Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Barrycade schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:06:
Nou als je een nieuwe telefoon hebt mag je fijn minimaal 4 dagen wachten (als de post meewerkt). Apps van de Rabo , Revolut, iCS en Leaseplanbank waren zo over gezet.

Maar je kan ze wel makkelijk bellen om daarover te klagen. Vriendelijke mensen wel. Maar echt een beetje typische bank. Het is dat we er nog zitten met een beleggingsrekening. En ik nog geen zin heb om me verdiepen in groene eft's.

Laten we zeggen dat klantvriendelijke tech niet hun unieke verkoopargument is. En dat jeukt bij mij een beetje gezien de ervaringen met alle andere financiële aanbieders die ik ook heb.
Heb je het nu (ook) over de 'nieuwe app' zoals ze die recent uitgebracht hebben? Want ik ben het met je eens dat dit niet heel praktisch is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Je schrijft 'om wat zaken helderder te krijgen' dat je daarom een tweede rekening wilt hebben.
Knab kost €6 per maand en is daarmee wel duurder maar je krijgt wel 5 betaalrekeningen plus pinpassen erbij.
Dat is de enige bank geloof ik die dat heeft buiten Bunq om die nog vele malen duurder is.
Het helpt wellicht wel om nog meer zaken helderder te krijgen en meer inzicht te hebben in verschillende potjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

NicoHF schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:09:
[...]

Je schrijft 'om wat zaken helderder te krijgen' dat je daarom een tweede rekening wilt hebben.
Knab kost €6 per maand en is daarmee wel duurder maar je krijgt wel 5 betaalrekeningen plus pinpassen erbij.
Dat is de enige bank geloof ik die dat heeft buiten Bunq om die nog vele malen duurder is.
Het helpt wellicht wel om nog meer zaken helderder te krijgen en meer inzicht te hebben in verschillende potjes
Dat lijkt mij echt een uitstekende keuze ondanks dat die wat duurder is, maar het biedt mij geen meerwaarde. Ik wil alsnog bij een wezenlijk andere bank een andere rekeningen houden dus bieden die extra rekeningen mij niet zo veel meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 11:50

Barrycade

Through the...

True schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:00:
[...]

Heb je het nu (ook) over de 'nieuwe app' zoals ze die recent uitgebracht hebben? Want ik ben het met je eens dat dit niet heel praktisch is.
Nieuwe app, maar de oude had dit ook. Als ik het goed weet te herinneren moest ik dit zelfs ook doen van oude naar nieuwe.

Ik heb daar dus geen betaalrekening dus weet niet hoe het werkt voor een betaalrekening. Maar aanmelden is voor iedereen hetzelfde want mijn dochters moesten dit ook doorgaan voor hun jeugd rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-02 02:03
Barrycade schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:18:
Nieuwe app, maar de oude had dit ook. Als ik het goed weet te herinneren moest ik dit zelfs ook doen van oude naar nieuwe.

Ik heb daar dus geen betaalrekening dus weet niet hoe het werkt voor een betaalrekening. Maar aanmelden is voor iedereen hetzelfde want mijn dochters moesten dit ook doorgaan voor hun jeugd rekening.
Het is al even geleden, maar volgens had ik alleen mijn betaalpas nodig om de app te activeren bij switchen telefoon of upgrade naar de nieuwe app.
Waarom de eis van creditkaart? Die is bij de banken anders dan Rabobank en ING toch van ICS, dus kun je net zo goed direct bij ICS aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
True schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:17:
[...]

Dat lijkt mij echt een uitstekende keuze ondanks dat die wat duurder is, maar het biedt mij geen meerwaarde. Ik wil alsnog bij een wezenlijk andere bank een andere rekeningen houden dus bieden die extra rekeningen mij niet zo veel meerwaarde.
Oké. Vanwaar de keuze voor een andere bank perse en om wat precies helder te krijgen?
Je maakt mij nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Denk dat ik het wel snap, ik heb ook paar 100 op Revolut staan voor de reden dat als de Rabo er om wat voor manier uit ligt ik toch wat noodgeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

NicoHF schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:29:
[...]

Oké. Vanwaar de keuze voor een andere bank perse en om wat precies helder te krijgen?
Je maakt mij nieuwsgierig
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BandiRoot
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-07-2024
ZIt lekker bij Triodos en na een leuk gesprek met een medewerkster en doorvragen van mij komen Google Pay en Apple Pay er binnen nu en max 1 maand aan. De deals zijn al rond met de partijen, ze mocht mij echter niet de exacte datum doorgeven. Lets hope so.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:50
Zie zojuist op X/Twitter dat je je kan aanmelden voor updates van NN over hun betaalrekening.

Ga ze ook een DM sturen, kijken of er iets van een wachtlijst is waar je op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

BandiRoot schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:18:
ZIt lekker bij Triodos en na een leuk gesprek met een medewerkster en doorvragen van mij komen Google Pay en Apple Pay er binnen nu en max 1 maand aan. De deals zijn al rond met de partijen, ze mocht mij echter niet de exacte datum doorgeven. Lets hope so.
Denk dat veel mensen juist lets not hope so denken nu.

Maar blijkbaar verkopen alle banken zichzelf aan de big data. Dus een onomkeerbare trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
Barrycade schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:19:
[...]

Denk dat veel mensen juist lets not hope so denken nu.

Maar blijkbaar verkopen alle banken zichzelf aan de big data. Dus een onomkeerbare trend.
Ik betwijfel dat het zoveel mensen zijn aangezien alle banken deze richting uit gaan, en ze duidelijk geen duizenden berichten krijgen of ze de eigen betaalapp kunnen behouden.

Maar inderdaad, volgens mij is er geen enkele Nederlandse bank die niet (binnenkort) stopt met mobiel betalen via hun eigen app. Dus er is weinig reden voor andere banken zoals Triodos om extra geld uit te geven aan het ontwikkelen van een eigen app ipv Apple / Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Vervelende wel is dat je aan de voorwaarden en grillen van Google en Apple vast zit. Neem mijn dochters: ASN is ook gestopt met hun eigen app. Maar we hadden ASN voor ze gekozen zodat ze via hun telefoon konden betalen via de eigen ASN app.

Nu moeten ze dus wachten totdat ze 16 zijn. Voor de ene is het nog een paar maanden maar voor de ander nog 3 jaar.

En ja kan gewoon met pasje, maar nu is er weinig plus om bij ASN te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Edit:

Bij ASN en SNS kun je nu geld storten (briefgeld alleen) bij de Geldmaat automaten.

Toch grappig dat juist de ASN dit ook aanbied.

[ Voor 66% gewijzigd door Youtl op 02-07-2024 16:00 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
https://www.banken.nl/nie...nee-tegen-geldmaat-plicht

Kwam dit artikel tegen, het zou wat zijn als Bunq, Knab en Revolut ook geld storten aanbieden via Geldmaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
Ja, een excuus voor hun om de prijzen nog verder te verhogen gezien het kleine volume waar ze de aansluiting niet mee terug zullen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

alson schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:00:
Ja, een excuus voor hun om de prijzen nog verder te verhogen gezien het kleine volume waar ze de aansluiting niet mee terug zullen verdienen.
Nog verder? Revolut is gratis

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
de Peer schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:37:
[...]

Revolut heeft ook betaalde pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
de Peer schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:37:
[...]

Verwacht niet dat geld storten gratis word maar flink geld zal kosten. Daarnaast klaagt Revolut in het artikel dat dit een dure toevoeging is voor de bank. Misschien schrappen ze wel gratis pakketten als gevolg hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-04 20:30

Ves

A gadget addicted Bounty

Met alle banken die hun spaarrente om laag brengen vraag ik mij af wat Santander gaat doen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Youtl schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:53:
[...]

Verwacht niet dat geld storten gratis word maar flink geld zal kosten. Daarnaast klaagt Revolut in het artikel dat dit een dure toevoeging is voor de bank. Misschien schrappen ze wel gratis pakketten als gevolg hiervan.
Bij de ASN betaal je 5 euro per keer en na een aantal keer nog meer

Voor mij voldoende drempel om dat nooit te gaan doen . Zeker niet voor een paar euros cash.

Dus als Revolut dit aan biedt en voor 15 of meer euro per keer zal het wel loslopen. Klanten van Revolut zijn toch niet echt cash minded, na 200 euro betaal je ook een fee bv.

• Tranquilo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-04 11:46
Ik overweeg mijn spaarrekening van ING naar Revolut over te zetten, maar ik twijfel omdat ik niet bekend ben met hoe Revolut precies werkt. Hoewel ik al wat geld heb gestort, wil ik zeker weten of het veilig is om mijn spaargeld volledig naar Revolut over te zetten. Is dit iets wat jullie zouden aanraden, of zijn er risico’s waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Tranquilo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:48:
Ik overweeg mijn spaarrekening van ING naar Revolut over te zetten, maar ik twijfel omdat ik niet bekend ben met hoe Revolut precies werkt. Hoewel ik al wat geld heb gestort, wil ik zeker weten of het veilig is om mijn spaargeld volledig naar Revolut over te zetten. Is dit iets wat jullie zouden aanraden, of zijn er risico’s waar ik rekening mee moet houden?
Waarom kies je voor Revolut? Er zijn legio alternatieven die een hogere rente bieden en geen maandelijks abonnement vereisen.

Zie ook Het spaartopic - Deel 4

[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 12-09-2024 17:27 ]

• Tranquilo
Schweino schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:26:
[...]

Waarom kies je voor Revolut? Er zijn legio alternatieven die een hogere rente bieden en geen maandelijks abonnement vereisen.

Zie ook Het spaartopic - Deel 4
Ik kies voor Revolut omdat het een gratis rekening biedt zonder onverwachte kosten en handig is voor betalingen in verschillende valuta met goede wisselkoersen. De app is gebruiksvriendelijk en helpt bij het volgen van uitgaven en spaardoelen. Ook biedt het tijdelijke kaarten en extra voordelen zoals reisverzekering en cashback. Kan iemand antwoord geven op mijn vraag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Tranquilo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:52:
[...]

Ik kies voor Revolut omdat het een gratis rekening biedt zonder onverwachte kosten en handig is voor betalingen in verschillende valuta met goede wisselkoersen. De app is gebruiksvriendelijk en helpt bij het volgen van uitgaven en spaardoelen. Ook biedt het tijdelijke kaarten en extra voordelen zoals reisverzekering en cashback. Kan iemand antwoord geven op mijn vraag?
Wat heb je zelf al gevonden en waarom was dat geen antwoord op je vraag?

• Schweino
Tranquilo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:52:
[...]

Ja, Revolut is een veilige bank. Je krijgt een NL IBAN en het valt ook onder het DSG (Litouwen) tot 100.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquilo
Schweino schreef op donderdag 12 september 2024 @ 23:54:
[...]

Ja, Revolut is een veilige bank. Je krijgt een NL IBAN en het valt ook onder het DSG (Litouwen) tot 100.000 euro.
Bedankt. Ik zal mijn geld overboeken naar Revolut en mijn rekening bij ING opzeggen. Ik ben de voortdurende prijsverhogingen bij ING Bank zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Tranquilo schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:36:
[...]

Bedankt. Ik zal mijn geld overboeken naar Revolut en mijn rekening bij ING opzeggen. Ik ben de voortdurende prijsverhogingen bij ING Bank zat.
Heb ik ook gedaan, maar dan van ABN naar Revolut en dat bevalt goed. Houd er wel rekening mee dat het overzetten van enkele automatische incasso's moeilijk kan zijn omdat sommige bedrijven Revolut nog niet in hun systemen verwerkt hebben als NL bank. Zo kreeg ik bij o.a. Centraal Beheer en Unive nul op rekest toen ik het via de website aan wilde passen (ongeldige rekening melding) en moest ik het handmatig door de klantenservice aan laten passen.

Voor je spaargeld zou ik persoonlijk ergens anders kijken, tenzij je met de 2% van Revolut al tevreden bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 13-09-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-04 23:03
We stoppen met de Continu Limiet voor ex-studenten

Met een Continu Limiet ex-studenten kun je langdurig rood staan zonder tussentijds terug te betalen. We willen graag dat als klanten rood kunnen staan, dit alleen tijdelijk kan en niet langdurig. De reden hiervoor is dat we willen dat je financieel gezond blijft.
Ja daag, wie gelooft dit. Ondertussen wel mijn betaalrekening steeds duurder maken. Ik vond het wel gemoedsrust geven dat deze optie bestond. Ook hoe de klantenservice met je er over communiceert als je vragen hebt is gewoon ruk. Nu is er voor mij eigenlijk geen reden meer om me te laten naaien door ING.

Even kijken of er nog andere opties zijn waar je even een dag of 2 voor je salaris gewoon je boodschappen kan doen zonder je af te vragen wat dat gaat kosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:11
TTMJ! schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:34:
[...]

Ja daag, wie gelooft dit. Ondertussen wel mijn betaalrekening steeds duurder maken. Ik vond het wel gemoedsrust geven dat deze optie bestond. Ook hoe de klantenservice met je er over communiceert als je vragen hebt is gewoon ruk. Nu is er voor mij eigenlijk geen reden meer om me te laten naaien door ING.

Even kijken of er nog andere opties zijn waar je even een dag of 2 voor je salaris gewoon je boodschappen kan doen zonder je af te vragen wat dat gaat kosten :+
Creditcard misschien een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

dj_ryow schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:13:
[...]

Die worden nog steeds niet overal geaccepteerd :P Mijn supermarkt accepteert dat in ieder geval niet. Een creditcard is meestal wel duurder dan een rekening bij ING

M'n supermarkt accepteert m'n Openbank.NL R24 debit-card van MasterCard wel, zoals alle debit kaarten, Meastro, V-pay, MasterCard,Visa.

En een gratis betaalrekening met gratis betaalpas krijg je bij Openbank.NL al als je een spaarekening opent en die hebben best een leuke rente ;) Zie ook: Openbank.NL

@TTMJ!

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 30-09-2024 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:42
TTMJ! schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:34:
[...]

Ik heb zelf geen ING, maar je kunt dan toch 'gewoon' rood staan aanvragen? Je moet dan alleen elke 3 maanden tenminste 24 uur een positief saldo hebben. Die 2 dagen die je noemt is korter dan de drie maanden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dj_ryow schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:13:
Wally2002 schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:05:
Ik heb zelf geen ING, maar je kunt dan toch 'gewoon' rood staan aanvragen? Je moet dan alleen elke 3 maanden tenminste 24 uur een positief saldo hebben. Die 2 dagen die je noemt is korter dan de drie maanden :)
Lijkt me beiden niet verstandig. Creditcard = geld uitgeven wat je niet hebt en rood staan -> rente + BKR-registratie.
Mijn advies aan MMTJ! zou zijn om een buffer te hanteren van 200-300 euro zodat je nooit tekort komt einde maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

SURFivor schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:47:
[...]

[...]

Lijkt me beiden niet verstandig. Creditcard = geld uitgeven wat je niet hebt en rood staan -> rente + BKR-registratie.
Mijn advies aan MMTJ! zou zijn om een buffer te hanteren van 200-300 euro zodat je nooit tekort komt einde maand.
1 maand 'rood staan' is gratis bij creditcard. Niets mis mee om dat voor nood achter de hand te hebben.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de Peer schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:53:
1 maand 'rood staan' is gratis bij creditcard. Niets mis mee om dat voor nood achter de hand te hebben.
Dat begrijp ik, maar het gaat er dan nog steeds om dat je geld uit geeft wat je niet hebt. Als je een buffer hanteert, dan heb je dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

SURFivor schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:02:
[...]

Dat begrijp ik, maar het gaat er dan nog steeds om dat je geld uit geeft wat je niet hebt. Als je een buffer hanteert, dan heb je dat niet nodig.
Dan zou ik alsnog met de creditcard betalen vanwege alle voordelen die dat heeft.

Zonde om onnodig je buffer aan te spreken.

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 30-09-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

de Peer schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:07:
[...]

Dan zou ik alsnog met de creditcard betalen vanwege alle voordelen die dat heeft.

Zonde om onnodig je buffer aan te spreken.
Welke buffer wil je aanspreken als je die niet hebt en wel rood wil staan? Het voordeel is de gene die een dure lening verstrekt, niet de consument ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-04 18:52
Hai, ik zit ook met een bank-dilemma.

Met een nieuwe prijsverhoging in m'n nek betaal ik volgend jaar 2x zoveel voor dezelfde ING-rekening als drie jaar eerder (bizar).

Mijn spaargeld heb ik uit duurzaamheidsoverwegingen al bij ASN geparkeerd. Partner en ik hebben daar ook een gezamenlijke rekening. We houden onze losse betaalrekening omdat mijn partner niet wil dat een van beiden meer of minder inlegt. Daarnaast heb ik een sporadisch gebruikte creditcard en partner ook.
Nog een belangrijk verschil, partner betaalt uitgesproken digitaal, terwijl ik cash fijner vind.

Samengevat:
Mijn betaalrekening = ING
Creditcard = ING
Spaarrekening = ASN

Gezamenlijke rekening = ASN
Hypotheek is elders ondergebracht.

Partner zit zelf bij Triodos en heeft een creditcard van ANWB

Persoonlijk heb ik sterk het gevoel dat ik steeds meer betaal voor hetzelfde, welke mooie verhaaltjes een bank ieder jaar ook verzint. Kan dit niet makkelijker en goedkoper?

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

mk1992 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:41:
Hai, ik zit ook met een bank-dilemma.

Met een nieuwe prijsverhoging in m'n nek betaal ik volgend jaar 2x zoveel voor dezelfde ING-rekening als drie jaar eerder (bizar).

Mijn spaargeld heb ik uit duurzaamheidsoverwegingen al bij ASN geparkeerd. Partner en ik hebben daar ook een gezamenlijke rekening. We houden onze losse betaalrekening omdat mijn partner niet wil dat een van beiden meer of minder inlegt. Daarnaast heb ik een sporadisch gebruikte creditcard en partner ook.
Nog een belangrijk verschil, partner betaalt uitgesproken digitaal, terwijl ik cash fijner vind.

Samengevat:
Mijn betaalrekening = ING
Creditcard = ING
Spaarrekening = ASN

Gezamenlijke rekening = ASN
Hypotheek is elders ondergebracht.

Partner zit zelf bij Triodos en heeft een creditcard van ANWB

Persoonlijk heb ik sterk het gevoel dat ik steeds meer betaal voor hetzelfde, welke mooie verhaaltjes een bank ieder jaar ook verzint. Kan dit niet makkelijker en goedkoper?
Tsja. Ik zit gratis bij revolut met een privé en gezamenlijke rekening. Moet je alleen je creditcard ergens anders regelen voor 20 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
de Peer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:44:
[...]

Tsja. Ik zit gratis bij revolut met een privé en gezamenlijke rekening. Moet je alleen je creditcard ergens anders regelen voor 20 euro per jaar.
Hoe is het bij Revolut geregeld qua contant geld opnemen?

Cash is king.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

mk1992 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:46:
[...]

Hoe is het bij Revolut geregeld qua contant geld opnemen?
Bij de gratis rekening heb je tot 200 euro per lopende maand geen kosten daarboven 2% kosten of 1 euro per keer net welke past.

Bij de betaalde rekeningen heb je geloof ik iets meer voordat er kosten in rekening worden gebracht.

Revolut is een digitale bank hè, dus als je een Cash = King type bent past dat niet helemaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Barrycade op 07-10-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
mk1992 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:41:
Wat is voor jou 'makkelijker', oftewel wat is er 'moeilijk' aan de huidige situatie?

Helaas zie je de grootbanken al jarenlang hun tarieven verhogen, ze volgen elkaar daarin ook.
Mooie verhaaltjes heb ik eigenlijk al jaren niet gehoord. Het gaat altijd over 'veiligheid' maar in de praktijk is het vooral de compliance taak in het kader van Wwft en KYC .
Waar je als klant eerder last van hebt omdat je dan zelfs je betaling voor je boodschappen bij Appie mag verklaren. Daarom wel goed dat je nog veel met cash doet :)

De fintech banken bieden een gratis optie. Naast Revolut bv N26 of Vivid. Zie dit topic.
Maar als je idd veel cash betaald, loop je waarschijnlijk tegen limieten aan van het gratis pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Barrycade schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:58:
[...]

Bij de gratis rekening heb je tot 200 euro per lopende maand geen kosten daarboven 2% kosten of 1 euro per keer net welke past.

Bij de betaalde rekeningen heb je geloof ik iets meer voordat er kosten in rekening worden gebracht.

Revolut is een digitale bank hè, dus als je een Cash = King type bent past dat niet helemaal.
Je kan Revolut ook aanvullen met Trade Republic, dan mag je (mits je €100 of meer opneemt) gratis geld opnemen uit de automaat ;)

Dit is ook een prima combinatie om je kosten laag te houden maar ook in het buitenland je niet blauw te betalen aan wisselkoers en opslag kosten. (Trade Republic laat je de daadwerkelijke koers betalen, Revolut gratis tot €200 bij de ATM en max €1000 per maand)

[ Voor 18% gewijzigd door Youtl op 07-10-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Wally2002 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:12:
[...]

Wat is voor jou 'makkelijker', oftewel wat is er 'moeilijk' aan de huidige situatie?

Helaas zie je de grootbanken al jarenlang hun tarieven verhogen, ze volgen elkaar daarin ook.
Mooie verhaaltjes heb ik eigenlijk al jaren niet gehoord. Het gaat altijd over 'veiligheid' maar in de praktijk is het vooral de compliance taak in het kader van Wwft en KYC .
Waar je als klant eerder last van hebt omdat je dan zelfs je betaling voor je boodschappen bij Appie mag verklaren. Daarom wel goed dat je nog veel met cash doet :)

De fintech banken bieden een gratis optie. Naast Revolut bv N26 of Vivid. Zie dit topic.
Maar als je idd veel cash betaald, loop je waarschijnlijk tegen limieten aan van het gratis pakket.
Tsja 3 rekeningen en twee creditcards is natuurlijk overdaad met z'n tweetjes, dat zie ik sowieso.
Wellicht dat de makkelijkste optie is om mijn betaalrekening ook naar ASN te verplaatsen (want dan zit alles mooi daar) en voor die incidentele betaling de creditcard te delen.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
mk1992 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:36:
[...]

Tsja 3 rekeningen en twee creditcards is natuurlijk overdaad met z'n tweetjes, dat zie ik sowieso.
Wellicht dat de makkelijkste optie is om mijn betaalrekening ook naar ASN te verplaatsen (want dan zit alles mooi daar) en voor die incidentele betaling de creditcard te delen.
Aan de andere kan is het ook risico spreiding bij storingen. As we speak is er een storing in de app van ASN, Regio en SNS bank waardoor je niet bij je geld kan.

Het kan zeker geen kwaad om twee rekeningen te hebben bij verschillende banken om bij problemen/storingen van bank 1 gewoon nog te kunnen werken met bank 2. (En wat cash achter de hand houden kan zeker geen kwaad mocht er een algehele pin storing zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
https://newsroom.devolksb...-slagkracht-te-vergroten/

Zouden ze de ASN, Regio en SNS laten fuseren tot 1 bankmerk (al dan niet de Volksbank noemen)?

Het is wel jammer dat er ook gekeken word naar het aantal SNS winkels om die te verlagen, dit was juist een van de voordelen tov de andere grootbanken die steeds een deel van hun bankkantoren sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-04 18:17
Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer ze bij de ING en ABN Amro beginnen met het uitgeven van de debit mastercard/visa betaalpas.
Mijn laatste info was eind 2024 begin 2025 maar blijft verder doodstil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Ruvas schreef op maandag 11 november 2024 @ 06:14:
Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer ze bij de ING en ABN Amro beginnen met het uitgeven van de debit mastercard/visa betaalpas.
Mijn laatste info was eind 2024 begin 2025 maar blijft verder doodstil.
Daarvoor kun je beter in dit topic terecht.

• Maradal
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-12-2024
Veel reacties, dus heb niet alles teruggelezen. ben zelf ook zoekende voor een persoonlijke maar ook zakelijke rekening. Heb je al een mooie (samenvattende ;-) ) conclusie kunnen trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Maradal schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:49:
Veel reacties, dus heb niet alles teruggelezen. ben zelf ook zoekende voor een persoonlijke maar ook zakelijke rekening. Heb je al een mooie (samenvattende ;-) ) conclusie kunnen trekken?
Denk dat je in het verkeerde tabblad je vraag stelt, je kan beter even deze vraag in Chatgpt stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marsted
  • Laatst online: 17-12-2024
Barrycade schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:56:
[...]

Denk dat je in het verkeerde tabblad je vraag stelt, je kan beter even deze vraag in Chatgpt stellen.
Uit nieuwsgierigheid ben ik zo aardig geweest om het voor maradal te laten samenvatten:

ASN Bank: Geprezen om duurzaamheid, maar gemengde reacties op klantenservice en beperkte moderne communicatiemiddelen.

Triodos Bank: Bekend om ethische investeringen; echter, beperkter productaanbod en hogere kosten voor sommige diensten.

Knab: Waardeert transparante kosten en meerdere betaalrekeningen binnen één pakket; sommige gebruikers vinden de maandelijkse kosten hoog.

SNS Bank: Positieve feedback over bereikbaarheid en duurzaam beleid; compleet productaanbod.

Algemeen hechten gebruikers waarde aan duurzaamheid, klantenservice, kosten en technologische innovaties zoals Apple Pay en Google Pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-04 19:06
marsted schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:21:
[...]

Uit nieuwsgierigheid ben ik zo aardig geweest om het voor maradal te laten samenvatten:

ASN Bank: Geprezen om duurzaamheid, maar gemengde reacties op klantenservice en beperkte moderne communicatiemiddelen.

Triodos Bank: Bekend om ethische investeringen; echter, beperkter productaanbod en hogere kosten voor sommige diensten.

Knab: Waardeert transparante kosten en meerdere betaalrekeningen binnen één pakket; sommige gebruikers vinden de maandelijkse kosten hoog.

SNS Bank: Positieve feedback over bereikbaarheid en duurzaam beleid; compleet productaanbod.

Algemeen hechten gebruikers waarde aan duurzaamheid, klantenservice, kosten en technologische innovaties zoals Apple Pay en Google Pay.
Wat betreft Knab, ik ben jaren klant geweest maar wat je niet vaak hoort terugkomen is hoe ze duurder zijn geworden met een uitgekleed aanbod. In de tijd dat ik klant werd was het 5 euro per maand, 5 betaalrekeningen + passen, inclusief creditcard en ook de hoogste spaarrente van alle banken (iets van 0,5% hoger als ik mijn geheugen mag geloven).

Tegenwoordig kost het dus 6 euro per maand, weinig competitief in spaarrente en mag je ook nog eens 24 euro per jaar betalen voor je creditcard. Beter gezegd, ging ik in 5 jaar tijd van 5 euro naar 8 euro per maand voor hetzelfde aanbod. Daarnaast ontbreken ook QoL zaken als iDIN, waardoor je bijvoorbeeld niet via PostNL pakketjes in een pakketautomaat kunt achterlaten. Ik zou knab niet meer als bank kunnen aanbevelen.

// TODO: Schrijf een signature

• marsted
guysp schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:40:
[...]

Wat betreft Knab, ik ben jaren klant geweest maar wat je niet vaak hoort terugkomen is hoe ze duurder zijn geworden met een uitgekleed aanbod. In de tijd dat ik klant werd was het 5 euro per maand, 5 betaalrekeningen + passen, inclusief creditcard en ook de hoogste spaarrente van alle banken (iets van 0,5% hoger als ik mijn geheugen mag geloven).

Tegenwoordig kost het dus 6 euro per maand, weinig competitief in spaarrente en mag je ook nog eens 24 euro per jaar betalen voor je creditcard. Beter gezegd, ging ik in 5 jaar tijd van 5 euro naar 8 euro per maand voor hetzelfde aanbod. Daarnaast ontbreken ook QoL zaken als iDIN, waardoor je bijvoorbeeld niet via PostNL pakketjes in een pakketautomaat kunt achterlaten. Ik zou knab niet meer als bank kunnen aanbevelen.
Jammer, overwoog net om voor knab te gaan. Maar heb bunq ook op het oog, zie ik niet in de samenvatting staan, maar dat is toch ook een vrij grote bank?

https://www.linkedin.com/company/bunq/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 16:26
Bunq heeft vast wel verbeteringen ingevoerd, maar is wel negatief in het nieuws geweest dat de beveiliging ondermaats was en dat medewerkers meer klantgegevens in konden zien dan zou moeten voor de uitvoering van hun taak. Ik zou die bank persoonlijk niet kiezen of eerst zeker willen zijn dat zaken echt op orde zijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
https://www.telegraaf.nl/...-te-brengen-voor-de-staat

Betekent dat het aantal 'banken' in Nederland zal afnemen voor de verandering. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Youtl op 24-11-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsted
Youtl schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:50:

Betekent dat het aantal 'banken' in Nederland zal afnemen voor de verandering. ;)
Dat maakt de keus makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
marsted schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:20:
[...]

Dat maakt de keus makkelijker ;)
Dat wel, ben benieuwd welke van de drie banken de hoofdbank gaat worden voor alle nieuwe activiteiten. Ik verwacht zelf ASN ivm hun focus op duurzaamheid. Verder hoop ik ook dat ze eindelijk zelf creditcards gaan uitgeven en afstappen van ICS.

[ Voor 12% gewijzigd door Youtl op 25-11-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ervaring met ASN, wilde in het buitenland pinnen, pas geweigerd ondanks dat er een maestro logo op de machine stond. Gepind met de ASN visa kaart tegen hoge kosten.

Klacht gestuurd naar ASN, krijg ik doodleuk een bericht terug dat ik contact moet opnemen met ICS over de kosten.. :')

Toen ik jaren geleden nog klant was bij de ING keken ze in zulke gevallen in het systeem waarom het niet werkte en maakte ze daarna de extra gemaakte pin kosten voor de creditcard weer over. Maar ja ASN heeft het uitbesteed en is het kastje-naar-de-muur verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Brilsmurfffje schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:03:
Ervaring met ASN, wilde in het buitenland pinnen, pas geweigerd ondanks dat er een maestro logo op de machine stond. Gepind met de ASN visa kaart tegen hoge kosten.

Klacht gestuurd naar ASN, krijg ik doodleuk een bericht terug dat ik contact moet opnemen met ICS over de kosten.. :')

Toen ik jaren geleden nog klant was bij de ING keken ze in zulke gevallen in het systeem waarom het niet werkte en maakte ze daarna de extra gemaakte pin kosten voor de creditcard weer over. Maar ja ASN heeft het uitbesteed en is het kastje-naar-de-muur verhaal..
Het is geen kastje muur verhaal, ASN hoeft deze kosten niet te vergoeden omdat het 'normaal' is dat je bij ICS wisselkoerskosten betaalt bij betalingen/geldopname in het buitenland in een andere valuta. Dit staat als het goed is ook in de AV van ICS.

Had je je betaalpas wel geactiveerd voor het buitenland? En heb je ook het alarmnummer gebeld van ASN toen je geen geld kon opnemen, ze bieden namelijk emergency cash aan in geval van problemen met je betaalpas.

Denk alleen wel dat dit offtopic is en beter past in het topic over de ASN bank.

[ Voor 4% gewijzigd door Youtl op 25-11-2024 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Youtl schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:55:
[...]

Dat wel, ben benieuwd welke van de drie banken de hoofdbank gaat worden voor alle nieuwe activiteiten. Ik verwacht zelf ASN ivm hun focus op duurzaamheid. Verder hoop ik ook dat ze eindelijk zelf creditcards gaan uitgeven en afstappen van ICS.
Volgens het nieuwsbericht van de Volksbank zelf, komt daar dit jaar nog duidelijkheid over:
De convergentie van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen zal gefaseerd en zorgvuldig verlopen. De implementatie start in 2025 en zal naar verwachting binnen 3 jaar zijn afgerond. Later dit jaar maken we de merknaam bekend.
Wie weet wordt het wel een nieuwe naam.

Juist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Jeldert schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:34:

[...]

Wie weet wordt het wel een nieuwe naam.
Het word geen nieuwe naam maar een van de bestaande:
Behalve besparingen moet de reorganisatie uiteindelijk ook een eenvoudigere organisatiestructuur opleveren. De naam van de nieuwe bank zal later dit jaar bekend gemaakt worden. Dat zal een van de bestaande merken zijn, omdat een nieuw merk bouwen een te kostbare operatie zou zijn, zei ceo Boekhout. Volksbank zal het niet worden, aangezien dit merk geen commerciële activiteiten mag ontplooien, zo is afgesproken met Duitse collega’s die al dezelfde naam gebruikten, voordat de huidige organisatie werd opgericht uit het bankdeel van SNS Reaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL...
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-04 14:21
Brilsmurfffje schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:03:

Hier identiek hetzelfde met ASN Bank gehad toen wij op reis waren (niet euroland).

Waar ik voorheen nooit problemen had met mijn ASN Bank kaart om geld op te nemen, heb ik dat met mijn "nieuwe" bankpas met Maestro logo wel. Deze werd afgelopen Januari geweigerd (uiteraard had ik pinnen aangezet voor buiten Europa).

Mijn partner met ook een ASN Bank kaart maar met VPAY logo kon wel zonder problemen geld afhalen bij dezelfde geldautomaten als waar ik het probeerde.

We vertrekken in december weer op reis naar hetzelfde land, eens kijken of het dit keer wel voor mij werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Wij hetzelfde gehad in Curaçao, maar was locale bank afhankelijk, sommige ATMs slikten onze kaarten allemaal niet (Rabo, ASN en Revolut) en kwam er een Nederlander met ING en die liep gewoon weg met geld. ATM van andere bank, geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL...
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-04 14:21
Ik heb zojuist maar eens met de bank gechat, maar er werd niet echt een oplossing geboden betreffende mijn eerdere probleem. Enige oplossing is geld overschrijven naar rekening van partner en haar dan vragen om het voor mij af te halen (kaart met VPAY). Dus ja, that is it...

Ik dacht wel ergens onlangs gelezen te hebben dat alle Nederlandse banken hun passen gaan veranderen zodat deze meer geldigheid overal ter wereld gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-04 15:03
JL... schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:02:
Ik heb zojuist maar eens met de bank gechat, maar er werd niet echt een oplossing geboden betreffende mijn eerdere probleem. Enige oplossing is geld overschrijven naar rekening van partner en haar dan vragen om het voor mij af te halen (kaart met VPAY). Dus ja, that is it...

Ik dacht wel ergens onlangs gelezen te hebben dat alle Nederlandse banken hun passen gaan veranderen zodat deze meer geldigheid overal ter wereld gaat krijgen.
Klopt, dit moest volgens Mastercard al per 1 juli 2023. Er zouden dan geen nieuwe Maestro-passen meer mogen worden uitgegeven. In de praktijk zijn zeker de grote banken er nog vrolijk mee doorgegaan, dus die zullen ongetwijfeld wel een waiver hebben gekregen. Op dit moment geeft van de drie grootbanken alleen Rabobank de Visa en Mastercard debit passen uit.
V-Pay hetzelfde verhaal, maar volgens mij heeft Visa daar nooit een duidelijke deadline voor bekend gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:46
kwon schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:59:
Nationale-Nederlanden (NN Bank) bereidt zich momenteel voor op het aanbieden van betalingsdiensten. Ben benieuwd of het productaanbod enigszins onderscheidend gaat worden van het huidige aanbod van de grootbanken. Dat zijn vaak toch bijna identieke voorwaarden en tarieven.
Zijn er Tweakers met een test-rekening? Zie ze nu zo'n beetje in elke iDeal dropdown terug, dus ben wel benieuwd hoe het ervoor staat.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:16
Brent schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:09:
[...]

Zijn er Tweakers met een test-rekening? Zie ze nu zo'n beetje in elke iDeal dropdown terug, dus ben wel benieuwd hoe het ervoor staat.
Ik had me in oktober 2023 opgegeven, vervolgens in juli 2024 een update gehad (over de wachtlijst) en daarna niets meer gehoord. Het plan is om in 2025 live te gaan maar ik heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
kwon schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:45:
[...]

Ik had me in oktober 2023 opgegeven, vervolgens in juli 2024 een update gehad (over de wachtlijst) en daarna niets meer gehoord. Het plan is om in 2025 live te gaan maar ik heb er een hard hoofd in.
Heb ze in Oktober een berichtje gestuurd en toen wisten ze nog niks over eventuele livegang en beta testen etc.

Misschien dat ze nu wel meer weten, maar ik heb ook mijn twijfels of ze op korte termijn live gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:32
Nog niet gemeld hier, maar van Bunq mag je alleen nog maar aardige dingen over die bank zeggen, anders wordt je rekening opgezegd.
Link naar AD
Voor mij was dat onlangs de druppel om dat opzeggen meteen zelf maar te doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Youtl schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:06:
[...]

Heb ze in Oktober een berichtje gestuurd en toen wisten ze nog niks over eventuele livegang en beta testen etc.

Misschien dat ze nu wel meer weten, maar ik heb ook mijn twijfels of ze op korte termijn live gaan.
Gisteren weer een vraag gesteld over een update maar de medewerker wist niks over het bankproduct alleen hun spaarproduct. Ondanks mijn uitleg en verwijzing naar een artikel van vorige zomer had deze geen info...

Zouden ze hun product hebben vertraagd?
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste