Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 26-02 18:00
Een serienummer is niet eens nodig. Het is een onderdeel van een 777, gevonden in het deel van de wereld waar maar een enkele 777 verdwenen/neergestort is. Of er moeten random onderdelen uit de lucht vallen of het is dat specifieke vliegtuig.

Het is gewoon duidelijk dat het van MH370 is.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Menesis schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:24:
Waarom heeft men bij die Russische crash opeens wel satelliet beelden beschikbaar en waarom is zoiets niet voor mh 370 beschikbaar? Eigenlijk hetzelfde voor mh17

-> Als je zelfs kunt zien of het al dan niet een raket is geweest, dan moeten die beelden wel aardig scherp zijn? Heeft bewolking hier nog invloed op?

http://www.nu.nl/buitenla...ische-vliegtuigcrash.html
nu.nl demonstreert gewoon waarom ze zo onbetrouwbaar zijn. Ze verwijzen naar een NBC-artikel maar daar staat niet dat het om "satellietbeelden" gaat maar om een "heat flash" die door een infraroodsatelliet is waargenomen. De stagiaire die het artikel vertaalde begreep overduidelijk niet wat daarmee bedoeld wordt.

Grote delen van de wereld worden gemonitord door infrarood-satellieten die gevoelig zijn voor hitte. Ze worden gebruikt om wereldwijd raketlanceringen te detecteren en kunnen ook andere zaken "zien" zolang ze maar genoeg hitte opleveren. Een voorbeeld van zo'n systeem is SBIRS.

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:00
(jarig!)
quote:
MarvinG schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:29:
Toch apart dat ze alles en iedereen kun volgen en alles wat ik online doe kunnen traceren, maar dat een gigantisch vliegtuig 'zomaar' verdwijnt..
Dat komt omdat deze wereld een hoop "black spots" heeft. Plekken die zo afgelegen zijn dat je geen bereik meer hebt. Een vliegtuig heeft goede apparatuur om de eigen locatie te bepalen maar heeft geen systeem aan boord om deze locatie naar een satteliet te sturen en zo te laten weten waar het is.

Zolang het vliegtuig binnen bereik vanair traffic control of een radar is, kan het nog bepaald worden. Vlieg je een black spot in dan ben je onvindbaar tot je er op een gegeven moment weer uit vliegt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
MarvinG schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:29:
Toch apart dat ze alles en iedereen kun volgen en alles wat ik online doe kunnen traceren, maar dat een gigantisch vliegtuig 'zomaar' verdwijnt..
Maar jij woont niet in één van de meest geïsoleerde streken op aarde. De zuidelijke Indische Oceaan is immens en een blackspot omdat er niemand woont en vrijwel niemand komt. Niemand wil geld investeren in een systeem wat vliegtuigen kan volgen in een deel van de wereld waar helemaal geen luchtvaart is.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:42
quote:
"Als het wrak hier niet is, dan betekent het dat het ergens anders is", zegt onderzoeker Paul Kennedy.
No shit sherlock _O-

http://www.luchtvaartnieu...ellicht-op-verkeerde-plek

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:58

dr.lowtune

Deugt niet

quote:
wildhagen schreef op donderdag 17 november 2016 @ 04:25:
Er is weer een nieuwe theorie rond MH370:

[...]

Zie http://www.luchtvaartnieu...ert-heldendaad-van-piloot

Ik vind het persoonlijk eerlijk gezegd nogal vergezocht klinken. Maargoed, wie weet klopt het.
Ik vind het ook vergezocht. Er zit toch behoorlijk wat water tussen de schepen die in de straat van Malakka drijven, daar is echt wel een plekje te vinden om te crashen. Door daar te crashen, met een zéér kleine kans om iets te raken hadden de passagiers wellicht nog een hele kleine kans om gered te worden (als ze in staat zouden zijn geweest om 'm enigszins goed te ditchen). Waarschijnlijk had men in ieder geval minder moeite met het lokaliseren van het wrak.

Deze optie heeft in feite iedereen een kans op overleven ontzegd en heeft de nabestaanden antwoorden ontzegd over wat er met hun geliefden is gebeurd. Ik kan me niet voorstellen dat een piloot die bij z'n volle verstand is die keuze maakt.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
killerbee1958 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:31:
[...]
Dit is dus een scenario, die je met een alu hoedje op niet mag uitsluiten.
Ik geloof er ook niet erg in, maar de belangrijkste vraag in mijn leven is al een tijd of ik paranoïde genoeg ben.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
GekkePrutser schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 00:34:
Ik vind het niet zo begrijpelijk, want het contract kost ze helemaal niks. Het was immers no cure no pay.
Voor de overheid niet nee, maar voor het bedrijf natuurlijk wel. Die schepen varen daar niet gratis ofzo, en het personeel werkt ook niet voor niets. Dat moet ook allemaal door het bedrijf betaald worden, plus dat die middelen dan niet elders op nuttigere projecten inzetbaar zijn.

Lijkt me volkomen zinloos om door te gaan met zoeken vooralsnog. Men zoekt al 3 jaar, en nog is er geen spoor anders dan wat brokstukken (die over een half continent zijn aangespoeld).

Beter dat ze nu stoppen en pas gerichter gaan zoeken als er concrete aanwijzingen zijn over de lokatie van het wrak.

In het huidige tempo zou de zoektocht nog 100+ jaar gaan duren, gezien de grootte van de oceaan en het tot nu toe bekeken zeer kleine deel daarvan. Wie moet dat gaan betalen?

Ik vind de beslissing meer dan begrijpelijk. Dit is geen zoeken naar een speld in een hooiberg, op dit moment heeft het meer weg van zoeken van een speld in een oceaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
KaiseRRuby schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:18:
[...]

Maar waarom hebben we dan geen betere technieken? Omdat het zelden nodig is om die betere technieken te hebben? Of is de technologie nog niet zo ver?
Omdat water een hele goede barriere tegen straling is. En detectietechnieken vertrouwen veelal op reflectie van straling (licht of radio).

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:14

Ravefiend

Carpe diem!

Onderstaande documentaire MH370: The Situation Room - What really happened to the missing Boeing 777 van mei 2018, gemaakt door 60 Minutes Australia, kwam ik vandaag nog tegen op YT en leek me wel gepast voor dit topic.

Op 31 juli gaat ook Maleisië hun rapport uitbrengen (nu.nl). Feit blijft dat er nog altijd onenigheid bestaat over het zoekgebied en in de documentaire wordt daar ook aandacht aan besteed.

Edit: Website Ministry of Transport Malaysia - MH370 Safety Investigation is waar ik vermoed dat het rapport zal verschijnen.

Ravefiend wijzigde deze reactie 22-07-2018 11:10 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:22

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het eindrapport is gepubliceerd door het Maleisische onderzoeksteam. Te lezen op:

http://mh370.mot.gov.my/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Conono
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 30-01 15:38
quote:
FabiandJ schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:12:
Zou MH370 mogelijk neergestort zijn in de jungle... een Brit heeft middels Google Maps mogelijk een vliegtuig gevonden in de jungle van Cambodja. Op het plaatje hieronder zie je toch een soort van vleugel, staart en de body.

[afbeelding]

Bron
Nou zijn er natuurlijk wel meer vliegtuigwrakken in de wereld, dus waarom dit de MH370 zou zijn is niet helemaal duidelijk.

en iedereen weet dat dat ding gewoon op Diego Garcia staat :P

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
FabiandJ schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:12:
Zou MH370 mogelijk neergestort zijn in de jungle... een Brit heeft middels Google Maps mogelijk een vliegtuig gevonden in de jungle van Cambodja. Op het plaatje hieronder zie je toch een soort van vleugel, staart en de body.
Iets te intact voor een apparaat van aluminium wat met honderden kilometers per uur inslaat in de jungle. Het is immers niet een helicopter die aan een paar vierkante meters genoeg heeft om een goede landing te maken.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Run

Er worden wel vaker vermiste vliegtuigen in de jungle gevonden, dit kan dus zomaar een ander toestel zijn.

It takes two fools to argue.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
Drardollan schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:49:
[...]

Ze hadden het vliegtuig tot aan het neerstorten (bij benadering) op de radar/satelliet?

Bijvoorbeeld dit plaatje (ik kan degene die ik eerst gezien had niet vinden, maar deze is ook duidelijk):
[afbeelding]

Ik neem aan dat militaire radars beter zijn dan die van normale luchtvaart. Maar stel dat matig zijn, dan moet je toch gewoon op punt "IGREX" zoeken met een straal van 100km en dan ben je er toch?
Guess what? Daar zijn ze ook beginnen met zoeken, dit was het initiele zoekgebied (alledrie de grijze gebieden):

Daar bleek hij dus niet te zijn. Daarna zijn ze voor de kust van Australie gaan zoeken in diverse gebieden:

En ook dáár is niks gevonden....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enverlin
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:06:
En daarvoor schop je een half jaar oud topic omhoog?
Voor de geinteresseerden? :)

Of anders dit topic een schop naar VV?
De actualiteit is er wel een beetje vanaf :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:15

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

downtime schreef op zondag 14 juli 2019 @ 00:08:
[...]

De signalen wezen een week na de crash al naar de zelfmoordtheorie. Ik heb nog eens nagelezen wat ik toen zelf in dit topic heb geschreven en de meeste zaken die nu bekend zijn waren dat toen ook al. Alleen was er toen nog geen debris van MH370 gevonden. Nu wel.
Nu lees ik geen Frans maar ik heb het recente artikel in TheAtlantic wel nagelezen en er staat vrijwel niks in wat echt nieuw is. Er is hooguit wat meer focus op de onwil van de Maleisische authoriteiten om mee te werken aan het onderzoek uit vrees dat de uitkomsten de powers that be niet welgevallig zijn.

De meest plausibele theorie blijft dat de piloot het toestel met alle passagiers heeft laten crashen. Het zou niet de eerste of laatste keer zijn dat een piloot zoiets doet (denk ook aan de Eurowings crash).
Het enige wat echt ontbreekt is een motief. Bij andere (pogingen tot) zelfmoorden van piloten was er sprake van psychische problemen, schulden of de dreiging van ontslag. Hier lijkt de piloot iemand te zijn zonder aantoonbare persoonlijke problemen.

Het zal waarschijnlijk altijd een mysterie blijven. Zelfs als MH370 nog gevonden wordt is de kans klein dat we veel wijzer worden van de brokstukken.
Mwah, geen persoonlijke problemen is ook wat overdreven gezien de tekst die je zelf quote.
Vrienden van Shah zeiden tegen The Atlantic dat de 53-jarige Maleisiër vaak ongelukkig en alleen was. Zijn huwelijk was mislukt, zijn kinderen woonden elders. New York Magazine schreef in 2016 dat de FBI had ontdekt dat Shah het vluchtplan minder dan een maand voor de fatale vlucht op een vluchtsimulator had geoefend.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Drardollan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:24:

Wat het in mijn ogen nog vreemder maakt is dat de luchtverkeersleiding in dat gebied ofwel geen inzage heeft in actuele vliegbewegingen ofwel niet ingrijpt als er een vliegtuig de verkeerde kant op gaat. Ik snap dat je niet binnen 10 seconden kunt reageren, maar als je een vliegtuig hebt wat van A naar B moet vliegen dan is de route bekend. Als hiervan sterk afgeweken wordt, voor meerdere uren, dan verwacht je toch op zijn minst dat ze er een ander vliegtuig heen sturen of een satelliet op zetten.
The Atlantic besteedde daar aandacht aan. Het vliegtuig is verdwenen nadat de piloot afscheid nam van de Maleisische vluchtleiding maar hij heeft zich daarna niet meer bij de Vietnamese vluchtleiding gemeld. Door fouten of laksheid hebben de Vietnamezen dat niet meteen gemerkt. Het vliegtuig is daarna van de radar van de vluchtleiding verdwenen door laag over Maleisië te vliegen.

Daarna vloog MH370 laag over Maleisië heen en door onkunde of laksheid, of wat dan ook, is dat niet door de luchtmacht opgemerkt. Die kwamen daar pas dagen later achter waardoor er dagen in de verkeerde zee naar MH370 gezocht is. Het falen van de luchtverdediging is één van de zaken die het Maleisische onderzoek onder de mat probeert te vegen want de powers that be in Maleisië willen geen kritiek op de militairen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Drardollan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:24:
Het blijft, met alle kennis van nu, een ontzettend vreemde zaak. Ik blijf erbij dat ik het bizar vind dat ze tot ongeveer in je broekzak kunnen kijken met een satelliet (sterk overdreven, dat weet ik), maar een 777 raken ze 'zomaar' kwijt van de radar.
Omdat er in de zuidelijke Indische Oceaan geen of nauwelijks tracking is, omdat er geen (bewoonde) eilanden zijn, weinig tot geen vliegverkeer (of overig verkeer), en dus geen tracking.

Daarmaast. iets met schaalgrootte. De Indische Oceaan heeft een oppervlakte van 70.560.000 vierkante kilometer. Ter vergelijk: Nederland heeft een oppervlak van 41.543 vierkante kilometer. Oftewel, Nederland pas 1698x in de Indische Oceaan.

Moet je nagaan hoe moeilijk het al is om in Nederland een vermist iemand te vinden. Vermenigvuldig dat met 1698.... en dan heb je in Nederland nog allerlei volgsystemen, in de Indische Oceaan niet. Maakt het nog een veelvoud lastiger.

En dan zit je nog met enkele andere praktische problemen. De Indische Oceaan heeft een maximale diepete van 7.2 kilometer, en een gemiddelde diepte van 3.75 kilometer. Dat maakt het zoeken behoorlijk complex, tijdrovend en kostbaar. Zeker omdat je dus ook nergens kunt aanmeren met je zoekschepen. Voor alle bevoorrading, onderhoud, reparatie etc moet je direct naar Australië, Maleisië, Indonesië etc.

Dit is niet zoeken naar een speld in een hooiberg. Dit is zoeken naar een speld in een compleet zonnestelsel.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True