Ik zit op het moment met 2 vraagstukken waar ik even over aan het nadenken ben / uitzoeken.
1.--------------------------------------------
Ik had mijn Unifi controller (voor acces points) draaien op een Ubuntu 14.04.2 de controller was versie 3.2.10. Echter heb ik mijn Ubuntu geüpdatet naar 15.04 (met als tussenstap 14.10 want dit gaat niet in een keer). En nu kan ik de website niet meer benaderen.
Als ik naar mijn Ubuntu VM ga en ik voer het commando "sudo service unifi start" krijg ik de volgende output terug:
Failed to start unifi.service: Unit unifi.service failed to load: No such file or directory.
Echter Unifi bestaat gewoon nog op mijn Ubuntu VM en de mappen zijn gewoon nog beschikbaar.
Nu weet ik dat er sinds de update naar 4.6 het e.e.a. gewijzigd is in de package locatie van unifi, deze heb ik ook toegevoegd ik heb zelfs geprobeerd om te upgraden naar 4.6 maar hij faalt op de foutmelding dat hij de oude controller niet kan stoppen met bovenstaande foutmelding.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
2.--------------------------------------------
Ik heb o.a. voor mijzelf en een andere klant Unifi acces points draaien op locatie. Deze maken dan verbinding met de controller die ik zelf geconfigureerd heb. (lees: Unifi AP van mijzelf draaien op de eigen locatie met de controller. Unfi AP van klant draait op externe locatie en maakt gebruikt van mijn controller, zij hebben dus geen eigen controller).
Nu komt hier zeer waarschijnlijk een 3de klant bij en deze wil ik ook op mijn controller laten draaien. Opzicht geen probleem. Echter wil ik in geval van nood een VPN verbinding met hun op kunnen maken zodat ik het e.e.a. kan troubleshooten.
Ikzelf heb nog nooit gebruikt gemaakt van de USG of ERL van Ubiquiti dus ik vraag mij af wat hier de eenvoudigste oplossing is? Kan ik een of meerdere USG's toevoegen aan mijn Unifi controller middels de verschillende views die er zijn (zelfde wijzen als meerdere locaties voor AP's). Of kan ik het beste met een ERL aan de slag, echter mijn vraag hierbij is kan ik deze ook vanuit mij beheren dus dat de controller bij mij staat in plaats van bij de klant?
Het is de bedoeling dat de USG of ERL de modem/router van Ziggo gaat vervangen (deze komt dan in bridge modus te staan).
EDIT: Ik weet dat ERL op EdgeOS draait, echter heb ik nog nooit een ERL vast gehad dus heb hier (nog) geen kennis van.
[
Voor 4% gewijzigd door
prekz op 06-08-2015 14:57
]