Separator schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:54:
Weet iemand een website of andere manier om banken te vergelijken op met name klanttevredenheid en geboden functionaliteit?
Ik zit bij KNAB en dat wordt (na overname door BAWAG) per volgende maand een
vestiging van een Oostenrijkse bank. Mijn geld valt daarmee voortaan onder Oostenrijkse jurisdictie en daar zit ik niet op te wachten. Ik ga naar een andere bank, maar welke?
Online vergelijkingstools richten zich op kosten en rentes, met soms een cijfer voor de klantenservice. Een bank is een bank lijkt het. Zelf vind ik vind ik belangrijker: de geboden functionaliteit, betrouwbaarheid/uptime, de snelheid en responsiveness van het internetbankieren, al dan niet nodig hebben van een fysiek token, etc. Informatie die ik nergens kan vinden. En zo'n app en internetomgeving kan je ook niet even zien of testen.
Waar vind ik de informatie om een goed geïnformeerde keuze te maken?
Zelfde hier, de overname, Creditcard die opene betaald is geworden EN ik vind KNAB geen klantvriendelijke bank meer.
Ik had bijvoorbeeld een klacht over het blokkeren van IDEAL/WERO betalingen of overschrijvingen in de APP wanneer je telefoneert en ze ontmoedigde me om een klacht in te dienen en waren zeer stellig bij beantwoorden klacht.
Ik heb niks gevonden wat betreft een vergelijking van de door jouw genoemde punten.
Ik overweeg zelf om over te stappen naar Triodos vanwege het ethische karakter van de bank, ik zat eerst bij ASN bank maar dat ethische karakter is wat mij betreft verdwenen nadat het een staats bank is geworden en ze een verplichte heridentificatie doorvoeren.
Verdere hebben we niet veel keuze meer ben ik bang..
https://www.eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/hoe-scoort-jouw-bank/
[
Voor 4% gewijzigd door
Packetguy op 04-08-2026 12:18
]