@
Immutable Uit de VVE stappen is (helaas) niet mogelijk, maar ik ga even kijken of we wat meer informatie over de VVE kunnen toevoegen. Het is een actieve VVE met een positief saldo, dus dat scheelt Qua kosten betalen we de VVE aan de hand van de woning oppervlakte, dus ja, in theorie betaal je 3x VVE bijdrage. Nu is het zo geregeld dat ik de gezamenlijke kosten (voor bijv de schoonmaak) weer terugkrijg aan het eind van het jaar. Verwacht dat dit ook gebeurt voor de nieuwe kopers, maar dat weet ik niet zeker. Voor de rest valt de VVE redelijk mee.
Trappenhal is niet verwarmt, maar daar heb ik bewust voor gekozen. Het is een groot gat waar ik op een dag max 15 minuten ben. Het is mee geïsoleerd met de spouwmuur isolatie, dus het is daar altijd tussen de 14 en 18 graden (winter wat frisjes, zomer heerlijk koel). De rest van de woning is verwarmt met 1 CV en inzicht in het verbruik kan je gewoon krijgen als potentiële koper, maar dat is niet iets wat ik in de advertentie laat zetten, of wel?
Het extra risico zie ik zo snel niet. Denk dat het zelf minder risico geeft met de VVE, je krijgt er namelijk 7 jaar spaargeld bij en het onderhoud aan de buitenkant is allemaal geregeld door de VVE.
De roze keuken is inderdaad een punt. Heb de keuken 7 jaar geleden laten zetten omdat ik hem mooi vond en niet met een mogelijke verkoop in het achterhoofd. Zou de 6 deurtjes kunnen laten vervangen door iets neutralers, maar zou dat het grote verschil geven?
@
Rukapul Weet jij of een makelaar zelf aangeeft dat het een woning/appartement is? Of haalt Funda zoiets uit het BAG register?
@
Hielko Gewoon uit interesse, waarom zie jij de woning als een groot klusproject? Alleen vanwege de zolder? Het is bij ons altijd een opslag/rommel zolder geweest en aangezien het 4de gezinslid zich heeft aangekondigd zijn we een dakkapel gaan plaatsen. Voor de foto's hebben we van we werkplek op de woonkamer een speelplek gemaakt en de werkplek verplaatst naar de zolder. We hebben er aan gedacht om het te laten stucen voor de verkoop, maar dan zouden de nieuwe bewoners toch weer moeten gaan klussen want stroom en verwarming is er niet. Om nu maar lukraak stopcontacten te plaatsen en een verwarming erin te zetten had ons besloten om het afwerken aan de nieuwe bewoners over te laten.
@
Toke_gt Zie voor mijn woning meer de doelgroep die ik nu ook ben, twee verdiener met 1 kind, die graag in de buurt van het centrum wilt wonen. Daarnaast nog de ruimte heeft om 2 slaapkamers en werkkamer te realiseren. Zou het niet zo snel terug zetten naar losse woonunits omdat het toevallig een trappenhal heeft (heb die hele trappenhal ook nooit anders bekeken dan een hal met een trap erin zoals bij een normale woning. Hij is alleen groter dan bij een normale woning)
@iedereen: Heb geprobeerd de tekst aan te laten passen met meer nadruk op de woning. Daar hoorde we eerst niks van bij de makelaar en na een week gaven ze aan dat ze de tekst wel zouden aanpassen, maar dat ze er niet achter stonden (ik had een opzetje gemaakt met het idee vanuit daar kunnen we in gesprek met elkaar gaan). Ze trokken toen ook de autoriteitskaart (wij doen dit al jaren en wij weten wat we doen), wat bij mij verkeerd schoot. Het is dat mijn vriendin het lastig vind om afscheid te nemen en de kosten die we dan extra moeten maken.