Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Brent Dit is het huidige beleid van ING: https://www.ing.nl/partic...het-buitenland/index.html.

Bunq is binnen de hele EEA beschikbaar, maar doet daarbuiten wel weer moeilijk.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04
ASS-Ware schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:10:
[...]

Eh, nee.
SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen zijn onderdeel van De Volksbank.
Je reageert op een bericht uit 2014… toen was SNS Bank nog het moederbedrijf. De Volksbank als (moeder)bedrijf bestaat pas sinds 2017.

[Voor 9% gewijzigd door Sandro! op 15-05-2022 20:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 16:44
DeepFriedBanana schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:42:
[...]

Ter vergelijking, ik heb bij de ING mijn adres en telefoonnummer gewijzigd naar het orient in December 2019.
Ik moest hiervoor wel in Nederland op kantoor langskomen, kon niet via telefoon of email.
Ik ging langs in 2013, en ik ging naar Frankrijk. @NY_Giant klinkt alsof er eea veranderd is!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rikkert.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:43
Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen om een "goede" keuze te maken.

Ik zit op dit moment bij de Rabobank, maar ben het al langer minder eens met de "filosofie" / waar ze in investeren. Daarnaast vind ik het feit dat ze nu met Google Pay komen ipv hun eigen app onderhouden niet fijn qua privacy.
Dit heeft ervoor gezorgd dat ik toch een andere bank wil zoeken.

Wat ik dus belangrijk vind is dat de bank zich inzet voor mens, natuur en dier. Ook privacy, voor zover dat gaat, is een aspect. Het feit dat ING gegevens wou verkopen is in mijn ogen al slecht.
Google Pay hierbij is dus ook niet wenselijk.

Ik heb voor nu de Volksbank (geen idee welke..) en Triodos op mijn lijst. Waarvan de laatste geen nfc betalen aanbied.

Zijn er banken die ik over het hoofd heb gezien maar wel in mijn "rijtje" passen? En enig idee wat het verschil is tussen de 3 Volksbanken? Het lijken me allemaal dezelfde, met een andere naam en prijs..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-03 17:43
Rikkert. schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:46:
Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen om een "goede" keuze te maken.

Ik zit op dit moment bij de Rabobank, maar ben het al langer minder eens met de "filosofie" / waar ze in investeren. Daarnaast vind ik het feit dat ze nu met Google Pay komen ipv hun eigen app onderhouden niet fijn qua privacy.
Dit heeft ervoor gezorgd dat ik toch een andere bank wil zoeken.

Wat ik dus belangrijk vind is dat de bank zich inzet voor mens, natuur en dier. Ook privacy, voor zover dat gaat, is een aspect. Het feit dat ING gegevens wou verkopen is in mijn ogen al slecht.
Google Pay hierbij is dus ook niet wenselijk.

Ik heb voor nu de Volksbank (geen idee welke..) en Triodos op mijn lijst. Waarvan de laatste geen nfc betalen aanbied.

Zijn er banken die ik over het hoofd heb gezien maar wel in mijn "rijtje" passen? En enig idee wat het verschil is tussen de 3 Volksbanken? Het lijken me allemaal dezelfde, met een andere naam en prijs..
Misschien geeft deze website ook een beetje een beeld tussen de banken: https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/beleidsscores/

Wat betreft privacy zit je bij de grote 3 (ING/ABN/Rabo) in ieder geval niet goed gok ik. Het is dat ze door wetgeving weinig mogen, anders waren onze gegevens allang doorverkocht. Binnen de banken zelf wordt onze data al voor alles en nog wat gebruikt (of hebben er in ieder geval (meer) plannen voor). ABN AMRO brengt bijvoorbeeld niet voor niks een gratis app zoals GRIP uit.

Ik zou ook echt geen bank weten aan te wijzen die wel iets om de privacy van hun gebruikers geeft.

• Rikkert.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:43
Cerenas schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:49:
[...]

Misschien geeft deze website ook een beetje een beeld tussen de banken: https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/beleidsscores/

Wat betreft privacy zit je bij de grote 3 (ING/ABN/Rabo) in ieder geval niet goed gok ik. Het is dat ze door wetgeving weinig mogen, anders waren onze gegevens allang doorverkocht. Binnen de banken zelf wordt onze data al voor alles en nog wat gebruikt (of hebben er in ieder geval (meer) plannen voor). ABN AMRO brengt bijvoorbeeld niet voor niks een gratis app zoals GRIP uit.

Ik zou ook echt geen bank weten aan te wijzen die wel iets om de privacy van hun gebruikers geeft.
Dank. Helaas zien de apps van de volksbank er niet "gebruiksvriendelijk" uit (lees lage reviewscore, vooral mobiel betalen).

Andere banken hebben meestal of Google Pay of een (in mijn ogen) slecht beleid.

Zoektocht gaat verder.

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-03 15:15
Zijn er al mensen die ervaring hebben met Zen.com?

Reviews zijn wisselvallig, vooral zakelijk lijkt het me interessant vanwege Payments feature.
Helaas lees ik wel dat er geen test API concept is, dus je kan nooit echt "testen" met integraties...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:42
Rikkert. schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:09:
[...]

Dank. Helaas zien de apps van de volksbank er niet "gebruiksvriendelijk" uit (lees lage reviewscore, vooral mobiel betalen).

Andere banken hebben meestal of Google Pay of een (in mijn ogen) slecht beleid.

Zoektocht gaat verder.
Lage scores van de volksbank (o.a. SNS) komen voornamelijk door eerder gebrek aan Apple Pay. Volgensmij hebben ze dit nu ook. Dus wie weet wat dit voor impact heeft op reviews.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 981489

Volksbank staat wel bekend om de hoge scores bij de Consumentenbond voor hun bereikbare klantenservice.

Echter zijn de app/website wel ouderwets en zijn ze niet erg vooruitstrevend op gebied van digitaal gemak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit al jaren bij de ASN, zou niet eens weten wat ik mis in de app ;)

Website was vroeger wel beter overigens.

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-03 15:15
Heeft de ABN AMRO app met een zakelijke rekening inmiddels al push notificaties voor inkomende betalingen? Vorig jaar kon dat nog niet :p

Begreep dat SNS bezig is met een nieuwe update voor de Mijn SNS omgeving en dat er in de zomer een beta komt voor de SNS app met nieuwe layout en verbeteringen.

