Virtuozzo schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:16:
Je kunt het toch weer niet laten zie ik. Het valt ondertussen te begrijpen dat mensen moe worden van dat soort pogingen, al helemaal als iemand vervolgens de vinger legt op hoe je kleine stukjes aan elkaar plakt met eigen observaties in pogingen om beelden van waarheden te scheppen die meer in je eigen wereldbeeld passen dan in effectieve realiteit.
Een ander zou het zaken in perspectief zetten noemen. Als je het er niet mee eens bent noem je het anders. Zo gaat dat nou eenmaal.
Soros kwam even opduiken als een van verschillende personen om one-liners achter elkaar te zetten, in ruil voor een stukje presentatie van zijn boek. Misschien eens iets om over na te denken.
Geeft dat zijn opmerking minder gewicht? Context is belangrijk en door het hele gesprek te plaatsen kan iedereen de context opmaken. Dat zijn opmerkingen gewicht dragen is door zijn achtergrond toe te lichten is in deze cruciaal. Dat heb ik zo beperkt mogelijk gehouden maar daar is behoorlijk wat over te melden.
Het zou beschamend makkelijk zijn om je bericht in een correcte context te plaatsen en te ontleden, ik vrees dat dit enkel zou leiden tot tirades, topic reports en een hernieuwde stroom van berichten waar we weer hetzelfde patroon zien als vele malen eerder.
In tegendeel wat mij betreft zou dat zeer welkom zijn. Dat het makkelijk is om een 'correcte' context te plaatsen voor dit onderwerp lijkt me lastig omdat wat er achter de schermen gebeurt opvallend vaak niet naar buiten komt. Wellicht is dat voor iemand die wel eens achter het gordijn kijkt wat makkelijker. Dan is een bijdrage die daar wat licht op werkt welkom. Ook dat de opmerkingen van Soros ook opmerkelijk zijn omdat ze zo weinig voorkomen. Zeker omdat de man zo'n sluwe oude vos is.
Laten we nu eens even de situatie heel simpel stellen misschien? Dan zou het mogelijk zijn om door te schakelen naar het hier & nu misschien?
Vriendelijk verzoek maar wat mij betreft staat het iedereen vrij om op elke zinnige manier aan de discussie mee te doen. Met alleen gestemden is er weinig te discussiëren.
Iedereen heeft schuld. Voor elke inmenging vanuit ideologie van elke mogelijke kant vind je inmengingen vanuit stupiditeit vanuit onvermogen tot inzicht om vervolgens inmengingen te zien van elke mogelijke kant vanuit brede scala's aan persoonlijke en zakelijke belangen.
Het komt over als een dooddoener. En ja ik heb diverse theorieën die probeer te onderbouwen. En als ik weer een puzzelstukje gevonden denk te hebben probeer ik dat zo goed mogelijk probeer te onderbouwen. Dat niet iedereen daar ontvankelijk is klopt maar als het relevant voor discussie is dan kan je zelf kiezen het tot je te nemen of het te negeren.
En ja, iedereen heeft na de Tweede Wereldoorlog de Nazi's kaalgeplukt van wat er zat voor technologie, kennis & kunde. En ja, iedereen heeft nog steeds Nazi's overal opduiken van tijd tot tijd. Idioten zal je altijd hebben. En ja, overal zitten mensen die continu proberen hun private, zakelijke, ideologische, achterlijke belangen te behartigen middels intrige en manipulatie.
Welkom bij de mensheid.
Kunnen nu eens verder?
Wilde even al die Nazi vergelijkingen in een context plaatsen zodat het mijns inziens wat beter geduid werd. Wat dat betreft had ik wel wat meer tegengeluid verwacht. Dan is het blijkbaar toch redelijk accuraat.
Als je het verleden vergeet zul je steeds weer dezelfde fouten maken.
Wat dat betreft is het beschamend voor de mensheid dat ze met de kennis van nu nog steeds zoveel met oorlogen bezig houden terwijl we bezig zouden moeten zijn om het universum te ontdekken.
(En die Annunakki eens terugpakken voor de rotgeintjes die ze met ons uitgehaald hebben.

)