Oorlog is een vorm van politiek bedrijven, alleen gebruik je geen woorden maar gebruik je geweld. Ik denk dat Rusland het niet zint dat haar buurlanden meer naar westen kijken voor samenwerking dan naar Rusland. Als Rusland dan iets wil van een van haar buurlanden, dan zullen deze vast eerst kijken wat het westen daar van vind en die mening zal zwaar mee wegen. Rusland kan dan wel dreigen, maar de buurlanden zijn daar niet zo onder de indruk van vanwege NATO afpraken. Rusland heeft nu twee keer deze afspraken getest en wat blijkt: het blijft bij praten maar er komen geen acties. De buurlanden van Rusland staan nu wat minder stevig in hun schoenen en dat maakt het onderhandelen voor Rusland een stuk makkelijker.
Overigens zijn afspraken tussen gelijken zonder een hogere macht die sancties op kan leggen(praktijk van NATO) niet meer dan een intentie verklaring als je het mij vraagt. Het is eigenlijk het formaliseren van een soort van gevoeld lot genootschap. Duitenland zouden wij bijvoorbeeld onder verdrag wel ondersteunen als Rusland daar binnenvalt. Wij voelen ons ergens zeker verbonden met de duitsers en wij weten dat als zij vallen, wij 45 minuten later vallen. Met Oekraïne voel ik zo'n gedeeld lot genootschap in in ieder geval niet.
Overigens zijn afspraken tussen gelijken zonder een hogere macht die sancties op kan leggen(praktijk van NATO) niet meer dan een intentie verklaring als je het mij vraagt. Het is eigenlijk het formaliseren van een soort van gevoeld lot genootschap. Duitenland zouden wij bijvoorbeeld onder verdrag wel ondersteunen als Rusland daar binnenvalt. Wij voelen ons ergens zeker verbonden met de duitsers en wij weten dat als zij vallen, wij 45 minuten later vallen. Met Oekraïne voel ik zo'n gedeeld lot genootschap in in ieder geval niet.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/