Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Naast Australië en de Verenigde Staten, die het bewuste gebied doorkruisen met vliegtuigen, en Noorwegen dat er een autoschip heeft rondvaren, nemen morgen en overmorgen nog meer landen deel aan de zoekactie.

Het gaat om China (3 vliegtuigen, 3 helikopters en 5 marineschepen), Japan (2 vliegtuigen) en het
Verenigd Koninkrijk (marineschip).

Vanuit Australië zijn ook nog een marineschip en
een koopvaardijschip onderweg
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10...r-brokstukken-MH370.dhtml 
Hehe, eindelijk een beetje actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Precies, de eerste week is gewoon verloren gegaan door al het gepruts en geslotenheid (en vooral niet om de benodigde hulp vragen) - dat mag je echt die malaysiers aanrekenen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Ik was inderdaad abuis, met IR gaat het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:28
Ze zijn er dus vrij zeker van dat het brokstukken zijn op de sattelietfoto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nee, dat is nog niet zeker op dit moment. Onbekende brokstukken zijn gespot via een satelliet en die gaat men nu onderzoeken (ervan uitgaande dat men de brokstukken kan vinden).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet er een kratje pils op dat dit vliegtuig niet zal worden gevonden. Er is nog geen enkel brokstuk gevonden, zero, nada noppes. Zelfs met het air france toestel lag de zee vol met drijvend debris. Van vleugeldelen tot slaapcabines en koffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

XWB schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 20:24:
Nee, dat is nog niet zeker op dit moment. Onbekende brokstukken zijn gespot via een satelliet en die gaat men nu onderzoeken (ervan uitgaande dat men de brokstukken kan vinden).
Er is zelfs een redelijke kans dat dit ijsschotsen zijn / waren die vanaf de zuidpool hier naartoe gedreven zijn.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Op Fok was een artikel van een vrouw die beweerde een vliegtuig te hebben gezien, in zee, in de buurt van de Andaman eilanden. Niemand aan boord geloofde haar.

Wat zou de hoogte van haar toestel ongeveer geweest zijn en zou je op die hoogte een (deels verlicht?) vliegtuig in zee kunnen spotten?

Stel dat het vliegtuig in dat gebied is neergestort, kunnen delen dan al zover afgedreven zijn als waar men nu zoekt?

Tevens lijkt het mij simpel om na te gaan of dit incident aan boord van de betreffende vlucht heeft plaatsgevonden en zo ja wat de locatie ongeveer was.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dit artikel bedoel je, ik heb even gegoogled op "adaman island woman claim" en het was de eerste hit :). Als ik het allemaal goed begrepen heb, en alle andere informatie wél klopt, dan kan dit niet omdat die eilanden niet op de ring die zou blijken uit het satelliet contact liggen. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zeker men is over die ring. Kan er niet een meetfout zijn in de hoek of latency van de communicatie met de satelliet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:11
ASW1 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:58:
Ik was inderdaad abuis, met IR gaat het niet lukken.
Dat kun je zo niet zeggen. Ik heb een IR-camera gehad en me verdiept in hoe je zo'n ding gebruikt. Materialen hebben elk een verschillende "emissivity", de eigenschap die bepaalt hoeveel energie ze uitstralen bij een gegeven temperatuur. Die waarde is anders voor zeewater dan voor aluminium, vliegtuigstoelen, zwemvesten, lijken (sorry)... Dat betekent dat dergelijke objecten te onderscheiden zouden moeten zijn van het omringende zeewater op IR-beelden.

Dus er is een goede kans dat er, in ieder geval 's nachts, met IR gezocht gaat worden.

Deze 777 is trouwens (lang) niet het enige vliegtuig wat spoorloos verdwenen is. Deze kaart (hover je muis over de stippen) laat zien waar er op de wereld vliegtuigen verdwenen zijn. Mij viel op dat de meeste wel een tijdje geleden zijn en propellers hadden.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:10
China heeft mogelijk beelden met wrakstukken

http://www.nu.nl/buitenla...lden-met-wrakstukken.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er zijn inderdaad nieuwe "objecten" gespot.

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/BjU3b5tCAAArpPo.jpg:large

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/BjUz0zrCEAETYZP.jpg:large

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/BjUzgj2CYAAGMaU.jpg:large

Afmetingen 22 bij 13 meter. Schepen zijn onderweg om het te onderzoeken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Grappig dat 'misheard'. Blijkbaar communiceren de Maleisische en Chinese autoriteiten met elkaar in het Engels (thirteen vs thirty) en niet bijv in het Chinees (san shi vs shi san) of Maleisisch (tiga belas vs tiga puluh) waar je het veel moeilijker zou 'mishearen'.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 22-03-2014 12:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
China's statement over het gevonden puin:

http://www.sastind.gov.cn/n112/n117/c305455/content.html

Beeld dateert van 18 maart.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

A Startlingly Simple Theory About the Missing Malaysia Airlines Jet

Wel een interessante theorie over wat er mogelijk is gebeurd, klinkt aardig logisch allemaal.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

ScrooLoose schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:22:
A Startlingly Simple Theory About the Missing Malaysia Airlines Jet

Wel een interessante theorie over wat er mogelijk is gebeurd, klinkt aardig logisch allemaal.
is reeds voorbij gekomen (als je in het topic zoekt op wired.com vind je er meer over)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
XWB schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:06:
Er zijn inderdaad nieuwe "objecten" gespot.

[afbeelding]

[afbeelding]

Afmetingen 22 bij 13 meter. Schepen zijn onderweg om het te onderzoeken.
Je kan beter de "s" uit de https halen anders zijn zoals nu voor velen de plaatjes niet zichtbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door enchion op 22-03-2014 13:26 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het verhaal staat nu op Reuters:

http://www.reuters.com/ar...ght-idUSBREA2701720140322
The object, around 22 meters long (74ft) and 13 meters (43ft) wide, was spotted early on March 18 around 120 km (75 miles) from a location where possible debris was sighted by another satellite on March 16 in the remote ocean off western Australia.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:31:
[...]

Je kan beter de "s" uit de https halen anders zijn zoals nu voor velen de plaatjes niet zichtbaar.
Werkt hier prima hoor, waarom zou het niet zichtbaar zijn via https?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30
Het is hier ook niet zichtbaar.
Voor mij is het 1 groot stuk spatie/enter leeg veld.
Ik vroeg mij ook al af, wat mis ik hier?
Geprobeerd dat vak te selecteren, maar daar kwam ook niets tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat vaag. Ik heb er in elk geval http ipv https van gemaakt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
@XWB

Laat maar ik kom er net achter dat het met de Disconnect plugin op mn Firefox temaken heeft, die blokt iets teveel info naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
JeroenH schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:16:
[...]
Dat kun je zo niet zeggen. Ik heb een IR-camera gehad en me verdiept in hoe je zo'n ding gebruikt. Materialen hebben elk een verschillende "emissivity", de eigenschap die bepaalt hoeveel energie ze uitstralen bij een gegeven temperatuur. Die waarde is anders voor zeewater dan voor aluminium, vliegtuigstoelen, zwemvesten, lijken (sorry)... Dat betekent dat dergelijke objecten te onderscheiden zouden moeten zijn van het omringende zeewater op IR-beelden
Het ging erom of je met IR door bewolking heen zou kunnen kijken, daar kom ik op terug.
Niet dat met IR onderwerpen niet van het zeewater te onderscheiden zouden zijn, dat gaat inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Zie dit topique voor het eerst. Ga eens een pagina of wat teruglezen, ben enorm geïnteresseerd in deze hele zaak, erg benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Niku schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:57:
Zie dit topique voor het eerst. Ga eens een pagina of wat teruglezen, ben enorm geïnteresseerd in deze hele zaak, erg benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen.
Ben vooral benieuwd of het toestel ooit gevonden wordt. De Titanic, waarvan bekend was waar het ongeveer moest liggen, is 73 jaar spoorloos geweest. En dat schip was vele malen groter dan een 777 en het gebied waarin ze moesten zoeken vele malen kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

True, maar de Titanic ligt op 3800 meter diepte, wat natuurlijk ook niet meehelpt. Evenals het feit dat in die jaren de middelen voor grootscheepse zoektochten (laat staan op die dieptes) gewoon veel beperkter of compleet niet-bestaand waren.

Denk wel dat het toestel gevonden wordt, de meeste vliegtuigwrakken worden ooit wel gevonden, ook al kan het soms lang duren (50+ jaar komt ook wel voor zelfs).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
downtime schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:42:
[...]

Ben vooral benieuwd of het toestel ooit gevonden wordt. De Titanic, waarvan bekend was waar het ongeveer moest liggen, is 73 jaar spoorloos geweest. En dat schip was vele malen groter dan een 777 en het gebied waarin ze moesten zoeken vele malen kleiner.
Wanneer ze voordat de recorders/ULB zullen stoppen met het uitzenden van signalen (1 week?) niets noemenswaardigs vinden, kan het zeker lang gaan duren. Maar meer dan maanden/enkele jaren verwacht ik niet. De techniek is veel verder gevorderd in vergelijk met de 73 jaar na de Titanic, de noodzaak om de MH370 te vinden is groter, en een gecrasht vliegtuig laat over het algemeen meer sporen na (lees drijvende brokstukken) dan een schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
downtime schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:42:
[...]

Ik betwijfel of men in 1912 duikmateriaal had waarmee je tot bijna 4 km diep kon afdalen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XWB schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:34:
[...]

Ik betwijfel of men in 1912 duikmateriaal had waarmee je tot bijna 4 km diep kon afdalen?
Nope, voor dat soort dieptes heb je toch echt een bathyscaaf voor nodig, en de eerste daarvan (de FRNS-2) is pas in 1946 gebouwd, en kon tot 4050 meter afdalen.

Een "gewone" onderzeeër komt niet eens in de búúrt van die dieptes... de Soviet Mike-class (en dat is dus pas eind jaren 70) zat op een record ontwerpdiepte van maximaal 1250, en een crush depth van 1500 meter, alle andere onderzeeërs zitten ver onder die maximale dieptes. Ook niet echt bruikbaar dus.

En een "gewone" duiker, dus zonder onderzeeër etc, komt sowieso niet veel verder dan een paar honderd meter geloof ik.

In andere woorden, de eerste 40 jaar na het zinken van de Titanic had men niet eens de middelen om naar haar te zoeken. Bij MH370 ligt dat dus anders, nu kunnen we zoeken tot bijna 11.000 meter diepte.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 23-03-2014 06:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:23

vhal

ಠ_ಠ

Het zoeken op 11km diepte is wel erg beperkt maar dit terzijde. Alsof men een zoekactie houdt op de maan maar dan op aarde.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

In ander nieuws:
De piloot van de vermiste vlucht Malasyia Airlines MH370 heeft vlak voor het opstijgen twee minuten gebeld met een mysterieuze vrouw die een valse identiteit opgaf bij het kopen van de simkaart.
Hoeft niks te betekenen volgens mij, kan ook gewoon zijn nieuwe vriendin geweest zijn ondanks dat je een vals id moet hebben om een sim te krijgen.
De onderzoekers gaan zich nu richten op het ondervragen van de vrouw van de piloot. Uit respect hebben ze daar twee weken mee gewacht, maar nu wordt Faizah Khan aan de tand gevoeld.
De echtgenote werd wel al eens gehoord door de onderzoekers en daaruit bleek dat ze misschien cruciale informatie heeft over Zaharie.
:X

Bron AD en news.com.au

En nog een mooi infoplaatje voor vandaag:Afbeeldingslocatie: http://media.news.com.au/nnd//d08e05ad779ffd764a70287b8cca224c/desktop/assets/wreckage-location.png

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er is meer puin gevonden.
Small debris spotted in the southern Indian Ocean by a search plane on Saturday includes a wooden pallet
http://twitter.com/ReutersAero/status/447588798138814464

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
Ik zal de gedachte gang van die mensen nooit snappen denk ik. Een toestel met 239 levens aan boord is vermist, iedere minuut telt in de zoektocht naar dat ding. En uit respect wachten ze TWEE WEKEN met het ondervragen van dat mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Dat mens is in shock, doordrammen zorgt er waarschijnlijk voor dat ze dichtslaat of gaat vertellen wat ze denkt dat de onderzoekers willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Meer objecten gespot:
Malaysia says received new satellite images from French authorities showing potential objects in vicinity of southern corridor
http://twitter.com/ReutersAero/status/447680943185088512

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik blijf het zo knap vinden, dat ze in zo'n immense zee vanuit de ruimte objecten van paar meter kunnen vinden. Ongelooflijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
anandus schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:04:
Ik blijf het zo knap vinden, dat ze in zo'n immense zee vanuit de ruimte objecten van paar meter kunnen vinden. Ongelooflijk :)
Dat is eigenlijk wel een bizar iets als je er zo over nadenkt!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
XWB schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:30:
Meer objecten gespot:

Malaysia says received new satellite images from French authorities showing potential objects in vicinity of southern corridor

http://twitter.com/ReutersAero/status/447680943185088512
Maw we weten nu eigenlijk dat niet alleen die inmarsat boven dat gebied hangt, maar ook sattelieten van China, Frankrijk, en waarschijnlijk Rusland, VK, enzzzz. (doe nog maar een stuk of 20.)

Google Earth zou dus al bijna dagelijkse updates kunnen hebben.
(zouden bwvs maar een paar vierkante meter net niet kunnen door marge in de scan-overlap)

Misschien nog iets voor Snowden, om daar een revelatie over te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 23-03-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
enchion schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:43:
[...]

Maw we weten nu eigenlijk dat niet alleen die inmarsat boven dat gebied hangt, maar ook sattelieten van China, Frankrijk, en waarschijnlijk Rusland, VK, enzzzz. (doe nog maar een stuk of 20.)

Google Earth zou dus al bijna dagelijkse updates kunnen hebben.
(zouden bwvs maar een paar vierkante meter net niet kunnen door marge in de scan-overlap)

Misschien nog iets voor Snowden, om daar een revelatie over te doen.
Waarover? Dat er een zooi satellieten rondvliegen die foto's kunnen maken? Daar is toch ook niks nieuw of geheims aan? Die worden ook gewoon door alle landen gevolgd.

Ik kan je één ding met 100% zekerheid zeggen: Geen enkel land gaat een geheime satelliet die niet iedereen al kent gebruiken om te zoeken naar een gecrashed passagierstoestel waarbij er echt geen overlevenden meer zijn, en dan ook de foto's openbaar maken.

Je kan gewoon online hele lijsten met satellieten vinden. Ook een leuke:
USA-144 1999-05-22 Titan IV NROL-9 (Misty) Reconnaissance Unknown Stealth satellite, only object ever placed in orbit which amateurs are unable to track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Humma Kavula schreef op zondag 23 maart 2014 @ 10:34:
In ander nieuws:

[...]

Hoeft niks te betekenen volgens mij, kan ook gewoon zijn nieuwe vriendin geweest zijn ondanks dat je een vals id moet hebben om een sim te krijgen.

[...]

[...]

:X

Bron AD en news.com.au

En nog een mooi infoplaatje voor vandaag:[afbeelding]
Hm, als ik dat goed zie, dan zetten de Amerikanen wel zeer beperkte middelen in. Voor een gebied wat toch direct binnen de eigen invloedssfeer valt, waar verschillende strategische bases gevestigd zijn, en waar toch behoorlijk wat strategische middelen geconcentreerd zijn vanaf Diego Garcia en omringende locaties.

Ik sta toch een beetje daarvan te kijken, is die inzet zoals weergegeven op dat plaatje wel correct? Ik heb moeite dat te accepteren, voor lopende operaties tegen piraterij worden vanaf Diego Garcia al meer middelen ingezet elke maand.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Wooden pallet. Dan denk ik erder aan iets dat van een schip komt, dan uit een passagiersvliegtuig. Cargo wordt dan toch meestal in aluminium boxen vervoerd?

@hierboven Diego Garcia ligt nu niet echt in de buurt.

[ Voor 7% gewijzigd door pacificocean op 23-03-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

FastFred schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:27:
Ik zal de gedachte gang van die mensen nooit snappen denk ik. Een toestel met 239 levens aan boord is vermist, iedere minuut telt in de zoektocht naar dat ding. En uit respect wachten ze TWEE WEKEN met het ondervragen van dat mens.
'Dat mens'? Doe normaal man. Ja het heeft twee weken geduurd voordat ze dusdanig desperate zijn dat elk kleine detail opeens verdacht is. Het is gewoon grasping at straws nu, leuk voor de conspiracy denkers, maar daar gaat echt niks nuttigs uitkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 23-03-2014 13:02 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
pacificocean schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:58:
[...]

Wooden pallet. Dan denk ik erder aan iets dat van een schip komt, dan uit een passagiersvliegtuig. Cargo wordt dan toch meestal in aluminium boxen vervoerd?
Afbeeldingslocatie: https://brazilmover.files.wordpress.com/2012/06/aircargo.jpg
Vracht wordt ook veelal op pallets verstuurd, weet niet hoeveel houten er gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Fly-guy schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:02:
[...]

[afbeelding]
Vracht wordt ook veelal op pallets verstuurd, weet niet hoeveel houten er gebruikt worden.
Bij cargo vluchten wel. Maar hoe zit dat bij passagiers vluchten die cargo meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat gebeurt in combi's zoals de 747-400M's van o.a. KLM wel, maar de 777's van MH hebben afaik geen cargo-afdeling? Alleen voor ruimbagage uiteraard, maar geen speciaal cargo-compartiment?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er is geen speciaal cargo-compartiment, je kan de resterende ruimte met cargo containers opvullen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Waarom denkt men dan dat een houten pallet mogelijk van de mh370 komt? Dat dat ding ergens anders vandaan komt is dan toch waarschijnlijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
pacificocean schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:41:
Waarom denkt men dan dat een houten pallet mogelijk van de mh370 komt?
Omdat het op een vermoedelijk plek van crash gezien is.
Dat dat ding ergens anders vandaan komt is dan toch waarschijnlijker?
Ja, klopt, maar dat is met die andere objecten wat moeilijker, zoals dat ding van 22 bij 13 meter.

Als het alleen een houten pallet was, dan was het niet zo speciaal, nee, maar omdat er nu in hetzelfde gebied al meerdere verdachte objecten zijn gevonden wil men het goed uitzoeken.

Maar het kan nog steeds scheepvaartdebris en ijsbergen zijn om maar iets te noemen.

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 23-03-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Misschien had iemand in Beijing met spoed een lading Maleisische pallets besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sissors schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:51:
Ik kan je één ding met 100% zekerheid zeggen: Geen enkel land gaat een geheime satelliet die niet iedereen al kent gebruiken om te zoeken naar een gecrashed passagierstoestel waarbij er echt geen overlevenden meer zijn, en dan ook de foto's openbaar maken.
Foto's van spionagesatellieten worden wel openbaar gemaakt, als dat zo uitkomt, maar ze worden wel eerst bewerkt om ze minder scherp te maken. Op die manier kun je de foto vrijgeven zonder een ander land te laten zien hoe goed die camera nu precies is.

Het is dus best mogelijk, als de gepubliceerde foto's afkomstig zijn van een spionagesatelliet, dat de originele foto's meer detail laten zien dan op de gepubliceerde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

downtime schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:36:
[...]

Foto's van spionagesatellieten worden wel openbaar gemaakt, als dat zo uitkomt, maar ze worden wel eerst bewerkt om ze minder scherp te maken. Op die manier kun je de foto vrijgeven zonder een ander land te laten zien hoe goed die camera nu precies is.

Het is dus best mogelijk, als de gepubliceerde foto's afkomstig zijn van een spionagesatelliet, dat de originele foto's meer detail laten zien dan op de gepubliceerde versie.
Of juist extra aangescherpt om te laten zien wat ze kunnen. In ieder geval hoef je niet precies objectieve informatie te verwachten van alles wat uit militaire bron komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Echt scherper maken kan niet, ja tenzij je ook nog een vliegtuig daar foto's hebt laten maken, maar dat is nogal lastig.
downtime schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:36:
[...]

Dat geloof ik ook wel, maar niet dat er geheime satellieten waar niemand van af zou weten en die niet gewoon op Wikipedia staan gebruikt zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een Chinees vliegtuig heeft mogelijke wrakstukken van de sinds 8 maart vermiste Maleisische Boeing 777 gevonden in het zuiden van de Indische Oceaan.

Dat meldt staatspersbureau Xinhua News.

De voorwerpen, twee grote en verschillende kleinere, werden gezien in een gebied waar ook door een Franse satelliet een drijvend voorwerp was waargenomen.

De bemanning van het de Chinese vliegtuig heeft de coördinaten doorgegeven aan het Australische commandocentrum dat de zoekactie naar het verdwenen lijnvliegtuig leidt en aan een Chinese ijsbreker die naar het gebied onderweg is.

In het zoekgebied, zo'n 2500 kilometer ten zuidwesten van de Australische stad Perth, wordt regen verwacht, wat het zicht beperkt. Vliegtuigen doen er vier uur over om het gebied te bereiken, zodat er niet veel tijd over is om daadwerkelijk naar sporen van de verdwenen Boeing te kunnen zoeken.

De Amerikaanse marine stuurt ondertussen een apparaat naar het gebied waarmee zwarte dozen van vliegtuigen kunnen worden gelokaliseerd.

Het apparaat kan signalen van zwarte dozen opvangen tot een diepte van 6100 meter. De zwarte dozen kunnen deze signalen maar een beperkte tijd doorgeven omdat de batterijen op een gegeven moment uitgeput zijn.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...e-wrakstukken-boeing.html

[ Voor 54% gewijzigd door wildhagen op 24-03-2014 08:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ik denk dat een flinke onderzeeboot met de laatste technieken aan boord veel effectiever kan zijn in dat gebied, als ik lees dat een vliegtuig niet veel tijd over heeft na aankomst vanwege de gigantische afstand. Welke subs zijn eigenlijk al in dat gebied? Of is dat top secret..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:57
Ik heb zo'n onderbuikgevoel dat het vliegtuig deze week, en anders volgende week wel gevonden gaat worden.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 24-03-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05 15:43
Ze hebben weer mogelijke wrakstukken gevonden.
Wat ik me nu afvraag: Ze weten dat er een stroming in de zee zit, en ook dat de stroming rond Antarctica de snelste stroming is op de hele wereld. Kunnen ze daardoor niet voorspellen waar die wrakstukken heen drijven? Natuurlijk heeft wind ook invloed, maar met de technologie van tegenwoordig moet dit toch wel redelijk te voorspellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:36:
Ik heb zo'n onderbuikgevoel dat het vliegtuig deze week, en anders volgende week wel gevonden gaat worden.
Ik denk dat ie opeens vandaag of morgen opduikt bij Den Haag..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dippie94 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:05:
Ze hebben weer mogelijke wrakstukken gevonden.
Wat ik me nu afvraag: Ze weten dat er een stroming in de zee zit, en ook dat de stroming rond Antarctica de snelste stroming is op de hele wereld. Kunnen ze daardoor niet voorspellen waar die wrakstukken heen drijven? Natuurlijk heeft wind ook invloed, maar met de technologie van tegenwoordig moet dit toch wel redelijk te voorspellen zijn?
Tuurlijk. Maar redelijk voorspellen betekend dat je nog steeds een enorm gebied moet nazoeken op een klein dingetje wat mogelijk op een foto is gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hoe een object zich in de stroming beweegt, hangt nogal af van de fysieke eigenschappen van dat object - groot, klein, massief, luchtig, plat, rond, enzovoorts. Aangezien ze geen idee hebben in welke stukken het vliegtuig bij impact zou zijn gebroken, is het heel moeilijk te berekenen waar mogelijke delen terechtkomen. Als je bijvoorbeeld een vleugel modelleert, hangt het er nogal vanaf of daar nog twee motoren aanhangen, of nog een, of geen, of er nog een stuk romp aan zit, of het landingsgestel er nog in zit of niet, en ga zo maar door. Dat combineer je dan met een stromingsmodel (dat niet perfect is), en vervolgens heb je een stochastisch model van waar de brokstukken zouden kunnen zijn.

Zo'n model gebruiken ze echt wel, maar het is dus geen exacte wetenschap, aangezien er zoveel onbekende variabelen zijn. En daardoor is het een pure waarschijnlijkheidsrekening met een groot mogelijk gebied als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nog steeds geen bevestiging of de gevonden objecten van MH370 zijn.

https://twitter.com/ReutersAero/status/447998058555396097

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nog een object gevonden, de HMAS Success is onderweg om het op te pikken:
AMSA says RAAF #MH370 search crew spotted a green/grey circular object, orange rectangular object HMAS Success will try to retrieve
https://twitter.com/R_Wall/status/448031898137530368

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dat kan nog wel even duren. De Success is een flink schip en haalt max 35 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:36:
Dat zal ook wel moeten. Anders zend de black box namelijk geen signaal meer uit.

Zelfs als ze brokstukken op het water vinden zal het nog wel even duren voordat ze het vliegtuig op de bodem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm ff een duit in het speculatiezakje. Vanochtend weer een pers event geweest waarbij werd gezegd dat er 200KG Li-Ion batterijen voor transport in het ruim lag. Fire in teh cargohold? Gas wat bij zo'n brand vrij komt lijkt mij vrij dodelijk...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan zouden ze wel een alarmsignaal verstuurd hebben als er brand aan boord was lijkt me?

En waarom dan de apparatuur aan boord uitzetten en de boordcomputers programmeren voor een andere route (anders dan terugkeer uiteraard)?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wildhagen schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:45:
Dan zouden ze wel een alarmsignaal verstuurd hebben als er brand aan boord was lijkt me?

En waarom dan de apparatuur aan boord uitzetten en de boordcomputers programmeren voor een andere route (anders dan terugkeer uiteraard)?
Kijkend naar de verklaring die op wired stond mbt brand aan boord ed kan ik mij voorstellen dat ea gerest wordt? Heb er verder geen verstand van maar als de crew niet zeker weet wat het is en gewoon brand alarm krijgt resetten ze de boel dan ook? Herprogrammeren van vlucht en koers kan evt nog duiden op een poging een vliegveld te halen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05 15:43
Garyu schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:03:
Hoe een object zich in de stroming beweegt, hangt nogal af van de fysieke eigenschappen van dat object - groot, klein, massief, luchtig, plat, rond, enzovoorts. Aangezien ze geen idee hebben in welke stukken het vliegtuig bij impact zou zijn gebroken, is het heel moeilijk te berekenen waar mogelijke delen terechtkomen. Als je bijvoorbeeld een vleugel modelleert, hangt het er nogal vanaf of daar nog twee motoren aanhangen, of nog een, of geen, of er nog een stuk romp aan zit, of het landingsgestel er nog in zit of niet, en ga zo maar door. Dat combineer je dan met een stromingsmodel (dat niet perfect is), en vervolgens heb je een stochastisch model van waar de brokstukken zouden kunnen zijn.

Zo'n model gebruiken ze echt wel, maar het is dus geen exacte wetenschap, aangezien er zoveel onbekende variabelen zijn. En daardoor is het een pure waarschijnlijkheidsrekening met een groot mogelijk gebied als resultaat.
Een duidelijkere uitleg is volgens mij niet mogelijk. Bedankt :)
Na dit verhaal is het wel duidelijk dat het ontzettend lastig is om een schatting te maken waar de stukken heen zijn gedreven, en dus automatisch dat er in een groot gebied moet worden gezocht.

Ik hoop in ieder geval dat ze het vliegtuig (of dat wat er nog van over is) heel snel terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hoewel het nog niks hoeft te betekenen, ontploffende Li-Ion batterijen in de belly hebben al eerder een vliegtuig uit de lucht gehaald.

Sowieso zou dit de afgeweken route niet verklaren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

XWB schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:00:
Hoewel het nog niks hoeft te betekenen, ontploffende Li-Ion batterijen in de belly hebben al eerder een vliegtuig uit de lucht gehaald.

Sowieso zou dit de afgeweken route niet verklaren.
Ze kunnen traag branden en "slechts" veel gas afgeven voordat de omgeving door hitte ontwikkeling vlam vat.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het grootste probleem is dat er uiteindelijk ontzettend veel hitte vrijkomt en ze met normaal blusmateriaal niet te doven zijn. Als je niet onmiddellijk kan landen ben je een vogel voor de kat.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:45:
Zodra je van je toegestane en bekende route afwijkt geef je dat sowieso door om verschillende redenen, botsingen met andere vliegtuigen vermijden is er bijvoorbeeld één van.
En daarbij zou dan inderdaad een brandmelding komen, iets wat één van de ergere dingen aan boord is, dan is een oproep zeker verwacht, tenzij dat om wat voor reden niet met mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Even allemaal de aluhoedjes op: F-16's in de lucht om onderschepping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:46
Betreft wel een 777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
en nu hoor ik Giel weer met zijn 3fm conspiracy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 20:16
Een Australisch vliegtuig heeft maandag twee objecten zien drijven in de Indische Oceaan, die mogelijk toebehoren aan de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines.

Artikel op nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Op http://www.flightradar24.com zie ik die 777F vlucht niet die geen toestemming heeft om te landen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

HellBeast schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:12:
Op http://www.flightradar24.com zie ik die 777F vlucht niet die geen toestemming heeft om te landen.
Vluchtnummer lco1503, nu richting Frankfurt

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
HellBeast schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:12:
Zou de transponder nog steeds uitstaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

ASW1 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:13:
[...]
Zou de transponder nog steeds uitstaan dan?
Zijn transponder stond aan, maar hij mocht blijkbaar gewoon niet op Schiphol landen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Oh dan is het niet de MA370. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

En ook niet MH370 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

De route van die vlucht naar uit Miami is wel mooi om te zien. Boven zee is hij gedraaid om bovenlangs Amsterdam en Den Haag te gaan

[ Voor 4% gewijzigd door Rob op 24-03-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Rondom Gouda zwerft een apache met de naam : REDSK1. Kijk maar eens op flightradar24.com. Hij vliegt steeds maar rondjes. Zeker op standby?

edit: verdween net weer van de kaart :(

[ Voor 13% gewijzigd door HellBeast op 24-03-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:51
HellBeast schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:36:
Rondom Gouda zwerft een apache met de naam : REDSK1. Kijk maar eens op flightradar24.com. Hij vliegt steeds maar rondjes. Zeker op standby?
Voor de Malaysia 777, die komt vanmiddag binnenzeilen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 22:05
Yep zijn er 3 in totaal REDSK2 en 3 heb ik ook al gezien.
Er vliegt ook nog een Cougar rond http://www.flightradar24.com/WILDC2AA/2f60908
http://www.airplane-pictu...erospatiale-as532-cougar/

[ Voor 5% gewijzigd door The-Priest-NL op 24-03-2014 13:40 ]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

China heeft 2 van deze toestellen naar Australie gestuurd: Wikipedia: Ilyushin Il-76

Geen idee of ze als tanker of als verkenningstoestel worden gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door tweaker2010 op 24-03-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

edit: verdween net weer van de kaart :(
Uhoh, zou die neergehaald zijn? :+

Ik zag hem ook verdwijnen. Het lijkt erop dat alles wat rond Den Haag vliegt en met de top te maken heeft, uit het systeem gehouden wordt. Hier boven Leiden cirkelen continu heli's, maar geen enkele is er te zien op Flightradar24.

Edit:
Hij vliegt nu boven Papendrecht. Blijkbaar moest hij even bijtanken o.i.d. het vluchtpad begint onder Rotterdam.

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 24-03-2014 14:29 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er komt zometeen weer een persconferentie aan. Ook opvallend:
Sky Sources: relatives of missing plane passengers to be booked on charter flights to take them to Australia #MH370
https://twitter.com/SkyNewsBreak/status/448086964534009856

[edit]
Emergency meeting and press conference expected shortly....stay tuned.
https://twitter.com/airchive/status/448090867027693568

Zouden ze hem gevonden hebben?

[ Voor 27% gewijzigd door XWB op 24-03-2014 14:37 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, eigenlijk kan het bijna niet anders dan dat het toestel nu eindelijk is gevonden. Zie ook:
http://www.ad.nl/2014/03/24/Spoedbijeenkomt-Malaysia-Airlines-voor-families-MH370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 15:57

franssie

Save the albatross

Persconferentie meekijken? http://www.bbc.com/news/world-asia-26711298
3 uur LT

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

tweaker2010 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:25:
China heeft 2 van deze toestellen naar Australie gestuurd: Wikipedia: Ilyushin Il-76

Geen idee of ze als tanker of als verkenningstoestel worden gebruikt.
Lijkt me sterk dat Chineze tankers ook equipment hebben om westerse toestellen bij te tanken. Compatibility is al een issue tussen de verschillende systemen (flying boom vs probe & drogue) die NATO gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klinkt idd wel heel erg alsof ze the real thing gevonden hebben, die families zullen niet zomaar per charter naar Australië gevlogen worden lijkt me....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:43:
Klinkt idd wel heel erg alsof ze the real thing gevonden hebben, die families zullen niet zomaar per charter naar Australië gevlogen worden lijkt me....
Hoop het, ben nu toch wel enorm benieuwd wat er met die kist is gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:43:
Let wel, je baseert je op een twitter bericht van een bedrijf dat ook maar iets hoort van "bronnen". Ik zeg niet dat het niet waar is, maar er zijn de laatste twee weken genoeg geruchten via twitter verspreid die nergens op sloegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
tweaker2010 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:39:
Inderdaad, eigenlijk kan het bijna niet anders dan dat het toestel nu eindelijk is gevonden. Zie ook:
http://www.ad.nl/2014/03/24/Spoedbijeenkomt-Malaysia-Airlines-voor-families-MH370
Dat lijkt mij toch sterk. Dat hij nu al is gevonden. Volgens mij komen ze niet verder dan dat de er brokstukken gevonden zijn afkomstig van de MH370.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pacificocean schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:46:
[...]

Dat lijkt mij toch sterk. Dat hij nu al is gevonden. Volgens mij komen ze niet verder dan dat de er brokstukken gevonden zijn afkomstig van de MH370.
Maar dat zou al heel groot nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pacificocean schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:46:
[...]
Brokstukken MH370 = toestel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:47:
[...]

Brokstukken MH370 = toestel toch?
Wat is dat nou weer voor onzinnige opmerking? Als er ergens een stuk staart drijft betekent dat toch niet dat ze het hele vleigtuig gelijk hebben gevonden? :X

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Let op:
~~~[html]Dit is een serieus topic, over een in werkelijkheid voorlopig verdwenen vliegtuig.

Dit is nadrukkelijk géén topic waarin we een opsomming van alle conspiracy theories van elk dorpsgek van de laatste 100 jaar op één hoop geveegd willen zien.

Reageer inhoudelijk, eventueel speculatief, maar blijf in dit universum, a.u.b.~~~[/html]