*knip* Zie topicwaarschuwing.
[ Voor 83% gewijzigd door argro op 23-04-2014 16:48 ]
[ Voor 83% gewijzigd door argro op 23-04-2014 16:48 ]
http://nos.nl/artikel/639...0-gestrand-bij-perth.htmlOp een strand in Australië is materiaal aangespoeld dat mogelijk van het vermiste toestel van Malaysia Airlines is. De Australische autoriteiten gaan eerst foto's van het materiaal bestuderen om te bepalen of een nader onderzoek relevant is.
Ik herhaal, hoe lang zou het moeten duren eer iets, dobberend op de golfstromen aldaar, langs drijft waar mensen zijn. Blijft toch niet eeuwig uit het zicht dobberen? Stromingen gaan van Perth richting Tasmanie.wildhagen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:23:
[...]
Pak er een atlas bij en je weet waarom. Je beseft je dat de Indische Oceaan een klein beetje groter is dan een badkuip als het IJsselmeer oid? En nauwelijks bewoond?
And it goes BRAAAAAPP!
Nop. Mensen klampen zich aan alles vast maar er spoelen wel meer wrakstukken na een cycloon aan daar.Hogader schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:41:
Misschien toch iets?
[...]
http://nos.nl/artikel/639...0-gestrand-bij-perth.html
Ook het Maleisisch onderzoeksteam heeft de foto's in handen gekregen. Het materiaal is aangespoeld op een strand bij de plaats Augusta, zo'n 300 kilometer ten zuiden van de westelijke stad Perth. Het werd door strandgasten ingeleverd bij de politie.
Een lokale politiechef waarschuwde tegen te veel optimisme. "Hoe langer we naar de foto's kijken, hoe minder opgewonden we raken."
het is neem ik aan sneller/makkelijker om eerst de foto's te bekijken dan om 300km op en neer te rijden voor iets dat wellicht nutteloos is?tiguan schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:03:
Ze gaan naar foto's kijken van het materiaal? Ik snap 'm niet, het materiaal ligt daar toch gewoon , dan kan je toch gewoon direct naar dat materiaal kijken?
[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 23-04-2014 14:12 ]
Het vinden van brokstukken zou zo'n doorbraak voor het onderzoek zijn dat ik me bijna niet kan voorstellen dat ze echt dat geluk hebben. Het zal wel weer afval zijn.
Nou, ruim 46 dagen and counting......ROFLASTC schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:42:
[...]
Ik herhaal, hoe lang zou het moeten duren eer iets, dobberend op de golfstromen aldaar, langs drijft waar mensen zijn. Blijft toch niet eeuwig uit het zicht dobberen? Stromingen gaan van Perth richting Tasmanie.
[ Voor 0% gewijzigd door Player1S op 23-04-2014 15:55 . Reden: rekenen is niet mijn goeiste vak. ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Soms spoelt afval niet aan omdat het in een lus zit.ROFLASTC schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:42:
[...]
Ik herhaal, hoe lang zou het moeten duren eer iets, dobberend op de golfstromen aldaar, langs drijft waar mensen zijn. Blijft toch niet eeuwig uit het zicht dobberen? Stromingen gaan van Perth richting Tasmanie.
Ja, dat geldt ook voor de Indische Oceaan. Straks drijft het voor de kust van Afrika. Zie onderstaande plaatje:XWB schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:33:
[...]
Soms spoelt afval niet aan omdat het in een lus zit.
[afbeelding]
Geen idee of dat ook het geval is voor de Indische Oceaan.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
http://www.sbs.com.au/new...-found-wa-beach-not-mh370Missing Malaysia Airlines plane: Debris found on WA beach not from MH370
Tsja, dat was natuurlijk wel weer een beetje te verwachten
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Nou, dat kan best wel een poosje duren.ROFLASTC schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:42:
[...]
Het AD moet eens stoppen met die conspiracy onzin. De kans dat dat vliegtuig daar is geland zonder dat er iets over naar buiten zou komen is 0.mickjuh schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:52:
AD: Is er verband tussen MH370 en een mysterieus atol?
Meer dan zeven weken na het verdwijnen van de Boeing 777 van Malaysia Airlines, lijkt een ontknoping nog steeds veraf. Bij gebrek aan concrete bewijzen dat het vermiste toestel daadwerkelijk is neergestort, vieren complottheorieën dezer dagen opnieuw hoogtij. Een hoofrol is weggelegd voor een klein atol in de Indische Oceaan: Diego Garcia.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Als ik die pijlen moet geloven, dan zou ik net zo makkelijk nog 20 andere ufo's kunnen aanwijzen in dat filmpje. Dit soort conspiracy gaat toch echt net te ver (want geen enkel bewijs wat de theorie onderbouwd / onderschrijft.Msel schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:32:
Toch na het zien van dit filmpje, gefilmd vanuit het ISS, die ook nog op het moment van de crash ter plaatse was, vind ik dat zo gek nog niet.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
En hoe groot had jij de kans vooraf geschat dat een vliegtuig 7 uur kan doorvliegen zonder dat precies duidelijk is waar dat was?tweaker2010 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:20:
[...]
Het AD moet eens stoppen met die conspiracy onzin. De kans dat dat vliegtuig daar is geland zonder dat er iets over naar buiten zou komen is 0.
Het gehalte betweters is anders ook niet van de lucht hier! Zolang er nog geen brokje van dat toestel gevonden is, is de theorie die de betweters aanhangen net zo min waar als die van degenen die met andere mogelijkheden rekening houden, zo simpel is het.wildhagen schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:24:
Inderdaad, er heest een gigantisch overschot aan aluminium, in de vorm van hoedjes of anderszins. En dan bedoel ik het niet het aluminium in de romp van een 777...
Members of the International Investigation Team (IIT) who have been putting their heads together since day one to find Malaysia Airlines flight MH370 are now looking at the likelihood of starting from scratch in hopes of finally solving this unprecedented aviation mystery, Malaysia-based newspaper the New Straits Times reported.
Sources within the team that is based in Kuala Lumpur told the New Straits Times that among areas they were revisiting was the possibility that the Boeing jetliner had landed somewhere else, instead of ending up in the southern Indian Ocean, the report said.
http://www.china.org.cn/w...4/22/content_32171937.htm
Mensen zien overal wat in. Kijk maar eens naar de wolken en laat je verbeelding werken. Daarnaast verklaart een UFO kaping de flinke koerswijziging van de 777 niet.Msel schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:32:
Ik heb een aantal collega's/vrienden en die grappen al tijden dat de 777 gekaapt is door Aliens. Toch na het zien van dit filmpje, gefilmd vanuit het ISS, die ook nog op het moment van de crash ter plaatse was, vind ik dat zo gek nog niet. Een piloot meldde enkele weken geleden een sigaarvormige ufo te hebben gezien van een mijl lang. Ook op de plaats en in de buurt van de verdwijning. Tevens al jaren talloze meldingen van kilometers lange UFO's in het gebied van Thailand en zuidelijker. Bron1, Bron2.
Dit filmpje over de vluchtroutes ten tijde van de crash vond ik ook interessant. Er verdwijnen vliegtuigen op de kaart, sommige vliegen sneller dan mogelijk en ééntje hangt stil in de lucht?? Ook valt het vliegtuig op het moment van verdwijnen in 1 seconden van 35000 voet naar 0 voet.
Als dat bewijs zo hard was, dan had de zoektocht toch ook niet al 40+ dagen hoeven duren?Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:44:
Maar leg de satellietdata dan eens uit? Dat lijkt mij toch een redelijk hard bewijs?
Men wist destijds waar AF447 ongeveer was neergekomen en toch heeft het twee jaar geduurd om het wrak te vinden. De oceaan is groter dan veel mensen denken.SuBBaSS schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:04:
[...]
Als dat bewijs zo hard was, dan had de zoektocht toch ook niet al 40+ dagen hoeven duren?
Bedoel je AF447? Die hebben ze pas in 2011 uit het water gevist.SuBBaSS schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:21:
We vervallen wat in herhaling geloof ik, maar de zwarte dozen van dat toestel hadden ze wel eerder gevonden toch?
Wat op dit moment gaande is, onderzeeërs maken een digitaal beeld van de zeebodem, in de hoop daarop het wrak te vinden.Daar zijn ze nu, ondanks de inzet van die "zwartedozenzoeker" (in dit geval dus), nog mee bezig.
De batterijen werken maar 30 dagen en zijn inmiddels dood.Ondanks dat oa. hier gemeld is dat zo'n ding ongeveer 30 dagen lang zou werken.
[ Voor 41% gewijzigd door XWB op 24-04-2014 22:41 ]
En ook de grootste circulatie op aarde nl die om Antarctica.wildhagen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:40:
Elke oceaan heeft die lussen met hun eigen Garbage Patches, dus ook de Indische
[afbeelding]
How do you save a random generator ?
Australia is mulling deploying a more powerful system that tracked the Titanic 29 years ago to locate the wreckage of the crashed Malaysian airliner as a robotic mini-submarine scouring the Indian Ocean seabed has not achieved any breakthrough in its underwater mission.
Australia was also consulting Malaysia, China and the US on the next phase of the search for the plane, that mysteriously disappeared on March 8 with 239 people on board, including five Indians.
More powerful towed side-scan commercial sonar equipment would probably be deployed, similar to the system that found the Titanic 3,800 m under the Atlantic Ocean in 1985 and the Australian second world war wreck HMAS Sydney in the Indian Ocean, north of the current search area, in 2008, the Associated Press quoted Australia's defence minister David Johnston as saying.
"The next phase, I think, is that we step up with potentially a more powerful, more capable side-scan sonar to do deeper water," he said.
Australian Prime Minister Tony Abbott said the plane's probable impact zone was a swath of sea floor 700 kms long and 80 kms wide.
He told reporters that a new search strategy would be adopted if nothing was found in the current search zone.
"If at the end of that period we find nothing, we are not going to abandon the search, we may well rethink the search, but we will not rest until we have done everything we can to solve this mystery," Abbott said.
Verwijderd
Omdat het zoekgebied in vergelijking met de hele aarde of de hele oceaan heel klein is, maar nog altijd een enorm gebied. Zoals men al zegt: De oceaan is vele malen groter dan de meeste mensen denken.SuBBaSS schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:04:
[...]
Als dat bewijs zo hard was, dan had de zoektocht toch ook niet al 40+ dagen hoeven duren?
Zullen wel kosten aan verbonden zijn, plus de logistieke uitdagingen om het specifieke stuk equipment wat men nodig heeft op de juiste plek te krijgen.majic schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:11:
Waarom in godsnaam gebruiken ze NU pas een more powerful sidescan terwijl dat ding dus al die tijd al bestond? Dat is toch raarJe zou verwachten dat ze meteen het beste van het beste inzetten...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 08:59 ]
Want? Dat ding kost geld, veel geld en wie wil of gaat dat betalen? Ik snap dat jij graag wil weten waar het ding ligt, maar er is altijd een limiet aan de mogelijkheden, financieel, logistiek of men heeft belangrijkere doelen.majic schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:11:
Je zou verwachten dat ze meteen het beste van het beste inzetten...
Verwijderd
Dat kun je toch niet met zekerheid zeggen?Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:21:
Tja, de mensen zijn toch wel dood. Waarom direct allerlei dure schepen en manschappen inzetten?
Na al deze tijd kan je dat echt wel met zekerheid zeggen. De kans dat er nog overlevenden zijn is zó klein dat de kans dat Pasen en Pinksteren volgend jaar op dezelfde dag vallen miljarden keren groter is.NeutraleTeun schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:56:
[...]
Dat kun je toch niet met zekerheid zeggen?
Lekkere vergelijking... die man zat daar 3 dagen in een luchtbel, geen anderhalve maand. En hij zat er in zijn eentje, niet met 239 anderen.Laatst hadden ze toch ook nog een overlevende gevonden op een gezonken schip, zat vast in een luchtbel.
Is niet geheel vergelijkbaar, maar vind het een beetje te makkelijk om maar gewoon te zeggen ah ze zijn toch dood.
Virussen? Scan ze hier!
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die side-scan sonar krachtiger is (groter bereik) maar ook een lagere resolutie heeft. Kleine brokstukken zullen dus sneller over het hoofd gezien worden. Het is een afweging.majic schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:11:
Waarom in godsnaam gebruiken ze NU pas een more powerful sidescan terwijl dat ding dus al die tijd al bestond? Dat is toch raarJe zou verwachten dat ze meteen het beste van het beste inzetten...
Lekkere vergelijking?wildhagen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:08:
[...]
Na al deze tijd kan je dat echt wel met zekerheid zeggen. De kans dat er nog overlevenden zijn is zó klein dat de kans dat Pasen en Pinksteren volgend jaar op dezelfde dag vallen miljarden keren groter is.
[...]
Lekkere vergelijking... die man zat daar 3 dagen in een luchtbel, geen anderhalve maand. En hij zat er in zijn eentje, niet met 239 anderen.
Daarnaast zat hij op een diepte van enkele meters, niet op een diepte van 4500+ meter.... iets met waterdruk enzo die het wrak tot een sardientje zal samenpersen...
En zelfs al zou dat niet niet gebeuren: waar moeten die lui drinken vandaan halen bijvoorbeeld? Zonder voedsel kan je nog wel enkele weken (1.5 maand is teveel), maar na enkele dagen geen drinken is het toch echt wel einde verhaal, over en sluiten.
JIj zegt "niet geheel vergelijkbaar", maar het is totáál niet vergelijkbaar te noemen.NeutraleTeun schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:18:
[...]
Lekkere vergelijking?
Ik geef zelf toch al aan dat het niet geheel vergelijkbaar is, waarom dan nog moeten benadrukken?
En hoezo op 4500+ meter diepte?
Er is ook nog zoiets als logisch nadenken.... waar denk je dat 239 man 1.5 maand aan water moeten komen? Voedsel? Voldoende lucht?We weten nog niets over dit voorval dan wel oorzaak of locatie!
Dus nee, ik vind niet dat je maar zo makkelijk moet gaan zeggen 'ah ze zijn toch al dood'.
Virussen? Scan ze hier!
♪♪♪ Op een onbewoond ei-ei-eiland. ♪♪♪wildhagen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:23:
Er is ook nog zoiets als logisch nadenken.... waar denk je dat 239 man 1.5 maand aan water moeten komen? Voedsel? Voldoende lucht?
Ja, alleen liggen er in de zuidelijke Indische Oceaan bijzonder weinig eilanden, en in de buurt van Perth nog aanzienlijk minder.
Virussen? Scan ze hier!
Vaak?wildhagen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:53:
[...]
Zijn altijd wel leuke scenarios voor Hollywood (Lost enzo), maar het is natuurlijk wel zo dat Hollywood en realiteit vaak enorm ver van elkaar af liggen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Verwijderd
Is het dan niet implosief geplet?wildhagen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:23:
een gewone onderzeeër wordt al explosief geplet ...
Van alle scenario's die sinds 1950 werden afgedaan als fysisch onmogelijk, 0. Engineering is een ander verhaal. Soms weten we niet hoe iets kan, soms weten we dat iets niet kan. Die twee moet je niet verwarren.NeutraleTeun schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:07:
[...]
Hoeveel van de oude sci-fi capriolen zijn nu al niet werkelijkheid geworden?
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
[ Voor 195% gewijzigd door Fiber op 26-04-2014 23:14 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zonder tastbaar bewijs uit de oceaan, lijkt mij dat een steeds grotere mogelijkheid worden. Ik bedoel vanzelfsprekend niet dat er onder water overlevenden zouden zijn (of elders), maar ik denk dat enige twijfel aan de claim dat het toestel de zuidelijke route heeft genomen op zijn plaats is.Fiber schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 23:05:
Dat lijkt mij ook. Maar de ellende is dat zolang er geen tastbaar bewijs is, er altijd een heel kleine mogelijkheid is dat het toch anders is gegaan...
Leuk om in de film te laten zien, al zal er in de praktijk eerder een lek ontstaan waarna het ding op uiterst saaie wijze volloopt.
Enige twijfel is er altijd geweest. Maar zoeken in zo'n immens gebied betekent dat je keuzes moet maken op basis van de data die je hebt. Je kunt niet de hele Indische Oceaan doorzoeken en de Inmarsat data is (zover mij bekend) de enige data die ze hebben.DCFreak schreef op zondag 27 april 2014 @ 01:55:
Zonder tastbaar bewijs uit de oceaan, lijkt mij dat een steeds grotere mogelijkheid worden. Ik bedoel vanzelfsprekend niet dat er onder water overlevenden zouden zijn (of elders), maar ik denk dat enige twijfel aan de claim dat het toestel de zuidelijke route heeft genomen op zijn plaats is.
Vooral ook doorzoeken wat mij betreft, al is het alleen maar om de nabestaanden iets van een afsluiting te kunnen bieden en natuurlijk om meer inzicht te verkrijgen over de oorzaak.downtime schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:22:
[...]
Enige twijfel is er altijd geweest. Maar zoeken in zo'n immens gebied betekent dat je keuzes moet maken op basis van de data die je hebt. Je kunt niet de hele Indische Oceaan doorzoeken en de Inmarsat data is (zover mij bekend) de enige data die ze hebben.
http://www.flightglobal.c...t-in-mh370-search-398628/With no new developments in the search for the missing Malaysia Airlines Boeing 777-200ER, aerial searches will be wound down and the underwater search expanded.
...
“We will search it all,” Abbott says. “That is obviously going to take quite a few months, depending on the weather, depending on the equipment that can be deployed.”
Ze hebben het nu al over 8 maanden, vraag me af wanneer ze stoppen met zoeken. Dit gaat vele miljoenen kosten.Meer dan zeven weken na de verdwijning van vlucht MH370 van Malaysia Airlines worden de zoekacties met vliegtuigen, om wrakstukken te lokaliseren aan het wateropppervlak, stopgezet.
Er zal alleen nog onder water gezocht worden. Dat heeft de Australische premier Tony Abbott meegedeeld in Canberra. "Het is erg onwaarschijnlijk dat we nog wrakstukken zullen vinden aan het wateroppervlak", stelde Abbott. De meeste wrakstukken zullen ondertussen gezonken zijn.
Daarom verschuiven de zoekacties naar een uitgebreide screening van de bodem van de oceaan. Het zou gaan om een oppervlakte van 60.000 vierkante kilometer. Die screening, waarbij ook privébedrijven zouden worden ingezet, zou 6 tot 8 maanden in beslag nemen, meldt de Amerikaanse nieuwszender CNN. http://www.hln.be/hln/nl/...70-worden-stopgezet.dhtml
Momenteel gaan ze dat gebied afzoeken.tweaker2010 schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:39:
[...]
Ze hebben het nu al over 8 maanden, vraag me af wanneer ze stoppen met zoeken. Dit gaat vele miljoenen kosten.
Welke aanwijzingen precies? Kunnen we nu niet concluderen dat die waargenomen pings een vals signaal waren dan? Volgens mij hebben ze echt geen idee waar ze moeten zoeken.chime schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:04:
[...]
Momenteel gaan ze dat gebied afzoeken.
Daarna zal veel afhangen van wat er gevonden wordt.
Wordt er niets gevonden dan verwacht ik dat men pas terug actief gaat zoeken mocht men betere aanwijzingen krijgen.,
Er zijn geen andere aanwijzingen behalve de Inmarsat data en die pings. Als die data genegeerd wordt dan kunnen ze gelijk wel stoppen met zoeken. De Indische Oceaan is veel te groot om zomaar in het wilde weg te gaan zoeken.tweaker2010 schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:37:
Kunnen we nu niet concluderen dat die waargenomen pings een vals signaal waren dan?
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...mh-370-gelokaliseerd.htmlEen Australisch bedrijf zegt dat het mogelijk het wrak heeft gelokaliseerd van de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines.
Het bedrijf GeoResonance denkt het wrak te hebben gevonden in de Golf van Bengalen, ongeveer 5.000 kilometer verwijderd van het gebied in de Indische Oceaan waar op dit moment wordt gezocht, ongeveer 2.280 kilometer ten noordwesten van de Australische stad Perth.
De Maleisische minister van Verkeer Hishamuddin Hussein meldde dinsdag dat de verklaring van de firma voor kennisgeving is aangenomen en dat China en Australië op de hoogte zijn van het bericht. GeoResonance is gespecialiseerd in geofysisch onderzoek naar bijvoorbeeld olie- en gasbronnen.
Het Australische coördinatiecentrum (JACC), dat de zoektocht naar de Boeing coördineert, heeft de claim van GeoResonance verworpen. Zo meldt CNN. "Het gebied, opgegeven door het bedrijf, komt niet overeen met de onderzochte data", aldus JACC.
De Boeing verdween op 8 maart van de radar toen het toestel met 239 mensen aan boord op weg was van Kuala Lumpur naar Peking.
[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 29-04-2014 18:12 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Het mag duidelijk zijn dat het bereik van de pings geen duizenden kilometers is. Ofwel men heeft eerder niet daadwerkelijk iets opgepikt, maar simpelweg een storing die daarop leek. Of het is wel een daadwerkelijk signaal, maar niet van het vliegtuig. De gebruikte technieken en frequenties zijn vrij standaard, er is dus een hoop te ontvangen wat erop lijkt.tiguan schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:27:
Als dat echt zo is, dan waren die pings dus, of verkeerd uitgerekend, of je kan er gewoon niks nuttigs mee berekenen. Iets wat ik de hele tijd al vermoedde.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
ansich waar maar tot ze de hele bodem hebben afgezocht wordt het vliegtuig een soort LochNess monster op deze manier met mensen die 'm egt waar gezien hebben enzo.Terryb47 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:17:
Kan geen kwaad om toch te gaan kijken? Puur zoeken op basis van berekeningen/data heeft tot nu toe niets opgeleverd...
And it goes BRAAAAAPP!
In de link naar CNN (http://edition.cnn.com/20...airlines-plane/index.html) staat iets meer waarom ze het denken. Maar goed, CNN is nou niet de meest betrouwbare nieuwsbron. Kan helaas geen statements van het bedrijf zelf vinden.DCFreak schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:20:
De vraag is waarom dat bedrijf denkt dat het wrak daar ligt. Ik kon in het artikel op nu.nl daar geen antwoord op vinden.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Verwijderd
Want?Bastien schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:30:
[...]Maar goed, CNN is nou niet de meest betrouwbare nieuwsbron.
En dat is de million dollar question.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:15:
maar als het een serieus bedrijf is
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door tweaker2010 op 29-04-2014 23:37 ]
[ Voor 35% gewijzigd door mickjuh op 30-04-2014 11:57 ]
...
Waarschijnlijk omdat het nacht was en er verder niemand beschikbaar was?It was later established that the transmissions from the Aircraft Communication and
Reporting System (ACARS) through satellite communication system occurred at
regular intervals starting before MH 370 departed Kuala Lumpur, Malaysia at time
12:56:08 MYT and with the last communication occurred at 01:07:49 MYT.
[...]
Kuala Lumpur Rescue Coordination Centre (KL RCC) was activated at 05:30 LT
after all effort to communicate and locate the aircraft failed.
Nu zou het dus gaan om dik 2 ton aan "radio accssories and chargers" die eerder niet op op het manifest te vinden waren.A new mystery has emerged in Flight MH370's disappearance with the Malaysia Airlines saying the lithium ion batteries carried in the plane weighed over 200 kg, even as the cargo manifest released recently listed the "consolidated" consignment at 2.453 tonnes.
"About two tonnes, equivalent to 2,453 kg of cargo was declared as consolidated under one master airway bill. This master AWB actually comprised five house AWB. Of these five AWB, two contained lithium ion batteries amounting to a total tonnage volume of 221 kg. The balance three house AWB, amounting to 2,232 kg, were declared as radio accessories and chargers," the Malaysia Airlines (MAS) said in a statement last night.
But this has not been disclosed before and is not stated in the cargo manifest, the Star reported.
Verwijderd
Hangt er vanaf hoeveel er bij elkaar waren verpakt.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:55:
Wat is daar de relevantie van? Als li-ion batterijen gaan dan gaan ze ook echt, dan valt het vliegtuig direct uit de lucht en blijft het niet nog uren doorvliegen lijkt me?
...
Misschien moeten we het andersom benaderen, en de vraag stellen wat de gevolgen zouden zijn wanneer het toestel wel de noordelijke route heeft genomen. In dat geval zou het toestel wellicht ergens in China/Tibet neergestort zijn, maar de Chinese overheid zou nooit en te nimmer een zoekactie beginnen en daartoe ook niet te dwingen zijn. Immers, wanneer het toestel daadwerkelijk daar gevonden zou worden, zou het betekenen dat er iets grondig mis is met de controle van het Chinese luchtruim.tiguan schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:58:
Grappig, ik had al de hele tijd mijn twijfels over die twee flightpaths die ze hadden berekend. Het had dus alle kanten op kunnen gaan, maar officoals houden vast aan dat specifiek flightpath, of dat willen ze ons doen geloven.
Het punt is dat die twee routes die Inmarsat heeft berekend misschien/waarschijnlijk nergens op slaan. Dus het hoeft niet eens naar China te zijn gegaan.DCFreak schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:17:
[...]
Misschien moeten we het andersom benaderen, en de vraag stellen wat de gevolgen zouden zijn wanneer het toestel wel de noordelijke route heeft genomen. In dat geval zou het toestel wellicht ergens in China/Tibet neergestort zijn, maar de Chinese overheid zou nooit en te nimmer een zoekactie beginnen en daartoe ook niet te dwingen zijn. Immers, wanneer het toestel daadwerkelijk daar gevonden zou worden, zou het betekenen dat er iets grondig mis is met de controle van het Chinese luchtruim.
Het is voor alle betrokken partijen, politiek veel veiliger om rustig in internationale wateren hun best te doen met allerlei zoekacties.
...
Nog een plaatje wat aangeeft hoe enorm diep de oceaan daar is:Search teams picked up two signals on April 5 at a frequency of 33.5kHz before two more were received three days later at 27kHz.
Australian naval Commander James Lybrand said while both readings are significantly lower than the 37.5kHz frequency black box beacons are designed to emit
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2626106/No-MH370s-Satellite-firm-used-search-missing-plane-offers-low-cost-tracking-prevent-flight-disappearing.html
Verwijderd
Ja, wat anders? Op land had hij echt wel opgevallen. Je stopt zo'n kist niet even in je binnenzak.Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:00:
Zijn er nu werkelijk nog mensen die écht geloven dat dit toestel is neergestort in de oceaan?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Als jij bewijzen hebt die het tegendeel aantonen, hoor ik het graag.Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:00:
Zijn er nu werkelijk nog mensen die écht geloven dat dit toestel is neergestort in de oceaan? Er zijn inmiddels al wel zoveel signalen dat er iets niet in de haak is variërend van de al eerder aangedragen radar coverage, volledig ontbreken van brokstukken tot een luchtverkeersleiding die pas na 4(!) uur alarm slaat als ze na 30(!) minuten concluderen dat er een toestel is verdwenen
100% zekerheid is er pas als het toestel (of de zwarte dozen) gevonden zijn. Het zoeken kan jaren duren.DCFreak schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:04:
Er zit maar weinig logisch houvast aan deze zaak. Ik hoop dat het ooit nog duidelijk zal worden wat er precies heeft plaatsgevonden met dit toestel (en daarmee de passagiers).
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
En bedenk dan ook dat ze van de Titanic veel beter wisten waar ze moesten zoeken. Uiteraard is het niet helemaal vergelijkbaar omdat de technologie van de duikboten veel verder is als in 1980.Ardana schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:22:
Ik bedenk dan maar dat de Titanic uiteindelijk ook gevonden is (gezonken in 1912, gevonden in 1985). Dat zal hiermee ook wel gebeuren.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
De Titanic is niet als één stuk gezonken, hij is bij het zinken in 2 grote (en enkele kleinere) stukken gebarsten.ko9 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:41:
Het kan toch niet anders dat er in de komende paar jaar ergens een keer brokstukken aanspoelen? De Titanic kon als 1 stuk naar de bodem zakken, dat lijkt me onwaarschijnlijk met een neerstortend vliegtuig.
Virussen? Scan ze hier!
Niku schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 07:49:
Ik vermoed dat de waarheid nooit boven tafel komt. Er klopt gewoon te veel niet aan deze zaak.
. MacBook Pro 13" iPad (2017) iPhone XS AirPods
And to think they once said that computers would take away jobs.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq