Hogader schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:13:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet als een "slechte" oplossing zie. De vraag is echter zou Rusland dit niet als een vrijwaardiging zien om te kijken hoeveel ze nog meer kunnen claimen?
Dat is inderdaad het gevaar. Het hele westen die zich laf terugtrekt en zomaar een stuk land weggeeft...
Rusland gaat zich op dit moment toch niet terug trekken (eigenlijk kunnen ze dat niet meer door het ultimatum). Met die optie uitgesloten is het echter wel de beste optie. Oorlog en alle gevolgen van dien, daar zit niemand op te wachten. Daarbij had Rusland al genoeg macht in de Krim en wonen er veel Russen. Er veranderd relatief weinig.
Het gevaar zit hem dan inderdaad in landen als Letland. Want hoe stelt het westen zich op? Ze willen wel garanties dat die gebieden niet ingenomen worden. Blijven de (of een aantal) sancties staan? Zetten we ook manschappen op scherp? En wat zou zo'n grimmige sfeer doen de komende tijd voor alle betrekkingen?
Sissors schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:18:
[...]
Of Plan B: Volledige handelsboycot tegen Rusland, dan is dat probleem snel genoeg opgelost. Maar dan moeten we wel hier accepteren dat gasprijzen omhoog schieten. Ik denk dat we daar wel omheen kunnen werken, maar ik ben bang dat uiteindelijk goedkoop gas toch als belangrijker wordt gezien dan een land een stuk naar het Oosten.
Daar hebben we een aantal pagina's al over gesproken. We hebben niet echt een alternatief voor het Russische gas helaas. Een boycot zou onze economie zwaar treffen, terwijl Rusland waarschijnlijk weinig gaat voelen door alle grondstoffen die ze hebben. Het enige wat ze echt lijken te importeren zijn zo ongeveer auto's
[
Voor 26% gewijzigd door
GENETX op 03-03-2014 17:23
]