Oorlog in Oekraïne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.174 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
GENETX schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:54:
[...]

Als ze enkel binnen waren gelopen dan was er inderdaad wat van te zeggen. Maar als ze met een omsingeling de vrijheid van UA militairen ontnemen ga je imho echt een stap te ver...
Dat recht hebben ze als er sprake is van een onveilige situatie tegenover Russische burgers EN de haven, waar redelijk wat scheepjes van Rusland liggen.

Als die rellen ergens in't hoge noorden waren geweest had Putin geen ruk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heidem1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-02-2021
Daarom hebben ze een legerbasis in het noorden van Oekraïne omsingeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Van de krim ja, maar niet van Oekraïne zelf, ( ja wel zelf maar niet Noord Noord )

[ Voor 31% gewijzigd door Mektheb op 03-03-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RemyWD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:55:
[...]
Dat recht hebben ze als er sprake is van een onveilige situatie tegenover Russische burgers EN de haven, waar redelijk wat scheepjes van Rusland liggen.

Als die rellen ergens in't hoge noorden waren geweest had Putin geen ruk gedaan.
Er is helemaal geen onveilige situatie. Die onveilige situatie is gecreëerd door de Russen. Het protest in Kiev richtte zich tegen Janoekovitsj en z'n corrupte vriendjes. Niet tegen Rusland. Je praat nu net alsof je alleen de Russiche staatsmedia hebt gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:34
RemyWD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:52:

Sure Putin wil geen EU rotzooi en goed recht. We zijn er nou niet echt op vooruit gegaan met onze 'prachtige EU'.
Toch denk ik dat je de voordelen ervan niet inziet omdat je wellicht de jaren 80 niet geheel hebt meegemaakt toen Nederland de binnenlandse markt nog volledig protectioneerde voor bv Philips en we belachelijke prijzen betaalden voor bepaalde apparatuur, aangezien import uit DE nog niet echt aan de orde was.

Ik denk dat we er met de EU op heel veel punten op vooruit zijn gegaan, met name wat betreft de vrije handel, inkoop van goederen etc. Eenvoud op vakantie etc etc.

Een belangrijk nadeel is inderdaad dat goedkopere werknemers nu bepaald werk overnemen, maar ondertussen is dat ook een bron van goedkopere producten.. Mensen wilden niet meer 'teveel' betalen, en ik denk ook jij daar gewoon bij hoorde..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heidem1
Mektheb schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:57:
Van de krim ja, maar niet van Oekraïne zelf, ( ja wel zelf maar niet Noord Noord )
Ah oke. Die nuancering ontbrak nog in de versie van het nieuwsbericht dat ik gisteren las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
Als ik zie hoe het nu in de huidige politiek gaat (de nieuw benoemde oliesjeiken op invloedrijke functies plaatsen) en de algemene coup met de zogenaamde "neo nazi's" en ander schorem of van mij part CIA ventjes daar de boel op stelten proberen te gooien (conspiracy? meh, de USA heeft het al vaker geprobeerd met taliban vriendjes worden voor macht) dan juich ik Putin's actie alleen maar toe.

Orde, plemp er wat militairen neer, De Krim is veilig en niemand die er ook maar aan denkt om daar iets aan te doen.
"Sancties dit, sancties dat" alleen maar om Ukraine bij de EU te betrekken en, de USA kennende wat meer invloed te hebben in Ukraine en Putin pesten.

It's all politics and the greed for more power.

(Ik kijk trouwens RT, niet NOS en alle andere 'westerse media' waarbij 1 verhaal wordt verteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als de daden in het verleden van de VS als bewijs voor hun daden nu gelden, waarom zou hetzelfde niet voor Rusland opgaan ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Volgens mij is een regering in die hoek per definitie corrupt. :P Hell, je zou zelfs in Nederland een docu kunnen maken van de weelde van het koninklijk huis met allerhande paleizen terwijl men in Kanaaleiland op een hoopje zit gepropt. Dat soort propaganda zal je altijd zien.

Maar die infographic is wel indrukwekkend. Hoe vaak past ons leger daar wel niet in. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Kan iemand mij eens uitleggen waarom de Krim zo belangrijk is voor de Russische vloot. Ik lees dan, 'voor toegang tot de Middelandse Zee en dus Atlantische oceaan'.

Maar kijk eens op Google maps hoe die zwarte zee verbonden is met de Middellandse: op het smalste punt is dat 1 kilometer breed strookje water in Istanbul!! Hoe moeilijk is het voor Turkije (= NAVO) om dat water af te sluiten voor wat voor marine dan ook? Ergo: is heel die Krim nou zo belangrijk voor de Russische marine terwijl je er geen reet meer aan hebben als het Westen echt kwaad wil?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

RemyWD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:55:
[...]
En dan is er de vraag of die onveilige situatie realiteit is? Volgens Rusland wel omdat er nationalisten deel uitmaken van de nieuwe eenheidsregering. Dan kunnen we zeggen dat Vlaanderen ook in "gevaar" is er een federale regering is met Vlaamse minderheid... Onooosss.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
RoD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:58:
[...]

Er is helemaal geen onveilige situatie. Die onveilige situatie is gecreëerd door de Russen. Het protest in Kiev richtte zich tegen Janoekovitsj en z'n corrupte vriendjes. Niet tegen Rusland. Je praat nu net alsof je alleen de Russiche staatsmedia hebt gevolgd.
Alsmede die protesten tegenover de corrupte politiek (waarvan akte) heeft Putin schijnbaar toch besloten om de absolute veiligheid te garanderen van zijn Russische burgers in De Krim, evenals de vlooten die daar liggen.

Als er rellen hier komen zit Rutte hoog in het torentje in een hoekje met een kaasschaaf.
Hulde voor iemand met ballen en daadkracht en ja, dat vind de USA niet zo leuk.
Er is namelijk maar 1 natie die 'invallen' mag doen onder 'democracy brengen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeniz
  • Laatst online: 14-08-2020
De regering moet naar het volk luisteren zolang dat niet gebeurt zullen ze nooit verdwijnen.

''A nation who makes its final sacriface for life and freedom does not get beaten! ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
RemyWD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:02:
[...]
Alsmede die protesten tegenover de corrupte politiek (waarvan akte) heeft Putin schijnbaar toch besloten om de absolute veiligheid te garanderen van zijn Russische burgers in De Krim, evenals de vlooten die daar liggen.

Als er rellen hier komen zit Rutte hoog in het torentje in een hoekje met een kaasschaaf.
Nee hoor, Rutte is meestal onvindbaar op dit soort momenten. :+

Maar ik erger me kapot aan figuren als Timmerfranz die ouderwets met het geheven vingertje gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Ik denk dat jij goed gehersenspoeld bent. Rusland heeft de Oekraïense regering niet eens de kans gegeven zich te bewijzen in te zetten voor iedereen, of de verkiezingen af te wachten. Gezien een groot deel in het oosten toch pro-Russisch is, en elkaar zou helpen lijkt me het punt 'gevaar' niet aan de orde. Het oosten zou uiteindelijk zelf met een dialoog kunnen komen om zich af te scheiden ipv meteen ingenomen te worden door Rusland 'voor de veiligheid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]
Veiligheid van wat ? Zijn de Russen vervolgd of worden ze op straat aangevallen zoals mensen met een iets te bruine huid die in Rusland worden afgetuigd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
With all that said (want ik ben voor sommige vast wel 'te' pro Russisch enzo :)) bekijk wat meer interviews, zoals http://rt.com/shows/cross...cible-russia-ukraine-473/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
[...]

Met duizenden zwaarbewapende militairen de orde van de dag overnemen is echt het omgekeerde van 'veiligheid' creëren. Het is een enorme grote provocatie die alleen maar kan leiden tot meer onveiligheid en ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

GAIAjohan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:08:
Ik denk dat jij goed gehersenspoeld bent. Rusland heeft de Oekraïense regering niet eens de kans gegeven zich te bewijzen in te zetten voor iedereen, of de verkiezingen af te wachten. Gezien een groot deel in het oosten toch pro-Russisch is, en elkaar zou helpen lijkt me het punt 'gevaar' niet aan de orde. Het oosten zou uiteindelijk zelf met een dialoog kunnen komen om zich af te scheiden ipv meteen ingenomen te worden door Rusland.
Jeroen Akkermans heeft zojuist anders min of meer letterlijk in RTL Nieuws gezegd dat de Euromaidan protestanten de regering van Yanu geeneens de kans heeft gegeven om nieuwe verkiezingen uit te schrijven (wat hij, volgens eigen zeggen, wel van plan was), maar dat perse min of meer direct (onder druk van VS/EU?) zijn hoofd werd geeist. Yanu is daarop halsoverkop gevlucht naar Rusland, en daarop heeft Poetin weer gereageerd dus, met name mede dankzij de aanwezigheid van nationalistisch volk in het Euromaidan kamp (zo werd door de nieuwe regering onder meer per direct een taalwet ingevoerd, waarmee Russisch als taal gelijk werd verboden) die een bedreiging begonnen te vormen voor de Russische bevolking in o.a. de Krim.

Over juiste voorstelling van zaken gesproken, elk verhaal heeft 2 kanten.

[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 03-03-2014 15:21 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

RemyWD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:12:
With all that said (want ik ben voor sommige vast wel 'te' pro Russisch enzo :)) bekijk wat meer interviews, zoals http://rt.com/shows/cross...cible-russia-ukraine-473/
Russische staatszender is de beste plek voor neutraal nieuws.

[ Voor 27% gewijzigd door IJzerlijm op 03-03-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
Rusland gaat trouwens die brug richting De Krim razendsnel bouwen. (voordat het op het nieuws komt :P )
Is al een contract sinds 2010 voor (voordat het woord 'invasie' weer valt) alleen nu tactisch gezien een harde move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

EvaluationCopy schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:02:
Kan iemand mij eens uitleggen waarom de Krim zo belangrijk is voor de Russische vloot. Ik lees dan, 'voor toegang tot de Middelandse Zee en dus Atlantische oceaan'.

Maar kijk eens op Google maps hoe die zwarte zee verbonden is met de Middellandse: op het smalste punt is dat 1 kilometer breed strookje water in Istanbul!! Hoe moeilijk is het voor Turkije (= NAVO) om dat water af te sluiten voor wat voor marine dan ook? Ergo: is heel die Krim nou zo belangrijk voor de Russische marine terwijl je er geen reet meer aan hebben als het Westen echt kwaad wil?
Ja, aangezien Turkije de Russische vloot normaal gesproken geen strobreed in de weg legt, dus zolang de NATO en Rusland niet in oorlog zijn is die haven erg belangrijk voor Russische toegang tot het MO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:51

Moofnor

King of my castle

mindcrash schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:14:
[...]

Jeroen Akkermans heeft zojuist anders min of meer letterlijk in RTL Nieuws gezegd dat de Euromaidan protestanten Yanu geeneens de kans heeft gegeven om nieuwe verkiezingen uit te schrijven (wat hij, volgens eigen zeggen, wel van plan was), maar dat perse min of meer direct (onder druk van VS/EU?) zijn hoofd werd geeist. Yanu is daarop halsoverkop gevlucht naar Rusland, en daarop heeft Poetin weer gereageerd dus.

Over juiste voorstelling van zaken gesproken...
Het kan er bij de meeste mensen maar moeilijk in dat westerse media net zo hard nieuws verdraaien/censureren als de russische...

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Laatst online: 02:17
Remy, doe geen moeite - het is niet nodig; kennelijk kan Putin er mee weg komen ook als buiten eigen kring niemand de genoemde redenen voor de invasie gelooft.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RemyWD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:12:
Het is bekend dat er mensen pro-Russisch zijn. Anderen zijn weer pro-Oekraïne. Individuen om hun mening vragen voegt niet zoveel toe. De vraag is meer hoe de verhoudingen gemiddeld liggen. En het is nou niet zo dat we in de afgelopen jaren veel conflicten tussen Russisch en Oekraïens hebben gezien.
[...]

Jeroen Akkermans heeft zojuist anders min of meer letterlijk in RTL Nieuws gezegd dat de Euromaidan protestanten Yanu geeneens de kans heeft gegeven om nieuwe verkiezingen uit te schrijven (wat hij, volgens eigen zeggen, wel van plan was), maar dat perse min of meer direct zijn hoofd werd geeist. Yanu is daarop gevlucht naar Rusland, en daarop heeft Poetin weer gereageerd dus.

Nee, het Maidan wilde onmiddelijke aftreding van de president. En terecht ook, als je doelbewust mensen vermoord met snipers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Jeroen Akkermans heeft zojuist anders min of meer letterlijk in RTL Nieuws gezegd dat de Euromaidan protestanten Yanu geeneens de kans heeft gegeven om nieuwe verkiezingen uit te schrijven (wat hij, volgens eigen zeggen, wel van plan was), maar dat perse min of meer direct (onder druk van VS/EU?) zijn hoofd werd geeist. Yanu is daarop halsoverkop gevlucht naar Rusland, en daarop heeft Poetin weer gereageerd dus.

En waarom hebben ze Janoekovitsj afgezet? Omdat hij mensen doelbewust afmaakte.. Ik weet niet hoe jij zo'n president krediet kunt geven om nog maar te wachten tot hij nieuwe verkiezingen brengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

RemyWD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:00:
(Ik kijk trouwens RT, niet NOS en alle andere 'westerse media' waarbij 1 verhaal wordt verteld)
Ah jij kijkt RussiaToday (RT), een zender van Rusland gefinancieerd door... Juist ja, Moedertje de staat Rusland. En jij denkt dat daar niet 1 verhaal word verteld? De RT doctrine heeft iig gewerkt bij jou.
Dat was namelijk de zender die beweerde dat er al rijen vluchtingen aan grens stonden, een humanitaire ramp zou er plaats vinden nu er ruim 700.000 mensen op de vlucht waren. Vervolgens laten ze een grensovergang met polen zien met een rij van wel 20! autos, oh en die waren opweg naar hun werk :+

Was ook niet die zender die zo`n mooie foto liet zien van iemand uit de Krim die een vlag plaatste op een overheidsgebouw aldaar? Nou de beste man bleek uit Moscow te komen.

Anyheu, zoals altijd ligt de waarheid ergens in het midden. Staar je niet blind op 1 bron, maar vergelijk en en trek daar je conclusie`s uit.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De waarheid ligt altijd in het midden, maar ik denk dat Rusland het met vlag en wimpel wint, qua verdraaien van de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
Laten we maar niet al te hard hopen met ze allen dat Rusland Oekraïne niet meer erkent als een land want dan is er geen Oekraïne meer :P

Scheelt ook weer een 'invasie'. Niemandsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

RoD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:18:
Nee, het Maidan wilde onmiddelijke aftreding van de president. En terecht ook, als je doelbewust mensen vermoord met snipers :/
Tussen de pro-Euro protestanten waren ook snipers aanwezig heb ik begrepen met o.a. jachtgeweren, die het gemunt hadden op onder meer pro-Rusland protestanten en politie; alleen houd iedereen wijselijk z'n mond daarover dicht.

[ Voor 37% gewijzigd door mindcrash op 03-03-2014 15:28 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verder, dat die brug al 'geregeld' was tussen Oekraïne en Rusland staat ook gewoon in het Nederlandse nieuws hoor..
Brug

Rusland zet ook vaart achter een brug die Rusland met de Krim moet gaan verbinden. De Russische premier Dmitri Medvedev heeft vrijdag een staatsbedrijf de opdracht gegeven de technische uitvoering van het project ter hand te nemen, zo werd maandag bekend.

De twee landen spraken enkele jaren geleden af dat er een brug moest komen over de straat van Kertsj tussen Rusland en Oekraïne. Over de uitvoering van dit project werd in december een akkoord gesloten.

Medvedev meldde maandag dat verdere voorbereidingen voor de constructie worden getroffen. Op dit moment kan de straat alleen nog per boot worden overgestoken. De oprichting van het staatsbedrijf komt volgens Medvedev de snelheid waarmee de brug er kan komen ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
RoD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:18:
[...]

Het is bekend dat er mensen pro-Russisch zijn. Anderen zijn weer pro-Oekraïne. Individuen om hun mening vragen voegt niet zoveel toe. De vraag is meer hoe de verhoudingen gemiddeld liggen. En het is nou niet zo dat we in de afgelopen jaren veel conflicten tussen Russisch en Oekraïens hebben gezien.
Niet? Elk jaar ongeveer.... Vooral als ze in de Oekraïne de gasrekening weer eens niet betaalden of domweg aftapten van de doorvoerleiding.
[...]

Tsja, zo werken die landen nou eenmaal. Ik geloof beide kanten niet heel erg. Maar media zijn uitstekend in het verdraaien van de boel, de Westerse media bijna nog meer dan de Russische. Of zijn we vergeten hoe de Zwarte Piet discussie in het buitenland werd omschreven door gerenommeerde media? Dat was een schoolvoorbeeld van verdraaiingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

mindcrash schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:23:
[...]

Tussen de pro-Euro protestanten liepen ook professionele snipers heb ik begrepen, die o.a. gefocused waren op pro-Rusland protestanten en politie; alleen houd iedereen wijselijk z'n mond daarover dicht.
Mja sorry, maar dit is toch echt niet serieus te nemen. Waar heb je dat vandaan dan? Zijn er berichten over pro-Russische betogers die zijn getroffen door kogels van snipers?

Ondertussen laat Poetin zien wat de echte reden is om de Krim bezet te houden. Er ligt een wetsvoorstel over voorwaarden waaronder Rusland andermans territorium kan claimen. bron.

Moet nog over gestemd worden, maar dat is uiteraard een formaliteit in Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
Sowieso zullen de EU en USA weinig kunnen doen.
China steunt Rusland en beide landen horen tot de permanente leden van de VN-Veiligheidsraad en hebben vetorecht.

Die veiligheidsraad komt dadelijk met een flut rapportje en Putin kan alsnog ze gang gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

RoD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:28:
[...]

Mja sorry, maar dit is toch echt niet serieus te nemen. Waar heb je dat vandaan dan? Zijn er berichten over pro-Russische betogers die zijn getroffen door kogels van snipers?
Dat komt onder meer van de 'bad guys' van RT vandaan. Maar zoals ik al eerder zei: elk verhaal heeft 2 kanten. Het zou mij IIG niets verbazen als het nationalistische kamp binnen Euromaidan de afgelopen chaos een prachtige mogelijkheid vond om te gaan prijsschieten op volk wat ze toch al niet aanstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De conspiracy crowd zou nu toch enorm moeten zijn geschrokken van het echt verschijnen van hun grootste angst. Zwaarbewapende, gemaskerde troepen zonder identificatie die opeens roadblocks bemannen en overheidsgebouwen overnemen. Precies waar ze zo bang voor zijn.

En toch lijken ze het allemaal prachtig te vinden en juichen het toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
mindcrash schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:23:
[...]

Tussen de pro-Euro supporters liepen ook professionele snipers heb ik begrepen, die o.a. gefocused waren op pro-Rusland supporters en politie.
Lijkt me ook logisch. Ik denk niet dat er ook maar iemand is in deze thread die denkt dat de Euromaidan liefertjes waren die met snoepjes uitdeelden aan Yanu en zijn mannen 8)7 . Uiteraard gaat zoiets gewoon hard tegen hard. Dat is altijd zo met dergelijke revoluties |:( Dat was niet anders in Egypte of Libië. Het is gewoon de enige manier en ja daar zullen mensen bij zitten die maar wat graag hun sniper en skills ter beschikking stellen voor hun eigen vrijheid ja.

Het gaat er echter om wat daarna gebeurd! Dat is cruciaal. Wat doet de interim President? Komen er verkiezingen? Hoe gaat dat hele proces. Is de nieuwe macht wel beter dan de vorige?

En daarin heeft Rusland de kersverse regering van Oekraïne een enkele kans gegeven om te zien wat ze doen en hoe ze met de Rusische bevolking om gaan. Ik had er prima mee kunnen leven als Rusland wat extra manschappen naar hun Basis op de Krim had gestuurd om in te kunnen grijpen als dat nodig is. Maar al direct omsingelen en wapens innemen gaat echt te ver. Ze hebben geen enkel dialoog afgewacht. En dat is echt iets dat je uit beide media moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

mindcrash schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:32:
[...]

Dat komt onder meer van de 'bad guys' van RT vandaan. Maar zoals ik al eerder zei: elk verhaal heeft 2 kanten. Het zou mij IIG niets verbazen als het nationalistische kamp binnen Euromaidan de afgelopen chaos een prachtige mogelijkheid vond om te gaan prijsschieten op volk wat ze toch al niet aanstond.
Natuurlijk bood de chaos een podium voor de extremisten die daar inderdaad rondlopen. Maar systematisch doodschieten van mensen gaat wat ver om onopgemerkt te blijven, zelfs voor die gekleurde westerse media, of welke niet-Russische media dan ook.

In de Russische media wordt zoveel klinkklare onzin onzin uitgekraamd dat ik die niet meer serieus neem. Het enige doel dat zij voor ogen hebben is het verspreiden van overheidspropaganda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

[...]
Dat komt onder meer van de 'bad guys' van RT vandaan. Maar zoals ik al eerder zei: elk verhaal heeft 2 kanten. Het zou me IMO niets verbazen als het nationalistische kamp binnen Euromaidan de afgelopen chaos een prachtige mogelijkheid vond om te gaan prijsschieten op volk wat ze toch al niet aanstond.
Vreemd dat ik daar dan geen beelden van heb gezien, aangezien ze dat ongetwijfelt wel hadden aangegrepen om uit te melken op de staats-TV. Wat ik wel heb gezien is +- 70 onbewapende demonstranten genadeloos en doelbewust op dodelijke manier werden neer gemaaid.

Aannames hebben we overigens weinig aan, berust je iig op de feiten met een degelijke bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
[...]

Alleen is het prijsschieten van de oude regering op zijn burgers op video vastgelegd en bevestigd door vele bronnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik probeer alleen maar te zeggen dat nieuws en andersoortige nieuwswaardige berichten vaak niet zwart-wit zijn, maar grijs. Overal, ook in het Westen. Wie kan zich bijvoorbeeld nog het "bewijs" van de kernraketten van Saddam Hoessein herinneren waarmee een legitieme reden werd gecreeerd om met een hele groep landen (de VS voorop) Irak binnen te vallen? Ik bedoel maar.

[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 03-03-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
mindcrash schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:39:
Ik probeer alleen maar te zeggen dat nieuws vaak niet zwart-wit is, maar grijs. Overal, ook in het Westen.
Dat is geen nieuws, maar het betekent niet dat Putin de waarheid spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dit staat eigenlijk gelijk aan:
Walen nemen de macht over in België. Nederland valt België binnen om 'onze' Vlamingen die Nederlands spreken, en ooit deel uitmaakten van Nederland te beschermen. Ondertussen nemen we Zaventem over, haven van Antwerpen gaat dicht, en de grote steden worden ingenomen., Brussel incluis, want het ligt binnen Vlaanderen. NL omsingelt daarmee de Franstalige bevolking in Brussel.

[ Voor 35% gewijzigd door GAIAjohan op 03-03-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het lijkt er trouwens ook dat http://www.interpretermag.com/ mond-dood is gemaakt inmiddels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
GAIAjohan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:47:
Walen nemen de macht over in België. Nederland valt België binnen om 'onze' Vlamingen die Nederlands spreken, en ooit deel uitmaakten van Nederland te beschermen. Ondertussen nemen we Zaventem over, haven van Antwerpen gaat dicht, en de grote steden worden ingenomen., Brussel incluis, want het ligt binnen Vlaanderen. NL omsingelt daarmee de Franstalige bevolking in Brussel.
Ik zeg doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

GAIAjohan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:47:
Hee, als je het zo stelt klinkt het allemaal een stuk aantrekkelijker :+
MetaFrame schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:49:
Het lijkt er trouwens ook dat http://www.interpretermag.com/ mond-dood is gemaakt inmiddels :(
Hoe bedoel je dat? Site doet het gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
We hebben geen tanks meer :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Gezien de bron niet erg betrouwbaar, maar just in case dat het daadwerkelijk gebeurt...

In Crimea PREPARING provocation - MURDER Russian soldiers

http://translate.google.c...014%2F03%2F3%2F7017304%2F

http://www.pravda.com.ua/news/2014/03/3/7017304/

...

In the law enforcement agencies, there is evidence that in the Crimea under the guise unknown Ukrainian side on the night of 3 March 4, 3-4 planning the murder of Russian soldiers.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Goron schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:56:
[...]

We hebben geen tanks meer :w
offtopic:
En Belgie heeft er maar ongeveer 35. Niets dat een stel goedgemikte anti-tank raketten niet kan afhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:45

Basszje

Reisvaap!]

BadRespawn schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:58:
Gezien de bron niet erg betrouwbaar, maar just in case dat het daadwerkelijk gebeurt...

In Crimea PREPARING provocation - MURDER Russian soldiers

http://translate.google.c...014%2F03%2F3%2F7017304%2F

http://www.pravda.com.ua/news/2014/03/3/7017304/

...

In the law enforcement agencies, there is evidence that in the Crimea under the guise unknown Ukrainian side on the night of 3 March 4, 3-4 planning the murder of Russian soldiers.
Pravda ( com.ua dan :P ) staat niet bekend als heel slecht. Wordt gezien als een van de betere media hier. De oprichter heeft dat ook met zijn dood moeten bekopen een aantal regimes geleden.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

RoD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:53:
[...]
Hoe bedoel je dat? Site doet het gewoon?
Mijn DNS wilde ff niet meer :+)
Hij werkt inmiddels weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:58:
[...]

offtopic:
En Belgie heeft er maar ongeveer 35. Niets dat een stel goedgemikte anti-tank raketten niet kan afhandelen
We hebben nog wel tanks hoor! >:)

Al weet ik niet waar de cijfers vandaan komen: Wikipedia: Koninklijke Landmacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heidem1
offtopic:
Dit overzicht dateert van 2011. Sindsdien is er veel veranderd. We hebben nog wel tanks, maar geen gevechtstanks meer. Alleen nog bergingstanks, genietanks en brugleggende tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Waar zijn de Denktanks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heidem1 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:14:
offtopic:
Dit overzicht dateert van 2011. Sindsdien is er veel veranderd. We hebben nog wel tanks, maar geen gevechtstanks meer. Alleen nog bergingstanks, genietanks en brugleggende tanks.
offtopic:
Toch staan ze nog vermeld op de website van Defensie zelf: http://www.defensie.nl/on...terieel/inhoud/voertuigen

edit: je hebt gelijk, we hebben geen aanvalstanks meer!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik kan maar 1 ding hopen voor de mensen in het land, is dat er niet een schot gelost gaat worden.

Dan staat Putin binnen een paar uur in Kiev, and there is nothing anybody can do about it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De Russen zijn al in Odessa, een stad waar de meerderheid Oekraïner is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:18:
Zijn nog steeds demonstranten.. al dan niet gevoed door Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
GAIAjohan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:18:
Dat wist ik niet, kan ik dat ergens terug vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RoD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:22:
De waarheid ligt altijd in het midden, maar ik denk dat Rusland het met vlag en wimpel wint, qua verdraaien van de feiten.
Omdat ???
Aanname, aanname, aanname, enzz.

Kan me niet voorstellen dat je vaak russische televisie/radio bekijkt nl.

Daarbij op de Nederlandse zenders wordt er ook altijd een perspectief gepresenteerd dat voordelig uitkomt met de politieke belangen van NL/EU/VS.

Enige redelijk rustgevende/gebalanceerde zender is de Belg imho.
Maar het mag redelijkerwijs aangenomen worden dat als je "de twee" verhalen bij elkaar optelt en dan door twee deelt dat zelfs dat geen soelaas gaat bieden.
(ik weet vaak niet eens wat er in mn eigen dorp gebeurt en heb met gemeenteraadsverkiezingen ook geen enkel idee wie ik voor 4 jaar moet gaan vertrouwen)
Dus automatisch op geen enkele basis 1 kant aanwijzen die "waarschijnlijk" de boosdoener is slaat wmb echt nergens op, zeker met de geintjes die het westen gepleegd hebben in de laatste 20 jaar in het achterhoofd. (specifieke rebellen sponsoren om regeringen omver te werpen bv)

Gewoon kijken wat er gaat gebeuren en info verzamelen zonder 1 vooringestelde aanname is dus de kunst die nu uitgeoefend zou moeten worden imho.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
shoombak schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:19:
[...]

Zijn nog steeds demonstranten.. al dan niet gevoed door Russen.
Je hebt gelijk, had niet goed gelezen. Staat verder op NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:17:
[...]
offtopic:
Toch staan ze nog vermeld op de website van Defensie zelf: http://www.defensie.nl/on...terieel/inhoud/voertuigen

edit: je hebt gelijk, we hebben geen aanvalstanks meer!
Die 100 tanks staan dan ook niet binnen twee maanden in Finland. Bedoel is pas ~20 januari echt verkocht aan de Finnen (lees contract ondertekend) en dan moet het nog transportklaar worden gemaakt inclusief alle reserve-onderdelen bij elkaar worden geraapt. Het zou mij niet verbazen als het pas eind dit jaar op de trein/boot wordt gezet. Zou de Finnen ook niet zo super veel uit moeten maken, want er is niet echt direct noodzaak voor ze om het op eigen grondgebied te hebben. Geen oorlog in de buurt vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Als Poetin goede sier wil maken zal hij zeggen dat de actievoerders in Odessa het gebouw moeten verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:22:
[...]

Die 100 tanks staan dan ook niet binnen twee maanden in Finland. Bedoel is pas ~20 januari echt verkocht aan de Finnen (lees contract ondertekend) en dan moet het nog transportklaar worden gemaakt inclusief alle reserve-onderdelen bij elkaar worden geraapt. Het zou mij niet verbazen als het pas eind dit jaar op de trein/boot wordt gezet. Zou de Finnen ook niet zo super veel uit moeten maken, want er is niet echt direct noodzaak voor ze om het op eigen grondgebied te hebben. Geen oorlog in de buurt vooralsnog.
Uhuh: Wikipedia: Russians in Finland

Voordat je het weet worden er nog een zooi Russen de grens over getrapt door Putin, en moeten ze daarna beschermd worden tegen de Finnen ;). (Al was dat de laatste keer dat Rusland het probeerde geen groot succes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:28
Vooralsnog niet nee :) maar mocht het uit de klauwen lopen ligt Finland toch erg dicht bij Rusland. En als het uit de hand loopt zullen ze toch echt de grensbewaking (militair) moeten opvoeren.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Rene schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:27:
Vooralsnog niet nee :) maar mocht het uit de klauwen lopen ligt Finland toch erg dicht bij Rusland. En als het uit de hand loopt zullen ze toch echt de grensbewaking (militair) moeten opvoeren.
Als ze maar niet het zelfde als in de 2e wereld oorlog krijgen de russen, want toen ging het toch erg mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

enchion schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:20:
[...]
Omdat ???
Aanname, aanname, aanname, enzz.

Kan me niet voorstellen dat je vaak russische televisie/radio bekijkt nl.
RT heeft gewoon als 'mission-statement' in het Engels Rusland ophemelen. Daar is niets geheim aan. Het is geen goed geinformeerde zender maar een puur propagandakanaal wat handig gebruik maakt van het gebrek aan duiding in de westerse media. De meeste journalisten weten ook niet waar ze zijn, zeker niet als ze standplaats Moskou hebben normaliter, het is een heel ander land.

Als je je druk maakt over objectiviteit, ga dan lekker naar Hromadske kijken - http://hromadske.tv/ . En Inter voor de pro-regeringskant.

Finland heeft inderdaad een geschiedenis met de buren, dus wellicht een slecht voorbeeld :P Winter War

Kyivpost is een goede Engelstalige bron : http://www.kyivpost.com/c...-live-updates-338232.html

[ Voor 10% gewijzigd door Basszje op 03-03-2014 16:38 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Interfax is quoting a Ukrainian defence ministry source as saying the Russian fleet has given Ukrainian forces in Crimea until 3am GMT to surrender or face “storm”.

This needs to be treated with caution given the only source is an unnamed official.
Echter wel in de lijn met BadRespawn in "Opstand in Oekraïne" . Ik neem beide berichten met een korrel zout, maar als het echt waar is, dan zouden we morgen wel eens in een andere wereld op kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dat betekend dus een bezetting, Crimea komt terug bij the motherland.

Ik zie geen andere uitkomst hier helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Oekraiense soldaten in de Krim hebben tot een uur of 5 om zich goedschiks over te geven, anders gaan de Russische eenheden over op kwaadschiks (dus schieten), wat dus indirect een casus belli levert aan de regering in Oekraine

bron

Verder heeft het bestuur van de regio Donetsk/Donbass/Donets Basin een referendum uitgevaardigd met betrekking tot de status van deze regio binnen Oekraine (onafhankelijkheid?)

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm als de NATO eindelijk iets overeenkomt denk ik dat Turkije weleens heel irritant kan gaan doen voor de Russen en dat binnen enkele dagen een paar grote legers zich gaan verzamelen om Rusland op de knieën te krijgen.:
Polen, USA, Turkije, Canada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:31:
Oekraiense soldaten in de Krim hebben tot een uur of 5 om zich goedschiks over te geven, anders gaan de Russische eenheden over op kwaadschiks (dus schieten), wat dus indirect een casus belli levert aan de regering in Oekraine
Ik zie dit niet meer vredig aflopen, dit is effectief een oorlogsverklaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wel een interessant punt:
http://www.bnr.nl/nieuws/...punt?s_cid=home:mediumhud

NAVO zal niks doen. Dat heeft het verleden wel uitgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Mektheb schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:28:
[...]

Als ze maar niet het zelfde als in de 2e wereld oorlog krijgen de russen, want toen ging het toch erg mis
Daar heeft Impaled Nazarene nog een subtiel liedje over gemaakt 8)

Do you want total war?
Yes we want total war!
Do you want fucking war?
Yes we want fucking war!

November 1939, eastern front line
Machine gun fire, defending our pride
Four months of hell, thousands of bombs fell
Antaa tulla tenne vaan, Suomi Finland Perkele!
Perkele!

WAR - Winter war
WAR - Bowe to no one
WAR - Winter war
WAR - Kill them all

Russia beaten up, over 200000 communists dead
If they want a new war, this time will kill them all

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Senor Sjon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:36:
Wel een interessant punt:
http://www.bnr.nl/nieuws/...punt?s_cid=home:mediumhud

NAVO zal niks doen. Dat heeft het verleden wel uitgewezen.
Rusland heeft er echter geen handtekening onder gezet dus van veel waarde is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:49
Tart het 'westen' nu de democratie aangezien zij Oekraïne steunt, die een democratisch gekozen president heeft afgezet?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Russen zijn weer goed bezig de veiligheid te bewaken! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Basszje schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:40:
[...]

Rusland heeft er echter geen handtekening onder gezet dus van veel waarde is het niet.
Waar heeft Rusland geen handtekening onder gezet?

edit: verkeerd gelezen

[ Voor 5% gewijzigd door andries.t.net op 03-03-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
GAIAjohan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:35:
Hmm als de NATO eindelijk iets overeenkomt denk ik dat Turkije weleens heel irritant kan gaan doen voor de Russen en dat binnen enkele dagen een paar grote legers zich gaan verzamelen om Rusland op de knieën te krijgen.:
Goed idee, een kernmacht aanvallen. Ben benieuwd, het zou wel koddig wezen als het MAD-principe (Mutually Assured Destruction) uit de koude oorlog de boel gaat sussen en redden. Zijn kernwapens toch nog ergens goed voor.

Mocht het er toch van komen ben ik wel royally screwed want m'n boot staat nog op de kant dus ik kan niet weg. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:20:
En waarom hebben ze Janoekovitsj afgezet? Omdat hij mensen doelbewust afmaakte.. Ik weet niet hoe jij zo'n president krediet kunt geven om nog maar te wachten tot hij nieuwe verkiezingen brengt..
Met dat als criterium kan je veel meer presidenten afzetten. Inclusief die van de leider van de democratie in de westerse wereld.
En wat krijg je er voor terug? Een volgende kliek van zelf verrijkers en corrupte dikke nekken?
Als ze dat niet grof aanpakken met indien nodig doodstraffen dan begint het gelazer weer van vooraf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Turkije importeert veel gas en wat olie uit Rusland, en zitten zelf te azen op het Koerdische deel van Irak. Ik kan me voorstellen dat ze niet happig zijn op actie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Interessant gesprek op PBS met Stephen Cohen van NY University:

"What are the options of the US in Ukraine?" "Zero."

[ Voor 10% gewijzigd door mindcrash op 03-03-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Basszje schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:40:
[...]

Het was ook niet aan de Russen om te ondertekenen. Het gaat erom dat er afspraken zijn gemaakt onder leiding van EU-gezanten, maar de inkt was nog niet droog of El Presidente kon op de vlucht. Dus met Russische logica, als ze zo snel een verdrag breken, dan zal het met onze andere Kameraden ook niet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de situatie in Syrië nog in het achterhoofd kan ik me de actie van Poetin goed voorstellen. Als daar het beeld leeft dat het westen - net zoals ze in Syrië doen - groeperingen actief steunt om het land te destabiliseren en dan neemt hij uiteraard preventieve maatregelen om strategisch belangrijke punten veilig te stellen. Als de lokale bevolking dat dan ook liever heeft is het natuurlijk een makkelijk besluit.

Het zou me zelfs niet verbazen als er proactief wordt gestuurd vanuit VS/EU op een verzwakking van de Russische positie.De propaganda machines van de westerse media doen weer uitzonderlijk goed hun best om de kant van de VS en de EU te laten horen. Maar ondertussen maakte niemand zich druk om Irak, Afghanistan, Libië of de acties van Israël die onder toeziend oog van de VS door mogen gaan.

En uiteraard is Poetin volgens Merkel de weg kwijt, het past niet in haar EU strategie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:22:
Denk dat je bedrogen uitkomt.

Zoek maar eens uit wat het 'anti-homo' wetsvoorstel wat in de Doema behandeld is werkelijk inhoud en wat de westerse media ervan gemaakt heeft.
Of de gifgas aanval in Syrie.
WMD in Irak.

Niet dat het zinnig om 'hunnie doen het meer dan wij' standpunt in te nemen. Beetje nuancering zal flink schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ps3gamer91 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:41:
Tart het 'westen' nu de democratie aangezien zij Oekraïne steunt, die een democratisch gekozen president heeft afgezet?
Een democratie bescherm je tegen de democratie. Als je leider een tiran is die de boel de afgrond in helpt dan kan men er destijds wel (min of meer) voor gekozen hebben maar desondanks vertrekt 'ie maar. Daarmee ondersteun je een fitte democratie omdat je hoopt te bewerkstelligen dat de volgende keer het volk wel diens zin krijgt (en na 4 of 8 jaar iets nieuws kiest)

Her en der ook die bedreigingen naar journalisten en het westen vanwege "Nazis"... :/ 't is dat ik toch al geen klompen meer heb. Dat mensen zich voor allerlei karretjes laten spannen was mij wel duidelijk maar hoe ga je geloven dat "Nazis" de boel aanjagen, in de oekraine notabene... Dat mensen vervolgens tot actie overgaan door dat ophitsende gedoe tegen de vermeende nazis, daar zijn ook topic deelnemers verantwoordelijk voor....

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:50:
[...]

Zoek maar eens uit wat het 'anti-homo' wetsvoorstel wat in de Doema behandeld is werkelijk inhoud en wat de westerse media ervan gemaakt heeft.
WMD in Irak.

Niet dat het zinnig om 'hunnie doen het meer dan wij' standpunt in te nemen. Beetje nuancering zal flink schelen.
Als jij dan gaat zoeken wat de praktische invulling van die anti-homo wet is. Tuurlijk puur in theorie valt het wel mee, en dat wordt ook altijd door de homofoben geroepen. Maar in de praktijk valt alles onder het promoten van niet traditionele relaties bij minderjarigen.

Om het nog maar niet te hebben over extremisitische denkbeelden, zoals direct de jeugd vertellen dat er niks mis is met homosexualiteit.

Afghanistan had overigens Amerika eerst aangevallen, was gevalletje eigen schuld. Irak was niet netjes nee, maar 1: Saddam was toch een dictator die al heel veel mensen had laten doodmartelen en grootschalige gifgas aanvallen had gedaan. Ik kan echt geen moment huilen om zijn dood. Daarnaast heeft Amerika ook niet van Irak Amerikaans grondgebied gemaakt. Wat toch wel het plan van Rusland is. Je kan zeggen dat in Irak nu een Amerikaanse puppet aan de macht is, maar op die manier de macht overnemen heeft nogal een beperkte houdbaarheid, dit in tegenstelling tot een land gewoon inlijven.

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 03-03-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Dat zal dus echt niet gebeuren. Turkije kun je doorstrepen:
1. Op 30 maart gaat Turkije naar de stembussen;
2. De huidige kabinet AKP heeft het druk met het corruptie onderzoek van 17 en 25 december;
3. Het leger heeft veel hogepieten zonder ervaring. Personeel met ervaring zitten op dit moment vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
mindcrash schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:44:
Interessant gesprek op PBS met Stephen Cohen van NY University:

[video]

"What are the options of the US in Ukraine?" "Zero."
Dat wat hij zegt na 2:30 is voor mij absoluut de hoofdreden dat ik het Westen in deze zaak voor geen millimeter vertrouw wat nieuwsgeving betreft, helaas voor de Russen heb ik ook geen redenen/info om hun dan wel te vertrouwen.
(waarschijnlijk zal pas over een aantal jaar wat meer informatie beschikbaar zijn om de hoeveelheid speculaties wat te laten slinken.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:48:

Het zou me zelfs niet verbazen als er proactief wordt gestuurd vanuit VS/EU op een verzwakking van de Russische positie.De propaganda machines van de westerse media doen weer uitzonderlijk goed hun best om de kant van de VS en de EU te laten horen. Maar ondertussen maakte niemand zich druk om Irak, Afghanistan, Libië of de acties van Israël die onder toeziend oog van de VS door mogen gaan.
Welke steun van wie voor wie? Kun je aub de propaganda even aanwijzen?

Oorlogen zijn een doorlopende zorg. Dat jij het niet op het internet leest in de 'alternatieve" media of op TV ziet betekent niet dat , bijvoorbeeld, hulpverleners druk bezig zijn. Niet iedereen weet wat christian aid, Cordaid of action aid is. En dan zijn er nog de legermachten die nog immer bezig zijn. Noot: Irak was al klaar en is nu een ISIL opstand tegen de Iraakse regering. Hebben wij niet zoveel mee te doen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:52:
Als jij dan gaat zoeken wat de praktische invulling van die anti-homo wet is. Tuurlijk puur in theorie valt het wel mee, en dat wordt ook altijd door de homofoben geroepen. Maar in de praktijk valt alles onder het promoten van niet traditionele relaties bij minderjarigen.

Om het nog maar niet te hebben over extremisitische denkbeelden, zoals direct de jeugd vertellen dat er niks mis is met homosexualiteit.
U denkt een stok te hebben om mee te slaan?
Je kan die wet ook interpreteren als anti-pedo.

Jumping to conclusions much?

Het punt was dat het zo ver opgeklopt werd dat het onderhand erger zou zijn wat ze in Oeganda voor wetgeving hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:50:
[...]

WMD in Irak.
Syrie heeft min of meer schuld bekend daaraan.
Voorstanders vinden bepaalde wetten altijd zo-zo. Dat zal men in Uganda wel van hun wetgeving denken en tig jaar geleden hier ook toen men bedacht dat vrouwen helemaal niet hoefden te stemmen (De stem van de vrouw kan hooguit de stem van de man uitvlakken door anders te stemmen, dus stemmen voor vrouwen is niet handig)

In Irak geloofden we verhalen van bepaalde dissidenten. Sja, daar ga je dan.
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:58:
[...]

Het punt was dat het zo ver opgeklopt werd dat het onderhand erger zou zijn wat ze in Oeganda voor wetgeving hebben.
Doet dat eens laten zien dan? FYI Rusland stelt homo's gelijk aan pedo's 1 pot nat voor hen dus ja het is erg voor Homo's en ze worden erom inmekaar geslagen etc etc. Lijkt mij schromelijk overdreven om dat toe te staan als land laat staan dat je wetten maakt die dat aanmoedigt. Maar goed bedenk je dat je in NL woont en niet in Rusland. Hier staan Henk en Ingrid met 30 voor BdeL zn flat terwijl in Rusland ze een heel land besturen.

[ Voor 30% gewijzigd door ROFLASTC op 03-03-2014 17:01 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 11-09 17:17
Als je de instagram foto's mag geloven vinden ze daar op het Krem de Russiche soldaten helemaal niet zo erg: http://www.ad.nl/ad/nl/30...soldaten-op-de-Krim.dhtml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Russel88 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:02:
Als je de instagram foto's mag geloven vinden ze daar op het Krem de Russiche soldaten helemaal niet zo erg: http://www.ad.nl/ad/nl/30...soldaten-op-de-Krim.dhtml.
Dat was al bekend. Veel mensen daar zijn pro-Russisch. Lang niet iedereen, overigens.

Verder:
A source in the Ukrainian defence ministry has told the Guardian’s, Shaun Walker, in Crimea, that he has heard nothing about an ultimatum that has reportedly been posed to Ukrainian forces in the region to surrender before 3am GMT or face an assault. Shaun writes:

He is not that senior but says he’s on a base right now and neither he nor the base commanders have heard anything of the sort. He said: “It’s probably another red herring to stir up trouble.”
Van het liveblog van The Guardian. Hopelijk is het inderdaad niet waar, anders is het straks echt oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09

epic_gram

undercover moderator

Russel88 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:02:
Ja logisch, in de krim wonen ook veel russen en verder is het grootste deel van de bevolking daar pro-russisch. Dit is niet echt iets nieuws.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Helaas RoD:
The press office for the Ukraine defence ministry in Crimea confirms to the BBC that an ultimatum to surrender or face an all-out assault from Russia's Black Sea Fleet has been delivered
Er was nog wat onduidelijkheid over de bronnen, maar nu toch echt bevestigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:48:
Met de situatie in Syrië nog in het achterhoofd kan ik me de actie van Poetin goed voorstellen. Als daar het beeld leeft dat het westen - net zoals ze in Syrië doen - groeperingen actief steunt om het land te destabiliseren en dan neemt hij uiteraard preventieve maatregelen om strategisch belangrijke punten veilig te stellen. Als de lokale bevolking dat dan ook liever heeft is het natuurlijk een makkelijk besluit.

En uiteraard is Poetin volgens Merkel de weg kwijt, het past niet in haar EU strategie. :)
PUNT

Het wel bekende liedje van het Westen "Democratie" en de magische woord "vrijheid". Alsof er nu in Afghanistan, Irak en Libie vrede is. In Irak gaan er dagelijks gemiddeld 50 mensen dood.

Na Libie is Rusland wakker geworden. Russische bedrijven kunnen in Libie bijv. geen zaken meer doen. Het westen heeft het olie onder zijn eigen bedrijven verdeeld. Daarom komt Poetin op voor Syrie. Ukraine is een strategisch gebied voor Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
GENETX schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:04:
Helaas RoD:

[...]

Er was nog wat onduidelijkheid over de bronnen, maar nu toch echt bevestigd...
Dus vanaf Dinsdag 16:00 is het knallen, Want ik kan me niet voorstellen de nieuwe Regering van de Ukraine, hun stuk land zo laten innemen ondanks de revolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant punt:
RBL in London emails: Russia won't stop here, why not? Without Crimea, Ukrainian balance will tilt west so their action would be counterproductive. The imperative is to keep going.
Het is inderdaad zo dat juist door een annexatie van de Krim door Rusland de Oekraïne relatief minder (pro-)Russisch wordt.
Een betere optie voor Rusland zou waarschijnlijk zijn om de nieuwe regering te vervangen door een pro-Russische regering.
Mektheb schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:07:
[...]

Dus vanaf Dinsdag 16:00 is het knallen,
16:00? Het ultimatum loopt vannacht af.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 03-03-2014 17:08 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de vliegramp is dit topic: Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne

Probeer de discussie hier te beperken tot Oekraïne.