Ik denk dat er landen zijn die er anders over denken maar door de geopolitieke situatie vast zitten.
Met mijn reactie doelde ik op de oranje revolutie van 2004, je bent daartegen begrijp ik? En leg eens uit hoe dit presies een coup was.
Mog je referen naar de huidge afzetting van de premier, dat was ook geen coup. De president had een akoord gesloten met de oppositie waarna hij opeens zijn biezen pakte…
Hoe dan? En staat uitgelegd in het artikel is een beetje een zwak verweer geef dan op zijn minst de regel waarin dat staat...
Daarnaast geef ik aan dat ik het niet eens ben met het artikel, dan zou nieuwe beargumentatie op zijn plek zijn; je zou tenminste kunnen aanwijzen wat fout is. In plaats van "Niet waar te roepen"
Het was geen coup zoals eerder gezegd, en het is niet zo dat de navo of eu andere landen inlijven. Die landen hebben zelf een aanvraag gedaan en na een proces. Met meerdere regeringen die allen gekozen waren door de eigen bevolking hebben toen besloten om bij de eu/navo te komen. Dat is het recht van ieder land.
Waar staat dat er een Amerikaanse basis in de Crimea zou komen?
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:09:
Wat de benaming is, is verder niet belangrijk. Wat telt is dat het een bedreiging voor Rusland is. Stel je eens voor hoe Amerika het zou vinden als China of Rusland troepen in Canada, Mexico en Cuba gaat stationeren.
De benaming is wel belangrijk, het zijn soevereine staten met een eigen volk en wil. Er waren geen plannen om militaire basissen aan te leggen in Oekraïne. En als de landen dat zou willen zou dat hun recht zijn. Dan zou Rusland een diplomatieke oplossing moeten vinden.
Maar het was geen coup, inmiddels zijn de presidentsverkiezingen al lang geweest
Hij legt de schuld bij het westen in plaats van bij Rusland. En of dat komt doordat Rusland dingen anders ziet maakt niet zoveel uit. Iedere staat is soeverein en maakt zijn eigen beslissingen. Rusland heeft militair niets te zoeken in Oekraïne.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:09:
Dat vind ik toch een beetje een vreemde vergelijking. Wat Rusland doet kun je verwerpelijk noemen, maar afpersing is het niet.
Verder vind ik jouw reactie in het algemeen veel te emotioneel, en je lijkt ook een zeer vreemd perspectief op het conflict te hebben.
Wat ik bedoelde daarmee als je niet betaald aan de maffia ben je dan zelf verantwoordelijk voor het breken van je eigen benen?
Maar afgezien dat komt wat Rusland doet komt erg in de buurt van afpersing,
Putin had afspraken gemaakt met Oekraïne de president word afgezet en de afspraken zijn opeens geannuleerd. Er was eergister een overleg, daaruit is niet gekomen wat Putin wilde en meteen komen er nieuwe aanvallen.
Emotioneel? Misschien, maar daarom niet meteen fout. En wat is er vreemd aan dat ik vind dat ieder land en volk zijn eigen toekomst mag bepalen. Wat is er vreemd aan dat ik democratische ontwikkeling steun. En wat is er vreemd aan dat ik deze oorlog afkeur.
En wat heeft mijn emotionele toestand in godsnaam met de discussie te maken? Of ik nu argumenten presteer terwijl ik sta te huilen of kook van woede maakt het nog niet zo dat de argumenten niet waar zijn.
Je herhaalt steeds dat een coup is maar dat maakt het nog niet waar;
Definitie coup;
Wikipedia:
A coup d'état [...], is the sudden and illegal seizure of a government, usually instigated by a small group of the existing state establishment to depose the established government and replace it with a new ruling body.
Wat er in Oekraïne is gebeurd;
Wikipedia:
A compromise deal was agreed to […]and signed by both opposition leaders and the president after overnight negotiations. The deal agreed to: [... The three EU foreign ministers signed the document as witnesses; Russian mediator Vladimir Lukin did not sign the deal, as he had no mandate to sign an agreement on the crisis.
Parliament voted unanimously, 386–0, to return to the 2004 constitution, and then 332–0 in a vote to suspend acting interior minister Vitaliy Zakharchenko.
Er waren op het Maidan plein velen die ook vonden dat de president moest opstappen en dreigden met een coup. (Maar verder dan dat is het niet gekomen.) De president was toen, in plaats van naar een veiligere plek in Oekraïne, naar Rusland gevlucht. Toen is hij afgezet door het parlement;
Wikipedia:In the Verkhovna Rada, deputies voted 328:0 (of the 447 deputies) to set the Presidential election date to 25 May. The action did not follow the impeachment process as specified by the Constitution of Ukraine (which would have involved formally charging the president with a crime, a review of the charge by the Constitutional Court of Ukraine, and a three-fourths majority vote – i.e. at least 338 votes in favor – by the Rada); instead, the Verkhovna Rada declared that Yanukovych "withdrew from his duties in an unconstitutional manner" and cited "circumstances of extreme urgency" as the reason for early elections. Oleksandr Turchynov was then voted by parliament Chairman of the Ukrainian Parliament and acting President and Prime Minister of Ukraine.
Bron;
Wikipedia: 2014 Ukrainian revolution
Mischien is het niet helemaal netjes gegaan maar een coup was het zeker niet;
Edit; foutjes wegwerken en onnodige stuken tekst van wiki quote verwijderen
Edit NR 2;
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:57:
De USA heeft 5 miljard geinvesteerd om "democratie" in Oekraine te verspreiden. Dit zijn openbare cijfers van de VS zelf dus dat is beslist niet onomstreden. Wat de VS bedoelt met "democratie" is het ondersteunen van terorristen zoals de Contras, de Taliban, Al Qaeda, terroristen in Syrie, en nu dus ook nazi bewegingen in Oekraine. Het doel is altijd om de regio's te destabiliseren en conflicten te creeeren. De SoS van de VS bepaalt letterlijk via de telefoon wie de volgende president wordt en wie er in het parlement moet. Dit staat zwart op wit. De CIA directeur bezoekt Oekraine ook. Ik snap niet hoe je nog kunt ontkennen dat het geen coup ondersteund door de VS was.
Goed als het zwart op wit staat kun je vast een bron geven;
A het was wachten op Godwin; wie zijn die nazi's dan? Wie steunen ze(oost of west)? En sinds wanneer zitten ze er al.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:57:Qua basis, het woord van Amerika is niets waard. Die Amerikanen, ze zeggen zoveel. Ze liegen veel te vaak. Bijvoorbeeld dat er massavernietigingswapens in Irak waren. Dit exceptionalisme is weer typisch Amerikaans / Westers. Amerika mag wel overal binnen vallen, ze hebben een illegale basis op Cuba, hebben zo ongeveer heel de niet-Westerse wereld aangevallen (tegen internationale verdragen in), maar Rusland mag niks.
Nogmaals, de invasie van Rusland is helemaal niet gek en was compleet te voorspellen.

En weer komen we uit bij wat de VS al dan niet fout gedaan heeft, dit heeft geen betrekking tot wat er nu gebeurt dit gaat voornamelijk tussen Oekraïne en Rusland. Te voorspellen? Ja maar daarom nog niet goed. En waarom is de invasie niet gek? Want Amerika heeft op andere plekken foute dingen gedaan? Of omdat ze 5 miljard hebben gegeven?
En waarom zou Rusland iets mogen omdat de VS iets fout doet?
Two wrongs don't make a right.
[
Voor 16% gewijzigd door
klaw op 29-08-2014 17:41
]