[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.784 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

tcviper schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:50:
[...]

Yep das bij de USG en USG Pro inderdaad, zojuist zelf ook besteld :P
Hahaha dus je hebt al uitgezocht waar hij het goedkoopst is? ;) (hint hint)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:19
Tylen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:57:
[...]

Hahaha dus je hebt al uitgezocht waar hij het goedkoopst is? ;) (hint hint)
Gewoon bij de distributeur van NL www.wimoodshop.nl :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

Samplex schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:35:
[...]
Niemand een praktijk ervaring/advies welke voldoet aan mijn eisen/wensen?
Je grootste beperking gaat altijd zitten in de VPN, dat vreet CPU. Voor de rest is het aantal poorten wat je nodig denkt te hebben belangrijk. Edge lite met (managed) switch is waarschijnlijk de goedkoopste en makkelijkste oplossing.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:48
HellStorm666 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:05:
Even een vraagje over de beta van de unifi.
Ik heb nu net de nieuwste beta draaien van de unifi controller en de nieuwste beta op de ac-lr. Nu kan band steering dus aan. Maar als ik die aan zet op 5Ghz, dan wordt de verbinding met de 2 wifi cameras verbroken. Deze kunnen alleen 2,4Ghz.

Nu nam ik aan dat een device alleen naar de 5Ghz wordt gepushed als deze ook 5Ghz aan kan.
Is dit een foutje in de controller/firmware, een fout in de camera of klopt dit gewoon?
SSID veranderd? Zowel de 2.4 als de 5GHz dienen de zelfde naam te hebben.
Heb hier een situatie dat elk apparaat, behalve de iPhone 4S, kan verbinden met 5GHz, en doen dat ook.
Ze schakelen alleen terug als het signaal te zwak is.

FYI: Vanaf het beta forum.
ETA: Feb. 1st for GA.

BR,
BRandon

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:50
Vanavond een Ubiquiti cloud key gekocht, zijn er al mensen die ervaringen kunnen delen over dit device ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik nog niet, maar ben zeer benieuwd naar je ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:11

Geckoo

Good news, everyone!

Wij hebben vorige week een UVP-Pro binnen gehad.
eerste indrukken, prima bouw kwaliteit, lekker zwaar, bluetooht werkt prima. Vinden alleen het geluidsniveau van de handsfree stond nogal zacht.
verder lastig provisionen, moet allemaal nog handmatig in 3cx.
Hier meer mensen met een UVP (pro/excutive?)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 22:08
Ivm oriënteren op nieuwe WiFi setup ben ik aan het kijken naar Ubiquiti of Mikrotik.
De apparatuur moet de komende 5 jaar meegaan, dus daarom wil ik graag 8011.ac
Nu kan ik echter nergens het verschil (behalve prijs en PoE standaard) ontdekken tussen deze twee:
Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) en de Ubiquiti UniFi UAP-AC
Zie http://tweakers.net/pricewatch/compare/462457;379326/

Waarschijnlijk kijk ik er overheen, maar wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:59
De releasedatum. De rechter AP is van vorig jaar, en gaat waarschijnlijk sneller EOL. De linker AP is onderdeel van de nieuwe AC-lijn van Ubiquiti. Zal dus waarschijnlijk langer firmware-updates krijgen.

Technisch zijn ze inderdaad vergelijkbaar, maar het oude product was veel duurder (was toen top of the line met WiFi-ac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
DiedB schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 02:36:
De releasedatum. De rechter AP is van vorig jaar, en gaat waarschijnlijk sneller EOL. De linker AP is onderdeel van de nieuwe AC-lijn van Ubiquiti. Zal dus waarschijnlijk langer firmware-updates krijgen.

Technisch zijn ze inderdaad vergelijkbaar, maar het oude product was veel duurder (was toen top of the line met WiFi-ac).
Ok, dus technisch gezien geen noemenswaard verschil ;)
Verwarrend dat ze apparaten met zo goed als dezelfde specs opleveren.
Zelfs op de site van InterProject http://www.ip-sa.com.pl/unifi-p-1854.html
"UniFi AP-AC-Pro (UAP-AC-Pro) The fastest UniFi model with speeds of up to 300 Mbps in the 5 GHz radio band and up to 450 Mbps in the 2.4 GHz radio band. The UAP-AC-Pro offers simultaneous dual-band operation."

en vervolgens staat er bij technical specifications :

"802.11ac MCS0 - MCS9 (6.5 Mbps do 1300 Mbps), VHT 20/40/80"

lekker verwarrend overal.

Wat is de life-time van de apparatuur, hoelang kan je firmware updates verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:52
Is die VOIP poort van de USG ook te configureren als LAN poort?
Vandaag komt mijn USG binnen. Eens kijken of ik hem ook zakelijk kan inzetten op 80 sites. Enige nadeel is die ene LAN poort. Dat vereist altijd een extra managed switch.

[ Voor 57% gewijzigd door cupra4 op 27-01-2016 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
Downloader_NL schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:37:
Vanavond een Ubiquiti cloud key gekocht, zijn er al mensen die ervaringen kunnen delen over dit device ?
Heb er eentje hier. Valt niet veel over te zeggen eerlijk gezegd :) . Hij doet precies hetzelfde als de client op de PC, maar dan zonder PC.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
cupra4 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 07:54:
Is die VOIP poort van de USG ook te configureren als LAN poort?
Vandaag komt mijn USG binnen. Eens kijken of ik hem ook zakelijk kan inzetten op 80 sites. Enige nadeel is die ene LAN poort. Dat vereist altijd een extra managed switch.
De hele clue van dat apparaat is natuurlijk ook dat je 'switch' die erachter komt de rest regelt. En ik zag een forum thread over het enablen van de 2e lan poort: http://community.ubnt.com...h-2-LAN/m-p/1415592#M8562

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Volgens mij heeft hij ook een oudere chipset die veel meer stroom nodig heeft.

Ik ben trouwens benieuwd wanneer de UAP AC PRO beter leverbaar gaat zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 27-01-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zojuist ook besteld. Dat morgen morgen een latertje hahaha.

Ik zag dat iemand hier de USG al eens heeft geconfigureerd voor KPN. Als er nog andere mensen die die dat hebben mag ik de config?;)

De oude (Vierkante) UAP-AC heeft geen zero handoff, smooth roaming en bandsteering. (of hoe dat allemaal heet). Daarnaast kan je geen RF Scan ermee uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Samplex schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:35:
[...]

Niemand een praktijk ervaring/advies welke voldoet aan mijn eisen/wensen?
Ik weet niet waar de max ligt van de Edgerouter lite maar in mijn situatie merk ik geen vertraging.

Glasvezel verbinding 100Mbps up en down
Edgerouter lite
Strikte zone based firewall policy (omdat het kan)
+/- 200 firewall regels verdeelt over 6 zones
OpenVPN server
Hardware off-loading enabled

Met een doorvoer van 10-11 MBps nauwelijkse verhoging van de processor belasting ondanks de firewall.
De OpenVPN geeft bij mij wat meer load bij een connectie maar nog steeds geen maximale belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

MdBruin schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:53:
[...]

Ik weet niet waar de max ligt van de Edgerouter lite maar in mijn situatie merk ik geen vertraging.

Glasvezel verbinding 100Mbps up en down
Edgerouter lite
Strikte zone based firewall policy (omdat het kan)
+/- 200 firewall regels verdeelt over 6 zones
OpenVPN server
Hardware off-loading enabled

Met een doorvoer van 10-11 MBps nauwelijkse verhoging van de processor belasting ondanks de firewall.
De OpenVPN geeft bij mij wat meer load bij een connectie maar nog steeds geen maximale belasting.
Mijn lijn is 600/800. Met de Edgerouter volle bak... Wel heb ik maar weinig regels en alle offloading actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 13:30
Tylen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:35:
[...]

Zojuist ook besteld. Dat morgen morgen een latertje hahaha.

Ik zag dat iemand hier de USG al eens heeft geconfigureerd voor KPN. Als er nog andere mensen die die dat hebben mag ik de config?;)

[...]

De oude (Vierkante) UAP-AC heeft geen zero handoff, smooth roaming en bandsteering. (of hoe dat allemaal heet). Daarnaast kan je geen RF Scan ermee uitvoeren.
Voor een USG hoef je geen config te hebben - deze wordt beheerd door de UniFi software zelf.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Laatst online: 12-09 14:33
Downloader_NL schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:37:
Ik heb hem nu 2 weken draaien in combinatie met 3 x UAP AC PRO.

Werd standaard geleverd met 4.8.3 en heb deze inmiddels geupgrade naar 4.8.10

Werkt perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hammetje schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:27:
[...]

Voor een USG hoef je geen config te hebben - deze wordt beheerd door de UniFi software zelf.
Juist vandaag mee gespeeld (USG PRO) en het werkt allemaal lekker en snel.
De enige dingen die missen op dit moment is dat je pre configured statische ip's alvast erin kan zetten (kan nu alleen als de devices te voorschijn komen en dan handmatig static ip aanvinken), upnp2 en mdns enablen. Dit moet nu helaas nog handmatig hoop dat ze dit snel integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 05:50
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:45:
Ik nog niet, maar ben zeer benieuwd naar je ervaringen :)
Vandaag de Cloud Key binnen gekregen, super easy in gebruik. Mijn twee Accespoint waren binnen 10 minuten gemigreerd vanaf de oude controller naar de cloud key stick.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Laatst online: 21-09 11:13
die cloud key is eigenlijk gewoon een mini-pc / raspberry-achtig ding waarop dezelfde Unify controller draait als je op je pc hebt?
Hoeveel geschiedenis kan dat ding opslaan?

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Maar gevoed vanuit POE, dat is wel top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Ik heb vandaag mijn USG geplaatst. Alles werkt, maar mijn Plex server is van buiten af niet meer bereikbaar. Heb netjes een port forward aangemaakt op 32400, maar niks.. Iemand een idee? Ook vreemd: VPN naar binnen toe gaat prima, maar een Homewizard die ook via port forwarding te bereiken is doet het weer niet.

[ Voor 25% gewijzigd door cupra4 op 28-01-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammetje schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:27:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Je kunt namelijk via de CLI config aanpassingen doen middels SSH op de USG die je normaliter niet via de GUI kan doen. Dus de expert opties zeg maar. Deze kun je exporteren als config.gateway.json en de json file vervolgens weer inladen op de controller. Maw, je kunt de json file van een medetweaker aangereikt krijgen, aanpassen naar eigen smaak, wens en inzicht en deze op je eigen controller plaatsen. Deze doet dan de provisioning naar je USG. Aanpassingen binnen de controller verzorgt dan dat de json file aangepast wordt.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
cupra4 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:39:
Ik heb vandaag mijn USG geplaatst. Alles werkt, maar mijn Plex server is van buiten af niet meer bereikbaar. Heb netjes een port forward aangemaakt op 32400, maar niks.. Iemand een idee? Ook vreemd: VPN naar binnen toe gaat prima, maar een Homewizard die ook via port forwarding te bereiken is doet het weer niet.
Mocht je nog een (KPN of Ziggo) modem ervoor hebben hangen, maak dan in dat modem een DMZ richting de USG aan. Had in het begin ook allerlei forwarding problemen toen ik mijn USG plaatste (daarvoor nooit) en dit was de oplossing.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
alexbl69 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:13:
[...]

Mocht je nog een (KPN of Ziggo) modem ervoor hebben hangen, maak dan in dat modem een DMZ richting de USG aan. Had in het begin ook allerlei forwarding problemen toen ik mijn USG plaatste (daarvoor nooit) en dit was de oplossing.
Je kunt beter het modem/router van Ziggo in bridge laten zetten zodat je USG alles regelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Jeroen_ae92 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:01:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Je kunt namelijk via de CLI config aanpassingen doen middels SSH op de USG die je normaliter niet via de GUI kan doen. Dus de expert opties zeg maar. Deze kun je exporteren als config.gateway.json en de json file vervolgens weer inladen op de controller. Maw, je kunt de json file van een medetweaker aangereikt krijgen, aanpassen naar eigen smaak, wens en inzicht en deze op je eigen controller plaatsen. Deze doet dan de provisioning naar je USG. Aanpassingen binnen de controller verzorgt dan dat de json file aangepast wordt.
Precies. En die config heb ik reeds binnen _/-\o_ _/-\o_

Gisterenochtend vroeg de USG besteld bij pcscore omdat hij daar op voorraad was. Gister avond een mailtje met dat het vanuit een extern magazijn komt en dat dat een paar dagen duurt daarna komt hij naar mij. Terug gemaild dat ik hier niet blij mee ben en dat ik juist bij hun besteld heb omdat hij bij hun op voorraad zou zijn. Ook gevraagd waarom hij niet direct vanuit dat externe magazijn naar mij gestuurd word. Ze vroegen ook om een shop review te schrijven hier op tweakers. Zodra hij binnen is zal ik dat maar even gaan doen ja... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

Ik heb dinsdag eindelijk de knoop doorgehakt en een AC LR besteld. De meeste shops zitten rond dezelfde prijs, dus gekozen voor Azerty waar ik al een account had. Niet op voorraad, maar wel binnen 2-3 dagen te leveren via hun leverancier.

Helemaal verbaasd dus dat ik gisteren al een mailtje kreeg dat hij verzonden is. Als het meezit vanavond al mee spelen. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
tcviper schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:18:
[...]

Je kunt beter het modem/router van Ziggo in bridge laten zetten zodat je USG alles regelt ;)
Hij staat inderdaad al jaren in bridge. Dus heb even geen idee waar het te zoeken nu. Had hiervoor een Sonicwall en daar ging het perfect mee. Ook dezelfde poorten open gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
cupra4 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:56:
[...]

Hij staat inderdaad al jaren in bridge. Dus heb even geen idee waar het te zoeken nu. Had hiervoor een Sonicwall en daar ging het perfect mee. Ook dezelfde poorten open gezet.
Heb zelf ook lokaal plex server staan en de port forward van de USGW-Pro werkt prima.
Draai je controller versie 4.8.12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
tcviper schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:06:
[...]

Heb zelf ook lokaal plex server staan en de port forward van de USGW-Pro werkt prima.
Draai je controller versie 4.8.12?
Ja 4.8.12

from: anywhere
port: 32400
forward ip: intern adres van de server
forward port: 32400
protocol: tcp

Datzelfde geldt voor de homewizard, werkt ook niet. Maar 1723 voor de pptp vpn wordt wel netjes doorgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
cupra4 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Ja 4.8.12

from: anywhere
port: 32400
forward ip: intern adres van de server
forward port: 32400
protocol: tcp

Datzelfde geldt voor de homewizard, werkt ook niet. Maar 1723 voor de pptp vpn wordt wel netjes doorgelaten.
Hmm enige verschil is dat ik tcp en udp beide daar aan heb staan. Heel apart, werkt bij mij prima, net ff nieuwe poort forwarded en die doet het ook meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Port forwards werken bij mij ook goed op mn USG met 4.8.12.
-Heeft je USG echt een extern IP? dus check nog een keer of je router nog wel in bridge staat.
-Is die PPTP forward ook een intern ip of de USG zelf?
-Draait er geen firewall op de client waar je naar forward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Bierkameel schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:30:
Port forwards werken bij mij ook goed op mn USG met 4.8.12.
-Heeft je USG echt een extern IP? dus check nog een keer of je router nog wel in bridge staat.
-Is die PPTP forward ook een intern ip of de USG zelf?
-Draait er geen firewall op de client waar je naar forward?
Ja de USG hangt rechtstreeks aan een Ziggo modem die in bridge staat. Die config werkt al jaren goed zo.
PPTP VPN draait op een Synology met een intern adres
Plex draait op diezelfde Synology met alleen een ander poortnummer.

Ik ga eens testen of het uitmaakt dat ik beide protocollen aanzet. USG heeft ook laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbraamhaar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 09:16
Tylen schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:20:
[...]

Precies. En die config heb ik reeds binnen _/-\o_ _/-\o_
Is deze config ook voor Routed IPTV? Zo ja zou je hem dan ook met mij willen delen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik geloof het wel. Kan hem niet niet tesen.

chickpoint in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
cupra4 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:32:
[...]

Ja de USG hangt rechtstreeks aan een Ziggo modem die in bridge staat. Die config werkt al jaren goed zo.
PPTP VPN draait op een Synology met een intern adres
Plex draait op diezelfde Synology met alleen een ander poortnummer.

Ik ga eens testen of het uitmaakt dat ik beide protocollen aanzet. USG heeft ook laatste firmware.
Eerst Synology maar eens gereset. Had nog wat oude DNS gegevens erin staan. Hielp niks. Vervolgens op de USG de poort weggegooid en opnieuw aangemaakt. Ook niks, zelfs nog andere poort geconfigureerd (32401) maar blijft zelfde verhaal. Kan ik in de CLI meer zien over de port forwards?

edit:

admin@UnifiSecurityGateway# show port-forward rule 1
description Plex
forward-to {
address 192.168.1.195
port 32400
}
original-port 32400
protocol tcp

en de firewall rule:

rule 3 {
action accept
description "PortForward [Plex]"
destination {
address 192.168.1.195
port 32400
}
log enable
protocol tcp_udp
}

Ondertussen ook upnp en upnp2 aangezet, Plex op https gezet, poorten veranderd en vele malen getest, maar niks, nada! Als alles zo gaat, dan weet ik niet of ik nou iets vreselijk fout doe of dat er een fout in het apparaat zit. Zelfs een simpele port forward naar een Homewizard doet het niet eens. :( :(

[ Voor 34% gewijzigd door cupra4 op 28-01-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Ik heb een ubuntu servertje draaien met controller 4.7.6
Mijn apt sources list ziet er zo uit
code:
1
2
3
4
## Debian/Ubuntu
# stable => unifi4
#deb http://www.ubnt.com/downloads/unifi/debian unifi4 ubiquiti
deb http://www.ubnt.com/downloads/unifi/debian stable ubiquiti

Ik heb wat issues met UAP-AP-PRO's bij diverse klanten en lees dat de beta firmware dit zou moeten verhelpen. Volgens mij komt 4.8 elk moment uit als stable, maar hoe kan ik het makkelijkst updaten naar de beta? Moet ik mijn repository aanpassen en kan ik dan via apt-get updaten naar de beta?
Of moet ik handmatig de deb package downloaden via http://community.ubnt.com...ased-to-beta/ba-p/1460916?

En als ik hem handmatig installeer hoe ga ik dan straks weer terug naar de APT stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Mark- schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:17:
Ik heb een ubuntu servertje draaien met controller 4.7.6
Mijn apt sources list ziet er zo uit
code:
1
2
3
4
## Debian/Ubuntu
# stable => unifi4
#deb http://www.ubnt.com/downloads/unifi/debian unifi4 ubiquiti
deb http://www.ubnt.com/downloads/unifi/debian stable ubiquiti

Ik heb wat issues met UAP-AP-PRO's bij diverse klanten en lees dat de beta firmware dit zou moeten verhelpen. Volgens mij komt 4.8 elk moment uit als stable, maar hoe kan ik het makkelijkst updaten naar de beta? Moet ik mijn repository aanpassen en kan ik dan via apt-get updaten naar de beta?
Of moet ik handmatig de deb package downloaden via http://community.ubnt.com...ased-to-beta/ba-p/1460916?

En als ik hem handmatig installeer hoe ga ik dan straks weer terug naar de APT stable?
Op m'n Raspberry Pi 2B heb ik de controller draaien, met beta, en hier kon het op 2 methodes, waarvan 1 methode de nieuweste versie gaf.

Methode 1.
code:
1
sudo apt-get install unifi-beta

Maar... dit geeft een beta, en niet de meest recente in mijn geval.

De methode die ik gebruik om de rpi is inderdaad handmatig de deb installeren.
code:
1
2
3
wget https://www.ubnt.com/downloads/unifi/4.8.12-b1350255/unifi_sysvinit_all.deb
sudo dpkg -i unifi_sysvinit_all.deb
rm unifi_sysvinit_all.deb

Voor een nieuwe beta van de controller is het een kwestie van de nieuwe url kopieren en downloaden met wget.
Deze url in mijn voorbeeld is de nieuwste.
En in deze nieuwste controller beta zit ook de nieuwste AP firmware beta. Die kan je vanuit de controller upgrade.
Er is een hot-fix voor de laatste AP firmware. Beste kan je vanuit de Controller (versie 4.8+) bij je device op custom upgrade klikken en dan deze url pasten: http://dl.ubnt.com/unifi/...4.15.3418.160126.1935.bin

(let wel op dat je met beta firmware de auto upgrade uit moet zetten in de controller)

[ Voor 17% gewijzigd door HellStorm666 op 28-01-2016 12:07 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De beta repository is niet meer recent, jammer dat hij nog een hele oude beta geeft want dat is verwarrend ze zouden hem eigenlijk moeten killen.

Je kunt slechts custom firmware laden via de controller als je tenminste 4.8.3 of 5 hebt, anders moet je elke AP af met SSH.

Dus verreweg het gemakkelijkste is de genoemde optie om de DEB file te installeren,dan upgrade hij netjes en dan zal de reguliere repository vanzelf een melding geven dat er een update beschikbaar is. Althans dat neem ik aan want mijn Pi draait nog te kort om die aanname te bevestigen, alleen maar de 4.8 trail gedraaid ivm UAP-AC-PRO.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 28-01-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zo, morgen komen m'n 2 AP-AC Lite's binnen. Ben erg benieuwd, het oude model (met alleen 2.4GHz) heel kort gehad, maar dat viel toch tegen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vandaag de AC-LR binnen gekregen, maar ik ben nog niet helemaal enthousiast na mijn eerste indrukken.

Aangesloten op de Edgerouter X en via de mobiele app de QR gescand. Melding: firmware niet compatible, gaat firmware downloaden, reboot maar blijft daarna herhaaldelijk dezelfde melding geven.

Dan mijn oude AP maar weer aangesloten en via die weg is de AC-LR wel via de app te configureren. Logisch 8)7 Snel een SSID aangemaakt, alle instellingen op auto en de oude AP weer uit. Meerdere devices blijven elke paar seconde de verbinding verliezen, dus dat gaat zo niet werken.

Dan maar de Unifi software installeren op mijn Mac. Om überhaupt de file te kunnen downloaden moet ik mijn oude AP er weer bij pakken, zo instabiel is het. Helaas, wil niet starten. Vervolgens getest op mijn Macbook, maar ook hier niet starten.

Dan toch maar de werklaptop met Windows erbij gepakt en hier werkt het zowaar wel. Snel wat basisinstellingen gedaan en de AP geadopt. Firmware is de 3.4.8.3291 dus op zoek naar de beta waar hier over gesproken wordt. Helaas kom je niet zomaar bij het beta gedeelte ben ik inmiddels, na het aanmaken van een account, achter.

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen dat ik even moet wennen aan een nieuw product. Ik doe op het werk veel met Fortinet en die bakken er af en toe ook niks van, maar ik had er persoonlijk iets meer van verwacht bij het in gebruik nemen na alle positieve geluiden die ik hoorde.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dat hele probleem wat jij omschrijft heb ik totaal nergens gehad (en heb de nieuwe AC punten al op een 12 tal plekken inmiddels geinstalleerd). Ik plug die dingen in en doe via SSH set-inform http://unifi.domein.com:8080/inform en de rest gaat vanzelf (Controller loopt via datacenter, dedicated server Ubuntu met 4.8.12) zodra ze adopted zijn klik ik firmware upgrade en dan provisioned die nog een keer en is het klaar en running. Nog geen enkele keer problemen mee gehad, dus sta er versteld van wat je schrijft.

Wat betreft de beta's er staat toch echt duidelijk: https://help.ubnt.com/hc/...To-Signup-for-Beta-Access

[ Voor 27% gewijzigd door tcviper op 28-01-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tja, ik verwacht dat een product met firmware uit de doos al enigszins stabiel werkt, niet dat ik een account op een forum moet aanmaken, beta toegang moet aanvragen en dan moet uitzoeken hoe ik dat werkend krijg. Zeker niet als er een speciale mobiele app is die "EasySetup" heet die zelf een firmware upgrade regelt en dan nog steeds niks doet met de app.

Overigens had ik het menu voor beta toegang zelf al gevonden, alleen kan ik er niet op klikken. ;)
Ik probeer het later vanavond nog wel een keer, misschien is mijn account nog niet helemaal verwerkt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Eerder deze week ook gekeken mbt bèta programma, alleen die hele pagina wilt niet laden in geen enkele browser.

Wil graag bèta firmwares uitproberen daar die AC Pro bij ons geen 1300Mb haalt op een of andere manier.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wat Quad zegt dus. Toevallig net door de url van de beta-aanvraag-pagina te knippen/plakken in de adresbalk ineens wel toegang tot de pagina, nadat via de website doorklikken al minstens 10x niks uithaalde.

Nu snel de beta installeren. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds enkele dagen een UniFi AP AC lite thuis. Even wennen dat ze niet een zelfstandige webinterface hebben maar dat via de UniFi controller software moet die je los moet installeren.

Wat me opvalt (en helaas tegenvalt) is dat de UniFi AP range geen management VLAN ondersteunt. Oftewel: je kunt meerdere SSID's aanmaken en daar een VLAN nummer aan koppelen, maar geen management VLAN. In dat geval moet je dus je management traffic untagged over de poort laten lopen en de verschillende SSID VLAN's tagged. Ik vind dat wel echt een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 12:11
triet schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:45:

Wat me opvalt (en helaas tegenvalt) is dat de UniFi AP range geen management VLAN ondersteunt. Oftewel: je kunt meerdere SSID's aanmaken en daar een VLAN nummer aan koppelen, maar geen management VLAN. In dat geval moet je dus je management traffic untagged over de poort laten lopen en de verschillende SSID VLAN's tagged. Ik vind dat wel echt een gemis.
Je kan toch gewoon op de switchpoort waar de AP aanhangt je management vlan even als native vlan instellen?
Dan komt het management IP van de AP gewoon in jouw management vlan terecht.

[ Voor 19% gewijzigd door TAMW op 28-01-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ethirty schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:34:
Wat Quad zegt dus. Toevallig net door de url van de beta-aanvraag-pagina te knippen/plakken in de adresbalk ineens wel toegang tot de pagina, nadat via de website doorklikken al minstens 10x niks uithaalde.

Nu snel de beta installeren. :)
Bijzonder, nu net werkte het in een keer. Enfin direct de beta controller maar installeren. :Y

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:30:
Eerder deze week ook gekeken mbt bèta programma, alleen die hele pagina wilt niet laden in geen enkele browser.

Wil graag bèta firmwares uitproberen daar die AC Pro bij ons geen 1300Mb haalt op een of andere manier.
Dat gaat hij ook niet halen, lees maar een paar posts terug van oa mijzelf. Daar zijn ze niet op ontworpen, wel als WiFi connection speed maar je haalt het niet als doorvoersnelheid. De alfa (4.9.x) na deze beta gaat er iets verbetering in aanbrengen hopen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb je een linkje ergens?
djkavaa schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:07:
Voor de gene die de beta wil testen: https://owncloud.ictwebde...dex.php/s/DYbIrT3nv9qT5a2
Je kunt daar de bestanden downloaden tot 5 feb.
Wellicht ff handig om versie nummer erbij te vermelden. :)

[ Voor 86% gewijzigd door Quad op 28-01-2016 20:08 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 10:35
Voor de gene die de beta wil testen - Versie 4.8.12RC - : https://owncloud.ictwebde...dex.php/s/DYbIrT3nv9qT5a2

[ Voor 6% gewijzigd door Kavaa op 28-01-2016 20:14 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkavaa schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:07:
Voor de gene die de beta wil testen: https://owncloud.ictwebde...dex.php/s/DYbIrT3nv9qT5a2
Kun je daar de versie voor de Mac, Linux en de universal binaries bijzetten?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is dit voor Beta? Een exe file draait niet op mijn Mac of Pi :P?

Is dit 4.8.12RC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Jeroen_ae92 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:09:
[...]

Kun je daar de versie voor de Mac, Linux en de universal binaries bijzetten?
Komen eraan. Alle versies die ook in de Beta te vinden zijn op het forum.
Upload is nog bezig.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
stormfly schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:09:
Wat is dit voor Beta? Een exe file draait niet op mijn Mac of Pi :P?

Is dit 4.8.12RC?
Yes, de 4.8.12RC die ook te vinden is op het forum.
Zowel windows, mac als linux/unix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
TAMW schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:55:
[...]
Je kan toch gewoon op de switchpoort waar de AP aanhangt je management vlan even als native vlan instellen?
Dan komt het management IP van de AP gewoon in jouw management vlan terecht.
Dat klopt, en dat kan ook, maar ik wil juist dat ik mijn management vlan niet native hoef in te stellen (untagged) maar dat ik dus op kan geven in welk vlan de UniFi zijn mgmt interface moet hangen. Dat kan overigens wel met de hand heb ik uitgevonden, maar dan krijg ik wat problemen met de UniFi software die de AP niet meer herkent en ook niet meer kan vinden, ondanks set-inform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 12:11
triet schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:04:
[...]

Dat klopt, en dat kan ook, maar ik wil juist dat ik mijn management vlan niet native hoef in te stellen (untagged) maar dat ik dus op kan geven in welk vlan de UniFi zijn mgmt interface moet hangen. .
Kun je uitleggen waarom je dit perse wilt?
Ik kan me namelijk niets zinnigs bedenken wat dit voor voordelen geeft.

Als jouw management vlan 30 is, zet je gewoon op de switchpoort waar de AP zit het native vlan op 30
Al het untagged management verkeer van de AP komt dan netjes in vlan 30.

Op de switch zelf kan je dus daarnaast bv ook nog gewoon vlan 1 als native houden.

[ Voor 24% gewijzigd door TAMW op 28-01-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 13:55
triet schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:04:
[...]

Dat klopt, en dat kan ook, maar ik wil juist dat ik mijn management vlan niet native hoef in te stellen (untagged) maar dat ik dus op kan geven in welk vlan de UniFi zijn mgmt interface moet hangen. Dat kan overigens wel met de hand heb ik uitgevonden, maar dan krijg ik wat problemen met de UniFi software die de AP niet meer herkent en ook niet meer kan vinden, ondanks set-inform.
mac-based vlans? Moet je wel de macadressen bijhouden maar dan kun je op die manier je management een vlan in sturen zonder dat je dat betreffende vlan ook perse untagged op die poort moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Quad schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:30:

De volle 1300Mbit lijkt me ook erg lastig met een Gigabit ethernet aansluiting.
Welke apparaten gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gaat in dit geval om een MacBook Air, in combinatie met een airport extreme werd de 1300Mb wel gehaald. Het gaat mij dus niet om mogelijke dataoverdracht maar meer om de verbinding.

Ik haal met m'n eigen laptop niet hoger dan 400Mb maar dat klopt ook gezien de netwerk adapter met 2x2 antenne.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Quad schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:42:
Gaat in dit geval om een MacBook Air, in combinatie met een airport extreme werd de 1300Mb wel gehaald. Het gaat mij dus niet om mogelijke dataoverdracht maar meer om de verbinding.

Ik haal met m'n eigen laptop niet hoger dan 400Mb maar dat klopt ook gezien de netwerk adapter met 2x2 antenne.
Aah oke.
Zodra ik hier de 5GHz op HT80 zet, i.c.m. mijn Macbook Pro (early 2015), kom ik direct op 1300Mbit uit.
Maar heb hem standaard op HT40 staan, wat 600Mbit geeft.
wifi-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchCrownNL schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:36:
[...]

De volle 1300Mbit lijkt me ook erg lastig met een Gigabit ethernet aansluiting.
Welke apparaten gebruik je?
Je mag in je handen klappen als je er 1 gig netto uit weet te persen :) zelfs op een asus gaat dat nog lastig.

Maar sec genomen heb je een punt :)

Wat is jouw echte doorvoer snelheid, met een grote file, op HT80 en HT40 zoals je noemde in je laatste post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
stormfly schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:14:
[...]

Je mag in je handen klappen als je er 1 gig netto uit weet te persen :) zelfs op een asus gaat dat nog lastig.

Maar sec genomen heb je een punt :)

Wat is jouw echte doorvoer snelheid, met een grote file, op HT80 en HT40 zoals je noemde in je laatste post?
Met het wifi netwerk in gebruik door meerdere apparaten het volgende:
Gemiddeld HT40: 30 - 35 MB/s
Gemiddeld HT80: 50 - 60 MB/s

Moet wel zeggen HT80 blijft vaak op 867Mbit hangen, en schiet soms naar de 1300Mbit zie ik net.
Zit dus nog wel wat rek in heb ik het idee.

Test file was een 10GB bestand op de server hier in huis.
Ach leuk voor de testjes, maar de meeste apparaten hier in huis hebben geen 3X3 :P
Ben tevreden met HT40 op dit moment. In de slaapkamer, 2 muren tussen AP, nog steeds gemiddeld 100Mbit.

Jij?

[ Voor 5% gewijzigd door DutchCrownNL op 28-01-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met HT 80 en een 2x2 (hoger heb ik niet) kom ik op 26MB/s ongeveer met pieken naar 30MB/s.

Maar wat je zegt overal waar 5ghz dekking is trek ik ziggo 120mbit strak dicht _/-\o_ Op mijn WiFi N adapter in een MacBook Air van 2012 zelfs al.

Dus zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:01
DennusB schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:01:
Zo, morgen komen m'n 2 AP-AC Lite's binnen. Ben erg benieuwd, het oude model (met alleen 2.4GHz) heel kort gehad, maar dat viel toch tegen.
Hey leuk! Heb er ook net twee besteld.

Kan niet wachten om ermee te spelen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Torgo schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:39:
[...]

Ben benieuwd naar jouw ervaringen ook! Wat voor huis heb je? Hout/beton? En hoe groot ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:01
DennusB schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:41:
[...]

Ben benieuwd naar jouw ervaringen ook! Wat voor huis heb je? Hout/beton? En hoe groot ongeveer?
Nieuwbouw/beton.

165m2, drie verdiepingen inclusief BG.

AP in de gang aan het plafond, dichtbij de woonkamer. Signaal moet door 1 dunne tussenmuur.

AP twee op zolder in kamer 1. Moet uiteindelijk door 2 muren naar de andere lkant van de zolder, maar het huidige AP doet het ook wel aardig daar dus moet wel lukken.

Op verdieping twee hoop ik een goed signaal te kunnen mee pikken van BG pf zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Torgo schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:39:
[...]

Ze zijn populair! Ik ben ze vanaf oktober al aan het uitrollen op al onze vestigingen. Denk dat ik er straks rond de 100 heb draaien. Ze bevallen me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
DutchCrownNL schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:53:
[...]

Aah oke.
Zodra ik hier de 5GHz op HT80 zet, i.c.m. mijn Macbook Pro (early 2015), kom ik direct op 1300Mbit uit.
Maar heb hem standaard op HT40 staan, wat 600Mbit geeft.
[afbeelding]
Dat zijn nette waardes DutchCrownNL. Op wat voor afstand van het AP haal je die waardes en hoe heb je het AP gemonteerd (tegen muur / aan plafond / plat liggend op kast o.i.d., hoeveel muren ertussen e.d.)?

Ik heb sinds vorige week twee UAP-AC-Pro's in huis, 1 voor in de woonkamer en 1 voor de zoldertrap t.b.v. zolder en 1e verdieping. Die voor de woonkamer wil ik boven de deur naar de trapkast hangen, maar monteer hem pas definitief als ik overtuigd ben dat ik ze wil houden. Vooralsnog ligt het AP afwisselend op een legplankje in de trapkast of bovenop de boekenkast in de woonkamer (2m+ qua hoogte).

Net als Quad vind ik de snelheid nogal tegenvallen. Ik had wel al van performance issues gelezen en ook dat ze eigenlijk meer op stabiliteit en veel gelijktijdige clients zijn ontworpen, maar desondanks valt mij de snelheid tegen. Ook met de laatste controller versie 4.8.12 RC i.c.m. AP firmware 3.4.14.3413.
Ik heb een MacBook Pro (med. 2014) met 3x3 Wifi AC adapter, dus ik verwachtte hogere doorvoersnelheden dan met mijn TP-Link N750 router (TL-WDR4300, waarvan de Wifi nu uit staat). Dat valt nogal tegen; de TP-Link staat in de meterkast en ondanks dat het signaal door een deur én 10cm muur moet, is de Tx-rate veelal beter dan met het Ubiquiti AP dat óf maar door 1 deur moet (als ie in de trapkast ligt) óf vrij in de ruimte kan zenden (als ie op de boekenkast ligt) en ik er maar een meter of 2-3 vandaan zit.
Vooralsnog merk ik dus geen enkel voordeel van Wifi AC t.o.v. Wifi N en het feit dat het MIMO 3x3 AP is. Voor in de woonkamer had die TP-Link eigenlijk kunnen volstaan, voor het bereik op de andere verdiepingen uiteraard niet.

Ik heb het AP in de woonkamer net eens op 80Mhz gezet, zie het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80716712/Schermafbeelding%202016-01-28%20om%2023.01.07.png

Nu begrijp ik dat het tweaken van een Wifi netwerk best wel een kunst is en eerlijk gezegd heb ik daar nog niet zoveel tijd in gestoken (moet nog een rondje met inSSIDer / NetSpot doen en die metingen analyseren en verschillende setups testen), maar ik had er simpelweg meer van verwacht out-of-the-box met alle settings op standaard/auto.

Hmmm...terwijl ik op Verstuur klik voor bovenstaande reactie hapert mijn Wifi en zit ik nu ineens via hetzelfde AP (dat 1,5m van mij verwijderd is) op de 2,4Ghz Wifi-N 20Mhz band!? Vaag....misschien een bugje in de band steering die ik gisteren in de nieuwe controller aangezet heb?

[ Voor 10% gewijzigd door timothee op 29-01-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Torgo schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:53:
[...]

Nieuwbouw/beton.

165m2, drie verdiepingen inclusief BG.

AP in de gang aan het plafond, dichtbij de woonkamer. Signaal moet door 1 dunne tussenmuur.

AP twee op zolder in kamer 1. Moet uiteindelijk door 2 muren naar de andere lkant van de zolder, maar het huidige AP doet het ook wel aardig daar dus moet wel lukken.

Op verdieping twee hoop ik een goed signaal te kunnen mee pikken van BG pf zolder.
Cool, ik juist een oud huis met voornamelijk hout. 105m2 hier. 1 beneden in de woonkamer en 1 op m'n slaapkamer of gang boven. Ben benieuwd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Torgo schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:53:
[...]

Bij ons huis 130m en heel veel ouder kanonhard beton + staal heb ik op de 2e prima bereik, ik zit dan exact tussen AP1 en AP2 in en hij wisselt soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timothee schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:16:
[...]

(hij pakt mijn afbeelding op Dropbox niet!?)

Hmmm...terwijl ik op Verstuur klik voor bovenstaande reactie hapert mijn Wifi en zit ik nu ineens via hetzelfde AP (dat 1,5m van mij verwijderd is) op de 2,4Ghz Wifi-N 20Mhz band!? Vaag....misschien een bugje in de band steering die ik gisteren in de nieuwe controller aangezet heb?
Dropbox werkt alleen via de map Public van Dropbox ;-)

Ik heb het gevoel dat jouw 5GHz signaal niet goed is, of je ontvanger in je laptop slecht. Want als je terug valt van 5GHz naar 2,4 heeft dat veelal een bereik oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Vraagje. Ik heb sinds kort de syslog aan staan en kom daar een paar meldingen tegen die ik liever niet zie. Hoe kan ik dit fixen?

Komen van de Edgerouter PoE5
Error: ubnt deamon dhcpd: uid lease 192.168.*.* for client **:**:**:**:** is duplicate on LAN2
Die error komt met enige regelmaat voor

En vanochtend had ik ineens geen internet meer, herstart van de PoE5 loste dit op. de meldingen daar uit zijn oa:
Error: ubnt user igmpproxy: setsockopt IP_MULTICAST_IF 84.83.*.*; Errno(126): Cannot assign requested address
Error: ubnt local2 pppd: Timeout waiting for PADO packets
Error: ubnt daemon ntpd_intres: host name not found: 0.ubnt.pool.ntp.org
Warning: ubnt daemon radvd: no auto-selected prefix on interface switch0, disabling advertisements
Warning: ubnt local2 pppd: Unsupported protocol 'IPv6 Control Protovol' (0x8057) received

Zit op KPN Glasvezel en heb routed iptv.
setup is: Glasvezel NT -> Edgerouter -> Managed switch / unifi-wifi -> Patchpannel

Na de herstart kreeg ik nog de volgende meldingen in het syslog:
Error: ubnt daemon dhcpd: WARNING: Host declarations are global. They are not limited to the scope you declared them in.
Error: ubnt daemon dhcpd: No subnet declaration for eth0.4 (10.35.74.183). ** Ignoring requests on eth0.4. If this is not what you want, please write a subnet declaration in your dhcpd.conf file for the network segment to which interface eth0.4 is attached. **

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
De volle 600Mbit, of 1300Mbit in geval van HT80, haal ik in dezelfde ruimte.
Afstand is dan max een meter of 5 - 6. AP hangt in de woonkamer, aan het plafond, in een hoek.
Zodra ik in een slaapkamer ben (2 uren ertussen) kom ik rond de 100Mbit uit (effectieve snelheid, mbv speedtest).

Het klopt inderdaad dat de Unifi's nog zijn geoptimaliseerd voor enkel gebruik.
Qua stabiliteit, ondanks de laatste beta firmware, totaal geen klagen.

Verder niet echt wezen testen qua snelheid, werkt voor mij op dit moment prima.
Heb de AC-Pro ter vervanging van een Asus RT N66u, en voornamelijk vanwege het bereik.
Band steering staat overigens hier op 5G, en ik zie ook dat mijn apparaten gewoon netjes naar de 5G frequentie worden gestuurd, mits het signaal voldoende is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Zojuist een mail gekregen van MaxICT dat de prijs van het AC LR AP onder de 100 euro is gezakt. Gelijk besteld en order is ook al in behandeling genomen. Installatie laat nog even op zich wachten tot juni wanneer de verbouwing klaar is, maar kan nu wel ruim op tijd zien hoe ik het allemaal wil gaan aansluiten dat het voor het oog alles er heel netjes uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:00:
Vraagje. Ik heb sinds kort de syslog aan staan en kom daar een paar meldingen tegen die ik liever niet zie. Hoe kan ik dit fixen?

Komen van de Edgerouter PoE5
Error: ubnt deamon dhcpd: uid lease 192.168.*.* for client **:**:**:**:** is duplicate on LAN2
Die error komt met enige regelmaat voor

En vanochtend had ik ineens geen internet meer, herstart van de PoE5 loste dit op. de meldingen daar uit zijn oa:
Error: ubnt user igmpproxy: setsockopt IP_MULTICAST_IF 84.83.*.*; Errno(126): Cannot assign requested address
Error: ubnt local2 pppd: Timeout waiting for PADO packets
Error: ubnt daemon ntpd_intres: host name not found: 0.ubnt.pool.ntp.org
Warning: ubnt daemon radvd: no auto-selected prefix on interface switch0, disabling advertisements
Warning: ubnt local2 pppd: Unsupported protocol 'IPv6 Control Protovol' (0x8057) received

Zit op KPN Glasvezel en heb routed iptv.
setup is: Glasvezel NT -> Edgerouter -> Managed switch / unifi-wifi -> Patchpannel

Na de herstart kreeg ik nog de volgende meldingen in het syslog:
Error: ubnt daemon dhcpd: WARNING: Host declarations are global. They are not limited to the scope you declared them in.
Error: ubnt daemon dhcpd: No subnet declaration for eth0.4 (10.35.74.183). ** Ignoring requests on eth0.4. If this is not what you want, please write a subnet declaration in your dhcpd.conf file for the network segment to which interface eth0.4 is attached. **
Dat laatste stukje is normaal gedrag. Eigenlijk zegt ie dat ie op die interfaces niet luistert naar DHCP requests. Maw, hij deelt geen adressen uit aan die interfaces.

Die eerste foutmeldingen zeggen met niet zoveel maar zou LAN2 niet een interface moeten zijn die in switch0 thuis hoort? Of roam je van AP naar AP met behoudt van IP?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Jeroen_ae92 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:35:
[...]

Dat laatste stukje is normaal gedrag. Eigenlijk zegt ie dat ie op die interfaces niet luistert naar DHCP requests. Maw, hij deelt geen adressen uit aan die interfaces.

Die eerste foutmeldingen zeggen met niet zoveel maar zou LAN2 niet een interface moeten zijn die in switch0 thuis hoort? Of roam je van AP naar AP met behoudt van IP?
LAN2 is de naam die de DHCP server heeft op switch0
M'n mobiel heeft wel een static mapping in de edgerouter. En op zolder heb ik (totdat de ac-lite binnen komt) een tp-link staan en beneden een ac-lr. Dus in feite roam ik idd van de tp-link naar de ac-lr met behoud van IP.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

tcviper schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:18:
Dat hele probleem wat jij omschrijft heb ik totaal nergens gehad (en heb de nieuwe AC punten al op een 12 tal plekken inmiddels geinstalleerd).
Ik wilde nog even aangeven dat na de installatie van 4.8.12RC ik niet meer de problemen ervaar die ik had met de laatste officiële release. Ik hoop dat ze snel de nieuwe officiële release uitbrengen.

Ik zie nog wel een hoop disconnects van mijn Nest Protect, maar ik durf niet te zeggen of dat nu aan de eerdere problemen van Ubiquiti of aan de Nest zelf ligt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een topic over nest op het ubnt forum daar zou je eens kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ben ik van op de hoogte, al kreeg ik in dat topic de indruk dat het met 4.8.12 allemaal wel zo'n beetje verholpen moest zijn.

Ik denk dat het ook met de Nest zelf te maken heeft: in de Unifi software staat de thermostaat ook als enige op zo'n Power-save blaadje bij de signaalsterkte terwijl die functie helemaal niet aanstaat.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Ik ben me aan het oriënteren op Ubiquiti als vervanging van mijn huidige Ziggo modem/accesspoint en extra Apple Airport als extra access point. Thuis situatie met diverse draadloze Apple / Windows devices en PC's hard wired.

Naast 1 of meerdere UAP-AC-PRO en\of UAP-AC-LITE denk ik aan een Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router of een Ubiquiti USG, dit evt in icm met een manged switched TPlink, Zyxel of HP

Wat me echter niet duidelijk is wat is het verschil tussen de EdgeRouter en de USG?

Andere optie is MikroTik, heb je geen aparte controller nodig en is ook erg flexibel in te stellen. Hebben ook niet zo mooie AC accesspoints met 3 mimo streams.

Maar voorkeur heeft 1 fabrikant ivm commandline commando's / controller etc.

Het instellen wordt voor beide even wennen, lang geleden met CISCO spul gewerkt, maar daar verwacht ik wel uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
RedHead schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:46:
Ik ben me aan het oriënteren op Ubiquiti als vervanging van mijn huidige Ziggo modem/accesspoint en extra Apple Airport als extra access point. Thuis situatie met diverse draadloze Apple / Windows devices en PC's hard wired.

Naast 1 of meerdere UAP-AC-PRO en\of UAP-AC-LITE denk ik aan een Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router of een Ubiquiti USG, dit evt in icm met een manged switched TPlink, Zyxel of HP

Wat me echter niet duidelijk is wat is het verschil tussen de EdgeRouter en de USG?

Andere optie is MikroTik, heb je geen aparte controller nodig en is ook erg flexibel in te stellen. Hebben ook niet zo mooie AC accesspoints met 3 mimo streams.

Maar voorkeur heeft 1 fabrikant ivm commandline commando's / controller etc.

Het instellen wordt voor beide even wennen, lang geleden met CISCO spul gewerkt, maar daar verwacht ik wel uit te komen.
Unifi Gateway (USG en USG Pro) = meer ala Apple, dus meer GUI based (werkt via de controller die je op een mac of pc installeert en integreert met de Unifi access points in 1 interface), dankzij de nieuwe updates van controller kun je daar ook steeds meer via CLI overigens.
Edgerouter = meer voor mensen die van CLI commands houden, meer zelf doen, eigen web gui, staat los van Unifi spul.
Beiden hebben zelfde hardware overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 29-01-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
tcviper schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:48:
[...]

Zou het dan niet mogelijk zijn om de Unifi software in de Edgerouter te krijgen gezien ze op dezelfde hardware draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

DutchCrownNL schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:34:
[...]

De volle 600Mbit, of 1300Mbit in geval van HT80, haal ik in dezelfde ruimte.
Ik denk dat daar het probleem op zit, HT40 ipv HT80 (wat is dat eigenlijk?).
Volgende week komen we erachter of het goed op de MacBook Air werkt. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De air heeft toch alleen een N adapter toch geen AC adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
LightStar schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:08:
[...]

Zou het dan niet mogelijk zijn om de Unifi software in de Edgerouter te krijgen gezien ze op dezelfde hardware draaien ?
"mogelijk zijn" is een breed begrip. Technisch zou het dus idd kunnen. De vraag is of Ubiquiti de moeite wil doen dit mogelijk te maken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Daar is al een topic over op UBNT forums maar dat gaat niet gebeuren voor nu.
Heb zelf sinds een week nu de USG Pro ipv Edgerouter pro en hij bevalt prima moet ik zeggen. uPNP2 en mDNS moet je nog handmatig doen voor nu maar ze schijnen met een flinke update bezig te zijn die het gros toevoegt aan de controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb het gevoel dat ze met de nieuwe UAP WiFi line toch wel de focus naar de Unifi lijn (met controller) aan het verleggen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
tcviper schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:48:
[...]

Unifi Gateway (USG en USG Pro) = meer ala Apple, dus meer GUI based (werkt via de controller die je op een mac of pc installeert en integreert met de Unifi access points in 1 interface), dankzij de nieuwe updates van controller kun je daar ook steeds meer via CLI overigens.
Edgerouter = meer voor mensen die van CLI commands houden, meer zelf doen, eigen web gui, staat los van Unifi spul.
Ok, dan klinkt de USG wel goed. GUI voor het gemakkelijke werk, maar wel de mogelijkheid om met CLI zaken te regelen welke evt. niet via de GUI kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
RedHead schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:24:
[...]

Ok, dan klinkt de USG wel goed. GUI voor het gemakkelijke werk, maar wel de mogelijkheid om met CLI zaken te regelen welke evt. niet via de GUI kunnen.
Ja en dan loop je tegen problemen aan die je niet met GUI of CLI kunt oplossen |:( Mijn Plex werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
cupra4 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:34:
[...]

Ja en dan loop je tegen problemen aan die je niet met GUI of CLI kunt oplossen |:( Mijn Plex werkt nog steeds niet.
Nogmaals totaal geen last van, draai hier ook Plex. Ik zou anders even contact opnemen met live chat via de controller of via forums met Ubiquiti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Is inmiddels al een lange thread over met heel veel oplossingen maar niks werkt en ik snap het ook echt niet waarom. Heb 'm op proef om te kijken of het voldoet voor onze 80 locaties, maar zo gaat het 'm niet worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
cupra4 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:40:
Is inmiddels al een lange thread over met heel veel oplossingen maar niks werkt en ik snap het ook echt niet waarom. Heb 'm op proef om te kijken of het voldoet voor onze 80 locaties, maar zo gaat het 'm niet worden vrees ik.
Ok ik heb in de GUI dit staan:
Name Plex
From *
Port 32400
Forward IP 192.168.1.10
Forward Port: 32400
TCP/UDP both.

Als ik die eruit haal en weer erin zet werkt ie meteen bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 29-01-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
tcviper schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:44:
[...]

Ok ik heb in de GUI dit staan:
Name Plex
From *
Port 32400
Forward IP 192.168.1.10
Forward Port: 32400
TCP/UDP both.

Als ik die eruit haal en weer erin zet werkt ie meteen bij mij.
Ik dus ook! en dit uit de CLI:

description Plex
forward-to {
address my.internal.address
port 32400
}
original-port 32400
protocol tcp,udp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
description Plex
forward-to {
port 32400
}
original-port 32400
protocol tcp,udp

Heb je dat nu geknipt of is dit de volledige copy past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Quad schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:10:
[...]

Ik denk dat daar het probleem op zit, HT40 ipv HT80 (wat is dat eigenlijk?).
Volgende week komen we erachter of het goed op de MacBook Air werkt. :)
20 (HT20), 40 (HT40) of 80 (HT80) MHz band.
De 5GHz heeft in Nederland (op de Unifi) 4 kanalen. 36 - 40 - 44 en 48.
20MHz gebruikt slechts 1 kanaal, 40MHz gebruikt 2 van die kanalen gelijktijdig, en 80MHz alle 4.

Leesvoer

[ Voor 7% gewijzigd door DutchCrownNL op 29-01-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
stormfly schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:57:
description Plex
forward-to {
port 32400
}
original-port 32400
protocol tcp,udp

Heb je dat nu geknipt of is dit de volledige copy past?
In de config staat daar wel een ip adres _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

stormfly schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:10:
De air heeft toch alleen een N adapter toch geen AC adapter?
Ligt uiteraard aan de generatie. Mijn 2013 heeft volgens mij zelfs al AC.

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.