Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:34:
[...]
Had iemand hier niet een e-mail gestuurd, met als klacht dat hun neutraliteit in het geding kwam? De reactie van hun was toen dat hun nieuws op de website 'niet door dezelfde filter' heen ging als de dagelijkse krantenuitvoering.
Ik zou ook eens even een poging wagen om wat duidelijke taal te communiceren naar ze, wie niet waagt wie niet wint - misschien is als een groep mailen effectiever?
Overigens vindt ik het grappig wat de Duitse minister heeft gedaan, namelijk een Oekraïense vlag op zijn bureau neergezet - een duidelijk bericht lijkt mij.

Er zijn een aantal pogingen van deelnemers aan dit topic ten aanzien van contact met verschillende nieuwsmedia inderdaad voorbij gekomen hier, waaronder de NOS. Ik meen dat dit voorbeeld de NRC was.
Waar in het buitenland flinke discussies bezig zijn aangaande rol van media als zogeheten "fourth estate" maar ook risico's voor media in nieuwe tijden van instrumenteel gebruik van informatiestromen, moet ik in de Nederlandse media nog het eerste teken van bewustwording zien te vinden.
Om eerlijk te zijn, Nederlandse media komen vooralsnog vrij consistent over als vast zittend in aanpassingen waar de rest van de wereld al lang aan voorbij gegaan is. Los van de toch ook vrij consistente contraproductieve aanpak van verslaggeving versus journalistiek.
A propos Duitsland, gisteren is na lange tijd weer telefonisch overleg geweest tussen Putin en Merkel, het telefoontje kwam (volgens de ARD) van Putin. Opvallend, interessant om te zien of die communicatie nog gecontinueerd zal worden. De vorige serie contacten kwamen telkens van Merkel, die echter tot de conclusie moest komen dat ondanks die persoonlijke communicatie Putin toch consistent met de andere hand iets anders deed.
In Duitsland, net als Frankrijk en Italië trouwens, is inmiddels het algemene beeld dat het staakt-het-vuren een farce is. Een grote rol in het maken van observaties en discussie binnen en tussen media is daarbij weggelegd voor journalisten (DW, Bild, AFP, Le Monde) die toch telkens weer opduiken op locaties waar gevochten wordt. In het VK lijkt men even afgeleid door de kwestie Schotland, wat begrijpelijk is, de BBC heeft echter ook nog steeds journalisten op locatie in de Ukraïne.
Wat mij trouwens opviel is dat Bulgarije een probleem begint te worden op meerdere terreinen. Zou interessant zijn om de ontwikkelingen daar eens onder de loep te leggen, er vallen mij in ieder geval toch flinke overeenkomsten op met ontwikkelingen van een jaar of 8 - 10 geleden in Wit Rusland. Het is al eerder in het topic voorbij gekomen, kwesties als South Stream, de NGO problematiek in Bulgarije, etc. Ik weet het niet, meer onderzoek vereist, ik krijg toch de indruk dat er daar een aantal scenario's mogelijk zijn geworden die wel eens niet gezond kunnen blijken. Iets waar vorige week wat discussie over was in Frankrijk, en deze week in Duitsland. We zullen zien.
Saillant stukje van de situatie in het EU Parlement van vanochtend, via het liveblog van de BBC.
09:03: Peter Van Dalen, a Dutch Conservative MEP, refers to the shooting down of Malaysian Airlines flight MH17 over eastern Ukraine, and urges Mr Putin to "stop the separatists", attacking the fact that "nobody is allowed to visit the scene of the disaster, [...], the separatists have blocked access".
09:12: Remember last year, outgoing Commission President Jose Manuel Barroso rejected the idea that the Agreement would be jeopardised by Russian influence. Of course, that was before the current conflict began.
10:03: Stefan Fule is now making his closing speech, responding to some of the points raised by MEPs. Responding to criticism from some liberal MEPs, he says
the reason foreign affairs chief Catherine Ashton is not in the chamber this morning is because she is busy in diplomatic talks with Russian leaderss.
09:22: German MEP Michael Gahler there, sporting a Ukrainian flag on his desk and yellow and blue ribbon in his suit.
Inderdaad.
[
Voor 3% gewijzigd door
Virtuozzo op 16-09-2014 11:28
]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.