel signaal tot aan de 2e verdieping maar haal dan maar +/- 5mbit.

Na mijn vakantie maar eens kijken hoe ik de normale uap ga plaatsen. Waarschijnlijk de normale UAP naar de 2e verdieping.

[ Voor 14% gewijzigd door Phorcys op 12-09-2014 12:22 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb thuis beneden een UAP-LR en boven een normale UAP en zie clients wel automatisch switchen zonder speciale instellingen dus geen zero handsoff ed.
Soms moet ik op een Android telefoon even iets actiefs doen voordat hij naar het sterkste AP gaat, heb je ze wel op verschillende kanalen staan?

• prekz
  • Laatst online: 21:26
Ik heb van een medetweaker een unifi uap overgenome . maar hier gaat geen lampje branden als ik deze insteek.

Bij de meegeleverde adapter gaat de PoE kant naar de unifi accesspoint, de Lan kant naar een switch.
Op de adapter gaat een lampje branden zodra ik deze insteek in een stopcontact maar met de unifi gebeurt helemaal niks.

Ook op de switch gaat voor die betreffende poort geen lampje knipperen

Wat heb ik al gedaan:
- op zowel de adapter als de ap de reset knop (circa 5 sec) ingehouden
- andere switchpoort getest

Bovenstaande had geen resultaat, hebben mensen dit ook eens gehad of is deze ap ineens kapot?

• Jeroen_ae92
Het duurt normaliter tussen de 10 en 30 seconden voordat de ring pas aan gaat en de switchport actief wordt. Anders dan dat zou het moeten functioneren. Is de kabel tussen de UAP en de PoE injector wel in orde?

Is het een normale UAP (dus 24v) of een PRO/AC die 48v doen? Welk type (nummer) injector gebruik je?

U+

• prekz
  • Laatst online: 21:26
Heeft er zelfs enkele uren ingezeten zonder dat de ring ging branden. Ik heb de normale UAP dus alleen 2.4 Ghz.

Typenummer van de injector moet ik nog even opzoeken.

• ppl
  • Niet online

ppl

Kijk of je 'm terug ziet in de controller (Ubiquiti heeft ook een speciale UAP discovery tool die je kunt gebruiken). Je kunt de led namelijk uitschakelen.
Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.