Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:48

Mickey77

Allround ICT-er

Ik ben van mening dat er geen relatie zou moeten zijn tussen het aantal klanten of de omzet of de winst van een holding en het salaris van de directeur. Waar zou de directeur van de ING meer moeten verdienen dan de directeur van ASR, zijn werk is niet veel anders lijkt mij?

Wat ik opvallend vond was de uitlating van een hoogleraar dat het maar om een dubbeltje ging per Nederlander. Dat is inderdaad niet veel, maar de vraag is waarvoor je dat dubbeltje moet geven. Aangezien de werknemers er maar 1,7% op vooruitgaan en Hamers 50%, wordt de kloof tussen de top en de gewone werknemer sterk vergroot.

---> Ik wil helemaal niets geven voor het vergroten van de kloof, ik zou meer dan een dubbeltje willen betalen voor het VERKLEINEN van de kloof (directeur 1% en werknemers 2% bijvoorbeeld)!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 17:40
Viper® schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:35:
Ik hoorde op de radio dat ASN en Triodos duizenden nieuwe klant aanmeldingen hadden.

Volgens de statistieken heeft ING 8 miljoen particulieren klanten en 660k zakelijke
https://www.ing.nl/nieuws/feiten_en_cijfers/index.html

Persoonlijk denk ik dat zelfs 10.000 particulieren die weggaan nog niet eens zoden aan de dijk zet
ING zit tegenwoordig in heel Europa. Er zullen er wel wat miljoenen bij komen op die manier.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Viper® schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:35:
Ik hoorde op de radio dat ASN en Triodos duizenden nieuwe klant aanmeldingen hadden.

Volgens de statistieken heeft ING 8 miljoen particulieren klanten en 660k zakelijke
https://www.ing.nl/nieuws/feiten_en_cijfers/index.html

Persoonlijk denk ik dat zelfs 10.000 particulieren die weggaan nog niet eens zoden aan de dijk zet
Weggelopen klanten vertegenwoordigen niet zo veel tegenwoordige waarde, maar vooral toekomstige waarde. De 10.000 klanten die nu bij Triodos en SNS (ASN) zitten, zullen in de toekomst niet zo snel bij ING aankloppen voor hun hypotheek of krediet. Dit is het hele businessmodel van banken in Nederland. Daarom krijg je van de Rabobank tegenwoordig ook zo veel mails over hypotheken. Een particuliere bankrekening vertegenwoordigt dan ook honderden euro's aan waarde, alleen al vanwege de potentie ervan.

Deze actie van ING heeft hen dan ook naar schatting 10.000.000 euro gekost. Niet ongelofelijk veel, maar genoeg om een aantal jaar Ralph niet te betalen. :P Daar komt nog een slechter imago (wat duur is als je gered moet worden) bij.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant punt, had ik nog niet over nagedacht.
Zelf heb ik een hypotheek bij een andere bank dan de ING. Weet niet of veel mensen automatisch naar hun eigen bank gaan, volgens mij shoppen veel mensen rond en kijken ze naar voorwaarden en rentes etc.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Viper® schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:58:
Interessant punt, had ik nog niet over nagedacht.
Zelf heb ik een hypotheek bij een andere bank dan de ING. Weet niet of veel mensen automatisch naar hun eigen bank gaan, volgens mij shoppen veel mensen rond en kijken ze naar voorwaarden en rentes etc.
Ik zit doelbewust met mijn hypotheek niet bij dezelfde bank als andere rekeningen (ook mijn rekening courant, spaarrekeningen en creditcard zitten niet bij dezelfde bank). Daar heb ik twee redenen voor:
1) Mijn hypotheekbank hoeft geen inzicht te hebben in mijn rekeningen. Zolang ik braaf rente betaal en aflos, moeten ze blij zijn dat ik klant bij ze ben.
2) Het depositogarantiestelsel verrekent je hypotheek met je rekeningen (zie bijvoorbeeld https://www.independer.nl...info/garantiestelsel.aspx). Je wordt dus harder geraakt als je bank failliet gaat. Effectief stop je bij een failllisement al je spaargeld in je hypotheek.

[Voor 4% gewijzigd door KabouterSuper op 13-03-2018 14:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 886251

KabouterSuper schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:14:
[...]

Ik zit doelbewust met mijn hypotheek niet bij dezelfde bank als andere rekeningen (ook mijn rekening courant, spaarrekeningen en creditcard zitten niet bij dezelfde bank). Daar heb ik twee redenen voor:
1) Mijn hypotheekbank hoeft geen inzicht te hebben in mijn rekeningen. Zolang ik braaf rente betaal en aflos, moeten ze blij zijn dat ik klant bij ze ben.
2) Het depositogarantiestelsel verrekent je hypotheek met je rekeningen (zie bijvoorbeeld https://www.independer.nl...info/garantiestelsel.aspx). Je wordt dus harder geraakt als je bank failliet gaat. Effectief stop je bij een failllisement al je spaargeld in je hypotheek.
Het is sws raadzaam om enkele bankrekeningen apart te hebben, zo kun je tenminste bij je geld ongeacht een storing.

Het is namelijk niet aannemelijk dat alle banken in NL een storing hebben

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:30:
Het is sws raadzaam om enkele bankrekeningen apart te hebben, zo kun je tenminste bij je geld ongeacht een storing.

Het is namelijk niet aannemelijk dat alle banken in NL een storing hebben
Met die DDoS-ellende sowieso een aanrader. Spreid graag ook, al was het maar om keuze te hebben in rentepercentages/functies. Heb zelf al jaren geleden toen ING ineens last kreeg van haperingen de stap gemaakt om een extra rekening te regelen. Nadeel is wel dat als je een extra rekening MET pas wilt, je vaak toch weer aardige vasten kosten kwijt bent voor iets wat je weinig tot niet gebruikt. Ik leg wel altijd 25 euro cash in de la voor het geval dat ;)

-edit-
Doe mee aan de Moneyou Go-beta, en kan dus gratis het betaalde pakket met pas gebruiken tot januari 2019. Dat pakket kost 3,50 per maand, vergelijkbare kosten met een normale bank. Vind de app nog extreem karig en ontwikkelingen niet zo heel rap gaan, maar ik denk wel dat het een goede optie gaat worden voor sommigen. Je krijgt er ook idem rente op als op een spaarrekening, kunt gebruik maken van 'potjes' voor vanalles, pushberichten staan op de lijst (die mis ik bij ING).

Om aan te geven hoe beta het nog is, dit is de lijst met aankomende features:
Met iDEAL betalen in een webshop
Adresboek maken
Inloggen en bevestigen met Touch ID
Automatische incasso's
Push notificaties

Leuke community ook :)

[Voor 32% gewijzigd door 2Dutch op 02-04-2018 10:51]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

2Dutch schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Met die DDoS-ellende sowieso een aanrader. Spreid graag ook, al was het maar om keuze te hebben in rentepercentages/functies. Heb zelf al jaren geleden toen ING ineens last kreeg van haperingen de stap gemaakt om een extra rekening te regelen. Nadeel is wel dat als je een extra rekening MET pas wilt, je vaak toch weer aardige vasten kosten kwijt bent voor iets wat je weinig tot niet gebruikt. Ik leg wel altijd 25 euro cash in de la voor het geval dat ;)
Ik zit momenteel bij Knab en heb ook maar een Moneyou rekening geopend. Ook gebruik ik Revolut voor het aanhouden van een CC maar ook opnames in het buitenland.

Geld gespreid, kost helaas wel iets, maar voor nu profiteer ik van korting(aangezien Moneyou nog gratis is) en het spaargeld dekt enigszins ook kosten.

Ik vind het zelf fijn, zo weet ik dat als het fout gaat ergens ik nog een back up heb. Ook in het ergste geval dat bijv een Nederlandse bank omvalt het 20 werkdagen duurt voor je je geld terugkrijgt.

• IamSogeking
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-08-2018
Brent schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:30:
Ik zie net dat moneyou ook een betaalrekening betatest. Lijkt wat op bunq: een gratis variant en een betaalde, voornamelijk via een app. Iemand al ervaringen?

https://www.moneyou.nl/betalen
Ik zie net dat ze een bootcamp gaan doen waar er nagedacht wordt over een alternatieve betaalwijze op festivals. Daar kan je dus meedenken en -werken aan hoe hun diensten zich ontwikkelen, best bijzonder tbh. Nu zijn er wel meer organisaties die co-creëren met hun community, niet veel banken doen dat (en nog een leuke invulling ook).

• IamSogeking
2Dutch schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:45:
[...]

-edit-
Doe mee aan de Moneyou Go-beta, en kan dus gratis het betaalde pakket met pas gebruiken tot januari 2019. Dat pakket kost 3,50 per maand, vergelijkbare kosten met een normale bank. Vind de app nog extreem karig en ontwikkelingen niet zo heel rap gaan, maar ik denk wel dat het een goede optie gaat worden. Je krijgt er ook idem rente op als op een spaarrekening, kunt gebruik maken van 'potjes' voor vanalles, pushberichten staan op de lijst (die mis ik bij ING).

Om aan te geven hoe beta het nog is, dit is de lijst met aankomende features:
Met iDEAL betalen in een webshop
Adresboek maken
Inloggen en bevestigen met Touch ID
Automatische incasso's
Push notificaties

Leuke community ook :)
Doe jij ook beta-testen? Naja, echt beta is het niet meer natuurlijk. De apps zijn inmiddels vrij te downloaden, maar ga je je aanmelden voor die bootcamp?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

IamSogeking schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:33:
Doe jij ook beta-testen? Naja, echt beta is het niet meer natuurlijk. De apps zijn inmiddels vrij te downloaden, maar ga je je aanmelden voor die bootcamp?
Zit er vanaf het begin aan bij ja. Nieuwe bootcamp weet ik niks van, weet wel dat ze er een hele tijd terug eentje hadden. Niet mijn ding dus het antwoord is nee ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• IamSogeking
2Dutch schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Zit er vanaf het begin aan bij ja. Nieuwe bootcamp weet ik niks van, weet wel dat ze er een hele tijd terug eentje hadden. Niet mijn ding dus het antwoord is nee ;)
Oh ze hebben nu zelfs een partnership met DGTL zie ik! Ook staat er dat je geen ervaring hoeft te hebben met een hackathon, iedereen kan zich dus opgeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:19
Moneyou heeft sinds enkele dagen iDeal ondersteuning! iOS only voor nu, maar eind mei volgt ook Android! Tot 1 januari betaal je voor Go Plus niks, daarna € 3,50 per maand en je krijgt 0,3% rente op betaal + spaarrekening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-06 00:07
stane schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:11:
Moneyou heeft sinds enkele dagen iDeal ondersteuning! iOS only voor nu, maar eind mei volgt ook Android! Tot 1 januari betaal je voor Go Plus niks, daarna € 3,50 per maand en je krijgt 0,3% rente op betaal + spaarrekening.
Als je je bedenkt dat nog steeds niet alle webwinkels bunq in hun lijst hebben staan en Currence voor zover ik weet nul consequenties hangt aan verkeerde iDEAL-implementaties van zelfs payment service providers (!) vraag ik me sterk af hoe lang het gaat duren voordat we Moneyou overal terugzien...

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:58
ING zet mes in gratis betaalrekeningen

ING heeft genoeg van de circa 700.000 betaalrekeningen die klanten – vaak al jarenlang – gratis aanhouden. Veel consumenten hebben de afgelopen weken gehoord dat zij vanaf 1 augustus moeten gaan betalen voor hun rekening.

Het gaat om zowel betaalrekeningen zonder betaalpas als gezamenlijke (en/of) rekeningen met ‘slechts’ 1 pasje.
Link: https://www.consumentenbo...n-gratis-betaalrekeningen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Misschien moet ING eens wat gaan doen aan het internetbankieren. Sinds dat de lay-out van de app gekregen heeft, is het tergend langzaam qua laden en ook een gedetailleerd controle venster voor het verzenden van opdrachten ontbreekt.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
https://www.telegraaf.nl/...onderden-miljoenen-met-om

Vraag me af of er nog bestuursleden of directeuren aftreden vanwege deze fraude en hoeveel er haar de gevangenis gaan ?

Of is het misschien weer zo dat de klanten dit even gaan betalen en de rest weer in de doofpot gaat ?

"Beautiful Clean Coal"

leekers schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:28:

Vraag me af of er nog bestuursleden of directeuren aftreden vanwege deze fraude en hoeveel er haar de gevangenis gaan ?

Of is het misschien weer zo dat de klanten dit even gaan betalen en de rest weer in de doofpot gaat ?
Ach die bank is zo groot, daar gaan de klanten niet zo snel van weg

• leekers
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:54:
[...]

Ach die bank is zo groot, daar gaan de klanten niet zo snel van weg
DEN HAAG (ANP) - Minister Wopke Hoekstra van Financiën wil opheldering van ING over de schikking die het bankbedrijf met het Openbaar Ministerie heeft getroffen over betrokkenheid bij witwaspraktijken. Hoekstra noemt de zaak ,,buitengewoon ernstig"
,,Dit raakt opnieuw aan het vertrouwen in de financiële sector. Ik zal het dossier zorgvuldig bestuderen en wil op korte termijn in gesprek met de toezichthouder en zal de raad van commissarissen van ING om uitleg vragen'', laat de bewindsman weten.

ING ging akkoord met een boete van 675 miljoen euro en een terugbetaling van 100 miljoen euro aan de overheid. De bank erkent tekort te zijn geschoten.

https://www.telegraaf.nl/...-ing-buitengewoon-ernstig

Nee ben ik met je eens .
Wie anders dan de klanten gaan deze boete betalen ?
Of dacht jij dat de directeuren en aandeelhuders dit gaan doen ?

[Voor 4% gewijzigd door leekers op 04-09-2018 11:11]

"Beautiful Clean Coal"

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:24
Sja, klanten die daar wat om geven zitten sowieso al jaren niet meer bij de ING bank zou je zeggen. Wat er zit zijn de kop-in-het-zand mensen die als kind al een Postbank/ING rekening hadden en überhaupt geen idee hebben dat het een keuze is bij welke bank je zit.

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 15:18
leekers schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:28:

Is het fraude van een bank om niet goed genoeg op rare transacties te letten of te laat meldingen te doen? Nalatigheid is het zeker.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

mcDavid schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:28:
Sja, klanten die daar wat om geven zitten sowieso al jaren niet meer bij de ING bank zou je zeggen. Wat er zit zijn de kop-in-het-zand mensen die als kind al een Postbank/ING rekening hadden en überhaupt geen idee hebben dat het een keuze is bij welke bank je zit.
Mooi generaliserend wel... En dan heb je nog mensen die zo naïef zijn dat ze denken dat er banken zijn die er echt voor jou zijn en niet voor de aandeelhouders, en zich op alle vlakken keurig gedragen. _O- De grootste boeven werken bij een bank, alleen ze pakken gewoon iedereen tegelijk.

Ja, ik zit bij de ING, en ik heb tot nu nog geen waardig alternatief gevonden qua functionaliteiten in de app. Vandaar dat ik dit topic volg. (met m'n kop in het zand uiteraard)

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 16:32
leekers schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:10:
Wie anders dan de klanten gaan deze boete betalen ?
Of dacht jij dat de directeuren en aandeelhuders dit gaan doen ?
Weet jij wat een aandeelhouder is?!
Hun gezamenlijke bezit (ING N.V.) is ineens 775 mln minder waard. Zij krijgen dus de rekening. Is dat veel? Vanochtend waren alle aandelen samen 45,5 mrd waard. Voor hun is een extra kostenpost van ruim 1,5% wel even schrikken. Anderzijds weet je als aandeelhouder dat politici zomaar kunnen beslissen dat banken ineens veel meer belasting moeten gaan betalen, je houdt hiermee rekening.

Klanten nemen diensten af tegen prijzen. Misschien gaan die prijzen stijgen. Weet je hoeveel klanten er zijn?Om het bedrag dit jaar terug te verdienen zal ING dan iedere klant bijna honderd Euro in rekening brengen. En dat is best lastig omdat het Burgerlijk Wetboek dan eist dat een nieuwe overeenkomst wordt gesloten, anders gezegd, de klant moet daar wel mee akkoord gaan.

Denk je echt dat klanten gaan betalen? Of was je aan het trollen?

• leekers
Free rider schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:55:
[...]

Weet jij wat een aandeelhouder is?!
Hun gezamenlijke bezit (ING N.V.) is ineens 775 mln minder waard. Zij krijgen dus de rekening. Is dat veel? Vanochtend waren alle aandelen samen 45,5 mrd waard. Voor hun is een extra kostenpost van ruim 1,5% wel even schrikken. Anderzijds weet je als aandeelhouder dat politici zomaar kunnen beslissen dat banken ineens veel meer belasting moeten gaan betalen, je houdt hiermee rekening.

Klanten nemen diensten af tegen prijzen. Misschien gaan die prijzen stijgen. Weet je hoeveel klanten er zijn?Om het bedrag dit jaar terug te verdienen zal ING dan iedere klant bijna honderd Euro in rekening brengen. En dat is best lastig omdat het Burgerlijk Wetboek dan eist dat een nieuwe overeenkomst wordt gesloten, anders gezegd, de klant moet daar wel mee akkoord gaan.

Denk je echt dat klanten gaan betalen? Of was je aan het trollen?
Nee hoor ik ben er van overtuigd dat de schuldigen en bestuurleden van de ING dit uit eigen zak een de bank gaan betalen en afzien van alle loonsverhogingen en bonus de komende jaren .

Dat is immers wat banken doen als ik de afgelopen jaren kijk naar wat er in de bankwereld gebeurt .

Schei nou toch uit zeg er wordt gefraudeerd en bij elkaar moet er iets van 750 miljoen euro betaald worden het is van de gekke dat er iemand van de bank op de tv verschijnt en zegt dat ie niet aftreed omdat ie het zelf gaat oplossen !!

In elke andere branch of bedrijf ga je gewoon voor de rechter en ga je de cel in en wordt je ontslagen !

Nogmaals wie betaald die boete en wanneer gaan die banken eens stoppen met de boel te flessen en gaan de verantwoordelijke mensen eens gewoon voor een rechter .

Over trollen gesproken schei eens uit zeg

https://www.telegraaf.nl/...-ing-buitengewoon-ernstig
https://www.telegraaf.nl/...-criminelen-met-witwassen

En de grootste boef van het stel
https://www.telegraaf.nl/...man-hamers-diep-door-stof
https://www.telegraaf.nl/...gen-over-positie-ing-baas

Hogere personeelskosten zodat ze nog meer kunnen slapen en frauderen

https://www.homefinance.n.../betaalpakketten-duurder/

[Voor 11% gewijzigd door leekers op 05-09-2018 06:09]

"Beautiful Clean Coal"

• Gillonde
  • Laatst online: 01-06 15:18
leekers schreef op woensdag 5 september 2018 @ 05:46:
[...]

Schei nou toch uit zeg er wordt gefraudeerd en bij elkaar moet er iets van 750 miljoen euro betaald worden het is van de gekke dat er iemand van de bank op de tv verschijnt en zegt dat ie niet aftreed omdat ie het zelf gaat oplossen !!

In elke andere branch of bedrijf ga je gewoon voor de rechter en ga je de cel in en wordt je ontslagen !
Niet investeren in opsporing en daarmee het risico nemen fraudegedrag van je rekeninghouders over het hoofd zien is toch wel wat anders dan zelf frauderen (zoals met de Liborrente bij de Rabobank een paar jaar terug). Dat ING daarmee niet aan de wet voldeed is waarom ze het bespaarde bedrag (100 miljoen) plus een boete (675 miljoen) moeten betalen.

[Voor 6% gewijzigd door Gillonde op 05-09-2018 09:10]

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:01
Gillonde schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:36:
[...]

Is het fraude van een bank om niet goed genoeg op rare transacties te letten of te laat meldingen te doen? Nalatigheid is het zeker.
Zeker fraude. Bij compliance hadden ze het systeem zo ingericht dat het maximaal 3 meldingen per dag zou geven, ongeacht het daadwerkelijk aantal rode vlaggen (bron: BNR gistermiddag). Opzet, dus fraude.
Op die manier voer je je wettelijke taak niet uit, bespaar je op je compliance kosten en heb je dus concurrentievoordeel. Dat is een economisch delict.

Edit:
Van Follow the Money https://www.ftm.nl/artikelen/rode-vlaggen-ing?share=1
Business boven compliance

Dan nog een pikant detail: in het feitenrelaas heeft het OM het over de praktijk van ‘aftoppen’. Dat komt erop neer dat het monitoringssysteem van ING, waar de transacties op rekeningen meer worden gemonitord en waar dagelijks alerts uit voortkomen van potentiële witwas-signalen, doelbewust werd ingeperkt.

In plaats van meer fte’s in te zetten, ging ING de knoppen draaien om minder alerts te krijgen

Dat zit zo: de meldingen van het monitoringssysteem moeten handmatig onderzocht worden. Blijkbaar kwamen er echter zoveel meldingen binnen, dat er niet genoeg medewerkers waren om alle (witwas)alerts af te handelen. In plaats van meer fte’s in te zetten, ging ING vervolgens aan de knoppen draaien om minder alerts te krijgen. Het Financieele Dagblad spreekt over maximaal drie meldingen per dag.

In een intern advies van ING werd gemeld: ‘Draai (…) aan parameters om de (over)vloed aan alerts af te toppen en zo de werkdruk te beperken.’ Daarbij wordt de opmerking geplaatst: ‘wordt al gedaan.’

[Voor 49% gewijzigd door Marcva op 05-09-2018 13:56. Reden: link en citaat toegevoegd]

• leekers
Gillonde schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:10:
[...]

Niet investeren in opsporing en daarmee het risico nemen fraudegedrag van je rekeninghouders over het hoofd zien is toch wel wat anders dan zelf frauderen (zoals met de Liborrente bij de Rabobank een paar jaar terug). Dat ING daarmee niet aan de wet voldeed is waarom ze het bespaarde bedrag (100 miljoen) plus een boete (675 miljoen) moeten betalen.
Iedere bank en bestuurder weet wat de regels zijn en waar ze zich aan moeten houden .
Ga eens kijken wat er gebeurd is in de praktijk en hoe laks daarop gereageerd is door ING dus met andere woorden gewoon fraude en daar hebben ze ook een straf voor gekregen en moeten ook strafrechtelijk voor vervolgd worden net als ieder ander die zulk soort criminele praktijken begaat !

"Beautiful Clean Coal"

• U123456
Met V PAY kan je buiten Europa toch bijna niets?
Klanten van ING die een nieuwe betaalkaart aanvragen, krijgen niet meer automatisch een pas met Maestro als betaalsysteem.

De bank geeft sinds kort ook debetkaarten uit die werken met V PAY, een product van Visa. De nieuwe Europese betaalkaart maakt uitsluitend gebruik van de nieuwste chip- en pintechnologie. Steeds meer banken in Europa maken gebruik van deze techniek.

De betaalpassen hebben het logo van V PAY in plaats van Maestro. ING wil met het aanbod minder afhankelijk worden van één partij. Daarnaast verwacht de bank meer te profiteren van technologische vernieuwingen in betalingsverkeer door debetkaarten van zowel Visa als Mastercard te gebruiken.

De verdeling tussen kaarten met V PAY of Maestro gebeurt willekeurig. ING kreeg na een kleine proef in februari geen signalen dat er een sterke voorkeur is voor een van de twee systemen, laat een woordvoerder weten.

Mochten bepaalde klanten wel gehecht zijn aan Maestro-kaarten, dan blijft wisselen mogelijk.
Link: https://www.nu.nl/geldzak...-bankpas-met-maestro.html

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Klopt, maar eigenlijk zit je dan toch in dezelfde situatie als wanneer je een Maestro pas hebt? Die werkt buiten Europa namelijk ook niet overal.

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03:50
Volgens mij zijn veel V Pay passen ook voorzien van een Visa Electron applicatie. Dat wil zoveel zeggen als dat het mogelijk is om met een V Pay pas overal te betalen daar waar Visa geaccepteerd wordt en de terminal online is (dus niet op schepen, in vliegtuigen, treinen, tolstations, etc). Er moet dus authorisatie worden verleend door de bank om de betaling uit te voeren. Daarmee is de acceptatie van V Pay in sommige landen dus misschien iets beter dan van Maestro.

Het is meestal wel zo dat V Pay passen geen actieve magneetstrip hebben, wat de acceptatie dan weer enigszins inperkt.

Je zou dit kunnen testen door een V Pay pas van ING en/of SNS te proberen bij een AH to Go. Als je dan voor het insteken van de pas op de correctietoets drukt, zou je een keuzelijst moeten krijgen. Mijn Luxemburgse ING pas geeft hier 2x V Pay en als laatste optie Visa Electron.

• Brent
Aha! Die heb ik ook, maar dit wist ik niet. Goeie tip, ASAP ga ik het proberen.

• Nickk93
Brent schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:29:
[...]

Aha! Die heb ik ook, maar dit wist ik niet. Goeie tip, ASAP ga ik het proberen.
Ik weet overigens niet zeker of het met de nieuwe contactloze passen nog steeds het geval is. De laatste keer dat me dit is opgevallen was nog met een oudere pas. Toen was het een tijd gebruikelijk dat ik deze keuze bij elke automaat kreeg, waar ik betaalde met deze pas.

Ik weet wel zeker dat het niet voor de contactloze chip op de pas geldt (dit is eenvoudig uit te lezen met een Android toestel), dus je zal dit echt moeten uitproberen door de pas in de automaat te steken na op de correctietoets te hebben gedrukt.

• Brent
Helaas, enkel V-Pay (mijn pas heeft ook NFC betalen). Jammer, had handig kunnen wezen. Mijn kaart is van eind 2017.

• Nickk93
Brent schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:54:
Helaas, enkel V-Pay (mijn pas heeft ook NFC betalen). Jammer, had handig kunnen wezen. Mijn kaart is van eind 2017.
Heb je dit geprobeerd bij een winkel waarvan je weet dat er normale Visa kaarten geaccepteerd worden? Alleen de applicaties die ook daadwerkelijk door die betaalautomaat geaccepteerd worden, zijn zichtbaar

• Brent
Nickk93 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:47:
[...]

Heb je dit geprobeerd bij een winkel waarvan je weet dat er normale Visa kaarten geaccepteerd worden?
Bij een winkel waar ik zeker weet dat ze niet geaccepteerd worden ;) Ik zal nu wel naar de LIDL moeten, enige toko hier die ze bij mijn weten accepteert.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:20
Zelfs de Aldi, Lidl, Zeeman en Action accepteren tegenwoordig Visa en MasterCard in NL. Nu de Appie nog.

Lekker!

• U123456
Inmiddels is duidelijk geworden dat naast bevestigen via de ING app het ook mogelijk gaat worden om een ING scanner hiervoor te gaan gebruiken:
Heb je geen smartphone of tablet? Of is er een andere reden waarom je niet mobiel kunt bevestigen? Dan ga je de ING Scanner gebruiken zodra TAN stopt. Dit is een los apparaatje dat codes geeft.

De eerste klanten kunnen de scanner in het voorjaar van 2019 aanvragen. Klanten met een papieren TAN-lijst kunnen eerst een keuze maken, daarna volgen de klanten die een TAN-code per sms gebruiken.

Je krijgt bericht in Mijn ING als jij aan de beurt bent. Daarna krijg je de scanner dan thuisgestuurd.
En tot die tijd gebruik je gewoon je TAN-codes.
Link: https://www.ing.nl/partic...kieren/scanner/index.html

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Op dit moment wil ik graag af van de Rabobank en graag naar een “nieuwe” bank. Toch merk ik dat het een lastige opgave is dan op het eerste oog lijkt.

Zaken als iDeal betalingen, een ics creditcard(geen debit), en/of rekening kunnen openen nog echte drempels zijn. De oude banken hebben hier echt nog een voorsprong in ondanks de verder vaak ongemakkelijke en verouderde platformen en draconische bureaucratische aanvraagformulieren.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Miki schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:49:
Op dit moment wil ik graag af van de Rabobank en graag naar een “nieuwe” bank. Toch merk ik dat het een lastige opgave is dan op het eerste oog lijkt.

Zaken als iDeal betalingen, een ics creditcard(geen debit), en/of rekening kunnen openen nog echte drempels zijn. De oude banken hebben hier echt nog een voorsprong in ondanks de verder vaak ongemakkelijke en verouderde platformen en draconische bureaucratische aanvraagformulieren.
Mogelijke opties zijn dan denk ik

ASN: Support voor iDeal en iDin, Je kan een ICS Visa Card extra afnemen en krijgt rente over je saldo
Bunq: Betaal je best veel voor, maar je kan dan meerdere rekeningen aanhouden en hebt iDeal(iDin niet). Wel krijg je een Debit Mastercard. (Een ICS kaart kun je altijd koppelen aan de rekening)
Knab: Support voor iDeal(iDIn niet), Standaard een Visa Card van Qander/Amex Green, en je krijgt rente over je saldo

Storten is alleen weggelegd voor de drie grootbanken(ABN/ING/Rabo), maar wellicht dat dit verandert met de komst van 1 betaalautomaat door GSN.

Een voorsprong is een groot woord in dit geval, jij moet als klant kijken welke bank het best bij jouw voorkeuren aansluit en welk pakket(indien er meerdere zijn) moet kiezen. Overstappen is tegenwoordig heel simpel.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 06-11-2018 17:17]

• Roos79
  • Laatst online: 08:35
Met SNS kan je ook geld storten maar dat moet dan bij GWK kantoren en dat werkt prima.

Roos79 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:26:
Met SNS kan je ook geld storten maar dat moet dan bij GWK kantoren en dat werkt prima.
Kan met alle banken, kosten zijn wel hoog (minimaal 10eu dacht ik)

• Roos79
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:36:
[...]

Kan met alle banken, kosten zijn wel hoog (minimaal 10eu dacht ik)
Bij SNS is een gratis service daarom noem ik het ga niet iets aanraden wat extra kost 😉
https://www.snsbank.nl/pa...orten-op-je-rekening.html

[Voor 19% gewijzigd door Roos79 op 06-11-2018 17:39]

• mcDavid
@Miki wat bedoel je met "nieuwe bank"? Banken als bunq, n26 etc?
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je het bij bunq lastig gevonden hebt een gedeelde rekening te openen of zo, dat is letterlijk 3 klikken.

• Miki
  • Nu online
@Anoniem: 886251 @mcDavid

Het gaat inderdaad om N26, Revolutie, KNAB en Bunq :)

Een echte (ICS) creditcard is momenteel bij 1 van de genoemden niet mogelijk. Quander, AMEX of een MasterCard debetcard is het gewoon net niet zeker als je het vergelijkt met ICS kaart van de Rabo, ING of ABN. De bruikbaarheid (huurauto en hotels bijv.) als benefits zoals verzekerde aankopen is er niet of deels ingevuld.

De en/of rekening kan inmiddels bij Bunq geopend worden als joint account maar N26 heeft dit weer niet al schijnt het eraan te komen.

IDeal is een typische Nederlandse vinding dus het is niet gek dat N26 het bijvoorbeeld niet heeft maar dat is voor de Nederlandse consument wel een gemis als je veel online shopt of diensten via een abonnement wilt afnemen waar een iDeal verificatie(die van €0,01) voor benodigd is.

Kortom het is overstappen met ongemakken :)

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Miki schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:23:

Een echte (ICS) creditcard is momenteel bij 1 van de genoemden niet mogelijk. Quander, AMEX of een MasterCard debetcard is het gewoon net niet zeker als je het vergelijkt met ICS kaart van de Rabo, ING of ABN. De bruikbaarheid (huurauto en hotels bijv.) als benefits zoals verzekerde aankopen is er niet of deels ingevuld.

De en/of rekening kan inmiddels bij Bunq geopend worden als joint account maar N26 heeft dit weer niet al schijnt het eraan te komen.

IDeal is een typische Nederlandse vinding dus het is niet gek dat N26 het bijvoorbeeld niet heeft maar dat is voor de Nederlandse consument wel een gemis als je veel online shopt of diensten via een abonnement wilt afnemen waar een iDeal verificatie(die van €0,01) voor benodigd is.

Kortom het is overstappen met ongemakken :)
ICS van Rabo ING of ABN?

Je bedoelt neem ik aan een creditcard uitgegeven door de bank zelf.

ICS is een bedrijf dat zelf creditcards verkoopt en beheert. (ANWB/SNS/ASN zijn slechts enkele namen van de lijst met klanten)

ASN en Knab bieden namelijk echte CC's aan uitgegeven door respectievelijk ICS of Qander. American Express is een eigen kaart met eigen betaalnetwerk, vaak een wat slechtere acceptatie. Wel betere verzekering (afhankelijk van de kaart)

Bunq en Knab hebben iDeal
N26 heeft Sofort
Revolut heeft niks.

Je kan er ook voor kiezen om naar Moneyou over te stappen en een ICS Creditcard af te nemen.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
@Miki Zoals @Anoniem: 886251 al aangeeft kun je ook ICS creditcards nemen via ICS zelf. Daarvoor hoef je echt geen rekening bij een van de grootbanken te hebben. Zo'n kaart is zelfs nog goedkoper dan via die banken, en bij bijvoorbeeld De Bijenkorf kaart krijg je zelfs nog punten over je uitgaven om bij de bijenkorf uit te geven.

• mcDavid
Miki schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:23:

Waarom zou je niet gewoon een losse creditcard ergens afnemen? Net zo makkelijk.

• Miki
  • Nu online
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:30:
[...]

ICS van Rabo ING of ABN?

Je bedoelt neem ik aan een creditcard uitgegeven door de bank zelf.

ICS is een bedrijf dat zelf creditcards verkoopt en beheert. (ANWB/SNS/ASN zijn slechts enkele namen van de lijst met klanten)

ASN en Knab bieden namelijk echte CC's aan uitgegeven door respectievelijk ICS of Qander. American Express is een eigen kaart met eigen betaalnetwerk, vaak een wat slechtere acceptatie. Wel betere verzekering (afhankelijk van de kaart)

Bunq en Knab hebben iDeal
N26 heeft Sofort
Revolut heeft niks.

Je kan er ook voor kiezen om naar Moneyou over te stappen en een ICS Creditcard af te nemen.
ASN heb ik niet meegenomen in mijn zoektocht naar een nieuwe bank dus daar kan ik niets over zeggen.

Wat betreft een creditcard wil ik gewoon geen kaart van Qander. De verhalen zijn gewoon niet positief over deze uitgever en dus wil ik er niet aan. Zie het KNAB forum om eea terug te lezen, je zult zien dat het niet best is. Daarnaast is het ook een kaart die door Qander meteen als kredietrekening wordt aangemeld bij BKR. Ook dat vind ik zeer onwenselijk en heb ik nu ook niet met mijn huidige Rabocard. AMEX is dan wel een typische creditcard (chargecard) maar zoals je zelf al aangeeft is de acceptatie niet al te best.
Zowel Bunq als N26 hebben dan typische debitcards. Handig dat het bedrag gelijk afgeschreven wordt maar als je een auto wilt huren of een hotelkamer of restauranttafel boekt dan heb je niets aan je debitcard. Die worden 99 van de 100 keer nier geaccepteerd omdat er geen reservering kan worden geboekt.

