And to think they once said that computers would take away jobs.
http://nieuws.thepostonli...n-de-krim-de-eerste-slag/
Tot nu toe heb ik het idee dat de Russen "ons" bij elke stap voor zijn. Voordat wij uitoverlegd zijn heeft Rusland alweer ergens militairen neergezet.mercapto schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:03:
Er zal wel wat (afgeluisterde) info worden gedeeld om de Russen voor te blijven.
Ik hoop het niet voor ze. Mijn vertrouwen in de VS is dusdanig dat ik dan meteen Oekraïne als compleet hopeloos zie. De VS kan geen landen helpen of stabiel maken, ze maken het eerder onbetwistbaar hopeloos.RoD schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:56:
Of zouden ze stiekem (op wat voor manier dan ook) worden gesteund door de VS oid?
Maar de afwachtende, rustige houding van Ukraine is wel knap. Veel andere landen waren al op een provocatie ingegaan en dan was het hek van de dam.RoD schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:04:
[...]
Tot nu toe heb ik het idee dat de Russen "ons" bij elke stap voor zijn. Voordat wij uitoverlegd zijn heeft Rusland alweer ergens militairen neergezet.
Het zal wel mijn fantasie zijn maar dat doet mij vermoeden dat er hevig gespioneerd wordt over en weer
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dat zullen ze zelf ook wel wetenAmanoo schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:19:
[...]
Ik hoop het niet voor ze. Mijn vertrouwen in de VS is dusdanig dat ik dan meteen Oekraïne als compleet hopeloos zie. De VS kan geen landen helpen of stabiel maken, ze maken het eerder onbetwistbaar hopeloos.
Dat is zeker waar.mercapto schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:21:
[...]
Maar de afwachtende, rustige houding van Ukraine is wel knap. Veel andere landen waren al op een provocatie ingegaan en dan was het hek van de dam.
[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 08-03-2014 12:37 ]
Voordeel van een dictatuur heRoD schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:04:
[...]
Tot nu toe heb ik het idee dat de Russen "ons" bij elke stap voor zijn. Voordat wij uitoverlegd zijn heeft Rusland alweer ergens militairen neergezet.
Je kan er veel over zeggen, maar een dictatuur waar iemand met kennis en goede wil aan de macht staat is altijd beter dan een democratie. Helaas komt dat echter vrij weinig voor.
Als je https://wikileaks.org/plusd/cables/09KYIV1728_a.html doorleest zie je dat in 2009 men al vrij goed de politieke/strategische positie door had van de russen. Vooral interessant is de uitspraak over de overeenkomst van de stationering van de zwarte zee vloot:Garyu schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:35:
Inderdaad ik vind het verbijsterend hoe rustig Oekraïne blijft bij alles wat er gebeurt,en hoe goed ze blijkbaar hun mensen onder controle hebben, ook weer bij die inval gisteren is geen enkel schot gelost... Ze blijven erg terughoudend. En zo tijd kopen en hopen op onderhandelingen en strategische fouten in de provocaties van de Russen.
Gevolgd door dit:(C) Asked what to expect in the near term from Russia regarding the Crimea and the Black Sea Fleet, Horbulin asserted that no conceivable Ukrainian parliament would ratify an amendment to the constitution that would allow the basing of the Russian Black Sea Fleet to continue beyond 2017. Whoever becomes the next Ukrainian president in 2010, this issue will be at the top of the agenda, and will loom still larger for the president elected in 2015. Although the Black Sea Fleet has lost its strategic importance, it nevertheless retains great significance for Russia's ability to influence Ukraine, asserted Horbulin.
Kiev and Moscow have agreed to extend the lease allowing Russia's Black Sea Fleet to be stationed in Ukraine by 25 years in return for cheaper gas.
Blijkbaar hadden de russen door dat ondanks de nieuwe deal de steun voor de zwarte zee basis fragiel zou blijven.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Is een gevalletje eeuwenlange ervaring hebbenmercapto schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:21:
Maar de afwachtende, rustige houding van Ukraine is wel knap. Veel andere landen waren al op een provocatie ingegaan en dan was het hek van de dam.
Het zal wel mijn fantasie zijn maar dat doet mij vermoeden dat er hevig gespioneerd wordt over en weer
Vraag het de Polen maar, toen de Duitsers uit het westen kwamen, hebben ze die met grof geweld bestreden, tot tweemaal toe hun eigen hoofdstad in de fik gezet. Toen de Russen daarentegen kwamen hebben ze met subtiele listen en sluwe complotten ze zover gekregen dat die een Poolse dissident uit de gevangenis haalden om als leider te dienen.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Ik hoop dat de VS helemaal niks doen zodat de anti-VS personen niet kunnen vingerwijzen dat de VS oorlogszuchtig is.RoD schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:36:
[...]
Dat zullen ze zelf ook wel wetenIk heb echter meer vertrouwen in de VS dan wat Rusland daar momenteel aan het doen is. En als Oekraïne geen hulp krijgt konden ze wel eens onder de voet worden gelopen door Rusland.
Uiteraard zullen diezelfde anti-VS personen vervolgens vingerwijzen naar de VS dat het niet ingrijpt omdat er niets te halen valt zoals olie in het M.O. Het is nooit goed namelijk.
De EU kan er anders niks tegenover zetten behalve dan zakken met geld in bodemloze putten storten.Amanoo schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:19:
[...]
De VS kan geen landen helpen of stabiel maken, ze maken het eerder onbetwistbaar hopeloos.
[ Voor 19% gewijzigd door JeroenNietDoen op 08-03-2014 17:12 ]

Maar er is geen Russische hulp
Overigens vraag ik me af hoe de Oekrainse grens er uit ziet daar nu. Want als de russen zouden willen verder trekken lijkt me dat daar toch ook wat Oekrainse soldaten zijn. Zeker nu er collones met tientallen vrachtwagens met soldaten in dat gebied rondrijden + meer 200 meer voertuigen gebracht zijn. En alle soldaten + wagens zijn identificerende kenmerken verwijderd. Men is toch niet bang dat ze worden aangezien voor Russen?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
In dit filmpje zie je wat mercs met M4A1's rondwandelen (or so I'm told):IJzerlijm schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:53:
[...]
Hoor je dat van mensen daar of van prisonplanet/globalresearch/niburu sites ?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jlHbrdYsD7E]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Ook zouden de Russen mogelijk al omhoog rijden. Die foto van de mijnen was genomen tussen Chongar en Mykolaivka. https://www.google.com/ma...dbb3e3:0xd713da0c59d0186c
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
[ Voor 80% gewijzigd door Caelorum op 08-03-2014 18:19 ]
Die club loopt in elk conflictgebied rond waar er mensen bereid zijn voor ze te betalen. De vraag is: wie denk jij dan dat ze betaalt?Caelorum schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:14:
Dit is hun business.
En dan nog: Die gasten dragen geen uniformen, maar alleen gear die ze zelf aanschaffen. Ze zijn zo herkenbaar als wat.
Iemand geeft als commentaar op YouTube dat als het PMCs zouden zijn ze insignes zouden dragen. Ik vermoed zomaar dat als een PMC een contract aanneemt voor dit specifieke conflict ze zeker niet herkenbaar zouden willen zijn. Het westen wil niet de indruk geven militair betrokken te zijn en Rusland ook niet. Daarnaast kan ik mij voorstellen dat ze ook contracten van Rusland/VS zouden mislopen als ze 'een kant kiezen'.Edmin schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:16:
[...]
Die club loopt in elk conflictgebied rond waar er mensen bereid zijn voor ze te betalen. De vraag is: wie denk jij dan dat ze betaalt?
En dan nog: Die gasten dragen geen uniformen, maar alleen gear die ze zelf aanschaffen. Ze zijn zo herkenbaar als wat.
Ik vermoed dat alle PMCs van twee walletjes gaan proberen te eten, totdat ze geforceerd worden een kant te kiezen.
Ik ken overigens de specifieke uitrusting van de legers die mogelijk betrokken zijn niet. Ze zien er op het oog in ieder geval noch Russisch nog Westers uit. Dat laat dan Oekraïens of PMC over. Oekraïne lijkt mij dat ze een Russisch stijl uniform aanhouden met wat westerse invloeden er in, maar hoe dan ook vrij eenduidig. Lijkt mij niet dat ze verschillende wapens van min of meer hetzelfde soort zouden meenemen.
[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 08-03-2014 18:22 ]
Ik zal het nog even opzoeken maar vziw bestaat blackwater niet meer (als private security firm dan)Caelorum schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:14:
Maar het zou mij niet verbazen als Blackwater/Academi en aanverwanten daar rondlopen. Dit is hun business. Ik heb het filmpje nog eens gekeken en ik zie zo snel 3 verschillende wapens: 1 die op de M4A1 lijkt, 1 op een variant van AK en 1 die ik niet goed kon ziet, maar er anders uitziet dan de andere twee.
Er zijn mensen met en rijke fantasie dat de VS/EU hun nieuwe wereld orde aan het stichten is en daartoe halen ze alles uit de kast. incl willekeurige uitspraken of gebeurtenissen van willekeurige bronnen, als het maar in eht straatje past dat "de officiele" lezing niet waar is. Daarbij volledig vertrouwend op hun eigen stupiditeit en hopend op dat van de ander.
And it goes BRAAAAAPP!
Ze heten nu Academi, en zijn nog wel degelijk een PMC.ROFLASTC schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:40:
[...]
Ik zal het nog even opzoeken maar vziw bestaat blackwater niet meer (als private security firm dan)
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
And it goes BRAAAAAPP!
Ik geloof dat hier veel meer aan de hand is dan slechts een opstandje van het volk tegen een evil president ja. Maar het (achtergrond)verhaal daarvan wordt niet verteld in de massamedia. Niet in Rusland en ook niet hier.ROFLASTC schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:46:
Dus zodra iemand iets roept over blackwater of er als zodanig herkenbaar bijloopt dan weet je dat het de bedoeling is om stemming te maken ipv dat er echt wat aan de hand is.
In het filmpje zie je iemand met een wapen dat niet een standaard AK is met een solide kolf.Caelorum schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:14:
Maar het zou mij niet verbazen als Blackwater/Academi en aanverwanten daar rondlopen. Dit is hun business. Ik heb het filmpje nog eens gekeken en ik zie zo snel 3 verschillende wapens: 1 die op de M4A1 lijkt, 1 op een variant van AK en 1 die ik niet goed kon ziet, maar er anders uitziet dan de andere twee.

Het is echter ook geen M4, die heeft niet zo'n open frame. De SVD-S Dragunov, de verkorte versie voor luchtlandingstroepen heeft die wel.

And to think they once said that computers would take away jobs.
Het was wellicht ooit een simpel opstandje (van buitenaf aangewakkerd), maar zoals altijd in dit soort conflicten trekt het van alles en nog wat aan. Waarschijnlijk zit zowat elk land dat er enigszins toe doet daar nu op de een of andere manier, ofwel door zelf personeel in te zetten of door ze in te huren of door collega landen (financieel) te ondersteunen in hun aanwezigheid.mindcrash schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:49:
[...]
Ik geloof dat hier veel meer aan de hand is dan slechts een opstandje van het volk tegen een evil president ja. Maar het (achtergrond)verhaal daarvan wordt niet verteld in de massamedia. Niet in Rusland en ook niet hier.
stel je voor dat iets precies is wat het lijkt. kan bijna niet want alle fantasierijke wzige verhalen zijn veel spannender. En al die jopie's met hun linkjes en feitjes bedenken zich nooit dat hun Youtube onderzoek wel eens kolder kan zijn, want ze weten het zeker.mindcrash schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:49:
[...]
Ik geloof dat hier veel meer aan de hand is dan slechts een opstandje van het volk tegen een evil president ja. Maar het (achtergrond)verhaal daarvan wordt niet verteld in de massamedia. Niet in Rusland en ook niet hier.

And it goes BRAAAAAPP!
Maar iets dergelijks is ook niet bijster speciaal, betekent ook niet zoveel. Ikzelf kan ook bij virenden langs die in het buitenland werken voor een of andere club en tzt krijg ik ambassadeurs en hoger te spreken op allerlei feestjes. Wat zou iemand met een missie al wel niet voormekaar kunnen spreken als een low-level VN medewerker voor mij al een gesprek regelt met iemand op het niveau van staatssecretaris van onderwijsin land X?Caelorum schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:54:
dit soort conflicten trekt het van alles en nog wat aan. Waarschijnlijk zit zowat elk land dat er enigszins toe doet daar nu op de een of andere manier, ofwel door zelf personeel in te zetten of door ze in te huren of door collega landen (financieel) te ondersteunen in hun aanwezigheid.
en daarbij, er zullen heus mensen zijn die het gewoon awesome vinden om er als stoere huurling bij te lopen. Neem die milities uit de Krim met hun bivakmutsen, knullig wachthouden en dusdanig overdreven gedrag dat zelfs russische soldaten reageren ala "manmanman"
And it goes BRAAAAAPP!
- Another video purporting to show Ukrainian troops, the Lviv brigade (paratroopers), leaving their barracks today
Waarschijnlijk op weg naar Perekop volgens reacties
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8hIr2L5l2tM]
Waaronder deze jongens
[ Voor 40% gewijzigd door mindcrash op 08-03-2014 19:13 ]
Kan niet, er zijn daar geen russische soldaten. Dat zegt Poetin tochmindcrash schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:11:
En dit is vanuit Rusland op weg naar de Krim
[video]
Waaronder deze jongens
[afbeelding]
EDIT : 3,250,000 vs 1,214,900 ( inclusief reserves )
Al ben ik best shockt dat het leger van Oekraïne zo groot is ( had ik niet verwacht / naïef )
Katyusha ?mindcrash schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:11:
En dit is vanuit Rusland op weg naar de Krim
[video]
Waaronder deze jongens
[ Voor 85% gewijzigd door Mektheb op 08-03-2014 19:18 ]
Nee, merp!
Niet elk land gaat er vanuit dat de buren lief blijven, he.Mektheb schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:14:
[...]
EDIT : 3,250,000 vs 1,214,900 ( inclusief reserves )
Al ben ik best shockt dat het leger van Oekraïne zo groot is ( had ik niet verwacht / naïef )
[...]
Overigens zeggen aantallen ook niet alles. Ik vraag mij wel af hoe Rusland dit voor ogen ziet. Straks zijn ze een derde van hun leger kwijt. Dat gaat vast problemen opleveren in andere gebieden.
Ik vraag mij wel waf hoe bijv. Turkije gaat reageren als er echt een oorlog komt daar. Zij hebben zelf ook een behoorlijk leger (in grootte en ervaring -> Afghanistan, PKK, Cyprus) en zijn sinds 2010 bezig al het materieel te vernieuwen.
Die landen (Polen, balkan, Turkije, Finland) daar in de buurt zouden het toch wel benauwd krijgen denk ik.
Nou, dan weet je het wel; zeg maar. (mits je een beetje bekend bent met de Nederlandse journalistiek)
En hoe landen als China, Noord Korea, Iran en India gaan reageren als Amerika en Rusland elkaar echt in de haren vliegen. De VS heeft dankzij het "Project for a New American Century" (waar o.a. Irak en Afghanistan milestones van waren) immers een hoop vriendschappen, goodwill en credibility verloren in het oostelijke deel van de wereld.Caelorum schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:45:
Overigens zeggen aantallen ook niet alles. Ik vraag mij wel af hoe Rusland dit voor ogen ziet. Straks zijn ze een derde van hun leger kwijt. Dat gaat vast problemen opleveren in andere gebieden.
Ik vraag mij wel waf hoe bijv. Turkije gaat reageren als er echt een oorlog komt daar. Zij hebben zelf ook een behoorlijk leger (in grootte en ervaring -> Afghanistan, PKK, Cyprus) en zijn sinds 2010 bezig al het materieel te vernieuwen.
[ Voor 70% gewijzigd door mindcrash op 08-03-2014 20:42 ]
Tankmobilisatie (unconfirmed): YouTube: Біла Церква 8.03.2014
Verschillende legeronderdelen die naar het front / de grensregio's gaan: http://www.reddit.com/r/U...f_ukrainian_armor_on_the/
Kortom, gaat lekker op dit moment
Nee, merp!
Voor wie geen zin heeft het op te zoeken: Blijkbaar is hij de persoon die naar conflictgebieden heen wordt gestuurd. Opstand in Libië en Eqypte, ervaren met overleven en verslaggeven in moeilijke situaties.mindcrash schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:16:
Overigens is Harald Doornbos net gearriveerd in de Krim. Overgevlogen vanuit Syrie.
Nou, dan weet je het wel; zeg maar. (mits je een beetje bekend bent met de Nederlandse journalistiek)

[ Voor 14% gewijzigd door D0gtag op 08-03-2014 20:32 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Kunnen ze ook niet, omdat ze nog andere gebieden bezetten en andere grenzen hebben waar ze mankracht moeten laten staan. Anders riskeren ze zelf delen van hun land kwijt te raken.D0gtag schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:31:
[...] Hoe er wel rekening mee dat Rusland niet even snel ze hele leger mobiliseert aangezien Rusland erg groot is. [...]
dank u :-)Caelorum schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:25:
[...]
Voor wie geen zin heeft het op te zoeken: Blijkbaar is hij de persoon die naar conflictgebieden heen wordt gestuurd. Opstand in Libië en Eqypte, ervaren met overleven en verslaggeven in moeilijke situaties.
Ik hoop liever dat de VS hier helemaal buiten blijft en dat de EU alleen in paraatheid/bereidheid komt nadat er iets aan de hand is.PauseBreak schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:43:
Ja, dat is inderdaad een Katyusha-installatie. Overigens is Oekraïne geen klein land, dus dat ze een grote krijgsmacht hebben is wel logisch. Ik hoop alleen dat Europa en de VS ingrijpen als (of beter: wanneer) Poetin besluit definitief naar binnen te rollen.
Ik heb nl niet zo`n zin in een situatie die "voorkomen" had kunnen worden, alleen doordat er een paar groot machten het zo nodig vonden om hun spieren te laten zien in onze achtertuin.
How do you save a random generator ?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4u9K8pHGTqQ]
Officieel voor een "oefening". 20 stuks van het type T-64
En houwitsers
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wf7LoBSClT8]
En ondertussen verlaat in Oekraine de Oekraiense variant van de Luchtmobiel (95ste Luchtmobiele Brigade) de basis in Zhytomyr:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eENtdRX2nYo]
En vertrekken troepen uit Lviv:
[ Voor 54% gewijzigd door mindcrash op 09-03-2014 00:24 ]
Verwijderd
Overigens bevalt het me helemaal niet dat waarnemers en journalisten stukje bij beetje geweerd en weggepest worden. Daar kan best de gedachte achter steken dat je smerige streken kunt uithalen, zolang niemand het maar ziet. Dan kan je je fantastievolle rookgordijnen blijven optrekken en weet niemand wat nu waar is.
Aan de andere kant heeft bijna iedereen wel camera's voorhanden tegenwoordig. Daar kan je ook flink mee manipuleren, maar het wordt wel lastiger regelrechte misdaden te begaan zonder dat het wereldkundig wordt.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2014 01:38 ]
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Frankrijk, DE, en UK (niet in de volgorde) zijn de grootste, waarbij Fr en UK grootste defensie budgetten hebben. Elk ongeveer even hoog als Rusland alleen.Leo1010 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 03:55:
Is Polen niet de grootste militaire macht in de EU?
Zie hier, ik had niet anders verwacht aangezien polen redelijk arm is.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Verwijderd
Polen geeft maar net wat minder dan Nederland uit aan zijn leger. Gecombineerd met een lagere loonstandaard doen ze het daardoor nog heel aardig. Ze zijn er dan waarschijnlijk nog niet, maar het doet Rusland ongetwijfeld even slikken - het levert bijna het dubbele aan manschappen op.D0gtag schreef op zondag 09 maart 2014 @ 05:58:
Frankrijk, DE, en UK (niet in de volgorde) zijn de grootste, waarbij Fr en UK grootste defensie budgetten hebben. Elk ongeveer even hoog als Rusland alleen.
Zie hier, ik had niet anders verwacht aangezien polen redelijk arm is.
Hoewel hoge bedragen te verwachten zijn, moest ik toch even slikken bij het EU-cijfer: €192,535,000,000. Dat is best een leuk zakcentje.
Bedankt.. Dat maakt een hoop duidelijk.D0gtag schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:35:
Filmpje wat tactisch belang van Oekraïne duidelijk maakt.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Nee, maar Turkije zit dichterbij en heeft de tweede plaats binnen NATO als het op grootte aankomt. Koploper is uiteraard de VS. Arguably is Turkije ook meer betrokken hij dit conflict dan Polen.Leo1010 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 03:55:
Is Polen niet de grootste militaire macht in de EU?
En ik heb liever een situatie die voorkomen had kunnen worden door vroegtijdig ingrijpen. Uiteraard moet een oorlog voorkomen de hoogste prioriteit hebben, maar dat doe je niet door ala WW2 je kop in het zand blijven te steken totdat het te laat is.enchion schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:31:
[...]
Ik hoop liever dat de VS hier helemaal buiten blijft en dat de EU alleen in paraatheid/bereidheid komt nadat er iets aan de hand is.
Ik heb nl niet zo`n zin in een situatie die "voorkomen" had kunnen worden, alleen doordat er een paar groot machten het zo nodig vonden om hun spieren te laten zien in onze achtertuin.
Russian Roulette: The Invasion of Ukraine (Dispatch Five)
YouTube: Russian Roulette: The Invasion of Ukraine (Dispatch Five)
Interview met commandant van een Ukrainse basis die gisteren is aangevallen:
Russen boden aan de basis over te nemen, de Ukrainse soldaten weigerden, de Russen hebben de poort geramd en zijn over de muur geklommen... en zijn weer vertrokken.
De luitenant van de Russen bedankte de Ukrainse commandant dat die zich niet had overgegeven...
"met andere woorden, wij militairen begrijpen elkaar", aldus de Ukrainse commandant.
Inmiddels zijn er ook behoorlijk wat in behandeling in ziekenhuizen buiten Oekraine zoals Israel, Polen, Litouwen, Estland en Letland.
[ Voor 4% gewijzigd door EektheMan op 09-03-2014 14:07 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Dat is interessant. Ik vraag me al een tijdje af hoeveel van de toneelspelers op de Krim echt achter de zaak staan.BadRespawn schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:41:
De luitenant van de Russen bedankte de Ukrainse commandant dat die zich niet had overgegeven...
"met andere woorden, wij militairen begrijpen elkaar", aldus de Ukrainse commandant.
Pro-Ukraine activists beaten up in Crimea (video)
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-26503478
Aangezien Xinhua behoorlijk gelieerd is met de Chinese Communistische Partij kun je hier ook de lijn in lezen die China voorstaat in dit conflict. Of simpeler: China steunt Rusland hierin.
Nee, merp!
Met name doordat Rusland zélf allerlei regio's heeft waar als het op een referendum zou aankomen ze keihard en gegarandeerd de autonomie moeten toekennen (Tsjetsjenië is er daar één van).
Snijd Putin zichzelf niet heel erg in de vingers nu, door democratie in een regio te laten bepalen of er afscheiding moet plaatsvinden of niet?
edit : 67% etnische Tsjetsjenen in de republiek, een referendum zou dus voor een zekere uitslag zorgen..
[ Voor 10% gewijzigd door majic op 09-03-2014 15:52 ]
The ramblings of an idiot
Tsjetsjenen? Die zitten meer in de kaukasus dan in de krim lijkt me?majic schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:49:
edit : 67% etnische Tsjetsjenen in de republiek, een referendum zou dus voor een zekere uitslag zorgen..
edit: Voor zover ik weet is het grootste deel van de bevolking in de krim russisch. En ja, ze hebben er duidelijk bij vermeld dat ze de uitslag alleen zullen accepteren als het democratisch goed verlopen is. Dus er is vast wel een excuus voor hun, of ze manipuleren de uitslagen op wat voor manier dan ook.
[ Voor 35% gewijzigd door epic_gram op 09-03-2014 15:55 ]
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Grote delen van de manschappen die nu op de Krim staan zullen in de komende dagen vervangen worden. Naar verluid zijn er vele officieren ontslagen vanwege dit praten met Oekraïense militairen en de mislukte aanvallen op de basis. Dit is een waarschuwing aan de nieuwe manschappen. Slaag je niet, ontslag. Ben je vriendelijk tegenover de vijand, ontslag. Verwacht dus een verharding en meer geweld.RoD schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:38:
[...]
Dat is interessant. Ik vraag me al een tijdje af hoeveel van de toneelspelers op de Krim echt achter de zaak staan.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Bron hiervan?EektheMan schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:55:
[...]
Grote delen van de manschappen die nu op de Krim staan zullen in de komende dagen vervangen worden. Naar verluid zijn er vele officieren ontslagen vanwege dit praten met Oekraïense militairen en de mislukte aanvallen op de basis. Dit is een waarschuwing aan de nieuwe manschappen. Slaag je niet, ontslag. Ben je vriendelijk tegenover de vijand, ontslag. Verwacht dus een verharding en meer geweld.
Nee, merp!
Democratische middelen in een autocratie/oligarchie zullen alleen worden ingezet als de uitkomst in lijn is met het beleid van de machthebbers. Er zal dus nooit een referendum komen in Tsjetsjenië en als die er komt zal de uitslag van te voren vast staan.majic schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:49:
Met name doordat Rusland zélf allerlei regio's heeft waar als het op een referendum zou aankomen ze keihard en gegarandeerd de autonomie moeten toekennen (Tsjetsjenië is er daar één van).
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
D'oh, maar als (om maar even een voorbeeld te noemen) de Tsjetsenen in Tsjetsenië de straat op gaan om ook een referendum te krijgen en deze wordt of door het russische leger de kop ingedrukt of er wordt gezegd 'nope, gebeurt niet' weten we ook wel genoeg t.o.v. De Krim.defiant schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:56:
[...]
Democratische middelen in een autocratie/oligarchie zullen alleen worden ingezet als de uitkomst in lijn is met het beleid van de machthebbers. Er zal dus nooit een referendum komen in Tsjetsjenië en als die er komt zal de uitslag van te voren vast staan.
We weten nu ook wel genoeg, daar hebben we een soortgelijke situatie in Tsjetsenië niet voor nodig.McBoom schreef op zondag 09 maart 2014 @ 16:00:
D'oh, maar als (om maar even een voorbeeld te noemen) de Tsjetsenen in Tsjetsenië de straat op gaan om ook een referendum te krijgen en deze wordt of door het russische leger de kop ingedrukt of er wordt gezegd 'nope, gebeurt niet' weten we ook wel genoeg t.o.v. De Krim.
Alsof dat Poetin wat kan schelen. De Internationale gemeenschap doet toch niets. Hier en daar wat land inpikken weegt wel op tegen een paar keer 'foei!'McBoom schreef op zondag 09 maart 2014 @ 16:09:
Maar hoe de situatie nu is kan Poetin zich nog achter allerlei praatjes verschuilen, als het op meerdere plekken gebeurd is het moeilijker om uit te leggen waarom het ene gebied wel een referendum krijgt en het andere niet. Vooral richting de internationale gemeenschap gaat ie dan flink op z'n bek.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Putin had toch recent al een wet erdoorheen gewerkt die oproepen tot onafhankelijkheid strafbaar maakt? Oftewel daar heeft hij allang rekening mee gehouden, vragen om een referendum is strafbaar, en voor onafhankelijkheid stemmen waarschijnlijk ook. En de stemmen van criminelen hoef je niet mee te nemenMcBoom schreef op zondag 09 maart 2014 @ 16:00:
[...]
D'oh, maar als (om maar even een voorbeeld te noemen) de Tsjetsenen in Tsjetsenië de straat op gaan om ook een referendum te krijgen en deze wordt of door het russische leger de kop ingedrukt of er wordt gezegd 'nope, gebeurt niet' weten we ook wel genoeg t.o.v. De Krim.
Edit: Op dit moment is het Russische leger bezig met een bestorming van het vliegveld/luchtmachtbasis Novofederovitsj. Geniet van de vertaling van Bing (die van Google was nog slechter) http://www.microsofttrans...014%2F03%2F9%2F7018231%2F
[ Voor 38% gewijzigd door PauseBreak op 09-03-2014 17:44 ]
Nee, merp!
Daar is de rest van de wereld ook niet rouwig om. Niemand zit op een onafhankelijk Tsjetsjenië te wachten.defiant schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:56:
Er zal dus nooit een referendum komen in Tsjetsjenië en als die er komt zal de uitslag van te voren vast staan.
Ik weet niet maar je geeft me gelijk want nl heeft nauwelijks een legerVerwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 07:19:
[...]
Polen geeft maar net wat minder dan Nederland uit aan zijn leger. Gecombineerd met een lagere loonstandaard doen ze het daardoor nog heel aardig. Ze zijn er dan waarschijnlijk nog niet, maar het doet Rusland ongetwijfeld even slikken - het levert bijna het dubbele aan manschappen op.
Hoewel hoge bedragen te verwachten zijn, moest ik toch even slikken bij het EU-cijfer: €192,535,000,000. Dat is best een leuk zakcentje.
Enkele voorbeelden van ontworpen en geproduceerd in Oekraïne:
Kharkov: T-34, T-44, T-54, T-64, T-80 turret, T-80UD, T-84 (ze hebben geen problemen om bv Franse elektronica of 120mm NATO munitie in exportversies te steken) Rusland heeft nog Uralvagonzavod voor hun tanks. |
Antonov: behoeft geen introductie |
Scheepsbouw, alle Soviet vliegdekschepen kwamen uit Oekraïne.
|
Khartron: Elektronica voor het aansturen van raketten, missiles, MIR-modules, satellieten, kerncentrales, pijplijnen,... Enigste bedrijf dat automatische docking van een 20 ton ruimtetuig aanbiedt. |
Ik zie de Polen, Fransen, Duitsers,... al
Dankzij de paranoia van Stalin hadden ze Ilyushin, Sukhoi, Mikoyan (MiG), Tupolev, Yakovlev,... in Moskou binnengehouden.

Het Westen heeft belang bij om Oekraïne minder als een Russische dochteronderneming te laten functioneren.But US efforts to turn the political tide in Ukraine away from Russian influence began much earlier. In 2004, the Bush administration had given $65 million to provide 'democracy training' to opposition leaders and political activists aligned with them, including paying to bring opposition leader Viktor Yushchenko to meet US leaders and help underwrite exit polls indicating he won disputed elections.
This programme has accelerated under Obama. In a speech at the National Press Club in Washington DC last December as Ukraine's Maidan Square clashes escalated, Nuland confirmed that the US had invested in total "over $5 billion" to "ensure a secure and prosperous and democratic Ukraine" - she specifically congratulated the "Euromaidan" movement.
Indeed, at her 2013 speech, Nuland (US assistant secretary of state) added:
"Today, there are senior officials in the Ukrainian government, in the business community, as well as in the opposition, civil society, and religious community, who believe in this democratic and European future for their country. And they've been working hard to move their country and their president in the right direction."
What direction might that be? A glimpse of an answer was provided over a decade ago by Professor R. Craig Nation, Director of Russian and Eurasian Studies at the US Army War College's Strategic Studies Institute, in a NATO publication:
"Ukraine is increasingly perceived to be critically situated in the emerging battle to dominate energy transport corridors linking the oil and natural gas reserves of the Caspian basin to European markets... Considerable competition has already emerged over the construction of pipelines. Whether Ukraine will provide alternative routes helping to diversify access, as the West would prefer, or 'find itself forced to play the role of a Russian subsidiary,' remains to be seen."
http://www.theguardian.co...-oil-gas-rivals-pipelines
Ze waren goed op weg om Gazprom af te snijden door Chevron, Shell en ExxonMobil gas uit Oekrainse grond te laten pompen voor eigen gebruik of zelfs export naar Europa.But Russia's Gazprom, controlling almost a fifth of the world's gas reserves, supplies more than half of Ukraine's, and about 30% of Europe's gas annually. Just one month before Nuland's speech at the National Press Club, Ukraine signed a $10 billion shale gas deal with US energy giant Chevron "that the ex-Soviet nation hopes could end its energy dependence on Russia by 2020." The agreement would allow "Chevron to explore the Olesky deposit in western Ukraine that Kiev estimates can hold 2.98 trillion cubic meters of gas." Similar deals had been struck already with Shell and ExxonMobil.
The move coincided with Ukraine's efforts to "cement closer relations with the European Union at Russia's expense", through a prospective trade deal that would be a step closer to Ukraine's ambitions to achieve EU integration. But Yanukovych's decision to abandon the EU agreement in favour of Putin's sudden offer of a 30% cheaper gas bill and a $15 billion aid package provoked the protests.
To be sure, the violent rioting was triggered by frustration with Yanukovych's rejection of the EU deal, along with rocketing energy, food and other consumer bills, linked to Ukraine's domestic gas woes and abject dependence on Russia. Police brutality to suppress what began as peaceful demonstrations was the last straw.
Rusland probeert dan met de gasprijs en een zak geld Oekraïne op andere ideeën te brengen. De EU biedt ook 15 miljard dollar aan en de US doet nog een miljard dollar aan borgstelling erbij.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Russian military captures airfield near Saky
Nee, merp!
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Ik krijg steeds meer het gevoel dat er al iets in de werking was met Crimea, Yanukovich en de russen. Alles gaat net iets te gesmeerd en snel voor een "plotselinge" toestand.
Russia Today?IStealYourGun schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:13:
Het is wel verdomd moeilijk om goede pro-russisch nieuws te vinden. Het lijkt wel of elke bron pure propaganda is.
Nee, merp!
Ik ben voorzichtig over RT, maar ik zou liever wat mensen in the field willen hebben, maar blijkbar vind je daar enkel mensen die EU vergelijken met het Nazi regime en dat is echt niet geloofwaardig.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Dat wordt sowieso steeds lastiger want ze zijn bezig om zoveel mogelijk journalisten weg te pesten door bedreigingen etcIStealYourGun schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:31:
[...]
Ik ben voorzichtig over RT, maar ik zou liever wat mensen in the field willen hebben, maar blijkbar vind je daar enkel mensen die EU vergelijken met het Nazi regime en dat is echt niet geloofwaardig.
Edit: Ik lees net dat RT vanaf deze week (na het gebeuren met die presentatrices) een 'strategisch bedrijf' is. Dus over propaganda gesproken
[ Voor 24% gewijzigd door PauseBreak op 09-03-2014 19:56 ]
Nee, merp!
RT is altijd al het propagandakanaal geweest van Rusland richting het Westen. Net zoals CNN dat min of meer is voor Amerika, en Al Jazeera voor Qatar en de daaromliggende Arabische landen.PauseBreak schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:35:
Edit: Ik lees net dat RT vanaf deze week (na het gebeuren met die presentatrices) een 'strategisch bedrijf' is. Dus over propaganda gesproken
That being said, als het niet over Russische aangelegenheden gaat is RT bijvoorbeeld best te pruimen. Er komt behoorlijk wat nieuws voorbij die de Westerse media (om begrijpelijke redenen) niet uitgebreid behandeld (denk bijvoorbeeld aan de Snowden files) en ook Noam Chomsky kreeg via RT eindelijk een medium waarin hij richting een groter publiek kon spreken (vanwege zijn, terechte, kritiek op de handel en wandel van de Amerikaanse overheid was (en is?) hij door Amerikaanse media monddood gemaakt.).
Interessant. Met name omdat in de alternatieve media (de "alu hoedjes" hoek, ja) al een tijdje het scenario wordt geschetst dat als dit echt een heet conflict gaat worden Rusland zeker niet alleen zal komen te staan maar absoluut de steun van landen als Iran, China en India kan verwachten indien de VS en EU zich ook actiever ermee gaan bemoeien.PauseBreak schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:46:
Interessanter is dit stuk van Xinhua: http://news.xinhuanet.com...014-03/07/c_133168143.htm
Aangezien Xinhua behoorlijk gelieerd is met de Chinese Communistische Partij kun je hier ook de lijn in lezen die China voorstaat in dit conflict. Of simpeler: China steunt Rusland hierin.
[ Voor 25% gewijzigd door mindcrash op 09-03-2014 20:17 ]
Dat Iran en China achter Rusland zouden gaan staan of reeds achter Rusland staan lijkt me logisch. Voor wat betreft China mede omdat dit een interessante testcase is voor hoe zij met bepaalde eilandengroepen en o.a. Taiwan om zouden kunnen gaan.mindcrash schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:10:
[...]
Interessant. Met name omdat in de alternatieve media (de "alu hoedjes" hoek, ja) al een tijdje het scenario wordt geschetst dat als dit echt een heet conflict gaat worden Rusland zeker niet alleen zal komen te staan maar absoluut de steun van landen als Iran, China en India kan verwachten indien de VS en EU zich ook actiever ermee gaan bemoeien.
India achter Rusland vind ik echter minder logisch en aannemelijk. Mede doordat India ook nog binnen de invloedssfeer van Groot-Brittannië ligt, en minder te winnen heeft bij het steunen van Rusland (en indirect China, want China en India zijn geen vriendjes).
Nee, merp!
Plus dat China nog wel wat claims heeft op een aantal mooie stukjes Oost-Rusland.PauseBreak schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:24:
[...]
Dat Iran en China achter Rusland zouden gaan staan of reeds achter Rusland staan lijkt me logisch. Voor wat betreft China mede omdat dit een interessante testcase is voor hoe zij met bepaalde eilandengroepen en o.a. Taiwan om zouden kunnen gaan.
India achter Rusland vind ik echter minder logisch en aannemelijk. Mede doordat India ook nog binnen de invloedssfeer van Groot-Brittannië ligt, en minder te winnen heeft bij het steunen van Rusland (en indirect China, want China en India zijn geen vriendjes).
India backs Russia’s ‘legitimate interests’ in UkrainePauseBreak schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:24:
Klopt, maar ik vermoed die claims op dit moment wat minder prioriteit hebben op de Chinese todo lijst dan het afstraffen van Japan.Prosac2010 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:29:
Plus dat China nog wel wat claims heeft op een aantal mooie stukjes Oost-Rusland.
[ Voor 23% gewijzigd door mindcrash op 09-03-2014 20:48 ]
Ah natuurlijk, ik was even vergeten dat India zelf soortgelijke gebieden heeft in en aan haar eigen grenzen. Tel daarbij op dat ze voornamelijke Russisch militair materieel kopen en het is een makkelijk sommetje
Nee, merp!
Heeft India zoveel van die gebieden dan? Er is natuurlijk hun gedoe met Pakistan, maar Pakistan heeft niet nucleaire wapens ingeleverd voor een waardeloos papiertje, en daar gaat dus voorlopig niks aan de situatie veranderen.PauseBreak schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:02:
[...]
Ah natuurlijk, ik was even vergeten dat India zelf soortgelijke gebieden heeft in en aan haar eigen grenzen. Tel daarbij op dat ze voornamelijke Russisch militair materieel kopen en het is een makkelijk sommetje
En wat meningsverschillen met China, maar India moet wel redelijk gek zijn als ze denken dat India vs China vergelijkbaar is met Rusland vs Oekraïne.

Wat niet wegneemt dat ze misschien wel eens inspiratie kunnen halen uit dit conflict.
Beste manier om het volk achter een nieuwe party/leider te laten scharen en de macht te consolideren, is patriottische gevoelens opwekken met een externe vijand. Poetin mag de rol van de externe vijand spelen.RoD schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:18:
Opiniestukje van de New York Times, voor wie het interessant vindt. Klik
Dag argument kwam in een andere vorm ook al langs in nieuws: 'Russische malware valt Europese overheden aan'rapture schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:38:
Beste manier om het volk achter een nieuwe party/leider te laten scharen en de macht te consolideren, is patriottische gevoelens opwekken met een externe vijand. Poetin mag de rol van de externe vijand spelen.
Zodra er in westerse media een kritische reactie komt die niet anti-VS of -Europa is, is dat omdat de media zo rechts is.
Waar blijft dat argument voor de vele "anti-"huidige westerse regering-berichten
[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 09-03-2014 23:51 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Klopt, maar veel inhoudelijke berichten werden er niet uitgepompt nadat Greenwald vertrok om First Look Media op te zetten, terwijl zowel de Guardian als de Washington Post al maanden een mogelijkheid hebben om contact te zoeken met Snowden en zijn volledige documentenbibliotheek encrypted ter beschikking hebben.F_J_K schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:50:
Je kunt niet zeggen dat de media nooit Snowden heeft genoemd of zo.
De stroom met inhoudelijke artikelen over NSA en GCHQ kwam eigenlijk pas weer goed op gang nadat First Look Media technisch klaar was om The Intercept te publiceren (en Greenwald een team om zich heen heeft samen kunnen stellen om dat ook te kunnen doen).
En dan heb ik het nog geeneens gehad over bijvoorbeeld het gerucht dat via onder meer de Guardian (na het vertrek van Greenwald) in de wereld werd geholpen (en later door meerdere mensen is gedebunked en gekwalificeerd als pure onzin) dat Snowden weleens een Russische spion zou kunnen zijn. Karaktermoord in optima forma.
[ Voor 21% gewijzigd door mindcrash op 10-03-2014 08:27 ]
Een kwalitatief hoogwaardige en onafhankelijke pers is essentieel in een fatsoenlijke democratie inderdaad, maar dat is in de meeste westerse landen nogal aan erosie onderhevig door diverse factoren. Hierdoor valt ook in het westen langzamerhand een essentieel controle element weg en opent 't de weg naar minder transparantie en corruptie. Dat laatste is o.a. in Nederland actueel door het verdwijnen van de pers op lokaal niveau.F_J_K schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:50:
Het leuke van een fatsoenlijke democratie is namelijk dat van beide (of ieder van de vele) kanten de negatieve aspecten worden belicht. Je kunt niet zeggen dat de media nooit Snowden heeft genoemd of zo.
De afhankelijkheid van een democratie van de pers die het moet het veelal moet hebben van commerciële inkomsten en dus de gunst van de burger en/of bedrijfsleven beschouw ik hierdoor als een fundamenteel risico. Het is jammer dat we de vooruitgang van de mens vooral op technologisch gebied prijzen, maar op sociaal maatschappelijke gebieden zoals bijvoorbeeld het functioneren van ons democratisch stelsel lijken de ontwikkelingen stil te staan of soms zelfs achteruit te lopen.
Ik refereer naar het soort externe vijand dat troepen over de grens stuurt, anders is het niet concreet genoeg.F_J_K schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:50:
Dag argument kwam in een andere vorm ook al langs in nieuws: 'Russische malware valt Europese overheden aan'
Zodra er in westerse media een kritische reactie komt die niet anti-VS of -Europa is, is dat omdat de media zo rechts is.
Net zoals Che Guevara dankzij Bay of Pigs Invasion of Vietnamese communisten dankzij de Vietnamoorlog of Mao dankzij het oud probleem van het Westen en Japanners die graag een stukje China willen,...
De gewone man in de straat ziet een concreet probleem aankomen. Het volk is radeloos en kijkt naar de nieuwe party/leider voor een oplossing. Je kan een concrete oplossing bieden door het buiten te werken. Het resultaat is zwart of wit, niet iets voor discussie vatbaar zoals "Is dat wel een goed economisch beleid?".

Niet alleen dat. Hoe hoger het aantal mensen met een Russisch paspoort in de Krim is, hoe gemakkelijker het wordt voor Poetin om te zeggen "Ik stuur mijn troepen er enkel heen om mijn eigen bevolking (de mensen met een Russisch paspoort dus) te beschermen.". Dat speelt hij erg slim moet ik zeggen.McBoom schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:37:
De Krim oort nog niet eens bij Rusland, maar je mag kiezen of je een Russisch of Oekraiens paspoort wil. Altijd handig voor razzia's en deportaties in de toekomstAusweis bitte!!
Nee, merp!
Dus ook de VS is blijkbaar aan het hengelen naar mogelijkheden om (naast activiteiten van Rusland) militair in te grijpen. 1 verkeerde opmerking van Svoboda of Right Sector en Team America World Police trapt de deur in.Pyatt addresses issue of right wing factions in govt in Kiev. Says use of anti Semitic comments would be red line for US govt
Dit topic is gesloten.
Voor de vliegramp is dit topic: Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne
Probeer de discussie hier te beperken tot Oekraïne.