Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopXXX
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:02
HarmoniousVibe schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:41:
[...]

Ja ze staan op de eerlijke geldwijzer ook allemaal bij elkaar als 1 bank inderdaad, gewoon onder de Volksbank. Dan doe ik gewoon SNS denk ik. Tnx!
De reviews zijn overigens niet echt geweldig voor SNS: https://nl.trustpilot.com/review/snsbank.nl

Om het positief te houden, ze doen het met een scoren van 1,6 wel beter dan de andere grootbanken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-04 15:03
JoopXXX schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:12:
[...]

De reviews zijn overigens niet echt geweldig voor SNS: https://nl.trustpilot.com/review/snsbank.nl

Om het positief te houden, ze doen het met een scoren van 1,6 wel beter dan de andere grootbanken ;)
Trustpilot is sowieso een beerput waar je weinig positiefs tegenkomt. In wat degelijkere onderzoeken van bijv. Consumentenbond komt volgens mij SNS er juist altijd heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopXXX
Elandenmelk schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:17:
[...]

Trustpilot is sowieso een beerput waar je weinig positiefs tegenkomt. In wat degelijkere onderzoeken van bijv. Consumentenbond komt volgens mij SNS er juist altijd heel goed uit.
Ik moet zeggen dat de reviews op Trustpilot over de Rabobank perfect overeenkomen met mijn eigen ervaringen. In die zin geef ik ze het voordeel van de twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-05 07:00
Baksteen89 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:41:
[...]

De reden dat we weg willen bij KNAB is de stijgende kosten en tegenvallende diensten en app.

Probleem is dat ik eigenlijk (lees vriendin) al heb besloten dat een fintech als hoofdbank is uitgesloten. Dit omdat je niet afhankelijk wil zijn van een relatief klein bedrijf voor al je geld zaken. Het liefst hou ik alles bij elkaar, zeker voor de kosten en voor het overzicht. Heb liever niet geld verspreid over meerdere rekeningen (/banken).

Ik denk dat ik dan toch moet kijken naar een ABN of ING.

Ben ook benieuwd of er mensen zijn met ervaring met een flying blue CC. We zullen nooit een bonus systeem hebben in NL zoals ze dat in Amerika hebben. Maar bij sommige kaarten is het mogelijk om wat voordelen te krijgen.

Blijf het gewoon lastig vinden. Weet gewoon echt niet wat verstandig is.
toon volledige bericht
Bij alle banken stijgen de kosten. Wat mis je in de app? Onder aan de streep vind ik het een prima app die meestal logisch in elkaar steekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Trouble

Everything is awesome

Ik zit bij de ASN. Daar ben ik naar toe overgestapt omdat ik het wel een fijn idee vond dat ze iets beter voor de wereld zijn dan andere banken.

Afgelopen week ben ik er achtergekomen dat wanneer je in het buitenland bent, en pinbetalingen doet, het minimaal 2 werkdagen duurt voordat die transacties zichtbaar zijn in de bank app. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe ontzettend kut dat is.

Omdat ik dit heel raar vond heb ik ze bericht gestuurd en om uitleg gevraagd. Dit was de reactie:
Als u een pinbetaling doet in het buitenland, dan wordt het bedrag van de pinbetaling gereserveerd. ASN Bank heeft er echter voor gekozen om de betreffende bedragen pas daadwerkelijk af te schrijven op het moment dat we zeker weten wat het correcte bedrag is, dit om foutieve afboekingen te voorkomen. Het kan gemiddeld 3 dagen duren voor u ziet dat een transactie is afgeschreven. Achterliggend worden de opgenomen bedragen wel geblokkeerd. Echter, kunt u dit niet zien.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Trouble schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:57:
Ik zit bij de ASN. Daar ben ik naar toe overgestapt omdat ik het wel een fijn idee vond dat ze iets beter voor de wereld zijn dan andere banken.

Afgelopen week ben ik er achtergekomen dat wanneer je in het buitenland bent, en pinbetalingen doet, het minimaal 2 werkdagen duurt voordat die transacties zichtbaar zijn in de bank app. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe ontzettend kut dat is.

Omdat ik dit heel raar vond heb ik ze bericht gestuurd en om uitleg gevraagd. Dit was de reactie:

[...]
Bizar. Ik heb ook ASN, maar die gebruik ik nooit In het buitenland. V-Pay is waar ik kom toch niet geaccepteerd. Dit is een bizar slechte manier om daar mee om te gaan. Het geeft ook wel een beetje een inkijk in hoe dinosaurus hun IT is. Andere banken lossen dit op door de transactie als niet-definitief te duiden. Dan ben je als klant naar mijn mening voldoende duidelijk geïnformeerd. Overigens een ander kritiekpunt wat ik heb ervaren met ASN: hun antieke vorm van bereikbaarheid. Naar mijn mening is de SNS het beste pakket voor wie bij de Volksbank wil bankieren. Die zijn ook via Twitter, Whatsapp bereikbaar. En bieden daarnaast in hun bankieren app een chat functie. ASN (nog) niet.

Jouw voorbeeld past voor mij in een rijtje ergernissen die ik heb met ASN (Volksbank). De kijk op IT bij ASN is niet vanuit de klant, maar vaak vanuit hun eigen belangen. Geen klant die een dergelijke werkwijze met buitenlandse transacties zou prefereren. Daarnaast vind ik het aanmeld proces van de bankieren app een draak. Dat heeft Knab met het scannen van een QR code veel klantvriendelijker voor elkaar. Ook heb ik tweemaal een klacht bij ASN ingediend over de antieke vorm van bereikbaarheid, en hun besluit om van Twitter af te gaan. Beide keren kreeg ik mbt Twitter hetzelfde antwoord, wat boekdelen sprak:

In 2019 heeft ASN Bank ervoor gekozen om geen klantvragen meer af te handelen via Twitter. Op social media zijn wij voornamelijk met volgers in gesprek over onze duurzame missie. Omdat ASN Bank nog wel te vinden was op Twitter en wij via Twitter vooral klantvragen bleven krijgen is er verwarring ontstaan. Per juni 2020 is ASN Bank dan ook niet meer actief op Twitter.

Klantvragen op Twitter 7(8)7 stel je voor, slechts alle andere bedrijven doen dat ook.

Ik denk dat ASN niet de bank voor mij is. Het is echter een goedkope betaalrekening (€2,20) die mij instant geld laat overboeken naar Openbank, N26 etc. Dat is erg fijn en ook waar ik de rekening het meest voor gebruik.

[ Voor 33% gewijzigd door balken07 op 22-04-2023 11:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

balken07 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:26:
[...]

Bizar. Ik heb ook ASN, maar die gebruik ik nooit In het buitenland. V-Pay is waar ik kom toch niet geaccepteerd. Dit is een bizar slechte manier om daar mee om te gaan. Het geeft ook wel een beetje een inkijk in hoe dinosaurus hun IT is. Andere banken lossen dit op door de transactie als niet-definitief te duiden. Dan ben je als klant naar mijn mening voldoende duidelijk geïnformeerd. Overigens een ander kritiekpunt wat ik heb ervaren met ASN: hun antieke vorm van bereikbaarheid. Naar mijn mening is de SNS het beste pakket voor wie bij de Volksbank wil bankieren. Die zijn ook via Twitter, Whatsapp bereikbaar. En bieden daarnaast in hun bankieren app een chat functie. ASN (nog) niet.

Jouw voorbeeld past voor mij in een rijtje ergernissen die ik heb met ASN (Volksbank). De kijk op IT bij ASN is niet vanuit de klant, maar vaak vanuit hun eigen belangen. Geen klant die een dergelijke werkwijze met buitenlandse transacties zou prefereren. Daarnaast vind ik het aanmeld proces van de bankieren app een draak. Dat heeft Knab met het scannen van een QR code veel klantvriendelijker voor elkaar. Ook heb ik tweemaal een klacht bij ASN ingediend over de antieke vorm van bereikbaarheid, en hun besluit om van Twitter af te gaan. Beide keren kreeg ik mbt Twitter hetzelfde antwoord, wat boekdelen sprak:

In 2019 heeft ASN Bank ervoor gekozen om geen klantvragen meer af te handelen via Twitter. Op social media zijn wij voornamelijk met volgers in gesprek over onze duurzame missie. Omdat ASN Bank nog wel te vinden was op Twitter en wij via Twitter vooral klantvragen bleven krijgen is er verwarring ontstaan. Per juni 2020 is ASN Bank dan ook niet meer actief op Twitter.

Klantvragen op Twitter 7(8)7 stel je voor, slechts alle andere bedrijven doen dat ook.

Ik denk dat ASN niet de bank voor mij is.
toon volledige bericht
Het was ook een vrij bizarre ervaring om mee te maken en ik zit nu serieus te twijfelen of ik wel bij deze bank moet blijven. Want het is voor mij één van de meest simpele dingen die ze moeten doen: zorgen dat ik direct weet hoeveel geld erop mijn rekening staat. En dat 'kunnen ze niet aanpassen'. Dat lijkt me volslagen bullshit want elke zichzelf respecterende bank heeft deze basisfunctie in orde volgens mij.

Weer overstappen naar een andere bank is ook een bak gedoe waar ik niet per se zin in heb, plus ik zit niet heel vaak in het buitenland.

Dat ze inderdaad ook niet actief op Twitter zitten, vind ik ook raar. (Alhoewel dat in het algemeen wel eens minder kan gaan worden nu Musk zoveel bokkensprongen maakt, maar dat is een andere discussie lijk me).

Ik ga wel sterk heroverwegen wat ik nu ga doen, maar toen ik dit topic zag in Active Topics leek het me zinnig om in elk geval anderen op de hoogte te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Trouble schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:42:
[...]
Het was ook een vrij bizarre ervaring om mee te maken en ik zit nu serieus te twijfelen of ik wel bij deze bank moet blijven. Want het is voor mij één van de meest simpele dingen die ze moeten doen: zorgen dat ik direct weet hoeveel geld erop mijn rekening staat. En dat 'kunnen ze niet aanpassen'. Dat lijkt me volslagen bullshit want elke zichzelf respecterende bank heeft deze basisfunctie in orde volgens mij.

Weer overstappen naar een andere bank is ook een bak gedoe waar ik niet per se zin in heb, plus ik zit niet heel vaak in het buitenland.

Dat ze inderdaad ook niet actief op Twitter zitten, vind ik ook raar. (Alhoewel dat in het algemeen wel eens minder kan gaan worden nu Musk zoveel bokkensprongen maakt, maar dat is een andere discussie lijk me).

Ik ga wel sterk heroverwegen wat ik nu ga doen, maar toen ik dit topic zag in Active Topics leek het me zinnig om in elk geval anderen op de hoogte te stellen :)
Fijn dat je die info deelt ja! Heb je N26? Je kunt jouw probleem de wereld uit helpen door die te gebruiken voor buitenlandse pinbetalingen. En wanneer het geen euro betalingen zijn scheelt je dat ook nog eens geld (koersopslag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

balken07 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:46:
[...]

Fijn dat je die info deelt ja! Heb je N26? Je kunt jouw probleem de wereld uit helpen door die te gebruiken voor buitenlandse pinbetalingen. En wanneer het geen euro betalingen zijn scheelt je dat ook nog eens geld (koersopslag).
Interessant, ga ik eens naar kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat is niet alleen bij ASN, we zijn op vakantie geweest naar Engeland. Ik krijg bij de ABN netjes een overzicht van de betalingen keurig op datum en tijd maar bij de RABO rekening van mijn vriendin klopt er weinig van.
De betalingen staan pas op de volgende dag of nog later, in de omschrijving kan je wel een tijd terug vinden maar geen datum.
Ik weet niet wat er mis gaat maar raar is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:20

[...]
Zijn dit pinbetalingen in vreemde valuta of Euro? Dan weet ik waar ik aan toe ben wanneer ik het in het buitenland gebruik (in 9 van de 10 gevallen toch creditcard overigens...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Mawlana schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:22:
[...]

Zijn dit pinbetalingen in vreemde valuta of Euro? Dan weet ik waar ik aan toe ben wanneer ik het in het buitenland gebruik (in 9 van de 10 gevallen toch creditcard overigens...).
Beide, meeste in kronen maar ik heb sowieso 1x kunnen kiezen voor euro's en ook die transactie was dagen later pas zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 14:35
Ik heb inmiddels mijn eerste kleine issue met de SNS. Het is blijkbaar niet mogelijk om deze op korte termijn de applimiet te verhogen. Het is op zich goed dat er een beveiliging in zit, maar er is geen andere manier van ondertekenen om het limiet te kunnen omzeilen.

Bij de Rabo kon ik altijd nog gewoon de good ol' Rabo Random Reader gebruiken. Maar bij SNS (en waarschijnlijk ASN ook), is dat niet mogelijk. Nieuwe rekeningen, zoals die van mij, worden niet met een "Digipas" geleverd, waarmee je het limiet wellicht wel had kunnen "omzeilen" (een los fysiek apparaatje is immers veiliger dan een telefoon/QR). Het verhogen van het limiet is wel tijdelijk en permanent mogelijk, maar daar zit altijd 4 uur vertraging op "voor de veiligheid".

En ik wil ook niet permanent met een limiet van 10k ofzo rondlopen. Dat is nergens voor nodig.

Jammer dat hier geen betere oplossing voor is. De helpdeskmedewerker was ook nogal kortaf vond ik. Het is één ding dat het niet mogelijk is, maar de desbetreffende medewerker antwoordde bijna alleen maar met "dat kan niet", "ja", en "nee". Niet een heel fijn gesprek.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49
HarmoniousVibe schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:38:
Ik heb inmiddels mijn eerste kleine issue met de SNS. Het is blijkbaar niet mogelijk om deze op korte termijn de applimiet te verhogen. Het is op zich goed dat er een beveiliging in zit, maar er is geen andere manier van ondertekenen om het limiet te kunnen omzeilen.

Bij de Rabo kon ik altijd nog gewoon de good ol' Rabo Random Reader gebruiken. Maar bij SNS (en waarschijnlijk ASN ook), is dat niet mogelijk. Nieuwe rekeningen, zoals die van mij, worden niet met een "Digipas" geleverd, waarmee je het limiet wellicht wel had kunnen "omzeilen" (een los fysiek apparaatje is immers veiliger dan een telefoon/QR). Het verhogen van het limiet is wel tijdelijk en permanent mogelijk, maar daar zit altijd 4 uur vertraging op "voor de veiligheid".
De Rabobank heeft deze 4 uur vertraging ook en waarschijnlijk nog wel meer banken. Dit zou het moeilijker moeten maken voor criminelen die zich voordoen als bankmedewerkers en bankrekeningen leeg willen plukken. Dit is helaas weer zo'n voorbeeld waarbij de veiligheids maatregelen nodig zijn die voor legitiem gebruik ongemak opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
tsjoender schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:58:
[...]

De Rabobank heeft deze 4 uur vertraging ook en waarschijnlijk nog wel meer banken. Dit zou het moeilijker moeten maken voor criminelen die zich voordoen als bankmedewerkers en bankrekeningen leeg willen plukken. Dit is helaas weer zo'n voorbeeld waarbij de veiligheids maatregelen nodig zijn die voor legitiem gebruik alleen maar ongemak opleveren.
Nou voor zover ik weet is er dus geen limiet voor een transactie die wordt ondertekend met de Rabo reader. Heb laatst namelijk al mijn spaargeld elders ondergebracht (Bunq, ivm de rente). Het is zelfs zo dat wanneer de app-limiet bereikt is, je automatisch het scherm krijgt waarin je kunt/moet ondertekenen met het apparaatje. Die optie heeft de SNS dus niet helaas.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
HarmoniousVibe schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:38:

En ik wil ook niet permanent met een limiet van 10k ofzo rondlopen. Dat is nergens voor nodig.

Jammer dat hier geen betere oplossing voor is. De helpdeskmedewerker was ook nogal kortaf vond ik. Het is één ding dat het niet mogelijk is, maar de desbetreffende medewerker antwoordde bijna alleen maar met "dat kan niet", "ja", en "nee". Niet een heel fijn gesprek.
4 uur wachten lijkt mij een overkomelijke drempel voor de veiligheid. Gewoon even vooruit denken, aanpassen, en dan wat anders gaan doen. Die 4 uur zijn zo voorbij, I promise ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik heb inmiddels een SNS rekening kunnen openen. Als blijkt dat ook de SNS rekening instant payments naar buitenlandse Europese banken ondersteund, gaat ASN eruit. SNS is via veel meer (digitale) kanalen bereikbaar. Wat voor mij de doorslag gaf om ASN te verlaten. Ik ben er alleen nog niet over uit tussen SNS of Knab. Ik vind de Knab app beter, en dat is tenminste ook een app. De nieuwe Volksbank bankieren apps lijken gewoon een webomgeving te laden, wat ik echt een dikke min vind. Daar staat tegenover dat met Knab ik Openbank, N26 nog niet instant kan bereiken (wel via iDEAL Revolut opladen en dan doorboeken). Ik hou ze voorlopig dus maar beiden aan. Ben ook benieuwd hoe ze de nieuwe pinpassen aan de man gaan brengen (qua functionaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
balken07 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 07:55:
[...]

4 uur wachten lijkt mij een overkomelijke drempel voor de veiligheid. Gewoon even vooruit denken, aanpassen, en dan wat anders gaan doen. Die 4 uur zijn zo voorbij, I promise ;)
Nagenoeg dezelfde mate van veiligheid kan worden bereikt door voorbij dat limiet een extra verificatiemethode te eisen, zoals zo'n random reader + pinpas (waar je ook nog eens je pincode in moet kloppen). Deze "ouderwetse" manier van signen is technisch echt superveilig. Het enige wat de delay doet is de impactradius van een social engineeringscam te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zag het nut van de vertraging altijd zo: je kan dan niet op binnen een korte tijd gedwongen worden (bijvoorbeeld mes op de keel, sterke vorm van social engineering) om je geld over te hevelen boven de limiet die van tevoren vastgelegd is. Of je een digipas, app of iets anders gebruikt maakt dan niet uit, het gaat erom dat je niet meteen veel geld kan overmaken. Eigenlijk hetzelfde doel als zo’n kluis met tijdslot.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 25-04-2023 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
https://www.currence.nl/n...-payments-initiative-epi/

Dit is geweldig ik zag al dat steeds meer niet Nederlandse bedrijven iDeal aanbieden als betalingsmogelijkheid en nu gaat het officieel pan Europees. Gaan we dan eindelijk breken met de dure Amerikaanse creditcard monopolie op internationaal betalingsverkeer?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
YangWenli schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:04:
https://www.currence.nl/n...-payments-initiative-epi/

Dit is geweldig ik zag al dat steeds meer niet Nederlandse bedrijven iDeal aanbieden als betalingsmogelijkheid en nu gaat het officieel pan Europees. Gaan we dan eindelijk breken met de dure Amerikaanse creditcard monopolie op internationaal betalingsverkeer?
Weet niet of je hier blij van moet worden.

In plaats van een Europese tegenhanger op te richten als alternatief op MC/Visa met een chargeback scheme kiezen we voor een systeem wat niks anders doet dan betalingen overmaken naar de winkelier die instant een bevestiging krijgt dat de betaling succesvol was. Als er problemen zijn met je bestelling of dergelijke moet je er maar uit komen met de verkoper of een rechtsbijstandverzekering hebben.

Het fijne aan die debit Mastercard en Visa kaarten zijn juist de beperkte aankoopverzekering (chargeback scheme) die je voor fraude en oplichting beschermd.

Je kan wel stellen dat in de EU gekeken is naar de goedkoopste betaaloplossing en dan is iDeal dé methode ook dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Youtl op 28-04-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Youtl schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:36:
...
Weet niet of je hier blij van moet worden.

In plaats van een Europese tegenhanger op te richten als alternatief op MC/Visa met een chargeback scheme kiezen we voor een systeem wat niks anders doet dan betalingen overmaken naar de winkelier die instant een bevestiging krijgt dat de betaling succesvol was. Als er problemen zijn met je bestelling of dergelijke moet je er maar uit komen met de verkoper of een rechtsbijstandverzekering hebben.
...
Klopt, maar er is een ook andere oplossing daarvoor. Algemeen vind ik nog steeds dat men vaak veel te makkelijk (alles) vooruitbetaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
begintmeta schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:52:
[...]

Klopt, maar er is een ook andere oplossing daarvoor. Algemeen vind ik nog steeds dat men vaak veel te makkelijk (alles) vooruitbetaalt.
Snap je punt maar deels oneens.

Zoals je ziet (kijkende naar de post van 2009) zijn we nu 14 jaar verder en is het huidige systeem de norm geworden. Of dat een goed iets is laat ik even in het midden. Maar je kan bij menig webshop betalen met iDeal (vooraf) of met creditcard(achteraf). Mijn voorkeur gaat zelf altijd naar het tweede omdat er altijd wel wat fout kan gaan en je dan nog een chargeback kan opstarten, hierdoor ben je niet afhankelijk van de winkelier zijn bereidheid wat erg prettig is. Bij chargebacks mag de winkelier ook niet bereid zijn mee te willen werken of laks zijn maar dan win je de claim vaak (vooral bij Amex) en heb je je geld terug.

Het is daarom onhandig dat Europa zich gaat richten op iDeal terwijl we al Sofort en Trustly hebben, maar denk dat ze te duur zijn en iDeal nog goedkoper is. Ze kunnen zich beter richten op een tegenhanger van Mastercard en Visa en dit zo doen dat de consument en gedekt is en betaalgemak heeft.

Maar goed nu gaan we aardig offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Denk dat dit de juiste plek is, maar kan het kloppen dat de SNS de prijzen vo opname en betalen buiten de EU flink verhoogd heeft?

Dit was toch altijd een vast bedrag ongeacht hoeveel je opnam in het buitenland of betaalde.

Nvm, heb het in de voorwaarden teruggevonden (sinds 1 juni is dit veranderd).

Wel jammer want ze waren van de grootbanken wel een van de goedkopere voor betalen en opnemen buiten de EU/vreemde valuta.

[ Voor 21% gewijzigd door Youtl op 25-06-2023 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-05 18:28
Is de overstapservice zo makkelijk als het lijkt?
Zit te denken om over te stappen van ing naar abn. Eigenlijk rekening openen en aangeven dat ik overstap service wil gebruiken en het meeste wordt geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
lHybridl schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 23:21:
Is de overstapservice zo makkelijk als het lijkt?
Zit te denken om over te stappen van ing naar abn. Eigenlijk rekening openen en aangeven dat ik overstap service wil gebruiken en het meeste wordt geregeld?
Inderdaad, wel binnen de overstapperiode zelf zorgen dat geld (salaris, etc) naar je nieuwe rekening wordt overgemaakt, zodat dat goed staat voor na die periode. Incasso's worden wel automatisch omgezet naar je nieuwe rekening; alleen opletten voor dingen die je niet jaarlijks (maandelijks etc) betaalt.

(NB obv ervaring van 10 jaar geleden; misschien is het nu nog makkelijker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mijn recente (eind 2022 overgestapt, de overstapservice loopt dus nog) ervaring is positief. Incasso's gaan inderdaad automatisch over en de meeste bedrijven en instellingen passen daarop automatisch hun administratie aan zodat je nieuwe nummer daar in komt te staan. Belangrijke uitzondering: de motorrijtuigenbelasting. Die hebben/hadden bovendien een wijzigingsproces voor bankrekeningen uit de tijd dat het inderdaad nog om rijtuigen ging. Niks digitaal, uiteraard, want dat zou te makkelijk zijn. Je moet eerst bellen voor een papieren wijzigingsformulier (dat ze al gewoon op de site ter download hadden kunnen zetten, want er is niks voorgevuld o.i.d.), dat je vervolgens "binnen 2 weken" thuis kan verwachten. Dit moet je dan per snail mail terugsturen, waarna je rekeningnummer binnen nog een aantal weken veranderd wordt. Maar gelukkig doet de overstapservice intussen wel z'n werk en worden de incasso's van je nieuwe rekening afgehaald.

Bij mij is er eigenlijk niks misgegaan, behalve dat ik bij Booking.com nog de creditcard van mijn oude bank had staan voor chargebacks (da's een aparte instelling blijkbaar).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
erwn schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:38:
[...]

Inderdaad, wel binnen de overstapperiode zelf zorgen dat geld (salaris, etc) naar je nieuwe rekening wordt overgemaakt, zodat dat goed staat voor na die periode. Incasso's worden wel automatisch omgezet naar je nieuwe rekening; alleen opletten voor dingen die je niet jaarlijks (maandelijks etc) betaalt.

(NB obv ervaring van 10 jaar geleden; misschien is het nu nog makkelijker.)
ja zag dat er op de rekening staat bij incasso. Overstap service. Dus als het na 13 maanden klaar is. Even kijken wie dat nog steeds doet er daar even achteraan gaan.
Herko_ter_Horst schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:51:
Mijn recente (eind 2022 overgestapt, de overstapservice loopt dus nog) ervaring is positief. Incasso's gaan inderdaad automatisch over en de meeste bedrijven en instellingen passen daarop automatisch hun administratie aan zodat je nieuwe nummer daar in komt te staan. Belangrijke uitzondering: de motorrijtuigenbelasting. Die hebben/hadden bovendien een wijzigingsproces voor bankrekeningen uit de tijd dat het inderdaad nog om rijtuigen ging. Niks digitaal, uiteraard, want dat zou te makkelijk zijn. Je moet eerst bellen voor een papieren wijzigingsformulier (dat ze al gewoon op de site ter download hadden kunnen zetten, want er is niks voorgevuld o.i.d.), dat je vervolgens "binnen 2 weken" thuis kan verwachten. Dit moet je dan per snail mail terugsturen, waarna je rekeningnummer binnen nog een aantal weken veranderd wordt. Maar gelukkig doet de overstapservice intussen wel z'n werk en worden de incasso's van je nieuwe rekening afgehaald.

Bij mij is er eigenlijk niks misgegaan, behalve dat ik bij Booking.com nog de creditcard van mijn oude bank had staan voor chargebacks (da's een aparte instelling blijkbaar).
Zal wel te maken hebben dat het een buitenlandse rekening is?

Hoe zit het met creditcard btw. En afbetalen. Moet de creditcard afbetaald zijn bij de oude bank?
Of wordt dat ook over gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
lHybridl schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:14:
[...]
Zal wel te maken hebben dat het een buitenlandse rekening is?
Nee, heeft ook verder niks met de overstapservice te maken, maar met het feit dat mijn oude creditcard nog op een voor mij onverwachte plek in het systeem zat.
Hoe zit het met creditcard btw. En afbetalen. Moet de creditcard afbetaald zijn bij de oude bank?
Of wordt dat ook over gezet?
Hangt er van af: bij mij was de creditcard gekoppeld aan het betaalpakket bij mijn oude bank (was ook een CC van die bank zelf). Omdat ik de hele rekening/het betaalpakket wilde opzeggen, had ik ook geen recht meer op die CC en moest ik die aflossen (als er nog wat open had gestaan). Als je een niet-bankgebonden creditcard hebt van ICS, Amex, o.i.d. dan zou ik verwachten dat de incasso's gewoon overgaan naar je nieuwe rekening met de overstapservice.

[ Voor 7% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 25-06-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Herko_ter_Horst schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:10:
[...]

Nee, heeft ook verder niks met de overstapservice te maken, maar met het feit dat mijn oude creditcard nog op een voor mij onverwachte plek in het systeem zat.

[...]

Hangt er van af: bij mij was de creditcard gekoppeld aan het betaalpakket bij mijn oude bank (was ook een CC van die bank zelf). Omdat ik de hele rekening/het betaalpakket wilde opzeggen, had ik ook geen recht meer op die CC en moest ik die aflossen (als er nog wat open had gestaan). Als je een niet-bankgebonden creditcard hebt van ICS, Amex, o.i.d. dan zou ik verwachten dat de incasso's gewoon overgaan naar je nieuwe rekening met de overstapservice.
Ja ik heb een CC gewoon bij ing. Dan moet ik die even aflossen idd. Niet dat het veel is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:41

JAN-B

525 Wp op mijn dak

lHybridl schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 23:21:

Zit te denken om over te stappen van ing naar abn.
@lHybridl
Mag ik vragen waarom deze overstap :?
je gaat dan immers van de ene "grootbank" naar de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
JAN-B schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:10:
[...]

@lHybridl
Mag ik vragen waarom deze overstap :?
je gaat dan immers van de ene "grootbank" naar de andere.
ING ligt er de laatste tijd steeds uit. Nu al twee keer gehad dat ergens was en iets moest overmaken en bankieren weer eruit lag.
Daarnaast schiet ING niet op met Google Pay. Al jaren is het. Het komt eraan en dan weer misschien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

Feit is wel dat ING de grootste bank van Nederland is, waarbij ABN half zo klein is. Mocht er een bank omvallen zal de overheid eerder bij ING dan bij ABN of kleinere banken ingrijpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Youtl
Anoniem: 1839988 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:03:
Feit is wel dat ING de grootste bank van Nederland is, waarbij ABN half zo klein is. Mocht er een bank omvallen zal de overheid eerder bij ING dan bij ABN of kleinere banken ingrijpen.
De Nederlandse overheid zal bij omvallen van banken bijna altijd de systeembanken (ABN, ING, Rabo en Volksbank) redden simpelweg omdat de maatschappelijke onrust te groot zou worden en er grote problemen ontstaan in het betaalverkeer in NL.

Verder is het een feit om te weten dat ABN en Volksbank van de staat zijn(of in elk geval een meerderheidsbelang).

En los daarvan is je saldo tot 100k safe bij deze banken vanwege het DGS.

[ Voor 8% gewijzigd door Youtl op 25-06-2023 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Anoniem: 1839988 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:03:
Nou ja abn is al helft van de overheid haha
Daarnaast is je geld tot 100.000 ook veilig. Als er iets gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:05:
[...]

Nagenoeg dezelfde mate van veiligheid kan worden bereikt door voorbij dat limiet een extra verificatiemethode te eisen, zoals zo'n random reader + pinpas (waar je ook nog eens je pincode in moet kloppen). Deze "ouderwetse" manier van signen is technisch echt superveilig. Het enige wat de delay doet is de impactradius van een social engineeringscam te beperken.
Dat zou je denken, maar er zijn mensen die transacties tekenen op basis van gekleurde QR codes die ze via whatsapp ontvangen.

Edit: whoops, die reactie was wel erg laat. Maar toch ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1777010 op 25-06-2023 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Hallo allemaal,

Misschien kunnen jullie mij ook helpen met het kiezen van een nieuwe bank. Ik ben de ING wel zat met alle oplopende kosten, storingen terwijl er monsterwinsten zijn. Als rasecht blauwe leeuw is de tijd gekomen om over te gaan stappen.
Ik ben op zoek naar een bank die als het kan:
goedkoper is als de ING (nice to have maar geen must)
Gezamenlijke rekening, 2 losse rekeningen, kinderrekeningen en verschillende spaarpotjes.
De kids leren net omgaan met geld en hebben dus een pas nodig. Betalen via de telefoon is leuk maar volgens mij pas overal vanaf 16 jaar.
Verder geen poespas nodig: CC is los en buitenlands pinnen doen we zelden.

Zelf zit ik te twijfelen tussen ASN en de regiobank. De reviews en kosten zijn goed met wat ik kan vinden en de mobiele apps krijgen geen slechte reviews. Als iemand nog een alternatief heeft of 1 vd 2 naar voren schuift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

Nou, ik ben vooral minder te spreken over de Rabo. Stokoude interface, laat staan hun apps en die Scanner,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nu weet ik misschien niet wat ik mis, maar ik heb weinig problemen met de interface van Rabo, en de scanner heb ik niet vaak nodig, bijna alles gaat met de app, en tja, die scanner is natuurlijk wel veiliger dan de app.

Overigens om ook wat negatiefs te delen: De app is vaak wel gewoon ronduit traag. Het is gewoon een schil rond de website, en dat is prima, maar dan moet het wel doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik zit zakelijk bij ABN AMRO, prima. ING is een soort Kafka bank geworden die puur stuurt op wantrouwen, daar dus weg (op een privé C/J rekening na).
Privé eigenlijk nooit problemen met Triodos en ASN.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

S.McDuck schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:24:
Zelf zit ik te twijfelen tussen ASN en de regiobank. De reviews en kosten zijn goed met wat ik kan vinden en de mobiele apps krijgen geen slechte reviews. Als iemand nog een alternatief heeft of 1 vd 2 naar voren schuift?
Ik ben vorig jaar van ABN AMRO overgestapt naar ASN. Probleemloze overstap, fijne app (ook belangrijk) en alles gaat gewoon smooth. Dus kan ik zeker aanraden!

Én wat ik ook belangrijk vind: een duurzame bank! :)

[ Voor 5% gewijzigd door PeepPeepPeep op 25-06-2023 20:37 ]

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Gelet op de voorgaande posts over ASN en de duurzaamheid vraag ik mij toch af of er echt zulke grote verschillen zijn tussen ASN en SNS.

Is het investeringsbeleid bij beide labels niet hetzelfde en zijn ze niet even duurzaam, als onderdeel van de Volksbank?

Vind het wel een fair bankgroep (de Volksbank) omdat zij bij ASN niet veel geld per maand vragen om duurzaam te kunnen bankieren, maar zie los van de prijs niet echt de meerwaarde om juist ASN te nemen ipv SNS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Youtl schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:04:
Gelet op de voorgaande posts over ASN en de duurzaamheid vraag ik mij toch af of er echt zulke grote verschillen zijn tussen ASN en SNS.

Is het investeringsbeleid bij beide labels niet hetzelfde en zijn ze niet even duurzaam, als onderdeel van de Volksbank?

Vind het wel een fair bankgroep (de Volksbank) omdat zij bij ASN niet veel geld per maand vragen om duurzaam te kunnen bankieren, maar zie los van de prijs niet echt de meerwaarde om juist ASN te nemen ipv SNS.
Dat klopt; ASN was (en is) altijd de duurzame bank van SNS/Volksbank, maar ze hebben het beleid van ASN toegepast op de hele Volksbank. Qua beleid maakt het dus niet uit; qua klanten kiezen ook juist voor duurzaam (ASN) misschien wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Lekker begin bij ABN. Uiteindelijk besloten die te kiezen.
Alles via de app aangevraagd. Niks speciaals ofzo. Kreeg ik bericht. Niet goedgekeurd na een paar uur.
Kijk in de app. Open de app. Krijg ik foutmelding. Kreeg ook sms met een nummer. Die gebeld.
20 min gewacht. Konden niks zien. Vroegen mij of ik het nog een keer wilde aanvragen.
Gedaan. Net weer bericht. Niet goed gekeurd. Open de app. Weer foutmelding.
Zou graag willen weten waarom geen goedkeuring. Is gewoon een simpele betaal rekening.

Ben er dan eigenlijk al weer klaar mee. Je wilt mij als klant of niet

Edit: Toch nog een keer gebeld. Kunnen mij gewoon niet vinden in het systeem en aanvraag.
Op naam, postcode, telefoonnummer. Helemaal niks. Heel raar.
Kan wel zonder app aanvragen en komt iemand langs om id te controleren. Dat kan wel tot 2 weken duren. Ja doei.

[ Voor 18% gewijzigd door lHybridl op 26-06-2023 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Nu online

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Dus toch maar ASN? Of SNS? Of Regiobank? Vallen allemaal onder de Volksbank en zijn allemaal even goed en betrouwbaar maar met een andere insteek:
- ASN alleen via internet/digitaal
- SNS heeft echte bankfilialen waar je langs kan voor vragen/afsluiten/e.d.
- Regiobank zaken regel je via een zelfstandige adviseurs in de buurt (b.v. verzekeringsagent) maar hoeft niet.

Ik heb voor de ASN gekozen (uit 1 van de 3) omdat ik de kleurstelling van de betaalpas wel mooi vind :)

Succes!

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
PeepPeepPeep schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:45:
[...]

Dus toch maar ASN? Of SNS? Of Regiobank? Vallen allemaal onder de Volksbank en zijn allemaal even goed en betrouwbaar maar met een andere insteek:
- ASN alleen via internet/digitaal
- SNS heeft echte bankfilialen waar je langs kan voor vragen/afsluiten/e.d.
- Regiobank zaken regel je via een zelfstandige adviseurs in de buurt (b.v. verzekeringsagent) maar hoeft niet.

Ik heb voor de ASN gekozen (uit 1 van de 3) omdat ik de kleurstelling van de betaalpas wel mooi vind :)

Succes!
Wil er graag een hebben die google pay ondersteund. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Nu online

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

lHybridl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:53:
[...]

Wil er graag een hebben die google pay ondersteund. :)
Check eens de site van de Regiobank!

https://www.regiobank.nl/...el-betalen-activeren.html

[ Voor 18% gewijzigd door PeepPeepPeep op 26-06-2023 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Zie daar niks over staan. Alleen apple pay
Voor Android gebruik je hun eigen app

https://www.regiobank.nl/service/betalen/mobiel-betalen.html

Tenzij ik iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Nu online

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Sorry, lijkt te kloppen dat ze toch niet Google Pay gebruiken. Beetje vaag verhaal inderdaad.

Vrees dat je toch ABN AMRO of Rabobank moet proberen....... Sterkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
lHybridl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:49:
Lekker begin bij ABN. Uiteindelijk besloten die te kiezen.
Alles via de app aangevraagd. Niks speciaals ofzo. Kreeg ik bericht. Niet goedgekeurd na een paar uur.
Kijk in de app. Open de app. Krijg ik foutmelding. Kreeg ook sms met een nummer. Die gebeld.
20 min gewacht. Konden niks zien. Vroegen mij of ik het nog een keer wilde aanvragen.
Gedaan. Net weer bericht. Niet goed gekeurd. Open de app. Weer foutmelding.
Zou graag willen weten waarom geen goedkeuring. Is gewoon een simpele betaal rekening.

Ben er dan eigenlijk al weer klaar mee. Je wilt mij als klant of niet

Edit: Toch nog een keer gebeld. Kunnen mij gewoon niet vinden in het systeem en aanvraag.
Op naam, postcode, telefoonnummer. Helemaal niks. Heel raar.
Kan wel zonder app aanvragen en komt iemand langs om id te controleren. Dat kan wel tot 2 weken duren. Ja doei.
En zo zie je maar weer dat de ervaring ook per persoon verschilt bij een specifieke bank.
Zit nu al weer paar jaartjes bij de ABN Amro. Toen ik bij de SNS jaren geleden een rekening wilde openen haalde ik ook bakzeil. Het ging mis, geen rekening e.d. Dus ik was toen nog naar een kantoor in Venlo gereden om het in orde te maken. Dat was toen gelukt. Echter heb ik SNS 2 jaar geleden opgezegd, ik had problemen met betalen met de bankpas in het buitenland en pinnen in Nederland. Het werd geweigerd. Bij SNS konden ze geen verklaringen geven waarom niet, dus ik heb de SNS vaarwel gezegd en ben alle bankzaken via ABN Amro gaan doen. Maar als het gaat om het "groene" bankieren, dan zit je bij ABN Amro inderdaad niet goed, dan zijn de banken van de Volksbank de beste.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
rare vraag misschien. Ik heb overstap service gedaan van ING naar ABN.
Wordt mijn geld automatisch overgezet naar de nieuwe bank? Of moet ik het zelf overmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:02
lHybridl schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:18:
rare vraag misschien. Ik heb overstap service gedaan van ING naar ABN.
Wordt mijn geld automatisch overgezet naar de nieuwe bank? Of moet ik het zelf overmaken?
Alleen de incasso's worden automatisch overgezet. Het geld moet je zelf overboeken. Meer info: https://www.overstapservi...w%20oude%20betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
U123456 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:29:
[...]
Alleen de incasso's worden automatisch overgezet. Het geld moet je zelf overboeken. Meer info: https://www.overstapservi...w%20oude%20betaalrekening.
ah oke. In de brief van beide ING en ABN stond daar niks over daarom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:02
@lHybridl: Verder ook belangrijk:
- U kunt uw oude betaalrekening opheffen vanaf de eerste dag dat de Overstapservice actief is.
- Als u gebruikmaakt van de Overstapservice, gaat u ermee akkoord dat de banken uw nieuwe IBAN delen met particulieren, bedrijven en organisaties die geld willen overboeken naar uw oude IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
U123456 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:41:
@lHybridl: Verder ook belangrijk:
- U kunt uw oude betaalrekening opheffen vanaf de eerste dag dat de Overstapservice actief is.
- Als u gebruikmaakt van de Overstapservice, gaat u ermee akkoord dat de banken uw nieuwe IBAN delen met particulieren, bedrijven en organisaties die geld willen overboeken naar uw oude IBAN.
ben benieuwd wanneer de overstap service ingaat. Heb 4 juli aangevraagd. Op ze vroegst kon het 12 juli.
vandaag 2 brieven gehad. 1 van ABN met een 4 juli datum met dat ze het ontvangen hebben en mee bezig gaan en oude bank gaan informeren. Maar vandaag ook een brief gehad van ING dat overstap service is aangevraagd. Had gehoopt dat het vandaag in zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

S.McDuck schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:24:
Hallo allemaal,

Misschien kunnen jullie mij ook helpen met het kiezen van een nieuwe bank. Ik ben de ING wel zat met alle oplopende kosten, storingen terwijl er monsterwinsten zijn. Als rasecht blauwe leeuw is de tijd gekomen om over te gaan stappen.
Ik ben op zoek naar een bank die als het kan:
goedkoper is als de ING (nice to have maar geen must)
Gezamenlijke rekening, 2 losse rekeningen, kinderrekeningen en verschillende spaarpotjes.
De kids leren net omgaan met geld en hebben dus een pas nodig. Betalen via de telefoon is leuk maar volgens mij pas overal vanaf 16 jaar.
Verder geen poespas nodig: CC is los en buitenlands pinnen doen we zelden.

Wat grappig, ik zit in EXACT hetzelfde schuitje. Een goed jaar geleden overgestapt van ABN naar Knab. Prive en zakelijk. Dit scheelde met de ABN een enorme kostenpost, want de ABN was behoorlijk schunnig. Nadeel, en iets wat ik niet goed had overzien was dat we het contact verloren met de rekeningen van de kinderen. Nu wil ik opnieuw verhuizen zodat ik mijn geldzaken en die van de kinderen op 1 plek kan regelen. Ook ik kom steeds weer uit op de Regiobank. Helaas zijn er geen locaties bij mij in de buurt. Ik ben wel nieuwsgierig of jij middels een move hebt gemaakt. O-)

Ik vind de reviews van websites een stuk lastiger. Ik proef bias / marketing in de blogs die er te vinden zijn. Ook zijn de meetgereedschappen interessant, zoals gendergelijkheid een meetpunt is om een bank te beoordelen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 05-08-2023 17:08 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Nu online
RoyK schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Wat grappig, ik zit in EXACT hetzelfde schuitje. Een goed jaar geleden overgestapt van ABN naar Knab. Prive en zakelijk. Dit scheelde met de ABN een enorme kostenpost, want de ABN was behoorlijk schunnig. Nadeel, en iets wat ik niet goed had overzien was dat we het contact verloren met de rekeningen van de kinderen. Nu wil ik opnieuw verhuizen zodat ik mijn geldzaken en die van de kinderen op 1 plek kan regelen. Ook ik kom steeds weer uit op de Regiobank. Helaas zijn er geen locaties bij mij in de buurt. Ik ben wel nieuwsgierig of jij middels een move hebt gemaakt. O-)

Ik vind de reviews van websites een stuk lastiger. Ik proef bias / marketing in de blogs die er te vinden zijn. Ook zijn de meetgereedschappen interessant, zoals gendergelijkheid een meetpunt is om een bank te beoordelen 8)7
Hoi Roy,

Ik ben nog niet aan de overstap toe gekomen. Er kwamen nog wat zaakjes tussendoor met afhandelen van een pretpark projectje en andere familie zaken :+ ;)
Ik denk dat ik naar ASN ga aangezien de regiobank geen filialen in de buurt heeft. Dan kan ik net zo goed naar een bank die geen filialen heeft. Aangezien ik nog steeds om dezelfde redenen weg wil bij de ING moet ik het maar eens door gaan zetten. Dus ik kan je nog geen ervaringen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

S.McDuck schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:31:
[...]

Hoi Roy,

Ik ben nog niet aan de overstap toe gekomen. Er kwamen nog wat zaakjes tussendoor met afhandelen van een pretpark projectje en andere familie zaken :+ ;)
Ik denk dat ik naar ASN ga aangezien de regiobank geen filialen in de buurt heeft. Dan kan ik net zo goed naar een bank die geen filialen heeft. Aangezien ik nog steeds om dezelfde redenen weg wil bij de ING moet ik het maar eens door gaan zetten. Dus ik kan je nog geen ervaringen geven.
Bedankt voor je snelle reactie! ;)

Wat maakt ASN voor jou het verschil met de regiobank? Ik begrijp uiteraard dat de regiobank in de regio zit, en ASN wat meer globaal is, is het onder de de streep allemaal Volksbank. Ik heb ook deze twee banken op de vergelijking gezet en kwam daar ook niet echt uit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Nu online
@RoyK
Nouja eigenlijk is de keuze best simpel:
Beide van de volksbank
beide goede score consumentenbond
Beide groen/duurzaam
Beide klant voorop in beleid en uitvoer (aldus promo praatjes ;) )

Regiobank: geen kantoor in de buurt
ASN: geen filialen
Effectief dus zelfde resultaat.

Dan is onderaan de streep de kosten die ik kan zien ASN goedkoper voor de rekeningen die ik nodig heb:
Gezamenlijke rekening
ASN 48,- per jaar
Regio 70,- per jaar

Persoonlijke rekening:
ASN 27,- per jaar
Regio 37,- per jaar

Alle andere zaken zijn zover ik kan zien bij alle banken redelijk gelijk: rood staan, opslag, prijs van pinpas en extra pas etc..

kinderrekeningen voor de kids:
Junioren rekening gratis
Jongeren rekening is gratis

Enige wat dus overblijft waar ik nog verder in moet duiken zijn de verschillende spaarpotjes die ik heb of dat kan blijven bestaan:
https://www.asnbank.nl/betalen/asn-betalen-sparen.html

Ik heb nu aan de gezamenlijke rekening en kinderrekeningen verschillende potjes hangen. Als het goed is kost dit eenmalig 2,20 en zou ik hierdoor alles kunnen behouden voor onszelf en rekeningen van de kids.

Dus samenvatting: ASN is goedkoper voor hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
S.McDuck schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:31:
[...]

Hoi Roy,

Als je alleen online zoekt kun je ook N26 nemen. Ze bieden nu ook iDeal aan. Fijne bankapp.

Kosten € 0,- per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

S.McDuck schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:01:
@RoyK
Beide van de volksbank
Beide groen/duurzaam

Dan is onderaan de streep de kosten die ik kan zien ASN goedkoper voor de rekeningen die ik nodig heb:
Gezamenlijke rekening
ASN 48,- per jaar
Regio 70,- per jaar

Persoonlijke rekening:
ASN 27,- per jaar
Regio 37,- per jaar

Alle andere zaken zijn zover ik kan zien bij alle banken redelijk gelijk: rood staan, opslag, prijs van pinpas en extra pas etc..

Junioren rekening gratis

Enige wat dus overblijft waar ik nog verder in moet duiken zijn de verschillende spaarpotjes die ik heb of dat kan blijven bestaan:

Ik heb nu aan de gezamenlijke rekening en kinderrekeningen verschillende potjes hangen. Als het goed is kost dit eenmalig 2,20 en zou ik hierdoor alles kunnen behouden voor onszelf en rekeningen van de kids.

toon volledige bericht
Ik was zelf ook van plan om naar ASN te gaan verhuizen echter houden de reviews mij tegen die ik online vindt. Om een paar te noemen: klantenservice ondbereikbaar, niet bij je rekening kunnen komen, heel veel storingen, apparaat nodig moet hebben voor betalingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Corrigan schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:13:
[...]

Als je alleen online zoekt kun je ook N26 nemen. Ze bieden nu ook iDeal aan. Fijne bankapp.

Kosten € 0,- per jaar.
Bieden ze ook NL IBANs aan? Zo niet, dan lijkt Revolut een betere optie, aangezien Revolut binnen nu en 2 maanden NL IBANs gaan uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Nu online
@Anoniem: 1420638
Ik heb Revolut geprobeerd en ook een kids rekening geprobeerd zodat mn knul kon betalen met zijn smartwatch. Maar ik kan mn draai niet vinden in de Revolut app en werking. Die valt voor mij af, zal wel iets met leeftijd zijn :+

De IBAN vraag: Ik neem aan dat een bankrekening in NL ook gewoon een IBAN heeft? Maar internationaal betaal ik met mijn CC en paypal indien nodig. Ik krijg geen geld vanuit het buitenland dus verder niet zo heel boeiend voor mij denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door S.McDuck op 05-08-2023 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S.McDuck schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:21:
@Anoniem: 1420638
Ik heb Revolut geprobeerd en ook een kids rekening geprobeerd zodat mn knul kon betalen met zijn smartwatch. Maar ik kan mn draai niet vinden in de Revolut app en werking. Die valt voor mij af, zal wel iets met leeftijd zijn :+

De IBAN vraag: Ik neem aan dat een bankrekening in NL ook gewoon een IBAN heeft? Maar internationaal betaal ik met mijn CC en paypal indien nodig. Ik krijg geen geld vanuit het buitenland dus verder niet zo heel boeiend voor mij denk ik.
Nee, bij Revolut was dit voorheen meen ik een Litouwse IBAN dit wordt nu een NL IBAN waardoor er qua acceptaties bij instanties en andere zaken in Nederland geen problemen meer zullen zijn wat voorheen wel een probleem was m.b.t. acceptaties. Zo hebben ze ook een deposito garantiestelsel echter wel in Litouwen dus dan moet je tot Litouwen wenden mocht Revolut omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:59
Anoniem: 1420638 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:14:
[...]

Ik was zelf ook van plan om naar ASN te gaan verhuizen echter houden de reviews mij tegen die ik online vindt. Om een paar te noemen: klantenservice ondbereikbaar, niet bij je rekening kunnen komen, heel veel storingen, apparaat nodig moet hebben voor betalingen..
Volksbank is bezig de digipas uit te faseren. Het apparaat dat je nogal hebt voor betalingen is een mobiele telefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Kalentum schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:31:
[...]

Volksbank is bezig de digipas uit te faseren. Het apparaat dat je nogal hebt voor betalingen is een mobiele telefoon.
Om daar op aan te sluiten: ik heb sinds eind vorig jaar een ASN-rekening en ik heb nog nooit een los apparaat gebruikt (of zelfs maar gekregen). Werkt allemaal via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:15:
[...]

Bieden ze ook NL IBANs aan? Zo niet, dan lijkt Revolut een betere optie, aangezien Revolut binnen nu en 2 maanden NL IBANs gaan uitrollen.
N26 geeft DE IBAN's. Maar dat maakt tegenwoordig weinig meer uit.
Sinds een paar jaar is binnen de EU wettelijk verboden dat IBAN's uit andere EU-landen nog worden geweigerd. Privacy voorwaarden moet je wel even voor opletten. Revolut staat bekend dat ze je data ook met Facebook delen.

Hier een paar handige overzichten van gratis en de goedkoopste betaalrekeningen.
https://www.consumentenbo...ening/buitenlandse-banken
https://www.consumentenbo...oedkoopste-betaalrekening

[ Voor 7% gewijzigd door Corrigan op 06-08-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Corrigan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:03:
[...]

Sinds een paar jaar is binnen de EU wettelijk verboden dat IBAN's uit andere EU-landen nog worden geweigerd. Privacy voorwaarden moet je wel even voor opletten. Revolut staat bekend dat ze je data ook met Facebook delen.

Hier een paar handige overzichten van gratis en de goedkoopste betaalrekeningen.
Gaaf, wist overigens niet dat Revolut data deelde met Facebook. Heb je hier een bron van ben hier wel nieuwsgierig naar :P. Klopt, echter hoor ik wel vaak om me heen dat IBAN discriminatie nog vollop speelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 06-08-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
Anoniem: 1420638 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:11:
[...]

Gaaf, wist overigens niet dat Revolut data deelde met Facebook. Heb je hier een bron van ben hier wel nieuwsgierig naar :P. Klopt, echter hoor ik wel vaak om me heen dat IBAN discriminatie nog vollop speelt.
Toen ik de post van @Corrigan las m.b.t. Revolut en Facebook dacht ik ook: dat heb ik nog niet eerder gehoord. Maar het mooiste van alles is, dat dit gewoon in de Revolut app zit, onder 'security & privacy' (ik heb de app in het Engels). Daar kun je een toggle zetten om data te delen met Social media & advertising platforms.

IBAN-discriminatie is tegenwoordig wel een stuk minder is mijn eigen ervaring en ook die in het Revolut topic. Maar sommige financiële diensten worden (en mogen) aangeboden worden met alleen een NL IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
We hebben hier ook een eigen topic over gratis banken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wally2002 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:24:
[...]

Toen ik de post van @Corrigan las m.b.t. Revolut en Facebook dacht ik ook: dat heb ik nog niet eerder gehoord. Maar het mooiste van alles is, dat dit gewoon in de Revolut app zit, onder 'security & privacy' (ik heb de app in het Engels). Daar kun je een toggle zetten om data te delen met Social media & advertising platforms.

IBAN-discriminatie is tegenwoordig wel een stuk minder is mijn eigen ervaring en ook die in het Revolut topic. Maar sommige financiële diensten worden (en mogen) aangeboden worden met alleen een NL IBAN.
Even snel in de instellingen gedoken, zie hem inderdaad ook staan alleen had ik hem al uitstaan blijkbaar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Corrigan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:03:
[...]

als iets gratis is, ben je zelf meestal het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

S.McDuck schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:01:
@RoyK
Beide van de volksbank
Beide groen/duurzaam

Gezamenlijke rekening
ASN 48,- per jaar
Regio 70,- per jaar

Persoonlijke rekening:
ASN 27,- per jaar
Regio 37,- per jaar

Junioren rekening gratis

toon volledige bericht
Thanks, de verschillen financieel zijn inderdaad interessant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Na nog veel meer uitpluiswerk ben ik uitgekomen op de ASN en de RABO. Vandaag wil ik er een klapje op geven.

Beiden bieden hetzelfde.

- En/of rekeningen
- Spaarrekening(en) en mogelijkheid tot potjes (handig)
- Rekeningen voor de kids
- Handige tools om je uitgaven in te zien (Boodschappen, abbo's, etc)
- Tot zover ik het in kaart heb gekregen zijn beiden banken staatsbanken
- In de basis zitten ze aan de bovenkant van de goede beoordelingen. Licht er wel aan waar je kijkt. -
- Consumentenbont geeft Rabo een minder goed cijfer

Verschil lijkt het enkel nog te zitten in de details.
- Rabo bied je 2 Creditkaarten aan en kan je tot 2500 euro aankopen doen en zijn 360 dagen gedekt.

- Rabo zie ik al vele jaren actief zijn in de sport
- Rood staan kost bij de Rabo geld, bij ASN 3 dagen gratis.
- Tot zover ik kan vinden is de Rabo de 2e grootste bank van Nederland

- ASN bied je 1 Creditkaart aan die 180 dagen is gedekt.
- ASN heeft klimaat als focus
- ASN is over een heel jaar een tientje goedkoper (Verwaarloosbaar)
- ASN lijkt in totaal het meest gewaardeerd te worden door gebruikers

Zo even een grote wandeling maken, en gewoon eens kiezen :P. En misschien hebben jullie straks nog een geniale reactie gegeven waardoor ik weer gaat twijfelen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:50:
De staat heeft geen aandelen in de Rabobank als dat is wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Na nog veel meer uitpluiswerk ben ik uitgekomen op de ASN en de RABO. Vandaag wil ik er een klapje op geven.

Beiden bieden hetzelfde.

- En/of rekeningen
- In de basis zitten ze aan de bovenkant van de goede beoordelingen. Licht er wel aan waar je kijkt. -

- Rabo bied je 2 Creditkaarten aan en kan je tot 2500 euro aankopen doen en zijn 360 dagen gedekt.

Zo even een grote wandeling maken, en gewoon eens kiezen :P. En misschien hebben jullie straks nog een geniale reactie gegeven waardoor ik weer gaat twijfelen haha
toon volledige bericht
Wat betreft ASN:

Onderdeel van de Volksbank, hierdoor maakt het niet uit of je ASN, Regiobank of SNS bank kiest. Alle labels vallen onder dezelfde eigenaar en investeren hetzelfde (ASN promoot wel dat ze klimaatgericht zijn maar als je bij de SNS zou beleggen kom je ook op duurzaam beleggen uit).

Je kan bij de ASN Creditcard voor €8 per jaar extra ook een aankoopverzekering van een jaar krijgen(verlengde aankoopverzekering noemen ze dat dacht ik).

En over de Rabobank denk ik dat je bedoelt een systeembank? Het is zoals @erwn zegt inderdaad geen staatsbank. De Volksbank is wel in handen van de Staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoopXXX

Beiden bieden hetzelfde.

- En/of rekeningen

toon volledige bericht
Voor wat het waard is: mijn persoonlijke ervaring met de Rabo is zeer slecht.

30 jaar lang tevreden klant geweest van de Rabobank. Dat is helaas voorbij. Wat een treurnis tegenwoordig:

-structureel erg lange wachttijden aan de telefoon. De geschetste wachttijd klopt nooit (5 a 10 minuten worden er ruim 20). En als klap op de vuurpijl wordt regelmatig na 20 minuten wachten de verbinding verbroken.
-geen mogelijkheid om een email te sturen. Alleen een waardeloze chatfunctie die voor geen meter werkt.
-het online bankiersysteem zelf is totaal ongebruikvriendelijk geworden. Elke betaalopdracht moet je los accorderen met je Rabo scanner. Als je er 15 opspaart ben je bijna een uur bezig
-etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 15:54

fub

Ik heb geen ervaring met de Rabo app, maar die van de ASN is briljant. Geen overbodige poes-pas, cleane interface, doet precies wat moet en niks meer. Geen marketing-spul in de app zoals bij de ING.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
ASN (als onderdeel van de Volksbank) scoort in de eerlijkegeldwijzer duidelijk beter dan Rabobank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-05 19:34
Ik zit zakelijk bij de Rabo en privé bij de ASN. De ASN app doet gewoon wat hij doen moet. De Rabobank app is een gedrocht met rare fratsen in de interface. Beide werken ze, beide zijn het veredelde webviews, maar dat is bij de Rabobank echt een stuk slechter geïmplementeerd waardoor je continu verspringende elementen hebt en dergelijke.

Rabobank ondersteund Garmin/Fitbit Pay, ASN niet. ASN loopt op dat soort vlakken sowieso vaker iets meer achter de ontwikkelingen aan (Apple Pay duurde ook eeuwig). ASN doet volgens mij ook geen Google Pay, Rabo wel.

Bij ASN kun je maximaal 50k overmaken per dag (na aanpassen limiet), bij Rabo is dat 50k per overboeking (waarbij je meerdere overboekingen kan doen). Het kan bij ASN hoger met een Digipas, maar die geven ze niet meer uit.

Creditcard wordt bij de Rabo door henzelf uitgegeven (geloof ik) en zit in ieder geval in de app geïntegreerd. Bij ASN is het gewoon een ICS kaart met de bijbehorende ICS app.

ASN/Volksbank heeft een meer duurzame focus, in tegenstelling tot de Rabo. Maar tegelijkertijd kan de Volksbank nog steeds niet op eigen benen staan omdat het bestuur volgens mij nog steeds rammelt.

ASN geeft lagere rente dan de Rabo en verhoogt de rente minder snel.

Ik vergeet waarschijnlijk nog dingen, maar succes met de keuze in ieder geval. Uiteindelijk is het allemaal een bank met rekeningen en overboekingen, dus zo heel spannend is het allemaal ook weer niet totdat je ze misschien een keer nodig hebt voor een hypotheek ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
-

[ Voor 107% gewijzigd door TexMex op 10-08-2023 13:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Rabo heeft wat mij betreft een twijfelachtige naam tav witwassen én omdat ze moeilijk doen als boeren biologisch willen gaan werken (zie het artikel in De Groene Amsterdammer ). En hun investeringen in energie zijn 100% fossiel, nul duurzaam (al is dat onderzoek uit 2018). Niet van deze tijd.
Wat hierboven gezegd wordt over 'veel problemen met de app' bij ASN herken ik totaal niet. Ik zit al jaren en jaren bij ASN en kan me niet herinneren ooit een probleem te hebben gehad.
Of de regiobank even duurzaam belegt als ASN weet ik niet - met ff snel googelen lijkt het inderdaad zo. Op een pagina van de consumentenbond komen in elk geval ABN en Rabobank er het slechtst vanaf, dat lijkt me echt geen optie. Ook de praktijkscores bij de Eerlijke Bankwijzer laten zien dat Rabobank de praatjes niet waarmaakt.

Ik zou zelf zeggen ASN of Triodos.
Overigens: garmin pay werkt dan wel niet ASN (blijkbaar, niet getest) maar wél met de creditcard van ICS.
*edit* betalen via je garmin werkt overigens lang niet overal. Ik heb het 2 x geprobeerd bij de Appie en de Jumbo, werkte toen niet. Is alweer een tijd geleden, dat wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Zenow op 08-08-2023 17:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:30
Artikel uit mei 2018:
Blijf het vreemd vinden dat de Rabobank nog steeds met dat apparaatje werkt. Dat was voor mij een hele lange tijd geleden reden om er weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ik ben zelf ondertussen al jaren tevreden klant bij ASN, na overgestapt te zijn van de Rabo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoopXXX
kwon schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:04:
Artikel uit mei 2018:

[...]

Blijf het vreemd vinden dat de Rabobank nog steeds met dat apparaatje werkt. Dat was voor mij een hele lange tijd geleden reden om er weg te gaan.
Bij de Rabo heb je nu de keuze tussen accorderen met je telefoon of dat apparaatje.

Persoonlijk vind ik de Raboscanner juist een groot voordeel. Ik heb liever geen betaal app op mijn telefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:30
JoopXXX schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:12:
[...]

Bij de Rabo heb je nu de keuze tussen accorderen met je telefoon of dat apparaatje.

Persoonlijk vind ik de Raboscanner juist een groot voordeel. Ik heb liever geen betaal app op mijn telefoon.
Maar volgens mij kun je nog steeds niet 100% zonder die scanner? Dus dat je helemaal nieuw een rekening kan openen en er nooit mee te maken hoeft te hebben.

Ik weet nog 'van vroeger' dat collega's op werk die bij ING zaten gewoon online dingen konden bestellen en betalen met iDEAL, en het dan de volgende dag bezorgd kregen. Ik moest dan per se wachten totdat ik thuis was omdat ik dat apparaatje natuurlijk niet standaard bij me had. Ik realiseer me dat het tegenwoordig anders is, maar toentertijd was het echt frustrerend en ik heb dan ook echt een hekel aan dat soort apparaten gekregen.

Mijn huisbank is sinds een aantal jaar ASN en daar is gelukkig geen enkel apparaat (meer) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMb91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 11:58
JoopXXX schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:12:
[...]

Idd ik vind dat eigenlijk ook maar zelf op de computer moet je inloggen en akkoord geven via je app op de telefoon…
Fijn als je hem kwijt raak of hij wordt gestolen je hele hebben en houden staat er op …

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 15:54

fub

[b]Zenow in "Het 'Welke bank?' topic"Ik zou zelf zeggen ASN of Triodos.
Waarbij opgemerkt moet worden dat Triodos zweverige projecten met homeopathie en enge antroposofische clubs steunt. Mijn keuze is, mede daardoor, op de ASN uitgekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:41

JAN-B

525 Wp op mijn dak

fub schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:15:

Waarbij opgemerkt moet worden dat Triodos zweverige projecten met homeopathie en enge antroposofische clubs steunt. Mijn keuze is, mede daardoor, op de ASN uitgekomen.
@fub Elke bank steunt wel zweverige projecten,
en die discussie is hier al meerdere malen geweest, mag je mee ophouden dus :(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Voor wat het waard is om te melden haha, ben ik voor ASN gegaan. Het laatste zetje is gewoon een onderbuik gevoel. Goede reviews, veel goede ervaringen, weinig poespas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:11:
[...]

De bron is de Consumentenbond.
https://www.consumentenbo...st-jonge-banken-slordiger
Revolut uploadt klantgegevens naar Facebook, om via dit platform bij klanten te adverteren.
De app communiceert met derde partijen die actief zijn in de online-marketing.

De Revolut-site plaatst direct advertentiecookies zonder toestemming en vraagt niet op de juiste wijze toestemming.
Het is maar de vraag of een schuifje uitzetten ook echt alles uitzet.
De huidige privacy verklaring van Revolut is best vaag. Voor meer uitleg wordt verwezen naar een niet werkende link, of de ad blocker houdt deze tegen ;) https://www.revolut.com/legal/privacy/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
@Corrigan
De huidige privacy verklaring van Revolut is best vaag. Voor meer uitleg wordt verwezen naar een niet werkende link, of de ad blocker houdt deze tegen ;) https://www.revolut.com/legal/privacy/
[/quote]

Als ik op deze link klik krijg ik wel een heel document te zien, keuze voor meerdere talen en ook als pdf te downloaden zo lijkt het. Verder niet inhoudelijk bekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door michael4500 op 13-08-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
@Zenow

De Volksbank (Sns, Regiobank, Asn) is schijnbaar ook niet noemenswaardig anders dan de andere banken op naleving anti-witwas- en terrorisme-regels etc (dreiging van boete door toezichthouder, weinig verbetering tot nu toe):

https://www.nu.nl/economi...doet-tegen-witwassen.html

https://nos.nl/artikel/24...rtreden-anti-witwasregels

[ Voor 28% gewijzigd door michael4500 op 13-08-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door TexMex op 15-08-2023 22:18 ]

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 23:19
Ik heb ook een ASN rekening geopend en tot nu toe blij mee. Ik kan echter nergens vinden om Saldo- & transactie-attenties / push notificaties in de app in te stellen. Of is dit niet mogelijk?

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Hmmm, je kunt als eenling maar zoveel doen om de wereld om je heen leefbaar te houden. Dat de Rabobank dat aantoonbaar NIET aan meewerkt zou voor mij al voldoende zijn om voor ASN te kiezen. Ben zelf als kind gestart bij de Rabobank (was de enigste in ons dorp, en hoewel het lokale kantoor mijn vader actief heeft tegengewerkt bij mijn ouders' hypotheek destijds want PVDA en "hippie") gaf dat we daar naartoe moesten. En als je dan hoort hoe geraffineerd ze boeren het vel over de oren hebben getrokken....jasses!

Ze waren ongelofeloos traag met implementeren en toen ik eens gegevens van 3 jaar terug nodig had en ze die niet meer wilde ophalen want het was een "oud en ander systeem" was de maat vol en heb ik die raboreader (oid) eruit geflikkerd en ben overgegaan naar de SNS (volksbank). Wat een vreselijke opluchting was dat destijds. Nu is de SNS niet altijd de snelste met tech, maar ik was destijds bij erg veel winkels de allereerste welke betaalde met zijn mobieltje (wat altijd erg grappig was :) ).
Goede service, fysieke winkels in steden.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

qwasd schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:24:
Ik heb ook een ASN rekening geopend en tot nu toe blij mee. Ik kan echter nergens vinden om Saldo- & transactie-attenties / push notificaties in de app in te stellen. Of is dit niet mogelijk?
Ik krijg een sms als mijn werkgever geld overmaakt, het kan dus wel.
Maar vinden kan ik het ook niet (meer) in de app :o

[edit]
Via de website is het wel makkelijk te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 17-08-2023 22:35 ]

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:23
qwasd schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:24:
Dat kan niet in de app. Moet via de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeineAngst
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05 22:07
Ook ik ben deze week overgestapt naar ASN-bank. In het kader van de duurzaamheid was ik al eens overgestapt naar Triodos, maar dat beviel me niet. Vooral de app en de techniek was verschrikkelijk ouderwets daar. Om die reden had ik mijn ABN-AMRO-rekening weer tot hoofdrekening gepromoveerd (ik beleg bij ABN, dus die rekening zal ook nu gewoon blijven bestaan).

Ik moet zeggen dat ik echt blij verrast ben met hoe soepel alles gaat bij ASN en hoe goed de app werkt. Ook die spaarpotjes op de spaarrekeningen zijn ideaal. Tot op heden dus erg te spreken over ASN.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 23:19

Beiden bieden hetzelfde.

- En/of rekeningen

toon volledige bericht
Welke keuze heb je eigenlijk gemaakt?
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste