• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:04
Ik zit voor een gedeelte bij de Rabo en een gedeelte bij de ING.

Met alle meldingen daarover in de media voel ik mij niet zo heel fijn meer bij beide. Zelf zit ik na te denken om naar KNAB te gaan, maar ik was benieuwd of er hier nog meningen over de banken zijn. Wat zou nu een 'Tweakers' waardige bank zijn. Of in elk geval een bank waar je je niet als een sinaasappel voelt die uitgeknepen dient te worden.

Wat ik zo als alternatieve bank zie zijn:

https://www.knab.nl/
http://www.triodos.nl/nl/particulieren/
http://www.regiobank.nl/particulier/home.html

Maar deze lijst kan natuurlijk altijd aangevuld worden ;)

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-03 22:21
Interessant, ik begin hetzelfde te denken, zeker na het lezen van dit artikel:

http://www.nu.nl/economie...t-klant-adverteerder.html

Zijn ze nu helemaal... Mijn betaalgedrag gaat niemand ene moer aan. De sinaasappel die je aanhaalt vind ik een mooie analogie. Hoe handig en praktisch ik de ING website en app ook vindt, dit soort streken doet mij echt overwegen om weg te gaan. :( Ik ga dit topic in de gaten houden.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:22

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

coyote1980 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:21:
Interessant, ik begin hetzelfde te denken, zeker na het lezen van dit artikel:

http://www.nu.nl/economie...t-klant-adverteerder.html

Zijn ze nu helemaal... Mijn betaalgedrag gaat niemand ene moer aan. De sinaasappel die je aanhaalt vind ik een mooie analogie. Hoe handig en praktisch ik de ING website en app ook vindt, dit soort streken doet mij echt overwegen om weg te gaan. :( Ik ga dit topic in de gaten houden.
Voorlopig is het nog opt-in. Dus zolang je niets doet zou je er geen "last" van moeten hebben. Maar ja, waarschijnlijk komt er ergens een webservice waarbij een dataverwerker bij de gegevens kan en dan heb je uiteraard weer de kans op lekken e.d. Plus dat misschien in de toekomst het (stilzwijgend) naar opt-out wordt omgezet. Al weet ik niet of dat überhaupt juridisch mogelijk is.

Echter, als dit idee van de ING succesvol blijkt te zijn, hoe lang zal het duren voordat andere banken het ook gaan aanbieden? Betalingsverkeer is de natte droom van elk advertentie bedrijf en ze zullen er ongetwijfeld flinke bedragen voor bieden.

Overigens heeft google al heel veel inzicht in online aankopen. Al die bevestigingsmailtjes met factuurbedrag, betaalwijze, producten en aantallen zien ze echt niet over het hoofd.

[Voor 4% gewijzigd door Standeman op 10-03-2014 09:32]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-07-2022
Heel terecht topic! Ik vermoed dat banken naar nieuwe manieren (moeten) gaan zoeken om geld te verdienen. Een gevolg van de teruglopende rendementen op vastgoed, obligaties etc. Ik denk persoonlijk, dat er meer diversiteit tussen banken komt. De goedkope banken, die geld verdienen aan de verkoop van zoveel mogelijk "bijproducten" zoals verzekeringen en bijvoorbeeld de verkoop van jouw data. Daarnaast de duurdere banken, die kosten in rekening brengen. Goed voorbeeld is inderdaad Knab.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:03
Ik vind ASN wel fijn: 0800-telefoonnummer (waar maak je dat nog mee!), alles snel geregeld, en niet zo gek duur (hoewel dit jaar 25% prijsstijging). Onderdeel van SNS trouwens.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-03 09:31

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ja, dat SNS deel zit mij wel dwars…

KNAB is van Aegon… Ook niet echt de meest betrouwbare groep mensen…. :N

Dan toch maar eens Triodos onderzoeken… Rabo, ondanks de fraude, toch nog wel grote favoriet...

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Triodos is inderdaad een bank die nog redelijk onafhankelijk is van de grote investeringsmolochs (al zijn die daarvaan (uiteraard) wel grootcertificaathouder). Handelsbanken probeert ook een beetje voet op Nederlandse bodem te krijgen, daar kan je eventueel ook naar kijken (moet je wel in het plaatje passen)

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-03 22:21
@Standeman: klopt helemaal, het begint met opt-in, daarna is het te duur om iedereen te laten kiezen, of voeren ze een prijsverhoging door en krijg je korting als je meedoet...

En als de bevolking zich niet roert dan gaat de bank gewoon door, oftewel: de enige manier om de banken in toom te houden is door bij dit soort dingen zoveel mogelijk ophef te creeeren in de hoop de luie massa die alles wel goed vindt ook in beweging te krijgen.

Triodos klinkt zo op het eerste gezicht zo gek nog niet.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Anoniem: 145013

RemcoDelft schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:35:
Ik vind ASN wel fijn: 0800-telefoonnummer (waar maak je dat nog mee!), alles snel geregeld, en niet zo gek duur (hoewel dit jaar 25% prijsstijging). Onderdeel van SNS trouwens.
Wat dat betreft heeft ING gewoon een 020 nummer. Dus het gaat zelfs gewoon binnen je belbundel.

• Anoniem: 483276
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Wij zitten hier thuis allemaal bij de triodos bank. Mijn ouders hebben ook een rekening bij de ING wegens de hypotheek maar volgens mij word na de hypotheek betaling alles weer doorgestuurd naar de triodos. Triodos bevalt ons erg goed, ik hoor hun wel regelmatig klagen over de ING maar vraag er nooit over door dus weet niet hoe of wat verder.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:11

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ook al doe je niet mee, dan nog kunnen je gegevens anoniem gekoppeld worden. Ik krijg altijd het gevoel bij opt-in dat de opt-out klanten ook gevolgd worden, alleen dan zonder de advertenties. Mijn postcode heeft net 14 huizen ofzo, hoe anoniem ben je dan nog?

KNAB krijg ik geen hoogte van. Ze hebben niet echt bijzondere voorwaarden, maar vragen wel 180 euro per jaar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
ASN is dan wel gewoon onderdeel van SNS, Triodos houdt zich toch erg bezig met investeren in dingen waar ik ook niet echt blij van word. Zie ook: http://www.kwakzalverij.n...js_2010_voor_Triodos_Bank. Dan zou ik liever bij een ASN zitten.

Zelf zit ik overigens bij de Rabo, als ik nu eentje zou moeten uitkiezen zou het waarschijnlijk een andere zijn, maar voor mij is het momenteel simpelweg niet de moeite waard om me er druk over te maken.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Mja, investeren in homeopathie producten…. er zijn ergere dingen waar ze in kunnen investeren….

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:51
Vorige week heb ik een gratis betaalrekening geopend bij KNAB. 1,8% rente al kun je met de pas niet pinnen of betalen in winkels, internetbankieren is wel mogelijk. Rente is in ieder geval stukken hoger dan bij de Rabo (1,1% uit mijn hoofd). Wil mijn geld spreiden over beide banken. Zo kan ik altijd op een rekening terugvallen, mocht er iets met Rabo of Aegon gebeuren.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Klein duwtje richting WI
Daar staan de meeste bank topics. Aangezien de vorige bijna een jaar oud is en gezien de stunt van ING, laat ik deze wel open.

SG >>> WI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sissors
  • Nu online
Naboo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:14:
Mja, investeren in homeopathie producten…. er zijn ergere dingen waar ze in kunnen investeren….
Zoals? Homeopathie in derde wereld landen, kan je net zo goed in landmijnen investeren. Of homeopathie in Nederland, voor mij vergelijkbaar met tabaksfabrikanten, zo niet ernstiger.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:46

franssie

Save the albatross

Ondanks de inderdaad vage investeringen in kwakzalverij is het voor mij vorig jaar toch Triodos geworden, en dan met name omdat ze zelfstandig zijn. Een beter alternatief kon ik toen (en nu) niet vinden.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Vuikie
Dat is ook een reden dat ik niet direct ben over gestapt op KNAB, omdat Aegon daar achter zit. Die hebben mij in het verleden wat produkten aangesmeerd waar ik nu eindelijk van af ben... Maar als KNAB echt een onafhankelijke dochter is(Zoals bijv. xs4all bij KPN) dan valt er wel wat voor te zeggen om toch naar KNAB te gaan. Het KNAB plus pakket wat ze aanbieden spreekt mij nl. wel aan.

Triodos ben ik nog niet in gedoken. Kijken of ik daar wat verder in kan duiken.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Sissors schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:08:
ASN is dan wel gewoon onderdeel van SNS, Triodos houdt zich toch erg bezig met investeren in dingen waar ik ook niet echt blij van word. Zie ook: http://www.kwakzalverij.n...js_2010_voor_Triodos_Bank. Dan zou ik liever bij een ASN zitten.

Zelf zit ik overigens bij de Rabo, als ik nu eentje zou moeten uitkiezen zou het waarschijnlijk een andere zijn, maar voor mij is het momenteel simpelweg niet de moeite waard om me er druk over te maken.
Tja, Triodos investeert wellicht in kwakzalverij, maar eigenlijk is op elke bank wel iets aan te merken. Triodos is er in ieder geval transparant over. Dan ontvang je natuurlijk kritiek op een aantal initiatieven. Ik denk dat als de Rabobank hetzelfde zou doen, er nog veel meer kritiek zou ontstaan.

De belangrijkste reden voor mij om bij Triodosbank te gaan, zijn de goede kerncijfers. Met een Tier-1 kapitaal van 15,9% en een leverage ratio van 8,9%, waar andere banken huilen om meer dan 3%. Zeker in deze tijd hecht ik waarde aan stabiliteit en ik heb tot nu toe eigenlijk geen gelijkwaardige bank gezien.
begintmeta schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:39:
Triodos is inderdaad een bank die nog redelijk onafhankelijk is van de grote investeringsmolochs (al zijn die daarvaan (uiteraard) wel grootcertificaathouder). Handelsbanken probeert ook een beetje voet op Nederlandse bodem te krijgen, daar kan je eventueel ook naar kijken (moet je wel in het plaatje passen)
Handelsbanken ben ik erg in geïnteresseerd, maar ik heb niet het idee dat ik daar een betaalrekening kan afsluiten. De site is dusdanig summier dat ik er nog geen goed gevoel bij heb. Dat terwijl ik mij behoorlijk heb ingelezen in beyond budgetting.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42
Capacitor schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:18:
Vorige week heb ik een gratis betaalrekening geopend bij KNAB. 1,8% rente al kun je met de pas niet pinnen of betalen in winkels, internetbankieren is wel mogelijk. Rente is in ieder geval stukken hoger dan bij de Rabo (1,1% uit mijn hoofd). Wil mijn geld spreiden over beide banken. Zo kan ik altijd op een rekening terugvallen, mocht er iets met Rabo of Aegon gebeuren.
Heb jij meer dan een ton op de bank staan dan?

https://niels.nu

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
Ik ben al jaren geleden overgestapt van ING naar Triodos. Beste keuze ooit. Ik snap sowieso niet dat ING nog steeds zo'n grote bank is van 4,6 miljoen rekeninghouders.

- Eerst die achterlijke bonus van dhr Hommen een paar jaar geleden in het jaar dat ING aan het staatsinfuus moest. Hommen heeft gefaald en verdiende helemaal geen bonus! En dan achteraf nog zeggen dat ze de ophef niet hadden zien aankomen. Nee, het is knap lastig om te zien wat het volk wilt als je ivoren toren zo groot is.
- "Ja, we hadden storing en U heeft dubbele transacties uitgevoerd. Dat is U fout geweest, zoek het lekker uit." Goede service hoor...
- Daarnaast ligt internet bankieren van ING er het vaakst uit.
- En dan nu ook nog eens je privacy verkopen voor een paar rondcenten.

Ik vind het echt wonderbaarlijk dat die bank nog miljoenen klanten heeft want ze maken er echt een potje van.

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-07-2022
Vuikie schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:03:
Dat is ook een reden dat ik niet direct ben over gestapt op KNAB, omdat Aegon daar achter zit.

Triodos ben ik nog niet in gedoken. Kijken of ik daar wat verder in kan duiken.
Knab is in ieder geval geen initiatief van Aegon. Het is een initiatief van de oprichter van Alex. Aegon financiert en stelt ook de bankvergunning beschikbaar. Daar ontkom je niet aan, zelfstandig een nieuwe bank starten is ondoenlijk, mede gezien de bankvergunning. En je hebt een geldschieter nodig uiteraard.

Anoniem: 511904

Hydra schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:55:
[...]

Zelfs met minder dan een ton op de bank is het handig om te spreiden. Je krijgt je geld wel terug als een bank omvalt maar een paar maanden zonder spaargeld is toch ook erg vervelend.

Overigens zit ik bij de ABN en ik voel mij niet 'uitgeknepen'. Het is wel een verademing ten opzichte van de ING waar ik eerst zat.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 15:13
Tja,

hoe langer ik er over nadenk, hoe ingewikkelder het wordt. Ik ken geen bank zonder voors en tegens. Zo dacht iedereen twee jaar geleden nog dat Frieslandbank een goed alternatief was. Me dunkt! Knab? Leuk initiatief... als je € 60 per jaar over hebt voor een rekening met pinpas over hebt. Regiobank of ASN? Merken van SNS, en dus staatsbank. Een van de grote vier? Dat wordt kiezen tussen staatssteun en liborschandaal...

Hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik tot de conclusie kom dat het tijd wordt voor een stemwijzer. Maar dan voor banken. Het is echt jammer dat ik niet over de skills bezit om daarmee bezig te gaan, anders was ik er vandaag nog aan begonnen.

• begintmeta
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:28:
[...]

