[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
PinokkioTV schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:46:
Ik heb in huis twee wifipunten. Wat me opvalt sinds de update, is dat mijn Lumia's trager schakelen tussen deze accespoints, terwijl voorheen altijd het sterkste signaal werd gebruikt. Andere devices in huis hebben hier geen last van, met WP 8.0 heb ik dit niet eerder gemerkt.
Heb hier (lumia 920, 8.1 dev prev met laatste udate OS) precies hetzelfde. Ook minder ver bereik van router. Nog geen harde reset gedaan.
Energieverbruik is wel behoorlijk verminderd , ik schat een 10% gemiddeld. Vooral als ik er helemaal niks mee doe is het verbruik nu nagenoeg nul. :)F

[ Voor 11% gewijzigd door Plof-kip op 18-05-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Denk dat ze de uitzendkracht van het wifi signaal hebben teruggeschroeft om de batterij te sparen. Ook lijkt het erop dat ze minder vaak pollen naar netwerken. (Als ik jouw verhaal zo lees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Ah, goed punt. Hard reset zal dat veroorzaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 13:54
Wil toch wel graag een keer die Whatsapp update in de store zien. Laatste update is al enkele maanden terug, en als ik de updates mag geloven komt er een bel-functie in, andere achtergronden en veel meer.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:46
Volgens mij hebben ze gewoon telkens mockups van hun designer online gezet en lopen ze ons gewoon te trollen. Die update komt er nooit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Probleem van kwijtrakende WiFi verbinding lijkt opgelost door met 1 van beide SSID's niet meer automatisch te verbinden (instellingen/wifi/kies ssid/vinkje uit bij automatisch verbinden). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 12:50
Wat een wereld van verschil die 8.1 update van afgelopen week op mijn Lumia 920. Internetbrowser is ontzettend veel sneller geworden, de camera start nu wél binnen 10 seconden (binnen 3 seconden ongeveer) en in het algemeen zijn apps veel sneller geworden met laden/hervatten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:06
Hoe zetten jullie playlists op jullie telefoon?

Via Muziek (Xbox Music) van Windows 8.1 moet je een veel te dure Xbox music pass kopen precies om je muziek op andere toestellen dan je PC te kunnen synchen.
Uiteindelijk kan je ook niet alle eigen liedjes synchen via de xbox music cloud. Het is ook omslachtig om niet automatisch gematchte muziek te moeten matchen en uploaden naar de cloud.
Man ik wordt er gewoon weemoedig van.

Waarom maken ze het nu toch zo omslachtig en irritant voor WP gebruikers?

Ik ben geen fan van iTunes maar daar is het super makkelijk om playlists op je iDevices te krijgen.

Via Windows Mediaplayer kan ik wel een playlist maken en syncen maar dan vindt ik de playlist niet op mijn telefoon terug. Enkel de liedjes.

Op mijn Lumia 920 probeerde ik dan Xbox Music & Nokia MixRadio maar die zien enkel dus die Xbox Music playlists die ik zelf gemaakt heb op de telefoon.
Ik kan er liedjes insteken maar weer hetzelfde probleem: ze synchen niet allemaal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

dotslasher schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:03:
Ik heb mijn playlists op mijn 1520 gezet door ze te maken in de Windows 8.1 Music app, en aangezien ik (bijna) dezelfde verzameling op mijn telefoon heb als op mijn pc ging dat allemaal best goed.

Verder vind ik 't muziek afspelen/beheren op WP een ramp. Het volgende lijstje geldt bij mij zowel voor Xbox Music als voor Nokia MixRadio:
  • Album art gaat in 80% van de gevallen fout, en dat kan je (voor zover ik weet) niet handmatig rechtzetten
  • Een nieuwe playlist maken is alleen mogelijk met losse nummers (waarom niet met albums?)
  • Er zit een kleine pauze tussen twee nummers
  • Interface van apps is niet logisch ingedeeld (bij het openen zien van 'aanbevolen muziek')
Ben op zoek naar een 'no-nonsense' muziek app voor het simpelweg afspelen van muziek (MP3's) zonder pauzes tussen nummers en het tonen van de juiste album art, maar nog niks gevonden helaas. WP is heerlijk, maar dit :/
* Migrator gaat binnenkort zijn oude iPod touch weer gebruiken om muziek te luisteren

Genoeg gezeurd en wat meer ontopic:
Ben benieuwd of de custom lockscreens echt pas beschikbaar komen tijdens de officiële 8.1 release of dat we er al eerder van kunnen genieten. Heb er sinds de aankondiging niets meer over gehoord... lijkt me nog steeds erg tof :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Ik heb met me 1520 een idle batterydrain van 4 en een beetje. Hoeveel is dat bij jullie onder WP8.1?
Heb er weinig extra apps op staan. Glimp staat uit, en het automatisch uploaden naar Onedrive heb ik uitgeschakeld. De meeste apps mogen niet op de achtergrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bioflap schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:51:
Ik heb met me 1520 een idle batterydrain van 4 en een beetje.
4 en een beetje, bedoel je dan 4% per uur dat je batterij minder wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Bioflap schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:51:
Ik heb met me 1520 een idle batterydrain van 4 en een beetje. Hoeveel is dat bij jullie onder WP8.1?
Heb er weinig extra apps op staan. Glimp staat uit, en het automatisch uploaden naar Onedrive heb ik uitgeschakeld. De meeste apps mogen niet op de achtergrond draaien.
idle? rond de 1%. Heb hem laatst enkele dagen op mijn nachtkastje laten liggen, mail en alles kwam gewoon binnen. na 4 dagen begon de telefoon te piepen dat de batterij leeg was.

sync 6 mailboxen as items arrive, Whatsapp push aanstaan, glimp op peek staan en nog wat apps die af en toe synchen

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Als ik er niets mee doe, dan is het inderdaad 4% per uur dat de batterij minder wordt. Hierbij gebruik ik de telefoon niet. Het enige wat synchroniseert is Whatsapp, mail en nieuws. Verder niet.

Heb mijn eerste 1520 al ingeleverd bij de MM, omdat daar de accuduur helemaal waardeloos van was.
Was van plan om hem even een Factory Reset te geven, maar dan heb ik geen WhatsApp, dus dat is ook geen optie op dit moment :P

EDIT:
Heb nu nog 76% over, en de Batterijbesparing app geeft aan dat ik nog 18 uur met de accu kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Bioflap op 20-05-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Net nieuw? Meestal moet de batterij even "wennen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
hjs schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:22:
Net nieuw? Meestal moet de batterij even "wennen".
Heb hem nu een maand. Heb de accu echter nog nooit tot 0% laten lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 20:17
Ik moet ook zeggen dat het batterij verbruik sterk verminderd is sinds de laatste update, mocht ook wel.

Al heb gisteren en vandaag wel drains gehad. De telefoon had gewoon 4G bereik maar er kwamen geen mails of whatsapps binnen en de batterij werd ook leeg getrokken.
Toen een restart gedaan en was het weer opgelost en kwamen de mails binnen. Volgens mij heb ik dit ook wel eens gehad met WP8.
Migrator schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:38:
[...]

Ik heb mijn playlists op mijn 1520 gezet door ze te maken in de Windows 8.1 Music app, en aangezien ik (bijna) dezelfde verzameling op mijn telefoon heb als op mijn pc ging dat allemaal best goed.

Verder vind ik 't muziek afspelen/beheren op WP een ramp. Het volgende lijstje geldt bij mij zowel voor Xbox Music als voor Nokia MixRadio:
  • Album art gaat in 80% van de gevallen fout, en dat kan je (voor zover ik weet) niet handmatig rechtzetten
  • Een nieuwe playlist maken is alleen mogelijk met losse nummers (waarom niet met albums?)
  • Er zit een kleine pauze tussen twee nummers
  • Interface van apps is niet logisch ingedeeld (bij het openen zien van 'aanbevolen muziek')
Ben op zoek naar een 'no-nonsense' muziek app voor het simpelweg afspelen van muziek (MP3's) zonder pauzes tussen nummers en het tonen van de juiste album art, maar nog niks gevonden helaas. WP is heerlijk, maar dit :/
* Migrator gaat binnenkort zijn oude iPod touch weer gebruiken om muziek te luisteren

Genoeg gezeurd en wat meer ontopic:
Ben benieuwd of de custom lockscreens echt pas beschikbaar komen tijdens de officiële 8.1 release of dat we er al eerder van kunnen genieten. Heb er sinds de aankondiging niets meer over gehoord... lijkt me nog steeds erg tof :)
Mijn album art staat altijd goed, en dan luister ik muziek die de store absoluut niet kent. Maar ik doe wel altijd netjes handmatig op de PC album art toevoegen.

De pauze tussen nummers viel mij ook op, volgens mij is dat pas sinds 8.1.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyrus The Virus op 21-05-2014 09:47 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
dotslasher schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:03:

Via Muziek (Xbox Music) van Windows 8.1 moet je een veel te dure Xbox music pass kopen precies om je muziek op andere toestellen dan je PC te kunnen synchen.
Uiteindelijk kan je ook niet alle eigen liedjes synchen via de xbox music cloud. Het is ook omslachtig om niet automatisch gematchte muziek te moeten matchen en uploaden naar de cloud.
Man ik wordt er gewoon weemoedig van.

Waarom maken ze het nu toch zo omslachtig en irritant voor WP gebruikers?

Ik ben geen fan van iTunes maar daar is het super makkelijk om playlists op je iDevices te krijgen.

Via Windows Mediaplayer kan ik wel een playlist maken en syncen maar dan vindt ik de playlist niet op mijn telefoon terug. Enkel de liedjes.

Op mijn Lumia 920 probeerde ik dan Xbox Music & Nokia MixRadio maar die zien enkel dus die Xbox Music playlists die ik zelf gemaakt heb op de telefoon.
Ik kan er liedjes insteken maar weer hetzelfde probleem: ze synchen niet allemaal. :(
Ik sync met Media monkey, die zet zowel de playlist als de nummers over. Nog nooit problemen gehad met tags of album art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 01:15
Beste tweakerts, is het mogelijk games welke sinds de wp8.1 update nu in de apps lijst verschijnen daaruit te verwijderen?
Ik heb ze liever zoals vroeger, alles in de games app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:06
tarlitz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:30:
[...]

Ik sync met Media monkey, die zet zowel de playlist als de nummers over. Nog nooit problemen gehad met tags of album art.
tnx voor de tip. Ik zal dit vanavond eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

BM

Moderator Spielerij
TetPr87 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:56:
Beste tweakerts, is het mogelijk games welke sinds de wp8.1 update nu in de apps lijst verschijnen daaruit te verwijderen?
Ik heb ze liever zoals vroeger, alles in de games app.
Nope, kan niet, tenzij je ze uninstalled, maar dat zal de bedoeling ook niet zijn :+

Microsoft heeft bewust de keuze gemaakt omdat het kennelijk te verwarrend was dat games in een aparte lijst kwamen. Valt voor overstapper wel wat voor te zeggen maar persoonlijk ben ik er ook niet blij mee.

Wellicht dat er in de toekomst een optie voor komt, maar vooralsnog is het zoals het is.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 09:52
Ik hoor net de reclame van NL-Alert op de radio, volgende week weer een testbericht.
In WP 8.0 is het standaard niet ondersteund (HTC schijnt dit wel ingebouwd te hebben).

Hoe zit dit in WP8.1??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:35
Paar dingetjes die ik als vervelend ervaar (zit nog steeds in 8.0).

In de auto:
De stem van Here Drive werkt alleen als bluetooth uitstaat, en laat ik nou juist in de auto graag bluetooth gebruiken.
Als ik in de Nokia Car App zit en een telefoontje krijg, dan springt mijn telefoon naar het bel scherm en uit de Car App, waardoor na een korte periode de telefoon dus weer in lock screen springt. En ik daar pas weer uit kom door te slepen en pincode in te voeren.
Niet echt gemak/gebruikersvriendelijk.

Is dit iets wat in 8.1 al gewijzigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
St00mwals schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:01:
Ik hoor net de reclame van NL-Alert op de radio, volgende week weer een testbericht.
In WP 8.0 is het standaard niet ondersteund (HTC schijnt dit wel ingebouwd te hebben).

Hoe zit dit in WP8.1??
Als ik NL-Alert mag geloven dan bestaat de Lumia 920 in ieder geval niet meer, en alle nieuwe Windows Phone 8 devices (Lumia 1520, 925, 630, 930) staan er niet eens tussen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
TheVMaster schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:17:
[...]

Als ik NL-Alert mag geloven dan bestaat de Lumia 920 in ieder geval niet meer, en alle nieuwe Windows Phone 8 devices (Lumia 1520, 925, 630, 930) staan er niet eens tussen |:(
Daarom stel ik de vraag ook hier :+ , die instelhulp stelt echt helemaal niks voor, geen enkel fatsoenlijk toestel staat er tussen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
hmm.. bijzonder. Heb hem op de Ativ-S wel in kunnen stellen. Het is hetzelfde besturingssysteem, dus wellicht is het ook op dezelfde manier in te stellen??

Instellingen; geavanceeerde tekstberichten; "ontvangst infoberichten inschakelen" inschakelen; lijst met kanalen bewerken; toevoegen > Kanaalnaam: "NL-Alert" / Kanaal-id: "919" > toevoegen > reboot > klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Timmiee schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:25:
hmm.. bijzonder. Heb hem op de Ativ-S wel in kunnen stellen. Het is hetzelfde besturingssysteem, dus wellicht is het ook op dezelfde manier in te stellen??

Instellingen; geavanceeerde tekstberichten; "ontvangst infoberichten inschakelen" inschakelen; lijst met kanalen bewerken; toevoegen > Kanaalnaam: "NL-Alert" / Kanaal-id: "919" > toevoegen > reboot > klaar
Op een Nokia Lumia 820 met WP 8.0 (incl de Black update van Nokia) heb ik geen geavanceerde tekstberichten of infoberichten of iets wat er op lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hier Lumia 920 met WP 8.1 , ook geen geavanceerde tekstberichten, helaaschg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
hms... bijzonder :| je zou verwachten dat een telefoon in de huidige generatie dat toch minimaal wel ondersteunen zou :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Je bedoelt een systeem dat alleen in Nederland werkt (want het is hier iets anders ingericht dan in andere landen). Waarom zouden ze daar moeite in steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 21:58
Bij een vorige test van Amber Alert kreeg ik op mijn HTC 8S netjes (teveel) berichten binnen. Bij mij werkte het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Iridium op 26-05-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Joah, op mijn HTC Trophy 7 kreeg ik het ook binnen. Nokia doet er echter niet al teveel moeite voor lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
Caelorum schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:07:
Je bedoelt een systeem dat alleen in Nederland werkt (want het is hier iets anders ingericht dan in andere landen). Waarom zouden ze daar moeite in steken?
is it? Geen idee van. In dat geval; waarom moeten wij Nederlanders altijd ons eigen wiel uitvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

NeutraleTeun schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:16:
Paar dingetjes die ik als vervelend ervaar (zit nog steeds in 8.0).

In de auto:
De stem van Here Drive werkt alleen als bluetooth uitstaat, en laat ik nou juist in de auto graag bluetooth gebruiken.
...
Is dit iets wat in 8.1 al gewijzigd is?
Die stem van Here Drive tettert in 8.1 hier opeens over bleutooth heen. Heel irritant, omdat hij bij elke aanwijzing de radio even dimt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:35
Radio en stem wel een beetje in verhouding?
Of echt te harde stem met geen radio?

Kan me voorstellen dat als je een lekker nummer op 30+ heb staan, je niet die stem opeens ook met 30+ wilt horen.

[ Voor 40% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-05-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Timmiee schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:36:
[...]
is it? Geen idee van. In dat geval; waarom moeten wij Nederlanders altijd ons eigen wiel uitvinden?
Nouja in die zin dat het wel een onderdeel is van de GSM standaard (cell broadcasts) en in heel Europa en de VS wordt het wel gebruikt, maar het probleem ligt volgens mij in het uiteindelijke bericht dat aankomt bij de telefoon. Dat is als ik het goed heb begrepen net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Caelorum schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:07:
Maar toch heeft Android daar wel zijn voordeel mee. Want Google steekt juist wel moeite in Nederland.
MS is toch echt zwaar US gefocust, en de rest kan maar eeuwig wachten. Je kan MS hier liggen verdedigen, maar het begint zwaar irritant en merkbaar te worden dat de rest van de wereld ze geen zak boeit. Dus zoals je zegt, waarom zouden ze? Niets hoeft, maar het mag en kan wel. En daarmee loopt Google dus ver vooruit. De gemiddelde eindgebruiker maakt het hoe en wat niet uit, ze willen gewoon dat dingen hier werken.

Wachten is sowieso een getrainde bezigheid sinds ik meer dan een jaar bij WP en volledig op MS services zit.

Wanneer nou eindelijk...:
- een fatsoenlijke Whatsapp app
- een fatsoenlijke Facebook app
- een fatsoenlijke Skype app
- een fatsoenlijke IMDB app
- een officiële YouTube app (myTube is overigens geweldig)
- een fatsoenlijke Bing ervaring voor Nederland

En kan nog wel eventjes doorgaan. Het blijft maar wachten, wachten, wachten. Ben een WP fan, maar ben benieuwd of ik het nog jaren ga volhouden als dit niet gaat verbeteren. Ik vraag niet eens om lokale apps, maar ik noem enkel de meest fundamentele apps die wereldwijd het meest gebruikt worden. Zelfs die zijn niet op orde.

[ Voor 38% gewijzigd door enomiss op 26-05-2014 13:13 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
enomiss schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:58:
[...]

Maar toch heeft Android daar wel zijn voordeel mee. Want Google steekt juist wel moeite in Nederland.
MS is toch echt zwaar US gefocust, en de rest kan maar eeuwig wachten. Je kan MS hier liggen verdedigen, maar het begint zwaar irritant en merkbaar te worden dat de rest van de wereld ze geen zak boeit. Dus zoals je zegt, waarom zouden ze? Niets hoeft, maar het mag en kan wel. En daarmee loopt Google dus ver vooruit. De gemiddelde eindgebruiker maakt het hoe en wat niet uit, ze willen gewoon dat dingen hier werken.

Wachten is sowieso een getrainde bezigheid sinds ik meer dan een jaar bij WP en volledig op MS services zit.

Wanneer nou eindelijk...:
- een fatsoenlijke Whatsapp app
- een fatsoenlijke Facebook app
- een fatsoenlijke Skype app
- een fatsoenlijke IMDB app
- een officiële YouTube app (myTube is overigens geweldig)
- een fatsoenlijke Bing ervaring voor Nederland

En kan nog wel eventjes doorgaan. Het blijft maar wachten, wachten, wachten. Ben een WP fan, maar ben benieuwd of ik het nog jaren ga volhouden als dit niet gaat verbeteren. Ik vraag niet eens om lokale apps, maar ik noem enkel de meest fundamentele apps die wereldwijd het meest gebruikt worden. Zelfs die zijn niet op orde.
En dat wachten hebben de android gebruikers ook moeten doen, of beweer jij dat android sinds versie 1.0 geweldigd was? Pas vanaf android 4.4 werd het een beetje volwassen en hebben ze iets gedaan aan de traagheid op budget toestellen. Hetzelfde voor Facebook, die was eerst op html5 basis gemaakt en werkte dramatisch slecht.

Daarnaast heeft NL-Alert op het wp7.8 platform en meerdere wp8 toestellen gewerkt. Het is op dit moment dat de Nokia toestellen het niet ondersteunen, want het platform zelf doet het prima namelijk. Dat wilt niet zeggen dat het bij android goed op orde is, want daar heb je precies dezelfde.

Een officiële YouTube app kunnen we wel vergeten. YouTube blijft van Google en die laat open baarlijk merken dat ze Microsoft op elk vlak dwars willen zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 26-05-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
vali schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:27:
[...]

En dat wachten hebben de android gebruikers ook moeten doen, of beweer jij dat android sinds versie 1.0 geweldigd was? Hetzelfde voor Facebook, die was eerst op html5 basis gemaakt en werkte dramatisch slecht.

Daarnaast heeft NL-Alert op het wp7.8 platform en meerdere wp8 toestellen gewerkt. Het is op dit moment dat de Nokia toestellen het niet ondersteunen, want het platform zelf doet het prima namelijk. Dat wilt niet zeggen dat het bij android goed op orde is, want daar heb je precies dezelfde.
Dat wachten voor Android gebruikers gebeurde nog altijd in een fase dat ALLES nog in de beginfase stond in dit smartphone wereldje. Ja, er was de iPhone, maar die was toch te duur voor veel mensen, en zo geweldig was het daar ook nog niet.

Nu heb je 2 WP concurrenten die al 'geweldig' zijn voor de massa. De massa ziet dus geen reden om te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
enomiss schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:30:
[...]

Dat wachten voor Android gebruikers gebeurde nog altijd in een fase dat ALLES nog in de beginfase stond in dit smartphone wereldje. Ja, er was de iPhone, maar die is toch te duur voor veel mensen, en zo geweldig was het daar ook nog niet.

Nu heb je 2 WP concurrenten die al 'geweldig' zijn voor de massa. De massa ziet dus geen reden om te wachten!
Nee hoor, dat wachten moet je als Android gebruiker nog steeds. Of wil jij zeggen dat het platform 100% volwassen is op tablet gebied? Dat iedere app 100% perfect draait op ieder toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
enomiss schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:58:
[...]
MS is toch echt zwaar US gefocust, en de rest kan maar eeuwig wachten. [....] De gemiddelde eindgebruiker maakt het hoe en wat niet uit, ze willen gewoon dat dingen hier werken.[...]
Android heeft dan weer andere problemen waardoor het voor de gemiddelde gebruiker weer absoluut niet het beste systeem is. Wat dat betreft zou iOS dat wel zijn, mits ze eindelijk eens budgettoestellen zouden gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Tja zo vinden jullie altijd wel manieren om WP te verdedigen, maar dat interesseert mijn zus of moeder echt niet hoor. Voor hun ervaring is Android net zo vloeiend, of het interesseert ze geen zak dat af en toe iets hapert. Ze willen gewoon de populaire apps van redelijke kwaliteit. En ja, dat heeft iOS en Android grotendeels op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
enomiss schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:34:
Tja zo vinden jullie altijd wel manieren om WP te verdedigen, maar dat interesseert mijn zus of moeder echt niet hoor. Voor hun ervaring is Android net zo vloeiend, of het interesseert ze geen zak dat af en toe iets hapert. Ze willen gewoon de populaire apps van redelijke kwaliteit. En ja, dat heeft iOS en Android grotendeels op orde.
Ik ben gewoon realistisch... Ik verkoop op mijn werk genoeg verschillende devices en de reden waarom android op dit moment goed verkoopt komt door de goede marketing van Samsung.

Er komen klanten binnen die geen zak verstand hebben van tablets en zeggen dat ze iets zoeken en een galaxy wel iets lijkt. Ze hebben geen idee hoe het eruit ziet, hoe het smaakt of ruikt, maar ze willen het hebben. Vaak als ik doorvraag kom ik erachter dat een android device geschikt voor hen is,

Als er 1 tablet fabrikant traag en slechte support levert is het Samsung wel, maar de consument blijft het kopen. De developers spelen hier op in en focussen zich steeds minder op IOS en maken eerder applicaties voor Android.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 26-05-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
vali schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:37:
[...]

Ik ben gewoon realistisch... Ik verkoop op mijn werk genoeg verschillende devices en de reden waarom android op dit moment goed verkoopt komt door de goede marketing van Samsung.

Er komen klanten binnen die geen zak verstand hebben van tablets en zeggen dat ze iets zoeken en een galaxy wel iets lijkt. Ze hebben geen idee hoe het eruit ziet, hoe het smaakt of ruikt, maar ze willen het hebben.

Als er 1 tablet fabrikant traag en slechte support levert is het Samsung wel, maar de consument blijft het kopen. De developers spelen hier op in en focussen zich steeds minder op IOS en maken eerder applicaties voor Android.
Ach hou toch eens op met die onzin. Je bereikt echt niet alles met alleen marketing. Zowel de Galaxy serie als de iPhone serie is lang genoeg op de markt om mond op mond reclame zijn werk te hebben laten doen. Ze zijn gewoon goed voor de meeste mensen. Mensen schreeuwen het tegenwoordig van de daken als er iets met hun smartphone is, of als WhatsApp eruit ligt. De gemiddelde vrouw van 15-35 jaar kun je naar een gesticht brengen wanneer het niet functioneert. Ze draaien letterlijk door en zijn erg gevoelig. Blijkbaar hebben beide series een ruime voldoende gescoord op dit front, anders waren ze niet zo populair - nog steeds. Basta.

Ik zou de (social) media wel eens willen zien als WhatsApp niet meer in de Android/iOS store zou staan zoals nu het geval is bij Windows Phone. Dan weet ik zeker dat Facebook en Twitter overbelast zouden raken van geklaag, en iedereen naar een alternatief zou zoeken. Nou voor, WP is Android/iOS het alternatief, daar heb je zulk gezeik niet.

Overigens, begrijp mij niet verkeerd. Ik blijf voorlopig bij WP, maar je moet niet naïef gaan doen. |:(
Het kost mij enorm veel energie om mijn moeder en zus, welke ik aan een WP heb geholpen te blijven overtuigen dat het een betere keuze is dan Android/iOS. Want het enige wat ze doen is Whatsappen en Facebooken, en dat is allemaal K*t op WP.

[ Voor 13% gewijzigd door enomiss op 26-05-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
enomiss schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:44:
[...]

Ach hou toch eens op met die onzin. Je bereikt echt niet alles met alleen marketing. Zowel de Galaxy serie als de iPhone serie is lang genoeg op de markt om mond op mond reclame zijn werk te hebben laten doen. Ze zijn gewoon goed voor de meeste mensen. Mensen schreeuwen het tegenwoordig van de daken als er iets met hun smartphone is, of als WhatsApp eruit ligt. Blijkbaar hebben beide series een ruime voldoende gescoord op dit front, anders waren ze niet zo populair - nog steeds. Basta.

Ik zou de (social) media wel eens willen zien als WhatsApp niet meer in de Android/iOS store zou staan zoals nu het geval is bij Windows Phone. Dan weet ik zeker dat Facebook en Twitter overbelast zouden raken van geklaag, en iedereen naar een alternatief zou zoeken. Nou voor, WP is Android/iOS het alternatief, daar heb je zulk gezeik niet.
Nee inderdaad je bereikt niks met marketing. Samsung is in paar jaar tijd de grootste met android geworden dat zelfs Google bang van hen is geworden.

Het gevolg is dat de vraag naar IOS voor tablets ( en phones) afneemt. Microsoft moet dit gewoon keer inzien en de marketing in Europa vergroten. Het neemt wel toe, maar dit kan in mijn ogen wel sneller

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 26-05-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
vali schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:49:
[...]

Nee inderdaad je bereikt niks met marketing. Samsung is in paar jaar tijd de grootste met android geworden dat zelfs Google bang van hen is geworden.

Het gevolg is dat de vraag naar IOS voor tablets afneemt. Microsoft moet dit gewoon keer inzien en de marketing in Europa vergroten.
Natuurlijk helpt marketing, veel mensen zijn dom, maar echt niet zo dom om na een Galaxy 1, ook de 2, 3, 4 en Galaxy 5 te kopen. De kwaliteit is gewoon voldoende. Je kan nog doorgaan met naïef zijn, maar ik vind dit einde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 12:17
enomiss schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:44:
[...]

Ach hou toch eens op met die onzin. Je bereikt echt niet alles met alleen marketing. Zowel de Galaxy serie als de iPhone serie is lang genoeg op de markt om mond op mond reclame zijn werk te hebben laten doen. Ze zijn gewoon goed voor de meeste mensen. Mensen schreeuwen het tegenwoordig van de daken als er iets met hun smartphone is, of als WhatsApp eruit ligt. De gemiddelde vrouw van 15-35 jaar kun je naar een gesticht brengen wanneer het niet functioneert. Ze draaien letterlijk door en zijn erg gevoelig. Blijkbaar hebben beide series een ruime voldoende gescoord op dit front, anders waren ze niet zo populair - nog steeds. Basta.

Overigens, begrijp mij niet verkeerd. Ik blijf voorlopig bij WP, maar je moet niet naïef gaan doen. |:(
Het kost mij enorm veel energie om mijn moeder en zus, welke ik aan een WP heb geholpen te blijven overtuigen dat het een betere keuze is dan Android/iOS.
Stel je niet aan man, de app werkt nog gewoon.. alleen voor nieuwe mensen kan je hem nu tijdelijk niet downloaden. Big deal, daar zou echt geen rel op social media door ontstaan. 99% heeft het er namelijk al op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Even om die 14 miljard in perspectief te zetten. Dat is 4 miljard meer dan de Nederlandse overheid aan gasbaten binnenkrijgen en meer dan de NL overheid uitgeeft aan "veiligheid en justitie" of "infrasturctuur en milieu" -> http://www.rijksoverheid....shoudboekje-van-nederland
Dat is echt een enorm ziekelijk groot bedrag dat zij aan marketing uitgeven en dat heeft zeker wel invloed op hoeveel er wordt verkocht. Met 14 miljard krijg je een zak stront nog verkocht aan de gemiddelde burger. (overigens kan je dat ook doen door het even te laten staan en er dan het label mest op te plakken, maar ok).

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 26-05-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Worsteneter schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:52:
[...]

Stel je niet aan man, de app werkt nog gewoon.. alleen voor nieuwe mensen kan je hem nu tijdelijk niet downloaden. Big deal, daar zou echt geen rel op social media door ontstaan. 99% heeft het er namelijk al op staan
Er worden ongeveer 1.8 miljoen smartphones verkocht per dag wereldwijd.
Andorid+iOS=97% market share
Komt neer op 1.746.000 Andorid+iOS telefoons per dag.
Whatsapp is dadelijk al 2 weken uit de Store, en naar verwachting gaat dit minimaal nog eens twee weken duren.
Dus een maandje WhatsApp uit de Store voor deze platformen zou betekenen:
1.746.000 * 30 = 52.380.000 klagers
Tel daarbij op alle mensen die hun telefoon resetten, terug krijgen van reparatie enzovoorts, dan zijn het er zeker 60 miljoen die liggen te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
enomiss schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:59:
[...]

Er worden ongeveer 1.8 miljoen smartphones verkocht per dag wereldwijd.
Andorid+iOS=97% market share
Komt neer op 1.746.000 Andorid+iOS telefoons per dag.
Whatsapp is dadelijk al 2 weken uit de Store, en naar verwachting gaat dit minimaal nog eens twee weken duren.
Dus een maandje WhatsApp uit de Store voor deze platformen zou betekenen:
1.746.000 * 30 = 52.380.000 klagers
Tel daarbij op alle mensen die hun telefoon resetten, terug krijgen van reparatie enzovoorts, dan zijn het er zeker 60 miljoen die liggen te klagen.
Zou in mijn ogen mooi zijn als dit zou gebeuren. Meer storingen en problemen met de app zou eindelijk de doorslag geven dat iedereen overstapt naar een beter medium. Er zijn meerdere andere chat apps die wel gebruik maken van de people hub, en dat voor een platform dat nog in bèta is.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 26-05-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Laatst online: 25-09 21:19
@enomiss.

Whatsapp is niet overal zo groot als in Nederland, vooral in Azie is het marktaandeel beperkt. Dus die berekening klopt niet helemaal. Verder ben ik het wel met de klachten eens dat Microsoft zich meer moet focussen op non-US markten. Ze hebben enorm veel cash, als ze dit spenderen om de diensten en de kwaliteit van de diensten voor andere delen van de wereld te verbeteren wordt Windows Phone een success. Maar nu lopen ze steeds een beetje achter de feiten aan.

Ik heb zelf een Surface 2 en Lumia 1020, en gebruik deze naar volle tevredenheid, maar het moet nu vooral gaan om nieuwe gebruikers over de streep te trekken.

EDIT: Microsoft kan niets doen aan het ontbreken van Google diensten, dit is gewoon kinderachtig gedrag van Google.

[ Voor 8% gewijzigd door triesvan op 26-05-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
wat wellicht niet eens zo heel gek zou zijn.

Aan de andere kant kun je microsoft niet afrekenen op het niet aanwezig zijn van een app of het slecht functioneren van de app. Dit ligt in zijn geheel bij de ontwikkelaar, hoewel het niet aanwezig zijn of slecht functioneren natuurlijk nooit in het voordeel van WP gaat werken, helaas.

Geloof overigens ook niet dat we binnen een jaar van WA af zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
triesvan schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:03:
@enomiss.

Whatsapp is niet overal zo groot als in Nederland, vooral in Azie is het marktaandeel beperkt. Dus die berekening klopt niet helemaal. Verder ben ik het wel met de klachten eens dat Microsoft zich meer moet focussen op non-US markten. Ze hebben enorm veel cash, als ze dit spenderen om de diensten en de kwaliteit van de diensten voor andere delen van de wereld te verbeteren wordt Windows Phone een success. Maar nu lopen ze steeds een beetje achter de feiten aan.

Ik heb zelf een Surface 2 en Lumia 1020, en gebruik deze naar volle tevredenheid, maar het moet nu vooral gaan om nieuwe gebruikers over de streep te trekken.

EDIT: Microsoft kan niets doen aan het ontbreken van Google diensten, dit is gewoon kinderachtig gedrag van Google.
Natuurlijk klopt die niet helemaal, het gaat om het idee dat het toch om behoorlijke aantallen gaat. Waarschijnlijk meer in de richting van 40 miljoen.

En inderdaad, het gaat erom om de massa over de streep te trekken.

De gemiddelde consument maakt het niet uit wat de reden is dat Google diensten niet beschikbaar zijn op WP. Het feit is dat ze niet beschikbaar zijn. Punt. Daar heeft MS dikke pech mee, hoe je het ook went of keert, de rede is totaal niet belangrijk.

[ Voor 20% gewijzigd door enomiss op 26-05-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:01

RayNbow

Kirika <3

Welke Google diensten missen er eig. dan? Op mijn Lumia 1020/WP8.1 kan ik gewoon bij m'n Gmail en meerdere Google calendars. Voor YouTube zijn er zoals je zelf zegt 3rd party apps en daarnaast ondersteunt IE tegenwoordig inline HTML5 video.

(Dat laatste is zeker mooi, want dat betekent dat een van de projecten waar ik aan werk nu op meer platformen werkt (Android, WP8.1 en iPad). Alleen de iPhone valt nog buiten de boot.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 10:40
enomiss schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:59:
[...]

Inderdaad, de L920 van m'n vrouw had vorige week een vastloper.
er was niets meer mee te beginnen behalve een hard reset.
ze zit nu al een week zonder WA en dat is knap lastig. :| vooral in het weekend.

ik denk zelfs dat als dit nog een week langer duurt dat ze een androidje opscharrelt |:(
de horror...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
spank_mojoo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:03:
[...]

Inderdaad, de L920 van m'n vrouw had vorige week een vastloper.
er was niets meer mee te beginnen behalve een hard reset.
ze zit nu al een week zonder WA en dat is knap lastig. :| vooral in het weekend.

ik denk zelfs dat als dit nog een week langer duurt dat ze een androidje opscharrelt |:(
de horror...
Precies, zo gaat dat. Waarschijnlijk adviseert ze nu aan elke vriendin en familielid om geen WP te kopen. Zo gaat dat met vrouwen. Dit is echt niet goed voor WP. Dat sommige techneuten hier dit niet snappen, en vinden dat ik overdrijf; welcome to the real world.

[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 26-05-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

enomiss schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:08:
[...]

Precies, zo gaat dat. Waarschijnlijk adviseert ze nu aan elke vriendin en familielid om geen WP te kopen. Zo gaat dat met vrouwen. Dit is echt niet goed voor WP.
Alleen met vrouwen, echt niet :?
Ik overweeg ook de Z1 Compact :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Zo balen dat WA er niet is, twee 'vrienden' hierdoor besloten de stap naar WP toch niet te nemen, hoewel ze het een erg mooi gelikt OS vinden. Helaas en ik ben het daar toch wel mee eens, staat een smartphone tegenwoordig synoniem aan bereikbaar zijn middels chat. En laat nou net in Nederland Whatsapp de nummer 1 zijn die er niet voor WP NU is. Wie wil een nieuwe telefoon kopen van een paar honderd euro en dan niet via Whatsapp bereikbaar te zijn? De gemiddelde consument niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 12:50
Is het eigenlijk mogelijk om de volumes onafhankelijk in te stellen? Dus bijvoorbeeld volume heel laag voor email en hoog voor bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 10:01

Swerfer

Hmm...

jaydenjarno schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:48:
Is het eigenlijk mogelijk om de volumes onafhankelijk in te stellen? Dus bijvoorbeeld volume heel laag voor email en hoog voor bellen?
Ja.

Volumeknop bedienen en dan kan je het volumescherm wat bovenin verschijnt openen en daar apart 'Ringer en notifications' en 'Media + apps' veranderen van volume. Ik weet eigenlijk niet of email onder de notifications valt, wat ik wel denk. Dus jouw voorbeeld kan waarschijnlijk niet.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Laatst online: 04-08 02:19
triesvan schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:03:
Verder ben ik het wel met de klachten eens dat Microsoft zich meer moet focussen op non-US markten.
Misschien dat ze wakker worden ( zal wel niet ), las net dat het marktaandeel in de US daalde en in Europa deze juist steeg.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05 15:43
Misschien ligt het aan mij, maar mijn batterijverbruik is sinds de laatste update van een dikke week geleden nou niet echt verbeterd. Heb het idee dat het zelfs minder is geworden, ondanks dat door die update de batterijduur langer zou moeten worden. Ik gebruik een Lumia 620.

Iemand die hier ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
Sheik schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:09:
Zo balen dat WA er niet is, twee 'vrienden' hierdoor besloten de stap naar WP toch niet te nemen, hoewel ze het een erg mooi gelikt OS vinden. Helaas en ik ben het daar toch wel mee eens, staat een smartphone tegenwoordig synoniem aan bereikbaar zijn middels chat. En laat nou net in Nederland Whatsapp de nummer 1 zijn die er niet voor WP NU is. Wie wil een nieuwe telefoon kopen van een paar honderd euro en dan niet via Whatsapp bereikbaar te zijn? De gemiddelde consument niet.
Dat hele WhatsApp is overrated, vind ik. Natuurlijk is het een makkelijke chatdienst, maar om nou te zeggen dat het 'van levensbelang' is of dat het 'synoniem staat aan bereikbaar via chat'? Nee, daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg alternatieven zoals Telegram, en mocht je dat niet willen, dan kun je altijd nog sms'en, emailen, bellen of desnoods via Facebook of een online messenger chatten. Daarom vind ik het persoonlijk ook een domme reden om van Windows Phone af te zien omdat WhatsApp tijdelijk niet downloadbaar is. Er zijn genoeg alternatieven. Maar ach, wie ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Nogmaals, de gemiddelde consument wil datgene doen wat vrienden en bekenden ook met een telefoon kunnen. Bereikbaar zijn, leuke foto's delen en dat gaat tegenwoordig hoofdzakelijk via WA. Dat je als WP gebruiker over kan stappen op Facebook of Telegram is waar, maar als je omgeving dat niet doet, ben je alsnog 'geisoleerd' met je smartphone anno 2014. Ik vind het ook minder cruciaal, maar helaas denkt de gemiddelde consument wel zo. Of dat terecht is of niet is niet aan mij om te beoordelen. Zo werkt het nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
IE is weer als vanouds een drama bij mij. Hetzelfde gedrag als toen de dev preview van 8.1 net uit was. Verdwijnende tekst tijdens het scrollen, crashende pagina's... alsof de update van een tijdje geleden weer ongedaan is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Sinds de laatste update op 8.1 is mijn N920 niet meer wat het is geweest. Bluetooth verbinding valt regelmatig uit, gesprekken komen niet op gang (inkomend en uitgaand) en ik ben zelfs soms geheel niet bereikbaar.
Hebben hier meer mensen last van?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Gezellig op vakantie naar Thailand, mooi een AIS kaartje gekocht, want ik had wel zin in snel internet. Dus mooi een 2100 3G verbinding die goed werkt op mijn L920, met WP 8.1 DP. En toen bleek dat mijn accu nog steeds in 2-4 uur helemaal leeg loopt op 3G, op 2G ging ie veel langer mee, maar AIS heeft geen 4G, True wel, maar daar heb ik niks aan met mijn AIS sim.

Heb dus continu rondgelopen met een batterypack en als mijn GSM te warm werd, zoomde mijn GSM ineens spontaan in op het beeld en kon ik niks meer. Alsof iemand een vergrootglas op het scherm legde. Dat was een vreemde bug,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 22:43
marrik schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:15:
Sinds de laatste update op 8.1 is mijn N920 niet meer wat het is geweest. Bluetooth verbinding valt regelmatig uit, gesprekken komen niet op gang (inkomend en uitgaand) en ik ben zelfs soms geheel niet bereikbaar.
Hebben hier meer mensen last van?
Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Atila schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:51:
Gezellig op vakantie naar Thailand, mooi een AIS kaartje gekocht, want ik had wel zin in snel internet. Dus mooi een 2100 3G verbinding die goed werkt op mijn L920, met WP 8.1 DP. En toen bleek dat mijn accu nog steeds in 2-4 uur helemaal leeg loopt op 3G, op 2G ging ie veel langer mee, maar AIS heeft geen 4G, True wel, maar daar heb ik niks aan met mijn AIS sim.

Heb dus continu rondgelopen met een batterypack en als mijn GSM te warm werd, zoomde mijn GSM ineens spontaan in op het beeld en kon ik niks meer. Alsof iemand een vergrootglas op het scherm legde. Dat was een vreemde bug,
Heb zelf ook een Lumia 920, geen last van een slechte batterij. Het inzoomen op het beeld is dat niet gewoon de 'screen magnifier' optie die je uit kunt zetten onder settings > ease of access ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Rips10 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:04:
[...]

Heb zelf ook een Lumia 920, geen last van een slechte batterij. Het inzoomen op het beeld is dat niet gewoon de 'screen magnifier' optie die je uit kunt zetten onder settings > ease of access ?
Dat zou je haast denken, ware het niet dat je het beeld maar EEN cm naar links of rechts kunt bewegen. En hoezo springt ie spontaan aan? Ik heb het niet aangezet. En die batterij, daar hebben wel meer mensen last van, jij hebt gelukkig wel een goede, want mijn GSM werd wederom zo heet dat ie niet vast te pakken was. Dit is gsm #4 inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Atila schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:30:
[...]

Dat zou je haast denken, ware het niet dat je het beeld maar EEN cm naar links of rechts kunt bewegen. En hoezo springt ie spontaan aan? Ik heb het niet aangezet. En die batterij, daar hebben wel meer mensen last van, jij hebt gelukkig wel een goede, want mijn GSM werd wederom zo heet dat ie niet vast te pakken was. Dit is gsm #4 inmiddels.
Er is een sneltoets voor om dat aan te zetten. 3 vingers tegelijk op het scherm of iets dergelijks. Ik heb het bij de instellingen in ieder geval helemaal uit gezet. Mijn telefoon wordt enkel zo warm als ik navigeren trouwens, dat slurpt echt enorm veel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Rips10 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:58:
[...]

Er is een sneltoets voor om dat aan te zetten. 3 vingers tegelijk op het scherm of iets dergelijks....
Met twee vingers twee keer het scherm aanraken.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
Ik heb een Lumia 620 en een Nokia 301. Nu wil ik de contactpersonen van m'n 620 overzetten naar de 301. Kan dit op een makkelijke manier via bijvoorbeeld bluetooth? Ik heb op internet gezocht maar kon het zelf niet vinden.

Hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
ik neem aan dat je contacten op je 620 niet op je telefoon staan, maar op een webbased service, zoals google contacts, of outlook contacts. De vraag is dus vooral wat je 301 ondersteunt, en heeft weinig met de 620 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 10:40
Dippie94 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:31:
Ik heb een Lumia 620 en een Nokia 301. Nu wil ik de contactpersonen van m'n 620 overzetten naar de 301. Kan dit op een makkelijke manier via bijvoorbeeld bluetooth? Ik heb op internet gezocht maar kon het zelf niet vinden.

Hulp is welkom :)
Er is van Nokia een appje dat "Gegevensoverdracht" heet.
lukt het daar niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
Ik denk dat ik het maar op de langdradige manier moet doen, of alleen de belangrijkste telefoonnummers over moet zetten.

Ik open het profiel van een contact op mijn Lumia, en kan deze vervolgens via Bluetooth delen naar m'n 301. Het nadeel is dat ik volgens mij niet meerdere contacten tegelijk kan delen, maar dat zal ik nog even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contacten op je simkaart zetten? Deze in andere foon stoppen en dan opslaan op telefoongeheugen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 09:51

c0burn

Feed your head

spank_mojoo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:18:
[...]

Er is van Nokia een appje dat "Gegevensoverdracht" heet.
lukt het daar niet mee?
Dippie94 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:30:
Ik denk dat ik het maar op de langdradige manier moet doen, of alleen de belangrijkste telefoonnummers over moet zetten.

Ik open het profiel van een contact op mijn Lumia, en kan deze vervolgens via Bluetooth delen naar m'n 301. Het nadeel is dat ik volgens mij niet meerdere contacten tegelijk kan delen, maar dat zal ik nog even uitzoeken.
Die toepassing heet "Mijn gegevens overbrengen" en staat standaard op elke Lumia.
Wat je ook nog zou kunnen doen is synchroniseren met Hotmail/Gmail o.i.d. op je oude telefoon en daarna op je nieuwe.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:44:
Contacten op je simkaart zetten? Deze in andere foon stoppen en dan opslaan op telefoongeheugen??
Ik heb nog geen optie kunnen vinden om nummers vanaf de Lumia 620 op de simkaart te zetten.
c0burn schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:46:
[...]

[...]

Die toepassing heet "Mijn gegevens overbrengen" en staat standaard op elke Lumia.
Wat je ook nog zou kunnen doen is synchroniseren met Hotmail/Gmail o.i.d. op je oude telefoon en daarna op je nieuwe.
Ik heb 'Mijn gegevens overbrengen' al even geprobeerd, maar daarmee kan ik geen nummers exporteren, wat ik graag wil.

Ik kan inderdaad nog proberen de telefoonnummers op de Nokia 301 te importeren via Hotmail, maar ik betwijfel of dat gaat werken op Nokia OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 18:00
Helpt dit: http://www.noknok.tv/2013...-and-android-smartphones/?

<edit> oh, nee. Ik zie nu net dat de andere kant op is </edit)

[ Voor 20% gewijzigd door coenox op 28-05-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
coenox schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:15:
Helpt dit: http://www.noknok.tv/2013...-and-android-smartphones/?

<edit> oh, nee. Ik zie nu net dat de andere kant op is </edit)
Nou, volgens mij is dit wel de goede kant op ;)
Ik zal het eens gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik gruwelijk irritant vind, is dat je het volume van de wekker niet kunt instellen. Ik ben een ontzettend lichte slaper, dus ik schiet altijd wakker nu - het volume is veel te hard. Zie ik iets over het hoofd? Ik dacht namelijk dat hier voor WP 8.1 een speciale optie zou worden ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 10:01

Swerfer

Hmm...

De wekker zal wel onder 'Ringer + Notifications' vallen en dus is de wekker niet apart in te stellen.

Zoek of maak anders een mp3tje waarin het wekkergeluid zacht is. Met diverse gratis audio edit software kan je een bestaande mp3 met wekkergeluid zelf aanpassen naar een lager volume...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:03
Nokia Clock vind ik een hele fijne wekkertune. Begint subtiel, dus als je licht slaapt wel zo prettig wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Ik heb een groot probleem met de lumia 920, wellicht weet een van jullie een oplossing...

Sinds de 8.1 update gaat mijn telefoon sneller leeg dan vol, ergo, de oplader houdt het stroomverbruik niet bij. Aangezien ik navigeer met de nokia, kan ik nu een uurtje of vier rijden met een volle accu en de oplader erin en dan is hij leeg.

Om dit te testen heb ik een app gedownload, battery discharger pro, en inderdaad, ook thuis aan de originele oplader en originele kabel is de accu op 60% na slechts een uurtje.

Heeft iemand hetzelfde probleem en is mijn lumia kapot of heeft iemand wellicht een oplossing voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven: Klinkt als een kapotte batterij. Vier uur is wel extreem weinig.
Jannibal23 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:20:
Nokia Clock vind ik een hele fijne wekkertune. Begint subtiel, dus als je licht slaapt wel zo prettig wakker worden.
Die heb ik ook, maar het verloop van zacht naar hard gaat zo snel dat ik gewoon wakker schrik.
Swerfer schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:10:
De wekker zal wel onder 'Ringer + Notifications' vallen en dus is de wekker niet apart in te stellen.

Zoek of maak anders een mp3tje waarin het wekkergeluid zacht is. Met diverse gratis audio edit software kan je een bestaande mp3 met wekkergeluid zelf aanpassen naar een lager volume...
De wekker is niet afhankelijk van de 'Ringer + notifications' optie, want alles staat bij mij op stil (trilstand). De oplossing die je geeft zou moeten werken (waarvoor dank!) maar ik vind het vreemd dat MS zoiets basaals niet inbouwt. Je kunt toch als ontwikkelaar op je vingers natellen dat mensen hierover gaan klagen, zeker als de concurrentie wél gewoon zulke opties inbouwt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:50
Terugzetten naar 8.0?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Die battery drain is een verschrikking. Zet je GSM eens op 2G en je zal zien dat je drain verdwijnt, op 4G gaat ie ook langer mee. Er moet haast wel een fout in de radio zitten, dat kan gewoon niet anders als er zoveel mensen last hebben van die drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
lol en dan heeft ie geen whatsapp meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Atila schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:22:
Die battery drain is een verschrikking. Zet je GSM eens op 2G en je zal zien dat je drain verdwijnt, op 4G gaat ie ook langer mee. Er moet haast wel een fout in de radio zitten, dat kan gewoon niet anders als er zoveel mensen last hebben van die drain.
Kon je weten toen je de DEV preview nam: hier zitten geen aanpassingen van de providers in die je bij branded toestellen wel krijgt of de radioaanpassingen specifiek op een toestel gericht van nokia mbv firmware updates. Daarom hebben sommige toestellen ook geen last van drains..

Als je dit soort dingen niet kan handelen, doe dan niet mee aan een testprogramma. Je weet het van te voren al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Worsteneter schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:34:
[...]

Kon je weten toen je de DEV preview nam: hier zitten geen aanpassingen van de providers in die je bij branded toestellen wel krijgt of de radioaanpassingen specifiek op een toestel gericht van nokia mbv firmware updates. Daarom hebben sommige toestellen ook geen last van drains..

Als je dit soort dingen niet kan handelen, doe dan niet mee aan een testprogramma. Je weet het van te voren al.
En toch heeft MS did verkeerd in de media gebracht. Ik herinner mij de koppen als:
'developer preview is for everyone'
'it is actually final'
blabla
Blijkbaar dacht men dat alles al behoorlijk voor elkaar was met deze preview, maar dat viel toch aardig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Ik heb deze drains al sinds vorig jaar, sinds mijn eerste 920 (nummer 4 nu). Ik heb de update vorige week gedownload (81. DP update) en mijn batterij is IETS beter geworden, maar WIFI gebruik levert nog steeds een drain van 25% per uur op, of ie nu wel of niet gebruikt word. 3G gebruik levert een ZEER hete gsm op en een drain die niet normaal is.

Als ik de gps uitzet na het navigeren, lijkt het alsof de radio toch niet helemaal uitgaat, want er is daarna ALTIJD een drain, die pas stopt als ik reboot. Ik heb een smartphone die ik op 2G *MOET* gebruiken wil ik het grootste deel van de dag doorkomen. Niet leuk.

Ik heb hierover ook al veelvuldig gecommuniceerd hier op het forum. Ik ken ook mensen met een 920, die rustig 2 dagen kunnen doen met een volle accu, bij zwaar gebruik. Daarom klaag ik dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Atila op 29-05-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Atila schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:38:
Ik heb deze drains al sinds vorig jaar, sinds mijn eerste 920 (nummer 4 nu). Ik heb de update vorige week gedownload (81. DP update) en mijn batterij is IETS beter geworden, maar WIFI gebruik levert nog steeds een drain van 25% per uur op, of ie nu wel of niet gebruikt word. 3G gebruik levert een ZEER hete gsm op en een drain die niet normaal is.

Ik heb hierover ook al veelvuldig gecommuniceerd hier op het forum. Ik ken ook mensen met een 920, die rustig 2 dagen kunnen doen met een volle accu, bij zwaar gebruik. Daarom klaag ik dus.
Heb je dit op alle wifi netwerken? Probeer anders de rego in de router eens op USA of iets anders te zetten. Soms kan dat wel eens wat fixen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:50
enomiss schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:36:
[...]

En toch heeft MS did verkeerd in de media gebracht. Ik herinner mij de koppen als:
'developer preview is for everyone'
'it is actually final'
blabla
Blijkbaar dacht men dat alles al behoorlijk voor elkaar was met deze preview, maar dat viel toch aardig tegen.
Nee dat zie je toch verkeerd. WP8.1 is misschien wel voor een groot deel klaar, maar de ontwikkeling van drivers speciaal voor WP8.1 en het testtraject van fabrikanten en providers is nog niet klaar.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
enomiss schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:29:
[...]

lol en dan heeft ie geen whatsapp meer...
Precies, dat is ook niet echt een optie, haha. Bovendien heb ik geen last van battery drain, met 4G, pushmail en de hele zooi aan gaat de telefoon gewoon 2 tot 2,5 dag mee. Alleen als ik navigeer gaat het gewoon sneller leeg dan vol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
Willaaam schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:56:
[...]

Alleen als ik navigeer gaat het gewoon sneller leeg dan vol :(
is dat niet iets wat of standaard is, dat wil zeggen; bij praktisch iedere telefoon? Heb er zelf ook last van bij de Ativ S, maar op mijn vorige telefoon, Desire Z, was dit ook het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Worsteneter schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:34:
[...]

Lijkt me niet. Dan hadden alle 920's drains gehad en dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
.Johnny schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:24:
[...]

Lijkt me niet. Dan hadden alle 920's drains gehad en dat is niet zo.
Bullshit, niet iedereen heeft dezelfde provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:04
ik heb problemen met de site van tweakers, deze crashed (internet explorer dus) bij het bereiken van de commentaren. Iemand ook evaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:01

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Timmiee schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:49:
[...]

is dat niet iets wat of standaard is, dat wil zeggen; bij praktisch iedere telefoon? Heb er zelf ook last van bij de Ativ S, maar op mijn vorige telefoon, Desire Z, was dit ook het geval...
Nokia E72, iPhone 4S, Xperia ARC, Nexus 7 en voorheen lumia 920 hebben er geen last van, werkt prima. Gewoon een keer een goede lader kopen van belikin ofzo, dan kan je Ativ S waarschijnlijk ook weer opladen :).
Pagina: 1 ... 21 ... 66 Laatste