Fly-guy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:26:
[...]
Het maakt niet uit wat ze doen, complotten en beschuldigingen komen er toch wel. Laat je een boot "per ongeluk" iets vinden, komen er verhalen dat het niet "per ongeluk" was, laat je ze niet wat vinden, komen er verhalen dat de radar toch niet zo goed is als men zegt.
Laten we wel wezen, hoe erg ook voor de nabestaanden, het vinden van het vliegtuig is waarschijnlijk niet te vergelijken met de andere belangen die de verschillende (militaire) spelers in het zoekspel hebben.
Ik kan me voorstellen dat je als land niet wilt laten blijken dat je dingen niet ziet terwijl de "vijand" denkt dat je dat wel kan, of andersom.
Zoals:
[...]
Mogelijk is het systeem al jaren niet bemand of ernstig "understaffed". Al vanuit een eergevoel zouden ze dat willen ontkennen, laat staan vanuit strategisch oogpunt.
Het ding stond inderdaad mogelijk niet aan ... of het "keek" net even de verkeerde kant uit.
China also has such sensors, which, unlike most radars, cannot be avoided by dropping below their horizons. However, they do not continuously monitor their entire fields of view; instead they focus on one patch at a time. And Australia’s system is not always operational.
Had de radar aangestaan en had die in de buurt van de huidige zoek-locaties iets gezien => dan had men dat wel gecommuniceerd.
Denk ik toch - je doet er niks fout mee omdat het binnen je algemeen gekende bereik zit + het is niet zo dat je even moet gaan zeggen dat je een stealth vliegtuig hebt ontdekt.
Lees: je verklapt niks nieuws
Nu, misschien keek men de foute kant uit, dan ben je er dus niks mee.
Maar zelfs al keek men de goede kant uit zonder het te detecteren - wil dit niet zeggen dat het vliegtuig daar niet was.
Voor hetzelfde geld zorgen bepaalde atmosferische condities toch voor een zekere storing.