Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Noodbericht wat naar alle ontvangers in de regio is verstuurd:

Twee China Eastern Airlines vluchten zouden een 360 gemaakt hebben om de ELT te localiseren, maar bevonden zich reeds een eind verderop in Vietnam, niet echt in de buurt van de (vermoedelijke) crashplaats.

Idem voor een Thai Airways vlucht: http://www.flightradar24.com/TG610/2d914b4 (grofweg dezelfde plek waar beide China Eastern toestellen zich bevonden), en China Airlines die nu, as we speak met een 360 bezig is (http://www.flightradar24.com/CAL834/2d91525)

Er zou, voor het van de radar verdween, geen signaal zijn afgegeven door de crew dat er iets mis was.

Wiki heeft ook al een pagina: Wikipedia: Malaysia Airlines Flight 370

wildhagen wijzigde deze reactie 08-03-2014 07:38 (43%)

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
Tom Paris schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:04:
Het toestel in kwestie is in 2012 betrokken geweest bij een botsing op de grond waarbij het substantiele schade aan een vleugel opliep: http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=147571 Wellicht ondeugdelijke reparatie zoals JAL123...?
Dit was de schade aan het nu verongelukte toestel destijds:

Lijkt me dus nog wel mee te vallen?
quote:
H92! schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:03:
[...]

[...]

Bron: http://nos.nl/artikel/620...ffers-niet-aan-boord.html

Blijkbaar is de beveiliging niet goed? Tja, gevalletje geluk voor deze mensen en pech voor de dieven?
Of het zijn toevallig mensen met dezelfde naam, en de media hebben de verkeerde mensen benaderd. De Italiaan had geloof ik echt een "Jan Janssen"-achtige naam die vele duizenden keren voorkomt in Italië :P

Virussen? Scan ze hier!

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:43
quote:
wildhagen schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:07:
Of het zijn toevallig mensen met dezelfde naam, en de media hebben de verkeerde mensen benaderd. De Italiaan had geloof ik echt een "Jan Janssen"-achtige naam die vele duizenden keren voorkomt in Italië :P
Luigi Maraldi is de naam van de enige Italiaan volgens de passagierslijst.

Tja, gewoon afwachten. Je kunt van alles bedenken maar feit is dat wij niets meer weten dan dat er een 777 van Malaysia plotseling is verdwenen en hoogstwaarschijnlijk in zee is gestort.
Zo ging er vannacht ook bericht rond dat het vliegtuig in Xian of Nanning geland zou zijn.

Dit hebben ze o.a. gevonden:

Bron.

Je kunt niets anders dan onderzoek afwachten.

Piet91 wijzigde deze reactie 08-03-2014 17:12 (55%)

• B. E. Flijster
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 27-04-2015

B. E. Flijster

Bont voor Dieren

Plaatje van hier.
Ik heb dezelfde pedalen als hij zie ik :)

• Silent Thunder
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09-02 13:33
Ik wou eigenlijk onderstaand plaatje uit deze fotoserie es lezen, maar die is op zodanig lage reso dat ik er weinig uit kan opmaken. Staat ie ergens wat groter?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
Silent Thunder schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:47:
Ik wou eigenlijk onderstaand plaatje uit deze fotoserie es lezen, maar die is op zodanig lage reso dat ik er weinig uit kan opmaken. Staat ie ergens wat groter?

[afbeelding]
Je plaatje doet het niet, maar ik denk dat je pic 3 bedoeld?

en dan ff inzoomen

Virussen? Scan ze hier!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Run

Een satelliet heeft een "groot object" waargenomen, men gaat nu onderzoeken of dit het wrak van MH370 is.

https://twitter.com/guildupont/status/443838218111164416

It takes two fools to argue.

• marapuru
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08:37
quote:

Het zou zomaar kunnen. Het is een beetje een vaag verhaal (waarom zou je het mailen, tenslotte). Maar wel een interessante. Op Reddit is overigens al enkele dagen in meerdere threads veel nieuws over de hele zaak.

• JS1982
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

• JS1982
  • Niet online

MH370?

Zie het zelf op: http://www.tomnod.com/nod...aysiaairsar2014/map/53863

JS1982 wijzigde deze reactie 13-03-2014 20:14 (38%)

• JS1982
  • Niet online
http://www.tomnod.com/nod...aysiaairsar2014/map/63685

Lijkt wel erg op de resten van een vliegtuig...

• JS1982
  • Niet online
Op het moment worden nieuwe satellietbeelden toegevoegd:

De resultaten tot nu toe zijn hier te vinden:

https://d3rj3tz04ush9z.cl...2014_2014-03-13-22-02.kmz

• JS1982
  • Niet online

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-02 21:57

SuBBaSS

-has Ryzen

Interessante info-graphics over de verdwenen vlucht:

Meer via Zero Hedge. Niet voor mensen met alu-allergie, want er zijn ongetwijfeld weer woordjes te vinden waardoor de hele bron als onbetrouwbaar gezien wordt.

Interessant is het in ieder geval wel, want het is toch alleen al vreemd dat, ondanks de massale zoekpogingen er nog niet een spoor van een gecrashte 777 gevonden is, nog geen stoel.... Nog geen enkel bewijs en precies 1 ooggetuige waar maar naar verwezen kan worden....
En dan nog die verklaring van Freescale Semi-conductor dat 20 van hun medewerkers aan boord van het vliegtuig zouden zijn.
Ik zal hier niet verder over posten, daar is via de bovenstaande link ook genoeg over te vinden (en gaat heel ver..).

