Oorlog in Oekraïne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 100 Laatste
Acties:
  • 254.967 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Jiffy schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:04:
En dat moet dan als een valide nieuwsfeit worden gezien?
Ik heb nooit gezegd dat het valide feiten zijn, dat is volledig jouw interpretatie. En kun je de ad hominems de volgende keer voor je houden alsjeblieft? Daar ben ik echt helemaal klaar mee.

[ Voor 17% gewijzigd door mindcrash op 24-02-2014 12:25 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Er gaan twee verhalen rond over waar Janoekovitsj nu verblijft:

1. op de Krim en dan met name Sevastopol of Balaklava (klein plaatsje onder de rook van Sevastopol, bekend van zowel Krim- als koudeoorlog en er liggen een aantal jachten in een baai aldaar waaronder ook eentje van Janoekovitsj. Heb daar inderdaad aantal jaren terug luxe jachten zien liggen en een foto van een van zijn jachten onlangs gezien, aan de achtergrond te zien was het idd Balaklava)

2. In een kelder van een klooster bij Donetsk.

Optie 1 is tot nu toe het meest serieus te nemen. Inmiddels is een officieel arrestatiebevel uitgevaardigd.

[ Voor 15% gewijzigd door arsimo op 24-02-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Ok, het gerucht over het verbranden van Oekraiense vlaggen en hijsen van Russische vlaggen is nu feit en ondersteund in de media. Het gaat om de Krim (als ik het goed heb begrepen), waar 5 jaar terug al enige ellende was Thousands of Russians in Crimea, Ukraine burning Ukrainian flag

Filmpje uit Sebastopol van gisteren: SOS! In Sevastopol burned Ukraine Flag and began to create separatist russian armed groups (mijn Russisch is niet helemaal tof, maar volgens mij wordt daar bulderend Rusland! Rusland! gescandeerd)

Onderschrift: Sevastopol is preparing for war and asks for help from Putin

Vandaar ook waarschijnlijk de bewegingen van het Russische leger rond Sebastopol en Novorossiysk eerder. Behoorlijk explosieve situatie daarzo...

[ Voor 61% gewijzigd door mindcrash op 24-02-2014 12:52 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Jiffy

God, you're ugly!

mindcrash schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:34:
Ok, het gerucht over het verbranden van Oekraiense vlaggen en hijsen van Russische vlaggen is nu feit en ondersteund in de media. Het gaat om de Krim (als ik het goed heb begrepen), waar 5 jaar terug al enige ellende was Thousands of Russians in Crimea, Ukraine burning Ukrainian flag
Is dat wel het linkje dat je bedoelt? Ik kom nu op een bericht uit februari 2009 terecht.
mindcrash schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:17:
[...]
En kun je de ad hominems de volgende keer voor je houden alsjeblieft? Daar ben ik echt helemaal klaar mee.
Sorry hoor: niks ad hominems en zo was het ook zeker niet bedoeld. De situatie in Oekraïne is uiterst instabiel, er zijn aan de lopende band geruchten en dan is het gewoon niet opportuun om op basis van die geruchten de situatie te gaan interpreteren.

Situaties zoals deze zijn altijd uiterst onduidelijk en geruchten gaan dan alle kanten op.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Jiffy schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:52:
[...]

Is dat wel het linkje dat je bedoelt? Ik kom nu op een bericht uit februari 2009 terecht.
Da's een bericht waaruit blijkt dat het al eerder hommeles was.

Nee, dit van gisteren:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DdafhMpREj8&feature=youtu.be&app=desktop]

Gepost met het onderschrift: Sevastopol is preparing for war and asks for help from Putin

[ Voor 12% gewijzigd door mindcrash op 24-02-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Op de Krim zijn op drie punten serieuze incidenten gemeld:

- Kertsj. Plaats helemaal in oosten van de Krim, grensplaats met Rusland

- Simferopol, hoofdstad, in centrum vd Krim. Hierbij geweld tussen demonstrerende Euromaidan sympathisanten (met name Tataren, minderheidsgroep op de Krim) en demonstrerende seperatisten die geheel van Oekraine onafhankelijk Krim willen en eventueel bij Rusland willen aansluiten (NB: Krim heeft al veel meer autonomie dan andere Oekraiense provincies, maar volgens deze mensen dus lang niet voldoende)

- Sevastopol - idem aan Kertsj, al is het wel helemaal in zuidwesten van de Krim. Speciale stad omdat zowel Oekraine als Rusland daar een marinebasis heeft. Wel nu vreemde ontwikkelingen daar zoals een topman in het stadsbestuur heeft partij van Janoekovistje verlaten en geeft die partij volledig de schuld van alles wat er nu fout zit. (nb: de stad heet geen SeBastopol , dat is een oude schrijfwijze gebaseerd op oude Griekse benaming en ten tijde van de Krimoorlogen die in Nederland en andere westerse landen is blijven hangen. Mogen we nu wel eens afscheid van nemen)

[ Voor 5% gewijzigd door arsimo op 24-02-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

arsimo schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:55:
de stad heet geen SeBastopol , dat is een oude schrijfwijze gebaseerd op oude Griekse benaming en ten tijde van de Krimoorlogen die in Nederland en andere westerse landen is blijven hangen. Mogen we nu wel eens afscheid van nemen
Thanks, weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
"Mijn" Balaklava-verhaal lijkt ergens op gebaseerd te zijn?

Daniel Sandford @BBCDanielS: Balaclava today. The place where President Yanukovich was last seen at midnight last night
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BhPTXX4IAAA9tPu.jpg

Overigens, voor de historisch geinteresseerden: hier zat het Engelse leger tijdens de Krim oorlogen, een geheime ondergondse onderzeeersbasis tijden de Koude Oorlog (heel indrukwekkend, heb het bezocht, was ruime week geleden ook in Top Gear) en als je goed kijkt zie links bovenop de helling/bergrug een ruine staan die dateert uit middeleeuwen en door Genua (Italie) was neergezet. Op een paar kilometers afstand kan je een enorm oppervlak met restanten van een oude Griekse stad vinden. En WO2 overblijfselen, en oude kloosters half in de berg uitgehouwen, en.., en ...

De Krim is wat dat betreft echt een heel bijzondere plek.

[ Voor 77% gewijzigd door arsimo op 24-02-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 21:41

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Dat Rusland zijn troepen verplaats wil nog niet zeggen dat ze ook het land gaan binnenvallen, ik vermoed dat de militaire aanwezigheid al enkele maanden geleden verhoogd is aan de grens en dat zal ook zo zijn voor de NATO en Polen. De situatie in Oekraïne is toch wat anders dan in Georgië waar een militaire actie volledig gerechtvaardigd was omdat Georgië eerst Rusland had aangevallen.

Het is mij trouwens nu pas opgevallen hoe symbolisch 25 mei als verkiezingsdatum is, dat is de laatste datum van de Europese verkiezingen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:24

HaterFrame

Well... Poo came out!

Idd, ik kan me voorstellen dat ze hun basisen in Ukraine even iets beter willen bezetten/bemannen.
Lijkt me een relatief standaard reactie op het kruitvat wat op het moment Ukraine heet :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Jiffy

God, you're ugly!

MetaFrame schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:54:
Idd, ik kan me voorstellen dat ze hun basisen in Ukraine even iets beter willen bezetten/bemannen.
Lijkt me een relatief standaard reactie op het kruidvat wat op het moment Ukraine heet :)
Idd. Als dit in, noem eens wat, België zou spelen, zouden in NL, Duitsland en Frankrijk ook het leger in verhoogde staat van paraatheid gebracht worden. Het kan zeker wel uit de hand lopen, maar vanuit militair en politiek oogpunt is het niet vreemd dat Rusland wat met troepen aan het schuiven is. Sterker nog: het zou juist vreemd zijn als ze dat níet (zichtbaar) zouden doen...

Btw: kruidvat <> kruitvat. ;)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jiffy schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:09:
[...]
Sterker nog: het zou juist vreemd zijn als ze dat níet (zichtbaar) zouden doen...
Btw: kruidvat <> kruitvat. ;)
Juist. Wat me overigens wel opvalt is dat de Russen de hele situatie als gestuurd door Neo Nazi`s aan het wegzetten is en dat men erg op Anti Semitisme aan het sturen is. Als ik de berichten op deze link ( http://www.theguardian.co...r-yanukovych-live-updates ) een beetje volg zijn men op een politieke crisis met de EU aan het aan sturen.
Het zit me allemaal nog niet helemaal lekker iig.

En dank voor de taalkundige correctie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat kunnen we in de EU tegenover het duurder maken van russisch gas en olie doen? Niet heel erg veel lijkt me.. Als putin met tanks speelt dan zal dat vooral zijn om spelers in de regio te laten zien dat Rusland in nood doet wat nodig is. De EU lijkt me redelijk tandeloos in deze kwestie. Het gaat er meer om hoe je de partijen binnen het land in toom houdt?

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 24-02-2014 16:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
MetaFrame schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:39:
[...]
Juist. Wat me overigens wel opvalt is dat de Russen de hele situatie als gestuurd door Neo Nazi`s aan het wegzetten is en dat men erg op Anti Semitisme aan het sturen is. Als ik de berichten op deze link ( http://www.theguardian.co...r-yanukovych-live-updates ) een beetje volg zijn men op een politieke crisis met de EU aan het aan sturen.
Het zit me allemaal nog niet helemaal lekker iig.
Dat is standaard Moskou-retoriek (en ook in Zuid en Oost Oekraine trouwens) als het gaat om Oekrainers uit Noord en West Oekraine. Niets bijzonders en niets nieuws.

Die facsisme en neo-Nazi's beschuldigingen zijn gebaseerd op hele oude koek en vooroordelen.Oekraiense vrijheidstrijders uit jaren 30 hadden hoop gevestigd op Nazi-Duitsland om ze te bevrijden van Stalin (die de Oekrainers de hongerdood had ingejaagd bij miljoenen). Toen Hilter idd kwam was het eerst even feest totdat de overgrote meerderheid van die Oekrainers heel snel doorkregen dat ze nog slechter af waren en toen tegen de Nazi's ingingen. Tuurlijk waren er foute Oekrainers ook, net als overal.
Anti-semitisme is een zwarte bladzijde in de hele Slavische cultuurgeschiedenis die helaas nog steeds niet geheel is omgeslagen. Alleen ook hier, in West/Noord-Oekraine is die niet sterker dan in Oost/Zuid Oekraine of in Rusland. Al is elke manifestatie ervan een teveel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

arsimo schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:31:
[...]
Dat is standaard Moskou-retoriek (en ook in Zuid en Oost Oekraine trouwens) als het gaat om Oekrainers uit Noord en West Oekraine. Niets bijzonders en niets nieuws.
Waar het mij om gaat is dat daarmee geinsinueerd word dat de EU die stromingen steunt en toelaat. Dat vind ik wel erg gevaarlijk. Zie bijvoorbeeld onderstaande qoute:
Russia Today has some more details of the statement by the Russian foreign ministry. It quotes the ministry as saying neo-Nazi and anti-semitic extremists in Ukraine are being encouraged, pointing the finger at western countries motivated by “geopolitical self-interest”. The ministry is quoted as saying:
The position of some of our Western partners doesn’t show genuine concern, but a desire to act out of geopolitical self-interest.
There is no condemnation of criminal actions by extremists, including manifestations or neo-Nazism and anti-Semitism. In fact, these are being encouraged ...
We urge those embroiled in the crisis in Ukraine to show responsibility, and to prevent further deterioration of the situation, to return to the rule of law, and to stop the extremists in their bid for power.
bron: http://rt.com/news/russia-ukraine-dictatorial-terror-486/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
MetaFrame schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:42:
[...]
Waar het mij om gaat is dat daarmee geinsinueerd word dat de EU die stromingen steunt en toelaat.
Ook dat is standaard Moskou retoriek. Echt niets bijzonders.
Dat vind ik wel erg gevaarlijk. Zie bijvoorbeeld onderstaande qoute:
bron: http://rt.com/news/russia-ukraine-dictatorial-terror-486/
Russia Today - het propagandakanaal van Poetin en co. Is allemaal voor buitenlandse consumptie en dan met name voor buurlanden als Oekraine om die min of meer onder controle te houden. Echt, de machtshebbers in Moskou geloven die verhalen zelf niet en weten ook dat de VS en de EU die niet geloven. Het is bedoeld om Russen en Russisch gezinden in buurlanden op 1 lijn te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door arsimo op 24-02-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26
Weet niet of die al gepost is, maar vond dit wel een filmpje waarin je zeer goed ziet hoe hard om hard het is gegaan in Kiev, een drone die er overheen vliegt.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=weG4T7OSltI]

Hoop dat het nu een beetje stabiliseert daar maar ik ben bang van niet en dat dit wel eens iets langslepends zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Even wat intressante berichten van gisteren:
2200 GMT Could Russia really invade Ukraine? Two claimed pieces of news might indeed by tidings of war. Here is a translation by Catherine A Fitzpatrick:
Russian State Duma deputies have arrived in Simferopol. The delegation is headed by Leonid Slutsky, head of the committee on the CIS. Russians promise to simplify the issuance of passports to Crimeans.
Report summarizing their statements from Oleg Kryuchkov of censor.net.ua:
“Russia is starting to give out passports under a simplified procedure. Russia demands the fulfillment of the conditions of the agreements between the opposition and Yanukovych. And the main thing is that in the event of a decision of the Crimeans to have a referendum, or an appeal to the Supreme Council of the Crimea to Russia with a request to annex…Russia will review this question very quickly. Tsekov and Aksyonov mumbled, spoke about integrity and the Russian Word festival.”
If this is true, it’s worth noting that before the Georgia-Abkhazia conflict in 2008, Russian was issuing passports to Abkhazians long before the invasion.
The second development is that Russia is said to be deploying a large fleet near Sevastopol. Here we’ve translated a report from Izvestiya:
Four ships from the Russian town of Kubinka with a regiment of special troops are headed to Anapa.
From there within 4 hours they will reach Sevastopol at a speed of 10-15 knots, reports a source for Izvestiya in Ukraine.
According to the source, this movement is qualitative, and not quantitative. It is being observed from Ukraine. A depot for loading large tanker and infantry ships is located for dispatch to Sevastopol.
If true, then if Russia is not planning on invading, they’re certainly trying to send a clear signal that they are willing to.
Is Russia really sending a new fleet to Sevostopol? Before Izvestia reported this (see previous update below) Oleh Tyahnybok, the leader of the far-right Svoboda party and a man known for firey rhetoric, reported the same thing.
“I can show you the SMS” said Tyahnibok, reading out: “A large landing ship from the Black Sea Fleet of the Russian Federation is expected to arrive today in Sevastopol from the Russian port of Temryuk. It will deliver around 200 armed soldiers from the 328th detached battalion of the Marines, who are based in Temryuk, and 10 BTR-80s.”
He also mentioned that “between 22-23 February, personnel of the 45th Airborne Special Forces were airlifted from Kubinka (in the Moscow area) to Anapa on Il-76 flights, and four other IL-76 flights redeployed even more divisions from Pskov to Anapa. And six Mi-8 helicopters were airlifted from Sochi to Anapa” said Mr Tyahnibok.
Now, Izvestiya is carrying a report which, it seems, has a separate source. However, the Izvestiya story is about 9 hours old. In it they said that the ships would reach Sevastopol in 4 hours at a speed of 10-15 knots so…even if they were slower, unless the fleet stopped or turned around then the ships would be there by now, and there aren’t any reports of them arriving yet.
That Izvestiya and Tyahnibok are reporting that there are ships on the move is a story in and of itself, whether or not it proves true.
Wel een mooi bericht tussendoor:
Ukraine has had bloodshed, clashes with police, sniper fire, arson, molotov cocktails… it’s been a dangerous place to be for the last week. And yet, the one thing that has not been reported — there has been no looting.
In fact, in Kiev there are basically no police since Yanukovych fled the capital on Friday night, and yet protesters have self-policed. There seems to be an understanding that the country needs people to act civilly towards each other in order to survive. Though there have been a few reports of violence due to ideological battles, even they have been few and far between since Friday night.
This is especially reassuring, since there is a large power vacuum in the country at the moment. All revolutions are fragile, as are all new governments, but so far this is one problem that the Ukrainian people have not had to face.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Toen ik in 2012 in Kiev was moest je eigenlijk alleen schrik hebben van de politie die enorm corrupt was, alle westerse toeristen die ik toen ontmoet had waren op één of andere manier afgezet door een agent en ze waren slim genoeg om net niet teveel te vragen zodat je als toerist niet moeilijk deed. De bevolking zelf was daarentegen zeer op zichzelf, maar heel behulpzaam als je hen aansprak.

Die mentaliteit is daar ook helemaal anders, toen ik een club binnenging had ik per ongeluk nog mijn zakmes bij mij. Die buitenwipper reageerde alsof hij al ergere dingen had gezien en ik moest het gewoon in bewaring geven bij hen. Ik denk dat die overheidscorruptie zo diep zit dat de bevolking hun eigen soort regels hebben en iedereen zich daar aan houd.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

1 of andere Jopie Koekoek die een suggestie dan wel een reactie wil uitlokken dmv "kijk ja maar d'r is toch echt wat onderweg, dussse" is een tikkie minder waardevol dan hetgeen Rusland bij monde van echte woordvoerders. Zo al met al gaan ze dus de gelegenheid scheppen voor onafhankelijkheid dan wel aansluiting bij Rusland door de Krim. In een eerder bericht had men al gezegd dat iedereen zich moest gedragen ed. Nu zal Oekraine, hopelijk, geen zenuwachtig leger hebben dat prematuur reageert :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik kan me wel voorstellen dat Rusland wel een reden verzint waarom ze de Krim tjokvol soldaten moet stoppen ivm "het beschermen van de bevolking" oid. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:02
Parlement in de Krim heeft nu een debat over de nieuwe regering in Kiev, blijkbaar staan er een kleine 10.000 man voor het parlement steun te betuigen aan de nieuwe regering en enkele honderden pro-russische betogers. Bron: NOS nieuws. .

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Aljazeera roundup:
* Putin heeft blijkbaar de opdracht gegeven tot een grote militaire oefening in het westen van het land.
* Oekraïens leger staat onder leiding van de nieuwe president (for what it's worth)
* En Rusland blijft maar het woord neofascisme te gebruiken, maar volgens mij weten ze niet echt wat het betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Sijhtam schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:49:
Parlement in de Krim heeft nu een debat over de nieuwe regering in Kiev, blijkbaar staan er een kleine 10.000 man voor het parlement steun te betuigen aan de nieuwe regering en enkele honderden pro-russische betogers. Bron: NOS nieuws. .
Het waren er wel iets meer (enkele duizenden). En niet pro-Russisch, maar pro-Krim. Dat lijkt oppervlakkig gezien hetzelfde maar is subtiel anders. NOS-reporters hebben dat verschil niet door, althans de meesten niet. (het is ook lastig).

De Westerse journalisten roepen ook steeds dat ze met Russische vlaggen zwaaien op de Krim. Tuurlijk zitten er wel een boel tussen maar de meeste niet-Tataren zwaaien met de vlag van de Krim. Zelfde kleuren als de Russische vlag maar wel anders ingedeeld:

Afbeeldingslocatie: https://flagspot.net/images/u/ua-krim.gif

Ter herinnering, dit is de Russische

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-M415WoMtOm0/Tx62AyUu_nI/AAAAAAAACoY/SB4LnZbnRRI/s1600/Russia.png

(het rood en blauw is officieel gelijk, dat komt niet altijd goed uit..)

Een dode gevallen. Door de hektiek en omdat het wat krap is bij dat parlementsgebouw - ben er een paar keer geweest - krijgt men een soort flessehals. Toen er kleine schermutselingen uitbraken ontstond er gedrang en kregen 7 wat ouderen mensen (50+) een hartaanval waarvan er dus 1 bezweek helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door arsimo op 26-02-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Interessant: http://www.moonofalabama....w-ukraine-coup-links.html

Alleen een linkje is wel voldoende. De hele tekst kopiëren en plakken levert een aanzienlijk minder overzichtelijk topic op.

[ Voor 97% gewijzigd door argro op 27-02-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Een hoop bull shit propaganda drijvend op wat incidentele uit hun context gehaald feitjes en zonder enige samenhang en serieus onderzoek. Niet eens de moeite van het doorlezen waard eigenlijk (heb ik dan toch gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:32

EektheMan

DPC

Damn, heb ik een paar minuten vrij, verspil ik die aan die Coup Links.

Sefyu, Je geeft politici en te veel credit. Ik weet niet meer of jij het was of een ander, maar er staat in dit draadje ook een theorie over McCain en zijn veronderstelde samenwerking met Svoboda.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de meeste politici die hier komen totaal geen weet hebben van wat hier in Oekraine gebeurd en als ze het al een beetje doorhebben, dan vergissen ze zich nog altijd in de complexiteit. Oekraine een volledig onbekend land voor ze. Een onbeduidend partijlid (op wereldschaal) van Svoboda zegt hun niets.
McCain en andere politici uit de wereld weten niet met wie ze op de foto komen. Een McCain geeft enkel de wens aan om het podium in Kiev op te komen zodra er een mensenmassa staat. En dat is dus precies het moment dat de oppositie er staat samen met Svoboda. Vergroot de foto uit en je zult veel meer mensen zien staan dan enkel de Svoboda en Pravi Sektor leden.
Tegelijkertijd zijn partijen als Svoboda ontzettend belangrijk in het creeeren van een toekomst voor Oekraine waarin niet spoedig weer een conflict ontstaat. Dit is ook de reden dat de EU en oppositie toch met deze mensen om de tafel heeft gezeten en zit. Indien je ze negeert zullen ze alleen verder radicaliseren.

Dan nog een theorie waar ik meende begrepen te hebben dat het Duitse CDU in Kyiv voor financiele ondersteuning zorgt. Daar zit een kern van waarheid in. Ze leveren geen financiele support, maar Christelijke partijen van verschillende Europese (niet alleen EU) landen zijn hier fysiek aanwezig om hulp te geven. Ze dachten support te kunnen geven op het logistieke vlak. Dat was een misrekening, daar de Oekraïense Afghanen dat beter onder de knie hebben dan zij. Nu rgaan ze zich richten op andere zaken. Helaas weet ik niet goed waarop. De groep is lastig te benaderen en zijn bovendien nu onderweg naar Kharkiv.

Er doen veel verhalen de ronde waar een kern van waarheid in zit die daardoor waar lijken te zijn voor de onwetende of onoplettende lezer. Maar deze schrijvers streven zo hun eigen doelen na waarbij ze blijkbaar discipelen bij nodig hebben.

Schrijvers van dit soort ideeen zijn wel interessant als je weet wie erachter staat. Zo is het interessant om het Russische nieuws te volgen. Tussen de leugens voor de lokale politiek door en de bedreigingen aan het adres van de internationale politiek kun je toch wat informatie extraheren. Toch belangrijk aangezien de Russische ambassade hier afgelopen woensdag is geevacueerd.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 12:35

unclero

MB EQA ftw \o/

IStealYourGun schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:18:
* En Rusland blijft maar het woord neofascisme te gebruiken, maar volgens mij weten ze niet echt wat het betekend.
Heeft vooral met een stukje geschiedenis te maken. Niet alleen de opgehemelde Moederlandse Oorlog (WO2) maar nog veel verder nog terug naar Alexander Nevsky die de Teutoonse Ridders versloeg.
Eigenlijk hebben de Russen altijd angst gehad voor 'die heidense barbaren uit het westen'. Keer op keer probeerden die de steppe binnen te dringen, en keer op keer moesten ze er met hoge kosten uit gegooid worden.
Dus iedere keer wanneer dergelijke retoriek gebruikt wordt, moet dat bij de eigen massa aan komen als "die ketterse wilden willen weer een poging wagen ons eronder te brengen".
En dan gaan mensen nerveus worden.

Ik denk echt niet dat binnenkort Russische tanks de grens over rollen. Eerder zullen ze door middel van 'agent provocateurs' proberen de boel op te stoken. Dat laten ze bijvoorbeeld over aan kozakkenstammen en moslimfundi's die loyaal aan Moskou zijn, zoals je in Georgië zag.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• arsimo
Goed punt unclero.

De taktiek van Moskou t.a.v. Oekraine is simpel en hebben ze vanaf het begin tot nu gehandhaafd. Zorg dat de "Russische" Oekraieners uit Zuid en Oost geen goeie maatjes worden met de "klassieke" Oekraïners uit West en Noord. Zorg dan tevens dat die "Russische" Oekraieners kwa kiesvolk zich als een redelijke eenheid en consistent gedragen en dan heb je net een voldoende sterke verdeel en heers situatie. Dat zorgt dat het land niet te veel naar het westen kan en als tegelijkertijd de "Russische" Oekraieners aan de macht zijn dat deze net niet sterkt genoeg kunnen zijn en dus moeder Rusland links- of rechtom nodig blijven houden.

Het ging in 2004/2005 bijna mis, maar ze kregen het weer goed, vrij snel eigenlijk door Joe en Juul tegen elkaar uit te spelen. Nu lijkt de bedreiging nog een stuk serieuzer dus het moet er nog iets harder tegengas gegeven worden maar eerst wachten ze af omdat ze er op rekenen dat de nieuwe interim-regering toch op hun snufferd gaat. En de kans daarop is inderdaad - en helaas - heel groot. Niet eens door incompetentie maar omdat ze in een positie zitten waar het bijna onmogelijk is als winnaar uit te komen. Maar wie weet, afgelopen weekend zagen we ook een wonder - duur betaald, dat wel.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 17:07

Basszje

Reisvaap!]

Als aanvulling of Eek en Seyfu's enorme bak onzin ( niet persoonlijk bedoeld ); Als men het heeft over 'The Ukraine' is dat al een teken aan de wand. Formeel is de naam van het land 'Ukraine', en alleen mensen die het zien als provincie van Rusland zeggen 'The Ukraine' - wat dus een ontkenning is van de onafhankelijkheid van het land. Symantics, symantics, maar roep het eens in een kroeg hier ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:54

Dido

heforshe

Basszje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 00:47:
Symantics, symantics, maar roep het eens in een kroeg hier ;)
offtopic:
Hebben ze zo'n hekel aan dat bedrijf? Of bedoel je semantics? ;)

Wat betekent mijn avatar?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op de Krim lijkt het niet helemaal lekker te gaan: http://nos.nl/artikel/616...gebouw-krim-bestormd.html

Nou maar hopen dat dit niet escaleert. Nog een conflict met wapens kan Oekraine niet gebruiken.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-06 09:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vorige week was er nog een uitzending van $actualiteitenprogramma, waarin een journalist en een medewerker van Clingendael (general b.d.) claimden dat er echt geen openlijke Russisce inmenging zou plaatsvinden. Het eerste wat ik tegen mijn vriendin zei: Bullshit. De Russen willen koste wat kost hun onvloed behouden en zullen initieel de etnische Russen inzetten om dit te doen. Als de Oekrainers deze boeven nu tegenwerken, hebben we in no-time een herhaling van Georgie...

En Europa staat erbij en doet niets. We zijn een stelletje politieke dwazen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, het is vervelend dat er in het verleden een contract getekend is met de Russen om hun basis in Sevastopol te mogen behouden. Dat heeft gezorgd voor een influx aan Russen die veel 'selectieve' informatie gevoerd krijgen. Zo ging in de media rond dat er in het westen van Oekraïne knokploegen opgezet zouden worden om de Russen het land uit te timmeren.

Gelukkig zijn er in het Krim ook veel pro-Oekraïense betogers. Hopelijk houden die elkaar een beetje in evenwicht tot er een stabiele regering is. Maar het is wel heel inflammatoir daar.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tegelijkertijd las ik zondag al de geruchten dat de Russen het leger naar de grens had gestuurd. Dat soort rumoer houdt de burger niet rustig, inderdaad.

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Dan krijgen ze toch nog gelijk ;)
In 2011, Russian astrologers predicted that WWIII would begin either during the Winter Olympics or 5 days after the Games end.

"The participants of the meeting also unveiled the date for the beginning of Third World War. The new war is said to begin in March of 2014, during the Olympic Games in Sochi. It is also possible that the war may start five days after the Games end."
http://english.pravda.ru/...117328-third_world_war-0/

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens Russische media zit Jano in Moskou. Zou jammer zijn als dat klopt :( bron

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

http://www.theguardian.co...a-parliament-live-updates
Goede live-blog die de situatie in de Krim op de voelt volgt...

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Edmin schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:27:
De Russen willen koste wat kost hun onvloed behouden en zullen initieel de etnische Russen inzetten om dit te doen. Als de Oekrainers deze boeven nu tegenwerken, hebben we in no-time een herhaling van Georgie...
Georgië != Oekraïne.
In georgië waren er vooral spanningen tussen de Osseten en de Georgische bevolking, een conflict dat al jaren zat aan te komen en waar de Russen vooral de Osseten heeft beschermd nadat ze werden aangevallen.

Zolang de nieuwe regering van Oekraïne er voor kan zorgen dat de situatie niet escaleert tegen de Russische bevolking in Krim, heeft Rusland geen enkele wettelijke basis om het land binnen te vallen en zal het ook niet doen, daarvoor spelen er veel teveel belangen bij. Wat niet wil zeggen dat Rusland gewoon passief zal toekijken en zeker de bevolking in Krim wel wat zal opstoken om de druk te verhogen op Kiev.

Los daarvan zou een inval een enorme boost geven aan het pro EU kamp en zou Rusland vermoedelijk veel krediet verliezen bij de bevolking (behalen dan in Krim). En dan is alles mogelijk, inclusief een interventie van de NATO.
En Europa staat erbij en doet niets. We zijn een stelletje politieke dwazen.
En wie zegt dat de EU niets doet? Zowel met Oekraïne, de EU, Rusland en de VS zijn er diplomatische gesprekken aan de hand. Je mag er zeker van zijn dat het eerste relance plan al in de maak is voor Oekraïne. Een revolutie is niet goedkoop ;)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

IStealYourGun schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:08:
[...]

Georgië != Oekraïne.
In georgië waren er vooral spanningen tussen de Osseten en de Georgische bevolking, een conflict dat al jaren zat aan te komen en waar de Russen vooral de Osseten heeft beschermd nadat ze werden aangevallen.

Zolang de nieuwe regering van Oekraïne er voor kan zorgen dat de situatie niet escaleert tegen de Russische bevolking in Krim, heeft Rusland geen enkele wettelijke basis om het land binnen te vallen en zal het ook niet doen, daarvoor spelen er veel teveel belangen bij. Wat niet wil zeggen dat Rusland gewoon passief zal toekijken en zeker de bevolking in Krim wel wat zal opstoken om de druk te verhogen op Kiev.

Los daarvan zou een inval een enorme boost geven aan het pro EU kamp en zou Rusland vermoedelijk veel krediet verliezen bij de bevolking (behalen dan in Krim). En dan is alles mogelijk, inclusief een interventie van de NATO.
Natuurlijk is de specifieke situatie anders dan in Georgie, maar er zijn ook zat parallellen. Het zou me niets verbazen als de Russen straks hetzelfde argument misbruiken als in Georgie: de bevolking beschermen tegen aggressie van een andere groep.
Rusland is alleen maar uit om de invloed op de voormalige satelietstaten te behouden of te vergroten. Of de (nog niet bestaande) Oekrainse regering de macht heft om de situatie te controleren, betwijfel ik. Tijdens de opstand was al duidelijk dat er geen unie is in de oppositie. Radicale elementen hebben ruim de mogelijkheid de boel te laten escaleren.
[...]

En wie zegt dat de EU niets doet? Zowel met Oekraïne, de EU, Rusland en de VS zijn er diplomatische gesprekken aan de hand. Je mag er zeker van zijn dat het eerste relance plan al in de maak is voor Oekraïne. Een revolutie is niet goedkoop ;)
De EU doet niets, omdat de EU verdeeld is en daardoor niet kan schakelen als de situatie daar accuut om vraagt. Kijk maar eens naar die mooie nieuwe gaspijplijn waar de Russen aan werken. Of aan de gebeurtenissen rond het verongelukte regeringstoestel van Polen. Europa lijkt wel doof en blind als het gaat om de (geopolitieke) belangen die aan de oostgrenzen spelen.

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Edmin schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:27:
Vorige week was er nog een uitzending van $actualiteitenprogramma, waarin een journalist en een medewerker van Clingendael (general b.d.) claimden dat er echt geen openlijke Russisce inmenging zou plaatsvinden.
Dat was in Nieuwsuur.

En de journalist is Hubert Smeets, een journalist die het waard is om te volgen op de social media.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Edmin schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:21:
[...]

Natuurlijk is de specifieke situatie anders dan in Georgie, maar er zijn ook zat parallellen. Het zou me niets verbazen als de Russen straks hetzelfde argument misbruiken als in Georgie: de bevolking beschermen tegen aggressie van een andere groep.
Nu gaan we offtopic maar uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat de interventie van Rusland wel degelijk noodzakelijk was voor de bescherming van de bevolking. Wat niet wegneemt dat zowel Rusland als Oekraïne hebben bijgedragen tot de escalatie van het geweld. Hoewel dat laatste eerder een kwestie van tijd was als ik de mensen mag geloven die zich hebben ingewerkt in het conflict. Het was dus geen misbruik, soms is Rusland ook wel eens the good guy.
[...]

De EU doet niets, omdat de EU verdeeld is en daardoor niet kan schakelen als de situatie daar accuut om vraagt. Kijk maar eens naar die mooie nieuwe gaspijplijn waar de Russen aan werken. Of aan de gebeurtenissen rond het verongelukte regeringstoestel van Polen. Europa lijkt wel doof en blind als het gaat om de (geopolitieke) belangen die aan de oostgrenzen spelen.
De structuur van de EU is inderdaad te lomp om snel iets te veranderen, dus je weet op wat soort partij je moet stemmen als je dat wil zien veranderen. But don't get your hopes up to much.

Wat wel niet wegneemt dat er bepaalde landen zijn die de nodige druk (in naam van de EU) kunnen uitoefenen

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

IStealYourGun schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:26:
[...]

Nu gaan we offtopic maar uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat de interventie van Rusland wel degelijk noodzakelijk was voor de bescherming van de bevolking. Wat niet wegneemt dat zowel Rusland als Oekraïne hebben bijgedragen tot de escalatie van het geweld. Hoewel dat laatste eerder een kwestie van tijd was als ik de mensen mag geloven die zich hebben ingewerkt in het conflict. Het was dus geen misbruik, soms is Rusland ook wel eens the good guy.
Ah, maar hier ben ik het met je oneens. Rusland misbruikt hier de good guy-rol, om zijn ambities achterna te jagen. Beschermen van de Osseten had met andere middelen gekund. En ontopic: de Russen in de Krim hebben een sort pre-emptive strike uitgevoerd met de bestorming van vanochtend. Er was nog geen reden om aan de veiligheid van de Russen ter plaatse te twijfelen.

• arsimo
De Russen hebben vanmorgen niets gedaan op de Krim. Dat waren muitende ex-Berkoet ordetroepen van Oekraine en Krim zelf, die zowel achter de parlementbezetting, de wegblokkades als die 6 pantservoertuigen zaten.

Die specifieke personen zijn wel pro-Rusland maar deze actie valt Rusland niet aan te rekenen (en geloof me, ik zou de eerste zijn die dat zou doen als ze het wel waren geweest)

Er zijn wat vage berichten van vanmiddag over landen van militaire vliegtuigen op vliegveld van Simferopol, maar sowieso nog niet bevestigd en niemand kan met zekerheid zeggen wie dat dan geweest zouden moeten zijn.

• RoD
  • Niet online

RoD

Edmin schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:50:
[...]

Ah, maar hier ben ik het met je oneens. Rusland misbruikt hier de good guy-rol, om zijn ambities achterna te jagen. Beschermen van de Osseten had met andere middelen gekund. En ontopic: de Russen in de Krim hebben een sort pre-emptive strike uitgevoerd met de bestorming van vanochtend. Er was nog geen reden om aan de veiligheid van de Russen ter plaatse te twijfelen.
Zoals ik al zei, er gaan daar verscheidene berichten rond dat het daar onveilig zou worden voor Russen. Dat dat toevallig allemaal van de Russisch gezinde media komt maakt het ongeloofwaardig, maar sommige mensen nemen dat iets serieuzer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://www.bnr.nl/nieuws/...s-invasie?s_cid=blogitems
Maar het zijn echt de Russen zelf niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Het Russisch leger ontkent voorlopig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:44

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ze hebben toch wel wat weg van professionele militairen.

Afbeeldingslocatie: http://news.bbcimg.co.uk/media/images/73272000/jpg/_73272302_crimeaairportreuters.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik vermoed kozakken, zoals ik eerder schreef.

En dan naar 1:30. Dat zijn duidelijk Don Kozakken. Hun stamgebied is niet ver van de Krim. Die zijn getraind, hebben wapens, en in ruil voor wodka en de pretentie van "moedertje Rusland wordt weer bedreigd" willen die net alsof doen alsof ze door niemand aangestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 27-06 16:16

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:52

Moofnor

King of my castle

Dat ziet er in ieder geval indrukwekkend uit.

Als er serieuze bewijzen komen dat het russen zijn, staan er morgen amerikanen tegenover...
Het wordt lekker warm in het koude Oekraïne zo :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Ja de Krim is natuurlijk wel een probleemgebied zo. De bevolking heeft liever de Russen, echter het is Oekraïne. Aan de andere kant lijken me de belangen om dat gebied ook weer niet zó groot om het echt heel spannend te laten worden. Het zou me dan ook niet verbazen als het 'Westen' de Oekraïne gewoon laat vallen en de Russen carte blanche geven mbt Krim.

Mogelijk zijn de paarden bij de Kozakken vervangen door Hinds. Maar dan hebben ze toch serieuze stappen gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 17:26
IStealYourGun schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:18:
Er zijn wel vlaggen van neo-fascistische organisaties gezien onder de demonstranten, maar het is duidelijk een minderheid, en het is de vraag wat precies hen motiveert. Wat (neo)fascisme betekent weet Rusland wel want het gedoogt al een paar decennia de opkomst van neofascisme in Rusland.

Er zijn sterke aanwijzingen dat de regering Yanukovych net als indertijd de overheid in Egypte, "thugs for hire" gebruikt ("titushky" igv Ukraine), ingezet als agent provocateur en om acties tegen de demonstranten te ondernemen waar de overheid de handen niet vuil aan wil maken.

In ieder geval heeft Putin op deze manier het plausibele excuus dat hij nodig heeft om Ukraine binnen te vallen (om Russen die daar wonen te beschermen tegen "extremisten").

In Kiev, 'titushki' thugs shoot live bullets at protesters
http://observers.france24...ne-titushki-video-bullets
(incl video)

Wikipedia: Titushky

[ Voor 5% gewijzigd door BadRespawn op 28-02-2014 12:32 ]

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 27-06 16:16
of misschien toch niet:
The Ukrainian border guard service said that more than 10 Russian military helicopters flew from Russia into Ukrainian airspace over the Crimea region on Friday. Earlier video footage emerged purporting to be of Russian helicopters near Sevestopol.
bron: http://www.theguardian.co...-531069e3e4b041a824813111

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 17:07

Basszje

Reisvaap!]

Moofnor schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:14:
Het wordt lekker warm in het koude Oekraïne zo :+
1. Krim is subtropisch en een stuk warmer dan hier
2. Het is een winter van niets :P

Al met al zou ik opletten met oordelen over de situatie sinds kennelijk de 'kwaliteitsmedia' geen fatsoenlijk stuk weten te tikken hierover : http://sargasso.nl/wvdd/m...t-vliegvelden-op-de-krim/ . Ook op andere vlakken met je dat ( De Oekraine, Sebastopol ).

Hopelijk is de regering slim en spelen ze het internationaal en laten ze zich niet uitlokken tot het scenario 'Georgie'.

Dat Titushky heeft trouwens interessante geschiedenis : Wikipedia: Titushky Vadym zelf beschermde recentelijk Bila Tservka nog tegen .. Titushky :D

[ Voor 13% gewijzigd door Basszje op 28-02-2014 14:18 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:07

epic_gram

undercover moderator

Poetin heeft onderschat hoe sterk de oppositie is in oekraine, maar hij heeft er wel belang bij dat het nu onrustig is want dat verzwakt ook de oppositie.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. :/

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is in ieder geval nog lang niet afgelopen. Ik ben momenteel vooral benieuwd hoe de militaire blokkade opgelost gaat worden en wat de precieze rol van Rusland is.

Ondertussen heeft Yanu een persconferentie gehouden met bla bla en allerlei onzin. We weten nu ieder geval zeker dat hij in Rusland zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Basszje schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:14:
[...]

Hopelijk is de regering slim en spelen ze het internationaal en laten ze zich niet uitlokken tot het scenario 'Georgie'.
Ik vermoed dat de NATO ondertussen al heel nauwe contacten heeft gelegd met de nieuwe regering en elke mm die de Russen zich verplaatsen mooi gemonitord worden. Een potentiële oorlog zo dicht bij de grens is een dikke no no.

Dat merk je ook aan de uitspraken gisteren door de NATO, maar het is maar de vraag of de NATO ook zou ingrijpen mocht Rusland binnenvallen. Veel zal afhangen van de Amerikanen en die lijken niet echt zo happig om een interventie te doen. Het lijkt er op dat Putin kost wat kost Krim wil bemachtigen, de vraag is wat de NATO er voor over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat ik interessant vindt is dat blijkbaar bij de ontmanteling van de kernwapens is afgesproken met oa de VS, het UK en Rusland dat het territorium van Oekraïne beschermd wordt bij een eventuele dreiging. Er is dus een bepaalde verantwoordelijkheid, niet alleen voor het westen, maar ook voor Rusland.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zoals je het zegt... Ze maken er een spelletje van.
Liggen daar nog kernwapens van Rusland dan? In dat geval begrijp ik wel waarom ze daar meer troepen stationeren. Wat ik niet begrijp is dat ze ondertussen 2 vliegvelden hebben overgenomen (relatief vreedzaam) en ze daar nu dus rondlopen en rijden zonder enige herkenningstekens. De uniformen komen overeen met het laatste model wat Rusland heeft, alleen dus geen herkenningstekens of vlaggetjes er op. Het zelfde geld voor de Trucks die er nu dus rondrijden, geen kenteken platen en landsymbolen er op. Oh en 10+ Hinds die er rondvlogen...

Beetje zure bijsmaak krijg ik er van, het valt ook allemaal wel mooi samen met de Toespraak van Yanukovysch.

[ Voor 36% gewijzigd door HaterFrame op 28-02-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Wat hier dan van te denken:
BBC:
18:07: At least five Russian Il-76 planes have landed at a military airport in Gvardiysky, near Simferopol, Ukrainska Pravda internet newspaper reports citing eyewitnesses. Reports also say a column of Russian armoured personnel carriers is heading towards Simferopol.
Het lijkt alsof ze steeds een stap verder proberen, om zo te kijken hoe ver ze kunnen gaan. Eerst een paar eenheden rond het vliegveld, dan wegblokkades, Hinds, APC's en dan nu die Il-76's laten landen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Berkut die versneld een paspoort van de russen kunnen krijgen, het begint de vorm van Georgie aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

tuinïnen schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:29:
Wat hier dan van te denken:

[...]

Het lijkt alsof ze steeds een stap verder proberen, om zo te kijken hoe ver ze kunnen gaan. Eerst een paar eenheden rond het vliegveld, dan wegblokkades, Hinds, APC's en dan nu die Il-76's laten landen..
Gewoon een klein hersenspinseltje:
Als er nog nucleaire wapens van de russen liggen, zou dit niet een operatie kunnen zijn om ze in veiligheid te brengen? Zeker met die grote IL-76s.

Wat me ook op valt op de meeste foto's is dat maar weinig soldaten een wapen MET patroonhouder/magazijn hebben. Dus Kogelloos rond hupsen daar.
Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die dingen hoef je in dit scenario ook nog lang niet in je wapen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

http://www.nu.nl/buitenla...sche-militairen-krim.html

Wtf. :X meer woorden heb ik er niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik mag toch hopen dat er vanuit het Westen een reactie komt voordat dit doorzet. De EU heeft de bevolking het idee gegeven zich hier iets van aan te trekken, door de aanwezigheid van Van Rompuy c.s. afgelopen week. Nu niets doen zet de EU volledig voor schut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 21:02

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Even voor mijn beeldvorming;

De Russen hebben besloten vanwege de huidige situatie in Oekraïne 2000 soldaten richting de Krim te sturen om dit weer terug te nemen? Terwijl de Krim al sinds de jaren 50 een deel van Oekraïne is?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TeGek schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:32:
Even voor mijn beeldvorming;

De Russen hebben besloten vanwege de huidige situatie in Oekraïne 2000 soldaten richting de Krim te sturen om dit weer terug te nemen? Terwijl de Krim al sinds de jaren 50 een deel van Oekraïne is?
Officieel zeggen de Russen niets en bezweren ze de situatie niet willen doen escaleren. Maar er wordt hier dus een vuil spelletje gespeeld. Die soldaten komen daar natuurlijk niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Edmin schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:27:
Ik mag toch hopen dat er vanuit het Westen een reactie komt voordat dit doorzet. De EU heeft de bevolking het idee gegeven zich hier iets van aan te trekken, door de aanwezigheid van Van Rompuy c.s. afgelopen week. Nu niets doen zet de EU volledig voor schut
Wat moeten ze doen dan? De russen proberen weg te bombarderen? Als ze de Oekrainers wapens geven zoals ze in Syrie ook gedaan hebben wordt het ook niets want tegen een goed geoefend leger met up to date wapentuig kan alleen de NATO op. Dit politieke schaakspel zijn beide kanten al meerdere zetten vooruit aan het plannen terwijl wij amper nog weten wat er speelt.

De nieuwe interim-president van Oekraine is een ex-bankier dus die zal helemaal niks met legers te maken willen hebben maar zo snel mogelijk geld proberen te regelen om het land weer op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562986

Idd, en sinds wanneer luistert Rusland naar de EU ?? die van Rompuy kan er wel leuk rondgehuppeld hebben, om te doen alsof 'het westen' wat te melden heeft, maar Rusland zal gewoon z'n eigen plan blijven trekken, vind ook niet dat bij elk gedoe in de wereld andere landen moeten ingrijpen :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het westen gaat echt niks doen. Na de enorme afgang van Obama en zijn 'red line' in Syrie, de conflicten waar de VS, Frankrijk en de UK al in verwikkeld zitten en de veel sterkere positie van Rusland (geografisch, VN veto, grote groep etnische Russen in de Oekraine) is er niks wat gedaan kan worden en Putin weet dat.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De EU zal vast wel met het vingertje blijven wijzen, maar ik ben vooral benieuwd wat de huidige Oekraïense regering + het leger gaat doen als Rusland doorgaat met militaire provocaties. De autoriteiten daar hebben al dreigende taal geuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304426

Maar het is dus echt zo dat Rusland, op eigen initiatief, zo de Krim binnen wandelt? Een beetje alsof wij nu met 2000 militairen zonder toestemming van de Belgische regering België binnenmarcheren? Dat kan toch niet zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Gewoon ordinair landjepik van een land dat op dit moment geen stabiele organisatie heeft om dit tegen te werken. Veiligheids raad is nu bijeen voor een spoedzitting...

Wel bizar die callofduty-achtige filmpjes met overvliegende russiche helikopter eenheden...

[ Voor 22% gewijzigd door Goron op 28-02-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Anoniem: 14038 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:53:
[...]

Wat moeten ze doen dan? De russen proberen weg te bombarderen? Als ze de Oekrainers wapens geven zoals ze in Syrie ook gedaan hebben wordt het ook niets want tegen een goed geoefend leger met up to date wapentuig kan alleen de NATO op. Dit politieke schaakspel zijn beide kanten al meerdere zetten vooruit aan het plannen terwijl wij amper nog weten wat er speelt.

De nieuwe interim-president van Oekraine is een ex-bankier dus die zal helemaal niks met legers te maken willen hebben maar zo snel mogelijk geld proberen te regelen om het land weer op te bouwen.
Een korte blik op wiki toont dat er geen kernwapens meer zijn in Oekraïne, maar ze hebben wel degelijk een 'goed' bewapend leger met gelijkwaardig spul aan de russen (aangezien het gros van het Russische leger ook niet echt verbeterde spullen heeft/sinds jaren 90) 200000 staande leger en een miljoen reservisten. Ook hebben ze veel kennis in de bouw van leger hardware zoals tanks en vliegtuigen.
(ze bouwen ook hun eigen tanks) En het vasthouden van een gebied is aanzienlijk makkelijker dan het invallen van een gebied, zeker bij een vijand die je tactieken kent (aangezien ze jaren de zelfde doctrines hebben gehad). De russen hebben overigens lang niet meer zo'n groot leger als dat ze ooit eens hadden. Ze hebben nu rond een miljoen man(land lucht en marine). Aanzienlijk groter dan Oekraïne maar niks vergeleken met China :)
Dit kan nog interessant worden.

De russen hebben 6600 tanks de vs 8200, kleine nuance: de VS heeft 8200 M1A2
De russen hebben
T-90 Main battle tank nieuw
T-80 Main battle tank beetje nieuw
T-72 Main battle tank al oud
T-64 Main battle tank al ouder
T-62 Main battle tank bejaard.
T-55 Main battle tank

[ Voor 8% gewijzigd door D0gtag op 28-02-2014 22:43 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Anoniem: 304426 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:15:
Maar het is dus echt zo dat Rusland, op eigen initiatief, zo de Krim binnen wandelt? Een beetje alsof wij nu met 2000 militairen zonder toestemming van de Belgische regering België binnenmarcheren? Dat kan toch niet zomaar?
Het is een beetje alsof wij antwerpen en de westerschelde zouden 'veiligstellen' na een belgische burgeroorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-06 00:49
D0gtag schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:22:
[...]

En het vasthouden van een gebied is aanzienlijk makkelijker dan het invallen van een gebied, zeker bij een vijand die je tactieken kent (aangezien ze jaren de zelfde doctrines hebben gehad). De russen hebben overigens lang niet meer zo'n groot leger als dat ze ooit eens hadden. Ze hebben nu rond een miljoen man(land lucht en marine). Aanzienlijk groter dan Oekraïne maar niks vergeleken met China :)
Dit kan nog interessant worden.
De russen hebben toch een marinebasis op het schiereiland liggen?
De russen hadden dit gebied gepacht en Yanukovych heeft dit verdrag in 2010 met 25 jaar verlengd.
Ik las dat, volgens de Oekraïense minister van binnenlandse zaken, russische troepen 2 vliegvelden op Krim hebben overgenomen (zonder geweld), dan kun je afvragen of Oekraïne het eiland wel echt in handen heeft.
Daarnaast heb je ook nog het gegeven dat veel inwoners van Krim pro-Russisch zijn.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Qua gevechten niet echt. De Russen hebben een week en waarschijnlijk zelfs meer de tijd gehad om zich voor te bereiden. Dus qua logistiek en paraatheid hoeven die alleen nog maar de draaiboeken af te lopen terwijl de tegenpartij zich waarschijnlijk nog moet organiseren en dan gaan bedenken wat ze gaan doen. Ondertussen zijn alle zwakke plekken al aangepakt en kunnen alleen nog maar een paar groepen zich langer verzetten totdat ze zonder voedsel en andere voorraden komen te zitten. En guerrilla werkt niet zo goed als je de bevolking niet mee hebt en in de Krim waren ze toch Russisch gezind?
Maar het kan ook nog powerplay van Putin zijn die zo afdwingt dat ze hun basis mogen houden en dat die voortaan stevig bewaakt wordt. (Twee stappen vooruit en dan weer eentje achteruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

AdmiralSnipe schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:41:
[...]

De russen hadden dit gebied gepacht en Yanukovych heeft dit verdrag in 2010 met 25 jaar verlengd.
Ik las dat, volgens de Oekraïense minister van binnenlandse zaken, russische troepen 2 vliegvelden op Krim hebben overgenomen (zonder geweld), dan kun je afvragen of Oekraïne het eiland wel echt in handen heeft.
Daarnaast heb je ook nog het gegeven dat veel inwoners van Krim pro-Russisch zijn.
De russen hebben een marine basis op Sevastopol en in de krim is 91% van de bevolking Russisch, maar je kan wel een marine basis hebben maar de territoriale wateren zijn van de Oekraïne, het zal niet erg moeilijk zijn om troepen bewegingen te volgen. De russen hebben gebruik gemaakt van de chaos en gewoon landje pik gedaan. Ik weet niet of de Oekraïne nu aan het mobiliseren zijn maar het lijkt me stug dat ze gaan accepteren dat de Russen nogmaals hun land in bezit gaan nemen.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heidem1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-02-2021
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:41:
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

POTUS live over een paar minuten:
http://www.whitehouse.gov...-obama-makes-statement-13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik denk dat de Russen preventief tegen bepaalde partijen in Oekraïne de boel nu volstoppen met soldaten. En ondertussen onderhandelen. Ze hebben genoeg "levarage", vooral tegen de EU.

De EU en de VS doen wel moeilijk maar ik denk niet dat ze echt een f*ck geven om Oekraïne.

Aan de andere kant, die Zwarte Zee is zo groot nog niet, en ze kunnen die haven altijd een stukkie naar rechts leggen. Maar dat is vast heel simpel gezegd. :)

Misschien nemen ze gewoon een positie in waarvan ze weten dat niemand daar echt voor wil vechten.

Of om bijvoorbeeld South Stream er toch doorheen te krijgen? En die kan dan wel mooi een stukkie korter gemaakt worden zo over de krim heen.

Ik begin wel te zien waarom de Krim leuk is voor de heb.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 28-02-2014 23:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Anoniem: 14038 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:44:
[...]

Qua gevechten niet echt. De Russen hebben een week en waarschijnlijk zelfs meer de tijd gehad om zich voor te bereiden. Dus qua logistiek en paraatheid hoeven die alleen nog maar de draaiboeken af te lopen terwijl de tegenpartij zich waarschijnlijk nog moet organiseren en dan gaan bedenken wat ze gaan doen. Ondertussen zijn alle zwakke plekken al aangepakt en kunnen alleen nog maar een paar groepen zich langer verzetten totdat ze zonder voedsel en andere voorraden komen te zitten. En guerrilla werkt niet zo goed als je de bevolking niet mee hebt en in de Krim waren ze toch Russisch gezind?
Maar het kan ook nog powerplay van Putin zijn die zo afdwingt dat ze hun basis mogen houden en dat die voortaan stevig bewaakt wordt. (Twee stappen vooruit en dan weer eentje achteruit)
Ik verwacht niet dat Poetin de Oekraïne binnenvalt (met meer troepen), want het binnenvallen van een soevereine staat die ook daadwerkelijk wat terug kan doen (Oekraïne is geen Georgië) zal niet erg goed vallen bij de VS/Navo. Ik zie het morgen wel op het nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol ! POTUS, echt te grappig bedacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Aaaaaand he's gone.. :) Niet echt heul sterk / tot hier en niet verder / dreigend.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Was ook te verwachten, niemand wil op dit moment het vonkje zijn.
Anyheu, ik spam nog maar weer eens 2 live blog`s:
http://www.theguardian.co...ver-airports-live-updates
http://www.interpretermag...g-day-11-airports-seized/
Worden beide erg goed bijgehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Basszje schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:14:
[...]
1. Krim is subtropisch en een stuk warmer dan hier
Detail nu maar toch: de Jalta-kust is inderdaad subtropisch door een bergrug langs de kust, maar het binnenland en ook de andere kustdelen zoals bij Sevastopol zijn dat niet. In het binnenland - zoals de hoofdstad Simferopol - kan het echt wek flink koud worden in de winter. Geen Kiev of Moskou temperaturen overigens. En idd, het is er nu een kwakkelwinter. Het is er nu wel af en toe lichtjes aan het sneeuwen.

Persoonlijke noot: communicatieverbindingen schijnen weg te gaan vallen. Een maatschappij ligt er al uit op de Krim: URKtelecom. Kon twee uur terug gelukkig nog wel gewoon Skype-n met de schoonfamilie daar. Landlijn deed het ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
D0gtag schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:49:
[...]
De russen hebben een marine basis op Sevastopol en in de krim is 91% van de bevolking Russisch,
Circa 60% is van Russische afkomst, 20% heeft Oekraïense roots en 20% is Krim-Tataar (er zijn nog vele anderen daar maar die komen niet of nauwelijks boven de ruisdrempel uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arsimo schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 00:46:
[...]

Detail nu maar toch: de Jalta-kust is inderdaad subtropisch door een bergrug langs de kust, maar het binnenland en ook de andere kustdelen zoals bij Sevastopol zijn dat niet. In het binnenland - zoals de hoofdstad Simferopol - kan het echt wek flink koud worden in de winter. Geen Kiev of Moskou temperaturen overigens. En idd, het is er nu een kwakkelwinter. Het is er nu wel af en toe lichtjes aan het sneeuwen.

Persoonlijke noot: communicatieverbindingen schijnen weg te gaan vallen. Een maatschappij ligt er al uit op de Krim: URKtelecom. Kon twee uur terug gelukkig nog wel gewoon Skype-n met de schoonfamilie daar. Landlijn deed het ook nog.
Schoonmoeder in Kharkov (werkt bij UKRtelecom) waarschuwde al voor wegvallende verbindingen. Vooralsnog werkt het daar nog, maar men heeft daar grote zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vanwaar die slechte verbindingen dan? Overbelasting of russische inmenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
De URKtelecom glasvezellijnen tussen vaste land van Oekraine en de Krim liggen er al een paar uur uit. gek genoeg de rest niet.

Kan politiek zijn, maar ook praktische reden. Op de Krim is prima GSM/GPRS, maar echte 3G op de smartphone kan alleen met UKRtelecom. Andere maatschappijen hebben wel (prima) 3G maar alleen via USB-stick. Door die UKRtelecom down te brengen remmen ze het doorsturen van de snelle foto en video me de smartphone. Toeval?

Ik heb overigens beiden als ik daar ben en werken (werkten) prima, snel en in verhouding erg goedkoop. Mijn schoonfamilie heeft glasvezel voor Internet, circa 60Mbit heen en weer. Het zit wat eigenaardig aangesloten, maar werkt als een trein (vooralsnog) en spotgoedkoop (voor onze begrippen). Heb ik aan laten leggen ivm Skype - en uiteraard voor mezelf als ik daar ben. (ADSL en kabel was geen reeele optie daar en als ik het perse zou willen veel duurder..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
MetaFrame schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 01:00:
Vanwaar die slechte verbindingen dan? Overbelasting of russische inmenging?
Het uit de lucht halen van UKRtelecom is bewuste opzet - overigens niet door Russen maar door separatisten.. (het verschil daartussen vervaagt snel, in de a.s. dagen waarschijnlijk helemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ah juist ja... Geen live streaming dus via mobieltjes en tablets... Logisch ook wel, totdat iemand met een 3g wifi dongle aan komt zetten dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Anoniem: 14038 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:44:
[...]

Qua gevechten niet echt. De Russen hebben een week en waarschijnlijk zelfs meer de tijd gehad om zich voor te bereiden. Dus qua logistiek en paraatheid hoeven die alleen nog maar de draaiboeken af te lopen terwijl de tegenpartij zich waarschijnlijk nog moet organiseren en dan gaan bedenken wat ze gaan doen. Ondertussen zijn alle zwakke plekken al aangepakt en kunnen alleen nog maar een paar groepen zich langer verzetten totdat ze zonder voedsel en andere voorraden komen te zitten.
Willem I der Nederlanden dacht volgens mij net het zelfde in 1831, maar uiteindelijk is hij mogen terugkeren met zijn caravan. Hup België hup. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23

Bever!

3

Russen nemen luchtafweerinstallaties over? hmm ben benieuwd wanneer oekraine hierop gaat reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zou ook sprake zijn van een referendum op 30 maart. Alleen geloof ik dat de premier van de Krim daar helemaal geen macht toe heeft. Kan daar geen bron van vinden overigens.

Ondertussen in het oosten :/

[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 01-03-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Schijnt een foto uit Kharkov te zijn, groep mensen is bezig de oekrainsche vlag te vervangen door de russiche op overheidsgebouwen

http://i.imgur.com/G3lD6Np.jpg
Pagina: 1 ... 3 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de vliegramp is dit topic: Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne

Probeer de discussie hier te beperken tot Oekraïne.