Oorlog in Oekraïne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:06:
[...]

Leuk dat je het roept maar waar baseer je dat op?
"Following the Ukrainian revolution, on February 27 an emergency session was held in the Crimean legislature while it was occupied by armed pro-Russian forces.[4] The masked gunmen identified themselves as members of Crimea’s "self-defense forces", all of which are, according to Aksyonov, directly under his control.[4] After sealing the doors and confiscating all mobile phones, the MPs who had been invited by Aksyonov to enter the building, passed the motion in the presence of the gunmen armed with Kalashnikov's and rocket launchers.[11][4][12][9] The result was that 55 of 64 votes elected Aksyonov Prime Minister.

Various media accounts have disputed whether he was able to gather a quorum of 50 of his peers before the session convened that day, and some Crimean legislators who were registered as present have said they did not come near the building.[4] Others denied being in the city, and that duplicate voting cards stolen from parliament's safe were used in their name.[14] Opposition deputies have avoided speaking out publicly out of fear of reprisal, and due to threats received.[14] Crimean Prime Minister Anatolii Mohyliov was barred from attending the session.[14]"

[ Voor 25% gewijzigd door wontcachme op 17-03-2014 20:13 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:06:
[...]

Leuk dat je het roept maar waar baseer je dat op?
Volgens mij is het inmiddels wel duidelijk dat het een en ander geregisseerd is door Poetin, toch? Dat Aksyonov een paar weken geleden plotseling "verkozen" is tot premier terwijl hij daarvoor ene nietsbetekende politicus was is echt geen toeval. Het is ook geen toeval dat er nu ineens spontaan een grote afkeer is tegen Oekraïne.

Of wil jij anders beweren?

Edit: met ^^ hierboven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het lijkt mij dat de EU een diplomatiek spel speelt om zo de macht van de EU uit te breiden en dat Putin dit wil stoppen, maar Poetin wil net zo goed meer macht. Oekraïne is zo onderdeel van een groter geheel.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
BadRespawn schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:44:
[...]
Ja, zoals Apple, wiens spul wordt gemaakt in fabrieken die in China staan?
De grote supermarkt keten Walmart haalt ook de meerderheid van de producten die ze verkopen uit China.
Ik bedoelde dat het moeilijk Amerikaanse bedrijven genoemd kan worden. Dat is een beetje als zeggen dat Shell Nederlands is. Van oorsprong ja, maar een bedrijf dat zowat alle productie in het buitenland doet is geen Nederlands bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:14:
Volgens mij is het inmiddels wel duidelijk dat het een en ander geregisseerd is door Poetin, toch? Dat Aksyonov een paar weken geleden plotseling "verkozen" is tot premier terwijl hij daarvoor ene nietsbetekende politicus was is echt geen toeval. Het is ook geen toeval dat er nu ineens spontaan een grote afkeer is tegen Oekraïne.

Of wil jij anders beweren?
Dit is nogal een 'alu-hoedjes' redenatie. Want zonder bronnen kan je van allerlei verbintenissen leggen die misschien wel logisch lijken maar niet hoeven te zijn. Tenminste dat verwijt maak je zelf redelijk makkelijk naar anderen (oa mij) toe terwijl je er zelf net zo makkelijk mee op de proppen komt.
Dan is het ook redelijk eenvoudig om net zo 'typisch' te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:57:
[...]

Dit is nogal een 'alu-hoedjes' redenatie. Want zonder bronnen kan je van allerlei verbintenissen leggen die misschien wel logisch lijken maar niet hoeven te zijn. Tenminste dat verwijt maak je zelf redelijk makkelijk naar anderen (oa mij) toe terwijl je er zelf net zo makkelijk mee op de proppen komt.
wontcachme in "Opstand in Oekraïne"

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:34

almightyarjen

When does the hurting stop?

[...]

Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant is het vrij duidelijk dat er van alles vooraf geregisseerd is. En dat soort dingen zijn nooit te bewijzen omdat die informatie nooit naar buiten komt. Maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is en om het dan gelijk af te doen als alu-hoedjes-redenatie is ook wat kort door de bocht...

Sowieso al het gespeculeer hier: leuk om ieders mening te lezen, maar ik denk dat geen van ons over de juiste informatie beschikt om ook maar een beetje een échte onderbouwde theorie te geven. En dan nog blijft het een theorie ;)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog de bronvermelding.
Of mag ik raden dat het een organisatie is die net zo 'onafhankelijk' is als een RT.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:39
Want zonder bronnen kan je van allerlei verbintenissen leggen die misschien wel logisch lijken maar niet hoeven te zijn.
Verbintenissen zoals tussen enerzijds de aanwezigheid van anonieme pro-Russische militairen in Krim waarvan Putin zogenaamd geen idee heeft wie dat zijn, en anderzijds de bewering van Putin dat in Krim "Russische burgers" in gevaar zijn vanwege Oekrainse fascisten?

Verbintenissen zoals tussen Rusland's belangen mbt Ukraine enerzijds, en anderzijds de bezetting van het parlement in Krim door pro-Russische troepen, waarbij een pro-Russische premie wordt 'verkozen'?

Verbintenissen tussen wat er gaande is in Ukraine, en de 'oefeningen' die Rusland houdt aan haar westelijk grens?

Er is daar alle kanten gemanipuleerd en geregisseerd, door de één in westerse stijl, door de ander in Russische stijl. Allemaal corrupt, maar de een wat meer dan de ander.

Wel bijzonder aan de situatie is dat voor het eerst sinds lange tijd beide zijden zo veel belangstelling hebben voor dezelfde regio.
Of mag ik raden dat het een organisatie is die net zo 'onafhankelijk' is als een RT.com?
Wikipedia: 2014 Ukrainian revolution

355 bronvermeldingen

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:29:
[...]

Wikipedia: Sergey Aksyonov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk geprobeerd. Maar de bronvermeldingen die met de zware belastende beweringen komen zijn afkomstig van time.com en reuters. Nou niet echt bekend als zijnde onpartijdig, want beiden zijn in het bezit van mediaconglomeraten die een westerse visie propageren.
Toch maar iets meer je best doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Ik denk da er volgens wouter veltmaat geen onpartijdige bronnen bestaan. Wat in zou houden dat volgens hem niemand iets kan weten van wat er zich zoal afspeelt buiten diens directe ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen woorden in mijn mond leggen aub.
Wat ik wil zeggen is dat je niet klakkeloos er vanuit kan gaan dat welke berichtgeving dan ook gekleurd is. Als je er vanuit gaat dat journalisten gekleurd zijn dan weet je ook dat je andere perspectieven moet bekijken om er een gezamenlijke deler uit te destilleren die enigszins in de buurt komt.

En ja dan zit het geniep hem vaak in de details want wees eerlijk wie van jullie heeft de bronnen van Wikipedia gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:09:
Geen woorden in mijn mond leggen aub.
Wat ik wil zeggen is dat je niet klakkeloos er vanuit kan gaan dat welke berichtgeving dan ook gekleurd is. Als je er vanuit gaat dat journalisten gekleurd zijn dan weet je ook dat je andere perspectieven moet bekijken om er een gezamenlijke deler uit te destilleren die enigszins in de buurt komt.

En ja dan zit het geniep hem vaak in de details want wees eerlijk wie van jullie heeft de bronnen van Wikipedia gechecked?
Je bent nu gewoon aan het trollen. Als je nu nog serieus wilt ontkennen dat het gebeuren in de Krim geen toneelspel is van Poetin dan ben ik er wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:09:
Als je er vanuit gaat dat journalisten gekleurd zijn dan weet je ook dat je andere perspectieven moet bekijken om er een gezamenlijke deler uit te destilleren die enigszins in de buurt komt.
We hebben hier allemaal zowel de pro-Russische perspectieven als de pro-Europese perspectieven langs zien komen.

Btw de waarheid ligt niet altijd in het midden. Als een verdachte van een moord ontkent, wil dat niet zeggen dat die een halve moord heeft gepleegd.

Dat er mbt Ukraine aan meerdere zijden vuil spel wordt gespeeld is wel duidelijk. Dat de één een nog grote schurk is dan de ander is ook wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:58:
[...]

Leuk geprobeerd. Maar de bronvermeldingen die met de zware belastende beweringen komen zijn afkomstig van time.com en reuters. Nou niet echt bekend als zijnde onpartijdig, want beiden zijn in het bezit van mediaconglomeraten die een westerse visie propageren.
Toch maar iets meer je best doen?
Bedankt voor de laatste zin. Ik heb van jou nog 0 bronnen gezien over wat de russen zeggen. En kom niet aan met Russische staatsmedia of partijen die in de verste verte iets met Rusland te maken hebben, want die propageren alleen maar wat Putin wil.

En denk je nu echt dat pro russische media zulke berichten zouden uitgeven? Nee, want die zeggen dat half Oekraine fascisten en nazi's zijn die Russen in elkaar meppen. Dat terwijl het meeste geweld na de maiden pro russen waren en er nergens ook maar iets van nieuws komt over hordes nazi's behalve uit Rusland. Terwijl die fascisten die kant op sturen als "onafhankelijke" opzichters.

Maar ik denk dat we een inzameling moeten gaan houden om jou die kant op te sturen als onafhankelijke nieuwsbron. Want geen enkele link of bron zal voldoen naar jouw maatstaven. Ik lees zowel spul van RT en westerse media en kijk naar beide kanten, maar wat die russen eruit gooien klopt 90% van de tijd niet met wat er op foto's is te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

BadRespawn schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:02:
Ik denk da er volgens wouter veltmaat geen onpartijdige bronnen bestaan. Wat in zou houden dat volgens hem niemand iets kan weten van wat er zich zoal afspeelt buiten diens directe ervaring.
Dat klopt, die zijn er ook min of meer niet. Alle media in de VS is in handen van ~6 conglomeraten die net zo pro-Amerika zijn, als de staatsmediabedrijven in Rusland pro-Russisch.

De enige media die nog redelijk kritisch uit de hoek komt bevind zich voornamelijk hier, in Europa. Al begint deze hier ook in rap tempo te verdwijnen.

Om een goed beeld te hebben van wat pure mediaspin en propaganda is (want vergis je niet, ook de VS is hier enorm goed in) en waarheid kun je dus altijd het beste dingen van verschillende kanten bekijken. En ja, alhoewel het afgedaan wordt als aluhoedjes bullshit ook de alternatieve media. Want vaak komen daar dingen voorbij die achteraf toch wel gestoeld blijken te zijn op geschiedenis en onderzoek, en vaak net zo plausibel zijn als berichten uit de massamedia, maar domweg vanwege censuur de media niet haalt (want ik kan het wel blijven herhalen: wie denkt dat censuur en propaganda alleen bestaat in Rusland heeft boter op z'n hoofd).

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
mindcrash schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:37:
[...]

Dat klopt, die zijn er ook min of meer niet. Alle media in de VS is in handen van ~6 conglomeraten die net zo pro-Amerika zijn, als de staatsbedrijven in Rusland pro-Russisch.

De enige media die nog redelijk kritisch uit de hoek komt bevind zich voornamelijk hier, in Europa. Al begint deze hier ook in rap tempo te verdwijnen.
Maw: die zijn er dus wel, en ook daarvan komt er in deze draad en op reddit live veel langs. We zitten hier niet de hele dag alleen maar naar FOX en CNN te kijken. Daarnaast zijn er kleine onafhankelijken zoals Vice News.
Bij elkaar komt uit die bronnen een min of meer samenhangend beeld naar voren, zoals al meerdere malen geschetst.
(want ik kan het wel blijven herhalen: wie denkt dat censuur en propaganda alleen bestaat in Rusland heeft boter op z'n hoofd).
Dan zou ik nog maar eens lezen wat ik daarover al een paar keer heb gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

BadRespawn schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:47:
Dan zou ik nog maar eens lezen wat ik daarover al een paar keer heb gezegd.
Ho. Niet zo vijandig, ik gooi geen beschuldiging op tafel; alleen een waarneming.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:26:
Bedankt voor de laatste zin. Ik heb van jou nog 0 bronnen gezien over wat de russen zeggen. En kom niet aan met Russische staatsmedia of partijen die in de verste verte iets met Rusland te maken hebben, want die propageren alleen maar wat Putin wil.
We hadden het hier over jouw 'bewijs'. Dat je nu andere dingen erbij gaat halen geeft aan dat je op dit punt gewoon niet goed genoeg onderzoek hebt gedaan.

Overigens heb ik redelijk wat bronnen aangehaald van diverse kanten en vaak ook als ik de bron niet vertrouwde dit aangegeven. Dus wat je nu ineens beweert is niet geheel gebaseerd op de werkelijkheid.
En denk je nu echt dat pro russische media zulke berichten zouden uitgeven? Nee, want die zeggen dat half Oekraine fascisten en nazi's zijn die Russen in elkaar meppen.
Volgens mij zijn dat juist anti-nazi's en eerder een soort 'ultra-nationalisten'. Maar soit, geweld schuwen doen ze niet hebben we in films gezien. Dat hiermee de toon gezet wordt voor propaganda om hier misbruik van te maken is een interessant punt.
Dat terwijl het meeste geweld na de maiden pro russen waren en er nergens ook maar iets van nieuws komt over hordes nazi's behalve uit Rusland. Terwijl die fascisten die kant op sturen als "onafhankelijke" opzichters.
Volgens mij zijn nog de meeste doden gevallen door die snipers. En volgens mij is nog steeds niet opgehelderd van welke kant deze personen betaald werden.

Zelf denk ik een patroon te zien tussen soortgelijke gebeurtenissen in Venezuela en Syrie. Waar ook mysterieuze snipers de onrusten aanwakkerden. En wie heeft daarbij het meeste te winnen?
Maar ik denk dat we een inzameling moeten gaan houden om jou die kant op te sturen als onafhankelijke nieuwsbron. Want geen enkele link of bron zal voldoen naar jouw maatstaven.
Als je eigen debat technieken tegen je gebruikt worden is het niet meer leuk?
Ik lees zowel spul van RT en westerse media en kijk naar beide kanten, maar wat die russen eruit gooien klopt 90% van de tijd niet met wat er op foto's is te zien.
Misschien is het dan interessant om jouw verhaal verder te onderbouwen. En ik zal heus niet zo flauw zijn als je een paar kleine foutjes maakt om alles af te keuren. (Iets wat anderen wel doen soms.) Het grote verhaal blijft voor buitenstaanders extreem moeilijk dus als we maar ook iets in de buurt komen van iets wat aannemelijk lijkt kan waardevol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Kunnen we misschien vermijden dit topic tot een persoonlijk loopgravenoorlogje te laten verworden? Constructief graag, ten slotte zitten er aan de andere kant echte mensen in zwaar onzekere omstandigheden. Goede bronvermeldingen, constructieve communicatie, niet teveel gevraagd.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Reuters meld dat Rusland al een grote strook land in het zuiden van Oekraine als Novorossiya (Nieuw Rusland) heeft bestempeld Bron

Rusland is van plan om geen reisvisum meer te geven aan een aantal US senatoren als vergelding voor de eerdere sancties Bron

Die bovendien geen indruk maken (de Russische PM vroeg aan Barack Obama op Twitter of "een grapjas" de betreffende lijst heeft samengesteld) Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:52:
[...]

We hadden het hier over jouw 'bewijs'. Dat je nu andere dingen erbij gaat halen geeft aan dat je op dit punt gewoon niet goed genoeg onderzoek hebt gedaan.
Jij keurt alle bronnen af omdat ze beheerd worden door westerse bedrijven. Maar geef mij maar bronnen waar staat hoe die stemming is verlopen als mijn bronnen blijkbaar niet voldoen. De russen zullen dit niet raporteren. Die hebben het te druk met de massa's neonazi's die de straten onveilig maken.
Overigens heb ik redelijk wat bronnen aangehaald van diverse kanten en vaak ook als ik de bron niet vertrouwde dit aangegeven. Dus wat je nu ineens beweert is niet geheel gebaseerd op de werkelijkheid.
En dat heb ik ook gedaan in eerdere discussies. Bedankt voor het subtiel mij een leugenaar noemen.
[...]
Volgens mij zijn nog de meeste doden gevallen door die snipers. En volgens mij is nog steeds niet opgehelderd van welke kant deze personen betaald werden.
Er zijn al lang onderzoeken ingesteld/aangekondigd, maar voordat er ook maar iets onderzocht kon worden was de Krim overgenomen en dus hoor je er nu niet meer veel over. En dat heeft ook tijd nodig natuurlijk. Iedereen is nu bezig met het leger.
[...]

Als je eigen debat technieken tegen je gebruikt worden is het niet meer leuk?
Waar slaat deze nou weer op? Alles wat wordt beheerd door westerse bedrijven is verkeerd, door russische staatsmedia is niet betrouwbaar, dus welke bronnen kan ik nog meer gebruiken? Ik kan NL en Engels dus Chinese media/Oekrains kan ik niet gebruiken en die zijn ook weer gekleurd natuurlijk.
[...]

Misschien is het dan interessant om jouw verhaal verder te onderbouwen. En ik zal heus niet zo flauw zijn als je een paar kleine foutjes maakt om alles af te keuren. (Iets wat anderen wel doen soms.) Het grote verhaal blijft voor buitenstaanders extreem moeilijk dus als we maar ook iets in de buurt komen van iets wat aannemelijk lijkt kan waardevol zijn.
Ik moet nu een stuk van Wikipedia gaan onderbouwen terwijl daar bronnen bij staan, maar die door jou niet goed gekeurd worden?

Ik ben er klaar mee. Ik hoop dat je je vermaakt heb met trollen vanavond en join me in RoD zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ik vind het helemaal niet erg dat mensen pro Putin zijn maar hoe mensen hier proberen te overtuigen dat overduidelijke propaganda als waarheid gezien moet worden, dat alles helemaal netjes is gegaan en zelfs ontkent wordt dat er een russische militaire invasie heeft plaatsgevonden is gewoon ongeloofwaardig geworden. Je kan ook een bezetting hebben zonder dat er doden zijn gevallen en als het geen invasie was is het op zijn minst een gijzeling geweest. Maar naar mijn idee mag het rustig een invasie genoemd worden.

En dan nog durven praten over false flags herkennen. Man man man, er is werkelijk geen enkel land geweest die gewoon oprecht geweest is in waarom ze gedaan hebben wat ze gedaan hebben. De VS, Rusland en ieder ander land in de VN/EU inclusief. Hell, naar schijnt waren de plannen voor de Russische invasie voor de Krim (en waarschijnlijk zelfs nog een (gedeelte) Ukraine al jarenlang in de maak en is inderdaad dat ene briefje het excuus geweest.

Natuurlijk doet de VS wat het doet, en natuurlijk doet Rusland wat het doet. Oorzaak - Gevolg. Anyway 'History is written by the victors'. Ben benieuwd hoe ver Putin die 'absolute grens' kan rekken. Het einde van dit conflict is nog lang niet in zicht in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Tja.

Het probleem is dat er een aantal mensen zijn geweest die niet normaal kunnen discussieren. Ik werd zelfs door iemand achtervolgt in de MA370 draad terwijl daar de nodige complottheorieen rondgingen die het nodig vond om de persoonlijke aanvallen die hij hier deed, daar nog eens stevig door te zetten. (en vervolgens mij weer hier voor lul probeerde te zetten onder het mom van "laat ik dat kritisch denkertje aluhoedje eens lekker te grazen nemen". karaktermoord pur sang)

Zolang dat niet veranderd kun je er niet vanuit gaan dat mensen die zich in het nauw gedreven voelen keihard om zich heen gaan slaan (ook al is er geen logica meer in zijn/haar punt terug te vinden), wat best logisch is in die situatie.

Om het maar eens bijvoorbeeld over mezelf persoonlijk te hebben: denk je nu echt dat ik bijvoorbeeld het getreiter en de ad hominems van de afgelopen dagen, tot op de dag van vandaag, leuk vond? Tot verketterd worden tot Rusland supporter en Poetin fanboy nog aan toe, terwijl ik 100% antioorlog ben omdat ik genoeg geschiedenisboeken heb gelezen en daaruit geconcludeerd heb dat door oorlog alleen maar een hoop dood, ellende, pijn en verdriet onstaat?

Je hoeft het niet met me eens te zijn maar op dat niveau je gelijk proberen te krijgen, puur omdat je die van een ander discutabel of niet welgevallig vind, omdat deze persoon wat kritischer naar dingen kijkt dan iemand anders, (misschien wel omdat hij via verschillende bronnen meer achtergrondinfo heeft dan jou) en/of een mening heeft die niet pro-VS/EU is, maar anti-VS/EU/Rusland omdat alle partijen in principe aan machtsmisbruik doen, vind ik persoonlijk laag en zeer onvolwassen. Niemand weet immers wat er precies aan de hand is. Hier niet, en rond vlucht MA370 ook niet. Een beetje respect voor elkaar en empathie kan geen kwaad zeg maar. Soit.

PS: Voor de duidelijkheid ik spreek hier vooral voor en namens mezelf, niet namens wouter.

En nu weer terug naar het oorspronkelijke programma

[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 18-03-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mooi stukje "we hebben LNG import terminals dus het komt goed" nieuws op de NOS vandaag. Ik vind het een zeer naive / makkelijke kijk op de gas issues die spelen.

- Het gaat altijd over "de kraan dichtdraaien", maar dan wel zeggen dat dat Rusland ook pijn doet, no shit. Er zijn allerlei manieren om de EU te pesten met gas zonder meteen de kraan dicht te draaien.

- LNG prijzen zijn al pittig, 3x raden wat er gebeurt als de EU ineens een substiantieel deel van wat ze van Rusland halen ineens via LNG willen hebben. Voorzover ik kan zien is de hoeveelheid die we per jaar uit Rusland halen ( 5,89 trillion cubic feet) hetzelfde of zelfs meer dan de totale productie van Qatar op dit moment. Good luck with that. Dan kun je nog zo'n mooie import terminal hebben, er moet wel iets te importeren zijn.

- Kamp gelooft nu ook in toekomstige importen uit de VS. Lijkt me erg voorbarig. Ik zeg niet dat het nooit zou kunnen, maar dit valt niet te voorspellen. de VS is een grote producent, maar ook een grote consument. Wat wij uit Rusland halen is nu rond een vierde van hun hele productie. Als de VS deel wordt van de wereldgasmarkt dan wordt het nog leuk als ze de prijzen te zien krijgen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het enige wat de EU kan doen is inzetten op de 'long game' qua energievoorziening, maar dat vereist een structurele visie door politici die vergezichten aandurven. Daarnaast zijn democratieën zoals die in Europa vrij kwetsbaar, aangezien politici tot hun spijt en verdriet nog steeds worden afgerekent op de staat van de economie en dus indirect ook de prijs voor energie.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was hier al eerder gemeld maar als Rusland de gaskraan dicht draait dan missen ze inkomsten om verder hun leger op te bouwen of liever gezegd te moderniseren.
En vergeet ook niet dat China op dat vlak ook flinke stappen maakt. (Algemeen bekend)

Op Geenstijl wordt verwezen naar gas en olie velden die voor Rusland mogelijk interessant genoeg zijn om een soeverein land aan te vallen.

Een andere theorie is ook dat door de bezetting van de Krim en meerdere onderdelen van Oekraïne van Rusland ze die troepen niet meer kunnen gebruiken voor evt. ondersteuning van Syrië. En dat dan alsnog de VS in kan grijpen zonder tussenkomst.

Welke waar blijken te zijn is pas achteraf te bepalen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat betreft dat eerste punt, dat bedoel ik juist, men doet continu alsof de enige optie voor Rusland is dat ze de "kraan dicht draaien". Dat lijkt me nogal een simplificatie. Maar wat als zou nou bij de volgende contracten net even iets meer vragen voor hetzelfde gas? Wij pijn, zij niet. Kijk naar Oekraïne; ze hadden "korting", en nu niet meer :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
maratropa schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:25:
[...] Maar wat als zou nou bij de volgende contracten net even iets meer vragen voor hetzelfde gas? Wij pijn, zij niet. Kijk naar Oekraïne; ze hadden "korting", en nu niet meer :)
Dan wel tijdelijk. Het resultaat van zo'n actie van Rusland is alleen maar dat de afhankelijke landen de afhankelijkheid afbouwen. Op korte termijn dus een win voor Rusland, maar op lange termijn absoluut niet.
Ik denk dat wij ook een aantal jaren best wel de lul zijn als die 'kraan' dicht wordt gedraaid, maar op lange termijn zou het alleen maar beter zijn. Wellicht dat dan die windparken, getijdencentrales en dergelijke er wel komen. Is denk ik voor China ook wel gunstig, want kan mij voorstellen dat die extra barrières die zijn opgeworpen voor Chinese zonnepanelen dan wel een tijdje opzij worden geschoven om zo snel mogelijk die zooi hier te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 18-03-2014 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RoD schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:17:
[...]

Als je nu nog serieus wilt ontkennen dat het gebeuren in de Krim/Oekraine geen toneelspel is van Poetin, Kerry, EU, Shell, BP, enzzz. dan ben ik er wel klaar mee.
Gefixed,
Toneelspelletje wordt gevoerd onder leiding van grote mensen belangen en Putin is daar gewoon 1tje van.
Hij komt alleen wat vaker in beeld dan de rest.

Waarom is Kerry zo nadrukkelijk op het toneel aanwezig, gewoon omdat hij/VS daar belang bij heeft.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mindcrash schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:54:
omdat deze persoon wat kritischer naar dingen kijkt dan iemand anders,
Het probleem is niet dat sommige personen wat kritischer naar dingen kijken, het probleem is dat dat kritisch kijken erg selectief gebeurd. Ze zijn kritisch richting de 'main stream media', maar niet kritisch richting hun eigen theoriën, waar vaak gewoon een enorm gebrek aan bewijs voor is. En dat kan je vervelend vinden, maar als je met een wilde theorie hier komt, en met nog wildere theoriën in andere topics, dan is het niet vreemd dat er een vergelijking wordt getrokken dat diegene niet erg kritisch is richting zijn eigen theoriën.

Over partijdigheid van media: Ja in principe elke media is partijdig. Simpelweg omdat iedereen met bepaalde ideeën is opgegroeid. Maar er zijn wel verschillen.

Een CNN zal gemiddeld dingen berichten vanuit een Amerikaans PoV (point of view). Al Jazeera vanuit een midden-oosten PoV. En de NOS vanuit een Nederlands PoV. Meerdere bronnen combineren is daarom zeker zinvol.

Echter nu komen we op wat Russische media uit, waar het niks meer te maken heeft met Russisch PoV, maar waar nu meerdere malen is gebleken dat rond Oekraïne ze gewoon ze gewoon 'feiten' uit hun duim zuigen. Zoals die stroom vluchtelingen, die forenzen bleken te zijn bij de Poolse grens. Dat heeft niks meer met een Russisch PoV te maken, maar zijn gewoon leugens. En daarom is het logisch om een heel stuk kritischer te zijn wanneer RT weer eens iets beweerd dan wanneer bijvoorbeeld CNN dat doet. Dat betekend niet dat je niet kritisch hoeft te zijn bij CNN, maar wel wat minder dan bij RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een groot aantal van de posts hier kan beter in een 'discussieer hier over discussietechnieken'-topic. Met een sectie 'ondermijn hier de nieuwslinks en bronnen van anderen om de persoon ongeloofwaardig te maken in plaats van zijn standpunten te weerleggen'.

Over propaganda gesproken, er lopen hier ook een paar pareltjes rond. Misschien moeten we eens een onderzoek gaan doen naar de belangen van individuele tweakers waaruit die propaganda ontstaat. Oh wacht...

