Oorlog in Oekraïne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik dacht eerst dat het gewoon even de houtkachel stoken was van onze vriend Poetin, maar volgensmij meent hij het aardig serieus...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:27
Natuurlijk is het serieus. Even kijken hoe ver je kan gaan en als het enigszins mogelijk is een stuk grond er bij nemen. Die kans laat je toch niet lopen als die zich voordoet?

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 12-03-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ondertussen, in het noord oosten van de Krim (bij het plaatsje Chernozyomnoye)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8UmugOd0WVE]

Vlakbij Simferapol zijn er trucks met materiaal voor electronische oorlogsvoering en SIGINT gesignaleerd:

Russische tanks en andere hardware op transport in Belgorod (Russische regio vlakbij Kharkov)

Degene die de video heeft gemaakt heeft ook nog wat foto's gemaakt: hierzo

Hij geeft trouwens ook aan dat Rusland grote hoeveelheden hardware en paratroopers heeft klaarstaan bij de grens met Oost Oekraine (voor een "oefening").

20 Russische BTR-80s (APCs) bij Kerch

En Russische kinderen wordt inmiddels geleerd dat je volk en moeder Rusland het beste kunt dienen door het leger in te gaan, tijdens de Russische versie van Sesamstraat (als je Russisch kunt verstaan, take note van wat de hond, Filja, zegt):

[ Voor 53% gewijzigd door mindcrash op 13-03-2014 01:03 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tja best case is dat het enkel als intimidatie is en om het Oekrainse leger daar te krijgen, ipv bij de Krim. Maar het zou me momenteel ook niet geheel meer verbazen als wanneer het bij één basis op de Krim waar de Russen druk aan het provoceren zijn het misgaat, Rusland direct binnenvalt om de 'fascistische' regering af te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Jezus. Ik ben benieuwd naar de fallout van die militaire acties die Poetin aan het plannen is.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:36

PauseBreak

derp!

Wat betreft de opties die mensen hebben op het aankomende referendum:
Crimea Referendum Doesn't Offer 'No' Option For Seceding To Russia

En over Oekraïne zelf:
Putin said to Jemilev that Ukraine withdrew from USSR not quite legitimately

Dat lijkt me duidelijk genoeg.

[ Voor 29% gewijzigd door PauseBreak op 13-03-2014 09:45 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Er gaan sterke geruchten rond in de journalistieke wereld dat de VS en EU alsnog zichzelf genoodzaakt zien om volgende week toch sancties tegen Rusland op tafel te leggen.

Echter heeft de Westerse financiele wereld gezamelijk ruim 600 miljard dollar (dat alleen al binnen Europa) aan private leningen uitstaan bij Russische bedrijven. Bankiers worden dus nu behoorlijk nerveus...

[ Voor 18% gewijzigd door mindcrash op 13-03-2014 13:11 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ach, bankiers worden al nerveus als er 0,000001% meer risico op tafel komt dan ze verwacht hadden, dus om nou met die mensen rekening te gaan houden ...

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
mindcrash schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:25:
Er gaan sterke geruchten rond in de journalistieke wereld dat de VS en EU alsnog zichzelf genoodzaakt zien om volgende week toch sancties tegen Rusland op tafel te leggen.

Echter heeft de Westerse financiele wereld gezamelijk ruim 600 miljard dollar (dat alleen al binnen Europa) aan private leningen uitstaan bij Russische bedrijven. Bankiers worden dus nu behoorlijk nerveus...

[video]
Dan trekken we dat af van al die miljarden die we gaan bevriezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
PauseBreak schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:32:
Ach, bankiers worden al nerveus als er 0,000001% meer risico op tafel komt dan ze verwacht hadden, dus om nou met die mensen rekening te gaan houden ...
Was geloof ik in de film Inside Job, maakte iemand een opmerking dat bankiers al nerveus werden als Bernanke's haar anders zat.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Getver, 2 doden in Donetsk vanavond: http://www.pravda.com.ua/news/2014/03/13/7018700/
Waren de provocatie tips correct. Pro-Rusland betogers omsingelden Oekraïners en doodden met een mes 2 personen.

Russen willen het zo maken dat de pro-Ukraiener niet meer de straat op durft. Zo krijgt Oekraine en de wereld een vertekend beeld van de wens van het volk. Tegelijkertijd kun je met dit soort acties ook een burgeroorlog inelkaar zetten.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

En een burgeroorlog is een perfect excuus voor Rusland om militair in te grijpen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43

defiant

Moderator General Chat
In een vrij en democratisch Rusland is natuurlijk geen ruimte voor mensen met onwettige en fascistische gedachtes: Rusland blokkeert toegang tot kritische websites

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

defiant schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:59:
In een vrij en democratisch Rusland is natuurlijk geen ruimte voor mensen met onwettige en fascistische gedachtes: Rusland blokkeert toegang tot kritische websites
Alles wat maar enigzins kritiek heeft op Poetin wordt binnen Rusland momenteel monddood gemaakt. Het lijkt zowaar Sovjet Unie 2.0 wel! (of wat ook wel gefluisterd wordt: China)

[ Voor 10% gewijzigd door mindcrash op 13-03-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Dan zou het nu wel helemaal losgaan als deze gerucht de waarheid blijkt: "Spokesman for local Svoboda is killed in Donetsk clashes tonight"

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
Ik krijg echt weer het nare gevoel dat ik in de eerste dagen van de inval in De Krim had.. allerminst ontspannend wat er gebeurd.

Olaf Koens heeft het over 3 doden in Donetsk :/

[ Voor 16% gewijzigd door Prosac op 13-03-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

wontcachme schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:28:
Dan zou het nu wel helemaal losgaan als deze gerucht de waarheid blijkt: "Spokesman for local Svoboda is killed in Donetsk clashes tonight"
Het zou inmiddels gaan om 3 doden. Wat beelden uit Donetsk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Prosac2010 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:47:
Ik krijg echt weer het nare gevoel dat ik in de eerste dagen van de inval in De Krim had.. allerminst ontspannend wat er gebeurd.

Olaf Koens heeft het over 3 doden in Donetsk :/
11 Mensen in behandeling bij de afdeling Neurochirurgie. Kans op meer doden dus. Net zoals de tragische dagen van Maidan waar internationale kranten spreken van 85 doden, maar intussen staat de teller al op 103 doordat zwaargewonden het helaas niet gehaald hebben.

Off-topic:
Nu zijn deze mensen in Donetsk waarschijnlijk bewust gedood, maar er zitten tussen de provocateurs ook 'gewone' burgers. Ik krijg bij wijze van spreken al angst over hersenbeschadiging bij een aai over de bol, maar wat je op de video ziet hoe mensen maar gericht blijven schoppen op het hoofd van mensen maakt allerlei negatieve emoties in mij los. Zijn mensen nu zo dom geworden door films of beseffen ze niet wat de gevolgen hiervan zijn. Ik heb het gevoel dat ik dit kopschoppen steeds vaker zie. Echt verschrikkelijk dat je een wildvreemde zoiets aan kan doen.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ik vraag mij vooral af wat je bezield om iemand kapot te schoppen om een andere mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
D0gtag schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:45:
[...]

Een film/docu om weer even uit de kast te halen.. Threads (1984)
Heerlijke film om met een naar gevoel je bed in te stappen. :'( 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Russia vows to veto U.S. draft at U.N. declaring Crimea vote illegal

Tot zover het nut van de Verenigde Naties.

En zojuist gevonden, de situatie rond Oekraine sinds gisteren:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eIwOqC92fdaA4TLbxo94Smvn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dGp0azdqLMmHOyIdVP4eTca7/full.jpg

In 2 woorden: Zeer zorgelijk.

Oh, en dit is uitgezonden voor het volwassen deel van de Russische bevolking als onderdeel van een soort Saturday Night Live achtig iets:

Let's attack Sweden! (op de beat van Mamma Mia)

[ Voor 59% gewijzigd door mindcrash op 14-03-2014 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mindcrash schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 00:18:
Russia vows to veto U.S. draft at U.N. declaring Crimea vote illegal

Tot zover het nut van de Verenigde Naties.

En zojuist gevonden, de situatie rond Oekraine sinds gisteren:

[afbeelding]

[afbeelding]

In 2 woorden: Zeer zorgelijk.

Oh, en dit is uitgezonden voor het volwassen deel van de Russische bevolking als onderdeel van een soort Saturday Night Live achtig iets:

[video]

Let's attack Sweden! (op de beat van Mamma Mia)
Jezus. Dit lijkt me niet voor de "beveiliging van de grens tegen de fascisten". :X

Het lijkt mij inderdaad mogelijk dat Rusland een burgeroorlog wilt uitlokken om vervolgens militair in te grijpen en hele stukken Oekraine te annexeren.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Als Oekraïne nu eens wat van 'onze' legers uitnodigd om oefeningen bij hun te houden in samenwerking met het Oekraïense leger onder het mom van 'de banden met het westen te versterken'. Rusland zal het niet leuk vinden, maar Oekraïne is (nog steeds) een zelfstandig land.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gaat niet gebeuren. Zowel het VK als Duitsland hebben al aangegeven dat ze geen militairen gaan inzetten...

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

PauseBreak schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:17:
Gaat niet gebeuren. Zowel het VK als Duitsland hebben al aangegeven dat ze geen militairen gaan inzetten...
Jij denkt dat dat zo gaat blijven met dit soort agressie? Ik denk dat er wel wat NAVO vliegtuigen naar Polen worden verplaatst, minstens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 14:19

superwashandje

grofheid alom

dat zou je toch hopen inderdaad, de eerste legitieme reden om ze weer eens in te zetten in de laatste jaren!

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:47
With Western media and the self-proclaimed government in Kiev ranting about the Russian invasion in Crimea, international journalists on the scene are struggling to find any evidence of these claims.
Aldus RT
http://rt.com/news/unsc-ukraine-meeting-crimea-694/

Ik heb geen russen gezien hoor, jij?
YouTube: Russian Roulette: The Invasion of Ukraine (Dispatch Six)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
http://on.wsj.com/1kpOmrO
"The Visegrad Four countries—Slovakia, the Czech Republic, Poland and Hungary—Friday signed a pact on a joint military body within the European Union, in response to the escalating Ukrainian crisis. The deal involves joint military exercises, coordinated defense procurement and joint defense development of the four central European countries."

"Busloads of People Are Coming From Across the Border of Russia, Armed With Bats"
MARCH 10, 2014
http://www.newrepublic.co...-menaced-russian-tourists

"Crimea is not the only place where we see Russians. Here in southeastern Ukraine they come as what we like to call “tourists.“ This means busloads of people are coming from across the border of Russia, armed with bats and other unpleasant things, who come to beat Ukrainians who support their new government. They came to Kharkiv and beat the students there, and now they have come here.

I never imagined waking up in the morning, looking out the window and seeing armed people wearing masks outside, or knowing that they are somewhere near. It's absolutely beyond my peaceful and non-violent reality."

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

XanderDrake schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:29:
[...]

Jij denkt dat dat zo gaat blijven met dit soort agressie? Ik denk dat er wel wat NAVO vliegtuigen naar Polen worden verplaatst, minstens.
ja, een aantal AWACS vliegtuigen en precies 12 F16's. Meer op dit moment niet. Ik hoop inderdaad wel dat er een fatsoenlijke reactie komt tegen dit soort acties van Poetin, maar ik heb er een hard hoofd in.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
Volgens Rusland zijn in Donetsk de pro-Rusland demonstranten het slachtoffer...
http://en.itar-tass.com/russia/723524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 08:55
#Russia says after #Donetsk violence it reserves right to guarantee safety of compatriots in #Ukraine and #Kiev not in control of situation

Als ik nu zo kijk naar al de militairen en materieel dat Rusland nu ingezet heeft (verschrikkelijk veel!).
Is het dan naïef of dom van mij om te denken 'ah, Poetin zal daar niks mee doen'?

Dit zal toch enorm veel geld kosten om alleen maar als 'oefening' of 'intimidatie' gebruikt te worden?
Of is alleen een stuk land al zoveel waard?

En dan nog eens die grote luchtafweerraketten. Alles staat nu vrijwel in goede positie en opgesteld en klaar.
En wat heeft/doet de EU/US?

Is toch net een potje schaken?
Poetin heeft nu een 10-tal vrije zetten mogen maken, de rest moet eigenlijk nog beginnen.
Heeft Rusland dan nu ook niet een enorm grote voorsprong op een mogelijke oorlog?

Of heeft de rest de precisie om hier gericht tegen aan te vallen?
Want anders blijven alleen de enorm grote bommen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Er is al wel wat gebeurd op militair gebied, alleen nog niet door de grootste landen van Europa (Frankrijk, VK, Duitsland, in die volgorde).

Polen heeft al flink wat troepen bij de grens met Oekraïne gezet. Volgens mij zelfs haar volledige tankdivisies. Zweden heeft al gevechtsvliegtuigen verplaatst en de VS heeft extra F16's (12 stuks) naar Polen gestuurd en houdt de Carrier Strike Group die nu onder het commando van de 6th Fleet staat voorlopig in de Middellandse Zee (Griekenland om precies te zijn).

De rest van de landen heeft voor zover ik weet nog niks gedaan op militair gebied. Zelfs geen verhoogde staat van paraatheid.

Poetin heeft al gezegd dat hij de afscheiding van Oekraïne ten tijde van de USSR-val niet geheel legitiem vind, en hij heeft inderdaad net gezegd (of beter: zijn minister van buitenlandse zaken heeft dat gezegd) dat ze het recht voorbehouden om de Etnische Russen in Oost-Oekraïne te beschermen. Ik zie ze daar ook wel toe in staat.

De gevolgen van zo'n actie zouden op economisch gebied wel desastreus kunnen zijn voor Rusland. De Russiche Roebel is al hard aan het devalueren en de beursen zijn bijzonder volatiel de laatste tijd.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
NeutraleTeun schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:55:
Onze luchtmacht zit er natuurlijk zo, dat hoeft geen dagen te duren.
Tanks hebben we niet meer maar Polen en Oekraïne wel, meer dan 2000 stuks zelfs dus daar valt toch een aardige mep mee uit te delen terwijl de luchtmachten van West-Europese landen Poetin's luchtmacht bezig houden.

Verder heeft de VS ook een carrier group vlakbij Griekenland liggen dus dat zijn nog eens 90 straaljagers.

Daarbij zit Poetin ook in zijn eigen achtertuin nog altijd met actieve rebellen in de Caucasus.

Er zijn eigenlijk 3 mogelijkheden.

- Of Poetin haakt af
- Of Poetin haakt niet af en voert daadwerkelijk een militaire actie uit met als gevolgd de 3de wereldoorlog
- O Poetin haakt niet af en de EU/VS geven toe, in welk geval we een 2de Anschluss hebben en Poetin weet dat hij vrij spel heeft.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
Is toch net een potje schaken?
Poetin heeft nu een 10-tal vrije zetten mogen maken, de rest moet eigenlijk nog beginnen.
Heeft Rusland dan nu ook niet een enorm grote voorsprong op een mogelijke oorlog?

Dat heeft Rusland sowieso toch al als buurland? De VS heeft tijd nodig om z'n leger te mobiliseren en de rest van de EU is gewoon te zwak om Rusland pijn te doen.
Rusland heeft geen last van de democratie. Poetin beslist en dat gebeurt dan ook. In de EU moeten we eerst wekenlang overleggen voordat we een beslissing kunnen nemen. En de oppositie van de VS is niet vies van een oorlogje minder of meer, maar ze zijn al best lang continue aan het vechten in het midden oosten. Kan me wel voorstellen dat de soldaten daar ook wel een beetje rust willen.
Ik denk niet dat de NAVO heel erg happig is om te gaan vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Russel88 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:17:
[...]

Dat heeft Rusland sowieso toch al als buurland? De VS heeft tijd nodig om z'n leger te mobiliseren en de rest van de EU is gewoon te zwak om Rusland pijn te doen.
De VS heeft een Carrier Strike Group in de Middellandse Zee liggen. Dat is al genoeg om de Russen uit de Krim flink pijn te doen - en ik vermoed dat dit ook de reden is dat Rusland enorme hoeveelheden luchtafweergeschut in de Krim aan het plaatsen is op dit moment (zie twitter).
De rest van de EU heeft last van zwakke politici, maar militair gezien is Rusland geen probleem voor de gezamenlijke EU-landen. Frankrijk heeft in haar eentje al een even groot/groter leger dan Rusland (afhankelijk van welke cijfers je gebruikt), dat ook nog eens veel moderner is uitgerust dan dat van de Russen.

Dan nog even over de beursen in Rusland: Russian stock market is crashing before the referendum in Crimea.

Nu is Rusland inderdaad geen democratie, maar zulke dalingen op de beursen in 1 dag (bedenk dat toen dit begon de Russische beurs op 1 dag 11% is gedaald, een nieuw record) maken de oligarchen niet blij -- en dus is Poetin ook niet blij.

Edit:

En dan is er ook nog dit nieuws uit centraal / oost-europa: Visegrad Four Countries Sign Military Pact

[ Voor 8% gewijzigd door PauseBreak op 14-03-2014 13:28 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Kan me wel voorstellen dat de soldaten daar ook wel een beetje rust willen.
Ik denk niet dat de NAVO heel erg happig is om te gaan vechten.
Het zou natuurlijk wel de eerste keer sinds Koeweit zijn dat men met goede reden ten strijde trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
In de EU moeten we eerst wekenlang overleggen voordat we een beslissing kunnen nemen. [...]
Totdat er daadwerkelijk oorlog is, want dan komen de beslissingen te liggen bij een kleine groep mensen en niet een duizendtal mensen zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

En dan krijg je achteraf het gezeik.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

#Russia says after #Donetsk violence it reserves right to guarantee safety of compatriots in #Ukraine and #Kiev not in control of situation
Als ik nu zo kijk naar al de militairen en materieel dat Rusland nu ingezet heeft (verschrikkelijk veel!).
Is het dan naïef of dom van mij om te denken 'ah, Poetin zal daar niks mee doen'?
Het punt is, Rusland classificeren als de vijand, als een macht die de vrijheid en integriteit van Europa bedreigt heeft nogal zware implicaties. Ineens is het pats-boem oorlog. Economisch zal dat een zware klap zijn en laten we niet beginnen over de problemen met de gas aanvoer.

Maar inderdaad, een crashende beurs en roebel zijn nu slechter voor Rusland denk ik. Ik weet niet of Poetin zijn land op lange termijn daar blij mee maakt, al zal het verstopt zitten achter lagen van propaganda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

XanderDrake schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:35:
Maar inderdaad, een crashende beurs en roebel zijn nu slechter voor Rusland denk ik. Ik weet niet of Poetin zijn land op lange termijn daar blij mee maakt, al zal het verstopt zitten achter lagen van propaganda.
Een financiele dip is tijdelijk, en is door propaganda plus zware censuur prima uit te leggen als iets waarvan de Oekraine / het Decadente Westen de schuldige is. De gejatte grond is permanent(er).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

F_J_K schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:46:
[...]

Een financiele dip is tijdelijk, en is door propaganda plus zware censuur prima uit te leggen als iets waarvan de Oekraine / het Decadente Westen de schuldige is. De gejatte grond is permanent(er).
Je moet niet vergeten dat een slechte beurs ook betekend dat geld lenen enorm ongunstig situaties opleverd met het aankopen van goederen uit het buitenland en het afsluiten van leningen met andere landen en banken.

That said; Dit hele punt legt wel de achilleshiel van de EU bloot. Omdat er geen guniform Europees leger is is er ook geen daadkracht vanuit de EU. Dit is het moment waarop de EU duidelijk kan maken aan Rusland dat ze de meerdere zijn. Maar dat momentum wordt verspeeld door een legertje ambtenaren helaas.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

F_J_K schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:46:
Een tijdelijke zware recessie zal je bedoelen. Wie denk jij investeert in Rusland? Het zal het westen ook pijn doen, daar niet van. Maar Rusland heeft al sinds een paar kwartalen last van krimp, ze hebben een behoorlijk ouderwetse industrie en een krimpende werkende bevolking. Als ze vervolgens de gaskraan dicht draaien lopen ze 100 miljoen per dag mis, dat zal al helemaal de genade klap zijn.

De hele oligarchie raken al hun Westerse goederen en tegoeden kwijt + hun roebels zijn geen drol meer waard.
Ten derde: Rusland importeert erg veel EU goederen omdat ze het niet zelf maken. Waar moeten ze het tijdens oorlog ineens vandaan halen?

Daarnaast: http://www.stripes.com/ne...ilitary-spending-1.269882
Despite impending cuts in the armed forces of many of its member nations, NATO remains by far the largest military force in the world, outstripping any potential rivals in terms of numbers and defense expenditures, according to annual statistics released by the alliance.
Vergelijking:
Uitgave Leger NAVO: $1.02 triljard
Uitgave Leger Rusland: $0.09 triljard

Soldaten NAVO: 3.3 miljoen (zwaar professioneel, gespecialiseerd en voorzien van moderne materialen)
Soldaten Rusland: 0.8 miljoen (nogal veel Sovjet roest materiaal en een leger met de meeste zelfmoorden ter wereld las ik een paar jaar geleden)

Dusss....

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 14-03-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
XanderDrake schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:58:

Daarnaast: http://www.stripes.com/ne...ilitary-spending-1.269882

[...]

Vergelijking:
Uitgave Leger NAVO: $1.02 triljard
Uitgave Leger Rusland: $0.09 triljard

Soldaten NAVO: 3.3 miljoen (zwaar professioneel, gespecialiseerd en voorzien van moderne materialen)
Soldaten Rusland: 0.8 miljoen (nogal veel Sovjet roest materiaal en een leger met de meeste zelfmoorden ter wereld las ik een paar jaar geleden)

Dusss....
NAVO = VS, VS = NAVO.
Haal de VS uit de NAVO en de NAVO is een tandloze tijger. Voormalig Joegoslavië heeft aangetoond waartoe Europa in staat is op militaire vlak.
Als de VS geen zin in oorlog heeft, dan komt er ook geen oorlog.
Sowieso verwacht ik geen oorlog. Rusland is daarvoor te sterk en Poetin is ook niet gek. Die zoekt gewoon de grenzen op. Kijkt hoe ver hij kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvr1986
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-04 10:41
Het zal uiteindelijk allemaal gigantisch meevallen, het Nederlandse nieuws staat er al niet meer bol van. Zoals hierboven omschreven zijn de consequenties voor alle deelnemende landen groots. De gecombineerde krachten van de NATO maken inderdaad een veel groter leger. Buiten dat is het Russische leger groots qua materieel maar de staat is erbarmelijk op zijn zachtst gezegd. De echte dreiging is nog het nucleaire arsenaal. Maar niemand wil de aarde opblazen om het maar basaal te zeggen, dus niet zoveel doemdenken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Russel88 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:16:
[...]

NAVO = VS, VS = NAVO.
Haal de VS uit de NAVO en de NAVO is een tandloze tijger. Voormalig Joegoslavië heeft aangetoond waartoe Europa in staat is op militaire vlak.
Als de VS geen zin in oorlog heeft, dan komt er ook geen oorlog.
Sowieso verwacht ik geen oorlog. Rusland is daarvoor te sterk en Poetin is ook niet gek. Die zoekt gewoon de grenzen op. Kijkt hoe ver hij kan gaan.
NAVO = Artikel 5 http://en.wikisource.org/...Atlantic_Treaty#Article_5.
Mocht Rusland die grenzen willen opzoeken denk ik dat heel de alliantie (muv misschien Turkije) zal reageren.

Mooi feit: Artikel 4 is al afgeroepen door Polen vanwege Ruslands agressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

Dan nog heeft Rusland de beschikking over ongeveer 1500 actieve nucleaire wapens. Leuk gaat het feestje in ieder geval niet worden.

Aan alle EU-critici hier, die vinden dat de de EU niet genoeg doet: ik ben eigenlijk juist bijna blij dat de EU niet te snel de vinger aan de trekker heeft. Bedenk dat buitenlands beleid iets is wat nog lang niet volledig is overgeheveld naar de EU, en dat wordt als het aan partijen als de PVV ligt alleen maar minder worden. Dat betekent dat je op militair vlak ook niet van de EU moet spreken, maar gewoon elk land zijn eigen boontjes dopt, met uitzondering van gezamelijke NAVO-activiteiten. Dat betekent weer dat vooral Duitsland, Frankrijk en UK als de rijkste, grootste en actiefste landen op defensiegebied gewoon de kar gaan (moeten) trekken. De rest van de landen mag voor spek en bonen mee doen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Garyu schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:21:
Dan nog heeft Rusland de beschikking over ongeveer 1500 actieve nucleaire wapens. Leuk gaat het feestje in ieder geval niet worden.
Nee... Mutual Assured Destruction zal nog wel gelden denk ik. Maar Rusland zal er nu bekaaider van af komen dan tijdens de Sovjet Unie, als in: verwijderd van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Russel88 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:16:
[...]
Haal de VS uit de NAVO en de NAVO is een tandloze tijger.[...]
Dat valt op zich denk ik nog wel vies tegen. De VS is, even simpel gezegd, ongeveer 2/3e van de NAVO. De rest is nog steeds goed voor een leger die meerdere keren groter is dan die van Rusland. Het enige dat echt ontbreekt is daadkracht door de verdeeldheid binnen de EU en andere deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Caelorum schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:36:
[...]

Dat valt op zich denk ik nog wel vies tegen. De VS is, even simpel gezegd, ongeveer 2/3e van de NAVO. De rest is nog steeds goed voor een leger die meerdere keren groter is dan die van Rusland. Het enige dat echt ontbreekt is daadkracht door de verdeeldheid binnen de EU en andere deelnemers.
En die daadkracht is dan ook het voornaamste wat de Amerikanen inbrengen. Ze kunnen er veel sneller beslissen omdat er minder partijen een stem hebben en omdat de President de eerste verantwoordelijke voor buitenlands beleid en voor defensie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
Putin's knokploegen in Krim sterker dan lokale politie

More than 50 captured police led inside the energy bldg next door to city hall
https://twitter.com/Chris...36421333166325760/photo/1
pic.twitter.com/KUKEnERFQU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

downtime schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:44:
[...]

En die daadkracht is dan ook het voornaamste wat de Amerikanen inbrengen. Ze kunnen er veel sneller beslissen omdat er minder partijen een stem hebben en omdat de President de eerste verantwoordelijke voor buitenlands beleid en voor defensie is.
Klopt. Bij Libië en Kosovo/Bosnië bijvoorbeeld waren ze als eerste ter plekke en in actie, maarrrr het waren in alle drie de gevallen de Europeanen die het af moesten maken. Laten we wel wezen, zo is het gegaan. Dus er is uiteindelijk een coördinatie en gezamenlijke inzet van de NAVO.

In ander nieuws:
Rutte over (koude) oorlog:
"Het lijkt mij ondenkbaar dat het zover komt, omdat het niet in het belang van Rusland is", zei Rutte. De premier wees erop dat Rusland extreem afhankelijk is van de export van olie en gas. Ook hebben de autorieten de afgelopen twintig jaar weinig geïnvesteerd in de eigen economie en is er veel kapitaal in het buitenland geparkeerd.
Ik denk dat ik hier het mee eens ben.

[ Voor 24% gewijzigd door XanderDrake op 14-03-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

De grote vraag is dan: wat komt er wel? De russische aanwezigheid aan de grens lijkt toch meer op (koude) oorlog dan op zinvolle onderhandelingen.

Voor mijn gevoel speelt Rusland een beetje het Noord-Koreaanse spelletje: veel dreigen, een beetje druk doen, afleiden van eigen problemen. Uiteindelijk valt er toch niet veel te winnen voor ze? Zeker voor de lange termijn laten ze duidelijk zien dat Europa andere energie-voorraden moet ontsluiten en de russische markt blijkbaar zoveel mogelijk buitenspel moet zetten qua investeringen door banken, multinationals, etc. in Rusland. Dat gaat allemaal ten koste van zijn eigen land.

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 14-03-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Maar in hoeverre denkt de ander zo rationeel?
Is het nu terugkrabbelen niet een gezichtsverlies? Aantasting van zijn trots, waardoor hij niet meer serieus genomen wordt?

Een kat in het nauw maakt gekke sprongen, toch.
Liever verliezen terwijl je het probeert en vecht, dan dat je al moet opgeven als het enkel bij woorden blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
Who is winning the battle of Kiev?
http://www.bbc.com/news/world-europe-26286720

Politie vs demonstranten, maar het is niet helemaal duidelijk wie aan welke kant staat. Het lijkt er op dat politie in Kiev aan de kant van de separatisten (pro-Rusland) staat, en pro-Europa demonstranten omlegd.

Voor het eerst wordt ook gerefereerd aan het westen van Ukraine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

@BadRespawn, die beelden zijn bijna een maand oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
Oh, nou dat valt dan weer mee.
(staat prominent bovenaan op BBS's Ukraine live pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ook die Twitter-melding hierboven is van 20 februari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik weet niet of het al gepost was, maar er is ook een Reddit Live-thread van:
http://www.reddit.com/live/3rgnbke2rai6hen7ciytwcxadi

Voor de meeste zaken heb je wel een vertaalmachinetje nodig tenzij je Russich of Oekraïns kunt verstaan/lezen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
Garyu schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:18:
Ook die Twitter-melding hierboven is van 20 februari ;)
Die staat doodleuk vandaag als nieuws item in BBC live.
Ik hou het in het vervolg maar op Reddit live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
http://www.nu.nl/economie...andse-werknemers-uit.html

Hoeft niets te betekenen, kan wel...

Edit: maar het stapelt zich lekker op.

[ Voor 15% gewijzigd door harmen1987 op 14-03-2014 15:53 ]

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
Om mijn eerdere blunders goed te maken, niet geheel nieuw, maar laat wel duidelijk de karakters zien van de pro-Ukrainse en de pro-Russische demonstranten. Kinderwagens en bloemen versus camouflage kleding en schilden.

Russian Roulette: The Invasion of Ukraine (Dispatch Seven)
YouTube: Russian Roulette: The Invasion of Ukraine (Dispatch Seven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
harmen1987 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:48:
http://www.nu.nl/economie...andse-werknemers-uit.html

Hoeft niets te betekenen, kan wel...

Edit: maar het stapelt zich lekker op.
Zo doe je dat!
Lekker met ballen!

/me Denkt aan die laffe Timmerfrans die nergens durft op te treden.

*Uiteraard niet geheel gerechtvaardigd voor een kleine overtreding, en het is wellicht ook machtsmisbruik, dus er hoort een kleine nuance bij mij opmerking. Maar gaat om het globale idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Die ex-Sovjet officier op het einde verwoord het wel mooi: (ondertiteling uit filmpje)

O: I don't want any young men to die from either side. From Russia or Ukraine. I don't want that to happen. I am an officer myself. I am afraid of a massacre. We don't need it.
man: Are you for the referendum?
O: Me? No. Why do you need this referendum? Why do you need this referendum?
man: Provovateur?
O: No, my dear.
man: Then who are you?
O: I'm an officer of the Soviet Army, understand?
man: great
O: So what do you want? Go where you were going. Think with your head. The head is for thinking and not just carrying your brain.

Alleen jammer dat beide partijen binnenkort wel zullen gaan ophouden met (proberen) te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 13-09 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

Garyu schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:21:
Dat betekent dat je op militair vlak ook niet van de EU moet spreken, maar gewoon elk land zijn eigen boontjes dopt, met uitzondering van gezamelijke NAVO-activiteiten. Dat betekent weer dat vooral Duitsland, Frankrijk en UK als de rijkste, grootste en actiefste landen op defensiegebied gewoon de kar gaan (moeten) trekken. De rest van de landen mag voor spek en bonen mee doen.
Dan reken je buiten Turkije, het grootste NAVO-lid als het gaat om staand leger, na Amerika.
Ondanks dat die met één knip van de vinger de Bosporus af kunnen sluiten (wat de Russische marine hetzelfde probleem op zou leveren als toen de Britten het Suez-kanaal voor ze afsloten, tijdens de Japans-Russische oorlog), hebben die een afwachtende, berekenende houding. Oorlog in Oekraïne zou betekenen dat ze overspoelt worden met vluchtelingen. Niet dat ze daar niet aan gewent zijn, het land herbergt vele miljoenen allochtonen die in de afgelopen 100 jaar zijn aangespoelt na de zoveelste oorlog of etnische zuivering in Rusland.
Plus dat ze nog wat oude rekeningen te vereffenen hebben.
Plus dat het nog steeds rommelt in de achtertuin van Rusland, genaamt Syrië.
En binnenkort zijn er in Turkije weer verkiezingen.
Maar het is er momenteel verdacht stil, niemand durft precies te voorspellen wat Turkije gaat doen. Maar over het algemeen wordt aangenomen dat de Turken precies weten hoe het Russische schimmenspel gespeelt moet worden.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
downtime schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:44:
[...]
En die daadkracht is dan ook het voornaamste wat de Amerikanen inbrengen.
Maar zodra ze dat doen liggen zoveel anti-VS mensen te klagen. Dus eigenlijk moet men niet willen dat de VS meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
In Donetsk, security official tells me they think agents of Russian FSB involved in "shadow activity" here + meeting locals to push protests
https://twitter.com/mike_giglio/status/444514183359791105

(FSB = voorheen KGB)

It is now known who killed Dmitry Cherniavskii (slachtoffer in Donetsk)
http://donbass.ua/news/re...itrija-chernjavskogo.html
vertaling: https://gist.github.com/fragmer/1a61e8c4bdda0d8d7f25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:57:
[...]

Klopt. Bij Libië en Kosovo/Bosnië bijvoorbeeld waren ze als eerste ter plekke en in actie, maarrrr het waren in alle drie de gevallen de Europeanen die het af moesten maken. Laten we wel wezen, zo is het gegaan. Dus er is uiteindelijk een coördinatie en gezamenlijke inzet van de NAVO.

In ander nieuws:
Rutte over (koude) oorlog:

[...]

Ik denk dat ik hier het mee eens ben.
Rutte heeft een toch wel beperkt perspectief. Russen denken altijd met meer dan een perspectief, het gaat nooit om wat mensen denken maar om wat men kan - uiteindelijk. Zelfs zonder het interne perspectief voor Rusland (wat altijd zwaarder weegt) is er altijd nog de kwestie van politiek en geschiedenis. Putin heeft al elementen van bevolking voorgeprogrammeerd in slachtoffer rollen, dictaturen hebben altijd een aantal punten waarop ze juist een verslechtering van interne toestanden nodig hebben. Los van externe vijandbeelden zelfs. Rutte denkt als een westers politicus in deze. Putin niet.

De vraag wat Putin kan bewerkstelligen met een economische verslechtering van Rusland en haar invloedssfeer is in deze veel relevanter dan menig politicus denkt. Als puntje bij paaltje komt kan men de Krim probleemloos inlijven. Consequenties, stel de vraag hoe Putin negatieve consequenties kan gebruiken en je hebt een goed inzicht in welke opties hij echt heeft.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

PauseBreak schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:25:
Nu is Rusland inderdaad geen democratie, maar zulke dalingen op de beursen in 1 dag (bedenk dat toen dit begon de Russische beurs op 1 dag 11% is gedaald, een nieuw record) maken de oligarchen niet blij -- en dus is Poetin ook niet blij.
In het theoretische geval dat die lui vooral geinvesteerd hadden in Rusland ja, maar dat hebben ze niet. Hun geld zit in Europa en de VS en wordt keurig netjes op tijd weggesluisd (want gecodeerde bankrekeningen) zodra de poep echt alle kanten opvliegt.
unclero schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:23:
Dan reken je buiten Turkije, het grootste NAVO-lid als het gaat om staand leger, na Amerika.
Erdogan heeft op dit moment genoeg interne problemen van dusdanige aard dat ie echt even niet vrijwillig mee gaat doen aan een militaire op.

[ Voor 22% gewijzigd door mindcrash op 14-03-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Virtuozzo schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:24:
[...]

Rutte heeft een toch wel beperkt perspectief. Russen denken altijd met meer dan een perspectief, het gaat nooit om wat mensen denken maar om wat men kan - uiteindelijk. Zelfs zonder het interne perspectief voor Rusland (wat altijd zwaarder weegt) is er altijd nog de kwestie van politiek en geschiedenis. Putin heeft al elementen van bevolking voorgeprogrammeerd in slachtoffer rollen, dictaturen hebben altijd een aantal punten waarop ze juist een verslechtering van interne toestanden nodig hebben. Los van externe vijandbeelden zelfs. Rutte denkt als een westers politicus in deze. Putin niet.

De vraag wat Putin kan bewerkstelligen met een economische verslechtering van Rusland en haar invloedssfeer is in deze veel relevanter dan menig politicus denkt. Als puntje bij paaltje komt kan men de Krim probleemloos inlijven. Consequenties, stel de vraag hoe Putin negatieve consequenties kan gebruiken en je hebt een goed inzicht in welke opties hij echt heeft.
Klopt, de denkfout imho die Rutte maakt is dat hij redeneert via strikte: Als: Dan
Terwijl met z'n glijdende schaal er geen red-line is het is niet automatisch: Als Rusland Donetsk bezet DAN: *totale boycot*. Aan zoiets gaat een proces vooraf en Putin lijkt veel beter door te hebben dat je langzaam bepaalde dingen door moet drukken en voelt haarfijn aan dat als je het via een glijdende schaal doet dat er niet zo snel iemand de knoop door hakt om echt een vuist te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
mindcrash schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:38:
[...]
Erdogan heeft op dit moment genoeg interne problemen van dusdanige aard dat ie echt even niet vrijwillig mee gaat doen aan een militaire op.
Juist door die interne problemen kan hij bereid zijn militair mee te doen. Dat leid de aandacht van de bevolking af en zorgt voor een gemeenschappelijke vijand, waardoor hij zelf meer tijd krijgt het land te stabiliseren/in zijn greep te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
Putin's propaganda mbt Oekraine geanalyseerd:

"The Western world finds it hard to believe that a head of state and his official media engage in persistent and blatant lying and distortion. “There must be something there,” we think. “If they are lying, where are the rebuttals?”

Putin takes propaganda seriously. We do not. That is a major mistake."

Putin's Big Lie On Ukraine
http://www.forbes.com/sit...erious-it-would-be-funny/

"The first Big Lie is that Ukraine is such a cauldron of ethnic hatred...

On any stroll in Kiev or other cities, one hears more Russian than Ukrainian. Although the Russian media has likely scoured the record, there are no incidents of Ukrainian-on-Russian ethnic violence. There are no cases of Russian speakers in the east hiding in their cellars from the latest Ukrainian pogrom. Ukrainians do not feel hatred towards Russians. First-hand reports coming out of Ukraine say that Ukrainians, who had regarded Russians as friends and neighbors, for the first time regard them with a sense of loss as “others” (chuzhie)..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Met andere woorden: intentions matter not, capabilities do, options include consequences.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
^^ Die laatste foto met die vlag van de VS wapperend op de achtergrond! Blijkbaar zijn het de Amerikanen die de krim bezet houden. Kunnen die Russen nu wel inpakken, dat winnen ze nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

mindcrash schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:38:
[...]

In het theoretische geval dat die lui vooral geinvesteerd hadden in Rusland ja, maar dat hebben ze niet. Hun geld zit in Europa en de VS en wordt keurig netjes op tijd weggesluisd (want gecodeerde bankrekeningen) zodra de poep echt alle kanten opvliegt.
Mja, men is al wel een week bezig om actief dat geld op te sporen en te bevriezen, maar ik gok zo dat ze dat allang voorzien hadden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Amerikaanse drone neergehaald boven de Krim...
Het gaat om dit type:
Afbeeldingslocatie: http://www.armyrecognition.com/images/stories/north_america/united_states/military_equipment/mq-5b/MQ-5B_Hunter_multimission_unmanned_aircraft_system_UAS_Northrop_Grumman_United_Startes_army_American_defense_industry_640_001.jpg

Janes schat de kans op een militair conflict op 50% in. (conflict tussen Oekraïne en Ru)

[ Voor 53% gewijzigd door D0gtag op 14-03-2014 21:30 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
D0gtag schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:24:
Amerikaanse drone neergehaald boven de Krim...
Het gaat om dit type:
[afbeelding]

Janes schat de kans op een militair conflict op 50% in. (conflict tussen Oekraïne en Ru)
Het artikel waar je naar refereert laat een ander type drone zien btw :
http://cdn.ruvr.ru/2014/03/14/1503142947/9h_50828986.jpg

Edit : na het lezen van het artikel stel ik iig voor om 'neergehaald' te vervangen door 'buitgemaakt' oid.

Neergehaald is algemeen aanvaard nederlands voor 'neergeschoten'. Hij is met electronic warfare echter in z'n emergency modus gedwongen en heeft een zachte landing gemaakt op de Krim, en is dus buitgemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door majic op 14-03-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

majic schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:32:
[...]

Het artikel waar je naar refereert laat een ander type drone zien btw :
http://cdn.ruvr.ru/2014/03/14/1503142947/9h_50828986.jpg
Dat weet ik daarom heb ik de correcte drone erbij gezet 8)
Edit: neerhalen hoeft niet perse te betekenen dat hij met geweld is naar beneden gekomen hij is gewoon neergehaald :P

[ Voor 16% gewijzigd door D0gtag op 14-03-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Tot 2x aan toe?

Dadelijk vallen ze Amerika aan voor het onrechtmatig binnendringen van het Russisch luchtruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

majic schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:32:
[...]

Hij is met electronic warfare echter in z'n emergency modus gedwongen en heeft een zachte landing gemaakt op de Krim, en is dus buitgemaakt.
Daarom zijn die dingen UNSEC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Neem aan dat de plaatselijke militias die elektronische oorlogsvoering modules ook in de lokale surplus winkel hebben gekocht? Zal toch geen acties zijn van het Russische leger in de Krim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 13-09 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

Sissors schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:47:
Neem aan dat de plaatselijke militias die elektronische oorlogsvoering modules ook in de lokale surplus winkel hebben gekocht? Zal toch geen acties zijn van het Russische leger in de Krim :P
Nee joh, bestelt op dealextreme ;) gratis verzending, enzo.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
NeutraleTeun schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:39:
[...] Dadelijk vallen ze Amerika aan voor het onrechtmatig binnendringen van het Russisch luchtruim.
Natuurlijk niet. Er is geen land in de wereld dat dom genoeg is dat te proberen. Als je het hebt over een land met een grote moderne legermacht, tientallen (semi-legale) bewapende milities en daarna nog miljoenen mensen met wapens dan is het de VS wel. Ik denk niet dat er momenteel een land op de wereld is die de VS zou kunnen aanvallen op eigen grondgebied en het kan overleven (als in elke cm van het aanvallende land zal compleet kapot worden gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die zich afvraagd wat die drone daar uberhaupt te zoeken had en waarom ze niet gewoon een sateliet gebruikt hebben?
Of is dit gewoon het uitlokken van een reactie? En de Russend die even laten zien dat ze drones toch echt wel aan kunnen. Klinkt eerder als een spelletje blufpoker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

2 doden en 5 gewonden in Kharkiv:

http://www.microsofttrans...14%2F03%2F14%2F7018847%2F

Klinkt allemaal nog een beetje onduidelijk. Maar het is zeker zorgwekkend dat de incidenten intensiveren samen met de troepenopbouw aan de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 23:30:
Niemand die zich afvraagd wat die drone daar uberhaupt te zoeken had en waarom ze niet gewoon een sateliet gebruikt hebben?[...]
Ik vermoed dat een satelliet duurder is, daarnaast staat zo'n ding zo hoog aan de hemel dat je in feite een top-down view hebt. Totaal geen mogelijkheid tot perspectief of het 360 graden bekijken van een object.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Wat interessante tidbits:
Olaf Koens tweette
Boem paukeslag. Na rellen in Donetsk zegt Rusland 'het recht te hebben mensen te beschermen'. Lees: invallen. http://www.mid.ru/brp_4.nsf/newsline/6F745B0774C71C9644257C9B00362EB6
Uh oh.

Nog meer tanks rijdende richting Oekraine:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MtmS0C5G9KM]
Ben Judah tweette
OMINOUS SIGNS:
1. Russian airlines reroo[u -- ed]ting to avoid Ukraine
2. Opposition media wiped.
3. 80k+ troops on border
4. 3+ dead in Donetsk
Wait, rerouting airplanes?

Yup
Het rampscenario begint toch zo langzaamaan vorm te krijgen, nu John Kerry ook in Israel is gespot. VS, Israel, NAVO versus Rusland, China, India, Noord Korea, ... Afschuwelijk.

En als laatste Oligarchen en economie:

Gazprom chairman heeft al z'n aandelen verkocht voordat Rusland de Krim binnenviel (via ZeroHedge)

Meer dan 100 miljard dollar is reeds uit de VS weggesluisd vanwege mogelijke sancties (via de Oekraine live stream op Reddit)

[ Voor 80% gewijzigd door mindcrash op 15-03-2014 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Syrië en noord-korea die de actie van Rusland onderschrijven... spreekt boekdelen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

Wat denken jullie? Loopt dit af met een sisser omdat Oekraïne zich erbij neerlegt dat de Krim Russisch wordt of stevenen we af op Koude Oorlog 2.0?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

almightyarjen schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 02:00:
Wat denken jullie? Loopt dit af met een sisser omdat Oekraïne zich erbij neerlegt dat de Krim Russisch wordt of stevenen we af op Koude Oorlog 2.0?
Denk je dat een nieuwe Koude Oorlog de ergste uitkomst is? Mijn angst is dat de slappe westerse reactie ertoe leidt dat Poetin hier niet stopt. Die man kan makkelijk nog de komende 20 jaar dat land blijven leiden en we moeten niet denken dat het wel stopt als we hem nu z'n zin geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
almightyarjen schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 02:00:
De Krim is momenteel de minste van de mogelijke problemen, die heeft Rusland redelijk in handen met hun troepen. Maar als ze nu Oost-Oekraïne binnen vallen waar troepen klaar staan, dan kan het zo een echte oorlog worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

Met Koude Oorlog 2.0 bedoelde ik ook de dreiging van Rusland die in no time heel Europa kan overnemen. Door de besluiteloosheid van de EU die we (en Poetin) nu zien is het duidelijk dat Europa de slagkracht van een goudvis heeft. Ik denk niet dat Poetin zover zou willen gaan, maar hij zal in ieder geval de oude Sovjet Unie willen herstellen denk ik. Al is het alleen maar een gevalletje Russische trots...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Je zou verwachten dat de Russen nu wel beelden en details van die Amerikaanse drone zouden vrijgeven, een betere propaganda stunt is bijna niet denkbaar.

Of dit is weer een bericht dat iemand op een Russische site ziet staan en copy-paste op zoveel mogelijk websites om het op Amerikaanse agressie te laten lijken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik denk inderdaad zodra Oost Oekraine wordt binnen gevallen dat we de poppen aan het dansen hebben. Ik snap enigszins waarom Poetin alles op alles zet om de Krim in handen te krijgen, gezien de Russische vloot.
Maar Oost Oekraine binnenvallen is gewoon botte agressie. Russische en Oekrainse gemeenschappen liggen daar door elkaar, het gebied is niet van één mogendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

almightyarjen schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:19:
Met Koude Oorlog 2.0 bedoelde ik ook de dreiging van Rusland die in no time heel Europa kan overnemen. Door de besluiteloosheid van de EU die we (en Poetin) nu zien is het duidelijk dat Europa de slagkracht van een goudvis heeft. Ik denk niet dat Poetin zover zou willen gaan, maar hij zal in ieder geval de oude Sovjet Unie willen herstellen denk ik. Al is het alleen maar een gevalletje Russische trots...
Er is nog wel een redelijk verschil tussen de Oekraine en de EU hoor. De EU landen zijn op een paar na allemaal lid van de NAVO, en ook de EU zal niet lang toezien als Rusland een land als Estland, Polen of Slowakije binnen zou vallen. Dan is het snel voorbij met de zachte sancties en zou er heel snel een hete oorlog zijn, waarbij de Europese landen incl. backing van de NAVO echt niet met lege handen gaan staan kijken.
De EU hangt ngo steeds economisch sterk aan Rusland, en met symboolpolitiek ten koste van enorme hoeveelheden Euro's (gas, olie, banken, handel, ...) willen ze gewoon niet in hun eigen voet schieten. Bedenk wel dat de EU-landen een heel precair spel zullen (moeten) spelen, omdat ze economisch zo verbonden zijn. Het is gewoon nog steeds "ieder voor zich", tot er iets gebeurt waar de NAVO op moet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Sowieso is in principe het overnemen van de Krim voldoende voor Rusland in eerste instantie.

1) Krim overnemen ter bescherming van zijn zeevloot
2) Lonen op de krim van ambtenaren en militairen sterk verhogen
3) Invoeren roebel, met subsidies het krim gebied (kunstmatig) economisch welvarend maken
4) Oost-Oekraiense gebieden (armer) kunnen alleen met afgunst naar de Krim kijken.....
5) Sterk separatistische stromingen in die gebieden komen dan min of meer vanzelf.
6) destabilisatie in oost-oekraine, eventueel gevolgd door opstanden/protesten/burger-oorlog.
7) Rusland laat die gebieden een referendum uitschrijven om zich aan te sluiten bij het moederland.

tada...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Inderdaad, al is de vraag of ze daar het geduld voor hebben of nog wat meer provoceren om de boel sneller te laten escaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Garyu schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 10:22:
De EU landen zijn op een paar na allemaal lid van de NAVO, en ook de EU zal niet lang toezien als Rusland een land als Estland, Polen of Slowakije binnen zou vallen.
Estland, Letland en Litouwen zijn vrijwel onverdedigbaar door hun omvang en ligging en zijn, net als Oekraine, ex-sovjetrepublieken met flinke Russische minderheden. Het is heel makkelijk voor Rusland om die landen te bezetten en heel moeilijk voor NATO om ze dan nog te verdrijven. Ik denk daarom dat NATO die landen in de steek zal laten als puntje bij paaltje komt.

De situatie van Polen of Slowakije is niet te vergelijken met die van Oekraine of de Baltische landen. Rusland heeft veel minder reden om die landen binnen te vallen en NATO heeft veel meer redenen om ze te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

downtime schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:05:
Ik denk daarom dat NATO die landen in de steek zal laten als puntje bij paaltje komt.
Ik denk dat dan de poep helemaal de ventilator raakt. Dan is zo'n verdrag naduurlijk geen knip voor de neus waard. Dan geef je toch een totaal verkeerd signaal af?

The ramblings of an idiot

Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de vliegramp is dit topic: Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne

Probeer de discussie hier te beperken tot Oekraïne.