• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12:14
mujentas schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:48:
[...]

Ik begrijp niet zo goed waarom die streamingdiensten worden aangeboden. Een bank en streamingdiensten is best wel een gekke combinatie.

Ook de extra rente die je krijgt bij de duurdere pakketten geldt maar tot 10.000 euro.

Totaal niet interessant dus.
Misschien om daarmee de hoge fee te verantwoorden of dat ze een deal hebben gesloten. In ieder geval dit doet mij erg veel denken aan Klarna maar dan met een echte creditcard en ‘zekerheid’ van de ING.

Ben wel benieuwd of ABN AMRO/Rabobank ook gaan volgen met dit soort pakketten als antwoord op fintech banken.

[ Voor 8% gewijzigd door Youtl op 10-06-2026 12:26 ]

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:30
Youtl schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:26:
[...]

Zodra genoeg klanten overstappen naar de twee duurste pakketten kan de bank overwegen om gratis of zeer goedkoop een instappakket aan te bieden. Ook het verdienmodel van de fintechs dacht ik.
Het verdienmodel van de fintechs is om tegen relatief lage kosten (want geen kantoren en geen legacy systemen) eerst met een gratis product (en deels betaalde diensten) met zeer aantrekkelijke voorwaarden klanten te winnen, met voldoende financiering om verliezen op te vangen en dit een aantal jaren vol te houden. Ondertussen stapsgewijs blijven ontwikkelen, nieuwe functies implementeren. Op een gegeven moment ook duurdere pakketten introduceren en ook in het gratis pakket iets uitkleden met nog steeds wel een voldoende gratis basisproduct om klanten te blijven trekken. Totdat er groene cijfers geschreven worden.

Ik denk zelf dat de grootbanken steeds meer doorkrijgen dat ze niet de maandelijkse kosten kunnen blijven verhogen (onder het mom van veiligheid en wetgeving), zonder daadwerkelijk meerwaarde toe te voegen voor de klanten terwijl de alternatieven (denk Revolut) steeds meer naamsbekendheid krijgen en een basispakket aanbieden voor weinig of gratis.

Tenslotte, door meerdere pakketten aan te bieden kun je klanten ook 'sturen', bijvoorbeeld door een relatief duur pakket aan te bieden lijkt het goedkopere pakket in een keer een stuk voordeliger.

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-07 17:35
Is er iemand dit ooit gelukt als Nederlander met aanvraag ING Belgie zonder vast woonplaats of werken vereist in Belgie ofwel ook niet-ingezeten burger ?

• Youtl
Zijn er al Tweakers die ING Extra/Max hebben geprobeerd met de wisselkoers benefit? Vooral bij de Max waar je geen wisselkoers zou moeten betalen is het best interessant omdat Revolut een eigen fx rate gebruikt en ING waarschijnlijk de actuele MasterCard koers die gunstiger is.

[ Voor 13% gewijzigd door Youtl op 17-07-2026 18:50 ]

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-07 20:09
Youtl schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:49:
Zijn er al Tweakers die ING Extra/Max hebben geprobeerd met de wisselkoers benefit? Vooral bij de Max waar je geen wisselkoers zou moeten betalen is het best interessant omdat Revolut een eigen fx rate gebruikt en ING waarschijnlijk de actuele MasterCard koers die gunstiger is.
AI search: "Trade Republic gebruikt de wisselkoers van Visa zonder aanvullende koersopslag, maar let op dat geldautomaten mogelijk een eigen wisselkoers hanteren."

Even zelf controleren op juistheid maar herinner mij het vaker gelezen te hebben. Zoek anders even in het Trade Republic topic hier op tweakers. Trade Republic is verder nagenoeg gratis.

[ Voor 7% gewijzigd door rr7r op 17-07-2026 19:17 ]

• Youtl
rr7r schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:16:
[...]

AI search: "Trade Republic gebruikt de wisselkoers van Visa zonder aanvullende koersopslag, maar let op dat geldautomaten mogelijk een eigen wisselkoers hanteren."

Even zelf controleren op juistheid maar herinner mij het vaker gelezen te hebben. Zoek anders even in het Trade Republic topic hier op tweakers. Trade Republic is verder nagenoeg gratis.
Ja ik gebruik ook Trade Republic hiervoor, maar was benieuwd of ING Extra/MAX nou daadwerkelijk de afgerekende fx kosten van de transactie terugbetaalt of wanneer je je kosten terugkrijgt de dan geldende wisselkoers gebruikt want dat maakt uit ;) .

ING Extra/MAX zou bij het eerste scenario een interessante oplossing kunnen zijn afhankelijk van je bestemmingen en kaartgebruik in non-euro landen. En met de zekerheid van een grootbank tegenover een Revolut waar ik vooral op Reddit zie dat klanten de deur worden gewezen na jaren klant te zijn geweest is een grootbank vaak een veilige keuze. Trade Republic is een mooi gratis alternatief maar daar krijg je geen aankoopverzekering.

[ Voor 6% gewijzigd door Youtl op 17-07-2026 19:57 ]

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Youtl schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:49:
Ja, ik heb de ING Creditcard Extra (voorheen Platinumcard) waarbij de eerste 1.000 euro vrij is van koersopslag.

Bij de start van elke nieuwe facturatiemaand wordt de koersopslag van de afgelopen maand terugbetaald door middel van een normale bijschrijving op je creditcard (dus niet op de gekoppelde betaalrekening).

• Youtl
kwon schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:15:
[...]

Ja, ik heb de ING Creditcard Extra (voorheen Platinumcard) waarbij de eerste 1.000 euro vrij is van koersopslag.

Bij de start van elke nieuwe facturatiemaand wordt de koersopslag van de afgelopen maand terugbetaald door middel van een normale bijschrijving op je creditcard (dus niet op de gekoppelde betaalrekening).
Thanks! En krijg je dan het volledig betaalde bedrag terug of de wisselkoers die bij de nieuwe facturatiemaand geld? Ik hoop dat eerste namelijk want dan boeit de wisselkoers eigenlijk niks omdat je het toch volledig terugkrijgt. :)

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Youtl schreef op zondag 19 juli 2026 @ 11:32:
[...]

Thanks! En krijg je dan het volledig betaalde bedrag terug of de wisselkoers die bij de nieuwe facturatiemaand geld? Ik hoop dat eerste namelijk want dan boeit de wisselkoers eigenlijk niks omdat je het toch volledig terugkrijgt. :)
Op het moment van betalen ziet de afschrijving er bijvoorbeeld zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrCnjUdRkSiriMpydrLvt-LxMfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RMoLHa4qof8TBjTpKH4z5BQr.png?f=fotoalbum_large

Op de eerste dag van de volgende facturatiemaand krijg je die volledige € 1,12 terug.

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 16:09
Poeh, erg lelijk de nieuwe huisstijl van de Rabobank sinds vandaag. Onlangs ook al een lelijke UI app-update van N26. Het wordt er allemaal niet beter op heb ik het idee. Welke banken vinden jullie het fijnst qua UI en UX?

• Youtl
dj_ryow schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:28:
Poeh, erg lelijk de nieuwe huisstijl van de Rabobank sinds vandaag. Onlangs ook al een lelijke UI app-update van N26. Het wordt er allemaal niet beter op heb ik het idee. Welke banken vinden jullie het fijnst qua UI en UX?
NN en Trade Republic voor minimalistisch design, ING en Revolut vind ik de betere apps.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste