Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 208 209 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Blauweregen schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:19:
Nou, we staan erop, ben benieuwd hoe het zal gaan qua bezichtigingen etc.

Ik vind wel dat er erg veel slordigheden zitten in hoe de tekst en foto's etc werden vorm gegeven, heb er bij elkaar een volle dag werk aan gehad om alles recht te trekken en last-minute fouten aan te geven etc. Voel me inmiddels een zeur, en vraag me ook wel af of ik nou zo kritisch ben. Denk aan afmetingen die niet kloppen, informatie die niet klopt of verkeerd staat omschreven etc, filters die niet goed aangevinkt staan. Letten de rest van de verkopers hier nou niet zo op, is deze slordigheid gebruikelijk in het veld, ben ik te perfectionistisch?
Ik had dezelfde ervaring en je bent zeker niet te perfectionistisch. Je betaalt een hoop geld en daar mag je wat voor verwachten.
Het gaat veel te goed/makkelijk bij de meeste makelaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauweregen
  • Registratie: September 2025
  • Nu online
Nou, dat inderdaad. Uiteindelijk betaal je er veel geld voor en ik wil gewoon dat er geen fouten in staan en dat hij zo goed mogelijk vindbaar is etc, zodat je tenminste het gevoel hebt dat je er zelf alles aan gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05
Bij ons stonden er drie foutjes in, foto's waren super goed gedaan. Een vriend van mij, bij dezelfde makelaar maar met andere courtage regeling (lees hij had vast bedrag afgesproken, wij een percentage), stond alles fout en was de boel veel slechter geregeld, ook had hij een ander persoon binnen hetzelfde makelaarsbureau.
Het kan door meerdere factoren komen, ik had ons huis ook in een relatief rustige periode te koop laten zetten, misschien dat dit meer invloed had dan de andere factoren.

Maar kritisch zijn, is zeer belangrijk, je betaalt genoeg en er zijn makelaars die denken dat alles toch wel verkoopt, hoe je het ook neerzet. Jij bent de klant en zij moeten leveren, deze tijd verdienen ze er genoeg op.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Blauweregen schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:19:
Nou, we staan erop, ben benieuwd hoe het zal gaan qua bezichtigingen etc.

Ik vind wel dat er erg veel slordigheden zitten in hoe de tekst en foto's etc werden vorm gegeven, heb er bij elkaar een volle dag werk aan gehad om alles recht te trekken en last-minute fouten aan te geven etc. Voel me inmiddels een zeur, en vraag me ook wel af of ik nou zo kritisch ben. Denk aan afmetingen die niet kloppen, informatie die niet klopt of verkeerd staat omschreven etc, filters die niet goed aangevinkt staan. Letten de rest van de verkopers hier nou niet zo op, is deze slordigheid gebruikelijk in het veld, ben ik te perfectionistisch?
Ik ben hyperperfectionistisch in zo'n situatie! De foto's en de volgorde waren goed. Eentje geskipt.
Tekst: 3 punten verbeterd, maar niet meer dan een kwartier werk
Helaas was ik vergeten om de plattegrond te checken. Zag ik pas om 17:02 op de website van de makelaar. Niet meer bereikbaar! Kwam dezelfde avond automatisch op Funda 😡
Volgende ochtend: kunnen we niet veranderen. Fout van de fotograaf en die is met vakantie 😡😡😡 Werd alsnog een dag later hersteld en ondertussen al heel veel bezichtigingen aangevraagd, maar toch!
Moraal van het verhaal: je kunt niet perfectionistisch genoeg zijn! En je mag veeleisend zijn: je betaalt er genoeg voor
Vind wel dat jouw makelaar het er heel erg slecht vanaf bracht. Een volle dag werk: dan deugde er niet veel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:11
TvanW schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:29:
[...]

Ik had dezelfde ervaring en je bent zeker niet te perfectionistisch. Je betaalt een hoop geld en daar mag je wat voor verwachten.
Het gaat veel te goed/makkelijk bij de meeste makelaars.
Wat ik erger vind is dat verkopers toestaan en samen met verkoop makelaars valse informatie plaatsen. Als ik om mij heen kijk, woon nog in een rijtjes woning en ben in bezit van kopieën van de originele bouwtekeningen, dat deze woningen en tuin afhankelijk van de makelaar groter worden. Sinds het eerder plaatsen en verwijderen van de buurman zijn woning is zijn huis met 7m2 en tuin met 6m2 gegroeid. Knap hoor. Hij heeft een gerenoveerd dak schijnbaar, in werkelijkheid zijn de zachtboard panelen an de binnenkant vervangen door gips plaat. Ook de makelaar heeft alle huizen die in zijn verkoop waren/zijn van label D naar B gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Lord Anubis schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:36:
[...]
...

Ook de makelaar heeft alle huizen die in zijn verkoop waren/zijn van label D naar B gekregen.
Heb je zelf label D? Oud label (kladje half A4)? Dan kan het heel goed B worden met nieuw label (2 pagina's met gekleurde blokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Lord Anubis schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:36:
[...]

Wat ik erger vind is dat verkopers toestaan en samen met verkoop makelaars valse informatie plaatsen. Als ik om mij heen kijk, woon nog in een rijtjes woning en ben in bezit van kopieën van de originele bouwtekeningen, dat deze woningen en tuin afhankelijk van de makelaar groter worden. Sinds het eerder plaatsen en verwijderen van de buurman zijn woning is zijn huis met 7m2 en tuin met 6m2 gegroeid. Knap hoor. Hij heeft een gerenoveerd dak schijnbaar, in werkelijkheid zijn de zachtboard panelen an de binnenkant vervangen door gips plaat. Ook de makelaar heeft alle huizen die in zijn verkoop waren/zijn van label D naar B gekregen.
Tuin is natuurlijk vreemd. Maar er zit altijd een marge in het meten. Daarnaast kan/mag een dakkapel wel m2 toevoegen, dus dat een woning 7m2 kan groeien is niet zo gek.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Chaki schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:07:
[...]

Heb je zelf label D? Oud label (kladje half A4)? Dan kan het heel goed B worden met nieuw label (2 pagina's met gekleurde blokken)
Idd heb ik nog D, maar heb wel al 16cm isolatie onder mijn dak, de buurman nog niet. Toen eind vorig jaar zijn woning voor het eerst op de markt kwam was zijn label D en had al wel nieuwe gipsplaten. Bij gelijke woning 25 m verder op had deze ook label D en de maat voering was gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Freakie1NL schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:29:
[...]

Tuin is natuurlijk vreemd. Maar er zit altijd een marge in het meten. Daarnaast kan/mag een dakkapel wel m2 toevoegen, dus dat een woning 7m2 kan groeien is niet zo gek.
Er kan geen marge zitten in meten dat is BS van de makelaar en zeker niet zoveel. De woning is verder gelijk. Zoek je nu een beetje excuus voor de makelaar? Dan zou mijn woning weer groter moeten zijn >:) want hier heb ik hoge wandschotten tegen het dak verwijderd en een vaste kast tussen twee wanden verwijderd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Lord Anubis schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:01:
[...]

Idd heb ik nog D, maar heb wel al 16cm isolatie onder mijn dak, de buurman nog niet. Toen eind vorig jaar zijn woning voor het eerst op de markt kwam was zijn label D en had al wel nieuwe gipsplaten. Bij gelijke woning 25 m verder op had deze ook label D en de maat voering was gelijk.
Vraag was: oud of nieuw label?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauweregen
  • Nu online
Hmm we staan nu na de eerste dag op Funda op 27x 'bewaard'. Had eerlijk gezegd gedacht/gehoopt dat we al op meer zouden staan nu. Helemaal omdat we wel 1000+ bekeken zijn.

Hoe pakten die statistieken bij jullie uit? Valt daar enig peil op te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just-Be
  • Registratie: Augustus 2024
  • Nu online
Blauweregen schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:20:
Hmm we staan nu na de eerste dag op Funda op 27x 'bewaard'. Had eerlijk gezegd gedacht/gehoopt dat we al op meer zouden staan nu. Helemaal omdat we wel 1000+ bekeken zijn.

Hier na 2 dagen ook iets van 1000x gezien en 30x bewaard, daarvan wel 15 bezichtigingen gepland, in de 2 weken daarna opgelopen tot 95x bewaard maar geen extra bezichtigingen uitgekomen. (Er waren nog 3 tijdslots vrij...)

m.a.w. volgens mij zeggen de statistieken (aantal x bewaard) niet zo heel veel, zijn er bij jou al bezichtigingen gepland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Blauweregen schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:20:

Het weekend begint nu pas! De hardwerkende Funda-mentalisten gaan er nu eens goed voor zitten.
1000 x bekeken in 1 dag is heel veel!
Ongeveer 3% bewaard is ook heel goed
Het mijne uiteindelijk ongeveer 4200 keer en 140 keer bewaard. Dat is ongeveer hetzelfde percentage.
Na een paar dagen was er een wachtlijst voor de bezichtigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauweregen
  • Nu online
Just-Be schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:30:
[...]

Hier na 2 dagen ook iets van 1000x gezien en 30x bewaard, daarvan wel 15 bezichtigingen gepland, in de 2 weken daarna opgelopen tot 95x bewaard maar geen extra bezichtigingen uitgekomen. (Er waren nog 3 tijdslots vrij...)

m.a.w. volgens mij zeggen de statistieken (aantal x bewaard) niet zo heel veel, zijn er bij jou al bezichtigingen gepland?
We hebben niks gehoord over bezichtigingen (tijdslots staan al wel gepland), dus ben bang dat dat betekent dat die er wellicht nog niet zijn?

Pff zo stressvol dit. Het idee was juist om hem lager in de markt te zetten om meer animo te krijgen 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauweregen
  • Nu online
Chaki schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:39:
[...]

Het weekend begint nu pas! De hardwerkende Funda-mentalisten gaan er nu eens goed voor zitten.
1000 x bekeken in 1 dag is heel veel!
Ongeveer 3% bewaard is ook heel goed
Het mijne uiteindelijk ongeveer 4200 keer en 140 keer bewaard. Dat is ongeveer hetzelfde percentage.
Na een paar dagen was er een wachtlijst voor de bezichtigingen
Dat geeft de burger moed. Ik dacht dat de meeste mensen meteen op dag 1 bewaren/bezichtiging inplannen, maar wie weet komt er dit weekend meer actie. Fingers crossed 🙏🤞
Pagina: 1 ... 208 209 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.