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• malaria
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-06-2018

malaria

Mind the Gap

quote:
seninha schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:44:
Niet normaal dat een je een B777 zomaar kwijt kan raken.

Dit begint een beetje op LOST te lijken. Nog even en we vinden de kist op een onbewoond eiland.
Ik zat aan kuifje te denken. 8)7

Wikipedia: Vlucht 714 naar Sydney

hogerhand

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

quote:
anandus schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 08:56:
Er is een persconferentie geweest. Men gaat er vanuit dat de communicatie moedwillig is uitgezet, het vliegtuig een draai heeft gemaakt en dat het vliegtuig in ieder geval nog zeven(!) uur heeft doorgevlogen.
Er zijn twee vermoedens waar het vliegtuig geëindigd is: Tussen Thailand en Kazachstan of in het zuiden van de Indische Oceaan.
:o
Zeven uur, ga dat maar eens zoeken :/

• majic
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:23

majic

Art = Life

Ik heb even iets in elkaar geklust en op reddit gezet..misschien ook interessant om hier te delen :

Het is derhalve voor mij eigenlijk 99.9% zeker dat dit het wrak van de MH370 op de zeebodem betreft. Slechts 70km afstand tussen de laatst bekende positie op militaire radar op 1000 voet hoogte. Het vliegtuig heeft dus dan in theorie een gecontrolleerde daling tot zeeniveau gemaakt en is 70km verder op gezonken, redelijk intact. Ik vind het verbazingwekkend dat hier nog niet meer aandacht aan is besteed in de media...en dat bij de zoekacties hier nog niks van gevonden is.

300 meter voor een 777 is extreem laag en wat mij betreft dus vrijwel zeker (zelfs zonder het plaatje van het 'wrak') dat het ergens in de malacca straight op de bodem ligt...

Ter referentie de Tomnod afbeelding:

http://www.instagram.com/suahuatica

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12:37

Het lijkt toch wel iets te zijn, zeker ook met die rommel erboven, brandstof?
http://www.tomnod.com/nod...ysiaairsar2014/map/128148

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
quote:
enchion schreef op zondag 16 maart 2014 @ 16:25:
[...]

Top Gear Birma, nieuwe spookstad met 20 baans weg zou kunnen. :D
(aflevering van vorige week.)

Super frappante is dat ze ook al iets in de Krim hadden opgenomen wat zo mooi later in het nieuws kwam.
(ook in dit seizoen)
Locatie van deze supersnelweg was.
https://www.google.nl/map...f117c1:0xd090ab50c9c24eda

Plaatje

How do you save a random generator ?

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:07

edit:
Spuit11, sorry.

Puch-Maxi wijzigde deze reactie 16-03-2014 17:50 (43%)

My favorite programming language is solder.

• JeroenH
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:52
De cartoon van nu.nl vandaag. Ik vind 'm wel leuk :)

Illusion is the ultimate weapon

• MJHH93
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16:34
Iemand die dit ook al gezien heeft?

http://www.mirror.co.uk/n...ines-flight-mh370-3248001

MH370 picture exclusive: Pilot wears anti-government slogan t-shirt amid fears he hijacked missing jet

• Schnoop
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 27-01 16:26
Dat de piloot doorgedraaid zou zijn lijkt me sterk. Waarom zou hij dan niet gewoon direct omlaag gevlogen zijn, laat staat het uitschakelen van alle communicatiesystemen.

De speculaties dat hij mogelijk naar afghanistan of pakistan is gevlogen vind ik overigens wel zorgwekkend.

edit:

O en een mooie infographic:

Schnoop wijzigde deze reactie 17-03-2014 14:10 (21%)

• Sleepkever
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:54
Dat systeem wat uitgeschakelt is noemt iedereen ACARS. Wat gewoon op VHF frequenties werkt. Gok dat dat gewoon met de standaard VHF antennes op een boeing mee gaat, waar dus ook de normale radio communicatie over verloopt. Die zijn sowieso al redundant uitgevoerd, dus afgebroken antenne zal het niet zijn waarschijnlijk.

• Pikoe
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Ik weet niet of het al voorbij was gekomen, maar de "all right, good night" blijkt nu toch voor het verbroken radar contact te zijn.

Maleisië zaait dit hele onderzoek meer verwarring dan dat het dingen goed doet. Je zou bijna denken dat ze dingen achter houden.

PS. Misschien was het wel de nieuwe versie van Twitch Plays Flappybird

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Nieuw kaartje:

• tweaker2010
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-02 10:08

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Misschien toch geland op Diego Garcia? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Britten hierbij betrokken zijn.

tweaker2010 wijzigde deze reactie 18-03-2014 12:03 (8%)

• Pikoe
  • Niet online
quote:
tiguan schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:29:
Van de pings wisten ze toch juist ook niet wat de locatie is?
Ik bedoelde dat gps signaal dat vanaf een van die twee rode lijnen zou komen.

• Jorn1986
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 24-02 22:38
quote:
MicGlou schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:08:
Had iemanddit stukje al gepost?... Ik heb flink wat gelezen in dit topic, zeker niet alles maar dit was ik niet tegengekomen... ben ik spuit11, excuus daarvoor :)

http://www.wired.com/autopia/2014/03/mh370-electrical-fire/

Een piloot die tot nu toe alle bekende 'acties' van het vliegtuig vrijwel stap voor stap met praktische logica benaderd, alle extreme scenario's buiten beschouwing gelaten is dit wat mij betreft de meest nuchtere verklaring van de verdwijning die ik tot nu toe heb gelezen.
Klinkt als een erg realistisch scenario. Verkleind het zoekgebied wel eens even met vele miljoenen vierkante kilometers:

Het niet ontvangen van het signaal van de Black Box zou kunnen komen doordat hij mogelijk ergens in-the-middle-of-nowhere tegen een berg is aangecrasht ofzo?
Boven Thailand zitten ook nog wat nationale parken: kan me best voorstellen dat daar erg stille stukjes tussen zitten waar het niet opvalt midden in de nacht.

• Jorn1986
@AndRo555: hangt er vanaf waar de radar waarneemt, want:
Nieuw plaatje, vorige klopte niet want hij was al eerder op de radar gespot door de Amerikanen:

Maar hij hangt daar nog steeds op flight level 295?!?! Vind ik wat aan de hoge kant als je van plan bent uit te gaan wijken naar Langkawi International Airport: zou je dan niet veel eerder al je hoogte moeten hebben verlaagd om de approach in te gaan zetten uiteindelijk?
In combinatie met de theorie van de piloot van brand: wat als de piloten hun flight compartment uiteindelijk hebben moeten verlaten door de hitte die van onderen kwam van een brandend neuswiel en er extreme rookontwikkeling was waardoor de piloten hebben moeten evacueren? Wat als die hitteontwikkeling en rookontwikkeling de electrische bay weten te bereiken?

Zou een piloot in zo'n situatie niet zijn snelheid drastisch verlagen tot de snelheid waarbij zijn landing gear deployed mag worden, zodat het neuswiel in de "open lucht" kan verder branden, in plaats van in de nose landing gear bay? Of zou je dat juist niet willen hebben, in verband met mogelijke brandende stukken rubber die weg kunnen slingeren in bijv. de motoren? Wat hoort een piloot volgens zijn emergency procedure te doen?

Als die banden klappen tijdens de brand, zit er achter het Nose Landing Gear nog de nodige electronische equipment:
<knip weg: volgens mij mogen stukken Training Manual van een Boeing 777 niet publiekelijk op internet>
ARINC 629 bussen voor flight controls (nodig voor fly-by-wire). Die mogen niet kapot gaan.

Erg hoopgevend is het plaatje niet met het verdere zoekgebied, als je vergelijkt met hoe "klein" het zoekgebied van AF447 was.

EDIT:
quote:
AndRo555 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:46:
[...]
De amerikanen hadden toch gezegd dat als er ergens op de wereld een explosie was dat ze het wisten, en ze hadden er geen waargenomen. ( en een 772 tegen een berg zal wel genoeg 'explosie' zijn denk ik.)
Oke, maar een buikschuiver in een nationaal park of bergachtig gebied daarentegen zal minder snel als een explosie worden opgemerkt denk ik. Misschien waren ze met zijn allen allang gestikt door de rookontwikkeling en staat het half overschaduwd door "de natuur" te wachten om gevonden te worden.

Jorn1986 wijzigde deze reactie 18-03-2014 20:55 (18%)

• Jorn1986
quote:
Floppie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:22:
[...]

Neuswielen worden uberhaupt niet heet 8)7
Stel dat de theorie klopt en het een slap bandje was:
92% van het gewicht zal op de 2 main landing gears waarschijnlijk vallen: 45% per poot van 6 wielen.
8% van het gewicht zal misschien op het neuspootje rusten.
Bij een take-off gewicht van 250.000 kg rust er alleen al 20.000 kg/20 ton aan gewicht op die 2 kleine bandjes vooraan.
Het ontwerp is zo dat zodra de vleugels lift gaan produceren dat "aangrijpingspunt" van die lift achter het "centre of gravity" (zwaartepunt) aangrijpt, de rest wordt door de horizontal stabilizer weer recht getrokken:

Wil niet zeggen dat het gewicht tijdelijk tijdens het op vaart komen nog een heel klein beetje kan toenemen op de voorbandjes, als de piloten pas bij hun bereikte snelheid pas echt het horizontal stabilizer gaan gebruiken om het voorbandje van de grond te trekken. Plus dat op de baan zelf er nog een hoek van 3 tot 5 graden met het neuswieltje gemaakt kan worden hooguit voor kleine correcties op de start/landingsbaan. Dat gebeurd met dezelfde pedalen als waar het rudder mee bediend wordt: het neuswieltje gaat dan mee.

Terug naar de bandjes: 2 slappe bandjes waar 20 ton op rust zullen behoorlijk wat rolweerstand veroorzaken. Die rolweerstand zal weer omgezet worden in warmte van het rubber.
Als dan van een hete dag de start/landingsbaan ook nog eens gloeiend is kan ik me eigenlijk best voorstellen dat die bandjes smeulende waren.
Als je dat vervolgens in een luik opsluit (omdat het vrij snel na de start ingetrokken wordt) kan ik me best voorstellen dat ze na een tijdje zijn gaan branden.

Jorn1986 wijzigde deze reactie 18-03-2014 22:11 (6%)

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
majic schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:40:
[...]

Hoe weet een Maleisische minister van transport wat er wél of níet gezien is op de Maladiven, vele duizenden kilometers ver weg, vraag ik me af?
Is het überhaupt gezien op de Maldiven dan? Er is 1 online bron die claimt dat volgens 'ooggetuigen', verder is er geen enkele betrouwbare bron geweest. En zelfs als die bron klopt (wat ik betwijfel) en ooggetuigen menen het gezien te hebben had het ook nog eens iets anders geweest kunnen zijn. Niets zo onbetrouwbaar als ooggetuigen.

Als je kijkt naar de data die we hebben is de kans nogal klein dat het richting de Maldiven kan zijn gegaan.

* anandus vraagt zich af of mensen wel weten waar de Maldiven liggen.

Edit:
Voor de goede orde, de Maldiven zijn rechtsboven de rode stip:

anandus wijzigde deze reactie 19-03-2014 10:52 (26%)

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
Plaatjes erbij:

anandus wijzigde deze reactie 20-03-2014 09:09 (10%)

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Hier is een nieuw kaartje dat laat zien waar de objecten gezien waren:

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

quote:
ASW1 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:12:
Er zal ongetwijfeld nog vanalles ronddrijven wanneer het vliegtuig daar is neergestort, maar dat is bijna niet te vinden in een hoge zee met schuimkoppen.
Voor een rustige vlakke zee heb je windkracht 3 of minder nodig, en dat komt in de "roaring fourties" vrijwel niet voor.
Het is inderdaad een ruig stukje oceaan daar. Weinig land in de buurt dus de wind heeft vrij spel.

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Er zijn inderdaad nieuwe "objecten" gespot.

Afmetingen 22 bij 13 meter. Schepen zijn onderweg om het te onderzoeken.

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

In ander nieuws:
quote:
De piloot van de vermiste vlucht Malasyia Airlines MH370 heeft vlak voor het opstijgen twee minuten gebeld met een mysterieuze vrouw die een valse identiteit opgaf bij het kopen van de simkaart.
Hoeft niks te betekenen volgens mij, kan ook gewoon zijn nieuwe vriendin geweest zijn ondanks dat je een vals id moet hebben om een sim te krijgen.
quote:
De onderzoekers gaan zich nu richten op het ondervragen van de vrouw van de piloot. Uit respect hebben ze daar twee weken mee gewacht, maar nu wordt Faizah Khan aan de tand gevoeld.
quote:
De echtgenote werd wel al eens gehoord door de onderzoekers en daaruit bleek dat ze misschien cruciale informatie heeft over Zaharie.
:X

Bron AD en news.com.au

En nog een mooi infoplaatje voor vandaag:

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
quote:
pacificocean schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:58:
[...]

Wooden pallet. Dan denk ik erder aan iets dat van een schip komt, dan uit een passagiersvliegtuig. Cargo wordt dan toch meestal in aluminium boxen vervoerd?

Vracht wordt ook veelal op pallets verstuurd, weet niet hoeveel houten er gebruikt worden.

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Iets meer duidelijkheid hoe ze tot bovenstaande conclusie gekomen zijn:

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:35

HellBeast

Oh My GoT!

quote:
tweaker2010 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:48:
[...]

"Op basis van de eerdere vondsten en nieuwe berekeningen bedroeg het zoekgebied slechts 2000 km²"

Hoe bedoel je veel kleiner? Waarom zou dit zoekgebied nu veel groter moeten zijn?

PS: Het toestel van vlucht 447 lag 4000 meter diep, de Indische Oceaan is rond deze plek 3000 meter diep.
De oceanen dieptes:

Beauty is in the eye of the beerholder

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Ik vermoed dat ze nu wel meer in de richting van dat gele vlak gaan zoeken.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Nieuw plaatje gebaseerd op een satellietwaarneming en zoektocht vandaag in gebied op 1970 km van Perth.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Komt ie: ;)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Er is momenteel een tropische cycloon in de buurt. Dat verklaart een hoop:

quote:
The low-pressure system is expected to leave the area within a few days, but Cyclone Gillian, although weakening, will likely stay around for longer.

Dr Beaman said: "We can expect that once the low-pressure system that's causing the inclement weather in the search area moves to the east, behind it should be some better weather."

Surface currents are also being tracked to try and estimate the effect of the weather on the movement of any possible debris.

The region where the search zone lies is known for its huge swells and waves.
http://news.sky.com/story/1231338/mh370-teams-right-to-call-off-operation

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Eén van de objecten blijkt een 15 meter lange walvis karkas te zijn.

https://twitter.com/PDChi...48080809023389696/photo/1

XWB wijzigde deze reactie 25-03-2014 11:05 (20%)

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
XWB schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:15:
Kan je misschien even een screenshot maken en hier plaatsen?

Mijn LinkedIn!

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

quote:
Possible tracks for #MH370 based on Inmarsat's latest analysis of the final full ping from the plane at 0011UTC.

• Unicron
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:08
Als ze eenmaal het vliegtuig hebben gevonden wordt het nog een hele klus de delen omhoog te halen. Zeker als deze inderdaad vele kilometers diep liggen.

Dit doet mij altijd weer denken aan Project Jennifer (Wikipedia: Project Azorian), waarbij eind jaren 60 de CIA een russische onderzeeer van bijna 5km diep omhoog hebben getakeld met een speciaal aangepast schip.

Wat voor mogelijkheden zijn er hedendaags om dingen van zo diep omhoog te halen? Afstandsbestuurbare robot? Of zouden ze de lichamen daar zo laten liggen? Voor wat ik begrijp blijft een lichaam op die diepte vrij goed geconserveerd.

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Kaartje erbij:

Het puin lijkt gevonden te zijn waar ook de andere objecten gezien waren.

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:04
quote:
MBV schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:42:
[...]
offtopic:
Je bedoelt de Angle of Attack indicatie? Die wordt alleen gebruikt voor de stall-warning, voordat het toestel echt in stall raakt, en is helaas niet zichtbaar voor de piloten. Maar bij een snelheid van minder dan 30km/u gaat die weer uit, omdat er dan kennelijk een meetfout is (niet heel onrealistisch). Als in de laatste 2 minuten van de vlucht iemand z'n hersens had gebruikt in plaats van in de paniek-modus te blijven, sterker nog: als ze domweg die stick hadden losgelaten, was het waarschijnlijk allemaal goedgekomen.
En wat Dido zegt is helemaal waar, maar voordat ze in de situatie zaten dat de stall-warning weer uit ging hebben ze eerst een halve minuut die stick volledig naar achteren getrokken, het tegenovergestelde van wat ze moesten doen. Nadat de helft van de computersystemen was uitgevallen. Tja, dat je dan verwarrende meldingen krijgt is niet raar.
Ik weet niet precies wat de term er voor is, maar vliegtuigen hebben een indicator om aan te geven wat de hoek van het vliegtuig is ten opzichte van de horizon, zo'n ding hieronder. Als je vermoed dat de snelheidsmeter niet goed werkt, ziet dat het vliegtuig met de neus 20 graden omhoog wijst en dat de hoogte niet veranderd weet je toch dat de snelheid waar je mee vliegt te laag is? Maar anders moet dit misschien in een los topic verder :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Het puinveld:

Helaas is het plaatje niet erg groot waardoor het wat lastig te zien is.

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Beter plaatje:

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Knap dat ze dat tussen de wolken door kunnen zien. Of zijn het heel hoge resolutie beelden?

Nog een duidelijk plaatje:

Laatste persconferentie: http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html

tweaker2010 wijzigde deze reactie 26-03-2014 12:56 (69%)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Exacte locatie debris:

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Satellietbeelden van de brokstukken:

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Plaatje van het nieuwe zoekgebied:

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

• Pikoe
  • Niet online
quote:
Edgarz schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:54:
[...]

Zal morgen eens kijken of ik Gimp ook aan de gang krijg op onze Lpar :-)
Retinex gaan gebruiken ook echt dan.
Niveaus verschuiven lijkt me nog zinniger.

Maar het lijkt me toch wel duidelijk dat een post op 4chan niet als bewijs kan worden gezien :X

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Ondertussen heeft de Maleisische overheid het laatste gesprek tussen MH370 en air traffic control vrijgegeven:

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Het zou me niets verbazen als er straks nog verder naar boven (richting Indonesie dus) gezocht gaat worden.

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Er is inderdaad bijna tot geen scheepvaart in dat gebied.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
XWB schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:50:
Er is inderdaad bijna tot geen scheepvaart in dat gebied.

[afbeelding]
Op zich ook niet zo raar, je zit daar al aardig diep in de Roaring Forties, waar het weer vaak wat minder is, zacht gezegd. En dus ook niet zo aantrekkelijk voor de scheepvaart.

Virussen? Scan ze hier!

• SKRE
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15-10-2014
quote:
downtime schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:59:
[...]

Ik geloof niet dat er al debris gespot is wat aantoonbaar met MH370 te maken heeft. Het enige "bewijs" dat het toestel is neergestort bestaat uit de Inmarsat data. Totdat een schip werkelijk debris van MH370 oppikt is er geen hard bewijs.
De Inmarsat data is hard bewijs. Of wil je zeggen dat iemand die data verzonnen heeft oid?
quote:
Gé Brander schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:12:
[...]

Niet dat ik per definitie iets in twijfel wil brengen maar heb je daar een bron van? Tot op heden is er in de media, wat ik opgepikt heb, niets "bewezen". Maar ik kan ook niet alles bijhouden natuurlijk.
De conclusie van de onderzoekers is dat de signalen die de satelliet ontvangen heeft niet door een ander vliegtuig verzonden kunnen zijn en niet vanaf een andere locatie dan het aangewezen gebied in de Indische oceaan (een enorm groot gebied). Deze conclusie is doorgegeven aan de AAIB welke deze gegevens officieel gepresenteerd heeft aan de betrokken overheden. Meer info over de exact gebruikte techniek: http://mh370.dca.gov.my/i...rovided-to-mh370-by-aaib/

Dit lijkt me toch echt bewijs zoals op een vergelijkbare wijze bijvoorbeeld DNA sporen bij een misdaad bewijs zijn.

Dit plaatje geeft het heel goed weer:

In principe is het vliegtuig ergens tussen de gele en de rode lijn rondom de blauwgroene lijn terecht gekomen, dit is een behoorlijk groot vlak en de zoekgebieden liggen dan ook in die regio. Het verplaatsen van een zoekgebied wil dus niet zeggen dat die regio niet klopt gezien alle zoekgebieden binnen deze regio liggen.

SKRE wijzigde deze reactie 01-04-2014 19:19 (34%)

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

quote:
Een aantal dagen geleden ging de pinger ook af door het signaal dat walwissen uitsturen 8)7

Anyway, dit is de locatie van de laatste signalen:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

De Aussies bevestigen nu ook blijkbaar dat er een signaal is opgevangen dat mogelijk uit de black box van het toestel komt...:

http://www.nu.nl/buitenla...elijk-signaal-mh-370.html#

Best cool schip overigens:

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• thatsme007
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13-10-2014
quote:
downtime schreef op maandag 07 april 2014 @ 01:47:
[...]

Niet helemaal waar. Je hebt ook helicopters voor onderzeebootbestrijding en die gebruiken ook sonar.

Klopt, ze hangen constant een sonar boei in het water. Boven water "hoor" je geen geluid uit het water.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Waarom zoeken ze nog op 3 verschillende plekken als ze al duidelijke signalen hebben ontvangen? :?

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:40
quote:
DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:01:
[...]

Maar dat is ruim 30 jaar geleden, de techniek is wel een stuk verbeterd he. Nu kunnen ze met zo'n duikrobot dat ding op pikken denk ik :)
De AF 447 lag ook op ongeveer 4000m diepte, dat opduiken was in ieder geval minder problematisch dan het vinden an sich:

(beetje gescaled dus, die pieken zijn niet zo steil als het hier afgebeeld is, je moet hem 100x stretchen voor een echt realistisch beeld. Dan ziet het er ook niet meer zo spectaculair uit, maar goed.

Garyu wijzigde deze reactie 07-04-2014 16:10 (30%)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Onderstaande afbeelding kwam ik net tegen. Het signaal is inderdaad op verschillende plekken waargenomen. Zoveel afwijking kan er toch niet zijn qua locatie als het wrak stil op de bodem ligt zou je denken?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Het zou ook kunnen dat ze een driehoeksmeting gedaan hebben. Alleen dan wel vreemd dat ze zo ver noordwestelijker van die pinglocaties gaan zoeken.

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:04
quote:
tweaker2010 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:56:
Voor een paar minuten ja, echt vaag dit. Als zo'n schip eindelijk weer signaal oppikt ga je toch niet verder varen tot het signaal weer verdwijnt? En was dit signaal op dezelfde locatie als het vorige signaal? Weet iemand dit?
Ze slepen zo'n microfoon aan een lange kabel over het oppervlakte van de oceaanbodem heen. Dat ding ligt dus een paar kilometer diep, dus als de boot stopt, duurt het wel even voordat dat merkbaar is bij de microfoon.

Het is net als een vlieger in de lucht aan een touwtje, als je vlieger op een gegeven moment een signaal oppakt kan je moeilijk stoppen, je moet dan omdraaien en weer met de vlieger over dezelfde plek gaan, om te bepalen waar het vandaan kwam.

edit: vergelijking met een vlieger is niet een zo verkeerd, gezien het uiterlijk van die microfoons :P

Widow wijzigde deze reactie 09-04-2014 15:40 (11%)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

De zoekgebieden zijn inmiddels een stuk kleiner. Vreemd is wel dat ze willen wachten met een onderzeeer naar beneden sturen totdat de accu van de black box definitief leeg is en geen signaal meer afgeeft.

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

quote:
ROFLASTC schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:42:
[...]

Ik herhaal, hoe lang zou het moeten duren eer iets, dobberend op de golfstromen aldaar, langs drijft waar mensen zijn. Blijft toch niet eeuwig uit het zicht dobberen? Stromingen gaan van Perth richting Tasmanie.
Soms spoelt afval niet aan omdat het in een lus zit.

Geen idee of dat ook het geval is voor de Indische Oceaan.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

quote:
XWB schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:33:
[...]
Soms spoelt afval niet aan omdat het in een lus zit.

[afbeelding]

Geen idee of dat ook het geval is voor de Indische Oceaan.
Ja, dat geldt ook voor de Indische Oceaan. Straks drijft het voor de kust van Afrika. Zie onderstaande plaatje:

http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Ocean_garbage_patch

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Elke oceaan heeft die lussen met hun eigen Garbage Patches, dus ook de Indische :)

Virussen? Scan ze hier!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Het blijft toch wel apart om te zien dat de Ocean Shield zover van het andere zoekgebied af zit.
quote:
Australia is mulling deploying a more powerful system that tracked the Titanic 29 years ago to locate the wreckage of the crashed Malaysian airliner as a robotic mini-submarine scouring the Indian Ocean seabed has not achieved any breakthrough in its underwater mission.

Australia was also consulting Malaysia, China and the US on the next phase of the search for the plane, that mysteriously disappeared on March 8 with 239 people on board, including five Indians.

More powerful towed side-scan commercial sonar equipment would probably be deployed, similar to the system that found the Titanic 3,800 m under the Atlantic Ocean in 1985 and the Australian second world war wreck HMAS Sydney in the Indian Ocean, north of the current search area, in 2008, the Associated Press quoted Australia's defence minister David Johnston as saying.

"The next phase, I think, is that we step up with potentially a more powerful, more capable side-scan sonar to do deeper water," he said.

Australian Prime Minister Tony Abbott said the plane's probable impact zone was a swath of sea floor 700 kms long and 80 kms wide.

He told reporters that a new search strategy would be adopted if nothing was found in the current search zone.

"If at the end of that period we find nothing, we are not going to abandon the search, we may well rethink the search, but we will not rest until we have done everything we can to solve this mystery," Abbott said.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Dat bedrijf heeft geen inzicht in de data en de militaire (radar)gegevens, deze zijn namelijk vertrouwelijk. Dus het lijkt me een zeer onwaarschijnlijk verhaal dat zij dingen gevonden hebben wat de marine niet kon vinden.

Dit ziet er fake en nogal knullig uit. Laat ze eerst maar eens wat fysieke brokstukken boven water halen.

tweaker2010 wijzigde deze reactie 29-04-2014 23:37 (34%)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

Het is inmiddels vrijwel zeker dat de waargenomen pings niet van de black box van het toestel waren.
quote:
Search teams picked up two signals on April 5 at a frequency of 33.5kHz before two more were received three days later at 27kHz.

Australian naval Commander James Lybrand said while both readings are significantly lower than the 37.5kHz frequency black box beacons are designed to emit
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2626106/No-MH370s-Satellite-firm-used-search-missing-plane-offers-low-cost-tracking-prevent-flight-disappearing.html
Nog een plaatje wat aangeeft hoe enorm diep de oceaan daar is:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

quote:
IJzerlijm schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:42:
[...]
http://www.gonavy.jp/CVLocation.html

Een carrier in de Japanse zee, een in de Arabische Golf, drie in groot onderhoud en vijf die in of vlak bij Amerika zijn. De Franse carrier ligt in Toulon, de Russische in Moermansk en de Engelsen zijn nog lang niet klaar met die van hun. Thailand heeft officieel ook een carrier maar ze hebben geen operationele vliegtuigen ervoor.
De Indische Oceaan ligt inderdaad niet echt op de route van de carriers. Meestal liggen ze in de buurt van de Golf regio en de Middenlandse Zee. Plaatje van de locaties eind februari (vlak voor de verdwijning van MH370):

De 5th en de 7th fleet waren toen het dichtst in de buurt.

tweaker2010 wijzigde deze reactie 27-05-2014 11:00 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

quote:
mambo No5 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:14:
De satelietdata is volgens CNN vrij gegeven: link naar CNN.com. :)

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

In augustus gaat men weer zoeken, hier is een kaartje van het nieuwe zoekgebied:

http://www.flightglobal.c...long-southern-arc-400786/
quote:
ToyotaMR2 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:53:
[...]

Jij reageerde op 'zo lang niks te vinden is'.
Mea culpa, ik begreep in eerste instantie dat hij het wrak bedoelde.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Boeiende documantaire, het is op 13:10 duidelijk te zien dat de ATC primary radar coverage minimaal is zodra de transponder ophoudt met werken.

IJzerlijm wijzigde deze reactie 26-06-2014 12:46 (3%)

And to think they once said that computers would take away jobs.

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-02 12:16

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Spann0nd

http://www.spitsnieuws.nl...0-aangespoeld-op-eilandje

http://blog-peuravion.fr/...premiers-debris-du-mh370/

:o Het is geen zwarte doos maar; onderdelen=crash. Niet dat dit nog een vraag was overigens maar toch.

ROFLASTC wijzigde deze reactie 29-07-2015 19:26 (29%)

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:41
Het onderdeel is waarschijnlijk de zogenaamde flaperon

Overigens zegt dit nog niet zoveel over de locatie van het wrak. We zijn 17 maanden verder en de flaperon kan de hele Indische oceaan over zijn gedreven. Wellicht dat er nog wat gerekend kan worden om ongeveer te bepalen waar hij vandaan komt. Het enige wat we nu zeker weten (als het onderdeel van 9M-MRO is) is dat er een onderdeel niet meer aan de rest van het toestel vast zit...

Wellicht dat er in de komende weken, maanden nog meer onderdelen aanspoelen...

/post

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

De gevonden flaperon met code 657-BB lijkt inderdaad van een 777 te komen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

quote:
muffstuff schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:58:
[...]
Maar toch blijft het ontzettend vreemd, van kuala lumpur naar bejing en dan vervolgens duizenden km de andere kant spoelt er wat aan.
Dat aanspoelen is niet ontzettend vreemd. Het zou pas ontzettend vreemd zijn als er nooit iets van dit vliegtuig terug gevonden zou worden. Gezien de gyre in de Indische Oceaan was dit een kwestie van tijd.

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:27
quote:
wildhagen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:48:
Het volgende mogelijke onderdeel van MH370 is aangespoeld op Réunion, dit keer in de vorm van een deur.

[...]

Bron: http://www.nu.nl/buitenla...eld-kust-van-reunion.html
Toch geen deur blijkbaar
http://news.sky.com/story...tal-object-found-on-beach
maar wat is het wel?

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:14

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
quote:
asing schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:28:
Als jullie de comments ook hadden gelezen (onderaan de link), dan hadden jullie kunnen zien dat het waarschijnlijk de afdekplaat van een naaimachine is, en dan specifiek een Bernina.

Tenminste, dat is wat meerdere mensen denken.
Inderdaad:

en

Veel overeenkomsten..

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12:37
quote:
Fly-guy schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:48:
[...]

Inderdaad:
[afbeelding]

en

[afbeelding]

Veel overeenkomsten..
Het zou best de achterkant kunnen zijn

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:48
quote:
Automark schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:42:
[...]

Het zou best de achterkant kunnen zijn
Ruimtelijk inzicht is wat lastig, helpt het zo ?

asing wijzigde deze reactie 06-08-2015 11:43 (13%)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-02 23:56
quote:
Vickiieee schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:20:
Wat men ook niet moet vergeten is de afstand die de brokstukken hebben af moeten leggen. Het is een gigantische oceaan en als het zich heeft voort moeten bewegen met behulp van de oceaanstroming dan duurt het inderdaad wel even voordat het ergens aanspoelt. Tenminste, als het voor die tijd niet voldoende water opneemt om vervolgens alsnog onder de zeespiegel te verdwijnen bij poreuze materialen.

Waar ik zelf nog wel erg benieuwd naar ben is de reconstructie van de oceaanstromen in het gebied. Die zijn redelijk bekend geloof ik en aan de hand hiervan kan een stuk een redelijk eind 'terug'-getraceerd worden naar waar het vandaan kwam. Als het in een iets andere stroming had gelegen was het namelijk nooit op Reúnion aangespoeld, maar op een ander eiland of bij India (ik noem maar wat).
Daar staat hier een interessant artikel over :).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Er zijn mogelijk weer wat brokstukken gevonden van MH370, dit keer mogelijk een horizontale stabilizer, op een zandbank in Mozambique, zie dit artikel: http://www.nbcnews.com/st...bique-sources-say-n530066

Lokatie van de gevonden voorwerpen:

wildhagen wijzigde deze reactie 02-03-2016 15:32 (23%)

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

En het volgende mogelijke brokstuk van MH370 duikt op:
quote:
In Zuid-Afrika is een stuk metaal met nummers opgedoken dat mogelijk afkomstig is van de Boeing 777 van Malaysia Airlines die op 8 maart 2014 met 239 mensen aan boord is verdwenen.

Een Zuid-Afrikaanse tiener, Liam Lotter, had het in december op vakantie op het strand in Mozambique gevonden en als souvenir mee naar huis genomen. Het gezin Lotter besloot volgens Zuid-Afrikaanse media donderdag de vondst openbaar te maken. Dat was een gevolg van de vondst twee weken eerder van een ander wrakstuk op de kust van Mozambique.

De Britse krant Daily Mail berichtte vrijdag dat de luchtvaartautoriteiten vrezen dat meer wrakstukken als souvenir van het strand zijn meegenomen.

Aangenomen wordt dat het toestel van Malaysia, dat vlucht MH370 uitvoerde, in de Indische Oceaan is gestort. In juli vorig jaar spoelde een wrakstuk van het toestel aan op het eiland Réunion. Dat eiland ligt in de Indische Oceaan en circa 1800 kilometer van het Afrikaanse vasteland verwijderd.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...tuk-van-mh370-aangespoeld

Het onderdeel in kwestie:

Virussen? Scan ze hier!

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Er is wederom een onderdeel aangespoeld.
quote:
The wing part found on Pemba Island off the coast of Tanzania and is currently being examined by experts from Malaysia and Australia at the laboratories of the ATSB in Canberra.

The large piece of what is likely to be a wing flap was found by locals on Pemba Island on 23 June 2016.
http://www.aviationanalys...sibe-mh370-wing-flap.html

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Zou MH370 mogelijk neergestort zijn in de jungle... een Brit heeft middels Google Maps mogelijk een vliegtuig gevonden in de jungle van Cambodja. Op het plaatje hieronder zie je toch een soort van vleugel, staart en de body.

http://www.faqt.nl/wp-content/uploads/2018/09/MH370-Cambodja.jpg

Bron

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 16:22
quote:
downtime schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:50:
[...]

Satellieten zijn duur en in dat deel van de Indische Oceaan vindt nauwelijks vlieg- en scheepvaartverkeer plaats. Dus vond niemand het ooit interessant om daar (de juiste) satellieten neer te hangen.
Daarnaast wordt er vanuit gegaan dat vliegtuigen zelf communiceren met vluchtleiding zodat de buitenwereld weet waar het is. Het systeem is gewoon niet berekend op piloten die willens en wetens het vliegtuig laten verdwijnen.
Ze hadden het vliegtuig tot aan het neerstorten (bij benadering) op de radar/satelliet?

Bijvoorbeeld dit plaatje (ik kan degene die ik eerst gezien had niet vinden, maar deze is ook duidelijk):

Ik neem aan dat militaire radars beter zijn dan die van normale luchtvaart. Maar stel dat matig zijn, dan moet je toch gewoon op punt "IGREX" zoeken met een straal van 100km en dan ben je er toch?

Dat heb ik tot op heden echt nog niet gesnapt, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn beperkte kennis en kunde op dit gebied.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
Drardollan schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:49:
[...]

Ze hadden het vliegtuig tot aan het neerstorten (bij benadering) op de radar/satelliet?

Bijvoorbeeld dit plaatje (ik kan degene die ik eerst gezien had niet vinden, maar deze is ook duidelijk):
[afbeelding]

Ik neem aan dat militaire radars beter zijn dan die van normale luchtvaart. Maar stel dat matig zijn, dan moet je toch gewoon op punt "IGREX" zoeken met een straal van 100km en dan ben je er toch?
Guess what? Daar zijn ze ook beginnen met zoeken, dit was het initiele zoekgebied (alledrie de grijze gebieden):

Daar bleek hij dus niet te zijn. Daarna zijn ze voor de kust van Australie gaan zoeken in diverse gebieden:

En ook dáár is niks gevonden....

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True