[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.716 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Borne schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:30:
Ik heb thuis nu twee UniFi AP's hangen en alles draait probleemloos.

Eerst een stukje informatie voor diegenen die nog zoekende zijn:

Ik zend twee SSID's uit.

1: Eigen SSID, waar eigen laptops, telefoons, Chromecasts en dergelijke in hangen
2: Gasten SSID, hier kunnen gasten op verbinden en dit SSID staat ook in guest mode zodat ze niet bij andere netwerkbronnen in huis kunnen. Op dit SSID zijn de Chromecasts en NAS devices niet zichtbaar. Gasten hebben dus alleen internet en geen toegang tot elkaar/lokale bronnen.

Wat ik nu graag zou willen is een goedkope controller die 24/7 aan kan blijven zodat ik de omgeving kan monitoren en zien wie/wat/waar het meeste gebruikt. Niet dat dit noodzakelijk is maar dit lijkt mij gewoon leuk. Om nu een "zwaar" systeem aan te laten staan is zonde van de stroom en koeling maakt geluid.

Zijn hier mensen die hier een goedkope, eenvoudige en energiezuinige oplossing voor hebben gevonden die ook goed draait?

Op de UBNT community valt deze informatie tegen. Veel mensen draaien dit in de cloud maar om een maandelijks abonnement af te sluiten voor twee AP's thuis, vind ik een beetje overdreven. :9
VPS'je nemen bij TransIP of DigitalOcean, daar de controller opgooien :) Werkt heerlijk!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Hij wil juist geen kosten hebben aan het moeten huren van een cloud server heren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
Bij Tanaza kon je eerst tot 2 access points gratis maar wel met custom firmware. Ik zie het alleen niet meer op de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
aardige test van de Unifi-accespoints : http://nl.hardware.info/r...nifi-access-points-review

Blijkt toch wel wat meer consumenten-spul in te zitten dan je zou denken.
Je betaalt voor de goede software/roaming-oplossing is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Zeer mooie review. Nu weet ik het zeker; Standaard AP word het dus!

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:52
thnx, prachtige test! Hopelijk komen ze met. ingebouwde controller oid, steeds verder bij de consumenten markt. Hardware valt beetje tegen maar toch voor mij het AP waar ik tot nu toe het mest tevreden over ben mbt stabiliteit.

[ Voor 32% gewijzigd door laurens0619 op 02-10-2014 13:06 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En juist die stabiliteit kunnen ze niet testen omdat dat veel te lang zou duren.
Na het lezen van de test ben ik toch wel blij dat ik geen Pro/AC heb, maar zo stabiel als die Unifi's draaien bij mij ben ik nog zelden tegen gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 02-10-2014 13:09 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Het bevatten van normale hardware wil niet zeggend at het slecht is he? Misschien hebben ze wel vele hardware getest, en kwam dit als beste uit de bus. Vergeet niet dat ze qua prijs in een redelijke betaalbare klasse zitten met hun spullen. Dus je hebt goede hardware met uitstekende software. Nou, prima combi toch? Mij zal het worst wezen wat erin zit, als het maar waarmaakt wat ze op de doos beloven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Nou de stabiliteit is voor mij met mn Unifi echt een verademing. Ik had daarom natuurlijk wel verwacht dat er wat magie in die kastjes zou zitten ;)

Het enige wat mij tegenvalt is de snelheid maar aangezien 99% van mijn tijd het gebruik low bandwidth is vind ik stabiel en snel (ping) vele malen belangrijker dan Mbps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb hetzelfde. Als ik nu iets groots wil overpompen vanaf mijn tablet, steek ik wel even een kabeltje erin. Dan pompen we met de max van mijn NAS de ellende over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
tablet met een netwerkkabel, wat een luxe :P
Voor file transfer ben ik overgestapt op een externe ssd op usb3. 500MB/sec beat that UTP ;)

Eigenlijk voor mij een stuk praktischer dan een NAS (Die uiteraard ook nog in de meterkast staat te spinnen).

Wat ze zouden mogen toevoegen in de test is eigenlijk nog: Stabiliteit over maximale afstand.
Ze hebben nu wel de verdieping en 10m test en snelheid. Maar veel mensen zitten met 1AP in hun huis vaak op het randje van bereik. Op het randje nog top functioneren is wat ik belangrijk vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

laurens0619 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:39:
tablet met een netwerkkabel, wat een luxe :P
Nou ja...tablet... Misschien moest ik wat duidelijker zijn. Ik heb een Surface Pro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

laurens0619 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:14:
Nou de stabiliteit is voor mij met mn Unifi echt een verademing. Ik had daarom natuurlijk wel verwacht dat er wat magie in die kastjes zou zitten ;)

Het enige wat mij tegenvalt is de snelheid maar aangezien 99% van mijn tijd het gebruik low bandwidth is vind ik stabiel en snel (ping) vele malen belangrijker dan Mbps :)
Dit kan ik alleen maar beamen inderdaad. 2 x de Pro aangesloten op een ToughSwitch en geen disconnects meer, of wegvallende WiFi. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
erikvanhoutert schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:15:
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik wil de controller op een externe server zetten zodat ik vanaf meerdere locaties de ap's kan managen. Moet ik op de Windows machine dan alleen de software plaatsen?
1)hoe kan ik de AP laten weten waar de controller zit?
2)wat nu als de controller uitvalt? Behouden de AP's nog wel de setting?
roaming, gasten netwerk e.d. valt dan automatische uit? Dat zou dan betekenen dat de guest niet meer aanwezig is.
Je kunt op een windows, linux of mac doos de software installeren. Vervolgens dient het apparaat vanuit internet beschikbaar te zijn en dat er een aantal poorten openstaan. Dingen als 8080, 8443 etc.
Zodra je een AP aan het sap hebt kun je via de Unifi discover tool de inform url opgeven. Uiteraard kun je dit ook met SSH doen. Dit doe je eenmalig op locatie of in je lab. Daarna zijn ze vindbaar op je controller en kunnen ze gemanaged worden vanuit de controller.

1 maar... Zodra je wireless uplinks gaat gebruiken zul je initieel het set-inform commando moeten geven als IP (dus zoiets als set-inform http://80.233.0.1:8080/inform) voor de wireless AP. Pas als ie de config heeft en als werkbaar staat in de controller kun je de set-inform uitvoeren naar de fqdn.

Puntje 2 was al door een ander toegelicht.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

pitchdown schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:49:
Blijkt toch wel wat meer consumenten-spul in te zitten dan je zou denken.
Je betaalt voor de goede software/roaming-oplossing is mijn mening.
Wifi is qua hardware niet bepaald anders, het zit hem meer in de software. Consumenten hebben andere eisen (het moet makkelijk zijn en meteen werken bijv.) dan bedrijfsomgevingen (denk hierbij aan beheer van de ap's en de wireless clients die ermee verbinden) en dat zie je terug in de software. Vaak zie je dat consumentenspul hogere snelheden weet te halen (meestal pieken) maar als je wat beter kijkt zie je dat de enterprise versies een veel stabieler en voorspelbaardere werking hebben. Om maar eens wat te noemen :)

Btw, ik vraag me bij de Hardware Info test af in hoeverre die 802.11ac wifi kaart met maar 2 antennes invloed heeft op het geheel (of: hoeveel beter/slechter doet een versie met 3 antennes het?). De test is verder vooral gericht op consumentengebruik (wie goed leest ziet dat ook in de intro staan: ze testen de enterprise ap's in een consumentenomgeving om eens te zien of dat verbetering geeft), denk dat dit wel is wat de meesten zich afvragen. Iemand ergens kunnen zien welke software versie ze gebruiken voor de ap's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:26
prekz schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:09:
Ik heb nu ineens het probleem dat ik mijn Nexus 7 (2013 variant) niet kan connecten met mijn Unifi AP (het simpele model).

Ik zie het netwerk wel in mijn lijst vervolgens klik ik op connect. Hij gaat in de status "Connecting" en binnen 2 tellen is deze status weg.

Ik heb geen gast netwerk aangemaakt in mijn controller. De instellingen van de wifi:
WPA-Personal
WPA mode: Both
Encryption: AES/CCMP Only

De rest staat op default of niks ingesteld.
Ik kom dit probleem vaker tegen op de unifi forums, alleen zie ik hier nooit een oplossing voor.

Hebben meerdere mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dat is de controller software, niet de firmware van de ap's die ik bedoel. Daar kan best verschil in zitten en is wel handig om te weten voor de tests die ze doen (in 3.2.1 zitten een aantal verbeteringen waardoor die tests anders uit zullen vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
ppl schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 17:26:
[...]

Dat is de controller software, niet de firmware van de ap's die ik bedoel. Daar kan best verschil in zitten en is wel handig om te weten voor de tests die ze doen (in 3.2.1 zitten een aantal verbeteringen waardoor die tests anders uit zullen vallen).
Maar wat is het nu om 3.2.1 te installeren maar de firmware van de AP's niet up te daten. Gezien de review en met name de secuur opgestelde tests kun je er wel vanuit gaan dat de AP's ook firmware versie 3.2.1 draaien.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Ik heb nu ineens het probleem dat ik mijn Nexus 7 (2013 variant) niet kan connecten met mijn Unifi AP (het simpele model).

Ik zie het netwerk wel in mijn lijst vervolgens klik ik op connect. Hij gaat in de status "Connecting" en binnen 2 tellen is deze status weg.

Ik heb geen gast netwerk aangemaakt in mijn controller. De instellingen van de wifi:
WPA-Personal

Misschien te simpel gedacht van mij maar is je Nexus niet geblokt? Op het tabblad insight kun je de known client zien. Staat er unblock achter?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

Zjemm

...

hoe upgrade je eigenlijk de AP bedenk ik me ineens.

de controller software download je gewoon van de site (3.2.1 is de nieuwste geloof ik) maar zie nergens firmware voor de AP's

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
De firmware is een deel van de controller software.
Als je de controller upgrade wordt de firmware van de AP's mee geupgrade.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Ik heb vanmiddag Squid incl Lightsquid aangezet en geïnstalleerd op de Edgerouter. Ik was benieuwt of het net dat stukje extra inzicht geeft in verbruik en verkeer.
Eigenlijk werkt dit best wel okee met maar 1 kanttekening, er zijn veel meer read/writes voor nodig en hierdoor wordt de levensduur van het de flashstick verkort. Geen idee met hoeveel jaren, maanden, dagen of uren dit is. Iets met glazenbol enzo. :P

Hierbij een kleine tutorial:

Maak eerst een backup van je config!!

Pas huidige lighttpd.conf aan voor lightsquid:

code:
1
vi /etc/lighttpd/lighttpd.conf

Pas het volgende blok aan:

code:
1
2
3
index-file.names            = ( "index.php", "index.html",
                                "index.htm", "default.htm”,
                               " index.lighttpd.html " )

naar:

code:
1
2
3
index-file.names            = ( "index.php", "index.html",
                                "index.htm", "default.htm", "index.cgi",
                               " index.lighttpd.html " )

Pas aan:

code:
1
2
3
url.rewrite-once = (
        "^(/(lib|media|ws|tests)/.*)" => "$0",
        "^/([^\?]+)(\?(.*))?$" => "/index.php/$1?$3"

naar:

code:
1
2
3
url.rewrite-once = (
        "^(/(lib|media|ws|tests|lightsquid)/.*”” => "$0",
        "^/([^\?]+)(\?(.*))?$" => "/index.php/$1?$3"

Voeg aan het eind toe:

code:
1
2
3
#### CGI module
cgi.assign = ( ".pl" => "/usr/bin/perl",
".cgi" => "/usr/bin/perl" )

Sla op en exit. Bij vi is dit :wq

Stop lighttpd:
code:
1
kill -SIGTERM $(cat /var/run/lighttpd.pid)

Start lighttpd:
code:
1
/usr/sbin/lighttpd -f /etc/lighttpd/lighttpd.conf

Installeer nu lightsquid door naar /var/www/htdocs/ te gaan en het volgende commando reeks in te voeren:
code:
1
2
3
4
wget http://downloads.sourceforge.net/project/lightsquid/lightsquid/1.8/lightsquid-1.8.tgz
tar -xzf lightsquid-1.8.tgz
mv lightsquid-1.8 lightsquid
cd lightsquid && chmod +x ./*.cgi ./*.pl

Pas de volgende regels aan naar het correcte pad in lightsquid.cfg:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
vi lightsquid.cfg

#path to additional `cfg` files
$cfgpath             ="/var/www/htdocs/lightsquid";
#path to `tpl` folder
$tplpath             ="/var/www/htdocs/lightsquid/tpl";
#path to `lang` folder
$langpath            ="/var/www/htdocs/lightsquid/lang";
#path to `report` folder
$reportpath          ="/var/www/htdocs/lightsquid/report";
#path to access.log
$logpath             ="/var/log/squid3";
#path to `ip2name` folder
$ip2namepath         ="/var/www/htdocs/lightsquid/ip2name";
#path to `lockfile` ;-)
$lockpath            ="/var/www/htdocs/lightsquid/report";

Dan ergens rond regel 135 aanpassen naar een 0
code:
1
$graphreport         = 0;

Sla op en exit

Test of het werkt:
code:
1
./check-setup.pl

Werkt het, mooi...

Nu de crontab aanpassen waardoor elk halfuur de logs worden doorgeworsteld.
code:
1
2
vi /etc/crontab
*/30 * * * * root /var/www/htdocs/lightsquid/lightparser.pl

Sla op en exit

Eigenlijk is nu alles klaar behalve dat de router nog wel de logging moet aanmaken. Hiervoor moet je Squid aka webproxy nog configureren en starten

Ga nu naar configure mode van je Edgerouter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
set service webproxy
set service webproxy enable-access-log 
set service webproxy listen-address 192.168.1.1  <- meerdere subnetten mogelijk
set service webproxy cache-size 4096
set service webproxy mem-cache-size 64
set service webproxy maximum-object-size 256
commit
save
exit

Ga nu terug naar /var/www/htdocs/lightsquid/ en draai ./lightparser.pl (gewoon omdat je dan geen foutmelding ontvangt op https://routerip/lightsquid/index.cgi

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
yzf1kr schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:41:
De firmware is een deel van de controller software.
Als je de controller upgrade wordt de firmware van de AP's mee geupgrade.
Bijna... In de controller krijg je bij je AP's te zien dat ze geupgrade "kunnen" worden. Dit is een handmatige actie en hoeft dus niet uitgevoerd te worden. Zo kunnen de AP's op een oudere of nieuwere firmware draaien dan de controller.

Natuurlijk wordt er met nieuwe controller software ook nieuwe firmware geleverd. Deze staan in de DL folder.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 05-10-2014 20:06 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die 3 van die dingen dingen al 2 jaar draaien. Geen omkijken naar... Prachtig. Zo een stabiliteit kwam ik alleen tegen bij de Cisco 1200 series AP, die al 6 jaar up is....

Maar deze genomen, vanwege de mooie uitstraling, en de "handover" functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:02:
[...]

Misschien te simpel gedacht van mij maar is je Nexus niet geblokt? Op het tabblad insight kun je de known client zien. Staat er unblock achter?
Nee ik heb op dit moment geen clients geblockt.

Het vreemde is dat hij ongeveer 1 a 2 seconden op connecting blijft staan en vervolges weer weg springt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:00:
[...]

Maar wat is het nu om 3.2.1 te installeren maar de firmware van de AP's niet up te daten. Gezien de review en met name de secuur opgestelde tests kun je er wel vanuit gaan dat de AP's ook firmware versie 3.2.1 draaien.
Je kunt in de software instellen om je ap's handmatig te updaten. Dat is handig omdat je nu 1 voor 1 kunt doen en zodoende een paar kunt testen. Als alles goed draait kun je daarna de rest updaten. Mocht je problemen hebben met een bepaalde update dan kun je de oudere versie nog draaien (er zijn wat mensen die van 3.2.1 weer terug zijn gegaan naar de laatste 2.x versie). Er zijn ook wat mensen die de nieuwe 4.0 controller software draaien (die is kennelijk ook compatible met de ap's, niet alleen de routers). Ik denk dat het ook wel veilig is om aan te nemen dat ze daar zowel 3.2.1 op de controller als op de ap's draaien maar ja, het is en blijft een aanname he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Versie 4.2.0 is beschikbaar, gek genoeg weer voordat er release notes zijn. Ze hebben iig de Statistics pagina aangepast,die laat nu wat meer zien :)
De AP firmware gaan van versie 3.2.1 naar 3.2.5, geen idee wat de verschillen zijn maar ik heb mn AP's net maar geupgrade.

Hmm vreemd met firmware 3.2.5 lijkt het browsen op mijn smartphone ineens 10 keer zo snel, AP's waren pas nog gereboot en ik heb niets aan de config gewijzigd, ik zit er altijd vlakbijk met een 99% verbinding.

[ Voor 28% gewijzigd door Bierkameel op 09-10-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
waar zie jij 4.2.0 als beschikbare download staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hier: http://www.ubnt.com/download/ en dan Unifi Switching and Routing kiezen.

[ Voor 36% gewijzigd door Bierkameel op 09-10-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
yep inmiddels gevonden.
In het verleden kon je de "known clients"-naam wijzigen. Hierna was via het tabblad "recent events" de alias te zien ipv het mac-adress.
Bij 4.2.0 zie ik nu alleen het mac-adress staan wanneer een device inlogt op het guest-wifi
Dit terwijl ik deze devices een alias-naam heb gegeven binnen de controller-software (bij insights)
Iemand een idee hoe ik dit kan wijzigen?

[ Voor 22% gewijzigd door pitchdown op 09-10-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
pitchdown schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:08:
yep inmiddels gevonden.
In het verleden kon je de "known clients"-naam wijzigen. Hierna was via het tabblad "recent events" de alias te zien ipv het mac-adress.
Bij 4.2.0 zie ik nu alleen het mac-adress staan wanneer een device inlogt op het guest-wifi
Dit terwijl ik deze devices een alias-naam heb gegeven binnen de controller-software (bij insights)
Staat rechts in de balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 13:50
Ga denk ik een 3 pack van het standaard model (single band) halen voor het ouderlijk huis. Kan iemand me zeggen of zero handoff functie met de nieuwe software wellicht uit het beta stadium is? Dit i.v.m. gebruik van Facetime en Ziggo Bapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heb je een printscreen? Wijzigen werkt nl. Niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O8Hz2PHYlIJQCxncaKUlOhKp/medium.png
klik eerst op de naam van het device en dan krijg je rechts een scherm erbij. Hier kun je het wijzigen.

[ Voor 25% gewijzigd door m3gA op 10-10-2014 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Hier heb ik inderdaad al de juiste naam staan.
Wanneer ik verbind met het NIET-guest-netwerk krijg ik netjes de alias te zien bij "events".
Wanneer ik verbind met het gasten-netwerk word guest + mac-adress getoond ipv de alias-naam....

Afbeeldingslocatie: https://community.ubnt.com/ubnt/attachments/ubnt/UniFi/78096/1/guest.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door pitchdown op 10-10-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:29:
Hier heb ik inderdaad al de juiste naam staan.
Wanneer ik verbind met het NIET-guest-netwerk krijg ik netjes de alias te zien bij "events".
Wanneer ik verbind met het gasten-netwerk word guest + mac-adress getoond ipv de alias-naam....

[afbeelding]
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Versie 4.2.0 is uit en heeft de mogelijkheid tot een WLAN schedule. Buiten de aangegeven tijden gooit ie het SSID uit.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:23:
Versie 4.2.0 is uit en heeft de mogelijkheid tot een WLAN schedule. Buiten de aangegeven tijden gooit ie het SSID uit.
Wellicht kun je me ook het volgende vertellen:
Ga denk ik een 3 pack van het standaard model (single band) halen voor het ouderlijk huis. Kan iemand me zeggen of zero handoff functie met de nieuwe software wellicht uit het beta stadium is? Dit i.v.m. gebruik van Facetime en Ziggo Bapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Ik kan geen ZHO testen voor je. Ik maak gebruik van 2 AC's varianten en een PicoStation M2HP. De AC's ondersteunen (nog) geen ZHO.

Neemt niet weg dat ik al facetime'nd kan rondlopen en overschakelen tussen de AP's zonder onderbrekingen. M.i. heb je ZHO helemaal niet nodig.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Okay dus roamen werkt ook goed zonder ZH? Ik wil niet weer terecht komen in een situatie waarbij ik naast een AP sta en de smartphone of tablet toch nog verbonden is met AP op andere verdieping bijvoorbeeld.

Als dit ook goed werkt ZH moet ik mijn bestelling maar even doorgeven bij unifysupply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Heb je er 3 nodig of is de 3 pack voordeliger voor je? De AP's hebben een behoorlijk bereik en bij een "normaal" rijtjeshuis heb je aan 2 AP's meer dan voldoende.

[ Voor 50% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 11-10-2014 11:01 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Ik heb er één boven de voordeur gehangen en die pakt zonder problemen het hele huis.

(voordeur aan de zijkant, ongeveer halverwege de woning, UniFi AP Pro aan de muur)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
andy88 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:50:
Okay dus roamen werkt ook goed zonder ZH? Ik wil niet weer terecht komen in een situatie waarbij ik naast een AP sta en de smartphone of tablet toch nog verbonden is met AP op andere verdieping bijvoorbeeld.

Als dit ook goed werkt ZH moet ik mijn bestelling maar even doorgeven bij unifysupply :)
Ik maak bij ons op de zaak gebruik van ZH maar ik heb de AP's draaien op een bèta firmware van unifi. Ik merk dat devices nog wel eens geswapped worden naar het verkeerde AP maar dat is schijnbaar in de nieuwe firmware opgelost. Die ga ik van de week maar eens proberen (als ik er de tijd voor krijg).

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Heb je er 3 nodig of is de 3 pack voordeliger voor je? De AP's hebben een behoorlijk bereik en bij een "normaal" rijtjeshuis heb je aan 2 AP's meer dan voldoende.
Wil er 2 gaan plaatsen, eentje beneden en eentje in trapgat naar zolder. Indien nodig kan ik de derde bijplaatsen het is namelijk een wat grotere hoekwoning, anders gaat ie gewoon 'de plank op'.
Ik maak bij ons op de zaak gebruik van ZH maar ik heb de AP's draaien op een bèta firmware van unifi. Ik merk dat devices nog wel eens geswapped worden naar het verkeerde AP maar dat is schijnbaar in de nieuwe firmware opgelost. Die ga ik van de week maar eens proberen (als ik er de tijd voor krijg).
Ik lees hier graag je bevindingen :)

[ Voor 6% gewijzigd door andy88 op 11-10-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer een jaar een 3-pack's unify standaard set draaien. Erg stabiel en ik ben er heel tevreden mee. Zo tevreden dat ik op de zaak ook een set heb geplaatst, maar wel de long range uitvoering.
Omdat ik in de tuin geen goede ontvangst had, heb ik 1 van de ap's van thuis met een LP ap van de zaak vervangen. Heb nu een betere ontvangst in de tuin (niet spectaculair, maar toch wel iets sterker signaal)

Laatst heb ik de nieuwe Surface Pro aangeschaft, maar wat me opviel, was de wifi snelheid, die is dramatisch langzaam. Dus ik dacht: de Surface heeft wifi ac, dus ik schaf een Unify ap AC aan. Mijn huis is volledig "steens" gebouwd, dus heb ik een vrij matige ontvangst overal, daarom vorig jaar de Unify set aangeschaft en omdat ik nog een deel van het huis met een zwakke ontvangst heb, was nog een AP geen overbodige luxe.
Maar nu wil ik het nieuwe AC AP opnemen in de huidige config, maar hij wordt niet door de software gezien. Heeft iemand een idee of het überhaupt mogelijk is, om dit AP erbij te plaatsen en hoe ik dat dan moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Als ik je goed begrijp hang je AC aan je bestaande netwerk via kabel maar komt niet als "ongeconfigureerde" ap in je controller?

Weet je het ip adres van de AC? Dan kun je namelijk via SSH verbinding maken, inloggen met username ubnt en password ubnt. Dan voer je het volgende commando uit: set-inform http://ipadresvanjecontroller:8080/inform

Doe dat commando twee keer achter elkaar!!

En nu zul je em zien in je controller. Als je hulp nodig hebt, PB maar.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Zag dat de release notes voor 3.2.5 inmiddels op ubnt.com staan:
Release Note
Bug Fixes
From 3.2.1->3.2.5
CTRL - MAC installer fails to upgrade from v2 or v3 properly.
CTRL - MAC installer missing css.
CTRL - Fixed Linux Installer fails to upgrade with previous database.
CTRL - Disable allowing Zero Handoff on DFS channels.
CTRL - Fixed Events time filtering not working until other selections are made.
CTRL - Fixed External portal code delays when there are many APs. This is a fix in the sample external portal code. Not inside the Controller.
CTRL - Fixed UI slows when lots of maps with lots of AP.
CTRL - Fix MAC installer wiping out old database if previous version's controller is not closed.
CTRL - Remove PC/MAC wording in Linux installation.
CTRL - Fixed showing correct channel set for UAP Outdoor5 for US.
CTRL - Fixed guest voucher decimal places for multi-use.
CTRL - Fixed Portal Customization with non-ASCII SSID.
CTRL - Fixed multi-use vouchers are incremented twice per use.
CTRL - Fixed adding new site always default to US eventhough a different country was selected in the wizard.
CTRL - Corrected some wording to plural/singular.
CTRL - Fixed detail tab missing an expansion arrow.
CTRL - Updated portal paypal sample code.
CTRL - Linux Installer. Gracefully shutdown mongo db when shutting down controller..
UAP/LR - Added counterfeit check..
UAPs - Fixed Rate limiting/unlimiting with usergroups not working.
UAPs - Fixed Upgrade failure due to uplink monitor still running.
UAP - Fixed crash on out of memory when rate limiting is enabled.
UAPs(not AC) - Fixed Zero Handoff causes client to roam to wrong AP.
UAPs(not AC) - Fixed Wireless Uplink APs are not disabled properly when back to regular AP mode.
UAPs(not AC) - Fixed crash when detecting an AP transitioning from AP to isolated mode.
U5O - Updated correct channel list for European Countries.
UAP/LR - Fixed ping drops in noisy environments.
UAP/LR - Fixed random crash when rate limiting is enabled.
UAP/LR - Fixed crash after stress reboot test.
UAP-AC - Fixed GTK Key is not reset/set when interface up/down or connecting new STA.
UAP-AC - Fixed keys might not get installed properly for associating/disassociating STAs in 802.1x modes.
UAP-AC - Fixed 2Ghz radio stop sending beacon during heavy multicast stresss test.
UAP-AC - Fixed power output level for Australia country code.
UAP-AC - Added basic SNMP support.
UAP-AC - Fixed long ping delay to ethernet.
UAP-AC - Fixed Guest Portal allow devices to pass data to others before accepting TOS.
UAP-AC - Fixed AMPDU RX packet loss caused by response timeout.
UAP AC - Clean up STA events when STA is not associated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:08:
yep inmiddels gevonden.
Iemand met firmware 4.2.0 die dit ook heeft/herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Laatst online: 23:06
Om even terug te komen op mijn eerdere vraag die niet beantwoord is met betrekking tot een goedkope controller, heb ik er nu zelf een oplossing voor gevonden.

Ik heb een Dell Optiplex FX170 thin client gekocht met 2GB RAM en 4GB Flash. Hierop draait windows 7 embedded. Ik heb hier de controller software op geïnstalleerd. Deze TC draait op 9 Watt zonder fans en dergelijke. Hij is dus stil, zuinig en redelijk betaalbaar in aanschaf.

Afbeeldingslocatie: http://community.ubnt.com/t5/image/serverpage/image-id/41281i9ED2584E9FAC0830/image-size/large?v=mpbl-1&px=-1

Afbeeldingslocatie: http://community.ubnt.com/t5/image/serverpage/image-id/41283iD53A31439AC9C979/image-size/large?v=mpbl-1&px=-1

Afbeeldingslocatie: http://community.ubnt.com/t5/image/serverpage/image-id/41285i526EAB2E18E8A14B/image-size/medium?v=mpbl-1&px=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat betreft een makkelijke oplossing voor de controller. Ik las recent deze opmerking. Dat moet dus ook draaien op een simpele NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hangt wel van je CPU af, op mijn DS412+ werkt het niet.
Ik draai de controller op mijn Intel NUC mediacentertje die ook maar 7W verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
heeft iemand de USG al aangeschaft?
Ik wil weten of (Ipsec) VPN goed werkt. Ik zoek een vervanger voor mijn Draytek 2950 en twijfel tussen de USG en de Edgerouter Lite. De integratie met de rest van de Unifi producten vind ik wel interessant.

Kan iemand met een edgerouter ook kijken of een VPN via de Gui opgezet kan worden of dat dit alleen via de CLI kan?

[ Voor 19% gewijzigd door m3gA op 14-10-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:18:
[...]

Iemand met firmware 4.2.0 die dit ook heeft/herkend?
Ik heb inmiddels maar gedowngrade naar 3.5.2 om dit issue op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 15:52
Borne schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:24:
Om even terug te komen op mijn eerdere vraag die niet beantwoord is met betrekking tot een goedkope controller, heb ik er nu zelf een oplossing voor gevonden.

Ik heb een Dell Optiplex FX170 thin client gekocht met 2GB RAM en 4GB Flash. Hierop draait windows 7 embedded. Ik heb hier de controller software op geïnstalleerd. Deze TC draait op 9 Watt zonder fans en dergelijke. Hij is dus stil, zuinig en redelijk betaalbaar in aanschaf.
Uit nieuwsgierigheid: Gebruik je remote desktop of de cloud of een andere oplossing om toegang te krijgen tot de controller, en hoe bevalt je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Eric70 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:08:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: Gebruik je remote desktop of de cloud of een andere oplossing om toegang te krijgen tot de controller, en hoe bevalt je dat?
De "controller" is "headless", je benaderd deze via een website... (bij hem dus lokaal, daar deze op de thinclient geinstalelleerd staat....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Laatst online: 23:06
Dutch2007 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:30:
[...]

De "controller" is "headless", je benaderd deze via een website... (bij hem dus lokaal, daar deze op de thinclient geinstalelleerd staat....)
Klopt helemaal. Gewoon het systeem een vast IP geven en op poort 8443 draait de controller. Via http://x.x.x.x:8443 is de controllerpagina dus te benaderen. Omdat hij zonder muis en tb draait kan ik via RDP ook inloggen om onderhoud of iets dergelijks te doen op de TC zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
m3gA schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:03:
Ik wil weten of (Ipsec) VPN goed werkt. Ik zoek een vervanger voor mijn Draytek 2950 en twijfel tussen de USG en de Edgerouter Lite. De integratie met de rest van de Unifi producten vind ik wel interessant.

Kan iemand met een edgerouter ook kijken of een VPN via de Gui opgezet kan worden of dat dit alleen via de CLI kan?
Een IPSEC VPN verbinding is "half" op te zetten via de GUI. Echter om het werken te maken zul je behoorlijk wat CLI commando's moeten uitvoeren. Voornamelijk voor de handshake, initiate of respond, NATed of juist niet, etc. Als je het eenmaal een keer hebt gedaan is het een eitje.

Afgelopen weekend nog vanuit mij ERPoE 2 tunnels opgezet naar 2 ERL's op andere locaties ter test. Werkt feilloos.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 15:52
Borne schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:35:
[...]

Klopt helemaal. Gewoon het systeem een vast IP geven en op poort 8443 draait de controller. Via http://x.x.x.x:8443 is de controllerpagina dus te benaderen. Omdat hij zonder muis en tb draait kan ik via RDP ook inloggen om onderhoud of iets dergelijks te doen op de TC zelf.
@Dutch2007 @Borne, bedankt voor de antwoorden; zit er zelf ook over te denken om een stel van die acces points aan te schaffen en was dus benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:03:
[...]

Een IPSEC VPN verbinding is "half" op te zetten via de GUI. Echter om het werken te maken zul je behoorlijk wat CLI commando's moeten uitvoeren. Voornamelijk voor de handshake, initiate of respond, NATed of juist niet, etc. Als je het eenmaal een keer hebt gedaan is het een eitje.

Afgelopen weekend nog vanuit mij ERPoE 2 tunnels opgezet naar 2 ERL's op andere locaties ter test. Werkt feilloos.
Werkt inderdaad perfect;) Thanks Jeroen
Nu nog even na denken over hoe ik mijn tunnel ingericht wil hebben tussen 2 locaties.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Jij ook bedankt natuurlijk :-D

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz

WPA-Personal

Na van alles geprobeerd te hebben, heb ik maar geupgrade naar versie 4.2.0. Bij deze controller versie was ook een update beschikbaar voor de AP. Nu kan ik weer netjes connecten met mijn Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

m3gA schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:03:
Ik heb hem gepreordert en wacht al een paar weken, zag dat ze in NL wel beschikbaar waren maar die prijs was een stuk hoger.
De USG is iig nog lang niet klaar als ik het UBNT forum mag geloven, het duurt meestal een tijd voordat nieuwe producten goed werken bij UBNT, als je zekerheid wil moet je dus voor een Edgerouter gaan.
Mijn USG komt thuis te hangen en is meer om een beetje mee te stoeien, heb dus geen 100% uptime nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Bierkameel op 15-10-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Bierkameel schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:13:
[...]

De USG is iig nog lang niet klaar als ik het UBNT forum mag geloven, het duurt meestal een tijd voordat nieuwe producten goed werken bij UBNT, als je zekerheid wil moet je dus voor een Edgerouter gaan.
Ik dacht al zoiets dus ik heb de Edgerouter maar besteld bij Varia Store. Ik hoop hem volgende week binnen te krijgen. Hopelijk voldoet hij aan de verwachtingen.

Heeft iemand trouwens ervaring met ip blocklists op de Edgerouter? Ik gebruik af en toe peerblock met torrents en het zou mooier zijn als dit standaard afgevangen wordt voor torrent verkeer. Kan dit op dezelfde manier als de ad blocker?

[ Voor 15% gewijzigd door m3gA op 17-10-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Vandaag 2 Unifi AP´s (het gewone model) geïnstalleerd in een half vrijstaande woning. Dit omdat ik goede ervaringen las met roamen. Eerste indruk qua bereik is erg goed. Eentje hangt op de begane grond in de woonkamer en de andere in het trapgat naar de zolder.

Wanneer ik van beneden naar boven loop en vica versa blijf ik echter sticky clients houden. Ik ben dan bijvoorbeeld op zolder maar mijn iPhone (alsook mijn Android tablet) bleven verbonden met het AP beneden totdat ik zelf de WiFi even uit en dan weer aan zette. Niet wat ik verwacht had dus.

Zojuist op afstand de AP's in een WLAN group met zero handoff gezet in de controller, ben benieuwd wanneer ik het eerste telefoontje kan verwachten van de bewoners :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik gebruik zelf geen ZHO maar deed je wel iets actiefs op die apparaten tijdens het roamen?
Als ik van beneden naar boven loop zie ik meestal ook niks in de controller maar als ik bv Facebook open dan switches mijn telefoon wel naar het AP boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
andy88 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:44:
Vandaag 2 Unifi AP´s (het gewone model) geïnstalleerd in een half vrijstaande woning. Dit omdat ik goede ervaringen las met roamen. Eerste indruk qua bereik is erg goed. Eentje hangt op de begane grond in de woonkamer en de andere in het trapgat naar de zolder.

Wanneer ik van beneden naar boven loop en vica versa blijf ik echter sticky clients houden. Ik ben dan bijvoorbeeld op zolder maar mijn iPhone (alsook mijn Android tablet) bleven verbonden met het AP beneden totdat ik zelf de WiFi even uit en dan weer aan zette. Niet wat ik verwacht had dus.

Zojuist op afstand de AP's in een WLAN group met zero handoff gezet in de controller, ben benieuwd wanneer ik het eerste telefoontje kan verwachten van de bewoners :p
Minimum RSSI instellen om ervoor te zorgen dat ze gekickt worden bij het verkeerde ap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Wilde vandaag inderdaad eens gaan spelen met minimum RSSI echter is er 1 woonlaag waar geen AP hangt dus ben bang dat de clients dan gaan ping pongen tussen begane grond en zolder.

Nu staat zero handoff sinds gisteravond aan en heb nog geen klachten zie remote nu de 8 devices netjes van het ene naar het andere AP gaan. Ga zometeen zelf op lokatie eens wat speedtests doen. Mocht de performance met ZH slecht zijn ga ik eens naar de RSSI kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door andy88 op 19-10-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Unifi doet niet anders roamen dan 2 consumenten routertjes (dan bepaalt je telefoon wat er gebeurt en niet de accespoint). Wil je dit wel da moet je inderdaad ZH aanzetten. Dit kan inderdaad nog wel eens performance degradatie opleveren. Maar over het algemeen ben ik er zeer tevtevreden over.

Ben trouwens niet meer aan toe gekomen om onze controler te updaten.

[ Voor 10% gewijzigd door chickpoint op 19-10-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Iemand hier toevallig die een ubiquiti edgerouter lite / poe 5 gebruikt voor kpn glasvezel en zijn config wil delen? :) Ik krijg tot nu toe alleen het internet werkend, telefoon, tv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben sinds kort 3 UFO's rijker en met Zero-Handoff blijft er 5 MB/s over van de snelheid dus ik vind het wel best zo : Het ging me vooral om de Zero-Handoff functionaliteit :)

Vind wel een aantal dingen wat minder :
- De controller software gebruikt zowel Java als Flash :F :r
- Logica van de interface is niet echt geweldig.
- Ik had stiekem gehoopt op Channel 14 beschikbaarheid... het is druk hier in de buurt!
Iemand enig idee of dat mogelijk is ?
- Geen MAC address filtering ?!
Mijn Draytek 2910 heeft dit wel en ik zou het eigenlijk wel willen hebben gewoon i.c.m. de Ubiquiti APs :)

Ik lees hiet wat over 4.x.x controller software : Is die een verbetering te noemen ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:02
nero355 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 02:31:

Vind wel een aantal dingen wat minder :
- De controller software gebruikt zowel Java als Flash :F :r
- Logica van de interface is niet echt geweldig.
- Ik had stiekem gehoopt op Channel 14 beschikbaarheid... het is druk hier in de buurt!
Iemand enig idee of dat mogelijk is ?
- Geen MAC address filtering ?!
Mijn Draytek 2910 heeft dit wel en ik zou het eigenlijk wel willen hebben gewoon i.c.m. de Ubiquiti APs :)
Helaas zit MAC address filtering er niet in, althans: gedeeltelijk. Je kunt wel MAC adressen blacklisten, maar er is geen whitelist aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom zou je dat überhaubt willen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb geen ZH aanstaan, en ik vind het al erg goed werken. De meeste clients schakelen netjes over naar het sterkte AP dus ik vind het wel prima zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
nero355 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 02:31:
Ik ben sinds kort 3 UFO's rijker en met Zero-Handoff blijft er 5 MB/s over van de snelheid dus ik vind het wel best zo : Het ging me vooral om de Zero-Handoff functionaliteit :)
Zoveel? Ik dacht eerder gelezen te hebben dat de snelheid helemaal inkakte naar nog nog geen half megabit. 5MB/s komt redelijk in de buurt van wat ik nu zonder Zero-Handoff ook ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb net een apt-get upgrade gedaan en kreeg opeens de 4.x beta :) Super cool! Ziet er ERG sexy uit en de WiFi Schedule (instellen wanneer hij aan of uit is) is ook rete handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:52
laurens0619 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:32:
[...]

Zoveel? Ik dacht eerder gelezen te hebben dat de snelheid helemaal inkakte naar nog nog geen half megabit. 5MB/s komt redelijk in de buurt van wat ik nu zonder Zero-Handoff ook ervaar.
Met de nieuwe firmware heb ik hier zelfs 60Mbit/s met ZH >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Avenger 2.0 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:17:
[...]

Met de nieuwe firmware heb ik hier zelfs 60Mbit/s met ZH >:)
Je gebruikt de niet-AC accespoints begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ik haal 52Mbit met ZHO en de standaard access points. Ik gebruik 4.2 als firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
jimmy87 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:20:
Iemand hier toevallig die een ubiquiti edgerouter lite / poe 5 gebruikt voor kpn glasvezel en zijn config wil delen? :) Ik krijg tot nu toe alleen het internet werkend, telefoon, tv niet.
Ik gebruik een ERL met KPN glasvezel alleen gebruik ik mijn managed switch om VLANs scheiden. Ik denk dat jij het in je edgerouter wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 13:54
chickpoint schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:26:
[...]

Ik gebruik een ERL met KPN glasvezel alleen gebruik ik mijn managed switch om VLANs scheiden. Ik denk dat jij het in je edgerouter wilt doen?
Ik ben wel geïnteresseerd in je configuratie aangezien ik dezelfde config binnenkort heb.

Hoe heb je de firewall geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Even een vraagje waar ik zo snel geen oplossing voor vind:

Ik heb thuis 2 Unifi AP's, maar de pc waar de controller op draaide is kaduuk. Nu wil ik dus op een andere machine de controller opnieuw installeren en de bestaande AP's zonder factory reset daar in 'importeren'.

Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Timmert schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:12:

Ik heb thuis 2 Unifi AP's, maar de pc waar de controller op draaide is kaduuk. Nu wil ik dus op een andere machine de controller opnieuw installeren en de bestaande AP's zonder factory reset daar in 'importeren'.

Kan dat?
VOlgens mij niet, tenzij je een config backup hebt van de oude controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Timmert schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:12:

Kan dat?
Heb ik laatst gedaan (ook een crash van de controller pc). Je moet kiezen voor adopt. Hij vraagt dan om de credentials van je oude controller en zal ze importeren. Je config ben je trouwens kwijt. Die zul je opnieuw moeten instellen.

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 21-10-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Vandaag de nieuwe controller software maar eens geinstalleerd. Werkt allemaal prima en update netjes. Heb de experimentele firmware van Ubiquity nu vervangen door de nieuwe stable release en ze hebben de problemen aangepakt die ik aangekaart heb. Eindelijk geen last meer van stuiterende clients.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/ckPYP/4f9e5e0e18.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
[...]

Heb ze bij mijn ouderlijk huis opgehangen en haal met ZH ingeschakeld 20 tot 50 mbit/s afhankelijk van het gebruikte apparaat, eigenlijk dezelfde snelheid als zonder ZH. Zolang er niet al te veel verkeer is of er weinig clients zijn werkt dit erg goed. Zodra je het zwaar gaat belasten gaat het tegen je werken omdat de AP's dan per definitie met elkaar interferen, echter kom je dit in een thuis of ZZP situatie amper tegen.

Bij mijn ouders bijvoorbeeld hangen 3 Unifi AP's (standaard model) in een wat grotere hoekwoning en zitten er ongeveer 10-15 clients verbonden, o.a. 2 IP camera's, 3 (Ziggo) STB's, 3 mobieltjes en 2 tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don't shoot me... Ik kan een basis "home office"-netwerkje opzetten zoals hier : 3 pc's, 2 netwerkprinters, netwerklabelprinter en opslag.

Nu... Ik werk aan een nieuw concept/systeem voor onze organisatie en hiervoor heb ik een draadloos netwerk
nodig op een open(-lucht) terrein.
Simpele samenstelling: pc met een virtuele web-server => router => Wifi point.
Enkel toegankelijk voor max 10 users en geen zware belasting.
Internet delen is een optie, maar niet noodzakelijk.
De bedoeling is dat die (max 10) users het netwerk kunnen bereiken tot op zo'n max 500 meter met hun tablet of smartphone.
Het gaat om een jurering, waarbij de jury (mbv tablet/smartphone) een score kan geven ter plaatse via een intranet-website.
Het netwerk moet uiteraard wel zeer stabiel zijn.

Als ik (voor zover ik de theorie snap) kies voor één NanoStation M2 of M5, zou het hele terrein moeten voorzien zijn van een stabiel netwerk? Of zie ik wat over het hoofd?

Alvast bedankt voor de reacties die zullen komen.

Extra vraag: Als de NanoStation M2 (of M5) geschikt is, kunnen deze dienen als repeater? (dus zonder dat ze opnieuw een netwerk kabel hoeven)
En kan ik op de NanoStation ook zonder probleem de UniFi video camera koppelen voor de veiligheid tijdens het nachtwaken (dag voor en/of na het event, dus zonder belasting van de bovenvermelde users)?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 17:11 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Ik heb hier 2 Nano's Loco M2 en ja, je kunt opvangen en repeaten enkel je richt ze op elkaar dus repeaten heeft niet zoveel zin. M.i. moet je een Nano nemen en hieraan een Unifi Outdoor plaatsen. Dan 2 van deze setjes op het terrein plaatsen. Deze dienen dan ook beide aangestraalt te worden.

Dus 1x paal met 2 Nano's die richten op de 2 loco's in het veld. Aan de loco's zitten dan Outdoors. De loco's hebben een 2e ethernet poort. De Nano's hebben dit niet. Genoeg dekking op deze manier. De Outdoors hebben ook weer een 2e ethernet poort voor Unifi cams.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
chickpoint schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:26:
[...]

Klopt, ik heb er een managed switch achterhangen :) Anders wordt het een beetje dubbelop managed switch -> erl -> managed switch aangezien er ong. ~ 11 kabels in de switch zitten.

en switch -> erl -> switch waarbij de switch gewoon exact dezelfde is maar je de ene kabel gebruikt in een tagged vlan en de andere kabel voor een untagged vlan vond ik niet netjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik ben wel benieuwd naar die KPN config van de EdgeRouter Lite.

Ik heb nu een Mikrotik van Helden van Nu (internet plus bellen) in gebruik, welke internet doorstuurt naar mijn eigen router (bridge mode), telefonie zou die Mikrotik ook moeten doen op een aparte netwerkpoort, echter blijkt er in de configuratie in de verbinding iets niet juist te staan, waardoor de VoIP adapter aan de Mikrotik geen verbinding krijgt. Ik heb nu een VoIP adapter achter mijn eigen router hangen en dat werkt ook gewoon, dus gescheiden telefoon en internet VLAN is voor mij niet echt van belang.

Wat ik met de EdgeRouter Lite wil doen is het afhandelen van de internetverbinding op eth0 (PPoE verbinding met HvN dus via VLAN6 volgens mij), eth1 voor intern netwerk (bekabeld en draadloos via los accesspoint) en eth2 voor gastnetwerk (draadloos accesspoint), waarbij eth2 alleen het internet op mag en niet het interne netwerk op.

Ik was dus benieuwd hoe zo'n KPN configuratie er uit ziet, zodat ik die als basis kan gebruiken voor mijn eigen experimenten (eerst de theorie bekijken en als het allemaal duidelijk is, zo'n EdgeRouter lite bestellen en in de praktijk knutselen).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Das super eenvoudig. Ik kan wel een opzetje maken eventueel. Heb je al een config of nog helemaal niets?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zoals ik al meldde, ik heb nog niet eens de router. Ik was vooral benieuwd of het mogelijk zou zijn (lijkt mij van wel) maar een voorbeeld is altijd makkelijker dan het wiel opnieuw uitvinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Aangezien er 3 poorten op een ERL zitten waarvan er één voor de WAN is, wat moet er dan op die andere 2 poorten komen? VLAN4 en 6 voor televisie en internet op ETH1 en VLAN7 op ETH2 voor telefonie door te zetten naar de Experiabox?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zoals al gemeld in mijn eerste bericht is het idee om op eth0 de WAN verbinding te realiseren en op eth1 mijn eigen interne netwerk en op eth2 het gastennetwerk, waarbij eth1 en eth2 elkaar niet kunnen bereiken. TV heb ik niet en bellen gaat al intern via een Gigaset N300A kast.

Plus natuurlijk alles dicht, behalve wat poorten (zoals bijvoorbeeld http en ftp) geforward naar een intern systeem. De vraag is ook of de EdgeRouter ook NAT loopback ondersteund, zodat je intern ook kunt verbinden met bijvoorbeeld de ftp server via het externe IP adres/DNS naam.

De bedoeling is uiteindelijk om deze EdgeRouter mijn huidige Helden van Nu router (Mikrotik in bridge) en mijn interne router (TP-Link WDR4300) te laten vervangen. Draadloos regel ik dan wel via losse accesspoints op eth1 en eth2.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 26-10-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Gasten netwerk druk je toch in een VLAN? Heb je geen fysieke poort voor nodig m.i.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zou ook best kunnen, maar dan moet je apparatuur er wel mee overweg kunnen. De huidige apparatuur die ik nu nog heb liggen ondersteunen in ieder geval geen VLAN's. Maar een voorbeeld is altijd mooi meegenomen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 26-10-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn inderdaad de verhalen, maar blijkbaar ondertussen niet meer van toepassing.

Beide AP's hangen op beide verdiepingen aan een kabel die verbonden is met een switch en die is weer bekabeld verbonden via 2 andere switches met mijn HTPC die ik voor de test heb gebruikt :)

En sinds mijn internet verbinding helaas niet verder komt dan 10 Mbps down / 1 Mbps up vind ik het allemaal prima zo!
Ooit... op een prachtige dag... komt hier vast wel een glasvezel aanbieding in de bus die ik METEEN zal ondertekenen :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Jeroen_ae92 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:13:
Das super eenvoudig. Ik kan wel een opzetje maken eventueel. Heb je al een config of nog helemaal niets?
Graag.

Heb al wel een ERL, verder nog niets ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Goed... Ik kan uiteraard wel hulp gebruiken met het testen. Zelf heb ik geen glasvezel maar de good old Ziggo kabel.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Ze gaan hier morgen vandaag graven ;)
En als het een beetje meezit komt de aansluiting over niet al te lange tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door aZuL2001 op 27-10-2014 00:19 ]

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.