[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.844 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:03

doc

mvds schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Hmm, oke... Dat is jammer, dus dan zou het zijn:

Ziggo modem in bridge mode
USG
ToughSwitch Pro
2 x AP Pro

Waarvan dan de TS Pro niet in de controller te zien is? Wat voor voordelen heeft deze opzet dan, behalve twee extra groene bolletjes (LAN en WAN en misschien nog eentje voor WWW) boven de Ziggo modem als router te gebruiken? Ik hoopte juist dat ik alles via de controller zou kunnen laten lopen,
Als je nog even geduld hebt komt er een 8 poorts Unifi switch uit (USW-8-150W), dan heb je alles idd in één interface :)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:20
mvds schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Hmm, oke... Dat is jammer, dus dan zou het zijn:

Ziggo modem in bridge mode
USG
ToughSwitch Pro
2 x AP Pro

Waarvan dan de TS Pro niet in de controller te zien is? Wat voor voordelen heeft deze opzet dan, behalve twee extra groene bolletjes (LAN en WAN en misschien nog eentje voor WWW) boven de Ziggo modem als router te gebruiken? Ik hoopte juist dat ik alles via de controller zou kunnen laten lopen,
De TS Pro is niet uit de Unifi reeks daarom zie je hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41
Als ik verder zoek op squid en https filtering dan kom ik er toch weer op terecht dat het onmogelijk is (dat is het hele idee van https) met een transparante proxy. Enige goede mogelijkheid, zonder het blokkeren van hard-coded IPs, is een gewone proxy met WAPD zodat de clients automatisch de proxy instellingen krijgen.

Toch maar in zoiets verdiepen dan als het veranderen van de IPs te vervelend wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:08
Ik ben van plan dit jaar het hele netwerk op orde te brengen (volgens mij had ik dat vorig jaar ook al gezegd, maar dit jaar gaat de computerkamer naar zolder omdat onze dochter dan lekker een grotere kamer krijgt.).
Nu ben ik nog steeds geïnteresseerd in Ubiquiti apparaatuur.
We hebben een standaard rijtjes huis met een vrij lange achtertuin (20m).
Met onze Linksys spul komen we net niet tot aan de loungebank achterin (denk zo'n 15m ipv 20m).
Ik hoop dat ze nog met een router komen met iets meer poorten, of ik kan het met de 4 poorts doen.
De Edgerouter X heeft er maar 4 neem ik aan? of zit de WAN kant aan de andere kant van de router? De foto's geven 5 poorten aan.
De AP's 2 stuks wil ik het liefst met PoE waarvan de eerste in de meterkast komt te hangen (ga uit van complete dekking begane grond, maar niet achterin de tuin. Ergens anders zou ik hem niet willen hangen eigenlijk. :P
De andere komt op zolder te hangen.
Daarnaast wellicht 2 switches waarvan 1 iig met PoE voor de tweede AP.
De andere komt in de woonkamer bij de tv voor alle apparatuur welke bekabeld aangesloten moeten worden. Dat, of we gaan voor een Horizonbox welke we inzetten als Switch. Dat is nog even afwachten.
De Unify router heb je alleen in 3 poorts of heel duur 5 poorts variant.

Hoe zit het trouwens met de twee poorten op de Pro AP's? Is dit doorvoer? En wordt de snelheid/latency lager als je hier bijvoorbeeld nog wat op aan sluit?

Wordt iig erg spannend om dit te gaan doen. Hoop dat alles wat beter up blijft, alhoewel we weinig echt te klagen hebben, maar er moet wat veranderen om overal netwerk te hebben.
Qua switch heb ik nog wel 1 linksys variant.
Niet alles hoeft perse managed te zijn denk ik.

Op dit moment mijn lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)€ 0,-€ 0,-
2Ubiquiti UniFi AP Pro - 802.11 a/b/g/n - Dual-Band€ 220,48€ 440,96
1Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router€ 122,97€ 122,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 563,93

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 15-02-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:07

Ethirty

Who...me?

Als ik jou was zou ik of de nieuwe AC pro of de AC LR kiezen, je hebt nu het oude model gekozen.

De ERX heeft 1 wan poort en 4 lan poorten, of 2 wan en 3 lan, net wat je nodig hebt. De ERX SFP geeft je meerdere passieve POE poorten, mocht je de AC LR overwegen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zijn die ook met dual band?
Want daar wil ik uiteindelijk wel heen.
Die pro heeft 2 netwerk poorten. Daar kan ik dan mooi de kamer voor mijn dochtertje mee aansturing geven.

Dan kom ik op dit uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)€ 0,-€ 0,-
2Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)€ 160,02€ 320,04
1Ubiquiti EdgeRouter X€ 54,56€ 54,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,57

Ik denk dat ik dan mijn linksys switch blijf houden. Bovenstaande doe ik of de nog te komen unify router moet echt heel interessant zijn.

[ Voor 99% gewijzigd door Arunia op 15-02-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Arunia schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:45:
Zijn die ook met dual band?
Want daar wil ik uiteindelijk wel heen.
Die pro heeft 2 netwerk poorten. Daar kan ik dan mooi de kamer voor mijn dochtertje mee aansturing
De hele AC lijn is uiteraard dual band. De LR doet 3x3 op 2.4G en 2x2 op 5G, de pro 3x3 op beiden. De pro heeft inderdaad een tweede poort en is een volwaardige PoE variant.

Als je geen switchpoorten nodig hebt in je router dan is een ERL de betere keuze vanwege de hardware offload, zeker als je internetverbinding >100Mbit is.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De internet verbinding is meer dan 100Mbit (120 op dit moment en wordt later verhoogd naar 150).

De pro is in mijn ogen de betere keuze voor AP. Simpelweg omdat ik iig op 1 plek de doorlus nodig ga hebben om aan de juiste hoeveelheid poorten te komen.

Ik vind het moeilijk om tot de juiste apparaten te komen.
Ik heb iig mijn server en 1 van de AP's in de meterkast hangen. Dat zijn al 2 aansluitingen op de router.
Ik zou er dan nog een switch bij kunnen zetten, maar die moet dan iig PoE ondersteunen voor 1Gbit naar de AP's of iig degene die doorlust naar een kamer.

Maar eens kijken of ik iets kan vinden om in visio een goed schema te maken zodat ik weet wat ik moet hebben en in huis nog moet doen om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pittie|IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 14:40
Hoi, even een meedenk vraagje.

Ik heb een Edge router lite maar wil nu graag extra vaste ip adressen hebben. Ik kwam deze service tegen http://www.extraip.net/, dit lijkt mij een goede optie en ook mogelijk met de edge router. Heeft hier iemand ervaring mee?

grtz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 12:51
prekz schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 00:03:
EDIT:
Zojuist maar even de controller geupdate, aangezien ik meerdere sites heb binnen deze controller heb ik als eerste de AP's op mijn eigen site geupdate met firmware versie 3.3.17.3991. En dit werkt erg goed.

Echter wil ik op een remote site updaten maar, wanneer ik op upgrade klik naast het accesspoint gaat hij wil zogenaamd upgraden maar naar een minuut of 2 staat er nog altijd dat hij de oude versie heeft (3.2.12.2920) Weet iemand hoe dit kan?
Heeft hier nog iemand een reactie op? De gebruikers op de remote site klagen dat het wifi sinds dat ik de controller heb geupdate niet meer 100% werkt zoals dit voorheen wel was. Wil dus graag de firmwares updaten in de hoop dat dit het probleem oplost.

Ik heb trouwens geupdate van 4.7.6 naar de laatste nieuwe 4.8.12

[ Voor 3% gewijzigd door prekz op 15-02-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Arunia schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:55:
De internet verbinding is meer dan 100Mbit (120 op dit moment en wordt later verhoogd naar 150).

De pro is in mijn ogen de betere keuze voor AP. Simpelweg omdat ik iig op 1 plek de doorlus nodig ga hebben om aan de juiste hoeveelheid poorten te komen.

Ik vind het moeilijk om tot de juiste apparaten te komen.
Ik heb iig mijn server en 1 van de AP's in de meterkast hangen. Dat zijn al 2 aansluitingen op de router.
Ik zou er dan nog een switch bij kunnen zetten, maar die moet dan iig PoE ondersteunen voor 1Gbit naar de AP's of iig degene die doorlust naar een kamer.

Maar eens kijken of ik iets kan vinden om in visio een goed schema te maken zodat ik weet wat ik moet hebben en in huis nog moet doen om dit voor elkaar te krijgen.
Als ik het goed begrijp is de ERX niet echt snel genoeg voor 120/150 Mbit.

Dan zou je ook nog naar de ER PoE kunnen kijken, om het je nog wat makkelijker te maken. :) Zelfde hardware als de ERL, maar met 3 switchpoorten en 24/48V PoE (passief, dus geen 802.3 at/af!)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

doc schreef op maandag 15 februari 2016 @ 00:11:
[...]
Als je nog even geduld hebt komt er een 8 poorts Unifi switch uit (USW-8-150W), dan heb je alles idd in één interface :)
Ik vraag me af wat de impact op mijn portemonnee gaat zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens mij las ik dat de MSRP $199 gaat worden.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

mvds schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:14:
[...]

Ik vraag me af wat de impact op mijn portemonnee gaat zijn :P
Ik gok zo rond de 150 euro op basis van die MSRP, niet heel goedkoop voor een 8 poorts managed switch, maar qua management wel ideaal op deze manier, hij komt bij mij ook op de shortlist

[ Voor 3% gewijzigd door doc op 15-02-2016 17:05 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Aan je verhaal te zien zou je denk ik het meest enonomisch uitkomen met:

Edgerouter X (Volgens mij sterk zat voor een 150mbit normaal gebruik).
1x UAP AC PRO (Alleen vanwege de extra LAN poort die je wilt hebben).
1x UAP AC LR (Tot achterin de tuin).
Als switch heb ik zelf een Netgear GS-108Ev3 van een paar tientjes en dit bevalt mij heel goed en is managed. Je hebt al een switch. Prima, die blijven gebruiken mits hij gigabit is.

De AP's hebben al een PoE injector, die kun je gewoon gebruiken, geen PoE switch nodig.

Maak het niet duurder dan nodig is als je geen specifieke reden hebt daarvoor. De PRO is een mooi apparaat, maar als ik zo lees gaat de LR prima voldoen bij jou. Als je echter maar 1 LAN kabel hebt naar die kamer, dan kun je beter de PRO nemen in plaats van draden trekken...

[ Voor 30% gewijzigd door Fairy op 15-02-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke snelheid halen jullie met een IPSec l2tp verbinding op een edgerouter lite poe ?

Ik kom niet hoger dan 15mbit/s

[ Voor 16% gewijzigd door xbeam op 15-02-2016 18:23 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Fairy schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:20:
Aan je verhaal te zien zou je denk ik het meest enonomisch uitkomen met:

Edgerouter X (Volgens mij sterk zat voor een 150mbit normaal gebruik).
1x UAP AC PRO (Alleen vanwege de extra LAN poort die je wilt hebben).
1x UAP AC LR (Tot achterin de tuin).
Als switch heb ik zelf een Netgear GS-108Ev3 van een paar tientjes en dit bevalt mij heel goed en is managed. Je hebt al een switch. Prima, die blijven gebruiken mits hij gigabit is.

De AP's hebben al een PoE injector, die kun je gewoon gebruiken, geen PoE switch nodig.

Maak het niet duurder dan nodig is als je geen specifieke reden hebt daarvoor. De PRO is een mooi apparaat, maar als ik zo lees gaat de LR prima voldoen bij jou. Als je echter maar 1 LAN kabel hebt naar die kamer, dan kun je beter de PRO nemen in plaats van draden trekken...
Dat is helder. Ik twijfelde ook over de pro en de lr.
Het gaat me meer om de aansluitingen die ik nodig heb vanuit de meterkast waardoor ik wellicht de doorvoer van de pro op de bg nodig heb naar een kamer toe.
De rest van de kamers komen vanaf de zolder af.

Ik ga het nog eens op een rijtje zetten en kijken of het zo goed zal gaan. Het liefste zou ik vanuit de meterkast iedere kamer bedienen, maar door onnadenkendheid tijdens het verbouwen toentertijd liggen er geen losse leidingen naar alle kamers.
En om nu het dubbel laags gips er weer uit te trekken of het laminaat en de vloer. Dan maar op die manier.

De switch is iig 1Gbit. Het huidige netwerk zelfs volledig.

Is het aan te raden om de lr in de meterkast te doen of mag het ook op zolder? Dat laatste heeft ivm doorvoer mijn voorkeur.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 15-02-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 13:08
prekz schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:03:
[...]

Heeft hier nog iemand een reactie op? De gebruikers op de remote site klagen dat het wifi sinds dat ik de controller heb geupdate niet meer 100% werkt zoals dit voorheen wel was. Wil dus graag de firmwares updaten in de hoop dat dit het probleem oplost.

Ik heb trouwens geupdate van 4.7.6 naar de laatste nieuwe 4.8.12
Mmm dat had ik ook... Nu maar is getest met 4.9.x alpha en die firmware is vele malen beter.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 12:51
Is die stabiel genoeg? Wil namelijk niet dat de andere remote sites problemen ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:37
Ik heb problemen met mijn edgerouter met de voip telefoon, het is een gigaset a580. Bij de outbound calls verbreekt de verbinden na 2 minuten, dit gebeurt vaak maar niet altijd. Met de vorige router dit probleem nooit gehad was plug en play ook geen poorten moeten open zetten. De edgerouter is via de wizard ingesteld en heb voor de rest geen aanpassingen gemaakt, heb wel na wat zoeken op community.ubnt.com dit nog gedaan:
code:
1
set system conntrack modules sip disable
en Smart Queue Management staan aan.

Firmware op de edgerouter is 1.7

Iemand enig idee wat er mis kan gaan?

Update
Lijkt op gelost te zijn, had nog de optie om een voip stun server te gebruiken niet aanstaan. Het lijkt nu normaal te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door iCrOn op 15-02-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Arunia schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:33:
[...]

Dat is helder. Ik twijfelde ook over de pro en de lr.
Het gaat me meer om de aansluitingen die ik nodig heb vanuit de meterkast waardoor ik wellicht de doorvoer van de pro op de bg nodig heb naar een kamer toe.
De rest van de kamers komen vanaf de zolder af.

Ik ga het nog eens op een rijtje zetten en kijken of het zo goed zal gaan. Het liefste zou ik vanuit de meterkast iedere kamer bedienen, maar door onnadenkendheid tijdens het verbouwen toentertijd liggen er geen losse leidingen naar alle kamers.
En om nu het dubbel laags gips er weer uit te trekken of het laminaat en de vloer. Dan maar op die manier.

De switch is iig 1Gbit. Het huidige netwerk zelfs volledig.

Is het aan te raden om de lr in de meterkast te doen of mag het ook op zolder? Dat laatste heeft ivm doorvoer mijn voorkeur.
De meterkast is zelden een goede plek om een AP op te hangen.

De zolder kan prima, maar vergeet de dekking naar de woonkamer niet.

Zelf heb ik een trapkast in de woonkamer. Ik ga mijn AP daar inhangen. Dan heb ik perfect dekking in de woonkamer (heel dichtbij) en goede dekking in de rest van het huis (op hoogte en trap is van hout).

Mijn huidige AP hangt ook in de meterkast. Voor de woonkamer lukt dat wel, maar de zolder haal ik niet/amper. Ik wacht nog op de PRO, die is slecht leverbaar.

In jouw geval zou je ook 2x een LR kunnen overwegen en een 5 poorts switchje erbij. Da's nog altijd goedkoper dan een Pro en voor jouw doel heb je geen Pro nodig (3x3 dualband) en een LR heeft een (veel) groter bereik).

[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 15-02-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
prekz schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:00:
Is die stabiel genoeg? Wil namelijk niet dat de andere remote sites problemen ondervinden.
Vooralsnog wel. Enkel, als je de nieuwe AP's gebruikt moet je Airtime fairness uitzetten en na provisioning het AP in kwestie herstarten. Anders is de optie nog niet uit. 8)7

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Fairy schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:44:
[...]

De meterkast is zelden een goede plek om een AP op te hangen.

De zolder kan prima, maar vergeet de dekking naar de woonkamer niet.

Zelf heb ik een trapkast in de woonkamer. Ik ga mijn AP daar inhangen. Dan heb ik perfect dekking in de woonkamer (heel dichtbij) en goede dekking in de rest van het huis (op hoogte en trap is van hout).

Mijn huidige AP hangt ook in de meterkast. Voor de woonkamer lukt dat wel, maar de zolder haal ik niet/amper. Ik wacht nog op de PRO, die is slecht leverbaar.

In jouw geval zou je ook 2x een LR kunnen overwegen en een 5 poorts switchje erbij. Da's nog altijd goedkoper dan een Pro en voor jouw doel heb je geen Pro nodig (3x3 dualband) en een LR heeft een (veel) groter bereik).
Dat is ook zeker helemaal waar.
Stiekem hoop ik eigenlijk dat ik beneden kan bereiken met de AP in de meterkast.
Dan zolder en 1e verdieping en de tuin met het AP op zolder. Dit mag van mij de LR versie zijn, mits dit goed gaat met het automagisch overschakelen naar een ander AP op het moment dat je daar meer bereik op hebt (even de naamgeving van Ubiquiti kwijt, maar je begrijpt wel waar ik op doel).

Bij ons zit de meterkast naast de voordeur. Dan heb je rechts van de voordeur de tussenmuur naar de woonkamer en recht tegenover de deur naar de keuken.
Op zich kan je idee qua switch wel. Maar qua geld maakt het me niet uit om voor 40 euro meer een pro te halen als deze qua bereik het ook gaat halen.
Op zolder kan ik het AP ook overal zo'n beetje ophangen. Alhoewel ik dit dan het liefst op de overloop die ipv in de zolderkamer (ivm dat het ooit wellicht een gewone kamer wordt).
Ik zou nog wel een AP ipv beneden of boven op de 1e verdieping in de gangkast daar kunnen plaatsen. Maar dat is ook altijd maar gokken qua bereik en ook of ik daar een netwerkkabel kan krijgen.

Ik ga denk ik eerst maar even tekenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 16-02-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Arunia schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:16:
[...]

Dat is ook zeker helemaal waar.
Stiekem hoop ik eigenlijk dat ik beneden kan bereiken met de AP in de meterkast.
Dan zolder en 1e verdieping en de tuin met het AP op zolder. Dit mag van mij de LR versie zijn, mits dit goed gaat met het automagisch overschakelen naar een ander AP op het moment dat je daar meer bereik op hebt (even de naamgeving van Ubiquiti kwijt, maar je begrijpt wel waar ik op doel).

Bij ons zit de meterkast naast de voordeur. Dan heb je rechts van de voordeur de tussenmuur naar de woonkamer en recht tegenover de deur naar de keuken.
Op zich kan je idee qua switch wel. Maar qua geld maakt het me niet uit om voor 40 euro meer een pro te halen als deze qua bereik het ook gaat halen.
Op zolder kan ik het AP ook overal zo'n beetje ophangen. Alhoewel ik dit dan het liefst op de overloop die ipv in de zolderkamer (ivm dat het ooit wellicht een gewone kamer wordt).
Ik zou nog wel een AP ipv beneden of boven op de 1e verdieping in de gangkast daar kunnen plaatsen. Maar dat is ook altijd maar gokken qua bereik en ook of ik daar een netwerkkabel kan krijgen.

Ik ga denk ik eerst maar even tekenen.
Hoe vrijer je het AP ophangt hoe beter. De AP's zijn uit dezelfde serie dus het roamen tussen de AP's zal denk ik geen probleem zijn. Misschien wel het feit dat de LR een groter bereik heeft. Je wilt beneden immers niet op een AP zitten dat verder weg zit, maar dat kun je wel inregelen. Je zou het ook strict kunnen scheiden met eigen SSID's. Da's tenmiste hoe ik het ken, 1 SSID voor beide AP's, maar ook aparte SSID's erbij zodat je kan kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens mij is het juist 1 van de speerpunten van Ubiquiti tov thuisapparatuur dat roamen gewoon goed werkt. Je kan zelf opgeven bij welke signaalsterkte de andere AP het moet overnemen en je kan zelf het zendvermogen aanpassen (auto, laag-hoog) mocht het onverhoopt niet helemaal gaan zoals je bedacht had.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het gaat mij er juist om dat ik 1 SSID gebruik. Heb het nu gesplitst omdat het gezamenlijk elkaar in de weg zit. Ook idd een reden dat ik voor Ubiquiti wil gaan.
Dat instellen qua signaalsterkte e.d. moet wel goed gaan.

Het enige wat ik me nog af vraag, of de AP van de zolder vandaan het gaat halen naar achterin de tuin. Maar dat moeten we dan maar uit gaan proberen. Wellicht daar dan de LR voor kiezen.

Eens kijken of het bij deze serie ook gaat lukken met een gast account. Geen must, maar wel een interessante extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Sinds kort verhuisd naar een mijn nieuwbouw woning dus een mooie gelegenheid om het netwerk nu eens goed aan te pakken. Ik heb reeds internet via Jonaz (500/500 glasvezel) en het bereik van de meegeleverde ZTE modem valt enorm tegen. Maar gelukkig kan ik die bridgen naar een door mij gekozen router.

Dat wil ik als volgt doen:
#ProductPrijsSubtotaal
3Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)€ 95,-€ 285,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 339,56

Op elke verdieping wil ik een AP plaatsen, die ik het liefst voed middels PoE. Waarom 3 AP's? Overal is gewapend beton dus op de eerste verdieping heb ik amper bereik vanaf de modem die op de begane grond staat. De roaming functie spreekt me erg aan, vandaar de keus voor Ubiquiti.

Is dit een goede configuratie of slaat het helemaal nergens op?

Edit:
Ik vergeet nog te melden: Ik wil de tv bekabeld, maar eventuele andere aparaten rondom de tv ook. Mijn kantoor komt op zolder en daar wil ik ook een bekabelde aansluiting. Kan ik op die punten simpelweg een switch plaatsen of kan ik dan beter een 8 of meer poort ubiquiti router nemen?

