[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.748 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

OMX2000 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:16:
[...]

Dus als ik het nu goed begrijp, zijn ze dus wel bij MaxICT beschikbaar?
Ze hadden er bij de leverancier slechts 4 op voorraad, inmiddels lijkt het erop dat ze niks meer hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ehvc schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:57:
[...]

Ligt bij mij 1 op de kop op de kast. werkt prima
Hmmm ja dat doet iedereen bij gebrek aan beter :) Een antenne die by design van het plafond af moet stralen, daarentegen naar het plafond toe laten stralen is niet de manier waarop je het maximale bereik haalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

stormfly schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:20:
[...]

Hmmm ja dat doet iedereen bij gebrek aan beter :) Een antenne die by design van het plafond af moet stralen, daarentegen naar het plafond toe laten stralen is niet de manier waarop je het maximale bereik haalt ;)
Hij kan ook aan de muur toch? Is het bereik dan veel slechter of gewoon minder optimaal?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
PaT schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:58:
Ik heb 2 Unifi accespoints draaien en eigenlijk al tijden heerlijk stabiel. Sinds kort doen ze echter raar en kakt de up/downloadsnelheid enorm in. De AP's hangen ieder aan een TPlink switch die weer verbonden zijn aan een Edgerouter Lite. De boel even stroomloos maken helpt wel, maar ik moet vanavond toch eens op zoek naar de boosdoener. Het bedraade netwerk in huis, dat dus ook op de ERL zit draait prima, dus ik moet het echt zoeken in de Unifi's

De laatste keer dat ik keek in de unifi software kon ik niets vreemds vinden. Alles leek "normaal" te draaien, maar dan behoorlijk traag. Hebben jullie tips waar ik als eerste moet gaan zoeken of is dat te specifiek per netwerk?
Hoe heb je de radios ingesteld qua channels en tx power? Kijk ook naar externe factoren zoals APs van de buren etc..ik neem aan dat je standaard UAPs hebt, de 2,4GHz is namelijk erg gevoelig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

slooffmaster schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:29:
[...]

Hoe heb je de radios ingesteld qua channels en tx power? Kijk ook naar externe factoren zoals APs van de buren etc..ik neem aan dat je standaard UAPs hebt, de 2,4GHz is namelijk erg gevoelig....
Tnx, channels heb ik zo goed als mogelijk ingesteld en voor zover ik kan zien zijn daar ook geen wijzigingen in geweest. Het is wel 1 van de redenen dat ik een Unifi AC wil. We hebben slechts 1 5Ghz zendertje in de buurt actief. Jammere is wel dat de Marvell in de Surface Pro 3 van mijn vrouw wat problemen heeft op de 5Ghz band (disconnects, verlies van het netwerk). Tx power staat ook niet op auto, dus dat zou goed moeten gaan.

Overigens was het gisteren na een reboot weer dikke prima qua ontvangst en snelheid en dat was vanmorgen ook nog zo. Ik ga het maar een tijdje in de gaten houden. Ik ben benieuwd of ik er achter kom wat de schuldige is in dit geval.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-07 20:39
[...]
Daarom ligt hij ook op de kop, dus precies zoals hij zou hangen als ik hem aan het plafon zou kunnen bevestigen.
Alleen hangt hij dus niet met zijn bodem plaat aan het plafon, maar ligt hij met de bodemplaat omhoog op de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
Yep, de nieuwe AC modellen zijn echt top. Ik heb zelf een AC PRO en die doet het zelfs op 2,4GHz beter dan mijn UAPs...:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slooffmaster
Leuke montage optie gebaseerd op een Ikea lamp hier:
https://community.ubnt.co...s-UAP-mount/cns-p/1399412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PaT schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:58:
Ik heb 2 Unifi accespoints draaien en eigenlijk al tijden heerlijk stabiel. Sinds kort doen ze echter raar en kakt de up/downloadsnelheid enorm in. De AP's hangen ieder aan een TPlink switch die weer verbonden zijn aan een Edgerouter Lite. De boel even stroomloos maken helpt wel, maar ik moet vanavond toch eens op zoek naar de boosdoener. Het bedraade netwerk in huis, dat dus ook op de ERL zit draait prima, dus ik moet het echt zoeken in de Unifi's

De laatste keer dat ik keek in de unifi software kon ik niets vreemds vinden. Alles leek "normaal" te draaien, maar dan behoorlijk traag. Hebben jullie tips waar ik als eerste moet gaan zoeken of is dat te specifiek per netwerk?
Heb je de captive portal aanstaan? Want dan kakt de snelheid ook in. Ik had hetzelfde metde Lite en LR. Heb dit ook als beta-tester-feedback aan Ubiquiti doorgegeven.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ehh de wat? Is dit terug te vinden in de Unifi controller software?

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 11-11-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-07 20:39
PaT schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:19:
Ehh de wat? Is dit terug te vinden in de Unifi controller software?
Ik denk dat hij de gasten portal bedoeld waarmee je in kan loggen met codes voor x tijd.
Onder: > Settings, Guest control, vinkje bij "Enable Guest Portal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ohh, nee, die staat uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik krijg net een E-mail van http://varia-store.com/ dat mijn UAP-AC-PRO verstuurd is. :*)

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ok. Als je die aanzet kakt alles ook in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

RichieB schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:38:
Ik krijg net een E-mail van http://varia-store.com/ dat mijn UAP-AC-PRO verstuurd is. :*)
En wannee besteld?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ze geven inderdaad aan dat ze voorraad hebben, ook van de AC-Lite. Als het nog veel langer duurt ga ik mijn bestelling annuleren en hier bestellen. Maar hopelijk krijgt WifiShop ze ook deze week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:21
[...]

Overigens wordt wand montage ook ondersteund door de leverancier.
Als voorbeeld: in moderne huizen tegen het stuk hout wat tussen de opdek deur en het plafond zit, bijvoorbeeld van de kelderkast... kan je ook kabels goed wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
9 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
Ik heb afgelopen week een tool op github gepubliceerd waarmee je gemakkelijk data die via de Unifi Controller API beschikbaar is via een webbrowser kunt bekijken. Op dit moment ondersteunt het uitsluitend versie 4.x.x. Het tool vereist een webserver met PHP EN cURL. Meer details hier:
https://github.com/malle-pietje/Unifi-API-browser
Hopelijk heeft iemand hier wat aan. Mijn eigen ervaring is dat het een handig troubleshooting tool is, vooral als je iets met de API aan het programmeren bent.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Misschien een stom vraagje, maar ik zie dat ze 19% BTW rekenen. Dat komt omdat het een Duitse winkel is. Echter volgens de nieuwe regels zouden ze het BTW tarief moeten berekenen wat overeenkomt met het BTW tarief uit het land van de koper, dus 21%. Of zie ik dit verkeerd?

Gaat mij er om dat de transactie legitiem is en ik gewoon support heb bij gebreken.

Hoe is dit bij jou gegaan? Ik zit er aan te denken om ook een UAP-AC-PRO te bestellen. De prijzen tussen Senetic, Varia-Store en VoipPhony ontlopen elkaar niet veel.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Je kan het BTW nummer opgeven, dan hoef je helemaal geen BTW te betalen.

• Mickman
moppentappers schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:41:
Je kan het BTW nummer opgeven, dan hoef je helemaal geen BTW te betalen.
Die heb ik niet, koop hem als particulier.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Dat het BTW tarief uit het land vanuit waar het besteld wordt berekend moet worden is volgens mij alleen in het geval van software, niet van hardware.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Als ik beneden een UAC-AP-Pro plaats (en voed vanuit m'n Edgerouter PoE5) en op zolder een UAC-AP-Lite (en die ook vanuit de PoE5 voed) werkt dat dan ook goed samen?
Of kan ik beter 2x een AP-Pro nemen?

Of is de Pro totale overkill voor thuis en kan ik beter de Lite hebben?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:40

lier

MikroTik nerd

Op basis van het verschil van specificaties kan je dat waarschijnlijk het beste zelf beantwoorden...

Persoonlijk zou ik (zonder enige kennis geremd) in jouw situatie twee AC-Lites aanschaffen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Tja dat ligt aan je huis.

Is zolder de tweede, derde, vierde etc verdieping? Waar zijn de muren en plafonds/vloeren van gemaakt? etc etc etc.

• HellStorm666

HellStorm666

Tylen schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:15:
Tja dat ligt aan je huis.

Is zolder de tweede, derde, vierde etc verdieping? Waar zijn de muren en plafonds/vloeren van gemaakt? etc etc etc.
Nieuwbouwhuis (8-10-2015 opgeleverd).
3 etages totaal.
BG is 12m x 6m
1st en 2e is 10m x 6m

Woonkamer/keuken is BG
Slaapkamers is 1st
Kantoor is 2e (zolder)

Vloeren zijn van die kant en klare platen met van die holle buizen er door
Muren zijn GiBo voor binnenmuren op 1 dragende muur na, dat is van die harde meuk.

Scientia Potentia Est

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HellStorm666 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:08:
Als ik beneden een UAC-AP-Pro plaats (en voed vanuit m'n Edgerouter PoE5) en op zolder een UAC-AP-Lite (en die ook vanuit de PoE5 voed) werkt dat dan ook goed samen?

Samenwerken qua software doet het prima, de vraag is idd of het nodig hebt! Desnoods bestel je eerst 1 Lite en kijk je hoever je komt, aan de hand daarvan kan je het miss wat beter inschatten?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• ZiSE
  • Laatst online: 12:47
Wellicht iemand die mij een tip kan geven waar het misgaat in mijn configuratie? Ik probeer op een ERL routed TV aan de praat te krijgen. Ik heb al tig configs bekeken maar ik loopt vast (Foutcode 14: ophalen software mislukt). ERL staat in meterkast - vandaar gaat ethernet op een switch en dan via een 2de switch zit mijn iTV kastje van KPN aangesloten.
Mijn config op pastebin: http://pastebin.com/VNqxWxqc

Mijn lease info (aangezien ik het hele bos kwijt ben qua adressen...):
interface : eth1.4
ip address : 10.202.194.xxx [Active]
subnet mask: 255.255.224.0
router : 10.202.192.1
dhcp server: 10.202.192.1
lease time : 58980

Elke tip / hulp is welkom!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Even een reply hier voor de mensen die IPTV via Sparql hebben draaien. Ik heb initieel de howto van webmasternick gevolgd. Maar later wat 'verbeteringen' aangebracht (heb hem al op de hoogte gesteld zodat hij eventueel zijn howto kan aanpassen.

Belangrijkste wijziging is in het script om de MAC-adres van het Vlan te wijzigen zonder templates/systeembestanden van de firmware aan te passen. (Handig bij een firmware update)

file:/config/scripts/post-config.d/vlanmacchange
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/sh

# Script to give virtual interface a different mac-address

# add vyatta operational command wrapper                                                                          
# see: https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/204976164-EdgeMAX-How-to-run-operational-mode-command-from-scripts-
source /opt/vyatta/etc/functions/script-template
run=/opt/vyatta/bin/vyatta-op-cmd-wrapper

# Set different MAC address for virtual interface eth1.4                                
# note: by default the MAC-address of the parent/main interface will be used (e.g. eth1)
ip link set dev eth1.4 address 00:24:36:9e:99:ab

# renew both vlan dhcp leases (run with vyatta-op-cmd-wrapper)
$run renew dhcp interface eth1.4 
$run renew dhcp interface eth1.34

# restart the igmp-proxy                                                                                    
# this is needed because when the IPTV interface (eth1.4) gets changed the IGMP proxy service gets messed up
configure                                                                                                   
set protocols igmp-proxy disable                  
commit                          
# reenable igmp-proxy              
delete protocols igmp-proxy disable                               
commit                                                            
exit

Verder maakt de EdgeOS software geen gebruik van /etc/modules, dus om een module (zoals de vereiste nat-rtsp-module) in te laden kun je het beste een pre-config script maken:

/config/scripts/pre-config.d/load_nat_rtsp_module
code:
1
2
#!/bin/sh
modprobe nf_nat_rtsp

Ook heb ik de igmp-proxy config wat generieke gemaakt, het werkte niet met de adressen uit de config van hem. Uiteindelijk werkte het door gewoon alles the whitelisten op de IPTV interface en het interne lan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
...deel van config.boot...
igmp-proxy {
        interface eth0 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role downstream
            threshold 1
            whitelist 0.0.0.0/0
        }
        interface eth1 {
            role disabled
            threshold 1
        }
        interface eth1.4 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role upstream
            threshold 1
            whitelist 0.0.0.0/0
        }
        interface eth1.34 {
            role disabled
            threshold 1
        }
    }
.... rest van config.boot

[ Voor 6% gewijzigd door NovapaX op 12-11-2015 14:14 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
NovapaX schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:10:
Even een reply hier voor de mensen die IPTV via Sparql hebben draaien......
Thanks, ik volg dit topic en het Tweak topic op de voet,ik wacht jullie verdere ervaring even af en denk erover om eind dit jaar begin volgend jaar ook over te stappen op de edgerouter en dan de Zyxel er volledig tussenuit.

Na al heel wat gedoe met de zyxel heb ik het nu enigszins stabiel en heb ik DHCP ge-offload naar mn nas en zodra mn AP AC LR binnen is kan ook de ingebouwde wifi uit, maar idealiter zou de hele zyxel er tussenuit gaan en er een edgerouter tussen willen.

Moet alleen even uitzoeken hoe ik de google DNS blokkeer ivm ehm... dingen op mn Chromecast... Iets met geo resticties en smart DNS enzo.... Maar ik geloof dat ik al ergens wat had gevonden over het droppen van DNS requests naar andere DNS'sen dan in je router.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
ZiSE schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:42:
Wellicht iemand die mij een tip kan geven waar het misgaat in mijn configuratie? Ik probeer op een ERL routed TV aan de praat te krijgen. Ik heb al tig configs bekeken maar ik loopt vast (Foutcode 14: ophalen software mislukt). ERL staat in meterkast - vandaar gaat ethernet op een switch en dan via een 2de switch zit mijn iTV kastje van KPN aangesloten.

Je NAT rule 5008 is niet okay. Dit moet naar 10.142.64.0/18 zijn.

U+

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

HellStorm666 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:08:

Ik heb een 'oude' AC beneden in de trapkast, en een gewone UAP (2.4ghz) op zolder.
Werkt naadloos samen in mijn vergelijkbare huis van 2012.

• Mickman
De vraag is dus eigenlijk of de verschillen tussen de AC Pro een Lite voor thuis opwegen tegen de stuk hogere kosten van een AC Pro tov een Lite.

AC heeft hogere bandbreedte op 5 GHz, maar ga je die thuis uberhaupt vol krijgen?
3x3 MIMO vs 2x2 MIMO --> is volgens mij die hogere bandbreedte. Geeft dit ook meer bereik?
2e ethernet aansluiting --> redundancy, voor thuis volgens mij niet echt belangrijk
PoE at standaard --> wel fijn als je al een PoE at switch hebt.

Voor de rest lijken ze identiek. Het is wel fijn dat de Lite weer een paar centimeter kleiner is. Nadeel vind ik dan weer dat deze Passive PoE heeft.

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Al eens gekeken naar de AC LR? Meer bereik en hogere bandbreedte in de 2.4ghz tegen 2 tientjes tov de lite meer...

[ Voor 6% gewijzigd door Philos31 op 12-11-2015 22:07 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• Jeroen_ae92
Mickman schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:51:
De vraag is dus eigenlijk of de verschillen tussen de AC Pro een Lite voor thuis opwegen tegen de stuk hogere kosten van een AC Pro tov een Lite.

AC heeft hogere bandbreedte op 5 GHz, maar ga je die thuis uberhaupt vol krijgen?
3x3 MIMO vs 2x2 MIMO --> is volgens mij die hogere bandbreedte. Geeft dit ook meer bereik?
2e ethernet aansluiting --> redundancy, voor thuis volgens mij niet echt belangrijk
PoE at standaard --> wel fijn als je al een PoE at switch hebt.

Voor de rest lijken ze identiek. Het is wel fijn dat de Lite weer een paar centimeter kleiner is. Nadeel vind ik dan weer dat deze Passive PoE heeft.
De nieuwe UAP-AC-pro heeft PoE af. Dus niet de hogere AT variant waardoor deze flexibeler is dan de voorganger, de UAP-AC. En dus meer lijkt op de "standaard" UAP-Pro. En de 2 aansluiting op de Pro's en AC's zijn niet voor redundancy hoor. Gewoon om nog iets aan te sluiten achter het AP zonder PoE.

U+

• RichieB
  • Nu online
Mickman schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:05:
[...]

Misschien een stom vraagje, maar ik zie dat ze 19% BTW rekenen. Dat komt omdat het een Duitse winkel is. Echter volgens de nieuwe regels zouden ze het BTW tarief moeten berekenen wat overeenkomt met het BTW tarief uit het land van de koper, dus 21%. Of zie ik dit verkeerd?

Gaat mij er om dat de transactie legitiem is en ik gewoon support heb bij gebreken.

Hoe is dit bij jou gegaan? Ik zit er aan te denken om ook een UAP-AC-PRO te bestellen. De prijzen tussen Senetic, Varia-Store en VoipPhony ontlopen elkaar niet veel.
Ik heb hem zakelijk besteld, dus zonder btw. 8)

• ZiSE
Jeroen_ae92 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:50:
[...]

Je NAT rule 5008 is niet okay. Dit moet naar 10.142.64.0/18 zijn.
Merci. Als ik dat probeer aan te passen dan krijg ik: "NAT configuration error: "10.142.64.0/18 " is not a valid IPv4 subnet"
Zonder wijzigingen heb ik nu 2 seconden beeld...jeuh

[ Voor 7% gewijzigd door ZiSE op 12-11-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

2x de UAP-AC-Lite maar besteld.
Scheelt ruim €100,- en voor thuisgebruik is de Pro niet echt nodig.
Qua PoE maakt het ook niet uit, aangezien ik de PoE5 heb.

MaxICT heeft er nog 6 op voorraad trouwens.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
HellStorm666 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:42:

Nice, ik wil ze graag bestellen maar moet eerst m'n huidige AP kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
HellStorm666 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:42:

Thx voor de tip. Direct MaxICT gebeld en ze hebben er 8 bij de leverancier liggen. Snel maar eentje besteld, zou maandag in huis moeten zijn. Dan annuleer ik mijn andere order wel bij wifishop.nl. ;)

Overigens twijfel ik een beetje over de betrouwbaarheid van hun voorraad systeem. Ze hebben er namelijk nog steeds 8 stuks op voorraad. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door xantos op 13-11-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:45
Jullie hebben een grote fout begaan door daar te bestellen, zie: http://tweakers.net/shopr...ict-b-punt-v/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb er prima ervaring mee en een collega van me ook, je doet nu wel heel erg dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Gewoon binnen 24 uur mijn AC-Lite's ontvangen, niet zo dramatisch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:40
Op basis van de online voorraad gegevens bestellen voor bedragen hoger dan €150,- doe ik nooit meer bij ze. Te vaak eindeloos aan het lijntje gehouden en/of orders geannuleerd na lange tijd.

Moraal: eerst bellen dan pas bestellen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:48:
[...]

Ik heb er prima ervaring mee en een collega van me ook, je doet nu wel heel erg dramatisch.
Is inderdaad niet de beste webshop maar wel altijd gekregen wat ik besteld heb. Je moet toch wat.. ik heb die AC Lite gewoon dringend nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
ZiSE schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:42:

Ik heb nu 2 seconden beeld - wat zou moeten duiden op een igmp proxy issue. Dit is mijn config daarvoor maar zie ik geen vreemde zaken. Iemand nog een heldere ingeving?

igmp-proxy {
interface eth0 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role downstream
threshold 1
}
interface eth1.4 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role upstream
threshold 1
}
}
static {
route 213.75.112.0/21 {
next-hop 10.202.192.1 {
}
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Whitelist 0.0.0.0/0 toevoegen?
Maar vermoed dat dat niet uitmaakt omdat je alt-subnet ook al 0.0.0.0/0 staat.

Wat gebeurt er als je de STB direct op de edgerouter aansluit (om je switch eventueel uit te sluiten)

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
NovapaX schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:05:
Whitelist 0.0.0.0/0 toevoegen?
Maar vermoed dat dat niet uitmaakt omdat je alt-subnet ook al 0.0.0.0/0 staat.

Wat gebeurt er als je de STB direct op de edgerouter aansluit (om je switch eventueel uit te sluiten)
Dat krijg ik niet getest qua afstand die ik moet overbruggen. Er hangt een SG3210 tussen die in de standaard config staat (gereset naar default met alleen een fixed ip voor de switch - voor de rest niks geconfigureerd).

Als iemand het betaald wilt oplossen: V&A gevraagd: KPN - Edgerouter Lite - Routed ITV - ik kom er namelijk niet uit en terug naar de Experia is geen optie.

[ Voor 18% gewijzigd door ZiSE op 13-11-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 23:19
Twee UAP AC Lites zijn vandaag binnengekomen van b-itshop.be. Morgen maar eens wat gaan knutselen en dan kan ik hopelijk het hoofdstuk "slechte wifi" afsluiten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Momenteel een controller draaien met Guest Control.

Zodra ik de cliënt laat inloggen op de Guest control, krijgt men netjes de guest portal en kan deze verbinden.

Nu is het zo dat ik nog wel de rest van het netwerk kan scannen. De client wordt dus niet geisoleerd van het netwerk. Op de oudere versies ging dat automatische, men kon dan alleen de gateway bereiken.
Is dit nog ergens een instelling?

Ik heb bij de Restricted subnets:
192.168.1.0/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Welke versie van de AP software en controller software draai je?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Kan iemand me vertellen hoe de firewall rules met de nieuwe applicatie lijsten werken? Ik wil p2p verkeer blokkeren omdat ik het idee heb dat onze babysit af en toe torrents download. Daar ben ik niet zo blij mee.

Ik heb nu op eth0/out (de internet verbinding) een rule gemaakt die al het established / new/ related verkeer dropt voor een source network group die alle lokale subnets bevat. Onder advanced heb ik p2p (all) aangevinkt.

Maar ik kan nog steeds torrents downloaden.

[ Voor 38% gewijzigd door m3gA op 13-11-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
erikvanhoutert schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:23:
Momenteel een controller draaien met Guest Control.

Zodra ik de cliënt laat inloggen op de Guest control, krijgt men netjes de guest portal en kan deze verbinden.

Nu is het zo dat ik nog wel de rest van het netwerk kan scannen. De client wordt dus niet geisoleerd van het netwerk. Op de oudere versies ging dat automatische, men kon dan alleen de gateway bereiken.
Is dit nog ergens een instelling?

Ik heb bij de Restricted subnets:
192.168.1.0/24
Je kunt inderdaad andere ip adressen met bijvoorbeeld Fing zien/scannen, maar niet daadwerkelijk benaderen. Probeer maar eens op een andere client iets te doen, lukt als het goed is niet. Niet helemaal top, maar iig een minimale beveiliging. Beter met vlans aan de slag gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Ik heb vandaag mijn UAP-AC-pro binnen gekregen. Even adopteren in de controller en alles werkte meteen. Ik heb hem boven de deur van de meerkast gehangen waarin ook mijn Asus RT-N66U hangt. Het voelt zeker als een upgrade. De WiFi verbinding lijkt stabieler dan met Asus. Ook de dode plek in de keuken lijkt weg. Ik wilde hem in de woonkamer gaan hangen maar dat is misschien niet eens nodig. Morgen even testen hoe de handoff is naar de oude UAP-AC die boven hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
m3gA schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:02:
Kan iemand me vertellen hoe de firewall rules met de nieuwe applicatie lijsten werken? Ik wil p2p verkeer blokkeren omdat ik het idee heb dat onze babysit af en toe torrents download. Daar ben ik niet zo blij mee.

Ik heb nu op eth0/out (de internet verbinding) een rule gemaakt die al het established / new/ related verkeer dropt voor een source network group die alle lokale subnets bevat. Onder advanced heb ik p2p (all) aangevinkt.

De P2P rule moet op je LAN_IN ruleset. Het verkeer wordt namelijk geïnitieerd vanuit je LAN kant en hit de IN kant van je LAN interface. Probeer die maar eens. Werk je met de 1.8alpha3 eigenlijk?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Laatst online: 17-09 21:52

FutureCow

(C) FutureCow

Kun je met een edgerouter PoE 5 ports, met een 48v adapter tegelijk 24v en 48v apparaten aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
FutureCow schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:07:
Kun je met een edgerouter PoE 5 ports, met een 48v adapter tegelijk 24v en 48v apparaten aansluiten?
Ja, in de GUI kun je dan kiezen voor "OFF/24v/48v" per poort.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 08:18:
[...]

De P2P rule moet op je LAN_IN ruleset. Het verkeer wordt namelijk geïnitieerd vanuit je LAN kant en hit de IN kant van je LAN interface. Probeer die maar eens. Werk je met de 1.8alpha3 eigenlijk?
Ik werk inderdaad met alpha3.

Ik heb nu een LAN IN interface. (eth1/in )
Ik heb hier een rule aangemaakt maar hij lijkt nog steeds niks te blokkeren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
  name LAN_IN {
        default-action drop
        description ""

rule 1 {
            action drop
            description "P2P Deny"
            destination {
                address 0.0.0.0/0
            }
            log disable
            p2p {
                all
            }
            protocol all
            source {
                group {
                    network-group Local
                }
            }
            state {
                established enable
                invalid enable
                new enable
                related disable
            }
        }
        rule 2 {
            action accept
            description "Allow Internet"
            destination {
                address 0.0.0.0/0
            }
            log disable
            protocol all
            source {
                group {
                    network-group Local
                }
            }
        }

[ Voor 50% gewijzigd door m3gA op 14-11-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

m3gA schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:02:

Lees dit topic eens door. Conclusie is dat torrents (bijna) niet te blokkeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Hier toch goede resultaten. Ik zal het zelf eens moeten testen ;)

Ik denk dat je het beter zo kan doen. Even de source en destination weghalen en de ruleset op accept zetten ipv een een end rule met accept all.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 default-action accept
 rule 1 {
     action drop
     application {
         category p2p
     }
     description "drop P2P traffic"
 }

En zoals in dit topic behandeld zou het ook op je WAN_IN ruleset kunnen.

[ Voor 66% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 14-11-2015 11:53 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik kom om een of andere reden niet meer in mijn Edgerouter, krijg op zowel de webinterface/ssh een access denied. Daarnaast weet ik zeker dat het wachtwoord goed is. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Heb je een backup van je config? Want ik denk dat je een reset moet doen. Ik ga er iig vanuit dat je al de simpele dingen zoals capslock geprobeerd hebt ;-)

Als je een console kabel hebt kun je de config.boot file ook aanpassen via de single usermode. Dan kun je je password wijzigen in een nieuwe plaintext password.

Tijdens het booten van de router moet je op een (de any key) toets drukken om het boot process te onderbreken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Clearing DRAM...... done
Flash: 8 MiB
Net:   octeth0, octeth1, octeth2, octeth3, octeth4, octeth5, octeth6, octeth7
MMC:   Octeon MMC/SD0: 0
USB:   USB EHCI 1.00
scanning bus for devices... 1 USB Device(s) found
Type the command 'usb start' to scan for USB storage devices.

Hit any key to stop autoboot:  0 
Octeon ubnt_e200#

Nu kun je op de command line de volgende 2 commando's uitvoeren:
code:
1
2
setenv single $(bootcmd) 1
run single

En vanaf hier kun je met vi de /config/config.boot file aanpassen.
Zoek naar je login en verander je hashed password of zet een plaintext password.

Doe vanuit de commandline een reboot en done ben je

[ Voor 75% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 14-11-2015 16:49 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:13:
Heb je een backup van je config? Want ik denk dat je een reset moet doen. Ik ga er iig vanuit dat je al de simpele dingen zoals capslock geprobeerd hebt ;-)
Ben uiteindelijk toch maar een reset gaan uitvoeren, best vreemd dat dit opeens gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Ik heb een probleem met mijn VoIP. Ik gebruik een ATA(SPA112) om verbinding te maken met mijn SIP server (Solcon)
Op mijn vorige router ging dit allemaal zonder problemen. Echter met mijn gloednieuwe EdgeRouter PoE krijg ik het niet helemaal werkend.
Ik heb de porten geforward naar de SA112 en ook nog in de firewall alle porten open gezet. De SPA112 kan ook netjes contact maken met de SIP server.
Als ik iemand bel dan is het prima, ik hoor die persoon en die persoon hoort mij.
Als iemand mij belt, dan gaat het fout. Ik hoor wel de andere persoon, maar hij hoort mij niet.

Je zou juist verwachten dat als er een firewall rule fout was, dat ik de andere persoon niet zou horen. Maar juist het naar buiten gaan van mijn audio gaat dus niet goed.
Waar zou het probleem kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
FutureCow schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:31:
Ik heb een probleem met mijn VoIP. Ik gebruik een ATA(SPA112) om verbinding te maken met mijn SIP server (Solcon)
Op mijn vorige router ging dit allemaal zonder problemen. Echter met mijn gloednieuwe EdgeRouter PoE krijg ik het niet helemaal werkend.
Ik heb de porten geforward naar de SA112 en ook nog in de firewall alle porten open gezet. De SPA112 kan ook netjes contact maken met de SIP server.
Als ik iemand bel dan is het prima, ik hoor die persoon en die persoon hoort mij.
Als iemand mij belt, dan gaat het fout. Ik hoor wel de andere persoon, maar hij hoort mij niet.

Je zou juist verwachten dat als er een firewall rule fout was, dat ik de andere persoon niet zou horen. Maar juist het naar buiten gaan van mijn audio gaat dus niet goed.
Waar zou het probleem kunnen zitten?
Als je de volgende commando's uitvoert via de CLI, werkt het dan wel naar behoren?

code:
1
2
3
4
configure
set system conntrack modules sip disable
commit
save

Anders even aanvullen met de volgende commando's tussen de "configure" en "commit" in:
code:
1
2
set system conntrack modules sip enable-indirect-signalling 
set system conntrack modules sip enable-indirect-media

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:24:

Ik denk dat je het beter zo kan doen. Even de source en destination weghalen en de ruleset op accept zetten ipv een een end rule met accept all.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 default-action accept
 rule 1 {
     action drop
     application {
         category p2p
     }
 }

Getver, mezelf quoten....

Anyway, ik heb een rule gemaakt op m'n WAN_IN ruleset in versie 1.8.0alpha3 die er zo uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
jeroen@Router01# show firewall name WAN_IN rule 9
 action drop
 application {
     category P2P
 }
 description "Drop P2P"
 log enable

En die dropt alles... Zelfs als ik via de browser een .torrent file wil downloaden.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:16:
[...]

Als je de volgende commando's uitvoert via de CLI, werkt het dan wel naar behoren?

code:
1
2
3
4
configure
set system conntrack modules sip disable
commit
save

Anders even aanvullen met de volgende commando's tussen de "configure" en "commit" in:
code:
1
2
set system conntrack modules sip enable-indirect-signalling 
set system conntrack modules sip enable-indirect-media
Allebei gedaan, geen verschil helaas... Is er een manier om dit te debuggen, zodat ik kan zien waar het misschien fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Kun je een post doen van je config? Ik denk dat je het dan moet zoeken in een stukje established/related of upnp2 er vanuitgaand dat je de juiste poorten (reeksen) open hebt staan.

Je zou iets met tail -f /var/log/messages | grep 5060 kunnen doen en dan bezien of het rare firewall/nat rules hit. Of dat je juist een stukje mist.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Hierbij mijn config:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    group {
    }
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to internal"
        rule 1 {
            action accept
            description "Allow established/related"
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 3 {
            action drop
            description "Drop invalid state"
            log disable
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        rule 1 {
            action accept
            description "Allow established/related"
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 2 {
            action accept
            description "Allow L2TP"
            destination {
                port 500,1701,4500
            }
            log disable
            protocol udp
        }
        rule 3 {
            action accept
            description "Allow ESP"
            log disable
            protocol 50
        }
        rule 5 {
            action drop
            description "Drop invalid state"
            log disable
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    ethernet eth0 {
        address 192.168.1.1/24
        description "Local 2"
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth1 {
        address dhcp
        description Internet
        duplex auto
        firewall {
            in {
                name WAN_IN
            }
            local {
                name WAN_LOCAL
            }
        }
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth2 {
        description Local
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth3 {
        description Local
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth4 {
        description Local
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    loopback lo {
    }
    switch switch0 {
        address dhcp
        description Local
        mtu 1500
        switch-port {
            interface eth2
            interface eth3
            interface eth4
        }
    }
}
port-forward {
    auto-firewall enable
    hairpin-nat enable
    lan-interface eth0
    rule 1 {
        description VoIP
        forward-to {
            address 192.168.1.8
            port 5060
        }
        original-port 5060
        protocol tcp_udp
    }
    rule 2 {
        description VoIP
        forward-to {
            address 192.168.1.8
            port 5061
        }
        original-port 5061
        protocol tcp_udp
    }
    rule 3 {
        description Webserver
        forward-to {
            address 192.168.1.4
            port 80
        }
        original-port 80
        protocol tcp_udp
    }
    rule 4 {
        description Domoticz
        forward-to {
            address 192.168.1.4
            port 8090
        }
        original-port 8090
        protocol tcp_udp
    }
    rule 5 {
        description TVHeadend
        forward-to {
            address 192.168.1.4
        }
        original-port 9981-9982
        protocol tcp_udp
    }
    rule 6 {
        description SSH
        forward-to {
            address 192.168.1.4
        }
        original-port 22
        protocol tcp_udp
    }
    rule 7 {
        description Webmin
        forward-to {
            address 192.168.1.4
        }
        original-port 10000
        protocol tcp_udp
    }
    rule 8 {
        description Torrent
        forward-to {
            address 192.168.1.4
        }
        original-port 6881-6900
        protocol tcp_udp
    }
    rule 9 {
        description HTTPS
        forward-to {
            address 192.168.1.4
        }
        original-port 443
        protocol tcp_udp
    }
    rule 10 {
        description Voip
        forward-to {
            address 192.168.1.8
        }
        original-port 16000-17000
        protocol tcp_udp
    }
    wan-interface eth1
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        hostfile-update disable
        shared-network-name LAN1 {
            authoritative disable
            subnet 192.168.1.0/24 {
                default-router 192.168.1.1
                dns-server 192.168.1.1
                lease 86400
                start 192.168.1.31 {
                    stop 192.168.1.240
                }
                static-mapping Mediacenter {
                    ip-address 192.168.1.3
                    mac-address 1C:6F:65:88:9F:7A
                }
                static-mapping Mediacenter2 {
                    ip-address 192.168.1.19
                    mac-address D0:50:99:3F:1D:34
                }
                static-mapping Mobiel1 {
                    ip-address 192.168.1.17
                    mac-address 40:7A:80:12:72:CC
                }
                static-mapping Mobiel2 {
                    ip-address 192.168.1.11
                    mac-address 2C:CC:15:27:37:18
                }
                static-mapping PC {
                    ip-address 192.168.1.2
                    mac-address 48:5B:39:95:46:11
                }
                static-mapping SPA112 {
                    ip-address 192.168.1.8
                    mac-address 00:e1:6d:b8:7e:fc
                }
                static-mapping Server {
                    ip-address 192.168.1.4
                    mac-address E8:40:F2:E3:45:1D
                }
                static-mapping Versterker {
                    ip-address 192.168.1.20
                    mac-address 74:5E:1C:4D:F3:63
                }
            }
        }
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on eth0
            listen-on switch0
        }
    }
    gui {
        https-port 443
    }
    nat {
        rule 5010 {
            outbound-interface eth1
            type masquerade
        }
    }
    ssh {
        port 22
        protocol-version v2
    }
}
system {
    conntrack {
        expect-table-size 2048
        hash-size 32768
        modules {
            sip {
                disable
                enable-indirect-media
                enable-indirect-signalling
            }
        }
        table-size 262144
    }
    host-name EdgeRouter
    login {
        user admin {
            authentication {
                encrypted-password $6$4BPyU.m/IM8PX$YNBbSrcZ/beX.Uca23maB1NJsSICdLUX8yEFstILdyIQFY1bxDip8TkNSq3zg1sStk8fisKdJ9Y7XS2P.pdRG.
                plaintext-password ""
            }
            full-name "FutureCow"
            level admin
        }
        user ubnt {
            authentication {
                encrypted-password
            }
            level admin
        }
    }
    ntp {
        server 0.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 1.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 2.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 3.ubnt.pool.ntp.org {
        }
    }
    syslog {
        global {
            facility all {
                level notice
            }
            facility protocols {
                level debug
            }
        }
    }
    time-zone Europe/Amsterdam
}
vpn {
    ipsec {
        auto-firewall-nat-exclude enable
        ipsec-interfaces {
            interface eth1
        }
        nat-networks {
            allowed-network 0.0.0.0/0 {
            }
        }
        nat-traversal enable
    }
    l2tp {
        remote-access {
            authentication {
                local-users {
                    username *** {
                        password ***
                    }
                }
                mode local
                require mschap-v2
            }
            client-ip-pool {
                start 192.168.1.150
                stop 192.168.1.180
            }
            dhcp-interface eth1
            dns-servers {
                server-1 8.8.4.4
            }
            ipsec-settings {
                authentication {
                    mode pre-shared-secret
                    pre-shared-secret ***
                }
                ike-lifetime 3600
            }
            mtu 1492
        }
    }
}

/* Warning: Do not remove the following line. */
/* === vyatta-config-version: "config-management@1:conntrack@1:cron@1:dhcp-relay@1:dhcp-server@4:firewall@5:ipsec@5:nat@3:qos@1:quagga@2:system@4:ubnt-pptp@1:ubnt-util@1:vrrp@1:webgui@1:webproxy@1:zone-policy@1" === */
/* Release version: v1.8.0alpha3.4818779.151023.1404 */

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Haal de VOIP rules weg op je WAN_IN en WAN_LOCAL. Nu reageren die op de rules voordat de port-forward optreedt en die router (WAN_LOCAL) doet geen VOIP en bij WAN_IN staat geen destination ingevuld. Daardoor heb je er enkel last van bij inkomende gesprekken en niet bij uitgaande. Heeft met de initiator te maken en uitgaand werkt wel goed aangezien je hier geen restricties hebt.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Ik had die even toegevoegd om te kijken of het dan wel werkt. Heb ze nu dus alweer verwijderd. Maar lost dus allemaal niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Je kan de poort forward nog even aanpassen, de RTP port range oogt wat klein.
code:
1
set port-forward rule 10 original-port 16384-32767

Daarnaast adviseer ik om een DNS name server mee te geven aan je DNS settings:
code:
1
2
set service dns forwarding name-server 8.8.8.8
set service dns forwarding name-server 8.8.4.4

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Hoe zwaar is de unify controller software?
Ik heb een raspberry pi 2, met daar op domoticz.
Kan de unify software daar naast draaien, of kan ik beter een 2e raspberry pi 2 er bij kopen? (of de software op een nas draaien?)
Of is jet niet heel nuttig voor thuisgebruik om de software altijd aan te hebben?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

HellStorm666 schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:24:
Hoe zwaar is de unify controller software?
Ik heb een raspberry pi 2, met daar op domoticz.
Kan de unify software daar naast draaien, of kan ik beter een 2e raspberry pi 2 er bij kopen? (of de software op een nas draaien?)
Of is jet niet heel nuttig voor thuisgebruik om de software altijd aan te hebben?
Momenteel ziet mijn verbruik er zo uit in idle staat.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Wke4KrO.png

[ Voor 0% gewijzigd door Cablekevin op 15-11-2015 21:07 . Reden: <br /> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Let er iig op dat je een 64bits OS neemt zodat er ook een 64bits versie van MongoDb op staat. Je controller loopt anders vast als de Db 2Gb groot wordt. Verder kan het prima op een Pi vanaf model B.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Jeroen_ae92 schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:09:
Je kan de poort forward nog even aanpassen, de RTP port range oogt wat klein.
code:
1
set port-forward rule 10 original-port 16384-32767

Daarnaast adviseer ik om een DNS name server mee te geven aan je DNS settings:
code:
1
2
set service dns forwarding name-server 8.8.8.8
set service dns forwarding name-server 8.8.4.4
Helaas nog steeds geen succes.

Heb wel een debug log van de SPA112 kunnen maken:
Hier gaat het wel goed: Outgoing Call
Hier gaat het niet goed: Incomming Call

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Philos31 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:00:
Al eens gekeken naar de AC LR? Meer bereik en hogere bandbreedte in de 2.4ghz tegen 2 tientjes tov de lite meer...
Daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Goede suggestie. Heb ook een AC LR besteld. Was 2 euro duurder dan de Lite. Hopen dat hij over twee weken komt.

Zou mooi zijn als de LR zijn Long Range kan waarmaken. Dan heb ik aankomende zomer ook betere wifi in de tuin. :P

Ik zie zojuist dat het prijsverschil met de Lite (bij Maxict) wat groter is geworden. De Lite is wat goedkoper gemaakt. Scheelt nu 16 euro. Lite kost daar nu 92 euro incl. LR is 108 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Voor de gene die de EdgeRouter ook achter een UPS hebben hangen en hem netjes af willen sluiten.
En een Synology NAS hebben draaien waar de UPS mee verbonden is qua usb.

Van een Topic binnen Domoticz geleend (bron)

Voeg op de Synology het IP adres van de EdgeRouter toe aan de allow list. (hardware/stroom->UPS)
Zet uiteraard ook de UPS server aan op de Synology.

SSH naar de EdgeRouter.
code:
1
2
3
sudo apt-get update
sudo apt-get install nut
sudo nano /etc/nut/upsmon.conf

Voeg de volgende regel toe onder het MONITOR deel.
code:
1
MONITOR ups@10.0.0.250 1 monuser secret slave

Verander daar het ip adres naar het ip adres van je Synology, de rest klopt gewoon.
Opslaan en sluiten
code:
1
sudo nano /etc/nut/nut.conf

Verander de regel mode naar:
code:
1
MODE=netclient

Opslaan en sluiten

De nut client starten:
code:
1
sudo /etc/init.d/nut-client start

En done!
De EdgeRouter zal nu elke 5 sec controleren of de NAS nog te bereiken is en wat de status is van de UPS.
Als de NAS geen reactie meer geeft, sluit hij na 15 sec de EdgeRouter af.

Via SSH kan je vanaf de EdgeRouter ook de status opvragen van je UPS.
code:
1
upsc ups@192.168.1.X
(verander het IP ff naar het IP van de NAS)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Nou lekker dan.
2x die AC-Lite besteld bij MaxICT die er 8 op voorraad had.
Kreeg vrij snel er achter aan dat de bestelling doorgestuurd was naar de externe leverancier.
Verwachte leverdag 16-11-2015.
Helemaal mooi...
Net gebeld, voor een 3s code oid.
Nee.... Het wordt vandaag verzonden (hij had de leverancier gebeld) en morgen krijg ik ze.
1 uur later, mailtje... Vrijdag wordt het waarschijnlijk afgeleverd. Want er was geen voorraad meer. Leverancier had nieuwe besteld en verwacht die donderdag binnen te hebben.

Resultaat zal zijn dat het ook vrijdag niet wordt ben ik bang voor.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
HellStorm666 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:52:
Nou lekker dan.
2x die AC-Lite besteld bij MaxICT die er 8 op voorraad had.
Kreeg vrij snel er achter aan dat de bestelling doorgestuurd was naar de externe leverancier.
Verwachte leverdag 16-11-2015.
Helemaal mooi...
Net gebeld, voor een 3s code oid.
Nee.... Het wordt vandaag verzonden (hij had de leverancier gebeld) en morgen krijg ik ze.
1 uur later, mailtje... Vrijdag wordt het waarschijnlijk afgeleverd. Want er was geen voorraad meer. Leverancier had nieuwe besteld en verwacht die donderdag binnen te hebben.

Resultaat zal zijn dat het ook vrijdag niet wordt ben ik bang voor.
Mooi balen dan. Bij mij staat nog steeds 16 november als leverdatum maar zal dus ook niet gaan gebeuren. Ik wacht gewoon af wie het eerst levert, wifishop of maxict. Erg jammer dit.. (was er al bang voor)

Overigens geven ze nu opeens aan levertijd 1-2 weken. Vrijdag gaat 'm dus ook niet worden. ;w

[ Voor 6% gewijzigd door xantos op 16-11-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:24:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 default-action accept
 rule 1 {
     action drop
     application {
         category p2p
     }
 }

Met LAN IN werkt het. Maar alleen als tcp/udp aanvink. Met alle protocols werkt hij niet. Lijkt me een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ik kom er met de IPv6 van KPN niet uit.
Iemand die me gericht goed kan helpen?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik loop tegen een opmerkelijk probleem aan met DHCP relay op mijn ERL(v1.7.0). Config is vrij recht toe, recht aan. Achter eth1 (10.10.10.0/24) zit een netwerk met clients, achter eth2 zit een ISC DHCP server (v6.7.1) op adres 10.10.11.2. Op de ERL is dhcp-relay geconfigureerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
interfaces {
    ethernet eth1 {
        address 10.10.10.1/24
    }
    ethernet eth2 {
        address 10.10.11.1/24
    }
} 
service {
    dhcp-relay {
        interface eth1
        interface eth2
        server 10.10.11.2
    }
}

DHCP werkt in basis, echter zie ik elke DHCP request op de DHCP server 3x voorbij komen. Een keer de UDP unicast van de client zelf, een keer een correcte DHCP relay (van de ontvangende interface 10.10.10.1) en een keer een foute DHCP relay (van de 10.10.11.1 interface). In de logging van de DHCP server zie ik het als volgt terug:

code:
1
2
3
4
5
6
Nov 16 18:32:21 dns dhcpd: DHCPREQUEST for 10.10.10.63 from 00:24:d7:aa:bb:cc (testpc) via eth0
Nov 16 18:32:21 dns dhcpd: DHCPACK on 10.10.10.63 to 00:24:d7:aa:bb:cc (testpc) via eth0
Nov 16 18:32:21 dns dhcpd: DHCPREQUEST for 10.10.10.63 from 00:24:d7:aa:bb:cc (testpc) via 10.10.11.1: wrong network.
Nov 16 18:32:21 dns dhcpd: DHCPNAK on 10.10.10.63 to 00:24:d7:aa:bb:cc via 10.10.11.1
Nov 16 18:32:21 dns dhcpd: DHCPREQUEST for 10.10.10.63 from 00:24:d7:aa:bb:cc (testpc) via 10.10.10.1
Nov 16 18:32:21 dns dhcpd: DHCPACK on 10.10.10.63 to 00:24:d7:aa:bb:cc via 10.10.10.1

Ik heb een trace laten lopen op zowel de testpc als de DHCP server, vanaf de testpc wordt er alleen een (enkele) unicast request verstuurd, op de DHCP server worden er drie ontvangen. De NACK wordt door de relay onderschept, beide ACKs niet.

Het lijkt er op dat de relay agent op de ERL de unicast DHCP request alsnog interpreteerd, en in twee varianten aan de DHCP server aanbiedt. Heeft iemand hier wel eens mee te namen gehad? Heb ik iets over het hoofd gezien in de configuratie?

Er zitten wel meer eigenaardigheden in de Vyatta/VyOS/EdgeOS relay functionaliteit, mogelijk dat dit er een van is.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Ik heb hier een Windows Server staan met daarop de Unifi controller software.
Het opstarten gaat telkens goed, maar als ik dan een tijdje laten nog een sterug ga kijken zie ik telkens deze melding staan:

Initializing UniFi Controller ...
Starting UniFi Controller ...
UniFi Controller (4.7.6) started.
Server taking too long to start...
Start-up failed.

Met als gevolg dat mijn gasten netwerk niet meer werkt. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

HellStorm666 schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:02:
Ik kom er met de IPv6 van KPN niet uit.
Iemand die me gericht goed kan helpen?
Niemand??

Verder;
Hoeveel nut heeft het om de UniFy controller software altijd aan te hebben?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom niet gewoon een gerichte vraag stellen? Het is een discussieforum en geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
stefve1 schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:52:
Het opstarten gaat telkens goed, maar als ik dan een tijdje laten nog een sterug ga kijken zie ik telkens deze melding staan:

Start-up failed.

Met als gevolg dat mijn gasten netwerk niet meer werkt. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Is dit na een upgrade of een nieuwe install? Heeft de controller ooit wel goed gedraaid?

Kijkend op het Unifi forum lijkt Java vaak een oorzaak (een willekeurige greep uit de vele topics over deze fout):
https://community.ubnt.co...ing-too-long/td-p/1184962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
HellStorm666 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:23:
[...]

Ik heb een UAP-AC en UAP-AC-Pro draaien en zie nog geen noodzaak om de controller de hele tijd aan te hebben. Het is wel leuk voor logging en statistieken maar die maak ik wel als ik ze nodig heb (bij WiFi problemen). Als je een captive portal wil draaien op een gastennetwerk kan het wel nodig zijn om de controller te laten draaien. Maar daar heb ik me nog niet zo in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

HellStorm666 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:23:
Verder;
Als je alleen geïnteresseerd bent in een werkend wifi netwerk zonder allerlei poespas dan is heel die controller niet nodig. Die gebruik je voor wat instelmogelijkheden en om de software op de AP's te updaten. Wil je een captive portal gebruiken en dit via de controller doen dan is het een vereiste dat deze altijd draait want anders is die portal niet bereikbaar. Verder is het leuk/handig voor de statistieken, alerting (je kunt alerts per mail laten versturen) en dat soort zaken. Buiten dat is het ook wel fijn bij troubleshooting wanneer je alleen een webpagina hoeft te openen en in te loggen. Wanneer je met meerdere mensen het beheer over zo'n netwerk voert is het eigenlijk zelfs een vereiste. Dan heb je geen gedoe met allemaal losse controllers waar de AP's dan weer aan gekoppeld moeten worden.

Btw, mocht iemand NUT voor de UPS niet fijn vinden of niet kunnen gebruiken, voor het merk APC is er nog het alternatief APCUPSD.

@hieronder: exact dat. Het is een nieuwe controller die dan weer de AP's moet adopteren wat weer een heel gedoe wordt. Voor een migratie is het nog wel te doen maar je moet het echt niet willen voor gewoon beheer.

[ Voor 14% gewijzigd door ppl op 17-11-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ppl schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:16:
[...]

Dan heb je geen gedoe met allemaal losse controllers waar de AP's dan weer aan gekoppeld moeten worden.
Een AP kan maar aan een controller tegelijk hangen dus dat gaat heel rap irritant worden om ze steeds om te moeten zetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:29
stefve1 schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:52:

Start-up failed.

Niet toevallig Java update gedaan (of gewisseld van x64 versie naar x32 versie of vice versa)? Had hetzelfde; pas na opnieuw Java installeren (X32 en X64) ging het weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
EricDH schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:05:
[...]

Niet toevallig Java update gedaan (of gewisseld van x64 versie naar x32 versie of vice versa)? Had hetzelfde; pas na opnieuw Java installeren (X32 en X64) ging het weer goed.
slooffmaster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:55:
[...]

Is dit na een upgrade of een nieuwe install? Heeft de controller ooit wel goed gedraaid?

Kijkend op het Unifi forum lijkt Java vaak een oorzaak (een willekeurige greep uit de vele topics over deze fout):
https://community.ubnt.co...ing-too-long/td-p/1184962
Bedankt voor de tips!

Het kan goed zijn dat ik zo'n java update heb gedaan een tijdje geleden...
Het lijkt alsof de update naar versie 4.7.6 het probleem al heeft opgelost.
Voor de zekerheid Java 32 en 64bit even opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

Ik overweeg de overstap te maken van mijn Cisco/Linksys E4200 naar een Ubiquiti router + AP. Begin volgend jaar komt er bij ons glasvezel in de buurt, dus dat is een mooi excuus. :)

Ik zat te kijken naar een EdgeRouter Lite + UAP-AC-Lite, maar nu zie ik ook dat er een USG router is. Het is me alleen nou niet helemaal duidelijk waar de verschillen in zitten, behalve de UniFi software om te beheren. Het prijsverschil tussen de 2 is niet enorm. Kan iemand met de grootste verschillen toelichten?

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 18-11-2015 11:35 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:24:
Ik overweeg de overstap te maken van mijn Cisco/Linksys E4200 naar een Ubiquiti router + AP. Begin volgend jaar komt er bij ons glasvezel in de buurt, dus dat is een mooi excuus. :)

Ik zat te kijken naar een EdgeRouter Lite + UAP-AC-Lite, maar nu zie ik ook dat er een USG router is. Het is me alleen nou niet helemaal duidelijk waar de verschillen in zitten, behalve de UniFi software om te beheren. Het prijsverschil tussen de 2 is niet enorm. Kan iemand met de grootste verschillen toelichten?
Vooral dat, de USG kan je in 1 klap managen samen met je AP's vanuit dezelfde software, de EdgeRouter serie heeft gewoon een losse webinterface, iets meer mogelijkheden maar "lastiger" te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik vind een eigen webinterface/commandline toch vaak fijner dan een applicatie. Wifi is als het goed is configureren en vergeten, maar mijn router wil ik toch wel wat vaker in kunnen. Ik heb geen ruimte of plek om de management software permanent te laten draaien, dus dan moet het op mijn werklaptop: niet ideaal in mijn ogen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:55:
Ik vind een eigen webinterface/commandline toch vaak fijner dan een applicatie. Wifi is als het goed is configureren en vergeten, maar mijn router wil ik toch wel wat vaker in kunnen. Ik heb geen ruimte of plek om de management software permanent te laten draaien, dus dan moet het op mijn werklaptop: niet ideaal in mijn ogen.
Dan zou ik idd de EdgeRouter pakken :) Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Thanks. Nu nog even het voor mij ideale model selecteren. De X geeft de cleanste build met maar 1 PoE adapter voor het minste geld, de Lite heeft wat meer performance.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:56

MvL

Ik wil eth2 uit de configuratie halen. Dit is nog van de default installatie. Hoe doe ik dit?

code:
1
2
3
4
configure 
delete interfaces ethernet eth2
commit
save

Ik heb het geprobeerd en zag na de commit command "-" voor eth2 staan, maar ik dacht voor ik save laat ik het even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
ijdod schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:48:
Ik loop tegen een opmerkelijk probleem aan met DHCP relay op mijn ERL(v1.7.0). Config is vrij recht toe, recht aan.
Probleem zit hem in de gebruikte debian onderlaag. Die is met Wheezy (Squeeze? :F ) nogal verouderd, en is in de diverse Vyatta derivaten nog niet bijgewerkt naar minder oude software.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.