Ligt er natuurlijk aan hoe laag de inzet was. Als de taxatie 800 is en je gaat op 700 inzetten, tjah, dat is gewoon veel te laag.
Nu weet ik niet welk huis het is. Op Funda zie ik in die prijsklasse een paar woningen. Vrijstaand Zoetermeer. Niet eens een heel grote woning. In Pijnacker een redelijk grote woning, maar wel "gewoon rijtjeshuis". Idem in Delft. Rotterdam wel een zeer grote oppervlakte. Leiden, best wel groot, maar ook "gewoon rijtjeshuis". Ik weet je kunt een woning op die lokaties niet vergelijken met ergens "in het buitengebied". Maar als ik objectief probeer te kijken (wat ik niet ben, woon niet voor niets in een dorp met 5000 inwoners), denk ik dat ik in de prijsklasse tot zeg 500k daar wel vrede mee kan hebben. Je zoekt immers niet voor niets in die omgeving. Maar in de prijsklasse die toch richting het miljoen loopt, zou ik nog weleens extra achter mijn oren krabben.
Waarmee ik probeer te zeggen dat het misschien ook wel een wat lastigere prijsklasse is. Want voor dat geld zie ik bv in Nieuwkoop en Boskoop dan al woningen staan waar ik zelf gelukkiger van zou worden. En dat is ook gewoon randstad, niet aan de andere kant van het land. Dus misschien heb je een best wel lastige prijsklasse. Te duur voor de doorstroom vanuit huur/kleine koopwoningen, en te goedkoop voor het echte prestige gevoel.
Maar, zoals anderen ook al zeiden: je hebt er maar 1 nodig! Appartement 5 jaar geleden verkocht met een paar kijkers en 1 bod, maar bod was naar tevredenheid. 2,5 jaar geleden woning verkocht, iets meer kijkens dankzij de open huizen dag, en weer 1 bod. Eentje die een bod doet waar je mee kunt leven is gewoon genoeg

Natuurlijk leuk om te kunnen maximalizeren, maar op dit moment zijn huizenprijzen ook een beetje wat de ervoor geeft. Als je mazzel hebt klopt die gek bij jou aan, als je pecht hebt krijg je een realistischere koper. Maar het moet wel gek zijn als je er niet toch "op verdient".