Trouble schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:57:
Ik zit bij de ASN. Daar ben ik naar toe overgestapt omdat ik het wel een fijn idee vond dat ze iets beter voor de wereld zijn dan andere banken.
Afgelopen week ben ik er achtergekomen dat wanneer je in het buitenland bent, en pinbetalingen doet, het minimaal 2 werkdagen duurt voordat die transacties zichtbaar zijn in de bank app. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe ontzettend kut dat is.
Omdat ik dit heel raar vond heb ik ze bericht gestuurd en om uitleg gevraagd. Dit was de reactie:
[...]
Bizar. Ik heb ook ASN, maar die gebruik ik nooit In het buitenland. V-Pay is waar ik kom toch niet geaccepteerd. Dit is een bizar slechte manier om daar mee om te gaan. Het geeft ook wel een beetje een inkijk in hoe dinosaurus hun IT is. Andere banken lossen dit op door de transactie als niet-definitief te duiden. Dan ben je als klant naar mijn mening voldoende duidelijk geïnformeerd. Overigens een ander kritiekpunt wat ik heb ervaren met ASN: hun antieke vorm van bereikbaarheid. Naar mijn mening is de SNS het beste pakket voor wie bij de Volksbank wil bankieren. Die zijn ook via Twitter, Whatsapp bereikbaar. En bieden daarnaast in hun bankieren app een chat functie. ASN (nog) niet.
Jouw voorbeeld past voor mij in een rijtje ergernissen die ik heb met ASN (Volksbank). De kijk op IT bij ASN is niet vanuit de klant, maar vaak vanuit hun eigen belangen. Geen klant die een dergelijke werkwijze met buitenlandse transacties zou prefereren. Daarnaast vind ik het aanmeld proces van de bankieren app een draak. Dat heeft Knab met het scannen van een QR code veel klantvriendelijker voor elkaar. Ook heb ik tweemaal een klacht bij ASN ingediend over de antieke vorm van bereikbaarheid, en hun besluit om van Twitter af te gaan. Beide keren kreeg ik mbt Twitter hetzelfde antwoord, wat boekdelen sprak:
In 2019 heeft ASN Bank ervoor gekozen om geen klantvragen meer af te handelen via Twitter. Op social media zijn wij voornamelijk met volgers in gesprek over onze duurzame missie. Omdat ASN Bank nog wel te vinden was op Twitter en wij via Twitter vooral klantvragen bleven krijgen is er verwarring ontstaan. Per juni 2020 is ASN Bank dan ook niet meer actief op Twitter.
Klantvragen op Twitter

stel je voor, slechts alle andere bedrijven doen dat ook.
Ik denk dat ASN niet de bank voor mij is. Het is echter een goedkope betaalrekening (€2,20) die mij instant geld laat overboeken naar Openbank, N26 etc. Dat is erg fijn en ook waar ik de rekening het meest voor gebruik.
[Voor 33% gewijzigd door balken07 op 22-04-2023 11:40]