Daarbij zoals ik al eerder aangaf is het hebben van iDeal erg fijn. Probeer maar eens je Netflix abonnement te koppelen aan een gewone rekening. Daardoor moet je een iDeal transactie doen van 1 cent. En dat is maar een enkel voorbeeld. Kun je wel weer andere oplossingen en workarounds vinden maar waarom zou ik dan mijn huidige bank moeten verlaten?

Een losse kaart afnemen direct bij ICS of de ANWB, Bijenkorf etc kan uiteraard ook maar als je dan de kosten doorrekent is de lol van zo’n nieuwe bank ook niet meer leuk.

Dus revolut, knab, n26 en bunq hebben hele goede punten maar net niet alles om een oude bank volledig los te laten.

[Voor 9% gewijzigd door Miki op 06-11-2018 22:16]

• mcDavid
Wat waren überhaupt je beweegredenen om bij Rabo weg te gaan dan? Puur de eeuwen achterlopende app of het gruwelijke investeringsbeleid? Of heel wat anders...

• Miki
  • Nu online
mcDavid schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:27:
Wat waren überhaupt je beweegredenen om bij Rabo weg te gaan dan? Puur de eeuwen achterlopende app of het gruwelijke investeringsbeleid? Of heel wat anders...
Yupp dat soort zaken. De app is echt spartaans, de wijze waarop je inzicht kunt creëren (potjes maken) is er niet meer. Een extra rekening openen levert een hoop gedoe en weer kosten op. Kortom de algehele ervaring is ondermaats ondanks het gemak van de aangeboden betaalmethoden.

Miki schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:40:
[...]

Yupp dat soort zaken. De app is echt spartaans, de wijze waarop je inzicht kunt creëren (potjes maken) is er niet meer. Een extra rekening openen levert een hoop gedoe en weer kosten op. Kortom de algehele ervaring is ondermaats ondanks het gemak van de aangeboden betaalmethoden.
Kan ik hieruit opmaken dat je Rabo dan gewoon niks vind en wil switchen naar een andere grootbank om alles in een te hebben?

• Miki
  • Nu online
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:36:
[...]

Kan ik hieruit opmaken dat je Rabo dan gewoon niks vind en wil switchen naar een andere grootbank om alles in een te hebben?
Nee, ik denk dat ik bij de ING of ABN tegen dezelfde problemen ga aanlopen. Bunq spreekt me het meest aan en zodoende opzoek gegaan naar een goede creditcard voor erbij. De ANWB heeft nu een interessante deal waardoor het overstappen wordt verzacht. As we speak ben ik nu met mevrouw MiKi in onderhandeling over Bunq i.c.m. ANWB Visacard :)

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Miki schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:10:
[...]

Wat betreft een creditcard wil ik gewoon geen kaart van Qander. De verhalen zijn gewoon niet positief over deze uitgever en dus wil ik er niet aan. Zie het KNAB forum om eea terug te lezen, je zult zien dat het niet best is. Daarnaast is het ook een kaart die door Qander meteen als kredietrekening wordt aangemeld bij BKR. Ook dat vind ik zeer onwenselijk en heb ik nu ook niet met mijn huidige Rabocard. AMEX is dan wel een typische creditcard (chargecard) maar zoals je zelf al aangeeft is de acceptatie niet al te best.
Qander (vroeger Lasercards) heeft/had inderdaad niet zo'n goede naam. Maar bijvoorbeeld de Miles&More VISA creditcard die sinds kort beschikbaar is kent geen BKR registratie (alleen toetsing bij aanvraag). Mijn ervaringen van jaren geleden was dat hun fraude detectie wat gevoeliger stond afgesteld en ze wat vaker opbelden om transacties te verifiëren. Ook rekenden ze toen een keer de jaarlijkse kaartbijdrage van de cobranded Gamma kreditkaart door terwijl ik voldeed aan de minimale uitgaven-eis om die bijdrage kwijtgescholden te krijgen. Is toen wel netjes opgelost maar moest ik zelf dus scherp op zijn. Maar dat is alweer 10 jaar geleden.
Zowel Bunq als N26 hebben dan typische debitcards. Handig dat het bedrag gelijk afgeschreven wordt maar als je een auto wilt huren of een hotelkamer of restauranttafel boekt dan heb je niets aan je debitcard. Die worden 99 van de 100 keer nier geaccepteerd omdat er geen reservering kan worden geboekt.
Klopt. Er valt wel veel geld te besparen met N26 wat betreft wisselkoersen (geen of beperkte koersopslag). Blijft dus interessant als je ook uitgaven in vreemde valuta doet, zeker zolang een rekening gewoon gratis is.
Daarbij zoals ik al eerder aangaf is het hebben van iDeal erg fijn. Probeer maar eens je Netflix abonnement te koppelen aan een gewone rekening. Daardoor moet je een iDeal transactie doen van 1 cent. En dat is maar een enkel voorbeeld. Kun je wel weer andere oplossingen en workarounds vinden maar waarom zou ik dan mijn huidige bank moeten verlaten?
iDeal is inderdaad het grootste probleem.
Dat is zo ingeburgerd en goedkoop voor partijen om te gebruiken. Helaas ook vaak gebruikt als afgeleide identificatie (idd de 0,01 euro verificatie transacties).
Waar mogelijk gewoon de partij vragen of het op een andere manier geregeld kan worden.
Als je keuzemogelijkheid hebt (internetaankopen) ga ik zelf ergens winkelen waar ik met creditcard terecht kan (of Paypal - gekoppelde cc). levert ook weer punten op.
Netflix kan je ook via creditcard betalen.
Een losse kaart afnemen direct bij ICS of de ANWB, Bijenkorf etc kan uiteraard ook maar als je dan de kosten doorrekent is de lol van zo’n nieuwe bank ook niet meer leuk.
Ligt eraan. N26 is gratis. creditkaart via ICS (bv Bijenkorfkaart) is goedkoper dan bij de grootbanken.
Dus revolut, knab, n26 en bunq hebben hele goede punten maar net niet alles om een oude bank volledig los te laten.
Het is deels persoonlijk wat je nodig hebt voor diensten, maar creditkaarten zijn m.i. geen belangrijk punt om bij je grootbank te blijven.

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04-2022
Miki schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:40:
[...]

Ik snap de kritiek op die app nooit zo goed. Het is inderdaad geen grafisch hoogstandje, maar hij doet toch wat hij moet doen: saldo bekijken, geld overmaken, berichten bekijken en betaalverzoeken sturen. Ik vind m gewoon praktisch, heb ik liever dan allerlei tierelantijntjes er omheen.

Kan aan mij liggen dat ik geen extra rekeningen ofzo nodig heb (kan me voorstellen dat andere mensen dat wel hebben hoor, zeker met partner). Ik heb aan 1 betaalrekening meer dan genoeg (sparen doe ik ergens anders). Als ik meer inzicht wil hebben zou ik eerder geneigd zijn in Excel ofzo wat te knutselen, maar dat is dan ook meer hobby. Ik zou in ieder geval niet zomaar het gemak van een grootbank er voor opgeven.
Er zullen toch vast wel tooltjes zijn die een export van transacties om kunnen toveren in iets leuk inzichtelijks?

Moneyou Go Plus blijft voorlopig gratis.

Bieden ze al Incasso's aan?

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:49
Anoniem: 886251 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:19:
Moneyou Go Plus blijft voorlopig gratis.

Bieden ze al Incasso's aan?
Zover ik weet niet. De app mist nog steeds een aantal essentiele zaken. Dat zal ook wel de reden zijn dat het volgend jaar nog gratis is. Voor de zaken waar ik Moneyou voor wou gebruiken gebruik ik nu naar volle tevredenheid Bunq Premium via een Bunq Pack.

falconxp schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:17:
[...]

Zover ik weet niet. De app mist nog steeds een aantal essentiele zaken. Dat zal ook wel de reden zijn dat het volgend jaar nog gratis is. Voor de zaken waar ik Moneyou voor wou gebruiken gebruik ik nu naar volle tevredenheid Bunq Premium via een Bunq Pack.
Kan het kloppen dat ik wel het IBAN ban Moneyou op kan geven bij incasserende partijen maar dat die dan geen incasso kunnen afschrijven?

Heb bij 3 bedrijven het Moneyou rekeningnr opgeschreven, twee bedrijven gaven aan dat het verwerkt was bij de 3e lukte het niet.

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:49
Anoniem: 886251 schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:22:
[...]

Kan het kloppen dat ik wel het IBAN ban Moneyou op kan geven bij incasserende partijen maar dat die dan geen incasso kunnen afschrijven?

Heb bij 3 bedrijven het Moneyou rekeningnr opgeschreven, twee bedrijven gaven aan dat het verwerkt was bij de 3e lukte het niet.
Kan heel goed. Bij Moneyou heb ik geen incassos lopen maar ik heb het een keer gehad bij Knab. Van een bepaald bedrijf lukte het niet. Ondertussen werkt het wel. waarschijnlijk een issue bij hun bank. Knab was toen relatief nieuw, zelfde als Bunq en Moneyou nu.

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
[...]
Dat zal ook wel de reden zijn dat het volgend jaar nog gratis is.
0,25% rente en een gratis pasje... Daar onderscheiden ze zich niet echt mee, maar het is gratis.
Geen minimale zaken zoals een contactenlijst en incasso's of ingeplande betalingen...

Jammer dat ik de Bunq Black Friday Deal gemist heb :/

• mcDavid
Sja die rentes van tegenwoordig... daar hoef je überhaupt niet meer naar te kijken. Als je zo allejezus veel spaargeld hebt dat die 0,05% verschil met een andere bank nog een significante impact op je kosten heeft, zou ik eerder adviseren iets anders met je geld te gaan doen ipv sparen.

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:46
Al weken bezig een partnerrekening te openen. Bij ASN duurde dat veel te lang, en ook bij SNS lijkt Service een heel moeilijk woord. Zijn er nog andere banken waar je snel een rekening kan openen, en waar Service goed werkt?

Bas Smit én Samantha Steenwijk approved

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Bij bunq kun je in minder dan 5 minuten een account maken met IBAN. Als je de Premium abonnement neemt kun je tot 25 rekeningnummers binnen enkele seconden creeren

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Roos79
@Rene44 vorig jaar was het bij SNS hier allemaal zo geregeld en ook prima service als je belde met vragen.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-06 19:57
Rene44 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:03:
Al weken bezig een partnerrekening te openen. Bij ASN duurde dat veel te lang, en ook bij SNS lijkt Service een heel moeilijk woord. Zijn er nog andere banken waar je snel een rekening kan openen, en waar Service goed werkt?
Ik weet dat gezamelijke rekeningen bij de Rabobank online vrijwel direct geregeld zijn (kan in een paar munuten vanuit de bankieren app), maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat alle partijen al klant waren bij de Rabobank. Als je nog geen klant bent duurt het waarschijnlijk langer, omdat er dan meer administratie bij komt kijken.

Zoals @edie aangeeft is Bunq ook een optie, echter is Bunq (naar mijn mening) relatief duur en heeft geen spaarekeningen met rente (ja, dat is vandaag de dag laag maar het gaat langzaam aan weer stijgen), e.d. Bunq heeft weer andere voordelen, en zeker het overwegen waard.

• mcDavid
@Rene44 I know the pain ;(

Ben inmiddels al weken bezig om (weer) een rekening te openen bij Triodos Bank. De ene na de andere horde moet overbrugd worden. Sinds kort is het me eindelijk gelukt om in te loggen, om in de internetbankieren-omgeving de zeer informatieve, verhelderende foutmelding "portefeulle geblokkeerd" tegen te komen. Dus momenteel zit ik te wachten op response van de helpdesk wat dat te betekenen heeft, zou 5 werkdagen kunnen duren :X

Is wel een verschil t.o.v. bunq waar je idd met 3 klikken een (gedeelde) rekening opent en als het nodig is binnen een paar seconden response hebt van de support.
ThomasG schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:53:
[...]
(ja, dat is vandaag de dag laag maar het gaat langzaam aan weer stijgen),
Oeh spannend, heb je daar een bron van?

Mijn spaarbank stuurde juist vanochtend een mailtje dat de rente nóg verder verlaagd is...
Die huidige rentestanden zijn gewoon niets waard, het heeft niet eens zin om daar naar te kijken

[Voor 25% gewijzigd door mcDavid op 12-12-2018 09:59]

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-06 19:57
mcDavid schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:55:
*knip*
[...]
Oeh spannend, heb je daar een bron van?

Mijn spaarbank stuurde juist vanochtend een mailtje dat de rente nóg verder verlaagd is...
Ik heb daar geen directe bron van dat het overal verhoogd gaat worden. Het plan van de ECB was wel altijd geweest om in 2018/2019 het goedkoop opkopen af te bouwen en de rente weer te verhogen. De Rabobank heeft op 22 november de rente voor een aantal rekeningen (toekomst sparen met korte looptijden) weer verhoogd (+ 0.10 ~ 0.20% afhankelijk van looptijd). Als de EDB vasthoud aan het plan, en Draghi ziet dat graag gebeuren, gaat de rente weer langzaam aan omhoop de komende jaren.

• ebia
  • Laatst online: 28-05 13:09
[...]

Als trouwe spaarklant bij 'Moneyou Sparen' heb ik onlangs zo'n Moneyou Go rekening geopend om eens te proberen, maar valt me tot op heden erg tegen. Ik begrijp dat ik voor de prijs (gratis) weinig eisen kan stellen, maar het mist toch wat essentiële zaken.

Wat ik bijvoorbeeld erg krom vindt is dat de 'potjes' geen eigen IBAN hebben. Je kunt vanaf een externe rekening dus geen geld storten in een specifiek potje. Je kunt ook intern geen automatische boekingen doen van het ene (algemene) potje naar het andere, dus ja, eigenlijk voegt het niks toe.
(Zeker in de wetenschap dat je bij 'Moneyou Sparen' met een paar muisklikken een extra spaarrekening kan openen mét eigen IBAN, en mét de mogelijkheid om intern automatisch bedragen over te schrijven tussen de rekeningen, vindt ik dit op z'n minst vreemd.)

Ook kan je niet de saldi van je spaarrekeningen of deposito's zien uit 'Moneyou Sparen'. Tot slot vind ik het jammer dat, ondanks dat er 'issued by the ABN AMRO bank' staat op de achterkant van de Maestro pas, je bij een ABN geldautomaat niet je saldo kunt zien of je pin code kan wijzigen (iets wat met ABN passen wel kan).

https://www.banken.nl/nie...eren-bitcoins-van-klanten

Zullen meer banken volgen?

[Voor 197% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 23-01-2019 14:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Door het nieuwsbericht van vandaag nieuws: ING gaat persoonlijke aanbiedingen doen op basis van bij- en afschrij... werd ik getriggerd om eens te kijken naar alternatieven.

Triodos kwam wel goed uit de vergelijking. Maar toen ik eens ging rekenen toch nog wel een flink stukje duurder dan wat ik nu betaal bij ING.

ING:
- Betaalrekening * ThinkPad €18,60 per jaar / €1,55 per maand
- Betaalrekening * ThinkPad €18,60 per jaar / €1,55 per maand
- Gezamenlijke rekening €18,60 per jaar / €1,55 per maand
- Extra betaalpas €12 per jaar / €1 per maand

Totaal package per jaar: €67,80 / €5,65 per maand

Triodos:
- Betaalrekening * ThinkPad €36 per jaar / €3 per maand
- Betaalrekening * ThinkPad €36 per jaar / €3 per maand
- Gezamenlijke rekening €36 per jaar / €3 per maand
- Extra betaalpas €36 per jaar / €3 per maand

Totaal package per jaar: €144 / €12 per maand :o

Vooral een gezamenlijke rekening is naar verhouding erg duur, omdat ze betaalpakket x2 doen i.p.v. een apart tarief voor een rekening + tweede betaalpas.

Zie ook hier https://www.bankenvergeli...-internet-betaalrekening/ voor duidelijker overzicht van kosten.

Ik wil best nadenken over duurzaamheid enzo, maar dit vind ik toch wel een beetje erg groot prijsverschil :/

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brent
ASN is een stuk voordeliger dan Triodos (1,63/mnd/p). Tikkeltje minder 'verantwoord' echter. bunq beweert helemaal niet te beleggen, en kun je in bepaald opzicht dus ook als verantwoord beschouwen.

Alles is echter verantwoorder dan ING though ;)

[Voor 11% gewijzigd door Brent op 05-06-2019 16:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Triodos hangt bij mij toch een homeopathie luchtje aan, of is dat al achterhaald?
In 2010 gaf de Vereniging tegen de Kwakzalverij Triodos Bank de Meester Kackadorisprijs omdat de bank volgens haar "kwakzalverij het meest heeft bevorderd", met name door beleggingen in homeopathie, acupunctuur en antroposofie.

[Voor 60% gewijzigd door hjs op 05-06-2019 16:36]

• begintmeta
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:33:
Triodos hangt bij mij toch een homeopathie luchtje aan, of is dat al achterhaald?
Of ze uiteindelijk meer geld in homeopathie steken dan bijvoorbeeld ING of ABN Amro weet ik niet, maar de Triodosbank heeft nog steeds een antroposofische achtergrond, en affiniteit met daaraan gerelateerde personen, projecten en bedrijven.

Je moet ook gewoon bepalen welk gewicht de plus en minpunten voor jou hebben en daarbij in de gaten houden of je er een goed beeld van hebt, want bijvoorbeeld uit de door de vereniging voor de kwakzalverij gepresenteerde informatie is eigenlijk niet op te maken of de Triodosbank homeopathie nu echt meer faciliteert dan andere banken

[Voor 40% gewijzigd door begintmeta op 05-06-2019 18:10]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Na bijna 48 jaar een ING (en voorgangers Postbank, Postgiro, Rijkspostspaarbank en weet ik wat nog meer) te hebben gehad was het na het nieuwsbericht van vandaag wel klaar. De rekening was toch al niet veel meer in gebruik omdat de hypotheek nu elders loopt en i.v.m. korting dat aantrekkelijker was. En elke maand heen en weer pingpongen met het salaris had ik na een paar maanden ook wel gezien. Teveel negatief gedoe bij de bank (aldus de vele schandalen van de laatste jaren maar daar zijn ze niet uniek in) en meer met zichzelf bezig dan met de klant (bleek vandaag maar weer), dan is het wel goed. Dus opgezegd.

Jammer dat ze niet vragen waarom je opzegt, heeft stemmen met mijn voeten nog niet veel effect. :P Van de besparing koop ik mooi elke maand een lolly. :+

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Bastien, zo heel af en toe houden ze na afloop een klantonderzoek, maar als ze een piek in overstappen zien, dan zouden ze het uiteindelijk ook wel kunnen achterhalen. (Of ze daar wat mee willen doen is een andere vraag, maar als je de reden wel in kunt vullen en ze willen het niet weten komt het op hetzelfde neer.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Gek genoeg is de ING nog altijd de grootste bank van NL, en met de komst van Apple Pay word dat meer.

Is het percentage ontevreden klanten dan zo klein, of heeft de gemiddelde klant geen interesse in overstappen?

Misschien word het weer tijd voor een echte ouderwetse staatsbank waar het management geen gekke dingen kan doen en ook nog maatschappelijk verantwoord kan opereren.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Overstappen wordt toch nog steeds als een hoop gedoe gezien.
En ING heeft wel een uitstekende app.

En zo lang dit om eigen diensten gaat, eigenlijk nog niet eens heel erg. Deden ze toch al op basis van andere klantgegevens en je kan het ook uitzetten. Al mocht het van mij best opt-in worden, maar dan doet geen hond het. Extern delen was wel een brug te ver geweest, maar daar is nu dat psd2 al voor.

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-04 05:56
Ben wel benieuwd of ING dat echt door gaat zetten. Ze hebben zoiets al eerder geprobeerd en toen ingetrokken vanwege de vele kritiek.

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bunq mag dan duur zijn (€8 per maand per persoon, minder als je wil mee doen aan zo’n pack), maar wij gaan nooit meer terug (naar respectievelijk ABN en ING).
Alles supersnel geregeld vanuit de app, Apple Pay, super handige features zoals tot 25 rekeningen met eigen IBAN die onze begroting en budgettering een stuk overzichtelijker maken, je kan kiezen welke automatische incasse van welke rekening gaat, etcetera etcetera.
Wij zijn nu 8 maanden volledig over met het huishouden (alles gaat van bunq af), we houden alleen nog een ING Oranjerekening aan voor het contante geld stort probleem (bunq heeft geen stortingsautomaten).
Mocht ik in de toekomst nog zelfstandig worden is het zakelijke pakket met zijn API’s ook nog eens mega aantrekkelijk.
AMA, als je de 8€ pp/pm kan missen vind ik het een dikke aanrader.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Ik was ooit aan het overwegen om over te stappen van de Rabobank naar Bunq maar vanwege gezinssamenstelling en creditcard verder gekeken. Met Bunq moest ik teveel goochelen om gewenste functies/ mogelijkheden te krijgen. Uiteraard nog even gekeken naar ASN, Triodos maar ik had bij die banken niet het gevoel dat ik er veel mee zou opschieten. Vervolgens gekeken naar de twee andere groot banken, ABN AMRO en ING. Bunq sprak mij erg aan vanwege moderne app en de vele mogelijkheden en dat zag ik in iets mindere mate ook terug bij ING. Via de overstapservice ben ik uiteindelijk in een kleine 3 maanden volledig overgestapt. Het had zelfs veel sneller gekund maar we wilden voor de zekerheid Rabobank aanhouden voor het geval er iets mis ging.
Ik ben erg blij met de overstap naar ING. De app en met name de autorisatie van betalingen is echt een genot. Die raboreader vergat ik nog wel eens om in mijn tas te gooien waardoor ik vaak wel eens mis greep als ik op mijn werk even gauw iets wilde bestellen. Daarnaast vind ik het webplatform ook erg klantvriendelijk tov Spartaanse Rabobank. Dus ja ik ben erg happy.

De berichtgeving over de reclame is voor mij niet nieuw ik krijg ook al soms in de app een banner voor een ING product maar dat kun je dus straks uitzetten. Ik vind de ophef wat overdreven als ik het vergelijk met de Rabobank die mij doodleuk belde over beleggen toen ik kort daarvoor een DeGiro rekening had geopend, toeval zeker :?

Ps. Ik had bij de Rabobank wat ongelooflijke knullige administratieve problemen omdat mijn partner uit een andere regio kwam en jaren na dato nog last van hadden. Vervolgens kinderrekeningen die bij de 1 wel zichtbaar waren en bij de ander maar voor de helft. De verdomde Raboreader icm beperkte mogelijkheden van webplatform was voor mij de druppel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:52:
Gek genoeg is de ING nog altijd de grootste bank van NL, en met de komst van Apple Pay word dat meer.

Is het percentage ontevreden klanten dan zo klein, of heeft de gemiddelde klant geen interesse in overstappen?
Ik heb weleens gekeken om over te stappen, maar voor je het weet zit je met een readertje te pielen of andere digitale ongemakken..
ING heeft echt een geweldige app, dat zorgt er echt voor dat ik er blijf.
Daarnaast heb ik er eigenlijk niet echt klachten over.

Het enige dat ik mis zijn twee dingen:
1. Zo'n systeem om automatisch te sparen door je betalingen af te ronden (dus als je voor €2,50 iets koopt, dat er dan 50 cent naar je spaarrekening gaat), een van de andere banken (weet niet welke) heeft dat wel.
2. Een huishoudboekjesfunctionaliteit. Ze hadden het een tijd geleden, maar het kostte geld, dus niemand had er interesse in en toen hebben ze het weer afgeschaft.

Maar behalve dat heb ik eigenlijk geen klachten over ING, en nogmaals, hun digitale situatie is echt top-notch. Prima app voor de smartwatch ook.

Nb. Nu zijn dat overigens 2 typische dingen die met PDS2 kan regelen, maar ik heb geen trek om daaraan mee te doen.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-06 16:31
anandus schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:52:
[...]
Ik heb weleens gekeken om over te stappen, maar voor je het weet zit je met een readertje te pielen of andere digitale ongemakken..
ING heeft echt een geweldige app, dat zorgt er echt voor dat ik er blijf.

1. Zo'n systeem door automatisch te sparen door je betalingen af te ronden (dus als je voor €2,50 iets koopt, dat er dan 50 cent naar je spaarrekening gaat), een van de andere banken (weet niet welke) heeft dat wel.
2. Een huishoudboekjesfunctionaliteit. Ze hadden het een tijd geleden, maar het kostte geld, dus niemand had er interesse in en toen hebben ze het weer afgeschaft.

Maar behalve dat heb ik eigenlijk geen klachten over ING, en nogmaals, hun digitale situatie is echt top-notch. Prima app voor de smartwatch ook.

Nb. Nu zijn dat overigens 2 typische dingen die met PDS2 kan regelen, maar ik heb geen trek om daaraan mee te doen.
Punt 1 is de reden dat ik soms nog met cash betaal. Het wisselgeld gaat mee naar huis en direct in een potje. Om dan na een jaar een zware pot geld te dumpen bij de bank geeft ook veel meer voldoening dan cijfertjes op je spaarrekening. Meer cash gaan betalen is zo gek nog niet eens naar aanleiding van dit nieuwsbericht over de ING.

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 06:08
[b]anandus schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:52:

1. Zo'n systeem om automatisch te sparen door je betalingen af te ronden (dus als je voor €2,50 iets koopt, dat er dan 50 cent naar je spaarrekening gaat), een van de andere banken (weet niet welke) heeft dat wel.
Dit heeft bunq

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:52:

Heb me daar in 2014 ook al over verbaasd. Het halve land over de zeik maar ik denk dat het aantal vertrekkers enorm laag is.
Misschien word het weer tijd voor een echte ouderwetse staatsbank waar het management geen gekke dingen kan doen en ook nog maatschappelijk verantwoord kan opereren.
Ik ben na de 2014 plannen overgestapt naar SNS. Tot nu toe lijkt SNS / de Volksbank zich enigszins als die staatsbank. Geen haast om weer geprivatiseerd te worden. Een retailbank, niet bezig met groot zakelijke markt. Voorlopig nog niet klaar om overgenomen te worden. Ik ben zelf tevreden met hoe alles werkt en wat er mogelijk is.

PV Output

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ING heeft inderdaad een fijne app. Maar dat was voor mij geen dwingende reden meer. Ruim 95% van de betalingen die ik doe zijn app-loos. Ofwel incasso ofwel via CC/Paypal ofwel met de pinpas. Dat ik met de app iets doe is maar zelden. Een losse rekening, sparen en dat is het dan wel. Meer doe ik niet met een bankrekening, het is mijn digitale portemonnee en niet meer dan dat. Al die andere functionaliteiten hebben voor mij geen waarde.

Ik heb nu iets van 2 jaar een dubbele rekening gehad en gedurende een half jaar zelf de incasso's aangepast. Niet via de overstapservice omdat ik later pas besloten heb om toch met de hele handel te switchen. Ach, het heeft in dat half jaar misschien een uurtje werk gekost.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik vind de app van ASN (/SNS, zelfde app met andere kleurtjes vziw) heel prima. Heb blijkbaar ook niet zoveel wensen. Je kunt de grenzen voor wat je met of zonder reader doet afstellen, waardoor het ook makkelijker kan zijn om hem thuis te laten en alleen te gebruiken voor echt ongebruikelijke of grote transacties.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 21:08

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Bastien schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:52:
Na bijna 48 jaar een ING (en voorgangers Postbank, Postgiro, Rijkspostspaarbank en weet ik wat nog meer) Dus opgezegd.
@Bastien: Ik was even nieuwsgierig waar je nu wel bij zit.

heb hetzelfde meegemaakt, ook 20/25 jaar bij Postbank gezeten, nu Triodos ;)

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

anandus schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:52:

@anandus: jij stoort je niet aan: een Topman die wel heel erg veel verdient (en blijkbaar nog niet tevreden is mijn zijn salaris) en dat ze blijven investeren in niet duurzame items of dat er weer zoveel personeel uit moet, terwijl de winstcijfers prachtig zijn :? :?

Acties:
  • +9Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JAN-B schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:59:
[...]
@anandus: jij stoort je niet aan: een Topman die wel heel erg veel verdient (en blijkbaar nog niet tevreden is mijn zijn salaris) en dat ze blijven investeren in niet duurzame items of dat er weer zoveel personeel uit moet, terwijl de winstcijfers prachtig zijn :? :?
Nee, niet echt. Dat boeit me niets, om eerlijk te zijn, als ze maar een goed product leveren.

Ik bepaal de aankoop van mijn telefoon, zak aardappelen of tuingereedschap ook niet aan de hand van hoe de business-aspecten van die winkel zijn. Jij wel?
Ik wéét niet eens wat de directeur van Coolblue, Albert Heijn of Gamma verdient.

Misschien harteloos, maar dat is simpelweg niet mijn pakkie-an.
Ik wil gewoon een goed product voor een redelijk bedrag.
Ik ben een klant, geen aandeelhouder of vakbondsvertegenwoordiger.

[Voor 4% gewijzigd door anandus op 06-06-2019 14:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online
Voor mij is een broek waarvoor niemand gestorven is vanwege slechte arbeidsveiligheidsomstandigheden een beter product, misschien wel ook gewoon ander product, dan een broek waarvoor wel iemand gestorven is, en ik wil daar ook best wat meer voor betalen.
... Misschien harteloos,...
Misschien vooral ook wat kortzichtig.

[Voor 24% gewijzigd door begintmeta op 06-06-2019 14:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Brent schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:20:
ASN is een stuk voordeliger dan Triodos (1,63/mnd/p). Tikkeltje minder 'verantwoord' echter. bunq beweert helemaal niet te beleggen, en kun je in bepaald opzicht dus ook als verantwoord beschouwen.

Alles is echter verantwoorder dan ING though ;)
Triodos ben ik wel een beetje op afgeknapt na deze post: Johnny in "Het 'Welke bank?' topic" , voor zover ik er qua prijs nog niet op was afgeknapt ;)

ASN heb ik wel een goed gevoel bij en ga ik mij binnenkort zeker eens in verdiepen. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of ASN = SNS ? Las dat het beiden onderdeel is (geworden?) van 'de Volksbank' en dat er niet heel veel verschillen meer tussen die twee zitten :?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
ASN zit idd net als SNS bij de Volksbank. Vandaar dat er overeenkomsten zijn tussen app enzo. Investeringsbeleid is vziw wel apart, dus dat zou redelijk goed moeten zitten. In elk geval lijkt het mij de meest verantwoorde optie. Eventueel bunq omdat die helemaal niet beweren te beleggen, maar die is mij wat te duur vergeleken met ASN.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online
Brent schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:36:
.... Eventueel bunq omdat die helemaal niet beweren te beleggen, ...
Volgens mij beweert bunq niet dat men niet belegt/investeert met de het geld (of de winst) van de rekeningen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
begintmeta schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:29:
[...]

Volgens mij beweert bunq niet dat men niet belegt/investeert met de het geld (of de winst van) de rekeningen.
Bij bunq kun je zelf bepalen of je geld wel- of niet geïnvesteerd wordt, en zo ja in welke branches.

• begintmeta
  • Niet online
mcDavid schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:34:
[...]

Bij bunq kun je zelf bepalen of je geld wel- of niet geïnvesteerd wordt, en zo ja in welke branches.
Klopt inderdaad, maar je kan niet aanvinken wat met de winst/inkomsten van bunq wordt gedaan. Stel dat bunq zelf (of groot-belanghebbenden) uiteindelijk bijvoorbeeld een proportie van mijn 8€/maand in voor mij niet-verantwoorde zaken investeert, maakt dat bunq voor mij weer minder interessant (maar het is natuurlijk wat anders dan dat men tienduizenden van mijn € investeert in dergelijke zaken, dat geef ik grif toe) Ik weet niet in hoeverre transparant is wat men met de inkomsten van de bv doet.

[Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 06-06-2019 17:42]

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

anandus schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:06:
Nee, niet echt. Dat boeit me niets, om eerlijk te zijn, als ze maar een goed product leveren.
Nou, wel een eerlijk antwoord, maar niet het antwoord waar ik op hoopte :(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

ThinkPadd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:30:

Triodos ben ik wel een beetje op afgeknapt na deze post: Johnny in "Het 'Welke bank?' topic" ,
@ThinkPad: ik vind die post van Johnny echt zeer overdreven en is het wel echt waar :?
bewijzen??
het valt me op dat dit elke keer gebeurt: Triodos > verhalen over homeopathie enz.....

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 17:09
begintmeta schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:16:
[...]

Voor mij is een broek waarvoor niemand gestorven is vanwege slechte arbeidsveiligheidsomstandigheden een beter product, misschien wel ook gewoon ander product, dan een broek waarvoor wel iemand gestorven is, en ik wil daar ook best wat meer voor betalen.

[...]

Misschien vooral ook wat kortzichtig.
Het voorbeeld dat je nu van arbeidsomstandigheden aanhaalt is natuurlijk wel van heel andere orde dan het salaris van een directeur. Dat eerste boeit mij wel, het tweede en stuk minder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

JAN-B schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:45:
[...]
@ThinkPad: ik vind die post van Johnny echt zeer overdreven en is het wel echt waar :?
bewijzen??
het valt me op dat dit elke keer gebeurt: Triodos > verhalen over homeopathie enz.....
Mijn bericht bevat een link naar een ander artikel dat uitgebreider uitlegt waar Triodos voor staat en wat ze doen, dat artikel bevat ook weer een groot aantal links naar externe bronnen.

Als er iets in mijn bericht staat wat niet klopt dan pas ik het graag aan, maar als je iemand beschuldigd van overdrijven en het openbaar in twijfel trekt of het wel waar is neem dan wel de moeite om het te onderbouwen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online
Zoals ik al eerder aangaf is de antroposofische achtergrond van de triodosbank niet echt te missen.

Maar of de Triodosbank daadwerkelijk bijvoorbeeld homeopathie meer faciliteert dan bijvoorbeeld de Rabobank, ABN Amro of ING zou ik niet kunnen zeggen, noch heb ik de afgelopen jaren een bank opgemerkt die investeringen in homeopathie uitsluit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-05 22:52
Ik heb laatst een rekening bij moneyou geopend. De rekening met betaalpas is gratis en ze geven ook nog eens een astronomisch hoge rente op de betaalrekening van 0,2%, ongekend!

Nu heb ik al wat kleine zaken overgezet van mijn rabo rekening naar moneyou maar begin opeens te twijfelen. Mijn doel is om volledig over te gaan naar moneyou en dus mijn betaalde rekening bij rabo op te zeggen maar kan dat wel? Ik kan volgens mij bijvoorbeeld geen geld storten omdat ze geen gebouwen hebben waar een stortapparaat staat. Op zich geen probleem maar zo zijn er misschien meer dingen. Iemand ervaring mee? Het heeft voor mij alleen zin als ik volledig over kan namelijk.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee