Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 201 ... 212 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• .Vii
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-11 08:46
Ikzelf heb ik hier ook over lopen twijfelen wat te doen. Toen kwam de gedachten oké, dan gaat hij nu op funda dan is het wat rustiger of minder in de vakantie. In theorie kan ik hem er dan ook vanaf halen en weer in september erop zetten.

En bij mij loopt het nu “storm” (waar ik heel blij mee ben).
Wat heb je te verliezen als je hem toch in de vakantie op Funda zet?

Gisteren heb ik zelf ook 2x een bizar moment mee gemaakt is dat ik naar de ouders toe was en ik opeens vanuit de deurbel meldingen kreeg dat er beweging was… blijkt er vandaag 2x bij mij mensen in mijn voortuin hebben gestaan en ongestoord door de voorruit naar binnen hebben lopen kijken…

Waarvan 1 nog zij, ik hoopte dat je er was zodat we een deal konden maken voor de bezichtigingen… is dit normaal in jullie ervaring? Ik heb er wel van gehoord maar bizar dat mensen het doen. Al denk ik dan weer wel aan “brutale hebben de halve wereld”

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Bij ons voor stopte er ook wel iedere dag een auto of probeerde mensen naar binnen en achteren te kijken maar zover ik weet heeft er niemand echt aan het raam gestaan.

Van de ene kant hebben brutale inderdaad de halve wereld maar van de andere kant schakel je niet voor niets een makelaar in...

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Vogels60 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 06:46:
Bij ons voor stopte er ook wel iedere dag een auto of probeerde mensen naar binnen en achteren te kijken maar zover ik weet heeft er niemand echt aan het raam gestaan.

Van de ene kant hebben brutale inderdaad de halve wereld maar van de andere kant schakel je niet voor niets een makelaar in...
Bij Kopen zonder Kijken doen ze dat allemaal en nu denkt iedereen dat het normaal is!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:36
Toen het huis hier aan de overkant in de verkoop ging zag je ook weken lang dagelijks mensen langsrijden, stoppen etc.

En heb het zelf ook gedaan toen wij in de markt waren. Beetje gevoel bij de straat,buurt huis etc te krijgen.
Achterom gelopen om te kijken hoe dat is.
Het is geen brood dat je koopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 18-07-2025 11:12 ]

PSN: Flix20-NL

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:27
Flix20 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:12:
Toen het huis hier aan de overkant in de verkoop ging zag je ook weken lang dagelijks mensen langsrijden, stoppen etc.

En heb het zelf ook gedaan toen wij in de markt waren. Beetje gevoel bij de straat,buurt huis etc te krijgen.
Achterom gelopen om te kijken hoe dat is.
Het is geen brood dat je koopt.
langsrijden en stoppen is tot daar aan toe, maar je gaat toch niet ff over de schutting heen een tuin in lopen gluren? Dat doe je maar allemaal lekker bij de gewone bezichtiging. Heeft niets met brood kopen te maken, maar met fatsoen. Net een bezichtiging gedaan bij een huis wat zelfs leeg staat en waar ik gisteren al langs was gereden, maar geen haar die er aan denkt om 1 poot op hun grond te zetten.

• Chaki
  • Niet online
Ooit een huis verkocht aan voorbijgangers die om 20 uur aanbelden. Ideale deal!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:36

BPP

Mijn woning staat er sinds vrijdagavond ook op en daar loopt het helaas ook zo storm. Woning is zo goed als instapklaar, maar heeft een indeling waar lang niet iedereen fan van zal zijn. Wel een oppervlakte waarbij je normaal 50/60 meer voor zou moeten betalen. Maar daarentegen heb ik wel weer een VVE. Maar dat weet je pas als je in de advertentie hebt bekeken lijkt mij? Maar toch is die maar 1200x bekeken en 27x opgeslagen.

Weet niet of het aan de vakantieperiode ligt of iets anders. Sorteer je op relevantie dan staat die pas op pagina 6 oid. Kan het daar aan liggen?

Tot nu toe geen aanvragen helaas. Maar we wachten geduldig af.

• Chaki
  • Niet online
BPP schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:55:
Mijn woning staat er sinds vrijdagavond ook op en daar loopt het helaas ook zo storm. Woning is zo goed als instapklaar, maar heeft een indeling waar lang niet iedereen fan van zal zijn. Wel een oppervlakte waarbij je normaal 50/60 meer voor zou moeten betalen. Maar daarentegen heb ik wel weer een VVE. Maar dat weet je pas als je in de advertentie hebt bekeken lijkt mij? Maar toch is die maar 1200x bekeken en 27x opgeslagen.

Weet niet of het aan de vakantieperiode ligt of iets anders. Sorteer je op relevantie dan staat die pas op pagina 6 oid. Kan het daar aan liggen?

Check de tekst van de advertentie goed en test alle zoekcriteria. Soms komt een huis niet voor in de lijst als je "tuin" selecteert, terwijl die er wel is. Ik mis flats als ik "lift aanwezig" kies.
Als het een beneden-/bovenwoning is, weet ik dat er waarschijnlijk een VvE is, die pas opgericht is en zo goed als niets in kas heeft. Laatst een benedenwoning bezichtigd: nieuwe openslaande deuren naar de tuin, maar kozijnen van het raam ernaast verrot. Dan is het geen kwestie van een nieuw kozijn erin plaatsen. Ik betaal mee aan de kozijnen van de bovenburen die geen nieuwe balkondeur hebben

Ik wil er wel eens naar kijken als je de link deelt (hier of per pb)

Edit: ik sorteer nooit op relevantie, maar op nieuw, en af en toe op langer dan een maand te koop

[ Voor 3% gewijzigd door Chaki op 21-07-2025 16:22 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:08
BPP schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:55:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• BPP

BPP

Hé, hoe heb jij de mijne gevonden dan? 😋

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:29
nooberke schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:54:
[...]

Slapeloze nachten krijg ik er nog niet van, wel rusteloze momenten en hartkloppingen bij ieder nieuwsbericht over de huizenmarkt :+...voor anderen is het makkelijk praten.

Zelf vorig jaar Juni een nieuwbouwwoning gekocht met oplevering Q2 2026.

Huidige woning staat in buitenwijk middelgrote stad in de randstad, relatief compact huis aan de onderkant van de markt (~350k vraagprijs). Leuke starterswoning, het is echter geen doorsnee rijtjeshuis. Het is een levensloopbestendige kwadrant woning met (relatief) ruime woonkamer, slaapkamer en badkamer beneden en een flinke zolder met nu één (ruimte voor twee) slaapkamer.

Wat mij zenuwachtig maakt...reguliere rijtjeshuizen met een vergelijkbaar woonoppervlak zie ik hier in de buurt regelmatig voor 50k boven de vraagprijs gaan (400k+). De laatste twee verkopen van hetzelfde woningtype waren echter 5k onder de vraagprijs :(

Zou fijn zijn om zekerheid te hebben, daarnaast zijn de eerste maanden van het jaar geen gunstig moment om te verkopen. Heb nu de volgende aanpak in gedachten:
- Proberen te verkopen in September, overdracht richting eind van het jaar
- Indien geen goed bod/interesse, begin volgend jaar opnieuw proberen

Kan de "huisloze" periode overbruggen door bij mijn partner in te trekken. Juni vorig jaar was de relatie nog te pril om samen iets te kopen. Goede relatietest :P

Hoe denken jullie over bovenstaande aanpak?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat betreft de eerdere energielabel discussie @Chaki, alle drie de makelaars adviseren hier om voor het nieuwe label te gaan als de kans groot is dat ik daarmee van B naar A gaan.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

nooberke schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:23:
[...]

***members only***

Wat betreft de eerdere energielabel discussie @Chaki, alle drie de makelaars adviseren hier om voor het nieuwe label te gaan als de kans groot is dat ik daarmee van B naar A gaan.
een makelaar die jou niet overlaadt met complimenten over je huis valt ook snel af natuurlijk, en dat weten zij ook. Dus ik had niet anders verwacht ;)

en idd van label B naar A ==> altijd doen. De eerdere discussie ging daar volgens mij niet over. Dat ging over gelijkblijvend label met alleen een 'vernieuwde' houdbaarheidsdatum. Dat heeft minder tot geen toegevoegde waarde.

[ Voor 19% gewijzigd door de Peer op 23-07-2025 09:53 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

de Peer schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:52:
[...]

en idd van label B naar A ==> altijd doen. De eerdere discussie ging daar volgens mij niet over. Dat ging over gelijkblijvend label met alleen een 'vernieuwde' houdbaarheidsdatum. Dat heeft minder tot geen toegevoegde waarde.
Toch ook of je er 'toch' een stapje mee kan winnen, maar dan van D naar C bijvoorbeeld. Dat lijkt me minder zinvol want dat heeft weinig tot geen voordeel voor de koper. Het staat alleen wat zuiniger. Een A label heeft directe impact voor de hypotheek.

• nooberke
[...]

een makelaar die jou niet overlaadt met complimenten over je huis valt ook snel af natuurlijk, en dat weten zij ook. Dus ik had niet anders verwacht ;)
Dat was mijn idee ook, dat gaf ik ook aan bij één van de makelaars...Die gaf een antwoord dat ze dan toch haar bewoordingen wel wat anders inkleed :+

Mijn huis is relatief "leeg", geen kinderen, veel opbergruimte...Dat doet veel voor een eerste indruk.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:46

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nou, wij gaan de woningmarkt ook maar eens van dichtbij beleven :P

"Wij" zijn in dit geval doorstromers van een leuke hoekwoning in een rijtje gezinswoningen (bouwjaar '75) en als DINK-stel de schrik van het grote "ontwikkelingen op de huizenmarkt"-topic.

We stromen door naar een rustig(er) gelegen vrijstaande woning :) met wat meer ruimte beneden en op het perceel.

Afgelopen maandag zijn de foto's gemaakt dus deze week wordt de advertentie klaargemaakt voor akkoord en begin volgende week zal de woning op Funda staan.

ik ben benieuwd wat we gaan meemaken :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• warzaw
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:51
[...]

Mijn appartement heeft energielabel A gekregen. Een (vrijwel identiek) appartement met dezelfde kozijnen, isolatie etc. had een tijdje terug energielabel C. Volgens de energielabelmeneer had het deels te maken met een onevenredig grote invloed van de recent vervangen afzuigingsinstallatie :F.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er ook wel wat marge in die labels zit omdat ze niet alles zwart/wit kunnen bepalen en je dus ook gewoon geluk of pech kan hebben.

Veel van de verkoopmakelaars die ik ben tegengekomen in het afgelopen half jaar waren ook vrij nonchalant over (de waarde van) het energielabel.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:31
[...]

Dit ja :+ ze weten het goed te brengen maar goed de mijne is al drie weken op vakantie moet kunnen

• Chaki
  • Niet online
[...]

Van C naar B wordt inmiddels geregeld
Ga van oud: printje van half A4 zonder details naar nieuw met al die mooie kleurige blokken op 2 A4

• ISJ
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:46

ISJ

nooberke schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:23:
[...]

***members only***

Nog een tip. Bel je voorkeursmakelaar op en vertel hem dat je gevoel naar hem neigt, maar dat je een ander met een scherper aanbod hebt. Nee heb je, maar ja kun je krijgen.

Ik had soortgelijke aanbiedingen en de courtage ging na dat telefoontje van 1,25% naar 1%.

Succes met de verkoop!

• Chaki
  • Niet online
ISJ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:10:
[...]

Nog een tip. Bel je voorkeursmakelaar op en vertel hem dat je gevoel naar hem neigt, maar dat je een ander met een scherper aanbod hebt. Nee heb je, maar ja kun je krijgen.

Ik had soortgelijke aanbiedingen en de courtage ging na dat telefoontje van 1,25% naar 1%.

Succes met de verkoop!
Ik had dit met een aankoopmakelaar. Ik zei: voor de regio Rotterdam heb ik een in principe overeenkomst met een aankoopmakelaar. Vroeg hij welke overeenkomst en hoeveel courtage? Zei hij: oké, dan doe ik het ook voor die prijs (500,- minder)

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:47
Als ik hier check wat te doen om het energielabel te verhogen lijkt het erop dat zonnepanelen de meeste invloed hebben. KIes ik die schiet het label in een keer van B naar A+/A++

https://label-up.nl/

Geen idee of dit klopt
"Deze energielabel calculator is gebaseerd op het rekenmodel van de overheid. "

• Chaki
  • Niet online
Onderwerp betreft zowel kopen als verkopen:
In de zomermaanden is kopen minder gunstig
Klein verschil, maar toch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdDJyrcXzk-zptqk9hO3u9WJVMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4NHiOGVU8eH3tLakL5F5tIS.jpg?f=fotoalbum_large

• nooberke
ISJ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:10:
[...]

Succes met de verkoop!
Ja, ben geen mega scherpe onderhandelaar maar probeer altijd wel even wat er met een kleine moeite zonder al teveel aandringen mogelijk is :P

Aangegeven dat als hij voor de vraagprijs verkoopt ik het prima vind om het voorgestelde tarief te betalen (hij kwam ook met de hoogste vraagprijs) maar dat bij lagere verkoopprijs ik daar wat aan twijfel. Nu afgesproken dat hij het nieuwe energielabel betaald en ik 300 euro extra betaal bij verkoop boven de vraagprijs (dus feitelijk betaal ik alleen het energielabel als we boven de vraagprijs verkopen)

• mikeweijer2
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-10 13:12
warzaw schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:22:
[...]

Mijn appartement heeft energielabel A gekregen. Een (vrijwel identiek) appartement met dezelfde kozijnen, isolatie etc. had een tijdje terug energielabel C. Volgens de energielabelmeneer had het deels te maken met een onevenredig grote invloed van de recent vervangen afzuigingsinstallatie :F.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er ook wel wat marge in die labels zit omdat ze niet alles zwart/wit kunnen bepalen en je dus ook gewoon geluk of pech kan hebben.

Veel van de verkoopmakelaars die ik ben tegengekomen in het afgelopen half jaar waren ook vrij nonchalant over (de waarde van) het energielabel.
Er zit absoluut ruimte in, en wordt volgens mij gewoon op schaal de hand mee gelicht.

Ik woon in een gebouw uit 1972 met blokverwarming, collectief geregelde mechanische ventilatie, en waar zonnepanelen niet mogelijk zijn. Individuele bewoners kunnen weinig doen aan gevelisolatie (want VvE) en dakisolatie (waar je ook niet zelf over kunt beslissen) telt alleen mee voor de bovenste verdieping. Ik heb label E. Er staat nu een woning te koop met label B waar ik absoluut niet van geloof dat het mogelijk is. Je kunt wat spelen met voorzetmuren en veel beter glas dan wat ik heb, maar een stap die zo groot is is volgens mij niet realistisch. Zeker niet als ik naar de foto's van het appartement kijk en de staat van onderhoud zie.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20
Heb je nog een oud label? Want volgens mij krijgen appartementen vaak hoge labels, simpelweg omdat ze heel compact zijn en weinig oppervlakte hebben aan de buitenlucht.

• Chaki
  • Niet online
Ik zou ik op mijn gevoel afgaan wat betreft de "klik": te verwachten prettige communicatie. Maar ik zou niet de hoogste vraagprijs kiezen. Mensen gaan er vaak vanuit dat ze veel moeten overbieden en met 375k minimaal 400k moeten bieden en dan doen ze geen bod. Als ik max 375k te besteden heb, is mijn criterium op Funda 360k, waarbij ik wel af en toe kijk naar in prijs verlaagd tot 375k of al 2 maanden te koop
Zelf zou ik 355/365k kiezen

• nooberke
Chaki schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:14:
[...]

Ik zou ik op mijn gevoel afgaan wat betreft de "klik": te verwachten prettige communicatie. Maar ik zou niet de hoogste vraagprijs kiezen. Mensen gaan er vaak vanuit dat ze veel moeten overbieden en met 375k minimaal 400k moeten bieden en dan doen ze geen bod. Als ik max 375k te besteden heb, is mijn criterium op Funda 360k, waarbij ik wel af en toe kijk naar in prijs verlaagd tot 375k of al 2 maanden te koop
Zelf zou ik 355/365k kiezen
De hoogste vraagprijs heeft niet mijn keuze bepaald, ging vooral om de "klik"

Lastig is dat hè, mijn huis heeft twee doelgroepen vanwege de badkamer/slaapkamer op de begane grond. Starters en senioren, het schijnt dat senioren niet zo zijn van het overbieden. Je weet uiteindelijk toch niet waar je goed aan doet. Persoonlijk voelt het ook wel eerlijk om een vraagprijs te zetten waar je voor wilt verkopen.

Ik heb geen haast met verkopen, zaken kan eventueel altijd nog.

Tevens is er weinig concurrentie, zoek maar is in de regio waar ik woon naar een huis met woonoppervlakte en perceel van >75m2, een tuin en energielabel B of hoger ;)

• Chaki
  • Niet online
nooberke schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:31:
[...]

De hoogste vraagprijs heeft niet mijn keuze bepaald, ging vooral om de "klik"

Lastig is dat hè, mijn huis heeft twee doelgroepen vanwege de badkamer/slaapkamer op de begane grond. Starters en senioren, het schijnt dat senioren niet zo zijn van het overbieden. Je weet uiteindelijk toch niet waar je goed aan doet. Persoonlijk voelt het ook wel eerlijk om een vraagprijs te zetten waar je voor wilt verkopen.

Ik heb geen haast met verkopen, zaken kan eventueel altijd nog.

Tevens is er weinig concurrentie, zoek maar is in de regio waar ik woon naar een huis met woonoppervlakte en perceel van >75m2, een tuin en energielabel B of hoger ;)
Ik zou ook voor de klik kiezen, maar wel voor- en nadelen vraagprijs bespreken. Als er weinig concurrentie is, gaan mensen overbieden, behalve diegenen die niet bezichtigen omdat ze met hun budget niet veel kennen overbieden

"vraagprijs waar je het voor wilt verkopen" zelden hier
Vraagprijs 375k = vanaf 375k

• Chaki
  • Niet online
mikeweijer2 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:55:
[...]

Er zit absoluut ruimte in, en wordt volgens mij gewoon op schaal de hand mee gelicht.

Ik woon in een gebouw uit 1972 met blokverwarming, collectief geregelde mechanische ventilatie, en waar zonnepanelen niet mogelijk zijn. Individuele bewoners kunnen weinig doen aan gevelisolatie (want VvE) en dakisolatie (waar je ook niet zelf over kunt beslissen) telt alleen mee voor de bovenste verdieping. Ik heb label E. Er staat nu een woning te koop met label B waar ik absoluut niet van geloof dat het mogelijk is. Je kunt wat spelen met voorzetmuren en veel beter glas dan wat ik heb, maar een stap die zo groot is is volgens mij niet realistisch. Zeker niet als ik naar de foto's van het appartement kijk en de staat van onderhoud zie.
Ik snap dat ook niet
Ik heb de Vereniging Eigen Huis gebeld hierover. Sommige dingen had ik nooit kunnen bedenken: minder zon door boom voor de deur/schaduw van een ander gebouw. Balkon op het noorden en deur met kieren

• nooberke
Hielko schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:14:
Heb je nog een oud label? Want volgens mij krijgen appartementen vaak hoge labels, simpelweg omdat ze heel compact zijn en weinig oppervlakte hebben aan de buitenlucht.
In de oude labels namen ze die deel factor niet mee, dat maakt echt een enorm verschil voor appartementen @mikeweijer2

Een benedenwoning, hoekwoning of "penthouse" in het zelfde complex zal nu ook slechter scoren dan een appartement wat aan alle kanten is ingebouwd.

Je kan hier:
https://www.energielabel.nl/woningen/zoek-je-energielabel/

Labels opvragen, labels van VOOR 2021 zijn labels volgens de oude methodiek.

• mikeweijer2
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-10 13:12
nooberke schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:54:
[...]

In de oude labels namen ze die deel factor niet mee, dat maakt echt een enorm verschil voor appartementen @mikeweijer2

Een benedenwoning, hoekwoning of "penthouse" in het zelfde complex zal nu ook slechter scoren dan een appartement wat aan alle kanten is ingebouwd.

Je kan hier:
https://www.energielabel.nl/woningen/zoek-je-energielabel/

Labels opvragen, labels van VOOR 2021 zijn labels volgens de oude methodiek.
Ik zit dus op een hoek bovenaan, dus het is een beetje een risico voor mij.

Ik vind het de gok niet waard, want het kost toch een paar honderd euro en er is een kans dat ik er slechter uit kom dan wat ik nu heb, compleet los van de vergelijking met die buurman die zijn appartement met label B verkocht.

De verkoopmakelaar mag lekker tegen de kijkers zeggen dat ze er waarschijnlijk een letter op vooruitgaan als ze de ramen vervangen en daar laat ik het bij

• .Vii
Nou update! Gisteren was dan de bezichtiging dag van de 10 die er zouden komen zijn er uit eindelijk 7 geweest. 4 bezichtigingen is de verwachting dat er ook een bod gaat uitkomen.

Maandag 12:00 sluit de bieding ronde.

Makelaar gaf aan verwacht maandag pas biedingen maar gisteren rustig op de bank en toch even in move kijken, en verrek ik heb een bod binnen 🥳🥳🥳.

Nog even afwachten tot maandag maar god ik ben toch al wel blij dat ik een bod heb!

Had niet verwacht dat de verkoop van je huis zoveel wachten is en toch wat gezonde zenuwen ondanks de huizenmarkt hoe die is nu….

• Chaki
  • Niet online
.Vii schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 05:33:
Nou update! Gisteren was dan de bezichtiging dag van de 10 die er zouden komen zijn er uit eindelijk 7 geweest. 4 bezichtigingen is de verwachting dat er ook een bod gaat uitkomen.

Makelaar gaf aan verwacht maandag pas biedingen maar gisteren rustig op de bank en toch even in move kijken, en verrek ik heb een bod binnen 🥳🥳🥳.

Nog even afwachten tot maandag maar god ik ben toch al wel blij dat ik een bod heb!

Had niet verwacht dat de verkoop van je huis zoveel wachten is en toch wat gezonde zenuwen ondanks de huizenmarkt hoe die is nu….
Dat er al 1 iemand is die een bod gedaan heeft, is goed voor je gemoedsrust. Maar de meeste biedingen komen pas maandag na 11:45 binnen.

• .Vii
Chaki schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:21:
[...]

Dat er al 1 iemand is die een bod gedaan heeft, is goed voor je gemoedsrust. Maar de meeste biedingen komen pas maandag na 11:45 binnen.
Ik ben heel benieuwd, dat dit gebeurd in de vakantie van mijzelf id opzich positief maar je bent er wel constant mee bezig, dus die gemoedsrust is heel fijn!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 19:29
.Vii schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:00:
[...]

Ik ben heel benieuwd, dat dit gebeurd in de vakantie van mijzelf id opzich positief maar je bent er wel constant mee bezig, dus die gemoedsrust is heel fijn!
Dat hadden wij ook en was toen ook wel “gerustgesteld” totdat deze in het weekend werd ingetrokken 😂 dat was wel ff schrikken. Gelukkig werd door dezelfde ruim een dag later een hoger bod ingeschoten. En inderdaad, de rest in de loop van de ochtend voor de slutingstermijn

• Chaki
  • Niet online
tjubbie schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:04:
[...]

...
Tot deze in het weekend werd ingetrokken 😂 ... Gelukkig werd door dezelfde ruim een dag later een hoger bod ingeschoten.
Die zou ik het dan toch niet gunnen. Voor hetzelfde geld verandert die weer van gedachten gedurende de bedenktijd

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 19:29
Chaki schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:12:
[...]

Die zou ik het dan toch niet gunnen. Voor hetzelfde geld verandert die weer van gedachten gedurende de bedenktijd
Die zijn het uiteindelijk ook niet geworden. Het uiteindelijke bod lag bijna 40k boven dit bod

• bie100
.Vii schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 05:33:

Dat is er 1 meer dan mij _O-

• Chaki
  • Niet online
mikeweijer2 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:47:
[...]

Ik zit dus op een hoek bovenaan, dus het is een beetje een risico voor mij.

Ik vind het de gok niet waard, want het kost toch een paar honderd euro en er is een kans dat ik er slechter uit kom dan wat ik nu heb, compleet los van de vergelijking met die buurman die zijn appartement met label B verkocht.

De verkoopmakelaar mag lekker tegen de kijkers zeggen dat ze er waarschijnlijk een letter op vooruitgaan als ze de ramen vervangen en daar laat ik het bij
Hier oud energielabel C, nieuw is A
Ik heb helemaal niks meer verduurzaamd in de tussentijd
Dit bedrijf werd me aanbevolen door een makelaar: 260,- in plaats van 350,-
Regio Rotterdam kan ik hem 100% aanbevelen ( stuur maar pb)

• .Vii
Update 2, we zitten nu op 4 biedingen 🫣.
Allemaal ver boven de vraag prijs 🥳🥳🥳

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
.Vii schreef op zondag 27 juli 2025 @ 16:04:
Update 2, we zitten nu op 4 biedingen 🫣.
Allemaal ver boven de vraag prijs 🥳🥳🥳
Ook boven de verwachting? Hoe lag de vraagprijs ten opzichte van de verwachte verkoopprijs?

• .Vii
Nou… ik heb een bod geaccepteerd! (: ik ben uit eindelijk voor de hoogste gegaan onder voorbehoud van financiering maar wel half september overdracht.

Ik had de woning inderdaad iets onder de taxatie waarde in de markt gezet maar daar is nu ook over heen gegaan :-).

Nu snel tekenen en vanuitgaande dat alles gewoon goed gaat!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
.Vii schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:02:
Nou… ik heb een bod geaccepteerd! (: ik ben uit eindelijk voor de hoogste gegaan onder voorbehoud van financiering maar wel half september overdracht.

Ik had de woning inderdaad iets onder de taxatie waarde in de markt gezet maar daar is nu ook over heen gegaan :-).

Van harte gefeliciteerd!

• warzaw
.Vii schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:02:

Gefeliciteerd! Leuk nieuws. Overigens is de woning onder taxatiewaarde aanbieden veel voorkomend. De meeste makelaars zetten in op zoekstaffels van Funda om de mensen die zoeken tot en met bedrag X ook te "vangen".

• .Vii
Ja klopt, maar ik heb hem zelf toch gezegd doe maar nog wat lager. Ik vond het taxatie rapport hoog… en ja dan snij je in je eigen vingers. Maar uit eindelijk is het daar dus boven uit gekomen (:

Die had ik niet zien aankomen :-)

• Chaki
  • Niet online
Verkoopklaar maken dag 1

Gister kopen: bod geaccepteerd
Vandaag begint de grote schoonmaak.
De spijlen van het balkon glimmen! Nu de rest nog!

Vraagje:
Ondertekenen voorlopig koopcontract binnen 10 werkdagen. Daarna 6 weken om financiering te regelen en overdracht na 8 weken
Verkoper is wooncorporatie: gaat niet meer onderhandelen met een ander over een hoger bod
Toch alvast dit tentje in de verkoop gooien? Heb dan 9-10 weken voor de overdracht. Maar langere overbruggingsperiode tot overdracht is geen probleem, moet sowieso nog een maand uittrekken voor verbouwen

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:16
Chaki schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:11:
Verkoopklaar maken dag 1

Gister kopen: bod geaccepteerd
Vandaag begint de grote schoonmaak.
De spijlen van het balkon glimmen! Nu de rest nog!

Vraagje:
Ondertekenen voorlopig koopcontract binnen 10 werkdagen. Daarna 6 weken om financiering te regelen en overdracht na 8 weken
Verkoper is wooncorporatie: gaat niet meer onderhandelen met een ander over een hoger bod
Toch alvast dit tentje in de verkoop gooien? Heb dan 9-10 weken voor de overdracht. Maar langere overbruggingsperiode tot overdracht is geen probleem, moet sowieso nog een maand uittrekken voor verbouwen
Gefeliciteerd! Wat leuk dat het is gelukt. Toch Rotterdam geworden?
Over je vraag: je hebt nu een appartement, toch? Ik zou de boel langzaam opstarten, even de tijd om alles optimaal te maken, foto’s en filmpje maken, goede tekst en dan over een week of drie (voorbij 15 augustus) op funda. Haast lijkt me niet nodig, dan liever de tijd goed benutten en op ideaal moment de markt op.

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:17
Chaki schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:11:
Vraagje:
[...]
Wij hebben eind maart ons nieuwe huis gekocht en de overdracht is pas begin september; ons huis is begin mei verkocht met overdracht half september. Je kunt het zo lang of kort maken als je zelf wilt, jij bent uiteindelijk degene die het beste bod accepteert en dat hoeft niet puur het hoogste bod te zijn.

(al vind ik het toch maar lang duren en zou ik er toch stiekem nu al wel in willen O-))

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:23
Uitvalsbasis tijdens verbouwen is echt wel erg fijn. Weet niet hoe het zit met de kosten, afstand etc. Maar dat is wel erg prettig.

Correctie: zou me niet haasten en juiste moment kiezen voor in de verkoop zetten. Volgens mij verkopen woningen in de regel beter in de zomer mits met tuin of uitzicht. Daaromheen maakt het denk ik minder uit zeg ik als leek. Slecht weer zou ik minder snel op pad gaan denk als ik al twijfelde aan woning.

[ Voor 54% gewijzigd door Davidrrr op 30-07-2025 14:30 ]

• Chaki
  • Niet online
Toke_gt schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:19:
[...]

Gefeliciteerd! Wat leuk dat het is gelukt. Toch Rotterdam geworden?
Yep! Heel blij mee! Twee minuten lopen van de metro, 1 minuut van de supermarkt 🙏
Over je vraag: je hebt nu een appartement, toch? Ik zou de boel langzaam opstarten, even de tijd om alles optimaal te maken, foto’s en filmpje maken, goede tekst en dan over een week of drie (voorbij 15 augustus) op funda. Haast lijkt me niet nodig, dan liever de tijd goed benutten en op ideaal moment de markt op.
Appartement/boomhut: boom voor het balkon is in de herfst ook mooi
Andere appartementen hier binnen 2 weken verkocht en nu ik energielabel A heb ipv C 😇

• Chaki
  • Niet online
Davidrrr schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:20:
Uitvalsbasis tijdens verbouwen is echt wel erg fijn. Weet niet hoe het zit met de kosten, afstand etc. Maar dat is wel erg prettig.

Correctie: zou me niet haasten en juiste moment kiezen voor in de verkoop zetten. Volgens mij verkopen woningen in de regel beter in de zomer mits met tuin of uitzicht. Daaromheen maakt het denk ik minder uit zeg ik als leek. Slecht weer zou ik minder snel op pad gaan denk als ik al twijfelde aan woning.
Ik blijf hier tot verbouwing klaar is. Vlakbij en dubbele lasten geen probleem

• Toke_gt
Chaki schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:24:
[...]

Yep! Heel blij mee! Twee minuten lopen van de metro, 1 minuut van de supermarkt 🙏
Lotje uit de loterij! Goed gedaan!
[...]

Appartement/boomhut: boom voor het balkon is in de herfst ook mooi
Zeker! Ik bedoelde meer dat je gewoon de tijd kunt nemen, niks overhaast hoeft te doen en met makelaar kunt kijken hoe je appartement er zo goed mogelijk op komt. Eind augustus/begin september is ideaal en ik twijfel er niet aan dat je een appartement in Rotterdam zo kwijt bent.
Wat ik kwijt ben: waarom wilde je daar nou weg? Ik dacht je dichterbij kleinkidn etc wilde wonen, maar als ik lees dat je nieuwe woning vlakbij je huidige woning is, heb ik dat waarschijnlijk helemaal niet goed onthouden, Mag uiteraard ook in PB of onbeantwoord als het een te persoonlijke vraag is.

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:44
Mijn huis is verkocht! Het was even stil kwa bezichtigingen, maar ik kreeg vorige week donderdagmiddag een mailtje van de makelaar dat er vrijdagmiddag om 1600 een stel wou komen kijken.
De makelaar had het telkens over "dingen die nog wat aandacht nodig hadden" dus nu echt concreet gevraagd wat hij bedoelde.
Dus ik heb een paar kozijnen geverfd, wat meubels weggehaald en de schuur zo leeg mogelijk gemaakt.

Dat resulteerde dus maandagochtend in een bod gelijk aan mn vraagprijs. Wel voorbehoud financiering en ze willen een bouwkundige keuring. Maar het huis is prima dus zou niet weten wat ze gaan vinden.

Ik krijg nu 375, mn makelaar noemde het een prachtig bod en we moeten deze kopers koesteren.
Typische makelaars uitspraak, hij had zelf de verkoopprijs initieel op 389k gezet.
Maargoed, dit geeft wel rust en ik houd meer dan genoeg over mn nieuwe woning te financieren en om de boel in te richten.

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Bouke-p schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:17:
Mijn huis is verkocht! Het was even stil kwa bezichtigingen, maar ik kreeg vorige week donderdagmiddag een mailtje van de makelaar dat er vrijdagmiddag om 1600 een stel wou komen kijken.
De makelaar had het telkens over "dingen die nog wat aandacht nodig hadden" dus nu echt concreet gevraagd wat hij bedoelde.
Dus ik heb een paar kozijnen geverfd, wat meubels weggehaald en de schuur zo leeg mogelijk gemaakt.

Dat resulteerde dus maandagochtend in een bod gelijk aan mn vraagprijs. Wel voorbehoud financiering en ze willen een bouwkundige keuring. Maar het huis is prima dus zou niet weten wat ze gaan vinden.

Ik krijg nu 375, mn makelaar noemde het een prachtig bod en we moeten deze kopers koesteren.
Typische makelaars uitspraak, hij had zelf de verkoopprijs initieel op 389k gezet.
Maargoed, dit geeft wel rust en ik houd meer dan genoeg over mn nieuwe woning te financieren en om de boel in te richten.
Gefeliciteerd! Maar ze zitten nog in de bedenktijd toch? ;)

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:44
de Peer schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:22:
[...]

Gefeliciteerd! Maar ze zitten nog in de bedenktijd toch? ;)
Klopt, maar ik geloof niet dat ze zich bedenken. Ik heb ze al 2x voorbij zien lopen en naar binnen zien gluren(op mn camera).

• bie100
Nou twee biedingen gehad gekozen voor het bod zonder voorbehoud

• Chaki
  • Niet online
Dag 3 Paperassen, paperassen en nog eens paperassen
Notaris heeft een digitale kluis waar niet mee te werken valt. Is toch ook niet meer van deze tijd: papieren printen, invullen, scannen en uploaden lukt niet.
Kwam er na veel ergernis ook achter dat kopie id-app niet werkt voor Belgische id kaart. Dat deed het vroeger wel namelijk
Dag 4 Opruimen: ben ik gauw klaar mee, kan niet tegen rommel. Had ook nog een dressoir gekocht, omdat ik anders een grote lege hoek had in de woonkamer. Maar behalve een paar fotoalbums is het nog leeg. Prop ik daar alles in
Verder behelpen: aankoopmakelaar die voorlopige koopovereenkomst dient te controleren is met vakantie, verkoopmakelaar is met vakantie, Funda fotograaf is er volgende week nog, daarna vakantie...
Valt ook nog te regelen: aannemer, nieuwe keuken, misschien badkamer. De sleuteloverdracht is op 24 september. Is krap zegt financieel adviseur ...Ook bij de bank: vakantietijd ...

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Chaki schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:40:
Notaris heeft een digitale kluis waar niet mee te werken valt. Is toch ook niet meer van deze tijd: papieren printen, invullen, scannen en uploaden lukt niet.
Kwam er na veel ergernis ook achter dat kopie id-app niet werkt voor Belgische id kaart. Dat deed het vroeger wel namelijk
Dag 4 Opruimen: ben ik gauw klaar mee, kan niet tegen rommel. Had ook nog een dressoir gekocht, omdat ik anders een grote lege hoek had in de woonkamer. Maar behalve een paar fotoalbums is het nog leeg. Prop ik daar alles in
Verder behelpen: aankoopmakelaar die voorlopige koopovereenkomst dient te controleren is met vakantie, verkoopmakelaar is met vakantie, Funda fotograaf is er volgende week nog, daarna vakantie...
Valt ook nog te regelen: aannemer, nieuwe keuken, misschien badkamer. De sleuteloverdracht is op 24 september. Is krap zegt financieel adviseur ...Ook bij de bank: vakantietijd ...
Ik ben blij wanneer je alles achter de rug hebt...

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Hier hadden wij (verkopers) ook last van. De makelaar had 24 september als passeer datum ingevuld op het voorlopig koopcontract. De hypotheekadviseur van de kopers had aangegeven dit minstens een week door te schuiven i.v.m. de bank.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17
't is niet nieuw dat mensen in deze periode op vakantie zijn he? Je zou dat zelf natuurlijk ook gewoon kunnen bedenken :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Chaki
  • Niet online
Vogels60 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:57:
[...]

Hier hadden wij (verkopers) ook last van. De makelaar had 24 september als passeer datum ingevuld op het voorlopig koopcontract. De hypotheekadviseur van de kopers had aangegeven dit minstens een week door te schuiven i.v.m. de bank.
Goed nieuws: het wordt 1 dag later (aankoopmakelaar noemt dat positief). Nog beter: ontbindende voorwaarden ook 1 dag later. Ik ben niet onder de indruk.
Slecht nieuws: de makelaar van de verkoper had de concept overeenkomst naar mij gestuurd. En ik fast forward aankoopmakelaar en financieel adviseur. Nu stuurt aankoopmakelaar mail naar verkopend makelaar of die alle stukken eerst naar hem wil sturen en niet rechtstreeks naar mij. Meneer doet zijn werk ook vanaf zijn vakantieadres, maar soms enige vertraging want hij heeft niet overal internet. Wat is mis met Beekse Bergen of Hoek van Holland als vakantieadres 🙄

[ Voor 15% gewijzigd door Chaki op 02-08-2025 14:05 ]

• Chaki
  • Niet online
Bockelaar schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:58:
't is niet nieuw dat mensen in deze periode op vakantie zijn he? Je zou dat zelf natuurlijk ook gewoon kunnen bedenken :)
En dan maar niks kopen als de gelegenheid zich voordoet?
Normaal gesproken is er veel meer belangstelling voor een appartement met label B dan D. Veel mensen zoeken op Funda alleen A/B, hooguit C. Nu B gekocht: aantal keer bekeken op Funda: de helft van die met D. Bewaard: 1/3. Woningzoekenden zijn ook op vakantie. Dat scheelt!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Chaki schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:03:
[...]

Wat is mis met Beekse Bergen of Hoek van Holland als vakantieadres 🙄
Wat dacht je van het weer 8)

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• warzaw
Chaki schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:03:
[...] Wat is mis met Beekse Bergen of Hoek van Holland als vakantieadres 🙄
Het weer… en het is bovendien makelaar onwaardig, met dat geld wat die verdienen kunnen ze makkelijk 4x per jaar naar het buitenland ;)

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17
Chaki schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:09:
[...]

En dan maar niks kopen als de gelegenheid zich voordoet?
Normaal gesproken is er veel meer belangstelling voor een appartement met label B dan D. Veel mensen zoeken op Funda alleen A/B, hooguit C. Nu B gekocht: aantal keer bekeken op Funda: de helft van die met D. Bewaard: 1/3. Woningzoekenden zijn ook op vakantie. Dat scheelt!
dat zeg ik niet, je timing en verwachtingen van diensten die je nodig hebt daarop aanpassen is niet heel onrealistisch

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Chaki
  • Niet online
Bockelaar schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:48:
[...]

dat zeg ik niet, je timing en verwachtingen van diensten die je nodig hebt daarop aanpassen is niet heel onrealistisch
Ik heb niks in te brengen qua timing. Wooncorporatie bepaalt: vaste datum, take it or leave it!

• warzaw
Bij ons zijn de foto’s voor de verkoop gemaakt. Nu wachten op de eindselectie.

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-11 21:15
De meeste tijdswinst valt te pakken met het snel afhandelen van de koopovereenkomst en de taxatie. Hoe eerder dat binnen is hoe eerder de geldverstrekker aan de slag kan. Sommige advieskantoren hebben overigens speciale afspraken waarbij hun aanvragen met voorrang behandeld worden. Die kunnen dus soms met een dag of 3 al de boel rond hebben.

https://www.hypotheek24.nl/informatie/doorlooptijden hier kun je een indicatie van de doorlooptijden vinden én een voorbeeld van 'speciale afspraken'. Blijkbaar kan deze partij met één dag al de boel rond krijgen bij ING..

• Chaki
  • Niet online
Laapo schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:16:
[...]

De meeste tijdswinst valt te pakken met het snel afhandelen van de koopovereenkomst en de taxatie. Hoe eerder dat binnen is hoe eerder de geldverstrekker aan de slag kan. Sommige advieskantoren hebben overigens speciale afspraken waarbij hun aanvragen met voorrang behandeld worden. Die kunnen dus soms met een dag of 3 al de boel rond hebben.

https://www.hypotheek24.nl/informatie/doorlooptijden hier kun je een indicatie van de doorlooptijden vinden én een voorbeeld van 'speciale afspraken'. Blijkbaar kan deze partij met één dag al de boel rond krijgen bij ING..
Dankjewel! Financieel adviseur kijkt eerst of Calcasa volstaat. Veel taxateurs zijn met vakantie, maar compagnon van verkoopmakelaar kan het ook doen. Notarissen hebben het ook druk. maar scheelt dat het een projectnotaris is. Die heeft het al vanaf dag 1 in zijn agenda staat.
Ik moet bij dezelfde bank blijven, omdat ik mijn hypotheek meeneem.

• BPP

BPP

Hier verloopt de verkoop van de woning nog niet optimaal. Gaat om een tussenwoning met energielabel A uit 2001. Gezien de indeling van de woning (woonkamer boven) al verwacht dat het iets langer zou duren voordat die verkocht zou worden, maar dat er nog maar 1 bezichtiging is geweest in 2 weken tijd valt toch wel tegen.

Dat terwijl die wel al 40x bewaard is en 'maar' 2000x bekeken. Was een week op vakantie dus morgen maar even bellen met de makelaar. Wellicht veel vakantiegangers die hem wel opslaan, maar nog geen bezichtiging hebben aangevraagd. Heb verder anders ook geen idee.

• Chaki
  • Niet online
BPP schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 14:58:
Hier verloopt de verkoop van de woning nog niet optimaal. Gaat om een tussenwoning met energielabel A uit 2001. Gezien de indeling van de woning (woonkamer boven) al verwacht dat het iets langer zou duren voordat die verkocht zou worden, maar dat er nog maar 1 bezichtiging is geweest in 2 weken tijd valt toch wel tegen.

Dat terwijl die wel al 40x bewaard is en 'maar' 2000x bekeken. Was een week op vakantie dus morgen maar even bellen met de makelaar. Wellicht veel vakantiegangers die hem wel opslaan, maar nog geen bezichtiging hebben aangevraagd. Heb verder anders ook geen idee.
Drive-in of split-level? Vergelijkbare verkocht? Hoe lang te koop?
Zelf zou ik het aanvragen van een bezichtiging niet uitstellen, omdat ik op vakantie ben. Ooit bezichtiging aangevraagd dag voor ik met vakantie ging. Toen ik terugkwam was hij verkocht

• Roosje1966
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-11 02:18
Hier (Noord Brabant) een appartement in de verkoop, sinds 31 juli jl op Funda. Komende week 5 bezichtigingen gepland. Energielabel B en in 2022 geheel verbouwd, incl nieuwe badkamer en keuken. Vind het toch wel heel erg spannend allemaal 😫

• warzaw
Roosje1966 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:16:
Hier (Noord Brabant) een appartement in de verkoop, sinds 31 juli jl op Funda. Komende week 5 bezichtigingen gepland. Energielabel B en in 2022 geheel verbouwd, incl nieuwe badkamer en keuken. Vind het toch wel heel erg spannend allemaal 😫
Welkom! Wat vind je precies spannend? Bang dat er niemand een bod uitbrengt?

• Chaki
  • Niet online
Roosje1966 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:16:
Hier idem! Maar dan een maand later: vrijdag worden Funda foto's gemaakt. Waarschijnlijk worden bezichtigingen pas 1e week van september gepland. Loop nu al te stressen! Vijf bezichtigingen is toch al veel! Sterkte!

• Roosje1966
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-11 02:18
warzaw schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:35:
[...]

Welkom! Wat vind je precies spannend? Bang dat er niemand een bod uitbrengt?
Het gehele proces vind ik gewoon spannend, niet zozeer dat er niemand een bod uitbrengt. En dat er al 5 bezichtigingen staan gepland, zie ik zeker als positief, want ik had het idee dat het wellicht niet de meest gunstige periode was ivm de vakantieperiode.

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:55
BPP schreef op maandag 21 juli 2025 @ 17:33:
[...]

Hé, hoe heb jij de mijne gevonden dan? 😋
Ik ben hier ook nog wel benieuwd naar @Paprika

• Just-Be
  • Registratie: Augustus 2024
  • Nu online
Aftansert schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:26:
[...]

Vaak zijn woningen te vinden als er minimaal 3 variabelen bekend zijn.

In dit geval was dat de datum waarop de woning online is gekomen, er moet een vermelding naar de VVE in de advertentie staan en als controlevraag kon je het aantal favorieten van dat moment gebruiken.

Daarnaast ook de vermelding instapklaar (oke dus geen kluswoning) en laag in de markt maken het mogelijk om net die ene woning te vinden.

Ik heb bij mij eigen woning ook gehad dat d.m.v. regio, vraagprijs en energielabel ik mijn eigen huis zo kon vinden :o toen toch maar even een iets ruimere vraagprijs in mijn bericht genoemd. :+

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:08
Aftansert schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:26:
[...]

Heb het in DM gedeeld, maar naast bovenstaande kost het niet veel moeite om nog wat andere handige gegevens te vinden (bouwjaar bv) en niet-randstad gelegen ;).

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:55
Just-Be schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:51:
[...]

Vaak zijn woningen te vinden als er minimaal 3 variabelen bekend zijn.
Paprika schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:47:
[...]

Heb het in DM gedeeld, maar naast bovenstaande kost het niet veel moeite om nog wat andere handige gegevens te vinden (bouwjaar bv) en niet-randstad gelegen ;).
Ahja, dank. Zoiets dacht ik inderdaad ook, maar ik deed naar aanleiding van de post ook een poging tot doxxing met ongeveer die variabelen, maar kwam zelf niet op een woning zoals beschreven door Paprika. Vandaar.

• warzaw
We staan live! 15 bezichtigingen in 1 ochtend gepland.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Onze verkoopmakelaar heeft voor morgen en vrijdag 13 bezichtigingen gepland.

Liep aardig storm dus ook meteen het advies gehad niet te onderhandelen op volgorde van binnenkomst maar uiterlijk dinsdag 10:00 een eenmalig en uiterst bod neer te leggen.

We zijn benieuwd,.....vraagprijs is 450K en we krijgen 2/9 de sleutel van de nieuwe woning dus hoe sneller hoe beter.

succes @warzaw

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

@Fraggert heeft de makelaar nog iets gezegd over hoe die omgaat met bieders die die ochtend om 9:55 komen vissen hoe de biedingen ervoor staan? Enerzijds naaierig maar aan de andere kant ook voor jouw een voordeel als ze er een hoger bod door kunnen 'suggereren'.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

The Third Man schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:58:
@Fraggert heeft de makelaar nog iets gezegd over hoe die omgaat met bieders die die ochtend om 9:55 komen vissen hoe de biedingen ervoor staan? Enerzijds naaierig maar aan de andere kant ook voor jouw een voordeel als ze er een hoger bod door kunnen 'suggereren'.
Nee, scherpe vraag overigens..en terecht.....ook niet iets waar ik bij stil had gestaan. Het is 20 jaar geleden dat ik een huis kocht en een paar jaar langer zelfs voor de laatste verkoop :P

ik ga deze vraag wel even stellen want ik kan me voorstellen dat er iemand een aankoopmakelaar heeft die "wat meer dezelfde taal spreekt" als mijn verkoopmakelaar om er achter te komen door sneaky te polsen of dat bod voldoende zal zijn geweest.

Hoewel ik de huidige woningmarkt volkomen kut vind en blij ben dat ik met voldoende middelen (overwaarde maar ook spaargeld) kan doorstromen waar we, ondanks zelf nu met een echt serieus krap aanbod, daar eigenlijk al jaren niet toe in staat waren...(te hoge prijzen in verhouding...te hoge rente.....of we stonden eerder zelf onder water et cetera et cetera)......maar ik zal liegen als ik nu niet zou zeggen dat het mij geen reet uit maakt hoe we verkopen....als mensen kort op die deadline bellen en mij dat een hoger bod oplevert...so be it.

edit: even checken of we op dezelfde lijn zitten.....het is niet de bedoeling om de kopers met het hoogste bod te laten weten dat hun bod te laag is als je dat bedoelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 06-08-2025 14:08 ]

• Chaki
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:06:
[...]

Nee, scherpe vraag overigens..en terecht.....ook niet iets waar ik bij stil had gestaan. Het is 20 jaar geleden dat ik een huis kocht en een paar jaar langer zelfs voor de laatste verkoop :P

ik ga deze vraag wel even stellen want ik kan me voorstellen dat er iemand een aankoopmakelaar heeft die "wat meer dezelfde taal spreekt" als mijn verkoopmakelaar om er achter te komen door sneaky te polsen of dat bod voldoende zal zijn geweest.

Hoewel ik de huidige woningmarkt volkomen kut vind en blij ben dat ik met voldoende middelen (overwaarde maar ook spaargeld) kan doorstromen waar we, ondanks zelf nu met een echt serieus krap aanbod, daar eigenlijk al jaren niet toe in staat waren...(te hoge prijzen in verhouding...te hoge rente.....of we stonden eerder zelf onder water et cetera et cetera)......maar ik zal liegen als ik nu niet zou zeggen dat het mij geen reet uit maakt hoe we verkopen....als mensen kort op die deadline bellen en mij dat een hoger bod oplevert...so be it.

edit: even checken of we op dezelfde lijn zitten.....het is niet de bedoeling om de kopers met het hoogste bod te laten weten dat hun bod te laag is als je dat bedoelt.
Als het per inschrijving is, komen de meeste biedingen inderdaad in het laatste kwartier voor de deadline. Aankoopmakelaars vaak de laatse minuten en ja, dan wordt ook gezegd (zelfs na de deadline): er is een vergelijkbaar bod, je krijgt nog een kans om je bod nog aan te passen (eigen ervaring). Mijn aankoopmakelaar zei: Het kan ook bluf zijn en is er geen hoger bod
Het is niet de bedoeling, maar het gebeurt wel!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:48
Chaki schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:20:
[...]

Als het per inschrijving is, komen de meeste biedingen inderdaad in het laatste kwartier voor de deadline. Aankoopmakelaars vaak de laatse minuten en ja, dan wordt ook gezegd (zelfs na de deadline): er is een vergelijkbaar bod, je krijgt nog een kans om je bod nog aan te passen (eigen ervaring). Mijn aankoopmakelaar zei: Het kan ook bluf zijn en is er geen hoger bod
Het is niet de bedoeling, maar het gebeurt wel!
Hoezo niet de bedoeling? Misschien gun ik het nummer 2 wel maar is hun bod een stuk lager. Je kan dan toch gewoon vragen of ze het bod willen matchen van de nummer 1? Lijkt me dat dit prima moet kunnen

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

hollandnick schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

Je kan dan toch gewoon vragen of ze het bod willen matchen van de nummer 1? Lijkt me dat dit prima moet kunnen
Als je zelf je huis verkoopt kun je dit doen, maar een NVM makelaar mag dit niet doen (NVM erecode).
Als in: er mogen geen bedragen genoemd worden.

Wat volgens mij wel mag is zeggen: nou jongens de geboden bedragen liggen allemaal erg dicht bij elkaar, ik geef jullie een laatste kans om je bod te verhogen.
Erg sjiek is het allemaal niet, moet wel toegeven dat ik dit zelf ook een keer gedaan heb toen ik (zelf) mijn appartement verkocht 10 jaar terug.

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 06-08-2025 14:37 ]

• warzaw
de Peer schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:33:
[...]

Als je zelf je huis verkoopt kun je dit doen, maar een NVM makelaar mag dit niet doen (NVM erecode).
Als in: er mogen geen bedragen genoemd worden.

Wat volgens mij wel mag is zeggen: nou jongens de geboden bedragen liggen allemaal erg dicht bij elkaar, ik geef jullie een laatste kans om je bod te verhogen.
Erg sjiek is het allemaal niet, moet wel toegeven dat ik dit zelf ook een keer gedaan heb toen ik (zelf) mijn appartement verkocht 10 jaar terug.
Klopt, goed punt. Ik heb me in het koopproces ook op alle mogelijke manieren ingedekt (bv laatste minuut bod uitbrengen), maar het zou me niks verbazen als er toch nog mee gehannest wordt. Die deadline is trouwens verder een wassen neus want daarna gaat het bieden gewoon vrolijk door.

Ik vertrouw sowieso in ieder geval niets of niemand in het hele koopproces.

• Novari131
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-08 17:45
Kun je de kans inschatten of je van A naar A+ kan gaan als appartement? Er zijn inmiddels zonnepanelen voor gemeenschappelijke elektriciteit. Voor de rest gasketel en ramen op zuidkant. Bouwjaar 2011.

[ Voor 3% gewijzigd door Novari131 op 06-08-2025 18:19 ]

• warzaw
Onze bezichtigingen zitten na 2 dagen rammetje vol. Zelfs inclusief inloopuur voor clubjes van meerdere mensen tegelijk :X.

• nooberke
Novari131 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:19:
Kun je de kans inschatten of je van A naar A+ kan gaan als appartement? Er zijn inmiddels zonnepanelen voor gemeenschappelijke elektriciteit. Voor de rest gasketel en ramen op zuidkant. Bouwjaar 2011.
Is het huidige label volgens de oude of de nieuwe methodiek? Zonnepanelen voor gemeenschappelijke voorziening hebben denk ik geen invloed.

Compactheid wel als je nu nog een oud label hebt.

Hier zijn we weer twee stapjes verder:
- Nieuw energielabel A in plaats van oud label B
- Foto's zijn gemaakt gisteren (helaas wel wat pech met het weer...nog net de buiten foto's kunnen maken voor de regen)

Heel vreemd is dat, je huis zo "kaal" voor de foto's, voelt ineens niet meer als je "thuis". De geur van schoonmaakmiddel, schoon beddengoed en de zware aftershave van de fotograaf versterkten dat nog eens.

Wel weer één van de voordelen van dit huis ervaren...de opbergruimte...zonder problemen alles weg kunnen stoppen in de trapkast, keuken en achter de schuifdeuren op zolder.

• Toke_gt
nooberke schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:10:
[...]

Is het huidige label volgens de oude of de nieuwe methodiek? Zonnepanelen voor gemeenschappelijke voorziening hebben denk ik geen invloed.

Compactheid wel als je nu nog een oud label hebt.

Hier zijn we weer twee stapjes verder:
- Nieuw energielabel A in plaats van oud label B
- Foto's zijn gemaakt gisteren (helaas wel wat pech met het weer...nog net de buiten foto's kunnen maken voor de regen)

Heel vreemd is dat, je huis zo "kaal" voor de foto's, voelt ineens niet meer als je "thuis". De geur van schoonmaakmiddel, schoon beddengoed en de zware aftershave van de fotograaf versterkten dat nog eens.

Wel weer één van de voordelen van dit huis ervaren...de opbergruimte...zonder problemen alles weg kunnen stoppen in de trapkast, keuken en achter de schuifdeuren op zolder.
Trapkast en schuifdeuren op zolder lijken me nou net plekken waar geïnteresseerden kijken om te zien hoeveel opbergruimte er is. Dus stouw het niet vol, maar laat zien dat je er nog ruimte over hebt ;)
Verder herkenbaar dat het niet meer aanvoelt als je huis.

• nooberke
Toke_gt schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:14:
[...]

Trapkast en schuifdeuren op zolder lijken me nou net plekken waar geïnteresseerden kijken om te zien hoeveel opbergruimte er is. Dus stouw het niet vol, maar laat zien dat je er nog ruimte over hebt ;)
Dit was voor de foto's hè, voor de bezichtigingen moet ik flink gaan ruimen :+

• Chaki
  • Niet online
Toke_gt schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:14:
[...]

Hier vandaag foto's gemaakt. Meeste in kledingkast en dressoir gepropt. Trapkast in vorig appartement was superhandig, maar moet dan weer grotendeels leeg voor de bezichtigingen

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:14

kaanmijo

Picobello B.V.

Ook hier gaat het feest beginnen. 2 weken geleden te horen gekregen dat we een huis hebben weten te bemachtigen, dus het appartement gaat de markt op. Afgelopen week een taxateur (+2,5k boven verwacht, gunstig voor de overbrugging), iemand voor het energielabel (B, hoger dan verwacht :)) en de fotograaf over de vloer gehad. Moet wel zeggen dat de grote schoonmaak + alles regelen voor (ver)koop + werken er aardig in heeft gehakt bij ons beiden. He-le-maal gesloopt. Ligt misschien aan ons, maar is de eerste keer dat we dit doen. Hopelijk zijn volgende week de foto's klaar zodat we ze kunnen reviewen. Waarschijnlijk begin/halverwege september online, we willen graag eerst de hypotheek voor het nieuwe huis rond hebben en we gaan ook nog naar de andere kant van de wereld (letterlijk), dus dat tijdsverschil zorgt ervoor dat we voor september gekozen hebben. Ben benieuwd wat we kunnen gaan verwachten!

• Chaki
  • Niet online
kaanmijo schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:11:
Ook hier gaat het feest beginnen. 2 weken geleden te horen gekregen dat we een huis hebben weten te bemachtigen, dus het appartement gaat de markt op. Afgelopen week een taxateur (+2,5k boven verwacht, gunstig voor de overbrugging), iemand voor het energielabel (B, hoger dan verwacht :)) en de fotograaf over de vloer gehad. Moet wel zeggen dat de grote schoonmaak + alles regelen voor (ver)koop + werken er aardig in heeft gehakt bij ons beiden. He-le-maal gesloopt. Ligt misschien aan ons, maar is de eerste keer dat we dit doen. Hopelijk zijn volgende week de foto's klaar zodat we ze kunnen reviewen. Waarschijnlijk begin/halverwege september online, we willen graag eerst de hypotheek voor het nieuwe huis rond hebben en we gaan ook nog naar de andere kant van de wereld (letterlijk), dus dat tijdsverschil zorgt ervoor dat we voor september gekozen hebben. Ben benieuwd wat we kunnen gaan verwachten!
Spannend (zit in hetzelfde schuitje), waar gaan jullie heen?

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:05
Hierbij kan ik mijzelf ook aansluiten. De woning komt binnenkort in de verkoop. Enige wat we nog moeten aftikken is de vraagprijs. De makelaar had een suggestie gedaan, echter is er nu een huis in de straat gekomen die nog hoger is gaan zitten dan wij (niet makelaar maar wij als koppel) verwacht hadden.

Ben benieuwd, blijft toch altijd spannend of we daadwerkelijk interesse is. Maar iedereen vertelt maar dat het goed komt. Fingers crossed.

Zelf krijgen we 1 september de sleutel alleen moeten we flink aan de verbouwing. Ben dus benieuwd waar we op uitkomen qua oplevering. Richten ons op 1 december maar de voorwaarden van de biedingen zal meespelen.

[ Voor 19% gewijzigd door soskes op 09-08-2025 08:24 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

We zijn hier inmiddels in de laatste fase beland.
Sinds een kleine week wonen we in onze nieuwe woning <3
Het weekend hebben we gebruikt om zoveel mogelijk te verhuizen en in te richten, de afgelopen dagen hebben we gebruikt om de laatste zooi uit het oude huis te trekken (goh, dat viel nog wel even tegen).

We hebben best wat nieuwe banken, kasten en bedden gekocht en deze dus direct op het nieuwe adres laten leveren en in elkaar gezet.
Daardoor stonden er na de verhuizing nog aardig wat meubels op het oude adres die we 'nog even' moesten demonteren en afvoeren. Ook de schuur is zo'n vergeten dingetje.

Begin van de week hebben we gebruikt om alles wat achter was gebleven weg te trekken en af te voeren. Gisteren hebben we alle elektra dingetjes gedaan (lampen van de muur, shellys achter het schakelmateriaal weghalen, andere smart meuk verwijderen) en daarna de woning van onder tot boven gepoetst.

Geen idee hoe andere met hun verhuizing omgaan, maar in grove lijnen is dit hoe wij het gedaan hebben:

Daar waar mogelijk dus alle nieuwe meubels al op het nieuwe adres laten leveren en monteren
Ingepakte verhuisdozen kunnen iedere keer dat je die kant op rijd mee. Nooit met een lege auto naar je nieuwe woning.
Voor de grote dag waren alle grote spullen die mee moesten al los van de muren, netjes leeggehaald en klaar gezet. Dat scheelt echt wel gedoe op de dag zelf.
Op zaterdagoachtend een grote bakwagen opgehaald (protip: huur er een steekkarretje bij, en eventueel zo'n traploper).
Met een paar lieve vrienden hebben we de op de dag zelf al het grote spul verhuisd (bedden, kasten, tuinsets, etc).
Dezelfde avond nog konden we fatsoenlijk zitten en een biertje drinken.
De 2e dag kregen we ook hulp, die hebben vooral geholpen met uitpakken, inruimen en schoonmaken.

Ik lees hier ook veel over spullen voor de foto's in kasten stampen. Wij hebben speciaal voor de verhuizing een half jaar geleden een opsalgunit gehuurd zodat we daar alvast nieuwe spullen konden stallen (zodat je niet in de laatste 3 weken ineens enorme kosten hebt maar iedere keer wat kan kopen en op kan slaan) en in de aanloop naar de bezichtigingen hebben we daar ook het nodige opgeslagen.

Hopelijk heeft iemand wat aan deze tips/praktijkervaring. Het was voor ons meer dan 20 jaar geleden dat we met een verhuizing bezig zijn geweest.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:47
Koffie schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:31:
We zijn hier inmiddels in de laatste fase beland.
Sinds een kleine week wonen we in onze nieuwe
Pro-tips, thnx

• Chaki
  • Niet online
soskes schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:23:
Hierbij kan ik mijzelf ook aansluiten. De woning komt binnenkort in de verkoop. Enige wat we nog moeten aftikken is de vraagprijs. De makelaar had een suggestie gedaan, echter is er nu een huis in de straat gekomen die nog hoger is gaan zitten dan wij (niet makelaar maar wij als koppel) verwacht hadden.
In hoeverre verschilt de vraagprijs die jullie bedacht hebben van het advies van de makelaar? En is dit veranderd door de hogere vraagprijs van het andere huis?
Tegenwoordig worden veel huizen laag in de markt gezet. Je krijgt meer aanloop. Zowel voordeel als nadeel. Veel bezichtigingen, blijf je bezig met moppen en soppen. Anderzijds meer potentiële kopers en veel likes op Funda geven de indruk dat er veel concurrentie is.
Zelf krijgen we 1 september de sleutel alleen moeten we flink aan de verbouwing. Ben dus benieuwd waar we op uitkomen qua oplevering. Richten ons op 1 december maar de voorwaarden van de biedingen zal meespelen.
Same! Hoop 1 november, maar wil hyperflexibel zijn qua overdracht hier

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:05
Chaki schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:49:
[...]

In hoeverre verschilt de vraagprijs die jullie bedacht hebben van het advies van de makelaar? En is dit veranderd door de hogere vraagprijs van het andere huis?
Tegenwoordig worden veel huizen laag in de markt gezet. Je krijgt meer aanloop. Zowel voordeel als nadeel. Veel bezichtigingen, blijf je bezig met moppen en soppen. Anderzijds meer potentiële kopers en veel likes op Funda geven de indruk dat er veel concurrentie is.
Er zit maar liefst 15k tussen de vraagprijs en de taxatie. Nu hebben we de makelaar wel gevraagd om 'zuinig' te taxeren omdat we een bedrag wilden hebben wat we zeker konden krijgen zodat we onze inleg voor het nieuwe huis niet zouden overschatten.
Pagina: 1 ... 201 ... 212 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.