Zoals? Homeopathie in derde wereld landen, kan je net zo goed in landmijnen investeren. Of homeopathie in Nederland, voor mij vergelijkbaar met tabaksfabrikanten, zo niet ernstiger.
Ik kan je verzekeren dat andere banken ook in homeopathie-gerelateerde bedrijven en organisaties investeren (evt naast in landmijnen). Neemt niet weg dat de antroposofische achtergrond van Triodos voor mij een minpuntje is.
Krisp schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:21:
...
Handelsbanken ben ik erg in geïnteresseerd, maar ik heb niet het idee dat ik daar een betaalrekening kan afsluiten. De site is dusdanig summier dat ik er nog geen goed gevoel bij heb. Dat terwijl ik mij behoorlijk heb ingelezen in beyond budgetting.
Als je geinteresseerd bent kan je altijd een afspraak maken. Helaas zijn er niet zoveel filialen... Ze moeten daarom dan ook inderdaad wel duidelijk wat verbeteren aan de online-aanwezigheid.

[Voor 45% gewijzigd door begintmeta op 10-03-2014 13:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:36
Ook hier gaat het niet lang meer duren voordat ik ex ING klant ben. Ik heb er nog een hypotheek lopen die over enkele maanden opgeheven wordt, en daarna is het exit. Als Postbank klant ben ik er ooit gekomen, maar sinds de overname is het er al bar en bar slecht. En dan heb ik het nog niet eens over de hypotheekadviseuren, die, wanneer ik ermee in zee gegaan was, mij enorm veel geld gekost zouden hebben.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zit al mijn hele leven bij de Postbank/ING en heb nog nooit ergens last van gehad. Ik vind het een fijne bank en online betalen gaat ook erg makkelijk zonder reader.

• franssie

franssie

Save the albatross

Sinds de invoering van SEPA zou je probleemloos een rekening bij een Duitse banke kunnen openen ...

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• 318025
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik ben al een paar jaar geleden overgestapt van de ING naar de ASN Bank en, mijn Mastercard heb ik destijds bij de ING opgezegd omdat ik bij de DKB Bank een gratis Visa kaart heb.

Al wou de ING medewerkster dat niet gevolgen dat ik een gratis visa kaart van de DKB had, maar als het kon deed ik alles over zetten naar mijn Duitse betaalrekening bij de DKB, want daar betaal ik € 0,00 voor per jaar.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-03 23:05
Tsja gemiste kans met SEPA en IBAN .. ongetwijfeld goed gelobbied door de banken om te zorgen dat het geen universeel en daardoor porteerbaar nummer is geworden. Denk dat ze bij die banken met knikkende knieen zouden denken aan het idee dat mensen zonder al te veel sores over zouden kunnen stappen (gelijk telefonie).

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik ben twee jaar terug overgestapt van ING naar ASN, puur uit principe. Het internetportal van ING werkt wat mij betreft prettiger met TAN-codes dan het systeem bij ASN met Digipass. Echter bij ASN nog nooit problemen gehad met online bankieren. Bij ING daarentegen :S.

Tot nu toe erg tevreden over de wijze van communiceren en handelen van de bank. Ik heb nu dus alleen nog maar een orka in mijn portemonnee zitten.

Life is not about specs, it is about joy!

• franssie

franssie

Save the albatross

gekkie schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:22:
Tsja gemiste kans met SEPA en IBAN .. ongetwijfeld goed gelobbied door de banken om te zorgen dat het geen universeel en daardoor porteerbaar nummer is geworden. Denk dat ze bij die banken met knikkende knieen zouden denken aan het idee dat mensen zonder al te veel sores over zouden kunnen stappen (gelijk telefonie).
Dat is inderdaad de grootste ontwerpfout in SEPA, ongelovenlijk, Nelie had dat nooit laten gebeuren maar die kan ook niet alles tegelijk (en het was haar aandachtsgebied niet).
Voor NL is het zelfs een achteruitgang, want anders dan de banken zeggen konden we wel bankrekening nummers porteren, ik heb ze ook gezien.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
Hydra schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:55:
[...]

Nee, maar bij een faillissement zul je toch de tijd moeten overbruggen totdat de overheid garant staat voor je spaartegoed tot 100K. Door in ieder geval te spreiden, heb je een buffer. Dat KNAB daarnaast een hogere spaarrente heeft, is mooi meegenomen.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Spaargeld nu bij ASN ( niet helemaal 100% tevreden over, maar dat is meer door recente dingetjes ) en rekening (helaas) bij ING. Reden is dat ING als enige bank volgens mij vrij goedkoop is met pinnen in het buitenland ( geen extra kosten, wel koersopslag ) dus ik zit er nog even aan vast vrees ik. Anders was ik al tijden geleden weg.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• 318025
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik pin juist gratis in buitenland met mijn visa kaart van DKB en dus ook geen koers opslag. Ik krijg dus gewoon de visa wisselkoers wanneer ik pin in een niet euro land. Bij de ING is dat wel met koers opslag en je dient een duurdere pakket te hebben.

• JvS
  • Laatst online: 18:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

hmmm. Mij spreekt dat transparante van KNAB wel aan moet ik zeggen. Gewoon duidelijk wat het kost, waar het geld aan uitgegeven wordt enzo. Prima :). Ik zit nu bij de ABN en moet zeggen dat ik daar nu niet direct het gevoel heb weg te moeten / willen, maar kan me dit topic wel voorstellen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op zich lijkt ASN/Triodos mij wel wat als alternatief voor de Rabo, maar ASN = SNS-dochter en als ze zo rommelen met SNS Reaal beïnvloedt dat de bancaire tak ook. Triodos krijg ik weinig hoogte van, maar die hebben weer geen creditcard als optie. Toch wel handig om elders in de wereld mee te betalen + de Paypal-koers te mijden en gewoon de creditcard koers te pakken. Overige systeembanken zijn van hetzelfde laken een pak als je mij vraagt, dus tja.. tel erbij op dat je niet zoals internet/telefonie eenvoudig je eigen rekeningnummer kan behouden en dan heb ik zoiets: Rabo is niet heilig, maar voor nu vind ik het wel prima ondanks Libor-schandaal.

• bartvl
  • Laatst online: 17:01

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Mijn keuze voor ASN komt overigens grotendeels voort uit de eerlijke bankwijzer:
http://www.eerlijkebankwijzer.nl/

Wellicht dat de overstapservice nog een extra steuntje is om te stap te wagen:
http://www.eerlijkebankwijzer.nl/overstappen/

[Voor 35% gewijzigd door bartvl op 10-03-2014 22:37]

Life is not about specs, it is about joy!

• malaria
  • Laatst online: 19-06-2018

malaria

Mind the Gap

Ik heb nu twee betaal rekeningen bij de ing, een heb ik net opgeheven, die andere gaat er aan als mijn nieuwe rekening bij triodos geactiveerd is.

Ik zat eerst bij de postbank met m'n eerste rekening ooit, en ik was niet ontevreden over ing,
maar dit soort ideetjes brengen te veel twijfel over waar ze nu eigenlijk heen willen met die "bank "van ze.
Ik heb er in ieder geval geen vertrouwen meer in. Bestaat het bestuurs orgaan uit marketing /hype mensen of bankiers?

Wel jammer dat je in deze tijd je rekening nummer niet kan meenemen.
Toch weer een obstakel voor veel mensen.

hogerhand

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Het bestaat uit bankiers en bankiers willen maar 1 ding... bonussen opstrijken... ten koste van alles...

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Momenteel zitten onze hoofdrekeningen bij de Rabobank, betaalrekening (vanwege korting en backup) + hypotheek bij ABN, hoofd spaargeld bij Argenta en zilvervloot bij SNS voor de kleine.

Wel twijfel ik of ik mijn Rabobank rekening houd, maar heeft niks met het fraude verhaal te maken. Grote voordeel van de Rabobank is dat je ook buiten werktijd, in de buurt en fysiek terecht kan.

ING moet ik niks van hebben sinds het nieuwsbericht van vandaag, maar had persoonlijk ziezo niet zo'n vertrouwen in de beveiliging van internetbankieren zonder extern apparaat.

Aangezien ik 0,2% hypotheekrente korting krijg met een betaalrekening bij de ABN zit ik daar wel een beetje aan vast...

• Galois
  • Laatst online: 17:28

Galois

1811 - 1832

Deveon schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:22:

ING moet ik niks van hebben sinds het nieuwsbericht van vandaag, maar had persoonlijk ziezo niet zo'n vertrouwen in de beveiliging van internetbankieren zonder extern apparaat.
De mobiele telefoon is toch wel een extern apparaat? Ideaal hoor. Dat ding heb je altijd bij je. Je digipas niet...

Weet inderdaad niet waar ING mee bezig is. Na "dubbele betaling door onze storing: pech gehad, ga er zelf achteraan!"
En nu dit weer. Het is toch bekend dat we privacy-issues belangrijk vinden?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:08
ING had het bij mij al eerder verbruid eigenlijk. Ik kreeg een keer op één dag (of op twee opeenvolgende dagen, daar wil ik vanaf zijn) een aankondiging van wéér een renteverlaging op de spaarrekeningen en daarna doodleuk een mailing waarin ING roept dat ze "supporter van spaarders" is. :X

Ik heb ook interesse in KNAB. Ik ben nog niet overgestapt, maar ik overweeg het wel serieus. De rente op de rekeningen is veel hoger dan bij ING, dus dat verschil in kosten heb je zo terugverdiend. De eerste indruk van de communicatie met hen is positief (ik had wat vragen over en/of rekeningen, en daar kreeg ik heel netjes en persoonlijk antwoord op). Om de band met Aegon maak ik me niet zo druk, voor zover ik weet gaat dat vooral om financiering en banklicentie, maar is het bedrijf verder onafhankelijk. Ik zie echter niet echt in wat de enorme meerwaarde is van de uitgebreidste rekening optie, en waarom die 3x zoveel moet kosten dan de "normale" rekening. Is die financiële planner echt zo bijzonder dat hij €10 per maand waard is?

Naar de "eerlijke" banken heb ik ook gekeken. Ik vind het rendement dat ze bieden tegen de kosten die ze vragen echter echt niet in verhouding. Spaarrentes ver onder de 1%: dan houdt ik in de verste verte de inflatie niet meer bij.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Die financieel planner is leuk, maar dat kun je ook met AFAS doen (gratis of 2 euro per maand). Dat financieel advies betaal je vervolgens gewoon, de service van Knab bestaat vooral uit een vergelijkingssite voor (dure) financieel planners.

Knab is voor mij vooral interessant vanwege de automatisering rondom rood staan, en de rente die je krijgt. Verder onderscheidt de bank zich nauwelijks.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• fridgeman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09-2016

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Krisp schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:36:
Knab is voor mij vooral interessant vanwege de automatisering rondom rood staan, en de rente die je krijgt. Verder onderscheidt de bank zich nauwelijks.
De rente bij KNAB is toch niet zo geweldig? https://www.knab.nl/servi...ucten/sparen-en-depositos maar 1,8% vrij opneembaar

Zit zelf bij de ASN bank, zij bieden 1,6% vrij opneembaar.

Enige nadeel bij de ASN is dat je geen cash geld kunt storten. Maar wel 0,75% rente over het saldo v/d betaalrekening (was vorig jaar 1%) met lage maandelijkse kosten van €1,25 (vorig jaar €1)

Ah, 1,25% spaarrente bij de ING bank. Dan is overstappen wel interessant.

[Voor 5% gewijzigd door fridgeman op 11-03-2014 09:53]

Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De rente is nergens geweldig. Maar de filosofie van Knab is dat ze goed willen zijn voor hun klant en renteinkomsten niet als verdienmodel hanteren. Daardoor weet je dat Knab een van de hogere rentes biedt, iig meer dan 1,1% die de Rabobank nu biedt. :P

[Voor 3% gewijzigd door Krisp op 11-03-2014 09:53]

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Robkazoe schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:51:
- Daarnaast ligt internet bankieren van ING er het vaakst uit.
volgens dit bericht op tweakers was het toch echt Rabobank met de meeste storingen vorig jaar.

nieuws: Rabobank had in 2013 meeste storingen

en ABN deed er ook niet veel voor onder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 80487

Ondanks alle meldingen en negatieve berichtinggevingen is de ING volgens mij nog altijd de enige bank waarbij ik zonder zo'n halve tamme pinpas calculator geld kan overschrijven. Ik zit er al mijn hele leven en heb zelf nog niet echt een reden gezien dit te veranderen. Maargoed ik heb dan ook geen dingen als spaargeld waar rentepercentages boeiend zijn, want volgens mij valt er op rente na bij andere banken ook niet zo veel te halen.

Die storingen ondervind ik zelden hinder van.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 11-03-2014 09:56]

• fridgeman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09-2016

fridgeman

SomaFM Secret Agent

M a r c o schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:53:
[...]
volgens dit bericht op tweakers was het toch echt Rabobank met de meeste storingen vorig jaar.
Vorig jaar ja, maar dit jaar spant ING de kroon.

http://www.pcmweb.nl/nieu...-vaker-met-storingen.html

[Voor 16% gewijzigd door fridgeman op 11-03-2014 09:56]

Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.

Opzich is het nog maar Maart...

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Anoniem: 80487 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:54:
want volgens mij valt er op rente na bij andere banken ook niet zo veel te halen.
Alle banken doen zo'n beetje dit:

- Introduceren nieuw type account met redelijke rente, maar dynamisch
- Elke maand 0.1% eraf tot het weer laag is

Om als consument nog een rente boven de inflatie te hebben moet je elke 4 maanden van bank veranderen oid :(

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Basszje schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:42:
[...]

Om als consument nog een rente boven de inflatie te hebben moet je elke 4 maanden van bank veranderen oid :(
Ik zit zelf met mijn spaargeld bij de ASN, en die zweven volgens mij al maanden (jaren?) rond de 1,6%.

Overigens met mijn betaalrekening nog bij de ING. Wil nog een keertje overstappen, maar wacht nog een paar maanden totdat mijn stage (+ vergoeding) klaar is. Scheelt weer gedoe met alles daar aanpassen.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Zat net te kijken voor een zakelijke spaarrekening. 1,5% bij ASN. 0,25% :') bij Triodos… Nee, dat is uitnodigend…

• ATS
Intussen zegt ING geen extra opzeggingen te krijgen. Zou ook wat snel zijn denk ik: overstappen van bank doe je niet binnen een dag?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Orian schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:13:
[...]
Ik zit zelf met mijn spaargeld bij de ASN, en die zweven volgens mij al maanden (jaren?) rond de 1,6%.
Niets jaren, vorig jaar zaten ze nog op de +/- 2.2%. Daarom heb ik mijn geld die kant opgegooid, iets meer rente ( mijn eis was ongeveer hetzelfde of in elk geval rond inflatie, Triodos is idd wel erg karig ).

