This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Linkje:
Tips, trucs, opmerkingen?
- Slechte belichting van de video.
- Er mist wat mij betreft wel wat aankleding op het balkon, naast de vuurkorf. Gebruiken jullie deze daar ook echt?
Lekker veel 360 graden foto's.
Je ziet op de woonkamerfoto's wel vaak de achterkant van de bank.
En ook de gebruikssporen van die bank.Señor Sjon schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:08:
Ik zou foto 1 dubbelen met in de tweede foto de locatie van het appartement omcirkeld
Je ziet op de woonkamerfoto's wel vaak de achterkant van de bank.
De trouwfoto wel geblurd, maar leidt eigenlijk nog steeds af net als die foto boven het bed. Die had ik weggelaten. Ook wel veel foto's van de geparkeerde auto's en het fietspad om de locatie te duiden. Inderdaad ergens 1 omcirkelen is efficiënter.
Belichting van de video kan inderdaad beter, dat is het minst mooie product geworden. Voor het balkon: we hebben gekozen voor een cleane opstelling. Dat zal voor sommigen iets te clean zijn. Vuurkorf heb ik wel gebruikt, maar na de eerste keer gebruik had ik gelijk 2 ongeruste buren dus toen heb ik 't maar uitgemaaktCodeIT schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:37:
@NelgNL Ik vind het er goed uit zien. Paar puntjes van kritiek:
- Slechte belichting van de video.
- Er mist wat mij betreft wel wat aankleding op het balkon, naast de vuurkorf. Gebruiken jullie deze daar ook echt?
Lekker veel 360 graden foto's.

Er zit nog een woonkamer, badkamer etc bij heMikeyMan schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:40:
Prima presentatie an sich, maar wel een prijs zeg, voor 1 slaapkamer...
Bedankt voor de omcirkeltip. Ik vond dat niet zo mooi, maar ik ga het nog eens met Miss Nelgnl bespreken. Die gebruikssporen zijn mij ook een doorn in het oog, maar dat wilde ze helaas niet bewerkensambalbaj schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:24:
[...]
En ook de gebruikssporen van die bank.
De trouwfoto wel geblurd, maar leidt eigenlijk nog steeds af net als die foto boven het bed. Die had ik weggelaten. Ook wel veel foto's van de geparkeerde auto's en het fietspad om de locatie te duiden. Inderdaad ergens 1 omcirkelen is efficiënter.
7400 Wp op het dak
Sssssshh, daar kwam ik later ook achter dat die nog niet weg wasTheo schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:12:
@NelgNL Wat hangt er op het balkon met ducttape aan de regenpijp?
Mijn moeder is door een erfenis in bezit gekomen van meerdere panden. Om haar een handje te helpen heb ik aangeboden de verkoop van een van de panden op mij te nemen. Nu heb ik wat rond gekeken naar makelaars(lees, ik heb nog nooit een eigen woning gekocht, altijd in een huurhuis gewoond), maar er zijn maar vrij weinig die ook de bezichtigingen regelen. Voor mijzelf is dit niet praktisch, aangezien ik 45 minuten verder woon enkele reis en dit met werk niet te combineren is de komende periode. Bovendien heb ik er zelf nooit gewoond dus is het voor mij ook niet heel bekend. Zijn er makelaars in Amsterdam eo die ook de bezichtigingen voor je regelen? En is dat aan te raden qua meerprijs? Mocht het echt een enorm verschil maken in prijs met wat ik online zo her en der zie(1000-1500 euro), dan is het natuurlijk het overwegen waard wel zelf te doen, ookal zal dat niet altijd even gemakkelijk gaan.
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Ehh? Whot?WolfsRain schreef op donderdag 13 september 2018 @ 02:33:
Ik heb het topic al even doorzocht en niet snel een antwoord kunnen vinden dus here I go.
Mijn moeder is door een erfenis in bezit gekomen van meerdere panden. Om haar een handje te helpen heb ik aangeboden de verkoop van een van de panden op mij te nemen. Nu heb ik wat rond gekeken naar makelaars(lees, ik heb nog nooit een eigen woning gekocht, altijd in een huurhuis gewoond), maar er zijn maar vrij weinig die ook de bezichtigingen regelen. Voor mijzelf is dit niet praktisch, aangezien ik 45 minuten verder woon enkele reis en dit met werk niet te combineren is de komende periode. Bovendien heb ik er zelf nooit gewoond dus is het voor mij ook niet heel bekend. Zijn er makelaars in Amsterdam eo die ook de bezichtigingen voor je regelen? En is dat aan te raden qua meerprijs? Mocht het echt een enorm verschil maken in prijs met wat ik online zo her en der zie(1000-1500 euro), dan is het natuurlijk het overwegen waard wel zelf te doen, ookal zal dat niet altijd even gemakkelijk gaan.
Da's zo'n beetje de hoofdtaak van een makelaar
Als je er zelf totaal geen verstand van hebt én eigenlijk geen tijd/zin hebt om iets zelf te doen, kan ik je van harte aanraden om niet in zee te gaan met een Makelaarsland o.i.d. Gewoon lekker alles laten doen door een traditionele makelaar. Kost geld, maar levert in the end waarschijnlijk juist meer op.WolfsRain schreef op donderdag 13 september 2018 @ 02:33:
Ik heb het topic al even doorzocht en niet snel een antwoord kunnen vinden dus here I go.
@NelgNL In de video echter niet!
Vind de video technisch gezien verder best ok. De belichting is lastig beter te krijgen met de grote contrasten licht-buiten/donker-binnen. Het is nu eenmaal geen televisieopname met tonnen aan apparatuur en een professionele kameraman.
Zou wel het balkon wat zomers/romantischer (zonnebed/tafeltje met wijn/bloemen) in scene gezet hebben. Het is met ~5,5x1,6m relatief groot en imo het aardigste aan de woning, die verder een doodgewoon netjes onderhouden 2 kamerflatje met eenvoudige badkamer is.
[ Voor 61% gewijzigd door Vanoverdegrens op 13-09-2018 09:28 ]
De eerste vijf die ik vanuit dit topic op internet op gezocht heb, hebben expliciet staan dat zij de bezichtiging niet doen.MikeyMan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:32:
[...]
Ehh? Whot?
Da's zo'n beetje de hoofdtaak van een makelaar
@Conono
Dat was ik ook van plan. Mijn doel van mijn vraag was meer om te zien welke aan te raden zijn en wat voor een meerprijs boven de genoemde "internetmakelaars" ik kan verwachten. Gewoon om even de balans op te maken.
Meerprijs is behoorlijk, een beetje courtage is zo'n 1%-1,5% (excl. BTW) van de verkoopopbrengst.WolfsRain schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:18:
[...]
De eerste vijf die ik vanuit dit topic op internet op gezocht heb, hebben expliciet staan dat zij de bezichtiging niet doen.
@Conono
Dat was ik ook van plan. Mijn doel van mijn vraag was meer om te zien welke aan te raden zijn en wat voor een meerprijs boven de genoemde "internetmakelaars" ik kan verwachten. Gewoon om even de balans op te maken.
Maar dat zijn dus inderdaad de internetmakelaars. Dan moet je het zelf doen.WolfsRain schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:18:
[...]
De eerste vijf die ik vanuit dit topic op internet op gezocht heb, hebben expliciet staan dat zij de bezichtiging niet doen.
@Conono
Normale makelaars doen wel natuurlijk.
In dit topic worden eigenlijk alleen vooral internetmakelaar expliciet bij naam genoemdWolfsRain schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:18:
[...]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Mooie Woning, Goede Foto's!NelgNL schreef op maandag 10 september 2018 @ 01:42:
Zoooo, eindelijk is ons appartement ook online. Verkoop via Makelaarsland, foto/video/plattegrond via blinqlab.
Linkje:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Tips, trucs, opmerkingen?
Leuk om het bedrijf waar ik werk op de foto's te zien! Qua locatie zit je goed aan de Zaan.
Vanaf het moment dat we alles in gang hebben gezet tot vanacht (moment dat de woning op funda beschikbaar is gekomen) zijn er nog twee woningen in de straat in de verkoop gegaan.
Het is best moeilijk om niet in de verleiding te komen om met de waanzin mee te gaan; wij hebben twee makelaars uit de wijk langs laten komen, laten taxeren voor de hyhpotheek en alle drie kwamen zo ongeveer op hetzelfde bedrag uit. Ik begrijp dat het allemaal wel een beetje natte vingerwerk is maar als drie personen onafhankelijk van elkaar om en nabij hetzelfde bedrag komen lijkt het me dat dit een goede referentie punt is.
nu zijn de overige twee woningen die in de verkoop zijn gegaan dermate veel hoger in de markt gezet dat ik me afvraag of deze niet te hoog zijn geprijst of die van ons te laag.
vind 450k voor een tussenwoning iets te gortig maja, de markt is gek en je hoeft er natuurlijk maar 1 te vinden die het ervoor wil betalen.
uiteindelijk ons eigen strategie aangehouden. Nu kijken wat het wordt
https://www.funda.nl/koop...83789-gaasterlandlaan-11/
Prima geprijsd.NewienM schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:55:
Ons woning staat nu ook te koop.
Vanaf het moment dat we alles in gang hebben gezet tot vanacht (moment dat de woning op funda beschikbaar is gekomen) zijn er nog twee woningen in de straat in de verkoop gegaan.
Het is best moeilijk om niet in de verleiding te komen om met de waanzin mee te gaan; wij hebben twee makelaars uit de wijk langs laten komen, laten taxeren voor de hyhpotheek en alle drie kwamen zo ongeveer op hetzelfde bedrag uit. Ik begrijp dat het allemaal wel een beetje natte vingerwerk is maar als drie personen onafhankelijk van elkaar om en nabij hetzelfde bedrag komen lijkt het me dat dit een goede referentie punt is.
nu zijn de overige twee woningen die in de verkoop zijn gegaan dermate veel hoger in de markt gezet dat ik me afvraag of deze niet te hoog zijn geprijst of die van ons te laag.
vind 450k voor een tussenwoning iets te gortig maja, de markt is gek en je hoeft er natuurlijk maar 1 te vinden die het ervoor wil betalen.
uiteindelijk ons eigen strategie aangehouden. Nu kijken wat het wordt
PSN: Kjujay
Dat heb ik nu door inderdaad, bedankt alle voor de verheldering. Deze huis newb kan weer verdernaitsoezn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:29:
[...]
In dit topic worden eigenlijk alleen vooral internetmakelaar expliciet bij naam genoemd
NewienM schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:55:
Ons woning staat nu ook te koop.
Mag ik vragen wie de foto's heeft gemaakt? Heeft de makelaar daarvoor gezorgd?
[ Voor 35% gewijzigd door Harrie_ op 13-09-2018 14:14 ]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Brickmedia, zie je aan het eind van de video.Harrie_ schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:12:
[...]
Nette woning
Mag ik vragen wie de foto's heeft gemaakt? Heeft de makelaar daarvoor gezorgd?
PSN: Kjujay
Klopt. Is de huis fotograaf van de makelaarKju schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:38:
[...]
Brickmedia, zie je aan het eind van de video.
Bij welke aanbieder is dat en hoeveel foto's kan je dan plaatsen?JvS schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 07:17:
[...]
Voor 250 euro sta je op funda. Je wilt naast die ene koper ook het beste bod neem ik aan? Die krijg je door zoveel mogelijk vraag te creëeren.
Ik ben voor zelf verkopen en vind het mooi dat je dit zo doet. Maar ik zou wel altijd het platform dat daarvoor goed werkt inschakelen.
Ik heb deze gevonden, dan kan je voor €177 op funda komen met 1 foto, voor €347 kan je er 50 foto's plaatsen.
https://www.mijnhuismakelaardij.nl/
Serieus? Wanneer dacht je dat het verstandig was een open vuur op een balkon te maken? Sowieso de overlast die je er mee geeft. Maar het is ook nog eens super onveilig.maar na de eerste keer gebruik had ik gelijk 2 ongeruste buren dus toen heb ik 't maar uitgemaakt
Daarnaast staat het vast en zeker in de voorwaarden van jullie VvE dat openvuur verboden is. Is namelijk vrij gebruikelijk in een woontoren , incl. bbq op houtskool.
Het betrof een Zweedse fakkel en geen vuur van 5 meter hoogmathy_ schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:12:
@NelgNL
[...]
Serieus? Wanneer dacht je dat het verstandig was een open vuur op een balkon te maken? Sowieso de overlast die je er mee geeft. Maar het is ook nog eens super onveilig.
Daarnaast staat het vast en zeker in de voorwaarden van jullie VvE dat openvuur verboden is. Is namelijk vrij gebruikelijk in een woontoren , incl. bbq op houtskool.
Niemand is in gevaar geweest en op verzoek van de buren ook nooit meer gedaan.
Dat is denk ik de goedkoopste. Ik had me er niet zo enorm in verdiept. Maar hier zag ik 250 euro. Maar dat is voor een beetje reele plaatsing dus ook 450 euro. (20 foto's lijkt me het minimum voor een goede presentatie, waarvan 3 een plattegrond zijn)FabiandJ schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:56:
[...]
Bij welke aanbieder is dat en hoeveel foto's kan je dan plaatsen?
Ik heb deze gevonden, dan kan je voor €177 op funda komen met 1 foto, voor €347 kan je er 50 foto's plaatsen.
https://www.mijnhuismakelaardij.nl/
Lijkt me beide overigens een prima deal. Koopovereenkomst op rocketlawyer, sherp vraagprijsje, drie open dagen achter elkaar, een week nadat je het op funda laat ztten en presto.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Onze woning is via andere makelaar opnieuw geplaatst. We hebben 5 bezichtiging aanvragen gehad door scherpe prijs (hetzelfde als 4 maanden in het verleden). In 12 dagen na plaatsen kregen we een bod voor de vraagprijs.TZC-T1-FX schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:10:
Ik heb sinds twee maanden de woning van mijn ouders op Funda staan en wij zijn tot tweemaal toe het dupe geweest van "nonchalante" kopers. Beiden keren is een koopakte getekend maar bij koper 1 had de vrouw een BKR registratie. Daar kwamen ze enkele dagen voor de deadline van de financering mee.
Koper 2 heeft een eigen bedrijf en dacht met zijn eigen berekeningen dat hij wel een hypotheek kon geven. Achteraf waren zijn cijfers zodanig slecht dat hij nergens de financiering rond krijgt. Door deze twee zaken is er veel tijd verstreken, en de afspraken voor bezichtigingen komen nu niet meer zo vlot binnen. Ik overweeg het huis van Funda af te halen voor enkele weken en deze weer op Funda te plaatsen.
Heeft iemand hier ervaring mee en heeft dat weer tot meer afspraken geleidt?
Of komt het wellicht door de woning en de vraagprijs?
https://www.funda.nl/koop...64737-gangulphusstraat-6/
Even afwachten of het nu wel mensen zijn die het kunnen betalen.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
Maakt de notaris de overwaarde van je oude huis over naar de nieuwe hypotheekverstrekker(overbruggingkredietis al afgelost). Of maakt die de overwaarde eerst over naar de jouw als verkoper en moet je het dan zelf doorstorten naar je hypotheek.
American Express vraagbaak
Het is gebruikelijk dat de notaris hiermee het overbruggingskrediet aflost, immers daar is het overbruggingskrediet voor bedoeld en de bank vind ik het ook wel fijn om te weten dat alles dan geregeld wordt.Stinger_Ventura schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:20:
Vraagje aan de personen die doorstromer met overwaarde in hun oude huis.
Maakt de notaris de overwaarde van je oude huis over naar de nieuwe hypotheekverstrekker(overbruggingkrediet) is al afgelost. Of maakt die de overwaarde eerst over naar de jouw als verkoper en moet je het dan zelf doorstorten naar je hypotheek.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja, het gaat om het bedrag naast het overbruggingskrediet, want dat is natuurlijk een hypothecaire inschrijving.Tsurany schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:40:
[...]
Het is gebruikelijk dat de notaris hiermee het overbruggingskrediet aflost, immers daar is het overbruggingskrediet voor bedoeld en de bank vind ik het ook wel fijn om te weten dat alles dan geregeld wordt.
Ah, dat had ik niet goed begrepen. Dat kan je met de notaris overleggen. Ik ga mijn woning in januari verkopen en de overwaarde mag dan direct naar mijn rekening, ik wil er zelf de hypotheek niet mee aflossen. Als jij dat wel wilt, en het kan boetevrij afgelost worden, zou ik het de notaris laten regelen.Stinger_Ventura schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:49:
[...]
Ja, het gaat om het bedrag naast het overbruggingskrediet, want dat is natuurlijk een hypothecaire inschrijving.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Om de fiscaliteit te behouden wil ik met de overwaarde aflossen op de lening. De notaris claimed dat ze de overwaarde alleen naar onze rekening kunnen boeken, terwijl ik het ook liever direct naar de hypotheek boek.Tsurany schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:52:
[...]
Ah, dat had ik niet goed begrepen. Dat kan je met de notaris overleggen. Ik ga mijn woning in januari verkopen en de overwaarde mag dan direct naar mijn rekening, ik wil er zelf de hypotheek niet mee aflossen. Als jij dat wel wilt, en het kan boetevrij afgelost worden, zou ik het de notaris laten regelen.
Wil geen gedonder met de fiscus... dus vraag me af wat gebruikelijk is?? voordat de notaris zich er makkelijk vanaf maakt.
Voor de fiscus maakt het niet uit, als jij kan aantonen dat je bedrag X van de notaris kreeg en bedrag X hebt afgelost op de hypotheek dan zit jij goed. Je krijgt van de notaris een afrekening en van de bank een bevestiging van de extra aflossing dus dat is direct je bewijsmateriaal.Stinger_Ventura schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:56:
[...]
Om de fiscaliteit te behouden wil ik met de overwaarde aflossen op de lening. De notaris claimed dat ze de overwaarde alleen naar onze rekening kunnen boeken, terwijl ik het ook liever direct naar de hypotheek boek.
Wil geen gedonder met de fiscus... dus vraag me af wat gebruikelijk is?? voordat de notaris zich er makkelijk vanaf maakt.
Maar ik zie niet in waarom een notaris niet zou kunnen aflossen. Dat doen ze tenslotte ook op je originele hypotheek. Waarschijnlijk teveel werk en dus te duur
Niet helemaal: de notaris mag alleen betalingen doen aan personen of bedrijven/organisaties die direct gerelateerd zijn aan de onderhavige overdracht. Dus een taxatie van die woning, de hypotheekadviseur van die hypotheek, de aan- of verkoopmakelaar van die woning, de aflossing van de hypotheek op die woning: allemaal prima. Maar het betalen van de nieuwe keuken van koper of verkoper: nope. Of de taxatienota van een ándere woning: nee hoor, mag ook niet. De overwaarde móet naar een rekening die op naam staat van de desbetreffende cliënt, of dit nu de koper of de verkoper is.Tsurany schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:04:
[...]
Maar ik zie niet in waarom een notaris niet zou kunnen aflossen. Dat doen ze tenslotte ook op je originele hypotheek. Waarschijnlijk teveel werk en dus te duur
Is er dus een overwaarde bij de verkoop van een woning, waarbij de verkoper die overwaarde (niet zijnde in de vorm van een overbrugging die verplicht moet aflossen van de bank) wil gebruiken als extra aflossing op de hypotheek van z'n nieuwe woning, dan mág de notaris dat niet doen: het moet eerst naar een rekening van de betrokken cliënt en die moet vervolgens zelf het bedrag doorstorten naar z'n nieuwe hypotheek.
Vroegah mocht dat idd allemaal wel, maar de regels zijn op dat punt een behoorlijk stuk aangescherpt in de loop van de tijd.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Vandaar. Bij ons werd ook alleen de overbruggingslening door de notaris voldaan, de rest van de overwaarde kreeg ik op mijn rekening gestort en kon ik pas per de eerste van de volgende maand aflossen , daardoor ruim een maand rente betaald terwijl het geld aanwezig was. Aangezien het om grote bedragen gaat wel jammer, maar het is niet anders.Jiffy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:18:
[...]
Niet helemaal: de notaris mag alleen betalingen doen aan personen of bedrijven/organisaties die direct gerelateerd zijn aan de onderhavige overdracht. Dus een taxatie van die woning, de hypotheekadviseur van die hypotheek, de aan- of verkoopmakelaar van die woning, de aflossing van de hypotheek op die woning: allemaal prima. Maar het betalen van de nieuwe keuken van koper of verkoper: nope. Of de taxatienota van een ándere woning: nee hoor, mag ook niet. De overwaarde móet naar een rekening die op naam staat van de desbetreffende cliënt, of dit nu de koper of de verkoper is.
Is er dus een overwaarde bij de verkoop van een woning, waarbij de verkoper die overwaarde (niet zijnde in de vorm van een overbrugging die verplicht moet aflossen van de bank) wil gebruiken als extra aflossing op de hypotheek van z'n nieuwe woning, dan mág de notaris dat niet doen: het moet eerst naar een rekening van de betrokken cliënt en die moet vervolgens zelf het bedrag doorstorten naar z'n nieuwe hypotheek.
Vroegah mocht dat idd allemaal wel, maar de regels zijn op dat punt een behoorlijk stuk aangescherpt in de loop van de tijd.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Stel, ik verkoop mijn oude woning. Mijn koper sluit een hypotheek af bij de ING Bank. Ik heb voor mijn nieuwe woning toevallig óók een hypotheek bij de ING Bank lopen. Het is geen overbrugging, maar toch wil ik een deel van de overwaarde van de verkoop van mijn oude woning gebruiken voor het verlagen van de hypotheek op m'n nieuwe woning. Ik vraag dus aan de notaris of hij van de overwaarde bedrag X wil storten naar de ING Bank, ter aflossing van een deel van de hypotheek op mijn nieuwe woning. Lekker simpel toch? Er komt geld binnen van de ING, er gaat geld terug naar de ING. Zelfde bank, geen probleem toch? Easy-peasy, kat in 't bakkie. Right?
De notaris mag dat niet doen. Er komt inderdaad geld binnen van de ING Bank (hypotheek koper) en ik wil het geld ook weer gestort hebben bij de ING Bank (waar ik blijkbaar ook een hypotheek heb lopen), maar de hypotheek die ik gedeeltelijk wil aflossen heeft niets te maken met de overdracht van mijn oude woning. En dan mag de notaris dat dus niet overmaken naar de ING Bank, maar alleen naar een rekening die op mijn naam staat. Waarna ik dus zélf die aflossing mag doen.
Regelgeving van de KNB: Reglement beperking uitbetaling derdengelden, ingangsdatum 1 augustus 2011, aangepast per 25 januari 2012. Daar zijn (niet-limitatieve) uitzonderingen op, uiteraard, maar daar zijn wel grenzen aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Jiffy op 01-10-2018 16:26 ]
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Dank Jiffy, dan weer ik nu zeker dat de notaris er zich op dit punt in ieder geval niet makkelijk vanaf maakt.Jiffy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:24:
Regelgeving van de KNB: Reglement beperking uitbetaling derdengelden, ingangsdatum 1 augustus 2011, aangepast per 25 januari 2012. Daar zijn (niet-limitatieve) uitzonderingen op, uiteraard, maar daar zijn wel grenzen aan.
Bijvoorbeeld uit je overwaarde de overdrachtsbelasting of bijvoorbeeld direct de makelaarskosten ervan betalen?
Of zijn dat allemaal acties die je zelf los moet uitvoeren?
Float like a butterfly, sting like a bee.
De regelgeving is ingevoerd om cliënten meer bewust te maken van de geldstromen bij onroerendgoedtransacties: de notaris mocht alleen nog maar overmaken wat noodzakelijk was voor de desbetreffende transactie, plus een beperkt aantal relevante uitzonderingen (makelaar, adviseur, dat werk).
Vóór de invoering was het heel gebruikelijk dat de notaris de nota's van de nieuwe keuken, de nieuwe auto, de vakantie of weet ik veel wat uit het hypotheekgeld overmaakte. En dan "voel" je het als particulier gewoon veel minder dan wanneer je zélf 15k voor je nieuwe keuken over zit te boeken.
Ik snap de achterliggende gedachte van deze regelgeving dus zeker. Het is alleen af en toe wat lastig wanneer je, als cliënt, een volkomen logische overboeking wilt laten uitvoeren zoals de eerder genoemde extra aflossing van de hypotheek met de overwaarde.
Ja hoor. De notaris zal diverse bedragen verrekenen/betalen die betrekking hebben op die specifieke transactie: overdrachtsbelasting, betalingsachterstanden en/of administratiekosten bij de Vereniging van Eigenaars (bij een appartement), kadasterkosten, makelaarsnota, enzovoorts.Martinusz schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:54:
Maar kan de notaris wel posten verrekenen?
Bijvoorbeeld uit je overwaarde de overdrachtsbelasting of bijvoorbeeld direct de makelaarskosten ervan betalen?
Dat zijn allemaal bedragen die op de nota van de notaris op zullen duiken en die ook netjes door die notaris zullen worden uitbetaald aan de rechthebbende partijen.
Vraag me nu af in hoeverre dat echt invloed heeft op de verkoopprijs. Even wat frutseltjes in de badkamer of een nieuw likje verf over de trap, helpt dat echt zo veel? De woning raken we toch wel zo kwijt, het gaat vooral om het maximale bedrag dat we kunnen krijgen.
Ik vraag mij het ook weleens af bij schilderklusjes. Zo moet onze trap naar zolder eigenlijk nog geschilderd worden (is nu grijs, terwijl de rest al wit is). Echter besloten om te gaan verhuizen, dusja eigenlijk geen zin meer om die trap te schilderen. Ga ik hem straks helemaal keurig in de lak zetten, houdt de nieuwe koper van zwarte trap bij wijze van spreken. Enige voordeel is voor een koper die ook een witte trap wilt hebben, die hoeft hem dan niet meer te schilderen, maar of ik dat in de verkoopprijs terug ga zien? Ik waag het te betwijfelen.Tsurany schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:28:
Vandaag twee makelaars gehad. Eentje liep even kort door de woning en gaf vooral aan wat de kosten waren en hoe het verkooptraject er uit zag, de ander nam veel meer de tijd en gaf uitgebreid tips en adviezen om de woning op te knappen. Zaken in de tuin die aangepakt konden worden, aanschaf van goedkope meubels en accessoires om een betere indruk te wekken en hier en daar nog wat schilderwerk en ander klein opknapwerk.
Vraag me nu af in hoeverre dat echt invloed heeft op de verkoopprijs. Even wat frutseltjes in de badkamer of een nieuw likje verf over de trap, helpt dat echt zo veel? De woning raken we toch wel zo kwijt, het gaat vooral om het maximale bedrag dat we kunnen krijgen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Mijn makelaar wilde juist dat ik alle frutsels, badkamer spullen en foto's verwijderde. Zo min mogelijk dingen vonden zij rustiger.Tsurany schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:41:
Ja ik vind het een lastige keuze. Het zou het huis aantrekkelijker moeten maken, wat frisser laten ogen en voor de koper instapklaar moeten maken. En daar is wat voor te zeggen natuurlijk, maar help het aanschaffen van wat kleine nieuwe meubeltjes en frutseltjes dan? Plantje hier en daar, nieuw badkamerkastje met van die opgerolde witte handdoeken,...
Je zult je verbazen hoe slecht mensen door dingen heen kunnen kijken. Wb het schilderen.... ik zou grijs echt niet aanpassen. Is de trap nou helemaal versleten dan zou een likje verf kunnen helpen om te voorkomen dat men dat als een verlaging van de prijs kunnen gebruiken.
Toen ik mijn huidige huis gekocht heb ik achterstallig onderhoud op het schilderwerk wel gebruikt in de onderhandelingen maar dan heb ik het over kozijnen die echt slecht waren. Een trap vind ik persoonlijk onzin
Ik heb vlak voor de verkoop van onze woning de trap nog helemaal in de lak gezet en een aantal wanden die niet zo mooi meer waren gesaust. Al met al koste met dat misschien €150,- aan materiaal.Martinusz schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:31:
[...]
Ik vraag mij het ook weleens af bij schilderklusjes. Zo moet onze trap naar zolder eigenlijk nog geschilderd worden (is nu grijs, terwijl de rest al wit is). Echter besloten om te gaan verhuizen, dusja eigenlijk geen zin meer om die trap te schilderen. Ga ik hem straks helemaal keurig in de lak zetten, houdt de nieuwe koper van zwarte trap bij wijze van spreken. Enige voordeel is voor een koper die ook een witte trap wilt hebben, die hoeft hem dan niet meer te schilderen, maar of ik dat in de verkoopprijs terug ga zien? Ik waag het te betwijfelen.
Iedereen die kwam kijken was vol lof over de afwerking... Heeft naar mijn idee dus wel degelijk een positieve invloed gehad. Vooral een trap valt natuurlijk erg op, want als je omhoog loopt kijk je alleen tegen dat ding zelf aan. Het laat ook gewoon een goede indruk achter over hoe je met het huis als geheel omgegaan bent in de jaren dat je er woonde. Ongeacht of ze de trap zelf daarna een ander kleurtje gaan geven.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Het overgrote deel moest ook weg. Maar ze vond ons badkamerkastje lelijk (is hij ook) en gaf aan een hip kastje neer te zetten met wat handdoeken. Bureau opruimen maar wel een plantje oid neerzetten zodat die ook wat frisser oogt. Beneden ook een boeketje op de eettafel en wat tijdschriften op de salontafel. Allemaal van dat soort dingetjes.Miss_80 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:51:
[...]
Mijn makelaar wilde juist dat ik alle frutsels, badkamer spullen en foto's verwijderde. Zo min mogelijk dingen vonden zij rustiger.
Je zult je verbazen hoe slecht mensen door dingen heen kunnen kijken. Wb het schilderen.... ik zou grijs echt niet aanpassen. Is de trap nou helemaal versleten dan zou een likje verf kunnen helpen om te voorkomen dat men dat als een verlaging van de prijs kunnen gebruiken.
Toen ik mijn huidige huis gekocht heb ik achterstallig onderhoud op het schilderwerk wel gebruikt in de onderhandelingen maar dan heb ik het over kozijnen die echt slecht waren. Een trap vind ik persoonlijk onzin
Schilderwerk is de trap wel echt aan toe dus ik snap wel dat ze dat adviseerde. Had ik al twee jaar geleden moeten doen
Ik ga het waarschijnlijk nog wel doen, maar eigenlijk niet voor de verkoop van de woning pas eind volgend jaar, maar meer omdat de vrouw het grijs beu isMaverick schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:54:
[...]
Ik heb vlak voor de verkoop van onze woning de trap nog helemaal in de lak gezet en een aantal wanden die niet zo mooi meer waren gesaust. Al met al koste met dat misschien €150,- aan materiaal.
Iedereen die kwam kijken was vol lof over de afwerking... Heeft naar mijn idee dus wel degelijk een positieve invloed gehad. Vooral een trap valt natuurlijk erg op, want als je omhoog loopt kijk je alleen tegen dat ding zelf aan. Het laat ook gewoon een goede indruk achter over hoe je met het huis als geheel omgegaan bent in de jaren dat je er woonde. Ongeacht of ze de trap zelf daarna een ander kleurtje gaan geven.
Overigens is het nu een verkopersmarkt en in sommige buurten kun je een drol nog voor het gewicht in puur goud verkopen, dus dat maakt momenteel natuurlijk ook veel uit
Een trap is een beetje twijfel gevalletje, dat kan echt een rotklus zijn van meerdere dagen als je het zelf doet. Je kan het laten doen natuurlijk.
Met het oog op deze markt zou ik het lekker laten gaan, maar dat ben ik. Maar ik ben ook het type dat daar als koper doorheen kijkt en gewoon bied als de rest van het huis oke is. Waar ik wel allergisch voor ben is juist beunwerk, dus als je het vervolgens dan belabberd schildert dan ga ik denken: hmmm wat hebben ze nog meer zitten prutsen hier ??
Anoniem: 1104161

Bekend dilemma, helaas....Martinusz schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:31:
[...]
Ik vraag mij het ook weleens af bij schilderklusjes. Zo moet onze trap naar zolder eigenlijk nog geschilderd worden (is nu grijs, terwijl de rest al wit is). Echter besloten om te gaan verhuizen, dusja eigenlijk geen zin meer om die trap te schilderen. Ga ik hem straks helemaal keurig in de lak zetten, houdt de nieuwe koper van zwarte trap bij wijze van spreken. Enige voordeel is voor een koper die ook een witte trap wilt hebben, die hoeft hem dan niet meer te schilderen, maar of ik dat in de verkoopprijs terug ga zien? Ik waag het te betwijfelen.
Ik twijfel nog over een muurtje bij de keuken, daar zie je vetvlekken op. Dus die nog even latexen denk ik, en nog even wat zichtbare gaatjes dichten (traphekjes grrr)
Ben benieuwd, in de buurt staat nagenoeg niets te koop in deze prijsklasse.
Life is what happens while you're busy making other plans
Bij ons circa 325k, maar wij hebben hetzelfde gedaan. 4 muren gewit, gaatjes gedicht en trappen geverfd (lowhanging fruit). Met keuken van 5jr en badkamer van 3jr oud kan je er dan zo intrekken.frumper schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:31:
Wij gaan binnenkort ook de markt op, in het 200k-225k segment in Almere dus verwachting is dat we hem snel kwijt zijn. Laaghangend fruit idd aangepakt, trap moest eigenlijk ook maar trapmatjes verbergen wel wat. Nieuwe bewoners gaan hem wrschl toch een andere kleur geven...
Ik twijfel nog over een muurtje bij de keuken, daar zie je vetvlekken op. Dus die nog even latexen denk ik, en nog even wat zichtbare gaatjes dichten (traphekjes grrr)
Ben benieuwd, in de buurt staat nagenoeg niets te koop in deze prijsklasse.
Met de huidige hypotheeknormen is het denk ik wel fijn als het instapklaar is. Je moet nu eenmaal opknappen volledig zelf financieren. En als je niet handig bent zijn aannemers en schilders er ook niet goedkoper op geworden
(Groot contrast met 2009 toen wij ons huis kochten en de k.k. probleemloos konden meefinancieren)
Je kunt een eventuele verbouwing voor +- 75% mee financieren hoor.DaWayne schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:54:
[...]
Bij ons circa 325k, maar wij hebben hetzelfde gedaan. 4 muren gewit, gaatjes gedicht en trappen geverfd (lowhanging fruit). Met keuken van 5jr en badkamer van 3jr oud kan je er dan zo intrekken.
Met de huidige hypotheeknormen is het denk ik wel fijn als het instapklaar is. Je moet nu eenmaal opknappen volledig zelf financieren. En als je niet handig bent zijn aannemers en schilders er ook niet goedkoper op geworden
(Groot contrast met 2009 toen wij ons huis kochten en de k.k. probleemloos konden meefinancieren)
Herkenbaar, je hebt pas verkocht als er handtekeningen staan én de bedenktijd voorbij is.henkjobse schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:51:
Zo hadden wij ons huis verkocht en zo weer niet. Mondeling akkoord bereikt maar voor het tekenen vd koop ovk zijn de "kopers" helaas afgehaakt. Echt onwijs balen maar verder helaas heel weinig aan te doen. Baal er wel even stevig van.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Ik dacht na de bedenktijd en voorbehouden van het voorlopig koopcontract?nare man schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:13:
Beste oplossing: pas juichen en de verkoop vieren als het transport bij de notaris geweest is.
Eens, alhoewel je wel meer zekerheid hebt na tekenen koopovk + verloop van de drie dagen wettelijke bedenktermijn. Niettemin kunnen ook daarna nog problemen voordoen.Antisteigerhout schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:21:
Balen Henk... stond het huis al lang te koop?
Ook meegemaakt? Zuur he?Nortepe85 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:28:
Nou nee, het is pas definitief als je bij de notaris de akten hebt gepasseerd.
twodigits schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:38:
[...]
Herkenbaar, je hebt pas verkocht als er handtekeningen staan én de bedenktijd voorbij is.
[ Voor 57% gewijzigd door Señor Sjon op 15-10-2018 14:11 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 15-10-2018 14:11 ]
[ Voor 81% gewijzigd door Señor Sjon op 15-10-2018 14:10 ]
Heb ik volgens mij ook wel eens verkondigd, maar ik vind het dan ook niet zo'n probleem om een koper die onherroepelijk gebonden is maar niet afneemt bij de kladden te grijpen en te dwingen tot nakoming of schadevergoeding.Sport_Life schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:56:
[...]
Ik dacht na de bedenktijd en voorbehouden van het voorlopig koopcontract?.
Als je wat minder juridisch aangelegd bent zou ik lekker de champagne in de koelkast houden tot de akte gepasseerd is.
Nu zien we echter dat het aantal bezoeken op Funda redelijk is (gemiddeld 14.000x gevonden en 120x bekeken) vanaf 25 september.
Echter het aatal bezichtigingen valt zwaar tegen (voor ons gevoel).
Naast de NVM open dag (3), hebben we maar 1 bezichtiging gehad.
WIj vragen ons af wat de reden kan zijn om af te zien van een bezichtiging van onze woning.
Nu is het geen standaard woning, we hebben beneden een praktijkruimte met eigen ingang, welke ook als slaapkamer en berging gebruikt kan worden.
Zouden jullie eens willen kijken en jullie mening willen geven?
https://www.funda.nl/koop...-40808912-sikkelkruid-16/
Thanks
Ik denk dat de melding van de praktijkruimte het meeste afschrikt. Nu is het "Er is een praktijkruimte en die kan ook voor wat anders gebruikt worden" maar je kan het beter omdraaien imho dat er een extra kamer is die ook als kantoor aan huis gebruikt kan worden, ik denk namelijk dat de meeste denken dat er een bedrijf in gevestigd ofzo dat je daar rekening mee moet gaan houden als koper.sattertje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:37:
Wij hebben ook al even onze woning via een makelaar op Funda staan.
Nu zien we echter dat het aantal bezoeken op Funda redelijk is (gemiddeld 14.000x gevonden en 120x bekeken) vanaf 25 september.
WIj vragen ons af wat de reden kan zijn om af te zien van een bezichtiging van onze woning.
Nu is het geen standaard woning, we hebben beneden een praktijkruimte met eigen ingang, welke ook als slaapkamer en berging gebruikt kan worden.
Thanks
blup
Het lijkt op de foto's van de woonkamer welhaast alsof het al enige tijd leeg staat. Een enorme lege ruimte en (no offense) wat ouderwets ogende meubels. Het stuk verlaagd plafond naast de keuken, inclusief doorloop van beperkt nut vind ik ook niet bijzonder aantrekkelijk.sattertje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:37:
Thanks
Daarnaast zou ik als potentiele koper er een nieuwe benedenvloer in leggen, is de badkamer aan vervanging toe, en is de tuin ook een vooral lege ruimte en behoeft wat werk. Naar gemiddelde smaak denk ik een ongezellig, onaantrekkelijk huis want je kijkt al rap naar 20K plus aan renovatiekosten.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
120 keer bekeken op 14.000 keer gevonden?? Dat Vind ik ontzettend laag. Conversie van 0,8%. Na maanden te koop te staan fluctueerde onze dagelijkse views/visies ratio rond de 3 a 4%.sattertje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:37:
Thanks
Kijk even heel goed naar je presentatie, want bij het zien van je huis in een lijst, nodigt het blijkbaar niet uit om er op te klikken, dan krijg je ook geen kijkers omdat ze er voorbij scrollen.
Ik vind het geheel er vooral erg, leeg, ongezellig en kaal uitzien. Tegels op de vloer beneden, tuin ook compleet dichtgelegd en nergens wat plantjes (zowel binnen als buiten). Alle muren zijn leeg. Hangt geen lamp aan het plafond. Woonkamer staan nauwelijks meubels in? Zo'n praktijkruimte zal ook niet meehelpen, maar denk dat het grootste probleem is dat het gewoon er echt niet gezellig uitziet.sattertje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:37:
Thanks
Toch zou ik maar niet zo gaan lopen juichen bij zo'n situatie. Volgens mij loopt er hier nog wel iemand rond die je heel precies kan vertellen wat voor feest dat is...nare man schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:04:
[...]
Heb ik volgens mij ook wel eens verkondigd, maar ik vind het dan ook niet zo'n probleem om een koper die onherroepelijk gebonden is maar niet afneemt bij de kladden te grijpen en te dwingen tot nakoming of schadevergoeding.
Als je wat minder juridisch aangelegd bent zou ik lekker de champagne in de koelkast houden tot de akte gepasseerd is.
Het probleem is dan ook niet jouw middelen, maar de (on)mogelijkheid om middelen van de tegenpartij te innen. Die advocaat en deurwaarder zijn ook niet gek en laten zich door jou betalen. Die kosten kun je ook wel weer verhalen, maar zie dat geld maar te krijgen. Mensen "verdwijnen" simpelweg, of hebben zo weinig inkomsten dat ze een betalingsregeling met jou mogen afspreken. Kun jij mooi elke maand bij gaan houden of je die 50 piek weer gekregen hebt. En er dus ook weer achteraan als het niet is gebeurd. Veel plezier gegarandeerd... (en dit gezeik is ook precies de reden dat schadevergoedingen in het strafrecht tegenwoordig door de staat worden "voorgeschoten", waarna diezelfde staat de betaling door de dader regelt)nare man schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:21:
Ik heb dat verhaal met stijgende verbazing gelezen inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat het een stuk lastiger is als de middelen beperkt zijn en je het moet doen met een advocaat die in dienst is van een rechtsbijstandsverzekeraar.
Het ziet er inderdaad wat kaal uit in de kamers en aan de muren.sattertje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:37:
Thanks
Van de praktijkruimte maar 1 foto. Misschien moet je erbij zetten of er CAI naar die ruimte ligt. Dan kunnen mensen met kinderen en nog een TV kamer/game room van maken voor de kids, geeft weer aan dat er wat meer mogelijkheden zijn.
De prijs zal niet verkeerd zijn voor zo'n huis in die omgeving maar het is een aardig bedrag voor een eindwoning.
Allereerst wat mij opviel, is dat de foto's random alle ruimtes afgaat.sattertje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:37:
Thanks
Zo is zie voor het eerst op foto 3 de woonkamer, gevolgd door een aantal random andere ruimtes, waarna foto 9 (en verder) weer de woonkamer zijn. Mijn advies: Ga alle ruimtes stuk voor stuk langs, zodat de koper weet in welke ruimte zich bevindt.
Daarnaast is het huis al erg leeg, waardoor een inschatting (mede door alle lichte kleuren) van de ruimte ook al een stuk lastiger is.
Ook vind ik de eerste tekst die je leest, meteen een afknapper

Sikkelkruid? Jaah... Kom op zeg, we zitten niet meer op de basisschool...
Ook het kantoor aan huis, is een lastige... De suggestie wordt gewekt dat het een woon-werk woning is. Beter is wellicht om een ruimte (slaapkamer?) te benoemen, die gebruikt kan worden als werkruimte of als thuiswerk locatie.
En dan nog specifiek een aantal foto's waar ik wel een mening over heb:
- Foto 7: Jammer dat je de graffiti op de kast ziet staan. Kan je niks aan doen, maar zit wel tegen het huis aan.
- Foto 14: Geen idee welke (slaap)kamer dit is, maar het ziet er vrij krap (smal) uit en jammer dat alles dicht zit.
- Foto 15: Leuke foto van een deur, maar wat is de meerwaarde / gedachtegang hier achter? Het lijkt mij op de entree van de praktijkruimte, maar eigenlijk zie je niks (behalve een deur).
- Foto 16: Waarschijnlijk de wachtruimte van de praktijkruimte, maar omdat je niet weet waar je bent, lijkt het er op alsof er een stoel in de gang staat naast het toilet.
- Foto 20: Waarschijnlijk bedoeld als overzichtsfoto vanaf de overloop. Mist mijn inziens totaal zijn doel, ik vind het juist rommelig ogen en weinig toevoegen. Je ziet eigenlijk niks (nieuws).
Zoals al door anderen aangegeven niet de advertentieinhoud is het probleem maar er klikken te weinig mensen op het huis wanneer deze in een lijst of overzicht tussen andere huizen staat. Die inhoud (waar je wel iets op aan te merken kunt hebben) wordt dus überhaupt niet bekeken.
De hoofdfoto als thumbnail vind ik er nogal onaantrekkelijk uitzien, pak liever die tweede foto als hoofdbeeld. Of probeer een betere te maken.
Mee eens. Die eerste foto doet me helemaal niets. Die tweede foto ziet het huis er ineens een stuk gezelliger uit.ASW1 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:41:
De hoofdfoto als thumbnail vind ik er nogal onaantrekkelijk uitzien, pak liever die tweede foto als hoofdbeeld. Of probeer een betere te maken.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Allereerst bedankt. Hier kunnen we wat mee. Dat de praktijkruimte afschrikt, is iets wat wij afgelopen weekend ook bedacht hebben en zullen dat en jullie andere suggesties gaan aanpassen in de tekst. Is denken jullie een foto met ingerichte praktijkruimte dan wel iets wat we er nog bij moeten houden of alleen een foto van die ruimte als ingerichte slaapkamer?
We hebben onlangs heel veel gerestaureerd aan de woning. Keuken vervangen, alle kozijnen vervangen naar kunststof / keralit. Daarnaast alle muren en plafonds (behalve in de slaapkamers) gestucadoord en geverfd.
Nu hadden we overlegd met de makelaar of we onze foto’s/schilderijen zouden moeten terughangen (voor de sfeer). Echter dit is ons afgeraden door hun.
Maar na jullie meningen zullen we het huis wat meer gaan aankleden en opfleuren.
@BastaRhymez,
Ik zal je opmerkingen betreffende de aangegeven foto’s meenemen in de vernieuwde opzet.
@ASW1, @Wailing_Banshee,
We zullen de 1e 2 foto’s gaan switchen, Thanks
Je kijkt zo vanuit de overkant je tuin in? Ik krijg het idee van een benauwde, ommuurde woning met alles verhard en geen bergruimte buiten. Op foto 2 zie je dat de boeidelen nog nooit een doekje hebben gezien. Ook is de praktijkruimte niet bijpassend aan de woning gemaakt (donkere voeg ipv licht, op de tuinmuur geklust). Tot slot is een 'rug-aan-rug' woning nog nooit populair geweest en hebben je concurrenten veel meer tuin.
Ook ligt de straat relatief dicht bij de A1.
Je woning komt waarschijnlijk wel naar voren in de zoekresultaten, maar is een redelijk nicheproduct. Een (kale) tussenwoning in dezelfde soort straat doet 235k: https://www.funda.nl/koop...96616-vingerhoedskruid-5/ maar die heeft wel een normale tuin. Je vraagt ook een topprijs voor een soort gecastreerde hoekwoning (pardon my English).
Anoniem: 224360
Hier zie ik alleen zaken die ik wil aanpassen en me zo 15-30k gaan kosten. Geen idee hoe populair de buurt is, maar ik zou dat geld niet neerleggen voor die woning.
Het huis vind ik wel af, het is alleen erg saai ingericht (met name wit...) Maar dat weet je pas als je doorklikt. Als je in een lijstje met huizen een huis ziet wat je op eerste blik niet aan staat, is de kans ook heel klein dat je doorklikt. Minimaal op die eerste foto, die je dus ziet bij de zoekresultaten, moet het perfecte huis staan.Anoniem: 224360 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:14:
Kan aan mij liggen, maar als ik 3,5 ton neerleg voor een woning wil ik dat die af is.
Hier zie ik alleen zaken die ik wil aanpassen en me zo 15-30k gaan kosten. Geen idee hoe populair de buurt is, maar ik zou dat geld niet neerleggen voor die woning.
Bij ons (huidige) huis stond de perfecte foto op de eerste plaats. Hoe verder we keken, hoe slechter het werd (matig onderhouden van buiten, slecht onderhouden van binnen). Maar die eerste foto... Ik was verliefd op dit huis on first sight. Alle nadelen nam ik toen wel voor lief.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
De vraagprijs is te hoog voor deze wijk, zeker in combinatie met een niet goed bruikbare, want lage zolder (zeg ik als Amersfoortse die vorig jaar huis gekocht en verkocht heeft en nog steeds funda-verslaafd is).sattertje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:37:
[ Voor 13% gewijzigd door ElisabethM op 15-10-2018 22:44 ]
Maar daar is de groothoekmakelaar langsgeweest.Señor Sjon schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:10:
https://www.funda.nl/koop...12-sikkelkruid-16/#foto-9
Je kijkt zo vanuit de overkant je tuin in? Ik krijg het idee van een benauwde, ommuurde woning met alles verhard en geen bergruimte buiten. Op foto 2 zie je dat de boeidelen nog nooit een doekje hebben gezien. Ook is de praktijkruimte niet bijpassend aan de woning gemaakt (donkere voeg ipv licht, op de tuinmuur geklust). Tot slot is een 'rug-aan-rug' woning nog nooit populair geweest en hebben je concurrenten veel meer tuin.
Ook ligt de straat relatief dicht bij de A1.
Je woning komt waarschijnlijk wel naar voren in de zoekresultaten, maar is een redelijk nicheproduct. Een (kale) tussenwoning in dezelfde soort straat doet 235k: https://www.funda.nl/koop...96616-vingerhoedskruid-5/ maar die heeft wel een normale tuin. Je vraagt ook een topprijs voor een soort gecastreerde hoekwoning (pardon my English).
Verder kan ik me uitstekend vinden in wat Sjon zegt; je beland op de verkeerde plek in funda. Als je de prijs omlaag doet tot onder de 3 ton krijg je mensen die op funda zoeken tot 3 ton (check de zoek functie anders even..) die ervanuitgaan dat er wat bij moet en kom je ergens tussen je vraagprijs en die, zeg, 295 uit.
Met 345 denk ik ‘oh, daar moet ik op afdingen’, maar de potentiele koper denkt: ‘oei, en daar moet dan nog wat bij ook!’
ping 127.212.23.124
Ligt aan jou. Beter gezegd, jouw situatie en je wensen. Ik heb 4 ton uitgegeven en vervolgens voor 1,5 ton verbouwd. Maar heb wel een huis volledig naar wens i.p.v. een nieuwbouw van 5,5 ton welke nog ingericht isAnoniem: 224360 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:14:
Kan aan mij liggen, maar als ik 3,5 ton neerleg voor een woning wil ik dat die af is.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik vind het niet een heel mooie woning. Dat is ergens smaakgebonden, aan de andere kant denk ik dat het gemiddeld genomen gewoon een weinig populaire woning is. Qua locatie is Amersfoort an sich oke, maar je zit in het noorden eerder tegen Zwolle aan dan Utrecht.. Beide (locatie + woning) hebben imo een dempend effect op de woningprijs, mijn gevoel is dat 345k (veel) te hoog gegrepen is.sattertje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:37:
Thanks
Een beetje flauw van mij.. Maar het probleem is dat je vaak met een kale kip te maken hebt. Heb het bij een oud collega meegemaakt en laatst een soortgelijk geval in dit topic.nare man schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:04:
[...]
Heb ik volgens mij ook wel eens verkondigd, maar ik vind het dan ook niet zo'n probleem om een koper die onherroepelijk gebonden is maar niet afneemt bij de kladden te grijpen en te dwingen tot nakoming of schadevergoeding.
Daarnaast kun jij je tijd die je aan je eigen casus besteedt niet declareren bij een klant, dus in die zin kost het je wel indirect geld
[ Voor 51% gewijzigd door Sport_Life op 16-10-2018 00:01 ]
https://www.funda.nl/koop...-40835021-regattaweg-440/
We hebben opzich geen haast (onze nieuwe woning wordt pas in 2020 opgeleverd), maar wordt nu toch wel wat interessant om te zien of we reacties krijgen, zal waarschijnlijk niet zo snel gaan als een rijtje, hoek of 2 onder 1 kapper, dit segment gaat naar mijn idee toch wat minder hard. Maar we zullen zien.
Commentaar is welkom.
tevens een vraag: we hebben 2 katten, de makelaar raad aan dezen uit huis te halen bij eventuele bezichtigingen, dit is voor ons best lastig daar we ze natuurlijk niet even in een tuin of iets dergelijks kwijt kunnen. Wij twijfelen hier dan ook over, wat is jullie ervaring hiermee, krijgen jullie soortgelijke adviezen?
Anoniem: 224360
Voor 5,5 ton heb je anders een prima volledig ingericht nieuwbouwhuis volledig naar eigen wenskmf schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 23:06:
[...]
Ligt aan jou. Beter gezegd, jouw situatie en je wensen. Ik heb 4 ton uitgegeven en vervolgens voor 1,5 ton verbouwd. Maar heb wel een huis volledig naar wens i.p.v. een nieuwbouw van 5,5 ton welke nog ingericht is
@breagor mocht iemand komen die gek is van je woning, maar een hekel aan katten heeft dan weet je waar die mee bezig is tijdens een bezichtiging. Niet de woning.
Makkelijk gezegd van zo'n makelaar, maar regel het maar eens, zeker als je veel bezichtigingen hebt.breagor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 06:45:
tevens een vraag: we hebben 2 katten, de makelaar raad aan dezen uit huis te halen bij eventuele bezichtigingen, dit is voor ons best lastig daar we ze natuurlijk niet even in een tuin of iets dergelijks kwijt kunnen. Wij twijfelen hier dan ook over, wat is jullie ervaring hiermee, krijgen jullie soortgelijke adviezen?
Ik heb ze altijd gewoon in huis gelaten, die beestjes gaan toch wel onder het bed zitten als er vreemden in huis zijn.
Bij ons ging de makelaar een keer met de mensen op het balkon staan en deed de deur dicht vanwege de katten en toen ging de kat uit nieuwsgierigheid op de deurbeveiliging staan waardoor deze dicht ging en ze niet meer van het balkon af konden

Die mensen hebben het huis niet gekocht
Ik heb altijd gezegd, als ik mijn huis uit moet en in een appartement zou gaan wonen, zou ik best in die toren willen gaan wonen, zolang het maar boven de 10e verdieping isbreagor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 06:45:
wij staan inmiddels ook op funda:
https://www.funda.nl/koop...-40835021-regattaweg-440/
En als mensen een huis afkeuren omdat er katten rondlopen (die ze niet hoeven over te nemen...) zijn ze niet serieus, i.m.o....
In het Noorden (Nieuwland) zit je nog steeds niet dichter bij Zwolle dan Utrecht, bij lange na niet. Wel is Nieuwland een soort eigen eiland zonder goed contact met de overige wijken. Dus mijn favoriete wijk is het niet. Inkijk, geen vierde slaapkamer (zonder niet als zodanig bruikbaar) en witte plavuizen zullen niet echt helpen met de verkoop. Gezien vierkante meters in de prijs ook weer niet enorm te hoog; wellicht iets lager inzetten zodat kopers kunnen overbieden.Sport_Life schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 23:45:
[...]
Ik vind het niet een heel mooie woning. Dat is ergens smaakgebonden, aan de andere kant denk ik dat het gemiddeld genomen gewoon een weinig populaire woning is. Qua locatie is Amersfoort an sich oke, maar je zit in het noorden eerder tegen Zwolle aan dan Utrecht.. Beide (locatie + woning) hebben imo een dempend effect op de woningprijs, mijn gevoel is dat 345k (veel) te hoog gegrepen is.