Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mr_Size
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16-03 11:54
Hallo allemaal,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de betaalrekening van de ASN bank?
Ik zit er over te denken om, samen met mijn vrouw, over te stappen van ING naar ASN en een gezamenlijke rekening te openen.

Ik heb al wat gegoogled op ervaringen en die zijn over het algemeen wel positief, maar ben benieuwd hoe de ervaringen hier zijn. We hebben al een spaarrekening bij de ASN waar we tevreden over zijn. Wel vind ik de beveiliging een punt van aandacht, want ik hoef alleen een inlognaam en wachtwoord te hebben om (grote) bedragen over te kunnen boeken van de spaarrekening naar de ING tegenrekening. Nu zit mijn pc wel goed dichtgetimmerd, maar mocht het password een keer gehacked worden is er dus geen enkel extra controlemiddel bij overboekingen.

De pro's en con's van de ASN betaalrekening voor zover ik ze kan zien:

PRO
  • ASN belegt niet in dubieuze sectoren (bijv. wapenindustrie)
  • 1% rente op de betaalrekening
  • Kost slechts € 1,- per maand per rekeninghouder
  • Internetbankieren, betalen met iDeal, Creditcard
  • Mogelijkheid tot rood staan
CON
  • overboeken van geld gaat met zo'n cardreader (digipas). Dit lijkt me een hoop gedoe. Via SMS de TAN code ontvangen bij ING werkt in mijn ogen erg prettig, snel en is ook veilig.
  • Transacties online maar tot 16 maanden terug te zien
In vergelijking met de ING spreekt vooral het beleid van de ASN Bank in het voordeel van ASN. ING heeft toch een beetje de naam een 'graaibank' te zijn met hoge bonussen voor topmannen, ondanks dat het financieel slecht gaat. Bij de ASN Bank is dit niet het geval voor zover ik weet. Verder spreekt het duurzame en sociale aspect van de ASN me wel aan. Er wordt geen geld gestopt in wapenhandel of kinderarbeid, waar bij ING niet zo op wordt gelet.

Het voordeel van ING is weer het gemak van het internetbankieren. Geld overmaken is zo gepiept met de TAN codes via SMS. Dit concept werkt in mijn ogen ook veilig. Bij ASN werkt het met een digipas, een cardreader waarbij je dus altijd je bankpas nodig hebt. Werkt een stuk omslachtiger in mijn ogen. De veiligheid hiervan lijkt me wel goed te zitten.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

WoT noobmeter, YT kanaal

• Mr_Size
Bedankt voor de reacties!

Is het zo dat je helemaal geen geld kan storten? Geld storten kan toch bij een postkantoor (wat vaak wel (halve) ING kantoren zijn)? Ik weet niet beter dan dat ik geld kan storten bij het postkantoor, maar ik ben dan ook altijd klant geweest van de Postbank/ING. Moeten bijv. ABN klanten altijd naar een ABN kantoor gaan?

Wat betreft de opmerking over de internetspaarrekening. Het klopt idd dat er alleen naar de tegenrekening kan worden overgeboekt, het is bij mij ook meer een gevoel van relatieve onveiligheid. Want als iemand je hackt kan die ook je vaste tegenrekening wijzigen lijkt me.

WoT noobmeter, YT kanaal

• Mr_Size
quote:
naitsoezn schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:08:
Het is niet mogelijk bij ASN Bank cash geld te storten of een cheque te innen.
Hm, dat is idd wel een serieus nadeel. Het komt toch wel minstens 1x per jaar voor dat ik met wat cash zit dat ik graag wil storten..

[Voor 1% gewijzigd door AGee op 05-09-2016 12:18. Reden: nickchange edit]

WoT noobmeter, YT kanaal

• Mr_Size
quote:
naitsoezn schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:17:
Persoonlijk vind ik het rare TAN-gebeuren zeer onveilig lijken, want als je je telefoon kwijt raakt, dan is bij wijze van spreken je bankrekening al half leeg.
Dan moet de 'dief' van je telefoon wel je gebruikersnaam en wachtwoord nog hebben.. Dus zeer onveilig lijkt me erg overdreven..

[Voor 1% gewijzigd door AGee op 05-09-2016 12:18]

WoT noobmeter, YT kanaal

• Mr_Size
Allemaal bedankt voor de reacties, had niet zo snel zoveel reacties verwacht ;)
Bedankt ook Anakha en bartcramer voor de persoonlijke ervaringen, dit heeft me enorm geholpen in de keuze.

Ik denk dat ik om ben. Zoals gezegd was ik al klant bij ASN met een spaarrekening en daarover al tevreden. De Con's die ik opnoemde van de betaalrekening zijn overkomelijk. Misschien is idd wel de grootste con dat je geen geld kan storten, maar dat doe ik toch (bijna) nooit. Als dat echt een keer moet hebben mijn ouders nog wel een bankrekening waar ik op kan storten, dus dat komt wel goed.

Het 'gevoel' en ook zeker het gemak spelen inderdaad een grote rol. Jullie hebben mijn aanvankelijk grootste zorg, over de digipas, redelijk kunnen afzwakken. Het zal een kwestie van wennen zijn en op een gegeven moment weet ik niet meer beter ;)

Nu maar eens op de ASN site de overdracht gaan regelen :)

WoT noobmeter, YT kanaal

• Mr_Size
Inmiddels ben ik ook geheel overgestapt.
De termijn van 1-2 maanden die DonnieYen aangeeft kan ik onderschrijven, want bij mij heeft het ook wel even geduurd voordat alles geregeld was. Ik heb inmiddels ook een Creditcard via de ASN bank, is allemaal prima verlopen.

Mijn oorspronkelijke bedenkingen bij het overboeken van geld met een digipas heb ik niet meer. In de praktijk werkt het bijna net zo eenvoudig als met een tan code per sms en het voelt veilig.

Kortom: ASN bank is gewoon een aanrader!

WoT noobmeter, YT kanaal

• Mr_Size
Ik ben ook nog steeds tevreden. Betalen gaat erg makkelijk met de digipas. De iphone app stelt inderdaad niet zoveel voor, maar dat pretendeert hij ook niet: het is louter en alleen saldo checken en dat is het.

@rr7r, zou je misschien in iets meer Jip en Janneke taal je post verder kunnen verduidelijken. Ik heb niet zitten slapen bij economie, maar om nou te zeggen dat het m'n favo vak was, nee :p
Wat betekent bijvoorbeeld ongewogen eigen vermogen?

WoT noobmeter, YT kanaal

• Mr_Size
@rr7r, dank voor je uitgebreide uitleg. Zo is het inderdaad wel beter te begrijpen ;)

Maar is ASN uniek in deze situatie? Een ING, ABN, Rabo hebben toch ook dergelijke constructies waarbij maar een klein deel eigen vermogen is?

Toch vind ik dat je de ASN wel erg declassificeert in het duurzame aspect. Banken als ING, ABN boeit het geen reet waar ze hun geld beleggen, als het maar winst geeft. Daar kijkt de ASN dus wel kritisch naar, er wordt niet in wapenhandel, kinderarbeid e.d. belegd/geïnvesteerd. Regelmatig worden bedrijven bijvoorbeeld uit het beleggingspakket gegooid omdat ze zich inlaten met zaken waar de ASN zich niet mee kan verenigen.
De ASN is in ieder geval een bank die het probeert anders aan te pakken, dat dat (nog) niet voor 100% kan is wel te begrijpen. Zo lang ze echter steeds meer die kant op gaan heeft het aspect duurzaam absoluut waarde. In ieder geval zeker ten opzichte van de 'grote' banken onderscheid ASN zich wel degelijk.

WoT noobmeter, YT kanaal

• Mr_Size
Netjes van ze om zo'n uitgebreid en redelijk open antwoord te geven!

WoT noobmeter, YT kanaal

• Mr_Size
Bijna 8 jaar na openen van dit topic nog steeds trouw ASN klant :) Jaartje geleden een ASN Jeugdsparen rekening geopend voor ons zoontje, ging ook allemaal gemakkelijk. Vorige maand naar de USA geweest, Wereldpas activeren voor gebruik in de USA was ook zo gepiept.

WoT noobmeter, YT kanaal

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True