[ Voor 7% gewijzigd door Younes op 16-02-2016 13:23 . Reden: vergeten... ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Arunia schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:44:
Eens kijken of het bij deze serie ook gaat lukken met een gast account. Geen must, maar wel een interessante extra.
Hou er dan wel rekening mee dat je voor een gast netwerk de Unifi software moet draaien, intern (bijv met de Cloudkey) of ergens in de cloud.
Younes schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:20:
Sinds kort verhuisd naar een mijn nieuwbouw woning dus een mooie gelegenheid om het netwerk nu eens goed aan te pakken. Ik heb reeds internet via Jonaz (500/500 glasvezel) en het bereik van de meegeleverde ZTE modem valt enorm tegen. Maar gelukkig kan ik die bridgen naar een door mij gekozen router.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 339,56

Op elke verdieping wil ik een AP plaatsen, die ik het liefst voed middels PoE. Waarom 3 AP's? Overal is gewapend beton dus op de eerste verdieping heb ik amper bereik vanaf de modem die op de begane grond staat. De roaming functie spreekt me erg aan, vandaar de keus voor Ubiquiti.

Edit:
Ik vergeet nog te melden: Ik wil de tv bekabeld, maar eventuele andere aparaten rondom de tv ook. Mijn kantoor komt op zolder en daar wil ik ook een bekabelde aansluiting. Kan ik op die punten simpelweg een switch plaatsen of kan ik dan beter een 8 of meer poort ubiquiti router nemen?
Als je de Edgerouter X overweegt en 3 AP's, dan zou ik denk ik de Edgerouter X SFP versie nemen, scheelt je een hoop kabeltjes en PoE injectors gebruiken. Je houdt dan nog 1 poort over om aan te sluiten op de rest van je netwerk.

Al is de X-serie voor 500/500 waarschijnlijk niet toereikend. Je zal dan al naar een Edgerouter PoE moeten kijken, al verlies je daarmee wel je 4e switchpoort (bridgen kan wel).

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Younes schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:20:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 339,56

Edit:
Bridgen? Nee, gewoon een Netgear GS116Ev2 (of vergelijkbaar) nemen. VLAN voor TV en internet opsplitsen. Daarna een Edgerouter er tussen en de AP's aan de bijgeleverde injector hangen. Relatief goedkope oplossing die prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ethirty schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:33:
[...]
Hou er dan wel rekening mee dat je voor een gast netwerk de Unifi software moet draaien, intern (bijv met de Cloudkey) of ergens in de cloud.
Dat moet wel lukken lijkt me. Heb 24/7 een WHS 2011 server draaien. Daar voor zover ik kan vinden, kun je de software ook op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Arunia schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:10:
[...]

Dat moet wel lukken lijkt me. Heb 24/7 een WHS 2011 server draaien. Daar voor zover ik kan vinden, kun je de software ook op draaien.
Correct het werkt ook op Windows Server 2008R2 (dat is de basis van de WHS2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Fairy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:07:
[...]

Bridgen? Nee, gewoon een Netgear GS116Ev2 (of vergelijkbaar) nemen. VLAN voor TV en internet opsplitsen. Daarna een Edgerouter er tussen en de AP's aan de bijgeleverde injector hangen. Relatief goedkope oplossing die prima werkt.
Ik ben gebonden aan de bridgefunctie van de meegeleverde router. Daar zit namelijk een coax aansluiting voor de tv op. Ik heb (hoef/kan) geen IPTV. Originele router (van ZTE) moet dus alle verkeer zo hup doorsturen naar de edgerouter. Daarnaast heb ik ook telefonie vanaf diezelfde meegeleverde router. Niet dat ik bel, maar ik vind die functie wel handig.

Verder.... ik had aangegeven dat ik glasvezel heb. Dus zou ik volgens jouw oplossing een router/switch moeten hebben met een SFP ingang. Die Netgear is een mooie oplossing, want ik wil inderdaad ook veel bekabeld aansluiten, maar voldoet niet aan mijn eisen.

Wat als ik nou 1 ubiquiti router neem, 1 switch voor de bekabelde aansluitingen en 3 AP's neem. Is de configuratie mogelijk zonder snelheidsverlies op de apparaten die bekabeld zijn aangesloten?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Younes schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:23:
[...]

Verder.... ik had aangegeven dat ik glasvezel heb. Dus zou ik volgens jouw oplossing een router/switch moeten hebben met een SFP ingang. Die Netgear is een mooie oplossing, want ik wil inderdaad ook veel bekabeld aansluiten, maar voldoet niet aan mijn eisen.
In theorie zou dat inderdaad moeten kunnen, maar ik denk dat het in de praktijk best lastig is om de binnenkomende glasaansluiting op eigen apparatuur aan te sluiten, al is het maar om de juiste SFP-module te vinden. Het simpelste blijft om je eigen NTU te gebruiken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

[...]

Ik ben gebonden aan de bridgefunctie van de meegeleverde router. Daar zit namelijk een coax aansluiting voor de tv op. Ik heb (hoef/kan) geen IPTV. Originele router (van ZTE) moet dus alle verkeer zo hup doorsturen naar de edgerouter. Daarnaast heb ik ook telefonie vanaf diezelfde meegeleverde router. Niet dat ik bel, maar ik vind die functie wel handig.

Wat als ik nou 1 ubiquiti router neem, 1 switch voor de bekabelde aansluitingen en 3 AP's neem. Is de configuratie mogelijk zonder snelheidsverlies op de apparaten die bekabeld zijn aangesloten?
Een router met coax? Bedoel je niet een Genexis NTU ?

SFP aansluiten is niet de bedoeling. Ik ben uitgegaan van een KPN propositie met 2 vlans die uit NTU komen met RJ45. Jouw situatie is blijkbaar anders. Bij 500/500 ga ik uit van een KPN lijn (technisch gezien, net als Telfort).

PS Wat aan de netgear switch voldoet niet aan je eisen? Hij heeft geen PoE dat klopt (injectors!) maar verder kan ik zo geen reden bedenken. Een echte PoE switch volgens de standaard gaat je ook niet helpen met AP's die passive PoE verwachten.

Telefonie kun je normaliter behouden als je het juiste VLAN tagged doorzet naar de router waar de omzetting op plaatsvind.

Als je wel SFP zou willen doen is zelfs dat mogelijk, maar dan moet je je NTU een beetje aanpassen. Ik ga er dan wel even vanuit dat jouw coax op de aparte vezel zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 16-02-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 22:01

Prx

[...]

Wat voor snelheidsverlies ben je bang voor dan? Alles wat bekabeld is aangesloten gaat gewoon, mits jij goede kabels gebruikt, met 1Gbps. Zelfs de injectors voor de hedendaagse AC Lite zorgen er niet langer meer voor dat het naar 100Mbit terug valt (en dat zou zelfs alleen voor Access Points zijn, niet eens voor alles wat is aangesloten bekabeld).

In principe is de door jou geschetste situatie werkbaar. Ik zie daar geen problemen in, zolang die ZTE inderdaad maar echt in bridge modus staat en dus geen NAT gaat toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Fairy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:42:
[...]

Een router met coax? Bedoel je niet een Genexis NTU ?
Bij Jonaz krijg je een ZTE F668 router, deze heeft een Coax aansluiting om TV rechtstreeks op het modem aan te kunnen sluiten. Ook heeft hij direct een GPON aansluiting, waardoor de glasvezel rechtstreeks het modem in kan. Of ze dat ook op dit manier doen is mij niet bekend, geen ervaring met Jonaz

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

GPON? Dat zou jammerlijk zijn. Maar afaik wordt GPON niet gebruikt in Nederland.

Ah, behalve door Jonaz die 't op de een of andere manier over reggefiber's infra weten te doen.

[ Voor 109% gewijzigd door CyBeR op 16-02-2016 17:08 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

Prx schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:03:
[...]
en dat zou zelfs alleen voor Access Points zijn, niet eens voor alles wat is aangesloten bekabeld
Maar dat lijkt me dus erg onwenselijk, je hebt grof geld (vind ik) betaald voor een knap wifi netwerk die dan begrensd word op 100mbit... Dat lijkt mij best zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 22:01

Prx

mvds schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:44:
[...]

Maar dat lijkt me dus erg onwenselijk, je hebt grof geld (vind ik) betaald voor een knap wifi netwerk die dan begrensd word op 100mbit... Dat lijkt mij best zonde
Daarom dat ik ook zeg dat dit niet meer van toepassing is op de nieuwe serie. :) Gelukkig gaven alleen de oude injectors dit effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

CyBeR schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:07:
GPON? Dat zou jammerlijk zijn. Maar afaik wordt GPON niet gebruikt in Nederland.

Ah, behalve door Jonaz die 't op de een of andere manier over reggefiber's infra weten te doen.
Waarom is dat jammer?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Prx schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:03:
[...]

Wat voor snelheidsverlies ben je bang voor dan? Alles wat bekabeld is aangesloten gaat gewoon, mits jij goede kabels gebruikt, met 1Gbps. Zelfs de injectors voor de hedendaagse AC Lite zorgen er niet langer meer voor dat het naar 100Mbit terug valt (en dat zou zelfs alleen voor Access Points zijn, niet eens voor alles wat is aangesloten bekabeld).

In principe is de door jou geschetste situatie werkbaar. Ik zie daar geen problemen in, zolang die ZTE inderdaad maar echt in bridge modus staat en dus geen NAT gaat toepassen.
Alle, op de kabel aangesloten apparaten, hebben een kabel lopen naar de switch. De switch is aangesloten op de router met eveneens een netwerkkabel. Dus alle verkeer moet langs dat ene kabeltje (tussen router en switch). Daar lijkt me snelheidsverlies op te treden?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als ik het goed begreep is GPON de glasvezel tegenhanger van de coax: je deelt een maximum bandbreedte met meerdere afnemers.

Het voordeel van glasvezel is juist dat je een 1-op-1 connectie hebt die je niet hoeft te delen met de straat.

Iemand trouwens ervaring met SFP modules in een EdgeRouter? Ben aan het zoeken wat er mogelijk is om geen NTU te hoeven gebruiken met glasvezel, maar geen van de SFP's die ik vind staat op de lijst van Ubiquiti (BiDi SC).

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:37
Ethirty schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:12:
[...]

Iemand trouwens ervaring met SFP modules in een EdgeRouter? Ben aan het zoeken wat er mogelijk is om geen NTU te hoeven gebruiken met glasvezel, maar geen van de SFP's die ik vind staat op de lijst van Ubiquiti (BiDi SC).
Heb er laatst 1 besteld bij www.fs.com for de edgerouter SFP. Je kan doorgeven/selecteren voor welke merk router je een SFP module nodig hebt en hun zorgen dat hij compatibel is. Heb er zelf 1 besteld met een RJ45 en werkte plug en play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Sorry, was misschien niet helemaal duidelijk. Gaat om een fibre SFP geschikt voor KPN/Xs4all (1550nm RX/1310nm TX als ik het goed heb) en die hebben ze überhaupt niet eens bij fs.com.

Maar ik kan er best eens een mailtje aan wagen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Yeah!
Native IPv6, IPv4, routed iptv voor elkaar op de edgerouter poe5.
Aansluiting is Kpn glasvezel.

Zal binnenkort (morgen?) de uitleg en config verzorgen.

IPv6 is via slaac, binnenkort eens zien of ik een dhcpv6 server kan draaien op de edgerouter.

EDIT:
Okay... niet alles werkt blijkbaar. IPTV doet het niet meer.
Deed het wel, maar na herstarten van t tv kastje (kon niet in instellingen ed komen) werkt t niet meer.

Kan iemand eens naar mijn config kijken?
#1 om te zien hoe ik IPv6 voor elkaar heb gekregen
#2 om te zien waarom IPTV t niet doet
#3 om te kijken of er nog iets raars in zit ;)

Ook nog een vraagje, hoe kan ik bepaalde IPv6 adressen op bepaalde poorten doorlaten?

Voor de code, zie pastebin. werd anders wat lang hier ;)
sommige delen heb ik weg gehaald, te herkennen aan **masked**
http://pastebin.com/2H5ibJTU

Hier ook de vragen over:
Is regel 79 nodig? zo ja, wat doet dit?
Is regel 146 nodig? de mss-clamping
Regel 410 heb ik toegevoegd omdat IPv4 het niet meer deed nadat IPv6 werkte. Maar ik denk dat deze zelfde regel de reden is dat IPTV niet meer werkt.
Op regel 454 heb ik 1 static laten staan... kan ik hier ook een ipv6 adres invullen zodat het apparaat net als met IPv4 een static krijgt?

[ Voor 65% gewijzigd door HellStorm666 op 17-02-2016 08:53 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik denk dat ik eigenwijs ben en uiteindelijk voor 2x de AP pro ga.
Verwacht dat ik vanaf zolder wel bereik tot in de achtertuin ga halen.

Enige waar ik nog mee zit, is welke van de twee routers. Voor zover ik op internet ben tegen gekomen is het intern bijna hetzelfde, alleen de software om ze in te stellen is anders en uitgebreider bij één daarvan.
#ProductPrijsSubtotaal
2Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)€ 160,02€ 320,04
1Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router€ 105,20€ 105,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 548,21

De 2 routers.
Mijn voorkeur qua gemak met instellen zou gaan naar de USG Unifi. 1 programma etc.
Ik verwacht niet dat ik de functionaliteit zou gaan missen van de Edge lite.
Het enige wat belangrijk is, is dat ik eigenlijk minimaal hetzelfde moet kunnen als een standaard Linksys WRT router. Maar verwacht dat dat met beide gaat en dat hij minimaal richting de 150Mbit aan moet kunnen richting de WAN kant.
Uiteraard intern het netwerk gaat 1Gbit zijn.
Wellicht ooit vervang (why :P) ik de switch nog wel. Maar die kans acht ik erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Dan zou ik lekker voor de USG gaan, dat is qua interface wel zo makkelijk. Ook worden de mogelijkheden qua configuratie nog steeds uitgebreid en kan je speciale dingen altijd nog via de CLI doen

Veel succes alvast!

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, thanks. Dan is dat wat ik ga doen.
Zie wel dat ik hoe dan ook gebruik moet maken van mijn huidige Linksys Switch vanwege de poorten.
Even bekijken hoe dat met die PoE injectors gaat, maar dat zal wel goed komen.
Eigenlijk zou ik op beide plekken wel gebruik kunnen maken van een wandcontact als dat echt nodig is.
Iig wat dingen om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:48
Even een kort vraagje aan de ubiquiti experts hier aanwezig. Is het op een Unifi USG (Pro) mogelijk om een vlan op de lan interface te bridgen met de WAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vraag ik me af, design is een router geen switch. En bij bridgen van porten gaat de hardware offloading uit hebben tweakers in dit topic waargenomen.

Waarom zou je het willen want als het WAN internet is zal je ergens een NAT translatie moeten doen? Schets eens wat meer context

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

iCrOn schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:07:
[...]

Heb er laatst 1 besteld bij www.fs.com for de edgerouter SFP. Je kan doorgeven/selecteren voor welke merk router je een SFP module nodig hebt en hun zorgen dat hij compatibel is. Heb er zelf 1 besteld met een RJ45 en werkte plug en play.
Heb al reactie van ze, maar $9 voor de juiste SFP :D
http://www.fs.com/1-25gbp...-transceiver-p-37694.html

Geen garanties van mij, slechts ter referentie voor mensen die dit ook zoeken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
stormfly schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:07:
Dat vraag ik me af, design is een router geen switch. En bij bridgen van porten gaat de hardware offloading uit hebben tweakers in dit topic waargenomen.

Waarom zou je het willen want als het WAN internet is zal je ergens een NAT translatie moeten doen? Schets eens wat meer context
Wel, hierbij een korte versimpelde weergave/verduidelijking van het beoogde doel:

WAN - NAT - LAN (vlan 1) voor thuisnetwerk
WAN - NAT - LAN (vlan 2) voor gescheiden thuiskantoor netwerk
WAN - bridged - LAN (vlan 3 en hoger) testsetups voor simulaties van klantnetwerken enzoverder met virtuele routers die rechtstreeks via de WAN het net op gaan

Niet de doorsnee setup, momenteel heb ik een pfsense in gebruik die dit perfect kan, maar aangezien ik voor het beheer graag switch naar een volledige unifi setup (als demo ook richting klanten) vroeg ik me dit af. Dan kan de pfsense eruit.

[ Voor 5% gewijzigd door ItsValium op 17-02-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Ja, in principe kan dit. Enkel zoals gezegd heb je een performance impact op de Bridged interfaces/vlannen die hiermee gemoeid zijn. Dus enkel de bridge zelf. Resultaat in jouw case is minder performance op vlan3 en hoger.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 18:36
Hoi hoi,

Ik draai hier al sinds enkele maanden met veul plezier een Edgerouter lite, dat ding werkt briljant met mijn 500/500 KPN lijn, maar sinds ik mijn website op mijn eigen server hier run zit ik met een vreemd probleem.

Nu heb ik onderandere een blog draaien (laten we het hier even blog.ijsklont.com noemen), het domain ijsklont.com is doorverwezen naar mijn IP adres en in de Edgerouter met een portforwarding naar mijn server.

Als ik blog.ijsklont.com bezoek op het werk, bij mijn vrienden, dan is er geen probleem. Echter wanneer ik vanuit mijn interne netwerk (laptop, pc, telefoon, etc...) blog.ijsklont.com wil bezoeken, dan kom ik doodleuk elke keer op de webpagina van de Edgerouter uit.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je hairpin nat aan staan?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
Call me stupid, maar weet niet waar je het over hebt met Hairpin NAT

[ Voor 94% gewijzigd door Ijsklont op 17-02-2016 23:37 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb exact dezelfde setup. Hairpin nat is de oplossing voor jou.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ijsklont
Ok als ik dus ga zoeken hierna dan kom ik veul dingen tegen wat niet werkt (met NAT rules etc...), maar uiteindelijk de 'Config Tree' gaan doorbladeren en het zelf al gefixed.

Config Tree --> port-forward:

hairpin-nat = enable
lan-interface = eth1

(Eth0 is mijn Wan-poot en Eth1 is mijn Lan-poort)

IIg bedankt voor mij in de goede richting te wijzen :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ijsklont schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 00:39:
Ok als ik dus ga zoeken hierna dan kom ik veul dingen tegen wat niet werkt (met NAT rules etc...), maar uiteindelijk de 'Config Tree' gaan doorbladeren en het zelf al gefixed.

Config Tree --> port-forward:

hairpin-nat = enable
lan-interface = eth1

(Eth0 is mijn Wan-poot en Eth1 is mijn Lan-poort)

IIg bedankt voor mij in de goede richting te wijzen :)
Staat in de NAT tab ergens onder een knopje advanced als ik het goed heb. Beetje raar want als je op die button klikt komt er maar 1 extra optie bij. Hadden ze net zo goed meteen erbij kunnen zetten :P

[ Voor 17% gewijzigd door Fairy op 18-02-2016 08:47 ]

• HellStorm666

HellStorm666

HellStorm666 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:19:
Yeah!
Native IPv6, IPv4, routed iptv voor elkaar op de edgerouter poe5.
Aansluiting is Kpn glasvezel.

Zal binnenkort (morgen?) de uitleg en config verzorgen.

IPv6 is via slaac, binnenkort eens zien of ik een dhcpv6 server kan draaien op de edgerouter.

EDIT:
Okay... niet alles werkt blijkbaar. IPTV doet het niet meer.
Deed het wel, maar na herstarten van t tv kastje (kon niet in instellingen ed komen) werkt t niet meer.

Kan iemand eens naar mijn config kijken?
#1 om te zien hoe ik IPv6 voor elkaar heb gekregen
#2 om te zien waarom IPTV t niet doet
#3 om te kijken of er nog iets raars in zit ;)

Ook nog een vraagje, hoe kan ik bepaalde IPv6 adressen op bepaalde poorten doorlaten?

Voor de code, zie pastebin. werd anders wat lang hier ;)
sommige delen heb ik weg gehaald, te herkennen aan **masked**
http://pastebin.com/2H5ibJTU

Hier ook de vragen over:
Is regel 79 nodig? zo ja, wat doet dit?
Is regel 146 nodig? de mss-clamping
Regel 410 heb ik toegevoegd omdat IPv4 het niet meer deed nadat IPv6 werkte. Maar ik denk dat deze zelfde regel de reden is dat IPTV niet meer werkt.
Op regel 454 heb ik 1 static laten staan... kan ik hier ook een ipv6 adres invullen zodat het apparaat net als met IPv4 een static krijgt?
Iemand die mij kan helpen?
Zou graag vanavond weer TV kunnen kijken.

Scientia Potentia Est

• ItsValium
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:35:
Ja, in principe kan dit. Enkel zoals gezegd heb je een performance impact op de Bridged interfaces/vlannen die hiermee gemoeid zijn. Dus enkel de bridge zelf. Resultaat in jouw case is minder performance op vlan3 en hoger.
Dat het kan is al goed nieuws echter kan ik nergens een inschatting vinden van de impact op de performance. Verlies ik dan 10% snelheid (daar kan ik perfect mee leven) of verlies ik meer dan de helft van de WAN snelheid. (huidige verbinding is 250 Mbps)

Iemand enige ervaring of idee?

• Jeroen_ae92
ItsValium schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:54:
[...]

Dat het kan is al goed nieuws echter kan ik nergens een inschatting vinden van de impact op de performance. Verlies ik dan 10% snelheid (daar kan ik perfect mee leven) of verlies ik meer dan de helft van de WAN snelheid. (huidige verbinding is 250 Mbps)

Iemand enige ervaring of idee?
Hou rekening met een max throughtput van 100 tot 150Mbit. Indien het routed kan, dan routed doen.

U+

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dat zal inderdaad ongeveer kloppen. Ik heb op mijn EdgeRouter PoE ook even een bridge gedraaid (eth1 + switch0), maar bij volle belasting van mijn lijn (100/100) zat de CPU load consequent op 100%. Nu tweede subnet aangemaakt op eth1 en met hardware offload aan komt de CPU load zelden boven de 5% uit.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 13:47
Ik hoop dat iemand bereid is om me te helpen, ik heb naar tevredenheid een UAP-AC-LR in gebruik. Deze gebruikt trouwens maar ~4.2 watt onder Loaf mocht iemand dat willen weten.

Ik heb sinds vandaag een USG toegevoegd. Ik heb hem kunnen toevoegen aan de controller. Hij vergeet alleen constant de PPPoE settings. Als ik die instel reboot de USG, tijdens de provisioning fase heb ik internet (kpn glasvezel) maar na deze provisioning fase komt hij op connected. Dan valt hij weer terug op DHCP, wat uiteraard niet werkt.. Herhaal ik deze stappen heb ik tijdens de provisioning fase weer internet.

Ik snap niet helemaal waar dit aan kan liggen, ik heb hem ook alleen ingesteld op VLAN 6, ik heb toch alleen een internet aansluiting afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:19
Welke controller versie draai je en welke firmware versie staat er op de USG? Je zou kunnen proberen de USG eerst even wel via DHCP een adres te laten krijgen en dan de firmware bij te werken. Daarna zou je weer kunnen kijken of de instellingen voor KPN wel blijven staan.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
Hammetje schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:30:
Welke controller versie draai je en welke firmware versie staat er op de USG? Je zou kunnen proberen de USG eerst even wel via DHCP een adres te laten krijgen en dan de firmware bij te werken. Daarna zou je weer kunnen kijken of de instellingen voor KPN wel blijven staan.
Bedankt voor je reactie! Voor de controller gebruik(te) ik 4.9.1. Ik heb hem gisteravond nog even volledig verwijderd en opnieuw ingericht met versie 4.8.12 om uit te sluiten dat het geen alpha controller versie issue is..

Ik heb de USG kunnen updaten naar 4.2.11 (de nieuwste van de site) door een lokale FTP server op te zetten waar hij het bestand vandaan kon halen :-)

Ik ga vanavond maar even kijken of een nieuwe Virtual Machine met een nieuwe controller een verschil maakt, heel vreemd dat de configuratie via de unifi controller niet zo lekker werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:19
De USG heeft een meer recente versie, genaamd 4.3.9. Misschien dat je die gelijk kunt proberen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
Hammetje schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:16:
De USG heeft een meer recente versie, genaamd 4.3.9. Misschien dat je die gelijk kunt proberen.
Kan niet wachten tot ik thuis ben, de changelog van deze versie (is inderdaad net uitgekomen) ziet er veelbelovend uit!
•Fix USG config bug when using PPPoE for WAN.
Update: Na het updaten naar deze nieuwe versie werkt de USG perfect icm KPN PPoEE!

[ Voor 9% gewijzigd door jamiev90 op 21-02-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 16:55
Heeft er al iemand met success Debian kaal op een EdgeRouterLite gezet?

Werkt dat een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jamiev90 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:50:
[...]

Kan niet wachten tot ik thuis ben, de changelog van deze versie (is inderdaad net uitgekomen) ziet er veelbelovend uit!

[...]

Update: Na het updaten naar deze nieuwe versie werkt de USG perfect icm KPN PPoEE!
Werkt iptv ook ?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
toro36 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 04:23:
Heeft er al iemand met success Debian kaal op een EdgeRouterLite gezet?

Werkt dat een beetje goed?
Niet geprobeerd maar zal vast wel werken. Immers, er staat nu ook al Debian op.

Vraag is echter, waarom zou je dit willen?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Ik ben bekend met Debian en iptables. Ik vind het een beetje verwarrend overkomen het systeem.

Misschien ligt het aan mij en moet ik mij meer inlezen. Maar een CLI guide van ERL specifieke commands ben ik nog niet tegengekomen.

De console functie is zeer prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Je zou kunnen beginnen met hun CLI primer
https://community.ubnt.co...Primer-part-1/td-p/285388

Ook zou je kunnen kijken naar de CLI van VyOS, daar is het geloof ik op gebaseerd.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Ethirty schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:56:
Je zou kunnen beginnen met hun CLI primer
https://community.ubnt.co...Primer-part-1/td-p/285388

Ook zou je kunnen kijken naar de CLI van VyOS, daar is het geloof ik op gebaseerd.
Thanks.

Ik meende ergens gelezen te hebben dat alleen de stock firmware de beste hardware performance geeft. Vandaar mijn vraag of er iemand al met Debian kaal aan de slag was geweest die daar wat meer over kon vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Vraag; ik heb interesse om een AP AC Lite te kopen. Ik bezit reeds de D-Link DGS-1210-28P managed switch die PoE en PoE+ aankan.

Bij de UniFi AC Lite AP en de UniFi AC LR AP specs zie ik staan

PoE Mode 24V Passive PoE

Moet je dan de meegeleverde injector gebruiken, of mag je ook je eigen PoE switch gebruiken? Ik voel er weinig voor om mijn dure switch niet te gebruiken en een extra apparaat te moeten aansluiten op mijn UPS.

[ Voor 0% gewijzigd door Packetloss op 21-02-2016 22:02 . Reden: added: managed ]

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10
Packetloss schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:55:
Moet je dan de meegeleverde injector gebruiken, of mag je ook je eigen PoE switch gebruiken?
De betreffende switch ondersteund geen 24V passive PoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
De UAP-AC Pro doet wel PoE op 48v maar de AC-Lite en AC-LR niet. De meegeleverde PoE injector of een inline 48v > 24v convertor zijn dan de enige opties als je je huidige switch wilt blijven gebruiken.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Jeroen_ae92 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:14:
De UAP-AC Pro doet wel PoE op 48v maar de AC-Lite en AC-LR niet. De meegeleverde PoE injector of een inline 48v > 24v convertor zijn dan de enige opties als je je huidige switch wilt blijven gebruiken.
@VHWare en @Jeroen_ae92 : dank voor snelle reactie. Dan nijg ik toch te gaan voor de Ubiquiti Unifi AC Pro te gaan.

Heb ik daar ook gelijk een vraag over. In een review hier op Tweakers lees ik dat tHe_BiNk: schrijft: Voor de controller software heb je een server/PC nodig (Linux, Mac, PC). Zelf heb ik ervaring met de oudere Ubiquiti UniFi UAP-AC, waar je niet altijd een (software)controller aan had hoeven te hebben staan. Ik neem aan dat dat met de nieuwe Ubiquiti UniFi AP AC PRO ook het geval is?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dat is idd nog steeds het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 23:03
HellStorm666 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:50:
[...]

Geen idee of je verder bent gekomen maar ik heb ook IPv4 en IPv6 native draaien via mijn KPN glasvezel abbo. Heb alles geconfigureerd met deze blog: https://kriegsman.io/2016...-edgerouter-lite-for-kpn/

Werkt out-of-the-box prima en hebt internet + iptv + voip draaien via de edgerouter (voip gelust naar experiabox). Wel zorgen dat je IGMP switches hebt anders gaat je WIFI aan gort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

HellStorm666 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:50:
[...]

Als je beeld het maar even gedaan hebt kan je proberen igmp proxy in de cli te herstarten. Dan kan misschien helpen: restart igmp-proxy

Ennuh niet zo dramatisch he ;) Je kan altijd je experiabox weer aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 22-02-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

superbig91 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:44:
[...]

Geen idee of je verder bent gekomen maar ik heb ook IPv4 en IPv6 native draaien via mijn KPN glasvezel abbo. Heb alles geconfigureerd met deze blog: https://kriegsman.io/2016...-edgerouter-lite-for-kpn/

Werkt out-of-the-box prima en hebt internet + iptv + voip draaien via de edgerouter (voip gelust naar experiabox). Wel zorgen dat je IGMP switches hebt anders gaat je WIFI aan gort.
Werkt nog niet, dus zal vanavond eens kijken naar deze manual.

EDIT:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
configure
2

3
set service nat rule 5000 description IPTV
4
set service nat rule 5000 log disable
5
set service nat rule 5000 outbound-interface eth0.4
6
set service nat rule 5000 protocol all
7
set service nat rule 5000 destination address 213.75.112.0/21
8
set service nat rule 5000 type masquerade
9

10
(YOUR SET LINE FOR STATIC ROUTE, received from previous step)
11

12
commit
13
save
14
exit

Wat bedoeld ie met regel 10?
En hoef ik geen static route meer te maken van het 213.75.112.0/21 naar de 10.35.*.*?
en moet ik i.p.v. dat 10.35.*.* adres dan m'n ip van de router invullen 192.168.2.1?

Ik heb een Zyxel GS1900-24E er achter hangen (maar de wifi zit via eth3 en eth4 welke samen met eth2 in switch0 zitten). Waar moet ik precies rekening mee houden binnen de Zyxel?
Nu staat IGMP op Enabled, V3, drop.
vlan id 1, en dan de ports op auto-learn
Tylen schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:53:
[...]

Als je beeld het maar even gedaan hebt kan je proberen igmp proxy in de cli te herstarten. Dan kan misschien helpen: restart igmp-proxy

Ennuh niet zo dramatisch he ;) Je kan altijd je experiabox weer aansluiten.
WHUUUTTT :F
Das vloeken in de kerk hé... dat ding er weer aan knopen :o

[ Voor 20% gewijzigd door HellStorm666 op 22-02-2016 13:13 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lol, nouja ik heb hem als backup nog steeds hangen. Heb zelfs mijn huidige subnet in dezelfde ip-range gehouden. Als er dan issues zijn is het experiabox aanzetten ethernet erin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb vorige week een AC-LR erbij gekocht, ik had alleen nog maar UAP's op 2.4Ghz maar band steering werkt niet echt geweldig op Apple meuk dus uiteindelijk de 2.4 maar uitgezet op die AP en nu alles op 5Ghz draait werkt het geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 23:03
HellStorm666 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:01:
[...]

Wat bedoeld ie met regel 10?
En hoef ik geen static route meer te maken van het 213.75.112.0/21 naar de 10.35.*.*?
en moet ik i.p.v. dat 10.35.*.* adres dan m'n ip van de router invullen 192.168.2.1?

Ik heb een Zyxel GS1900-24E er achter hangen (maar de wifi zit via eth3 en eth4 welke samen met eth2 in switch0 zitten). Waar moet ik precies rekening mee houden binnen de Zyxel?
Nu staat IGMP op Enabled, V3, drop.
vlan id 1, en dan de ports op auto-learn
1 woord: lezen... staat er gewoon boven

code:
1
2
3
4
5
sudo su
r_ip=$(show dhcp client leases | grep router | awk '{ print $3 }');
iptv_static=$(echo "set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop $r_ip")
echo -e "$iptv_static"
exit

Je moet IGMP aan zetten, werk je met VLAN enabled dan zet je die op VLAN ID 4

Je maakt dus wel een static route aan, maar hij gaat ervanuit dat je de edgerouter wel al op de glas hebt aangesloten. Kun je dus alleen doen als je internet al werkt.

Betreft dat blog 1 tip: don't copy / paste alles zonder dat je het eerst begrijpt. Dan voorkomt rare en conflicterende configuraties. Het blog gaat eruit dat je edgerouter de factory defaults aanwezig heeft. Wellicht kun je opnieuw beginnen a.d.h.v. dat blog, dan moet het binnen een half uur werken.

EDIT: Je router proxied alleen (igmp-proxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

superbig91 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:02:
[...]

1 woord: lezen... staat er gewoon boven
at had ik gelezen.
Maar op regel 10 staat dat je het router ip moet invullen voor de static.
Terwijl het deel er boven je juist een ander ip laat opzoeken.

Nu weet ik dus niet of ik het ip van m'n router (192.168.2.1) in moet vullen, of die ik uit dat opzoeken kreeg10.35.*.*

Edit:
Heb het 10.35.*.* deel ingevuld en iptv werkt weer.
Blijkbaar is het adres veranderd, want ik had een ander 10.35.*.* adres er staan.

[ Voor 13% gewijzigd door HellStorm666 op 22-02-2016 16:49 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Een ander iets is waarom ik Debian kaal zou willen hebben op de ERL is de mogelijk aanwezigheid van backdoors omdat het een Amerikaans product is.

Het zit mij niet echt lekker dat men gewoon ook zonder aanleiding gewoon er in zouden kunnen. De Britse variant van de NSA die hakt en abused vaak omdat ze het kunnen zonder een geldige reden of doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bierkameel schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:34:
Ik heb vorige week een AC-LR erbij gekocht, ik had alleen nog maar UAP's op 2.4Ghz maar band steering werkt niet echt geweldig op Apple meuk dus uiteindelijk de 2.4 maar uitgezet op die AP en nu alles op 5Ghz draait werkt het geweldig :)
Ik heb alleen een LR en geen oudere UAP's, maar bandsteering werkt hier prima met mijn iPad en atv (en mijn Air volgens mij ook). Alleen apparaten in huis zonder 5G support zitten nog op 2.4. Dat was met mijn Linksys wel anders, daar moest ik 2 SSID's aanmaken om dat voor elkaar te krijgen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:22
toro36 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:55:
Een ander iets is waarom ik Debian kaal zou willen hebben op de ERL is de mogelijk aanwezigheid van backdoors omdat het een Amerikaans product is.

Het zit mij niet echt lekker dat men gewoon ook zonder aanleiding gewoon er in zouden kunnen. De Britse variant van de NSA die hakt en abused vaak omdat ze het kunnen zonder een geldige reden of doel.
Bij dit soort opmerkingen denk ik altijd weer: waarom koop je het überhaupt dan?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Tylen schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:24:
Dat is idd nog steeds het geval.
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 12:42

OMX2000

By any means necessary...

tcviper schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:56:
[...]

Bij dit soort opmerkingen denk ik altijd weer: waarom koop je het überhaupt dan?
Die snap ik ff nie. Je koopt iets omdat je het zelf niet ff bouwt. Dus het is dan opvallend dat je hardware met custom software koopt en dan weer uitkleedt om er dan wat? mee te doen. Gevalletje omdat het kan?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:22
OMX2000 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:04:
[...]

Die snap ik ff nie. Je koopt iets omdat je het zelf niet ff bouwt. Dus het is dan opvallend dat je hardware met custom software koopt en dan weer uitkleedt om er dan wat? mee te doen. Gevalletje omdat het kan?
Dan heb ik niks gezegd, :) I like, omdat het kan!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik denk dat het ging om "een Amerikaans product met backdoors".

Omdat het kan is uiteraard wel een goede reden. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 12:42

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb nu redelijk dit topic bijgehouden en gelezen. Maar wat is nu aan te raden voor een xs4all glasvezel 500 Mbit lijn? De USG of de ERL? Beide kunnen functioneel bijna hetzelfde begrijp ik. Maar de USG heeft nog geen ipv6 support?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens mij zouden de meesten hier een ERL adviseren, tenzij de beperkingen van de USG niet relevant zijn voor je doel, of je graag het extra gemak van de interface wil.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

tcviper schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:56:
[...]

Omdat je de hardware wil, maar betere software weet :P
OMX2000 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:04:
[...]

Inderdaad. Ik ben van plan om Ubiquiti AP's te kopen binnenkort, maar de zooi van Ubiquiti gaat eraf en er gaat OpenWrt op. Misschien minder fancy features, maar betere en langere ondersteuning.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

4.8.14RC is beschikbaar in het Unifi beta forum, hierin is als het goed is een memory leak op oudere APs opgelost. Als er geen problemen meer zijn komt hij als release version op 29-02 beschikbaar

[ Voor 13% gewijzigd door doc op 22-02-2016 23:53 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Borromini schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:28:
[...]

Inderdaad. Ik ben van plan om Ubiquiti AP's te kopen binnenkort, maar de zooi van Ubiquiti gaat eraf en er gaat OpenWrt op. Misschien minder fancy features, maar betere en langere ondersteuning.
Ik vind de ondersteuning van ubiquiti juist super. En waarom zou je dan juist openwrt gaan nemen alleen voor de ondersteuning? Kan je een zakelijk contract ervoor afsluiten dan? OF ga je het prive inzetten en een contract afsluiten ofzo?

Need more info, * Tylen doesnt understand ;)

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.