Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 222 223 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:47
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Luiaard schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:28:
[...]

Ik weet verkoopprijzen in de buurt, ik heb een Calcasa desktoptaxatie, en ik weet modelmatige prijzen van Funda, Woningstats, e.d. Als de ene makelaar qua te realiseren opbrengst 75-100k onder de andere makelaar zit dan is dat wel apart. En vooral als mijn woning aantoonbaar zaken met meerwaarde heeft (hoek, beter energielabel, grote stenen schuur i.p.v. kleine houten schuur, meer perceel/tuin) waardoor de verwachting is dat ik juist wel iets hoger dan hem zou moeten uitkomen. Zijn WOZ is ook 50k lager dan de mijne. Een makelaar die ons dan lager inschat dan hem die neem ik niet serieus. Uiteraard zijn er naast plussen soms ook minnen, bv. onze badkamer is oud en zullen mensen willen vervangen.
Er komen er nog zeker twee langs dus we gaan zien wat de meerderheid zegt. De tactiek van alle makelaars hier is lager inzetten om hoger uit te komen. Dit zit in de range van bv. 675 vragen om 780 of 800 te krijgen.

Mogelijk probleem direct voor mij nu is dat mijn buurman zijn verkoop niet goed gaat, en er zijn diverse indicaties dat het niet lekker loopt (staat er al 4 weken op en pas 5 bezichtingen gehad). Is zijn gerealiseerde prijs lager dan het optimum door een slechte aanpak dan blijft die prijs als directe buurwoning aan ons plakken. Ook als het nog veel langer duurt dan gaat men denken, is er iets met die woning terwijl dit niet zo is. Ik heb wel heel goed en direct contact met deze buurman, maar ik kan hem natuurlijk niet dwingen bepaalde dingen te doen. Een voorbeeld: het huis staat leeg. Een van de makelaars zegt tegen mij, hij moet het laten inrichten door een stylist, haal je er altijd uit. Heb ik uiteraard doorgegeven, maar hij lijkt nog niet heel happig om 2k uit te geven hiervoor.

Ander ding dat we misschien nog wel samen aan kunnen pakken zijn plekken op de gevel met witte uitbloei, sommige mensen lijken daarop af te knappen bij hem, ik ga eens kijken wat reiniging kost.
Lokatie. Elders in Leidsche Rijn zijn 'leukere' woningen te koop rond deze vraagprijs, in leukere wijkjes. Welliswaar misschien iets minder m2, maar meer sfeer. De binnenkant ziet er redelijk instapklaar uit. En 2 badkamers is ook echt een plus zou je zeggen.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:43
Luiaard schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:28:
[...]
Mogelijk probleem direct voor mij nu is dat mijn buurman zijn verkoop niet goed gaat, en er zijn diverse indicaties dat het niet lekker loopt (staat er al 4 weken op en pas 5 bezichtingen gehad). Is zijn gerealiseerde prijs lager dan het optimum door een slechte aanpak dan blijft die prijs als directe buurwoning aan ons plakken.
Dat kan ook juist in je voordeel werken. Zijn huis duur maar niet ingericht, minder aantrekkelijk. Jouw huis instapklaar ingericht, groter, ruimer, beter.
Een van de makelaars zegt tegen mij, hij moet het laten inrichten door een stylist, haal je er altijd uit. Heb ik uiteraard doorgegeven, maar hij lijkt nog niet heel happig om 2k uit te geven hiervoor.
Als het langer duurt, gaat hij vast wel bewegen. En verder zie hierboven, een leeg huis vs een mooi ingericht huis op een hoekje, ik zou het wel weten. Maar niet jouw probleem, dus lekker zo laten. Idem de gevel. Half Leidsche Rijn heeft witte aanslag op het metselwerk, dat krijg je er niet zomaar af, maar vooral: blijkbaar storen mensen zich daar helemaal niet zo aan.
Ik zou voor makelaar 1 gaan en het maar eens even aanzien. Je gaat nu wat richting doemdenken, maar zo hoeft het natuurlijk helemaal niet te gaan.
Pagina: 1 ... 222 223 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.