Seriously, als een first-time bezoeker van dit topic: wát een verschrikking om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:51:

Er was een overeenkomst getekend dat de omringende landen van Rusland niet door de NAVO ingelijfd zullen worden en nu wordt die overeenkomst geschonden door dat toch te doen. Het is dan logisch dat Rusland daar niet zo blij mee is en probeert dat te voorkomen.
Welke overeenkomst is dat ? De term 'inlijven' is ook nogal zwaar voor het lidmaatschsap van de NAVO.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag tussendoor wat betreft die 'sancties' door de EU. Kan iemand mij nog even uitleggen welke sancties we aan de VS oplegden toen die Irak binnen vielen vanwege 'weapons of mass destruction' olie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Iets met appels en peren vergelijken en niet heel relevant voor dit specifieke topic, me dunkt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Interessante (met snufje aluhoedjes peper & zout, overigens) mini docu over Oekraine situatie. Met name voor mij nieuwe informatie over neo-nazi's in het huidige regime die - mogelijk - door de USA als puppet-regime worden geinstalleerd. Ze hebben wat overtuigende punten/bewijsstukken in de vorm van interviews en fotos..

YouTube: Ukraine Crisis - What You're Not Being Told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat McCain op de foto met één van die nazis staat zegt nou niet veel. Als eerste natuurlijk omdat politici met zoveel mensen op de foto staan. Maar daarnaast, McCain heeft de verkiezingen verloren. Een Wilders staat ook met genoeg mensen op de foto, maar dat betekend niet dat dat iets met de regering of het Nederlandse beleid te maken heeft.

Verder is het wel grotendeels een redenatie waardoor je ook tegen de aanleg van snelwegen moet zijn: Immers Hitler was voor een goed wegennet, als jij dat ook bent, dan ben je een nazi. Dat een stel neo-nazi's dezelfde ideeën hebben, betekend niet automatisch dat de ideeën slecht zijn. Verder hebben ze momenteel nagenoeg geen invloed zover mij bekend is, en zullen ze dat na de verkiezingen ook niet hebben.

Overigens een prima manier om juist wel ultra-nationalistische groeperingen meer aanhang te geven, is het land binnenvallen aka wat Rusland doet. Dan drijf je wel mensen richting die groepen. Aan de andere kant zullen ze ook meer een afkeer krijgen van neo-nazi's met alle Russiche neo-nazi's die tegen de zogenaamde Oekraïnse neo-nazis protesteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Het is vooral merkwaardig omdat het dus laat zien dat mensen die overduidelijk 'slecht' zijn (zie z'n uitspraken) toch gewoon politiek geaccepteerd worden door de USA. Daar hebben ze meestal een reden voor, weten we ondertussen uit het verleden. En die reden is 'controle' (marionet/puppet governments). Niks aluhoedjes aan wat mij betreft, iig niet dát stuk uit de docu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Het is vooral merkwaardig omdat het dus laat zien dat mensen die overduidelijk 'slecht' zijn (zie z'n uitspraken) toch gewoon politiek geaccepteerd worden door de USA.
dit... is natuurlijk wel een hele wijde open deur hé. Dat zelfde kun je ook voor Nederland, of de EU zeggen. Het is niet vreemd dat een land mensen steunt die niet lekker op de graat zijn. Zolang die mensen maar onze belangen vertegenwoordigen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
majic schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:59:
Het is vooral merkwaardig omdat het dus laat zien dat mensen die overduidelijk 'slecht' zijn (zie z'n uitspraken) toch gewoon politiek geaccepteerd worden door de USA.
Putin bijvoorbeeld?

Een beetje kritisch erover blijven met wie ze allemaal contact houden is goed. Maar je moet wel tegelijkertijd ook bedenken dat sowieso politici een hoop handjes schudden, maar daarnaast ook dat contacten houden met mensen die nou niet echt aardig zijn erbij hoort. Wat dacht je bijvoorbeeld van alle midden-oosten dictatortjes, elke regeringsleider gaat daar op bezoek, en niet omdat ze zo'n voorstander van een dictatuur zijn.

Kijk, een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Vladimir_Putin_with_Kim_Jong-Il-2.jpg
En nu ben ik absoluut van mening dat Putin een vies mannetje is, maar zoiets kan ik echt niet tegen hem rekenen.
En die reden is 'controle' (marionet/puppet governments). Niks aluhoedjes aan wat mij betreft, iig niet dát stuk uit de docu toch?
Controle door contacten met een marginale splinterpartij die niks te zeggen heeft? Dat gaat vies tegenvallen. Daarnaast ga je imo in één keer veel te ver. Veel van zulk soort contacten zijn voor behartigen van de belangen van het land van de politicus. En dat zou je met moeite een vorm van controle kunnen noemen. Maar om dan direct de stap te maken naar puppet governments gaat veel en veel te ver imo.

Onze regeringsleiders/koningshuis gaan ook regelmatig naar bijvoorbeeld een Saudië. Dat is niet om daar een Nederlandse puppet regering aan de macht te helpen, maar om Nederlandse belangen te behartigen.

[ Voor 28% gewijzigd door Sissors op 18-03-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:34:
En zoek maar eens naar de 'De Soevereine Mens'. Kom je op een 'alu-hoedjes' site uit. Maar amusementswaarde hoog.
Laten we alsjeblieft eens een keer die mensen isoleren in een stukje Groningen en laat ze maar hun eigen boontjes doppen. Maar dan ook echt!
Geen uitkeringen, geen school, geen zorg, geen politie, geen brandweer. Helemaal zelf je eigen boontjes doppen!

Kijken hoeveel mensen dat echt willen...
maratropa schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:55:
Mooi stukje "we hebben LNG import terminals dus het komt goed" nieuws op de NOS vandaag. Ik vind het een zeer naive / makkelijke kijk op de gas issues die spelen.

- Het gaat altijd over "de kraan dichtdraaien", maar dan wel zeggen dat dat Rusland ook pijn doet, no shit. Er zijn allerlei manieren om de EU te pesten met gas zonder meteen de kraan dicht te draaien.

- LNG prijzen zijn al pittig, 3x raden wat er gebeurt als de EU ineens een substiantieel deel van wat ze van Rusland halen ineens via LNG willen hebben. Voorzover ik kan zien is de hoeveelheid die we per jaar uit Rusland halen ( 5,89 trillion cubic feet) hetzelfde of zelfs meer dan de totale productie van Qatar op dit moment. Good luck with that. Dan kun je nog zo'n mooie import terminal hebben, er moet wel iets te importeren zijn.

- Kamp gelooft nu ook in toekomstige importen uit de VS. Lijkt me erg voorbarig. Ik zeg niet dat het nooit zou kunnen, maar dit valt niet te voorspellen. de VS is een grote producent, maar ook een grote consument. Wat wij uit Rusland halen is nu rond een vierde van hun hele productie. Als de VS deel wordt van de wereldgasmarkt dan wordt het nog leuk als ze de prijzen te zien krijgen.
Sorry, maar wat is LNG? Een soort algemene marktprijs?
Heb je een linkje voor die 5,89 trillion cubic feet, niet omdat ik je niet geloof, puur informatief :)
maratropa schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:25:
Wat betreft dat eerste punt, dat bedoel ik juist, men doet continu alsof de enige optie voor Rusland is dat ze de "kraan dicht draaien". Dat lijkt me nogal een simplificatie. Maar wat als zou nou bij de volgende contracten net even iets meer vragen voor hetzelfde gas? Wij pijn, zij niet. Kijk naar Oekraïne; ze hadden "korting", en nu niet meer :)
Helemaal mee eens!
Is ergens terug te lezen hoeveel korting wij op dit moment krijgen?
Caelorum schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:33:
Dan wel tijdelijk. Het resultaat van zo'n actie van Rusland is alleen maar dat de afhankelijke landen de afhankelijkheid afbouwen. Op korte termijn dus een win voor Rusland, maar op lange termijn absoluut niet.
Ik denk dat wij ook een aantal jaren best wel de lul zijn als die 'kraan' dicht wordt gedraaid, maar op lange termijn zou het alleen maar beter zijn. Wellicht dat dan die windparken, getijdencentrales en dergelijke er wel komen. Is denk ik voor China ook wel gunstig, want kan mij voorstellen dat die extra barrières die zijn opgeworpen voor Chinese zonnepanelen dan wel een tijdje opzij worden geschoven om zo snel mogelijk die zooi hier te krijgen.
Hahaha, yeah right!
We gaan even in 10 jaar tijd de complete infrastructuur ombouwen van gas naar electrisch...
Gaat nooit lukken...
Ten eerste kun je nooit zoveel energie opwekken met windmolens of getijdecentrales als de vaag.
Ten tweede, hoe ga je "eventjes" alle particulieren hun installaties laten ombouwen? Is dat uberhaupt mogelijk? Zelfs stadsverwarming draait op gas.
Ten derde is gas veel efficiënter en goedkoper dan stroom.

1m3 gas is 31.65 Megajoule en 1 kWh elektra is 3.6 Megajoule.

Volgens mij zal dat bij een volledige overstap naar elektrisch inhouden dat je verbruik ongeveer met 10.000kWh toeneemt.
Dat is nu gemiddeld 3000kWh voor een huishouden.

Reken maar uit wat je extra nodig hebt.
Gaat nooit lukken met groene bronnen, ons huidige verbruik is al een gigantische uitdaging.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Jongens, let nou even op. Het lijkt me best interessante informatie dat de US (en het westen in z'n geheel ?) dus gewoon iemand mede aan de macht willen in Oekraine die gewoon opelijk anti-joods is en sterk neo-nazistische denkbeelden heeft.

Dat geeft 'food for thought' ; geopolitieke belangen aan 2 kanten (rusland die z'n achtertuin nodig heeft om z'n toekomst als grootmacht veilig te stellen) t.o.v. de USA/EU die eigenlijk het zelfde doen.

Het verschil is dat we toch de neiging hebben om Putin als 'slechter' af te schilderen terwijl het hier in principe om twee redelijk gelijkwaardige kwaden gaat. Wij bevinden ons alleen in het één kwaad (VS/EU) en zijn derhalve wat blinder voor negatieve informatie lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
majic schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:20:
Jongens, let nou even op. Het lijkt me best interessante informatie dat de US (en het westen in z'n geheel ?) dus gewoon iemand mede aan de macht willen in Oekraine die gewoon opelijk anti-joods is en sterk neo-nazistische denkbeelden heeft.
Bron? En ik dacht dat het probleem was dat we achter de zionisten aanliepen enzo, en nu willen we weer neo-nazis aan de macht?

(En nee een Amerikaans politicus die de presidentsverkiezingen heeft verloren en ooit een keer handje heeft geschud met zo iemand is geen bron).

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 18-03-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Je hebt toch zelf de video gezien? Feit is dat neo-nazistische elementen in de Oekraiense regering een aardige vinger in de pap hebben. Ze zijn verder enorm goed georganiseerd, beter dan de meeste andere stromingen in het land.

Ik vind het inderdaad - net als jij dan - verbazingwekkend dat een land wat overduidelijke leunt op zeer joods gedachtengoed zonder enig probleem anti-joodse elementen in Oekraine steunt.

In alle andere gevallen waar zo iets heeft plaatsgevonden (Amerika die groeperingen steunt in een land ondanks dat die groeperingen niet hun waarden delen) is dat meestal omdat er grotere belangen spelen dan die het publiek in de reguliere media verneemt.

edit : Overigens is het wel iets meer dan een fototje, het gaat vooral ook om dat audio fragment bijv.

[ Voor 7% gewijzigd door majic op 18-03-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:23:
Iets met appels en peren vergelijken en niet heel relevant voor dit specifieke topic, me dunkt.
Geen correct, nog een bevredigend antwoord. Iemand anders nog een idee?
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:21:
Even een vraag tussendoor wat betreft die 'sancties' door de EU. Kan iemand mij nog even uitleggen welke sancties we aan de VS oplegden toen die Irak binnen vielen vanwege 'weapons of mass destruction' olie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
dfrenner schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:18:
[...] Hahaha, yeah right!
We gaan even in 10 jaar tijd de complete infrastructuur ombouwen van gas naar electrisch...
Gaat nooit lukken...
[...] Reken maar uit wat je extra nodig hebt.
Gaat nooit lukken met groene bronnen, ons huidige verbruik is al een gigantische uitdaging.
Zolang we gas hebben gaat dat niet lukken nee, maar moet je eens zien hoeveel we kunnen doen in relatief korte tijd als ineens de gehele bevolking volop op groene stroomproductie gaat zitten. Dat is waar je het dan over hebt. Want geen gas betekend dat veel mensen en bedrijven (niet allemaal uiteraard, want we produceren zelf ook) geen verwarming hebben, niet meer kunnen koken, etc. Dan wordt er echt wel met man en macht gewerkt aan het opwekken van stroom. Overigens schaar ik zelf onder groene energie ook kernenergie, maar ok :)
Daarnaast moet je eens kijken wat we in het verleden hebben bereikt in 10 jaar als de nood echt hoog is en vrijwel iedereen in het land het eens is over iets. Ons huidige verbruik is een gigantische uitdaging, omdat het met beperkte mankracht, budget en politieke wil moet worden geregeld. Iedereen wil stroom, maar wel zo goedkoop mogelijk en zonder dat dat bos moet worden gekapt. Regelgeving zit in de weg en grote investeringen moeten altijd gekoppeld zijn aan winst. Zodra dat wegvalt kan je alles ineens veel sneller doen (tegen een prijs uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Rond die tijd was er sprake van EU sancties specifiek gericht op Amerikaanse producten uit staten die cruciaal waren voor de verkiezingen daar zoals Florida wegens Amerikaanse heffingen op staal.

Maar er zijn geen EU staten geweest die sancties hebben ingevoerd tegen de VS wegens de oorlog in Irak. En als je daaruit wilt concluderen dat de sancties tegen Rusland dan niet mogen kan dat. De volgende keer dat de VS iets doet waar je het niet mee eens bent moet je dan wel consequent zijn en dat afzetten tegen wat er nu in de Krim gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
majic schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:40:
Je hebt toch zelf de video gezien? Feit is dat neo-nazistische elementen in de Oekraiense regering een aardige vinger in de pap hebben. Ze zijn verder enorm goed georganiseerd, beter dan de meeste andere stromingen in het land.
Nop, heb de video niet gezien. Heb er doorheen geskipped, en dat is al meer dan ik normaal doe. Anders krijg je voordat je het weet over en weer linken van video's die steeds langer worden.

Maar met de Oekreainse regering bedoel je de interim regering die nieuwe verkiezingen gaat uitschrijven, waarbij die ultra-nationalistische partijen tot nu toe nooit een grote hoeveelheid stemmen hebben behaald? En als dat nu wel zou gebeuren dat enkel en alleen door Rusland komt?
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:59:
[...]

Geen correct, nog een bevredigend antwoord. Iemand anders nog een idee?

[...]
Zoek in dit topic of scroll terug, hier is het al heel vaak over gegaan, en heeft verder niet met het topic te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 18-03-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Caelorum schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:12:
[...]

Zolang we gas hebben gaat dat niet lukken nee, maar moet je eens zien hoeveel we kunnen doen in relatief korte tijd als ineens de gehele bevolking volop op groene stroomproductie gaat zitten. Dat is waar je het dan over hebt. Want geen gas betekend dat veel mensen en bedrijven (niet allemaal uiteraard, want we produceren zelf ook) geen verwarming hebben, niet meer kunnen koken, etc. Dan wordt er echt wel met man en macht gewerkt aan het opwekken van stroom. Overigens schaar ik zelf onder groene energie ook kernenergie, maar ok :)
Daarnaast moet je eens kijken wat we in het verleden hebben bereikt in 10 jaar als de nood echt hoog is en vrijwel iedereen in het land het eens is over iets. Ons huidige verbruik is een gigantische uitdaging, omdat het met beperkte mankracht, budget en politieke wil moet worden geregeld. Iedereen wil stroom, maar wel zo goedkoop mogelijk en zonder dat dat bos moet worden gekapt. Regelgeving zit in de weg en grote investeringen moeten altijd gekoppeld zijn aan winst. Zodra dat wegvalt kan je alles ineens veel sneller doen (tegen een prijs uiteraard).
Nee, dat redden we dik niet in 10 jaar tijd. Denk aan de staalindustrie, gasturbines om elektriciteit op te wekken, gebouwverwarming, afvalverbranders, bakkerijen, enz. Veel toepassingen kunnen geen eens omschaklelen naar elektriciteit en daarnaast moet het hele net aangepast worden als de helft van de bevolking zijn huis elektrisch gaat verwarmen. Als Rusland de gaskraan dichtdraait heeft de EU een zeer groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
almightyarjen schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:34:
Nee, dat redden we dik niet in 10 jaar tijd. Denk aan de staalindustrie, gasturbines om elektriciteit op te wekken, gebouwverwarming, afvalverbranders, bakkerijen, enz. Veel toepassingen kunnen geen eens omschaklelen naar elektriciteit en daarnaast moet het hele net aangepast worden als de helft van de bevolking zijn huis elektrisch gaat verwarmen. Als Rusland de gaskraan dichtdraait heeft de EU een zeer groot probleem.
Het gaat niet om dichtdraaien, maar ik acht de kans redelijk reëel dat we over een jaar 75 euro per maand extra kwijt zijn aan gas :)

Is er ergens bekend hoeveel korting wij krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 18-03-2014 13:40 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
Welkom in Koude Oorlog 2.0 mensen.

Nu 3 weken wachten op de volgende sancties van “het westen”

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, we zouden beter eens goede buren met Rusland kunnen worden dan verre vrienden met de USA blijven. Rusland heeft in Oost Europa al eens de gaskraan dichtgedraaid en ook Duitsland is vorig jaar bijna zonder gas komen te zitten, hoewel dat in de pers nooit breed is uitgemeten. Door onze verslaving aan fossiele brandstoffen kunnen we niet zonder Rusland.

Verder heeft de VS meer dubieuze dingen gedaan dan Rusland(NSA affaire, oorlogen om olie) de afgelopen jaren. Om Rusland nou als de 'bad guy' te blijven afschilderen is toch niet echt reeel.

Bovendien, de USA wordt in enorm snel tempo armer en het economische zwaartepunt verschuift zich naar Azie(Rusland, China, India). Het wordt tijd dat wij Europeanen eens op de toekomst richten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
[...] Veel toepassingen kunnen geen eens omschaklelen naar elektriciteit [...]
Gelukkig produceren we zelf ook nog gas.
[...]en daarnaast moet het hele net aangepast worden als de helft van de bevolking zijn huis elektrisch gaat verwarmen.[...]
Tenzij je de benodigde stroom lokaal gaat opwekken. Daarnaast is het net ombouwen zeker geen kleine klus, maar niet onoverkomelijk. Het is niet zozeer de mankracht die in de weg zit voor dit soort grote projecten, maar regelgeving.
[...] Als Rusland de gaskraan dichtdraait heeft de EU een zeer groot probleem.[...]
Op korte termijn (~10 jaar) zeker, op lange termijn ben ik daar absoluut niet zeker van.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 18-03-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

majic schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:40:
Na een paar minuten stikt het al van de fouten. Youtube filmpjes die beginnen met 'you are being lied to !' klopt meestal geen hout van.

-Het telefoongesprek tussen de EU diplomaten heeft op geen enkele manier bevestigd dat de doden bij de demonstraties zijn gevallen door snipers van de oppositie.
-De Oekraiense onafhankelijkheids beweging in WO2 was net zo 'loosely aligned with the Nazis' als de Sovjet Unie zelf, nadat ze samengewerkt hebben tegen een gezamelijke vijand (de SU in het geval van de Oekraieners, het Westen waaronder Nederland in het geval van de SU) zijn ze tegen elkaar gaan knokken.
-Ontmoetingen zijn geen steun, als diplomaat ontmoet je zo vaak mensen waar je absoluut niet achter staat. Putin en Zhirinovsky staan ook samen op de foto.
-Svoboda runt niet de hele regering. Ze hebben ook niet 'the deputy prime minister'. De Oekraiense regering heeft een First Deputy Prime Minister (Vitaly Yarema, niet Svoboda). Daarnaast zijn er andere deputies die niet de premier vervangen waaronder een Svoboda lid. Met 5 van de 20 ministers zijn ze niet de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

IJzerlijm schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:52:
-Het telefoongesprek tussen de EU diplomaten heeft op geen enkele manier bevestigd dat de doden bij de demonstraties zijn gevallen door snipers van de oppositie.
En toch is er nooit uitgezocht wie daar nu verantwoordelijk voor was. De beschuldigingen vliegen echter alle kanten op. VS/EU wijzen naar Rusland, Rusland wijst naar de VS/EU, de interimregering/Maidan wijst naar Yanu en Yanu wijst naar de interimregering/Maidan. Er is echter totaal geen bewijs van dat Rusland en/of Yanu inderdaad de verantwoordelijken voor die snipers zijn, hoe plausibel dit ook moge klinken. Ik vind het dan ook persoonlijk vrij bizar dat niemand (interimregering/Maidan niet, VS/EU niet. Rusland) de moeite heeft genomen dit verder uit te zoeken of gevraagd dit verder uit te zoeken, want degene die dit geflikt heeft, heeft gewoon massamoord op zijn geweten en moet daarvoor gewoon plaatselijk of in Den Haag terecht staan.

[ Voor 5% gewijzigd door mindcrash op 18-03-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:45:
[...]
Inderdaad, we zouden beter eens goede buren met Rusland kunnen worden dan verre vrienden met de USA blijven. Rusland heeft in Oost Europa al eens de gaskraan dichtgedraaid en ook Duitsland is vorig jaar bijna zonder gas komen te zitten, hoewel dat in de pers nooit breed is uitgemeten. Door onze verslaving aan fossiele brandstoffen kunnen we niet zonder Rusland.

Verder heeft de VS meer dubieuze dingen gedaan dan Rusland(NSA affaire, oorlogen om olie) de afgelopen jaren. Om Rusland nou als de 'bad guy' te blijven afschilderen is toch niet echt reeel.

Bovendien, de USA wordt in enorm snel tempo armer en het economische zwaartepunt verschuift zich naar Azie(Rusland, China, India).
Het blijft me verbazen hoe het topic over de Russische invasie van de Krim toch steeds gaat over bad guy Amerika. Valt mee dat Amerika de schuld nog niet in de schoenen geschoven heeft gekregen door de anti-VS lobby hier.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:45:
[...]
Inderdaad, we zouden beter eens goede buren met Rusland kunnen worden dan verre vrienden met de USA blijven.

Het wordt tijd dat wij Europeanen eens op de toekomst richten.
We kiezen dan voor het nieuwe sterkste jongetje van de klas, gemaakt doordat het Westen dit gewoon laat gebeuren en geen ballen toont, en accepteren dus gewoon een overname door bezetting. In de jaren 30 stonden we dat ook toe, weet je nog hoe dat verlopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:02

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Las net over Putin zijn toespraak die zogenaamd anti-westers was. Hij uit o.a. kritiek op de VS die in Irak en Afghanistan bezig waren.

Ik moet zeggen dat ik het op een aantal punten met Putin eens ben en dat Europa altijd maar achter de VS aanloopt, terwijl die ook onzuiver bezig zijn geweest.Rusland wordt nu als compleet bizar gezien waar ze mee bezig zijn, maar in perspectief geplaatst is het westen ook twijfelachtig. Tuurlijk is het ongezond zoals het nu gaat (alsof Duitsland de provincie Limburg even overneemt omdat er een aantal Duits-sprekenden wonen en Limburg ineens onderdeel van Duitsland wordt).

Het westen en Rusland zijn beiden fout bezig (geweest).

[ Voor 7% gewijzigd door Tjeerd op 18-03-2014 14:24 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

En ook al is de manier waarop hij de Krim heeft toegeeigend wat verfoeilijk, ik vind dit dan wel weer vrij netjes:
De Krim wordt een plek waar drie officiële talen gesproken zullen worden: Oekraïens, Russisch en Krim-Tataars.
Daarbij in het achterhoofd houdende dat Russisch dankzij de nationalistische elementen na de machtswisseling in Kiev vrijwel per direct als officiele taal werd verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Tjeerd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:23:
Las net over Putin zijn toespraak die zogenaamd anti-westers was. Hij uit o.a. kritiek op de VS die in Irak en Afghanistan bezig waren.
De beste manier om mensen te overtuigen van de juistheid van de kritiek is juist niet om hetzelfde gedrag vertonen. Nu is het geen kritiek meer, maar een rechtvaardiging.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

mindcrash schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:28:
En ook al is de manier waarop hij de Krim heeft toegeeigend wat verfoeilijk, ik vind dit dan wel weer vrij netjes:

[...]

Daarbij in het acherhoofd houdende dat Russisch dankzij de nationalistische elementen na de machtswisseling in Kiev vrijwel per direct als officiele taal werd verboden.
Russisch was pas sinds augustus 2012 een officiele taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

IJzerlijm schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:43:
Russisch was pas sinds augustus 2012 een officiele taal.
En dat ga je dan in een periode waarin het onrustig is en de sfeer zeer explosief weer intrekken met het excuus "dat spreken we hier niet". Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

mindcrash schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:55:
[...]

En dat ga je dan in een periode waarin het onrustig is en de sfeer zeer explosief weer intrekken met het excuus "dat spreken we hier niet". Handig.
De wet was juist een van de voornaamste katalysatoren van de onrust. Zie deze profetische quote uit juli 2012:
"This law is sending an incredibly powerful signal that the Ukrainian language is not needed," said Roman Tsupryk, a political commentator and chairman of the editorial board of the Ukrainian weekly "Tyzhden" (Week).

"People don't see the mechanism behind it, but they will see the consequences in a year or a year and half."
http://www.bbc.com/news/world-europe-18725849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
mindcrash schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:28:

[...]

Daarbij in het achterhoofd houdende dat Russisch dankzij de nationalistische elementen na de machtswisseling in Kiev vrijwel per direct als officiele taal werd verboden.
Hoewel dat zeker geen goede actie was, is het ook nooit zo gebeurd, Russisch is niet verboden als officiele taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Hvylya: Turkey has threatened to block the Bosphorus if Russia attacks Ukraine - diplomatic source
Hebben ze eindelijk oneindige hoeveelheid havens ter beschikking, kunnen ze straks al die boten nergens heen sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:21:
Het blijft me verbazen hoe het topic over de Russische invasie van de Krim toch steeds gaat over bad guy Amerika. Valt mee dat Amerika de schuld nog niet in de schoenen geschoven heeft gekregen door de anti-VS lobby hier.
Je mist het punt. Het gaat er om waarom de ene bad guy(VS) wel onnodig landen mag binnenvallen om dubieuze redenen en de andere(Rusland) niet.
We kiezen dan voor het nieuwe sterkste jongetje van de klas, gemaakt doordat het Westen dit gewoon laat gebeuren en geen ballen toont, en accepteren dus gewoon een overname door bezetting. In de jaren 30 stonden we dat ook toe, weet je nog hoe dat verlopen is?
Dat deden we met de VS ook al, die was ook sinds het uiteenvallen van de USSR en ongeveer 2005 het sterkste jongetje van de klas. En zie waar dat toe geleid heeft (NSA affaire, oorlog in Irak, krediet crisis).

Feit is dat wij Europeanen veel meer 'last' van de VS hebben gehad (NSA affaire, olieprijs omhoog door zinloze oorlogen, kredietcrisis) dan van Rusland of Azie in het algemeen. Wat denk je dat er gebeurd was als wij de VS afgeluisterd hadden op de schaal dat ze dat bij ons hebben gedaan? Ik denk dat economische sancties dan een best case scenario zouden zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:43:
Een groot aantal van de posts hier kan beter in een 'discussieer hier over discussietechnieken'-topic. Met een sectie 'ondermijn hier de nieuwslinks en bronnen van anderen om de persoon ongeloofwaardig te maken in plaats van zijn standpunten te weerleggen'.

Over propaganda gesproken, er lopen hier ook een paar pareltjes rond. Misschien moeten we eens een onderzoek gaan doen naar de belangen van individuele tweakers waaruit die propaganda ontstaat. Oh wacht...

Seriously, als een first-time bezoeker van dit topic: wát een verschrikking om te lezen.
Je zegt het zoals ik het neer had willen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Sissors schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:09:
Hoewel dat zeker geen goede actie was, is het ook nooit zo gebeurd, Russisch is niet verboden als officiele taal.
Hm. Dan hadden ze dat dus bij onder andere CNN verkeerd begrepen.
wontcachme schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:17:
Hebben ze eindelijk oneindige hoeveelheid havens ter beschikking, kunnen ze straks al die boten nergens heen sturen
Gezien de toespraak van vandaag en de ogen van de hele wereld op 'm gericht blijft Poetin voorlopig wel even in z'n hok. Ik denk dat de situatie echter veranderd als Oekraine naar de stembus gaat en de (ultra) nationalisten ten opzichte van de gematigde partijen meer invloed krijgen. Dit vanwege zijn statements over nazi's, fascisten, Russofoben, nationalisten en antisemieten.

[ Voor 51% gewijzigd door mindcrash op 18-03-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
mindcrash schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:22:
[...]

Hm. Dan hadden ze dat dus bij onder andere CNN verkeerd begrepen.

[...]
Je hebt voor een deel gelijk, het parlement nam na de vlucht van Janoekovitsj een wet/amendement aan die een eind maakte aan het Russisch als 2e officiële taal in Oekraine.

De president (of premier) sprak hier echter zijn veto over uit en ondertekende dus niet. Met als uitleg dat het

1. Een beslissing was op basis van onderbuik, wraakgevoelens en euforie
2. Dit alleen maar propaganda-materiaal zou zijn en Rusland in de kaart kon spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Prosac2010 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:33:
[...]

Je hebt voor een deel gelijk, het parlement nam na de vlucht van Janoekovitsj een wet/amendement aan die een eind maakte aan het Russisch als 2e officiële taal in Oekraine.

De president (of premier) sprak hier echter zijn veto over uit en ondertekende dus niet. Met als uitleg dat het

1. Een beslissing was op basis van onderbuik, wraakgevoelens en euforie
2. Dit alleen maar propaganda-materiaal zou zijn en Rusland in de kaart kon spelen
Inderdaad, ik wil wel het CNN artikel zien waarin staat dat het verboden is. De wet is namelijk nooit aangenomen. (Het was een slechte wet, vanwege precies de redenatie van de interim president). Overigens ook hier weer, land annexeren is wel een goede methode om ervoor te zorgen dat in de toekomst die wet er alsnog in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Sissors schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:44:
Inderdaad, ik wil wel het CNN artikel zien waarin staat dat het verboden is.
Het was volgens mij ergens tussendoor in een reportage lansgekomen. Maar ja, zo blijkt alweer; Ook reporters zijn gewoon menselijk, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

quote: BBC
Russian troops are storming a Ukrainian military base in Simferopol, and one Ukranian soldier has been wounded in the attack, Interfax-Ukraine news agency reports. It quoted an officer at the military topography and navigation centre as saying that its commander has been captured and the rest of the troops have barricaded themselves in on the first floor of a building at the base.
quote: Reuters
Armed men came to a Ukrainian military airfield in the Crimean peninsula, fired shots in the air and took away the base's commanding officer, a military spokesman said on Tuesday.
En we gaan weer verder......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was even op de kaart aan het kijken naar waar dingen gebeuren, en spotte een stukje land zonder label. Er is een Russische exclave tussen Polen en Litouwen, dus inmiddels omgeven door EU / Navo.

Als je er informatie over opzoekt, kom je op informatie die wat inzicht geeft over het uiteenvallen van USSR en afspraken, die nog van voor deze hele escalatie stamt.
Zijdelings interessant;
Wikipedia: Kaliningrad Oblast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zat er aan te komen natuurlijk. Nu Rusland eindelijk heeft toegegeven dat ze de Krim willen zal het allemaal wel wat agressiever worden. Die Oekraïeners zitten daar in een zeer benaderde situatie...

Ondertussen is er wat onduidelijkheid over of Rusland nog bij de G8 hoort. Eerder las ik nieuwsberichten dat Rusland "tijdelijk geschorst" zou zijn, maar dit zou later ook weer ontkend zijn. In ieder geval lijkt het me toch niet heel gek om voorlopig even afscheid van de Russen te nemen bij de G7-bijeenkomsten. Er is overigens een ingelaste G7-top tijdens de NSS in Den Haag klik.

Edit @ hierboven: verrek, dat stukje heb ik op de kaart nog nooit gezien 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 18-03-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:35:
Ik was even op de kaart aan het kijken naar waar dingen gebeuren, en spotte een stukje land zonder label. Er is een Russische exclave tussen Polen en Litouwen, dus inmiddels omgeven door EU / Navo.

Als je er informatie over opzoekt, kom je op informatie die wat inzicht geeft over het uiteenvallen van USSR en afspraken, die nog van voor deze hele escalatie stamt.
Zijdelings interessant;
Wikipedia: Kaliningrad Oblast
Ah, Koningsbergen, hoofdstad van Pruisen. Duits grondgebied tot de landelijk herindeling van ’45.

Tijd dat Merkel daar nu eens een oude score gaat verrekenen, het precedent ligt er immers nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Probleem is dat er alleen geen Duitsers meer wonen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
almightyarjen schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:12:
Nouja, 7,349 stuks dan officieel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu een dode gevallen in een militaire basis na beschietingen door Russische troepen.
Het kan nu snel gaan. Niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Prosac2010 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:01:
[...]

Ah, Koningsbergen, hoofdstad van Pruisen. Duits grondgebied tot de landelijk herindeling van ’45.

Tijd dat Merkel daar nu eens een oude score gaat verrekenen, het precedent ligt er immers nu.
Geen sprake van praktische precedent. De bevolking is Duits noch Pools. Wel een interessant stukje economie aldaar, met de bedoeling voor vrije doorvoer van goederen - echter noch de Duitse noch de Poolse overheid is daar ingetrapt tot nu toe. Saillant detail, de initiatieven van de Duitse en Poolse overheden de laatste jaren om cultuur en perspectief van geschiedenis bij de plaatselijke bevolking te beïnvloeden zijn bij Moskou consistent in in toenemende mate in het verkeerde keelgat geschoten.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
almightyarjen schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:12:
0,8% lees ik, prima hoeveelheid om bij in te grijpen onder dreiging van een genocide.

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:14:
Er is nu een dode gevallen in een militaire basis na beschietingen door Russische troepen.
Ben Brown (BBC):
2 bursts of gunfire here - report of Ukrainian officer killed in this Ukrainian base
Het gaat om een/de Oekrainse basis in Simferapol.

Nog geen confirmation though.
Ukrainian Prime Minister Arseny Yatseniuk says the conflict in Crimea has entered a military phase.
UH OH.

[ Voor 22% gewijzigd door mindcrash op 18-03-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

mindcrash schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:20:
[...]

BBC: 2 bursts of gunfire here - report of Ukrainian officer killed in this Ukrainian base

Het gaat om een/de Oekrainse basis in Simferapol.
Het schijnt dat een groepje Oekraiense soldaten zich niet willen overgeven aan het Russische leger. Wie zijn er op dit moment nu legitiem aanwezig? De Russen of nog steeds de Oekraïners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

almightyarjen schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:21:
[...]

Het schijnt dat een groepje Oekraiense soldaten zich niet willen overgeven aan het Russische leger. Wie zijn er op dit moment nu legitiem aanwezig? De Russen of nog steeds de Oekraïners?
Oekraine accepteerd het referendum en dus de Anschluss niet. Voor hen is de Krim nog steeds Oekraiens grondgebied.
1 Ukraine soldier dead after military building stormed by Russia forces, reports interfaxua
Zegt nog steeds niets natuurlijk, nog geen officiele confirmatie van Rusland of Oekraine.

[ Voor 19% gewijzigd door mindcrash op 18-03-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Flinke kluif internationaal recht. Veel hangt eigenlijk af van de erkenning van de Krim als land door de verschillende internationale instellingen, maar nog meer van de op dit moment staande verdragen tussen de Oekraïne en Rusland.

A propos, kunnen we proberen connotaties te vermijden? Anschluss klinkt leuk misschien, maar denk er eens over na .... het is en blijft een zeer complexe en gevoelige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Wie naast Rusland heeft op dit moment het Krimgebied als Russisch erkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Teckna schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:26:
Wie naast Rusland heeft op dit moment het Krimgebied als Russisch erkend?
Noord Korea en Syrie zo uit m'n hoofd. (Ze hadden Poetin al eerder gefeliciteerd met de annexatie, dus dan kan je hier ook wel vanuit gaan)
The Ukrainian soldier who was killed during the storming of a military base in Simferopol is a warrant officer who was on duty in a park inside the base, defence ministry spokesman Vladyslav Seleznyov is quoted by the Ukrayinska Pravda website as saying
Dus nu min of meer confirmed

En
All of the [Ukrainian] troops at the military base in Simferopol have now been arrested," the Ukrayinska Pravda website says. "Their ID cards and money have been confiscated. They were taken outside, lined up, and their weapons were taken from them," it quotes spokesman Vladyslav Seleznyov as saying.
Dit gaat Oekraine niet accepteren. In ieder geval een casus belli.

[ Voor 70% gewijzigd door mindcrash op 18-03-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nee, ik mis het punt niet. Dit topic gaat over de Russische militaire bezetting van Oekraine, niet over de anti-Amerika lobby of de oorlogen in Irak en Afghanistan. Daar zijn andere topics voor.

[ Voor 60% gewijzigd door JeroenNietDoen op 18-03-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Is er iemand die gebaat is bij op de man spelen steeds? Laten we toch gewoon vriendelijk blijven en het bij feiten houden.

Ik kom zelf bijvoorbeeld in dit topic om te achterhalen waar we op dit moment staan in dit conflict en wat er allemaal gebeurd en of er een reële kans van (de)escalatie is doordat men steeds nieuwtjes weet te posten met bronnen welk ik zelf niet zou hebben gevonden of de taal van kan lezen.

Niet om te horen hoe evil Rusland of de VS is. Het goede van dit topic wordt echt al dagen overschaduwd door dit gezeur gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Teckna schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:48:
Ik kom zelf bijvoorbeeld in dit topic om te achterhalen waar we op dit moment staan in dit conflict en wat er allemaal gebeurd en of er een reële kans van (de)escalatie is doordat men steeds nieuwtjes wisten te posten met bronnen welk ik zelf niet zou hebben gevonden of de taal van kan lezen.

Niet om te horen hoe evil Rusland of de VS is. Het goede van dit topic wordt echt al dagen overschaduwd door dit gezeur gewoon.
Helemaal mee eens. Daarom reageerde ik ook op. Hou het aub bij ontopic nieuws, de conspiracy theorien mogen achterwege gelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Al Jazeera: Ukrainian 'serviceman killed in Crimea'

Overigens komen er nog hardere sancties van het Westen aan (alhoewel dat wellicht vanwege de laatste ontwikkelingen nog geskipped kan gaan worden):
Carney on sanctions: "There will be more actions taken... if I were you, I wouldn't invest in Russian equities right now, unless you were selling short."
Mark Carney, Bank of England

En zojuist uit het Witte Huis:
The White House had a clear message regarding sanctions against Russia: "More is coming".

[ Voor 63% gewijzigd door mindcrash op 18-03-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:21:
[...]

Zelfs als Rusland daar legitiem zou zitten, is het natuurlijk niet normaal om in zo'n complexe situatie maar mensen te gaan doodschieten omdat ze zich niet binnen een dag na het 'referendum' overgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Kaap schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:41:
[...]

Oh en trouwens, Amerika de schuldige van de crisis? Die had ik nog niet gehoord
Even vanuit perspectief als econoom, dat is geen alu-hoedje. De mondiale financiele crisis valt direct te herleiden naar Amerikaans economisch beleid, vanaf President Reagan en behoorlijk consistent sinds die tijd (compleet met aanpassingen binnen de FED en aanpassingen van en binnen gerelateerde ideologie (de geboorte van trickle-down-economics, et cetera). Natuurlijk kan er veel gezegd worden over wie beleid maakt, dit is in vrijwel elk land een kwestie, toch kunnen we zelfs in strict economische zin inderdaad de oorzakelijkheden binnen de VS leggen, alsmede de instigaties van trends die voor continuïteit gezorgd hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Virtuozzo schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:56:
[...]

Even vanuit perspectief als econoom, dat is geen alu-hoedje. De mondiale financiele crisis valt direct te herleiden naar Amerikaans economisch beleid, vanaf President Reagan en behoorlijk consistent sinds die tijd (compleet met aanpassingen binnen de FED en aanpassingen van en binnen gerelateerde ideologie (de geboorte van trickle-down-economics, et cetera). Natuurlijk kan er veel gezegd worden over wie beleid maakt, dit is in vrijwel elk land een kwestie, toch kunnen we zelfs in strict economische zin inderdaad de oorzakelijkheden binnen de VS leggen, alsmede de instigaties van trends die voor continuïteit gezorgd hebben,
Kunnen we dan ook de Duitsers de schuld geven? Mede dankzij Hitler is uiteindelijk de Soviet Unie in die vorm ontstaan, waardoor Stalin de mogelijkheid kreeg genocide in de Krim te plegen, waardoor de Krim overheersend Russisch kon worden. Oftewel op die manier de Amerikanen de schuld geven is imo wel heel vergezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
En als je het zo gaat herleiden kunnen we onszelf ook de schuld geven, het waren tenslotte Europeanen die Amerika bezetten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 18-03-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Estonian President Toomas Hendrik Ilves, on a state visit to Poland, says that "the crisis in Ukraine has become a crisis for the whole of Europe", the ERR News website quotes him as saying.
Reports via local police there are 2 dead in Ukrainian base storming by Russian forces. Possible gun battle.
UH OH

[ Voor 26% gewijzigd door mindcrash op 18-03-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:57:
[...]

Kunnen we dan ook de Duitsers de schuld geven? Mede dankzij Hitler is uiteindelijk de Soviet Unie in die vorm ontstaan, waardoor Stalin de mogelijkheid kreeg genocide in de Krim te plegen, waardoor de Krim overheersend Russisch kon worden. Oftewel op die manier de Amerikanen de schuld geven is imo wel heel vergezocht
Constructief blijven, dergelijke extrapolaties leiden nergens toe, als je goed kijkt kun je prima terug vervolgen dat ik niet in het kamp sta van paranoia en samenzweringen. Integendeel.

Als je een dergelijke logica gaat volgen, dan kunnen we al snel terug naar de broers Dulles en de consequenties van hun beslissingen en acties op de koers van de toenmalige OSS, de technologische ontwikkeling van de Amerikaanse luchtvaart industrie, het herstel van bancair verkeer tussen het voormalige Derde Rijk en de VS na de overgave en de beïnvloeding van heersende vijandsbeelden in de toenmalige Soviet Unie in de decennia daarop volgend. Om maar een enkel draadje op te gooien.

Alles is een kwestie van actie, reactie en interactie. En dat gaat eeuwig zo door. Heeft dat nut? Zelden, en enkel selectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Putin heeft grote plannen?

TWEET via Alexander Marqurdt, ABC News: Putin: I hope you'll support us in the restoration of historic Russian land.
/u/NewsCrowd

TWEET via Paul Sonne, The Wall Street Journal: Putin: The West has been trying to hold Russia back in 18th, 19th, 20th centuries - a pattern of behavior
/u/NewsCrowd

http://www.reddit.com/live/3rgnbke2rai6hen7ciytwcxadi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Virtuozzo schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:07:
[...]

Constructief blijven, dergelijke extrapolaties leiden nergens toe, als je goed kijkt kun je prima terug vervolgen dat ik niet in het kamp sta van paranoia en samenzweringen. Integendeel.

Als je een dergelijke logica gaat volgen, dan kunnen we al snel terug naar de broers Dulles en de consequenties van hun beslissingen en acties op de koers van de toenmalige OSS, de technologische ontwikkeling van de Amerikaanse luchtvaart industrie, het herstel van bancair verkeer tussen het voormalige Derde Rijk en de VS na de overgave en de beïnvloeding van heersende vijandsbeelden in de toenmalige Soviet Unie in de decennia daarop volgend. Om maar een enkel draadje op te gooien.

Alles is een kwestie van actie, reactie en interactie. En dat gaat eeuwig zo door. Heeft dat nut? Zelden, en enkel selectief.
Exact mijn punt, daarom vind ik het ook niet terecht om Amerika de schuld ervan te gaan geven via hoop extrapolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Interpreter Magazine: Russian Duma Takes Up Three Dangerous ‘Law-Like’ Measures
http://www.interpretermag...gerous-law-like-measures/

"The first of these is a proposal by the Communist Party to restore the Soviet-era nationality line in passports and other official documents and to add a new one to fix religious affiliation as well. The second would impose criminal penalties on Russophobia. And the third would open the way to the legalization of the annexation of neighboring countries."

----

Russian Army Spetsnaz Units Arrested Operating In Ukraine
http://www.examiner.com/a...spetsnaz-arrested-ukraine

"Spetsnaz commandos operating in eastern Ukraine would have the missions encompassing general ground reconnaissance of Ukrainian army units. missions they may perform preparatory to a Russian invasion would be planting explosives at key communications choke points to hinder movement of Ukrainian forces; seizing control of roads, rail heads, bridges and ports for use by arriving Russian combat troops; and possibly capturing or assassinating Ukrainian generals or politicians in key positions. Spetsnaz also infiltrate themselves into local populations. Once in place they begin 'stirring the pot' of ethnic and political strife with the goal of creating violent clashes usually involving firearms and destabilizing local authority."

[ Voor 44% gewijzigd door BadRespawn op 18-03-2014 18:39 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de vliegramp is dit topic: Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne

Probeer de discussie hier te beperken tot Oekraïne.