Oorlog in Oekraïne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.175 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:47
Mektheb schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:07:
[...]

Dus vanaf Dinsdag 16:00 is het knallen, Want ik kan me niet voorstellen de nieuwe Regering van de Ukraine, hun stuk land zo laten innemen ondanks de revolutie.
Nee, vanavond vannacht 04:00.

[ Voor 2% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-03-2014 17:09 . Reden: eh, tomato tomato ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
NeutraleTeun schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:08:
[...]

Nee, vanavond vanacht 04:00.
anandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:07:
Een betere optie voor Rusland zou waarschijnlijk zijn om de nieuwe regering te vervangen door een pro-Russische regering.
Dat hebben ze met Yanu al geprobeerd eigenlijk. Dat lukte aardig goed. Tot de bevolking begon te morren en de EU ook wat olie op het vuur gooide. Vervolgens rolt Rusland binnen met extra vuurwerk |:(

[ Voor 58% gewijzigd door GENETX op 03-03-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:49
Ik ben van mening dat het niet verder gaat escaleren maar dat de NAVO oplossingen zoekt zodat Rusland de Krim in kan lijven, en Oekraïne geld krijgt om de economie op te bouwen, zoals is beloofd door de USA. Rusland stemt hiermee in en gaat weer terug want ook zij weten dat elke dag soldaten vervoeren enz. miljoenen kost.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk zal er inderdaad peace in our time komen Om het even te Godwinnen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:29
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet als een "slechte" oplossing zie. De vraag is echter zou Rusland dit niet als een vrijwaardiging zien om te kijken hoeveel ze nog meer kunnen claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ps3gamer91 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:10:
Ik ben van mening dat het niet verder gaat escaleren maar dat de NAVO oplossingen zoekt zodat Rusland de Krim in kan lijven, en Oekraïne geld krijgt om de economie op te bouwen, zoals is beloofd door de USA. Rusland stemt hiermee in en gaat weer terug want ook zij weten dat elke dag soldaten vervoeren enz. miljoenen kost.
Moet je vooral doen met een figuur zoals Poetin. Mocht dat gebeuren dan ben ik benieuwd welk gebied Rusland daarna gaat annexeren.

De rest van de wereld doet immers toch niets.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Ik snap niet hoe de russen kunnen zeggen de Oekraïners te beschermen en tegelijkertijd met geweld tegen hun militairen te dreigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Ze beschermen de Oekraïners niet, maar de Oekraïense russen...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:26
Hogader schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:13:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet als een "slechte" oplossing zie. De vraag is echter zou Rusland dit niet als een vrijwaardiging zien om te kijken hoeveel ze nog meer kunnen claimen?
Klopt, en dan vrees ik voor landen als Letland waar veel Russen wonen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Precies. Eigenlijk wordt de rest van de wereld wel gedwongen om in te grijpen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
GAIAjohan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:16:
[...]

Letland is dan WEL weer lid van de NAVO dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
simon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:16:
Ze beschermen de Oekraïners niet, maar de Oekraïense russen...
Wat ik ook begrepen heb is dat de Russen massaal Russische paspoorten in de Krim aan het uitdelen zijn aan de Russische Oekraïeners, zodat ze makkelijk kunnen claimen dat ze 'Russische burgers' beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:16:
Precies. Eigenlijk wordt de rest van de wereld wel gedwongen om in te grijpen.
Of Plan B: Volledige handelsboycot tegen Rusland, dan is dat probleem snel genoeg opgelost. Maar dan moeten we wel hier accepteren dat gasprijzen omhoog schieten. Ik denk dat we daar wel omheen kunnen werken, maar ik ben bang dat uiteindelijk goedkoop gas toch als belangrijker wordt gezien dan een land een stuk naar het Oosten. De vraag is dan hoeveel landen we Putin laten innemen voordat er gereageerd wordt.

@Anandus, dat was iig exact was ze ook bij Georgië hadden gedaan. En er zijn wel meer landen waarbij er stroeve relaties zijn tussen de Russen en de rest van de inwoners, dus gaan die ook bezet worden?

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 03-03-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hogader schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:13:
Dat is inderdaad het gevaar. Het hele westen die zich laf terugtrekt en zomaar een stuk land weggeeft...

Rusland gaat zich op dit moment toch niet terug trekken (eigenlijk kunnen ze dat niet meer door het ultimatum). Met die optie uitgesloten is het echter wel de beste optie. Oorlog en alle gevolgen van dien, daar zit niemand op te wachten. Daarbij had Rusland al genoeg macht in de Krim en wonen er veel Russen. Er veranderd relatief weinig.

Het gevaar zit hem dan inderdaad in landen als Letland. Want hoe stelt het westen zich op? Ze willen wel garanties dat die gebieden niet ingenomen worden. Blijven de (of een aantal) sancties staan? Zetten we ook manschappen op scherp? En wat zou zo'n grimmige sfeer doen de komende tijd voor alle betrekkingen?
Sissors schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:18:
[...]

Of Plan B: Volledige handelsboycot tegen Rusland, dan is dat probleem snel genoeg opgelost. Maar dan moeten we wel hier accepteren dat gasprijzen omhoog schieten. Ik denk dat we daar wel omheen kunnen werken, maar ik ben bang dat uiteindelijk goedkoop gas toch als belangrijker wordt gezien dan een land een stuk naar het Oosten.
Daar hebben we een aantal pagina's al over gesproken. We hebben niet echt een alternatief voor het Russische gas helaas. Een boycot zou onze economie zwaar treffen, terwijl Rusland waarschijnlijk weinig gaat voelen door alle grondstoffen die ze hebben. Het enige wat ze echt lijken te importeren zijn zo ongeveer auto's |:(

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 03-03-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Sissors schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:18:
[...]

Of Plan B: Volledige handelsboycot tegen Rusland, dan is dat probleem snel genoeg opgelost. Maar dan moeten we wel hier accepteren dat gasprijzen omhoog schieten. Ik denk dat we daar wel omheen kunnen werken, maar ik ben bang dat uiteindelijk goedkoop gas toch als belangrijker wordt gezien dan een land een stuk naar het Oosten. De vraag is dan hoeveel landen we Putin laten innemen voordat er gereageerd wordt.

@Anandus, dat was iig exact was ze ook bij Georgië hadden gedaan. En er zijn wel meer landen waarbij er stroeve relaties zijn tussen de Russen en de rest van de inwoners, dus gaan die ook bezet worden?
Misschien dat Rusland dan de betrekkingen met China erg aanhalen? Ik bedoel China kán een grote afnemer zijn van Rusland voor allerlei goederen/diensten. Ik vraag me af of een handelsembargo zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Chris Adams of the Financial Times: UN Security Council to meet at 3.30pm EST (2030 GMT) at request of Russia /u/uptodatepronto
Rusland blijkt toch te willen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Estland - 25% Russen
Letland - 27% Russen
Kazachstan - 24% Russen
Georgië - 9% Russen
Litouwen - 6%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:17
anandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:07:
Een betere optie voor Rusland zou waarschijnlijk zijn om de nieuwe regering te vervangen door een pro-Russische regering.
Dat zou dan tegen de wil van de bevolking zijn, die de vorige president hadden gekozen op zijn pro-EU platform, maar die opeens pro-Rusland bleek te zijn.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
GENETX schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:19:
[...]

Het gevaar zit hem dan inderdaad in landen als Letland. Want hoe stelt het westen zich op? Ze willen wel garanties dat die gebieden niet ingenomen worden. Blijven de (of een aantal) sancties staan? Zetten we ook manschappen op scherp? En wat zou zo'n grimmige sfeer doen de komende tijd voor alle betrekkingen?
Letland is lid van de NAVO. Een inval in Letland is oorlog met de hele NAVO en dus onmogelijk. (tenzij putin zijn verstand verliest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wit-Rusland boeit verder niet echt, gezien dat meer een voorzetting is van de USSR in het klein, en dat vindt Poetin wel best.

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 03-03-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
GAIAjohan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:16:
[...]
Letland is zelfs voor Rusland nog een brug te ver. Dat land is onderdeel van de eurozone en het invallen van zo'n land raakt rechtstreeks zowat alle landen van de EU. De EU kan dan eigenlijk niet meer rustig aan de kant staan te schreeuwen en vervolgens niets doen, maar zal dan wel moeten ingrijpen. Dat de EU militair niet zo'n groot leger heeft als Rusland is zeker geen garantie voor Rusland dat ze makkelijk winnen en dat weten ze zelf maar al te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Caelorum schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:22:
[...]

Letland is zelfs voor Rusland nog een brug te ver. Dat land is onderdeel van de eurozone en het invallen van zo'n land raakt rechtstreeks zowat alle landen van de EU. De EU kan dan eigenlijk niet meer rustig aan de kant staan te schreeuwen en vervolgens niets doen, maar zal dan wel moeten ingrijpen. Dat de EU militair niet zo'n groot leger heeft als Rusland is zeker geen garantie voor Rusland dat ze makkelijk winnen en dat weten ze zelf maar al te goed.
Vergis je niet dat de EU gezamenlijk meer aan defensie hebben uitgegeven dan Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Lol, Wit-Rusland heeft zelfs hun wapen behouden uit de Sovjettijd, inclusief rode ster bovenaan. Enige verandering is dat de hamer en sikkel weg is, en vervangen door een landkaartje :')

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 03-03-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ps3gamer91 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:23:
[...]
Vergis je niet dat de EU gezamenlijk meer aan defensie hebben uitgegeven dan Rusland.
OH in een oorlog zal Rusland denk ik ook niet winnen op termijn tenzij ze echt worden gebacked door China, maar ik denk er liever niet teveel over na, want zo'n oorlog zou echt tientallen jaren kunnen duren.
Maar budget is niet het enige dat telt en zelfs erg ondergeschikt aan het hebben van genoeg grondstoffen en manschappen.

[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 03-03-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:25:
OH in een oorlog zal Rusland denk ik ook niet winnen op termijn tenzij ze echt worden gebacked door China, maar ik denk er liever niet teveel over na, want zo'n oorlog zou echt tientallen jaren kunnen duren.
Of maar een half uurtje, afhankelijk van welk type wapen ze als eerste gebruiken.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wat me wel opvalt is dat ze op de BBC een bijna ziek ogende Poetin op de foto gebruiken..
http://www.bbc.com/news/business-26414285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt niet aan op een oorlog, niet grootschalig in ieder geval en zeker niet op internationaal niveau, niemand kan zich dat economisch veroorloven. Zal op zijn hoogst wat hit 'n run zijn mits de lokale bevolking op hand van de Russen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:29:
Wat me wel opvalt is dat ze op de BBC een bijna ziek ogende Poetin op de foto gebruiken..
http://www.bbc.com/news/business-26414285
Ziek niet, wel verdrietig kijkend. Ik vind het wel passen bij het nieuwsbericht eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
anandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:30:
[...]

Ziek niet, wel verdrietig kijkend. Ik vind het wel passen bij het nieuwsbericht eigenlijk :P
Ik vind hem kijken alsof hij net z'n bord boerenkool heeft overgegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:30:
Het komt niet aan op een oorlog, niet grootschalig in ieder geval en zeker niet op internationaal niveau, niemand kan zich dat economisch veroorloven. Zal op zijn hoogst wat hit 'n run zijn mits de lokale bevolking op hand van de Russen is.
Of het wel of niet economisch mogelijk is, dat heeft een oorlog nog nooit tegengehouden. Vroeger niet en dat zal het nu ook niet.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

McBoom schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:34:
Of het wel of niet economisch mogelijk is, dat heeft een oorlog nog nooit tegengehouden. Vroeger niet en dat zal het nu ook niet.
Inderdaad. In 1939 kon ook niemand zich een oorlog veroorloven. Toch is die er gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Aan de andere kant heeft dat wel de wereldeconomie uit de depressie getrokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
anandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:38:
Aan de andere kant heeft dat wel de wereldeconomie uit de depressie getrokken :P
Ten koste van heel veel doden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

calvinturbo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:38:
[...]

Ten koste van heel veel doden helaas.
Euj je hebt tegenwoordig wel een magnetron en straalvliegtuigen erdoor hea

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
ROFLASTC schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:40:
[...]

'Oorlog' heeft inderdaad voordelen als in, economische boost en veel technische vooruitgang haha.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:42
[...]

En we zijn erdoor op de maan beland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Die waren er ook zonder die oorlog wel gekomen ;)

Aan een magnetron werd begin jaren 30 (en eigenlijk ook al ervoor) al gewerkt, en de eerste straalmotor werd eind jaren 20 al ontworpen (hoewel hij pas in 1937 liep).

Hooguit is de ontwikkeling door WO2 fors versneld, maar je kan je afvragen of dat de 60+ miljoen doden waard was...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wildhagen schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:49:
[...]

Die waren er ook zonder die oorlog wel gekomen ;)

Aan een magnetron werd begin jaren 30 (en eigenlijk ook al ervoor) al gewerkt, en de eerste straalmotor werd eind jaren 20 al ontworpen (hoewel hij pas in 1937 liep).

Hooguit is de ontwikkeling door WO2 fors versneld, maar je kan je afvragen of dat de 60+ miljoen doden waard was...
offtopic:
85milj doden dacht ik zo maar way to point out the obvious. Verandering komt niet of pas laat zonder de nodige "evolutionaire" druk.

Noot in de jaren 20 was men wat aan het doodlen over ramjets, of dat nou telt in vergelijk met de ontwikkeling van een "echte" straalmotor..

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Two Ukrainian ship officials confirm Russian ultimatum to Channel 5
March 3, 6:28 p.m. -- A Ukrainian naval officer, Alexei Kyrylov, confirmed to Channel 5 today that the Russian Black Sea Fleet command has issued an ultimatum to Ukrainian naval forces to surrender by 5 p.m. today. Kyrylov told the news channel that he expected an attack by 7 p.m. tonight. Kyrylov is stationed with two Ukrainian ships Ternopil and Slavutych in Sevastopol Bay. Security sources confirmed to the Kyiv Post that the Russian threat took place. -- Anastasia Forina
bron: http://www.kyivpost.com/c...-live-updates-338232.html

Hmmm toch dadelijk een militaire actie...

En tegelijkertijd een show of force:
The Russian state-owned news company ITAR-TASS reports:
More than 3,500 servicemen of the Russian Baltic Fleet are taking part in the tactical exercise of coast guard troops on a test-site in the Kaliningrad region on Russia’s Baltic coast in the framework of a surprise inspection of combat readiness of troops and ammunition of the Western and Central Military District.
More than 450 units of military hardware, including personnel armored carriers BMP-2, tanks T-72, self-propelled artillery installations and communication facilities, are taking part in the large-scale exercise, Chief of the public relations department of the press service of the Western Military District Captain 2nd rank Vladimir Matveyev told Itar-Tass on Monday.

[ Voor 35% gewijzigd door HaterFrame op 03-03-2014 17:57 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
Duncan Crawford BBC News tweets: Ukraine's Ambassador to the EU Kostiantyn Yelisieiev says #Russia may kill some their own troops as a provocation... (and blame #Ukraine)
Bron BBC News: http://www.bbc.com/news/world-europe-26413953

Mag het toch niet hopen eh, zo gek is die Poetin ook weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Als VN en Europa krijg je nog maar 1 kans om een blok te zetten, als ze het nu niet doen zal Rusland denken voor altijd onschendbaar te zijn.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

calvinturbo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:55:
[...]

Kunnen goed wat doodzieke mensen verkleden als soldaat en zoiets doen. Zie ik ze wel voor aan eigenlijk. Zeker als ze beloven dat ze de familie van die mensen een flinke som geld zullen geven.

[ Voor 10% gewijzigd door wontcachme op 03-03-2014 17:59 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

calvinturbo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:55:
[...]

Als de soldaten op de legerbasis zich overgeven en mogen afdruipen naar Kiev dan loopt het los en is dit avontuur klaar. Loopt dat anders dan wordt het lastig maar ik verwacht eerder dat iemand ergens een granaatje in een washok gooit om me die knal echt geschiet uit te lokken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ROFLASTC schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:54:
[...]

Noot in de jaren 20 was men wat aan het doodlen over ramjets, of dat nou telt in vergelijk met de ontwikkeling van een "echte" straalmotor..[/offtopic]
offtopic:
Men was wel meer bezig dan met alleen ramjets, ook aan "echte" straalmotor werd al ontwikkeld in die tijd, pioniers als Frank Whittle (UK) en Hans von Ohain (Duitsland) hadden rond die tijd al ontwerpen klaar voor straalmotoren (inclusief patenten erop). Dat ze toch pas enkele jaren later liepen had meer met technische, economische en politieke issues te maken. Ook aan motorjets werd toen al gewerkt, o.a. in Italie door Secondo Campini. Interessant artikel hierover: Wikipedia: Timeline of jet power

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Wat als Oekraine binnen 24u NAVO troepen toe staat op hun grond gebied (met een meerderheid in het parlement) en dat ook binnen die tijd gebeurt? Wat zou Poetin dan doen? De (letterlijke) deadline handhaven of nokken?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
ROFLASTC schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:59:
[...]

Als de soldaten op de legerbasis zich overgeven en mogen afdruipen naar Kiev dan loopt het los en is dit avontuur klaar. Loopt dat anders dan wordt het lastig maar ik verwacht eerder dat iemand ergens een granaatje in een washok gooit om me die knal echt geschiet uit te lokken.
Denk niet dat de Oekraïense regering dat laat gebeuren, ze zeiden al dat ze Krim zouden verdedigen.
Tenzij EU/VN/NAVO druk zet wellicht..
XanderDrake schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:03:
Wat als Oekraine binnen 24u NAVO troepen toe staat op hun grond gebied (met een meerderheid in het parlement) en dat ook binnen die tijd gebeurt? Wat zou Poetin dan doen? De (letterlijke) deadline handhaven of nokken?
Laten ze vast wel toe, maar ik denk niet dat de NAVO daar zin in heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door calvinturbo op 03-03-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
allemaal niet relevant want dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dan zal van te voren de huidge regering in Kiev erkend moeten zijn plus nog wat dingen. een dergelijke "stroomversnelling" maakt dingen alleen maar erger. Eerst Krim naar Rusland en dan verder zien.
wildhagen schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:00:
[...]

offtopic:
Men was wel meer bezig dan met alleen ramjets, ook aan "echte" straalmotor werd al ontwikkeld in die tijd, pioniers als Frank Whittle (UK) en Hans von Ohain (Duitsland) hadden rond die tijd al ontwerpen klaar voor straalmotoren (inclusief patenten erop). Dat ze toch pas enkele jaren later liepen had meer met technische, economische en politieke issues te maken. Ook aan motorjets werd toen al gewerkt, o.a. in Italie door Secondo Campini. Interessant artikel hierover: Wikipedia: Timeline of jet power
offtopic:
gezien de leeftijd van vele van die mensen hou ik ff niet de jaren 20 aan als geboorte van de straalmotor. Patenten pas in de 30-er jaren.

[ Voor 50% gewijzigd door ROFLASTC op 03-03-2014 18:07 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
ROFLASTC schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:05:
[...]

(..) Eerst Krim naar Rusland en dan verder zien.
Dat gaat dus niet gebeuren!
http://nos.nl/artikel/618354-we-geven-de-krim-nooit-op.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

offtopic:
gezien de leeftijd van vele van die mensen hou ik ff niet de jaren 20 aan als geboorte van de straalmotor. Patenten pas in de 30-er jaren.
offtopic:
Dat mag, als jij per se van incorrecte feiten uit wil gaan is dat je goed recht. Het heeft dan alleen even wat minder te maken met de werkelijkheid ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De warmwaterhaven in de Krim is té belangrijk voor Rusland.
Of het een annexatie wordt of er komt een of andere deal uit moeten we nog kijken, maar echt wel dat Rusland de controle over de Krim gaat behouden.
Het is echt enorm belangrijk voor Rusland. Rusland heeft niet veel warmwaterhavens. Er zijn weinig belangrijkere dingen durf ik zelfs te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 03-03-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wildhagen schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:09:
[...]

offtopic:
Dat mag, als jij per se van incorrecte feiten uit wil gaan is dat je goed recht. Het heeft dan alleen even wat minder te maken met de werkelijkheid ;)
offtopic:
lees je eigen linkjes dan vooral. Al die mensen waren tieners in de 20's

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
We merken het vannacht wel, I suppose.
Al hoop ik dat het inderdaad onzin is, of gewoon een verbaal drukmiddel is geweest.

Er is nog geen oorlog en er is nog een weg eruit zonder bloedvergieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
anandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:09:
[...]
De warmwaterhaven in de Krim is té belangrijk voor Rusland.
Of het een annexatie wordt of er komt een of andere deal uit moeten we nog kijken, maar echt wel dat Rusland de controle over de Krim gaat behouden.
Het is echt enorm belangrijk voor Rusland. Er zijn weinig belangrijkere dingen durf ik zelfs te stellen.
Dat ben ik met je eens, maar het is wel bizar dat Rusland de Krim zou kunnen annexeren, omdat er veel Russen wonen. Er zijn hier al genoeg vergelijkingen met Nederland en Duitsland gemaakt als NL dat zou doen, dus die maak ik niet opnieuw, maar binnenvallen is één ding, annexeren is natuurlijk helemaal 8)7

Maar goed, je weet het inderdaad niet, ik kan me ook niet voorstellen dat de Verenigde Staten en de Europese Unie zin in oorlog hebben. Al mogen ze wel wat meer ballen laten zien, Rusland moet niet zomaar alles kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ROFLASTC schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:09:
[...]

offtopic:
lees je eigen linkjes dan vooral. Al die mensen waren tieners in de 20's
offtopic:
lees de links dan zelf even, Whittle kreeg zijn patent in 1930, en was al in 1928/1929 bezig met het ontwerp dat uiteindelijk tot dat patent leidde... houd er even rekening mee dat men toen vaak als 15/16-jarige al in dienst ging, en dus ook dingen geen gebruiken/ontwikkelen/etc

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Chris Morris BBC News

tweets: Ukrainian ambassador to #EU tells me one sanction they will push for if Moscow doesn't back down is expel Russia from World Cup this summer
Ohja, dat is belangrijk :') tevens zal het niet lukken gezien Iran, een van de andere deelnemende landen, echt wel vóór Rusland is..

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 03-03-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Prima tactiek van Poetin: het verdeelde en vergaderende westen voor een voldongen feit stellen garandeert dat ze de Krim kunnen behouden. Protectoraat met de komende 10 jaar een paar extra legerbases en klaar.

De Veiligheidsraad komt tot niets (want veto Rusland) en het zal me verbazen als de EU met meer dan een mondeling "doe es niet" komt. Misschien collectief de ambassadeurs terugroepen, maar daar blijft het wel bij denk ik.

"Possession is nine tenths of the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zullen we die nutteloze discussie over straalmotoren maar stopzetten? :?
anandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:12:
[...]

We merken het vannacht wel, I suppose.
Al hoop ik dat het inderdaad onzin is, of gewoon een verbaal drukmiddel is geweest.

Er is nog geen oorlog en er is nog een weg eruit zonder bloedvergieten.
Wat ik denk is dat men wel degelijk het ultimatum heeft gegeven, om te kijken wat de reacties zouden zijn. Het vervolgens ontkennen is natuurlijk gemakkelijk.
Mja voor Rusland zou dat wel gezichtsverlies betekenen. Volgens mij zou zo'n sanctie in zo'n gek land als Rusland nog best wel wat voorstellen. Probleem: je krijgt het toch niet voor elkaar.
Bundin schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:15:
Prima tactiek van Poetin: het verdeelde en vergaderende westen voor een voldongen feit stellen garandeert dat ze de Krim kunnen behouden. Protectoraat met de komende 10 jaar een paar extra legerbases en klaar.

De Veiligheidsraad komt tot niets (want veto Rusland) en het zal me verbazen als de EU met meer dan een mondeling "doe es niet" komt. Misschien collectief de ambassadeurs terugroepen, maar daar blijft het wel bij denk ik.

"Possession is nine tenths of the law."
Het geeft in ieder geval duidelijk aan dat we nog eens goed na moeten denken over afhankelijkheid van bepaalde landen en de militaire capaciteit van de NAVO. Nu is het "slechts" de Krim, maar de volgende keer kan het voor de EU een serieuzere bedreiging zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 03-03-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wildhagen schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:12:
[...]

offtopic:
lees de links dan zelf even, Whittle kreeg zijn patent in 1930, en was al in 1929 bezig met het ontwerp dat uiteindelijk tot dat patent leidde... houd er even rekening mee dat men toen vaak als 15/16-jarige al in dienst ging, en dus ook dingen geen gebruiken/ontwikkelen/etc
offtopic:
nou geen zaken bij de nekharen bij slepen hea, dat staat nie eens in je eigen bron. de vroegste was wittle en de rest was later. in de 20-er jaren was men ideeën aan t tekenen. voor historisch nut houd je het ontstaan aan en niet zonder meer de aanloop, straks heeft DaVinci er nog wat mee te maken gehad ook.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
calvinturbo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:12:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar het is wel bizar dat Rusland de Krim zou kunnen annexeren, omdat er veel Russen wonen. Er zijn hier al genoeg vergelijkingen met Nederland en Duitsland gemaakt als NL dat zou doen, dus die maak ik niet opnieuw, maar binnenvallen is één ding, annexeren is natuurlijk helemaal 8)7
Zo vreemd is dat niet, het heeft eeuwen bij Rusland gehoord en is in de jaren vijftig als kadootje aan de Oekraïne gegeven door Chroetsjov (die uit de Oekraïne komt). Het maakte toen niets uit omdat het hetzelfde land was (de Soviet-Unie), maar bij het uiteenvallen bleek dus dat de Krim bij de Oekraïne hoorde.
Effectief is de Krim dus pas 20 jaar onderdeel van de Oekraïne, daarvoor van Rusland/Soviet-Unie.

Vanuit Russische ogen gezien is een annexatie niets meer dan het herstellen van een administratief foutje.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 03-03-2014 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

March 3, 7:07 p.m. -- Russian Black Sea Fleet Commander Aleksandr Vitko has delivered an ultimatum to the Ukrainian military in Crimea, Interfax-Ukraine reported, citing Ukraine's Defense Ministry. "If by 0500 tomorrow (March 4) they do not surrender, a real assault on the units and detachments of the armed forces of Ukraine will start across Crimea," the ministry said. Russian soldiers are are conveying this warning of the Russian Black Sea Fleet commander to Ukrainian soldiers in Crimea, the news agency reported. -- Anastasia Forina
Wel of geen ultimatum... we gaan het vanzelf zien over een paar uur.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Eerst Krim naar Rusland en dan verder zien.
Verder zien... Zoals Oost Oekraine... Letland, Litouwen...

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ROFLASTC schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:17:
[...]

offtopic:
nou geen zaken bij de nekharen bij slepen hea, dat staat nie eens in je eigen bron. de vroegste was wittle en de rest was later. in de 20-er jaren was men ideeën aan t tekenen. voor historisch nut houd je het ontstaan aan en niet zonder meer de aanloop, straks heeft DaVinci er nog wat mee te maken gehad ook.
offtopic:
Da Vinci, en dan beschuldig je mij van het erbij slepen, right... Maargoed, dit is ernstig offtopic, en als jij kennelijk onjuistheden wil aanhouden is dat je goed recht. Laten we het er maar op houden dat het in dit topic weinig meer te zoeken heeft ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:08
http://www.kresy.pl/wydar...-obwodzie-kaliningradzkim

rusland stuurt 3500 troepen richting de poolse en litauwse (spellcheck?) Grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wildhagen schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:19:
[...]

offtopic:
Da Vinci, en dan beschuldig je mij van het erbij slepen, right... Maargoed, dit is ernstig offtopic, en als jij kennelijk onjuistheden wil aanhouden is dat je goed recht. Laten we het er maar op houden dat het in dit topic weinig meer te zoeken heeft ;)
offtopic:
als je niet kan lezen moet je niet reageren. Het onderwerp was simpel: oorlog is vooruitgang. Daar kwam jouw oprisping tussendoor omdat je ergens iets gelezen had over wat niet het onderwerp was.. sja. w02=straalmotors. Dat iemand nou ergens iets getekend had telt niet en als je dat zelf had gelezen dan had je geweten dat whittle de 1e was in de 30-er jaren. Als in de 20's Quote: De straalmotor al ontworpen was. Dan hadden we wel eerder met jets rondgevlogen

[ Voor 31% gewijzigd door ROFLASTC op 03-03-2014 18:29 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Oh lekker:
French foreign minister Laurent Fabius warns Russia that “targeted measures” by the EU such as suspended visas and trade talks could come soon. He mentions a possible Thursday meeting. Reuters quotes Fabius:
Ik moet zeggen dat alle Russen de EU uit gooien bijvoorbeeld een behoorlijk krachtig statement is... Damn skippy. Ik ken in dat geval nogal wat Russische mensen die ineens weg moeten uit NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
jessy100 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:23:
http://www.kresy.pl/wydar...-obwodzie-kaliningradzkim

rusland stuurt 3500 troepen richting de poolse en litauwse (spellcheck?) Grens.
Had ik ook ergens anders gelezen, dit schijnt een militaire oefening te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ROFLASTC schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:23:
[...]

offtopic:
als je niet kan lezen moet je niet reageren
offtopic:
ik kan prima lezen, jij leest kennelijk niet of niet goed (anders kan ik niet verklaren waarom je onjuistheden als werkelijkheid lijkt te zien)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:08
calvinturbo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:25:
[...]

Had ik ook ergens anders gelezen, dit schijnt een militaire oefening te zijn.
het is wel erg toevallige timing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
jessy100 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:25:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar laten we het niet hopen dat het meer dan dat is, want dan heeft Poetin zijn verstand echt verloren (en dan zit Europa in flinke shit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jessy100 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:25:
[...]

Oefeningen, zeker van die omvang, worden dan ook ver vantevoren geplanned. Denk niet dat ze toen konden zien wat de huidige ontwikkelingen zouden zijn...

Men houdt wel vaker oefeningen in dat gebied, vorig jaar ook nog, zie bijvoorbeeld http://www.osw.waw.pl/en/...ies-anti-nato-integration

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 03-03-2014 18:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heidem1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-02-2021
XanderDrake schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:19:
[...]

Ik denk dat Rusland wel beter weet dan Letland en Litouwen binnen te vallen. In dat geval zouden alle andere NAVO-leden immers verplicht zijn ze te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
heidem1 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:27:
[...]

Ik denk dat Rusland wel beter weet dan Letland en Litouwen binnen te vallen. In dit geval zouden alle andere NAVO-leden immers verplicht zijn ze te helpen.
En dat doen ze dan ook wel, we kennen immers het scenario van allerlei landen binnenvallen al van WO2.
Denk niet dat Engeland, Frankrijk etc zich opnieuw aan dezelfde steen stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:27:
[...]

Oefeningen, zeker van die omvang, worden dan ook ver vantevoren geplanned. Denk niet dat ze toen konden zien wat de huidige ontwikkelingen zouden zijn...
Paar dagen terug was er ook al een 'oefening' aan de oostgrens van de Oekraïne.
Ongetwijfeld zullen dit soort oefeningen gepland zijn, maar sowieso hebben ze voor deze casus meerdere draaiboeken klaarliggen, lijkt me.
Past gewoon in het rijtje spierballen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

XanderDrake schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:19:
[...]

Dat gebeurt niet. Putin gaat niet degene zijn die de wereld omkegeld. Vooralsnog is het westen en de VS bijzonder stil maar men zal als eerste iets moeten doen om toe te geven. De groepen soldaten die zich niet willen overgeven kunnen een soort onderhandelingsding zijn. In ruil voor andere dingen voor Rusland bijvoorbeeld.

Als het gaat om wereldpolitiek; het verleden heeft al laten zien dat als iets in een land te dicht bij het jouwe gebeurt dat de (grote) buurman dan reageert. Cuba, ontstaan van Israel dat soort dingen. te dichtbij is te dichtbij.

offtopic:
Wildhagen, heb mij reactie op jouw gescheidvervalsing wat uitgebreid. hap vooral

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 03-03-2014 18:34 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Fransen komen ook nog eens met een loze dreiging.
“If there is not in the coming hours a very quick de-escalation, then we will decide concrete measures such as the suspension of all talks on visas, suspension of economic agreements and concretely that means that ties will be cut on lot of subjects,” Laurent Fabius told BFM TV.

“There could be targeted measures and that can also affect people, officials and their assets,” he said, adding that EU leaders could hold a crisis meeting on the stand-off on Thursday.

“The general tone is that the Russians appear to have decided to go even further. Europe must be firm.”
Als de Russen niet oppassen zou er donderdag(!) wel eens overlegd kunnen worden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:59:
Syrie heeft min of meer schuld bekend daaraan.
Als in een beetje zwanger? Bron graag.
Doet dat eens laten zien dan?
Al die ophef over de toch wel heel zware delegatie die naar Sochi ging? En soortgelijke taferelen in andere landen met diverse regenboogjes?
Maar 'we' gaan wel lekker naar voetballuh in Quatar kijken waar LGBT rechten nagenoeg niet bestaand zijn.
Dat je opkomt voor rechten van minderheden die slecht behandeld worden in verband met mensenrechten helemaal goed. Maar doe het dan wel consequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:02

epic_gram

undercover moderator

Nou leuk, poetin heeft hoog ingezet om vervolgens alleen met de krim naar huis te gaan. (wat zijn doel voorlopig is, veiligstellen van zijn militaire basis in een instabiel land). De hele wereld kan opgelucht ademhalen. Wereld blij, poetin blij.

Peeps, move on, there's nothing going to happen anymore.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
epic_gram schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:38:
De hele wereld kan opgelucht ademhalen. Wereld blij, poetin blij.
Aldus epic_chamberlain :P

We hebben bij Georgië niets gedaan, daarom wist Putin dat de wereld nu ook niets zou doen. En de kans is aanwezig dat hij nog meer stukjes in z'n invloedssfeer wil brengen, juist omdat-ie weet dat-ie ermee weg kan komen.

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 03-03-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:41
Ik lees in de nieuwsberichten dat de Russische soldaten geen insigne dragen. Weet iemand waarom dat zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:02

epic_gram

undercover moderator

8) :*) _/-\o_
AquaSheep schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:43:
Ik lees in de nieuwsberichten dat de Russische soldaten geen insigne dragen. Weet iemand waarom dat zo is?
Gewoon hun nieuwe uniform, daar zit standaard niks op. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verrassingselement. A lá Nazi-Duitse bommenwerpers die eerst over NL vliegen richting Engeland om zich om te draaien boven de Noordzee en een krater maken van Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:34:

Al die ophef over de toch wel heel zware delegatie die naar Sochi ging? En soortgelijke taferelen in andere landen met diverse regenboogjes?
Maar 'we' gaan wel lekker naar voetballuh in Quatar kijken waar LGBT rechten nagenoeg niet bestaand zijn.
Dat je opkomt voor rechten van minderheden die slecht behandeld worden in verband met mensenrechten helemaal goed. Maar doe het dan wel consequent.
Syrie heeft altijd ontkent dat ze chem wapens hadden tot ze erop betrapt werden en vervolgens lieten ze al hun spullen opruimen om herhaling te voorkomen. De kwaliteit van het Sarin was hoog genoeg dat ideeën dat het door rebellen vervoerd zou zijn geen water vasthield bij de VN en Rusland ging daar niet tegenin. Syria ging overstag met het afvoeren van diens voorraad.

Maar goed, je verwacht kennelijk absoluten zodat we alle werelddelen waar mensenrechten niet gehanteerd worden,worden afgesloten. het hebben van contact is nuttig dus mensen moeten ervooral heengaan. Uganda echter, daar kunnen we voorlopig niks mee dus dat gaat (hopelijk) minder geld krijgen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is niet ongebruikelijk, in WO2 en de Vietnam-oorlog verwijderen veel (onder)officieren van (o.a.) de VS hun (rang-)insignes ook van hun uniform, of maakten ze erg dof ipv glanzend.

Anders zijn ze een nice juicy target voor snipers. Snipen van een (onder)officier is immers interresanter/efficienter dan het snipen van een gewone zandhaas ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:07
Ps3gamer91 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:23:
[...]

En niet een beetje meer ook. UK & Duitsland samen geven al meer geld uit aan hun legers dan de Russen. (90 miljard $ per jaar)

Wikipedia: List of countries by military expenditures

Tel daar de rest bij op en je hebt een uitgave van 400 miljard per jaar tegenover de 90 van de Russen. Een enorme overmacht. En natuurlijk zegt geld niet alles. Ouwe meuk wel, en daar hebben de Russen VEEL van. Ook al veel gemoderniseerd maar lang niet alles. Vroegah streed de Rus voor het moederland, tegenwoordig voor een paar euros, dat scheelt ook nogal in de wil tot vechten. Zo gemotiveerd zullen ze niet zijn.

O ja de US & A zitten ver boven de 600 miljard. En dat is nog buiten de uitgaven van de CIA, NSA etc die eigenlijk verkapte defensie uitgaven zijn en totaal over de 1000 miljard dollar gaan. Het 'vrije' Westen vs. Rusland + China: 1400+ miljard vs 250 miljard.

Niet dat het er iets toe doet want de grootste spenders zijn allen kernmacht dus ach, lang zal die oorlog niet duren.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Waar ik ook om kan lachen: mensen die nu NL laken omdat ze de Leopard tanks hebben verkocht aan Finland...

Als puntje bij paaltje komt heeft Finland véél meer aan die tanks dan wij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alsof we met die paar tanks van ons ook maar enige kans maakten de Russen te stoppen, die paar tanks maken dan ook niet zo gek veel meer uit, ze hebben er daar een paar duizend in een blik zitten dat ze even open kunnen trekken ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

wildhagen schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:54:
Alsof we met die paar tanks van ons ook maar enige kans maakten de Russen te stoppen, die paar tanks maken dan ook niet zo gek veel meer uit, ze hebben er daar een paar duizend in een blik zitten dat ze even open kunnen trekken ;)
Finnen kunnen altijd veel doen met weinig. Zie ook WO2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
heidem1 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:27:
[...]

Ik denk dat Rusland wel beter weet dan Letland en Litouwen binnen te vallen. In dat geval zouden alle andere NAVO-leden immers verplicht zijn ze te helpen.
Je bedoelt net als dat de VS, UK en Rusland verplicht zijn Oekraine te helpen bij een inval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:58:
[...]

Je bedoelt net als dat de VS, UK en Rusland verplicht zijn Oekraine te helpen bij een inval?
Nee, hij heeft het over NAVO-leden. Oekraïne is geen NAVO-lid.
Wacht.. En Rusland? Ik snap niet wat je bedoelt, eigenlijk?

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 03-03-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
anandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:59:
[...]

Nee maar er was wel een verdrag met Oekraïne, als het ene verdrag genegeerd wordt als het beter uitkomt, waarom het andere dan niet? (Verdedigen tegen invasies in ruil voor opgeven nucleaire wapens, hint voor volgende land dat dat overweegt: doe het niet).

En oh bij frontale inval zal NATO best zijn werk doen in bijvoorbeeld Polen, maar als Rusland dezelfde taktiek nogmaal toepast? Dan ook nog?

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 03-03-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

anandus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:59:
[...]

Wacht.. En Rusland? Ik snap niet wat je bedoelt, eigenlijk?
Waar Sissors naar verwijst is het verdrag dat is gesloten met Oekraïne dat het territorium bij bedreiging verdedigd zou worden. Dat is afgesproken door de VS, VK en Rusland nadat Oekraïne (vziw) afstand deed van zijn kernwapens in 1994.

Dat is dus een ander verdrag dan de NAVO, maar hoe dan ook een verdrag.

Maargoed, dat doet Rusland eigenlijk ook hèh? Ze zijn alleen maar bezig met verdedigen :+
Sissors schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:00:
[...]

Nee maar er was wel een verdrag met Oekraïne, als het ene verdrag genegeerd wordt als het beter uitkomt, waarom het andere dan niet? (Verdedigen tegen invasies in ruil voor opgeven nucleaire wapens, hint voor volgende land dat dat overweegt: doe het niet).

En oh bij frontale inval zal NATO best zijn werk doen in bijvoorbeeld Polen, maar als Rusland dezelfde taktiek nogmaal toepast? Dan ook nog?
De Krim biedt een uitgelezen mogelijkheid om land in te pikken. Het is een autonome regio met een meerderheid aan etnische Russen dat behoort bij een land dat momenteel in chaos is. Dat zie ik in andere landen nog niet zo snel gebeuren.

[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 03-03-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XanderDrake schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:56:
[...]

Finnen kunnen altijd veel doen met weinig. Zie ook WO2 8)
Mjah, maar toen waren de Finnen politiek geallieerd met Nazi-Duitsland die ze van wapens, munitie en voedsel voorzag. En het kostte Finland uiteindleijk wel 10 procent van hun grondgebied wat ze uiteindlijk kwijtraakten.

Dat gaat nu niet echt meer op ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:02:
[...]

Waar Sissors naar verwijst is het verdrag dat is gesloten met Oekraïne dat het territorium bij bedreiging verdedigd zou worden. Dat is afgesproken door de VS, VK en Rusland nadat Oekraïne (vziw) afstand deed van zijn kernwapens in 1994.
En Noord Ierland, het zogenaamde Boedapest Memorandum [1].

[1] Wikipedia: Budapest Memorandum on Security Assurances

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:03:
[...]

En Noord Ierland, het zogenaamde Boedapest Memorandum \[1].

\[1] Wikipedia: Budapest Memorandum on Security Assurances
Ik lees dat in je bron niet? Daar lees ik overigens wel dat Frankrijk en China ook toezeggingen hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RoD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:02:
[...]

Ah. Zo.
Dat waren dezelfde kernwapens die in 1993 werden gebruikt om een verdrag met Rusland af te dwingen dat Rusland de grenzen van de Oekraïne, inclusief de Krim, zouden respecteren :P
Edit: Het is hetzelfde verdrag zie ik :)
In 1993 eigende Oekraïne zich de kernwapens toe om soevereiniteit te eisen, in 1994 werd dat verdrag getekend.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 03-03-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heidem1
RoD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:05:
[...]

Ik lees dat in je bron niet? Daar lees ik overigens wel dat Frankrijk en China ook toezeggingen hebben gedaan.
The United States of America, the Russian Federation, and the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland,
Welcoming the accession of Ukraine to the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons as a non-nuclear-weapon State,
Taking into account the commitment of Ukraine to eliminate all nuclear weapons from its territory within a specified period of time,
Noting the changes in the world-wide security situation, including the end of the Cold War, which have brought about conditions for deep reductions in nuclear forces.
Confirm the following:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:07
wildhagen schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:02:
[...]

Mjah, maar toen waren de Finnen politiek geallieerd met Nazi-Duitsland die ze van wapens, munitie en voedsel voorzag. En het kostte Finland uiteindleijk wel 10 procent van hun grondgebied wat ze uiteindlijk kwijtraakten.

Dat gaat nu niet echt meer op ;)
Het aantal vuurwapens per hoofd van de bevolking is gigantisch in Finland. Zulke landen val je niet zomaar even binnen (op een manier dat je er ook iets aan hebt). Vergelijk het met proberen de VS binnen te vallen: 2 op 3 burgers zijn zelf ook nog eens bewapend.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heidem1
Sissors schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:00:
[...]

Het Memorandum is veel zwakker geformuleerd:
The United States of America, the Russian Federation, and the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, reaffirm their commitment to seek immediate United Nations Security Council action to provide assistance to Ukraine, as a non-nuclear-weapon State Party to the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons, if Ukraine should become a victim of an act of aggression or an object of a threat of aggression in which nuclear weapons are used.
Edit: bij nog eens goed lezen van het Memorandum vraag ik me af of het nu überhaupt wel aan de orde is.

[ Voor 5% gewijzigd door heidem1 op 03-03-2014 19:15 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de vliegramp is dit topic: Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne

Probeer de discussie hier te beperken tot Oekraïne.