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 22:41
Betaalrekeningen bij KNAB en ING. Altijd handig om een backup te hebben. Spaarrekeningen bij diverse banken. Het TAN code systeem icm Ideal vind ik nog steeds het handigst bij de ING.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Banken zijn natuurlijk geldwolven, maar je beseft je ook wel dat de rente op de markt historisch laag is? Hypotheken leveren een bank tegenwoordig maar 3,5 tot 4,5 % (10 jaar) op (en zelfs dat is nog aan de hoge kant door de HRA, maar goed). Met spaargeld geld verdienen door de rente van de bank is vrijwel onmogelijk in Nederland.

Als je een beetje vrij besteedbaar spaargeld (zeg 10K tot 25K) hebt kan je beter een MKB'er zoeken die financiering nodig heeft, die krijgt hij bij de bank voor 8-10%, Daar zitten mogelijkheden voor mooi rendement. Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden. Maar banksparen ga je niet rijk van worden op dit moment.

• begintmeta
  • Niet online
Een MKBer die financiering nodig heeft kost uiteraard wel meer tijd dan een spaarrekening (en het blijft een wat groter risico). Ik zou er zelf niet aan beginnen (en al helemaal niet met dergelijke vrij kleine bedragen) Hoe zijn je ervaringen met het investeren in MKBers?

[Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 12-03-2014 08:51]

• Lethalis
  • Niet online
Voor mensen die voor de ASN hebben gekozen, hoe gaan jullie ermee om dat deze bank geen vestigingen heeft?

Ik ben bijvoorbeeld zo iemand die weleens iets via marktplaats verkoopt en dan naar de lokale ABN AMRO vestiging wandelt om daar geld te storten.

Hoe doe je dat bij de ASN?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
Naboo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:26:
Zat net te kijken voor een zakelijke spaarrekening. 1,5% bij ASN. 0,25% :') bij Triodos… Nee, dat is uitnodigend…
Nee, de ING is lekker. Eerst 3% beloven op rekening "ROYAL DELUXE SPAREN". Vervolgen een half jaar later de spaarrente na 3 maanden verlagen naar 0,000001% en dan een nieuwe spaarrekening openen die "SPAREN SUPERDUPAH ULTRA RENTE" heet. Dan biedt deze rente voor één jaar tijdelijk 4% rente aan en na een jaar is daar nog 0,00005% over.

Voor sparen kun je het beste een internet spaarrekening hebben. De tijd dat je op je rekening courant nog een goede spaarrente kreeg zijn al lang en breed voorbij.
Joosie200 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:07:
Op zich lijkt ASN/Triodos mij wel wat als alternatief voor de Rabo, maar ASN = SNS-dochter en als ze zo rommelen met SNS Reaal beïnvloedt dat de bancaire tak ook. Triodos krijg ik weinig hoogte van, maar die hebben weer geen creditcard als optie. Toch wel handig om elders in de wereld mee te betalen + de Paypal-koers te mijden en gewoon de creditcard koers te pakken. Overige systeembanken zijn van hetzelfde laken een pak als je mij vraagt, dus tja.. tel erbij op dat je niet zoals internet/telefonie eenvoudig je eigen rekeningnummer kan behouden en dan heb ik zoiets: Rabo is niet heilig, maar voor nu vind ik het wel prima ondanks Libor-schandaal.
Bij Triodos kun je niet via de bank zelf een creditcard aanvragen. Maar wel via ICS zelf. Die koppel je aan de bankrekening zelf en dan werkt het gewoon hetzelfde. Je hebt alleen geen Triodos logo op je creditcard staan.

[Voor 40% gewijzigd door Robkazoe op 12-03-2014 09:37]

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-01 12:59
Lethalis schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:11:
Voor mensen die voor de ASN hebben gekozen, hoe gaan jullie ermee om dat deze bank geen vestigingen heeft?

Ik ben bijvoorbeeld zo iemand die weleens iets via marktplaats verkoopt en dan naar de lokale ABN AMRO vestiging wandelt om daar geld te storten.

Zelf mis ik de vestigingen niet, ik zit daarnaast ook nog bij de ABN en daar kun je vaak ook beter bellen dan langsgaan. Vooral de kleine kantoren zijn niet van alle markten thuis en kunnen je soms niet helpen.

Maar geld storten is inderdaad niet mogelijk bij de ASN. Als ik iets via MP verkoop geef ik het gewoon langzaam uit aan boodschappen en dergelijke. Maar dat is wel een nadeel van ASN, voor de rest alleen maar voordelen ;)

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik ben sinds kort overgestapt van de Rabobank naar Triodos, ging allemaal makkelijker dan verwacht.

Tot nu toe ben ik erg tevreden. Voor het geld hoef je het inderdaad niet te doen, Triodos is duurder dan de Rabo.

Ik heb het echter uit idealistische overwegingen gedaan. Ik wil graag dat mijn geld wordt geïnvesteerd in de de toekomst. Bij Triodos kan je heel makkelijk zien waar ze geld in investeren.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• Vuikie
hmmm dan is de keuze dus nog steeds KNAB of Triodos... Lastig

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

PolarBear schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:34:
[...]

Banken zijn natuurlijk geldwolven, maar je beseft je ook wel dat de rente op de markt historisch laag is? Hypotheken leveren een bank tegenwoordig maar 3,5 tot 4,5 % (10 jaar) op (en zelfs dat is nog aan de hoge kant door de HRA, maar goed). Met spaargeld geld verdienen door de rente van de bank is vrijwel onmogelijk in Nederland.
Kan wel zijn, maar de bankier eet er geen bonus minder om, dus zit er nog wat fout in het hele systeem.

Dat gezegd heb ik mijn geld (gelukkig) al uitgegeven de laatste jaren dus ik heb ook geen bedrag om over naar huis te schrijven ergens staan ;)

• Russel88
  • Laatst online: 20-03 21:59
jooncheez schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:49:
Ik ben sinds kort overgestapt van de Rabobank naar Triodos, ging allemaal makkelijker dan verwacht.

Tot nu toe ben ik erg tevreden. Voor het geld hoef je het inderdaad niet te doen, Triodos is duurder dan de Rabo.

Ik heb het echter uit idealistische overwegingen gedaan. Ik wil graag dat mijn geld wordt geïnvesteerd in de de toekomst. Bij Triodos kan je heel makkelijk zien waar ze geld in investeren.
Hoe zit dat met internetbankieren bij Triodos?
Ik zie dat je ook in kan loggen met username/ww. Kun je ook geld overmaken zonder een identifier?
Wat mij nog weerhoudt met het overstappen is dat je bij ING makkelijk kan betalen met iDeal. SMSje tancode invullen en klaar.
Persoonlijk lijkt me een bank als Triodos wel een goede alternatief. Maar het internetbetalen van de ING is wel errug makkelijk. En Triodos heeft geen WP8 app.

• Miki
  • Laatst online: 16:37
Hmm ja, ik zal wel voor gek verklaard worden maar ik wilde dit jaar juist overstappen van de Rabo naar de ING. Het regiosysteem komt me de neus uit, kantoren sluiten als sneeuw voor de zon waardoor je een achterlijk reis moet maken en natuurlijk is het kantoor aan de overkant bij je werkgever in de andere stad net een andere regio waardoor je geen zaken kunt regelen :| Als ik dit vergelijk met de ING die juist wel overal kantoren lokaal openent en ook nog eens "prettige buiten kantoortijden" hanteert dan jeukt dat best wel om over te stappen. Ook die halve calculator is alles behalve prettig, het systeem met smsjes spreekt me veel meer aan.

Wat betreft de ophef is deze enigszins wel terrecht al voorzie ik voorlopig nog geen enkel probleem zo lang het maar opt-in is. Verder zal het niet zo'n vaart lopen dat het anders wordt, daarvoor hebben we gelukkig voldoende strenge privacy wetgeving voor.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:09
Russel88 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:33:
[...]

Hoe zit dat met internetbankieren bij Triodos?
Ik zie dat je ook in kan loggen met username/ww. Kun je ook geld overmaken zonder een identifier?
Wat mij nog weerhoudt met het overstappen is dat je bij ING makkelijk kan betalen met iDeal. SMSje tancode invullen en klaar.
Persoonlijk lijkt me een bank als Triodos wel een goede alternatief. Maar het internetbetalen van de ING is wel errug makkelijk. En Triodos heeft geen WP8 app.
Wat ik heb gezien van de app is dat je wel tussen je eigen rekeningen bij Triodos eenvoudig geld kan overmaken, maar naar een andere rekening wordt toch weer bevestiging gevraagd via de identifier. Wellicht is dit nog ergens instelbaar maar ik heb het nog niet kunnen vinden.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• ATS
edie schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:18:
[...]

Wat ik heb gezien van de app is dat je wel tussen je eigen rekeningen bij Triodos eenvoudig geld kan overmaken, maar naar een andere rekening wordt toch weer bevestiging gevraagd via de identifier. Wellicht is dit nog ergens instelbaar maar ik heb het nog niet kunnen vinden.
iPhoneClub heeft een aardige vergelijking van de apps van de meeste banken. Helaas staat Triodos daar, net als KNAB, niet bij. Helaas staat KNAB daar niet bij.

[Voor 3% gewijzigd door ATS op 12-03-2014 13:35]

• Russel88
Ja, ik heb Triodos al een mailtje gestuurd met een aantal vragen. Met ASN kan je wel geld overboeken zonder identifier en ze hebben een WP8 app.
Alleen is SNS Reaal als moedermaatschappij wel een beetje tricky.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:09
ATS schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:28:
[...]

iPhoneClub heeft een aardige vergelijking van de apps van de meeste banken. Helaas staat Triodos daar, net als KNAB, niet bij. Helaas staat KNAB daar niet bij.
Ah, zo te zien kun je dus wel overboeken bij Triodos zonder identifier, maar tot een max van 750/dag.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Miki schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:06:
Verder zal het niet zo'n vaart lopen dat het anders wordt, daarvoor hebben we gelukkig voldoende strenge privacy wetgeving voor.
* Basszje wijst voorzichtig naar wat we 10 jaar geleden nog als privacywetgeving hadden en wat 'we' normaal vonden..

• Miki
  • Laatst online: 16:37
Maar als het dan wel zo ver komt kun je tegen die tijd overstappen naar een andere bank. Immers kun je met dezelfde gedachte gang ook niet stellen dat een eerlijke bank over 10 jaar nog zo eerlijk is.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-03 21:22
edie schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:51:
[...]

Ah, zo te zien kun je dus wel overboeken bij Triodos zonder identifier, maar tot een max van 750/dag.
Ja, en sinds kort kan je ook vanuit een webwinkel naar de app schakelen om met iDeal te betalen :)

• ATS
ING heeft zojuist aangekondigd dat de proef met het commercieel gebruiken van rekeninggegevens voorlopig niet doorgaat.

[Voor 21% gewijzigd door ATS op 17-03-2014 12:10]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Equens 2013
ING 2014
Ben benieuwd welke bank volgend jaar het ballonnetje oplaat.

• Russel88
Te laat. Ik ben al op zoek naar een nieuwe bank.
Helaas is de Triodos bank afgevallen. Geen wp8 app en je hebt een identifier nodig om te kunnen internetbankieren. Pincode wijzigen is ook niet mogelijk.

Hopelijk is dat allemaal wel mogelijk bij de ASN bank (wp8 app bestaat in ieder geval).

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-03 22:53
ATS schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:09:
ING heeft zojuist aangekondigd dat de proef met het commercieel gebruiken van rekeninggegevens voorlopig niet doorgaat.
Dat is fijn, gaan ze het over en paar maanden gewoon nog eens proberen.
Ik ben benieuwd hoeveel klanten ze dit uiteindelijk gaat kosten.

• ATS
Zilla schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:40:
[...]

Dat is fijn, gaan ze het over en paar maanden gewoon nog eens proberen.
Ik ben benieuwd hoeveel klanten ze dit uiteindelijk gaat kosten.
Te weinig. Nederlanders zijn net kikkers: zolang je de temperatuur maar langzaam genoeg laat oplopen, springen ze niet uit de pan.

* ATS included.

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:07
-

[Voor 99% gewijzigd door rr7r op 07-05-2017 01:09]

• Russel88
Pfff bij de ASN bank heb je ook een identifier nodig om geld over te boeken? En pincode wijzigen is niet mogelijk.
Internetbankieren en ideal zonder identifier vind ik ideaal. Iemand nog suggesties?

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
Bij ASN heb je eenmalig je identifier nodig: https://www.asnbank.nl/pa...kieren/hoe-werkt-het.html, en als je naar onbekende rekeningen overmaakt.

Helemaal zonder identifier is vragen om problemen, imo.

Ik krijg verficatie op mijn mobiel binnen, werkt al jaren prima.

• Russel88
underrated schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:22:
Bij ASN heb je eenmalig je identifier nodig: https://www.asnbank.nl/pa...kieren/hoe-werkt-het.html, en als je naar onbekende rekeningen overmaakt.

Helemaal zonder identifier is vragen om problemen, imo.
Dat gaat over mobiel bankieren.
Ik heb het over internet bankieren. Bij de ING krijg je een code via sms bij een overboeking. Dat vind ik makkelijk als ik een keertje geld wil overboeken terwijl ik niet thuis ben.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Lethalis schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:11:

Heb bij ASN vorig jaar met al die ING-storingen een rekening aangevraagd (backup-rekening zeg maar), maar ik ben sowieso niet iemand die per se een fysieke locatie zoekt voor een bank. ING heeft wel een kantoortje in m'n woonplaats, maar heb er nooit iets hoeven doen. Storten laat ik zelfs m'n vriendin doen die het dan naar me overboekt :+

ASN leek me handig in verband met toch wat rente op de lopende rekening (bankkosten beetje "terugverdienen"), en het internetbankieren wel okee is (hadden er al een gezamenlijke spaarrekening). Het gedachtengoed spreekt me ook aan. Jammer van die hardwaretokens, dat vind ik nog steeds het grote voordeel aan de ING: gewoon TAN en klaar..maar goed: het meeste kan via apps dus is een pincode ook genoeg :)

Dus wat die fysieke winkels betreft: vind je het fijner om binnen te stappen als er iets misgaat, of voor bepaalde taken die je niet online kunt regelen? Gewoon even voor mijn idee, als persoon die vrijwel nooit een bankgebouw in stapt :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:27
Nu ING in een jaar tijd de flexibiele spaarrente voor 4 keer op rij omlaag heeft gedaan van 1,45 naar 1,05 :X
Ben ik opzoek naar een nieuwe spaarrekening bank.

Wil nog wel ING houden voor mijn betaalrekening vanwege de snelle eenvoudige mobieleapplicatie en innovatie die ze daar in stoppen.

Nu ben ik op KNAB terecht gekomen die een gratis rekening aanbieden met een flexibiele spaarrekening van 1.75% spaarrente. Nu staat knab natuurlijk wel bekend om hun mooie handige website maar zet ik toch wel mijn vraagtekens bij dat gratis neer.

En ik ben iemand die veel heen en weer gooit met spaarrekening want ik ben geen handige spaarder.
Maar hoelang duurt dat dan van ING > Knab of van Knab > ING? Is dat maximaal een dag? Of werkt internet op zondag niet dan?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:03

Rannasha

aka "Species5618"

Joostje123 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:27:
En ik ben iemand die veel heen en weer gooit met spaarrekening want ik ben geen handige spaarder.
Maar hoelang duurt dat dan van ING > Knab of van Knab > ING? Is dat maximaal een dag? Of werkt internet op zondag niet dan?
Van Bank A naar Bank B kost normaalgesproken 1 werkdag binnen Nederland. Als de planeten in de juiste configuratie staan en de goede offers zijn gemaakt, dan kan het wel eens dezelfde dag, maar reken er niet op.

Dat betekent ook dat een overboeking die je vrijdagochtend doet, doorgaans maandag pas op de andere rekening staat.

Banken :')

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Deveon
  • Niet online
Geld overmaken tussen banken is (bijna) altijd pas de volgende werkdag geregeld dankzij onze overheid. Bij een niet populaire bank zoals Knab duurt dit dus bijna altijd 1 werkdag.

Als het enkel om een spaarrekening gaat dan maakt dit toch niet uit? Dan zorg je voor dat er een klein bedrag bij ING staat voor nood en voor alles wat een werkdag kan wachten zet je bij een andere bank.

Knab bied overigens ook Kwartaal sparen aan met totaal 1,8% rente. Hierbij krijg je een een bonus wanneer het een het spaargeld een kalenderkwartaal op de spaarrekening blijft staan. Indien je er wel aan komt loop je enkel de bonus mis, maar je geld is wel altijd beschikbaar.

Rabo, SNS en ABN zijn precies hetzelfde als het op sparen aankomt als ING. Ik denk dat ik zelf de renteverlaging in mijn spam filter ga toevoegen. Wordt er gek van.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

alle banken doen zo'n beetje dit:

Zeer irritant. Mijn oplossing is geweest een spaarrekening bij Leaseplanbank. Helder systeem met rente rechtstreeks gekoppeld aan de Euribor (+opslag) dus geen vage rentedalingen. En de inleg verdwijnt niet naar vage Alt-A hypotheken e.d. maar wordt door Leaseplan gebruikt voor de aanschaf van leaseauto`s (zij waren het gezeur van de grootbanken zo zat dat ze een eigen spaarbank zijn begonnen :+ ). Valt ook gewoon onder de DNB/ garantiestelsel.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12

Mx. Alba

die/hen/zij

Ik zit momenteel zowel privé als zakelijk bij de Rabobank (en VISA creditcard los via ICS) maar zit er ook aan te denken om over te stappen op Knab... Ik zoek eigenlijk ervaringen die men met die bank heeft en met de apps enzo die ze leveren maar kan er niet zo veel over vinden. Misschien dat ik ook gewoon nog niet goed genoeg heb gezocht. Maar dit is in ieder geval een interessant topic om te volgen. :)

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• RemcoDelft
  • Laatst online: 16:03
Krisp schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:52:
Maar de filosofie van Knab is dat ze goed willen zijn voor hun klant en renteinkomsten niet als verdienmodel hanteren.
Ik heb bij de achterstevorenbank het gevoel dat ze zich vooral enorm op de borst kloppen hoe goed ze voor de klant zijn, en daar alle PR op richten. Als klant bepaal ik dat graag zelf...

Eigenlijk heb ik in m'n leven alle grote banken wel gezien, en ze hebben allemaal onhebbelijkheden.
bombadil schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:44:
Zeer irritant. Mijn oplossing is geweest een spaarrekening bij Leaseplanbank. Helder systeem met rente rechtstreeks gekoppeld aan de Euribor (+opslag) dus geen vage rentedalingen. En de inleg verdwijnt niet naar vage Alt-A hypotheken e.d. maar wordt door Leaseplan gebruikt voor de aanschaf van leaseauto`s (zij waren het gezeur van de grootbanken zo zat dat ze een eigen spaarbank zijn begonnen :+ ). Valt ook gewoon onder de DNB/ garantiestelsel.
Dat is inderdaad het grote voordeel, je geld wordt echt gebruikt bij Leaseplanbank, en je weet direct waarvoor. Ik heb het idee dat met name de deposito-aanbiedingen afhangen van hun geldbehoefte. Logisch natuurlijk, op deze manier hebben ze altijd genoeg geld, en als het te krap wordt bieden ze 0,2% meer.

• maarud
  • Laatst online: 16:19
Die Leaseplanbank ziet er nog best goed uit, even verder inlezen :)

• Deveon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:16:
Ik zit momenteel zowel privé als zakelijk bij de Rabobank (en VISA creditcard los via ICS) maar zit er ook aan te denken om over te stappen op Knab... Ik zoek eigenlijk ervaringen die men met die bank heeft en met de apps enzo die ze leveren maar kan er niet zo veel over vinden. Misschien dat ik ook gewoon nog niet goed genoeg heb gezocht. Maar dit is in ieder geval een interessant topic om te volgen. :)
Ik ga volgende week testen met Knab Sociaal Betalen, maar ga voor mezelf ook kijken of ik mijn Rabo rekening wil vervangen door Knab. Als je vragen hebt laat het dan maar weten via DM.

Overigens kan je de Knab betaalrekening de eerste 90 dagen gratis gebruiken (en direct weer opzeggen vogens mij). Enkel wanneer je de actie van 50 euro als je de overstapservice gebruikt zit je er (13 maanden) aan vast.

Het verdienmodel van Knab is overigens geen raadsel. Het betaalpakket kost 60 euro per jaar, dat doen andere banken een stuk voordeliger.

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Ja maar wel met verborgen kosten. En ik kijk naar het totaalplaatje privé + zakelijk. Een zakelijke rekening bij de Rabobank loopt aardig in de papieren namelijk... ;)

Privé ben ik bij de Rabobank inderdaad goedkoper uit. Maar privé + zakelijk zou ik bij Knab zo'n €80-€90 goedkoper uit zijn, mede ook omdat ik mijn ICS creditcard dan kan opzeggen aangezien ik die bij Knab gratis krijg.

[Voor 40% gewijzigd door Mx. Alba op 01-10-2014 11:15]

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Deveon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:53:
Het verdienmodel van Knab is overigens geen raadsel. Het betaalpakket kost 60 euro per jaar, dat doen andere banken een stuk voordeliger.
Dat valt vies tegen...de andere banken doen het met verborgen kosten. Bijna geen rente minder dan 1% soms op je spaarrekening of extreme rentes 14% of zo bij rood staan. Bij Knab is dat laatste maar 5% en je krijgt 1.8% op je spaarrekening en je kan automatisch tussen spaar- en betaalrekening overmaken zodat eigenlijk al je geld de hoge rente kan krijgen.

Knab was voor mij per jaar veel goedkoper dan de andere banken. Het scheelde tussen de 350 (ING) en 550 euro (ABNAMRO). De rabo zat er ergens tussen in. Dat komt door de hoge rente. Een vriendin van me staat bijna altijd rood en die was ook goedkoper uit. Maar daar scheelde het minder, dat was tientjes werk.

Je kan trouwens onder sommige omstandigheden goedkoper uit zijn met het premium pakket van 15 euro p/m dan met het gewone pakket of zelfs het gratis pakket. Je kan een participatie nemen in Knab van 5000 euro. Dan krijg je 50% korting op je premium kosten en is het dus nog maar 7.50 euro. Dat is op jaarbasis 90 Euro, maar je krijgt _minimaal_ 5% dividend over die 5000, dat is 3.2% meer dan je anders zou krijgen. Je krijgt dus minimaal 160 Euro per jaar extra binnen op deze manier. Dus dan ben je zelfs goedkoper dan met het gratis pakket, sterker nog, je verdient er op.

Je moet natuurlijk wel die 5000 euro gedurende langere tijd 'over' hebben. En het is geen spaargeld, maar een obligatie...je kan het in theorie dus verliezen als Aegon onderuit gaat

[Voor 5% gewijzigd door Ortep op 01-10-2014 11:08]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:28
Rannasha schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:35:
[...]

Van Bank A naar Bank B kost normaalgesproken 1 werkdag binnen Nederland. Als de planeten in de juiste configuratie staan en de goede offers zijn gemaakt, dan kan het wel eens dezelfde dag, maar reken er niet op.

Dat betekent ook dat een overboeking die je vrijdagochtend doet, doorgaans maandag pas op de andere rekening staat.

Banken :')
Let wel op dat bij grotere bedragen de banken vaak het geld op een tussenrekening zetten ter controle. Als je normaal altijd onder de 3k rond schuift bijv en ineens 10k wilt overboeken, dan duurt het een dag langer.

Zo koste het mij om van Internet spaarbank A > naar mijn gekoppelde betaalrekening bij bank B > door naar belegrekening bank C totaal 6 dagen, omdat iedereen het wilde controleren |:(

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zit nu een maandje of twee bij Knab na onvrede over de rentes elders. Ik heb er een volledig betaalpakket lopen met twee betaalpassen en twee creditcards.

Bevalt tot nu toe erg goed, je merkt wel dat ze langzaam wat achter lopen. De app zou geweldig zijn, maar dat vind ik wel meevallen.

Paar dingen die ik erg prettig vind:

Creditcard zit bij prijs van het pakket inbegrepen.
Het is een visa, meeste anderen doen MasterCard. Dus heb ik ze nu allebei.
Klantenservice is erg vriendelijk en meedenkend.
Je kan zelf bepalen wanneer je je rente uitkeert.
Koersopslag bij niet euro betalingen is maar 0,5% met je betaalkaart.

Ik ben er blij mee en blijf er ook wel zitten, het is ideaal als tweede gezinspakket om niet afhankelijk te zijn van 1 bank.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Ik zit trouwens nog wel tegen twee nadelen van Knab aan te hikken... Mijn vriendin heeft een Rabo (zakelijk) en een ING (privé) rekening en we maken nog wel eens dankbaar gebruik van het feit dat we "snel even" geld heen en weer kunnen schuiven tussen onze Rabo-rekeningen. Instant overboeking. Dat zou op te lossen zijn door ook haar ING rekening over te zetten naar Knab natuurlijk. Haar zakelijke Rabo rekening moet ze sowieso houden want veel van haar klanten rekenen contant af en dat moet ze wel kunnen blijven storten, wat bij Knab niet kan. :/

• ATS
bombadil schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:44:
[...]

Nou, dat bleek ook niet zo'n stabiele oplossing. Ik heb al tijden geleden zo'n rekening geopend. Om diverse redenen ben ik er nooit aan toe gekomen om er ook daadwerkelijk geld te parkeren, maar ik krijg wel hun rente-updates. Ook daar geldt: omlaag, omlaag, omlaag. En nee, niet alleen omdat de Euribor op ongeveer 0 staat. De opslag is namelijk ook niet vast, en ook die al meer dan eens omlaag gegaan. Net zo vaag als de grootbanken dus. :-(

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

ATS schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:28:
[...]
De opslag is namelijk ook niet vast, en ook die al meer dan eens omlaag gegaan. Net zo vaag als de grootbanken dus. :-(
Ach...ik heb er net 2% gepakt voor 6 maanden vast. Daar hoor je mij niet over klagen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Deveon
  • Niet online
Ortep schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:05:
[...]

Dat valt vies tegen...de andere banken doen het met verborgen kosten.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde het wel degelijk positief.
Je kan trouwens onder sommige omstandigheden goedkoper uit zijn met het premium pakket van 15 euro p/m dan met het gewone pakket of zelfs het gratis pakket. Je kan een participatie nemen in Knab van 5000 euro. Dan krijg je 50% korting op je premium kosten en is het dus nog maar 7.50 euro. Dat is op jaarbasis 90 Euro, maar je krijgt _minimaal_ 5% dividend over die 5000, dat is 3.2% meer dan je anders zou krijgen. Je krijgt dus minimaal 160 Euro per jaar extra binnen op deze manier. Dus dan ben je zelfs goedkoper dan met het gratis pakket, sterker nog, je verdient er op.

Je moet natuurlijk wel die 5000 euro gedurende langere tijd 'over' hebben. En het is geen spaargeld, maar een obligatie...je kan het in theorie dus verliezen als Aegon onderuit gaat
Je moet die 5000 euro natuurlijk niet vergelijken met een spaarrekening, maar met een belegrekening. Dan is het verschil in rente ook anders.
Hooglander1 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:15:
Creditcard zit bij prijs van het pakket inbegrepen.
Dit is ook mijn grootste nadeel, want je betaald gewoon voor die creditcard. Aangezien de ABN dit ook al doet met het prive pakket zit ik dan met 2 dure betaalrekeningen en 2 "gratis" creditcards (vanwege de hypotheek is ABN opzeggen geen optie).

[Voor 14% gewijzigd door Deveon op 01-10-2014 12:34]

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee