Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:58
@appelflap1992 Als je Rabo als tegenrekening hebt gebruikt voor Moneyou, dan kun je die niet opzeggen. Sinds een paar dagen is daar al discussie over in het Moneyou topic. Reactie van de webcare is dat ze die 1 cent verificatie eruit gaan halen, maar wanneer is nog niet duidelijk. Gezien de ontwikkelsnelheid van de app vermoed ik zelf dat dit nog wel tot 2020 kan duren. En verder heeft Moneyou nog aardig wat beperkingen/gebreken, waardoor het volgens mij nog niet als volwaardige bank gezien moet worden. Zie Discussie over & Ervaringen met Moneyou Go

Acties:
  • +2Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:06
Wow er is een heel topic over, sorry voor mijn post hier. Bedankt Freakster.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-04 18:01

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Johnny schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:05:

Mijn bericht bevat een link naar een ander artikel dat uitgebreider uitlegt waar Triodos voor staat en wat ze doen, dat artikel bevat ook weer een groot aantal links naar externe bronnen.

Als er iets in mijn bericht staat wat niet klopt dan pas ik het graag aan, maar als je iemand beschuldigd van overdrijven en het openbaar in twijfel trekt of het wel waar is neem dan wel de moeite om het te onderbouwen.
@Johnny: Excuses, ik heb eerlijk gezegd geen onderbouwing, maar het is mijn persoonlijke mening.

Anoniem: 886251

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:29

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Volkskrant.nl: "Overstappen naar een groene bank, heeft dat zin? En is het echt zoveel gedoe?"

Ik ben tot nu toe tevreden over ASN, ben 2 wk. terug overgestapt vanaf ING. Zie ThinkPadd in "Ervaringen met ASN betaalrekening" voor mijn ervaring.

[Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 10-07-2019 13:37]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vrij matig artikel, gewoon opgehangen aan die Eerlijke Bankwijzer wat helemaal geen onafhankelijk onderzoek is.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:26
sambalbaj schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:44:
Vrij matig artikel, gewoon opgehangen aan die Eerlijke Bankwijzer wat helemaal geen onafhankelijk onderzoek is.
Helaas mee eens. De eerste helft van de vraag blijft ook compleet onbeantwoord. Er wordt weliswaar inzicht gegeven in het beleid van de banken, maar enig onderzoek naar de impact daarvan ontbreekt compleet.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Nieuwtje van ING:
Steeds meer klanten met een OranjePakket betalen alleen met hun Betaalpas of creditcard, of betalen mobiel. Ze nemen niet of nauwelijks meer contant geld op. Is dat bij jou ook het geval? Dan kun je vanaf 1 oktober 2019 kiezen voor korting op je OranjePakket.

Meer over de korting
De kosten van een OranjePakket zijn nu € 1,55 per maand. De korting is € 0,30 per maand. Als je voor de korting kiest, ga je dus per maand € 1,25 betalen, toch bijna 20% minder.
Kiezen voor korting is slim als je bijna nooit euro’s opneemt in Nederland en andere EER-landen. Maak je gebruik van de korting en neem je toch geld op bij een geldautomaat, dan betaal je voor iedere geldopname namelijk € 0,80. De korting loont dus als je tot 5 keer per jaar geld opneemt.
Link: https://www.ing.nl/partic...et-met-korting/index.html

Eigenlijk gaat onbeperkt geld trekken dus jaarlijks 12*0.30= € 3.60 kosten. :)

[Voor 4% gewijzigd door U123456 op 11-07-2019 20:36]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-12-2022
Strategisch wel sterk van ING eigenlijk.
In plaats van kosten voor contant geld pinnen een korting voor nooit/nauwelijks cash pinnen.
Iedereen weet dat cash enorm duur is en dat de banken er verlies op draaien, dus begrijpelijk.
Hopelijk niet alweer een klein stapje naar het uiteindelijk afschaffen van contant geld, want die mogelijkheid moet er om meerdere redenen naar mijn mening blijven.
Voor mij is dit een (klein) voordeeltje, omdat ik van mijn ING eigenlijk nooit contant geld pin.
Verder blijft de mogelijkheid om in de winkel cash 'bij te pinnen' natuurlijk ook bestaan en dat blijft gratis.

[Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 11-07-2019 22:28]

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-03 13:42
Geniaal. Want ondertussen is De Nederlandsche Bank bezorgd over de daling van het gebruik van contant geld omdat cashloos de samenleving kwetsbaar maakt bij storingen:
https://www.ad.nl/economi...-dnb-is-bezorgd~a7a3fb34/

Hoezo draaien ze verlies op cash? Misschien op de betaalautomaten zelf maar die zijn onderdeel van, bedrijven betalen best wat aan hun bank om cash geld weer te storten. Bovendien: ook SWIFT brengt de nodige kosten in rekening voor banken voor alle digitale rommel, dus ik twijfel of het veel scheelt. Ik vermoed eigenlijk dat ING zich hier vooral zorgen maakt dat de data-profielen van hun klanten minder waard zijn als niet alle transacties netjes in het betaaloverzicht komen ;)

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03 14:07
Ik ben op zoek naar een lang houdbare combinatie van gratis prive betaalrekeningen inclusief pin- en debitpassen voor alle betaalrekening handelingen tegen zo laag mogelijke all-in kosten.

Op dit moment heb ik nog de combinatie van ABN - betaald zonder credit card, en N26 - gratis met Maestro en Mastercard debitpas.

Reden voor het aanhouden van een NL betaalrekening is Ideal en IBAN-discriminatie; sommige bedrijven hebben hun ICT systemen nog niet aangepast, dat ze alleen NL IBAN's accepteren voor automatische incasso's.

Kijkend naar het beperkte speelveld van gratis NL bankrekeningen, dan zijn er nog: KNAB basis, Moneyou GO en Bunq free. Bunq free wordt niet meer aangeboden, maar deze heb ik nog, echter juridisch - in de overeenkomsten/prijslijst kun je het niet meer vinden.

Daarom ben ik de volgende combinatie van gratis bankrekeningen aan het overwegen om ABN Amro te vervangen.

KNAB basis - ondersteunt geen acceptgiro en incasso's, doch wel het overige betalingsverkeer. Voor incasso's heb je dus een andere NL rekening nodig. Met de pas kun je niet pinnen of geld uit de automaat halen, doch hiervoor gebruik ik N26.

Moneyou GO - incasso's wordt sinds april dit jaar ondersteund. Onhebbelijkheid is dat het altijd een actieve NL tegenrekening nodig heeft (wordt dus KNAB basis) ter identificatie bij het wisselen van je telefoon. Daarnaast is de functionaliteit en beschikbaarheid op Android beperkter dan op iPhone.

Echter Moneyou GO hoef ik alleen te gebruiken voor incasso's van bedrijven die nog aan IBAN-discriminatie doen, bijv FBTO. De overige incasso's kunnen via N26 lopen. Een bijkomende voordeel is dat de Maestro en debitpas nog gratis is, en er is geen koersopslag bij geld pinnen in vreemde valuta (itt N26 met een opslag van 1.7%)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-03 11:43
4myra schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:13:

Moneyou GO - incasso's wordt sinds april dit jaar ondersteund. Onhebbelijkheid is dat het altijd een actieve NL tegenrekening nodig heeft (wordt dus KNAB basis) ter identificatie bij het wisselen van je telefoon. Daarnaast is de functionaliteit en beschikbaarheid op Android beperkter dan op iPhone.
Hoe zit dat laatste precies? Wat kan er niet op Android?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• J0kerNL
  • Laatst online: 01-04 19:20
Een bijkomende voordeel is dat de Maestro en debitpas nog gratis is, en er is geen koersopslag bij geld pinnen in vreemde valuta (itt N26 met een opslag van 1.7%)
Dit klopt niet helemaal, alleen bij het uit de muur halen betaal je die 1.7%, anders niet.

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03 14:07
Brent schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:35:
Hoe zit dat laatste precies? Wat kan er niet op Android?
Dit was eind vorig jaar, voor het downloaden van afschriften moest ik naar mijn iPad, want op een gegeven moment werkte het niet meer op Android en hebben ze de functie uitgezet, Ik weet niet of het in android terug is.

Niet op alle android devices wordt de app ondersteund. Bijv niet op mijn Samsung Chromebook Plus.

• J0kerNL
Weet iemand of het mogelijk is om een DKB Cash rekening aan te vragen? Ik had gelezen dat ze dat aantal jaren geleden alleen voor D-A-CH mogelijk hadden gemaakt, alleen op de site zie ik zelf dat Nederland ook nog gewoon op het lijstje staat 8)7.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:21
@J0kerNL Dat Nederland in de lijst staat is al jaren zo. Je zou het kunnen proberen en zien of ze je aanvraag accepteren. Ik heb ‘m al sinds 2011 geloof ik. Naar volle tevredenheid!

Lekker!

• J0kerNL
Napsju schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:14:
@J0kerNL Dat Nederland in de lijst staat is al jaren zo. Je zou het kunnen proberen en zien of ze je aanvraag accepteren. Ik heb ‘m al sinds 2011 geloof ik. Naar volle tevredenheid!
Aha, ik hoop het dan maar _/-\o_ . In vergelijking met de andere banken springt deze er wel uit met de Visakaart eigenlijk. Heb je specifiek deze rekening of een andere?

edit: Ik werd helaas meteen automatisch afgewezen omdat ik geen adres heb in D-A-CH, helaas. :-(

[Voor 9% gewijzigd door J0kerNL op 24-08-2019 21:48]

• ThinkPad

ThinkPad

Nog een tip/herinnering trouwens: vergeet je rentepunten niet als je opzegt bij ING.
Ik ben nu een poosje klant bij ASN en ben zover om m'n rekening bij ING op te zeggen. Heb alleen nog 26k aan rentepunten staan :S Het merendeel van het aanbod is meuk, maar het is ook zonde om de punten zo te laten vervallen... Ik koop er maar wat Philips/restaurant kortingsbonnen e.d. van, meeste is 6 mnd. houdbaar.

[Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 29-08-2019 21:23]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 22:08
ING heeft sinds kort 2factor aangezet bij het inloggen. Oftewel ik heb nu ook nog een SMS code nodig.

Is dit ING weer die gebruikers nog meer wil irriteren? Of doen de anderen het ook?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-03 16:57
Wijnands schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:13:
ING heeft sinds kort 2factor aangezet bij het inloggen. Oftewel ik heb nu ook nog een SMS code nodig.

Is dit ING weer die gebruikers nog meer wil irriteren? Of doen de anderen het ook?
Het is een eis uit de PSD2-wetgeving.

artikel 97:
Authenticatie

1. De lidstaten zorgen ervoor dat betalingsdienstaanbieders voorzien in sterke cliëntauthenticatie indien een betaler:

a)

zich online toegang tot zijn betaalrekening verschaft;

b)

een elektronische betalingstransactie initieert;

c)

via een communicatiemiddel op afstand een handeling van eender welke aard uitvoert die een risico op betalingsfraude of andere vormen van misbruik met zich mee kan brengen.
en artikel 4 lid(?) 30:
„sterke cliëntauthenticatie”: authenticatie met gebruikmaking van twee of meer factoren die worden aangemerkt als kennis (iets wat alleen de gebruiker weet), bezit (iets wat alleen de gebruiker heeft) en inherente eigenschap (iets wat de gebruiker is) en die onderling onafhankelijk zijn, in die zin dat compromittering van één ervan geen afbreuk doet aan de betrouwbaarheid van de andere en di zodanig is opgezet dat de vertrouwelijkheid van de authenticatiegegevens wordt beschermd;
Kortom: minstens two-factor authentication bij het inloggen op internetbankieren.

[Voor 0% gewijzigd door Gillonde op 31-08-2019 13:34. Reden: link naar Nederlandse tekst.]

• Wijnands
Klote wet!

Maar dank voor de opheldering

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:06
Wijnands schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:13:

Vanuit de gebruiker is het wellicht vervelend, maar heel veel mensen hebben weinig met beveiligingsmaatregelen als je extra moeite moet doen. Maar uiteindelijk beschermt ING met deze maatregel ook het geld van de gebruiker ;)

PSD2 is trouwens niet alleen maar vervelend. Zo kun je, als je dat zou willen, financiële gegevens delen met andere instellingen. Dan kun je bijvoorbeeld je bankgegevens van ING in de app van ABN Amro inzien.

• Wijnands
oohh schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:24:
[...]

Vanuit de gebruiker is het wellicht vervelend, maar heel veel mensen hebben weinig met beveiligingsmaatregelen als je extra moeite moet doen. Maar uiteindelijk beschermt ING met deze maatregel ook het geld van de gebruiker ;)
Niet echt. Want exact dezelfde 2factor zit al op overmaken van geld. Schijnveiligheid.
PSD2 is trouwens niet alleen maar vervelend. Zo kun je, als je dat zou willen, financiële gegevens delen met andere instellingen. Dan kun je bijvoorbeeld je bankgegevens van ING in de app van ABN Amro inzien.
En dat zou ik willen omdat???

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wijnands schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:32:
[...]

En dat zou ik willen omdat???
Sommige mensen hebben rekeningen bij verschillende banken en willen dat in 1 app zien, bijv.
Binnenkort zullen alle banken dat wel ondersteunen in hun app (als dat niet al het geval is).

Of voor bepaalde apps zoals Peaks (automatisch sparen) of Grip (soort huishoudboekje).
En zo zullen er vast nog meer dingen te bedenken zijn (of moeten nog bedacht worden).

Tja, of jij dat wil is een tweede, maar bovenstaande is in ieder geval wel een beetje het idee achter PSD2.

En ergens ook niet onterecht, waarom zou alleen jouw bank het monopolie hebben om jouw data te gebruiken? Laat het aan de gebruiker zijn om te bepalen wie er met jouw data iets doen.
Al is de ironie wel dat het niet voorziet in verbod om je eigen bank zonder opt-in je data te laten gebruiken, dus jouw bank krijgt sowieso een vrijbrief om je data te minen (en eventueel "gepaste aanbiedingen te doen aan de hand van je betaalgedrag").

[Voor 6% gewijzigd door anandus op 31-08-2019 20:08]

• Wijnands
^^ dus.

En aangezien zeker ING elke vorm van moreel kompas lijkt te missen is dat een kwestie van maanden.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wijnands schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:30:
^^ dus.

En aangezien zeker ING elke vorm van moreel kompas lijkt te missen is dat een kwestie van maanden.
Tsja, of je interpreteert dat juist als een bank die er niet omheen draait en er eerlijk voor uitkomt. :)

• anandus
  • Niet online
Wijnands schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:30:
^^ dus.

Niet alleen ING is het van plan.

ABN Amro kijkt allang in betaalgegevens klanten, Rabobank overweegt het

ABN Amro is (tijdelijk) gestopt omdat ze op haar vingers getikt werd:
nieuws: ABN Amro stopt voorlopig met analyseren van betaaldata na oproep priv...

Let ook op de laatste zin in bovenstaande artikel:
De Autoriteit Persoonsgegevens zei woensdag tegen Tweakers veel klachten van burgers te krijgen over de plannen van ING en ook signalen te zien dat andere banken bezig zijn met soortgelijke plannen.
Dus naast ABN Amro en ING zijn er ook andere banken bezig. En zo heel veel banken zijn er ook weer niet in Nederland.

[Voor 18% gewijzigd door anandus op 02-09-2019 20:39]

Anoniem: 632581

Ik moet zeggen, ik twijfel al een geruime tijd om een overstap te maken van ING naar ASN maar het gebruiksmak en de app van ING weerhoud mij om dit niet te doen..

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Anoniem: 632581 schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:51:
Ik moet zeggen, ik twijfel al een geruime tijd om een overstap te maken van ING naar ASN maar het gebruiksmak en de app van ING weerhoud mij om dit niet te doen..
Wel te doen, bedoel je :+

De asn-app zal vast minder kunnen dan de ing-app, maar hij voldoet bij mij prima. (geen ervaring met de ing-app)

[Voor 16% gewijzigd door hjs op 15-09-2019 16:51]

• Enit
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-03 20:05
Anoniem: 632581 schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:51:
Ik hoor dit argument wel vaker, maar ik vraag me dan altijd af wat er in de ING app zit wat niet in de app van ASN (of een andere bank) zou zitten. Ik ben zelf 5 jaar geleden overgestapt van ING naar ASN, dus ik heb de app van ING recent niet meer gebruikt. En ja, het klopt wel dat ING digitaal wat vooruitstrevender is dan ASN, maar inmiddels zitten volgens mij alle nuttige functies ook wel in de ASN app.

De ASN app heeft zelfs een ingebouwd kasboek waarin je kunt zien waar je je geld aan uit geeft per categorie, volgens mij zit dat bij ING niet in de app.

Daarnaast kun je in de app betaalverzoeken maken, en je kunt de app gebruiken als authenticator voor online iDeal betalingen (je scant dan een QR code met je camera).

Misschien heb ik zo wat van je twijfels kunnen wegnemen. :)

• anandus
  • Niet online
Enit schreef op maandag 16 september 2019 @ 08:56:
[...]

Ik hoor dit argument wel vaker, maar ik vraag me dan altijd af wat er in de ING app zit wat niet in de app van ASN (of een andere bank) zou zitten. Ik ben zelf 5 jaar geleden overgestapt van ING naar ASN, dus ik heb de app van ING recent niet meer gebruikt. En ja, het klopt wel dat ING digitaal wat vooruitstrevender is dan ASN, maar inmiddels zitten volgens mij alle nuttige functies ook wel in de ASN app.

De ASN app heeft zelfs een ingebouwd kasboek waarin je kunt zien waar je je geld aan uit geeft per categorie, volgens mij zit dat bij ING niet in de app.

Daarnaast kun je in de app betaalverzoeken maken, en je kunt de app gebruiken als authenticator voor online iDeal betalingen (je scant dan een QR code met je camera).

Misschien heb ik zo wat van je twijfels kunnen wegnemen. :)
Ik ben ook zo iemand die bij de ING zit/blijft vanwege de fantastische digitale omgeving (website/app). Al vind ik de nieuwe website wel een stuk minder dan de oude!

Maar iets als een kasboek mis ik wel. ING had het wel even ( 'TIM'), maar om een of andere reden hebben ze dat project weer geannuleerd.

ASN klinkt wel goed zo, misschien even een tweede blik gunnen.

[Voor 5% gewijzigd door anandus op 16-09-2019 09:23]

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:57
Als je per se bij een bank wil zitten die op digitaal gebied in de lead zit, dan stap je niet over naar ASN. Ze bieden overigens wel gewoon alle basisfuncties aan die je op dat gebied mag verwachten en middels doorontwikkeling zal dit, net zoals bij de andere banken, alleen maar beter worden.

Wat ik jammer vind is dat het publiek vaak een bank uitkiest op basis van (digitaal) gebruiksgemak en niet zozeer de 'identiteit' van het bedrijf zelf. In dat laatste geval kom je al veel sneller bij ASN danwel een ander label van de Volksbank (SNS, Regiobank) uit.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:33
Ben een paar jaar geleden overgestapt van ING naar Triodos toe. Kosten (nagenoeg gelijk destijds) en gedachtegoed (Triodos als groene bank) waren de redenen. Recent vervolgens van Triodos naar ABN Amro overgestapt. Triodos was ondertussen erg duur geworden en daarnaast erg beperkt qua beleggingen.

Maar als je dan overstapt van de Triodos app naar de ABN Amro app... Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open.

Toch de overstap gemaakt naar ASN :). Ben benieuwd over een aantal maanden of ik blij bent met de keuze.

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Robkazoe schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:41:
Ben een paar jaar geleden overgestapt van ING naar Triodos toe. Kosten (nagenoeg gelijk destijds) en gedachtegoed (Triodos als groene bank) waren de redenen. Recent vervolgens van Triodos naar ABN Amro overgestapt. Triodos was ondertussen erg duur geworden en daarnaast erg beperkt qua beleggingen.

Maar als je dan overstapt van de Triodos app naar de ABN Amro app... Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open.
@Robkazoe: Nou, dat heb ik nog nooit gelezen hier, iemand die van Triodos naar ABN overstapt :(
waarom ben je uberhaubt naar Triodos gegaanv :? ja, bij Triodos kun je maar uit +- 10 producten kiezen, maar je kan ook naar Binck, Meesman enz....
en die App ??? wat moet je met een App - zal wel een domme vraag zijn, maar ik doe mij bankzaken altijd met een laptop :9

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:33
JAN-B schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:50:
[...]

@Robkazoe: Nou, dat heb ik nog nooit gelezen hier, iemand die van Triodos naar ABN overstapt :(
waarom ben je uberhaubt naar Triodos gegaanv :? ja, bij Triodos kun je maar uit +- 10 producten kiezen, maar je kan ook naar Binck, Meesman enz....
en die App ??? wat moet je met een App - zal wel een domme vraag zijn, maar ik doe mij bankzaken altijd met een laptop :9
Oorspronkelijk overgestapt van ING naar Triodos vanwege de eerste rol rond het salaris van ik geloof CEO Hommen. ING was net gered door de staat maar zijn salaris ging hard omhoog. Dat was dubieus en toen ben ik verder gaan kijken. Bij de ING betaalde ik iets van 1,95 euro per maand, bij Triodos ging ik 2,05 euro per maand betalen. Voor 10 cent extra wil ik best een statement maken naar de ING en overstappen naar Triodos.

Nadat ik bij Triodos ben gekomen, ben ik ook gaan beleggen. Dat ben ik bij Meesman gaan doen. Maar recent heb ik een beetje zitten kijken waar mijn beleggingen het beste renderen (of eigenlijk waar de minste kosten zitten) en dat is niet bij Meesman het geval. Dat was bij ABN Amro. En toen ben ik eens wat breder gaan kijken naar mijn bankzaken:
- Triodos bank zijn de tarieven ondertussen doorgegroeid naar 3 euro per maand. Bij ABN ben je slechts 1,55 euro per maand kwijt.
- Beleggen via ABN Amro is gratis als je daar al een bankrekening opent. Daarnaast hebben zij lagere beheerkosten/transactiekosten en een veel grotere selectie fondsen (inclusief duurzame fondsen) dan Triodos en Meesman bij elkaar hebben. De belegrekening is gekoppeld aan mijn directe ABN rekening en kun je dus ook gewoon inzien via de ABN app. Meesman had helemaal geen app en was en aparte rekening.
- Bij ABN Amro kun je wel rechtstreeks een Credit Card aanvragen.
- En bij de overstap van mijn beleggingen kreeg ik 100 euro cadeau.

En als je dan ook nog eens merkt dat de app veel meer kan (wist ik niet, dat kwam pas naar voren toe met de hands on ervaring) en je hebt kantoren waar je eens naar binnen kunt stappen als je vragen hebt, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik tevreden ben met de overstap.

De hoeveelheid kosten + het gemak zijn dan veel grotere voordelen dan het duurzaamheid. Mijn motto is dat als het duurzame variant iets duurder is, dan wil ik er best voor betalen. Een pakje melk wat duurzaam is, is vaak maar 5 cent duurder ofzo. Dan koop ik dat. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld eieren. Met de overstap van ING naar Triodos was dat verschil ook erg klein. Alleen is het verschil (zowel bij Meesman als bij Triodos) gewoon te groot geworden dat het mij teveel geld kost om mijn beleggingen bij Meesman te houden en mijn bankzaken bij ABN Amro.

Overigens, met mijn beleggingen zit ik nog steeds in zogenaamde duurzame ESG fondsen, iets wat ik bij Meesman ook al had. Alleen de bank is dus iets minder groen geworden.

De SNS verlaagt de rente van 0,10 naar 0,04 per 13nov.

Ze kunnen als banken beter zeggen we geven geen rente meer. 0,01 0,02 en 0,04 zijn nou niet echt percentages waar je het voor doet.

Vraag me verder af of de Volksbank (ASN,Regio,SNS) ook mee gaan doen aan het Geldmaat idee of alsnog op de zijlijn blijven zoals met Apple Pay

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 09-11-2019 16:14]

• U123456
  • Nu online
Klanten van ING gaan meer betalen voor het regelen van hun bankverkeer. De tarieven gaan vanaf 1 maart 2020 omhoog.

De kosten van het Oranjepakket stijgen met 0,15 euro per maand naar 1,70 per maand.

Ook de tarieven voor andere producten zoals de creditcard, het vervangen van de betaalpas en het opnemen van geld in geld in het buitenland in andere valuta dan euro's, worden gewijzigd.

Link: https://www.ing.nl/partic...ltarieven-2020/index.html

• ThinkPad

ThinkPad

Mooi moment om over te stappen naar ASN, daar betaal je maar €1,65. Ik heb er geen spijt van, komende van ING.

Heb bij ASN een beter gevoel qua duurzaamheid dan bij ING. Enige wat ASN niet bied is Apple Pay, maarja dat mis ik niet.

Zit zelf bij ING nog voor het gebruiksgemak en de rest bij ASN.

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-03 13:41
Zit zelf bij de ING en ASN voor de spaarrekening. Zou wel naar ASN willen, maar ik ken mijn nummer al sinds kind uit het hoofd van ING en die van ASN zijn wat moeilijker. Wat ik wel irritant vind is dat ze nu elke maand incasseren die schamele €1,55. Kan ik dat niet per jaar betalen ofzo? Staat zo lelijk op mijn afschriften.

• oohh
Vanmiddag had ik een leuke: Ik ben ik een ABN AMRO kantoor binnengelopen omdat ik een nieuwe rekening wilde openen i.v.m. een interessante actie voor beleggers. In eerste instantie werd ik geweigerd omdat ik niet van plan was om mijn salaris op de betaalrekening te storten. Maar toen ik vroeg waar dat in de voorwaarden stond, kon men dit niet vinden :+

Na even overleggen mocht ik toch een rekening openen, maar dan kreeg ik wel een aantekening in mijn account. Als ik dan zou opzeggen, zou ik nooit meer bij hen klant kunnen worden. Echter veranderde deze bankbediende opeens van mening omdat ik al eerder een rekening bij hun had opgezegd.

Uiteindelijk was het volgens de mevrouw achter de balie niet mogelijk om een rekening te openen omdat ABN AMRO alleen "langdurige samenwerking" wil aangaan. Ik heb overigens in het midden gelaten of ik na de actie weer de rekening opzeg, en gezegd dat ik wil evalueren hoe de bank mij bevalt. Dit weet ik namelijk nog niet precies.

8)7

oohh schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:42:
Vanmiddag had ik een leuke: Ik ben ik een ABN AMRO kantoor binnengelopen omdat ik een nieuwe rekening wilde openen i.v.m. een interessante actie voor beleggers. In eerste instantie werd ik geweigerd omdat ik niet van plan was om mijn salaris op de betaalrekening te storten. Maar toen ik vroeg waar dat in de voorwaarden stond, kon men dit niet vinden :+

Na even overleggen mocht ik toch een rekening openen, maar dan kreeg ik wel een aantekening in mijn account. Als ik dan zou opzeggen, zou ik nooit meer bij hen klant kunnen worden. Echter veranderde deze bankbediende opeens van mening omdat ik al eerder een rekening bij hun had opgezegd.

Uiteindelijk was het volgens de mevrouw achter de balie niet mogelijk om een rekening te openen omdat ABN AMRO alleen "langdurige samenwerking" wil aangaan. Ik heb overigens in het midden gelaten of ik na de actie weer de rekening opzeg, en gezegd dat ik wil evalueren hoe de bank mij bevalt. Dit weet ik namelijk nog niet precies.

8)7
Vind je het gek?

ABN AMRO schijt zowat in ze broek door al die onderzoeken die tegen ze lopen over witwassen en het niet doorlichten van je klanten.

Die nemen nu geen risico meer :9

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-12-2022
Wie verzon de actie ABN AMRO, of de tweaker hierboven? Als je geen klanten wil, organiseer dan ook geen acties. Maar ik ben geen bankier.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:10
Henk007 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:47:
Wie verzon de actie ABN AMRO, of de tweaker hierboven? Als je geen klanten wil, organiseer dan ook geen acties. Maar ik ben geen bankier.
Volgens mij is de definitie van een 'klant' iets anders dan de definitie van 'bonus opstrijken en weg wezen' :-)

• mcDavid
Sja doe dan niet zulke domme bonussen uitdelen... Maar ja het korte-termijn beleid voeren is blijkbaar erg moeilijk te doorbreken?

Edit: op het moment stijgt mijn aandelenportefeuille bij ASN trouwens veel meer dan 150 euro per 4k per 3 maanden... zo heel bijzonder is die bonus dus ook weer niet.

[Voor 39% gewijzigd door mcDavid op 22-11-2019 19:29]

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

oohh schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:42:

8)7
Hoe is het nu eigenlijk afgelopen :?
heb je een rekening geopend of toch maar niet ??

• oohh
JAN-B schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:32:
[...]

Hoe is het nu eigenlijk afgelopen :?
heb je een rekening geopend of toch maar niet ??
Nee, ik mocht de rekening uiteindelijk niet meer openen :)

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

oohh schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:35:
[...]

Ok, snelle reactie :9
Maar begrijp ik het goed dat je bent geweigerd omdat je daar geen betaalrek. hebt :?
als dit niet in de voorwaarden staat, mag je toch niet geweigerd worden?

Nav dit artikel
https://www.iculture.nl/nieuws/openbank-nederland-apple-pay/

Word er een nieuwe bank verwacht in Nederland, ben benieuwd of het ook met een NL IBAN komt of niet.

https://www.openbank.nl

Ben benieuwd wat ze gaan aanbieden

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-03 11:43
Is van de Santander groep. Je kunt je al aanmelden zie ik. Wie is de eerste ;) ?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Brent schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:35:
Is van de Santander groep. Je kunt je al aanmelden zie ik. Wie is de eerste ;) ?
Heb me aangemeld en krijg een mail wanneer ze live gaan in NL.
Ben erg benieuwd naar hun model en wat ze gaan aanbieden. Je krijgt een gratis betaalpas bij je rekening dus ben benieuwd wat het kosten zal

Anoniem: 567735

Natuurlijk interessant, en in Duitsland zijn ze al wat verder met de launch. Er staat daar ook wat uitgebreider wat ze bieden.

Het meest in het oog springend:
Unsere Openbank-Kontos haben europäische IBAN-Nummern. Innerhalb Europas kannst du diese uneingeschränkt und ohne jegliche Nachteile nutzen.
Dat wordt dan gezellig een Spaanse IBAN :)

Gezien de naam en mijn interesse in Open Banking :) en fintech zal ik er wel een rekening *moeten* openen, maar of dit voor het grote publiek aan gaat slaan...

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-03 13:42
Anoniem: 567735 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:53:

Dat wordt dan gezellig een Spaanse IBAN :)
Oeh. Dan kun je er gerust 5 jaar bij optellen voordat je probleemloos zo'n bankrekeningnummer kan doorgeven aan je watermaatschappij of overal met iDEAL kan betalen (er vanuit gaande dat ze dat implementeren). (En natuurlijk een emmer hoofdpijn om dat iedere keer naar DNB te mailen.)

Dat gezegd hebbende ben ik alsnog benieuwd naar het precieze aanbod :)

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:46
Als je dit artikel mag geloven (uit 2017) https://www.fintechfuture...-in-major-transformation/ zetten ze met name in op customer support. Zie ook de website. Dat zou wel onderscheidend zijn tov andere banken en nieuwkomers als bunq. Mochen ze het echt waar kunnen maken dan. Daarnaast lijkt verdienmodel te zitten in pensioen/beleggen en lijkt de rekening zelf gratis te zijn.

• mcDavid
sja bij bunq was dat de eerste paar jaar ook geniaal. Ze zijn alleen een jaar geleden of zo zo stom geweest om te proberen het uit te besteden, en dat nog steeds niet te boven...

zit persoonlijk niet zo te wachten op weer een ander betaalproduct van een grootbank. Dus ik sla 'm over.

[Voor 23% gewijzigd door mcDavid op 06-12-2019 17:03]

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-04 20:10

Naboo

#WINNING!! DUH!

oohh schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:35:
[...]

Vaag. Maar bij de ABN AMRO kan je gewoon online een rekening openen. :P

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• oohh
Naboo schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:16:
[...]

Ja, dat heb ik in eerste instantie ook geprobeerd, maar moest mijn identificatie overleggen omdat ik eerder klant ben geweest.

• U123456
  • Nu online
Anoniem: 632581 schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:51:
Toch de overstap gemaakt naar ASN :). Ben benieuwd over een aantal maanden of ik blij bent met de keuze.
En? Hoe waren je Ervaringen met ASN betaalrekening in de eerste 3 maanden?

[Voor 9% gewijzigd door U123456 op 08-12-2019 10:29]

Anoniem: 474132

Naboo schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:16:
[...]

Heb er vorige week een rekening geopend met mobiele telefoon selfie + id foto's, kon "gewoon" zonder op kantoor langs te komen.

Maar ben nog niet erg tevreden over ABN AMRO. Loop tegen allemaal problemen aan in het systeem, technische foutmeldingen als ik probeer een spaarrekening of beleggings rekening te openen, zelfs een foutmelding betaalpas "niet geschikt" (!) voor Apple Pay (waar het uiteindelijk allemaal om ging LOL).

Het telefonisch activeren van de betaalkaart was ook een drama, en kon uiteindelijk alleen door een call center medewerker gedaan worden.

Maandag maar weer eens bellen, maar beeld dat ik nu heb is dat de ICT van ABN Armo een puinzooi is, ben KNAB gewend en hoewel ook niet foutloos is het een paradijs vergeleken met de crappy onboarding en IT jungle van ABN. Blijf het nog even proberen misschien is het een tijdelijke hiccup...

Fijne ervaring. Heb wel lang moeten wachten op een pasje en het apparaatje. Verder moet ik zeggen dat ik nog wel de ING soms gebruik vanwege de gebruiksmak.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

oohh schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:40:
[...]

Ja, dat heb ik in eerste instantie ook geprobeerd, maar moest mijn identificatie overleggen omdat ik eerder klant ben geweest.
Ja, dan komen ze gewoon aan de deur toch?

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Anoniem: 474132 schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:27:
[...]

Heb er vorige week een rekening geopend met mobiele telefoon selfie + id foto's, kon "gewoon" zonder op kantoor langs te komen.

Maar ben nog niet erg tevreden over ABN AMRO. Loop tegen allemaal problemen aan in het systeem, technische foutmeldingen als ik probeer een spaarrekening of beleggings rekening te openen, zelfs een foutmelding betaalpas "niet geschikt" (!) voor Apple Pay (waar het uiteindelijk allemaal om ging LOL).

Het telefonisch activeren van de betaalkaart was ook een drama, en kon uiteindelijk alleen door een call center medewerker gedaan worden.

Maandag maar weer eens bellen, maar beeld dat ik nu heb is dat de ICT van ABN Armo een puinzooi is, ben KNAB gewend en hoewel ook niet foutloos is het een paradijs vergeleken met de crappy onboarding en IT jungle van ABN. Blijf het nog even proberen misschien is het een tijdelijke hiccup...
Bij mij ging dat allemaal probleemloos. De website van ABN heeft wel vaak kleine issues waardoor je soms even een rare error krijgt. Maar vaak is dat een uurtje later wel weer gefixed. Dus kan net zo'n momentje geweest zijn. :X

Qua gebruiksgemak was ING wel uiteraard jaren de favoriet, maar die bank heb ik verlaten met een soort van vechtscheiding _O-

Verder gebruik in ABN nu voor mijn dagelijkse bankzaken, Rabobank voor de Spaarpotjes _O_

ASN had ik voor Beleggen, maar daar doe ik nu niks meer mee, dus misschien dat ik die ga opzeggen.

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-04 22:09
[...]

Ook een rekening geopend verleden week. Apple Pay issue had ik ook. Het blijkt dat apple pay pas een paar dagen na het activeren van een rekening actief gemaakt kan worden. Werkt nu zonder problemen. Ze voeren schijnbaar dinsdag en donderdag batches uit die zaken activeren. Een beetje vaag verhaal maar verbaast me niet met de antieke systemen van de grootbanken

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:31
[...]

Ik gebruik ABN enkel voor de rekening van onze VvE, en dan zit je ook met zaken als enkel met meerdere bevoegden iets mogen doen enzo. Maar echt waar, de helft van de zaken die online moeten kunnen, doen we alsnog telefonisch omdat het gewoon niet werkt bij ABN. En dat is na meerdere browser te proberen, want het wil ook nog weleens browser afhankelijk zijn of het bij ABN wel of niet werkt.

Anoniem: 474132

Hm, toch maar KNAB aanhouden en hopen dat ze Apple Pay gaan invoeren binnenkort.

Anoniem: 474132 schreef op zondag 8 december 2019 @ 18:47:
Hm, toch maar KNAB aanhouden en hopen dat ze Apple Pay gaan invoeren binnenkort.
Verwacht er niet te veel van, bij Knab lopen ze vaak achter met relevante zaken waaronder iDin..

• kwon
Vanaf 1 maart 2020 wijzigen de tarieven bij ING.

Wat mij opvalt is dat de koersopslag voor buitenlandse betalingen (met de betaalpas) wéér wordt verhoogd. Het gebeurt steeds in stapjes van 0,1%-punt. De Rabobank is in de afgelopen jaren van 1% naar 1,2% gegaan en de ING komt per 1 maart op datzelfde percentage uit. Jáááren geleden was de koersopslag bij ING nog maar 0,82%. Alle drie de grootbanken (ABN AMRO, ING en Rabobank) zitten nu op hetzelfde percentage.

Hoe kan het dat deze tarieven hoger worden terwijl het betaalverkeer tegenwoordig véél efficiënter is? En dat de banken nu 'toevallig' allemaal hetzelfde percentage hanteren?

Misschien een beetje mierenneukerij van mijn kant maar ik vind dit zeer irritant. Bij gebrek aan een logische verklaring voor de verhogingen zie ik het als een verkapt verdienmodel waarbij het geld als het ware vanzelf binnen komt rollen.

• Miki
  • Laatst online: 14:25
kwon schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:17:

Wat mij opvalt is dat de koersopslag voor buitenlandse betalingen (met de betaalpas) wéér wordt verhoogd. Het gebeurt steeds in stapjes van 0,1%-punt. De Rabobank is in de afgelopen jaren van 1% naar 1,2% gegaan en de ING komt per 1 maart op datzelfde percentage uit. Jáááren geleden was de koersopslag bij ING nog maar 0,82%. Alle drie de grootbanken (ABN AMRO, ING en Rabobank) zitten nu op hetzelfde percentage.

Hoe kan het dat deze tarieven hoger worden terwijl het betaalverkeer tegenwoordig véél efficiënter is? En dat de banken nu 'toevallig' allemaal hetzelfde percentage hanteren?

Misschien een beetje mierenneukerij van mijn kant maar ik vind dit zeer irritant. Bij gebrek aan een logische verklaring voor de verhogingen zie ik het als een verkapt verdienmodel waarbij het geld als het ware vanzelf binnen komt rollen.
Mja het kost de bank nu letterlijk geld om spaargeld te bewaren voor hun klanten dus ik snap wel dat ze iets aan het verdienmodel doen

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kwon schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:17:

Het geld moet tegenwoordig uit steeds meer andere zaken komen. Zo geven veel banken nu geld weg als je bij hun gaat beleggen. Een product waar een bank vrij weinig aan kan verdienen maar wat dus wel redelijk wat geld kost om op te zetten. Ook de invoering van Apple Pay kost de bank een boel geld omdat van iedere betaling een percentage afgedragen moet worden aan Apple.

Ikzelf vind het ook vreemd dat ik moet betalen als ik geld bitjes naar de andere kant van de wereld wil sturen. Dit terwijl ik gratis gigabytes aan data naar de andere kant van de wereld kan sturen..

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-04 13:38
Wij hebben ook alle banken opgezegd (Rabo x2, ING, ABN) en zijn over naar ASN wegens het groene profiel. Overstappen ging soepel, en verder werkt het betalen net zo makkelijk als alle andere banken. Ik betaal haast alles met mijn telefoon, en dat is bij ASN gratis ipv €0,50/maand bij Rabo, dus dat is ook prima.
Dit was wel een heel makkelijke manier om iets duurzamer te zijn.

Ryzen 3700X, EVGA RTX 3080, 32GB PC3200 DDR4, 2TB NVMe, LG48CX 120HZ OLED & 165Hz IPS 1440p

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:32
Sinds 1 september is dit ook bij de Rabobank gratis ;)

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• kwon
DeadKennedy schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:30:
Ik betaal haast alles met mijn telefoon, en dat is bij ASN gratis ipv €0,50/maand bij Rabo, dus dat is ook prima.
Ik ook! Ik vind die app voor mobiel contactloos betalen van ASN echt geweldig. Na het lezen van de reviews was ik even bang dat het na mijn update naar Android 10 (een halve week geleden) op m'n Galaxy S10 niet meer zou werken, maar het werkt nog steeds perfect. Ik hoop echt dat ASN/Volksbank hiermee door blijft gaan en niet zoals ABN AMRO opeens de stekker eruit trekt. In de praktijk kan ik echt niet meer zonder.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40
Brilsmurfffje schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:22:
[...]

Ikzelf vind het ook vreemd dat ik moet betalen als ik geld bitjes naar de andere kant van de wereld wil sturen. Dit terwijl ik gratis gigabytes aan data naar de andere kant van de wereld kan sturen..
Geldbitjes gratis vesturen kan zeker wel, maar dan moet je niet bij de grootbanken zijn maar de fintechs zoals N26 of Revolut. En de vergelijking met gigabytes data kan ik niet helemaal plaatsen, want dat is ook niet gratis (om te beginnen betaal je neem ik aan een ISP).

• U123456
  • Nu online
Ondertussen een bankrun op Curacao:
De Centrale Bank van Curaçao en Sint Maarten heeft gisteren ingegrepen bij de Girobank. Deuren gingen dicht, betaalkaarten werden geblokkeerd en het internetbankingsysteem werd uit de lucht gehaald.

Iedere klant kan tot een maximumbedrag van 5000 euro over zijn tegoeden beschikken, maar nog onbekend is in welk tempo dat kan. Met de maatregel zou volgens de Centrale Bank meer dan 90 procent van de rekeninghouders over hun volledige tegoed kunnen beschikken.

De ingreep kwam nadat rekeninghouders massaal hun tegoeden op hadden geëist.
Link: https://nos.nl/artikel/23...bank-klanten-woedend.html

• Viper®
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:22:
[...]

Het geld moet tegenwoordig uit steeds meer andere zaken komen. Zo geven veel banken nu geld weg als je bij hun gaat beleggen. Een product waar een bank vrij weinig aan kan verdienen maar wat dus wel redelijk wat geld kost om op te zetten. Ook de invoering van Apple Pay kost de bank een boel geld omdat van iedere betaling een percentage afgedragen moet worden aan Apple.

Betaalpakket wordt even 11,5% duurder 8)7 van 3,90 naar 4,35.
Slechte economie, hoge salarissen, bonussen, huizenprijzen, negatieve rente, uiteindelijk krijgt de consument gewoon de rekening, linksom of rechtsom.

Zie dat je ook bij ASN en Regiobank nu een V-pay pas kunt krijgen. En je pincode kan wijzigen in de SNS betaalautomaten. Willen ze de drie labels gelijk gaan trekken? (Uiteraard is het goedkoper operationeel gezien, aangezien het toch van de Volksbank is)

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Bij het vervangen van mijn ING betaalpas heb ik een V PAY (Visa) in plaats van Maestro (Mastercard) pas ontvangen. Twijfel nog even of ik 'm laat omruilen voor een Maestro variant.

Ik gebruik mijn pas namelijk vaak in het buitenland. Er is ook geen volledig overzicht van alle landen om te vergelijken. (Wel een beperkt overzicht: https://www.ing.nl/partic...nd/betaalpas/index.html). Met m'n oude Maestro pas heb ik nooit problemen gehad (ook niet in Canada waar schijnbaar "alleen V PAY" wordt ondersteund).

Ik heb ook een ING creditcard, maar die gebruik ik liever niet omdat daar hogere kosten aanzitten (hogere cash opnamekosten, hogere koersopslag, etc). Daarnaast geldt er bij de ING creditcard een limiet van 15 transacties per dag... kwam ik eerder dit jaar achter.

Met de aanstaande tarief verhogingen ben ik trouwens wel weer een beetje aan het rondkijken of ik, in ieder geval voor in het buitenland, geen andere bank moet kiezen. Neemt niet weg dat ik de ING app en integratie echt fantastisch vind en dat ik het ook heel fijn vind om zowel mijn normale rekening als creditcard bij 1 partij te hebben.

[Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 16-12-2019 20:54]

• U123456
  • Nu online
Uniciteit schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:53:
Daarnaast geldt er bij de ING creditcard een limiet van 15 transacties per dag... kwam ik eerder dit jaar achter.
Die regel kende ik nog niet! Maar het staat inderdaad echt op de ING website. Echt een minpunt, lijkt mij?

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-03 15:56
Die regel kende ik nog niet! Maar het staat inderdaad echt op de ING website. Echt een minpunt, lijkt mij?
als je uitgaat van 8 uur winkelen is elk half uur een transactie dan pas kom je over 15 keer. Ik hou ook van winkelen maar 15 transactie op 1 dag lukt me niet ;)

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-04 20:29
saharoen schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:33:
[...]

als je uitgaat van 8 uur winkelen is elk half uur een transactie dan pas kom je over 15 keer. Ik hou ook van winkelen maar 15 transactie op 1 dag lukt me niet ;)
Ontbijt, koffie, lunch, koffie, Dinner, bier , bier ,bier , rondje bij een andere tent. Heerlijk cashless op vakantie.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-03 15:56
Ontbijt, koffie, lunch, koffie, Dinner, bier , bier ,bier , rondje bij een andere tent. Heerlijk cashless op vakantie.
Ik zou dan met ing creditcard tegoed zetten op mijn revolut card ;) :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-04 20:53

BoGu5

hmmmz

ABN Amro gaat per 1 oktober haar tarieven “veranderen”. Op dit moment betalen we voor onze gezamenlijke rekeningen 4 euro per maand. Hetzelfde grapje gaat ons straks 6,20 kosten. Dit is een tariefsverhoging van 55%(!)

Wat gebruiken wij daarvoor:
- Betaalrekening met twee pinpassen (voor boodschappen)
- Betaalrekening zonder passen (voor de vaste lasten)
- Spaarrekening
- Creditcard

Op dit moment valt bovenstaande allemaal in betaalgemak extra en betalen we voor de extra pinpas 0,60.

Straks krijgt iedereen een basispakket betalen van 1,70
Betaal je voor de extra betaalrekening 1,40
Betaal je voor een extra betaalpas 1,40
En betaal je voor je creditcard 1,70

Ik denk dat ik toch eens ga overwegen om van bank te veranderen voor ons gezamenlijk deel.

request.getCookies();

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
@Uniciteit ik zie toevallig je post van vorig jaar, het lijkt mij ook erg handig om alles in een app te hebben, zoals ING dat heeft. Ik zag dat het mogelijk was om creditcard betalingen al direct te betalen door geld over te maken, hoe werkt dit in de app?

Met de ICS app kan ik gewoon met iDeal het verschuldigde bedrag direct voldoen. Op de website van ING staat dat dit ook kan via overmaken, maar dat het een aantal werkdagen duurt...?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gillonde
Tamerciaga schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:37:
@Uniciteit ik zie toevallig je post van vorig jaar, het lijkt mij ook erg handig om alles in een app te hebben, zoals ING dat heeft. Ik zag dat het mogelijk was om creditcard betalingen al direct te betalen door geld over te maken, hoe werkt dit in de app?

Met de ICS app kan ik gewoon met iDeal het verschuldigde bedrag direct voldoen. Op de website van ING staat dat dit ook kan via overmaken, maar dat het een aantal werkdagen duurt...?
In de ING-app zit er een "Aflossen"-knop bij credit cards. Je kan zelf een bedrag kiezen en het binnen twee werkdagen verwerkt. De aflossing komt altijd van je ING-tegenrekening. Nog nooit gedoe mee gehad al moet je wel even nadenken of het handig is om te doen vlak voor de automatische aflossingsdatum.

• U123456
  • Nu online
ING met een wijziging (per 1 oktober a.s.):
We vinden het belangrijk dat iedereen die een betaalpakket bij ons heeft, bijdraagt aan de kosten van het pakket. Bij een En/of Betaalrekening zijn deze kosten hoger, omdat bij 2 personen bijvoorbeeld meer transacties plaatsvinden. Daarom betaal je vanaf 1 oktober 2020 voor deze rekening - naast het tarief voor je betaalpakket - een toeslag van €1,10 per maand voor de 2e rekeninghouder.
https://www.ing.nl/partic...n-oktober-2020/index.html

Voor de betaalpas van de 2e rekeninghouder hoeft overigens niet meer apart betaald te worden.
Voor de meeste klanten lood om oud ijzer dus? Of zijn er nog veel klanten met een gezamenlijke rekening en maar 1 fysieke betaalpas?

ING Kostenoverzicht vanaf 1-10-2020: https://www.ing.nl/media/...ulieren_tcm162-197510.pdf

[Voor 109% gewijzigd door U123456 op 11-07-2020 19:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:41
Ook voor jeugd en kind rekening moet straks 6 euro per storting worden betaald (bij meer dan 6 stortingen). ING wordt zo wel erg duur voor bepaalde mensen/gezinnen.

Het is dat ik echt geen zin in heb in dat overstap gedoe anders had ik het vandaag nog gedaan. Ook is er volgens mij geen redelijk alternatief (allemaal vergelijkbaar?)

[Voor 34% gewijzigd door Cobb op 12-07-2020 15:20]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

BoGu5 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:31:

Ik denk dat ik toch eens ga overwegen om van bank te veranderen voor ons gezamenlijk deel.
@BoGu5 2 weken melde je dit; heb je al nieuws :?
Als ik je advies mag geven: Triodos bank of anders ASN bank :*)

en @Cobb hierboven: overstappen stelt NIKS voor, zo gedaan; zelfde advies voor jou.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tamerciaga schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:37:

In de app kan je je creditcard aantikken, net zoals je je betaalrekening of spaarrekening zou aantikken. Vervolgens zie je gelijk een overzicht met alle reserveringen, afschrijvingen en bijschrijvingen. Ook afschrijvingen die nog niet helemaal zijn 'afgehandeld' zie je (bijv: je betaalt iets in US dollar, dan zie je de afschrijving gelijk maar het duurt 1 of 2 dagen voordat de wisselkoers vaststaat, waardoor je definitieve bedrag met een paar procent kan wijzigen).

Je kan inderdaad eerder aflossen of een extra storting doen om je spendeerruimte te vergroten. In je overzicht met transacties vind je bovenaan een redelijk grote knop met "aflossen". Je kan hier naar eigen inzicht een bedrag invullen. Het enige nadeel is dat de aflossing inderdaad niet direct is verwerkt, maar dat dit een paar dagen duurt.
U123456 schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:32:
[...]
saharoen schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:33:
[...]

Lightning89 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:47:
[...]

Precies dat laatste. Je zit al heel snel aan die 15 keer... zeker als je met een wat grotere groep bent en je schiet hier en daar wat voor. Het verschil in tijdzone speelt ook nog mee. Om 15:00 's middags kan je aan je limiet zitten, terwijl om 18:00 de teller weer bij 0 begint omdat het in Nederland dan een nieuwe dag is. :)

Neemt niet weg dat ik het gebruik van de creditcard bij ING wel fijn en overzichtelijk vind werken. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-04 20:53

BoGu5

hmmmz

JAN-B schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:54:
[...]
@BoGu5 2 weken melde je dit; heb je al nieuws :?
Als ik je advies mag geven: Triodos bank of anders ASN bank :*)

en @Cobb hierboven: overstappen stelt NIKS voor, zo gedaan; zelfde advies voor jou.
Ik zit voor mezelf bij knab. Dat bevalt me eigenlijk prima, en het enige wat me tegenhoudt om ook met onze gezamenlijke dingen daar naartoe te gaan is geen ondersteuning voor Apple pay. De quick fix tot die tijd is het opzeggen van de gezamenlijke creditcard en er eentje op mijn naam bij knab aan te vragen. Dan komen we ongeveer op ons oude prijspeil terug.

Ik snap de duurzaamheidsaspecten van Triodos en ASN, maar bieden ze ook veel functionaliteit? Bij Triodos ben ik ook nog eens veel meer kwijt voor wat ik bij ABN heb. Ik geloof maar voor een klein deel dat mijn bankbewegingen een groene revolutie gaan bewerkstelligen. Helaas hoef ik qua omvang van mijn vermogen nog niet aan de private bank.

request.getCookies();

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gillonde
Cobb schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:19:
Ook voor jeugd en kind rekening moet straks 6 euro per storting worden betaald (bij meer dan 6 stortingen). ING wordt zo wel erg duur voor bepaalde mensen/gezinnen.
Alleen als je kinderen cash zakgeld krijgen en dat elke week vaker dan elke twee maanden gaan storten bij de bank. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat doen maar ik vind het nog schappelijk dat het zes keer per jaar gratis kan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:41
Gillonde schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:30:
[...]

Alleen als je kinderen cash zakgeld krijgen en dat elke week vaker dan elke twee maanden gaan storten bij de bank. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat doen maar ik vind het nog schappelijk dat het zes keer per jaar gratis kan.
Er is niets beter om te leren omgaan met de 'waarde van geld' door het kinderen te laten zien met fysiek geld. Een zware spaarpot of een lichtere, tellen etc. Ik merk het aan mijn drie kinderen. Als ze op een verjaardag een vijfje krijgen in een enveloppe zijn ze helemaal in de wolken 'yes, papa een vijfje'. Als opa en oma 500 euro storten op de Zilvervloot rekeningen, geven ze er vervolgens niets om. Ja bedankt opa.
Maar het gevoel is er niet bij. Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling als mensen hierdoor hun kinderen sneller met 'virtueel' geld leren omgaan.

Wij storten overigens het zakgeld niet, het gaat in een spaarpot en dan geven ze het meestal na een x aantal maanden uit aan iets waar ze naar hebben uitgekeken en voor hebben gespaard.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:32
BoGu5 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:31:
ABN Amro gaat per 1 oktober haar tarieven “veranderen”. Op dit moment betalen we voor onze gezamenlijke rekeningen 4 euro per maand. Hetzelfde grapje gaat ons straks 6,20 kosten. Dit is een tariefsverhoging van 55%(!)

Wat gebruiken wij daarvoor:
- Betaalrekening met twee pinpassen (voor boodschappen)
- Betaalrekening zonder passen (voor de vaste lasten)
- Spaarrekening
- Creditcard

Op dit moment valt bovenstaande allemaal in betaalgemak extra en betalen we voor de extra pinpas 0,60.

Straks krijgt iedereen een basispakket betalen van 1,70
Betaal je voor de extra betaalrekening 1,40
Betaal je voor een extra betaalpas 1,40
En betaal je voor je creditcard 1,70

Het is inderdaad heel bijzonder hoe ABN AMRO dit nu aanpakt. In mijn specifieke situatie is er zelfs sprake van een verdubbeling van de kosten. Wat ABN AMRO alleen doet is een bericht sturen 'de tarieven gaan omhoog', maar niet specificeren wat dat in mijn specifieke geval extra kost (ze sturen alleen een totaaloverzichtje mee van de tarieventabel per 1-10).

Altijd al bij ABN AMRO gebankierd, maar op dit moment wordt het toch eens tijd opnieuw te orienteren op de markt. Wat me na een eerste vergelijk al opvalt is dat de tarieven van ABN inderdaad goedkoop waren, maar nu ver de duurste van de drie grootbanken wordt. Met name het aanhouden van de creditcard is een 'dure' bezigheid, dit terwijl je deze bij jaarlijks overstappen nagenoeg gratis kunt hebben.

Dance with the stars

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-03 16:42
BoGu5 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:33:
[...]

[...]

Ik snap de duurzaamheidsaspecten van Triodos en ASN, maar bieden ze ook veel functionaliteit? Bij Triodos ben ik ook nog eens veel meer kwijt voor wat ik bij ABN heb. Ik geloof maar voor een klein deel dat mijn bankbewegingen een groene revolutie gaan bewerkstelligen. Helaas hoef ik qua omvang van mijn vermogen nog niet aan de private bank.
Over Triodos hoor ik wel eens dat er gebrekkige functionaliteit is en vooral dat de kosten inderdaad hoger zijn. Bij ASN is dat echter niet het geval. Al sinds dag 1 van overstap heeft ASN alle functionaliteiten die ook b.v. de ING biedt. Heb zelf nog een jaar de 2 rekeningen naast elkaar gehouden op een eerlijk vergelijk te maken. Inmiddels maak ik gebruik van een betaalrekening en beleggingsrekening van ASN, welke beide via de app heel gebruiksvriendelijk werken.

Inloggen via web gaat tegenwoordig met een QR code, maar om eerlijk te zijn kom ik nog zelden op de website omdat alle functionaliteiten via mobiel uitstekend werken. Kortom, over triodos kan ik niet zoveel zeggen, maar over ASN ben ik uitermate tevreden.

Oh, en de 2 keer dat ik de klantenservice nodig had ben ik zeer snel, en vriendelijk geholpen.

[Voor 3% gewijzigd door Boerekool_ op 14-07-2020 10:12]

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Boerekool_ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:10:
maar om eerlijk te zijn kom ik nog zelden op de website omdat alle functionaliteiten via mobiel uitstekend werken.
Dit lees ik hier vaker, altijd wordt die App beoordeelt; ik snap eerlijk gezegd niet dat jullie bankieren met een mobiel, dat scherm is toch veeel te klein, ik zou het niet kunnen en willen.
heb zelf een laptop met 17,3 inch scherm, dat lijkt mij veel overzichtelijker ;)

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-03 16:42
JAN-B schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:33:
[...]

Dit lees ik hier vaker, altijd wordt die App beoordeelt; ik snap eerlijk gezegd niet dat jullie bankieren met een mobiel, dat scherm is toch veeel te klein, ik zou het niet kunnen en willen.
heb zelf een laptop met 17,3 inch scherm, dat lijkt mij veel overzichtelijker ;)
Ligt er vooral heel erg aan waarvan je een overzicht wil zien.

Voor gewoon dagelijkse in- en uitgave werkt het helemaal prima.
Je kan zelfs al je uitgaven categoriseren waardoor je maandelijks een overzicht hebt van uitgaven gesorteerd op categorie. Werkt echt super.

Ook orders inleggen en bekijken werkt sinds een aantal weken zeer overzichtelijk.

Verder, betaalverzoeken sturen, betalen met ideal via QR code, heen en terug schrijven naar je spaarrekening.Werkelijk, ik zou niet meer weten waarom de web-versie beter zou zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Devaqto
JAN-B schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:33:
[...]

Die app is ook erg belangrijk voor sommigen, waaronder ik. Ik ben zojuist overgestapt van SNS naar ING vanwege: betaalnotificaties (SNS kan alleen via SMS bij bepaald saldo), Apple Pay, makkelijk spaarrekeningen/potjes maken, creditcard bij in de app.

Daarnaast wordt de app van SNS (en alle andere Volksbank merken) nauwelijks geupdatet, geen nieuwe features of verbeteringen. ING doet dat wel beter.

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Tamerciaga schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:19:

Die app is ook erg belangrijk voor sommigen, waaronder ik. Ik ben zojuist overgestapt van SNS naar ING vanwege: betaalnotificaties (SNS kan alleen via SMS bij bepaald saldo), Apple Pay, makkelijk spaarrekeningen/potjes maken, creditcard bij in de app.
OK, dat is jouw keuze, Apple Pay - creditcard heb ik niet nodig, wat moet ik ermee :?
ING, ja , heb ik jaaaren bij gezeten, toen nog Giro of Postspaarbank o.i.d., maar gelukkig daar weggegaan, was 1 v/d beste beslissingen die ik ooit heb genomen ;)

en Ja, ik blijf mij afvragen hoe jullie bankieren met een App, we hebben het nu toch over de smartphone > mobiele telefoon in normaal Nederlands :?

• Gillonde
JAN-B schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:22:
[...]

OK, dat is jouw keuze, Apple Pay - creditcard heb ik niet nodig, wat moet ik ermee :?
ING, ja , heb ik jaaaren bij gezeten, toen nog Giro of Postspaarbank o.i.d., maar gelukkig daar weggegaan, was 1 v/d beste beslissingen die ik ooit heb genomen ;)

en Ja, ik blijf mij afvragen hoe jullie bankieren met een App, we hebben het nu toch over de smartphone > mobiele telefoon in normaal Nederlands :?
Saldo controleren, geld overmaken, inleggen/opnemen van spaargeld en aflossen credit card doe ik allemaal vanuit de app. Wat voor dingen doe jij die je niet in een app zou kunnen? Ik ben te lui om echte overzichten te maken van alles en inkomsten van maanden te vergelijken bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devaqto
JAN-B schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Vreemde reactie, ik vraag me werkelijk waar af waarom je dan op Tweakers zit. Ik antwoord vrij neutraal en jij loopt gelijk iets af te branden.

"we hebben het nu toch over de smartphone > mobiele telefoon in normaal Nederlands" wat wil je hier mee zeggen? Of ben je aan het trollen? Als je zulke rare reacties gaat plaatsen kun je het beter niet doen, want het heeft 0 bijdrage.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee