"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ah, dus eigenlijk is het enige gevolg dat er een VN-vergadering wordt belegd... waar vervolgens één van de landen zijn veto uitspreekt.heidem1 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:14:
[...]
Het Memorandum is veel zwakker geformuleerd:
[...]
Edit: bij nog eens goed lezen van het Memorandum vraag ik me af of het nu überhaupt wel aan de orde is.
The United States of America, the Russian Federation, and the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, reaffirm their obligation to refrain from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of Ukraine, and that none of their weapons will ever be used against Ukraine except in self-defense or otherwise in accordance with the Charter of the United Nations.
The United States of America, the Russian Federation, and the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, reaffirm their commitment to Ukraine, in accordance with the principles of the CSCE Final Act, to refrain from economic coercion designed to subordinate to their own interest the exercise by Ukraine of the rights inherent in its sovereignty and thus to secure advantages of any kind.
Ik ga er inmiddels vanuit dat het met een sisser afloopt. Poetin is echt een diplomaat, dat zag je bij syrie. Hij is politiek ontzettend handig en hij zoekt gewoon de grens op en weet ook precies wat hij wel en niet kan doen. Dus nee, er gebeurd niks. Geen derde wereldoorlog, zelfs geen sancties vanuit het westen die onzelf harder treffen dan de russen.Falcon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:15:
Goed, maar waar staan we nu eigenlijk precies. Blijft dit een ver van onze bed show of gaat dit toch impact hebben binnenkort op ons kikkerlandje?
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Dat hangt er vanaf wat er gebeurt.Falcon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:15:
Goed, maar waar staan we nu eigenlijk precies. Blijft dit een ver van onze bed show of gaat dit toch impact hebben binnenkort op ons kikkerlandje?
Maar er zijn twee gebieden waar we het mogelijk gaan merken.
De eerste is dat dit mogelijk het herstel van de (wereld)economie kan raken door gedaald vertrouwen.
De tweede is als Putin aan de olie- en gaskraan gaat rommelen, Rusland is Nederlands grootste olie- en gasleverancier.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Er staat in dat de landen zich moeten onthouden van, maar waar staat dat ze nu moeten ingrijpen?
And as final touch god created the Dutch
Wat voor sancties had je in gedachten? Ik had hier zelf ook aan zitten denken, maar bij alles wat ik kan verzinnen pakt het vooral voor ons slecht uit.jscholte schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:23:
Moge dit met een sisser aflopen, maar vind wel dat het westen nu eens met stevige taal mag komen. En niet over ons heen laten lopen. Mocht het westen er alleen een paar sancties tegen aan gooien kan je de donder erop zeggen dat die Russen hetzelfde grapje weer gaan proberen.
Vergeet niet dat rusland ontzettend belangrijk is voor europa, ik denk dat rusland meer macht heeft dan de hele EU bij elkaar. We hebben geluk dat de winter net voorbij is, maar als ze de gaskraan dichtdraaien voor een paar maanden ligt het hele leven in west europa plat
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Wat dat betreft laat het weer zien hoe het belangrijk is om energieonafhankelijk te worden van andere landen.epic_gram schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:27:
[...]
Vergeet niet dat rusland ontzettend belangrijk is voor europa, ik denk dat rusland meer macht heeft dan de hele EU bij elkaar. We hebben geluk dat de winter net voorbij is, maar als ze de gaskraan dichtdraaien voor een paar maanden ligt het hele leven in west europa plat
Heb je zeker een punt! Maar die Russen zijn ook weer heel blij dat wij heel veel gas/olie van hun kopen, Duitsland bijvoorbeeld ligt een rechtstreekse leiding naar Rusland. Maar denk idd dat wij er minder van af komen! Gelukkig hebben we zelf nog wat gas, maar stel de Russen vallen morgen ochtend de resterende troepen aan op de krim. Dan vind ik dat het westen wel met stevige taal/acties mag komen, en duidelijk laten merken waar de grenzen liggen. Maar dit gaat waarschijnlijk niet zover komen, die poetin is een zeer slim kereltje die je absoluut niet moet onderschatten en zoals eerder hier al gezegd, ze proberen puur even hoe ver ze kunnen gaan.epic_gram schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:27:
[...]
Wat voor sancties had je in gedachten? Ik had hier zelf ook aan zitten denken, maar bij alles wat ik kan verzinnen pakt het vooral voor ons slecht uit.
Gelukkig zal het niet met zo'n vaart gaan: Door direct productie in Europa naar maximaal te zetten, uit andere landen kopen en strategische reserves te gebruiken zullen we het wel een tijdje uithouden, maar in principe is het gewoon heel belangrijk om onafhankelijk te worden van Russisch gas.epic_gram schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:27:
[...]
Wat voor sancties had je in gedachten? Ik had hier zelf ook aan zitten denken, maar bij alles wat ik kan verzinnen pakt het vooral voor ons slecht uit.
Met compleet afsluiten van gas denk ik dat Rusland er eerder aan onderdoor gaat dan wij, maar we moeten uiteraard wel snel dan aanpassen (oftewel bijvoorbeeld direct alle gascentrales dicht, en kolen/nucleair harder laten werken. Gasfornuizen peperduur maken en inductie goedkoper, etc.
[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 03-03-2014 19:34 ]
En vooral olie. Rusland is onze grootste olieleverancier. We halen 4 á 5 keer zoveel olie uit Rusland als uit Saoedi-Arabië, bijv.(!)Sissors schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:33:
[...]
Gelukkig zal het niet met zo'n vaart gaan: Door direct productie in Europa naar maximaal te zetten, uit andere landen kopen en strategische reserves te gebruiken zullen we het wel een tijdje uithouden, maar in principe is het gewoon heel belangrijk om onafhankelijk te worden van Russisch gas.
Zou me niets verbazen als de ANWB nu aan het lobbyen is bij Timmermans dat-ie zich koest moet houden
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 03-03-2014 19:36 ]
Maar als men in het westen een dialoog wil met Poetin, dan zal men wat moeten bieden om hem geen gezichtsverlies te laten lijden. Wat, geen idee. Denk dat het er uiteindelijk op uit gaat draaien dat Krim weer retour Rusland gaat, Rusland als tegenprestatie kapt met zetbazen in te zetten in Oekraïne en daarna de wereld verder draait als normaal.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Aardgas is niet het enige gas wat ze in Rusland hebben.EvaluationCopy schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:11:
[...]
Het aantal vuurwapens per hoofd van de bevolking is gigantisch in Finland. Zulke landen val je niet zomaar even binnen (op een manier dat je er ook iets aan hebt). Vergelijk het met proberen de VS binnen te vallen: 2 op 3 burgers zijn zelf ook nog eens bewapend.
How do you save a random generator ?
De pijp draaien we zelf dicht als hij de prijs wat verhoogt per eenheid brandstofBastien schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:35:
Poetin kan de pijpen wel dichtdraaien, maar aangezien de economie in Rusland voor een heel erg groot deel afhankelijk is van de verkoop van fossiele brandstoffen zie ik dat niet echt gebeuren. En anders draait men voor het gas de afsluiters in Groningen maar wat verder open, die provincie is toch al verzakt/verziekt inmiddels.
Maar als men in het westen een dialoog wil met Poetin, dan zal men wat moeten bieden om hem geen gezichtsverlies te laten lijden. Wat, geen idee. Denk dat het er uiteindelijk op uit gaat draaien dat Krim weer retour Rusland gaat, Rusland als tegenprestatie kapt met zetbazen in te zetten in Oekraïne en daarna de wereld verder draait als normaal.
En we zitten al in de problemen; onze productie neemt ook nog eens af. Door de hoge prijzen conserveren we met een recessie al gevolg. (kort door de bocht

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 03-03-2014 20:03 ]
Verwijderd
Dan hebben ze iig een avondvullend programma op de TV met allemaal rellen in Europese steden.jscholte schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:10:
De Russen heb ook een degelijk probleem als ze de kraan dichtdraaien, missen ze mooi wat inkomsten!
(Dat dan weer wel.)
http://nos.nl/artikel/618...nties-niet-in-gevaar.html
Alsof ze ooit het omgekeerde zouden zeggen trouwens..
Maar "de kraan dicht" is dus wel een wat simpele manier om er over te spreken. Toen Oekraïne stout was ging de prijs ook omhoog (minder korting noemen ze dat hehe) en dat zou ons ook kunnen gebeuren. Dat betekent doordat we in een hoek zitten niet meteen veel minder inkomsten voor Rusland. En straf voor ons. Straf Europa, Straf! Kniel!
Nu de groei er een beetje uit is gaan producerende landen alleen nog maar irritanter worden...
En dit gaat ook zeker de passie voor schaliegas aanwakkeren..
[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 03-03-2014 20:21 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Het viel me op dat de NOS het alleen over het gas, had trouwens, en niet over de olie. Lijkt me ook aardig belangrijk. Zeker gezien we wel ons eigen gas hebben, maar onze eigen olie minimaal is.
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 03-03-2014 20:35 ]
Gas hebben we in NL meer dan zat, alleen exporteren 'we' liever. Maar er ligt toch ook nog een pijpje met Noorwegen, misschien dat als we die lief aankijken...
Maar goed, ik zie het allemaal niet gebeuren.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ruwe grondstoffen hebben ze wel, maar niet de kennis om er hoogwaardige producten van te maken.BadRespawn schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:39:
Uiteindelijk gaat het om grondstoffen en producten, niet om het geld. Wat heeft Rusland nodig dat ze niet kunnen betrekken van grondgebied dat onder Russische heerschappij valt? Mogelijk binnenkort inclusief Europa's "breadbasket": Ukraine.
Daarom ze een referendum geven voor onafhankelijkheid lijkt me prima (of aansluiten bij Rusland), maar niet door het via een invasie te doen.De_Bastaard schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:40:
Ik weet nog niet zeker of het Rusland echt om heel Oekraine gaat, of alleen om De Krim. Natuurlijk is het begrijpelijk dat ze geen EU land als buurman willen, maar aan de andere kant zitten er wel héél veel Russen in De Krim die toch een voorkeur voor Rusland hebben.
Precies en ik weet niet waar Rusland het vandaan haalt dat deze Russen anders in de problemen waren gekomen, want de Russische soldaten zijn immers in beweging gekomen omdat Poetin stelde dat het gebied onveilig werd voor de Russen daar, maar er was helemaal geen sprake van onveiligheid daarSissors schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:42:
[...]
Daarom ze een referendum geven voor onafhankelijkheid lijkt me prima (of aansluiten bij Rusland), maar niet door het via een invasie te doen.

Of klopt het niet wat ik zeg?
[ Voor 8% gewijzigd door calvinturbo op 03-03-2014 20:44 ]
Is een referendum nu nog democratisch te noemen als Pro Oekraïners bedreigd worden? En de Krim-Tataars hebben al helemaal niets te zeggen...Sissors schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:42:
[...]
Daarom ze een referendum geven voor onafhankelijkheid lijkt me prima (of aansluiten bij Rusland), maar niet door het via een invasie te doen.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
* Morgen komt de NATO weer bijeen op vraag van Polen.
* De EU denkt in de eerste plaats aan diplomatische sancties
* De VS onderzoekt zowel diplomatisch als economisch sancties:
Je merkt dat de wereld steeds verder geïrriteerd geraakt door RuslandHighlights of US President Barack Obama's speech on Ukraine:
The steps Russia has taken in Ukraine are a violation of International law.
People of Ukraine should determine their own destiny.
Russia cannot, with impunity, put soldiers on the ground and violate principles recognised around the World.
Russia is on the wrong side of history.
US is examining a series of economic and diplomatic steps to isolate Moscow.
Putin should allow international monitors to mediate a deal acceptable to all Ukrainian people.
Over time, Russia's actions in Ukraine will be a costly proposition for Moscow.
Congress should provide a package of assistance to the Ukrainian people.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Voldoende kennis om oorlogstuig en raketten te maken. Me dunkt voldoende om een oorlogs-economie draaiend te houden. Creativiteit viert toch all geen hoogtij in een autocratie.Sissors schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:40:
[...]
Ruwe grondstoffen hebben ze wel, maar niet de kennis om er hoogwaardige producten van te maken.
Eventueel met China als bondgenoot.
Ik weet niet hoe de situatie nu is, maar Rusland en China zijn zelden echt bondgenoten geweest.
Al is de laatste oorlog tussen die twee ook alweer 45 jaar geleden.
Meanwhile heeft de VK in ieder geval besloten geen serieuze sancties te doen:
http://www.bbc.com/news/uk-politics-26426969
Maar met een referendum ben je er nog lang niet. Stel, het oosten van Oekraïne stemt voor aansluiting bij Rusland, dan ben je nog nergens. Zolang de Staat er niet mee instemt staat men met lege handen (en het is *gelukkig* niet zo dat een staat onmiddellijk moet instemmen met een verzoek van een deel van de bevolking om zich af te scheiden).Sissors schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:42:
[...]
Wat een watjes ook weer die Engelsen..anandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:03:
[...]
Ik weet niet hoe de situatie nu is, maar Rusland en China zijn niet echt bondgenoten geweest.
Al is de laatste oorlog tussen die twee ook alweer 45 jaar geleden.
Meanwhile heeft de VK in ieder geval besloten geen serieuze sancties te doen:
http://www.bbc.com/news/uk-politics-26426969
De EU moet eens wat meer daadkracht tonen (sowieso over het algemeen).
Amerika is daar beter in..
Ga nooit een referendum houden als je niets met de uitslag (of tenminste, de "ongewenste" uitslag) gaat doen. Dan kun je beter geen referendum houdenheidem1 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:03:
Maar met een referendum ben je er nog lang niet. Stel, het oosten van Oekraïne stemt voor aansluiting bij Rusland, dan ben je nog nergens. Zolang de Staat er niet mee instemt ben je nog nergens (en het is *gelukkig* niet zo dat een staat onmiddellijk moet instemmen met een verzoek van een deel van de bevolking om zich af te scheiden).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee uiteraard niet onmiddelijk, zulke dingen kosten tijd. Maar ik denk als een ruime meerderheid zich wil afscheiden (persoonlijk zou ik 51% niet voldoende vinden, maar eerder 67% ofzo), dat je dat wel moet laten gebeuren, je moet die mensen niet dwingen onderdeel te zijn van een land waar ze niet bij willen horen.heidem1 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:03:
[...]
Maar met een referendum ben je er nog lang niet. Stel, het oosten van Oekraïne stemt voor aansluiting bij Rusland, dan ben je nog nergens. Zolang de Staat er niet mee instemt staat men met lege handen (en het is *gelukkig* niet zo dat een staat onmiddellijk moet instemmen met een verzoek van een deel van de bevolking om zich af te scheiden).
En wat de vraag is. De formulering is heel erg belangrijk.heidem1 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:05:
En dus hangt het af van wie het referendum uitschrijft.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Enerzijds de Krim welke al dan niet bij Rusland wil/gaat horen.
Anderzijds de Oekraïne die na de omwenteling een stuk meer Europagericht is, zeker als ze de Krim kwijtraken.
Het liefst wil Putin dat de Oekraïne bij de EEU* komt in plaats van de EU (daar is deze puinhoop ook mee begonnen).
Je kan eventueel een referendum in de Krim houden of ze wel of niet meer autonomie en/of aansluiting bij Rusland willen, maar dan houd je nog steeds het probleem van de Oekraïne zelf.
* Volgens mij is de afkorting zelfs EU, maar dat is nogal verwarrend
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 03-03-2014 21:22 ]
En wie mag stemmen... Ik kan me wel voorstellen dat er een meerderheid is in Krim zelf, maar niet in heel Oekraïne.gambieter schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:14:
[...]
En wat de vraag is. De formulering is heel erg belangrijk.
Interfax Ukraine Several buses and trucks with Russian troops broke through a Ukrainian border post around Kerch. Border guards were forced by armed men to let the vehicles through and have lost control over the border post.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
ah, ik hoorde daar de UK zeggen dat de regering in Ukraiine legitiem is.calvinturbo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:59:
Interessant om te kijken: http://www.c-span.org/live/
And it goes BRAAAAAPP!
En dat er binnenkort verkiezingen zijn.ROFLASTC schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:04:
[...]
ah, ik hoorde daar de UK zeggen dat de regering in Ukraiine legitiem is.
Lijkt mij legitiem ja.
[ Voor 89% gewijzigd door Ramzzz op 05-03-2014 20:57 ]
Het helpt omdat de EU dan een standpunt inneemt. Niet heel sterk ofzo maar als Rusland beweert "neo-nazi's" te moeten wippen uit het land dan hebben ze het daar iig wat moeilijker mee want de regering is er legitiem dus.calvinturbo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:06:
[...]
En dat er binnenkort verkiezingen zijn.
Lijkt mij legitiem ja.
afijn...
And it goes BRAAAAAPP!
Ukraine's ousted President Viktor Yanukovych has written to Russian President Vladimir Putin asking him to use military force in Ukraine, says Russia's envoy to the UN, Vitaly Churkin.
Strategische belangen in de regio zijn voor Rusland Sevastopol, een warm en diep water haven.BadRespawn schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:39:
Wat heeft Rusland nodig dat ze niet kunnen betrekken van grondgebied dat onder Russische heerschappij valt?
Waar ze zeker al tot 2047 kunnen zitten. Dus dat kan het probleem (nog) niet zijn.thaan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:25:
[...]
Strategische belangen in de regio zijn voor Rusland Sevastopol, een warm en diep water haven.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Als de Oekraïne een pro-westerse koers in gaat zetten (lid NAVO, lid EU, etc.), dan is het nog maar de vraag of dat na 2047 verlengd wordt.
En ook is Rusland niet zo zeker of ze daar wel kunnen blijven zelfs tot die tijd.
Dit is natuurlijk onzin. Met moderne ijsbrekers zijn havens in rusland het hele jaar door bereikbaar. Tevens heeft Rusland nog steeds Kaliningrad wat het hele jaar door ijsvrij is. Rusland zelf heeft ook nog zonder Oekraïne een kustlijn in de Zwarte zee waar ze een warm water haven hebben.thaan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:25:
[...]
Strategische belangen in de regio zijn voor Rusland Sevastopol, een warm en diep water haven.
2047 is nog meer dan 30 jaar. Tel eens 30 jaar terug in de tijd en kijk hoeveel de situatie is veranderdanandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:29:
[...]
Als de Oekraïne een pro-westerse koers in gaat zetten (lid NAVO, lid EU, etc.), dan is het nog maar de vraag of dat na 2047 verlengd wordt.
En ook is Rusland niet zo zeker of ze daar wel kunnen blijven zelfs tot die tijd.
Geheel Oekraïne is onmogelijk. Er is een groot gedeelte van de bevolking dat niets met Rusland te maken wil hebben. Zelfs in het oosten is het zeer de vraag hoe groot het pro-Russische gedeelte is.De_Bastaard schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:40:
Ik weet nog niet zeker of het Rusland echt om heel Oekraine gaat, of alleen om De Krim. Natuurlijk is het begrijpelijk dat ze geen EU land als buurman willen, maar aan de andere kant zitten er wel héél veel Russen in De Krim die toch een voorkeur voor Rusland hebben.
Tot die tijd is er gewoon een contract. Daar kan niks aan veranderd worden lijkt mij. Anders heeft een contract hebben weinig nutanandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:29:
[...]
Here is a translation of Yanukovich's request for Russian military to be used, as quoted in the UN
Ik kan mij vergissen, maar gingen niet de meeste mensen de cel in tijdens de protesten toen hij nog aan de macht was? En toen hij vertrokken was kwam iedereen weer vrij?Statement by the President of Ukraine. As the legally elected President of Ukraine, I state that the events on Maidan, the illegal seizure of power in Kiev have led Ukraine to the brink of civil war. The country is in chaos and anarchy. Peope are being persecuted for political and linguistic reasons.
Therefore I request the President of Russia Vladimir Vladimirovich Putin to use the armed forces of the Russian Federation to restore law, peace, order and stability, and to protect the people of Ukraine. Viktor Yanukovich, March 1st, 2014.
Zeker, daarom zeg ik ook dat blijkbaar Rusland er ook niet op vertrouwt dat ze tot dan kunnen blijven zitten, anders hadden ze de Krim niet binnengevallen, als ze zich daar geen zorgen over maakten.RoD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:31:
[...]
2047 is nog meer dan 30 jaar. Tel eens 30 jaar terug in de tijd en kijk hoeveel de situatie is veranderdDestijds zaten we nog in de Sovjetunie-tijd.
"We have an important duty to remember the Tatars, and we are in discussion with concerned parties so that this dispute does not degenerate into armed conflict. We cannot remain mere spectators of what is happening there."
Het zou zomaar kunnen dat ze juridisch nog gelijk hebben ook. Zie bijvoorbeeld: http://www.rferl.org/cont...stitutional/25274346.htmlEdmin schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:20:
Tsja... hij is tenslotte de legitieme president... volgens Rusland.
Yanukovich kraamt al jaren onzin en leugens uit. Die man is simpelweg niet serieus te nemen.wontcachme schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:33:
Ik kan mij vergissen, maar gingen niet de meeste mensen de cel in tijdens de protesten toen hij nog aan de macht was? En toen hij vertrokken was kwam iedereen weer vrij?
Klopt. Maar ze willen meer dan simpelweg de garantie dat ze hun huurcontract mogen uitzittenanandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:33:
[...]
Zeker, daarom zeg ik ook dat blijkbaar Rusland er ook niet op vertrouwt dat ze tot dan kunnen blijven zitten, anders hadden ze de Krim niet binnengevallen, als ze zich daar geen zorgen over maakten.
Tja, als Rusland vindt dat ze iets te zeggen hebben over de Krim wegens de historische banden en de deels Russisch-georienteerde bevolking, moeten ze natuurlijk niet vreemd opkijken als het nabijgelegen Turkije zich er óók tegenaan bemoeit...IStealYourGun schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:35:
En kijk, daar hebben we Turkije:
"We have an important duty to remember the Tatars, and we are in discussion with concerned parties so that this dispute does not degenerate into armed conflict. We cannot remain mere spectators of what is happening there."
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Interessant stukheidem1 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:36:
[...]
Het zou zomaar kunnen dat ze juridisch nog gelijk hebben ook. Zie bijvoorbeeld: http://www.rferl.org/cont...stitutional/25274346.html
Ik vraag me af hoe het juridisch zit of een president aan een ander land mag vragen om z'n eigen land, tegen de wil van het zittende parlement, binnen te vallen.
Maakt zo'n president zich dan niet schuldig aan ... bijna een vorm van desertie ?
Uiteraard, ze willen ook druk zetten op de Oekraïne dat deze in Rusland's invloedssfeer blijft. Pure intimidatie.RoD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:38:
[...]
Klopt. Maar ze willen meer dan simpelweg de garantie dat ze hun huurcontract mogen uitzitten
Echter, zonder het hele gedoe rond Sevastopol had Rusland dit ook vanaf eigen grondgebied kunnen doen, zoals Rusland dit al vaker heeft gedaan de afgelopen decennia met economische sancties, gasprijzen,e tc. Daar nog wat 'oefeningen' van het Russische leger erbij bij de grens, etc.
[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 03-03-2014 22:45 ]
Poetin is een president die het perfect zou hebben gedaan in 1980, maar nu probeert die tijd weer terug te krijgen ondanks compleet andere omstandigheden.
Afgezien van saus en vlees helaas ook erg bekend om de gedwongen volksverhuizingen door/in Rusland/Sovjet-Unie ( en dat speelt zeker nog mee ) - Wikipedia: TatarenGAIAjohan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:42:
Bovendien is in de Krim 12% Tartaar. 2/3 van de Oekraïense Tartaren(Turken) wonen in de Krim..
Imo is Poetin een idioot die de werkelijkheid niet helemaal meer door heeft ( hier populaire mening ) / dweept met Sovjet-nostalgie ( de Krim is een museum daarvoorwontcachme schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:48:
Poetin is een president die het perfect zou hebben gedaan in 1980, maar nu probeert die tijd weer terug te krijgen ondanks compleet andere omstandigheden.

En voor de zware kauwers, welke wetten de Russen hebben overtreden : http://maidantranslations...ussia-violated-in-crimea/
[ Voor 45% gewijzigd door Basszje op 03-03-2014 22:59 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Het probleem blijft dat het er natuurlijk vanaf hangt of je hem gelijk geeft in de situatie of de nieuwe regering. In dat laatste geval is het denk ik niet zozeer desertie maar eerder hoogverraad. Maar goed, vanuit zijn oogpunt doet de nieuwe regering dat.anandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:42:
[...]
Interessant stuk
Ik vraag me af hoe het juridisch zit of een president aan een ander land mag vragen om z'n eigen land, tegen de wil van het zittende parlement, binnen te vallen.
Maakt zo'n president zich dan niet schuldig aan ... bijna een vorm van desertie ?
Als hij als "rechtmatig" president een buurland vraagt om de orde te herstellen in zijn land, zou er dus niets mis zijn met de inval van Rusland?
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Hoe kan dat nou als de meerderheid van het parlement tegen is?Moofnor schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:10:
Zo had ik er nog helemaal niet bij stil gestaan.
Als hij als "rechtmatig" president een buurland vraagt om de orde te herstellen in zijn land, zou er dus niets mis zijn met de inval van Rusland?
Dat zou Rutte hier op zijn buik kunnen schrijven lijkt mij, al heb ik niet veel kaas gegeten van hoe dat allemaal zit..
Ik nam de kennelijk overhaaste aanname dat de president zulke beslissingen mocht maken.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
approving decisions on providing military assistance to other states, on sending units of the Armed Forces of Ukraine to another state, or on admitting units of armed forces of other states on to the territory of Ukraine;
Oftewel, (nog) meer militair ingrijpen in Oekraïne is zo illegaal als de neten..heidem1 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:18:
Artikel 85 van de Grondwet van Oekraïne houdt in dat het parlement als bevoegdheid heeft:
[...]
In een beetje democratie zijn hopelijk dergelijke rechten erg beperkt. Zowel vwb afzetten van een president, als vwb de mogelijkheden die een president heeft om geweld te doen gebruiken tegen de eigen burgers.
Denk ook bijv aan hoe in NL een grondwetswijziging gebeurt (http://www.rijksoverheid....uut/herziening-grondwet): niet zonder ontbinding tussen twee stemrondes.
[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 03-03-2014 23:21 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Het lijkt zo geconstrueerd dat de president de beslissing neemt en dat het parlement er vervolgens mee moet instemmen, maar er is in de tekst wel vrij veel ruimte te vinden om de brief en de inzet naar aanleiding daarvan te legitimeren.F_J_K schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:20:
President in zijn eentje != parlement, maar die quote op zich zegt niet dat de president het recht niet heeft. Enkel dat het parlement dat wel heeft.
Rusland heeft geen poot om op te staan en ik denk dat het op lange termijn veel kredietwaardigheid heeft verloren. Ik denk dat de EU er alles nu zal aan doen om niet langer afhankelijk te zijn van Rusland.
http://wciom.ru/index.php?id=459&uid=114720
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 03-03-2014 23:57 ]
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door inquestos op 03-03-2014 23:53 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Nog een poll: klik.anandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:42:
Opvallend. Volgens de Russische staatspoll staat maar 15% achter actie tegen de Oekraïne (laatstaan militaire actie).
http://wciom.ru/index.php?id=459&uid=114720
Slechts 12,5% van de Oekraïners wil bij Rusland horen. Als je het onderverdeeld per regio is het 0,7% in het westen, 25,8% in het oosten, 19,4% in het zuiden. Ik ken overigens de organisaties niet die de poll hebben uitgevoerd dus ik heb geen idee of dit daadwerkelijk representatief is.
Bwa, ik vond hem als diplomaat wel heel goed werk leveren en hij bleef de belangen goed verdedigen, los van het pro of contra standpunt. Ik ken een hoop politici die op zo een moment gewoon de Calimero zouden uithangen.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:42:
Ik vond ook dat Rusland behoorlijk aan het ontwijken was, hij ging maar door over de de Euromaidan, en niet de huidige situatie.
Verwijderd
Net zo illegaal als zonder VN mandaat een schurkenstaat bevrijden van een wrede dictator en nog binnen een paar jaar alle olievelden weer operationeel hebben?calvinturbo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:19:
Oftewel, (nog) meer militair ingrijpen in Oekraïne is zo illegaal als de neten..
Ondertussen vraagt de huidige regering van Oekraïne 15 Miljard lening van het IMF.
http://www.marketwatch.co...tnewssocialflow&link=sfmw
Nu ben ik wel gewent dat voorspellingen van mij uit komen (dat schijnt mijn werk te zijn), maar die zijn op een veel kleinere schaal (en daar vallen ook geen doden bij).
Op gezichtenboek voorspelde ik overigens ook grote vluchtelingenstromen en tentenkampen hier op de heide, maar dat hoorde bij mijn volgende voorspelling: burgeroorlog, (inclusief guerilla en buitenlandse 'jihadreizigers') Polen die een bufferzone in 'Rood-Roethenië' op wil zetten, Wit-Rusland die dreigende taal uitslaat richting de Baltische staatjes, en de NAVO (lees: Turkije) die de toegang naar de Zwarte Zee op slot gooit voor Russische schepen.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Naast het bevriezen van het militaire contact tussen de landen, is ook het overleg over investeringen en handel van de baan, liet het ministerie van Handel weten.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Quote: "Rusland kan niet ongestraft zijn soldaten ergens neerzetten en fundamentele principes die in de hele wereld erkend worden aan zijn laars lappen."
Iran, Irak, Afghanistan, Vietnam, Syrië, Libanon, welk land hebben ze nog meer proberen te fucken?
Wordt tijd dat China de Dollar niet meer erkent, Rusland Oekraïne niet meer erkent en de gasleidingen dicht gaan.
Kijken of ze dan nog zo'n grote mond hebben daar in dat witte huisje of in Brussel

bronMore than 3,500 Russian soldiers have started tactical maneuvers on the Baltic coast of the Kaliningrad region near the borders of Poland and Lithuania, Polish Radio reported on March 3.
Shit is getting on

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
[ Voor 64% gewijzigd door wildhagen op 04-03-2014 07:04 ]
Virussen? Scan ze hier!
En als Amerika zich afzijdig houdt en er echt een conflict ontstaat, dan liggen mensen zoals jij te janken dat het "machtige" Amerika niet ingegrepen heeft omdat er niets te halen vielRemyWD schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 05:00:
lol @ Obama
Quote: "Rusland kan niet ongestraft zijn soldaten ergens neerzetten en fundamentele principes die in de hele wereld erkend worden aan zijn laars lappen."
Iran, Irak, Afghanistan, Vietnam, Syrië, Libanon, welk land hebben ze nog meer proberen te fucken?
Wordt tijd dat China de Dollar niet meer erkent, Rusland Oekraïne niet meer erkent en de gasleidingen dicht gaan.
Kijken of ze dan nog zo'n grote mond hebben daar in dat witte huisje of in Brussel
Links- of rechtsom, Amerika kan het voor sommige mensen toch nooit goed doen, en het is altijd weer wonderbaarlijk hoe dergelijke uitspraken weer verschijnen bij hele andere nieuwsitems.
Net zoals dat de Chinese verplaatsing van bommenwerpers en vloten in bereik van Japan destijds "gewoon een oefening" was bedoel je. Right. (Want dat werd zo verkocht aan de media, toen.). En nu staan ze klaar om Japan aan te vallen.wildhagen schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:03:
Goedemorgen, dat werd gisteren al gepost, en is gewoon een oefening. Zoals die in dat gebied wel vaker voorkomen, in september 2013 bijvoorbeeld ook al, ver voor deze hele toestand (voorbeeld: http://www.osw.waw.pl/en/...ies-anti-nato-integration).
Erhm ja, alsof ze alle landen waarin ze recentelijk zijn geweest zo goed hebben achtergelaten. In Irak staan hele bevolkingsgroepen (moslim vs moslim) elkaar naar het leven, in Afghanistan staat de Taliban klaar om na vertrek van de laatste Amerikaanse soldaat het land weer in te nemen, ... should I go on?Kaap schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:03:
Links- of rechtsom, Amerika kan het voor sommige mensen toch nooit goed doen, en het is altijd weer wonderbaarlijk hoe dergelijke uitspraken weer verschijnen bij hele andere nieuwsitems.
[ Voor 37% gewijzigd door mindcrash op 04-03-2014 07:16 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
FTFYwildhagen schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:03:
Goedemorgen, dat werd gisteren al gepost, en is gewoon een oefening intimidatietactiek.
Je gelooft zelf toch niet dat welk land dan ook op een moment als deze nabij een mogelijke oorlog gewoon een reguliere oefening gaat doen? Als een oefening al van tevoren gepland was, dan zouden ze deze wel annuleren uit gevaar voor onnodige provocatie.
[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 04-03-2014 07:13 ]
Tsja, maar om nu meteen weer allerlei complottheorien erbij te halen als het, zoals het er naar uitziet, gewoon een regelmatig terugkerende oefening is, is weer het andere extreme.mindcrash schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:09:
[...]
Net zoals dat de Chinese verplaatsing van bommenwerpers en vloten in bereik van Japan destijds "gewoon een oefening" was bedoel je. Right. (Want dat werd zo verkocht aan de media, toen.)
Denk dat we het beter bij meer serieuze zaken kunnen houden dan overal complotten zien.
Virussen? Scan ze hier!
In tegenstelling tot andere normale landen is Amerika het enigste land wat om de zoveel jaar een oorlog nodig heeft om hun bestaan te kunnen garanderen.Kaap schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:03:
[...]
En als Amerika zich afzijdig houdt en er echt een conflict ontstaat, dan liggen mensen zoals jij te janken dat het "machtige" Amerika niet ingegrepen heeft omdat er niets te halen viel
Hup yankies

Verwijderd
Amerika heeft al genoeg gedaan door in Oekraine een corrupte staat te steunen door 5 miljard aan subsidies voor 'ontwikkeling van de democratie'.Kaap schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:03:
En als Amerika zich afzijdig houdt en er echt een conflict ontstaat, dan liggen mensen zoals jij te janken dat het "machtige" Amerika niet ingegrepen heeft omdat er niets te halen viel
Overigens is er door die vorige regering flink geplunderd en is er relatief gezien enorm veel geld uit het land gehaald.US Assistant Secretary of State for Europe, Nuland said: “Since the declaration of Ukrainian independence in 1991, the United States supported the Ukrainians in the development of democratic institutions and skills in promoting civil society and a good form of government - all that is necessary to achieve the objectives of Ukraine’s European. We have invested more than 5 billion dollars to help Ukraine to achieve these and other goals. ” Nuland said the United States will continue to “promote Ukraine to the future it deserves.”
http://www.reuters.com/ar...omy-idUSL6N0LW44M20140227
De basis in Rusland, of?
Dat denk ik ook. Shale gas heeft ondertussen een hele andere politieke lading gekregen.IStealYourGun schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:40:
Rusland heeft geen poot om op te staan en ik denk dat het op lange termijn veel kredietwaardigheid heeft verloren. Ik denk dat de EU er alles nu zal aan doen om niet langer afhankelijk te zijn van Rusland.
Ik las net een mooie tweet:
ethnic Russians in Turkmenistan/Uzbek'n face far more discrimination than in Crimea. But Moscow in no rush to act there.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Nu is de andere helft naar de een helft aan het lopen, waarom weet men niet.
Ze dragen Oekraïense en Soviet-vlaggen, dit laatste doet mij vermoeden dat ze zich misschien overgeven(?)
https://twitter.com/Anshe...40735331395309568/photo/1
Edit:
Waarschuwingsschoten zijn afgevuurd, maar de colonne blijft doorlopen richting de Russen.
Edit: Ze zijn nu aan het praten/onderhandelen. Hier live te volgen: http://www.atr.ua/pages/live.aspx of hier YouTube: Espreso TV - LIVE
[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 04-03-2014 08:05 ]
bronMOSCOW (Reuters) - Russian President Vladimir Putin has ordered troops that took part in military exercises this week to return to base, Russian news agencies quoted the Kremlin spokesman as saying on Tuesday.
Dmitry Peskov said the military exercises, which Moscow denied were linked to events in Ukraine, had been a success. The exercises took place across western Russia, an area which borders Ukraine.
Officiele respons van de Britse regering
Nee, dat heeft echt impact; en dat maakt Poetin ook echt bang"UK should not support, for now, trade sanctions...or close London's financial centre to Russians," it said - giving backing instead to visa restrictions and travel bans.
The paper, believed to have been in the hands of deputy national security adviser Hugh Powell, also confirmed the desire to stop even the discussion of any "contingency military preparations".

bron
Komt ook omdat ze nu een mooie quasi legitieme reden hadden om de Krim binnen te vallen, als test case om te zien hoe de internationale gemeenschap daarop zou reageren. Als we slechts blijven vingerwapperen komt de rest van de oude Soviet landen vanzelf ook wel een keer aan de beurt, de komende tijd (onder het mom van een drogreden als de "onderdrukte" bevolking "helpen").XanderDrake schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:17:
Ik las net een mooie tweet:
[ Voor 52% gewijzigd door mindcrash op 04-03-2014 08:01 ]
Mja, aan de andere kant, als je aan de gemiddelde Nederlander vraagt: "Wat heb je liever, windmolens in zee of dat Rusland z'n gang kan gaan?", zal die gewoon zeggen "oh, laat Rusland dan maar z'n gang gaan, ik wil niet dat mijn uitzicht verpest wordt als ik naar het strand ga".mindcrash schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:39:
[...]
Als we slechts blijven vingerwapperen [...]
Zolang we afhankelijk zijn zullen we weinig (kunnen) doen.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 04-03-2014 08:05 ]
Dit topic is gesloten.
Voor de vliegramp is dit topic: Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne
Probeer de discussie hier te beperken tot Oekraïne.