Kun je een nog meer non-antwoord geven?
Over die gevolgen, wie heeft besloten Oekraïne aan te vallen? De navo? Rusland? Nogmaals de maffiabaas vergelijking;
Een gangster familie wil mij afpersen; ik ga geld betalen aan hun of ze breken mijn benen.
Ik betaal niet.
Een lid van de gangster familie komt langs en breekt mijn benen.
Heb ik nu mijn eigen benen gebroken?
Misschien is het belangrijk om te weten wat een annexatie is voordat je gaat zeggen dat het niet een annexatie is;
wikipedia:
Annexatie is de incorporatie van een gebied in het territorium van een ander land of andere politieke entiteit.
Laat ik de verkiezingen nu eens in twijfel trekken omdat Rusland eerst zijn leger er neer zette; Er alleen maar Pro annexatie propaganda was en anti Kiev propaganda. De uitslagen dubieus zijn.
Met een bevolking zo divers als op de Krim, met een opkomst van 85% en een uitslag van 95% lijkt mij het resultaat dubieus, en dit is de understatement van de dag. Er waren daarnaast ook berichten van teveel stembiljetten al ingevulde stembiljetten. Daarnaast waren de verschillen tussen de twee keuze mogelijkheden minimaal.
De annexatie was in strijd met het internationaal recht.
Deze legers zijn uit de grond gesprongen en hebben regeringsgebouwen bezet. Ze zeggen dat ze het volk vertegenwoordigen maar is dit ok zo? Dit is met geen maatstaaf te meten. Daarnaast is er ook geen poging geweest om op een “gewone” manier een onafhankelijke staat te creëren. En zou niet eerst een vreedzame en politieke weg moeten worden bewandeld voordat je dingen gaat waarmaken met wapens?
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:50:Waar staat dat ik de oorlog goed keur? Ik heb al meerdere malen aangegeven dat het ik afkeur. Misschien is goed lezen toch belangrijker dan je denkt. Ik gaf aan dat de reactie van Rusland te verwachten was gezien het verleden.
Misschien ga ik ietsje te ver daarmee maar keer op keer lijkt het erop dat jij Oekraïne geen soeverein land vind. En geef je constant aan dat de voornaamste schuld bij de eu/navo/westen ligt. Maar je neemt wel een positie in die zo pro-Russisch in als het maar kan zonder daadwerkelijk steun te betuigen.
En sinds wanner mag een land samen met andere landen op EIGEN gebied geen oefening houden?
DNR LPR hadden dit via de normale manier moeten doen, verder zie een paar alinea’s hoger.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:50: In combinatie met een eigen nucleair arsenaal is het wel degelijk offensief, als de tegenstander niet effectief kan terugslaan. Rusland heeft ook een eigen raketschild maar die staan allemaal in eigen land. (Daar is al eerder naar gelinked, waarbij opmerkelijk genoeg veel aandacht aan de dreiging van Iran werd besteed.)
De simpelste oplossing is dan het zelf bouwen van zo’n schild. Daarnaast geeft zo’n schild nooit garanties dat alle raketten worden neergehaald, het is dan niet zo dat het westen zich helemaal geen zorgen hoeft te maken over kernwapens. Daarnaast is Rusland niet het enige land met kernwapens, buiten het westen er zijn ook andere partijen die je mee moet nemen.
Maar als iets niet ondenkbaar is moeten we het dan meteen als mogelijkheid beschouwen? Als we alle niet ondenkbare scenario’s toelaten in een discussie loopt hij meteen vast.
Aan de hand van rod's post;
1. Mag een soeverein land uit eigen bewegen beslissen om;
1.1 bepaalde samenwerkingen aan te gaan?
1.2 afspraken te maken met andere landen?
1.3 zich aan te sluiten bij bepaalde organisaties?
1.4 de voorgaande acties met bepaalde partijen niet aan te gaan?
2. Hebben andere partijen het recht om de sub-punten van 1 tegen te houden?
3. Ais ja bij 2. in welke gevallen is deze actie geoorloofd
4. Is Oekraïne een soeverein land?
5. Welke acties heeft Oekraïne genomen die je bij punt drie hebt genoemd.
En nog iets het is beter als je de hele tekst quote en niet stukken dat kan overkomen alsof je het oneerlijk speelt. Op deze manier lijken sommige zinnen uit de context anders dan in hun context. En afgezien daarvan sla je gewoon botweg punten over.
[
Voor 2% gewijzigd door
klaw op 30-08-2014 17:38
. Reden: verduidelijkingen ]