Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Nee, want dan is er een andere supervisor on duty. Of zou dat moeten zijn, er moet immers altijd een supervisor zijn (aanwezig danwel bereikbaar).

En als het goed is, is er bij een shift-wissel overdracht van informatie, en/of is die informatie vastgelegd op papier of in een systeem dat geraadpleegd kan worden.

wildhagen wijzigde deze reactie 13-03-2015 17:39 (36%)

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
wildhagen schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:32:
[...]
En als het goed is, is er bij een shift-wissel overdracht van informatie, en/of is die informatie vastgelegd op papier of in een systeem dat geraadpleegd kan worden.
Iets zegt me dat dat nou net niet goed was, maar dat kan mijn cynisme zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• cbr600f4i
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 12:56
quote:
downtime schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:50:
Je mag dat nieuws ook met een stevige korrel zout nemen aangezien Luchtvaartnieuws blijkbaar ook al niet begrijpt dat een accu waarvan de uiterste datum verlopen is niet betekent dat het vliegtuig met een lege accu vertrokken is.
Misschien off-topic maar luchtvaartnieuws doet niets anders dan artikelen zo snel mogelijk kopieren van andere sites/bronnen. Uit de hand gelopen hobbysite die op het juiste moment is begonnen zeg maar. Voor dit soort serieuze onderwerpen zou ik hun dus absoluut niet als bron nemen maar een stukje verder kijken waar zij de informatie vandaan toveren. Jammer dat die onzin zo vaak hier neer wordt gepleurd. Zelfs de Telegraaf doet nog meer aan journalistiek ;) Er zijn tig betere sites maar dan moet je zelf even vertalen.

Ik heb overigens geen idee waar het vliegtuig zich bevindt. Ik hou me bij 2 theorieen, 1 is gelijk aan MH17 maar dan per ongeluk door friendly fire, wellicht Diego Garcia.. Alleen dan zou je ergens een brokstukje verwachten. 2e theorie is de beste verdwijntruc van deze eeuw. Alles zorgvuldig uitgerekend door de piloot en nog gelukt ook, echter ook daar zou je brokstukken verwachten a la de Ethiopian 767 crash. Ik hoop dat ik het nog meemaak dat dit mysterie wordt opgelost. Of dat iemand z'n mond voorbij praat.

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:10

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Ik denk altijd maar aan de Titanic... dat ding is ook 70 jaar onvindbaar geweest.

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m € 750 all in

• cbr600f4i
Alleen bij de Titanic wist je de route, evenals de A330 van Air France en die heb je dan redelijk snel gevonden met de hedendaagse technieken.

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-05 23:41

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
IJzerlijm schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:20:
Om de captain moord op 238 mensen in de schoenen te schuiven heb je wel iets meer nodig dan 'dit is net als wat ik ooit deed'.
Het (zelf)moordscenario geloof ik ook eigenlijk niet, want de captain, noch de crew, hadden een motief om zoiets te doen, en de manier waarop de kist verdwenen is, waarbij eerst de communicatie plat gaat, en er daarna een aantal bewegingen gemaakt worden in de 7 uur na de verdwijning die bewust het vliegtuig buiten radarbereik houden, is te berekend en gepland voor een spontane kamikaze-actie. Was de captain dat van plan, dan had ie de kist wel lijnrecht in de oceaan laten storten of rechtdoor op zijn route laten vliegen, want hij had niets meer te verliezen. No reason to cover his tracks.

In de 7 uur tussen de verdwijning van de radar en het aflopen van de tijd dat het ding nog brandstof had, was de kist nog prima bestuurbaar en onder controle. Dat was af te leiden aan de Inmarsat-pings.

Van de hoogte op het moment van die pings weten we verder niks, het kan ook zo zijn dat de kist tussendoor ergens aan de grond is gezet en gelijk uit de weg is vervoerd. Een 777 krijg je niet geland op een vliegdekschip.

Alleen daar weer, van alle mogelijke scenario's ontbreekt er vooral motief. Wie heeft er baat bij om een volgeladen 777 te laten verdwijnen of in te pikken?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• cbr600f4i
Is dit al voorbij gekomen?

Inhabitants on tiny remote Island in Indian Ocean saw low-flying jet on morning MH370 went missing and plead with investigators to visit them so they can share their story

http://www.dailymail.co.u...rs-visit-share-story.html

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
cbr600f4i schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:03:
Is dit al voorbij gekomen?

Inhabitants on tiny remote Island in Indian Ocean saw low-flying jet on morning MH370 went missing and plead with investigators to visit them so they can share their story
Dat verhaal is al oeroud. Binnen een paar dagen na de verdwijning van MH370 kwamen er al verhalen dat er een groot vliegtuig boven de Malediven was gezien.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• cbr600f4i
quote:
downtime schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:42:
[...]

Dat verhaal is al oeroud. Binnen een paar dagen na de verdwijning van MH370 kwamen er al verhalen dat er een groot vliegtuig boven de Malediven was gezien.
Ok, ik dacht het alleen de Andaman eilanden betrof waar men iets dacht gezien te hebben.

• BeefHazard
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:16
quote:
downtime schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:42:
[...]

Vliegveld van de Malediven is groter dan je zou denken, komen ook een berg widebodies op af.

80D | EF-S 18-135 IS USM | EF-S 10-18 IS STM | EF 70-300 IS USM | EF 50mm f/1.8 | ZBook Studio G3 | 27UD88-W (4K)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
Het zoekgebied van de vermiste vlucht MH370 wordt verdubbeld als het vliegtuig in mei nog niet is gevonden.

Dat meldt persbureau AP donderdag.

Australische, Maleisische en Chinese ministers zijn het eens geworden over het vervolg van de zoektocht.

De zoektocht vindt vooral plaats ten westen van Australië, ongeveer 60 procent van dat gebied is uitgekamd. In de overige 40 procent moet voor het einde van mei gezocht zijn. Als er geen spoor wordt gevonden van het vliegtuig wordt nog eens 60.000 vierkante kilometer zeebodem extra onderzocht. Dat kan een jaar duren.

Het vliegtuig verdween op 8 maart 2014 van de radar tijdens een vlucht van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar de Chinese hoofdstad Peking. Mogelijk is het toestel neergestort in de Indische Oceaan ten westen van Australië.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...-mogelijk-verdubbeld.html

Virussen? Scan ze hier!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Dat is alweer heel wat anders dan het verhaal dat ze er langzamerhand mee willen stoppen.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Goed dat ze er mee doorgaan. Het moet voor iedereen duidelijk worden wat er gebeurd is.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-05 10:57
Even snel wat publiciteit of zou er een kern van waarheid inzitten?
quote:
Milne wil zelf met zijn team onderzoeken of een wrak dat op de zeebodem van de Bengaalse Baai bij de Maldiven ligt, al dan niet dat van het verdwenen vliegtuig is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
De zoektocht naar het vermiste vliegtuig MH370 wordt zonder nieuwe aanwijzingen niet meer uitgebreid.

Dat berichten Australische media donderdag.

Ministers uit betrokken landen spraken in april af het gebied waarin wordt gezocht te vergroten naar 120.000 kilometer.

Volgens het verantwoordelijke agentschap JACC zit een verdere vergroting er niet in, tenzij "geloofwaardige nieuwe informatie" wordt gevonden die de autoriteiten kan leiden naar het spoorloos verdwenen toestel van Malaysia Airlines.

Tot dusver is al meer dan 50.000 vierkante kilometer zeebodem afgespeurd. Bij die zoektocht is onder meer het Nederlandse bedrijf Fugro betrokken. De JACC schrijft in een verklaring dat de schepen van Fugro inmiddels klaar zijn gemaakt om ook tijdens de wintermaanden te kunnen opereren.
Slechte weeromstandigheden

De weersomstandigheden in het zoekgebied zijn momenteel slecht, waarschuwt JACC. "De gemiddelde hoogte van de golven is meer dan zes meter", aldus het agentschap. De komende dagen wordt nog slechter weer verwacht.

De MH370 verdween op 8 maart 2014 van de radar tijdens een vlucht van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar de Chinese hoofdstad Peking. Mogelijk is het toestel neergestort in de Indische Oceaan ten westen van Australië.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...h370-niet-uitgebreid.html

Begint er steeds meer naar uit te zien dat MH370 voorlopig de boeken in zal gaan als een van de grotere niet-opgeloste luchtvaartmysteries.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anonymous_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-05-2018
Is het vliegtuig nog gevonden?

Anonymous_ wijzigde deze reactie 05-06-2015 11:03 (85%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

quote:
Heb je de post boven die van jou gelezen? Ze stoppen met zoeken, maar niet omdat het gevonden is maar meer omdat ze het opgeven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-11-2018
quote:
De oceaan is groot en de zee is diep. Zo'n vliegtuig lijkt best groot, maar het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:31

JB

Cédric roelt!

quote:
DaviddeVogel schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:38:
[...]

De oceaan is groot en de zee is diep. Zo'n vliegtuig lijkt best groot, maar het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg.
Dan nog begrijp ik niet dat met de techniek van tegenwoordig het niet na te gaan is op welke GPS coördinaten dat ding ergens is neergestort.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

quote:
JB schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:23:
[...]

Dan nog begrijp ik niet dat met de techniek van tegenwoordig het niet na te gaan is op welke GPS coördinaten dat ding ergens is neergestort.
Er is daar (zuiden van de Indische Oceaan) niet eens dekking voor satelliettelefoons, hoe zou de positie moeten zijn doorgegeven ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
IJzerlijm schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:36:
[...]

Er is daar (zuiden van de Indische Oceaan) niet eens dekking voor satelliettelefoons, hoe zou de positie moeten zijn doorgegeven ?
Geen idee, maar dekking is nog een probleem heden ten dage? Ik heb dat een beetje gemist :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-05 08:42

NeFoRcE

Hallo! Bent u daar?

quote:
JB schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:37:
[...]

Geen idee, maar dekking is nog een probleem heden ten dage? Ik heb dat een beetje gemist :)
Eu ja? Pak de boot naar Ameland maar. Na 2 minuten ben jij onbereikbaar.

Liever recht door zee, dan een lege krat bier mee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
NeFoRcE schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:47:
[...]

Eu ja? Pak de boot naar Ameland maar. Na 2 minuten ben jij onbereikbaar.
Ik heb geen satelliet telefoon, jij wel?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsalex
  • Laatst online: 00:17
quote:
JB schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:23:
[...]

Ze hadden de GPS uitgeschakeld maar een ander systeem welke de veiligheidsfuncties rapporteert naar een systeem op de grond, bleek dat het toestel nog 7 uur aan het uitzenden was. Volgens calculatie was die 7 uur precies genoeg voor de aanwezige brandstof maar ja 7 uur waar gaat het toestel naar toe dan? 1 graden afwijking wil al een enorme afwijking geven in het zoekgebied.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20:25

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
wildhagen schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:30:
[...]

Bron: http://www.nu.nl/buitenla...h370-niet-uitgebreid.html

Begint er steeds meer naar uit te zien dat MH370 voorlopig de boeken in zal gaan als een van de grotere niet-opgeloste luchtvaartmysteries.
En zal tevens decenia lang betrokken worden bij de meest gestoorde conspiracies.

Player1S: Mixer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik snap wel dat ze stoppen, maar baal er wel flink van. Was nu toch (met velen hier denk ik) enorm benieuwd wat zich daar nou allemaal heeft afgespeeld.. Na al die rare theorieën en zo. Helaas zal de verklaring dus nog wel even duren :(

Is het al bijna vrijdag?

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 04-05 11:12

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Spann0nd

http://www.spitsnieuws.nl...0-aangespoeld-op-eilandje

http://blog-peuravion.fr/...premiers-debris-du-mh370/

:o Het is geen zwarte doos maar; onderdelen=crash. Niet dat dit nog een vraag was overigens maar toch.

ROFLASTC wijzigde deze reactie 29-07-2015 19:26 (29%)

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
quote:
ROFLASTC schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:25:
Spann0nd

http://www.spitsnieuws.nl...0-aangespoeld-op-eilandje

http://blog-peuravion.fr/...premiers-debris-du-mh370/

[afbeelding]

:o Het is geen zwarte doos maar; onderdelen=crash. Niet dat dit nog een vraag was overigens maar toch.
Onderdelen hoeft helemaal geen crash te zijn. Daarnaast is het maar de vraag van welk vliegtuig het komt, als het al van een vliegtuig af komt en niet ooit als los onderdeel op een of andere manier in de oceaan zijn beland (als het überhaupt geen hoax is).

Plus vergis je niet in hoeveel mensen nog denken dat het een of andere (raar) complot is zonder crash en met ontvoering, aliens, Kim yong ung, etc).
Voor jou (en mij) geen vraag, maar voor heel veel anderen nog wel.

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:00

Tourniquet

Hiya, fellas!

Iets meer info in dit AD-artikel:

http://www.ad.nl/ad/nl/30...onderdeel-van-MH370.dhtml
quote:
Op het eiland Reunion in de Indische Oceaan is een wrakstuk van een vliegtuig aangespoeld. Het zou gaan om een onderdeel van een Boeing 777. De gebeurtenis voedt de speculaties dat het om een wrakstuk van vlucht MH370 gaat, die verdween in dezelfde oceaan.

Het onderdeel dat aanspoelde op het eiland, lijkt sterk op een welvingsklep van een vliegtuig. Het is een verstelbaar onderdeel van de vleugel, waarmee het profiel kan worden aangepast. Dit zorgt voor een aanpassing in de liftkracht van het vliegtuig.

Het wrakstuk doet onmiddellijk denken aan een mogelijk onderdeel van vlucht MH370. De vlucht verdween in maart 2014 toen het van Kuala Lumpur naar Peking vloog. Het ging om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 239 inzittenden. Sindsdien is er niks meer vernomen van het vliegtuig.

Onderzoek: drie opties
Of het daadwerkelijk om een wrakstuk van de rampvlucht gaat, wordt op het moment onderzocht. Ondanks dat de onderzoekers nog geen sterke vermoedens hebben, wordt er rekening gehouden met drie opties. Het zou kunnen gaan om een onderdeel van een vliegtuig dat in mei 2006 aan de zuidkust van het eiland neerstortte. De tweede optie zou zijn dat het gaat om een vleugelstuk van een neergestortte Airbus A310 van de maatschappij Yemenia. Het stortte in juni 2009 neer toen het op weg was naar de Comoren. De laatste mogelijkheid werd al eerder aangehaald: rampvlucht MH370.
Hopelijk kunnen ze iets van serienummers o.i.d. achterhalen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
Tourniquet schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:17:
Iets meer info in dit AD-artikel:

http://www.ad.nl/ad/nl/30...onderdeel-van-MH370.dhtml
[...]
Hopelijk kunnen ze iets van serienummers o.i.d. achterhalen.
Zo te zien is het een behoorlijk groot en aardig intact onderdeel dus dat lijkt me wel. Het zal in elk geval niet moeilijk te zijn om uit te sluiten dat het een onderdeel was van die Airbus want dat zal totaal anders zijn. Terwijl het al aardig duidelijk is dat het overeenkomt met een B777 onderdeel gezien die vergelijking met die ontwerptekening.

Ik ben benieuwd of dat vliegtuig uit 2006 een B777 was. Ik denk het niet want ik kan er niets over vinden (zo'n grote crash komt wel uitgebreid in het nieuws), zelfs niet als ik op de precieze datum kijk. Er staat alleen 'twin engine aircraft' maar dat kan van alles zijn. Zelfs een 6-zitter.

Edit: Trouwens, dat "BB670" nummer dat ze gevonden hebben op het onderdeel wees volgens iemand naar dit toestel maar dat schijnt volgens die database nog gewoon rond te vliegen. In elk geval in 2007 nog dus het kan niet die van die 2006 crash zijn geweest.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 29-07-2015 20:38 (18%)

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:23
Die crash in 2006 zou een Piper Aztec betreffen. Bron:
http://www.ipreunion.com/...union,reportage,2552.html

Interessant is https://mobile.twitter.co...26391215349612544/photo/1
Een vergelijking tussen de flaperon van een 777 en een foto van het gevonden onderdeel.

voske wijzigde deze reactie 29-07-2015 20:59 (23%)

Be yourself, no matter what they say ...

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
Oh goed gevonden! Inderdaad een kleintje dus. Die is het dan in elk geval niet. De vleugels daarvan (gezien de grootte had het dan een hoofdvleugel geweest moeten zijn) zijn veel dunner dan dit ding.

Het lijkt me ook sterk dat een Airbus flaperon precies op die van Boeing lijkt. Grote kans dat dit het eerste is wat van MH370 naar boven komt. Ik hoop dat dit de zoekacties wat preciezer kan sturen.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

Volgens Boeing engineers lijkt het gevonden wrakstuk van een 777 te komen.

https://twitter.com/jonostrower
quote:
Interviews w/ Boeing engineers, WSJ review of tech docs reveal debris consistent w/ Boeing 777 right wing flaperon. #MH370
quote:
Boeing engineers - unaffiliated with the investigation - who have reviewed the photos say the debris is consistent with the 777. #MH370

It takes two fools to argue.

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:56
Het onderdeel is waarschijnlijk de zogenaamde flaperon

Overigens zegt dit nog niet zoveel over de locatie van het wrak. We zijn 17 maanden verder en de flaperon kan de hele Indische oceaan over zijn gedreven. Wellicht dat er nog wat gerekend kan worden om ongeveer te bepalen waar hij vandaan komt. Het enige wat we nu zeker weten (als het onderdeel van 9M-MRO is) is dat er een onderdeel niet meer aan de rest van het toestel vast zit...

Wellicht dat er in de komende weken, maanden nog meer onderdelen aanspoelen...

/post

• XWB
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

quote:
Overigens zegt dit nog niet zoveel over de locatie van het wrak. We zijn 17 maanden verder en de flaperon kan de hele Indische oceaan over zijn gedreven.
Sterker nog, als dit onderdeel van MH370 zullen we het wrak nooit vinden omdat alle onderdelen waarschijnlijk over de halve Indische oceaan verspreid zijn.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
XWB schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:34:
[...]

Sterker nog, als dit onderdeel van MH370 zullen we het wrak nooit vinden omdat alle onderdelen waarschijnlijk over de halve Indische oceaan verspreid zijn.
Een heel groot deel van de wrakstukken ligt nog steeds op de plaats van de crash, slechts een deel van de onderdelen drijft verder.

DUT Racing

• XWB
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

quote:
Een heel groot deel van de wrakstukken ligt nog steeds op de plaats van de crash
Waarom denk je dat?

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:33
quote:
Omdat metaal waar geen lucht in zit zinkt?

Het lijkt me wel aannemelijk dat flaps een crash in zee redelijk ongeschonden doorstaan. Die dingen krijgen geen directe krap te verduren zoals de voorkant van de vleugel.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Er zijn op dezelfde plek nu ook restanten van een koffer/tas gevonden:
http://www.linfo.re/la-re...le-debris-d-avion#photo-1

• XWB
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

quote:
Omdat metaal waar geen lucht in zit zinkt?
Dat snap ik, maar:
quote:
Het lijkt me wel aannemelijk dat flaps een crash in zee redelijk ongeschonden doorstaan.
Dat hangt van het type crash af.

Als MH370 zoals AF447 is neergekomen, dan zullen inderdaad grote delen van het wrak intact zijn en nog op dezelfde plaats liggen.

Als MH370 zoals Swissair 111 is neergekomen dan is hij inmiddels in ontelbaar veel stukken over de oceaan verspreid.

XWB wijzigde deze reactie 30-07-2015 11:01 (10%)

• Apache4u
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Als MH370 zoals Swissair 111 is neergekomen dan is hij inmiddels in ontelbaar veel stukken over de oceaan verspreid.
En was er dus geen flaperon aangespoeld op Reunion?

• XWB
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

De gevonden flaperon met code 657-BB lijkt inderdaad van een 777 te komen.

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:38
quote:
Tourniquet schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:58:
Er zijn op dezelfde plek nu ook restanten van een koffer/tas gevonden:
http://www.linfo.re/la-re...le-debris-d-avion#photo-1
Nu zegt dat an sich niets. Stranden liggen bezaaid met allerhande zooi. Juist een herkenbaar vliegtuigonderdeel is vrij zeldzaam.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:34
Het onderdeel is van een 777 afkomstig : www.telegraaf.nl/buitenla...gel_van_Boeing_777__.html

De enige 777 die ooit gecrashed is in de zuidelijke Indische Oceaan is MH370.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• cbr600f4i
quote:
asing schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:11:
Het onderdeel is van een 777 afkomstig : www.telegraaf.nl/buitenla...gel_van_Boeing_777__.html

De enige 777 die ooit gecrashed is in de zuidelijke Indische Oceaan is MH370.
Zijn er in andere oceanen ooit 777's gecrashed?

• asing
quote:
cbr600f4i schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:20:
[...]

Zijn er in andere oceanen ooit 777's gecrashed?
Er zijn 5 hull-loss incidenten geweest. Dat is een incident waarbij het vliegtuig total loss is gegaan, net als bij een auto. Twee crashten tijdens het landen, eentje vloog in de fik terwijl deze aan de gate stond, eentje had vluchtnummer MH17 en de vijfde (MH370) zoeken ze nog.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Rannasha
  • Laatst online: 16:38

Rannasha

aka "Species5618"

Kortom: De enige 777 waarvan er mogelijk onderdelen in het water ronddrijven is MH370. Dus als het bevestigd is dat dit onderdeel van een 777 afkomstig is, dan moet het wel MH370 zijn (tenzij iemand voor de lol 777 onderdelen in het water heeft zitten gooien).

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• asing
quote:
Rannasha schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:32:
Kortom: De enige 777 waarvan er mogelijk onderdelen in het water ronddrijven is MH370. Dus als het bevestigd is dat dit onderdeel van een 777 afkomstig is, dan moet het wel MH370 zijn (tenzij iemand voor de lol 777 onderdelen in het water heeft zitten gooien).
U heeft helemaal gelijk. In het water gooien is wel heel ver gezocht. Ten eerste moet je maar net aan een 777 onderdeel (met schade) kunnen komen wat wil blijven drijven en dat ietwat lompe ding ook nog een op een logische plek in het midden van nergens in zee dumpen zodat het nu kan aanspoelen. Ain't happening.

Nu is het aan de oceanologen (schrijf ik dat goed?) om met stromingsmodellen te bepalen waar dat onderdeel in zee gekomen is.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kan zo'n onderdeel niet gewoon van een jet afvallen? Er vallen wel vaker onderdelen van vliegtuigen af. Of kan een 777 absoluut niet zonder dat onderdeel vliegen?

• DennusB
  • Niet online
quote:
downtime schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:50:
Kan zo'n onderdeel niet gewoon van een jet afvallen? Er vallen wel vaker onderdelen van vliegtuigen af. Of kan een 777 absoluut niet zonder dat onderdeel vliegen?
Een vrij groot onderdeel om te verliezen..
Zou wel bizar zijn als het echt van 370 is.... ben benieuwd of ze dan door de stroming te berekenen misschien nog snel kunnen achterhalen waar de rest is!

Is het al bijna vrijdag?

• Moofnor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:02
Ik denk dat 17 maanden stroming terugrekenen niet bijzonder veel nauwkeuriger zal worden dan de 1000 vierkante kilometer die we al hadden.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
DennusB schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:54:
Zou wel bizar zijn als het echt van 370 is.... ben benieuwd of ze dan door de stroming te berekenen misschien nog snel kunnen achterhalen waar de rest is!
Ik vermoed van wel. Maar dat zal dan wel een groot gebied zijn. Verwacht niet dat ze het op een paar kilometer nauwkeurig kunnen pinpointen.
Zag al een verklaring van een Nederlands instituut dat het onderdeel waarschijnlijk afkomstig is uit het noorden van het bestaande zoekgebied. Dat zou mooi zijn. Dan is de kans vrij groot dat ze binnen een jaar de rest vinden.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

quote:
DennusB schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:54:
[...]

Een vrij groot onderdeel om te verliezen..
Gisteren bij Nieuwsuur was hier een interview over met een oceanograaf. Exacte locatie gaat lastig worden, maar wellicht kan het zoekgebied wel aangepast worden aan de hand van de vondst. Zie filmpje op:
http://nos.nl/nieuwsuur/a...stukken-hebben-meegevoerd

• muffstuff
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-05 11:30
quote:
Moofnor schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:56:
Ik denk dat 17 maanden stroming terugrekenen niet bijzonder veel nauwkeuriger zal worden dan de 1000 vierkante kilometer die we al hadden.
Maar toch blijft het ontzettend vreemd, van kuala lumpur naar bejing en dan vervolgens duizenden km de andere kant spoelt er wat aan.

• DennusB
  • Niet online
quote:
muffstuff schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:58:
[...]

Maar toch blijft het ontzettend vreemd, van kuala lumpur naar bejing en dan vervolgens duizenden km de andere kant spoelt er wat aan.
Tja, stroming he..
quote:
downtime schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:58:
[...]

Ik vermoed van wel. Maar dat zal dan wel een groot gebied zijn. Verwacht niet dat ze het op een paar kilometer nauwkeurig kunnen pinpointen.
Zag al een verklaring van een Nederlands instituut dat het onderdeel waarschijnlijk afkomstig is uit het noorden van het bestaande zoekgebied. Dat zou mooi zijn. Dan is de kans vrij groot dat ze binnen een jaar de rest vinden.
Dat zou fijn zijn, dan zijn alle complotten gelijk de wereld uit en hoop ik dat we eindelijk eens gaan horen wat daar nou gebeurd is...

DennusB wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:59 (53%)

Is het al bijna vrijdag?

• muffstuff
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-05 11:30
quote:
ja daar heb ik weinig verstand van.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
DennusB schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:58:
Dat zou fijn zijn, dan zijn alle complotten gelijk de wereld uit
Nee hoor, die zullen er altijd blijven, er verdwijnen er een paar en er komen weer een boel nieuwe bij. Voor complotdenkers is bewijs ook gewoon onderdeel van een complot. Hoe sterker het bewijs, hoe groter het complot.

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:23
quote:
Moofnor schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:56:
Het wordt alleen maar minder nauwkeurig. Een oceanograaf heeft dat onderzocht op verzoek van de New York Times. Zie hier voor het resultaat (bovenste afbeelding).

voske wijzigde deze reactie 31-07-2015 14:17 (4%)

Be yourself, no matter what they say ...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
voske schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:16:
Het wordt alleen maar minder nauwkeurig. Een oceanograaf heeft dat onderzocht op verzoek van de New York Times. Zie hier voor het resultaat (bovenste afbeelding).
Wow. Dus als het van MH370 is, dan zoeken we in de goeie oceaan, maar veel meer informatie levert het niet op.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

quote:
downtime schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:20:
[...]

Wow. Dus als het van MH370 is, dan zoeken we in de goeie oceaan, maar veel meer informatie levert het niet op.
Nouja, het kan dus wel wat mee info opleveren in combinatie met de al bekende info van de satelliet pings etc. Zo lijkt het gebied waar ze al gezocht hebben iets te veel zuidelijk te hebben gelegen. Zie ook Nieuwsuur-interview met die oceanograaf waarvan ik het linkje eerder postte.

• asing
quote:
As of January 2015, the 777 has been in 13 aviation accidents and incidents, including five hull-loss accidents, and three hijackings, for a total of 540 fatalities

13-5-3 = 5 incidenten waarbij iets kapot ging. Ik denk niet dat er in één van die gevallen een flap afviel boven het zoekgebied van MH370.

Dit moet dus wel een stukje MH370 zijn.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:40
En bevestigt:

Maleisië bevestigt dat serienummer op gevonden wrakstuk van Boeing 777 is

FastFred wijzigde deze reactie 31-07-2015 15:35 (25%)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• cbr600f4i
quote:
muffstuff schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:03:
[...]

ja daar heb ik weinig verstand van.
/off topic.

Dat blijkt, no offense. Weet je hoe wind werkt? Still, no offense. Ik weet niet hoe oud je bent, hopelijk maar ergens in de twintig of jonger want je opleiding heeft m.i. een beetje gefaald in zoiets basics als stroming. Pas op als je in zee gaat zwemmen. Serieus, we hebben niet voor niets een kustwacht, maar ik begrijp nu waarom die het af en toe zo druk hebben.

Terug naar de topic.

Ik denk niet dat er veel meer aan zal spoelen, ik vermoed nog steeds dat de piloot een bewuste grote verdwijntruc heeft willen uitvoeren en daar redelijk in is geslaagd. Veel meer zal er niet zijn afgebroken buiten een paar bewegende vleugeldelen.

• MSalters
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:27
quote:
Ongetwijfeld, maar Boeing had dat geweten. Een dergelijk onderdeel moet absoluut vervangen worden, en die heb je niet zomaar op de plank liggen. Nog even los van het feit dat het verlies van een dergelijk belangrijk onderdeel gemeld moet worden.

De meeste onderdelen van een vliegtuig zijn overigens redundant uitgevoerd; de staart is eigenlijk de enige uitzondering.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
MSalters schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:26:
Ongetwijfeld, maar Boeing had dat geweten.
Zeker. Maar ik ben gewoon voorzichtig. Er is een stuk van een 777 gevonden, dat lijkt nu wel zeker, maar ik wil gewoon zeker weten of er echt geen andere mogelijkheid overblijft dan dat het van MH370 komt. Wellicht dat de Fransen over een paar dagen met zekerheid kunnen zeggen of het afkomstig is van MH370.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:10
Alle onderdelen zit een uniek serienummer in gestanst en dat wordt ook geregistreerd als er iets vervangen wordt. Ze kunnen dus exact nagaan wat de onderhoudshistorie is en welke onderdelen er precies op het toestel zitten op het moment van de crash.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• tweaker2010
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17-05 07:57

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

quote:
muffstuff schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:58:
[...]
Dat aanspoelen is niet ontzettend vreemd. Het zou pas ontzettend vreemd zijn als er nooit iets van dit vliegtuig terug gevonden zou worden. Gezien de gyre in de Indische Oceaan was dit een kwestie van tijd.

• Carpento
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:31
quote:
Chiron schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:25:
Alle onderdelen zit een uniek serienummer in gestanst en dat wordt ook geregistreerd als er iets vervangen wordt. Ze kunnen dus exact nagaan wat de onderhoudshistorie is en welke onderdelen er precies op het toestel zitten op het moment van de crash.
In welke mate gebeurt dat ? En wordt dit op 'grote' onderdelen ook dubbel of vaker uitgevoerd ? (Zodat als een deel van een onderdeel gevonden wordt de kans groter is dat het een deel met serienummer is).

In diezelfde lijn: is dit de 'complete' flaperon of slechts een deel ervan ?

Wees in geen ding bezorgd

• ko9
  • Laatst online: 21-05 08:18
quote:
tweaker2010 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:35:
[...]

Dat aanspoelen is niet ontzettend vreemd. Het zou pas ontzettend vreemd zijn als er nooit iets van dit vliegtuig terug gevonden zou worden. Gezien de gyre in de Indische Oceaan was dit een kwestie van tijd.

[afbeelding]
Idd, deze simulatie door Deltares geeft ook een interessant beeld van de verspreiding van debris. Simulatie is gebaseerd op de daadwerkelijke oppervlakte-stromingen van afgelopen 1,5jr.

• kendo
  • Laatst online: 21-05 09:48
quote:
idd. van "een" 777 , maar zou dat serienummer niet ook meteen moeten bevestigen dat het van MH370 afkomstig is? Omdat de serienummers van onderdelen te herleiden zijn naar specifieke toestellen. Op het moment dat je weet dat het onderdeel afkomstig is van een 777, weet je ook van welk toestel het komt.

• FastFred
  • Laatst online: 22:40
quote:
kendo schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

idd. van "een" 777 , maar zou dat serienummer niet ook meteen moeten bevestigen dat het van MH370 afkomstig is? Omdat de serienummers van onderdelen te herleiden zijn naar specifieke toestellen. Op het moment dat je weet dat het onderdeel afkomstig is van een 777, weet je ook van welk toestel het komt.
Sinds de introductie van de 777 20 jaar geleden zijn er 5 toestellen verloren gegaan. 2 zijn er gecrashed tijdens de landing (1x door een defect of gebrek en 1x pilot error), 1 is in vlammen opgegaan aan de gate door een fout bij het tanken geloof ik. De laatste 2 zijn MH17 en MH370.

Dat onderdeel kan alleen maar van MH370 komen tenzij een andere 777 dat onderdeel in de lucht kwijt geraakt is. Dat is ten eerste zeer onwaarschijnlijk en ten tweede had Boeing of een andere bron dat ondertussen wel gemeld als dat het geval was

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:49
quote:
ko9 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:49:
[...]

Idd, deze simulatie door Deltares geeft ook een interessant beeld van de verspreiding van debris. Simulatie is gebaseerd op de daadwerkelijke oppervlakte-stromingen van afgelopen 1,5jr.
Ik neem aan dat de volgende stap is dat men de flap weer in een bak met zout water legt om te kijken hoe het drijft. In welke positie, hoeveel % boven water uitsteekt etc.
Wanneer je dat weet kun je met wind- en waterstromingen nauwkeuriger terug gaan rekenen.

• kendo
  • Laatst online: 21-05 09:48
quote:
FastFred schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:43:
[...]

Dat onderdeel kan alleen maar van MH370 komen tenzij een andere 777 dat onderdeel in de lucht kwijt geraakt is. Dat is ten eerste zeer onwaarschijnlijk en ten tweede had Boeing of een andere bron dat ondertussen wel gemeld als dat het geval was
Dat lijkt mij ook, zeker na zo'n verdwijning is elk serienummer van elk individueel onderdeel aan dat toestel inmiddels wel bekend en opgenomen in een search database.

Ze weten dus wel dat het van MH370 afkomstig is, maar wat kunnen ze nu eigenlijk echt met die flap. Ik neem aan dat er nu eerst onderzoek, stresstests ed. gedaan worden om te bepalen hoe die flap is losgeraakt van het toestel .

kendo wijzigde deze reactie 01-08-2015 14:57 (9%)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
kendo schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:38:
Gaat het wel om een serienummer? Zo noemt nu.nl het maar mijn indruk was dat er alleen nog maar een partnummer is gevonden. Dat is al wat minder uniek dan een serienummer.

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:11
Een serienummer is niet eens nodig. Het is een onderdeel van een 777, gevonden in het deel van de wereld waar maar een enkele 777 verdwenen/neergestort is. Of er moeten random onderdelen uit de lucht vallen of het is dat specifieke vliegtuig.

Het is gewoon duidelijk dat het van MH370 is.

• itsalex
  • Laatst online: 00:17
Ze missen op dit moment niet zoveel 777 dus je hebt best kans dat dit de gezochte 777 is maar die koffer dan? Wat is aangespoeld, dan zouden er voor de kust toch meer sporen zijn. Een vleugel spoelt naar mijn gevoel niet zomaar aan.
Mijn mening in dit geval; je loopt op het strand, joh kijk eens wat daar nou ligt? Een stuk vleugel? Ik vind het wel beetje erg toevallig maar ok. Het is nogal een gewicht natuurlijk.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01:08
Ik zou stomverbaasd zijn als het gevonden vleugeldeel niet van MH370 is. Het is al duidelijk dat het onderdeel van een 777 is en nooit is er in dat gebied (niet eens in de buurt) een andere 777 gecrashed of een vleugeldeel onderweg verloren. 1+1=2

Wat heeft dit model vliegtuig eigenlijk een perfecte staat van dienst. Sinds introductie in 1995 is er slechts 1 crash geweest die te wijten viel aan een mechanisch defect. En eigenlijk lag dit probleem bij Rolls-Royce.

cordonbleu wijzigde deze reactie 01-08-2015 20:44 (32%)

• GerbrandR
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09-05 21:59
Ik heb dit topic niet vanaf het begin gevolgd, maar het heeft mijn interesse wel gewekt.

*knip* check de topicwaarschuwing, specifiek het deel over conspiracy theories.

gambieter wijzigde deze reactie 01-08-2015 22:42 (64%)

• Freee!!

Freee!!

quote:
GerbrandR schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:26:
Ik heb dit topic niet vanaf het begin gevolgd, maar het heeft mijn interesse wel gewekt.

knip
Ik heb nog wel een leuk aluminium hoedje voor je. Het probleem waar al die fantastische complot-theoriën op stuk lopen is geheimhouding. "Drie man kunnen een geheim bewaren als twee ervan dood zijn".

gambieter wijzigde deze reactie 01-08-2015 22:42 (30%)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
Freee!! schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:21:
[...]
Ik heb nog wel een leuk aluminium hoedje voor je. Het probleem waar al die fantastische complot-theoriën op stuk lopen is geheimhouding. "Drie man kunnen een geheim bewaren als twee ervan dood zijn".
Inderdaad, als je nagaat hoeveel militairen wel niet op Diego Garcia gelegerd moeten zijn. Wel meer dan 1000 lijkt me. Er is er altijd wel een die lekt.

Ik moet ook zeggen, als ik zelf militair zou zijn en de overheid flikte zoiets, een heel vliegtuig met onschuldige passagiers met voorbedachten rade laten verdwijnen, dan zou ik niet weten hoe snel ik het van de daken zou moeten schreeuwen.

Ik kan me dus niet voorstellen dat dat nooit uitgekomen zou zijn.

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
FrankoNL schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:31:
Een serienummer is niet eens nodig. Het is een onderdeel van een 777, gevonden in het deel van de wereld waar maar een enkele 777 verdwenen/neergestort is.
Waarom hebben mensen het steeds over dat deel van de wereld? Voor zover ik kan nagaan is dit de enige volledige 777 die mist. Misschien zijn er her en der delen van, nieuwe of gebruikte onderdelen verdwenen, maar nergens mist een volledige 777 of een significant deel van een vliegtuig in dienst.
quote:
FastFred schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:43:
Het betreffende onderdeel schijnt een rotable te zijn, wat betekent dat er een papierspoor is voor ieder actief gebruikt onderdeel.

Camacha wijzigde deze reactie 01-08-2015 23:30 (33%)

Persuader of bytes.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Het volgende mogelijke onderdeel van MH370 is aangespoeld op Réunion, dit keer in de vorm van een deur.
quote:
Op de kust van het Franse eiland Réunion is een vliegtuigdeur aangespoeld. Op het eiland was eerder een onderdeel van een Boeing 777 gevonden dat in verband wordt gebracht met het vermiste vliegtuig van vlucht MH370.

De deur is op een andere plek gevonden dan het andere wrakstuk, melden bronnen binnen het onderzoek aan Sky News. Het is nog niet duidelijk of de vliegtuigdeur ook van een Boeing 777 komt.

Het andere wrakstuk, waarvan vrijwel zeker is dat het wel van hetzelfde type vliegtuig is als die van vlucht MH370, is zaterdag aangekomen in Frankrijk. Daar wordt onderzocht of het vliegtuigonderdeel van MH370 komt.

De laatste dagen zijn er meerdere voorwerpen gevonden op de kust van Réunion. Zo is er een gedeelte van een zwaarbeschadigde koffer aangetroffen en twee plastic flessen van Chinese en Indonesische producten.

Vlucht MH370 verdween in maart van 2014 van de radar. Mogelijk is het vliegtuig met alle 239 inzittenden neergestort in de Indische Ocean. Een grootschallige zoektocht heeft na anderhalf jaar nog altijd niks opgeleverd.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...eld-kust-van-reunion.html

Virussen? Scan ze hier!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Ik kwam een nieuwsberichtje tegen van iemand die mogelijk koffers, een stoel en andere onderdelen verbrand heeft omdat hij geen idee had waar hij mee te maken had.

Persuader of bytes.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:59
Tja... Miljoenen in onderzoek en zoektochten met nul resultaat.
Terwijl de brokstukken en resten wellicht al vanaf januari gevonden waren door deze meneer.
En in plaats van wat beter/logisch nadenken ging meteen de fik erin.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
ToyotaMR2 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:05:
Heb je de filmpjes gezien? Prachtig zo:

Q: Heb je wel eens eerder een dergelijke stoel gezien?
A: Ik weet niet of dat de eerste of de laatste was, ik let eigenlijk nooit op.

De kerel leidt een simpel leven, hij heeft nooit nagedacht over vliegtuigen en hoeft nooit na te denken over vliegtuigen _O- Misschien zijn we nog wel gezegend dat we überhaupt nog wat te zien krijgen, want de man die naar verluidt de flaperon had gevonden kwam niet veel verder dan dit.

Camacha wijzigde deze reactie 02-08-2015 11:54 (13%)

Persuader of bytes.

• Freee!!

Freee!!

quote:
ToyotaMR2 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:05:
Tja... Miljoenen in onderzoek en zoektochten met nul resultaat.
Terwijl de brokstukken en resten wellicht al vanaf januari gevonden waren door deze meneer.
Hoezo complot, dit soort gekkigheid krijgt toch echt niemand verzonnen.
quote:
Hoezo beter/logisch nadenken :? Hij wordt betaald om rotzooi van het strand te verwijderen, niet om te letten op mogelijke overblijfselen van een vliegtuigramp waar hij nauwelijks weet van heeft.

• ToyotaMR2
quote:
Freee!! schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Hoezo complot, dit soort gekkigheid krijgt toch echt niemand verzonnen.

[...]

Hoezo beter/logisch nadenken :? Hij wordt betaald om rotzooi van het strand te verwijderen, niet om te letten op mogelijke overblijfselen van een vliegtuigramp waar hij nauwelijks weet van heeft.
Blabla :?
Vuilnismannen (ea) worden ook betaald om gewoon rotzooi op te ruimen.
Oppakken en weggooien.
Als elke arbeider zo 1/0 dacht/werkte dan waren er nu meer <insert baby/zwerver/puppy> dood geweest door hun 'onoplettendheid'.

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:04
quote:
ToyotaMR2 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:16:
[...]

Oppakken en weggooien.
Als elke arbeider zo 1/0 dacht/werkte dan waren er nu meer <insert baby/zwerver/puppy> dood geweest door hun 'onoplettendheid'.
Tja, wij zitten af en toe in dit topic en zijn geïnteresseerd in MH730. Maar je moet bedenken dat er genoeg mensen zijn ooit een keertje iets over MH370 in het nieuws hebben gezien. Dan denk je daar gewoon niet aan als er een koffer aanspoelt. Zeker niet als jouw eilandje zich duizenden kilometers van de plek bevindt die ze in het nieuws noemen.

Maar die vliegtuigstoel.. tja.. dat had imo wel een belletje moeten laten rinkelen! |:(

• pacificocean
  • Laatst online: 21-05 00:17
quote:
ToyotaMR2 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:16:
[...]

Oppakken en weggooien.
Het was geen levend wezen dat hij vond, he. De beste man heeft nog nooit een vliegtuig van dichtbij gezien. Tevens kan je in het artikel lezen dat hij niet op de hoogte was van welke vliegtuig crash dan ook. Hij beschouwt alles dat aanspoelt als afval. De flaperon was ook bijna een bloemenbak geworden.

Als je het verhaal leest dat was ten tijde dat de stoel gevonden werd, deze ook niet gerelateerd aan een vliegtuig. Als je ziet wat ervan uit de Noordzee allemaal aanspoelt dan denk ik dat de man wel gekkere dingen tegengekomen is op het strand.

@hieronder: je kijkt nog steeds door jouw roze bril naar die man toe.

pacificocean wijzigde deze reactie 02-08-2015 13:15 (3%)

• ToyotaMR2
Ik snap het allemaal wel, dat als je afgelegen woont je andere zaken aan je hoofd hebt dan dat wij dat hebben.
Snap ik heel goed.

En mijn reactie was ook totaal geen verwijt richting die man, was puur constatering/weerspiegeling van het feit dat je aan de ene kant aan miljoenen technologie hebt die nog niets heeft opgeleverd, en aan de andere kant een 'simpele' man die misschien al een jaar lang die resten heeft gevonden en verbrandt.

Maar los van dit verhaal over crash en afgelegen en eventueel geen tv/nieuws...
Zo'n man moet toch ook wel snappen dat als er koffers aanspoelen (met personalia) dat dat niet normaal is?
Dat je dat dan toch even bewaart? Doorzoekt? Even navragen/afgeven of iets?
En ik neem aan dat boven zijn hoofd ook wel vliegtuigen vliegen? En dat hij (die mensen daar) toch wel al iets verder gevorderd zijn dan 'oeee grote metalen vogel!!1' ?
quote:
pacificocean schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:59:
[...]

Het was geen levend wezen dat hij vond, he.
Daar gaat het niet om.
Was een reactie op 'Freee'.
Dat je blijkbaar niet hoeft na te denken en gewoon ala robot 1/0 maar je werk doet.

ToyotaMR2 wijzigde deze reactie 02-08-2015 13:01 (15%)

• asing
quote:
ToyotaMR2 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:59:
Ik snap het allemaal wel, dat als je afgelegen woont je andere zaken aan je hoofd hebt dan dat wij dat hebben.
Snap ik heel goed.
Als je een stukje verder had gelezen, had je kunnen lezen dat de man alleen werkte. Zijn collega opruimers hebben een leidinggevende en werken samen. Verder heeft de man geen TV en leest geen kranten. Hij had geen idee van MH370 en deed gewoon zijn werk. Het opruimen van het strand. Nu het bekend is gaat hij erop letten. Tevens geeft hij aan dat er voortdurend dingen aanspoelen, vandaar dat ze ook opruimen.

Het lijkt een beetje gek als je leven wordt gedomineerd door je smartphone, twitter, facebook en een stroom aan nieuws wat de hele dag langs komt maar er zijn gebieden op deze wereld waar men geen weet heeft van al die luxe.

asing wijzigde deze reactie 02-08-2015 13:28 (5%)

• pacificocean
quote:
wildhagen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:48:
Het volgende mogelijke onderdeel van MH370 is aangespoeld op Réunion, dit keer in de vorm van een deur.

[...]

Bron: http://www.nu.nl/buitenla...eld-kust-van-reunion.html
Toch geen deur blijkbaar
http://news.sky.com/story...tal-object-found-on-beach
maar wat is het wel?

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 24-04 12:58

SalimRMAF

4KStudio.nl

quote:
Gewoon een leren handvat van een koffer (chinese makelij)?

Gulfstream G650

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Hoe kan je in 's hemelsnaam op deze foto zien van welke makelij het is? :?

Virussen? Scan ze hier!

• Dido
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-05 18:51

Dido

heforshe

quote:
wildhagen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:54:
Misschien omdat er text op staat die best Chinees zou kunnen zijn?

Wat betekent mijn avatar?

• Carpento
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:31
quote:
wildhagen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:54:
Er staan wat karakters in het metaal geponst ;)

Carpento wijzigde deze reactie 02-08-2015 13:55 (67%)

Wees in geen ding bezorgd

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

No problem, ik kruip weer terug onder mijn steen 8)7

Virussen? Scan ze hier!

• pacificocean
quote:
SalimRMAF schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:49:
[...]

Gewoon een leren handvat van een koffer (chinese makelij)?
Gezien de breukvlakken lijkt het mij geen leer. Het lijkt wel een verwrongen grote koffiepot of zoiets.

• 14124
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15-10-2016
Armleuning wellicht?

• ToyotaMR2
Man man man...
Ik heb geen roze bril en ik weet dat er nog delen op de wereld zijn waar mensen minder hebben/weten dan dat wij dat gewend zijn.

Maar ik weet ook zeker dat die man (en mensen) wél weten wat een vliegtuig is, en dat ze ook weten wat een (metalen) boot is.
Ook durf ik te weten dat ze ook wel weten dat er passagiers (mensen) vervoerd worden in die apparaten.

Met een beetje logisch nadenken ga je zelf wel snappen dat koffers met spullen NIET NORMAAL zijn om aan te spoelen om daarna maar meteen te verbranden.
Op z'n minst kun je denken 'verloren, dus nog even bewaren' oid.
(dan ga ik er wel even vanuit dat er spullen in zaten)

Zelfs in Afrika, waar de kinderen nog met een stok achter een wiel aanrennen, gebruiken ze al gsm's.
Zo totaal clue-less zijn die mensen ook weer niet.

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True