Oorlog in Oekraïne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.254 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik realiseerde me net, nu ik dat stukje over die SS-21 lees, dat Oekraïne bij een Russische inval misschien ook wel raketsystemen heeft waarmee ze diep in Rusland terug kunnen slaan. Is dat een reële gedachte of is het allemaal spul voor korte afstanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:18

Jiffy

God, you're ugly!

Allemaal tactisch spul, dus korte afstand. De SS-21 (B-versie) die in dit geval gebruikt zou zijn komt tot max 120 km en is daarmee het verst reikende wapen dat ze hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Jiffy op 16-08-2014 20:15 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol (geen kritiek, overkwam me ook)
code:
1
(Scarab B)
geeft (Scarab B)
In de quote in mijn vorige post heb ik maar een spatie gezet tussen "B" en ")".

Een artikel van Shaun Walker over onder andere 1200 nieuwe rebellen voor DPR:
http://www.theguardian.co...s-russia-top-rebel-leader

OVSE-report van 15 augustus: http://www.osce.org/ukraine-smm/122662

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jiffy schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:06:
Allemaal tactisch spul, dus korte afstand. De SS-21 (B-versie) die in dit geval gebruikt zou zijn komt tot max 120 km en is daarmee het verst reikende wapen dat ze hebben.
Met een bereik van 120 km kom je inderdaad niet ver. Dan mogen ze blij zijn als ze in staat zijn om hun eigen oostgrens te bereiken - laat staan dat ze iets in Rusland kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:57:
Lange termijn perspectief. Bevolkingsgroei alleen al is sneller, en zal niet te lijden hebben van twee gigantisch verkwistende conflicten in de termijn van opbouw. Die labeling is inderdaad een belangrijke factor, over een decennium wanneer de industriële globalisering doorzet (wordt nog leuk gezien het potentieel van technologische werkeloosheid) niet meer. Labeling wordt louter marketing.
offtopic:
Bij technologische werkeloosheid is het zeer interessant om te zien welke landen gaan profiteren, maar vooral ook gaan verliezen bij een aantal ontwikkelingen die je eigenlijk nu al ziet:
- De kwaliteit van de beroepsbevolking gaat steeds meer uitmaken, mensen die niet meekunnen komen vormen leveren netto geen positieve financiële bijdrage meer. Hoe hoger de levensstandaard, hoe groter de ballast is van de laatste groep.
- De heersende mening aan de liberale zijde van economisch spectrum is dat de focus moet liggen op het vergroten van de koek en niet op het (her)verdelen van de koek. Deze denkwijze heeft consequenties voor de groep die niet mee kan komen, aangezien een uitspraak uit die kringen, 'a rising tide lifts all boats', niet opgaat als je geen boot (werk) meer hebt.
- Herverdelen is tevens steeds minder een optie, aangezien het bedrijfsleven landen steeds meer tegen elkaar uit kan spelen voor gunstige voorwaarden en lage belastingdruk. De overgebleven groep werknemers die nog een fatsoenlijke boterham kunnen verdienen krijgen hierdoor een veel hogere belastingdruk als er niet bezuinigd wordt op voorzieningen.
Als de ontwikkelingen volgens bovenstaand patroon voortzet is de klassieke westerse maatschappij die gedragen wordt door de middenklasse in gevaar en dreigt de terugkeer naar het 3e wereldland model: lage levensstandaard voor het gros van de bevolking en een kleine elite die macht en geld heeft.

Interessant wordt om te zien of er landen komen die aan bovenstaand scenario kunnen ontsnappen op een positieve manier (iedereen komt mee door bovengemiddelde inspanningen) of juist een negatieve (het buiten houden of zelfs exporteren van kansarmen).
maratropa schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:13:
Van "nu.nl" maar het stond gister ook al op ZeroHedge etc,
ZeroHedge is anders een (libertarische) opinie site, bijna al het 'nieuws' daar heeft een agenda.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spierballenvertoon op de trucks die de grens over gaan en een dikke vinger naar de Europese gemeenschap:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BvOO0IDIMAEpAV8.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gevechten op Savur Mohyla die eerder door het leger is veroverd. Het lijkt erop dat het leger ook daar aan de verliezende hand is. Zo hebben de separatisten in de afgelopen tijd nogal wat land terugveroverd. Ziet er niet positief uit, ook kijkend naar de versterkingen die uit Rusland komen.

Er is ook weer een straaljager neergehaald in Luhansk.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 17-08-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:59:
Ziet er niet positief uit, ook kijkend naar de versterkingen die uit Rusland komen.
Wellicht dat het een ook met het ander te maken heeft. Duidelijk is wel dat Oekraïne zijn handen al vol heeft aan wat seperatisten en een stroompje Russische strijders. Als ook maar een fractie van de volle macht van het onverhulde Russische leger binnenstroomt maakt het geen schijn van kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuw ATO-plaatje. Ziet er niet goed uit.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BvOygxKIEAEAQkC.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant zie ik op de Livemap wel gunstige bewegingen, met name Horlivka waar eindelijk wat lijkt te gebeuren. Ik weet het niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:42:
Nieuw ATO-plaatje. Ziet er niet goed uit.
[afbeelding]
Nouja, is Luhansk daar nou echt helemaal omsingeld? Als ze echt checkpoints op de wegen naar Luhansk hebben dan zal het convooi er dus gewoon niet inkomen. Kan nog interessant worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:02:
[...]

Wellicht dat het een ook met het ander te maken heeft. Duidelijk is wel dat Oekraïne zijn handen al vol heeft aan wat seperatisten en een stroompje Russische strijders. Als ook maar een fractie van de volle macht van het onverhulde Russische leger binnenstroomt maakt het geen schijn van kans.
Men probeer - ondanks alles - toch zoveel mogelijk infrastructuur en bevolking te ontzien. Dat heeft consequenties, zeker in zake militaire inzet. Het is een politieke beslissing, niet zonder redenen, dat betekent echter wel dat militaire invulling en uitvoering weinig ruimte heeft.

Derhalve dat de middelen die Moskou inzet ook in staat zijn om zo proportioneel veel druk uit te oefenen.

Dat begrijpt men in Kiev ook wel, men probeert echter ondanks alles te voorkomen dat het helemaal een oorlogsgebied wordt. Al was het enkel maar omdat dan Rusland zijn excuus neemt en ingrijpt. Onderschat ook niet de factor slijtageslag. Hoe langer de eenheden van Kiev in het veld zijn, des te makkelijker straks voor Rusland om met verse eenheden overwicht te krijgen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:45:
Aan de andere kant zie ik op de Livemap wel gunstige bewegingen, met name Horlivka waar eindelijk wat lijkt te gebeuren. Ik weet het niet zo.
Daar had Burkonews het ook al over. Weinig stootkracht van de rebellen en overgaves. Maar er zit nog weinig schot in de zaak terwijl het dus in het zuiden mis lijkt te gaan. Vergeet ook niet dat dit weer extra mogelijkheden biedt om Donetsk te bevoorraadden. Maargoed, we zullen zien: een succes in Horlivka zou welkom zijn.
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:49:
[...]

Nouja, is Luhansk daar nou echt helemaal omsingeld? Als ze echt checkpoints op de wegen naar Luhansk hebben dan zal het convooi er dus gewoon niet inkomen. Kan nog interessant worden...
Klopt, alleen was dat min of meer al zo. Luhansk is net als Donetsk een probleem omdat het een grote stad is en er een humanitaire ramp dreigt. Omsingeling alleen doet dus nog weinig. Er kwamen overigens net wel berichten naar buiten dat er in Luhansk een politiebureau van een Oekraïense vlag is voorzien, dus wellicht dat er toch vooruitgang wordt geboekt. Een verovering van Luhansk zou een geweldige opsteker zijn, zeker als nog voorkomen kan worden dat het konvooi in handen van de separatisten komt.

Edit: dat politiebureau zou in dit gebied zijn.

Verder dit:

Waarmee ze dus indirect toegeven onder vuur te liggen. Hopelijk kunnen ze de heuvel houden ivm strategisch belang.

Edit: volgens het leger is Zhdanivka, net ten zuiden van Yenakijeve volledig bevrijd. Belangrijk voor de omsingeling van Donetsk.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 17-08-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breedlove onderstreept nog eens dat bij een zelfde aanpak richting een NAVO-lid een militaire respons zal volgen. Baltische staten met naam genoemd.
http://www.nytimes.com/re...risis-breedlove.html?_r=0

Niets nieuws, maar duidelijk dat het nodig wordt geacht om te blijven benadrukken zowel voor het vertrouwen binnen de NAVO als het benadrukken van de lijn richting Mokou.

Ik heb trouwens weinig meer gehoord over de belangen van China in Oekraïne; die bezitten daar grote stukken grond. Iemand daar nog iets over gevonden kwa achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat China vooral in Afrika aan het boeren is, google...
http://www.z24.nl/economi...belgie-in-oekraine-381592

Ik heb ook nog even 'minerals east ukraine' gegoogled en kwam hier uit:
http://www.britannica.com...30105/Resources-and-power

Nog een interessant artikel dat probeert te duiden waarom dat Donbas gebied zo belangrijk is voor Rusland: http://www.dw.de/the-significance-of-the-donbas/a-17567049
Ik ben mezelf een beetje aan het inlezen qua zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:29:
Ik heb trouwens weinig meer gehoord over de belangen van China in Oekraïne; die bezitten daar grote stukken grond. Iemand daar nog iets over gevonden kwa achtergrond?
Ja dat is voor landbouw. Geloof inderdaad dat ze het in bezit hebben. Nog zo'n briljante zet van Janoekovitsj :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig zijn er besprekingen begonnen in Berlijn: http://en.itar-tass.com/world/745403
Ik hoop dat dat iets gaat opleveren, want ik zie deze oorlog alleen maar heel veel schade aanrichten. De rol van Duitsland is bewonderenswaardig hierin. De Fransen zijn er ook bij, maar er waaien nog wel 2 schepen richting Rusland. De UK laat het afweten en Nederland, ach Nederland. Een mooi artikel: http://www.economist.com/...cn/tw_ec/alone_at_the_top

Deze tweet is wel grappig: https://twitter.com/shaunwalker7/status/501067116473483264
En zie de Russische havik loopt achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat het helemaal niets oplevert. Ik denk dat beide partijen hun zorgen zullen uitspreken en zo snel mogelijk een einde aan het conflict willen maken, maar dat er uiteindelijk helemaal niets verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
RoD schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:26:
Ik denk dat het helemaal niets oplevert. Ik denk dat beide partijen hun zorgen zullen uitspreken en zo snel mogelijk een einde aan het conflict willen maken, maar dat er uiteindelijk helemaal niets verandert.
Gewoon weer een front voor pogingen in achterkamers welke door Putin en intimi volledig genegeerd worden (behalve als instrument van vertraging, afleiding, frustratie) aangezien de kern van de zaak nog steeds niet op tafel komt. Voornamelijk omdat de Russen heel goed zijn in het beïnvloeden van informatiestromen.

Die kern komt neer op die oostelijke regio's - wat er in de grond zit. Als Putin niet het consumptief / productief potentieel van de Ukraïne kan misbruiken om zijn Gemenebest van de grond te krijgen, dan moet hij dat economisch reservoir in handen krijgen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
#Lavrov: @OSCE has seen no illegal crossings of Russian-Ukrainian border
Really ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Klopt, ondanks alle beeldmateriaal en getuigenissen van andere partijen. Vergeet niet dat de OVSE beperkt is tot persoonlijke waarneming. Als er dus geen waarnemer is, kan de OVSE ook geen eigen bevestiging geven. Dit is een van de beperkingen van het mandaat van de OVSE: geen mogelijkheid tot toetsing / gebruik na verificatie van informatie van derden.

Het praktische resultaat in deze crisis is dus dat de Russen heel vaak van dat gemis gebruik maken. Zo schep je een atmosfeer van legitimiteit, als je daar de nadruk op kunt leggen zodat de overige informatie van andere partijen niet in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31

PauseBreak

derp!

Virtuozzo schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:08:
[...]

Klopt, ondanks alle beeldmateriaal en getuigenissen van andere partijen. Vergeet niet dat de OVSE beperkt is tot persoonlijke waarneming. Als er dus geen waarnemer is, kan de OVSE ook geen eigen bevestiging geven. Dit is een van de beperkingen van het mandaat van de OVSE: geen mogelijkheid tot toetsing / gebruik na verificatie van informatie van derden.

Het praktische resultaat in deze crisis is dus dat de Russen heel vaak van dat gemis gebruik maken. Zo schep je een atmosfeer van legitimiteit, als je daar de nadruk op kunt leggen zodat de overige informatie van andere partijen niet in beeld komt.
Waar blijven die drones dan die de OVSE in zou gaan zetten boven de grensstreek? Of is dat afgeschoten (haha :+) door een der strijdende partijen?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is de OVSE niet uit de grensstreek weggegaan omdat het te gevaarlijk werd door alle beschietingen?

Nieuw ATO-plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BvT4wFHIIAEUFhR.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RoD schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:29:
Is de OVSE niet uit de grensstreek weggegaan omdat het te gevaarlijk werd door alle beschietingen?

Nieuw ATO-plaatje:
[afbeelding]
Maar hoe kunnen ze dan een oordeel geven ?, ik vind het maar een rare manier van zaken.

"Ik heb het niet zelf gezien dus is het niet waar 8)7 "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Mektheb schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:32:
[...]

Maar hoe kunnen ze dan een oordeel geven ?, ik vind het maar een rare manier van zaken.

"Ik heb het niet zelf gezien dus is het niet waar 8)7 "
In de quote die genoemd werd staat dan ook niets anders dan "wij hebben niet gezien dat ...", wat feitelijk gewoon klopt. Ze beweren nergens dat de border crossings niet hebben plaatsgevonden, alleen dat zij ze niet gezien hebben.

Dat een dergelijke uitspraak makkelijk te misbruiken is voor propaganda-doeleinden is een jammerlijke bijkomstigheid.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
De OVSE is inderdaad weg moeten gaan met directe waarneming in die zones. Te gevaarlijk. Zie de ontvoeringen, de bedreigingen, ga zo door. Slimme en bewuste aanpak vanuit Rusland van de beperkingen van de OVSE.

Wil je de OVSE drones laten inzetten, dan zal je mandaat en structuren moeten aanpassen. Dat wordt op zich leuk, vergeet niet dat Rusland deelnemer is aan de OVSE. Daarom ook dat Lavrov zo'n opmerking kan plaatsen. Niet realistisch, maar stel je voor er wordt ineens iets doorgeduwd, dan krijgt Rusland meteen ook nog mooi inzicht in technologie van het land wat de drones ter beschikking zou stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Virtuozzo schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:20:
De OVSE is inderdaad weg moeten gaan met directe waarneming in die zones. Te gevaarlijk. Zie de ontvoeringen, de bedreigingen, ga zo door. Slimme en bewuste aanpak vanuit Rusland van de beperkingen van de OVSE.

Wil je de OVSE drones laten inzetten, dan zal je mandaat en structuren moeten aanpassen. Dat wordt op zich leuk, vergeet niet dat Rusland deelnemer is aan de OVSE. Daarom ook dat Lavrov zo'n opmerking kan plaatsen. Niet realistisch, maar stel je voor er wordt ineens iets doorgeduwd, dan krijgt Rusland meteen ook nog mooi inzicht in technologie van het land wat de drones ter beschikking zou stellen.
Ja mooi is dat. Willen de OVSE inspecteurs echt zien wat er plaats vind op de grens, met drones of satellieten, dan veto'd Rusland dat gewoon.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XanderDrake schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:30:
Ja mooi is dat. Willen de OVSE inspecteurs echt zien wat er plaats vind op de grens, met drones of satellieten, dan veto'd Rusland dat gewoon.
Ze hoeven het niet eens te veto'en. Makkelijker is om gewoon te eisen dat er vooraf vluchtplannen worden ingediend "voor de veiligheid van het overige luchtverkeer" of een ander geloofwaardig klinkend excuus. Dan weten de Russen precies wanneer ze veilig de grens over kunnen en wanneer ze even moeten wachten tot de drone weer geland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
downtime schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:33:
[...]

Ze hoeven het niet eens te veto'en. Makkelijker is om gewoon te eisen dat er vooraf vluchtplannen worden ingediend "voor de veiligheid van het overige luchtverkeer" of een ander geloofwaardig klinkend excuus. Dan weten de Russen precies wanneer ze veilig de grens over kunnen en wanneer ze even moeten wachten tot de drone weer geland is.
Precies. Krijg dat echter maar eens duidelijk gemaakt aan de gemiddelde diplomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Lees net dat Oekraine van plan is om voor iedere burger een verplichte boot camp "Guerilla oorlog voeren" in te voeren. De mannen versie is gericht op sabotage en spionage en de vrouwelijke versie op medische training en verdediging.

Ben benieuwd of dit ingevoerd gaat worden..

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wontcachme schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:35:
Lees net dat Oekraine van plan is om voor iedere burger een verplichte boot camp "Guerilla oorlog voeren" in te voeren. De mannen versie is gericht op sabotage en spionage en de vrouwelijke versie op medische training en verdediging.

Ben benieuwd of dit ingevoerd gaat worden..
Wordt die training ook verplicht voor de mensen in het oosten van het land? Zou wel eens contraproductief kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat soort training wordt sowieso al door veel mensen gedaan in Oekraïne. Bij klinische farmacie (wat m'n vriendin heeft gestudeerd) zat ook een aantal jaar militaire strategie en medische hulp inbegrepen. Na je studie kun je dan (optioneel) een titel als luitenant krijgen.

Blijkbaar wordt het trainingsprogramma nu uitgebreid tot alle burgers van Oekraïne, wat gezien de situatie van het land begrijpelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Op zich ook niets opmerkelijks. Veel landen hebben vergelijkbare programma's en routines. West-Europa is meer uitzondering dan regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hopelijk snel vorderingen. Het innemen van Luhansk zou een enorme opsteker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Virtuozzo schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:55:
Op zich ook niets opmerkelijks. Veel landen hebben vergelijkbare programma's en routines. West-Europa is meer uitzondering dan regel.
Nederland heeft ook wel een soortgelijk programma. Vrede & Veiligheid. Een soort voorprogramma voor een eventuele militaire carrière voor de jongens en meiden die vanaf het VMBO komen en nog niet in dienst mogen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strelov en Borodai gesignaleerd in de 'Wight House'.
YouTube: mr.Strelkov and mr.Boroday in the Wight House :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Strelkov is ook al in Ferguson gesignaleerd. Er is één of andere grappenmaker bezig, maar veel voegt het allemaal niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In Donetsk wordt de doodstraf ingevoerd, en militaire tribunalen ingesteld: http://www.nu.nl/buitenla...k-voert-doodstraf-in.html

Gezellig daar :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

PauseBreak schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:05:
[...]

Nederland heeft ook wel een soortgelijk programma. Vrede & Veiligheid. Een soort voorprogramma voor een eventuele militaire carrière voor de jongens en meiden die vanaf het VMBO komen en nog niet in dienst mogen.
Je bedoelt Veiligheid en Vakmanschap. :)

Ik vind dat echter wel een duidelijk andere insteek hebben dan een verplichte (para)militaire opleiding voor alle inwoners.

LiveUAmap is ook gewijzigd, DNR & LNR zitten weer aan elkaar. :/

[ Voor 19% gewijzigd door Jiffy op 18-08-2014 16:07 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
wildhagen schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:54:
In Donetsk wordt de doodstraf ingevoerd, en militaire tribunalen ingesteld: http://www.nu.nl/buitenla...k-voert-doodstraf-in.html

Zoiets was toch al bekend, want ze hadden al geexcuteerde mensen gevonden tijdens de bevrijding van andere gebieden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mektheb schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:05:
[...]

Zoiets was toch al bekend, want ze hadden al geexcuteerde mensen gevonden tijdens de bevrijding van andere gebieden ?
Ja, alleen blijkbaar moest het nu nog ietwat meer officieel lijken, met een "militair tribunaal" enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mektheb schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:05:
[...]

Praktisch wel, maar nu heeft de regering van Volksrepubliek Donetsk het bekend gemaakt en is het dus officieel, en niet meer officieus zoals eerder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:24

McBoom

Broem

Dat wordt straks weer 10+ jaar op de wachtlijst staan voor een Lada :P
http://www.telegraaf.nl/a...rtverbod_op_auto_s__.html

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Jiffy schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:03:
[...]

Je bedoelt Veiligheid en Vakmanschap. :)

Ik vind dat echter wel een duidelijk andere insteek hebben dan een verplichte (para)militaire opleiding voor alle inwoners.

LiveUAmap is ook gewijzigd, DNR & LNR zitten weer aan elkaar. :/
Ah ja, verkeerde naam inderdaad :P

Tsja ... Anders ... Het is duidelijk bedoeld om (para)militaire eigenschappen over te brengen op een relatief makkelijk manipuleerbare doelgroep. Goed, het is niet voor iedereen opengesteld, maar het is er wel degelijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

McBoom schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:12:
Toen ik de titel zag dacht ik dat het ging om een maatregel die de EU/VS op wilden leggen, maar het is dus andersom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Ja, anders. M'n stiefzoon heeft die opleiding ook gedaan. Scouting voor adolescenten, that's it. Waar ze er bij die opleiding anderhalf jaar voor uitttrekken, heeft elke ouddienstplichtige alles al in de eerste maand van z'n AMO gehad... Tja...

[ Voor 42% gewijzigd door Jiffy op 18-08-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jiffy schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:14:
Ja, anders. M'n stiefzoon heeft die opleiding ook gedaan. Scouting voor adolescenten, that's it.
Bij de Oekraïense variant schiet je met automatische wapens en wordt je onderworpen aan een schreeuwende legercommandant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Nee joh, wordt wel weer wat op gevonden. Zag gisteren op twitter een tweet voorbij komen van een correspondent in Rusland die ineens geen West Europese tomaten, komkommers en paprika’s meer zag in de supermarkten, maar zogenaamd uit staten als de Virgin Islands. :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

De landbouwsector van de Virgin Islands is booming... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jiffy schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:14:
Ja, anders. M'n stiefzoon heeft die opleiding ook gedaan. Scouting voor adolescenten, that's it. Waar ze er bij die opleiding anderhalf jaar voor uitttrekken, heeft elke ouddienstplichtige alles al in de eerste maand van z'n AMO gehad... Tja...
Het is dan ook niet bedoeld als AMO, maar als middel om minderjarigen warm te houden voor defensie na school. Defensie mag een 16-jarige geen baan geven, dus gaat de vmbo'er de arbeidsmarkt op. En krijg hem dan nog maar eens het groene pak in...
Tweede doel is jongeren beter voorbereid de AMO in te krijgen, met als doel minder uitval.

* Edmin heeft ooit eens 400 veva leerlingen door Noorwegen heen geschopt om ze wat bij te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het NSDC zegt net dat ze Savur Mohyla nog in handen hebben. Opsteker (als het klopt) want de situatie is daar penibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

@ Ed_L: Dat weet ik. :)

En ik heb mijn innig geliefde stiefzoon de laatste anderhalve maand nog flink in het zweet gejaagd om 'm conditioneel zover klaar te stomen dat hij de boel ook nog kon halen. Ik voelde me net zo'n drill instructor. We zullen hardlopend de nodige kilometers hebben weggewerkt: 'TEMPO! DIT MOET SNELLER! LUIE *#^%*^%#(#!!!'

Te grappig, gewoon...

En toen kreeg hij een vriendin die het niet goed vond dat hij het leger in zou gaan... De lul. :(

Maarre, back on topic maar weer. :)

@hieronder: vooral dat 'nothing to declare'... Briljant! _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Jiffy op 18-08-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Even een grapje tussendoor:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BvT-egvCQAA-eki.jpg
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

RoD schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:37:
Het NSDC zegt net dat ze Savur Mohyla nog in handen hebben. Opsteker (als het klopt) want de situatie is daar penibel.
Tsja, hoe lang zullen ze dat nog kunnen volhouden? Rusland lijkt vol te hebben ingezet op controle van dat gebied door hun Spetznas SOFjes daar.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die witte trucks worden bruin.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BvTV90WCAAEJZU6.jpg

Edit: Een lichtpuntje wellicht volgens liveuamap is Lugansk zo goed als omsingeld.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het lastig om de daadwerkelijke stemming te peilen in Rusland, maar als je berichten als dit leest krijg ik toch echt het idee dat ze weer terug halverwege de tweede wereldoorlog zijn qua houding en insteek.

Al koester ik nog de hoop dat de Doema-leden toch ja-knikkers zijn en geen gemiddelde Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:24

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:09:
Ik vind het lastig om de daadwerkelijke stemming te peilen in Rusland, maar als je berichten als dit leest krijg ik toch echt het idee dat ze weer terug halverwege de tweede wereldoorlog zijn qua houding en insteek.
En 'de vijanden van de Russische federatie'? Wie zijn dat dan? Oekraïne? Wanneer hebben zij de Russische federatie aangevallen (op wat voor manier dan ook)?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een reden dat er opeens een corridor naar de LNR van de seperatisten op de Livemap te zien is?

Mooie A-team stijl foto ook. De radiator en passagiers beschermen ze wel, maar de banden lijken ze te vergeten.

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/BvUU6NnCYAER08V.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:38:
Is er een reden dat er opeens een corridor naar de LNR van de seperatisten op de Livemap te zien is?
Is onderdeel van het feit dat het leger in de afgelopen dagen daar constant terrein aan het verliezen is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:38:
Eh ja, dat is al sinds gisteren. De vervanging van Strelkov heeft gisteren iets medegedeeld over 100+ nieuw militair materieel en 1200 nieuwe manschappen die zogenaamd 4 maanden getraind zijn in Rusland. Dat is later uiteraard weer ontkend, maar die corridor is gebruikt. De zoveelste tactische blunder van de ATO-troepen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:41:
[...]

Eh ja, dat is al sinds gisteren. De vervanging van Strelkov heeft gisteren iets medegedeeld over 100+ nieuw militair materieel en 1200 nieuwe manschappen die zogenaamd 4 maanden getraind zijn in Rusland. Dat is later uiteraard weer ontkend, maar die corridor is gebruikt. De zoveelste tactische blunder van de ATO-troepen.
Wat is dan de tactische blunder? Ik neem aan dat ze het gebied niet vrijwillig uit handen hebben gegeven. Men lag daar behoorlijk onder vuur de afgelopen dagen.

Overigens kondigde Klimkin net aan dat Merkel volgende week een bezoek brengt aan Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:44:
[...]

Wat is dan de tactische blunder? Ik neem aan dat ze het gebied niet vrijwillig uit handen hebben gegeven. Men lag daar behoorlijk onder vuur de afgelopen dagen.
Burkonews schreef daar het volgende over:
Fighting continued over route H21 and Donetsk. Terrorist forces made ​​several counter-attacks toward Savur-Mohyla, through Manuilivka and Petrivske. We wonder: did the ATO forces listen to our advice to blow bridges to prevent free movement of terrorists in the former settlement? This is a rhetorical question. Recall that in the summary of the 7th of August, we stressed the need to demolish the bridges over the Horikhova river in the area of Manuilivka, which would cut off the militant reinforcement route from Snizhne, where the enemy had already accumulated a large number of armored vehicles. And the advice was also relayed by means other than these reports, so we can’t explain it by lack of information.
http://burkonews.info/ant...august-15-2014/#more-1107

De ATO-troepen hadden er alles aan moeten doen om de bevoorrading vanuit Rusland stop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ah dat. Ja wellicht, we weten niet wat er voor afwegingen zijn gemaakt. Mogelijk dachten ze het gebied wel te kunnen houden gezien de eerdere successen. De separatisten hebben echter behoorlijk hard teruggeslagen terwijl ze juist in Donetsk en Horlivka heel erg onder vuur liggen (en uiteraard Luhansk ook).

Het is in ieder geval te hopen dat ze nu veroveringen beter kunnen consolideren, want daar is het, zeker in dat gebied, behoorlijk misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:54:
Het is in ieder geval te hopen dat ze nu veroveringen beter kunnen consolideren, want daar is het, zeker in dat gebied, behoorlijk misgegaan.
Aan de andere kant, met consolideren hadden ze waarschijnlijk veel minder gebied in handen gehad dan nu. Het is niet zo makkelijk, alles heeft voordelen en kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:57:
[...]

Aan de andere kant, met consolideren hadden ze waarschijnlijk veel minder gebied in handen gehad dan nu. Het is niet zo makkelijk, alles heeft voordelen en kosten.
Klopt. Er is zeker vooruitgang geboekt, maar daar hebben ze ook een behoorlijke prijs voor moeten betalen. Of er met een andere tactiek meer progressie (of minder doden) was geweest kun je natuurlijk niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat die nieuwe troepen gewoon Russische special forces zijn (Spetsnaz bijvoorbeeld).
Dat deels vrijwilligersleger van Oekraïne kan zich daar niet mee meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Lees net ook dat Poroshenko de opdracht heeft gegeven om binnen een week tijd de grens bij Izvaryne over te nemen. Wens ze succes daarmee. De vorige keer werden ze van twee kanten beschoten.

Ook zou er inmiddels gevechten plaatsvinden midden in Luhansk stad. Als dat waar is gaat het daar toch wat sneller nu.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gevechten rondom Lugansk schijnen voor de ATO-troepen beter uit te pakken. Diverse bronnen hebben gemeld dat de rebellen aldaar een groot tekort aan munitie (shells, etc) hebben. Ook is er gesuggereerd dat een deel van dat humanitaire konvooi juist bedoeld is voor de herbevoorrading daarvan. Ik vermoed dat nog niet alle wit-bruine vrachtwagens zijn geïnspecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wontcachme schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:10:
Lees net ook dat Poroshenko de opdracht heeft gegeven om binnen een week tijd de grens bij Izvaryne over te nemen. Wens ze succes daarmee. De vorige keer werden ze van twee kanten beschoten.
Is dat dezelfde Poroshenko die na zijn aantreden zei dat de ATO binnen een paar week voorbij moest zijn? :+
Ook zou er inmiddels gevechten plaatsvinden midden in Luhansk stad. Als dat waar is gaat het daar toch wat sneller nu.
Inderdaad, laten we het hopen. Er zijn al meer pogingen om grote steden in te nemen op niets uitgelopen. Horlivka is al weken "omsingeld". Maar de eerste signalen zijn positief.

En voor wie het lezen kan is dit wel grappig: de kaart van Oekraïne volgens de DNR.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BvV-KEZCEAAuEuc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Een paar jaar geleden was in in St Petersburg. Echt iedereen daar rijd in een Duitse auto. :P
Ik denk alleen dat de wachtlijst meer dan 10 jaar word. Mee vraag dan vroeger en een beetje kwaliteit mag tegenwoordig ook wel. Het worden denk ik wel gouden tijden voor Koreaanse auto's daar. ;)
wontcachme schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:10:
De eenheid die daar heen word gestuurd is gewoon kanonnenvlees. Letterlijk kanonnenvlees omdat de Russen een zekere waardering hebben voor veel en zware artillerie...
wildhagen schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:54:

Wetten komen altijd voort vanuit een noodzaak. Een wet is dus altijd een reactie op een actie.
Of te wel het zal wel lekker gaan met de militaire discipline daar als de doodstraf nodig is als dreigmiddel. :Y)

Ik ben trouwens wel verbaast dat desertie er niet onder valt. Misschien bewaren ze die nog even totdat ze het kunnen linken met het getal 227 voor het authentieke Sovjets welke tegen fascisten vechten gevoel. :+
Wikipedia: Order No. 227

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

DaniëlWW2 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:25:
De eenheid die daar heen word gestuurd is gewoon kanonnenvlees. Letterlijk kanonnenvlees omdat de Russen een zekere waardering hebben voor veel en zware artillerie...
Het zou wel kunnen, maar dan moeten ze eerst Luhansk compleet bevrijden. De dorpen tot de volgende stad zullen de seperatisten niet verdedigen aangezien dat moeilijk te doen is dus dan vallen ze terug bij regio Krasnodon vlakbij de bcp. Al die gebieden moeten ze dan veroveren en ook veiligstellen. Het zal zeker niet makkelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het leger zou een basis van de separatisten hebben vernietigd in Sukhodilsk, ten zuid-oosten van Luhansk. Wist niet dat het leger daar ook al zat. Volgens Liveuamap is dat redelijk diep in separatistengebied. klik

Edit: dat gaat dus in de richting van Izvaryne. Hopelijk kan het leger daar in de komende tijd een sterke basis opbouwen. Dat zou de aanvoer van de Russen richting Luhansk enorm moeilijk maken. Sukhodilsk ligt aan de snelweg naar Luhansk vanaf Izvaryne.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 18-08-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat heb ik ook zien voorbij komen. Die basis schijnt met artillerie beschoten te zijn. Dat kan op afstand.

Via via een moeilijk leesbaar Google translate gedrocht maar niet onleesbaar:
https://translate.google....i_ato__tymchuk_80512.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Turchynov: Ukraine will be ready to join EU in five years

Ukraine should be ready for full EU membership within five years, Oleksandr Turchynov, chairman of Ukraine's Verkhovna Rada, said in Lithuania on Monday.

In an interview with BNS, he said he believed Ukraine would also become a NATO member eventually, assuring for itself protection from Russia's aggression.

"We have a five-year plan. We believe Ukraine can get ready to become a full EU member state in five years," Turchynov said in Lithuania's western resort of Palanga on Monday. "I believe Ukraine has to not only be an EU member but also a NATO member. It would be a strong guarantee against Russia's future intentions."

In his words, because of the Russian aggression, "today the majority of Ukrainians realize that Euro-Atlantic integration is a real prospect that will help protect the country's future from Russia's aggressive policies and provocations," the chairman of Ukraine's parliament said.

"If earlier people were divided in their opinions, Russia's actions have changed it, including that in the country's eastern regions," he said.
Het sentiment is duidelijk, hij ziet Oekraïne duidelijk niet als een natie die een brugfunctie heeft te vervullen.

Ik kijk tegenwoordig ook wat meer naar obscuurdere sites om te zien waar al die propaganda vandaan komt en wat je daar tegenkomt:Permission to Steal Everything. Complimenten als je 't artikel zonder hersenschade kan uitlezen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Over vijf jaar komt dus de volgende opstand omdat de EU dus echt Oekraïne niet toe gaat laten...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vijfjarenplan: Wikipedia: First five-year plan (Soviet Union) :X

Ik ben bang dat Oekraïne onder ogen moet gaan zien dat bepaalde industrieën in het oosten van hun land erg belangrijk zijn voor Rusland (en ja die federatie). Daar moet over onderhandeld worden. En wat DaniëlWW2 al net zei, Oekraïne komt voorlopig niet in aanmerking voor toetreding tot de EU. Ze hebben onlangs de communistische partij verboden aldaar. Nieuwe wet(ten) aangenomen om de vrijheid van de pers te bekorten. Dat land heeft een lange weg te gaan.

Edit: Interessant: http://www.vocativ.com/wo...-new-brain-drain/#!bFPytE

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:14:
Nieuwe wet(ten) aangenomen om de vrijheid van de pers te bekorten. Dat land heeft een lange weg te gaan.
Die wetten zijn niet doorgegaan als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wontcachme schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:32:
[...]

Die wetten zijn niet doorgegaan als ik me goed herinner.
Klopt.

Daarnaast moet eerst de oorlog maar eens voorbij zijn. Daarna kan eens serieus gekeken worden naar een wederopbouw van het land. Nu is het gewoon een chaos, waarbij je geen uitspraken over de toekomst kan doen. Verder is Oekraïne een volslagen ander land dan een gemiddeld westers land. Er moet heel, heel veel veranderen. Oekraïne functioneert momenteel op ongeschreven wetten (en corruptie) en dat is gewoon niet langer houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dit bericht daarover plaatsen: http://www.freedomhouse.o...nsorship-law#.U_J0t2PvX4Q

Wat zijn jullie bronnen die claimen dat het niet is doorgevoerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:54:
Ik kan dit bericht daarover plaatsen: http://www.freedomhouse.o...nsorship-law#.U_J0t2PvX4Q

Van je eigen bron: https://twitter.com/FreedomHouseDC/status/499922847850979328

:P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:54:

Dit waren de bezwaren die zijn opgeworpen na de eerste passage door de Rada. Het deel over de media is er vervolgens uitgehaald.
A version of the bill passed on first reading on August 12 had included provisions allowing the censoring of media deemed a national security threat. Those provisions were removed from the final version of the bill, however.
http://www.rferl.org/cont...ions-russia/26530692.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

Is niet erg.. In Wit-Rusland staat De Grote Leider te popelen om nog meer lintjes te knippen bij het openen van nieuwe assemblage-fabrieken voor Chinese autobouwers.
Die heeft net de laatste tegenstanders in het gevang gegooid, die protesteerden tegen de komst van een industriele vrijhandelszone (wat in essentie gewoon een stuk China in Wit-Rusland is) net buiten Minsk.
Chinese autobouwers zijn de beroerdsten niet om de auto's als OEM te leveren. Dan zullen er vast allemaal van die 'patriottische' merken omhoog springen "Russia Victor" of "Siberian Plains" die eigenlijk Dadi's en Chang'An's zijn met andere stickers.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wontcachme en RoD: Dank voor de links.

Goed artikel van Shaun Walker: http://www.theguardian.co...al-negotiating-table-soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:14:
Een vijfjarenplan: Wikipedia: First five-year plan (Soviet Union) :X

Ik ben bang dat Oekraïne onder ogen moet gaan zien dat bepaalde industrieën in het oosten van hun land erg belangrijk zijn voor Rusland (en ja die federatie). Daar moet over onderhandeld worden. En wat DaniëlWW2 al net zei, Oekraïne komt voorlopig niet in aanmerking voor toetreding tot de EU. Ze hebben onlangs de communistische partij verboden aldaar. Nieuwe wet(ten) aangenomen om de vrijheid van de pers te bekorten. Dat land heeft een lange weg te gaan.

Edit: Interessant: http://www.vocativ.com/wo...-new-brain-drain/#!bFPytE
Het gaat echt niet om de industrie daar. Moskou heeft al plannen ingeleid om zelf die industrieën op te starten waar men tot nu toe van afhankelijk was - dat zijn er op zich niet veel, het zal wel enige tijd duren. De planning volgens de laatste discussies in de Duma is 2 tot 3 jaar, dat komt dus waarschijnlijk neer op 3 tot 5 jaar, maar goed.

Waar het daadwerkelijk om gaat is wat er in de grond zit, en de grond zelf - meer specifiek de bufferzone voor de grote corridor, zoals het heet. Territoriaal denken, pak er een kaart bij en kijk naar de vlaklanden die bij menig historisch trauma voor Rusland een rol gespeeld hebben.

De Ukraïne zal inderdaad niet toe kunnen treden tot de EU zonder de vereiste stappen te volgen. Onderschat echter niet de wil en het vermogen om het proces te kunnen volgen. Het breekpunt is financiering, het fundament daarvan is het vermogen van het land om de investeringen te kunnen bekostigen op een manier die een verandering van mentaliteit ten aanzien van sociaal-economische ordening zal bewerkstelligen (einde oligarchie). Dan komen we weer terug (full circle) bij wat er in het oosten in de grond zit. Die grondstoffen zijn essentieel om de eerste fases te bekostigen, en dan in een vorm waarin men niet de methodiek van Rusland doet herhalen (Dutch Disease, Russian Disease) maar met een focus om een moderne consumptieve en diensten economie te scheppen die als extra fundament landbouw en grote capaciteit tot moderne fabricage biedt.

Ik heb er eerder aan gerefereerd, het economisch potentieel van de Ukraïne is hoe dan ook enorm. Het macro-economisch potentieel is eigenlijk nog groter. Dat brengt ons bij een tweede factor voor Putin, een moderne en actieve economie als buur? Dat genereert een samenleving met een open aard. Putin's model van samenleving (gulzig instituut, centraal mandaat, participatiemodel) kan dat niet als buur hebben, zeker niet gezien de affiniteit van taal is het een enorm risico dat die open aard van samenleving continu in het beeld staat van zijn eigen bevolking.

In het huidige overleg gaat het op het moment over grondstoffen. Dat is goed, aangezien dit belangrijk is als factor, zeker gezien de toch best enorme kosten die Rusland komt te dragen om de huidige specialistische metallurgische industrieën actief in de Ukraïne op te starten in Rusland. Nou zou je denken dat daar dus wat koehandel mogelijk is. Als het om westers denken ging, zeker. Maar kijk naar de overige factoren: grondstoffen, territoriale buffer, open samenleving als buur (vanuit Putin's perspectief moet je qua prioriteit het eigenlijk zelfs van achter naar voor als risico factoren / prioriteiten zien). Dat is voor westerlingen, zeker op politiek en diplomatiek niveau, moeilijk om te internaliseren, die insteek van instrumentele logica.

Het huidige diplomatieke overleg heeft geen schijn van kans zonder dat Putin geconfronteerd wordt met inperking van zijn handelen op de grond in de Ukraïne. Dat kunnen we niet afkopen. Dat kunnen we niet beargumenteren voor hem. En dat is de kern van de zaak nu. Hij zal dus - opnieuw - dat overleg gebruiken als onderdeel van maskirovka. Linkerhand, rechter vuist. Er zijn slechts twee mogelijkheden om die inperking te forceren: of wij als EU / lidstaten zorgen voor eigen aanwezigheid van logistiek / communicatieve / humanitaire aard op de grond, of we zorgen daar stap voor stap voor direct volgend aan de graduele herbevestiging van soevereiniteit door de Ukraïne zelf - en in dat laatste scenario zal Moskou continu proberen de situatie te escaleren.

Bekijk het eens puur vanuit Putin's perspectief. Zijn Gemenebest heeft geen draagvlak voor consumptieve economie zonder de Ukraïne, het heeft een structureel probleem van schaal, en de oude schrikbeelden van de grote vlakke corridor in het hartland staat wijd open zonder de Ukraïne. Daarbovenop is de Russische wapen-, luchtvaart- en andere belangrijke industrie direct afhankelijk van wat op het moment nog steeds in de Ukraïne zit, alsmede van wat er in de grond zit. Dan hebben we het nog niet eens over symbolische / historische / emotionele factoren, of zelfs maar over de energie ontwikkeld door interne beeldvorming onder eigen bevolking.

Putin heeft nog nooit effectief over dit soort zaken doen onderhandelen. Nog nooit. Niet in zijn tijd in St. Petersburg, niet tijdens de Jeltsin drama's, niet tijdens de grote centralisatie van de regio's, niet tijdens de inleidende fase van macro-economische expansie, nog nooit. Hij heeft overleg altijd gebruikt als instrumenten van informatie winnen en afleiding. Niets meer. Hij heeft gewoon nog nooit reden gehad om zijn draaiboek aan te passen, puur en simpel. Vooralsnog ook nu niet.

Zoals ik al aangaf, zolang er niet iets fundamenteel verandert aan de trends in deze crisis zal hij dat draaiboek blijven toepassen. Onderhandelen is mogelijk, echter enkel als wij er in slagen om die trends om te buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Virtuozzo: Ik vind het toch erg moeilijk voorstelbaar dat in dat hele grote land van Rusland er niet meer gebieden zijn met zeer veel waardevolle ertsen en mineralen. Waarom specifiek zo'n groot belang hechten aan die grond in een gedeelte van Oost-Oekraïne? Of zit daar toevallig ook een hoop Uranium in de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Deels omdat het daar in een makkelijk toegankelijk gebied zit, waardoor eea goedkoop te ontginnen is. In Siberië zit ook van alles en nog wat in de grond, maar de infrastructuur is daar, eh, ietsje minder omvangrijk. En het gaat Putin verre van alléén om die grondstoffen. Een (zeer belangrijk) deel van de redenen waarom Putin Oekraïne in zijn invloedsfeer wil houden is emotioneel: Oekraïne is om meerdere reden (die Virtuozzo zeer duidelijk aangeeft) van groot belang voor de plannen van Putin. En zolang Oekraïne daar niet aan meewerkt, vormt het een ernstige bedreiging voor de plannen van Putin. Alles vanuit zijn perspectief gezien, uiteraard.

Toch heb ik het idee dat het Rusland allemaal wat moeilijker valt dan in eerste instantie werd verwacht. Oekraïne had een ongelofelijk flutregel na 20 jaar verwaarlozing, maar weet dit stap voor stap te verbeteren. Het kan nog steeds niet in de schaduw staan van het Russische leger bij een directe confrontatie, maar de situatie is significant verbetered ten opzichte van de Krimcrisis afgelopen voorjaar.

Eerlijk gezegd heb ik het idee dat de tijd juist in het voordeel werkt van Oekraïne.

[ Voor 28% gewijzigd door Jiffy op 19-08-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipperhoofd
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-09 15:53
RoD schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:29:
Het leger zou een basis van de separatisten hebben vernietigd in Sukhodilsk, ten zuid-oosten van Luhansk. Wist niet dat het leger daar ook al zat. Volgens Liveuamap is dat redelijk diep in separatistengebied. klik

Edit: dat gaat dus in de richting van Izvaryne. Hopelijk kan het leger daar in de komende tijd een sterke basis opbouwen. Dat zou de aanvoer van de Russen richting Luhansk enorm moeilijk maken. Sukhodilsk ligt aan de snelweg naar Luhansk vanaf Izvaryne.
Afbeeldingslocatie: http://ic.pics.livejournal.com/kot_ivanov/71733898/19279/19279_original.jpg
Het leger heeft daar bombardementen uitgevoerd (zie kaartje), maar de manschappen bevinden zich verder weg.
Er zitten echter wel veel manschappen in het separatistengebied, vaak ingesloten en soms zonder kans zich vrij te vechten. Dat is een gevolg van de schaarbeweging die telkens uitgevoerd wordt. Die ze uitvoeren omdat ze niet genoeg soldaten hebben om een goed front vast te houden. Iets dat weer te maken heeft met het feit dat er nog steeds enkel soldaten op vrijwillige basis naartoe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je schaarbewegingen gaat maken en niet genoeg manschappen hebt dan krijg je idd dit soort problemen.
Qua propaganda is het natuurlijk opportunistisch genoeg om die mensen gevangen te nemen en er mee te gaan leuren.
Maar de vraag is nu het momentum toch wel wat terug loopt wat er gaat gebeuren om alsnog meer doorbraken te forceren. Ze zullen meer troepen moeten gaan inzetten. Maar waar halen ze het geld vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:20
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:15:
[...] Ze zullen meer troepen moeten gaan inzetten. Maar waar halen ze het geld vandaan?
Voor meer troepen heb je niet perse mee geld nodig. Nog meer vaderlandsliefde aanwakkeren kan daar ook voor zorgen. Vooralsnog doen ze het denk ik prima in Ukraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Lavrov mag die woorden weer inslikken:
http://nos.nl/artikel/688...rs-boven-grensgebied.html
De OVSE ziet de afgelopen week meer militaire activiteit in het conflictgebied bij de grens tussen Rusland en Oekraïne. Dat zei de organisatie tijdens een persconferentie bij de grensovergang in de regio Donetsk.

Er zijn helikopters gezien die boven het grensgebied vliegen. Ook zien ze mensen gekleed in militaire stijl de grens oversteken.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BvZFClaIgAA-P-d.jpg:large
De omsingeling blijft. Gevechten bij Ilovaysk en Yasynuvata. Het gaat moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Het was al eerder opgevallen dat in de supermarkten in Moskou ineens producten opduiken uit plaatsen als de Maagdeneilanden of wel heel nieuwe leveranciers uit Kazachstan. In tegenstelling tot de Nederlandse media begint men in Duitsland zich af te vragen hoe dat nu zit. Restricties, sancties, toch blijft Rusland zoeken naar wegen om de producten op de zwarte lijsten te importeren.

Russland umgeht die eigenen Sanktionen.

Waarschijnlijk begin volgende week wordt het in dat opzicht interessant, als Moskou met nieuwe drukmiddelen komt, dit keer gericht specifiek op Duitsland - denk aan de genoemde focus op import van auto's en de discussie in de Duma over het uitbreiden van personenauto's naar zakelijke modellen. Nu al wordt gesproken over uitzondering op producten gefabriceerd in Rusland. Zo kreeg een kennis werkzaam bij BMW een verzoek van een contact bij het Consulaat om na te denken over de insteek van "assemblage" (dus geen fabricage) op Russische bodem. Frappant.

Ondertussen denk ik dan terug aan een eerder artikel van Die Zeit, de effectiviteit van propaganda in Rusland. Vanochtend zat ik in een bespreking waar - onder meer - een aantal Russen werkzaam als consultants voor een Petrochemisch concern met oorsprong in Nederland bij aanwezig waren. Ik heb zelden zo snel een pauze moeten inlassen bij het ter sprake komen van geopolitiek als factor op verkenningen. Hoog opgeleid, cosmopolitische instelling, welgesteld, woonachtig buiten Rusland inclusief familie. Maar de schoen kwam op tafel.

Letterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Virtuozzo schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:21:

Vanochtend zat ik in een bespreking waar - onder meer - een aantal Russen werkzaam als consultants voor een Petrochemisch concern met oorsprong in Nederland bij aanwezig waren. Ik heb zelden zo snel een pauze moeten inlassen bij het ter sprake komen van geopolitiek als factor op verkenningen. Hoog opgeleid, cosmopolitische instelling, welgesteld, woonachtig buiten Rusland inclusief familie. Maar de schoen kwam op tafel.

Letterlijk.
Laat me raden: alles is de schuld van de Kiev-nazi-junta en hun Amerikaanse compagnons.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

Virtuozzo schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:21:
Het was al eerder opgevallen dat in de supermarkten in Moskou ineens producten opduiken uit plaatsen als de Maagdeneilanden of wel heel nieuwe leveranciers uit Kazachstan.

Ondertussen denk ik dan terug aan een eerder artikel van Die Zeit, de effectiviteit van propaganda in Rusland.
Polen weet wel de producten af te zeten in Rusland. Dat gebeurd gewoon via Wit-Rusland. Tegelijkertijd pakken ze ook nog de EU compensatie erbij. Waar is de VOC handelsgeest? ;-)

Als je spreekt met het lokale Russische personeel bij ambassades en EU Delegatie in Moskou dan zie je dat ondanks dat zij niet alleen simpel toegang hebben tot info buiten de propaganda, maar er ook dagelijks mee bezig zijn, toch geloven in de propaganda. Het leidt tot aversie van de werkgever en tot wantrouwen van de werkgevers tegenover het lokale personeel (die mijns inziens nooit deze lokalen hadden mogen aannemen, maar dat terzijde).

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:27:
[...]

Laat me raden: alles is de schuld van de Kiev-nazi-junta en hun Amerikaanse compagnons.
Ik heb het zover niet laten komen. De situatie ging al fout op het moment dat we factoren van invloed op bestaande trends en variabelen op tafel zagen komen. Het breekpunt was niet wat er gezegd werd of gezegd zou kunnen worden. Het ging scheef op het moment dat er überhaupt gerefereerd werd aan. Not done, en dat maakte men dus - op historisch gezien frappante wijze - duidelijk.

Op zich was vanochtend geen uitzondering vrees ik. Er beginnen toch echt spanningsvelden te groeien. Nog niet eens ten aanzien van meningen of perceptie, ik bespeur veel meer een soort van allergische reactie tegen welke vorm of bron van informatie die de bestaande (en heersende) beeldvorming in een ander licht zou kunnen stellen. Dit is problematisch, zeker op zakelijk niveau. Zaken horen zaken te zijn, al klinkt dat waarschijnlijk wat koud, informatie is in deze neutraal en altijd relevant om variabelen te verkennen, en factoren in kaart te brengen.

Als je dan met dit soort gedrag (niet zozeer die schoen, maar meer met reflexief grijpen naar referenties aangaande nieuwe heffingen of probleempjes te verwachten bij de douane of inspectie e.d.) nu al die grens over gaat, dan wordt het moeilijker om zaken te faciliteren. Niet dat er minder ingangen zullen zijn, wel zullen de kosten daarvan oplopen. Het valt me echter toch op dat ook deze mensen - die in staat zouden moeten zijn (vanuit achtergrond maar ook vanuit belang) om òf er door heen te prikken en hun werk te doen òf de neus de gewenste kant uit te laten wijzen en ondertussen hun werk te doen - steeds meer reflexief ageren in deze. Dat zegt veel over de druk die er staat vanuit beeldvorming, meer nog dan de druk vanuit belangen. En dat is opmerkelijk.
EektheMan schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:43:
[...]

Polen weet wel de producten af te zeten in Rusland. Dat gebeurd gewoon via Wit-Rusland. Tegelijkertijd pakken ze ook nog de EU compensatie erbij. Waar is de VOC handelsgeest? ;-)

Als je spreekt met het lokale Russische personeel bij ambassades en EU Delegatie in Moskou dan zie je dat ondanks dat zij niet alleen simpel toegang hebben tot info buiten de propaganda, maar er ook dagelijks mee bezig zijn, toch geloven in de propaganda. Het leidt tot aversie van de werkgever en tot wantrouwen van de werkgevers tegenover het lokale personeel (die mijns inziens nooit deze lokalen hadden mogen aannemen, maar dat terzijde).
Oh die VOC geest zit er nog. Nederland is echter een land geworden waar het selectieve belang altijd voor gaat op het algemene belang. Er zijn genoeg nieuwe partnerschappen en plc's opgericht de afgelopen weken met voet op de grond in Belarus en Kazachstan. Daar zal Nederland zelf, of zelfs maar de sectoren onder druk van sancties, geen nut van hebben. Dat is nu de essentie van dat VOC spook.

Maar inderdaad, dat geloof in het gulzig instituut van Putin & intimi. Het is opvallend, toch ook herleidbaar tot gebruik van instrumentatie vanuit zowel historische bron als vanuit hedendaagse implementaties. Rusland begint steeds meer te lijken op een groot "social engineering" experiment. Lagere indringendheid dan bijvoorbeeld een Noord-Korea, toch is de druk groter gezien het geloof dat geïnstigeerd wordt vanuit dat participatiemodel. Menig psycholoog of socioloog zal inmiddels met verbazing naar de ontwikkelingen zitten te kijken.

Het verklaart ook de enorme neiging op zakelijk niveau om selectieve belangen in te passen in collectieve strategie. Dit is iets om over na te denken voor menig politicus of captain-of-industry. Het potentieel wat Putin schept in deze is, saillant.

Je laatste opmerking, tja, het is nu echter zo als het is. Ik hoop dat men zich wel realiseert dat alle informatie die door die mensen gaat, ook ergens anders naar toe gaat. Nogal relevant voor zakelijke processen.

[ Voor 35% gewijzigd door Virtuozzo op 19-08-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

-Semenchenko, hoofd van het vrijwillige Donbass-bataljon is gewond geraakt. Situatie zou niet levensbedreigend zijn.
-Een aantal journalisten hebben gemeld dat Khodakovsky (hoge pief bij de rebellen) is gevangengenomen. Zou een opsteker zijn, maar is nog onbevestigd.

Edit: het blijkt om een andere Khodakovsky te gaan, een "junior commander" ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 19-08-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 19-09 12:39

MBV

Virtuozzo schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:21:Zo kreeg een kennis werkzaam bij BMW een verzoek van een contact bij het Consulaat om na te denken over de insteek van "assemblage" (dus geen fabricage) op Russische bodem. Frappant.
Die zag ik al van kilometers ver aankomen. Bedrijven doen dat al om belastingen te ontduiken of subsidies te krijgen, elke Europese Tesla wordt in Nederland in elkaar gezet (nou ja, de elektromotor wordt uit de kofferbak gehaald en vastgeschroefd).
Ondertussen denk ik dan terug aan een eerder artikel van Die Zeit, de effectiviteit van propaganda in Rusland. Vanochtend zat ik in een bespreking waar - onder meer - een aantal Russen werkzaam als consultants voor een Petrochemisch concern met oorsprong in Nederland bij aanwezig waren.
"Het bedrijf met de gele schelp" is een kortere omschrijving denk ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
MBV schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:57:
[...]

Die zag ik al van kilometers ver aankomen. Bedrijven doen dat al om belastingen te ontduiken of subsidies te krijgen, elke Europese Tesla wordt in Nederland in elkaar gezet (nou ja, de elektromotor wordt uit de kofferbak gehaald en vastgeschroefd).

[...]

"Het bedrijf met de gele schelp" is een kortere omschrijving denk ik O-)
Die zeker. Bij deze moet je echter terug naar de tijd van Nederlandse mijnbouw ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

http://nos.nl/artikel/688...er-oekraine-in-minsk.html
Topoverleg over Oekraïne in Minsk
President Poetin neemt volgende week deel aan topoverleg over de toestand in Oekraïne in Minsk, de hoofdstad van Wit-Rusland. Ook de hoogste leiders van Oekraïne en Europese leiders zijn op woensdag 26 augustus in Minsk. Dat is bekendgemaakt door het Kremlin.

Ook de leiders van Wit-Rusland en Kazachstan, die deel uitmaken van een douane-unie met Rusland, nemen aan de besprekingen deel.

Onbekend is wie namens de Europese Unie naar Minsk gaan. Op het programma staan ook bilaterale ontmoetingen, zei Peskov.
Vraag me af wat ze daar gaan bespreken, als zelfs Poetin en zijn vriendenclubje langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Formaliseren van de explosieve oogstwinst in Wit Rusland en de gloednieuwe autoproductie in Kazachstan aankondigen? :*)

Pagina: 1 ... 65 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de vliegramp is dit topic: Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne

Probeer de discussie hier te beperken tot Oekraïne.