Net overgestapt. Viel me op dat je per betaalrekening "tot twee gratis spaarrekeningen" kan openen.
Nou ben ik helemaal tevreden met de potjes, en ook dat dit onder water maar één rekening is (dat was een gedoe bij ING), maar ik vroeg me toch af:
Wordt de rentepercentage (x% voor bedrag onder de 25.000, y% tot 100.000, z% daarboven) gerekend per "gekoppelde betaalrekening" of per "spaarrekening"?
Weet iemand dat toevallig? het zou best nuttig kunnen zijn dan om één van die spaarpotjes op een andere rekening te zetten. Scheelt maar heel weinig, maar is ook maar een hele kleine moeite.
(ik zoek niet naar antwoorden van "je kan beter ook bij een andere bank sparen, bij huppeldepub krijg je tot 2.34%", neem even als aanname dat ik voor deze zak geld wel alles bij asn wil hebben staan)
user109731 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:13:
[...]
Instellen dat maandelijks de betaalrekening afgeroomd wordt (alles boven X euro naar spaarrekening) en dan wekelijks aanvullen (tot X euro vanaf de spaarrekening) kan volgens mij alleen via de website, maar dat is ook niet iets dat ik elke week aanpas.
Goeie tip van dat automatisch aanvullen, ga je inderdaad niet tegenkomen als je alles in de app doet. Het afromen (zelfde idee natuurlijk, maar dan net andersom) kon ik niet vinden, te goed voor mij verstopt, zie ik iets over het hoofd of heb je deze functie gehallucineerd

?)
Natuurlijk kan je hetzelfde bereiken door elke maand een groot bedrag periodiek te sparen in combinatie met aanvullen, maar zo'n afroomfunctie zou toch wat minder complex zijn. En minder risico dat er net op het verkeerde moment, tussen het sparen en het aanvullen, een grote afschrijving niet lukt.