Is dit bij de ASN en Regio bank ook al het geval?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 16:44
Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:26:
Echter zijn de app/website wel ouderwets en zijn ze niet erg vooruitstrevend op gebied van digitaal gemak.
Ouderwets is juist ontzettend gemakkelijk, in plaats van naar 95% whitespace kijken zie en kan ik in 1 oogopslag alles. Heerlijk :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Brent schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:40:
[...]

Ouderwets is juist ontzettend gemakkelijk, in plaats van naar 95% whitespace kijken zie en kan ik in 1 oogopslag alles. Heerlijk :)
Ja en de doelgroep bij de Volksbank is ook anders dan bij de fintechs bijvoorbeeld.

De SNS bied nu aan klanten aan om TestFlight te downloaden en beta tester te worden.

Iemand die al de app heeft gedownload en getest? Ben benieuwd namelijk of SNS nu ook eindelijk wat nieuws heeft of nog steeds 'achterloopt' op innovatie.

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:37
Nadatde Rabobank gestopt is met de Rabo Wallet, ben ik aan het rondkijken naar wat nieuws. Met de app was het mogelijk om te betalen zonder Google Play.

Daarom ben ik op zoek naar een bank waarbij ik mobiel kan betalen zonder Google Play. Weet iemand die te vinden?

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-03 19:11
Raling schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:27:
Nadatde Rabobank gestopt is met de Rabo Wallet, ben ik aan het rondkijken naar wat nieuws. Met de app was het mogelijk om te betalen zonder Google Play.

Daarom ben ik op zoek naar een bank waarbij ik mobiel kan betalen zonder Google Play. Weet iemand die te vinden?
Bij de ing kan ik betalen met telefoon zonder google pay. abn werkt ook met google pay (of apple pay).

Ing is dus mogelijk iets voor je.

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Deze wellicht?
https://n26.com/en-eu/virtual-card
A “virtual card” is stored on your phone and can be used to pay contactless in stores or online.
ze hebben naast de gewone ook een
A “disposable card” is a virtual card that can only be used once. Once you’ve paid, the card details can’t be used again.
Handig voor partijen die je 1x wil betalen en waarvan je niet zeker weet hoe goed de betaalgegevens beveiligd zijn bij die partij.

[Voor 65% gewijzigd door djwice op 10-08-2022 19:51]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• lampy25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:05

Zelf, vanwege dezelfde reden, naar de ASN Bank gegaan.

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:52
Anoniem: 981489 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:25:
De SNS bied nu aan klanten aan om TestFlight te downloaden en beta tester te worden.
Klanten van SNS kunnen hier tester worden van de beta app.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:32
Vandaag brief van ASN in de brievenbus met het verhaal dat ik als spaarklant (vanaf 1-10-2022) 2,20 euro p/m ga betalen vanaf het moment dat mijn laatste deposito vrijvalt: https://www.asnbank.nl/be...N_Betalen__Sparen)-anchor
Een betaalrekening wordt dus 'verplicht', in ieder geval de kosten ervan. Is ook een manier om klanten binnen te halen of juist weg te jagen!

[Voor 19% gewijzigd door U123456 op 12-08-2022 16:31]

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-03 16:14
U123456 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:22:
Vandaag brief van ASN in de brievenbus met het verhaal dat ik als spaarklant (vanaf 1-10-2022) 2,20 euro p/m ga betalen vanaf het moment dat mijn laatste deposito vrijvalt: https://www.asnbank.nl/be...N_Betalen__Sparen)-anchor
Een betaalrekening wordt dus 'verplicht', in ieder geval de kosten ervan. Is ook een manier om klanten binnen te halen of juist weg te jagen!
Ik haal hier best wel van. Heb de brief ook gehad. Nu dus idd tot ziens ASN. Beleg nog wel via ze, maar ga dat wellicht dan ook maar op zeggen (eigenlijk te hoge kosten).

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
U123456 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:22:
Same here. Of ik even ruim 26 euro per jaar wil betalen om geld bij ze te stallen 8)7
Dus dat wordt geld elders plaatsen.
Vraag me wel af hoe het zit met de Jeugdsparen-rekeningen van mijn kinderen (edit: zie onder)

Nog even kijken wat de meest verantwoorde/duurzame bank is. Triodos niet, want homeopathie en dat soort mafkezerij. ASN dus ook niet.
Volgens https://eerlijkegeldwijzer.nl/ is de eerstvolgende in de rij Bunq. Die lijken een gratis spaarrekening aan te bieden. Of ik zet het gewoon bij de bank waar ik mijn betaalrekening heb lopen (ING).

Edit:
Op de achterkant van de brief staat een stukje over Jeugdsparen. Dat kan gewoon door blijven gaan en blijft gratis.

[Voor 24% gewijzigd door anandus op 14-08-2022 12:11]

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:28
Dus omdat de eerlijkste banken ook iets "fout" doen, overweeg je ING die alles fout doet?

108rogar schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:25:
Dus omdat de eerlijkste banken ook iets "fout" doen, overweeg je ING die alles fout doet?
Je kan ook stellen dat het een pot nat is en er geen enkele ethische bank is die 100% 'schoon' is.

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-03 14:58
Wellicht niet helemaal relevant maar er is sinds een paar uur een grote storing bij ING. Alles lijkt plat te liggen; de site, de app en (deels?) het betalingsverkeer. Kan zelf ook niet inloggen op de site of de app helaas terwijl ik de app nodig had om iets in te zien.

https://allestoringen.nl/storing/ing/

In ieder geval een goede herinnering om minimaal een tweede rekening ergens anders te hebben.

• 108rogar
Anoniem: 981489 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

Je kan ook stellen dat het een pot nat is en er geen enkele ethische bank is die 100% 'schoon' is.
Dat kan, maar helpt dat een betere keuze te maken?

Overigens ben ik zelf misschien een beetje allergisch voor de ING. ;) Ik had deze als backup bank, maar na die witwastoestanden en directiebonusschandaal liep ik tegen een gebruiksprobleem aan en toen was ik het beu en heb ik de hele boel maar opgezegd.

108rogar schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:45:
[...]

Dat kan, maar helpt dat een betere keuze te maken?

Overigens ben ik zelf misschien een beetje allergisch voor de ING. ;) Ik had deze als backup bank, maar na die witwastoestanden en directiebonusschandaal liep ik tegen een gebruiksprobleem aan en toen was ik het beu en heb ik de hele boel maar opgezegd.
Wat betreft een betere keuze, dat kan ik niet zeggen dit is voor iedere persoon anders. Maar je kan dan ook op andere criteria een bank kiezen, zoals bijv. app beleving, bereikbaarheid, (digitale) betaalopties etc..

Een nette/schone bank die je geld nergens in stopt, dat is haast onmogelijk tenzij er een bank is die 100% niks met je geld goed en volgens mij hebben we die niet echt. Zelfs Bunq moet eigen geld beleggen voor een klein percentage.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 16-08-2022 13:18]

• anandus
  • Niet online
108rogar schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:25:
Bedoel je dat ik niet bij Triodos wil zitten?
Homeopathie, antivax, biostabil en andere kwakzalverij maken volgens mij meer slachtoffers dan welke wapens dan ook, zéker in Europa.
Triodos kiest "voor het geluk van mensen". Leuk voor ze, maar als mensen daardoor sterven aan kanker omdat ze geen normale behandeling willen ondergaan, dan ben je eerder schadelijk voor de maatschappij dan maatschappelijk verantwoord bezig en geen haar beter dan een ING die aandelen in wapenfabrieken heeft. Het zijn gewoon een andere soort wapens.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:21:
[...]
Homeopathie, antivax, biostabil en andere kwakzalverij maken volgens mij meer slachtoffers dan welke wapens dan ook, zéker in Europa.
Triodos kiest "voor het geluk van mensen". Leuk voor ze, maar als mensen daardoor sterven aan kanker omdat ze geen normale behandeling willen ondergaan, dan ben je eerder schadelijk voor de maatschappij dan maatschappelijk verantwoord bezig en geen haar beter dan een ING die aandelen in wapenfabrieken heeft. Het zijn gewoon een andere soort wapens.
begintmeta schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:12:
Zoals ik al eerder aangaf is de antroposofische achtergrond van de triodosbank niet echt te missen.

Maar of de Triodosbank daadwerkelijk bijvoorbeeld homeopathie meer faciliteert dan bijvoorbeeld de Rabobank, ABN Amro of ING zou ik niet kunnen zeggen, noch heb ik de afgelopen jaren een bank opgemerkt die investeringen in homeopathie uitsluit.
Ik vermoed eigenlijk dat ook andere banken homeopathie etc. financieren. (Wellicht zelfs meer dan de triodosbank)

Maar goed, er is natuurlijk zeker kritiek mogelijk op het beleid van de Triodosbank.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:04
anandus schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:21:
[...]
Gewoon ook je betaalrekening migreren naar een Volksbank merk.

[Voor 84% gewijzigd door Kalentum op 16-08-2022 17:35]

PV Output

Kan je ook uitleggen hoe die Twitteraar aan €60,- komt?

€2.35 is geen €60 op jaarbasis dus vind dit best raar zonder uitleg.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:20:
[...]

Kan, maar de reactie van de ING persoon is idioot.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:10
Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:20:
[...]

Waarschijnlijk heeft die persoon een oude betaalpakket. Die kost momenteel €5 per maand. Deze oude pakketten worden steeds duurder gemaakt, waardoor overstappen naar het nieuwe pakket aantrekkelijker wordt gemaakt.

Te koop aangeboden: Seagate Backup Plus 5TB - Aantal stuks beschikbaar: 6 5 4 3

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-03 14:09

ComputerHoed

Electronica <3

Ik ben op zoek naar een bank die zo min mogelijk woke is, niet aan CO2 'punten' of whatever doet, minimaal telefonisch te bereiken is & goedkoper dan ING (want kom nou, €40 op jaarbasis en dan niet te bereiken zijn kan echt niet).

Tips? :)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:10
ComputerHoed schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:50:
Ik ben op zoek naar een bank die zo min mogelijk woke is, niet aan CO2 'punten' of whatever doet, minimaal telefonisch te bereiken is & goedkoper dan ING (want kom nou, €40 op jaarbasis en dan niet te bereiken zijn kan echt niet).

Tips? :)
Openbank bevalt mij prima, is gratis, maar heeft 2 nadelen. 1.) Gebrek aan ‘instant payment’. Geld overmaken kan een dag duren. 2.) Geen iDeal, maar iDeal is toch ten dode opgeschreven in mijn ogen.

Te koop aangeboden: Seagate Backup Plus 5TB - Aantal stuks beschikbaar: 6 5 4 3

• fgghhf
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-09-2022
GioStyle schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:53:
[...]

Openbank bevalt mij prima, is gratis, maar heeft 2 nadelen. 1.) Gebrek aan ‘instant payment’. Geld overmaken kan een dag duren. 2.) Geen iDeal, maar iDeal is toch ten dode opgeschreven in mijn ogen.
En gratis spam: ze willen dat je investeerd in beleggingen, in arme kindjes of dat je meedoet met winacties.

De spam is eindeloos.

Kan hij beter voor revolut gaan, gratis en ideal. Enig nadeel is ze hebben geen spaarrekening,

• U123456
@fgghhf : die mails kan je uitzetten via de link onderaan de berichten:
Als je in de toekomst geen commerciële berichten meer wenst te ontvangen per e-mail, klik dan hier.
Dit soort meldingen in de Openbank app kunnen via de instellingen worden uitgezet.

[Voor 6% gewijzigd door U123456 op 17-08-2022 08:14]

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:41
GioStyle schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:53:
[...]

Ik heb naast de ASN-bank ook Openbank, vanwege Garmin pay, en als primaire bank zou ik het niet willen gebruiken. Allereerst inderdaad niet vanwege het ontbreken van iDeal,, maar ook omdat dingen soms gewoon niet goed werken. Ik heb voor de lol een jaar geleden 400 euro in de S&P 500 (in dollars) belegd via de Openbank en het geld is er niet meer af te krijgen (app en webpagina crashen als je het geld wilt verplaatsen). Ook de helpdesk lukte het niet en alleen de 2e lijns helpdesk zou het moeten kunnen.
Saillant detail is verder dat de Belastingdienst bij het invullen van de inkomstenbelasting van "buitenlandse tegoeden" melding maakt nu ik de Openbank heb.

Rabobank zou als ‘eerste’ bank met een Visa debit met V PAY komen en dit zou na de zomer gebeuren.

Is daar al meer over bekend en hoe dat zit met eventuele aankoopverzekeringen en dergelijke.

Bij ABN/ING/Volksbank is het nog onbekend wanneer ze gaan starten met het uitgeven van nieuwe betaalkaarten.

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 23:37
RemcoDelft schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:35:
Ik vind ASN wel fijn: 0800-telefoonnummer (waar maak je dat nog mee!), alles snel geregeld, en niet zo gek duur (hoewel dit jaar 25% prijsstijging). Onderdeel van SNS trouwens.
ASN is onderdeel van de Volksbank, niet van SNS.

• 108rogar
Je quote iets uit 2014, toen bestond de Volksbank nog niet. ASN Bank was toen onderdeel van SNS Reaal, dus RemcoDelft zat best in de buurt. :)

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 23:37
Ik zie het nu inderdaad. 2014 ;-)

[Voor 102% gewijzigd door P. vd Loo op 11-09-2022 11:19]

Anoniem: 981489 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:45:
Rabobank zou als ‘eerste’ bank met een Visa debit met V PAY komen en dit zou na de zomer gebeuren.

Is daar al meer over bekend en hoe dat zit met eventuele aankoopverzekeringen en dergelijke.

Bij ABN/ING/Volksbank is het nog onbekend wanneer ze gaan starten met het uitgeven van nieuwe betaalkaarten.
Rabobank heeft (via Klantenservice) laten weten dat er geen verwachting is wanneer dit word uitgerold alleen dat dit voor 2023 beschikbaar zou moeten zijn.

Weet iemand of de andere banken ook al een verwachting hebben per wanneer ze dit starten?
Verwacht dat Knab en de Volksbank weer als laatste hiermee komen zoals wel vaker doen.

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 20:00
Anoniem: 981489 schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:49:
[...]

Rabobank heeft (via Klantenservice) laten weten dat er geen verwachting is wanneer dit word uitgerold alleen dat dit voor 2023 beschikbaar zou moeten zijn.

Weet iemand of de andere banken ook al een verwachting hebben per wanneer ze dit starten?
Verwacht dat Knab en de Volksbank weer als laatste hiermee komen zoals wel vaker doen.
Bij asn twee maanden geleden ongeveer een vervangende pas aangevraagd, dat was al V Pay. Geen idee wat dat uit maakt verder.

Ryzen 3700X, EVGA RTX 3080, 32GB PC3200 DDR4, 2TB NVMe, LG48CX 120HZ OLED & 165Hz IPS 1440p

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:26
Anoniem: 981489 schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:49:
[...]

Hiervoor kun je beter het draadje over het stoppen van Maestro volgen.

Banken zullen pas Mastercard Debit en VISA Debit uit gaan geven als je overal in NL ermee terecht kan.
De Betaalvereniging geeft aan dat het einde van het jaar 2022 de betaalautomaten ook MasterCard en VISA debit accepteren.

• Wally2002
DeadKennedy schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:28:
[...]

Bij asn twee maanden geleden ongeveer een vervangende pas aangevraagd, dat was al V Pay. Geen idee wat dat uit maakt verder.
V-Pay wordt juist uitgefaseerd (wordt VISA Debit). Net als Maestro uitgefaseerd wordt voor Mastercard Debit.

De jaarlijkse bankenmonitor is weer online bij de Consumentenbond:
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankenmonitor

Valt me toch op dat Bunq er dit jaar weer niet tussenstaat, dit is volgens mij het derde jaar op rij al. :/
Was namelijk benieuwd hoe 'goed/slecht' deze bank zou worden gewaardeerd door de gebruikers/leden.

Vooral de Volksbank labels en Knab doen het goed oftewel de klanten bij deze banken zijn het meest tevreden.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 10-10-2022 13:53]

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 981489 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:52:

Valt me toch op dat Bunq er dit jaar weer niet tussenstaat, dit is volgens mij het derde jaar op rij al. :/
Was namelijk benieuwd hoe 'goed/slecht' deze bank zou worden gewaardeerd door de gebruikers/leden.

Vooral de Volksbank labels en Knab doen het goed oftewel de klanten bij deze banken zijn het meest tevreden.
Bijna 2 op de 5 ontevreden over kosten
Ruim 40% geeft het kostenplaatje een onvoldoende. Vorig jaar was dit bijna 20%. De ontevreden geluiden horen we het minst van klanten van de ASN Bank en RegioBank.
Vooral ABN AMRO, ING en Rabobank springen er negatief uit. Veel van hun klanten geven hier een onvoldoende voor: 57% (ABN AMRO), 57% (ING) en 53% (Rabobank).
Toevallig net bericht van ING dat de prijzen weer omhoog gaan
Vanaf 1 januari 2023 nieuwe tarieven voor de pakketten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Huidig tarief per maand

Nieuw tarief per maand

OranjePakket met korting    € 1,90    € 2,70
OranjePakket    € 2,35    € 3,15
BasisPakket € 3,05    € 3,85
BetaalPakket    € 5,00    € 5,80
RoyaalPakket    € 8,05    € 8,85

40% omhoog lekker hoor :+

[Voor 8% gewijzigd door Viper® op 10-10-2022 13:59]

• Cerenas
Anoniem: 981489 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:52:

Dat is wel apart. Ik zou toch denken dat Knab niet (veel) populairder is dan bunq? Ook als ik beide topics hier zie op GoT, dan heeft het bunq topic veel meer pagina's, maar dan zie ik onderstaande staan op de pagina van het Consumentebond:
Er zijn geen beoordelingen over Bunq vanwege te weinig deelnemers.
Kan me wel voorstellen dat bunq op kosten en service niet heel best zou scoren. Ondanks dat ben ik een tevreden klant (maar ik heb hun service (nog) niet nodig gehad).

Cerenas schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Dat is wel apart. Ik zou toch denken dat Knab niet (veel) populairder is dan bunq? Ook als ik beide topics hier zie op GoT, dan heeft het bunq topic veel meer pagina's, maar dan zie ik onderstaande staan op de pagina van het Consumentebond:

[...]

Kan me wel voorstellen dat bunq op kosten en service niet heel best zou scoren. Ondanks dat ben ik een tevreden klant (maar ik heb hun service (nog) niet nodig gehad).
Nee klopt, maar dat kan ook betekenen dat er niet veel bunq'ers lid zijn bij de Consumentenbond of panellid.

Maar het hangt er dan bij Bunq weer af of je een diverse groep kan vinden, want al die 'fans' zullen Bunq de hemel inprijzen en de klagende groep de bank de grond in boren. Dat kan weer impact hebben op de betrouwbaarheid van die antwoorden denk ik.

Ben ook heel benieuwd wat Bunq morgen gaat aankondigen want heb het gevoel dat de hele layout op de schop gaat kijkende naar alle gereedschap symbolen in de app.

• Viper®
  • Niet online
Over banken gesproken, stukje over de rabobank van arjan lubach

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
[...]

Knab is wel erg populair onder ZZPers volgens mij.

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Kreeg zojuist een bericht van ING dat de prijzen worden verhoogt met 9,60 euro per jaar voor alle bank pakketten :|.

[Voor 16% gewijzigd door Nesjka op 28-10-2022 17:15]

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 07:56
Na een online zoektocht van twee weken en een paar banken te hebben uitgeprobeerd (Revolut, Wise, Bunq Bankinter) ga ik nu toch maar eens om hulp vragen. Waar ik, samen met mijn Spaanse partner, naar op zoek zijn:

Een bank waar we een of meerdere rekening kunnen. En verschillende valuta's kunnen bewaren (zij wordt namelijk betaald in Britse Pond en ik meestal in Euro's. Daar komt bij dat we de komende maanden in Australië verblijven). Dus een van die rekeningen willen we graag in Australische Dollars.

Tot nu toe is het mij niet gelukt een aanbieder te vinden die hierin kan voorzien. Heb ik iets over het hoofd gezien en heeft iemand een goede tip?

• Cerenas
koentjek schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:34:
Na een online zoektocht van twee weken en een paar banken te hebben uitgeprobeerd (Revolut, Wise, Bunq Bankinter) ga ik nu toch maar eens om hulp vragen. Waar ik, samen met mijn Spaanse partner, naar op zoek zijn:

Een bank waar we een of meerdere rekening kunnen. En verschillende valuta's kunnen bewaren (zij wordt namelijk betaald in Britse Pond en ik meestal in Euro's. Daar komt bij dat we de komende maanden in Australië verblijven). Dus een van die rekeningen willen we graag in Australische Dollars.

Tot nu toe is het mij niet gelukt een aanbieder te vinden die hierin kan voorzien. Heb ik iets over het hoofd gezien en heeft iemand een goede tip?
Zowel bunq als Wise ondersteunen dit zover ik kan zien? Bij beide kun je rekeningen aanmaken met AUD of GBP als standaard valuta. Bij Wise krijg je ook een Australisch account nummer (BSB?), bij bunq kun je alleen een Britse IBAN krijgen, zover ik in beide apps kan zien.

Weet niet of het wat betreft kosten voordelig is om ook een AUD account te hebben. Als ik je verhaal zo lees zul je in elk geval dat geld om moeten zetten vanuit GBP of EUR, dat kost al geld en lokaal betalen met EUR/GBP kost ook geld. Dan zou je de vergelijking van kosten daartussen moeten maken.

• Viper®
  • Niet online
Nesjka schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:06:
Kreeg zojuist een bericht van ING dat de prijzen worden verhoogt met 9,60 euro per jaar voor alle bank pakketten :|.
Laatst was er weer eens storing bij de ING, voor Ideal, de app en de website, alles dus

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Viper® schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:58:
[...]

Laatst was er weer eens storing bij de ING, voor Ideal, de app en de website, alles dus
Ja ik zag het alhoewel ik daar geen last van had ben ik mij wel orienteren voor een nieuw bank. Enige wat me nog tegenhoud is toch de gebruiksmak van de ING app. Ik heb zelf nog een gratis rekening bij Openbank maar omdaar me main bank van te maken..

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-03 16:41
[...]

Qua beheerd vermogen is Knab ca. 5 keer zo groot als Bunq. Nu zegt dat misschien niet direct iets over de populariteit maar het zegt wel iets. Zeker als je bedenkt dat Knab alleen in Nederland actief is en Bunq in meerdere landen.

Frame164 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:09:
[...]

Qua beheerd vermogen is Knab ca. 5 keer zo groot als Bunq. Nu zegt dat misschien niet direct iets over de populariteit maar het zegt wel iets. Zeker als je bedenkt dat Knab alleen in Nederland actief is en Bunq in meerdere landen.
Heeft ook een hoop te maken met de doelgroep van beide banken.

Bunq richt zich (grotendeels) op millenials en klimaatbewuste mensen, terwijl ik ooit las dat Knab zich voornamelijk richt op klanten met 2x modaal inkomen. Dat heeft ook impact op het beheerd vermogen van een bank uiteraard.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-03 14:45
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:50:
[...]

Heeft ook een hoop te maken met de doelgroep van beide banken.

Bunq richt zich (grotendeels) op millenials en klimaatbewuste mensen, terwijl ik ooit las dat Knab zich voornamelijk richt op klanten met 2x modaal inkomen. Dat heeft ook impact op het beheerd vermogen van een bank uiteraard.
Het verschil in klantenservice is ook enorm. Bij bunq kost het moeite om geholpen te worden door een persoon. Knab is (bijna) elke dag tot 20 uur beschikbaar. Knab is in het verleden, zeker de eerste jaren, ook veel aanwezig geweest op radio en televisie met veel reclames.

En gezien wat bunq in het verleden rekende voor de rekeningen t.o.v. de concurrentie, zou je toch verwachten dat het publiek ook zeker niet arm is en rond die 2x modaal zit. Tegenwoordig is het verschil door prijsverhogingen van de concurrentie een stuk minder.

[Voor 17% gewijzigd door Elandenmelk op 04-11-2022 14:57]

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 07:56
Cerenas schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:36:
[...]

Zowel bunq als Wise ondersteunen dit zover ik kan zien? Bij beide kun je rekeningen aanmaken met AUD of GBP als standaard valuta. Bij Wise krijg je ook een Australisch account nummer (BSB?), bij bunq kun je alleen een Britse IBAN krijgen, zover ik in beide apps kan zien.

Weet niet of het wat betreft kosten voordelig is om ook een AUD account te hebben. Als ik je verhaal zo lees zul je in elk geval dat geld om moeten zetten vanuit GBP of EUR, dat kost al geld en lokaal betalen met EUR/GBP kost ook geld. Dan zou je de vergelijking van kosten daartussen moeten maken.
Dank voor je reactie! Alleen kan ik niet terugvinden dat ik via Wise of Bunq (of welke andere aanbieder) dan samen kan betalen vanuit 1 rekening (met een fysieke of digitale betaalkaart). Of kijk ik ergens overheen?

Elandenmelk schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:39:
[...]

Het verschil in klantenservice is ook enorm. Bij bunq kost het moeite om geholpen te worden door een persoon. Knab is (bijna) elke dag tot 20 uur beschikbaar. Knab is in het verleden, zeker de eerste jaren, ook veel aanwezig geweest op radio en televisie met veel reclames.

En gezien wat bunq in het verleden rekende voor de rekeningen t.o.v. de concurrentie, zou je toch verwachten dat het publiek ook zeker niet arm is en rond die 2x modaal zit. Tegenwoordig is het verschil door prijsverhogingen van de concurrentie een stuk minder.
Ja alleen het verschil is dat de doelgroep bij Bunq (althans die indruk heb ik en laat ik niet iedereen over een kam scheren) dat men daar simpelweg bereid is om die bedragen te betalen (ik doe ook mee maar dan alleen voor Easy Money) om bijvoorbeeld klimaatneutraal te worden in x jaar, iets wat je bij alle NL banken iig niet kan bereiken. En Bunq is ook steeds meer richting een community aan het bewegen met hun Updates en Activities etc.. Ook schat ik de gemiddelde leeftijd bij Bunq lager in dan bij de gemiddelde Knab klant wat ook weer invloed kan hebben op het opgebouwde vermogen of spaarbuffer van de klant.

Mijn ervaringen bij Bunq zijn matig as we speak(vorig jaar was ik meer te spreken dan nu), ik neig wel meer en meer naar het Nee kamp omdat greenwashen hier erg de norm word en steeds meer is geïntegreerd in hun app bijvoorbeeld. De Support is idd niet erg goed bij Bunq al gaat dit laatste tijd beter valt me op.

• Cerenas
koentjek schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:56:
[...]

Dank voor je reactie! Alleen kan ik niet terugvinden dat ik via Wise of Bunq (of welke andere aanbieder) dan samen kan betalen vanuit 1 rekening (met een fysieke of digitale betaalkaart). Of kijk ik ergens overheen?
Ik weet dat je bij bunq wel een subaccount kan delen, maar ik weet niet zeker of dat ook met een subaccount van een andere valuta kan. Je zou het eens in het bunq topic kunnen vragen. Discussie over & Ervaringen met bunq

Bij Wise is dat denk ik helemaal niet mogelijk.

• 108rogar
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:12:
[...]
Ja alleen het verschil is dat de doelgroep bij Bunq (althans die indruk heb ik ...) dat men daar simpelweg bereid is om die bedragen te betalen (...) om bijvoorbeeld klimaatneutraal te worden in x jaar, iets wat je bij alle NL banken iig niet kan bereiken.
Hoe zo kunnen andere nederlandse banken dat niet? ASN is al klimaatneutraal, en de rest van de Volksbank wil dat in nu nog 8 jaar: https://www.asnbank.nl/ni...amen-klimaatneutraal.html

108rogar schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:26:
[...]

Hoe zo kunnen andere nederlandse banken dat niet? ASN is al klimaatneutraal, en de rest van de Volksbank wil dat in nu nog 8 jaar: https://www.asnbank.nl/ni...amen-klimaatneutraal.html
Er is een verschil tussen klimaatneutrale banken die jij benoemt en een bank die jouw CO2 uitstoot compenseert waardoor de klant klimaatneutraal is in 2 jaar.

https://nl.bunq.com/plans/easy-green

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Anoniem: 981489 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:40:
[...]

Er is een verschil tussen klimaatneutrale banken die jij benoemt en een bank die jouw CO2 uitstoot compenseert waardoor de klant klimaatneutraal is in 2 jaar.

https://nl.bunq.com/plans/easy-green
Bedoel je de bankrekening van de klant? of alle uitstoot van de klant?
Dat laatste kan natuurlijk niet, je totale uitstoot compenseren door wat bomen te laten planten.

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-03 14:14
Claims over het compenseren van CO2 uitstoot zijn nogal discutabel. Het is niet onmogelijk, maar in de praktijk levert het vaak bij lange na niet op wat het belooft. Zie ook deze aflevering van John Oliver over het onderwerp:

YouTube: Carbon Offsets: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)

Boerekool_ schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:03:
[...]

Bedoel je de bankrekening van de klant? of alle uitstoot van de klant?
Dat laatste kan natuurlijk niet, je totale uitstoot compenseren door wat bomen te laten planten.
Het idee is dat de klant zelf zo CO2 neutraal word, of het waarheid is etc laat ik even in het midden(ik geloof niet in al dat gezeik namelijk) maar het ging meer om het verschil tussen Bunq en Knab en dat Bunq claimt iets bijzonders te bieden waar klanten mogelijk bereid zijn geld voor neer te leggen.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:18
ZXRY schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 01:34:
In ieder geval een goede herinnering om minimaal een tweede rekening ergens anders te hebben.
Ik heb gisteren mijn lesje wel geleerd. Gelukkig heb ik nog niet-ING creditcards achter de hand. Die storing duurde véél te lang.

Tijd om ergens een tweede betaalrekening te openen.

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-03 14:58
Mawlana schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:44:
[...]

Ik heb gisteren mijn lesje wel geleerd. Gelukkig heb ik nog niet-ING creditcards achter de hand. Die storing duurde véél te lang.

Tijd om ergens een tweede betaalrekening te openen.
Haha zeg dat wel. Heb wel alsnog last gehad van de storing want de ING is mijn hoofdbank. Gelukkig deed de Rabobank het wel.

Vind de ING overigens wel vrij vaak storingen hebben inmiddels...

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-03 16:04
Precies dat ik thuis een beetje cash heb (50 euro ofzo) ergens in een laatje. Stel dat dit 2 dagen duurt en je koelkast is leeg, of je tank. Gisteren via ons werk hele dag geen overboekingen kunnen doen, waardoor we behoorlijk achter de feiten aanlopen. We gaan hier eens checken of we niet een "backup" rekening moeten nemen voor b.v. spoedbetalingen.

• McGarrett
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Vindt dat banken ook een vergoeding moeten gaan betalen aan hun klanten als zo’n storing langer duurt dan een x aantal uur. Dit zou als prikkel moeten dienen om ervoor te zorgen dat ze niet zomaar overal mee wegkomen. Net zoals nu gebeurt bij de netbeheerders, die moeten ook een vergoeding betalen als er een stroomstoring is langer dan een x aantal uur.
Banken rekenen steeds meer geld voor hun digitale diensten, en daar mag wel wat tegenover staan!

• JoopXXX
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:57
Ik zit nu bij de Rabobank maar die is het afgelopen jaar enorm verslechterd.

Ik heb de volgende eenvoudige wensen bij een bank:

-mogelijkheid om meerdere betaalopdrachten uit te voeren zonder bij elke betaalopdracht een verificatiecode te moeten genereren.
-mogelijkheid om via website op laptop te bankieren
-fatsoenlijk werkende helpdesk zonder ellenlange telefonische wachttijden en eventueel de mogelijkheid om een mail te sturen
-een verificatiemethode waarbij je niet de bankpas nodig hebt waarmee je ook pint/ betalingen doet in de winkel (bij de Rabobank kan je een bankpas aanvragen waarmee je alleen kan pinnen maar die niet in de Raboscanner werkt)
-bij voorkeur een gerenommeerde partij

Welke bank kunnen jullie aanraden?

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:04
JoopXXX schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:14:
Ik zit nu bij de Rabobank maar die is het afgelopen jaar enorm verslechterd.

Ik heb de volgende eenvoudige wensen bij een bank:

-mogelijkheid om meerdere betaalopdrachten uit te voeren zonder bij elke betaalopdracht een verificatiecode te moeten genereren.
-mogelijkheid om via website op laptop te bankieren
-fatsoenlijk werkende helpdesk zonder ellenlange telefonische wachttijden en eventueel de mogelijkheid om een mail te sturen
-een verificatiemethode waarbij je niet de bankpas nodig hebt waarmee je ook pint/ betalingen doet in de winkel (bij de Rabobank kan je een bankpas aanvragen waarmee je alleen kan pinnen maar die niet in de Raboscanner werkt)
-bij voorkeur een gerenommeerde partij

Welke bank kunnen jullie aanraden?
Regiobank
- overboekingen komen op een verzendlijst en die verstuur je in 1 keer
- Website doet het op een laptop
- Regiobank werkt met lokale adviseurs, die zijn je aanspreekpunt en kun je bellen of mailen
- Regiobank gebruikt een app voor authenticatie
- Regiobank is onderdeel van de Volksbank, een Nederlandse bank waarvan de geschiedenis teruggaat tot 1817

En hoge klantwaardering https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankenmonitor

[Voor 3% gewijzigd door Kalentum op 05-02-2023 17:30]

PV Output

• JoopXXX
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:57
Kalentum schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:27:
[...]

Regiobank
- overboekingen komen op een verzendlijst en die verstuur je in 1 keer
- Website doet het op een laptop
- Regiobank werkt met lokale adviseurs, die zijn je aanspreekpunt en kun je bellen of mailen
- Regiobank gebruikt een app voor authenticatie
- Regiobank is onderdeel van de Volksbank, een Nederlandse bank waarvan de geschiedenis teruggaat tot 1817

En hoge klantwaardering https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankenmonitor
Bedankt voor de suggestie. Nog niet aan gedacht.
Ik ga me eens inlezen.

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:53
Dag mede-tweakers.

Ik ben op zoek naar een bank die in Nederland aanwezig is maar ook een NL IBAN heeft.
Voor bepaalde online services die actief zijn in Nederland kan ik geen account aanmaken zonder een NL-rekening.

Omdat ik deze rekening enkel zal gebruiken om geld te kunnen overboeken naar andere instanties wil ik de kosten hierop toch wat drukken.

Ikzelf ben niet zo thuis in het overzicht van Nederlandse banken omdat ik nog maar net verhuisd ben naar Nederland.
De grootbanken kan ik gedeeltelijk, denk ik.

Maar zijn er nog anderen buiten het overzichtje dat ik toch zelf heb proberen samenstellen?
Het overzicht op bank.nl is al een goed begin. Alleen kan ik niet zien welke effectief een NL IBAN geven.

- Rabobank
- ING
- ABN AMRO
- ASN
- SNS
- Regiobank

Alvast bedankt!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:18
Kan je het BIC-overzicht niet gebruiken om te bepalen of het een NL-IBAN betreft?
ABNANL2A ABNA ABN AMRO Bank
ASNBNL21 ASNB ASN BANK (Volksbank)
BUNQNL2A BUNQ BUNQ
INGBNL2A INGB ING
RABONL2U RABO RABOBANK
RBRBNL21 RBRB REGIOBANK (Volksbank)
SNSBNL2A SNSB SNS (Volksbank)
TRIONL2U TRIO TRIODOS BANK
Van ABN, ASN, BUNQ, ING, Rabobank en SNS weet ik dat ze NL-IBANs uitgeven. Maar hoezo heb je per se een NL-IBAN nodig?
Wordt uw betaalrekeningnummer afkomstig uit een land van de Europese Economische Ruimte (EER) geweigerd door Nederlandse bedrijven of andere organisaties? Dan kan er sprake zijn van IBAN-discriminatie.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mawlana schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:00:
Kan je het BIC-overzicht niet gebruiken om te bepalen of het een NL-IBAN betreft?

[...]

Van ABN, ASN, BUNQ, ING, Rabobank en SNS weet ik dat ze NL-IBANs uitgeven. Maar hoezo heb je per se een NL-IBAN nodig?

[...]
Dat het niet mag, wil niet zeggen dat het niet gebeurt (IBAN-discriminatie). Kun je er wel een zaak van maken maar intussen kun je je abonnement of rekening niet betalen. Ook niet handmatig, want geen iDEAL in veel gevallen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Wally2002
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:47:
[...]

Dat het niet mag, wil niet zeggen dat het niet gebeurt (IBAN-discriminatie). Kun je er wel een zaak van maken maar intussen kun je je abonnement of rekening niet betalen. Ook niet handmatig, want geen iDEAL in veel gevallen.
Handmatig kan natuurlijk ook een gewone overschrijving zijn natuurlijk, daar heb je iDeal niet voor nodig.

@Asterion je hebt het over online services. je schrijft niet welke precies maar als het online is lijkt er mij een kans dat je met VISA of Mastercard kan betalen en dus waarschijnlijk ook met je debit kaart van je buitenlandse bank?

• Asterion
@Mawlana thanks! Zo kan het inderdaad ook, via het BIC overzicht. Had ik niet aan gedacht.

@Wally2002 het gaat hier over Raisin en dergelijke die actief zijn in Nederland maar niet daarbuiten.
Om je te identificeren heb je een Nederlands ID nodig of een paspoort en een Nederlandse tegenrekening.

Zo aanvaard Openbank, Raisin, … enkel maar Nederlandse ID of een internationaal paspoort.
Een Belgisch ID, zoals in mijn geval, aanvaarden ze niet.
Ook al kan je bewijzen dat je inwoner bent van Nederland.

• Wally2002
Asterion schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:19:
@Wally2002 het gaat hier over Raisin en dergelijke die actief zijn in Nederland maar niet daarbuiten.
Om je te identificeren heb je een Nederlands ID nodig of een paspoort en een Nederlandse tegenrekening.

Zo aanvaard Openbank, Raisin, … enkel maar Nederlandse ID of een internationaal paspoort.
Een Belgisch ID, zoals in mijn geval, aanvaarden ze niet.
Ook al kan je bewijzen dat je inwoner bent van Nederland.
Als het om financiële diensten lijkt het helaas toegestaan om uitsluitend tegenrekeningen bij banken uit hetzelfde land te eisen. En inderdaad inwoner van hetzelfde land zijn.

Maar dat alleen een NL nationaliteit geaccepteerd wordt lijkt me toch geheel indruisen tegen het vrije verkeer van personen in de EU.

• U123456
Dat klinkt bijna als onderscheid maken op grond van nationaliteit. Of heeft het te maken met de eisen die Openbank stelt aan de beveiliging van ID-kaarten?

[Voor 104% gewijzigd door U123456 op 10-03-2023 06:44]

• Asterion
Wally2002 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:01:
[...]
Maar dat alleen een NL nationaliteit geaccepteerd wordt lijkt me toch geheel indruisen tegen het vrije verkeer van personen in de EU.
Dat dacht ik dus ook maar blijkbaar kunnen ze wel eisen stellen?

Aankaarten lijkt mij een hopeloze zaak.

@U123456 Dat kan maar waarom kan een paspoort dan weer wel aanvaard worden?

[Voor 10% gewijzigd door Asterion op 09-03-2023 22:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
@Asterion: Of het ligt aan de gegevens fysiek zichtbaar op de kaart. Zo lees ik dat op een Belgische ID bijvoorbeeld geen geboorteplaats is af te lezen, maar alleen van de chip: https://www.ibz.rrn.fgov....iteitsdocumenten/eid/faq/

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:37
Hi allemaal,

De laatste tijd ben ik om me heen aan het kijken voor een nieuwe bank. Op dit moment zitten mijn vriendin en ik samen bij KNAB. Met de opkomst van bijvoorbeeld een Revolut en BUNQ (fintech) wil ik misschien toch is wat anders. Ik twijfel alleen wat het beste bij onze wensen aansluit. Mogelijk hebben jullie hier goeie tips voor.

Een aantal zaken hebben we sowieso nodig.
  • Losse rekeningen, 1 voor mij en 1 voor haar en een aparte gezamenlijke rekening. (we hebben al heel lang onze financiën zo ingericht. We storten elke maand een deel van onze salaris naar de gezamenlijke rekening waar we alle gezamenlijk zaken van betalen. Spullen voor je zelf betaal je zelf.)
  • Credit card. (we reizen graag en voor in het buitenland is een CC erg handig)
Ben benieuwd of er mensen zijn die een vergelijkbare situatie hebben en welke oplossingen die hebben.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-03 14:45
Baksteen89 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:24:
Hi allemaal,

De laatste tijd ben ik om me heen aan het kijken voor een nieuwe bank. Op dit moment zitten mijn vriendin en ik samen bij KNAB. Met de opkomst van bijvoorbeeld een Revolut en BUNQ (fintech) wil ik misschien toch is wat anders. Ik twijfel alleen wat het beste bij onze wensen aansluit. Mogelijk hebben jullie hier goeie tips voor.

• Losse rekeningen, 1 voor mij en 1 voor haar en een aparte gezamenlijke rekening. (we hebben al heel lang onze financiën zo ingericht. We storten elke maand een deel van onze salaris naar de gezamenlijke rekening waar we alle gezamenlijk zaken van betalen. Spullen voor je zelf betaal je zelf.)
Ben benieuwd of er mensen zijn die een vergelijkbare situatie hebben en welke oplossingen die hebben.
Gezamenlijke rekeningen zijn zeldzaam bij Fintech. Volgens mij kan het alleen bij bunq, en is Revolut momenteel een proef aan het doen.

• Wally2002
Hi allemaal,

Creditcards zijn ook een zeldzaamheid bij fintechs. Ik meen dat Bunq een soort van creditcard heeft (je hebt geen krediet maar betaald vanuit je saldo, terwijl voor de buitenwereld ze doen voorkomen alsof het een creditcard is). Daarover lees ik gemengde ervaringen (zelf geen ervaring mee).

Je kunt natuurlijk een losse kaart nemen van ICS of Amex.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 11:16
Amex zou ik als het om acceptatie in het buitenland gaat niet aanraden. Veel te hoge merchant fees waardoor restaurants bijvoorbeeld hele rits "We accept..."-stickers hebben maar niet de Amex, tenzij je naar de luxere restaurants gaat waar je sowieso al wat meer betaalt voor alles ;)

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:12
Hi allemaal,

Wat bevalt er niet aan KNAB? Wat mis je?

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:37
Space21 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:32:
[...]
Wat bevalt er niet aan KNAB? Wat mis je?
De reden dat we weg willen bij KNAB is de stijgende kosten en tegenvallende diensten en app.

Probleem is dat ik eigenlijk (lees vriendin) al heb besloten dat een fintech als hoofdbank is uitgesloten. Dit omdat je niet afhankelijk wil zijn van een relatief klein bedrijf voor al je geld zaken. Het liefst hou ik alles bij elkaar, zeker voor de kosten en voor het overzicht. Heb liever niet geld verspreid over meerdere rekeningen (/banken).

Ik denk dat ik dan toch moet kijken naar een ABN of ING.

Ben ook benieuwd of er mensen zijn met ervaring met een flying blue CC. We zullen nooit een bonus systeem hebben in NL zoals ze dat in Amerika hebben. Maar bij sommige kaarten is het mogelijk om wat voordelen te krijgen.

Blijf het gewoon lastig vinden. Weet gewoon echt niet wat verstandig is.

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-03 18:33
Baksteen89 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Ben ook benieuwd of er mensen zijn met ervaring met een flying blue CC. We zullen nooit een bonus systeem hebben in NL zoals ze dat in Amerika hebben. Maar bij sommige kaarten is het mogelijk om wat voordelen te krijgen.

Blijf het gewoon lastig vinden. Weet gewoon echt niet wat verstandig is.
Heb een AMEX Flying Blue (silver), vooral om miles te sparen aangezien ik van reizen houd. Rewards zijn wel een beetje aan de magere kant though. Maar goed, ik doe het zelf voor de miles + dat mijn miles balance elke maand met 2 jaar wordt verlengd :).

Acceptatie is inderdaad mager al valt het best mee. In de Jumbo/Dirk/Kruidvat kan ik ermee betalen, meeste tankstations ook, onbemande inclusief.
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee