Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:36

Tourniquet

Hiya, fellas!

quote:
ToyotaMR2 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:12:
Man man man...
Ik heb geen roze bril en ik weet dat er nog delen op de wereld zijn waar mensen minder hebben/weten dan dat wij dat gewend zijn.

Maar ik weet ook zeker dat die man (en mensen) wél weten wat een vliegtuig is, en dat ze ook weten wat een (metalen) boot is.
Ook durf ik te weten dat ze ook wel weten dat er passagiers (mensen) vervoerd worden in die apparaten.

Met een beetje logisch nadenken ga je zelf wel snappen dat koffers met spullen NIET NORMAAL zijn om aan te spoelen om daarna maar meteen te verbranden.
Op z'n minst kun je denken 'verloren, dus nog even bewaren' oid.
(dan ga ik er wel even vanuit dat er spullen in zaten)

Zelfs in Afrika, waar de kinderen nog met een stok achter een wiel aanrennen, gebruiken ze al gsm's.
Zo totaal clue-less zijn die mensen ook weer niet.
Hij zal best weten wat een vliegtuig is, maar als je er nooit in hebt gezet en ook niet op de hoogte bent van de verdwijning van MH370 kan ik me best voorstellen dat hij de aangespoelde stoel en koffers niet opmerkelijk vond. In het interview zegt hij dat hij dacht dat het een stoel van een bus was. Ik ben ooit in een juttersmuseum geweest en daar liggen echt de gekste dingen die op de kust aanspoelen. Meestal overboord geslagen van schepen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Dido
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:29

Dido

heforshe

quote:
ToyotaMR2 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:12:
Met een beetje logisch nadenken ga je zelf wel snappen dat koffers met spullen NIET NORMAAL zijn om aan te spoelen om daarna maar meteen te verbranden.
Jouw "logisch nadenken" versus de simpele realiteit van deze man. Mensen flikkeren echt van alles in zee, en er is waarschijnlijk geen enkele reden waarom deze man in hemelsnaam elke koffer die aanspoelt zou moeten zien als iets bijzonders. Waar wil je dat hij alles op gaat slaan?

Ik denk echt dat je een verwrongen beeld hebt van iemand die als enige job heeft het opruimen van een strand. Ik zou zeggen, ga dat werk een maandje doen, en bedenk dan nog eens waar je je over moet verbazen als het aanspoelt. Ik vermoed dat een koffer of zelfs een niet nader gespecificeerde stoel (hij dacht dat ie uit een bus kwam, waarom zou hij er verder iets van denken?) niet tot de "bijzondere items" behoren.

Het zou iets anders zijn geweest als er lichamen (of delen ervan) waren aangespoeld, waarschijnlijk. Maar iets zegt me dat de kans groot is dat de man ook dat wel eens heeft meegemaakt. En ik vermoed zo maar dat hij dan wel iemand heeft ingelicht.

Wat betekent mijn avatar?

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:30
Een vliegtuigladder?

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:21
quote:
Dido schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Jouw "logisch nadenken" versus de simpele realiteit van deze man. Mensen flikkeren echt van alles in zee, en er is waarschijnlijk geen enkele reden waarom deze man in hemelsnaam elke koffer die aanspoelt zou moeten zien als iets bijzonders. Waar wil je dat hij alles op gaat slaan?
En dan, het is een koffer. Wat neem je mee als je op reis gaat? Een koffer met je kleren, schoenen etc. Alles wat een persoon kan identificeren zit in de handbagage. De telefoon, de iPad, het paspoort, de incheckkaart etc. De aangespoelde koffer zal niet veel aanwijzingen geven over de eigenaar, behalve het geslacht en de kledingmaten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• muffstuff
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07-11 13:55
quote:
cbr600f4i schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:42:
[...]

/off topic.

Dat blijkt, no offense. Weet je hoe wind werkt? Still, no offense. Ik weet niet hoe oud je bent, hopelijk maar ergens in de twintig of jonger want je opleiding heeft m.i. een beetje gefaald in zoiets basics als stroming. Pas op als je in zee gaat zwemmen. Serieus, we hebben niet voor niets een kustwacht, maar ik begrijp nu waarom die het af en toe zo druk hebben.

Terug naar de topic.

Ik denk niet dat er veel meer aan zal spoelen, ik vermoed nog steeds dat de piloot een bewuste grote verdwijntruc heeft willen uitvoeren en daar redelijk in is geslaagd. Veel meer zal er niet zijn afgebroken buiten een paar bewegende vleugeldelen.
Gast , alsjeblieft, er is een verschil tussen een eb en vloed en intercontinentale stromingen en daar heb ik geen kaas van gegeten. Jij blijkbaar wel, chapeau daarvoor. :F En ik heb niet de tijd om alles van te voren te googlen zodat men hier denkt dat ik een expert ben op het gebied van zeestromingen.

De tijd dat ik mezelf moest bewijzen door gefingeerde kennis ben ik al een aantal jaren voorbij.

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

quote:
asing schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:33:
[...]

En dan, het is een koffer. Wat neem je mee als je op reis gaat? Een koffer met je kleren, schoenen etc. Alles wat een persoon kan identificeren zit in de handbagage. De telefoon, de iPad, het paspoort, de incheckkaart etc. De aangespoelde koffer zal niet veel aanwijzingen geven over de eigenaar, behalve het geslacht en de kledingmaten.
Aangezien er een beperkt aantal mensen in het vliegtuig zitten is er vast wel iemand die iets kan herkennen in de kleren en zeggen of dat van een persoon was aan boord van het vliegtuig.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• chime
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15-10 13:54
Ik stel me serieus de vraag of er nog veel te herkennen gaat zijn van kledij die 1 jaar in de zee heeft gelegen.

Niet alleen dat, ik geloof ook dat er heel het jaar door wel eens koffers en weet ik wat aanspoelen.

Je wilt niet weten hoe vaak er een container overboord slaagt.
Soms zinken die.
Soms drijven die rond en spoelen ze aan (http://www.cbc.ca/news/ca...ocated-in-japan-1.1279536)
Soms gaan ze open en spoelt de lading aan - over de jaren heen: http://www.bbc.com/news/magazine-28367198

Dus dat er geen alarmbelletjes afgaan bij zo iemand vind ik helemaal niet vreemd.

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:23
http://www.telegraaf.nl/b...am_Boeing_gevonden__.html
quote:
Op het eiland Reúnion in de Indische Oceaan is dinsdag mogelijk een stuk van een vliegtuigraam gevonden. Het plastic onderdeel wordt momenteel onderzocht om vast te stellen of het inderdaad van een Boeing 777 afkomstig is.
Opvallend dat nu "ineens" onderdelen aanspoelen die in verband worden gebracht met het vliegtuig.
Een maand geleden hebben we nog geen enkel onderdeel gevonden.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:12
quote:
Onbekend schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:42:
http://www.telegraaf.nl/b...am_Boeing_gevonden__.html

[...]

Opvallend dat nu "ineens" onderdelen aanspoelen die in verband worden gebracht met het vliegtuig.
Alles wat nu gevonden wordt wordt toegewezen aan de mh370. Ik zie hier geen vliegtuig raam in.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Onbekend schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:42:
Wat vind je daar opvallend aan? Dat gebeurde misschien al maanden maar niemand dacht ooit aan MH370. Nu heeft iemand een stuk vleugel herkend en opeens trekt de halve eilandbevolking naar het strand en alles wat ze daar vinden wordt (terecht of niet) met MH370 in verband gebracht. We zullen dit de komende weken nog wel vaker horen.

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 27-10 20:55

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

quote:
pacificocean schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:59:
[...]

Alles wat nu gevonden wordt wordt toegewezen aan de mh370. Ik zie hier geen vliegtuig raam in.
Die zwarte dingetjes lijken op poppetjes, 1 per stoel? Gat is geen raam maar opening waar de onboard TV in hing? of de verlichting voor de stoelen in zat? Al met al wordt er nu wel goed gelet op alles iig.

ROFLASTC wijzigde deze reactie 05-08-2015 00:19 (5%)

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Het ziet er wel erg uit als zo'n inham als vliegtuigramen altijd hebben. Misschien blijkt het iets anders te zijn, maar het zou met niet verbazen als het klopt.

Ik heb al even gezocht naar wat het mogelijk zou kunnen zijn en kwam tot de binnenkant van een gewone of nooddeur (beide met kleinere raampjes), maar een exacte match heb ik nog niet kunnen vinden. Misschien omdat het een ander onderdeel is, misschien omdat het een andere versie is, misschien omdat dit helemaal niet bij het toestel hoort.

Persuader of bytes.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Die "zwarte poppetjes" zijn gewoon gaten in het plastic. Hier vind je meer foto's van dat onderdeel, ook van de achterkant:
http://www.dailymail.co.u...lane-s-final-moments.html

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Het zou ook van een boot of iets dergelijks kunnen zijn :P Ik neem aan dat een expert dat in praktisch één oogopslag kan zeggen - of het van het toestel is bedoel ik dan.

Edit: op de plaatjes van diverse cabines zie ik niets dat erop lijkt, maar er zitten ook nog diverse ruimen en verborgen crew- en machineruimtes in zo'n toestel. Ik ben benieuwd :)

Camacha wijzigde deze reactie 05-08-2015 00:45 (49%)

Persuader of bytes.

• Badeend
  • Laatst online: 14:06
Bestaat er een raampje of ander onderdeel waar twee 'stelwieltjes' in zitten? Het ziet eruit alsof bij het 'hoofdje van het poppetje' de as van het wieltje zit, het 'lichaampje van het poppetje' is een indicator van de stand van het wieltje en bij de rechthoekige inkepinkjes aan de zijkant steken de wieltjes uit waar je ze kunt draaien.

En moet de omlijsting van een raampje niet volledig gesloten zijn? Kijkende naar de achterkant van het onderdeel ziet het er niet uit alsof het gebroken is..

Badeend wijzigde deze reactie 05-08-2015 10:49 (19%)

• asing
Als jullie de comments ook hadden gelezen (onderaan de link), dan hadden jullie kunnen zien dat het waarschijnlijk de afdekplaat van een naaimachine is, en dan specifiek een Bernina.

Tenminste, dat is wat meerdere mensen denken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-11 22:34

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Begint een beetje op de visuele versie van Qmusic's 'Het Geluid' te worden. Je ziet iets, en het is maar gissen. Zelf vind ik het ook wel op een vliegtuigraam lijken... maar wat ^^ zegt, straks is het iets c-o-mpleet anders

Professioneel Heftruck Syndroom

• asing
quote:
NeFoRcE schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:37:
Begint een beetje op de visuele versie van Qmusic's 'Het Geluid' te worden. Je ziet iets, en het is maar gissen. Zelf vind ik het ook wel op een vliegtuigraam lijken... maar wat ^^ zegt, straks is het iets c-o-mpleet anders
Dat dacht ik eerst ook, maar toen ik een raamomlijsting zag bleek dat de vorm gewoon niet klopt. Zeker de achterkant ziet er vreemd uit voor een raam.

Een naaimachine is daarentegen weer heel goed mogelijk als je naar de vorm kijkt.

• pacificocean
quote:
NeFoRcE schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:37:
De kans dat het niet van de MH370 is, is veel groter dan wel. En het lijkt erop dat La Reunion nu vol journalisten zit die dolgraag iets van de MH370 willen vinden.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
quote:
asing schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:28:
Als jullie de comments ook hadden gelezen (onderaan de link), dan hadden jullie kunnen zien dat het waarschijnlijk de afdekplaat van een naaimachine is, en dan specifiek een Bernina.

Tenminste, dat is wat meerdere mensen denken.
Inderdaad:

en

Veel overeenkomsten..

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
ik zie er die plaat in die boven je hoofd zit in het vliegtuig... waar je je lampje aan kan doen enzo. In die inkepingen zit dan een draaischijfje om het blaasapparaatje harder en zachter te zetten en in de poppetjes een seat belt lampje:

zoiets, maar dan uiteraard een ander model:
https://upload.wikimedia....%BCftung_und_Schalter.jpg

P.O. Box wijzigde deze reactie 05-08-2015 15:59 (25%)

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter

Dus.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
RoD schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:51:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-cards="hidden" lang="en"><p lang="en" dir="ltr">Malaysian prime minister confirms debris found on Reunion Island is from missing Malaysia Airlines flight MH370 <a href="http://t.co/UMgOfXxIWw">http://t.co/UMgOfXxIWw</a></p>— Breaking News (@BreakingNews) <a href="https://twitter.com/BreakingNews/status/628986447765352449">August 5, 2015</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]
Dus.
Eindelijk fysiek bewijs dat MH370 ergens in de Indische Oceaan beland is. Ben benieuwd of ze verder nog informatie uit het debris kunnen halen.

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-11 22:34

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Professioneel Heftruck Syndroom

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13:24
Bestaat er nu een kans dat ze in dit gebied gericht gaan zoeken naar het wrak of puin om de FDR en CVR te gaan lokaliseren, of blijft het onbegonnen werk?

Als je kijkt wat ze nog van Air France Flight 447 hebben kunnen terugvinden, bijna 2 jaar na datum, is het misschien wel de moeite waard. Al is het zoekgebied veel kleiner.

SanderH_ wijzigde deze reactie 05-08-2015 20:31 (76%)

• GerbrandR
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-10 11:00
quote:
SanderH_ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:28:
Bestaat er nu een kans dat ze in dit gebied gericht gaan zoeken naar het wrak of puin om de FDR en CVR te gaan lokaliseren, of blijft het onbegonnen werk?

Als je kijkt wat ze nog van Air France Flight 447 hebben kunnen terugvinden is het misschien wel de moeite waard. Al is het zoekgebied veel kleiner.
Die recorders kunnen toch niet meer opgespoord worden zodra ze zelf geen signaal meer uitzenden?

• Onbekend
quote:
P.O. Box schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:57:
ik zie er die plaat in die boven je hoofd zit in het vliegtuig... waar je je lampje aan kan doen enzo. In die inkepingen zit dan een draaischijfje om het blaasapparaatje harder en zachter te zetten en in de poppetjes een seat belt lampje:

zoiets, maar dan uiteraard een ander model:
https://upload.wikimedia....%BCftung_und_Schalter.jpg
De plaat is totaal niet symmetrisch gemaakt, dus de kans dat dit uit een vliegtuiginterieur komt lijkt mij vrij klein.

• SanderH_
quote:
GerbrandR schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:31:
[...]

Die recorders kunnen toch niet meer opgespoord worden zodra ze zelf geen signaal meer uitzenden?
Klopt, ze versturen geen ping meer. Je kunt wel nog gaan zoeken op zicht via hoogtechnologische apparatuur éénmaal je de romp ofzo zou vinden. En dan moet je nog steeds een grote dosis geluk hebben.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
SanderH_ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:33:
[...]

Klopt, ze versturen geen ping meer. Je kunt wel nog gaan zoeken op zicht via hoogtechnologische apparatuur éénmaal je de romp ofzo zou vinden. En dan moet je nog steeds een grote dosis geluk hebben.
Het enige wat je kunt doen is doorgaan met systematisch zoeken naar een wrak en dan hopen dan de flight recorders nog in (of vlakbij) het wrak liggen. Volgens de bestaande plannen gaan ze tot maart door met zoeken.

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Bastien

I don't mind

quote:
GerbrandR schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:31:
[...]

Maar daarmee is het niet gezegd dat ze die niet terug kunnen vinden. Geheel afhankelijk van hoever het vliegtuig uit elkaar is gevallen en wat er nog zichtbaar is op de bodem. En uiteraard ook niet geheel onbelangrijk hoe diep dat ding ligt.

Maar 'mooi' dat er eindelijk een teken is gevonden van het toestel. Is het in ieder geval min of meer wel zeker dat ie ergens in het water zal liggen. Nu nog vinden waar, hopelijk kan de wetenschap daar een handje bij gaan helpen.

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ze kunnen dus verder met een groot deel van de Indische oceaan in kaart brengen met sonar. De rekening is voor de Australische en Maleisische overheid. Fugro haar aandelen zullen morgen wel stijgen aangezien ze nog even bezig zullen zijn. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13:20
quote:
Fly-guy schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:48:
[...]

Inderdaad:
[afbeelding]

en

[afbeelding]

Veel overeenkomsten..
Het zou best de achterkant kunnen zijn

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Order!

Laat de speculatie beginnen:
quote:
“That piece maintained its integrity. It’s not crushed,” Feith, a former senior investigator with the NTSB, said by phone from Denver. “You can deduce it was either a low-energy crash or a low-energy intentional ditching.”

“The speculation among pilots right now is that it must have come down at a relatively shallow angle,” said Tracy Lamb, an aviation safety consultant and former Boeing 737 pilot. “It looks like the flaperon was broken off by the engine pod ripping off as it was dragged through the water on the initial impact.”
http://www.bloomberg.com/...ided-not-crashed-into-sea

It takes two fools to argue.

• asing
quote:
Automark schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:42:
[...]

Het zou best de achterkant kunnen zijn
Ruimtelijk inzicht is wat lastig, helpt het zo ?

asing wijzigde deze reactie 06-08-2015 11:43 (13%)

• SanderH_
En daar zijn de volgende brokstukken:
quote:
Op Réunion zijn opnieuw brokstukken aangetroffen van het verdwenen toestel van vlucht MH370. Dat heeft de Maleisische minister van transport bekendgemaakt.

Deze keer zijn er stoelkussens en ramen gevonden, aldus minister Liow Tiong Lai. Hij loopt daarmee vooruit op de Franse onderzoekers die momenteel bezig zijn met de identificatie van gevonden brokstukken. Lai: "We respecteren de Franse beslissing om door te gaan met de verificatie van het vleugeldeel, maar het Maleisische team dat de echte expertise heeft bevestigt dat het van vlucht MH370 komt."

Vleugelklep
De wrakstukken zijn naar de Franse autoriteiten gezonden, zodat die kunnen beoordelen of ze van het vermiste passagiersvliegtuig zijn. Volgens Liow 'zijn er veel voorwerpen verzameld' op Réunion. Vorige week werd er een vleugelklep gevonden, die later van MH370 bleek te zijn. Dinsdag werd ook al een vliegtuigdeur gevonden.

HLN.be

• Vickiieee
  • Laatst online: 07-11 13:37

Vickiieee

Kritische lezer.

Wat men ook niet moet vergeten is de afstand die de brokstukken hebben af moeten leggen. Het is een gigantische oceaan en als het zich heeft voort moeten bewegen met behulp van de oceaanstroming dan duurt het inderdaad wel even voordat het ergens aanspoelt. Tenminste, als het voor die tijd niet voldoende water opneemt om vervolgens alsnog onder de zeespiegel te verdwijnen bij poreuze materialen.

Waar ik zelf nog wel erg benieuwd naar ben is de reconstructie van de oceaanstromen in het gebied. Die zijn redelijk bekend geloof ik en aan de hand hiervan kan een stuk een redelijk eind 'terug'-getraceerd worden naar waar het vandaan kwam. Als het in een iets andere stroming had gelegen was het namelijk nooit op Reúnion aangespoeld, maar op een ander eiland of bij India (ik noem maar wat).

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• SanderH_
quote:
Vickiieee schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:20:
Wat men ook niet moet vergeten is de afstand die de brokstukken hebben af moeten leggen. Het is een gigantische oceaan en als het zich heeft voort moeten bewegen met behulp van de oceaanstroming dan duurt het inderdaad wel even voordat het ergens aanspoelt. Tenminste, als het voor die tijd niet voldoende water opneemt om vervolgens alsnog onder de zeespiegel te verdwijnen bij poreuze materialen.

Waar ik zelf nog wel erg benieuwd naar ben is de reconstructie van de oceaanstromen in het gebied. Die zijn redelijk bekend geloof ik en aan de hand hiervan kan een stuk een redelijk eind 'terug'-getraceerd worden naar waar het vandaan kwam. Als het in een iets andere stroming had gelegen was het namelijk nooit op Reúnion aangespoeld, maar op een ander eiland of bij India (ik noem maar wat).
Daar staat hier een interessant artikel over :).

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waar ik ook benieuwd naar ben is wat er nog meer op die brokstukken gevonden wordt. Denk bijvoorbeeld aan schelpen en ander levend materiaal wat misschien een indicatie kan zijn door welke wateren het materiaal gedreven is.

• pacificocean
quote:
SanderH_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:12:
En daar zijn de volgende brokstukken:

[...]
Dat is wel een heel vaag artikel. Zegt die minister nu dat de Fransen nog bezig zijn met onderzoek en dat hij weet dat het van de MH370 komt, zonder dat een maleisier het onderdeel ooit gezien heeft?
Tevens heeft met het hier nog over een vliegtuigdeur die inmiddels geclassificeerd is als een Chinese keuken trap. Die andere onderdelen geloof ik dan ook niet. Vooralsnog is er volgens mij dan ook maar 1 onderdeel gevonden. De flaperon.

• SanderH_
quote:
pacificocean schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:37:
[...]

Dat is wel een heel vaag artikel. Zegt die minister nu dat de Fransen nog bezig zijn met onderzoek en dat hij weet dat het van de MH370 komt, zonder dat een maleisier het onderdeel ooit gezien heeft. Tevens heeft met het hier nog over een vliegtuigdeur die inmiddels geclassificeerd is als een Chinese keuken trap. Die andere onderdelen geloof ik dan ook niet. Vooralsnog is er volgens mij dan ook maar 1 onderdeel gevonden. De flaperon.
Staat ook al op De Standaard (die heel wat hoger aangeschreven staat dan HLN), daar is er geen vermelding van een vliegtuigdeur.

• pacificocean
quote:
SanderH_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:40:
[...]

Staat ook al op De Standaard (die heel wat hoger aangeschreven staat dan HLN), daar is er geen vermelding van een vliegtuigdeur.
Ik blijf het vreemd vinden dat er geen foto is van die andere onderdelen.

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

quote:
Update: Officials now doubt that the suitcase is related to MH370 because it did not have marine life attached to it indicating that it had been in the water for a long time, according to The Telegraph.
Bron: Luggage has washed up on island where possible debris from missing Flight MH370 was found

Toch bijzonder interessant wat de wetenschap tegenwoordig kan achterhalen met dit soort zaken. Zoals de weekdieren die aan de stukken vastzitten die gevonden zijn, maar denk ook aan aas-eters als maden e.d. bij lijken. Zulke dingen kunnen behoorlijke aanwijzingen geven!

• asing
quote:
Vickiieee schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:22:
[...]
Toch bijzonder interessant wat de wetenschap tegenwoordig kan achterhalen met dit soort zaken. Zoals de weekdieren die aan de stukken vastzitten die gevonden zijn, maar denk ook aan aas-eters als maden e.d. bij lijken. Zulke dingen kunnen behoorlijke aanwijzingen geven!
Beetje off-topic maar er is een "farm" waaraan je je lichaam kan doneren nadat je bent overleden. De "farm" legt je lichaam op een bepaalde plek neer, waar bepaalde omstandigheden zijn. Daarna kijkt men hoe het lichaam vergaat en hoe insecten erop leven. Door het ene lichaam in de schaduw en het andere in de zon te leggen (etc) en dat allemaal te noteren kan men aan de hand van de gegevens van een elders gevonden lijk achterhalen hoelang dat er al ligt. Puur door een vergelijkbaar gedocumeteerd geval erbij te pakken.

Sterke maag linkje : Wikipedia: Body farm

• asing

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

quote:
asing schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:51:
[...]

Beetje off-topic maar er is een "farm" waaraan je je lichaam kan doneren nadat je bent overleden. De "farm" legt je lichaam op een bepaalde plek neer, waar bepaalde omstandigheden zijn. Daarna kijkt men hoe het lichaam vergaat en hoe insecten erop leven. Door het ene lichaam in de schaduw en het andere in de zon te leggen (etc) en dat allemaal te noteren kan men aan de hand van de gegevens van een elders gevonden lijk achterhalen hoelang dat er al ligt. Puur door een vergelijkbaar gedocumeteerd geval erbij te pakken.

Sterke maag linkje : Wikipedia: Body farm
Ik heb het inderdaad al eens gezien, geen idee meer waar ik het tegen kwam, maar een filmpje over deze body-farm heb ik gezien. Er worden ook kooien over de lichamen gezet om te voorkomen dat gieren e.d. zich tegoed doen aan het mensenvlees.

quote:
Haha, gaaf! :D Zouden ze geïnspireerd zijn door de vergelijking van Fly-guy om de afbeelding van het AFP te zoeken en dan net iets te draaien? Alleen heeft de Televaag dan wel weer het type naaimachine goed, een Sears Kenmore en geen Bernina.

Vickiieee wijzigde deze reactie 06-08-2015 14:58 (5%)

• SanderH_
quote:
Vickiieee schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:54:
[...]

Ik heb het inderdaad al eens gezien, geen idee meer waar ik het tegen kwam, maar een filmpje over deze body-farm heb ik gezien. Er worden ook kooien over de lichamen gezet om te voorkomen dat gieren e.d. zich tegoed doen aan het mensenvlees.

[...]
Ik kan het alvast hier van:
quote:
During episode #2 of the documentary series Stephen Fry in America, host Stephen Fry visits the University of Tennessee Anthropological Research Facility.

• asing
quote:
Vickiieee schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:54:
[...]
Haha, gaaf! :D Zouden ze geïnspireerd zijn door de vergelijking van Fly-guy om de afbeelding van het AFP te zoeken en dan net iets te draaien? Alleen heeft de Televaag dan wel weer het type naaimachine goed, een Sears Kenmore en geen Bernina.
Ik weet niet hoe Fly-guy op/aan die foto kwam, Bernina vond ik maar ik ben geen naaimachine-kenner _/-\o_ O+ .

Wel opvallend dat de Telegraaf exact dezelfde foto heeft gepakt. Sears gaat blij zijn met de extra media aandacht. :9 Wereldwijde aandacht voor een afdekkap van één van je produkten.

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

quote:
asing schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:07:
[...]

Ik weet niet hoe Fly-guy op/aan die foto kwam, Bernina vond ik maar ik ben geen naaimachine-kenner _/-\o_ O+ .

Wel opvallend dat de Telegraaf exact dezelfde foto heeft gepakt. Sears gaat blij zijn met de extra media aandacht. :9 Wereldwijde aandacht voor een afdekkap van één van je produkten.
Ergens via het AFP waarschijnlijk, zie het watermerk helemaal links onder op de foto die hij linkt.
Haha, gaat erg gevoelig liggen dit, maar als ze dit goed aanpakken kunnen ze hier wellicht nog wel een slaatje uit slaan :9.

• asing
quote:
Vickiieee schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:24:
[...]

Ergens via het AFP waarschijnlijk, zie het watermerk helemaal links onder op de foto die hij linkt.
Haha, gaat erg gevoelig liggen dit, maar als ze dit goed aanpakken kunnen ze hier wellicht nog wel een slaatje uit slaan :9.
De linker foto kwam idd van een persbureau, ook duidelijk een plofkap in beeld :+ .

Ik vond het vooral grappig dat ze dezelfde foto van de naaimachine (in betere tijden) gebruiken.

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

quote:
asing schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:41:
[...]

De linker foto kwam idd van een persbureau, ook duidelijk een plofkap in beeld :+ .

Ik vond het vooral grappig dat ze dezelfde foto van de naaimachine (in betere tijden) gebruiken.
Lol, daar had ik nog niet eens aan gedacht/naar gekeken. Goedemorgen :+ Dat is inderdaad dezelfde foto! :D
En nergens credit voor Fly-guy! :o Ik zou er achteraan gaan! Maar die komt ook wel echt voor 95% overeen, dus het is wel begrijpelijk.

• pacificocean
quote:
asing schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:07:
[...]

De naaimachine staat te koop op ebay :) . Daar komt het plaatje ook vandaan zo te zien.
http://www.ebay.com/itm/K...80-385-1278-/171880063892

pacificocean wijzigde deze reactie 06-08-2015 15:55 (3%)

• asing
Er lijkt weer wat gevonden te zijn : http://www.telegraaf.nl/b...kstukken_gevonden___.html

Op 1 van de foto's is heel duidelijk een honingraatstructuur te zien. Iets moest duidelijk licht en stevig zijn.

• Keiichi
  • Nu online
quote:
asing schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:47:
Er lijkt weer wat gevonden te zijn : http://www.telegraaf.nl/b...kstukken_gevonden___.html

Op 1 van de foto's is heel duidelijk een honingraatstructuur te zien. Iets moest duidelijk licht en stevig zijn.
Op avherald is te lezen dat in die buurt voor de vondst hiervan een schip met muren daar gezonken is en dat de kapitein van dat schip aangeeft hoogstwaarschijnlijk de vracht van het schip is.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-11 22:01
Plane Debris Found on Reunion Island Definitely from MH370, French Investigators Determine.
quote:
French investigators confirmed plane debris found on Réunion Island is indeed from Malaysia Airlines Flight 370, which went missing on March 8, 2014 with 239 people on board.

In early August, Malaysia's prime minsiter Najib Razak said the debris, a flaperon, was from the plane, but French investigators did not immediately confirm his claim. The island is a French terroritory and much of the investigation was handled in France.

A month after Razak's remarks, the French have been able to definitively determine the debris is from MH370. The investigation was delayed because a plate with a serial number which could quickly match the part to the plane was missing. There was also mystery around a maintenance record that didn't match the found flaperon and about how the debris floated. This confusion was put to rest on Thursday morning.

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-11 11:59
Waarom heeft men bij die Russische crash opeens wel satelliet beelden beschikbaar en waarom is zoiets niet voor mh 370 beschikbaar? Eigenlijk hetzelfde voor mh17

-> Als je zelfs kunt zien of het al dan niet een raket is geweest, dan moeten die beelden wel aardig scherp zijn? Heeft bewolking hier nog invloed op?

http://www.nu.nl/buitenla...ische-vliegtuigcrash.html

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:05

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
Menesis schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:24:
Waarom heeft men bij die Russische crash opeens wel satelliet beelden beschikbaar en waarom is zoiets niet voor mh 370 beschikbaar? Eigenlijk hetzelfde voor mh17

-> Als je zelfs kunt zien of het al dan niet een raket is geweest, dan moeten die beelden wel aardig scherp zijn? Heeft bewolking hier nog invloed op?

Daar zijn genoeg redenen voor te zijn die de gemiddelde aluhoed niet zal accepteren.

1: gelukkige timing. Juiste satelliet vloog toevallig op dat moment over.
2: Gebied werd al nauwlettend in de gaten gehouden vanwege aanwezige rebellen.

Player1S: Mixer

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:

Voor MH17 waren er ook satellietbeelden, alleen worden die doorgaans niet vrijgegeven voor het publiek.

• Onbekend
Van de Russische crash zijn ook geen satellietbeelden voor het publiek beschikbaar, maar wel voor het onderzoek.

En voor de MH370 hebben ze inderdaad niets op satellietbeelden gevonden, want anders hadden ze een nauwkeurigere locatie kunnen vinden om door te zoeken.

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:05

Player1S

Formerly known as L1nt

MH370 is ook ergens midden op zee verdwenen. Dat zijn nou ook niet de plekken die je voortdurend in de gaten houd.

Player1S: Mixer

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:

nu.nl demonstreert gewoon waarom ze zo onbetrouwbaar zijn. Ze verwijzen naar een NBC-artikel maar daar staat niet dat het om "satellietbeelden" gaat maar om een "heat flash" die door een infraroodsatelliet is waargenomen. De stagiaire die het artikel vertaalde begreep overduidelijk niet wat daarmee bedoeld wordt.

Grote delen van de wereld worden gemonitord door infrarood-satellieten die gevoelig zijn voor hitte. Ze worden gebruikt om wereldwijd raketlanceringen te detecteren en kunnen ook andere zaken "zien" zolang ze maar genoeg hitte opleveren. Een voorbeeld van zo'n systeem is SBIRS.

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
De Chinese overheid draagt 20 miljoen dollar (18,8 miljoen euro) bij aan de zoektocht naar het vermiste vliegtuig van vlucht MH370.

Dat valt zaterdag te lezen op de website van de Chinese regering. Premier Li Keqiang zou tijdens een ontmoeting in Kuala Lumpur met de Australische premier Malcolm Turnbull de hulp hebben toegezegd.

De Boeing 777 verdween op 8 maart 2014 van de radar tijdens een vlucht van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar de Chinese hoofdstad Peking.

Vermoedelijk is het toestel neergestort in de Indische Oceaan ten westen van Australië. Onlangs werden op het eiland Réunion, ten oosten van Madagaskar, wrakstukken gevonden die na onderzoek van de vermiste Boeing bleken te zijn.

Onder meer de Nederlandse bodemonderzoeker Fugro is al maanden actief op zoek naar de vermiste Boeing.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...ktocht-toestel-mh370.html

Virussen? Scan ze hier!

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:53
quote:
downtime schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:58:
[...]

nu.nl demonstreert gewoon waarom ze zo onbetrouwbaar zijn. Ze verwijzen naar een NBC-artikel maar daar staat niet dat het om "satellietbeelden" gaat maar om een "heat flash" die door een infraroodsatelliet is waargenomen. De stagiaire die het artikel vertaalde begreep overduidelijk niet wat daarmee bedoeld wordt.

Grote delen van de wereld worden gemonitord door infrarood-satellieten die gevoelig zijn voor hitte. Ze worden gebruikt om wereldwijd raketlanceringen te detecteren en kunnen ook andere zaken "zien" zolang ze maar genoeg hitte opleveren. Een voorbeeld van zo'n systeem is SBIRS.
What's the difference? Infrarood satallietbeelden zijn toch satallietbeelden? :?

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:51
quote:
Mutatie schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:51:
[...]

What's the difference? Infrarood satallietbeelden zijn toch satallietbeelden? :?
Jup, maar de normale burger denkt bij satellietbeelden meteen aan Google Maps achtige dingen, high res foto's. Terwijl verschillende satellieten verschillende spectra kunnen waarnemen. De een maakt "gewone foto's", andere kijken naar IR of UV.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Mutatie schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:51:
Omdat de "waarom"-vraag gesteld werd. Dan is het verschil tussen visuele waarneming en het waarnemen van hitte nogal relevant.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
De plek waar de Australiërs momenteel zoeken naar het vermiste vliegtuig MH370 is "waarschijnlijk de juiste plek".

Dat melden Australische functionarissen volgens de BBC.

Door een nieuwe analyse van data durven de Australiërs nu met enige zekerheid te zeggen dat ze op de goede plaats zoeken naar het wrak van het vermiste vliegtuig. Het zoekteam is momenteel in het zuiden van de Indische Oceaan.

De vervangende minister-president van Australië Warren Truss zegt "optimistisch" te zijn over het vinden van het vliegtuig. De zoektocht naar MH370 wordt waarschijnlijk in juni van 2016 beëindigd.

De Boeing 777 van Malaysia Airlines verdween van de radar op 8 maart 2014 tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking. Aan boord zaten 239 mensen.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...te-plek-vlucht-mh370.html

Virussen? Scan ze hier!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:47
Lijkt mij nogal een zinloos statement: je gaat toch altijd zoeken op de plek waarvan je denkt dat het de juiste plek is? En als 'ie daar niet ligt, dan ga je nog eens nadenken (a.k.a. "nieuwe analyse van data") en verder zoeken op de plek waarvan je dan denkt dat het de juiste plek is?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
vanaalten schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:25:
Lijkt mij nogal een zinloos statement: je gaat toch altijd zoeken op de plek waarvan je denkt dat het de juiste plek is? En als 'ie daar niet ligt, dan ga je nog eens nadenken (a.k.a. "nieuwe analyse van data") en verder zoeken op de plek waarvan je dan denkt dat het de juiste plek is?
Er is een grens aan de hoeveelheid tijd en geld die ze in de zoektocht willen investeren. Ze kunnen zich niet permitteren om eerst maandenlang in het verkeerde gebied te zoeken om daarna weer rustig te bekijken of ze geen beter zoekgebied kunnen vinden. Als het huidige zoekgebied voltooid is, kan het geld wel eens op zijn, en dus blijven ze analyses op de data doen om te bepalen of verder gaan in het huidige zoekgebied wel de beste besteding van tijd en geld is.

• MarvinG
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09:17
Toch apart dat ze alles en iedereen kun volgen en alles wat ik online doe kunnen traceren, maar dat een gigantisch vliegtuig 'zomaar' verdwijnt..

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

• asing
quote:
MarvinG schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:29:
Toch apart dat ze alles en iedereen kun volgen en alles wat ik online doe kunnen traceren, maar dat een gigantisch vliegtuig 'zomaar' verdwijnt..
Dat komt omdat deze wereld een hoop "black spots" heeft. Plekken die zo afgelegen zijn dat je geen bereik meer hebt. Een vliegtuig heeft goede apparatuur om de eigen locatie te bepalen maar heeft geen systeem aan boord om deze locatie naar een satteliet te sturen en zo te laten weten waar het is.

Zolang het vliegtuig binnen bereik vanair traffic control of een radar is, kan het nog bepaald worden. Vlieg je een black spot in dan ben je onvindbaar tot je er op een gegeven moment weer uit vliegt.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
MarvinG schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:29:
Maar jij woont niet in één van de meest geïsoleerde streken op aarde. De zuidelijke Indische Oceaan is immens en een blackspot omdat er niemand woont en vrijwel niemand komt. Niemand wil geld investeren in een systeem wat vliegtuigen kan volgen in een deel van de wereld waar helemaal geen luchtvaart is.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Er zijn mogelijk weer wat brokstukken gevonden van MH370, dit keer mogelijk een horizontale stabilizer, op een zandbank in Mozambique, zie dit artikel: http://www.nbcnews.com/st...bique-sources-say-n530066

Lokatie van de gevonden voorwerpen:

wildhagen wijzigde deze reactie 02-03-2016 15:32 (23%)

Virussen? Scan ze hier!

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-11 00:36

SalimRMAF

4KStudio.nl

quote:
wildhagen schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:30:
Er zijn mogelijk weer wat brokstukken gevonden van MH370, dit keer mogelijk een horizontale stabilizer, op een zandbank in Mozambique, zie dit artikel: http://www.nbcnews.com/st...bique-sources-say-n530066

Lokatie van de gevonden voorwerpen:

[afbeelding]
Nu hopen dat er snel meer brokstukken aanspoelen. :|

Gulfstream G650

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

Men lijkt niet erg geïnteresseerd .. http://www.nu.nl/ramp-mal...steeds-in-mozambique.html

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Waar ontleen je die conclusie aan? Wat verwacht je? Een Australisch SAS-team wat Mozambique binnenvalt om dat stuk vliegtuig te halen?

Er zal het nodige besproken moeten worden, zoals de vraag van wie dat wrakstuk is, en wie het onderzoek gaat doen (Australië, Frankrijk, Maleisië, China, VS, etc). Dan zal er nog transport geregeld moeten worden.
Tussen landen die niet dagelijkse contacten over dit soort zaken zullen onderhouden kan daar best wat tijd overheen gaan. Zeker omdat het weinig haast heeft. Er zullen echt geen levens verloren gaan als het een paar dagen langer duurt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

En het volgende mogelijke brokstuk van MH370 duikt op:
quote:
In Zuid-Afrika is een stuk metaal met nummers opgedoken dat mogelijk afkomstig is van de Boeing 777 van Malaysia Airlines die op 8 maart 2014 met 239 mensen aan boord is verdwenen.

Een Zuid-Afrikaanse tiener, Liam Lotter, had het in december op vakantie op het strand in Mozambique gevonden en als souvenir mee naar huis genomen. Het gezin Lotter besloot volgens Zuid-Afrikaanse media donderdag de vondst openbaar te maken. Dat was een gevolg van de vondst twee weken eerder van een ander wrakstuk op de kust van Mozambique.

De Britse krant Daily Mail berichtte vrijdag dat de luchtvaartautoriteiten vrezen dat meer wrakstukken als souvenir van het strand zijn meegenomen.

Aangenomen wordt dat het toestel van Malaysia, dat vlucht MH370 uitvoerde, in de Indische Oceaan is gestort. In juli vorig jaar spoelde een wrakstuk van het toestel aan op het eiland Réunion. Dat eiland ligt in de Indische Oceaan en circa 1800 kilometer van het Afrikaanse vasteland verwijderd.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...tuk-van-mh370-aangespoeld

Het onderdeel in kwestie:

Virussen? Scan ze hier!

• Liliuokalani
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
Mogelijk deel van engine cowl gevonden op strand Zuid-Afrika:

http://gu.com/p/4hnm6

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Het gevonden brokstuk bij Mozambique lijkt inderdaad van MH370 afkomstig te zijn.

http://www.airlive.net/br...7-flight-mh370-atsb-says/
quote:
The Malaysian ICAO Safety Investigation Team has advised that:

- the dimensions, materials and construction of both parts conform to the specifications of a Boeing 777 aircraft;
- the paint and stencilling on both parts match those used by Malaysia Airlines; and
- as such, both parts are consistent with panels from a Malaysia Airlines Boeing 777 aircraft, and are almost certainly from MH370.

• Goner
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

quote:
mitchell2805 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 04:11:
Mogelijk deel van engine cowl gevonden op strand Zuid-Afrika:
Mosselbaai ?!
Dat is op de zuidkust van ZA, nog geen 400 km van Kaapstad ... dat is een stuk verder dan die andere stukken.

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Er is wederom een onderdeel aangespoeld.
quote:
The wing part found on Pemba Island off the coast of Tanzania and is currently being examined by experts from Malaysia and Australia at the laboratories of the ATSB in Canberra.

The large piece of what is likely to be a wing flap was found by locals on Pemba Island on 23 June 2016.
http://www.aviationanalys...sibe-mh370-wing-flap.html

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06:45
quote:
"Als het wrak hier niet is, dan betekent het dat het ergens anders is", zegt onderzoeker Paul Kennedy.
No shit sherlock _O-

http://www.luchtvaartnieu...ellicht-op-verkeerde-plek

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Mja, het komt er dus op neer dat ze twee jaar lang op de verkeerde plek gezocht hebben.

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
En weer een onderdeel dat na 2 jaar op zee gedobberd te hebben,nog in behoorlijk goede staat is. Het lijkt me duidelijk dat het vliegtuig niet met een enorme klap is neergekomen. Anders was er niet zo'n groot stuk vrijwel intact gebleven. Het is nog een stuk dat van buiten zit ook.

Ik zie daarin toch steeds meer bewijzen voor de theorie dat een een atmospherisch probleem is geweest waardoor de bemanning buiten bewustzijn is gegaan (door brand of door een foute luchtdruk instelling zoals met Helios destijds). En toen na uren doorvliegen uiteindelijk zonder brandstof is geraakt waarna de Autopilot hem zo recht mogelijk heeft gehouden tijdens de afdaling (die is er immers voor gebouwd om het vliegtuig bestuurbaar te houden en zo horizontaal mogelijk is dan het beste).

Ik denk dat dat dan ook betekent dat de bemanning + passagiers toen al dood waren of in elk geval zwaar buiten kennis. Want na zo'n relatief zachte landing zouden er toch altijd wel een aantal passagiers het vliegtuig hebben kunnen verlaten en op een reddingsvlot (dubbelfunctie van de ontsnappingsglijbaan) de zee op kunnen gaan.

Ik hoop echt dat ze hem gauw gaan vinden en het duidelijk wordt voor de nabestaanden.

Edit: @Garyu: Die uitspraak is inderdaad wel grappig geformuleerd :) Ik hoop wel dat ze het zoekgebied toch gaan uitbreiden. Dit mysterie moet toch eens opgelost worden.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 21-07-2016 17:34 (26%)

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Van Reuters:

http://uk.reuters.com/art...airlines-mh-idUKKCN1010A5
quote:
Kennedy does not exclude extreme possibilities that could have made the plane impossible to spot in the search zone, and still hopes to find the craft. But he and his team argue another option is the plane glided down - meaning it was manned at the end - and made it beyond the area marked out by calculations from satellite images.

"If it was manned it could glide for a long way," Kennedy said. "You could glide it for further than our search area is, so I believe the logical conclusion will be well maybe that is the other scenario."

...

The glide view is not supported by the investigating agencies: America's Boeing Co, France's Thales SA, U.S. investigator the National Transportation Safety Board, British satellite company Inmarsat PLC, the U.K. Air Accidents Investigation Branch and the Australian Defence Science and Technology Organisation.

• Onbekend
quote:
XWB schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:15:
Mja, het komt er dus op neer dat ze twee jaar lang op de verkeerde plek gezocht hebben.
Tja.... Als je meteen op de goede plek hadden gezocht, hadden ze hem wel snel gevonden. :Y)

Ze hebben toen gewoon een zoekgebied aangegeven waarvan de kans erg groot zou zijn dat het toestel daar zou liggen.
Omdat het nog steeds niet duidelijk is wat er allemaal is gebeurd, blijft het lastig om te bepalen waar ze exact moeten zoeken.

Is het trouwens al bevestigd dat dat stuk onderdeel ook juist van dat vliegtuig afkomstig is?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
De zoektocht naar de verdwenen MH370 wordt opgeschort als er na de huidige zoekmissie nog niets is gevonden.

Dat is meegedeeld aan nabestaanden van de slachtoffers. Ministers van China, Maleisië en Australië spraken vrijdag over de zoektocht.

De Maleisische minister van Transport benadrukt dat dit besluit niet wil zeggen dat de zoektocht naar het toestel van vlucht MH370 definitief wordt opgegeven. De huidige zoekmissie loopt volgend jaar juni af en bij het uitblijven van resultaten, wordt daar voorlopig geen vervolg aan gegeven.

De landen besloten in april vorig jaar al dat het zoekgebied niet meer wordt uitgebreid als het toestel niet zou worden gevonden in de 120.000 vierkante kilometer in de Indische Oceaan die wordt afgezocht.

De afgelopen maanden werden vermoedelijke wrakstukken van het toestel gevonden aan de kusten van Madagaskar, Réunion, Tanzania, Zuid-Afrika, Australië, Mozambique en Mauritius.

De zoektocht heeft tot nu toe ongeveer 122 miljoen euro gekost. Dat is het hoogste bedrag dat ooit is uitgegeven aan een zoektocht naar een vermist vliegtuig.

Vlucht MH370 van Malaysia Airlines met 239 inzittenden aan boord verdween in maart 2014 tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking. Uit satellietgegevens kon worden opgemaakt dat het toestel op den duur is omgekeerd en daarna urenlang boven de Indische Oceaan heeft gevlogen.
Bron: http://www.nu.nl/ramp-mal...nen-mh370-opgeschort.html

Virussen? Scan ze hier!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CNN meldt vandaag iets wat de pilot-suicide theorie weer wat onderbouwing geeft - voor zover dat nog nodig was.
quote:
An FBI forensic examination shows the pilot of Malaysia Airlines Flight 370 conducted a flight simulation on his home computer that closely matched the suspected route of the missing Boeing 777 in the southern Indian Ocean, according to a Malaysian government document obtained by New York magazine.
The confidential document summarizes Malaysia's police investigation into Zaharie Ahmad Shah, the captain of the plane that has been missing for more than two years.

According to the magazine, citing the document, the FBI analyzed hard drives from a flight simulator Zaharie had built using Microsoft Flight Simulator X software. The FBI was able to recover data points from the program that pointed to the southern Indian Ocean.
The document is quoted as saying the simulated flight was made less than a month before MH370 went missing in March 2014.
CNN has not independently confirmed the contents of the reported document.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:49
Ik lees niets nieuws, jullie wel? Van wat ik de laatste dagen hoor en wordt gebracht alsof het wereldnieuws is stonden volgens mij in de eerste dagen de forums wel vol. Glijvlucht (check), Flight Simulator (check). Het enige is dat de FBI daar nu mee komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Onbekend
quote:
cbr600f4i schreef op zondag 24 juli 2016 @ 08:42:
Ik lees niets nieuws, jullie wel? Van wat ik de laatste dagen hoor en wordt gebracht alsof het wereldnieuws is
Het wereldnieuws was dat ze na twee jaar gestopt zijn met zoeken. Vervolgens komen allerlei onderzoeksresultaten van die tussentijd nu in de media, dus om dat te delen en over te discussiëren is niets bijzonders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
cbr600f4i schreef op zondag 24 juli 2016 @ 08:42:
Ik lees niets nieuws, jullie wel? Van wat ik de laatste dagen hoor en wordt gebracht alsof het wereldnieuws is stonden volgens mij in de eerste dagen de forums wel vol. Glijvlucht (check), Flight Simulator (check). Het enige is dat de FBI daar nu mee komt.
Het feit dat de FBI daarmee komt is inderdaad wat er belangrijk aan is. En het laat zien dat de Maleisische overheid ten onrechte beweert dat er niks ongewoons aan de crew was. Zelfmoordscenario's op de simulator nabootsen lijkt mij wel vrij ongewoon - zeker als dan alles erop wijst dat dat scenario ook uitgevoerd is.

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Het brokstuk dat in juni gevonden werd is nu officieel afkomstig van MH370.
quote:
Een brokstuk van een vliegtuig dat in juni werd aangetroffen langs de kust van Tanzania, behoort toe aan de verdwenen vlucht MH370 van Malaysia Airlines.

Onderzoekers gaan nu kijken of het gevonden vleugeldeel iets duidelijk kan maken over de oorzaak van de crash, zo heeft de Maleisische minister van Transport Liow Tiong Lai donderdag bekendgemaakt.

Het is het tweede wrakstuk dat definitief afkomstig is van het vermiste toestel. Het eerste stuk werd in juli 2015 aangetroffen op het Franse eiland Réunion, ten oosten van Madagaskar.
http://www.nu.nl/ramp-mal...nia-van-vlucht-mh370.html

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Er is weer een nieuwe theorie rond MH370:
quote:
Een nieuwe theorie suggereert dat de vliegers van de verdwenen vlucht MH370 bewust het vliegtuig uit koers hebben gebracht om erger te voorkomen. Dit maakt een Australische MH370-volger op uit onderhoudslogboeken en eerdere incidenten. Deze theorie gaat in tegen een populaire veronderstelling dat de gezagvoerder mentaal ziek was en zelfmoord heeft gepleegd door het vliegtuig bewust te laten crashen.

Luchtvaartenthousiasteling Michael Gilbert vermoedt dat er vuur is ontstaan in de voorruitverwarming, wat het verlies van het transpondersignaal en de satellietcommunicatie kan verklaren. Een dergelijk defect heeft er al eerder voor gezorgd dat vluchten moesten uitwijken naar een dichtbij liggende luchthaven. Er zou decompressie zijn ontstaan door het falen van de voorruit, wat binnen minuten fataal kan zijn voor iedereen aan boord. Het vliegtuig zou stuurloos op een drukbevolkt gebied afgekoerst zijn.

Er zou geen kans zijn geweest om het vliegtuig handmatig te redden: door het vuur waren de instrumenten defect, het was een maanloze nacht en door het gat in de ruit kon de piloot maar een gelimiteerde tijd in de cockpit zijn vanwege de lage temperatuur en een te laag zuurstofniveau. Links van de koers lag Penang met 1,7 miljoen inwoners en rechtuit lag de Straat van Malakka, de op een na drukste vaarroute. Een of beide vliegers zouden het vliegtuig daarop op een koers hebben gebracht zonder bevolkte gebieden, waarna ze bezweken aan een zuurstoftekort. Het vliegtuig crashte vervolgens uren later door brandstoftekort in de Indische Oceaan.

Volgens de Amerikaanse onderzoeker en gezagvoerder John Cox, die uitging van een bewuste zelfmoordactie van de gezagvoerder Zaharie Shah, is de theorie het overwegen waard vanwege de nauwkeurigheid in het onderzoek van Michael Gilbert. Recente bevindingen naar aanleiding van een aangespoelde flap van het Australian Transboard Safety Bureau sluiten aan bij de theorie van Gilbert. Uit onderzoek is gebleken dat het vliegtuig geen brandstof meer had en dat het daarna spiraalsgewijs in zee is gestort. De Boeing 777-200ER verdween in maart 2014 van de radar, toen het met 239 passagiers en bemanning van Kuala Lumpur naar Beijing vloog. Tot op heden zijn slechts een aantal brokstukken aangespoeld, waaronder flaps.
Zie http://www.luchtvaartnieu...ert-heldendaad-van-piloot

Ik vind het persoonlijk eerlijk gezegd nogal vergezocht klinken. Maargoed, wie weet klopt het.

Virussen? Scan ze hier!

• dr.lowtune
  • Nu online

dr.lowtune

Deugt niet

quote:
wildhagen schreef op donderdag 17 november 2016 @ 04:25:
Er is weer een nieuwe theorie rond MH370:

[...]

Ik vind het persoonlijk eerlijk gezegd nogal vergezocht klinken. Maargoed, wie weet klopt het.
Ik vind het ook vergezocht. Er zit toch behoorlijk wat water tussen de schepen die in de straat van Malakka drijven, daar is echt wel een plekje te vinden om te crashen. Door daar te crashen, met een zéér kleine kans om iets te raken hadden de passagiers wellicht nog een hele kleine kans om gered te worden (als ze in staat zouden zijn geweest om 'm enigszins goed te ditchen). Waarschijnlijk had men in ieder geval minder moeite met het lokaliseren van het wrak.

Deze optie heeft in feite iedereen een kans op overleven ontzegd en heeft de nabestaanden antwoorden ontzegd over wat er met hun geliefden is gebeurd. Ik kan me niet voorstellen dat een piloot die bij z'n volle verstand is die keuze maakt.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
dr.lowtune schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:22:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat een piloot die bij z'n volle verstand is die keuze maakt.
Een piloot met een serieus zuurstoftekort is echt niet meer bij zijn volle verstand.

De theorie zou een paar dingen verklaren, maar opent de weg voor andere vragen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
[b]wildhagen schreef op donderdag 17 november 2016 @ 04:25:

Bij een gat in de drukcabine is de procedure volgens mij om onmiddelijk te dalen (en in elk geval de automatische piloot op een lagere hoogte te zetten) zodat iedereen binnen wel kan overleven. En bij een gat in de ruit is de situatie behoorlijk duidelijk (anders dan bij bijv. een foute instelling van de druk zoals bij Hellas Helios gebeurde waardoor het niet meteen duidelijk is wat er moet gebeuren).

Daarom hebben de zuurstofmaskers ook maar een paar minuten zuurstof, omdat tegen de tijd dat het opraakt je al op een lagere hoogte zou moeten zitten waar de druk en het zuurstofgehalte hoog genoeg is om te ademen.

Dus ik vind het ook niet zo aannemelijk eigenlijk. Ik vind ook de zelfmoordtheorie trouwens niet zo heel aannemelijk zonder verdere bewijzen. En bovendien is dat natuurlijk een 'handige' manier van Malaysian Airlines om de schuld af te schuiven. Ik denk zelf nog steeds meer aan brand en verstikking. Maargoed ik ben geen expert natuurlijk.

• MBV
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16-11 13:57
quote:
Freee!! schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:59:
[...]

Een piloot met een serieus zuurstoftekort is echt niet meer bij zijn volle verstand.

De theorie zou een paar dingen verklaren, maar opent de weg voor andere vragen.
Een piloot zet bij serieus zuurstoftekort zijn masker op, zodat hij na kan denken |:(

MBV wijzigde deze reactie 17-11-2016 11:12 (10%)

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
MBV schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:11:
[...]
Een piloot zet bij serieus zuurstoftekort zijn masker op, zodat hij na kan denken |:(
Volkomen waar, maar daar maak jij de aanname dat die dingen altijd perfect werken en nooit leeg raken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• MBV
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16-11 13:57
quote:
Freee!! schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:52:
[...]

Volkomen waar, maar daar maak jij de aanname dat die dingen altijd perfect werken en nooit leeg raken.
Ja, daar zijn ze op gemaakt. Sowieso zitten er 2 piloten in, die allebei een zuurstofmasker hebben, wat allebei met een simpel zuurstoftankje werkt. Dus niet zo'n complex systeem als voor de passagiers. Het eerste wat je doet is dat ding opzetten, en je vliegtuig naar beneden sturen voor de passagiers. Daarna roep je mayday over de radio. Die laatste 2 dingen is niks van gezien, toch?

• killerbee1958
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:06
Plus dat elke preflight check (dus een verplichte test voorafgaand aan ELKE vlucht) de werking van de zuurstofmaskers van beide piloten tests.

Ook klopt het dat de eerste actie bij druk verlies is de daling inzetten naar plusminus 3 kilometer hoogte (of nog wat lager indien mogelijk, hetgeen zeker boven zee dus kan) waarop er wel normaal geademd kan worden.

Interessanter aan deze theorie is het scenario van brand in de vooruit waardoor instrumenten (zoals de autopilot) defect zijn geraakt. Maar dit wordt ontkrachtigd in het verhaal van de heer Gilbert omdat bij eerdere voorvallen wel de communicatie blijkbaar is uitgevallen maar geen melding wordt gemaakt van uitval van de autopilot.

Al met al een redelijk ver gezocht scenario voor een luchtvaart enthousiasteling
Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True