Toon posts:

Oorlog in Oekraïne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.594 views

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vannacht is er weer heftig gevochten in Slavjansk. Wat er precies gebeurt is, daar verschillen de beide kanten over van mening.

• Meer dan 100 terroristen dood klik
• Zeven Oekraïense militairen dood (Russische bron klik)

Waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Overigens hebben de tataren doorgezet met hun betoging op de Krim vandaag. Schijnt overigens ook een aardige bijeenkomst te zijn in Kiev. Het lijkt er overigens op dat Rusland in gaat grijpen, op de Krim.

Edit: Tymchuk (waarvan ik me altijd afvraag hoe betrouwbaar zijn bronnen zijn) zegt dat de pro-Russische kant stiekem lijken richting Rusland transporteert, en dat het er honderden zouden zijn. klik.

Raar verhaal.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 18-05-2014 12:29 ]

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:23

wontcachme

You catch me? No you wont

Van je collega's moet je het maar hebben: http://euromaidanpr.com/2...the-referendum/#more-9338

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Nogal apart als je klaagt dat RT staatspropaganda is en dat je zelf klakkeloos overneemt dat het om terroristen zou gaan. Dat doet het ANP dus niet in dit geval. Dat geeft al aan dat nuancering van dat onderdeel toch niet onbelangrijk is.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 13:23:
Nogal apart als je klaagt dat RT staatspropaganda is en dat je zelf klakkeloos overneemt dat het om terroristen zou gaan. Dat doet het ANP dus niet in dit geval. Dat geeft al aan dat nuancering van dat onderdeel toch niet onbelangrijk is.
Vannacht is er weer heftig gevochten in Slavjansk. Wat er precies gebeurt is, daar verschillen de beide kanten over van mening.
Beter lezen, ik zeg er notabene bij dat er verschillende lezingen bestaan over wat er gebeurt is. Mag je zelf je mening er over vormen.

• wontcachme

wontcachme

Geen idee over betrouwbaarheid van de vertalingen, maar het lijkt erop dat de leiders van de seperatisten opgeven/moe worden: https://twitter.com/ystriya

Ook zijn er telkens veel minder mensen bij rally's. Er zouden er vandaag in Donetsk bij een toespraak maar een kleine 500 zijn geweest.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat soort geluiden hoor ik ook van de lokale mensen daar. Het is moeilijk te duiden, maar er lijkt inderdaad een trend te zijn. Het is ook logisch. We weten al dat er geen meerderheid bestaat voor de pro-Russische kant en de kleine minderheid zal toch een bepaald momentum moeten krijgen om hun zin door te zetten. Dat is er niet. Hoe langer er een status quo is, hoe minder kans de Russen maken, denk ik zo. Het is nu nog een week tot de verkiezingen en er lijkt niet langer spraak te zijn van escalatie (alhoewel het natuurlijk zeker niet overal rustig is).

Ondertussen zijn er gevechten gaande in Kramatorsk.

Edit: grappig/treurig stukje waanzin van de Russische propaganda. Over het liegende westen die nooit zullen begrijpen hoe heerlijk het is om in Noord Korea te wonen. (lichtelijk offtopic, maar goed)
[YouTube: http://youtu.be/tt5cVPTWEkE]

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 18-05-2014 20:22 ]

• wontcachme

wontcachme

quote: RT twitter
BREAKING: Moscow demands OSCE take measures to free journalists detained by #Kiev
Dus zij willen dat hun journalisten worden vrijgelaten.... En die andere journalisten die gegijzeld worden in Donetsk en Crimea die niet pro-russische berichten uitbrengen?

Over het algemeen is het ook niet het beste idee als journalisten dicht bij een militaire basis te komen die al meerdere keren aangevallen is en dan ook bij of volgens sommige bronnen vasthouden van MANPAD's.

Wat me wel opvalt is dat veel van de Russiche Journalisten berichten/filmpjes maken van preciese plekken en tijden van Oekrainse checkpoints, maar amper preciese beelden over posities van seperatisten. Hoe zou dat toch komen....

• RoD
  • Niet online

RoD

wontcachme schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:56:

Wat me wel opvalt is dat veel van de Russiche Journalisten berichten/filmpjes maken van preciese plekken en tijden van Oekrainse checkpoints, maar amper preciese beelden over posities van seperatisten. Hoe zou dat toch komen....
Ik weet het niet, kun je misschien wat meer uitleg verschaffen? :P

Overigens wordt er naast Kramatorsk nu ook in Slavjansk weer gevochten. Het blijft allemaal onduidelijk wat de precieze situatie is.

Verwijderd

RoD schreef op zondag 18 mei 2014 @ 13:27:
Beter lezen, ik zeg er notabene bij dat er verschillende lezingen bestaan over wat er gebeurt is. Mag je zelf je mening er over vormen.
Over een alles behalve objectieve beeldvorming een mening vormen?
Volgens mij is hier wel een consensus over de agenda's van de verschillende partijen die hierbij betrokken zijn. Misschien niet over alle details maar discussie hierover is er bij gebaat om die zo objectief mogelijk te houden.

• wontcachme

wontcachme

Flink wat speelgoed onderweg van Kharkiv richting Donetsk :X

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WlCiXhyCmBI]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:50

PauseBreak

derp!

Van wie is al die oude meuk? Het ziet eruit als Oekraïens militair materieel, maar je kunt het nooit zeker weten in dit conflict.

Nee, merp!

• wontcachme

wontcachme

PauseBreak schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:06:
Van wie is al die oude meuk? Het ziet eruit als Oekraïens militair materieel, maar je kunt het nooit zeker weten in dit conflict.
Lijkt mij Oekrains. Dit komt uit een niet bezet gebied dus het lijkt me sterk dat het van seperatisten is.

En oud kan het zeker zijn. Als je ziet hoe weinig spul ze hadden in het begin om mee te vechten 8)7

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

wontcachme schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:05:
Flink wat speelgoed onderweg van Kharkiv richting Donetsk :X

[video]
Ik zie een heel aantal Ural-4320's, wat ze daarmee willen is me onduidelijk (zoveel mensen hebben ze nu ook weer niet te vervoeren?), zelfs een aantal BMP's, T-34??? tanks en zelfs een Skoda 1203 :)

Kortgezegt, allemaal Sovjet rotzooi, maar het werkt wel nog en is beter dan niks zullen we maar zeggen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dat zijn T-64's, waarschijnlijk de Oekraïense variant. Overigens zouden die wagons vol moeten zitten met soldaten, dus dat verklaart de trucks. Ik vind het meest verbazend nog wel dat er ook houwitsers op die trein zitten.

Nee, merp!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

PauseBreak schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:31:
Dat zijn T-64's, waarschijnlijk de Oekraïense variant. Overigens zouden die wagons vol moeten zitten met soldaten, dus dat verklaart de trucks. Ik vind het meest verbazend nog wel dat er ook houwitsers op die trein zitten.
Duidelijk.

En ja, houwitsers, ik kwam niet op de naam dus ik dacht laat die maar zitten..

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Als ik beter kijk zouden het ook T-72's of T-80/84's kunnen zijn. Die hebben ze ook en komen qua vorm van de koepel beter overheen. Alleen van de T-80/84 en T-72 hebben de Oekraïners er niet zoveel en van de 64 wel :P

Nou ja, in ieder geval echte tanks, ipv de apc's die ze er tot nu toe heen stuurden :P Ik vraag me wel af waar ze heen proberen te gaan, want zover ik heb begrepen is in de Donetsk-regio alle treinverkeer stilgelegd.

[ Voor 33% gewijzigd door PauseBreak op 19-05-2014 18:02 ]

Nee, merp!

• wontcachme

wontcachme

PauseBreak schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:56:
Ik vraag me wel af waar ze heen proberen te gaan, want zover ik heb begrepen is in de Donetsk-regio alle treinverkeer stilgelegd.
Ze hoeven natuurlijk niet die regio in te rijden. Kunnen ook op de grens stoppen. Of zo dicht mogelijk bij de frontlinie een gebied onder controle van het leger in Donetsk regio.

• RoD
  • Niet online

RoD

Zouden ze misschien een offensief inzitten, al dan niet met slechts fysieke aanwezigheid, om de verkiezingen enigszins ordelijk te laten verlopen?

• wontcachme

wontcachme

Zou kunnen. Of een push naar de grens om alle grensdoorgangen te blokkeren. Nu zijn er een paar in handen van de seperatisten waar gewoon busladingen aan wapens/munitie/strijders doorheen kunnen.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Volgens de laatste berichten zouden ze op weg zijn naar een treinstation zo'n 30km van Slavyansk. Geen idee wat ze daar verder willen gaan doen. De troepen en het materieel dat je ziet zijn afkomstig van de grens met Rusland en zijn "vrijgekomen" nu Rusland haar troepen terug heeft getrokken naar hun permanente bases.

Nee, merp!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat valt nog te bezien, of er inderdaad troepen zijn teruggetrokken. Ik heb vooralsnog geen onafhankelijke bevestiging gezien.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die IGV's zijn inderdaad Wikipedia: BMP-2. Afhankelijk van de uitvoering best aardig bewapend, maar met zeer zwak pantser.

De APC's zijn zo te zien Wikipedia: BTR-80

De Self propeeled gun is een Wikipedia: 2S3 Akatsiya

Tanks zijn altijd wat lastiger, aangezien ze sinds de T-64 allemaal op elkaar lijken, maar het lijkt een variant van de Wikipedia: T-64 te zijn, waarschijnlijk de T-64BM.

• wontcachme

wontcachme

#Russia will not recognize the results of the presidential elections in Ukraine - Medvedev
Goh. Wat onverwachts :') :')

Maar een referendum met gewapende mensen op elke straat, naast de stemhokken, vooringevulde biljetten, veel fraude en tegen de grondwet in is wel eerlijk :') :')

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Een klein zijsprongetje maaarrrrrrrrrrrr....

Bank of China en de Russische VTB bank gaan vanaf nu in eigen valuta met elkaar handelen.

Bron

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• RoD
  • Niet online

RoD

Ondertussen is Akhmetov bezig met het optrommelen van mensen om de separatisten de provincie uit te drijven. In Donetsk schijnt momenteel nogal een gespannen sfeer te hangen. Daar gaat nog wel het een en ander gebeuren. Akhmetov lijkt nu eindelijk in te zien dat de DPR toch niet zo tof is voor zijn business.

De WSJ heeft er een stukje over. klik

Verwijderd

De gasdeal tussen Rusland en China is ook rond.
http://money.cnn.com/2014...-gas/index.html?hpt=hp_t3

Daarbij ook nog aangekondigd dat China en Rusland niet in dollars gaan uitwisselen. Interesting times.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

almightyarjen

When does the hurting stop?

Klinkt als een enorme deal. Ik vraag me af hoe "rijk" Rusland met de gasexport kan worden in de komende 20 jaar en of het daardoor een wereldspeler gaat worden waar je écht rekening mee houden. Iemand een visie daarop?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:44
Even in perspectief.. 400 miljard dollar, over 30 jaar. Dat is 13 miljard dollar per jaar, oftewel.. nog geen 10 miljard euro per jaar. Nederland alleen al handelt meer miljarden per jaar in gas en olie met Rusland (10/15 miljoen euro geloof ik)
Als ik mijn 5 minuten onderzoekje goed deed althans en de bronnen het goed hebben met die 400 miljard. ;)

Mijn inziens vooral symbolische waarde dit. 10 jaar is hier over onderhandeld en pas de laatste weken kwam het weer los. China heeft de touwtjes in handen gekregen door de wens van Europa minder afhankelijk te zijn van Rusland en die wilden dolgraag laten zien dat ze het dan wel elders konden afzetten.
Denk dat Gazproetin behoorlijk heeft moeten toegeven op z’n prijs per kuub.

Verwijderd

Dat is een deel van de deal. De exacte details zijn nog niet bekendgemaakt al ze überhaupt al bekend worden gemaakt maar er was als onderdeel van de afspraken ook een bepaling voor de uitwisseling van militaire technologie tussen beide landen.

China is bijvoorbeeld druk bezig met haar eigen Chengdu J-20 die gebruik maakt van Russische aandrijving en wordt neergezet als tegenhanger van de F22

Het zijn denk ik toch zaken die voor de VS zorgen voor een "oooeemmppf"

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:24

EektheMan

DPC

RoD schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:15:
Akhmetov lijkt nu eindelijk in te zien dat de DPR toch niet zo tof is voor zijn business.
Voorheen deden zijn bedrijven niets aan uitingen, maar sinds kort wel. Als ik het me goed herinner stond op een zeer groot doek bij herbouw van de TSUM (Khreshchatyk/Maidan, een soort Bijenkorf) over een afstand van 50 meter een goed zichtbare boodschap in graffiti gericht aan Achmetov. "Achmetov, did you sell Donbas?".
Het doek is nu vervangen door een enorme Oekraïense vlag waar United Ukraine op staat. En zo zie je dat bij meer bedrijven van hem. Nationale vlag en de 1 Oekraïne leus.

Verder beginnen de OSCE (OVSE) mensen Kyiv blauw te kleuren. Het zijn er veel!

Er schijnen zich 6000 dappere Krim Tartaren ingeschreven hebben buiten de Krim om hun stem uit te geven. Lijkt me dat ze dit niet ongestraft kunnen doen.

Toch iets waar velen op zaten te wachten. Namen van de schutters:
http://maidantranslations...imea-and-eastern-ukraine/

[ Voor 18% gewijzigd door EektheMan op 21-05-2014 19:01 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

almightyarjen schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:18:
Klinkt als een enorme deal. Ik vraag me af hoe "rijk" Rusland met de gasexport kan worden in de komende 20 jaar en of het daardoor een wereldspeler gaat worden waar je écht rekening mee houden. Iemand een visie daarop?
Rusland gaat alleen een wereldspeler worden als ze van zichzelf op aan kunnen op het gebied van financiën, economie, industrie en het leger. Dat kunnen ze nu niet. Alle modernisatieprogramma's die zijn ingezet worden door derde partijen (vaak vanuit de Europese landen) gedraaid.
Nederland helpt met de financiën bijv., Frankrijk (Renault) moderniseert AvtoVaz en Duitsland traint de Russische Spetznaz. Die kennis zal Rusland zelf moeten gaan regelen in plaats van hoe ze het nu doet, pas dan wordt het iets meer dan slechts een gasvoorraad voor de wereld.

Nee, merp!

Verwijderd

Ik vind de mediastilte inclusief de politieke stilte een beetje zorgwekkend, maar mijn gevoelens kunnen misplaatst zijn hoor!

• wontcachme

wontcachme

Zo te zien is die materieel op die trein van maandag gevonden nabij Sloviansk
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rs9vM-ThB10]

Het lijkt nu toch flink lose te gaan in beide provincies. Lijkt één groot front en vele doden aan beide kanten zo gaat er over twitter. Zeker al 9 aan Oekrainse kant. Ook wordt er door de seperatisten geschoten vanuit gebouwen waar burgers wonen.

Ook zouden nabij VOLNOVAKHA in donetsk een groot aantal BMP's vernietigd zijn (BMP's van de Oekrainse kant). Waarschijnlijk ook 8 doden en 18 gewonden. Waarschijnlijk 3 bmp's, 3 IFV's vernietigd, 30 doden en 30 gewonden.

En een voorbeeld van de staat van het Oekrainse leger. Een aantal oligarches hebben de rekeningen betaald voor de benzine van de apc's. Ook hebben ze niet eens nood tourniquets die gebruikt kunnen worden tijdens gevechten. Nu moeten ze eerst een medische tourniquet aanleggen.....

[ Voor 125% gewijzigd door wontcachme op 22-05-2014 11:32 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Er wordt inderdaad gesproken van veel doden. Gisteren kwamen er al berichten dat er op de radio's van de separatisten plannen waren voor een aanval; ze zouden zich allemaal rond Slavjansk gaan concentreren. Nog onduidelijk hoeveel separatisten er zijn gedood. Er gaan al geruime tijd geruchten dat de separatisten de 'grote' hoeveelheid doden aan hun kant stil proberen te houden en de lijken via de achterdeur naar Rusland proberen te transporteren. Maar ik heb geen idee wat daar van waar is.

Ook is het me op dit moment onduidelijk wie er in de huidige gevechten nou aan de winnende hand is. Hopelijk slaagt de regering erin om de terroristen terug te drukken. Zou goed uitkomen als hun macht iets wordt ingeperkt met de aankomende verkiezingen.

• wontcachme

wontcachme

Het zijn er nu weer 15 doden en 35 gewonden. Blijkbaar ook de ambulance medewerkers doodgeschoten.

Oekraine heeft de VN bijeengeroepen om bewijs te tonen dat Rusland erachter zit. Ook zou er een grote trainingsbasis net over de grens in Rusland zijn met ongeveer 1000 strijders.

[ Voor 49% gewijzigd door wontcachme op 22-05-2014 12:00 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja, die ambulancemedewerkers ... Daar zijn foto's van. Niet prettig. Dit is hoe dan ook een goed moment voor een VN vredesmacht om de regio te stabiliseren, en dus ook een goed moment voor Rusland om een "vredesmacht" te sturen.

Nee, merp!

• wontcachme

wontcachme

PauseBreak schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:49:
Ja, die ambulancemedewerkers ... Daar zijn foto's van. Niet prettig. Dit is hoe dan ook een goed moment voor een VN vredesmacht om de regio te stabiliseren, en dus ook een goed moment voor Rusland om een "vredesmacht" te sturen.
Lijkt me niet slim om een Russischie of EU/VS vredesmacht te sturen. Dat ligt nogal pijnlijk.

Overigens in de Odessa regio zijn ook 41 militairen omgekomen waarvan 11 kianvm. Dezelfde als eerst, maar verkeerde google maps link stond erbij.

[ Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 22-05-2014 12:57 ]

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

almightyarjen

When does the hurting stop?

PauseBreak schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:49:
Rusland heeft daar al meerdere kansen voor gehad, ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

almightyarjen schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:19:
[...]

Rusland heeft daar al meerdere kansen voor gehad, ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren.
Geen enkele kans is zo groot geweest als de huidige. Maar je hebt een punt. Het moet wel heel gek worden wil Rusland publiekelijk een interventie plegen.

[ Voor 15% gewijzigd door PauseBreak op 22-05-2014 16:22 ]

Nee, merp!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat de kansen voor Rusland zijn verkeken. Het leger is actief, er zijn anti-Rusland-zelfverdedigingsgroepen (gewapend) en Akhmetov heeft ook zijn mensen opgetrommeld. Als Rusland nu nog ingrijpt wordt het een enorme oorlog die funest zou zijn voor Rusland.

Over zelfverdedigingsgroepen gesproken, het pro-Oekraïense 'Donetsk Batallion' zegt een gebied te hebben 'bevrijd' en op te zullen stomen naar Donetsk. klik

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 22-05-2014 16:42 ]

• wontcachme

wontcachme

Pin mij niet op de betrouwbaarheid, maar als het echt is verbaasd het mij niks.

Ondertiteling is aan te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door wontcachme op 23-05-2014 14:35 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nieuwe Vice News, dit keer met Simon Ostrovsky ipv de Britse journalist die hem tijdelijk verving.

Nee, merp!

• RoD
  • Niet online

RoD

wontcachme schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:34:
Pin mij niet op de betrouwbaarheid, maar als het echt is verbaasd het mij niks.
[video]
Ondertiteling is aan te zetten.
Dat wordt al vrij vaak geroepen. Is ook wel bewijs voor. Maar zoals je zegt, het zou niet verbazingwekkend zijn. We weten natuurlijk allang dat het geen 'concerned citizens' zijn die toevallig een militair outfit en machinegeweren/bazooka's en ander groot materieel thuis hadden liggen.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

RoD schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:49:
[...]

Dat wordt al vrij vaak geroepen. Is ook wel bewijs voor. Maar zoals je zegt, het zou niet verbazingwekkend zijn. We weten natuurlijk allang dat het geen 'concerned citizens' zijn die toevallig een militair outfit en machinegeweren/bazooka's en ander groot materieel thuis hadden liggen.
En gebruik maken van militaire tactieken en inlichtingen krijgen die je als privaat persoon niet kunt hebben.

Nee, merp!

• wontcachme

wontcachme

In Donetsk zouden ze nu ook normale gevangenissen leeg laten lopen en de gevangenen bewapenen........

[ Voor 4% gewijzigd door wontcachme op 23-05-2014 16:37 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:56
Dat zou wel een zwaktebod zijn hoor. De shitstorm die je krijgt als die allemaal gare dingen gaan uithalen tegen vriend en vijand..

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Juist goed om te horen. Misschien ziet de plaatselijke bevolking dan eindelijk eens in dat ze niet naar een oplichter moeten luisteren.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• wontcachme

wontcachme

Leo1010 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:41:
Juist goed om te horen. Misschien ziet de plaatselijke bevolking dan eindelijk eens in dat ze niet naar een oplichter moeten luisteren.
Vele zouden al niet meer willen. Het probleem is alleen dat je nogal stel vermoord wordt wanneer je je erover uitspreekt :X :X

De Donbass militie zou ook zeer ware verliezen hebben geleden Vele gewonden en doden. Waren in een hinderlaag gelopen, omsingeld en bestook met machine geweren en rpg's. Later ook nog met btr's. Een deel zou ontsnapt zijn, maar een gedeelte kon niet ontsnappen en zouden allemaal gedood zijn. De leider zegt dat ze opgewacht werden en de seperatisten hun route en plan wisten. Ook waren het geen normale seperatisten maar "Chechen" volgens hem.

Elders is een Oekrainse grenspost overlopen en dus nog een doorgang voor materieel en personen.

EDIT:
Seperatisten zouden nu ziekenhuizen binnenvallen op zoek naar Donbass militie leden die gewond zijn....

[ Voor 14% gewijzigd door wontcachme op 23-05-2014 17:17 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

'Chechen' bedoelt de beste man 'Tsjetsjenen' mee. Met andere woorden, de troepen van de huidige leider aldaar die door Poetin is gekocht en in het zadel gezet. Die schijnen nu daar te vechten, maar behalve geruchten zijn er verder geen bewijzen gevonden om dat te ondersteunen.

Nee, merp!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heftig..

Verwijderd

Soms gaat het ook wel eens fout in de vorm van 'friendly fire'
Nogal onhandig als de logistiek van een leger niet goed gecoördineerd wordt.
YouTube: Dramatic footage: Insider video shows Ukraine helicopters firing at own troops

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:58:
YouTube: Dramatic footage: Insider video shows Ukraine helicopters firing at own troops
Debunked: http://ukraineatwar.blogs...amera-and-helicopter.html . Het enigste vuren daar was nadat er al vele doden waren en die plek geplunderd werd.

En de versie op de RU nieuws is dat dit beelden zijn van soldaten die worden uitgeroeid door Kiev omdat ze weigerden onschuldige burgers te beschieten 8)7 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 23-05-2014 22:16 ]

Verwijderd

Poetin die het nu over een burgeroorlog heeft.
http://www.trouw.nl/tr/nl...roorlog-in-Oekraine.dhtml
Nog meer ellende.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:56

defiant

Moderator General Chat
Een complete burgeroorlog betekend dat het hele land in oorlog is, klinkt meer als propaganda voor interne consumptie.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Daar is het voornamelijk ook voor bedoeld, en de pro-Russen in andere landen die denken dat Rusland goed bezig is omdat 'het westen' altijd zo slecht is. Ik kom ze regelmatig tegen, helemaal op de afvoerput Nu.nl.

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 16:09
wontcachme schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:09:
[...]

Debunked: http://ukraineatwar.blogs...amera-and-helicopter.html . Het enigste vuren daar was nadat er al vele doden waren en die plek geplunderd werd.

En de versie op de RU nieuws is dat dit beelden zijn van soldaten die worden uitgeroeid door Kiev omdat ze weigerden onschuldige burgers te beschieten 8)7 8)7
heb even de site doorgenomen. trieste beelden. en dat allemaal in Europa.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:03

Jiffy

God, you're ugly!

westlym schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:40:
[...]

heb even de site doorgenomen. trieste beelden. en dat allemaal in Europa.
Ehm... Wat else is new? Slovenië, Kroatië, Bosnië & Kosovo in de jaren '90, Roemenië (1989), Hongarije (1956). En dat is alleen nog maar wat me in eerste instantie door het hoofd schiet van ná WO2.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:14:
Daar is het voornamelijk ook voor bedoeld, en de pro-Russen in andere landen die denken dat Rusland goed bezig is omdat 'het westen' altijd zo slecht is. Ik kom ze regelmatig tegen, helemaal op de afvoerput Nu.nl.
Houd er ook rekening mee dat iedereen tegenwoordig bots inzet of personen inhuurt om overal en nergens op internet hun 'verhaal' te zetten. Met name de VS is daar al wat verder in maar ook in Europa begint het nu een hype te worden.

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:51:
[...]

Houd er ook rekening mee dat iedereen tegenwoordig bots inzet of personen inhuurt om overal en nergens op internet hun 'verhaal' te zetten. Met name de VS is daar al wat verder in maar ook in Europa begint het nu een hype te worden.
Sorry, maar RU is daar toch echt veel verder mee. Kijk maar eens bij artikelen bij bijvoorbeeld The Guardian. Op onderhand elke nieuwssite zijn er zeker 10x meer pro rusland posts dan pro-ukraine/VS. Vaak door mensen geregistreerd sinds februari en allemaal gebruiken ze de woorden Fascisten, Junta, Illegal government, self defence people.

VS en EU komen daar juist nu achteraan hobbelen.

Verwijderd

Bij de aankomende verkiezingen in de Oekraïne is er al weer een presidentskandidaat die een grote kans maakt op de verkiezingen te winnen. Alleen jammer dat het weer een miljardair is uit de oligarchen kliek.
http://www.joop.nl/opinie...miljardair_als_president/

• RoD
  • Niet online

RoD

Gelukkig maar. Dan is ie misschien wat minder vatbaar voor het sluiten van corrupte deals ;)

Nee, het is moeilijk zeggen of ze nu een goede president krijgen. Schijnt dat hij vroeger ook wel eens wat minder frisse dingen heeft gedaan. Maargoed, aangezien corruptie onlosmakelijk met de samenleving is verbonden is niemand daar schoon. Wat dat betreft kun je ook niet teveel verwachten van een presidentskandidaat, waarschijnlijk is hij de "minst slechte" keuze. Maar het feit dat Poroshenko een miljardair is, dat feit vind ik verder niet negatief.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:58:
De Russische propaganda is een beetje een plaat die blijft hangen, elke keer zijn het de Oekrainers die op hun eigen mensen schieten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Verwijderd

Als je het maar vaak genoeg blijft herhalen dan gaan de mensen het wel geloven. :P

• Shamalamadindon
http://www.telegraaf.nl/f..._Oekraine_fuseren___.html
'Zelfverklaarde republieken Oekraïne fuseren'

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41

• wontcachme

wontcachme

Snap alleen Odessa niet omdat daar niet echt veel gebeurt volgens mij. Redelijk stil daar na die brand.

De oplossing (vanuit Oekrainse kant) om een overhand te krijgen is om nu eerst de grenzen onder controle te krijgen. Nu komen er elke dag tientallen/honderden Tjetjenen en Ossetiers de grens over met een lading wapens. Dat schiet dan niet op natuurlijk.

Vind het overigens ook vreemd dat er amper tot geen vliegtuigen worden ingezet om checkpoints te ruimen. Elke dag zie je berichten over mortieren/spg's, maar niks over inzet van vliegtuigen. Dan zouden ze ook niet die apc's/bmp's met de bosjes kwijtraken. Zie alleen maar rokende Oekrainse wagens, maar al dagen geen kapotte seperatisten wagens.

[ Voor 47% gewijzigd door wontcachme op 24-05-2014 21:59 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb in andere bronnen niet gelezen dat er iemand van Odessa bij was. Lijkt me sowieso niets, want in Odessa is het helemaal niet zo georganiseerd als in Donetsk of Loegansk.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Misschien ook wel interessant voor hier. Een AMA van iemand die net uit het oosten van Oekraïne is gevlucht: http://www.reddit.com/r/I...t_ukraine_4_days_ago_ama/

Nee, merp!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verkiezingsdag :)

Tot nu toe geen incidenten voorbij zien komen. Een klein deel van de verkiezingsbureau's in Donetsk en Loegansk schijnt open te zijn.

• RoD
  • Niet online

RoD

Die kaart heb ik ook voorbij zien komen. Wat ik me vooral afvraag is welk deel van Donetsk/Loegansk er wél in slaagt om te stemmen.

Dat die separatisten wat stembusjes kapotslaan, tsja.. is vooral treurig.

• wontcachme

wontcachme

RoD schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:17:
Die kaart heb ik ook voorbij zien komen. Wat ik me vooral afvraag is welk deel van Donetsk/Loegansk er wél in slaagt om te stemmen.

Dat die separatisten wat stembusjes kapotslaan, tsja.. is vooral treurig.
Mariopol is nagenoeg alles open

Overigens blijven de russen binnenstromen in Donetsk/Loegansk. Ze hebben ook BTR's/IFV bij. Toch knap wat je in Rusland allemaal kan kopen. Deze lui komen uit Tjetsjenie, Cascaucas, Dagestan en Ossetie

[ Voor 22% gewijzigd door wontcachme op 25-05-2014 12:31 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wontcachme schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:53:
Vind het overigens ook vreemd dat er amper tot geen vliegtuigen worden ingezet om checkpoints te ruimen. Elke dag zie je berichten over mortieren/spg's, maar niks over inzet van vliegtuigen.
Kans is groot dat de Oekraiense luchtmacht orders heeft om ver van de grens te blijven. Het laatste wat ze nu kunnen gebruiken is dat er per ongeluk een bom op een Russische grenspost belandt. Dat soort ongelukjes gebeuren minder snel met mortieren.

• wontcachme

wontcachme

downtime schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:49:
[...]

Kans is groot dat de Oekraiense luchtmacht orders heeft om ver van de grens te blijven. Het laatste wat ze nu kunnen gebruiken is dat er per ongeluk een bom op een Russische grenspost belandt. Dat soort ongelukjes gebeuren minder snel met mortieren.
Slovyansk ligt niet bepaald dicht bij de grens terwijl die al wel ruim 2 weken beschoten wordt :P

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Tot zover de "democratische" verkiezingen in Oekraine (let op de inhoud van de stembus)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bod_bboIcAAiJRH.jpg

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wontcachme schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:58:
Slovyansk ligt niet bepaald dicht bij de grens terwijl die al wel ruim 2 weken beschoten wordt :P
Ik dacht dat je met checkpoints de grensposten bedoelde die in handen van de seperatisten zijn.

• wontcachme

wontcachme

downtime schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:09:
[...]

Ik dacht dat je met checkpoints de grensposten bedoelde die in handen van de seperatisten zijn.
Die ook (deels). Die zou je kunnen aanvallen na de grensposten natuurlijk.

• RoD
  • Niet online

RoD

Òok vandaag: vermoedelijk Tsjetsjeense strijders in een anti-regerings-optocht. De separatisten zijn ook bij Akhmetov op bezoek geweest. Vooralsnog hebben ze z'n "kasteel" niet bestormd.

• wontcachme

wontcachme

Pro-European oligarch Poroshenko wins #UKraine presidential election in first round with 57% of the vote, say first exit poll results
Dan gelijk ook geen 2e ronde nodig om een kandidaat met 50+% te krijgen.

En vandaag zijn er enkele honderden Tjetjenen bij gekomen in Donetsk. Volledig bewapend met bmp's en wapens. Loyaal aan de leider van Tsjetsjenië (Ramzan Kadyrov) die een goede vriend is van Putin. Hij mag daar alles uitmaken ook al gaat het tegen wetten van Rusland in zolang hij de opstand daar onderdrukt. En dit zijn een deel van zijn troepen dus......

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BszZufqXx4M]

[ Voor 49% gewijzigd door wontcachme op 25-05-2014 19:27 ]

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

wontcachme schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:07:
Dan gelijk ook geen 2e ronde nodig om een kandidaat met 50+% te krijgen.
Gezien de zaken die op diverse stembureaus zijn gebeurd, is het uit bepaalde hoeken nu wel heel erg makkelijk om het huidige resultaat verkiezingsfraude te noemen.

• wontcachme

wontcachme

mindcrash schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:45:
[...]

Gezien de zaken die op diverse stembureaus zijn gebeurd, is het uit bepaalde hoeken nu wel heel erg makkelijk om het huidige resultaat verkiezingsfraude te noemen.
Wat dan? Ik zag die ene foto van jou hier eerder, maar verder weinig gezien. En niet komen met die foto van die vrouw in Kiev die 4 stembiljetten heeft, want in Kiev waren er 4 stemmingen tegelijk :P

En fraude zal je altijd houden de komende jaren in die gebieden. Ze hebben gewoon een gigantische inhaalslag te maken qua opzet en beveiliging. Het is natuurlijk belangrijk hoeveel fraude er is. Op 33 miljoen stemmers maakt bijvoorbeeld een paar honderd/duizend valse stemmen weinig uit.

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is vooral van belang of er systematische fraude was. Ik denk eigenlijk van niet. Iemand als Poroshenko kan het zich niet veroorloven dat er meteen vanaf het begin een luchtje aan zijn presidentschap hangt. Hij zal de steun van de bevolking hard nodig hebben, alsook de steun van de VS/EU.

Maidan is nog vers. Het land is nog steeds in chaos. Voordat je het weet staat alles weer in vuur en vlam.

Ik hoop dat Poroshenko iets van stabiliteit kan brengen, en ietsje minder corruptie. Dat zou al heel wat zijn. Hoge verwachtingen heb ik niet. Oekraïne heeft veel tijd nodig om weer een land te worden.

:D :'( :')

Eigenlijk alles wat Rusland zegt of roept kan zo linea recta op De Speld.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 25-05-2014 22:30 ]

Verwijderd

Nou ja, je zou wel verwachten dat bij een willekeurige stemming er fraude gepleegd zou worden. Da's eigenlijk toch een soort volkstraditie? En natuurlijk gepaard met claims dat er gefraudeerd is. (Sarcasme meter slaat uit!)

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 15:07

Basszje

Reisvaap!]

Fraude lijkt niet echt voor de hand momenteel, anders dan de vorige verkiezingen. Wel problemen zoals hachking ( http://www.kyivpost.com/c...ction-results-349288.html ) en natuurlijk Krim en Donbass. Vorige verkiezingen waren een stuk slechter, waar men soms stembussen stal, achtervolgen, blokkades en vechtpartijen. Deze keer was het een stuk ordentelijker.

Hier in Kiev was het ongelooflijk druk bij de stembureas ( en naar goed Oekrains gebruik een hoop gestempel ), voor het stembureau stonden op elk moment rijen.

Vooralsnog lijkt het op redelijk eerlijke verkiezingen, maar ja zonder sommige regio's is de legimiteit natuurlijk twijfelachtig. De meeste mensen hopen stabilisatie en dan parlementsverkiezingen, ook in de delen van Oekraine die nu 'Russisch' zijn.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• wontcachme

wontcachme

Er zijn de afgelopen dagen maar 15000 (pro-)Russische troepen met wapens Oekraine in getrokken :X :X

Maar Putin heeft hier echt geen hand in hoor |:( |:(

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41
wontcachme schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:07:
Er zijn de afgelopen dagen maar 15000 (pro-)Russische troepen met wapens Oekraine in getrokken :X :X

Triest in en in triest is het.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:35

XanderDrake

Build the future!

Ja ik ben dus benieuwd, zodra de pleuris los gaat op grote schaal en we een Europees Syrië op onze handen hebben, wat Poetin gaat zeggen over al de wapens die in de handen van de separatisten zijn.

Magisch kwamen die ergens vandaan 8)7

[edit]
Volgende vraag: Als Poetin de winnaar van de huidige verkiezingen accepteert, wat gaan de separatisten dan doen? Officieel hebben ze geen politieke steun meer?
Plus is Willy Wonka een Neo-nazie? Ik ben benieuwd of ze die spin eraan geven.

[ Voor 19% gewijzigd door XanderDrake op 26-05-2014 09:59 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Poetin heeft al aangegeven de verkiezingen niet-legitiem te beschouwen, dus hij zal de winnaar ook niet accepteren.

Nee, merp!

• RoD
  • Niet online

RoD

PauseBreak schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:28:
Poetin heeft al aangegeven de verkiezingen niet-legitiem te beschouwen, dus hij zal de winnaar ook niet accepteren.
Wut? Is hij nou alweer gedraaid?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

RoD schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:40:
[...]

Wut? Is hij nou alweer gedraaid?
Nou ja, gedraaid ... Als ik het goed zie heb ik het door elkaar gehaald :+ Lavrov vindt de verkiezingen niet-legitiem, maar Poetin heeft volgens verschillende bronnen geen problemen met deze winnaar. Dus de kans dat hij met Poroshenko gaat praten zal zeker aanwezig zijn.
Lastig om bij te houden wat er allemaal gebeurt de laatste dagen. Er wordt gigantisch veel gedraaid :P

Nee, merp!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad. Ik las overigens net dit:

Dat lijkt opzich goed... voorlopig.

Gelukkig maar :')

Overigens schijnt Yatseniuk voorlopig aan te blijven als PM. Totaan de parlementsverkiezingen in ieder geval.

Verwijderd

Bron?

• wontcachme

wontcachme

• RoD
  • Niet online

RoD

Het zal wel iets overdreven zijn. In totaal 20.000 man lijkt me wel heel, heel veel. Oekraïense kant heeft natuurlijk ook belang bij het overdrijven van de aantallen.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:44
Sowieso zorgelijk dat er -blijkbaar- zonder problemen externe troepen het land in komen. Lijkt mij dat de Russen toch ook grensbewaking hebben en dat die dus die lui OOK doorlaten. En dan heb je ook al een flinke vinger in de pap zonder actieve interne bijdrage wat mij betreft.

• wontcachme

wontcachme

RoD schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:13:
Het zal wel iets overdreven zijn. In totaal 20.000 man lijkt me wel heel, heel veel. Oekraïense kant heeft natuurlijk ook belang bij het overdrijven van de aantallen.
Het lijkt veel, maar die beide provincies zijn bij elkaar onderhand even groot als NL. En er waren er natuurlijk ook al. Zo zijn er 2 weken geleden al Russen gespot uit gebieden in de richting van het hoge noorden (Pechora die kant op)

Groot vuurgevecht gaande bij Donetsk vliegveld. Volgens geruchten één helikopter down en straaljagers vliegen er ook door de lucht. Volgens geruchten rijdt er ook mobiele AA rond van dit type: Wikipedia: ZSU-23-4

Oekrainse paratroopers zijn geland en ook grote vuurgevechten in de omgeving van het vliegveld.

[ Voor 27% gewijzigd door wontcachme op 26-05-2014 14:11 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad, grote gevechten. Zag net dit voorbijkomen:

Een vrachtwagen vol "concerned citizens". Het wordt alsmaar duidelijker dat hier een militaire organisatie achter zit. Bedoel, ze proberen het niet eens te verbergen zo.

De vuurgevechten lijken overigens intenser te worden. De terroristen zetten al enige tijd vol in op de aanval. "Make or break week" zag ik al een journalist roepen, dat lijkt me wel te kloppen.

• Shamalamadindon
Nu moeten ze in Donetsk niet gaan zeuren dat ze geen inspraak hadden in de verkiezingen...

http://t.co/ASXOmHfpN9

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

wontcachme schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:23:
[...]

Het lijkt veel, maar die beide provincies zijn bij elkaar onderhand even groot als NL. En er waren er natuurlijk ook al. Zo zijn er 2 weken geleden al Russen gespot uit gebieden in de richting van het hoge noorden (Pechora die kant op)

Groot vuurgevecht gaande bij Donetsk vliegveld. Volgens geruchten één helikopter down en straaljagers vliegen er ook door de lucht. Volgens geruchten rijdt er ook mobiele AA rond van dit type: Wikipedia: ZSU-23-4

Oekrainse paratroopers zijn geland en ook grote vuurgevechten in de omgeving van het vliegveld.
Die AA-tank zou inmiddels vernietigd zijn en de separatisten zouden aan het terugtrekken zijn vanuit het vliegveld. Mede door de inzet van MiG's en Sukhoi's door Oekraïne.

Nee, merp!

• wontcachme

wontcachme

PauseBreak schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:31:
[...]

Die AA-tank zou inmiddels vernietigd zijn en de separatisten zouden aan het terugtrekken zijn vanuit het vliegveld. Mede door de inzet van MiG's en Sukhoi's door Oekraïne.
Een deel is aan het terugtrekken en er zouden er ook nog 200 in het vliegveld zitten.

Overigens neemt het leger tegelijk ook het station in dat een paar km verderop ligt..

Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de vliegramp is dit topic: Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne

Probeer de discussie hier te beperken tot Oekraïne.