Lapzwans116 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:54:
Afgelopen week een nieuw huis gekocht (oplevering 1 feb) en nu bedenken hoe de verkoop van mijn huidige woning zal gaan. Ik begin zelf een beetje paranoia te worden van wat er allemaal kan gebeuren in de wereld en wil dus eige
nlijk zo snel mogelijk van het huidige huis af.
Het tegenstrijdige is dat we nog tot 1 augustus in het huidige huis willen wonen vanwege de komende verbouwing.
Handig om nu alvast de huidige woning te verkopen met opleverdatum 1 augustus, of pas ergens in Maart/April de markt opgooien met dezelfde opleverdatum? Of is dat een no-go in funda-land?
Huidige woning zal zo'n 425-475k gaan opleveren, staat op een zeer gewilde plek en is compleet gemoderniseerd in 2018. Verkopen zal die wel.
Hey!
Wij zitten nu net met de verkoop in de 3 dagen bedenktijd, dus koopcontract is getekend.. Wij wilden onze overdracht in juni 2025 gaan doen, maar veel kijkers gaven wel aan dat het een issue is. Uiteindelijk ook een bod geaccepteerd dat nog eerder is, dus we moeten ergens overbruggen als gezin.
Als jij op augustus mikt zou ik nu dus niet de markt op gaan maar echt even wachten tot maart / april op z'n vroegst.
Mryc schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:38:
Vandaag de foto’s gekregen van de woning die we gaan verkopen en we zijn niet bepaald tevreden…
Ik weet niet wat er is gebeurd, maar het lijkt erop dat ze hebben overal dusdanige filters overheen hebben gegooid dat het licht zeer matig is en kleuren onecht en kil overkomen. Nu snap ik dat we als verkopers die onze woning zelf mooi vinden niet heel objectief zijn, maar het voelt niet meer als ons huis en ook gewoon minder aantrekkelijk. Makelaar dus maar gebeld en hij liet ons net weten dat hij de kleuren ook niet overal even fraai vond. Ben erg benieuwd hoe hij dit gaat oplossen.
Snap de fotograaf ook niet goed: er was een filmpje gemaakt van onze woning waarin de kleuren veel natuurlijker overkomen. Dan zie je dat toch als je de foto’s bewerkt of ben ik nu gek?
Ik weet dat het een gekke huizenmarkt is en dat de kans groot is dat we ons huis snel kwijt zijn, maar de eerste indruk moet wel goed zijn wat mij betreft en uitnodigen tot bezichtiging. Zou zonde zijn als we hierdoor bezichtigingen (en daardoor goede biedingen) mislopen............
Als het niet goed voelt, meteen actie ondernemen. Dat hebben jullie gelukkig ook gedaan. Wij hadden ook lichte twijfels over de foto's (gelukkig maar een stuk of 6-7), maar juist die van de voorkant van het huis stoorde wij ons aan. Hebben het niet meer aangegeven voordat hij op Funda kwam en eige
nlijk met redelijk wat pijn in de buik de kijkersaanmeldingen langzaam zien binnenkomen. Waren er redelijk van overtuigd dat er met een andere foto van de buitenkant, de foto die je als eerst ziet, er toch meer mensen hadden geklikt en waren komen kijken.
[
Voor 41% gewijzigd door
Odysseus87 op 22-11-2024 22:03
]