[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.779 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:19
w00d schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:31:
Zouden jullie een Edge Pro in een zakelijke omgeving gebruiken? Ben met het netwerk bezig voor een nieuw kantoor, heb 500mbit glasvezel en 30mbit fallback glas. Router gaat BGP doen naar een IPVPN omgeving. Internet ontsluiting en firewall is in de IPVPN geregeld.

Heb nu een Cisco aangeboden gekregen voor ongeveer 14000 euro, als de Edge Pro hetzelfde kan wordt dat toch wel erg verleidelijk. Configureren zal ik overlaten aan iemand met ervaring ;).

Mijn gevoel zegt dat ik een router van 300 euro niet kan vergelijken met een router van 8000 euro (de andere 6k zit in support en extra WAN kaart), anderzijds is Cisco altijd de safe way to go, maar voelt nu wel erg overpriced aan.
Ligt eraan welke Cisco ;) De SMB range (RV32x) serie is vergelijkbaar met de Edgerouters. Maar de high end Cisco apparatuur is natuurlijk ook meer op Enterprise gericht en word ingezet voor grote projecten. Het merk staat ook daarvoor beter bekend voor de stabiliteit etc. Ik heb zelf de Edgerouter PRO op een aantal plaatsen draaien (inclusief thuis) en met een Ziggo 500mbit verbinding werkt die prima.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Voor dat prijsverschil is het te overwegen als het ding voldoet, maar denk er wel aan, als je 200 users hebt die een uur niet kunnen werken door uitval, ben je veel meer geld kwijt. Ook dat moet je in overweging nemen, maar kan je met een enterprise Cisco ook overkomen.

Voor deze prijs raad ik je aan wel te allen tijde een identieke edgerouter ernaast te draaien met exact dezelfde config als backup. Fikt je router uit, dan kun je alles 1 op 1 oversteken en ben je weer online. Ook zijn er waarschijlijk wel master/slave oplossingen die automatisch gaan, maar daar heb ik me niet in verdiept bij Ubiquity (Wel bij Fortinet en Sophos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 12:59
De spare router op de plank was ook mij plan, config up to date houden en om prikken als die kapot is. Het gaat om een kantoor met 50 users.

De aangeboden Cisco is een ISR 43xx serie. Is natuurlijk een heel ander kaliber dan de Edge pro, maar ik heb echt het gevoel dat die Cisco overkill is.

Als ik zo lees zou een Cisco RV325 misschien ook wel voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
w00d schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:29:
De spare router op de plank was ook mij plan, config up to date houden en om prikken als die kapot is. Het gaat om een kantoor met 50 users.

De aangeboden Cisco is een ISR 43xx serie. Is natuurlijk een heel ander kaliber dan de Edge pro, maar ik heb echt het gevoel dat die Cisco overkill is.

Als ik zo lees zou een Cisco RV325 misschien ook wel voldoende zijn.
Heb voorheen altijd de RV32x serie gebruikt maar de Edgerouters zijn sneller en hebben meer functies voor VPN. Just my two cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

tcviper schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:32:
[...]

Heb voorheen altijd de RV32x serie gebruikt maar de Edgerouters zijn sneller en hebben meer functies voor VPN. Just my two cents :)
Ik heb ook een mega voorkeur voor Ubiquity. Daarnaast weet ik dat de Edgerouter makkelijk 500mbit aan kan, van de Cisco weet ik dat niet. Daarnaast is de config gestandaardiseerd en makkelijk te transporteren/editen. Veel routers hebben configfiles in een bin formaat wat niet uit te lezen is.

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 22-01-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:27

OMX2000

By any means necessary...

Hoe staat het nou met de stabiliteit van de nieuwe AC AP's? Ik lees hier, reddit en via ubnt forum dat er best wel wat mensen issues hebben met name met de ac pro. Dat is nu juist degene die ik wil gaan kopen om wifi over te nemen van FritzBox. De FB is icm MacBook Pro snel en gebruikt volgens mij ook 3x3, hij is alleen niet zo stabiel. En met name de stabiliteit vind ik belangrijk.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
OMX2000 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:38:
Hoe staat het nou met de stabiliteit van de nieuwe AC AP's? Ik lees hier, reddit en via ubnt forum dat er best wel wat mensen issues hebben met name met de ac pro. Dat is nu juist degene die ik wil gaan kopen om wifi over te nemen van FritzBox. De FB is icm MacBook Pro snel en gebruikt volgens mij ook 3x3, hij is alleen niet zo stabiel. En met name de stabiliteit vind ik belangrijk.
Read up ;) Werken prima, al op een aantal plekken ingezet (gebruik wel controller 4.8.10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:30
Nog geen Pro's opgeleverd, volgende week pas mijn eerste klant waarbij ik de nieuwste generatie Pro's ga opleveren.

Wel al aan aantal AC- Lite's en AC-LR's opgeleverd - werken tot nu toe allemaal zeer stabiel en naar behoren. Ik draai overigens nog de laatste officiele firmware (dus niet de beta) - 3.4.8.3291 en als controller de 4.7.6 versie.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 12:59
Blijkt dat de ISP van het ipvpn netwerk Cisco vereist voor ondersteuning :( . Als we dan BGP willen en 500mbit dan worden de keuzes wel erg beperkt.
Nu maar is intern overleggen of we zonder BGP kunnen, denk het wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:35
Eergisteren is hier ook wat Unifi appatuur geleverd, 2x UAP AC PRO + 1x UCK :)

Ik heb al even kunnen proefdraaien en alles lijkt het goed te doen. Volgende week had ik gepland om alles te installeren, dan eens kijken hoe het zich houd met veel gebruikers.

Zijn er nog meer gebruikers met de Unifi Cloud Key? Toen ik de microSD-kaart in de Cloud Key stopte hoorde ik niet zo'n klikje wat je normaal gesproken wel hoort. Ik kan het kaartje er nu ook niet uit krijgen door hem een klein stukje in te drukken, hij zit vast. Eruit trekken wil ook niet, hij steekt namelijk niet uit. Ik weet zeker dat ik het kaartje op de juiste manier erin heb gedaan, ik heb dit laatste zelfs nog gecontroleerd met deze video op YouTube, daar is wel een klikje te horen.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? En hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom123e
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 13:47
Heeft iemand een idee hoe ik dynamisch de next-hop van een statische routen bepaal? Ik probeer namelijk een statische route te maken naar de next-hop van eth0.4 (voor IPTV), deze krijgt een IP en gateway vanuit DHCP. Met als gevolg dat na iedere update/reboot hij in een ander subnet beland en dat ik dus iedere keer de statische route moet aanpassen. In Cisco IOS heb je de mogelijkheid om dit te doen met:

code:
1
ip route 10.0.0.0 255.255.255.0 ethernet 1 dhcp

Is dit ook mogelijk met Ubiquiti/Vyatta?

[ Voor 41% gewijzigd door tom123e op 22-01-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 10:35
Werken prima, je moet het routeren gewoon niet overlaten aan een fritsbox, ziggo modem of wat dan ook. Beter een edgerouter inzetten. Dan weet je zeler dat je geen problemen hebt.

We hebben 10tallen klanten met de nieuwe ac access points en de oude series. En 0.0 problemen meer na de plaatsing van Ubiquiti.
Daarvoor alleen maar problemen gehad met modems en routers et. Die alles tegenlijk doen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

djkavaa schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:12:
[...]

Werken prima, je moet het routeren gewoon niet overlaten aan een fritsbox, ziggo modem of wat dan ook. Beter een edgerouter inzetten. Dan weet je zeler dat je geen problemen hebt.

We hebben 10tallen klanten met de nieuwe ac access points en de oude series. En 0.0 problemen meer na de plaatsing van Ubiquiti.
Daarvoor alleen maar problemen gehad met modems en routers et. Die alles tegenlijk doen.
Ik heb nu pfSense draaien in een VM. Dus de Fritzbox is nu al gedegradeerd tot AP + DECT basestation. De AP functie wil ik dus over laten nemen door uiteindelijk 2 Ubiquiti AP's: 1 AC Pro (begane grond) en 1 Lite (Zolder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:48
Draai hier met de AC Pro, en is rete stabiel.
Vele malen stabieler dan mijn vorige Asus 8)
Draai overigens geen beta software.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 10:07

FutureCow

(C) FutureCow

Ik probeer de Unifi controller op mijn debian server te laten draaien.
Echter krijg ik het niet voor elkaar de controller volledig te starten. Installeren gaat allemaal prima, maar na het starten krijg ik niets te zien op poort 8443.

service unifi status:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
● unifi.service - unifi
   Loaded: loaded (/lib/systemd/system/unifi.service; enabled; vendor preset: enabled)
   Active: active (running) since vr 2016-01-22 17:24:20 CET; 15min ago
  Process: 14860 ExecStart=/usr/lib/unifi/bin/unifi.init start (code=exited, status=0/SUCCESS)
 Main PID: 14886 (jsvc)
   CGroup: /system.slice/unifi.service
           ├─14886 unifi -home /usr/lib/jvm/java-7-openjdk-amd64 -cp /usr/share/java/commons-daemon.jar:/usr/lib/unifi/lib/ace.jar -pidfile /var/run/unifi/unifi.pid -procname unifi -outf...
           ├─14887 unifi -home /usr/lib/jvm/java-7-openjdk-amd64 -cp /usr/share/java/commons-daemon.jar:/usr/lib/unifi/lib/ace.jar -pidfile /var/run/unifi/unifi.pid -procname unifi -outf...
           ├─14889 unifi -home /usr/lib/jvm/java-7-openjdk-amd64 -cp /usr/share/java/commons-daemon.jar:/usr/lib/unifi/lib/ace.jar -pidfile /var/run/unifi/unifi.pid -procname unifi -outf...
           └─20950 /usr/lib/jvm/java-7-openjdk-amd64/jre/bin/java -Xmx1024M -Dapple.awt.UIElement=true -jar /usr/lib/unifi/lib/ace.jar start

jan 22 17:24:19 server systemd[1]: Starting unifi...
jan 22 17:24:20 server unifi.init[14860]: Starting Ubiquiti UniFi Controller: unifi.
jan 22 17:24:20 server systemd[1]: Started unifi.

Hier mist volgens mij 1 onderdeel?

[EDIT]: Opgelost, port 8080 wordt door iets anders gebruikt. Jammer dat er nergens een foutmelding hierover wordt gegeven. Je kunt deze ook pas aanpassen als je de controller eerst een keer hebt gestart...

[ Voor 6% gewijzigd door FutureCow op 22-01-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
OMX2000 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:53:
[...]

Ik heb nu pfSense draaien in een VM. Dus de Fritzbox is nu al gedegradeerd tot AP + DECT basestation. De AP functie wil ik dus over laten nemen door uiteindelijk 2 Ubiquiti AP's: 1 AC Pro (begane grond) en 1 Lite (Zolder).
Dan zou dat zeker goed moeten komen ;) Voorzie geen problemen. Mix en match gaat ook gewoon prima.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:01
Laar maar, geen zinnige bijdrage :)

[ Voor 92% gewijzigd door Torgo op 22-01-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Hele avond zitten kloten om een VPN op te zetten tussen de Fritzbix 7360 van mijn ouders en mijn Edgerouter. In basis werkte het allemaal vrij snel... voor 2 minuten. Daarna viel het weg, en was het niet meer aan de praat te krijgen. IPsec leek technisch in orde, maar er kwam geen verkeer over de verbinding heen. Uiteindelijk bleek de Edgerouter de combinatie van Nat-traversal en hardware offloading niet leuk te vinden. Gelukkig heb ik nat-t niet nodig, dus dat was snel genoeg opgelost. Hardware offloading uitzetten was geen issue geweest verder, die Fritzbox komt sowieso niet verder dan ca 15 Mbps.

...maar ik snap niet hoe de Fritzbox zo'n populair product is. Open poorten enigszins afschermen doet 'ie al niet (althans, niet zonder de config file te exporteren, bewerken, en importeren, niet geheel zonder risico).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Voor degene met 4.8.10. De nieuwe 4.8.12 is uit en fixed een hoop zaken:
https://community.ubnt.co...ased-to-beta/ba-p/1460916

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tom123e schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:08:
Heeft iemand een idee hoe ik dynamisch de next-hop van een statische routen bepaal? Ik probeer namelijk een statische route te maken naar de next-hop van eth0.4 (voor IPTV), deze krijgt een IP en gateway vanuit DHCP. Met als gevolg dat na iedere update/reboot hij in een ander subnet beland en dat ik dus iedere keer de statische route moet aanpassen. In Cisco IOS heb je de mogelijkheid om dit te doen met:

code:
1
ip route 10.0.0.0 255.255.255.0 ethernet 1 dhcp

Is dit ook mogelijk met Ubiquiti/Vyatta?
Nee, niet vanuit de CLI of GUI. Je zou een script kunnen maken die gebruik maakt van de DHCP client hook.

Ik heb ooit zoiets gevonden maar nooit getest. Het zou kunnen werken.
Tussen de <..> aanpassen waar nodig en dan plaatsen in /etc/dhcp3/dhclient-enter-hooks.d/
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
#!/bin/bash

# Only operate on the IPTV interface, ignore all others.
if [ "$interface" = "<desired interface name>" ]; then

case "$reason" in

BOUND|RENEW|REBIND|REBOOT|TIMEOUT)
            # Remove the old static route if necessary.
            if [ -n "$old_routers" ]; then
                if [ "$reason" != "RENEW" -o "$old_routers" != "$new_routers" ]; then
                    iptv_gw=${old_routers%% *} # Extract first gateway IP.
                    vtysh -c "conf t" -c "no ip route <desired destination subnet> $iptv_gw"
                    logger "Removed IPTV static route <desired destination subnet> $iptv_gw, reason $reason"
                fi
            fi

# Create new static route if necessary.
            if [ -n "$new_routers" ]; then
                    iptv_gw=${new_routers%% *} # Extract first gateway IP.
                    vtysh -c "conf t" -c "ip route <desired destination subnet> $iptv_gw"
                    logger "Added IPTV static route <desired destination subnet> $iptv_gw, reason $reason"
                else
                    logger "Renewed IPTV DHCP lease, route update not needed."
                fi
            fi

;;

EXPIRE|FAIL|RELEASE|STOP)
            # Remove old static route if necessary.
                logger "Removed IPTV static route <desired destination subnet> $iptv_gw, reason $reason"
            fi

;;

esac

fi

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:22

Totaalgeflipt

De enige echte

Thanks, gelijk maar eens installeren en updaten

https://www.flickr.com/gp/134286719@N08/RZbxV4

[ Voor 78% gewijzigd door Totaalgeflipt op 23-01-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste iedereen.

Ik heb hier een UAP AC Pro maar wat is een normale snelheid. Op 2,4g komt hij rond 35mbit en op 5ghz (ht80)rond de 120/130 mbit. Terwijl er geen andere 5ghz netwerken in de buurt zijn. Welke snelheden halen jullie met AC ?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
xbeam schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:48:
Beste iedereen.

Ik heb hier een UAP AC Pro maar wat is een normale snelheid. Op 2,4g komt hij rond 35mbit en op 5ghz (ht80)rond de 120/130 mbit. Terwijl er geen andere 5ghz netwerken in de buurt zijn. Welke snelheden halen jullie met AC ?
Gemiddeld ca 100-110 op 2.4 en 400-500 op 5ghz. Zit ca 10 meter van het punt af (door muur heen).
HT20 op 2.4Ghz en HT80 op 5Ghz, met vast kanaal. AC PRO. Wel laatste controller versie 4.8.12 met de nieuwste firmware dus.

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 23-01-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerIsMyName schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:44:
[...]

Ik denk dat ik voor de zekerheid voor de PoE ga.. De setup zoals je die omschreef, kan daarop precies (zonder extra switch), toch?

Ik begrijp alleen niet waarom poort eth0 en eth1 niet als switch gebruikt kunnen worden. Wat dat betreft lijkt de X weer meer te kunnen. Toch?

EDIT: of misschien toch beter een LITE-3 met een extra managed switch. Men zegt dat de switch0 op eth2,3,4 van de PoE quirky is en maar 1 vLan ondersteunt.
Nee, die switch is prima en ondersteund gewoon meerdere vlannen. Het probleem is hetzelfde als op de ER-X. Indien je meerdere poorten in een switch hebt zitten, kun je niet per poort tagged en untagged vlannen kiezen. Die config maak je namelijk op de switch en aangezien de poorten in de switch zitten vervalt dus de individuele setting. Een Edgerouter Lite met losse managed switch geeft je de meeste vrijheid. Is dus ook een hele goede optie.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:52:
[...]

Gemiddeld ca 100-110 op 2.4 en 400-500 op 5ghz. Zit ca 10 meter van het punt af (door muur heen).
HT20 op 2.4Ghz en HT80 op 5Ghz, met vast kanaal. AC PRO. Wel laatste controller versie 4.8.12 met de nieuwste firmware dus.
Ik zit er 3 meter naast zonder muren en deuren ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
xbeam schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:59:
[...]

Ik zit er 3 meter naast zonder muren en deuren ;-(
Kanaal wisselen eens proberen? voor 2.4: 1,6 of 11 en voor 5ghz: 36,44 werkt tenminste hier perfekt en zorgen dat je laatste nieuwe firmware hebt voor die punten via de nieuwe beta controller versie 4.8.12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmmm het lijkt er op dat wanneer guest control geactiveerd staat de snelheid halveert.

Kan dat kloppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
Heb er 5 hier. Hartstikke stabiel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
alexbl69 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:23:
[...]

Hier 2 AC Pro's en super stabiel met meerdere macbook pro's, imac en iphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:23:
[...]

Op welke snelheid draaien ze bij jouw ?
En klopt het als je guest control aan zet dat snelheid van private netwerk halveert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
xbeam schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:52:
[...]

Op welke snelheid draaien ze bij jouw ?
En klopt het als je guest control aan zet dat snelheid van private netwerk halveert ?
Heb nu even geen tijd, kom er later even op terug. Maar hoe kan ik het eigenlijk testen? Kan geen speedtest oid gebruiken want dan is mijn internetsnelheid toch de bottleneck?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Ik heb op het moment 3x een AC lite draaien, maar de netwerkaansluitingen nog niet duidelijk gemarkeerd. Maakt de passive PoE van Ubiquiti gebruik van een soort van negotiation, of wordt er gewoon 24v gezet op welk apparaat er ook aan de kabel gehangen wordt? (In dat geval moet ik wat voorzorgsmaatregelen nemen dat niemand per ongeluk draden omwisselt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt gewoon boem spanning erop, dat is passieve. Dus inderdaad opletten geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:52:
[...]

Ja klopt zie mijn post een aantal terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook twee pro's draaien sinds gisteren en merk dat hij soms ineens maar 20 Mbit haalt op 5 GHz. Als ik dan wiki op de iPhone uit en aan zet haal ik weer 120.

Dat vindt ik nog wel gek gedrag ook met 4.8.12.

Mensen die 100mbit of meer halen op 2,4 dan heb je denk ik en 3x3 adapter kaart? Want met mijn iPhone 6 plus komt hij max op 40-45-50 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
stormfly schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:36:
Ik heb ook twee pro's draaien sinds gisteren en merk dat hij soms ineens maar 20 Mbit haalt op 5 GHz. Als ik dan wiki op de iPhone uit en aan zet haal ik weer 120.

Dat vindt ik nog wel gek gedrag ook met 4.8.12.

Mensen die 100mbit of meer halen op 2,4 dan heb je denk ik en 3x3 adapter kaart? Want met mijn iPhone 6 plus komt hij max op 40-45-50 Mbit.
Ik had dat getest met mijn Macbook pro, dat geeft ie bij verbinding rechts boven ook aan (ALT- icoontje wifi klikken) en via speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Even over de min RSSI setting in de GUI, het voorbeeld daar is -95dB. Is dit dus anders dan de config file manier? Kan ik dan de waarde in inSSIDer aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeps config file en wegbui zijn gelijk, maar geeft inSSID een min RSSI advies waarde of de huidige RSSI waarde van jouw meting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee dat is SNR volgens mij. Maar heb -85 in de gui gegooid en dit is de config nu
bin/stamgr -i 1 -b ng -r 10 -n 0

Vertaald de waarde dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
Iemand een tip voor een goede web managed switch die ik kan gebruiken met de EdgeRouter Lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TweakerIsMyName schreef op zondag 24 januari 2016 @ 08:39:
Iemand een tip voor een goede web managed switch die ik kan gebruiken met de EdgeRouter Lite?
Waarom geen switch van Unifi ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat jullie ervaring is maar de Unifi v4.8.12RC is bij mij toch niet echt lekker. Ik gebruik 2x UAP-AC Gen1 en 2x UAP-Outdoor+ en het bereik oogt minder evenals de snelheid. Ik moet het nog even goed uitmeten en uitzoeken maar vooralsnog voelt het niet als prettig en een wijs besluit om te upgraden.

Kan met de nieuwe AC's natuurlijk anders zijn maar die heb ik nog niet.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:33:
[...]

Ja klopt zie mijn post een aantal terug.
Weet iemand de oorzaak en is er iets aan te doen?

Ook merk ik dat mijn iPhone6 en max 450 Mbit connect en bij een speettest max 230 Mbit haalt. Ik had verwacht dat mijn iPhone met AC wel 500 Mbit/s zou halen

[ Voor 27% gewijzigd door xbeam op 24-01-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De oorzaak zit em in de QoS modules en heeft meer impact op de nieuwe AC's dan de oudere series (UAP, UAP-LR, UAP-ACv1, UAP-ACv2 en de UAP-Outdoors). Op het moment dat je de Guest policies activeert, activeer je gelijk de QoS module in het AP. Dit heeft een performance impact omdat de CPU ineens mee gaat denken. Of je nu wel of geen rate limiting voor users hebt ingesteld, de QoS module gaat direct aan.

Leesvoer: http://community.ubnt.com...-p/1341554/highlight/true

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
DennusB schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:00:
[...]

Waarom geen switch van Unifi ? :)
De recensies die ik daarover gelezen heb zijn niet geweldig. Bovendien heb ik de PoE niet nodig. Dus ik denk dat ik dan wellicht goedkoper kan.. Ik dacht aan een HP Procurve 1820-8G (ongeveer €100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt een nieuwe Unifi switch aan 8 porten, de recensies van de ToughSwitch 8 zijn niet geweldig maar hij draait hier als een zonnetje. Ze klagen bij de TS8-PRO met name als je met 1gbit data aan komt en dat naar een port van 100mbit wilt pompen dat het mislukt, tja dat is met een TP link van 35 euro ook (die de meeste mensen nu ook hebben staan). Dus het is maar net wat je meet en wat je wilt horen.

TS8-PRO draait hier lekker met 3x POE poortjes en van de Mac naar de NAS bekabeld gewoon 900mbit dus ik zie geen problemen.

Desalniettemin zal ik uitkijken naar de Unifi 8port POE switch in maart omdat deze in de controller toegevoegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:30:
[...]

Weet iemand de oorzaak en is er iets aan te doen?

Ook merk ik dat mijn iPhone6 en max 450 Mbit connect en bij een speettest max 230 Mbit haalt. Ik had verwacht dat mijn iPhone met AC wel 500 Mbit/s zou halen
Dat is denk wat onrealistisch, sinds de iPhone 6 is deze pas in staat om een speedtest te voltooien van meer dan 80Mbit. Dus de sprong naar 500Mbit lijkt mij nog wat ver weg omdat het device de data ook moet kunnen verwerken, los van je WiFi snelheid.

Met de AC-PRO haal ik 15MB/s
Met de Airport Extreme haal ik 21MB/s

Beide met een Macbook Air mid 2012, welke max connect op 300Mbit (oud beessie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen_ae92 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:42:
De oorzaak zit em in de QoS modules en heeft meer impact op de nieuwe AC's dan de oudere series (UAP, UAP-LR, UAP-ACv1, UAP-ACv2 en de UAP-Outdoors). Op het moment dat je de Guest policies activeert, activeer je gelijk de QoS module in het AP. Dit heeft een performance impact omdat de CPU ineens mee gaat denken. Of je nu wel of geen rate limiting voor users hebt ingesteld, de QoS module gaat direct aan.

Leesvoer: http://community.ubnt.com...-p/1341554/highlight/true
💩 Guest portal gebruik ik nogal vaak. Hier gaat dus nooit een oplossing voor komen. Ontwerp fout ;-(

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 24-01-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met de AC-PRO haal ik 10MB/s met de guest portal aan.

Op zich zou ik gewoon een guest SSID willen waarbij wel de filtering plaatst vindt dat men niet naar mijn lokale netwerk componenten kan contacten. Ik hoef geen portal etc, alleen security op subnet niveau, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:32:
[...]

Dat is denk wat onrealistisch, sinds de iPhone 6 is deze pas in staat om een speedtest te voltooien van meer dan 80Mbit. Dus de sprong naar 500Mbit lijkt mij nog wat ver weg omdat het device de data ook moet kunnen verwerken, los van je WiFi snelheid.

Beide met een Macbook Air mid 2012, welke max connect op 300Mbit (oud beessie)
Met mijn Mac zit op de zelfde snelheid als mijn iPhone. En daar kom ik niet boven de 250mbit/s uit met een AC pro. (Voor jouw 31MB/s ) laten we niet gaan omrekenen naar MB dat maakt on overzichtelijk. Data snelheids zijn bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:48:

Met de AC-PRO haal ik 10MB/s met de guest portal aan.

Op zich zou ik gewoon een guest SSID willen waarbij wel de filtering plaatst vindt dat men niet naar mijn lokale netwerk componenten kan contacten. Ik hoef geen portal etc, alleen security op subnet niveau, kan dat?
Ja, VLAN's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi Jelle

nee VLANs wil ik niet, dat doet mijn Ziggo router niet ;-)

Het werkt eigenlijk zoals ik het schreef LOL, gewoon het vinkje Guest Portal uitschakelen en je SSID wel op "Guest" zetten dan neemt hij de IP subnet rules wel gewoon over en ben je van het portal af.

Toch een lekker gevoel dat de oppas wel lekker kan NetFlixen maar niet bij de NAS kan komen :P

Allemaal zonder VLAN's best netjes dat ze het op laag 2 afvangen ipv laag 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hi

het is maar wat je gewend bent maar Mbit is voor de gemiddelde Hollander sneller te interpreteren, daar heb je een punt.

Maar je vergeet te vermelden hoeveel 1x1 of 2x2 of 3x3 je WiFi kaart is want zonder die waarde kunnen we nu niet zeggen of het van jou echt sneller is of die van mij echt langzamer.

Mijn kaart is sowieso N en niet AC ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat weet ik dat probeer ik dus uit de zoeken ;-) maar zit nu niet achter de computer.

Maar we zitten op tweakers in het ubnt forum denk jij dat hier veel mensen zitten die niet weten dat snelheden in bits vermeld worden?
Laten we hier gewoon de standaard van mb/s aan houden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
xbeam schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:31:
Dat weet ik dat probeer ik dus uit de zoeken ;-) maar zit nu niet achter de computer.

Maar we zitten op tweakers in het ubnt forum denk jij dat hier veel mensen zitten die niet weten dat snelheden in bits vermeld worden?
Laten we hier gewoon de standaard van mb/s aan houden ;-)
Dan wel Mb en niet mb (millibits)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

Weet iemand (of kan iemand dat meten) Op welke afstanden de gaatjes van de mounting bracket en ceiling plate voor de AC Pro zitten? Ik ben bezig met nieuwe plafonds en bekabeling en wil er vast rekening mee houden door het achterhout op de juiste plaats te maken. In de handleiding van Ubiquiti kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_AP-AC-Pro_QSG.pdf je kunt de metalen plaat als "achterhout" gebruiken dat is ervoor zie "Ceiling mouting"

Als ik er aan denk zal ik eens meten thuis, als ik het vergeet DM me maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:52:
[...]

Net mijn nieuwe Dell laptop gepakt met AC-7265 kaartje AC wifi 2x2 dus 867Mbit connectie snelheid. UAP-AC-PRO met HT80 op 5GHz.

Ik haal max 250-325Mbit stabiel naar mijn nas, dus een vol gieg bestand overzetten en soms wat lager. Ben wel echt benieuwd hoe jij aan die waardes komt, kan je wat meer er over uitleggen? Ik denk dat jij een 3x3 adapter heb ook gezien je 2,4Ghz snelheid?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1659295/Capture.PNG

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 24-01-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Ik ga een EdgeRouter Lite kopen en als 'managed' switch dacht ik aan een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3. Is er iets op die switch tegen? Ik wil vooral met vLANs spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door TweakerIsMyName op 24-01-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou nog even afwegen of je hem niet in de PE variant zou willen? Dan heb je 48volt POE (dus niet de UBNT 24volt welke ze soms gebruiken).

Want zover ik gelezen heb, hier, als je die UBNT routers in bridge modus zet (twee porten in hetzelfde segment dan schakelt hij hardware offloading uit). In feite zou je de volledige bandbreedte van de router willen gebruiken dmv 1 trunkport en pas later op een switch de VLANS uitkoppelen.

Ik heb specifiek op de UAP-AC-PRO gewacht voor de 48v POE ondersteuning zodat ik daar flexibel ben naar de toekomst toe mbt andere switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
stormfly schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:30:
Ik zou nog even afwegen of je hem niet in de PE variant zou willen? Dan heb je 48volt POE (dus niet de UBNT 24volt welke ze soms gebruiken).

Want zover ik gelezen heb, hier, als je die UBNT routers in bridge modus zet (twee porten in hetzelfde segment dan schakelt hij hardware offloading uit). In feite zou je de volledige bandbreedte van de router willen gebruiken dmv 1 trunkport en pas later op een switch de VLANS uitkoppelen.

Ik heb specifiek op de UAP-AC-PRO gewacht voor de 48v POE ondersteuning zodat ik daar flexibel ben naar de toekomst toe mbt andere switches.
Heb je het tegen mij wopper?
Ik wil de poorten niet bridgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is het een prima design, jeps was reactie op laatste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@wopper
Bedankt! Ik denk toch beter de pricewatch: Zyxel GS1900-8 Die lijkt veel beter te zijn. Er is ook een PoE versie, maar ik weet niet goed wat ik met PoE moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
Ik heb 200Mbit via Ziggo en wil mijn modem in bridge mode met een Edgerouter erachter.

Wat ik wil is:
-Wil een VPN naar huis kunnen maken.
-Op de router wil ik ook wifi modem aansluiten, Netgear switch naar boven, alarm systeem, domitica device.
-Geen beperking inzake offloading, traagheid doorvoer snelheid.

Welk Edgerouter past hier het beste bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Is de EdgeRouter lite 3 in plastic de laatste of die in de metalen behuizing?

Maakt het wat uit dat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
toro36 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:28:
Is de EdgeRouter lite 3 in plastic de laatste of die in de metalen behuizing?

Maakt het wat uit dat verschil?
De Edgerouter Lite wordt tegenwoordig geleverd in een metalen behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom123e
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 13:47
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:46:
[...]

Nee, niet vanuit de CLI of GUI. Je zou een script kunnen maken die gebruik maakt van de DHCP client hook.

Ik heb ooit zoiets gevonden maar nooit getest. Het zou kunnen werken.
Tussen de <..> aanpassen waar nodig en dan plaatsen in /etc/dhcp3/dhclient-enter-hooks.d/
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
#!/bin/bash

# Only operate on the IPTV interface, ignore all others.
if [ "$interface" = "<desired interface name>" ]; then

case "$reason" in

BOUND|RENEW|REBIND|REBOOT|TIMEOUT)
            # Remove the old static route if necessary.
                fi
            fi

# Create new static route if necessary.
            if [ -n "$new_routers" ]; then
                    iptv_gw=${new_routers%% *} # Extract first gateway IP.
                    vtysh -c "conf t" -c "ip route <desired destination subnet> $iptv_gw"
                    logger "Added IPTV static route <desired destination subnet> $iptv_gw, reason $reason"
                else
                    logger "Renewed IPTV DHCP lease, route update not needed."
                fi
            fi

;;

EXPIRE|FAIL|RELEASE|STOP)
            # Remove old static route if necessary.
            fi

;;

esac

fi
Gaaf! Danku :) Was zelf ook al begonnen met een script, dit zal wel eens goed kunnen helpen. Zal hem wel even laten zien zodra die werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

De prijs van de AC Pro verandert bij MaxICT per dag. Vandaag € 154,65 incl. BTW

Staat trouwens niet in de pricewatch terwijl de ac lite via MaxICT er wel in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

OMX2000 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:41:
De prijs van de AC Pro verandert bij MaxICT per dag. Vandaag € 154,65 incl. BTW

Staat trouwens niet in de pricewatch terwijl de ac lite via MaxICT er wel in staat.
MaxICT vertrouw ik niet zo met prijzen. Al een paar keer gehad dat de prijs interessant leek en zij de order dan annuleren omdat de prijs niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:52
Ook maar eens reageren :-) Ik heb na positieve ervaringen thuis ook de keuze gemaakt om alle vestigingen die we hebben op Unifi's over te zetten. Heb overal AC-Lites neergezet en dat houdt zich uitstekend. Nu wil ik thuis wat meer inzicht hebben in verbruik/apparaten/enz. Als je op www.ubnt.com kijkt zie je daar gelijk een plaatje met hoeveel android/ios/tablets er zijn verbonden, maar dat zie ik niet in mijn controller. Moet je dan van voor tot achter alles Unifi hebben? Ik heb nu een Sonicwall TZ215 en een 8 ports non-managed gigabit switch erachter zitten. Is een Edgerouter en een Toughswitch voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:48
cupra4 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:09:
Ook maar eens reageren :-) Ik heb na positieve ervaringen thuis ook de keuze gemaakt om alle vestigingen die we hebben op Unifi's over te zetten. Heb overal AC-Lites neergezet en dat houdt zich uitstekend. Nu wil ik thuis wat meer inzicht hebben in verbruik/apparaten/enz. Als je op www.ubnt.com kijkt zie je daar gelijk een plaatje met hoeveel android/ios/tablets er zijn verbonden, maar dat zie ik niet in mijn controller. Moet je dan van voor tot achter alles Unifi hebben? Ik heb nu een Sonicwall TZ215 en een 8 ports non-managed gigabit switch erachter zitten. Is een Edgerouter en een Toughswitch voldoende?
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Denk inderdaad wel dat alles dan van Ubi moet zijn.
Kan iemand dit bevestigen ?

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 19:52
Als je deep packet inspection bedoeld. Daarvoor heb je een USG voor nodig. Een EdgeRouter kan ook DPI doen, maar kan niet toegevoegd worden aan de Unifi Controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerIsMyName schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:59:
@wopper
Bedankt! Ik denk toch beter de pricewatch: Zyxel GS1900-8 Die lijkt veel beter te zijn. Er is ook een PoE versie, maar ik weet niet goed wat ik met PoE moet doen.
Heb je ergens een review die ik ook door kan lezen, wat ik zie valt niet tegen hij heeft diepere (grotere) interface buffers dan de NetGear dus dat is positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 07:49
Is een Edgerouter en een Toughswitch voldoende?
Edgerouter is prima.
Toughswitch zou ik niet doen, is een product met issues en wordt niet verder ontwikkeld (heeft onofficieel EOL status).

https://www.ubnt.com/edgemax/edgeswitch/
Er komt een 16-port variant van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
VHware schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:42:
[...]

Edgerouter is prima.
Toughswitch zou ik niet doen, is een product met issues en wordt niet verder ontwikkeld (heeft onofficieel EOL status).

Draai hier al jaren met toughswitches, geen problemen mee gehad what so ever. Zowel met de 5 als 8 ports.
De 16Ports Edgeswitch is er al.
Heb der hier een liggen voor een install volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
BluRay schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:46:
[...]

Als je deep packet inspection bedoeld. Daarvoor heb je een USG voor nodig. Een EdgeRouter kan ook DPI doen, maar kan niet toegevoegd worden aan de Unifi Controller.
DPI is niet nodig. Alleen maar meer inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
VHware schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:42:
[...]

Edgerouter is prima.

Da's een leuk ding, maar zoek meer een 8 poorts switch voor thuis bij voorkeur zonder fan. Is er nergens een overzicht welke apparatuur door de Unifi controller ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/3~90.jpg
Dat plaatje op ubnt.com is een toekomstige versie van de controller, waarschijnlijk 5.* maar die komt wel uit.
Ik heb toevallig een USG en zie dus hoeveel WIFI en LAN clients ik heb, maar als jij in het Clients tabblad kijkt moet je iig een overzicht van je WIFI clients hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Dat kan ik inderdaad wel zien, maar bij mij (en bij vermoedelijk bijna iedereen) is alleen WLAN groen en de rest grijs omdat het geen Ubiquiti apparatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:46
Dit maakt mijn toekomstige keuze alleen maar lastiger :X

Ik vind de kracht van de USG juist de intergratie met de controller. Terwijl de edgerouter meer functies heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
cupra4 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:51:
Dat kan ik inderdaad wel zien, maar bij mij (en bij vermoedelijk bijna iedereen) is alleen WLAN groen en de rest grijs omdat het geen Ubiquiti apparatuur is.
Juist en dat gaat ook niet anders werken mits je een Unifi Gateway erbij plaatst. Die controller dingen zijn puur voor Unifi spul. Van wat ik begreep op de forums kan de Unifi Gateway (Gewoon of PRO) nu net zoveel al als de Edgerouters. Ben zelf ook aant kijken of ik mijn Edgerouter PRO ga wisselen met een Unifi Gateway Pro, vind de GUI toch wel erg vet.

[ Voor 21% gewijzigd door tcviper op 26-01-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Dan gaat mijn TZ215 maar eens in de verkoop en zet ik er een USG voor in de plaats. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Maar kan de USG ook 500Mbps routeren?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Tylen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:18:
Tis exact dezelfde hardware als de Edgerouter serie ;) Dus ja.
Check oa dit topic maar es: http://community.ubnt.com...way-USG/m-p/1418882#M8615

[ Voor 26% gewijzigd door tcviper op 26-01-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:13
Alleen de mogelijke instellingen worden wel beperkt door de controller....
Als je een USG wilt gaan configureren voor routed IPTV op bijvoorbeeld het KPN of Tweak netwerk dan loop je al snel vast dacht ik.
Tenzij je de controller ondertussen de mogelijkheid geeft geavanceerde config in te laden die ook bewaard blijft bij aanpassen van settings in de interface.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 07:49
cupra4 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:23:
[...]

Da's een leuk ding, maar zoek meer een 8 poorts switch voor thuis bij voorkeur zonder fan. Is er nergens een overzicht welke apparatuur door de Unifi controller ondersteund wordt?
Behalve de unifi wireless, deze apparatuur:

https://www.ubnt.com/unifi-switching-routing/unifi-switch/
https://www.ubnt.com/unifi-switching-routing/usg/
https://www.ubnt.com/unif...i-security-gateway-pro-4/
https://www.ubnt.com/products/#all/voip
https://www.ubnt.com/products/#all/surveillance

Daar zit dan (nog) geen 8-port switch bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

tcviper schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:18:
[...]

Tis exact dezelfde hardware als de Edgerouter serie ;) Dus ja.
Check oa dit topic maar es: http://community.ubnt.com...way-USG/m-p/1418882#M8615
Thanks even lezen.
NovapaX schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:31:
Alleen de mogelijke instellingen worden wel beperkt door de controller....
Als je een USG wilt gaan configureren voor routed IPTV op bijvoorbeeld het KPN of Tweak netwerk dan loop je al snel vast dacht ik.
Tenzij je de controller ondertussen de mogelijkheid geeft geavanceerde config in te laden die ook bewaard blijft bij aanpassen van settings in de interface.
Dat wil ik inderdaad ;) Maar volgens mij moet je de USG configgen middels de command line.

Hijs is niet heel duur, dus opzich kan ik het gewoon proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Tylen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:49:
[...]

Thanks even lezen.

[...]

Dat wil ik inderdaad ;) Maar volgens mij moet je de USG configgen middels de command line.

Hijs is niet heel duur, dus opzich kan ik het gewoon proberen ;)
Klopt maar wat ik zie met de updates van Unifi op dit moment word er een hoop toegevoegd, dus denk dat dat niet meer lang duurt voordat ie al die functionaliteiten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Tylen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:18:
Hij kan een miljoen paketten per seconde doen met DPI aan dankzij hardware offloading en gigabit WAN to LAN is geen probleem.

Ik heb net 2 simpele USG's erbij besteld voor 2 gigabit lijntjes rechtstreeks op de Arnhem internet exchange, dankzij DPI heb ik dan toch een beetje inzicht en ze gaan alleen simpel routeren.
De USG kan hetzelfde als een Edgerouter maar als je via de CLI met de firewall rules gaat rommelen dan is er een kans dat hardware offloading uitschakelt en je die snelheden niet meer haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Nou, bij mij mag het nu ook gaan beginnen. Heb een Edgerouter PoE thuis liggen en twee AC AP Lite die ik direct hierop ga aansluiten. Ik heb Telfort glasvezel met de nieuwe routed IPTV, dus het pad naar een goed werkende set-up is zo te zien aardig lang, maar als het eenmaal werkt dan zou het ook als een speer moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
Samplex schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:20:
Ik heb 200Mbit via Ziggo en wil mijn modem in bridge mode met een Edgerouter erachter.

Wat ik wil is:
-Wil een VPN naar huis kunnen maken.
-Op de router wil ik ook wifi modem aansluiten, Netgear switch naar boven, alarm systeem, domitica device.
-Geen beperking inzake offloading, traagheid doorvoer snelheid.

Welk Edgerouter past hier het beste bij?
Niemand een praktijk ervaring/advies welke voldoet aan mijn eisen/wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:59
Bierkameel schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:33:
[...]

[afbeelding]
Dat plaatje op ubnt.com is een toekomstige versie van de controller, waarschijnlijk 5.* maar die komt wel uit.
Ik heb toevallig een USG en zie dus hoeveel WIFI en LAN clients ik heb, maar als jij in het Clients tabblad kijkt moet je iig een overzicht van je WIFI clients hebben.
Die DPI-functie zit in de beta-versie van de controller (4.8.12 uit mijn hoofd). Heb er alleen niets aan want ik heb geen USG. Wel vet, dit soort monitoring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:26
Gisteren de Beta controller geinstalleerd. Ik heb nu ook de optie per AP om een MinRSSI in te stellen zodat Roaming en disconnecting op afstand gerealiseerd kan worden.

"hardcoded" in het AP gebruikten ze eerder de waarde 20. In de controller moet de waarde anders worden ingegeven in het aantal Dbm's.

Welke waarde zou ik hier het beste kunnen plaatsen? (standaard waarde is 0,92)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:59
Dat ligt een beetje aan jouw setup. Heb je last van trage handoff, als in blijven devices hangen op een punt dat niet meer het dichtst bij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb met minRSSI gespeeld maar het gaf geen verbetering. Apple spullen roamen erg goed uit zichzelf, ik heb het uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Even een vraagje over de beta van de unifi.
Ik heb nu net de nieuwste beta draaien van de unifi controller en de nieuwste beta op de ac-lr. Nu kan band steering dus aan. Maar als ik die aan zet op 5Ghz, dan wordt de verbinding met de 2 wifi cameras verbroken. Deze kunnen alleen 2,4Ghz.

Nu nam ik aan dat een device alleen naar de 5Ghz wordt gepushed als deze ook 5Ghz aan kan.
Is dit een foutje in de controller/firmware, een fout in de camera of klopt dit gewoon?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11

qless

...vraag maar...

Waarom is de ac-edu zo veel duurder dan de ac-pro? Alleen speaker en 1 netwerk aansluiting verschil is wel erg veel euro verschil.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
HellStorm666 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:05:
Even een vraagje over de beta van de unifi.
Ik heb nu net de nieuwste beta draaien van de unifi controller en de nieuwste beta op de ac-lr. Nu kan band steering dus aan. Maar als ik die aan zet op 5Ghz, dan wordt de verbinding met de 2 wifi cameras verbroken. Deze kunnen alleen 2,4Ghz.

Nu nam ik aan dat een device alleen naar de 5Ghz wordt gepushed als deze ook 5Ghz aan kan.
Is dit een foutje in de controller/firmware, een fout in de camera of klopt dit gewoon?
Werkt hier in ieder geval prima, band steering naar 5ghz. Alles gaat mooi over en dingen die alleen 2.4 doen blijven daarop. Geen idee, andere kanalen es proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Deep Packet Inspection heb ik enabled in de controller. Maar lijkt mij dat dit alleen gaat werken als ik dus ook de USG heb? En dan krijg je dus betere rapportage (html, streaming, etc...)

Als dit zo is dan is het weer een GO voor de USG :P (Toch maar bestellen dan hahah).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Tylen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:50:
Deep Packet Inspection heb ik enabled in de controller. Maar lijkt mij dat dit alleen gaat werken als ik dus ook de USG heb? En dan krijg je dus betere rapportage (html, streaming, etc...)

Als dit zo is dan is het weer een GO voor de USG :P (Toch maar bestellen dan hahah).
Yep das bij de USG en USG Pro inderdaad, zojuist zelf ook besteld :P

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.